(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20197 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور رئيس جمهور3 پروژه در استان گلستان به بهره برداري رسيد
ذوالنور: غرب خود را براي امتيازدهي بيشتر به ايران آماده مي كند
ورود 940 مگاوات برق هسته اي به شبكه توزيع برق
وزارت امور خارجه ايران، قرآن سوزي در آمريكا را شديدا محكوم كرد
معاون اول رئيس جمهور: قدرت هاي استكباري از الگو شدن ملت ايران مي ترسند
تشكيل زنجيره انساني
بروجردي: پذيرش پروتكل الحاقي جايي براي طرح در مجلس ندارد
مصباحي مقدم: واردات 24 ميليارد دلاري مشكل تورم را حل نمي كند
حداد عادل در جمع كارگران شركت واحد: امروز دغدغه گراني مهم تر از بيكاري است
 تحويل قطعي نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان پائيز 91
عطر بهار نارنج در كوچه باغ هاي شمال
حاشيه هاي ديدار رهبر انقلاب با كارگران
زمان جديد ديدارهاي نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال
استخدام در راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ
نرخ خريد تضميني گندم اعلام شد
آغاز ثبت نام دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته علمي كاربردي
مانور بزرگ جت اسكي سواران و قايق هاي تفريحي
زوج نخبه قائمشهري نايب قهرمان مسابقات جهاني سوئيس شدند
افزايش 20 سانتي متري سطح آب درياچه اروميه
قطار شهري تهران-دماوند راه اندازي مي شود
فرمانده بسيج مستضعفان: ايران هراسي از تحريم و تهديد استكبار جهاني ندارد
مسابقات شناي آب هاي آزاد خليج فارس برگزار شد
پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
اخبار ادبي و هنري



با حضور رئيس جمهور3 پروژه در استان گلستان به بهره برداري رسيد

گرگان- خبرنگار كيهان:
با سفر يك روزه رئيس جمهور به استان گلستان سه پروژه مهم و ملي استان افتتاح شد.
همزمان با ورود هواپيماي حامل دكتر محمود احمدي نژاد به فرودگاه كلاله، اين فرودگاه در شرق استان گلستان به بهره برداري رسيد.
فرودگاه شهرستان كلاله به مساحت 315هكتار و با هزينه اي بالغ بر 37ميليارد و 600 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. طول باند اين فرودگاه 2 هزار و 260 متر و عرض آن 45 متر است كه براي هواپيماهاي فوكر 100و كوچكتر آماده استفاده است.
اين فرودگاه كه 35 سال قدمت دارد، پيش از اين، سال ها براي پرواز هواپيماهاي سمپاش استفاده مي شد و به عنوان دومين فرودگاه استان گلستان به شمار مي رود. فرودگاه كلاله از مصوبات سفر نخست هيئت دولت به استان گلستان است.
شهر كلاله شاهد بهره برداري از پروژه مهم ديگر بود. بهره برداري همزمان 9 هزار و 679 واحد مسكن مهر دولتي و خود مالكي، توسط رئيس جمهور در كلاله باعث شادماني مردم اين شهر شد.
پروژه ملي مسكن مهر در 6/187هكتار از اراضي استان گلستان و با اعطاي بيش از پنج هزار ميليارد ريال تسهيلات اجرا شده است.
واحدهاي مسكن مهر در شهرهاي كلاله، بندر گز، گاليكش، سمين شهر، مراوه تپه و تقي آباد گنبدكاووس به بهره برداري رسيدند.
در اين سفر دو وزير راه و شهرسازي و بهداشت درمان و آموزش پزشكي محمود احمدي نژاد را همراهي كردند.
به گزارش ايرنا از گرگان، رئيس جمهور بعد از افتتاح واحدهاي مسكن مهر استان گلستان از روند پيشرفت كار پروژه ملي راه آهن گرگان- اينچه برون كه ايران را به تركمنستان متصل مي كند، بازديد كرد و پس از آن بيمارستان 261تختخوابي شهيد صيادشيرازي را در گرگان افتتاح كرد.
كلنگ اين بيمارستان در سال 1383 در زميني به مساحت 5/2هكتار در بلوار شهيد صيادشيرازي گرگان به زمين زده شد كه ديروز با صرف 330 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
براساس همين گزارش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كه رئيس جمهور را در سفر به استان گلستان همراهي مي كرد، اظهار داشت: بنا به دستور رئيس جمهور، 200 قلم داروي مورد مصرف در بيماري هاي سرطاني، خاص و صعب العلاج تحت پوشش بيمه قرار گرفت.

 



ذوالنور: غرب خود را براي امتيازدهي بيشتر به ايران آماده مي كند

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: غرب خود را براي امتياز دادن بيشتر به ايران در بغداد آماده مي كند.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنوري در مراسم بزرگداشت چهلمين روز شهادت سه تن از تكاوران سپاه علي بن ابيطالب(ع) كه در مسجد اعظم قم اظهار داشت: امروز همه رسانه هاي استكباري بسيج شدند تا جزاير سه گانه را از چنگ ايران درآورند ولي به خاطر عزتي كه ملت ايران به بركت خون شهدا بدست آورده است در اين زمينه ناكام مانده اند.
وي با بيان اينكه غرب با همه تلاش هاي خود راهي جز مذاكره با ايران را پيش رو ندارد افزود: دشمن وقتي هزينه حمله به ايران را سنگين برآورد كرد مجبور شد پاي ميز مذاكره بيايد و در اجلاس تركيه امتياز دهد و ايران هسته اي را بپذيرد.
جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه افزود: غرب خود را براي امتياز دادن بيشتر به ايران در بغداد آماده مي كند و اين امر نيز به بركت اقتدار نيروهاي مسلح كشور است كه در پرتوي ولايت حركت مي كنند.

 



دكتر عباسي خبر داد
ورود 940 مگاوات برق هسته اي به شبكه توزيع برق

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران از ورود 940 مگاوات برق هسته اي به شبكه توزيع برق كشور خبر داد.
به گزارش فارس، فريدون عباسي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با اعلام خبر ورود 940 مگاوات برق هسته اي به شبكه توزيع برق كشور، افزود: اين كار با انجام آزمايش هاي تجربي متعدد و استاندارد نيروگاهي صورت گرفته است.
عباسي در ادامه گفت: به دليل تاكيدي كه بر بهره برداري ايمن و مقدماتي از نيروگاه بوشهر داريم مديران و متخصصين فعال در پروژه نيروگاه اتمي بوشهر در چند ماه گذشته تلاش كردند اين نيروگاه را به سطح قابل قبولي از فعاليت برسانند و در اين كار موفق شده اند.
معاون رئيس جمهور همچنين با اشاره به اين كه پيش از اين برق تامين شده نيروگاه اتمي بوشهر از 22 بهمن سال 90 به حدود 730 مگاوات رسيده بود گفت: مطابق برنامه تنظيم شده بازبيني تجهيزات و سيستم ها در قدرت كنوني براي حصول اطمينان از عملكرد و ايمني اين نيروگاه در ماه هاي آينده ادامه خواهد داشت.

