(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20197 

حديث دشت عشق
رضازاده: حالا به دنبال قهرماني در المپيك و جهان هستيم
قهرماني پولادمردان ايران در قاره كهن
اخبار كوتاه از فوتبال
نگاه برق شيراز به بازي پلي آف ليگ دسته اول است؟!
نبرد بي پول ها براي رسيدن به ليگ برتر
مسابقه انتخابي در وزن 120كيلوگرم كشتي آزاد ميان سه كشتي گيرخبري از عليرضا حيدري نشد
سپاهان در انديشه تكرار بازي رفت در ليگ قهرمانان آسيا
روز سرنوشت ساز پرسپوليس و دنيزلي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «رضا نكونام»
طلبه اي در دروازه بهشت
بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت(س)، هنوز چهره ملكوتي او را كه هر روز صبح، رو به سويش مي نمود و عاشقانه تعجيل در فرج حضرت مهدي(عج) را از خدايش طلب مي كرد، از خاطر نبرده است. او كه از اوان كودكي، نماز را از پدر آموخته بود و آن را در كنار والدين اقامه مي نمود، در سال دوم راهنمايي به شوق فراگيري معارف اسلامي، به حوزه علميه گلپايگان شتافت. پس از يك سال به قم هجرت كرد و حجره نشين جوار ريحانه كوير، حضرت معصومه(س) گرديد. آن روزها شور دفاع از انقلاب اسلامي و لبيك به نداي امام(ره)، جان مجاهدان جبهه و ايثار و شهادت را لبريز مي كرد و او نيز از اين مقوله مستثني نبود.
در لشكر 17 علي بن ابي طالب(ع)، ميعادگاه طلاب رزمنده، ثبت نام كرد و براي عمليات كربلاي 5 به نينواي شلمچه اعزام شد. خاك شلمچه از دلاوري هاي اين شاگرد مكتب امام صادق(ع) داستان ها داشت و عاقبت او كه سوخته وصال محبوب بود در اين راه به معبود پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «رضا نكونام»، سال 1347 در گلپايگان متولد شد و در 1/11/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



رضازاده: حالا به دنبال قهرماني در المپيك و جهان هستيم
قهرماني پولادمردان ايران در قاره كهن

