(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20197 

عراق درخواست كويت براي پيوستن به شوراي همكاري خليج فارس را رد كرد
حزب الله : آمريكا مصيبت تازه اي را براي لبنان تدارك ديده است
پاكستان نشست آتي ناتو در شيكاگو را تحريم كرد
تروريست ها با دو انفجار در سوريه جان 20 غيرنظامي را گرفتند
60 خيابان بحرين در تصرف انقلابيون تظاهركنندگان خواستار آزادي 1600 زنداني آل خليفه شدند
دولت نظاميان مصر در آستانه سقوط
طالبان مذاكره با آمريكا را به آزادي پنج رهبر اين گروه مشروط كرد
ساركوزي و اولاند براي فتح اليزه دست به دامان صهيونيست ها شدند
وخامت حال يك رهبر فلسطيني در پي اعتصاب غذاي 13 روزه
جويندگان كار آمريكا يي به دنبال يك لقمه نان
خودسوزي يك ناراضي در الجزاير به درگيري پليس با مردم انجاميد
دادگاه عالي عراق طارق الهاشمي را به طور غيابي محاكمه مي كند
جسد نخست وزير قذافي در رود دانوب پيدا شد



عراق درخواست كويت براي پيوستن به شوراي همكاري خليج فارس را رد كرد

وزيرخارجه عراق درخواست همتاي كويتي خود براي پيوستن كشورش به شوراي همكاري خليج فارس را رد كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، «هوشيار زيباري» در حضور وزير خارجه كويت در بغداد به خبرنگاران گفت: عراق خواستار تقويت روابط خود با تمامي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس است، اما هرگز نمي خواهد وارد محوربندي هاي سياسي عليه كشورهاي خاصي شود. اين رويكرد عراق، اين كشور را مقابل نظم تحميلي آمريكا و اروپا بر منطقه قرار مي دهد. غربي ها كه براي حضورشان در منطقه، معمولا كشورها را مقابل هم قرار مي دهند، شوراي همكاري خليج فارس را به وجود آورده اند و با اين اقدام خود، براي رژيم هاي مرتجع عرب يك دشمن فرضي (ايران) ساختند. وظيفه شوراي همكاري خليج فارس طي دهه هاي اخير، دشمن سازي از ايران به جاي اسرائيل، براي اعراب بود.

 



حزب الله : آمريكا مصيبت تازه اي را براي لبنان تدارك ديده است

يك عضو پارلمان لبنان با اشاره به سفر قريب الوقوع يك مقام كاخ سفيد به بيروت گفت، آمريكا احتمالا مصيبت جديدي را براي لبنان تدارك ديده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از الانتقاد، «علي المقداد» عضو پارلمان لبنان وابسته به فراكسيون وفاداري به مقاومت، سفرآينده جفري ف معاون وزير خارجه آمريكا به لبنان را مورد انتقاد قرار داده و تاكيد كرد كه وي هرگاه به لبنان قدم مي گذارد، مصيبتي به همراه دارد، چرا كه وي غير از سياست كينه و نفرت و قتل و كشتار مردم سياستي با خود همراه ندارد.المقداد افزود كه وي بار ديگر با پروژه اي جديد وارد لبنان مي شود، شايد فكر مي كند كه برخي ها در لبنان بخش هايي از پروژه هاي وي را فراموش كرده اند و وي مي خواهد تا بار ديگر اين موارد را مورد تاكيد قرار دهد.

 



در اعتراض به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين
پاكستان نشست آتي ناتو در شيكاگو را تحريم كرد

مقامات پاكستاني اعلام كردند كه به تلافي حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در استان وزيرستان شمالي نشست آتي ناتو در شهر شيكاگو را تحريم خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، يك مقام بلندپايه پاكستان اظهار داشت، دولت اسلام آباد به تلافي حمله روز يكشنبه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در استان وزيرستان شمالي نشست آتي ناتو در شهر شيكاگو را تحريم كرده و تصميم براي بازگشايي مسيرهاي تداركات ناتو را به تاخير مي اندازد.
وزارت خارجه پاكستان در بيانيه اي حمله اخير را محكوم و از آن به عنوان نقض حاكميت پاكستان ياد كرد.
در اين بيانيه آمده است: چنين حملاتي نقض فاحش قوانين بين المللي و هنجارهاي پذيرفته شده ميان دو كشور است.
قرار است اين مسئله از طريق مجراهاي ديپلماتيك در اسلام آباد و واشنگتن مطرح شود.
مارك گراسمن، فرستاده ويژه آمريكا به افغانستان و پاكستان در جريان سفر اخير خود از رهبران پاكستان خواست تا در اين نشست حضور پيدا كنند.