 



وزارت امور خارجه ايران، قرآن سوزي در آمريكا را شديدا محكوم كرد

وزارت امور خارجه كشورمان اقدام سخيف، توهين آميز و تحريك كننده يك كشيش نماي آمريكايي در اهانت آشكار به ساحت مقدس قرآن كريم را شديدا محكوم و آن را تلاشي مذبوحانه در راستاي پروژه شكست خورده اسلام ستيزي و اسلام هراسي در آمريكا و غرب دانست.
در اين بيانيه، وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به وجود قرآن كريم به عنوان معجزه بزرگ و بي نظير پيامبر اسلام(ص) آورده است: بدون شك اين اقدامات سخيف كشيش آمريكايي باعث ايجاد تنفر مذهبي شده و خشم و انزجار مسلمانان جهان را در پي خواهد داشت، امري كه مسئوليت دولت آمريكا را در عدم اقدام براي پيشگيري از تكرار چنين اقدامات افراط گرايانه اي سنگين تر خواهد كرد.
وزارت امور خارجه در بيانيه خود تاكيد كرده است: جمهوري اسلامي ايران با محكوم نمودن شديد چنين اقدامات توهين آميزي در آمريكا كه هر بار به بهانه هاي مختلف و همراه با پشتيباني تبليغاتي و رسانه اي صورت مي گيرد، معتقد است جامعه بين المللي در انتظار واكنش فوري، شديد و صريح دولت آمريكا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملي جهت پيشگيري از تكرار چنين جنايت فرهنگي است.
در اين بيانيه كه مبين مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال اين جنايت فرهنگي است، آمده است: روشن است كه جنايات پيشين نيروهاي نظامي آمريكا در قضاياي زندانهاي ابوغريب و گوانتانامو و اخيرا نيز در جريان ماجراي دردناك قرآن سوزي در زندان بگرام افغانستان و عدم برخورد دولت و مقام هاي اين كشور با عاملين آنها از عوامل اصلي جري تر شدن هتاكان و افراطيوني مانند نمونه مزبور تري جونز است كه ضمن ايجاد شبه تجاهل سيستماتيك دولت آمريكا، ضرورت عذرخواهي فوري آن دولت از جهان اسلام را ايجاب مي كند.
انتظار واكنش به هنگام و موثر از سوي خواص و نخبگان فرهنگي و مذهبي در جهان اسلام و مسيحيت، موضوع ديگري است كه در اين بيانيه مورد تاكيد واقع شده است، چنانكه در اين بيانيه رسمي آمده است:
جمهوري اسلامي ايران براساس تجارب گذشته و با نااميدي از اقدام موثر سياستمداران غربي و بويژه آمريكايي براي پيشگيري از تكرار اين فاجعه فرهنگي، از مقامات و علماي جهان مسيحيت، باورمندان به بردباري ديني و گفت وگوي مذاهب، و همچنين نخبگان و مقامات كشورهاي اسلامي و بويژه سازمان همكاري هاي اسلامي انتظار دارد با اعلام موضوع موثر خود در قبال اين اقدام اسلام ستيزانه و سكوت عملي دولت آمريكا در قبال آن، مانع از تكرار اقدام هايي شوند كه از طريق ايجاد و تشديد تنفر فرهنگي، مباني صلح جهاني و بهروزي ملت ها را تضعيف و بلكه تهديد مي كند.

 



معاون اول رئيس جمهور: قدرت هاي استكباري از الگو شدن ملت ايران مي ترسند

بوشهر-خبرنگار كيهان:
معاون رئيس جمهور گفت: قدرت هاي استكباري امروز از گسترش انديشه ايران اسلامي و الگو شدن ملت ايران براي ملت هاي مسلمان جهان در هراس هستند.
محمدرضا رحيمي در همايش بين المللي روز ملي خليج فارس كه عصر يكشنبه در بوشهر برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: قدرت هاي استكباري مي دانند اگر انديشه ايران اسلامي بر مسند قدرت جهاني جاي بگيرد، ديگر مجالي براي سياست هاي سلطه طلب و شيطاني آنها باقي نمي ماند. وي اظهار داشت، در اوايل دهه 1960 ميلادي انگليسي ها به قصد ايجاد دشمني ميان ايران و كشورهاي عربي يك اصطلاح جعلي براي خليج فارس مطرح كردند كه تا قبل از آن هيچ گونه بحثي درباره نام خليج فارس در ميان نبود و در تمام اسناد اين منطقه به نام خليج فارس ذكر شده است. رحيمي با بيان اينكه تا احمق ها هستند فتنه هم در خليج فارس است تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با اقتدار كامل آماده دفاع از اين منطقه ايراني است.
معاون اول رئيس جمهور در پايان گفت: در سال ها و دهه هاي آينده خليج فارس به عنوان يكي از مناطق مهم دنيا همچنان مطرح خواهد بود.

 



تشكيل زنجيره انساني

همزمان با روز ملي خليج فارس زنجيره انساني با شركت پنج هزار نفر در ساحل اين خليج نيلگون در استان بوشهر تشكيل شد.
به گزارش خبرنگار ما شيعه و سني، جوانان، دانشجويان، دانش آموزان در كنار ساير اقشار مردم حضور چشم گيري در اين زنجيره انساني داشتند.
شركت كنندگان در اين زنجيره انساني بر هويت ايراني بودن خليج فارس و پاسداري از آرمان هاي اسلامي و ملي تاكيد كردند.

