(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20199 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سه ضلعي انتخابات و گام بلند فردا (يادداشت روز)
آبياري ! (گفت و شنود)
8 صبح روز جمعه، آغاز رأي گيري گزارش كيهان از جزئيات اجرايي دور دوم انتخابات
كيهان و خوانندگان
پاسخ هيئت حل اختلاف به برخي از اخبار كذب
حسيني بوشهري: نامه جامعه مدرسين به رئيس جمهور درباره گراني بازتاب نگراني مراجع و مردم بود
اوباما در 7 ماه باقي مانده از تنش با ايران پرهيز دارد (خبر ويژه)
راي بدهند يا تحريم كنند؟ اپوزيسيون روي اره نشسته! (خبر ويژه)
حزب مشاركت و سازمان مجاهدين به تاريخ پيوستند (خبر ويژه)
ليوني: اسرائيل با خطر مرگ روبه رو شده است (خبر ويژه)
خودكشي آل سعود براي اسرائيل اين بار در قاهره! (خبر ويژه)
باز هم حلقه انحرافي به جدول زد! (خبر ويژه)



سه ضلعي انتخابات و گام بلند فردا (يادداشت روز)

ميدان انتخابات هميشه كانون توجهات داخلي و خارجي بوده است. انتخابات فردا نيز از اين قاعده مستثني نبوده و نگاه ها را به خود معطوف كرده است.
از همين روي؛ از زواياي مختلفي مي شود درباره دور دوم انتخابات مجلس نهم بحث كرد اما آنچه در اين ميان اهميت و اولويت دارد نگاهي چندجانبه به انتخابات پيش روي است.
انتخابات روز جمعه را كه در واقع كامل كننده انتخابات 12 اسفند است، مي توان در سه ضلعي «دشمن»، «مردم» و «نامزدهايي انتخاباتي» به ارزيابي نشست و آن وقت است كه اين سه ضلعي مي تواند تصوير روشني از انتخابات ارائه دهد.
يكم- برگزار شدن انتخابات براي دور دوم باعث نشده است تا دشمن ميدان انتخابات را ناديده بگيرد. هرچند در دور اول انتخابات مجلس در 12 اسفند مشاركت حداكثري مردم - 65 درصد - گوياي همه چيز بود و تكليف 225 كرسي مجلس مشخص شد اما شواهد و قرائن به وضوح نشان مي دهد دشمن براي بزنگاه انتخابات حتي در دور دوم اتاق فكر برپا كرده و نقشه كشيده تا از آن بهره برداري نمايد.
اكنون در فاصله زماني يك روز مانده به انتخابات بايد ديد تحركات دشمن براي اين دور از انتخابات مجلس چه بوده است؟
بدون ترديد واكاوي و رصد دقيق اقدامات و تصميمات دشمن طي روزهاي اخير كمك مي كند تا تحركات ساماندهي شده عليه انتخابات ايران را دريافت.
بطور فهرست وار و خلاصه مي توان اين تحركات را اينگونه ليست كرد؛
1- ايجاد محدوديت جديد در حوزه تجارت بر ضد ايران در پي دستور اخير اوباما براي آنچه كه مجازات ناقضان تحريم هاي ايران - و سوريه - نام گرفته است. اين دستور اوباما كه در قالب يك فرمان اجرايي به وزارت دارايي صادر شده است در محافل و رسانه هاي غربي انعكاس گسترده اي داشته است.
2-پيش كشيدن بحث تحريم هاي جديد كه مصاديق آن روشن نمي باشد. آنچه از رسانه هاي غربي در اين باره به بيرون درز پيدا كرده است ناظر به تحريم هاي جديدي عليه فروشندگان فناوري شنود ديجيتال به ايران است! همچنين اين ادعا مطرح شده است كه بيمه كردن كشتي هاي حامل مواد شيميايي ايران با ممنوعيت مواجه شده است.
3- ادعاي مضحك و پوچ تلاش ايران براي ترور سفير سعودي در مصر نيز از تحركاتي است كه دشمن در آستانه دور دوم انتخابات آن را دنبال مي كند.
البته اين در حالي است كه روز گذشته مقامات مصري اين ادعا را تكذيب كردند و طرح آن را كاملا بي اساس دانستند.
4- جالب اينجاست كه رسانه هاي رژيم صهيونيستي نيز به تكاپو افتاده اند و از جمله جروزالم پست مي نويسد كه؛ «جان كري رئيس كميته روابط خارجي سناي آمريكا به شيمون پرز - رئيس رژيم صهيونيستي - اطمينان داده كه اوباما متعهد به جلوگيري از پيشرفت برنامه هسته اي ايران است.»
5- همچنين رسانه هاي آمريكايي تا حدودي تلاش كرده اند تا خط گزينه نظامي بر ضد ايران ولو با قيد «احتمالي» را پيش بكشند كه البته آنچه منتشر شده رويكردي متناقض را ترسيم كرده است. از يكسو؛ واشنگتن تايمز مدعي شده كه در برنامه هاي جنگي آمريكا، جنگ با ايران در چارچوب اقدام احتمالي در نظر گرفته شده است و از سوي ديگر؛ نيويورك تايمز به نقل از دنيس راس - مشاور پرنفوذ پيشين كاخ سفيد در امور ايران - گزارش مي دهد كه شانس درگيري نظامي با ايران كاهش يافته است.
6- پيگيري كردن خط اختلاف هاي اساسي و خصومت آميز ميان نامزدهاي انتخاباتي اصولگرا
به تعبير روشن تر؛ دشمن در موارد 1 تا 5 بالا مانند دور قبل (12 اسفند) به دنبال به چالش كشيدن مشاركت و دلسرد كردن مردم و در يك كلام بايكوت كردن انتخابات است و در مورد اخير چالش رقابت هاي ناسالم و مسئله دار را در دستور داشته است.
در اينجا آنچه درباره راهبرد دشمن پيرامون نفس حضور و مشاركت مردم در انتخابات بايد گفت اين است كه بهترين شاخص همان انتخابات 12 اسفند در دور قبل انتخابات مجلس نهم است.
قبل از انتخابات 12 اسفند نيز دشمن دست به تحريم هاي به اصطلاح گزنده و فلج كننده زده بود، صدور قطعنامه هاي پياپي را اجرايي كرده بود، طرح اتهامات واهي عليه ايران را چاشني كار خود نموده بود و بالاخره در ترجيع بند همه اين اقدامات بر بلوف «همه گزينه ها روي ميز است» مانور مي داد اما سؤال اصلي اين است كه اين فشارها چه نتيجه اي در انتخابات 12 اسفند داشت؟