سرويس ورزشي-
پس از گذشت 9 سال و درحالي كه از جمع طلايي هاي سال 2003، رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري است و باقري سرمربي تيم ملي، پولادمردان كشورمان توانستند در آخرين روز از چهل وسومين دوره مسابقات قهرماني آسيا با كسب سه مدال طلا، يك نقره و دو برنز و مجموع 501 امتياز تيمي، يك بار ديگر افتخار قهرماني را نصيب ايران كنند.
تيم ملي وزنه برداري ايران روز گذشته در يك رقابت ميليمتري و نزديك با كره جنوبي قهرمان آسيا شد؛ در پايان رقابتهاي دسته 105+ كيلوگرم مردان و درحالي كه رقابت ايران و كره جنوبي به اوج حساسيت رسيده بود، با مدال هاي طلا و نقره اي كه بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني درحركت دوضرب به دست آوردند، قهرماني ايران در آسيا قطعي شد و تيم ملي وزنه برداري كشورمان با 501 امتياز، بالاتر از كره جنوبي ايستاد كه 500 امتياز به دست آورده بود.
اين قهرماني از آن جهت ارزش داشت كه تيم ملي وزنه برداري كشورمان در 9 سال گذشته هيچ گاه قهرمان آسيا نشده بود. آخرين قهرماني پولادمردان كشورمان در قاره كهن به سال 2003 برمي گردد كه در كشور چين موفق شديم با كسب 4 مدال طلاي حسين رضازاده، كوروش باقري، محسن بيرانوند و محمدعلي فلاحتي نژاد، يك مدال نقره محمدحسين برخواه و يك مدال برنز اصغر ابراهيمي، بالاخره از چين روي سكوي نخست آسيا بايستيم. حالا پس از گذشت 9 سال و درحالي كه از جمع طلايي هاي سال 2003، حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري است و كوروش باقري سرمربي تيم ملي، پولادمردان ايران زمين توانستند با كسب 8 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز و 501 امتياز تيمي، يك بار ديگر افتخار قهرماني را نصيب كشورمان كنند.
رده بندي امتيازي 8 تيم برتر سال 2012، آسيا در پايان چهل و سومين دوره اين رقابتها به شرح زير است:
1- ايران با 501 امتياز (قهرمان)
2- كره جنوبي با 500 امتياز (نايب قهرمان)
3- قزاقستان با 441 امتياز (سوم)
3 طلاي سليمي
يك نقره و دوبرنز انوشيرواني
اما روز گذشته در دسته فوق سنگين و در حركت يك ضرب بهداد سليمي قوي ترين مرد جهان كه در رقابت هاي جهاني پاريس با بالاترين وزنه 214 كيلوگرمي ركورد جهان را جابجا كرده بود، در حركت يكضرب سه وزنه 196، 201 و 206 كيلوگرمي را به آساني بالاي سر برد و طلاي يك ضرب را به دست آورد. در حركت دوضرب هم وزنه 245 را بالاي سر برد تا نشان طلا و مجموع با همين يك حركت به ايران برسد. اما در حالي كه با توجه به جدول امتيازي رقابتها، عملكرد نوشيرواني اهميت زيادي براي قهرماني ايران داشت، اين وزنه بردار تنها از پس وزنه هاي 188 و 193 برآمد و نتوانست وزنه 196 كيلوگرمي را مهار كند تا با 7 كيلوگرم اختلاف نسبت به سائنگ گوئن از كره جنوبي مدال نقره را از دست بدهد. به اين ترتيب در حركت يك ضرب سان گوئن پس از سليمي با 200 كيلوگرم به نشان نقره رسيد.
