(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20199 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فوايد بگو مگو
رئيس قوه قضائيه : ناظر فقط تماشاگر نيست مدعي هم هست
نمايندگان مجلس: پاداش حضور مردم در انتخابات را در مذاكرات هسته اي مي گيريم
در مكتب امام
امانت هاي الهي ومسئوليت ما (بخش دوم وپاياني)
رحيمي : نيازهاي مردم تأمين شده و وارد بازار مي شود
زاكاني : دو جبهه متحد و پايداري بعد از انتخابات به يك جبهه تبديل مي شوند
در آستانه مذاكرات بغداد رژيم صهيونيستي در ميان نمايندگان 1+5 لابي مي كند
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره: شايعه دست داشتن ايران در ترور سفير عربستان بي اساس است
ايران تا 3 ماه آينده موجود زنده به فضا مي فرستد
حداد عادل: مرتضوي به من گفت فقط براي امضاي حقوق كارمندان به دفتر مي روم



فوايد بگو مگو

حسين قدياني
چند وقتي است بعضي مسئولين با بهانه كردن هر موضوعي، كلي براي هم شاخ و شانه كشيده، بي هيچ ملاحظه اي، پاي اين دعوا را به گليم رسانه ها باز مي كنند. اين مسئله حتي منجر به بگومگوي گاه و بي گاه سران قوا شده. من اما برخلاف خيلي از دلسوزان، معتقدم هرچه مسئولين بيشتر با هم دعوا كنند، اين منازعه باعث گذر آسان تر از پيچ تاريخي مي شود. يعني شدت و اندازه دعواي آقايان، با عبور از پيچ حساس، نه فقط رابطه معكوس ندارد، بلكه رابطه مستقيم دارد. دلايل زير را بخوانيد، قضاوت با خودتان.
حساب كار دشمن، دستش مي آيد/ مهم ترين سود دعواي دست اندركاران، اين است كه دشمن با خود مي گويد؛ وقتي مسئولين نظام در انتقاد از همديگر، كار را به مرز دعوا مي كشانند، ببين در روز مبادا، دهان ما به عنوان نظام سلطه را چگونه مسواك خواهند كرد! بديهي است منازعات اخير قواي مقننه و مجريه در برخي سطوح، اينگونه در ذهن دشمن تحليل مي شود؛ اينها كه به خودشان رحم نمي كنند، حكما در نبرد با ما، مي زنند پدر صاحب بچه كاخ سفيد را درمي آورند!
بي اثر نشان دادن تحريم اقتصادي/ از جمله محسنات منازعات اخير، گند زدن در مقام عمل به بحث تحريم هوشمند است. بالطبع دعواي فلان نماينده مجلس با بهمان وزير دولت، در بطن خود، بيانگر بي اثر بودن تحريم هاست! وقتي بي خيال تبعات احتمالي تحريم، مسئولين عليه هم حرف هاي درشت مي زنند، در عالم جنگ رواني، اثرات مخربي در ذهن دشمن مي گذارد!
روحيه دادن به ورزشكاران، دلاوران و نام آوران در آستانه المپيك/ قدر مسلم بگو مگوي آقايان با هم، كه عمدتاً تا مرز وزن كشي و گروكشي هم مي رود، سبب نهادينه شدن فضاي رقابت در ميان ورزشكاران راه يافته به المپيك خواهد شد! لابد مستحضر هستيد كه ورزشكار در المپيك بايد مثل خروس جنگي به ميدان برود و حقش را از رقيب بگيرد. آيا چنين امري، در فضاي آرام محقق مي شود يا در فضاي جنجالي؟! قطعاً جنجالي! فضا بايد برود به سمت خون و خون ريزي!!
لوس بار نيامدن مردم/ يكي از مهم ترين مزاياي دعواي قواي 3گانه با يكديگر، مردم را سنگ زيرين آسياب بار آوردن در كشاكش دهر است. طبعاً وقتي مسئولين به فكر مشكلات مردم به ويژه گراني باشند، اين مهم باعث مي شود مردم، حل هر مشكلي را از دست اندركاران تمنا داشته باشند. در حالي كه در دولت مدرن، مردم بايد روي پاي خودشان بايستند، نه روي دوش دولت!
كمك به بيداري اسلامي/ لحظه اي تصور كنيد كه مسئولين با در نظر گرفتن شرايط خطير كنوني در دنياي اسلام، وحدت را براي خود در حكم يك فريضه تصور كنند. بله! چنين چيزي اگر چه در ظاهر، امر خوبي به نظر مي رسد، ليكن هر كشوري زنده به دعواي مسئولين آن است!! آيا ملل درگير در رخداد مبارك بيداري اسلامي، اختلافات موجود ميان بعضي قوا را حمل بر پويايي نظام نمي كنند؟! اگر هم نمي كنند، اين بي بصيرتي خودشان را مي رساند!!
تحت الشعاع قرار دادن منازعات خياباني/ حسن ديگر دعواي فلان مسئول با بهمان مدير، به حاشيه بردن منازعات خياباني است. از آنجا كه منازعات خياباني بعضاً به قتل و جنايت منتهي مي شود و چهره بدي از اجتماع ارائه مي دهد، همان بهتر كه جور به حاشيه راندن اين حوادث، سوار بر گرده اختلافات مسئولين باشد. نكته اين جاست كه مسئولين برخلاف قمه كش هاي قداره بند و اراذل و اوباش، نه آس و پاس، كه همچين با كلاس با هم دعوا مي كنند! از مناظره كه بالاتر دعوايي نبود؟! آخرش همه ديدند ختم به خير شد!!
سوژه دادن به اهل قلم، به خصوص طنزپردازان/ اين حسين شريعتمداري كه برمي دارد تيتر يك كيهان را به اين موضوع اختصاص مي دهد؛ «بگومگوي سران قوا... كشتي در پيچ تاريخي؟!» آيا متوجه هست كه در صورت عدم چنين بگومگويي، چه بلايي بر سر «گفت و شنود» مي آيد؟! وانگهي! دعوا را گذاشته اند كه بكني ديگر! البته از آقايان مي خواهم كه براي بگو مگوي خود، يك حد و مرزي، زوج و فردي، خط قرمزي، چيزي بگذارند. چندي است متأثر از تعدد سوژه، مانده ام به چي گير بدهم، چي بماند!
شيريني آشتي/ شكي نيست كه آشتي و مصالحه چيز خوبي است، اما آيا بدون دعوا و قهر و توي سر و كله هم زدن، اصلاً آشتي وجود خارجي خواهد داشت؟! لذا هرچه بگو مگو مشتي تر، آشتي بعدش، كشتي تر!! به يقين «آشتي آشتي با هم بريم تو كشتي» قبل از هر چيز محتاج دعواست!
¤¤¤
اما از شوخي گذشته، «جبهه مندلي» كجا و «جبهه صندلي» كجا؟! «جبهه بازي دراز » كجا و «جبهه اين دعواي دم دراز» كجا؟! دم شهدايي مثل محسن وزوايي گرم كه گاهي از فرط كار و ابتكار، روي همان صندلي كارشان مي خوابيدند، اما هرگز خواب صندلي نمي ديدند. ديروز 300 هزار شهيد در يك جبهه جا شدند، امروز در اين همه جبهه 300 نماينده جا نمي شوند! ديروز شهداي خط مقدم «الي بيت المقدس»، هنگام دعوا يقه استكبار را مي گرفتند، امروز يقه كي دست ماست؟! دوست يا دشمن؟! توده ملت در برابر جبهه دشمن، جز «جبهه ولايت فقيه» جبهه اي نمي شناسند. صندلي، جبهه نيست؛ مندلي، جبهه است. جبهه يكي، جنگ هم يكي!

