(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20197 

وقوع يك سوم ازدواج ها در روستاها
رئيس اورژانس : آمبولانس هاي خصوصي بيمار دزدي مي كنند
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك ايران: سند مالكيت جزاير سه گانه در اختيار ماست
جزئيات معافيت هاي مشمولان تحت پوشش كميته امداد
برگزاري آزمون در پذيرش دانشجوي پولي الزامي شد
آبگيري درياچه چيتگر از اواخر خرداد
ارديبهشت تنها فرصت دانشجويان براي ثبت درخواست انتقال
تشكيل كميته كشوري سلامت جنسي خانواده
راه اندازي 35 مركز توزيع دارو و پايگاه امدادي در كشور
4 خنثي كننده مين به شهادت رسيدند
اجراي طرح ملي مانيتورينگ مرز
برگزاري منطقه اي و هماهنگ امتحانات پايه ششم ابتدايي
تماس روزانه 2500 مزاحم تلفني با 110
زلزله سرخه را لرزاند
مصدوم شدن 57 نفر بر اثر سقوط اتوبوس در بابل
فرار پياده نظام به خاطر بسته مشكوك



وقوع يك سوم ازدواج ها در روستاها

مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور از افزايش آمار ازدواج در سال گذشته خبر داد و گفت: يك سوم ازدواج هاي سال 90 در مناطق روستايي بوده است.
علي اكبر محزون با بيان اين مطلب افزود: براساس آخرين آمارهاي جمع آوري شده در سال 90، 874 هزار و791 مورد ازدواج در كل كشور به ثبت رسيده است كه اين آمار در مقايسه با سال قبل از آن 4/2 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به اينكه يك سوم ازدواج هاي جاري ثبت شده در روستاهاي كشور انجام شده است، تاكيد كرد: 243 هزار و 334 واقعه ازدواج در مناطق روستايي انجام شده كه در مجموع 30 درصد كل ازدواج ها را به خود اختصاص مي دهد.
به گفته وي، آمارهاي ازدواج هاي ارائه شده مربوط به ازدواج هاي جاري است كه در نقاط مختلف در دفاتر رسمي به ثبت رسيده است.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور تاكيد كرد: همچنين 631 هزار و 457 مورد نيز ازدواج در مناطق شهري استانها به ثبت رسيده است.
وي همچنين به آمار ولادت در سال گذشته نيز اشاره كرد و گفت: در سال 90، يك ميليون و 382 هزار و 224 واقعه ولادت به ثبت رسيده كه در مقايسه با سال قبل آن از رشد 4/1درصدي برخوردار بوده است.

 



رئيس اورژانس : آمبولانس هاي خصوصي بيمار دزدي مي كنند

رئيس اورژانس كشور گفت: براساس قوانين فعلي وزارت بهداشت براي نظارت بر مراكز آمبولانس خصوصي اختياري ندارد.
غلامرضا معصومي افزود: نظارت بر آمبولانسهاي خصوصي به عهده وزارت بهداشت است اما وزارت بهداشت و مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي (اورژانس كشور) به نمايندگي از اين وزارتخانه اختياري براي نظارت و برخورد با آمبولانس هاي خصوصي متخلف ندارد و به همين علت بسياري از اين مراكز بي پروا به تخلفات و گرانفروشي هاي خود ادامه مي دهند.
وي ادامه داد: تلاش اورژانس كشور اين است كه هر سال با توجه به تورم و افزايش هزينه ها، تعرفه هاي مناسبي براي خدمات آمبولانسهاي خصوصي تصويب شود اما بسياري از اين مراكز تعامل و مشاركتي با وزارت بهداشت ندارند و به تعرفه هاي مصوب پايبند نيستند.
رئيس مركز اورژانس كشور گفت: متاسفانه قوانين فعلي كشور اختيار كافي براي نظارت بر آمبولانسهاي خصوصي را به وزارت بهداشت نداده است، قانون فعلي موسسات خدمات پزشكي مربوط به سال 1344 است و لايحه تغيير اين قانون قديمي نيز سالهاست كه در مجلس مانده و تصويب نشده است.
معصومي اضافه كرد: طبق قوانين فعلي بايد به آمبولانس خصوصي متخلف تذكر شفاهي بدهيم، 3 بار تذكر شفاهي بايد تكرار شود، بعد كه تخلف تكرار شد بايد تذكر كتبي بدهيم، بعد به كميسيون ماده 11 ارجاع بدهيم، بعد به كميسيون ماده 20 ارجاع مي شود، بعد موضوع به تعزيرات و از آنها در صورت لزوم به دادگاه ارجاع مي شود.
وي گفت: به اين ترتيب يك موسسه آمبولانس خصوصي بايد شايد 10 تخلف خيلي بزرگ انجام دهد تا كارش به دادگاه برسد و در اين صورت هم مواردي بوده كه بعضا خود ما (اورژانس كشور) محكوم شده ايم بنابراين نظارت بر آمبولانسهاي خصوصي طبق قوانين فعلي توسط وزارت بهداشت امكانپذير نيست.
رئيس اورژانس كشور اظهار كرد: عمده ترين تخلف آمبولانسهاي خصوصي دريافت تعرفه هاي بالا و نامعقول از بيماران و همراهان آنهاست، تعداد مراكزي كه اين تخلفات را انجام مي دهند را به درستي نمي دانيم اما مسئله اين است كه چند شركت بزرگ آمبولانس خصوصي هستند كه حجم عمده اين خدمات را انجام مي دهند و مرتكب اين تخلف مي شوند و اين موسسات هستند كه با وزارت بهداشت هم همكاري ندارند.
وي در ادامه توضيح داد: انتقال بيماران اورژانسي فقط در اختيار اورژانس 115 كشور است و آمبولانسهاي خصوصي حق چنين كاري را ندارند ولي متاسفانه برخي از آنها اين كار را مي كنند كه خلاف است. بيمار دزدي هم كه معناي آن جا به جايي يك بيمار از يك موسسه پزشكي كه عمدتا بيمارستانها و مراكز دولتي هستند به يك مركز خصوصي يا نزد پزشك يك پزشك خاص است در بين آنها ديده مي شود.