 



بروجردي: پذيرش پروتكل الحاقي جايي براي طرح در مجلس ندارد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به برخي شايعات مبني بر احتمال پذيرش پروتكل الحاقي از سوي ايران اعلام كرد كه در اين شرايط فعلي اين موضوع جايي براي مطرح شدن در مجلس ندارد.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با فارس در اين باره افزود: اين مسئله اي است كه بايد در مجلس شوراي اسلامي به بحث گذاشته و در خصوص آن تصميم گيري شود. مصوبه مجلس توقف بحث روي پذيرش آن است. امروز نيز شرايط به گونه اي نيست كه مجلس بتواند نظر روشني را در اين رابطه اعلام كند چون در صحنه عملي اتفاق خاصي رخ نداده است. بنابراين اين موضوع در مجلس عملا جايي براي بحث و طرح شدن ندارد.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در خصوص اظهارات لاوروف در مورد پيشنهادات روسيه در نشست اسلامبول در راستاي طرح گام به گام نيز گفت: آنچه در اسلامبول گذشت ضمن پذيرش حق غني سازي ايران مسئله چارچوبي است كه نمايندگان طرفين در وين مشخص خواهند كرد. همه چيز در مذاكرات وين شكل خواهد گرفت و گفت وگوهاي وين مبناي مذاكرات اصلي در بغداد خواهد بود. تصور اين است كه اگر اتفاق خاصي نيافتد روند مذاكرات در بغداد بالقوه مثبت خواهد بود. نشست وين بخشي از كارها است و طبيعتا به ميزاني كه آنها گام برمي دارند ما نيز بايد گام متقابل در چارچوب معاهده NPT و نه فراتر از آن برداريم.
بروجردي در ادامه با اشاره به انتظارات ايجاد شده در افكار عمومي و نمايندگان جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: انتظار مي رود كه به دنبال همكاري هاي ارزشمند ايران و رويكرد مثبتي كه در اجلاس اسلامبول از طرف ايران وجود داشت، شاهد گذاشتن نقطه پاياني بر تحريم ها باشيم، چرا كه مبناي صدور اين قطعنامه ها در جهت مخالف با غني سازي اورانيوم در ايران بود.
وي افزود: زماني كه اين حق از سوي گروه 1+5 پذيرفته شد و از سوي كاترين اشتون و مقامات آمريكايي پس از نشست اسلامبول اعلام شد، ديگر مبناي صدور قطعنامه هاي تحريمي عليه ايران از بين مي رود و انتظار مي رود كه موضوع هسته اي ايران از جايگاه غيرعادي در شوراي امنيت به وضعيت عادي خود در آژانس بين المللي اتمي بازگردد و روند طبيعي خود را دنبال كند.

 



مصباحي مقدم: واردات 24 ميليارد دلاري مشكل تورم را حل نمي كند

رئيس كميسيون طرح تحول اقتصادي با اشاره به مصوبه دولت براي واردات 24 ميليارد دلاري كالاهاي اساسي گفت: كشور مشكل كمبود كالاهاي اساسي ندارد و اين واردات مشكل تورم را حل نمي كند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم نماينده مردم تهران و عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصميم اخير دولت براي واردات 24 ميليارد دلار كالاي اساسي، با تاكيد بر اينكه ما اكنون كمبود كالاي اساسي در كشور نداريم، اظهار داشت: ما اكنون با كمبود مواجه نيستيم بلكه با افزايش قيمت ها مواجهيم.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد، افزود: اگر زماني كمبود كالايي در كشور داشتيم، واردات كالا براي جبران كمبود خوب است اما اكنون در شرايطي هستيم كه توليد داخلي كشور و واردات قبلي نيازهاي معمول مردم را تامين مي كند و لذا از بابت كمبود كالا مشكلي نداريم.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه نمي توان با واردات كالا تورم را مهار كرد، گفت: از اين جهت بايد تدبير ديگري انديشيد چرا كه امكان ندارد با تزريق نقدينگي تورم ايجاد كنيم و سپس با واردات مشكل تورم را حل كنيم.
مصباحي مقدم با تاكيد بر اينكه اين اقدام افتادن در دام بيماري هلندي است، تصريح كرد: اتفاقا بيماري هلندي همين رويه را اقتضا مي كند يعني در شرايطي كه تورم پديد مي آيد، بلافاصله دست به واردات بزنيم.
وي با بيان اينكه واردات در بخش زمين و مسكن امكان ندارد، تاكيد كرد: ما نمي توانيم زمين و مسكن وارد كنيم و در نتيجه چنين تورمي با واردات كالاهاي ديگر به بخش زمين و مسكن انتقال پيدا مي كند و آن زمان مهار قيمت هاي زمين و مسكن بسيار مشكل مي شود.
اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان كرد: اين پديده را در سال هاي 85، 86 و 87 داشتيم و اين موضوع منجر به ركودي در بخش مسكن شد و تاكنون نيز نتوانستيم از آن ركود خارج شويم لذا چنين اقداماتي غيركارشناسانه است و كمكي به حل مشكل گراني و تورم نمي كند.
مصباحي مقدم بر همين اساس از دولت خواست تا قبل از اينكه دست به چنين اقدامي بزند با كارشناسان اقتصادي از جمله نمايندگان كميسيون اقتصادي مجلس مشورت كرده و راهكارهاي ديگري را اعمال كند تا يك اقدام خيرخواهانه منجر به نتايج مطلوب و آسيب زننده نشود.

 



حداد عادل در جمع كارگران شركت واحد: امروز دغدغه گراني مهم تر از بيكاري است

مشاور عالي مقام معظم رهبري در جمع كارگران شركت واحد گفت: امروز مسئله گراني مهم تر از بيكاري شده است و يكي از دغدغه هاي مجلس موضوع گراني است.
غلامعلي حدادعادل با حضور در جمع كارگران شركت واحد در مسجد ثارالله شرق تهران گفت: نبايد سرمايه در بخش هايي مانند دلالي بازار سكه ورود پيدا كند بلكه بايد در كنار كار باشد. فرهنگ سازي و ارج نهادن كار و كارگر سرمايه را به سمت كار هدايت مي كند و موجب افزايش توليد ملي خواهد شد.
حداد عادل گفت: قشر كارگر در عملي كردن شعار امسال نقش اساسي دارد. همچنين علم و كار با هم بايد باشند و كشور از نظر علمي هم رو به پيشرفت است و كشور با حضور كارگر در صحنه و همراهي كار و علم پيشرفت خواهد كرد.
حداد عادل با اشاره به اهميت انتخابات 12 اسفند گفت: با حضور مردم، انتخابات پرشكوهي برگزار شد. مردم همان اعتمادي كه به امام داشتند را به رهبري دارند و با توصيه هاي رهبري براي حضور در انتخابات شاهد بوديم كه در انتخابات مجلس حد نصاب جديدي از مشاركت رقم خورد.
غرب پس از برگزاري اين انتخابات مشاهده كرد كه اگر اين داستان از راه مذاكره حل نشود در برابر يك ملت قرار مي گيرند و مردم پشت سر اين انقلاب هستند.
حداد عادل در ادامه سخنان خود گفت: مجلس يكي از اركان اداره كشور است و نمايندگان تلاش مي كنند تا در خدمت ملت باشند اما همه چيز در دست مجلس نيست. ما تلاش مي كنيم كه در مذاكرات با دولت گامي مثبت برداريم اما گاهي موفق مي شويم و گاهي هم نه.
حداد عادل با بيان اينكه نمايندگان از مشكل گراني در جامعه مطلع اند گفت: امروز گراني مهم تر از بيكاري شده است. كساني كه كار دارند بايد بتوانند زندگي خودشان را اداره كنند. يكي از دغدغه هاي مجلس موضوع گراني است.
وي افزود: مجلس به شكل جدي در حال پيگيري اين موضوع است و نمايندگان با دعوت از وزيران به دنبال بررسي چگونگي ادامه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها هستند.