 



رئيس قوه قضائيه : ناظر فقط تماشاگر نيست مدعي هم هست

رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه با تعاريف غيرحقوقي و من در آوردي از مفهوم نظارت نمي توان تعريف قانوني مربوط به نظارت و حد و مرز و وظايف مشخص شده قانوني آن را زير سوال برد گفت: اينطور نيست كه ناظر بايد در مقام معين، مكمل و قائم مقام مدير اجرايي عمل كند.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تشريح مفهوم نظارت از بعد نظري و عملي و مراتب آن و تاكيد بر اين كه نظارت و اجرا دو مقوله متفاوت از يكديگر است، گفت: گاهي ناظر تنها به مسئله اي و به روندي نظارت مي كند تا از آن مطلع شود و گزارش كند، اما گاهي ناظر علاوه بر اطلاع يافتن از روند امور و استعلام از آن در مقام مدعي نيز مي تواند وارد عمل شود و اين مسئله را ما در شوراي نگهبان بخوبي مي بينيم كه شوراي نگهبان به عنوان ناظر علاوه بر نظارت و استعلام و استطلاع از روند انتخابات و شرايط كانديداها مي تواند حسب قانون كانديداها را رد يا تاييد و حتي پس از برگزاري انتخابات نيز نتايج انتخابات را تاييد و يا باطل كند.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: اين تعبير كه نظارت و ناظر بايد كمك كننده مدير اجرايي و معين او باشد، تعبيري دقيق و قانوني نيست و نمي توان گفت ناظر بايد كار مدير را تسهيل كند و اين تعريف ربطي به نظارت تعريف شده در قانون براي نهادهاي نظارتي ندارد.
آيت الله آملي لاريجاني انجام نظارت ها در چارچوب قانون را مسئله اي بديهي و قابل قبول دانست و گفت: سازمان بازرسي كل كشور براساس نص قانون فقط ناظر به عنوان استعلام كننده روند اجرايي نيست بلكه مي تواند به عنوان مدعي نيز ظاهر شود و اين وظيفه نظارتي فراتر از استعلام و گزارش گيري است، همچنان كه ديوان عدالت اداري نيز در واقع دادگاهي نظارتي است كه مي تواند فراتر از مقوله استعلام و استطلاع آئين نامه هاي اجرايي را باطل كند.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: قانون اساسي و ساير قوانين عادي مصوب دوره هاي مختلف مجلس حد و مرز وظايف ناظران را مشخص كرده و حسب اين قوانين ناظر وظيفه اش اين است كه بررسي كند آيا دستگاه هاي اجرايي در چارچوب قانون به وظايف خود عمل مي كنند يا عمل نمي كنند و اينطور نيست كه ناظر بايد در مقام معين و مكمل و قائم مقام مدير اجرايي عمل كند.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: البته اين حرف هم درست است كه اگر ناظر در مقام وظيفه نظارتي خود درست عمل كند، مدير مي تواند با خيال راحت تري كار قانوني خود را انجام دهد.
هدف انتخابات
استحكام بنيان هاي نظام است
آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تاثير حضور آگاهانه و باشكوه مردم در دور اول انتخابات مجلس در نحوه تعامل كشورهاي غربي با جمهوري اسلامي ايران و تغيير لحن آنان در مذاكره با ايران پس از مشاهده حضور پرشور مردم، گفت: انتخابات مجلس در دور اول آثار سياسي بسيار مهمي در داخل و خارج از كشور به جا گذاشت و حتي موجب بروز اختلاف نظر در حاكميت رژيم صهيونيستي نسبت به نحوه به زعم آنها، برخورد با جمهوري اسلامي ايران شد.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: حضور همنوا و وحدت آفرين مردم عمق تاثير مقام معظم رهبري در كشور را نيز بر همگان روشن كرد و ا ميدواريم در دور دوم انتخابات نيز شور و شوق انتخاباتي و مشاركت مردمي همچون هميشه باشكوه باشد.
آيت الله آملي لاريجاني رعايت اخلاق و توجه به اصول و مباني ديني و اسلامي از سوي كانديداها و پرهيز از تخريب ديگران را ضرورت رفتار انتخاباتي دانست و افزود: كانديداهاي محترم بايد بدانند كه هدف نخست در انتخابات استحكام و تحكيم بنيان هاي نظام است و رفتن يا نرفتن به مجلس در اولويت بعدي قرار دارد.
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز صدور فرمان هشت ماده اي مقام معظم رهبري اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه همه سران نظام و مسئولان مخاطب اين فرمان بوده اند، لحن فرمان هشت ماده اي را «صريح و شفاف» توصيف كرد و گفت: برخورد با سوءاستفاده از منابع عمومي بر همه فرض است و بايد تمام مسئولان مبارزه با مفاسد اقتصادي را به عنوان هدفي اساسي پيگيري و به جهات مختلف آن توجه كنيم.