 



رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك ايران: سند مالكيت جزاير سه گانه در اختيار ماست

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك ايران با اشاره به ادعاهاي واهي اماراتي ها درباره جزاير سه گانه و مباحث مطرح شده پيرامون خليج هميشه فارس تاكيد كرد: «سوابق مالكيتي اين جزاير در سازمان ثبت و اسناد كشور وجود دارد و مدارك فارس بودن خليج هميشه فارس نيز به اندازه كافي موجود است. همه اينها دلالت بر اين دارد كه اين جزاير متعلق به ايران است و اين ادعاها حواشي بيش نيست».
احمد تويسركاني درباره استنادات تاريخي فارس بودن خليج هميشه فارس اظهار كرد: اطلاعات و اسناد تاريخي در سازمان ثبت اسناد كشور در اين باره موجود است كه اين خليج با نام فارس در گذشته هاي دور وجود داشته است. همچنين اسناد مالكيتي كه مربوط به جزاير سه گانه ايراني و سواحل آن در اختيار ماست، همه حكايت از اين دارد كه خليج فارس از ابتدا خليج فارس بوده است و اين جزاير نيز متعلق به ايران است.
معاون رئيس قوه قضاييه ادامه داد: سوابق ثبت مالكيتي همه اين موارد در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور وجود دارد و همه اينها دلالت و حكايت بر اين موضوع دارد كه خليج فارس، فارس بوده و همچنين حواشي كه در مورد جزاير سه گانه ابوموسي، تنب كوچك و تنب بزرگ مطرح شده است ادعاهايي غيرمستند است كه هيچگاه راه به جايي نخواهد برد.
وي خاطرنشان كرد: اسناد مالكيتي اهالي كه در جزاير سه گانه موردنظر زندگي مي كنند نيز به نام آنها در سازمان ثبت اسناد و املاك از گذشته صادر شده و وجود دارد. همچنين در بعضي جزاير كه فعاليت هاي نفتي در آنجا صورت مي گيرد مانند جزيره خارك و جزايري كه در عرصه فعاليت مناطق آزاد است كه همه سنددار هستند و تمامي آنها تحت پوشش كاداستر ايران قرار دارد.