 



تروريست ها با دو انفجار در سوريه جان 20 غيرنظامي را گرفتند

بر اثر وقوع دو انفجار تروريستي در شهر ادلب سوريه دست كم 20 نفر كشته و ده ها نفر مجروح شدند.
تلويزيون سوريه با اعلام اين انفجارهاي تروريستي اظهار داشت: بسياري از كشته شدگان اين حمله تروريستي مردم عادي بودند.
منابع پزشكي اعلام كردند كه با توجه به وخامت حال برخي از مجروحان احتمال بالا رفتن تعداد كشته ها وجود دارد.
دو فرد مسلح با بستن كمربند انفجاري به خود در شهر ادلب سوريه خود را منفجر كردند كه باعث كشته و مجروح شدن ده ها تن شد.
هفته گذشته نيز يك انفجار تروريستي در دمشق رخ داد كه بيش از 40 كشته و زخمي برجاي گذاشت.
بانك مركزي سوريه در ميدان سبع بحرات نيز با استفاده از آر پي چي مورد هدف قرار گرفت و بخشي از ديوار اين بانك تخريب شد.
يك گروهك ناشناس كه خود را «جبهه ياري» ناميده است، مسئوليت انفجار تروريستي دمشق را برعهده گرفت.
هدف اين گروهك هاي تروريست كه از حمايت برخي كشورهاي عربي برخوردار هستند ترساندن مردم و برهم زدن اوضاع داخلي سوريه است.
اين در حالي است كه يك گروهك تروريستي نيز خط لوله انتقال نفت وابسته به شركت فرات در بين دو روستاي محكان و القوريه در ايرالزور را منفجر كرد.
اين حمله و ديگر حملات در حالي انجام مي شود كه براساس طرح كوفي عنان فرستاده سازمان ملل به سوريه، آتش بس از جانب طرفين (دولت و مخالفان مسلح سوريه) پذيرفته شده است.
در همين رابطه ژنرال «رابرت مود» رئيس نروژي هيئت بين المللي نظارت بر آتش بس در سوريه عصر روز يكشنبه وارد دمشق پايتخت سوريه شد.
به گزارش ايرنا، وي پس از ورود به دمشق در گفت و گو با خبرنگاران خواستار توقف خشونت و رعايت آتش بس از طرف دولت و مخالفان شد و تاكيد كرد كه براي اين منظور همه طرف ها بايد همكاري كنند.
وي افزود: تاكنون 30 ناظر بين المللي در سوريه به سر مي برند و اين تعداد در چند روز آينده افزايش خواهد يافت.
از سوي ديگر 174 فرد مسلح در استان هاي ادلب و ريف سوريه خود و اسلحه هايشان را تسليم نيروهاي امنيتي سوريه كردند.
ارتش سوريه همچنين يك انبار سلاح متعلق به تروريست ها و گروه هاي مسلح را در شهر حماه كشف و ضبط كرد.
منابع آگاه سوريه از دخالت عربستان و قطر براي ارسال سلاح به مخالفان سوريه از طريق كشتي خبر دادند.
اين منابع افزودند، كشتي كه اخيرا در آب هاي ساحلي ليبي توقيف شد حامل سلاح هاي قاچاق براي مخالفان نظام سوريه بود و اين اقدام با حمايت عربستان و قطر صورت گرفت.
بيانيه اتحاديه علماي سوريه
اتحاديه علماي سوريه طي بيانيه اي خطاب به ملت ها و دولت هاي اسلامي اعلام كرد: براي همه دنيا مشخص شد كه كشورهايي كه تا امروز آنها را اسلامي مي دانستيم اكنون مزدوران و دشمنان امت اسلامي را به خدمت مي گيرند تا در سوريه مرتكب قتل و خرابكاري شوند.
در اين بيانيه بر وحشيانه و نامشروع بودن چنين اقداماتي تاكيد شده است. اين بيانيه مي افزايد: سوريه با هر تلاشي براي به راه انداختن جنگ طايفه اي كه خواست دشمن صهيونيستي است، مقابله مي كند.
تظاهرات مقابل سفارت قطر
در آنكارا
جمعي از مردم سوريه مقيم در تركيه به همراه جمعي از مردم اين كشور در اعتراض به سياست هاي دولت تركيه و قطر در مقابل سفارت قطر تجمع كردند.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه مردم تجمع كننده عليه سياست مداخله جويانه قطر و حمايت دوحه از گروهك هاي مسلح و جنايات آنان در سوريه شعار دادند.
شركت كنندگان در اين تجمع اعتراضي، خواستار توقف حمايت مالي و تسليحاتي قطر از گروهك هاي مسلح شدند و اعلام كردند كه دولت كنوني تركيه ابزار دست آمريكا در تجزيه منطقه و اجراي طرح خاورميانه بزرگ شده است.
اين مردم، دولت قطر را شريك دولت تركيه در ريختن خون مردم سوريه دانستند و اعلام كردند قطر و تركيه بازيچه دست اسرائيلي شدند كه طرح هاي خود در منطقه را از طريق اين دو كشور اجرا مي كند.