 



استاندار بوشهر خبر داد
 تحويل قطعي نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان پائيز 91

استاندار بوشهر از تحويل گرفتن قطعي نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان پائيز سال جاري از پيمانكار روسي خبر داد.
محمدحسين جهانبخش در آيين تجليل از دست اندركاران برگزاري بيستمين اجلاس سراسري نماز در بوشهر اظهار داشت: براي اجراي طرح مهر ماندگار در كشور 150هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است كه از اين مبلغ تاكنون 62 هزار ميليارد تومان تامين شده است.
وي افزود: از مجموع اعتباراتي كه امسال براي اجراي طرح مهر ماندگار در كشور در نظر گرفته شده، سهم استان بوشهر به غير از اعتبارات نفت يك هزار و 500 ميليارد تومان است.
وي اظهار داشت: اميدواريم با اختصاص اين مبلغ و همچنين اعتبارات نفت تا پايان ارديبهشت ماه سال 92 همه پروژه هاي كلان استان بوشهر به اتمام برسد.
جهانبخش با اشاره به روند اجراي نيروگاه اتمي بوشهر ادامه داد: تا پايان پائيز امسال تحويل قطعي نيروگاه را از پيمانكار روسي خواهيم داشت.
به گزارش فارس، استاندار بوشهر با گراميداشت روز ملي خليج فارس يادآور شد: نخستين همايش روز ملي خليج فارس روز گذشته با كيفيت و كميت قابل قبولي در بوشهر برگزار شد و با توجه به بازخوردهاي ملي و فراملي اين همايش رئيس سازمان ميراث فرهنگي اعلام كرد اين همايش سال آينده نيز در بوشهر برگزار مي شود.

 



عطر بهار نارنج در كوچه باغ هاي شمال

همزمان با فرا رسيدن فصل دل انگيز و با طراوت بهار، درختان ميوه ها به ويژه پرتقال و نارنج سفيدپوش و مملو از شكوفه بهاري شده و زيبايي خاصي به چهره شهرهاي شمالي بخشيدند. به طوري كه عطر شكوفه هاي نارنج تسكين دهنده روح و روان انسان ها شده است. علاو بر آن، عرق و عصاره بهار نارنج براي مصارف درماني استفاده مي شود و ضمن آنكه از شكوفه هاي نارنج مرباي خوشمزه اي با طعم اين ميوه تهيه مي شود.
تنكابن- خبرنگار كيهان

 