پاسخ را بايد بيرون از شانتاژكاري هاي برخي رسانه هاي غربي همچون بي بي سي و صداي آمريكا و دويچه وله و... ديد كه پيش و پس از انتخابات 12 اسفند به دنبال به چالش كشاندن حضور مردم ايران در صحنه انتخابات بودند.
اما در همين فضاي پرحيله و نيرنگ و فريب رسانه هاي دشمن، برخي از رسانه هاي خارجي پاسخ سؤال فوق را به بيرون درز دادند.
اذعان «شين هوا» را نمي توان كمرنگ كرد وقتي در تحليل انتخابات 12 اسفند نوشت: «فشار غرب باعث افزايش مشاركت در انتخابات پارلماني ايران شد».
«فرانس24» نيز در ارزيابي انتخابات مجلس ايران معكوس بودن اثر فشارها بر جمهوري اسلامي را نتيجه مي گيرد: «مشاركت گسترده مردم سيلي محكمي به غرب بود و پاسخ به اتهامات غرب درباره دموكراسي در ايران».
طرفه آن كه لس آنجلس تايمز ناخواسته بي خاصيتي راهبردهاي طراحي شده عليه ايران براي انتخابات مجلس نهم را پيش مي كشد و تحليل مي كند: «مردم ايران به هركس كه مخالف آمريكا باشد راي مي دهند.»
نمونه هايي از اين دست، كم نيست اما آنچه قابل اعتناست پرداختن رسانه هاي خارجي به ابعاد مختلف انتخابات 12اسفند است و بنابراين از باب باز هم نمونه بايد اشاره كرد اگر «سي ان ان» بر افزايش مشاركت در انتخابات مجلس ايران اعتراف مي كند جالب است كه «آسوشيتدپرس» ناگزير مي نويسد: «افزايش مشاركت رأي مردم در ايران نشان دهنده حمايت مردم از حكومت ديني در اين كشور است.»
بنابراين تحركات و كارشكني هاي دشمن براي اين دور از انتخابات مجلس نيز مانند دور قبل به نتيجه نخواهد رسيد. يادآوري اين نكته خالي از لطف نيست كه در دور قبلي انتخابات مجلس نهم كه دشمن فشارها را به سقف رسانده بود «رويترز» پيش از برگزاري انتخابات اذعان كرد كه مردم ايران در صحنه انتخابات جواب آمريكا را مي دهند و تاكيد كرد وفاداري اين مردم به نظام شان به اثبات رسيده است.
دوم- با توضيحات بند قبلي مشخص شد كه «مردم» نقش بي بديل و برجسته اي در ناكامي دشمن در كارزار انتخابات داشته اند. بنابراين وضعيت ضلع دوم انتخابات يعني «مردم» پيچيده و دشوار نيست. اين مردم به اذعان و اعتراف دشمن هميشه وفادار به نظام جمهوري اسلامي بوده اند و نقش حساس و خطير خودشان را به نحو احسن و تاثيرگذار انجام داده اند.
واقعيت اين است كه مردم در ساختار نظام جمهوري اسلامي، عيار انتخابات را به عياري ممتاز تبديل كرده اند و اين عيار ناب كه ناخالصي ها را شسته به معياري براي الگوپذيري ديگر كشورها تبديل شده است.
نكته ديگري كه در همين جا بايد بدان اشاره كرد بصيرت مثال زدني مردم در انتخابات مجلس نهم بود كه فردا اين خط را تكميل كرده و بار ديگر آن را به رخ همگان خواهند كشاند. حضور توأم با بصيرت مردم پروژه تحريم انتخابات مجلس را كه مديريت بيروني داشت براي هميشه به بايگاني سپرد.
سوم- اما ضلع سوم در تحليل انتخابات مجلس كه فردا ملت كار را به طور كامل تمام خواهند كرد، «نامزدهاي انتخاباتي» هستند كه اينجا گفتني هايي هست:
1- دشمن در خط به چالش كشاندن مشاركت مردم همچنان كه در دور اول به گواهي حضور 65 درصدي مردم شكست خورد فردا نيز طرفي نخواهد بست.
اما نامزدهاي انتخاباتي اصولگرا بايد هوشيار باشند كه دشمن خط بالا گرفتن اختلافات ميان آنها را تا كشاندن به خصومت و لجاجت و شكاف در وحدت نيروهاي انقلابي دنبال خواهد كرد.
2- اين قدرت و اقتدار فزاينده نظام جمهوري اسلامي است كه دشمن را در عرصه ها و صحنه هاي مختلف ناكام بگذارد و اين بصيرت و وفاداري مردم به نظام شان است كه مانند هميشه در بزنگاه هاي مختلف و از جمله انتخابات گل بكارند و حماسه بيافرينند؛ اما از فرداي انتخابات اين نامزدها و انتخاب شوندگان هستند كه بايد دين شان را به نظام و مردم ادا نمايند.
3- و بالاخره نامزدهاي انتخاباتي بايد در راستاي خدمت به مردم و تعالي و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي توصيه هاي راهبردي رهبري را نصب العين نموده و در تحقق آن همت بگمارند.
الف: جايگزين نكردن قضاياي اصلي كشور به قضاياي فرعي، ب: اهتمام به رفع مشكلات اقتصادي، پ: مبارزه بي امان با انواع فساد،ت: منحرف نشدن از مسير سند چشم انداز 20 ساله، ج: تلاش براي اجراي بي نقص اصل 44، چ: اهتمام به مسائل فرهنگي و هدف گذاري صحيح فرهنگي، ح: پرهيز از رسانه اي كردن بگومگوهاي بي حاصل، خ: تشخيص انجام مسئوليت ها و تكاليف در پيچ تاريخي و... اولويت هاي ويژه اي است كه بايد در قالب منشور خدمت به مردم و تعالي نظام جمهوري اسلامي دغدغه جدانشدني نامزدها باشد. ديروز رهبرمعظم انقلاب در ديدار معلمان و فرهنگيان با ايشان تاكيد فرمودند «ملت ايران با گام بلندي كه در روز جمعه پانزدهم ارديبهشت برخواهد داشت و با حضور در پاي صندوق هاي رأي و كامل كردن مجلس نهم بار ديگر موقع شناسي خود را به دنيا نشان خواهد داد».
حسام الدين برومند