 



60 خيابان بحرين در تصرف انقلابيون تظاهركنندگان خواستار آزادي 1600 زنداني آل خليفه شدند

انقلابيون بحرين با تصرف 60 خيابان اصلي در مناطق مختلف اين كشور، از رژيم آل خليفه خواستند همه زندانيان، از جمله «عبدالهادي الخواجه» را آزاد كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عصر ديروز مردم معترض بحرين 60 خيابان در پايتخت، حومه فرودگاه، مناطق صنعتي و به ويژه خيابان منتهي به عربستان را بستند. انقلابيون براي بستن خيابان ها از موانع مختلف استفاده كردند و در بيشتر خيابان ها لاستيك ها را آتش زدند. اين اقدام مردم معترض، رفت و آمد را در كل بحرين مختل كرد و باعث غافلگيري رژيم آل خليفه شد.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم بحرين خواستار آزادي همه زندانيان سياسي از جمله الخواجه شدند.
الخواجه بيش از دو ماه است كه در زندان هاي بحرين در اعتراض به سركوبگري آل خليفه اعتصاب غذا كرده است. همسر الخواجه كه بعد از ممنوعيت دو هفته اي توانست با وي در زندان ملاقات كند، گفت: همسرم از 80 روز پيش اعتصاب غذا كرده است و مسئولان زندان وي را بي حس كرده و به زور غذا مي دهند.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي بحرين «هادي الموسوي» يكي از رهبران جمعيت «الوفاق» و «يوسف المحافظه» فعال حقوق بشر بحرين را بازداشت كردند.
سازمان ديده بان حقوق بشر نيز اعلام كرد كه پليس بحرين همچنان به شكنجه و ضرب و شتم دستگيرشدگان ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه بي بي سي، سازمان ديده بان حقوق بشر اعلام كرد عوامل آل خليفه زندانيان را شكنجه مي كنند. اين گزارش شش ماه پس از آن منتشر مي شود كه يك گروه تحقيق مستقل به حاكم بحرين توصيه كرده بود تا اصلاحاتي در كشور انجام دهد.
حكومت بحرين هم اصرار دارد كه اصلاحات عنوان شده در گزارش هيئت مستقل را در كشور پياده كرده است. رژيم بحرين از سال گذشته تاكنون بيش از 40 نفر را شهيد و 1600 نفر ديگر را نيز دستگير كردند.
براساس گزارش منتشر شده از سوي سازمان ديده بان حقوق بشر، نيروهاي پليس بحرين پيش از انتقال دستگيرشدگان به مقر پليس، آن ها را به محل هاي خلوت انتقال داده و ساعت ها به ضرب و شتم آن ها مي پردازند.
برخي از دستگيرشدگان مي گويند كه نيروهاي پليس براي گرفتن اطلاعات، آن ها را تهديد به تجاوز جنسي كرده اند.
بازرسان ديده بان حقوق بشر با 14 زنداني جوان مصا حبه كرده اند كه هفت نفر از آن ها كودك بوده اند.