آيت الله آملي لاريجاني به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در سالروز صدور فرمان هشت ماده اي نيز اشاره و تاكيد كرد: خوشبختانه در سال هاي اخير روند مبارزه و برخورد با مفاسد اقتصادي مثبت بوده و همه دستگاه هاي اجرايي، قضايي و ساير اركان نظام پيگير مبارزه بوده اند.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: گرچه در ميان هياهوهاي سياسي و رسانه اي، گاهي ارزيابي درست و دقيقي از روند مبارزه با مفاسد صورت نمي گيرد اما روشن است كه دستگاه هاي اجرايي روند بهتري را در پيش گرفته اند و قوه قضائيه نيز عزم بيشتري براي مبارزه با مفاسد اقتصادي و مفسدان داشته است و اكنون بحمدالله مفسدان كلان اقتصادي ديگر به راحتي نمي توانند درپي كارهاي خلاف و نادرست خود باشند و اين مسئله اقتدار نظام و اعتماد عمومي را بيشتر كرده است.
آيت الله آملي لاريجاني شرايط و روند نظارتي دستگاه هاي ناظر از جمله سازمان بازرسي كل كشور، ديوان عدالت اداري و ديوان محاسبات كشور را روند مثبت و قابل قبولي اعلام كرد و با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري در خصوص مفاسد اقتصادي گفت: در فساد اخير نيز ديديم كه چگونه استفاده از منابع عمومي كه در واقع بايد در روند توليد و در بستر مصوبات قانوني هزينه و استفاده شود، در جهات و مسيرهاي ديگري كه مد نظر افراد خاص است قرار گرفته است تا جايي كه به تعبير مقام معظم رهبري اين مسئله خيانت به نظام است.
رئيس دستگاه قضايي تأكيد كرد: قطعاً اگر كسي 3 هزار ميليارد تومان از اموال مردم را چه از اموال عمومي و چه اموال دولتي در مواردي خارج از مصوبات قانوني مربوط به توليد و سرمايه گذاري به كار گيرد، در نظام اقتصادي كشور اخلال كرده و اكنون مشخص شده است كه دستگاه قضايي به درستي مسئله را تشخيص داده است.
آيت الله آملي لاريجاني با تأكيد بر اين كه فساد اخير با وجود تلاش برخي در كمرنگ جلوه دادن آن و يا برخورد سياسي با پرونده، فسادي بزرگ است، گفت: اخلال در نظام اقتصادي جرم است و قوه قضائيه برخورد مناسب حقوقي و قضايي را با آن انجام خواهد داد و گرچه قطعاً بنا نيست مسئله سياسي و تبليغاتي شود اما كوچك جلوه دادن آن نيز كار درستي نيست.
چالش غرب در مباني تئوريك حقوق بشر
رئيس قوه قضائيه صبح ديروز اولين جلسه دادستان هاي كل كشورهاي عضو اكو كه به ميزباني كشورمان برگزار شد نيز گفت: غرب نه تنها در موضوع نحوه اجراي حقوق بشر كه در مباحث تئوريك آن نيز چالش هاي زيادي دارد.
وي گفت: ما مي دانيم كه اكثر كشورهاي توسعه يافته كه امروز به مسئله حقوق بشر اشاره كرده و خود را ملتزم به رعايت آن معرفي مي كنند كساني هستند كه اتفاقاً ناقض حقوق بشر هستند به گونه اي كه ما مي بينيم در كشوري مانند بحرين مردم خواهان به دست گرفتن سرنوشت خودشان هستند و ماه ها ست كه با حكومت مخالفت مي كنند اما مي بينيد كه اين افراد به خاك و خون كشيده مي شوند در حالي كه كشورهاي غربي چشم هاي خود را بسته و حرفي درباره حقوق بشر نمي زنند.
آيت الله آملي لاريجاني گفت: مردم بحرين تقاضايشان داشتن حق رأي براي تعيين سرنوشت خود است در حالي كه كشورهاي غربي اين موضوع را نمي پسندند و حاضرند اين افراد به خاك و خون كشيده شوند و از اينها هيچ دفاعي نمي كنند زيرا پايگاه هاي خودشان را در اين كشور درخطر مي بينند، بايد از آنها پرسيد آيا اين مسئله زير پا گذاشتن حقوق بشر نيست؟ آيا فلسطيني ها بشر نيستند؟ جايي كه رژيم غاصب صهيونيست با هلي كوپتر از بالا افراد را ترور مي كند آيا اين افراد بشر نيستند كه از حقوقشان دفاع كنند.
رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه غرب در مسائل تئوريك حقوق بشر نيز، با چالش رو به رو است افزود: آنها تلاش دارند تا اين موضوع را القاء كنند كه ليبراليسم تشخيص مي دهد كه چه چيزي خوب است و چه چيزي بد و بايد از آنها پرسيد كه آيا واقعاً مي توان انسان ها را فردگرايانه تصور كرد؟ آيا انسان ها مهره هاي جدا جدا هستند كه هر كسي مسير خودش را ترسيم كند؟ يا انسان ها مشتركاتي دارند و با هم تعامل دارند و اين اهداف مشترك است كه انسان ها را به هم پيوند مي دهد.
وي افزود: ما با كشورهاي غربي و مدافعان ليبراليسم- دموكراسي در مباحث فلسفي و نظري هم اختلاف نظر داريم و ما بحثمان بحث ارزش هاي انساني است.