 



آبياري ! (گفت و شنود)

گفت: اختلاف نظر درباره شركت در انتخابات دور دوم به يك موضوع داغ ميان گروههاي اپوزيسيون تبديل شده است.
گفتم: كه چي؟!
گفت: يك عده مي گويند بايد شركت كنيم تا از درون نظام با آن مبارزه كنيم و يك عده ديگر مي گويند اگر شركت كنيم ادعاي تقلب را بر باد داده ايم!
گفتم: حالا مگر پشه خودش چي هست كه فشار خونش باشه؟! آنها كه همه در خارج كشور كنگر خورده و لنگر انداخته اند و اجازه شركت ندارند!
گفت: حيوونكي ها بعد از شكست فتنه بدجوري بيكار شده اند و دنبال سوژه براي اختلاف بين خود و دعوا و فحش كاري با يكديگر مي گردند و اسمش را مي گذارند پروژه فلان! و طرح بهمان! و...
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو به رفيقش گفت بيا بچه ات را جمع و جور كن. بدجوري پس داده و فرش رو نجس كرده! رفيقش گفت؛ اين چه جور حرف زدنه! بگو داره براي گل هاي قالي پروژه آبياري قطره اي اجرا مي كنه!

 



8 صبح روز جمعه، آغاز رأي گيري گزارش كيهان از جزئيات اجرايي دور دوم انتخابات

سرويس سياسي-
با پايان مهلت قانوني تبليغات نامزدهاي انتخاباتي در 8 صبح روز چهاردهم ارديبهشت، دور دوم نهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي 8 صبح روز جمعه نيمه ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
براساس قانون، تبليغات از ساعت هشت روز پنجشنبه 14 ارديبهشت به بعد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
كانديداهايي كه به مرحله دوم انتخابات راه يافته اند از پنجشنبه گذشته فعاليت هاي تبليغاتي خود را آغاز كرده اند و تاكنون تخلف خاصي در اين زمينه گزارش نشده است.
غلامعلي حاجي زاده رئيس هيئت مركزي بازرسي انتخابات كشور به ايسنا گفت: تبليغات در اين دوره از انتخابات بي خلل ترين و بي اشكال ترين تبليغات بوده است.
حدود 15هزار نفر در شبكه بازرسي كل كشور در بحث انتخابات مجلس فعال هستند. حدود هزار و 200 نفر قبل از انتخابات كليه حركات و تحركات كانديداها و فعاليت هاي آن ها را بازرسي مي كنند كه از اين تعداد حدود 18 هيئت بازرسي استاني، 33 هيئت حوزه هاي اصلي و 189هيئت بازرسي حوزه هاي فرعي به اتفاق 100 نفر از بازرسان ويژه روند تبليغات و حركت به سمت روي راي گيري را رصد مي كنند.
بازرسان ويژه كه در نوع آموزش با ساير بازرسان تفاوت دارند 15 روز قبل از روز اخذ راي فعاليت هاي خود را آغاز مي كنند و همگي از افراد كارشناس و خبره و از تمامي اقشار چون كارمند، آموزش و پرورش، دانشجو، كسبه، اساتيد دانشگاه و... هستند.
فرايند راي گيري مرحله دوم نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز از ساعت هشت صبح روز جمعه 15 ارديبهشت ماه آغاز مي شود.
وزارت كشور اعلام كرده است كه براي برگزاري اين مرحله از انتخابات در 33 حوزه انتخابيه آمادگي كامل دارد و همه امكانات و تجهيزات مورد نياز تامين شده و هماهنگي هاي لازم با 18 استان صورت گرفته است.
براي اين مرحله از انتخابات 14هزار و 323 شعبه اخذ راي پيش بيني شده است كه در هر شعبه حدود 15عامل اجرايي فعال هستند.
راي دهندگان مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي (15 ارديبهشت) براي تسريع در روند اخذ راي در روز راي گيري علاوه بر شناسنامه، كارت ملي خود را همراه داشته باشند.
تامين همه امكانات براي برگزاري دور دوم انتخابات
وزير كشور با اعلام آمادگي كامل همه دست اندركاران براي برگزاري دور دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: همه امكانات و تجهيزات مورد نياز تأمين شده و هماهنگي هاي لازم با 18استان صورت گرفته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزير كشور افزود: ستاد انتخابات، ستادهاي استاني، هيئت هاي اجرايي و شعب، همه آمادگي ها و شرايط لازم را براي برگزاري هرچه باشكوه تر اين مرحله از انتخابات كسب و فراهم كرده اند.
وي گفت: با آغاز تبليغات نامزدهاي انتخاباتي كه تا ساعت 8 صبح پنجشنبه 14 ارديبهشت ادامه خواهد داشت، شور و نشاط انتخاباتي در 33 حوزه انتخابيه مرحله دوم در 18 استان كشور حاكم شده است.
وزير كشور تصريح كرد: تاكنون گزارشي كه حاكي از تخلف اثرگذاري باشد دريافت نكرده ايم و اميدواريم نامزدها و طرفدارانشان در چند روز باقيمانده، كار تبليغات را مطابق قانون ادامه دهند تا در پايان مهلت تبليغات، فضا براي انتخاب آگاهانه و هوشمندانه مردم مهيا شود.
محمدنجار درباره كساني كه نتوانسته اند در مرحله نخست انتخابات شركت كنند گفت: اين افراد مي توانند در مرحله دوم در هر يك از 33حوزه انتخابيه كه راي گيري در آن انجام مي شود، شركت كنند و راي خود را به صندوق بيندازند.
وي افزود: اما كساني كه در مرحله نخست در يكي از اين 33 حوزه انتخابيه راي داده اند صرفاً در همان حوزه انتخابيه مرحله اول مي توانند راي خود را داخل صندوق بيندازند.
وزير كشور گفت: آن دسته از راي اولي ها كه تا 15 ارديبهشت 1391به سن 18 سال تمام برسند مي توانند در جمعه اين هفته در دور دوم انتخابات شركت كنند.
وي با بيان اين كه «آمادگي ها در وزارت كشور در اوج خود است» گفت: تجهيزات و ملزومات لازم براي مرحله دوم انتخابات در نظر گرفته شده است. همچنين در مرحله دوم در هفت حوزه و حدود 1500 شعبه انتخابات به صورت صددرصد رايانه اي برگزار مي شود كه يكي از اين حوزه ها تهران،ري، اسلامشهرو شميرانات است كه 50 شعبه را به خود اختصاص مي دهد و مردم به 25 نفر باقيمانده به صورت رايانه اي راي مي دهند. ضمن اين كه بايد گفت در مرحله اول در حوزه هايي كه انتخابات به صورت رايانه اي برگزار شد نتايج طي 60 تا 90دقيقه حاصل شد.
استفاده از امضاء ديجيتال مهم ترين تحول اين دوره از انتخابات
مشاور وزير كشور و رئيس كميته فن آوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور گفت: با برنامه ريزي هاي گسترده اي كه انجام شد توانستيم 25فرآيند انتخابات را به صورت الكترونيكي طراحي و اجرا كنيم.
امير شجاعان در ادامه افزود: استفاده از امضاء ديجيتال از مهم ترين تحولات اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي به شمار مي رود.
وي فرايندهاي 25 گانه انتخابات را شامل 14فرايند قبل از روز راي گيري، 4 فرايند در روز راي گيري، 3 فرايند بعد از روز راي گيري و 4 فرايند پشتيباني كننده ساير فرايندها اعلام كرد.
مشاور وزير كشور همچنين از موارد خوب در بحث فرايند انتخابات را ثبت نام داوطلبان در روز ثبت نام دانست كه با ارسال پرونده هاي الكترونيك داوطلبين از استانها به ستاد انتخابات كشور و از ستاد به مراجع 4گانه استعلام باعث سرعت بيشتر روند استعلام شد.
شجاعان گفت: در مجموع در مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي انتخابات در حدود هزار و 500 شعبه اخذ راي به صورت كاملاً رايانه اي برگزار مي شود.
مشاور وزير كشور و رئيس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور گفت: در مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از بين 33 حوزه انتخابيه، انتخابات در 7 حوزه انتخابيه به صورت كاملاً رايانه اي برگزار مي شود.
رئيس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور گفت: براي برگزاري انتخابات رايانه اي تجهيزات لازم براي تمامي هفت حوزه انتخابيه موضوع اخذ راي رايانه اي، تهيه شده است.
حوزه هاي انتخابيه
در سراسر كشور
بنابر اعلام ستاد انتخابات كشور 33 حوزه انتخابيه در 18 استان كشور كه مردم مي توانند با مراجعه به اين حوزه ها نسبت به انتخاب نماينده اصلح مورد نظر خود اقدام كنند به شرح زير است:
استان اردبيل:
حوزه انتخابيه، اردبيل، نمين، سرعين و نير
استان ايلام:
حوزه انتخابيه، دهلران، آبدانان و دره شهر، ايلام، شيروان، چرداول، ايوان و مهران
استان اصفهان:
حوزه انتخابيه، اصفهان، لنجان و سميرم
استان تهران:
حوزه انتخابيه، تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر
استان چهارمحال بختياري:
حوزه انتخابيه، اردل، فارسان، كوهرنگ و كيار
استان خراسان رضوي:
حوزه انتخابيه، مشهد و كلات
استان خوزستان:
حوزه انتخابيه، اهواز، دزفول، دشت آزادگان، آبادان، ايذه، باغملك و بهبهان
استان فارس:
حوزه انتخابيه، شيراز، بوانات و خرمبيد
استان كردستان:
حوزه انتخابيه، سنندج، ديواندره و كامياران
استان كرمانشاه:
حوزه انتخابيه، كرمانشاه
استان گلستان:
حوزه انتخابيه، گرگان و آق قلا
استان گيلان:
حوزه انتخابيه، تالش، رضوانشهر و ماسال
استان لرستان:
حوزه انتخابيه، خرم آباد، ازنا و دورود، پلدختر، بروجرد
استان همدان:
حوزه انتخابيه، تويسركان، همدان
استان يزد:
حوزه انتخابيه، مهريز، بافق، ابركوه و خاتم