 



عبور مسلمانان انقلابي از يك مانع ديگر
 دولت نظاميان مصر در آستانه سقوط

دولت دست نشانده نظاميان مصر در پي اعتراضات گسترده مسلمانان اين كشور، در آستانه سقوط قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي جنگ و گريز خياباني ميان مردم و نظاميان كه به مرگ چهار تن و جراحت 119نفر ديگر را در پي داشت، شوراي نظامي مصر يكبار ديگر در مقابل مردم انقلابي عقب نشست و رسما اعلام كرد كه از دولت دست نشانده خود با نخست وزيري «كمال الجنزوري» حمايت نمي كند. با اين حال، تظاهرات عليه نظاميان ادامه دارد و مردم كناره گيري خود شوراي نظامي را مي خواهند. انقلابيون مصري كه تاكنون از جانب حاكمان نظامي موانع و كارشكني هاي زيادي را ديده اند، معتقدند كه احتمالا «محمدحسين طنطاوي» رئيس شوراي نظامي مصر براي آرام كردن مردم، وعده ايجاد تغييرات در كابينه را داده است. انقلابيون بركناري فوري جنزوري و كل كابينه وي را خواستار هستند. طنطاوي گفت قصد دارد به زودي ساختار كابينه را تغيير دهد.
علاوه بر مردم، پارلمان مصر نيز در اعتراض به روي كار آمدن كابينه جنزوري، فعاليت خود را به مدت دو هفته به حالت تعليق در آورده است.
ژنرال هاي مصري كه بزرگترين سد مقابل مطالبات و آرمان هاي انقلابيون هستند، هنوز هم با رژيم صهيونيستي، آمريكا و عربستان روابط پنهاني دارند. اخيرا در پي بسته شدن سفارت رژيم آل سعود در قاهره، طنطاوي طي تماس تلفني با شاه عربستان، از وي دلجويي كرده و بازگشايي سفارت را خواستار شده بود؛ امري كه خشم عمومي را در مصر در پي داشت.
قطع رابطه با رژيم صهيونيستي و قطع صدور گاز به فلسطين اشغالي، قطع رابطه با عربستان، در معرض پرسش قرار گرفتن پيمان كمپ ديويد، باز شدن مرز ميان مصر و نوار غزه، سردي روابط با غرب و آمريكا، از جمله دستاوردهايي است كه تاكنون مردم مصر به دست آورده اند و شوراي نظامي را مجبور كردند كه شرايط جديد را بپذيرد. در معرض سقوط قرار گرفتن دولت جنزوري نيز پيروزي ديگر مردم در مقابل شوراي نظامي است و در صورتي كه اين دولت سقوط كند، وضعيت براي وابستگان به آمريكا و رژيم هاي صهيونيستي و آل سعود و بقاياي مبارك سخت تر خواهد شد.
مردم مصر كه اكنون به صورت شبانه روزي در خيابان هاي قاهره حضور دارند، نشان داده اند كه هيچ نيرويي نمي تواند در مقابل اراده آنها بايستد و همه دسيسه هاي پشت پرده دشمنان اين كشور، كه نظاميان نيز در آنها مشاركت دارند، محكوم به شكست هستند.
طنطاوي و ديگر ژنرال هاي حاضر در شوراي نظامي در معاملات تسليحاتي ميلياردي رژيم مبارك با آمريكا مشاركت داشته اند و انقلابيون منتظر روزي هستند كه آنها را نيز مثل مبارك در قفس اتهام قرار دهند و محاكمه كنند.
كابينه كمال الجنزوري كه در دسامبر گذشته و به دستور مستقيم شوراي عالي نظامي مصر تشكيل شد، از ابتدا مورد اعتراض بسياري از گروه ها و تشكل هاي حزبي و انقلابي و سياسي مصر بود، چرا كه آنها تاكيد داشتند كه الجنزوري از بقاياي رژيم سابق بوده و بالطبع روي كار آمدن كابينه اي به رياست وي به معناي اجراي سياست هاي رژيم سابق است.
خبر ديگر اين كه دهها نفر از دانشجويان دانشگاه حلوان به صف تجمع كنندگان در برابر وزارت دفاع پيوستند، تجمع كنندگان شعارهايي در سرنگوني حكومت نظاميان، واگذاري قدرت به غيرنظاميان و تكميل اهداف انقلاب سر دادند.
همزمان با درگيري و تحصن در خيابان هاي قاهره، تنش بين روابط مصر و عربستان نيز همچنان ادامه دارد. در همين رابطه روزنامه اماراتي «الخليج» نوشت: به منظور حل بحران موجود ميان عربستان و مصر «نبيل العربي» دبيركل اتحاديه عرب به رايزني با مسئولان دو كشور پرداخته است.«عبدالباري عطوان» نويسنده و تحليلگر سرشناس جهان عرب با اشاره به بحران اخير در مناسبات قاهره و رياض كه به بستن سفارت عربستان در قاهره انجاميد، تاكيد كرد كه مسئولان سعودي هنوز درك نكرده اند كه مصر تغيير كرده است و مصر كنوني ديگر همان مصر دوران رژيم ديكتاتوري مبارك نيست.
وي در سرمقاله خود در روزنامه القدس العربي نوشت: عربستان عراق را از دست داد و معلوم نيست در سوريه نيز كاري از پيش ببرد.