در حركت دوضرب انوشيرواني وزنه هاي 223 و 231 را بالاي سر برد و براي وزنه سوم درخواست 232 داد، اما سانگ گوئن كره اي در حركت اول وزنه 220 را بالاي سر برده بود، موقتا در حركت دوضرب وزنه سنگين 241 را پيشنهاد كرد تا بتواند عنوان دومي را تثبيت كند. انوشيرواني هم وزنه درخواستي اش را بالاتر برد تا هم شانس مدال نقره را از دست ندهد و هم فرصت استراحت بيشتري داشته باشد. در ادامه چندبار وزنه هاي پيشنهادي تغيير پيدا كرد و سانگ گوئن 237 كيلوگرم را پيشنهاد داد و آن را بالاي سر برد. انوشيرواني كه يك كيلوگرم بالاتر درخواست داد و كارش را با 238 كيلوگرم به پايان برد.
حركت سوم سانگ گوئن تكليف قهرمان رقابتها را مشخص كرد. وزنه بردار كره اي كه در حركت دوم از پس مهار وزنه 237 كيلوگرمي برآمده بود، درخواست وزنه 245 كيلوگرمي داد تا پس از بهداد سليمي حركت سوم را انجام دهد. با بالارفتن وزنه پيشنهاد سليمي، سانگ گوئن هم در كورس رقابت 250 كيلوگرم را پيشنهاد داد اما نتوانست آن را بالاي سر ببرد.
به اين ترتيب نشان نقره دوضرب به انوشيرواني رسيد و ايران عنوان قهرماني را به دست آورد. در ادامه حركت دوضرب سليمي كه قهرماني اش قطعي شده بود، نتوانست وزنه 260 را بالاي سر ببرد و با همان 245 كيلوگرم به كار خود پايان داد.
اهداف بزرگ
فدراسيون وزنه برداري
حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري پس از كسب اين عنوان باارزش در گفت وگويي با سايت فدراسيون وزنه برداري اظهارداشت: ما از ابتدا هم به دنبال قهرماني نبوديم اما با توجه به اينكه دونفر از وزنه برداران ما در جريان اين رقابتها اوت كرده بودند، در روز پاياني مصمم شده بوديم كه قهرماني را از آن خودمان كنيم كه خوشبختانه اين موفقيت به دست آمد. حسين رضازاده در پايان با اشاره به اهداف بزرگ فدراسيون وزنه برداري گفت: ما بعد از قهرماني در جوانان جهان و قهرماني در بزرگسالان آسيا حال به دنبال دو هدف بزرگ ديگر هستيم؛ قهرماني در المپيك و قهرماني در مسابقات بزرگسالان جهان، اين افتخارات هيچ گاه نصيب وزنه برداري ايران نشده است. اما من مطمئن هستم با تلاش هاي فدراسيون، كادر فني و وزنه برداران و همينطور حمايت هاي وزارت ورزش، مخصوصا شخص آقاي دكتر عباسي رسيدن به اين عناوين دور از دسترس نخواهدبود. ان شاءالله مردم هم ما را دعا كنند تا در آينده هم بتوانيم دل رهبر معظم انقلاب و مردم عزيز را شاد كنيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