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ به سهم خودم از گروه هاي جبهه پايداري و متحد دعوت مي كنم به وحدت برسند و اختلافات را كنار بگذارند و باهم به نفع ملت و انقلاب متحد شوند.
يك شهروند
¤ اينكه بعضي از گروه هاي سياسي اعلام مي كنند براساس موضع گيري در مقابل فتنه در رابطه با اصلح بودن نامزدهاي انتخاباتي عمل مي كنند كافي نيست چرا كه در ايام فتنه بودند كساني كه عليه فتنه و فتنه گران موضع گرفتند ولي از جهات ديگر مشكل اساسي داشتند پس بايد هميشه و همه جا علاوه بر موضع مشخص عليه فتنه و انحراف معيار اصلح بودن تقوي- عدالت و پايبندي به اصول و ارزش هاي دين باشد.
8911---0915
¤ شيخ نشين هاي خليج فارس چون هيچكدام پايگاه مردمي ندارند به پيمان هاي نظامي دل خوش كرده اند كه با دول غربي منعقد كرده اند و هراز چندگاه ياوه گويي مي كنند. قسمت خنده دار اين داستان آنجاست كه ملوانان روباه پير بارها اسير دريادلان كشورمان شده اند و امروز ناوهاي آمريكا بدون اجازه غيور مردان ايران اسلامي در دريا نمي توانند وارد خليج فارس شوند.
8847---0919
¤ رژيم صهيونيستي مي خواهد تنگناهاي جغرافيايي خود در برابر كشوري مقتدر چون ايران را با اجاره كردن زمين در كشورهاي همسايه ما مثل فرودگاه هاي آذربايجان، پوشش دهد نبايد از آنها غفلت كرد.چون خود سايت هاي صهيونيست ها اعلام كردند خوبي آذربايجان در اين است كه فاصله آذربايجان با ايران خيلي كم است و براي عمليات نظامي مناسب است. دشمنان ما تجسم شيطان هستند نبايد از توطئه آنها غفلت كرد.
ايران منش
¤ مجدداً شاهد استفاده از اتومبيل هاي مدل بالاي دولتي در روزهاي تعطيل در شهرهاي شمالي كشور هستيم. وقتي نظارت و كنترل و برخورد با تخلف وجود نداشته باشد عده اي بيت المال را به بيت الحال تبديل مي كنند.
7152---0937
¤ به سايت رفاهي رفته تا عدم انصراف خود را اعلام كنم، متأسفانه در اين سايت گزينه اي ديده مي شود كه آيا شما حاضريد از 50درصد يارانه خود انصراف دهيد كه دكمه عدم تاييد را زدم و دوباره اين صفحه آمده است و اين كار دائم تكرار مي شود و به صورت اجبار بايد تاييد كنيد، اگر نمي خواهند يارانه مردم را بدهيد، چرا مردم را بازي مي دهند.
يك شهروند
¤ اينكه سازمان هدفمندي يارانه ها اعلام كرده است براي عدم انصراف به سايت رفاهي وارد شويد، آيا مگر همه به اين سايت دسترسي دارند، در ضمن سايت هميشه بسته است.
يك شهروند
¤ تورم در بخش مسكن دارد نفوذ مي كند و قوه قضائيه نبايد بر پلنگ تيزدندان سرمايه داري ترحم كند چون اين ظلمي مضاعف به مستضعفان است.
ايراني
¤ مسئولان دولتي بايد در ديزي گرانفروشي را ببندند چون گربه سرمايه داري حيا ندارد. قوه قضاييه نيز بايد در حمايت از توده هاي ميليوني از رفتار دوزيستي نسبت به سرمايه داري تورمي پرهيز كند.
شميراني و احساني
¤ با توجه به اين كه انسان تشنه معارف است و خواهان رشد و دانستن بيشتر است از شهرداري، مترو و شركت واحد درخواست مي شود موج راديو را در مسيرهاي تردد بر روي شبكه قرآن يا معارف تنظيم نمايند تا بر رشد ديني مردم افزوده شود.
4165---0912و 6960---0936
¤ يك بازنشسته شركت خصوصي هستم كه پس از 35 سال خدمت بازنشسته شده و حقوق ماهانه ام پانصدهزار تومان هست كه پاسخگوي خانواده 4 نفره نيست از دولت خدمتگزار درخواست مي شود نسبت به ترميم حقوق بازنشستگان و تحويل اقلام سبد كالا به اين قشر و تحويل شارژ كارت اعتباري خريد يك و نيم ميليون توماني عنايت ويژه اي نمايند.
علي شريفي
 