 



سازمان وظيفه عمومي اعلام كرد
جزئيات معافيت هاي مشمولان تحت پوشش كميته امداد

معاون سازمان وظيفه عمومي گفت: در مقررات به مددجويان، معافيت هاي قابل توجه اي براي فرزندان ذكور خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي در نظر گرفته شده است.
سرهنگ محمدرضا حلوايي در اين رابطه افزود: در اصلاح قانون خدمت وظيفه عمومي توجه ويژه اي به خانواده هاي مددجوي تحت پوشش كميته امداد حضرت امام خميني(ره) و بهزيستي شده است به نحوي كه يكي از فرزندان ذكور مادران فاقد همسر تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي و همچنين تنها پسر خانواده هايي كه حداقل داراي سه دختر بوده و تحت پوشش كميته امداد يا بهزيستي باشند از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.
وي اظهار كرد: علاوه بر معافيت هاي ذكر شده همچنين مشمولاني كه با بانوان معلول ازدواج مي كنند نيز با درخواست بهزيستي و تاييد معلوليت در شوراي پزشكي وظيفه عمومي تا مدت 5 سال از تاريخ ثبت عقد از معافيت موقت استفاده و در پايان 5 سال معافيت دائم اخذ مي كنند.
اين مقام مسئول معافيت ديگر مددجويان تحت پوشش بهزيستي را درخصوص آن دسته از مشمولاني عنوان كرد كه داراي فرزند معلول مي باشند و با درخواست بهزيستي استان و تاييد معلوليت در شوراي پزشكي وظيفه عمومي اينگونه مشمولان نيز از معافيت دائم برخوردار مي شوند.
سرهنگ حلوايي درخصوص امكان بخشودگي غيبت مشمولان تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي اظهار داشت: صرفا تحت پوشش نهادهاي حمايتي قرار داشتن مجوزي براي بخشودگي غيبت مشمولان غايب نيست و به جز تسهيلات بيان شده و همچنين كاهش تعرفه هاي مربوط به صدور كارت معافيت اينگونه مشمولان امتياز ديگري براي مشمولاني كه تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي مي باشند در نظر گرفته نشده است.وي اظهار داشت: مشمولان غايب اعم از كساني كه تحت پوشش سازمانهاي مذكور قرار دارند و ساير مشمولان چنانچه تا سوم خرداد ماه سال جاري خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك (پليس +10) معرفي نمايند تنبيهات اضافه خدمت مقرر در قانون شامل آنان نخواهد شد.

 



برگزاري آزمون در پذيرش دانشجوي پولي الزامي شد

پذيرش دانشجوي پولي در دانشگاه هاي كشور به گفته مديركل دفتر گسترش وزارت علوم به معناي تبعيض قائل شدن ميان اين عده و دانشجوياني كه از طريق كنكور سراسري وارد مي شوند به شمار نمي آيد و دانشگاه ها براي اين نوع پذيرش ملزم به برگزاري آزمون شده اند.
ابوالفضل حسني در گفتگو با مهر به برخي جزئيات پذيرش دانشجوي پولي اشاره كرد و گفت: دانشجويان پولي بايد از طريق آزمون سراسري نيمه متمركز به دانشگاه راه يابند و بر اين اساس پرديس هاي دانشگاهي شكل گرفت كه دانشگاه هاي بزرگ كشور مي توانند پس از دريافت مجوز از وزارت علوم نسبت به ايجاد پرديسي خارج از سايت اصلي دانشگاه به منظور ايجاد فضاي آموزشي و پژوهشي اقدام كنند.
به گفته وي دريافت مجوز راه اندازي پرديس پس از بررسي، ارزيابي و بازديد از سوي دفتر نظارت و ارزيابي وزارت براي رشته هاي داير صورت مي گيرد و البته هر دانشگاهي هم نمي تواند پرديس ايجاد كند.
اين مقام مسئول در وزارت علوم تأكيد كرد كه ابلاغيه اي از سوي معاونت آموزشي وزارت علوم به دانشگاه ها مبني بر لزوم پذيرش دانشجوي پولي از طريق آزمون نيمه متمركز و آزموني كه خود دانشگاه ها براي اين دانشجويان برگزار مي كنند، ارسال شده است.
حسني درباره اين موضوع كه مدرك دانشجويان پولي معادل مدرك دانشگاه هاي تهران يا ساير دانشگاه هاي معتبر است و اين عده تنها با صرف هزينه دانشجو مي شوند، گفت: دانشجويان پولي همپاي دانشجوياني كه از طريق كنكور سراسري وارد دانشگاه مي شوند زحمت مي كشند چون نه تنها مازاد بر ظرفيت به شمار مي آيند و ظرفيت اصلي دانشگاه نيستند بلكه علاوه بر شركت در كنكور بايد هزينه هم پرداخت كنند.وي همچنين تأكيد كرد كه پذيرش اين عده از دانشجويان براساس 50درصد تكميل كل پتانسيل و ظرفيت درسي در رشته است و هيچ تبعيضي ميان دانشجويان پولي و دانشجوياني كه از طريق كنكور وارد مي شوند از سوي مسئولان آموزش عالي كشور قائل نشده است.