حاشيه هاي ديدار رهبر انقلاب با كارگران

اجتماع پر شور و هزاران نفري كارگران در هفته كارگر با لباسهاي طوسي آبي، ورزشگاه كوچك مجموعه توليدي دارو پخش را احاطه كرده و درب ورودي اين ورزشگاه اولين ازدحام تاريخش را تجربه مي كند.
دور و اطراف محل ديدار با بنرهايي از بيانات و تصاويرحضرت امام و رهبر انقلاب آذين شده است و روبروي جايگاه ياد آور حماسه ساز ميدانهاي نبرد و دفاع مقدس شهيد برونسي و به قول حضرت آقا«همان اوستا عبدالحسين بناي خودمان» است.
تصوير شهيد برونسي به عنوان اسوه بسيج كارگري با چهره اي استوار و مصمم و با لبخند رضايت، گوياي استقامت و پايمردي بسيج كارگري در دفاع از ارزشهاي انقلاب ، نظام و ولايت است.
ساعت حوالي 10/30صبح است. پشت جايگاه و منتظر ورود تعدادي از خانواده شهدا هستم. زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و مقاومت هميشه راه نوراني ولايت است، كه امروز اين قدرداني در قامت پاسداشت شهيدان و خانواده هايي از شهداي جامعه كارگري ظهور و بروز مي يابد.
از دور جمعي متشكل از دو سه تا پير مرد و يك جوان و يك پير زن قد خميده پديدار ميشوند. قطعا خانواده شهدا هستند.
جلو مي روم، سلام مادر ، خوش آمديد.جواب سلام مرا با صدايي لرزان مي دهند. آنها را به كمك دوستان ديگر راهنمايي كرديم تا به محل ملاقات آمدند و بر صندلي هايي كه از قبل ترتيب داده شده بود نشستند.
پدر شهيد مجيد كمالي كه بازنشسته محيط زيست است هم اينجا حضور دارد.
او مي گويد « جنازه شهيدم را برايم نياوردند. او مفقود الجسد است ». از ايشان حال مادر شهيد را ميپرسم و معلوم ميشود كه مادر شهيد دچار بيماري و در منزل بستري است. پدر اين شهيد قدري از بي مهري هاي دنيا برايم تعريف ميكند و از مشكلاتي كه درباره فرزند معلولش گريبانش را گرفته است.
كمي آن طرف تر پير مردي نشسته است انتظار مرا ميكشد.
ايشان پدر سه شهيد عبدالله ، اسدالله و مجتبي اسداللهي است. يكي از شهيدانش را در فكه و يكي را در حاج عمران و ديگري را نيز در مرصاد تقديم انقلاب كرده است. نوه ايشان كه هم نام آخرين شهيد است نيز او را همراهي كرده است. نوجواني سياه چرده و بانمك.
از او سوال كردم چه خبر ؟... از حال و هوايت برايم بگو.... او كه انگار قدري هم خجالتي است اشك در چشمانش كه مثل سياهي شب ميدرخشد جمع ميشود و ميگويد پدرم از فرماندهان لشكر 27 محمد رسول الله است. را ستش را بخواهيد نميدانم چه كار خوبي انجام داده ام كه خدا اين سعادت را نصيبم كرده. اين توفيق ميخواهد.
ميخواهم به هم سن و سالهاي خودم بگويم راه ولايت است كه به مقصد ميرسد و بقيه انحراف است.
سخن كوتاه و از سر صداقت اين نوجوان تلنگري است تا عده اي از خواب غفلتي كه در آن فرو خفته اند بيدار شوند.
نزد خانواده شهيدان كريمي ميروم. مادر شهيد كه تقريبا هفتاد و پنج ساله است به همراه يكي ديگر از پسرانش به ملاقات آقا آمده وكمي جلو تر نشسته است.
من هنوز حرفي نزده ام كه مادر شهيدان كريمي ميگويد : از اين كه آقا را ملاقات خواهم كرد خيلي خوشحالم. اقلا يك بار هم كه شده، حق ما بود كه به ديدار ايشان بيائيم. آرزو داشتم ايشان را زيارت كنم و خدا را شكر ميكنم.
من يكي از فرزندانم را در كوره موش از دست داده ام و يكي را هم در فكه. همه فداي آقا و انقلاب.
اين وارستگي و طبع بلند مادر شهيدان كريمي اشك شوق را در چشمانم به غليان در مي آورد.
آفتاب تا وسط كوچه باريك پشت جايگاه آمده است. كم كم زمينه حضور آقا فراهم ميشود.
خانواده معظم شهدا نيز ايستاده اند تا آقا تشريف بياورند، با ورود آقا صداي صلوات در محوطه بلند ميشود.چهره نوراني آقا مثل هميشه مجذوب كننده و مهربان است. به محضرشان سلام ميكنم.
تعدادي از برادران حفاظت هم كمي دورتر ايستاده اند. آنها هم كه تقريبا هميشه آقا را زيارت ميكنند زير لب ذكر ميگويند و صلوات مي فرستند.
برادر شهيدان كريمي با شوق خاصي به پيشواز آقا ميرود و ايشان را زيارت ميكند. مختصري از شهادت دو برادرش به محضر آقا عرضه ميكند.
آقا چند قدم جلو تر آمده اند. مادر شهيدان كريمي ايشان را صدا ميزند. آقا... آقا جان. جانم فداي رهبر...
حضرت آقا با مادر شهيدان سلام و احوال پرسي ميكنند و جوياي حالشان ميشوند. مادر قد خميده شهيدان كريمي ميگويد «حالمان از اين كه شما را زيارت ميكنيم صد مرتبه بهتر ميشود».
قدمهاي كوتاه آقا جمع اطرافشان را به همراه مي آورد. صداي مادر شهيدان هنوز شنيده ميشود. از آقا چفيه ايشان را مطالبه ميكند و ميگويد « آقا خواهش كوچكي داشتم». آقا فرمودند:« بفرمائيد». «لطفا چفيه تان را بدهيد تا جانمازم باشد». آقا قبول ميكنند. همراهان چفيه را از دوش مبارك آقا برميدارند و به مادر شهيد تقديم ميكنند. اما مادر شهيد كه فرصت را غنيمت دانسته است چفيه را به محاسن نوراني آقا ميكشد و بيش از پيش تبرّك ميكند ، اشك امان از چشمان فرسوده اش بريده است.
آقا با پدري كه سه شهيد تقديم انقلاب كرده است ، پيرمردي نوراني، آقاي اسداللهي مصافحه و احوال پرسي ميكند. نوه آقاي اسداللهي هم كه پدربزرگش را همراهي كرده است نظاره گر و چهره اش شادمان و شوق انگيزشده است. آقا كمي جلوتر مي آيند و با پدر شهيد كرمي هم مصافحه ميكنند و احوال ايشان را ميپرسند و با بقيه حاضران هم احوال پرسي ميكنند. حال و هوايي معنوي در جمعشان پديدار ميشود.
در ادامه همراه با خانواده شهدا به محل ديدار ميرويم، روبروي ما سه تن از وزرا هم روي چمن ورزشگاه و در محضرآقا نشسته اند. در حالي كه حاضران در ورزشگاه مشتاقانه فرياد مي زنند (صل علي محمد ، ياور مهدي آمد) به جمع كارگران مي پيونديم.
منبع: خبرگزاري مهر

 



زمان جديد ديدارهاي نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال

زمان جديد ديدارهاي سوم مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال اعلام شد.
زمان جديد ديدارهاي سوم مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال كه به دليل پس از برگزاري جلسه كميته انضباطي در مورد ديدار فولاد و پتروشيمي به تعويق افتاده بود، مشخص شد. براساس برنامه ديدارهاي سوم روز چهارشنبه برگزار مي شود و در صورت نياز به بازي چهارم تيم ها روز پنجشنبه به مصاف هم مي روند.
برنامه جديد به اين شرح زير است:
چهارشنبه 13/2/1391
¤پتروشيمي ماهشهر- فولاد ماهان (ساعت17)
¤مهرام تهران- دانشگاه آزاد تهران (ساعت17)

 



استخدام در راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ

پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به منظور تامين نيروي انساني خود از ميان افراد داراي شرايط استخدام مي كند.
پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به منظور تامين نيروي انساني خود از ميان جوانان متعهد، مومن و كارآمد به صورت پيماني پنج ساله انتظامي در مقاطع افسري و درجه داري استخدام مي كند.
براساس اعلام مركز اطلاع رساني پليس راهنمايي و رانندگي گزينش متقاضيان از طريق آزمون ورودي، مصاحبه، معاينات پزشكي و... خواهد بود. داوطلبان استخدام مي توانند براي كسب اطلاع بيشتر از چگونگي جذب نيرو به دفتر جذب مستقر در شهر تهران به آدرس خيابان آزادي، نبش خيابان رودكي مراجعه كنند و يا با تلفن 63951477-021 تماس بگيرند.

 



نرخ خريد تضميني گندم اعلام شد

طبق مصوبه كارگروه تعيين قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي كشور، قيمت خريد تضميني براي گندم هاي معمولي 3 هزار و 950 ريال در هر كيلوگرم و براي گندم دوروم 4 هزار و 150 ريال تصويب و ابلاغ شده است.
به گزارش ايرنا از گرگان، عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور ديروز با بيان اين مطلب گفت: با توجه به نامگذاري سال جاري به عنوان سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» از سوي رهبر معظم انقلاب، با جرأت مي توان يكي از مهم ترين عرصه هاي حمايت از سرمايه ايراني را حمايت از كشاورزان و بويژه گندمكاران عنوان كرد.
سياوش حسين پور در پايان از خريد تضميني گندم براساس كيفيت و استاندارد به عنوان يكي ديگر از راهكارهاي مناسب بهبود توليدات زراعي ياد كرد و افزود: اميدواريم با اجراي اين طرح، كشاورزي كشور به سمت توليد با كيفيت و استاندارد سوق داده شود.