پاسخ هيئت حل اختلاف به برخي از اخبار كذب

در پي انتشار برخي اخبار كذب و انتساب مطالب غيرواقعي به هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه، دبيرخانه اين هيئت با انتشار اطلاعيه اي به اين شايعه پراكني ها پاسخ داد. متن اطلاعيه به شرح زير است؛
«با توجه به اينكه از ابتداي رسيدگي هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه به اختلاف در نحوه اجراي بخشي از قانون هدفمند كردن يارانه ها، اخبار متناقضي در اين زمينه از سوي برخي اشخاص و رسانه ها مطرح شده است، به استحضار ملت شريف مي رساند: با توجه به شأن مشورتي هيئت عالي، هرگاه اطلاع رساني درخصوص اخبار هيئت لازم باشد، به صورت رسمي از طريق اين دبيرخانه صورت خواهد گرفت.»
گفتني است روزنامه ايران در شماره ديروز خود ادعا كرده بود كه هيئت حل اختلاف در پاسخ به اختلاف مجلس و دولت درباره فاز دوم هدفمندي يارانه ها، اعلام كرده است كه «فاز دوم هدفمندي يارانه ها بايد براساس برنامه دولت اجرا شود»! كه اين خبر واقعيت ندارد و اساسا هيئت حل اختلاف فقط مي تواند نظر مشورتي خود را براي رهبرمعظم انقلاب بفرستد و تصميم و اعلام نظرنهايي برعهده ايشان است.
روزنامه ايران در مقاله ديروز خود كه موضوع اصلي آن حمايت از محمد شريف ملك زاده و توجيه دو حكم انتصاب براي وي از سوي رئيس جمهور و آيت الله شاهرودي بود، درباره ماهيت هيئت حل اختلاف نيز دست به تحريف زده بود.

 



حسيني بوشهري: نامه جامعه مدرسين به رئيس جمهور درباره گراني بازتاب نگراني مراجع و مردم بود

يك عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: نامه جامعه مدرسين به رئيس جمهور در حقيقت بازتاب نگراني هايي بود كه توسط مراجع عظام تقليد، علما و مردم مطرح شده بود.
آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به نامه جامعه مدرسين حوزه علميه قم به رئيس جمهور در خصوص گراني هاي اخير با بيان اين كه «مسأله گراني، برخلاف برخي مسائل ديگر كه كمتر خود را نشان مي دهد، هر روز جلوي چشم مردم است» اظهار كرد: جامعه مدرسين حوزه احساس مي كند كه مردم انتظار دارند كه صدايشان توسط نهادهاي حوزوي به گوش مسئولان مربوطه برسد.
اين عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با بيان اين كه «دولت و كارگزاران تلاش هاي خوبي در خدمات دهي به مردم و رفع تنگناهاي زندگي مردم انجام مي دهد» گفت: اين گونه يادآوري ها در نهادهاي روحاني، هم موجب دلگرمي مردم است و هم عزم مسئولان را جزم تر مي كند تا برتلاش خود براي برطرف كردن مشكلات مردم بيفزايند.