 



مازيار حسيني خبر داد
آبگيري درياچه چيتگر از اواخر خرداد

معاون فني عمراني شهردار تهران اعلام كرد: اواخر خرداد ماه امسال، آبگيري درياچه چيتگر آغاز خواهد شد.
سيد مازيار حسيني در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه سد درياچه چيتگر به طور كامل ساخته شده است، اظهار داشت: در عين حال از آنجا كه آبگيري درياچه چيتگر موضوع مهمي است، آن را با طمانينه، دقت و صحت پيش خواهيم برد.
وي با بيان اينكه بهترين زمان براي آبگيري درياچه، هنگامي است كه طغيان رود فروكش كرده و آب رودخانه زلال مي شود، افزود: به اين ترتيب، آبگيري درياچه چيتگر به طور تدريجي از اواخر بهار آغاز خواهد شد.
حسيني در ادامه، با اشاره به اينكه بخشي از اراضي هلي كوپترسازي پنها در مجاورت درياچه چيتگر، معارض ملكي اين پروژه بود، گفت: اخيرا اين معارض نيز برطرف شده و اراضي ياد شده در حال واگذاري به حوزه عمراني است و كل عمليات عمراني اين پروژه به زودي تكميل خواهد شد.
به گزارش ايسنا، كلنگ پروژه درياچه چيتگر، مهر ماه سال 89 با حضور شهردار تهران در فضايي به وسعت حدود 140 هكتار واقع در شمال پارك جنگلي چيتگر (شمال غرب پايتخت) به زمين خورد.
در ابتدا قرار بود اين پروژه، 30 ماهه اجرا شود و اوايل سال 92 به بهره برداري برسد. اما از آنجا كه محل اصلي تامين آب اين درياچه، آورده فصلي رود كن است و اين رودخانه در ارديبهشت ماه بيشترين ميزان آب را دارد، با تصميم شهردار تهران مقرر شد كه در اجراي آن تسريع شود تا در بهار سال 91 بتوان درياچه را آبگيري كرد.
عمده آب اين درياچه از رود كن تامين مي شود كه طي توافق انجام شده با شركت آب منطقه اي تهران، سهميه اين درياچه از آب رود كن، سالانه 5 ميليون متر مكعب خواهد بود.

 