 



آغاز ثبت نام دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته علمي كاربردي

ثبت نام دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي از ديروز دوشنبه 11 ارديبهشت ماه آغاز مي شود و تا 17 ارديبهشت ماه ادامه دارد.
ثبت نام دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي در 136 رشته، 1125 كد رشته محل و ظرفيت پذيرش حدود 78 هزار نفر در 4 گروه آموزشي صنعت، كشاورزي، مديريت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر از ديروز آغاز شد.
ثبت نام دوره هاي كارشناسي ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي به صورت الكترونيكي انجام مي شود و داوطلبان مي بايست پس از تهيه دفترچه و كارت اعتباري از دفاتر پستي سراسر كشور يا استفاده از كارت هاي بانكي شبكه شتاب براي ثبت نام در مهلت مقرر به پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه كنند.
براساس اين گزارش، آزمون دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي روز جمعه 30 تيرماه سال جاري به طور همزمان توسط سازمان سنجش آموزش كشور در سراسر كشور برگزار مي شود.

 



همزمان با روز خليج فارس برگزار شد
مانور بزرگ جت اسكي سواران و قايق هاي تفريحي

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
به مناسبت روز ملي خليج فارس قايق هاي تفريحي و جت اسكي سواران جزيره كيش در يك مانور مشترك دريايي شركت كردند.
براساس اين گزارش: ده ها فروند شناور دريايي، قايق هاي تفريحي به همراه جت اسكي سواران به مناسبت گراميداشت دهم ارديبهشت روز ملي خليج فارس مانور بزرگ و باشكوهي را در سواحل درياي خليج فارس به نمايش گذاشتند.
اين مانور بزرگ با استقبال مردم جزيره كيش و گردشگران داخلي و خارجي روبرو شد.

 



زوج نخبه قائمشهري نايب قهرمان مسابقات جهاني سوئيس شدند

قائمشهر- خبرنگاركيهان:
زوج نخبه علمي قائمشهري نايب قهرمان مسابقات ابداعات و اختراعات جهان در سوئيس شدند.
«محمدرضا نجاتي مقدم» 19 ساله دانشجوي رشته الكترونيك و «حنانه مهدوي» 17ساله رشته علوم تجربي پيش دانشگاهي زوج جوان نخبه علمي موفق قائمشهري هستند كه با ارائه سه اختراع در مسابقات ابداعات و اختراعات جهان در سوئيس با كسب 3 مدال نقره جهاني نايب قهرمان دنيا شدند. نجاتي مقدم گفت: صندوق پستي هوشمند، سامانه الكترونيك ثبت ساعت خودروهاي خطي و سيستم هشداردهنده اتمام ماسوره چرخ خياطي را سه اثر ابداعي و اختراعات ارائه شده به مسابقات جهاني مخترعان ذكر كرد كه ازبين 800 اثر از مخترعان 45 كشور جهان از قبيل آلمان، روسيه، آمريكا، انگلستان، هند، پرتغال، چين و اسپانيا توانستند با احراز سه نشان نقره نايب قهرمان جهان شوند.
حنانه مهدوي نيز مطالعه، برنامه ريزي و تلاش و پشتكار را رمز موفقيت هاي خود و همسرش در عرصه علمي دانست و گفت با همدلي و همراهي محمدرضا نجاتي مقدم توانستم به اين توفيقات دست پيدا كنم.
گفتني است محمدرضا نجاتي مقدم كه سابقه درخشش و احراز رتبه هاي برتر در عرصه هاي بين المللي و جهاني را دارد تاكنون علاوه بر عنوان برتري در المپياد دانشجويان كشور موفق به كسب نشان ها و افتخارات بين المللي و جهاني اختراعات در 2009 مسكو، صربستان و كرواسي، 2011 روماني و فرانسه و 2012 كرواسي شده است.
از وي 12اختراع در سازمان ثبت اختراعات كشور به ثبت رسيده و وي عضو فدراسيون مخترعين جهاني Wipo است.

 



افزايش 20 سانتي متري سطح آب درياچه اروميه

مدير مطالعات منابع آبي شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي از افزايش سطح آب درياچه اروميه خبر داد.
«مهرنگ دوستي رضايي» روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: سطح تراز كنوني درياچه اروميه به يك هزار و 271 متر و 24 سانتي متر مي رسد كه اين ميزان 20 سانتي متر نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزايش نشان مي دهد.
وي با اشاره به عوامل و دلايل افزايش اين ميزان سطح آب درياچه اروميه ادامه داد: بارندگي هاي اخير و افزايش آب رودخانه هاي ورودي به اين درياچه ، عامل اصلي افزايش سطح آب است.
«دوستي رضايي» با تاكيد بر اجراي برنامه هاي مختلف در راستاي افزايش مستمر سطح آب درياچه اروميه گفت: در اين زمينه مديريت منابع آب بويژه در حوزه كشاورزي بسيار مهم و اساسي است.
مدير مطالعات منابع آبي شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي افزود: 70 درصد آبهاي كشاورزي در حوزه درياچه هدر مي رود كه اين امر با اصلاح روش هاي آبياري براي رفع بحران كم آبي درياچه اروميه قابل رفع است.

 



قطار شهري تهران-دماوند راه اندازي مي شود

نماينده مردم شهرستان هاي دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي از اجراي طرح قطار شهري تهران-دماوند توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از دماوند، شاهرخ رامين عصر ديروز در همايش بزرگ شوراهاي اسلامي شهرستان دماوند گفت: امور مقدماتي اجراي طرح قطار شهري تهران-دماوند پايان يافته است.
وي ادامه داد: اين پروژه كه در رديف يكي از مهم ترين مصوبات دور دوم سفرهاي هيئت دولت به شهرستان دماوند محسوب مي شود، در دو فاز تهران-پرديس و پرديس-دماوند طراحي و عملياتي مي شود.
رامين اضافه كرد: چندي پيش با كمك مسئولان امر، پروژه متروي تهران-دماوند به مناقصه گذاشته شد و شركت خاتم الانبيا(ص) به عنوان مجري طرح، ساخت آن را برعهده گرفت.