 



اوباما در 7 ماه باقي مانده از تنش با ايران پرهيز دارد (خبر ويژه)

يك مجله آمريكايي نوشت مقامات واشنگتن هيچ اميدي به توقف برنامه هسته اي ايران ندارند اما در عين حال اوباما به خاطر انتخابات 7 ماه بعد از هر گونه رويارويي با ايران طفره مي رود.
ماهنامه كامنتري با اشاره به برخي گزارش هاي نشريات آمريكايي از جمله روزنامه نيويورك تايمز كه از قول مقامات اين كشور نوشته اند «احتمال رويارويي نظامي با ايران به شكل محسوسي كاهش يافته»، اضافه كرد: با مذاكراتي كه اين ماه در اسلامبول ميان ايران و 1+5 برگزار شد، تقريباً واضح است كه ديگر هيچ كس در كوتاه مدت انتظار رويارويي نظامي با ايران، بر سر برنامه هسته اي اين كشور را ندارد. دليل اينكه حرارت پايين آمده، اين نيست كه غرب به قانع كردن ايران براي دست برداشتن از برنامه هسته اي خود نزديك تر شده بلكه در واقع اين امر نتيجه سياستي است كه هرگونه رويارويي نظامي را در دوران تبليغات رياست جمهوري آمريكا نامطلوب تشخيص داده است.
اين نشريه مي افزايد: هيچ يك از دلايلي كه مقامات دولتي آمريكا به عنوان نشانه كاهش درجه حرارت مناقشات ذكر مي كنند اميدي به دستيابي به توقف برنامه هسته اي ايران ايجاد نكرده است. تحريم ها نتوانسته ايران رابه تغيير رويه متقاعد كند و برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده است. مقامات ايران مطمئن هستند كه با انجام مذاكرات با كشورهاي 1+5 خواهند توانست گوي ذكاوت را از اوباما بربايند. هدف كاخ سفيد يك چيز است؛ احتراز از جنگ با ايران و دادن فرصتي به اوباما تا بتواند با رأي دهندگان خود، بدون سخني از افزايش قيمت نفت يا جنگ جديدي در خاورميانه، روبرو شود.
ماهنامه آمريكايي مي نويسد: تمام شواهد حاكي از آن است كه قرار است مسئله مذاكرات تا تابستان و شايد هم پاييز كشانده شود. مذاكرات البته فقط به ايران زمان بيشتري مي دهد تا به غني سازي ادامه دهد. اروپايي ها دنبال نشانه اي هستند تا بهانه اي براي لغو تحريم هاي اقتصادي عليه ايران پيدا كنند. همه طرفين مايلند مذاكرات را تا ماه نوامبر [آبان ماه، زمان انتخابات آمريكا] ادامه دهند. دلايل انتقادها از نخست وزير اسرائيل هم در زمينه تهديد نظامي روشن است. از سوي ديگر افكار عمومي اسرائيل بيشتر خواستار اجماع غرب عليه ايران است تا اقدامي يك جانبه از جانب دولت اسرائيل. اما همان طور كه مجله تايم اشاره مي كند اوباما با چشم دوختن به مذاكرات 1+5 با ايران؛ براي خود دام گذاشته است.
در همين حال روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي خاطرنشان كرد: اكنون پس از گذشت زمستاني پر از تهديد به حمله نظامي به ايران بر سر برنامه هسته اي بحث انگيز اين كشور، مقامات آمريكايي تحليلگران معتقدند احتمال چنين حمله اي در كوتاه مدت وجود ندارد. شكاف ميان رهبران اسرائيل در مورد نحوه برخورد با ايران نيز آشكارتر شده است. كاخ سفيد سعي دارد از هرگونه رويارويي با ايران كه بتواند بازارهاي نفتي را متزلزل كند جلوگيري كند. يكي از مقامات دولت اوباما گفت «تصور مي كنم درجه حرارت پايين آمده است.»

 



راي بدهند يا تحريم كنند؟ اپوزيسيون روي اره نشسته! (خبر ويژه)

پيشنهاد نقض سياست تحريم انتخابات و شركت در مرحله دوم، همچنان محل مجادلات بي مايه ميان محافل اپوزيسيون است.
مهدي خزعلي با اشاره به راي دادن هاي پنهاني اصلاح طلبان در مرحله اول، خواستار كنار انداختن سياست تحريم و دادن تك راي به علي مطهري شده بود و همين امر مجادلاتي را در محافل ياد شده برانگيخت. با اين حال مسعود بهنود از پيشنهاد مهدي خزعلي استقبال كرد و ابراهيم نبوي هم كه از سوي مجتبي واحدي متهم شده پيشنهاد شكست خورده «درازگوش تروا» در سال 88 شاهكار وي بوده، به دفاع از خزعلي نوشت: البته همه چيزمان به همه چيزمان بايد بيايد، نمي شود كه يك چيزمان به چيزهاي ديگرمان نيايد. آقاي خزعلي كه همه مخالفان حكومت قربانش مي رفتند و دورش مي گشتند و تنها قهرمان مقاومت بود و اسطوره استقامت بود و حرفهايش را با آب طلا مي نوشتند، يك اطلاعيه اي داده و گفته به علي مطهري راي بدهيد. از طرف ديگر آقاي واحدي مشت محكمي به دهان آقاي خزعلي كه تا قبل از آن خيلي گل و بلبل بود زده و گفته كه نخير نرويد راي بدهيد. آقاي خزعلي! باباجان! قهرمان بايد مرده باشد، چرا حرف حساب توي كله ات نمي رود؟ اگر وسط اعتصاب غذا مرده بودي، الان دوستت داشتند بخصوص اين آقاي ...[واحدي] كه خيلي در سرنوشت ما نقش دارند.
نبوي پيش از اين فاش كرده بود كساني دست به يكي كرده بودند تا با شير كردن اكبر گنجي، او را وادار به خودكشي كنند.
اما بالاتريني ها ابتكار به خرج دادند و كاريكاتوري از بهنود، خاتمي و خزعلي ساخته اند و آن را تحت عنوان سه كله پوك براي مهدي خزعلي ارسال كرده اند!
از سوي ديگر مجتبي واحدي دوباره دست به قلم شده و در گويانيوز نوشته است: آقاي خزعلي سوابق برخي اصلاح طلبان و اقدام تاسف برانگيز آنها را در روز 12اسفند به رخ كشيده است. آيا او گمان مي كند اكثريت مخالفان هم اكنون گوش خود را در اختيار برخي اصلاح طلبان از جمله سيدمحمد خاتمي قرار داده اند تا الگوي رفتار خود كنند؟ آقاي مهدي خزعلي براي كاهش سهم خود در دعوت به شركت در انتخابات دنبال شريك جرم است و به همين دليل شركت اصلاح طلبان در انتخابات را در بوق و كرنا مي كند؛ همان ها كه گروهي از آنان استاد جنگ رواني هستند! آيا وعده شكني و تك روي و شركت مخفيانه گروهي از اصلاح طلبان، معياري براي موجه بودن اقدام آنان است.
وي خطاب به خزعلي افزود: شما براي من نوشته ايد كه «نمي دانيد بازجوي من چه مانوري مي داد كه فلاني و فلاني و فلاني راي دادند.» آيا همين سخن، نشان نمي دهد كه آنچه بازجوي شما و بالادستي هاي او را شادمان مي كند گرم كردن تنور انتخابات و شركت افرادي مثل شما در انتخابات است؟ آيا دل شما نمي لرزد كه روز بعد از مرحله دوم انتخابات، بالاي سر عبدالله مؤمني، بهاره هدايت، محمد داوري، بهزاد نبوي و... بروند و بگويند «ديديد كه حتي مهدي خزعلي هم به دعوت شما براي تحريم، وقعي ننهاد؟» من با برخي كساني كه ظاهرا با شما اعلام همراهي كرده اند كاري ندارم. از كسي كه در اوج فشار بر نويسندگان مستقل ايراني و در خزان مطبوعات، موفق مي شود كتاب خود را با مجوز وزارت ارشاد در ايران تجديد چاپ كند هم دلخور نمي شوم. اما از شما توقع ديگري مي رود.
گويانيوز در نوشته ديگري تصريح كرد: مخالفان از اصلاح طلباني كه رفتند و راي دادند، رنجيده اند اما آنها را اهل معامله مي دانند نه الگوي اپوزيسيون.