علاقه ستاره برزيلي سپاهان براي بازي در تيم ملي ايران
سزار ستاره برزيلي تيم فوتبال سپاهان در گفت و گويي اظهار داشت: اگر فرصت حضور در تيم ملي فوتبال ايران برايم مهيا شود دوست دارم در خدمت تيم ملي باشم. وي در ادامه صحبت هاي خود به موضوع ديگري هم اشاره كرد. وي گفت: استاديوم هاي ايران كيفيت خوبي ندارند و اين بزرگ ترين ضعف فوتبال شماست. اگر چه كيفيت ليگ واقعا بالا است.
عقيلي ديگر به پرسپوليس نمي آيد
هادي عقيلي مدافع ايراني كه در تيم العربي توپ مي زد با امضاي قراردادي جديد رسما به تيم قطر پيوست. اين انتقال در حالي صورت مي گرفت كه صحبت هايي درباره حضور احتمالي اين بازيكن در پرسپوليس به گوش مي رسيد، هرچند عقيلي با رد اين اخبار از مسئولان باشگاه پرسپوليس به شدت انتقاد كرده بود.
انگشت نگاري از كاروان الهلال
كاروان 40 نفره الهلال عربستان با يك پرواز اختصاصي ساعت 14 ديروز وارد تهران شد و در فرودگاه امام خميني(ره) مورد استقبال مديران و معاونين باشگاه پرسپوليس قرار گرفت. با تدابير مسئولان باشگاه پرسپوليس 8 گيت براي بازيكنان الهلال باز شد تا كار سريع تر پيش رود. از كاروان اين تيم در فرودگاه انگشت نگاري به عمل آمد. عربستاني ها از پرسپوليس در اين كشور انگشت نگاري كرده بودند.
كي روش حاضر است خودش را از برج ميلاد پائين بيندازد؟!
ميثاقيان سرمربي آلومينيوم هرمزگان كه تيمش به تازگي ليگ برتري شده روز گذشته در تمرينات تيم ملي حاضر و به صحبت با كي روش پرداخت. سرمربي آلومينيوم خطاب به كي روش گفت: اگر تيم ملي به جام ملي صعود نكند خودت را از برج ميلاد پائين مي اندازي؟ كي روش كه تعجب كرده بود ماجرا را پرسيد و ميثاقيان توضيح داد زماني كه سرمربي راه آهن بوده گفته بود اگر اين تيم سقوط كند خودش را از برج ميلاد پائين مي اندازد. ميثاقيان براي تيم ملي آرزوي موفقيت كرد و گفت كه مطمئنم اين تيم به جام جهاني صعود مي كند.
AFC با درخواست ايران موافقت كرد
عزيز محمدي رئيس اتحاديه باشگاه هاي ايران از موافقت AFC با درخواست كشورهاي غرب آسيا براي تغيير مرحله يك شانزدهم ليگ قهرمانان آسيا خبر داد. به اين ترتيب مرحله يك شانزدهم ليگ قهرمانان آسيا به جاي 9 يا 10 خرداد در روزهاي دوم و يا سوم خرداد ماه برگزار مي شود. اين درخواست از سوي كشورهايي مثل ازبكستان، قطر و ايران مطرح شد و AFC با آن موافقت كرد.
مرخص شدن طالب لو از بيمارستان
وحيد طالب لو كه روز جمعه در بيمارستان آتيه كتف خود را جراحي كرده بود، صبح ديروز از اين بيمارستان مرخص شد و به منزل خود رفت. طالب لو در ديدار شاهين بوشهر با سپاهان پس از برخورد با هم تيمي خود مصدوم شده بود و به همين خاطر در دو بازي باقي مانده نمي تواند براي شاهين بازي كند. گفته مي شود طالب لو تا بهبودي كامل به سه ماه زمان نياز دارد و احتمالا تا شروع فصل آينده بازي هاي ليگ برتر نمي تواند تمرين كند.
شكايت سپاهان از فدراسيون فوتبال به فيفا
باشگاه فولاد مباركه سپاهان شكايت خود در مورد تعليق غير قانوني محروميت رودريگو توزي بازيكن تيم تراكتور سازي و حضور اين بازيكن در ديدار با سپاهان را به فدراسيون جهاني فوتبال(فيفا) ارائه داد. سايت باشگاه سپاهان با اعلام اين خبر نوشت: متاسفانه با توجه به پيگيري ها و مكاتبات مكرر اين باشگاه با فدراسيون فوتبال و كميته انضباطي اين فدراسيون در مورد تعليق غير قانوني محروميت بازيكن مذكور، كميته انضباطي فدراسيون هيچ پاسخي را به شكايت سپاهان ارائه نداده است. لذا باشگاه فولاد مباركه سپاهان بيش از اين تامل و تحمل در اين رابطه را جايز ندانسته و طبق حق قانوني، شكايت خود را تقديم كميته انضباطي فدراسيون جهاني فوتبال كرده است.
خط خوردن 6 پرسپوليسي
مصطفي دنيزلي پس از تمرين ديروز پرسپوليس 20 بازيكن را براي تشكيل اردو جهت ديدار مقابل الهلال به اردو برد. در اين ميان دنيزلي نام شكوري، علي رضا محمد، معمارزاده، اولادي، كنعاني و شيري را از ليست خود براي ديدار مقابل الهلال عربستان خط زد تا آنها براي بازي امروز جايي در تركيب پرسپوليس نداشته باشند.
گزينه هاي تازه براي مديرعاملي استقلال
اين روزها خبر و حرف و حديث اينقدر پيرامون استقلال زياد است كه واقعا كمتر مي شود از صحت و سقم اين اخبار اطلاع يافت و شايعه را از خبر تميز داد. با اين حال روز گذشته از راهروهاي وزارت ورزش خبرهايي مبني بر مطرح شدن نام محمد رضا ساكت و بهروز منتقمي به عنوان جانشينان احتمالي فتح الله زاده در استقلال به گوش رسيد.