 



نمايندگان مجلس: پاداش حضور مردم در انتخابات را در مذاكرات هسته اي مي گيريم

سرويس سياسي -
نمايندگان مجلس باتاكيد بر حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس تاكيد كردند كه ملت پاداش حضور مردم در انتخابات را در مذاكرات هسته اي خواهند گرفت.
غلامعلي حداد عادل ديروز در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تاكيد بر اهميت اين دوره از انتخابات با توجه به در پيش بودن مذاكرات بغداد گفت: مردم بايد با شناخت دقيق، افراد واجد صلاحيت را كه داراي بصيرت اند را انتخاب كنند و با حضوري ديگر در 15 ارديبهشت، حضورشان در 12 اسفند را تكميل كنند.
وي افزود: اميدواريم اين مذاكرات نيز در جهت تكميل مقدماتي باشد كه در مذاكرات اسلامبول ايجاد شد و فضاي مذاكرات اسلامبول در بغداد به صورت بهتري دنبال شود.
وي تاكيد كرد: طرف مذاكره ما بايد به حقوق ملت ايران توجه بيشتري كند و بداند كه رفتار با ملت ايران بايد رفتاري منطقي باشد.
حدادعادل در پاسخ به اين كه آيا تحريم هاي اعمال شده عليه كشورمان برداشته خواهد شد يا نه؟ گفت: اين حداقل انتظار ما است.
نماينده مردم سيرجان در مجلس، با اشاره به حضور مردم در مرحله اول انتخابات مجلس در 12 اسفند 90 گفت: نتيجه حضور مردم، در مذاكرات اسلامبول به خوبي مشاهده شد، بر اين اساس مردم بايد در 15 ارديبهشت نيز با حضور در پاي صندوق هاي راي، پشتوانه خوبي براي نظام باشند.
شهباز حسن پور، با اشاره به تاثير حضور مردم در مرحله دوم انتخابات گفت: ملت ايران در 30 سال گذشته از امتحانات بزرگي مانند شركت در انتخابات سرنوشت ساز مجلس، نمره قبولي گرفته و سربلند و پيروز بيرون آمده است.
وي تصريح كرد: امروزه ملت ايران متوجه شده كه نتيجه دسترنج، فعاليت و حضورش در 12 اسفند 90، در مذاكرات اسلامبول خود را نشان داد.
نماينده مردم سيرجان در مجلس خاطرنشان كرد: همچنين حضور مردم پاي صندوقهاي راي در بعد خارجي، موجب عقب نشيني دشمنان قسم خورده ملت در مذاكرات هسته اي شده است.
گوشه اي از پاداش حضور
در انتخابات
نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس، با تاكيد بر حفظ حرمت كانديداها توسط يكديگر اظهار كرد: نتايج به دست آمده از مذاكرات 1+5 گوشه اي از پاداش حضور مردم در انتخابات بود.
شاهرخ رامين در گفت وگو با ايسنا با اشاره به ضرورت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات، گفت: مقام معظم رهبري پيش از انتخابات 12 اسفند جمله اي فرمودند مبني بر اطمينان از خلق حماسه اي جديد توسط مردم، كه مردم نيز با حضور خود در پاي صندوق هاي راي اين موضوع را به اثبات رساندند.
وي ادامه داد: حماسه مردم در 12 اسفند موجب تغيير موقعيت كشور در تراز بين المللي شد و بار ديگر جايگاه جمهوري اسلامي را در جهان تثبيت كرد.
نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس با بيان اينكه امتيازاتي كه ملت ايران در مذاكرات 1+5 گرفتند همگي گوشه اي از پاداش حضور مردم در انتخابات بوده، تصريح كرد: مردمي كه چنين نتايجي از حضور خود پاي صندوق هاي راي گرفتند، باز هم اهل خلق چنين حماسه اي هستند به خصوص در حوزه انتخابيه اي مانند تهران كه انتخابات آن عملا در مرحله دوم برگزار مي شود.
الهام امين زاده نماينده مجلس هفتم هم يكي از تاثيرات مهم مردم در انتخابات 12 اسفند سال گذشته تاثير در مذاكرات ايران و 1+5 دانست و گفت: ما در اجلاس اسلامبول فضاي توام با آرامش داشتيم و مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا، ايران هسته اي را شناسايي كرد كه اين امور خيلي مهم است.
امين زاده به بازي برد- برد در فعاليت هاي هسته اي اشاره كرده و ادامه داد: در اين مسير ايران قدم خود را برداشته و اكنون نوبت طرف غربي است كه بايد در زمينه لغو تحريم قدم بردارد. تحريم بانك مركزي براساس تحريم نامه جهاني محكوم است و ايران مي تواند همه كشورهايي را كه بانك مركزي را تحريم كرده اند محكوم كند.
وي تصريح كرد: اين پيگيري به لحاظ حقوقي انجام مي شود اما در مذاكرات پيش رومي توانيم مسأله را پيگيري كنيم. مهمترين گزينه حضور مردم در انتخابات بود كه تأثير بسياري در مذاكرات ايران و 1+5 و موفقيت ما در مذاكرات داشت. اميدواريم در وين نيز زمينه مذاكرات بغداد فراهم شود.
جايگاه جمهوري اسلامي بر روي انتخابات آمريكا هم اثرگذار است
زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هم در يك نشست انتخاباتي با اشاره به اهميت مهم دور دوم انتخابات مجلس گفت: دور دوم انتخابات مجلس كه در 15 ارديبهشت برگزار مي شود تأثير مستقيمي در مذاكرات بغداد دارد. همانند انتخابات دور اول كه حضور مردم توانست تأثير مستقيم بر مذاكرات اسلامبول داشته باشد.
وي افزود: در مذاكرات اسلامبول به دليل حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند 1+5 بدون طولاني كردن مذاكره و در كوتاه ترين زمان براي نخستين بار حق هسته اي ملت ايران را به رسميت شناخت.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: جايگاه جمهوري اسلامي ايران امروز به اندازه اي بالا رفته كه در رأي آوري كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا تأثير دارد.
وي اهميت ديگر دور دوم انتخابات مجلس را نوع انتخاب 25 نماينده مردم تهران دانست و گفت: انتخاب 25 نفر در دور دوم قطعاً در انتخابات رئيس مجلس آينده تاثيرگذار خواهد بود.
خنثي كننده تحريم ها و تهديدها
حسن غفوري فرد نماينده مردم تهران هم بحث كاهش تحريم ها را ثمره ديگر حضور حداكثري مردم در انتخابات عنوان كرد و گفت: جهان فهميده است كه مردم ما نه تنها تسليم اين تحريم ها نخواهند شد، بلكه انگيزه آنها براي مبارزه با استكبار غرب نيز افزايش خواهد يافت و حضور مردم اين پيام را براي نظام هاي استكبار جهاني به همراه دارد كه پاي انقلاب ايستاده اند و با همه وجود از آن دفاع مي كنند.
نماينده تهران در خانه ملت خنثي سازي همه شايعات بعد از فتنه 88 را يكي ديگر از ثمرات حضور حداكثري مردم در انتخابات 12 اسفند دانست و خاطرنشان كرد: در دو سال اخير دشمنان همواره درصدد ايجاد شايعه پراكني مبني بر عدم حضور مردم در پاي صندوق هاي رأي و تحريم در انتخابات بودند كه با حضور حداكثري مردم تمام شايعات از بين رفت و پيامد آن ايجاد فضايي شفاف در كشور بود.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، نتيجه تكرار مجدد حضور حداكثري مردم در دور دوم انتخابات مجلس با توجه به نزديك بودن مذاكرات بغداد، كاهش يا برداشتن تحريم ها دانست و ادامه داد: با اين حركت مردمي دنيا بر سر عقل خواهد آمد كه اين نظام از پشتوانه مردمي بسيار بالايي برخوردار است و تحريم ها هيچگونه تأثيري بر كشور نخواهد داشت.