 



حزب مشاركت و سازمان مجاهدين به تاريخ پيوستند (خبر ويژه)

يك جامعه شناس نزديك به اصلاح طلبان تأكيد كرد سياست تحريم انتخابات مجلس از سوي اين طيف شكست خورد و احزابي نظير مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب نيز به اعتبار همين عملكرد به تاريخ پيوسته اند.
تقي آزاد ارمكي در پاسخ به اين سؤال «عصر ايران» كه آيا به نظر شما تحريم انتخابات شكست خورد، گفت: بله. البته اين سياست براي گروه هاي تحريم كننده، منافعي در بر دارد اما اين سياست در اين انتخابات شكست خورد. براي اينكه شما يا بايد بازي كنيد يا نبايد بازي كنيد. شما نمي توانيد بگوييد وقتي بازي به نفع من است بازي مي كنم ولي اگر رقيبم برنده شود، بازي را خراب مي كنم. ما اصلاً اجازه خراب كردن بازي را نداريم.
وي با بيان اينكه «اين نقد متوجه اصلاح طلبان است» گفت: اپوزيسيون نقش چنداني در تصميم گيري سياسي مردم جامعه ايران نداشته است. نقد اصلي من متوجه كساني است كه يك خط در ميان بازي مي كنند. اين استاد جامعه شناس دانشگاه تهران مي افزايد: در جامعه ايران هر گروهي از دايره يا رأي خارج شود، بي اثر مي شود. وقايع سالهاي گذشته نيز اين امر را به خوبي نشان داده است.
وي معتقد است: جريان اصلاح طلبان بايد تكليفش را با شركت در بازي انتخابات روشن كند.
آزاد ارمكي با بيان اينكه خاتمي را طبقه متوسط روي كارآوردند و همان طبقه هم او را به زمين زدند، گفت: من در انتخابات مجلس با انگيزه ادامه حيات جامعه اسلامي و تحقق دموكراسي در ايران شركت كردم. من هميشه رأي مي دهم اما هيچ وقت نتوانسته ام به سي كانديدا رأي بدهم. در انتخابات مجلس نهم مساله من اين بود كه به كي رأي بدهم؟ اما من معتقد به تحريم نيستم. من به مشاركت و ادامه بازي انتخابات در جامعه ايران اعتقاد دارم.
وي در پاسخ اين سؤال كه آيا به نظر شما تحريم انتخابات مجلس شكست خورد، گفت: بله، كاملاً. تحريمي ها به يك پديده تاريخي بدل شدند.
آزاد ارمكي در پاسخ اين سؤال كه «يعني حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب مثل نهضت آزادي ديگر به تاريخ سياست در ايران پيوستند؟» اظهار داشت: بله. مگر اينكه گونه جديدي از آنها شكل بگيرد كه بتواند به ساختار قدرت برگردد.

 



ليوني: اسرائيل با خطر مرگ روبه رو شده است (خبر ويژه)

وزير خارجه پيشين اسرائيل از نمايندگي پارلمان استعفا كرد. تزيپي ليوني به هنگام استعفا گفت: اسرائيل روي آتشفشان قرار گرفته است.
ليوني پيش از استعفا از كنست گفت: «اسرائيل روي آتشفشان قرار دارد و ساعت بين المللي زنگ مي زند و موجوديت اسرائيل با خطر مرگ رو به روست».
وي افزود: «سالهاست مسئولان اسرائيلي سر خود را زير برف كرده اند و سرگرم مانورهاي سياسي هستند و در همان حال خطراتي كه اسرائيل را تهديد مي كند در حال افزايش است».
ليوني از سرسخت ترين منتقدان بنيامين نتانياهو نخست وزير و كابينه ائتلافي راستگراي او است.
ليوني در زمان جنگ هاي 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه، وزير خارجه رژيم صهيونيستي بود.
پيش از اين هم مئير داگان رئيس سابق موساد هشدار داده بود اسرائيل بر لبه پرتگاه قرار گرفته است.
طي هفته هاي اخير مجادلات بي سابقه اي ميان مقامات اطلاعاتي، نظامي و سياسي اسرائيل پديدار شده است.