ارديبهشت تنها فرصت دانشجويان براي ثبت درخواست انتقال

رئيس سازمان امور دانشجويان با تشريح جديدترين تغييرات ايجاد شده در شرايط نقل و انتقال دانشجويان، گفت: امسال تنها در يك نوبت و در ارديبهشت ماه ثبت نام از متقاضيان نقل و انتقال انجام مي گيرد و در اين زمينه متقاضيان بايد براي هر دو نيمسال تقاضاي خود را ارائه دهند.
دكتر محمود ملاباشي در گفت وگو با ايسنا، افزود: از آنجا كه اكثر دانشگاه ها براي پذيرش دانشجويان انتقالي با مشكلاتي مواجه هستند، بنابراين ترجيح داده شد كه دانشجويان متقاضي در فرصت يك ماهه تقاضاي خود را براي هر دو نيمسال اعلام كند.
ثبت نام نقل و انتقال
تا آخر ارديبهشت ادامه دارد
وي با اشاره به شرايط قبلي ثبت نام براي نقل و انتقال دانشجويي، گفت: تا پيش از اين دانشجوي متقاضي انتقال يا مهمان بايد درخواست خود را با ذكر مورد در ارديبهشت ماه هر سال براي نيمسال اول تحصيلي و آبان ماه هر سال براي نيمسال دوم تحصيلي به اداره آموزش دانشگاه مبدا تسليم مي كرد ولي از اين به بعد تنها در ارديبهشت ماه براي هر دو نيمسال تحصيلي ثبت نام انجام مي شود و درخواست دانشجويان هم براي نيمسال اول و هم دوم اعتبار دارد.
وي با بيان اينكه امسال براي نيمسال دوم ثبت نام مجدد نداريم، اظهار داشت: تنها موارد استثنايي كه در نيمسال دوم مراجعه مي كنند، قابل پيگيري خواهد بود.
مقاطع ارشد و دكترا
نقل و انتقال و مهماني نداريم
رئيس سازمان امور دانشجويان با بيان اينكه ثبت نام متقاضيان نقل و انتقال و مهماني در مقاطع كارداني و كارشناسي تا آخر ارديبهشت ماه ادامه دارد، به ايسنا خاطر نشان كرد: در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري نقل و انتقال و مهماني نداريم.
ملاباشي با اشاره به برخي ديگر از شرايط نقل و انتقال دانشجويان با تشريح بخش هايي از آيين نامه مهماني و انتقال دانشجويان دوره هاي كارداني، كارشناسي دانشگاه ها، گفت: اين آيين نامه به منظور تسهيل در مهماني و انتقال دانشجويان به ويژه دانشجويان دختر متقاضي به نزديكترين دانشگاه محل زندگي تدوين شده است.
به گفته وي در اين آيين نامه دانشگاه ها و موسسات به 8 گروه دسته بندي شده اند و اين دسته بندي صرفا بر اساس فراواني تقاضاي مهماني و انتقال دانشجويان بوده و نشان دهنده اولويت يا برتري دانشگاه ها نيست.
محدوديتهاي نقل و انتقال
وي با بيان اينكه براساس اين آئين نامه انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه ها، از دانشگاه پيام نور به دوره هاي روزانه و شبانه دانشگاه ها و از موسسات به دانشگاه ها ممنوع است، گفت: با اين حال انتقال به عكس يا از دانشگاه پيام نور به موسسات با رعايت مفاد اين آئين نامه بلامانع است.
رئيس سازمان امور دانشجويان با بيان اينكه دانشگاه مبدا موظف است درخواست دانشجو را بررسي نموده و در صورت داشتن شرايط در نيمه اول خردادماه ريز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال كند، تصريح كرد: دانشگاه مقصد مكلف است حداكثر تا 10 شهريورماه نتيجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام كند.
اولويت انتقال
با دانشجويان دختر
ملاباشي در خاتمه با بيان اينكه انتقال دانشجو در طول مدت تحصيل در هر مقطع تحصيلي فقط يك بار مجاز است، گفت: در تمامي موارد ميهماني مبنا، ميهماني، ميهماني دائم و انتقال و غيره با شرايط مساوي اولويت با دانشجويان دختر است.

 



تشكيل كميته كشوري سلامت جنسي خانواده

كميته كشوري راهبردي سلامت جنسي خانواده با حضور نمايندگان دستگاههاي مرتبط و افراد صاحبنظر به منظور سياستگذاري براي كاهش اختلالات جنسي خانواده از امروز تشكيل شد.
عباسعلي ناصحي، مديركل سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت افزود: كميته كشوري راهبردي سلامت جنسي خانواده با توجه به شيوع بالاي اختلالات جنسي در خانواده ها و آگاهي پايين مردم در مورد مسائل جنسي تشكيل شد و امروز اولين جلسه آن برگزار مي شود.
وي به فارس گفت: هدف از تشكيل اين كميته سياستگذاري و برنامه ريزي براي ايجاد بستر مناسب براي بالا بردن دانش مردم در مورد مسائل مرتبط با سلامت جنسي در هر 3 سطح پيشگيري اوليه، درمان و بازتواني است و همزمان براي گسترش آموزش و پژوهش طب جنسي نيز در اين كميته برنامه ريزي مي شود.
ناصحي ادامه داد: اعضاي اين كميته نمايندگان دستگاههاي مرتبط شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، وزارت ورزش و جوانان، سازمان نظام روانشناسي و مشاوره، انجمن هاي علمي و تخصصي مرتبط مانند انجمن روانپزشكان، انجمن علمي روانشناسان باليني، متخصصان زنان و ارولوژيستها و نيز اعضاي حقيقي صاحبنظر در اين حوزه است.

 



در هفته هلال احمر انجام مي شود
راه اندازي 35 مركز توزيع دارو و پايگاه امدادي در كشور