 



طالبان مذاكره با آمريكا را به آزادي پنج رهبر اين گروه مشروط كرد

طالبان ادامه مذاكره با آمريكا را به آزادي پنج تن از رهبران اين گروه مشروط كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «طيب آغا» برادر زن و سخنگوي «ملا عمر» رهبر طالبان، كه اكنون در قطر به سر مي برد گفت، رهايي پنج تن از رهبران طالبان از زندان گوانتانامو از شرايط اساسي اين گروه براي ادامه مذاكره با آمريكا است. اين در حالي است كه «شاه گل رضايي» نماينده پارلمان افغانستان اعلام كرد آمريكا با طالبان بر سر رهايي زندانيان مذكور از گوانتانامو به توافق رسيد.
نمايندگان طالبان تاكنون بيش از چهار بار در آلمان و خاورميانه با فرستادگان آمريكايي گفت وگو داشته اند.
در همين حال «طاهر هاشمي» استاد دانشگاه كابل معتقد است: آمريكا با پذيرش برخي خواسته هاي طالبان، تلاش مي كند اين گروه را دوباره پاي ميز مذاكره بكشاند.
وي ادامه داد: ذهنيت مردم آمريكا مبني بر بي نتيجه بودن جنگ افغانستان و فرا رسيدن انتخابات رياست جمهوري اين كشور، باعث شده است كه واشنگتن هر روز در موضع ضعيف تري مقابل طالبان فرارگرفته است و به همين خاطر، طالبان در مذاكرات صلح در برابر آمريكا از موضع قدرت حرف بزنند.
وي با اشاره به اظهارات چندي قبل «جو بايدن» معاون رياست جمهوري آمريكا در رابطه با اين كه طالبان دشمن آمريكا نيست، افزود: اين به معناي تغيير موضع آمريكا در برابر طالبان است.