 



فرمانده بسيج مستضعفان: ايران هراسي از تحريم و تهديد استكبار جهاني ندارد

فرمانده بسيج مستضعفان گفت: محصول تحريم هاي غرب به وجود آمدن يك اقتصاد شكوفا و شكست ناپذير است.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمدرضا نقدي» در شب آيين گراميداشت ياد و خاطره 14 هزار شهيد كارگري كشور در تالار وحدت دانشگاه تبريز اظهار داشت: تحريم هاي استكبار جهاني براي فشار به ايران طي سال هاي پس از انقلاب ثمري جز شكست براي آنان نداشته است.
وي افزود: امروز ايران به مدد جوانان متعهد و باايمان خويش در بسياري از عرصه هاي علمي از جمله هوافضا، پزشكي، فناوري موشكي، صنايع پتروشيمي و نفت توانسته به قله هاي پيشرفت و توسعه صعود كرده، راه خود را بدون ترس از تحريم و تهديد با قوت و قدرت ادامه دهد.
سرتيپ «نقدي» افزود: ايران اسلامي 30 سال از توليد بنزين در داخل كشور محروم بود اما همين تهديد عليه ايران به فرصتي تبديل شد تا توانمندي در عرصه نفت بروز و ظهور يافته و امروز بتواند به خودكفايي در اين عرصه برسد.
وي گفت: امروز تلاش براي حفظ استقلال و دستاوردهاي نظام اسلامي ميدان جهادي است كه ادامه دهنده راه شهداست و بايد همه دست به دست هم داده و در راه رسيدن به خودكفايي در تمام عرصه ها، منويات رهبري را عينيت بخشيم.
فرمانده سازمان بسيج مستضعفان با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» گفت: براي اين مبارزه سنگين فرهنگ سازي مطلوب و به هنگام در استفاده كالاهاي داخلي بايد صورت پذيرد و هرچه ما در اين مسير مصر باشيم نتايج مطلوب تري حاصل خواهد شد.
«نقدي» از واردات بي رويه برخي اقلام به كشور انتقاد و اظهار كرد: اينكه سالانه مقادير قابل توجهي ارز براي واردات كالاها و محصولات كشاورزي هزينه شود، برازنده ايران اسلامي با اين همه امكانات طبيعي نيست.
فرمانده بسيج مستضعفان ابراز اميدواري كرد در پايان سال جاري، دولت اخبار مسرت بخشي در زمينه كاهش ميزان واردات كالا به مردم بدهد.
وي تاكيد كرد: همانطور كه از دل جنگ تحميلي دشمن، چنان قدرت نظامي در كشورمان به وجود آمد كه امروز آمريكايي ها حتي از نگاه كردن به آن هم مي ترسند، يقينا محصول تحريم هاي غرب به وجود آمدن يك اقتصاد شكوفا و شكست ناپذير است.
فرمانده بسيج مستضعفان در پايان با تقدير از جامعه كارگري، از آنان به عنوان قشري كه برجسته كننده ارزش هاي انساني و اسلامي هستند، ياد كرد و شأن و منزلت آنان را در حدي دانست كه آموزه هاي ديني درباره آنها سخنان فراواني بيان كرده است.

 



مسابقات شناي آب هاي آزاد خليج فارس برگزار شد

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
مسابقات شناي آب هاي آزاد جام خليج فارس در شهرستان بوشهر برگزار شد.
براساس اين گزارش: در اين رقابت ها كه با شعار خليج هميشه فارس هويت هر ايراني و با حضور 30 شناگر از استان هاي بوشهر- هرمزگان- خوزستان- فارس و سيستان و بلوچستان در قالب شش تيم در آبهاي خليج فارس در شهرستان بوشهر برگزار شد، شناگران مسافت 3 كيلومتر آزاد را شنا كردند و در پايان رهام پيرواني شناگر جزيره كيش با زمان 34 دقيقه و 34 ثانيه مقام اول را بدست آورد و در رده بندي تيمي هم تيم بوشهر در جايگاه نخست رقابت هاي شناي آزاد كشور ايستاد.
همين گزارش مي افزايد: به مناسبت روز ملي خليج فارس مجتبي فلاحتگر و سيدهادي موسوي به صورت مشترك و محمد عبداللهي نيز مسافت دريايي از جزيره به جزيره هندورابي را پارو زدند.

 



پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم

وزير آموزش و پرورش در آستانه آغاز هفته معلم در پيامي خطاب به معلمان گفت: تحول عميق آموزش و پرورش نشانگر عزم راسخ و جدي مسئولان نظام آموزش و پرورش در راستاي مطالبات تاريخي ايران به ويژه منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي در حركت به سوي آموزش و پرورش نوين بوده است.
حميدرضا حاجي بابابي در پيام خود به رسالت خطير آموزش و پرورش در تربيت انسان هاي خلاق،فكور، دين دار و پاي بند اشاره كرده و توضيح مي دهد: بي گمان دستاورد تلاش معلمان بزرگ و خدمتگزاراني است كه با تمام همت و اعتقاد خويش در دستگاه عظيم آموزش و پرورش تحقق بخش و پايه گذار تحولي خواهند بود كه از منويات مقام معظم رهبري در دهه پيشرفت و عدالت است.
حاجي بابايي در ادامه پيام خود آورده است: تحولي عميق كه جهش بزرگ نظام آموزش و پرورش را به سمت تعالي و رشد با بسترسازي و مصاديق خاص خود از جمله ارتقاء مهارت، دانش و بصيرت نيروي انساني از طريق ايجاد دانشگاه فرهنگيان با 64 پرديس استاني و رفع موانع ادامه تحصيل فرهنگيان به ويژه دارندگان مدارك معادل، توسعه كمي آموزش هاي كوتاه مدت به ميانگين 64 ساعت در سال 90، تجهيز كلاس ها و مدارس به تكنولوژي و تجهيزات با رويكرد هوشمندسازي مدارس، تغييرات اساسي در شكل، محتواي كتب درسي و برنامه درسي متناسب با تغيير ساختار و مطابق با سند تحول و ايجاد فرصت هاي مطالعاتي براي معلمان، دانش آموزان و ايفاي نقش هرچه بيشتر و بهتر اوليا در فرايند پرورش شخصيت دانش آموزان به همراه ارتقاء منزلت اجتماعي معلمان در طي دو سال گذشته و ده ها ا قدام ديگر در عرصه هاي مختلف آموزشي و تربيتي همگي نشانگر عزم راسخ و جدي مسئولان نظام آموزش و پرورش در راستاي مطالبات تاريخي ملت شريف ايران به ويژه منويات رهبر فرزانه انقلاب در حركت به سوي آموزش و پرورش نوين در تراز نظام جمهوري اسلامي و مورد انتظار است.
اعلام اسامي 300 معلم نمونه
اسامي 300 معلم نمونه برتر استاني در تجليل كشوري آموزش و پرورش در سال 91 استان هاي سراسر كشور اعلام شد.
بنابر گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، تعداد معلمان نمونه انتخاب شده در شهرستان ها 17 هزار نفر، در استان ها 3 هزار نفر و در سطح كشور 300 نفر است.
تركيب 300 معلم منتخب و برتر استاني در تجليل كشوري شامل 90 نفر از دوره ابتدايي، 17 نفر از معلمان دوره استثنايي، 2 نفر از تربيت معلم، 65 نفر از دوره راهنمايي، 110 نفر از مجموعه متوسطه، كار دانش و فني و حرفه اي و 16 نفر از مجتمع هاي آموزشي و تربيتي است.
مدارك تحصيلي معلمان نمونه برتر استاني در تجليل كشوري شامل 16 نفر داراي مدرك فوق ديپلم، 165نفر داراي مدرك ليسانس،112 نفر داراي مدرك فوق ليسانس و 7 نفر داراي مدرك دكترا هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