در هفته جهاني هلال احمر، 35مركز توزيع دارو و پايگاه امدادي در سراسر كشور راه اندازي مي شود.
فرحناز رافع، رئيس ستاد برگزاري هفته جهاني هلال احمر ديروز صبح در نشست خبري ضمن اشاره به آغاز هفته جهاني، هلال احمر كه از 18 تا 24 ارديبهشت برگزار مي شود، گفت: دو مأموريت اصلي جمعيت هلال احمر بر مبناي امداد و نجات و فعاليت هاي بشردوستانه خلاصه مي شود كه بر اين اساس شعار سال 91 براي محورها و فعاليت هاي اين جمعيت شعار بشردوستانه و صلح است زيرا ايران بايد در چشم انداز 20 ساله در سال 1404در مباحث مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مقام نخست منطقه را كسب كند.
رئيس ستاد برگزاري هفته هلال احمر تصريح كرد: در روز يكشنبه 24 ارديبهشت كه به نام توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده است مراسم رونمايي از توليدات و توانمندي هاي جمعيت هلال احمر را خواهيم داشت.
رافع با اشاره به آغاز عمليات ساخت چندين پايگاه امداد جاده اي و اردوگاه فرهنگي و ورزشي (7 مورد) گفت: در اين زمينه خط توليد تكسچر آيزنيگ پيشرفته در شعبه دوم شركت صنايع نساجي هلال احمر ايران واقع در خوانسار با ظرفيت توليد روزانه 5/4 تن نخ افتتاح مي شود.
وي با اشاره به راه اندازي مراكز توانبخشي در استان هاي خراسان شمالي و گيلان و همچنين راه اندازي مركز ارتز و پروتز در استان قم افزود: درمانگاه هاي جمعيت هلال احمر در اين هفته در استان هاي كرمانشاه، كرمان، آذربايجان غربي، همدان، خراسان شمالي و اردبيل نيز افتتاح مي شود.
به گزارش فارس رئيس ستاد برگزاري هفته هلال احمر گفت: 4 مركز جديد درماني جمعيت هلال احمر ايران نيز در كشورهاي سيرالئون، مومباساكنيا، كومور و تانزانيا نيز افتتاح مي شود.
رافع بيان داشت: سامانه مديريت مراكز توانبخشي شامل پذيرش صندوق، كفش طبي، ارتز، پروتز و فيزيوتراپي نيز به همراه 10مركز توزيع دارو در بيرجند، رشت، زاهدان، كرمانشاه، اهواز، ايلام، اصفهان، شيراز، كرمان و تبريز توسط شركت پخش سها هلال افتتاح مي شود.
وي با اشاره به راه اندازي 32 وبگاه مراكز علمي و كاربردي جمعيت هلال احمر گفت: در اين زمينه خط توليد آنتي بيوتيك به صورت خوراكي در شركت داروسازي سها به همراه راه اندازي خط دو پماد گياهي در شركت سهاجيسا را خواهيم داشت.

 



4 خنثي كننده مين به شهادت رسيدند

مدير يادمان شلمچه گفت: خنثي سازي مين در سوسنگرد 4 تن از اعضاي شركت انديكو را به شهادت رساند.
مهدي كشوري امروز در گفت وگو با فارس در آبادان اظهار كرد: در عمليات خنثي سازي كه در بخش هايي از منطقه عملياتي دوران جنگ تحميلي سوسنگرد در حال انجام بود، چهار تن از هموطنانمان به مقام رفيع شهادت نائل شدند.
وي افزود: اين افراد از شركت خصوصي انديكو انجام عمليات خنثي سازي مين را در منطقه برعهده داشته اند.
مدير يادمان شلمچه با اشاره به اينكه سوسنگرد در طول ساليان متمادي جنگ تحميلي مورد آماج حملات دشمن بعثي و متحدانش قرار گرفت، خاطرنشان كرد: بايد ياد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت و فرهنگ آنها در جامعه به ويژه بين نسل جوان تبيين و انتقال داده شود.سوسنگرد شهري است در شهرستان دشت آزادگان كه در استان خوزستان قرار گرفته؛ در زمان جنگ ارتش عراق سه بار براي تصرف سوسنگرد تلاش كرد كه با مقاومت شديد مردم مواجه شد ولي در حمله سوم شهر در محاصره ارتش عراق قرار گرفت.

 



فرمانده مرزباني خبر داد
اجراي طرح ملي مانيتورينگ مرز

فرمانده مرزباني كشور از اجراي طرح ملي مانيتورينگ مرز خبر داد و گفت: 30 معبر رسمي كشور براي تردد افراد، خودروها و كنترل هويت مكانيزه مي شود.
سردار حسين ذوالفقاري در گفتگو با مهر اظهار داشت: طرح ملي مانيتورينگ مرز از مركز آغاز شده است و هم اكنون بخشي از مرزهاي شرق كشور از تهران كنترل مي شود. با اجراي اين طرح مي توان تمام مرزهاي كشور را از تهران كنترل كرد.
فرمانده مرزباني به شعار امسال اشاره كرد و گفت: به منظور تحقق شعار امسال كنترل مرزها را افزايش داديم. ضمن اينكه با تصويب قانون مبارزه با قاچاق كالا گام هاي بلندتري در اين رابطه برداشته مي شود. كنترل مرزها افزايش يافته است و اجازه قاچاق كالا را از طريق مرز و حفره هاي مرزي نمي دهيم.
ذوالفقاري از انسداد مرزهاي غربي كشور خبر داد و افزود: اگرچه تمركز مرزباني در انسداد روي مرزهاي شرقي متمركز شده است اما انسداد مرزهاي غربي نيز انجام مي شود. هم اكنون علاوه بر انسداد كار احداث جاده هاي دسترسي مرز انجام مي شود.