 



در مكتب امام

همه انبياء مردم را به معرفت الله خوانده اند
تمام مقصد انبياء برگشتش به يك كلمه است و آن:
«معرفت الله»
تمام مقدمه اين است، اگر دعوت به عمل صالح شده است، اگر دعوت به تهذيب نفس شده است، اگر دعوت به معارف شده است، تمام برگشتش به اين است كه آن نقطه اصل را كه در فطرت همه انسانها هست، حجاب را بردارند تا انسان برسد به آن و آن معرفت حق است.
مقصد عالي همين است. صحيفه نور - ج19 - ص283

 



امانت هاي الهي ومسئوليت ما (بخش دوم وپاياني)
امانت خاص

قرآن مي فرمايد: شما در دست هايتان اماناتي داريد كه بايد به اهلش برسانيد: نّ اللّه يأمركم أن تؤدّوا الأمانات لي أهل ها(نساء/58). در جاي ديگري مي فرمايد: خداي متعال امانتي را به همه مخلوقات عرضه كرد كه كوه ها با همه عظمتشان زير بار نرفتند و كسي كه آن را پذيرفت انسان بود: نّا عرضنا الأمانه علي السّماوات والأرض والج بال فأبين أن يحم لنها وأشفقن م نها وحملها ال نسان نّه كان ظلومًا جهولًا(احزاب/72).
درباره تفسير مفهوم عرضه امانت به انسان و پذيرفتن آن در آيه فوق، در ميان مفسرين وحدت نظري نيست و تفسيرهاي گوناگوني بيان شده است. به هر حال، خداوند متعال امانتي را عرضه كرد و هيچ مخلوقي جز انسان آن را نپذيرفت، اما اين انسان اين امانت را درست ادا نكرد، گاهي خيانت، ستم و كفران هم كرد: وحملها ال نسان نّه كان ظلومًا جهولًا. وقتي در مفاهيم ديني و بخصوص در منابع روايي بيشتر دقت مي كنيم، مي بينيم كه خداوند امانت هاي بي شماري به ما سپرده است. از امانت هايي كه به همه ما سپرده مي توان به نعمت هايي چون: چشم، گوش، دست، پا، زبان، قلب و روح اشاره كرد. آنچه مسلم است ما بايد اين امانت ها را حفظ كنيم و اگر در آنها خيانت كنيم، مورد مؤاخذه قرار مي گيريم. ما حق نداريم آنچه را كه خداوند به ما عطا فرموده، هرطور كه دلمان خواست خراب و ضايع كنيم. هيچ انساني حق ندارد ضرري به خود وارد كند، دست خودش را ببرد يا خودكشي كند. پس، آنچه را كه خداوند متعال به ما مرحمت فرموده است، امانت اوست و بر ماست كه اين امانت ها را حفظ كنيم و در آنها خيانت نكنيم. خداي متعال اين امانت ها را به ما عطا و تصرف در آن ها را نيز اجازه فرموده است، اما با اين شرط كه اين امانات را خراب و از آن ها سوء استفاده نكنيم و از كارهايي كه جز ضرر اثر ديگري ندارد بپرهيزيم. با چشم خود زيبايي هاي عالم را ببينيم و لذت ببريم، درس بخوانيم و از ديدن دوستان، همسر و فرزندان نيز لذت ببريم، اما به نامحرم نگاه نكنيم. وقتي «چشم» در جايي مصرف شود كه ضرر داشته باشد، آنگاه هم دنيا و هم آخرت خراب مي شود. مبدأ بزه كاري ها در مسائل جنسي و بسياري از جنايت هاي عظيمي كه رخ مي دهد از «نگاه» است. گاهي نتيجه يك نگاه كردن به قتل و جنايت مي انجامد! بايد اين چشم را نگه داشت و به همه جا نگاه نكرد. چشم امانتي است از سوي خداوند متعال، از آن به درستي استفاده كنيد و از ديدن گل ها و مناظر زيبا، خواندن كتاب هاي خوب لذت ببريد، اما آن جايي كه براي دنيا و آخرت تان ضرر دارد، در اين امانت خيانت نكنيد.
مفهوم امانت آنقدر توسعه پيدا مي كند تا «دين» نيز به عنوان امانت تلقي مي شود. خداوند مي فرمايد: ما دين را نازل كرديم و همچون امانت به شما سپرديم تا به اهلش برسانيد. من و شما دين را از كجا ياد گرفته ايم؟ از پدر و مادر، مكتب خانه، مدرسه يا از راديو و تلويزيون(1)؟ همچنين، اين علاقه اي كه به حضرت سيدالشهدا عليه السلام داريم ناگهان پيدا نشده است. ديده ايم كه در ايام محرم همه جا سياه پوش مي شود، مردم عزاداري مي كنند، دسته راه مي اندازند و به سر و سينه مي زنند. كم كم با امام حسين(ع) آشنا شديم و همه عاشق آن عزيز شديم. ان شاءالله هيچ روزي نيايد كه دست ما از دامان سيدالشهدا كوتاه شود! به هر حال، همه اين آموخته ها چون امانتي به دست ما است و آن ها كه به ما ياد دادند، امانت شان را ادا كردند. اميدواريم خداوند همه پدر و مادرها، معلمان و ذوي الحقوق ما را رحمت كند. آنها به دينداري ما كمك كردند و ما نيز نسبت به نسل آينده همين نقش را داريم و بايد اسلام و آموزه هاي آن را بي كم و زياد به نسل آينده منتقل كنيم: نّ اللّه يأمركم أن تؤدّوا الأمانات لي أهل ها.
اسلام؛ امانتي براي تشنگان معرفت
بايد اعتراف كنيم كه ما در اين اداي امانت كوتاهي كرده ايم. امروزه ميلياردها انسان تشنه حقايق اسلام و تشيع هستند و راه درستي براي شناخت ندارند. اين وظيفه ماست كه اين امانت را به دست آنان برسانيم. همانطور كه بيان شد اگر اين مفاهيم را در فرهنگ اسلامي بررسي كنيم، خواهيم ديد كه سطحي از آن ها را اعم از مؤمن و كافر مي شناسند، اما آن مفاهيم لايه هاي ديگري هم دارد كه مخصوص مؤمنين است. بايد به آن لايه ها دقت كرد و براي آنها ارزش قائل شد، به آنها عمل كرد و آن ارزش ها را حفظ نمود. تقريباً 1400 سال از پيدايش اسلام مي گذرد، اما در هيچ دوراني پاسداري از دين مانند امروز اهميت نداشته است. با توجه به تشنگي جوامع براي شناختن راه صحيح زندگي و سرخوردگي آنان از مكاتب مختلف ساخت دست انسان، دنيا براي پذيرش دين حق آمادگي دارد. حدود 80 سال پيش، بسياري به راه جديدي كه پيدا شده بود اميد بستند تا به سعادت برسند. بنا بود ماركسيسم سرمايه ها را از سرمايه داران بگيرد تا همه بطور اشتراكي از آن استفاده كنند. حتي پيشنهاد كردند كه همسران هم بايد اشتراكي باشد! در اين ميان كساني هم كه زجركشيده بودند به دامن اين مكتب پناه بردند و از دست استعمارگران فرار كردند. پنداشتند كه ماركسيسم آنها را آزاد مي كند و