 



ساركوزي و اولاند براي فتح اليزه دست به دامان صهيونيست ها شدند

«نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه و «فرانسوا اولاند»، نامزد سوسياليست ها براي انتخابات رياست جمهوري سال جاري، طي اظهاراتي حمايت صهيونيست ها را خواستار شدند.
نيكلا ساركوزي كه طعم تلخ شكست در دور نخست انتخابات رياست جمهوري سال جاري را هنوز فراموش نكرده و نگران تكرار اين تجربه در دور دوم است از صهيونيست هاي فرانسوي ساكن سرزمين هاي اشغالي خواست از وي حمايت كنند.
ساركوزي طي نامه اي خطاب به فرانسويان مقيم سرزمين هاي اشغالي كه براي شركت در انتخابات ثبت نام كرده اند نوشت: «من به حمايت و وفاداري شما نياز دارم و از شما مي خواهم در اين انتخابات شركت كنيد و اين مشاركت خود را حتي بيشتر از آنچه كه در دور اول بوده نشان دهيد.»
«والري هوفنبر» وابسته سابق فرهنگي سفارت فرانسه در تل آويو پس از انتشار متن اين نامه از فرانسويان ساكن سرزمين هاي اشغالي خواست فقط به ساركوزي راي بدهند و ثابت كنند كه در دور نخست انتخابات اشتباه شده است!
ساركوزي در انتخابات 2007 توانست آرا 80 درصد فرانسويان ساكن اسرائيل را جلب كند.
يك روز پيش از انتشار اين درخواست، فرانسوا اولاند، رقيب سرسخت ساركوزي نيز براي بدست آوردن آراء صهيونيست ها، طي اظهاراتي عليه مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال رژيم صهيونيستي، موضع گرفت. اولاند گفت سياست هاي ايران در مقابل اسرائيل باعث نگراني وي مي شود!
يادآور مي شود دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه قرار است 6 ماه مه (17 ارديبهشت) برگزار شود.
از سوي ديگر خبرگزاري فرانسه اعلام كرد، گروهي از مردم فرانسه ديروز در پاريس عليه تورم و گراني مسكن و اجاره بها تظاهرات كردند.
براساس اين گزارش، معترضان با تجمع مقابل دفتر مركزي نامزد سوسياليست انتخابات رياست جمهوري خواستار رفع مشكل كمبود مسكن اجاره اي و هزينه بالاي آن شدند.
براساس تصاوير منتشر شده، غالب معترضان سياه پوست هستند.

 



وخامت حال يك رهبر فلسطيني در پي اعتصاب غذاي 13 روزه

جبهه خلق براي آزادي فلسطين اعلام كرد كه مسئولان اداره زندان «ريمون» احمد سعدات را كه از 13 روز پيش در اعتصاب غذا به سر مي برد، به خاطر وخامت حالش به بيمارستان زندان «رمله» منتقل كرده اند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، دفتر اطلاع رساني جبهه خلق با صدور بيانيه اي خاطر نشان كرد كه «احمد سعدات»، دبير كل اين جبهه، كه بيش از سه سال است در سلول هاي انفرادي زندان ريمون به سر مي برد، از 14 آوريل جاري به منظور اعمال فشار عليه زندانبانان صهيونيست براي توقف حبس انفرادي بيش از 20 اسير فلسطيني و تحقق برخي خواسته هاي ديگر، دست به اعتصاب غذا زده است.
در ادامه اين بيانيه به مخالفت اسيران جبهه خلق با طرح پيشنهادي اداره زندان ريمون براي توقف اعتصاب غذا در مقابل پايان دادن به حبس انفرادي سعدات و انتقال وي به بخش هاي عادي اشاره شده و آمده است كه اسراي اين گروه بر لزوم پذيرش تمامي خواسته هاي بحق خود در زمينه بهبود شرايط بازداشت غيرقابل تحمل خود تاكيد دارند.
اين در حالي است كه رئيس دفتر سياسي حماس در قاهره با مقامات اتحاديه عرب و مصر ديدار و از كشورهاي مسلمان خواست اسيران فلسطيني را دريابند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از الجزيره، «خالد مشعل» يكشنبه شب با محمد كامل عمرو وزير خارجه مصر ديدار و درباره تحولات فلسطين به ويژه اسراي فلسطين و اعتصاب غذاي آنها گفت وگو كرد.
مشعل در اين ديدار اظهار داشت كه رژيم صهيونيستي تعهدات خود در رابطه با پرونده تبادل اسراي فلسطين را نقض كرده است و سياست منزوي كردن اسراي فلسطيني را در پيش گرفته است.
وي از مصر به عنوان ميانجي در قرار داد تبادل اسراي فلسطين با رژيم صهيونيستي خواست كه اين رژيم براي اجراي تعهدات خود تحت فشار بگذارد.
آشتي ملي فلسطين به ويژه تشكيل دولت وحدت ملي و فراهم كردن مقدمات انتخابات فلسطين از ديگر موضوعات مورد بحث در اين ديدار بود.
محمد كامل عمرو خاطر نشان كرد كه تمامي گروه هاي فلسطيني بايد پايان بخشيدن به اختلافات داخلي فلسطين را يك ضرورت بدانند، چرا كه اين مسئله براي مقابله با چالش هاي فرا روي قضيه فلسطين يك ضرورت است.
مشعل علاوه بر وزير خارجه مصر با نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب نيز ديدار كرد. العربي بر ضرورت اتحاد كشورهاي عربي در مقابله با تجاوزات رژيم صهيونيستي به ويژه در رابطه با اسراي فلسطين تاكيد كرد.