وقتي سازنده «جدايي...» ناگهان احساس مسئوليت مي كند!
در حالي كه يك دهه از اشغال سرزمين افغانستان به دست متجاوزين غربي مي گذرد، سازنده «جدايي نادر از سيمين» نسبت به پايمالي حقوق مهاجرين افغاني مقيم ايران به ناگهان احساس مسئوليت كرد!
به گزارش خبرنگار كيهان، اصغر فرهادي گفته است به نشانه همدلي با مهاجراني افغاني مقيم ايران و بي مهري دولت و مردم ايران نسبت به مهاجران افغانستان! به ايران سفر مي كند، فرهادي توضيح نداده است چرا در برابر جنايات آمريكا در افغانستان و قتل عام چند ده هزار افغاني توسط مهاجمان غربي و طالبان، احساس مسئوليت و همدلي نكرده است؟! اما همصدا با رسانه هاي بي بي سي و راديو فردا نسبت به ناديده گرفتن حقوق مهاجران افغاني در ايران قصد آن دارد فيلمي از مهاجران افغاني بسازد.
وي همچنين گفته است كه: «انداختن علت ناامني و بيكاري به گردن مهاجران فرار از پذيرش مسئوليت اجتماعي» است.
اي كاش سازنده فيلم «جدايي...» علت العلل آوارگي و ستم بر مردم و مهاجران افغان از كشورشان را هدف خود قرار مي داد و مسئوليت اجتماعي خود را در قبال ستم كشورهاي متجاوز غربي ايفا مي نمود!
جنجال سازي اخير و سفر تبليغاتي احتمالي فرهادي به ايران، بخوبي از دلايل اعطاي اسكار و ستاره سازي محافل شبه فرهنگي غرب عليه كشورهاي هدف حكايت مي كند.
فرزند دبيركل حزب الله در يك سريال بازي مي كند
سريال «الغالبون دو» كه به دوران اشغال جنوب لبنان و زندگي شهيد سيدعباس موسوي با بازي فرزندش مي پردازند، توسط المنار ساخته مي شود.
به گزارش فارس به نقل از المنار، اين روزها در جنوب لبنان دومين قسمت سريال «الغالبون» در حال تهيه است. بنابراين گزارش نخستين اپيزود اين سريال سال گذشته به عنوان نخستين سريال تلويزيوني حزب الله و المنار توسط «باسل الخطيب» ساخته شد و هدف توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت. البته امسال نيز چون سال گذشته اين سريال توسط «فتح الله عمر» نوشته شده اما قرار است آن را «رضوان شاهين» به تهيه كنندگي «مركز بين المللي هنر بيروت» كارگرداني كند.
اين سريال قرار است به بزرگترين سريال لبناني نيز تبديل شود چرا كه بخشي از تصويربرداري اپيزود دوم سريال الغالبون در يك پادگان نظامي است كه شاهد درگيري رزمندگان حزب الله و ارتش مزدوران صهيونيستي به رهبري آنتوان لحد است. «الغالبون دو»، سال جاري شاهد بازيگران لبناني است كه برخلاف سال گذشته با رغبت به اين سريال آمدند و در شهر «بصليه » در جنوب لبنان حاضر شده اند.
طالب زاده: پاسخ كشيش ديوانه آمريكايي را
در يك «مستند» مي دهيم
كارشناس رسانه با بيان اينكه در پاسخ به كشيش ديوانه آمريكايي و تبليغات رسانه هاي بيگانه در حال پيش توليد مستندي درباره ندرخاني است گفت: خوشبختانه بصورت ابتدايي نظر قوه قضائيه براي همكاري براي ساخت اين مستند مثبت بوده است.
«نادر طالب زاده» كارگردان و مستندساز در گفت وگو با فارس افزود: ندرخاني فردي كه عنوان مي شود به دليل مسيحي شدن قرار است در ايران اعدام شود، پرونده جنايي دارد ولي اين طور تبليغ مي شود كه او به دليل ارتداد به اعدام محكوم شده است.
نمايشگاه كتاب امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود
مراسم آغازين بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، عصر امروز، سه شنبه 21 ارديبهشت با حضور رئيس جمهور، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس نمايشگاه كتاب و جمعي از اهالي فرهنگ و ادب برگزار مي شود.
سفراي 01 كشور خارجي نيز براي حضور در مراسم افتتاحيه اعلام آمادگي كرده اند. بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با پيام «ربع قرن جهاد فرهنگي»، از 31 تا 32 ارديبهشت در مصلي بزرگ امام خميني(ره) تهران برگزار مي شود.
فيلم زندگي رهبر معظم انقلاب توليد مي شود
فيلم زندگي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي توسط يك مستندساز لبناني توليد مي شود. پرويز شيخ طادي، كارگردان سينما و تلويزيون در نشستي در جمع دانشجويان دانشگاه شاهد و در پاسخ به سوال دانشجويان درباره ساخت فيلمي از زندگي امام خميني و يا رهبر معظم انقلاب يادآور شد: من در اقدامي مي خواستم مستند جامع و كاملي از زندگي حضرت آقا بسازم كه با آن موافقت شد؛ اما يك كارگردان لبناني زودتر اقدام به ساخت اين مستند كرده و ما منتظر آن هستيم.
وي خاطر نشان كرد: قرار است اين مستند به زودي در 01 قسمت ارائه شود. اگر كار جامعي باشد كه ديگر ما مستند نمي سازيم و در غير اين صورت، خودمان مستندي را از زندگي حضرت آقا مي سازيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14