به سعادت مي رساند. وقتي چشم باز كردند، ديدند از چاله درآمده اند و به چاه افتاده اند. اين مكتب امتحان خود را پس داد و در نتيجه به فرمايش امام خميني(ره)، ماركسيسم به زباله دان تاريخ افتاد. پس از آن ليبراليسم غربي را به عنوان مكتب انسان ساز معرفي كردند. تا آنجا كه برخي از شخصيت هاي مهم كشور و مسئولين عالي رتبه جمهوري اسلامي نيز گفتند: ليبراليسم عالي ترين دستاورد فكر بشر است و چيزي بهتر از آن نيست! سپس، رفتارشان را در جهت ترويج ليبراليسم سوق دادند و دوران اصلاحات را با چنين تفكر و پنداري گذراندند. نظريه پردازان و متفكرانشان! در كتاب ها و نوشته هايشان بصراحت درباره ليبراليسم و سكولاريسم سخن ها گفتند و براي آشنايي مردم با تفكر و فرهنگ ليبراليسم ـ به عنوان عالي ترين نماد فكري انسان و آخرين مرحله موجود در مسير تكامل! ـ بسيار تلاش كردند. در اوايل انقلاب، اولين رئيس جمهور نيز چنين نظرهايي را ارايه مي داد، اما به جايي نرسيد. پس از مدتي تفكر ليبراليسم دوباره با شكل، رنگ و لعاب ديگري ظهور كرد تا اين كه به همت بعضي انديشمندان و با اهتمام و عنايت مقام معظم رهبري با اين تهاجم و هجوم فرهنگي مبارزه شد و باز شرايطي براي بروز شعارهاي اسلامي و انقلابي فراهم گرديد.
ليبراليسم نوظهور
بايد توجه داشت كه دنيا همواره در حال نوسان است. با ظهور خورشيد روي پيغمبر اكرم (صلّي الله عليه وآله) موج عظيمي از نور در عالم پديد آمد، اما هنوز بدن آن حضرت دفن نشده بود كه عده اي براي محو كردن آن نور دست به كار شدند. بدين ترتيب، طولي نكشيد كه ورق برگشت و حكومت الهي پيغمبر به حكومت سلطنتي بني اميه و بني عباس تبديل شد. دنيا سراي امتحان است. بايد در هر دوره اي كساني بيايند و امتحان شوند. در اينجا از تمام كساني كه در راه احياي ارزش هاي اسلامي و انقلابي تلاش كردند، تشكر مي كنيم، اما نگران هستيم كه بار ديگر اين ارزش ها به دست فراموشي سپرده شود. در گوشه و كنار كشور اثري از گرايش هاي ليبرالي ديده مي شود كه گاهي به صورت ملي گرايي و ايران گرايي مطرح مي شود و اندك اندك در رفتارها اثر مي گذارد و سبب كمرنگ شدن ارزش ها و ترويج رفتارهاي ليبرالي مي شود. بايد نگران بود.
خون شهدا؛ امانتي الهي
نه تنها اسلام و انقلاب يكي از آن امانت هايي است كه با دستان قدرت الهي به دست ما سپرده شده است؛ بلكه صدها هزار شهيد نيز بار اين امانت را سنگين تر كرده است. بي ترديد، ارزش يك شهيد در اين مسير مقدس بيش از ارزش همه معادن نفت و طلا است. شهداء گل هايي از گل هاي بهشت بودند. نوجوان سيزده ساله اي را كه اين شعور و فهم را دارد كه در راه دين فداكاري كند با چه چيز مي توان مقايسه كرد. اين انقلاب از صدها هزار شهيد مانند او پاگرفته است. اين امانت الهي، امانت خاصي است، چراكه علاوه بر بدهكاري نسبت به خدا و اولياي دين، مديون شهيدان نيز هستيم. روزي بايد درخصوص حفظ ارزش هاي والاي اسلامي در برابر شهدا پاسخ بدهيم و تا آن روز نيامده است بايد پيش وجدان خود حساب پس بدهيم. چه دسته گل هايي كه مادراني به جبهه ها فرستادند و آنها را با دست خود كفن كردند. آنها مي گفتند: بچه هايمان فداي اسلام! آنچه مسلم است مراد آنان از اسلام، لفظ نبود. اسلام يعني ارزش ها، باورها و احكام اسلامي. بنابراين، نعمت اسلام و انقلاب به عنوان يك امانت خاص به شمار مي آيد.
مسئوليت ما در برابر امانت هاي الهي
انسان تا امانتي را نپذيرفته، درباره آن مسئوليتي ندارد. براي مثال، كسي مي خواهد جواهري را پيش شما به امانت بگذارد، مي گويد: من مي خواهم به مسافرت بروم و مي ترسم كه نتوانم از آن درست محافظت كنم. اگر نپذيري، مسئوليتي هم نداري. ولي وقتي قبول كردي بايد تمام قدرت خود را در مراقبت از آن به كار ببندي. اكنون، نعمت اسلام و انقلاب چون امانتي گران بها به دستمان رسيده است. ما نمي توانيم بگوييم كه نمي توانيم اسلام را حفظ كنيم!! اين مسئوليت بر دوش ماست. ما بايد بسيار ممنون باشيم كه اين امانت را به ما رسانده اند. همه بايد از آن درست استفاده كنيم و در محافظت از آن بكوشيم و آن را ضايع نكنيم. نبايد بگذاريم چيزي از آن كم شود يا آفت و عامل مضري به آن افزوده شود تا آن را درست و كامل به نسل بعد برسانيم. آرايي هم كه مردم به ما مي سپارند همين حكم را دارد. گاهي مي گوييم: ما مسئوليتي را قبول نمي كنيم، مسئوليتي هم متوجه ما نيست، اما وقتي كه آن را پذيرفتيم، بايد با تمام قدرت از آن پاسداري كنيم. امام زين العابدين (ع) فرمودند: اگر قاتل پدرم شمشيري كه با آن سر پدرم را بريد به امانت به من بسپارد، آن را به صاحبش رد مي كنم(2)!! بنابراين، ممكن است كسي امانت را نپذيرد، اما اگر پذيرفت، بايد آن را به صاحبش رد كند. خيانت در امانت در هيچ مذهب و مكتبي پذيرفته نيست. در اين ميان، «انتخابات» نيز يكي از آن امانت هاي الهي است كه بايد قدردان آن باشيم. همچنين، اسلام و انقلاب آن امانتي است كه بايد همواره از آن حمايت كنيم؛ در غير اين صورت، پاسخي در پيشگاه الهي نخواهيم داشت و در پيشگاه پيغمبر اكرم (ص)، ائمه اطهار (ع)، ولي عصر (عج) و شهداي عزيزمان جز سرافكندگي چيزي عايدمان نخواهد شد.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته) در همايش ناظرين انتخابات استان قم : 9/10/1390
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. تلويزيون برنامه هاي خوبي هم دارد و مي شود از آن ها استفاده كرد. ما به سهم خود از برنامه هاي خوبشان تشكر مي كنيم.
2. وسائل الشيعه ج 19 ص 76.
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