 



نگاه برق شيراز به بازي پلي آف ليگ دسته اول است؟!
نبرد بي پول ها براي رسيدن به ليگ برتر

ديدار رفت پلي آف مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور در حالي امروز بين تيم هاي ايرانجوان و گهر زاگرس در بوشهر برگزار مي شود كه اين بازي گام نخست براي نخستين صعود يكي از اين دو تيم به ليگ برتر محسوب مي شود.
ديدار رفت از مرحله پلي آف ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور در حالي عصر امروز در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر برگزار مي شود كه تيم هاي دوم گروه هاي دوگانه مسابقات براي كسب سهميه سوم حضور در دوازدهمين دوره ليگ برتر به مصاف يكديگر مي روند. ايرانجوان با هدايت عبدالرحيم خرمزي توانست در گروه نخست ليگ دسته اول در چند هفته مانده به پايان ليگ در رده دوم قرار بگيرد و راهي مرحله پلي آف شود، اما در گروه دوم شرايط متفاوت بود. در اين گروه آلومينيوم هرمزگان با فاصله گرفتن از حريفان و در 2 هفته مانده به پايان ليگ صعود خود را به عنوان تيم اول قطعي كرد اما در هفته پاياني اين تيم گهر زاگرس بود كه به مرحله پلي آف راه يافت. نبرد اين دو تيم را بايد رقابت تيم هاي بي پول دانست؛ زيرا هر دو تيم در طول فصل با مشكلات مالي زيادي دست و پنجه نرم كردند.
نگاه برق به اين بازي است؟!
روز گذشته خبر جالبي در خصوص تيم قديمي برق شيراز شنيده شد كه بي ارتباط به همين بازي نيست. برخي منابع خبري گزارش دادند اگر تيم گهر زاگرس راهي رقابت هاي ليگ برتر شود به احتمال زياد امتيازش به تيم برق شيراز يكي از تيم هاي قديمي فوتبال ايران فروخته خواهد شد. بايد به انتظار روزهاي آينده نشست و ديد كه تكليف رقابت مرحله پلي آف چه خواهد شد؟! لازم به يادآوري است ديدار برگشت اين دو تيم در لرستان برگزار خواهد شد.

 



مسابقه انتخابي در وزن 120كيلوگرم كشتي آزاد ميان سه كشتي گيرخبري از عليرضا حيدري نشد

مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در وزن 120كيلوگرم به منظور انتخاب نفر برتر در كنار پرويز هادي براي حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن برگزار مي شود.
باتصميم كادر فني تيم ملي كشتي آزاد روز سه شنبه 19ارديبهشت ماه مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد برگزار مي شود كه در مسابقه اول كميل قاسمي با فردين معصومي مبارزه مي كند و نفر برتر به مصاف محمدرضا آذرشكيب مي رود. در صورتي كه هر كشتي گيري به غير از آذرشكيب برنده اين مسابقه انتخابي شود، همراه با هادي و آذرشكيب راهي جام جهاني مي شود تا كادر فني پس از اين رقابتها در مورد انتخاب دو نفر برتر اين وزن براي حضور در المپيك تصميم گيري كند اما اگر آذرشكيب اول شود، اين كشتي گير به همراه هادي به جام جهاني آذربايجان مي روند و در نهايت فرد ملي پوش براي المپيك از بين اين دو نفر انتخاب مي شود.
معصومي: فكر نمي كردم انتخابي به اين زودي باشد
فردين معصومي در خصوص برگزاري رقابت انتخابي گفت: در حال حاضر تمرين هاي بدنسازي را پشت سر مي گذارم. فكر نمي كردم به اين زودي مسابقه انتخابي گذاشته شود ولي در اين مسابقه كشتي خواهم گرفت. به هر حال تصميم گيرنده، كادر فني تيم ملي است.
حيدري نيامد
با اعلام اسامي نفرات مجاز براي حضور در انتخاب سنگين وزن نامي از حيدري ديده نمي شود و به نظر مي رسد كه دارنده نشان برنز المپيك از بازگشت به تشك كشتي منصرف شده است يا اينكه منصرفش كرده اند. پيش از اين زمزمه هاي مبني بر بازگشت عليرضا حيدري، مرد شش مداله كشتي آزاد ايران براي حضور در سومين المپيك دوران زندگي اش شنيده مي شد، كه كادر فني به صراحت اعلام كرد حيدري در صورت تمايل به بازگشت بايد در انتخابي كشتي بگيرد.