 



برگزاري منطقه اي و هماهنگ امتحانات پايه ششم ابتدايي

براساس مصوبه هشتصد و پنجاه و نهمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش با امضاي رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش، امتحانات پايه ششم ابتدايي بصورت هماهنگ منطقه اي برگزار خواهد شد.
براساس اين مصوبه و با توجه به استقرار پايه ششم ابتدايي از سال تحصيلي 92-91، پايه ششم ابتدايي مشمول كليه مقررات و آيين نامه هاي مربوط به دوره پنج ساله ابتدايي مي باشد.
براساس اين گزارش، امتحانات پاياني پايه پنجم ابتدايي در سال تحصيلي 91-90 همانند پايه هاي قبل بصورت داخلي برگزار مي شود.
اين گزارش مي افزايد: براساس مصوبه هشتصد و پنجاه و نه جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش كه در بيست و دوم فروردين سال جاري به امضاي دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش، دكتر حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش و مهدي نويد ادهم دبير شوراي عالي آموزش و پرورش رسيده است، از سال تحصيلي 92-91 امتحانات پاياني پايه ششم ابتدايي بصورت هماهنگ با سؤالات واحد، برنامه معين و بطور همزمان از سوي اداره آموزش و پرورش محل طرح و در مدرسه برگزار مي شود.

 



تماس روزانه 2500 مزاحم تلفني با 110

معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از برقراري روزانه حدود 2500 تماس مزاحمي با مركز فوريتي پليسي 110 خبر داد و گفت: اداره حقوقي پليس تهران پيگير مسئله مزاحمان تلفني است.
سرهنگ كريمي با بيان اينكه در سال گذشته بيش از 11 ميليون تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 برقرار شده است، گفت: به صورت ميانگين روزانه 25 الي 30 هزار تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 برقرار مي شود.
وي با اشاره به اينكه از ميان 11 ميليون تماس برقرار شده با مركز 110 در سال گذشته تنها حدود چهار ميليون تماس منجر به عمليات شده است، گفت: نزديك به دو ميليون از تماس هاي برقراري با مركز فوريت هاي پليسي ارائه مشاوره در زمينه هاي مشاوره حقوقي، خانوادگي و پاسخ به سوالات انتظامي مردم بوده است.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه مابقي تماس ها غيرعملياتي بوده است، گفت: اين تماس ها شامل مزاحمان، ارائه اخبار تكراري، تماس هاي زير پنج ثانيه، اشكالات مخابراتي و تماس هاي اشتباهي ساير مراكز 125، 115 و 118 را شامل مي شود.
كريمي با اشاره به اينكه مزاحمان روزانه حدود 2500 تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 برقرار مي كنند، گفت: بيشتر اين افراد اخبار كذب ارائه مي كنند البته شماره هاي تكراري مزاحمان براي پليس مشخص شده و اقدامات جهت پيگيري اخبار صورت نمي گيرد.
كريمي با بيان اينكه اوج زمان تماس مردمي با مركز فوريت هاي پليسي 110، ساعت 18 تا 22 است گفت: بيشتر تماس هاي مزاحمان تلفني در ساعت 12 الي 14 كه زمان تعطيلي مدارس نيز هست، ثبت شده است.
وي در توضيح خاص ترين مزاحمان تلفني مركز 110 به تماس هاي مكرر شهروندي اشاره كرد و گفت:اين فرد 42 مرتبه با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس گرفته و هر باره با اعلام خبر كذب وقوع نزاع و درگيري در مناطق مختلف شهر باعث ايجاد مزاحمت براي پليس تهران شده بود، به گونه اي كه در هر 42 مرتبه ماموران به محل اعلامي اعزام شده و دريافتند كه گزارش دريافتي كذب است كه با پيگيري اداره حقوقي مشاره اليه به مرجع قضايي معرفي شد.
كريمي در ادامه با بيان اينكه گاها مزاحمان در تماس هاي تلفني از اپراتورها درخواست مي كنند كه تنها با آنان صحبت كنند، گفت: چندي پيش مردي به طور ميانگين 28 مرتبه با مركز 110 تماس گرفته و عنوان مي كرد كه «با آقا محمد كار دارم» كه اين موضوع نيز تحت پيگيري قرار گرفت و مزاحم تلفني به مرجع قضايي معرفي شد.
معاون عمليات پليس پايتخت با بيان اينكه چندي پيش نيز مردي با برقراري 218 تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 اقدام به ارائه گزارش ها و اخبار كذب در مورد وقوع نزاع، درگيري، مزاحمت كرده بود، گفت: چندي پيش نيز فردي با برقراري بيش از 17 تماس ضمن ارائه گزارش كذب اقدام به فحاشي به اپراتورهاي 110 كرد.
قطع 220 شماره تلفن مزاحم مركز 110
وي با اشاره به هماهنگي هاي انجام شده با شركت هاي مخابراتي ايران گفت: سال گذشته با همكاري مركز مخابرات ايران (همراه اول) حدود 220 شماره تلفن كه اقدام به ايجاد مزاحمت براي مركز 110 كرده بودند قطع شد.