رحيمي : نيازهاي مردم تأمين شده و وارد بازار مي شود

معاون اول رئيس جمهور به مردم وعده داد؛ دولت تا انتهاي سال كليه نيازمندي هاي آنها را بررسي و به مرور وارد بازار مي كند.
محمدرضا رحيمي در حاشيه مراسم اهداي شاخه گل به رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين اقدامات براي تنظيم بازار اظهار داشت: اخيراً به علت اخلالي كه در قيمت ارز بوجود آمد در قيمت ها مشكلي ايجاد شد و ما براي اين كه خاطر عزيز مردم را راحت كنيم تصميم گرفتيم كليه نيازمندي هاي سال را در فهرستي تنظيم كنيم و براي تهيه آن به مسئولان ذيربط ارائه دهيم.
معاون اول رئيس جمهور افزود: به همين دليل توليدات داخل و همچنين مواد اوليه مورد نظر كارخانه ها را درنظر گرفتيم به عنوان مثال ما نزديك به 220 هزار تن گوشت قرمز كم داريم و از هم اكنون بايد آن را تهيه كنيم و اجازه افزايش قيمت گوشت را ندهيم.
رحيمي گفت: به همين علت كليه نيازمندي ها و كسري ها را ليست كرديم و براي آن پول كنار گذاشتيم و امسال به صورت يك جا اين موضوع را درنظر گرفتيم تا اطمينان خاطري به مسئولان دهيم تا به مرور يا اين ها را از توليدكنندگان داخلي بخرند يا وارد كرده و ذخيره كنند.

 



زاكاني : دو جبهه متحد و پايداري بعد از انتخابات به يك جبهه تبديل مي شوند

عضو جبهه متحد اصولگرايان گفت: دو جبهه متحد و پايداري بعد از انتخابات برخي اختلاف ها را كنار گذاشته و به يك جبهه واحد تبديل مي شوند.
عليرضا زاكاني در گفت وگو با ايسنا، اصل اختلاف ميان جبهه متحد و جبهه پايداري را مضر دانست و تصريح كرد: حتما اين اختلاف ها به زودي پايان مي يابد.
وي با تاكيد بر ضرورت ائتلاف و هماهنگي ميان جبهه پايداري و جبهه متحد در داخل مجلس نهم گفت: اين دو جبهه بعد از انتخابات بايد هم راستا حركت كرده و تبديل به يك جبهه شوند.
زاكاني در مورد حضور مردم در انتخابات مرحله دوم نيز اظهار اميدواري كرد كه مردم همانند انتخابات مرحله اول با حضور گسترده در مرحله دوم نيز شركت كنند.
فدايي: فراكسيون فراگير اصولگرايان در مجلس نهم تشكيل مي شود
حسين فدايي گفت: تلاش خواهيم كرد كه فراكسيون اصولگراي فراگيري در مجلس نهم داشته باشيم تا ميان منتخبان پايداري و جبهه متحد وحدت ايجاد شود.
اين عضو جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به اين سؤال كه آيا احتمال وحدت ميان منتخبان مجلس نهم كه متشكل از كانديداهاي جبهه پايداري و جبهه متحد هستند، وجود دارد، اظهار كرد: اين امر بستگي به تركيب مجلس نهم دارد اما در عين حال تلاش خواهيم كرد كه فراكسيون فراگير اصولگرايان را در مجلس نهم تشكيل دهيم.
وي كه با ايسنا گفت وگو كرده در مورد رياست مجلس نهم نيز گفت: تركيب مجلس، رياست مجلس نهم را تعيين خواهد كرد.

 



در آستانه مذاكرات بغداد رژيم صهيونيستي در ميان نمايندگان 1+5 لابي مي كند

مشاور امنيت ملي رژيم صهيونيستي در آستانه برگزاري مذاكرات بغداد در تلاش است نمايندگان گروه موسوم به 1+5 را تحت تاثير قرار دهد تا از موفقيت احتمالي دور دوم مذاكرات با ايران جلوگيري كند.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: يعاكوف، آميدرور، مشاور امنيت ملي اسرائيل (رژيم صهيونيستي) در حال انجام مذاكرات با مقامات اروپايي در آستانه دور بعدي گفت وگوها درباره برنامه هسته اي ايران است.
روزنامه هاآرتص كه گزارشي در اين باره منتشر كرد نوشت كه سفر آميدرور، نگراني هاي اسرائيل (رژيم صهيونيستي) مبني بر اين كه گفت وگوها ميان ايران و 1+5 مي تواند در نهايت با معامله اي تمام شود كه به ايران اجازه غني سازي اورانيوم را بدهد، مرتبط است.
اين گزارش حاكي است، مقامات اسرائيلي از اظهارنظر درباره اين گزارش خودداري كردند.
گروه 1+5 متشكل از آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان ماه آوريل در استانبول مذاكراتي با ايران داشتند و قرار شد دور دوم مذاكرات در ماه مه در بغداد برگزار شود.
هاآرتص گزارش داد كه آميدرور روز دوشنبه وارد بروكسل شد و با هلگا اشميت، معاون كاترين اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا ديدار داشت، معاون اشتون مسئول گفت وگوهاي مقدماتي با ايران در آستانه نشست بغداد است.
آميدرور دو هفته قبل براي انجام مذاكراتي مشابه در مسكو بود و با سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه ديدار كرد و در تلاش است كه با مقامات ارشد آلمان نيز ديدار كند.
مقامات ارشد اسرائيلي (صهيونيست) ابراز ترديد كرده اند كه اين گفت وگوها با ايران موثر باشد. بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل ماه گذشته از مذاكرات استانبول انتقاد كرد. ايهود باراك (وزير جنگ رژيم صهيونيستي) نيز روز دوشنبه گفت كه اعتماد اندكي به موفقيت مذاكرات دارد.
شايان ذكر است كه پس از مذاكرات اسلامبول اختلاف شديدي ميان مقامات رژيم صهيونيستي در مورد به رسميت شناخته شدن فعاليت هاي هسته اي ايران اتفاق افتاده است و در تلاش براي بي اثر كردن مذاكرات بغداد هستند.
مذاكرات بغداد در سوم خرداد سالروز آزادي خرمشهر برگزار مي شود.