 



جويندگان كار آمريكا يي به دنبال يك لقمه نان

بحران عميق اقتصادي در كنار اجراي سياست هاي رياضتي در غرب همچنان قرباني مي گيرد. اين تصوير كه از سوي خبرگزاري «رويتر» منتشر شد، مربوط به قربانيان اوضاع اسفناك اقتصادي در آمريكاست.در شرح اين عكس مي خوانيم: جويندگان كار به اميد يافتن شغل مقابل ساختمان يك دفتر دولتي اشتغالزايي در نيويورك به انتظار نشسته اند. به دنبال اعلام نيازمندي وزارت كار، حدود 500 شهروند جوياي كار براي به دست آوردن 50 فرصت شغلي به اين محل هجوم آورده اند. مردم بحران زده غرب همواره دعا مي كنند شغل خود را از دست ندهند و در صورت مستجاب نشدن اين دعا، از خداي خود مي خواهند شغل ديگري به دست آورند! ايالات متحده اكنون براي يك درصد جمعيت اين كشور، بهشت و براي 99درصد ديگر جهنم شده است.

 



خودسوزي يك ناراضي در الجزاير به درگيري پليس با مردم انجاميد

خودسوزي فردي در شهر «جيجل» الجزاير واقع در 400 كيلومتري شرق پايتخت سبب وقوع درگيري ميان مردم و پليس در اين شهر شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، يك شهروند الجزايري پس از آن كه پليس مغازه اش را ويران كرد، اقدام به خودسوزي نمود اين كار سبب تحريك مردم و جوانان و درگيري آنان با نيروهاي پليس شد.
افراد خشمگين همچنين با پرتاب سنگ به فرمانداري جيجل حمله كردند و شرايط در نواحي مركزي اين شهر همچنان ناآرام گزارش مي شود. در پي شدت يافتن درگيري ها بسياري از مركز تجاري اين شهر تعطيل شد چنانچه درگيري ها سبب كندي عبور و مرور در بخش هاي اصلي شهر شده است. از ژانويه سال 2011 تاكنون 15 نفر از شهروندان الجزايري با الگوگيري از اقدام «محمد بوعزيزي» در تونس، در استان هاي مختلف اين كشور اقدام به خودسوزي كردند.
شهرهاي مختلف الجزاير در روزهاي اخير شاهد اعتراضات گسترده مردمي عليه نظام حاكم بوده است. ناظران سياسي معتقدند در صورتي كه دولت الجزاير به اصلاحات اساسي در ساختار سياسي نظام حكومتي خود تن ندهد، به احتمال زياد، الجزاير نيز شاهد شورش هاي گسترده خواهد بود.