 



زلزله سرخه را لرزاند

زمين لرزه نسبتاً بزرگي با قدرت 24. ريشتر صبح دوشنبه حوالي شهر سرخه از توابع استان سمنان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، اين زمين لرزه در ساعت 6 و سه دقيقه و 22 ثانيه ديروز به وقت محلي رخ داد.
تاكنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زلزله دريافت نشده است. سرخه در 20 كيلومتري غرب شهر سمنان واقع شده است.

 



مصدوم شدن 57 نفر بر اثر سقوط اتوبوس در بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
سقوط اتوبوس مسافربري بر اثر انحراف از مسير و واژگوني آن باعث مصدوميت 57 مسافر شد.
به گزارش خبرنگار ما از بابل، بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در روستاي «اله رودبار» بابل كه به سمت ساري در حركت بود، كليه 57 سرنشين آن مصدوم شدند. آسيب ديدگان توسط خودروهاي شخصي و آمبولانس هاي اعزامي به مراكز درماني منتقل شدند.
مهندس «خان پور» مديرعامل آتش نشاني بابل با اشاره به اينكه حادثه اخير سومين مورد در طي 3 ماه اخير در اين محور است از اداره راه و ترابري بابل خواست تا نسبت به نصب گاردريل و علائم هشداردهنده راهنمايي در طول مسير اقدام كند.
لازم به ذكر است كه اتوبوس ياد شده پس از انحراف از مسير در دره اي به عمق 15 متر كه منتهي به رودخانه بود سقوط كرد.

 



فرار پياده نظام به خاطر بسته مشكوك

ارتش انگليس به دنبال كشف يك بسته مشكوك و ترس از كشته شدن نيروهاي پياده نظام خود با ماده شيميايي كشنده، مقر اين نيروها را تخليه كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي استار، اين نيروها مسئوليت هماهنگي هاي نظامي انگليس در وضعيت فوق العاده را بر عهده دارند.فرماندهان ارتش انگليس معتقدند بسته اي حاوي يك ماده كشنده شيميايي به مقر نيروهاي پياده نظام راه پيدا كرده است. اتخاذ اقدامات در مورد اين بسته بعد از مبتلا شدن 4 نفر از نيروها به علائمي شبيه به علائم آنفولانزا صورت گرفته است.فرماندهان ارتش انگليس اعلام كردند كه مقر نيروهاي پياده نظام خود در شهر «اندوور» در بخش «هامبشاير» را تخليه كرده اند و وزارت دفاع انگليس نيز تحقيقات خود در اين زمينه را آغاز كرده است.فرماندهان ارتش انگليس معتقدند كه اين مكان به دليل اهميت بسيار آن، از سوي گروه هاي تروريستي مورد هدف قرار گرفته است تا با اين اقدام بتوان ارتش انگليس را در رسيدگي به شرايط فوق العاده فلج كرد.هنوز بسته اي كه گفته شده حاوي يك ماده كشنده است در مقر نيروهاي پياده نظام انگليس پيدا نشده است و تحقيقات هنوز ادامه دارد.در اين مقر حدود 2 هزار سرباز وجود دارند و وظيفه رهبري همه فعاليت هاي ارتش انگليس و حضور در شرايط فوق العاده اي چون حملات تروريستي، اعتصاب ها و بلاياي طبيعي را دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14