 



رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره: شايعه دست داشتن ايران در ترور سفير عربستان بي اساس است

رئيس دفتر حافظ منافع كشورمان در قاهره با تكذيب شايعات و خبرسازي هاي برخي رسانه ها مبني بر دستگيري يك باند ايراني سه نفره در خصوص ترور سفير عربستان در اين كشور گفت كه اين گونه ادعاها كاملاً بي اساس است.
مجتبي اماني در سخناني با اشاره به اينكه احمد قطان، سفير عربستان در قاهره خود اين اخبار را تكذيب كرد و افزود كه علاوه بر اينكه شخص سفير عربستان اين مساله را تكذيب كرده خود او نيز از هيچ مقام مسئولي نشنيده كه اين ادعا را تأييد كرده باشد.
وي ادامه داد كه مسأله بستن سفارت و كنسولگري عربستان در قاهره نه از دور و نه از نزديك هيچ ارتباطي با ايران ندارد. همچنين اين مسأله به روابط قاهره و رياض برمي گردد.
اماني با بيان اينكه اين مسأله ربطي به ايران ندارد و ايران در روابط دو كشور دخالتي نمي كند، گفت كه در پس پخش چنين شايعاتي اهداف مشكوكي قرار دارد تا مصر را به عرصه درگيري هاي سياسي و تبليغاتي تبديل كند، اما ايران شديداً با اين امر كه مصر عرصه اين گونه درگيري ها باشد، مخالف است. ايران در مشكل اخير ايجاد شده ميان مصر و عربستان طرفدار (گروه و جناحي) نيست.
همچنين يك مسئول مصري ادعاهاي روزنامه الحيات وابسته به جريان وهابيت سعودي در مورد تلاش ايران براي ترور احمد القطان سفير عربستان سعودي در مصر را رد كرده و آن را عاري از واقعيت خواند.
اين منبع تأكيد كرد كه سفير عربستان سعودي در مصر از زمان تصدي به اين سمت تا روز شنبه كه قاهره را ترك كرده است، هدف هيچ تلاشي براي ترور قرار نگرفته است.
تلويزيون و خبرگزاري الشرق الاوسط مصر نيز خبرهاي منتشر شده از سوي روزنامه الحيات در مورد سوء قصد به احمد عبدالعزيز قطان را رد كردند.
خبرگزاري الشرق الاوسط مصر تأكيد كرد: همه مطالب مطرح شده در اين خبر كاملاً بي اساس است، و سفير سعودي در مصر از آغاز مأموريتش تا زمان خروج از اين كشور در شنبه گذشته، هيچگاه مورد سوء قصد قرار نگرفته است.

 



ايران تا 3 ماه آينده موجود زنده به فضا مي فرستد

رئيس سازمان فضايي ايران از پرتاب ماهواره طلوع و ماهواره دانشگاه علم و صنعت در سال 91 به هوا خبر داد.
فاضلي رئيس سازمان فضايي ايران در دومين كنفرانس هيدروژن و پيل سوختي كه در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي برگزار شد، حضور يافت.
فاضلي در رابطه با برنامه هاي سازمان فضايي ايران گفت: با توجه به حمايت هاي خوبي كه از ناحيه دولت محترم صورت گرفته است، بحث اعزام موجود زنده به فضا را خواهيم داشت كه گام هاي مقدماتي آن برداشته شده و تا دو يا سه ماه آينده پرتاب موجود زنده صورت خواهد گرفت.
وي در ادامه از پرتاب ماهواره فجر خبر داد و تصريح كرد: اين ماهواره براي انجام مانور فضايي در ارتفاع بالاتر پرتاب خواهد شد و ويژگي اين ماهواره نسبت به ماهواره هاي ديگر افزايش عمر آن نسبت به نمونه هاي مشابه است.
رئيس سازمان فضايي كشور در رابطه با ديگر برنامه هاي اين سازمان اظهار داشت: ماهواره طلوع و ماهواره دانشگاه علم و صنعت را امسال به هوا پرتاب خواهيم كرد.
فاضلي از محصول جديد ديگري خبر داد و گفت: ماهواره ناهيد كه براي رصد باز شدن صفحات خورشيدي طراحي شده است به هوا پرتاب خواهد شد و اميدواريم كه باز شدن صفحات را به زمين مخابره كند.

 



حداد عادل: مرتضوي به من گفت فقط براي امضاي حقوق كارمندان به دفتر مي روم

حداد عادل با اشاره به نحوه استعفاي مرتضوي و مخالفت هاي دولت با اين استعفا گفت: مرتضوي گفت من فقط گاهي براي امضاي حقوق بازنشستگان و كارمندان به دفتر مي روم.
وي كه روز گذشته در تهران سخن مي گفت، با اشاره به قضيه مرتضوي تصريح كرد: من از امضا كنندگان استيضاح نبودم و معتقد بودم كه استيضاح نشود بهتر است. استيضاح روز يكشنبه بود و من صبح شنبه با آقاي مرتضوي جلسه داشتم.
حداد عادل ادامه داد: به وي گفتم من با حرف بقيه كار ندارم اما به اين دلايل اگر استعفا كنيد بهتر است. وي همان جا استعفانامه اي نوشت و به من گفت عصر اين برگه را به وزير و رئيس جمهور مي دهم من گفتم مي دانم كه قبول نمي كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه مرتضوي شب تماس گرفت و از عدم موافقت با استعفايش خبر داد، ادامه داد: پس از هماهنگي با مرتضوي ماوقع في مابين را در اختيار رسانه ها قرار داديم كه ساعت يك ربع به يك نيمه شب خبرش بر روي سايت ها رفت.
وي با بيان اين كه به خاطر كسالتي كه داشتم روز يكشنبه به مجلس نرفتم، افزود: 6 صبح زماني كه استيضاح كنندگان جمع شدند و خبر جديد را ديدند امضاهايشان را پس گرفته و استيضاح مطرح نشد. البته بماند در مجلس چه گذشت كه وارد نمي شويم.
حداد عادل ادامه داد: برخي دولتي ها مي خواهند اصرار كنند كه مرتضوي به سر كارش مي رود و شكست نخورده است. بعضي از مجلسي ها هم مي گويند مرتضوي كنار نرفته پس بايد وزير را استيضاح كنيم. خود مرتضوي گفت من فقط گاهي براي امضاي حقوق بازنشستگان و كارمندان به دفتر مي روم. اينها در حالي است كه مشكلات مردم حل نشده مانده و سخن رهبري چيز ديگري است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14