 



به اتهام 300 مورد بزه تروريستي
دادگاه عالي عراق طارق الهاشمي را به طور غيابي محاكمه مي كند

دادگاه عالي عراق اعلام كرد: طارق الهاشمي معاون متواري رئيس جمهور عراق و محافظان وي درخصوص 300 مورد اتهامي محاكمه مي شوند.
به گزارش واحد مركزي خبر از بغداد، روزنامه الصباح به نقل از «عبدالستار بيرقدار» سخنگوي دستگاه قضايي عالي عراق نوشت: پنجشنبه اين هفته طارق هاشمي و هفتاد و سه تن از محافظان بازداشت شده او در سه مورد اتهامي مورد محاكمه قرار خواهند گرفت. در اين مورد «طارق هاشمي» به طور غيابي محاكمه مي شود و ديگر متهمان حضوري محاكمه خواهند شد.
بيرقدار اضافه كرد: سه مورد اتهامي درخصوص ترور يكي از مديران كل اداره اطلاعات عراق و ترور يك افسر عالي وزارت كشور و همچنين ترور يك وكيل مدافع خواهد بود.
سخنگوي دستگاه قضايي عراق اضافه كرد: به زودي نيز هاشمي و محافظان وي درخصوص 300 مورد ترور و انفجار محاكمه خواهند شد و بايد در اين باره پاسخگو باشند.
عبدالستار بيرقدار افزود: محاكمه غيابي «طارق هاشمي» توسط سه قاضي و با حضور دادستان كل و برخي از وكلاي مدافع متهمان صورت خواهد گرفت. منابع آگاه در دفتر رياست جمهوري عراق اعلام كردند: جلال طالباني رئيس جمهور عراق در نظر دارد در روزهاي آينده بطور رسمي طارق هاشمي را از پست معاونت رياست جمهوري بركنار كند تا مقدمات محاكمه او توسط دادگاه عالي عراق هموار شود، طارق هاشمي اكنون در تركيه بسر مي برد.
خبر ديگر از عراق اين كه مسعود بارزاني رئيس منطقه كردستان عراق بنا به دعوت رسمي شيخ «خليفه بن زايد آل نهيان» وارد امارات متحده عربي شد. به گفته سخنگوي دفتر رياست منطقه كردستان عراق بازراني در راس يك هيئت بلندپايه و به منظور گسترش روابط سياسي و تجاري اقليم كردستان عراق با شيخ نشين امارات راهي اين كشور شده است.پيش از اين بارزاني در ادامه سفرهاي خارجي خود به آمريكا، بلغارستان و تركيه سفر كرد و با مقامات اين كشورها ديدار و گفت وگوهايي داشت.
بارزاني اخيرا با چراغ سبز آمريكا و عربستان، حملات شديدي را عليه دولت عراق آغاز كرده است و بر ضرورت تجزيه عراق و اجراي طرح بايدن در اين كشور تاكيد مي كند.

 



جسد نخست وزير قذافي در رود دانوب پيدا شد

پليس اتريش اعلام كرد، جسد نخست وزير سابق ليبي در رود دانوب كه از اتريش مي گذرد، پيدا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «رومان هاسلينگر» سخنگوي پليس اتريش گفت: جسد «شكري غانم» نخست وزير و وزير نفت «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي در بخشي از رود دانوب كه از وين مي گذرد، پيدا شده است. غانم در زمان مرگ 69سال داشت. به گفته اين منبع، هيچ اثري از خشونت بر بدن غانم پيدا نشده است، با اين حال جسد مورد كالبدشكافي قرار خواهد گرفت. هاسلينگر اين را نيز گفت كه ممكن است حال اين وزير سابق ليبي بد شده و به رودخانه افتاده باشد. ظاهراً شب دوشنبه يك عابر جسد غانم را در زير پلي در نزديكي يك محله سياحتي در وين مشاهده كرده است.
غانم درست از يك سال گذشته پس از جدا شدن از رژيم قذافي، در وين زندگي مي كرد. وي در آن زمان از سركوب ها و خونريزي هاي رژيم قذافي انتقاد كرده و وضعيت ليبي را «غيرقابل تحمل» خوانده بود.
شكري غانم در فاصله بين سال هاي 2003 تا 2006 نخست وزير و بعد تا سال2011 وزير نفت بود. انقلاب مردم ليبي سال گذشته با مرگ قذافي به پيروزي رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14