 



سپاهان در انديشه تكرار بازي رفت در ليگ قهرمانان آسيا
روز سرنوشت ساز پرسپوليس و دنيزلي

هفته پنجم از مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا امروز با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود كه پرسپوليس و سپاهان، نمايندگان ايران در اين رقابت ها، مي توانند در فاصله يك هفته به پايان مسابقات كار صعود خود را يكسره كنند.
تيم فوتبال پرسپوليس امروز بايد در يك بازي حساس به مصاف الهلال برود كه شايد به نوعي مهم ترين بازي فصل سرخپوشان باشد. پس از دو شكست سنگين و نااميدكننده پرسپوليس مقابل سايپا و تراكتورسازي در ليگ برتر و اعتراض هواداران در تمرين اين به برخي بازيكنان، طرفداران تيم سرخپوش بي صبرانه منتظر قطعي شدن صعود تيم شان از گروه D هستند. چرا كه تنها، موفقيت پرسپوليس در آسيا مي تواند نتايج ضعيف و تحقيرآميز اين تيم در ليگ را جبران كند. پرسپوليس براي بازي با الهلال علاوه بر دراختيار داشتن نفرات آسيايي اش، مشكل خاصي از نظر مصدوميت بازيكنان ندارد. شايد تنها نگراني دنيزلي بابت بازي كردن يا نكردن شيث رضايي باشد كه در ديدار مقابل الغرافه عملكرد بسيار خوبي در خط دفاع سرخپوشان داشت. همچنين جواد كاظميان و ايمون زايد مصدوميت جزيي دارند كه به گفته پزشك باشگاه هنوز وضعيت آنها براي حضور در اين بازي مشخص نيست.
سپاهان ديگر نماينده ايران در بازي هاي سه شنبه شب است. سپاهان در ديدار رفت موفق به شكست النصر شده و پيروزي مقابل تيم چهارم جدول رده بندي گروه C كار چندان دشواري نخواهد بود. هرچند كه شايد تكليف صعود نماينده ايران از اين گروه پس از بازي تيم هاي الاهلي- لخويا نيز مشخص شود. سپاهان در رقابت هاي ليگ برتر ايران تا آستانه قهرماني پيش رفته و اين باشگاه وضعيت مساعدي دارد كه همين امر، كار را براي زردپوشان اصفهاني در ليگ قهرمانان آسيا تسهيل مي كند.
گروه C:
¤ النصر امارات- سپاهان ايران (30:20)
¤ الاهلي عربستان- لخوياي قطر (15:22)
جدول رده بندي: 1- الاهلي عربستان 7 امتياز- تفاضل گل 2+، 2- سپاهان ايران 7 امتياز- تفاضل گل 1+، 3- لخوياي قطر 6 امتياز، 4-النصر امارات 3 امتياز.
گروه D:
¤ پرسپوليس ايران- الهلال عربستان (00:18)
¤ الغرافه قطر- الشباب امارات (20:20)
جدول رده بندي: 1- پرسپوليس ايران 8 امتياز 2- الهلال عربستان 6 امتياز 3- الغرافه قطر 3 امتياز، 4- الشباب امارات 2 امتياز.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در پايان چهل و سومين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا در كره جنوبي، سهراب مرادي ملي پوش دسته 85 كيلوگرم ايران به عنوان بهترين وزنه بردار مسابقات معرفي شد.
¤ محمد محسن رباني ركورددار پرش با نيزه ايران براي برگزاري اردوي تداركاتي راهي بلاروس شد.
¤ تيم ملي فوتبال 7 نفره كشورمان با تيم هاي روسيه، آرژانتين و آمريكا در تورنمنت اوكراين هم گروه شد.در اين تورنمنت تمام تيم هايي كه موفق به كسب سهميه حضور در پارالمپيك لندن شده اند حضور دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14