 



خودكشي آل سعود براي اسرائيل اين بار در قاهره! (خبر ويژه)

دو رسانه سعودي از قول مشاور سفارت عربستان در قاهره مدعي شدند طرح شبكه ايراني براي ربايش سفير سعودي از سوي دستگاه امنيتي مصر خنثي شده است.
ادعاي العربيه و الحيات، ساعاتي بعد از سوي روزنامه الاهرام و به نقل از منابع امنيتي تكذيب شد.
محمد سامي جمال الدين مشاور حقوقي سفارت سعودي مدعي خنثي شدن طرح يك شبكه ايراني در مصر براي ربودن احمد قطان سفير عربستان شده و در گفتگو با العربيه و الحيات گفته بود «اين افراد به همراه تعدادي از تجمع كنندگان در مقابل سفارت سعودي حضور داشتند و تلاش كردند به همراه آنها وارد ساختمان نمايندگي اين كشور شوند.»
او افزوده بود: دستگاه امنيتي مصر سه تن از اتباع ايران را بازداشت كرده و نزد آنها طرحي براي ترور احمد قطان يافته است اما رژيم سعودي و مصر براي جلوگيري از ايجاد هراس اين مسئله را علني نكردند.
اما روزنامه مصري الاهرام به نقل از منابع امنيتي ادعاي ياد شده را تكذيب كرد و ادعاي مشاور سفارت عربستان را عاري از حقيقت دانست. الاهرام به نقل از منبع ياد شده تصريح كرد سفير عربستان هرگز از آغاز ماموريتش تا ترك خاك مصر در معرض هيچ گونه تلاشي براي ربايش و ترور نبوده است.
يادآور مي شود در پي گسترش اعتراض هاي مردم انقلابي مصر عليه مداخله جويي هاي رژيم سعودي، سفير عربستان خاك اين كشور را ترك كرد.
ملك عبدالله شاه عربستان پيش از سرنگوني مبارك، روابط بسيار گرمي با وي داشت و سقوط وي، باعث وحشت و مجادلات ملك عبدالله با مقامات آمريكايي شد كه متهم شده بودند به اندازه كافي از مبارك حمايت نكرده اند.
مقامات سعودي همانند مقامات صهيونيستي، انقلاب مردم مسلمان مصر را الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران مي دانند اما در عين حال مي كوشند با حاشيه سازي و جنجال، بر اين همسويي آشكار دو ملت برچسب ترور و تهديد بزنند.
نكته جالب در اين ميان، نگراني هاي مشترك دولت مدعي عنوان «خادم الحرمين» و رژيم اشغالگر قدس است.
اخيرا روزنامه القدس العربي با اشاره به نگراني هاي شديد مقامات رياض از پيامدهاي انقلاب مصر، از آنها خواسته اين نكته را درك كنند كه مصر با انقلاب عوض شده و ديگر به دوره حسني مبارك برنخواهد گشت.
به تازگي يك مركز مطالعاتي در دانشگاه تل آويو در گزارشي اعلام كرده كه حكومت سعودي آخرين اميد براي اجراي سياست هاي اسرائيل در جهان عرب است.
به گزارش «عربيك پرس» در اين گزارش آمده است: عربستان آخرين اميد و آخرين خط دفاعي اسرائيل در برابر ايران است.
اين گزارش مي افزايد: «محيط استراتژيك اسرائيل در برهه اخير دچار تزلزل شده است و همپيمانان آن از بين رفته يا نقش زيادي در جهان عرب ندارند و تنها عربستان سعودي به عنوان مانعي در برابر ايران باقي مانده است.»
در اين گزارش آمده است: «عربستان در يمن، عراق، مصر و لبنان به دنبال سد كردن نفوذ ايران است براي همين ادامه بقاي خاندان حاكم بر عربستان براي ما ضروري است زيرا در صورتي كه حكومت سعودي سرنگون شود آخرين مقاومتهاي عربي عليه ايران از بين مي رود. عربستان در مصر يكي از متحدان مهم خود را از دست داد. تزلزل خاندان حاكم بر عربستان اين فرصت را به ايران خواهد داد كه نظم منطقه را كاملا تغيير دهد.

 



باز هم حلقه انحرافي به جدول زد! (خبر ويژه)

روزنامه ايران كه در حمايت از «حلقه انحرافي» هيچ مرزي را محترم نمي داند و اين روزها با صدور دو حكم انتصاب غيرقانوني براي يكي از اعضاي اين حلقه بارديگر و براي چندمين بار، هويت خود را بر ملا شده مي بيند، براي قانوني جلوه دادن اين دو انتصاب غيرقانوني به تحريف آشكار در هويت «هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا» روي آورده و به گونه اي ناشيانه كوشيده است از اين طريق، ضمن تبرئه ملك زاده از جرايم ارتكابي و اتهامات انتسابي، صدور دو حكم مشاورت جداگانه براي وي از سوي رياست محترم جمهوري و رياست هيئت عالي حل اختلاف را قانوني قلمداد كند!
روزنامه ايران در شماره ديروز خود، طي مقاله اي با عنوان «مدعيان از چه چيز ناراحتند»! مي نويسد؛ «ماجرا از آن جا آغاز شد كه به فاصله چند روز پس از آنكه رئيس جمهور براي «محمد شريف ملك زاده» حكم مشاور زد، حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي رياست سابق قوه قضائيه و رئيس فعلي «هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا» نيز وي را به عنوان مشاور اجرايي خود در «بنياد فقه و معارف اهل بيت عليهم السلام» منصوب كرد. اين انتصاب اما براي مدعيان بسيار گران تمام شد، چرا كه پيش از اين با يك عمليات رسانه اي هماهنگ تلاش كرده بودند ملك زاده را به عنوان يك عنصر انحرافي و مشكل دار معرفي كنند و سپس به همين بهانه انتصاب وي به عنوان مشاور رئيس جمهور را به منزله حركت جديد جريان موهوم انحرافي در دولت تلقي نموده و بر همين اساس فاز جديد هجمه ها عليه اين جريان مجعول را آغاز نمايند.»
روزنامه ايران در ادامه اين مقاله از حكم انتساب ملك زاده به مشاورت آيت الله شاهرودي با عنوان «شوك غيرقابل پيش بيني»! براي مخالفان حلقه انحرافي ياد كرده و مي نويسد؛ «فردي كه مدت ها تلاش شده بود به عنوان «عنصر انحرافي» معرفي شود از شخصيتي حكم مي گرفت كه داراي جايگاه بالاي علمي و مذهبي در ميان افكار خواص و عوام است. به همين دليل رسانه اي همچون كيهان كه هميشه تلاش مي كند خود را نزديك به روحانيت و شخصيت هاي برجسته اي همچون آيت الله هاشمي شاهرودي نشان دهد نيز اين انتصاب را تاب نياورد و تلويحا آيت الله را به اين واسطه سرزنش نمود!»
روزنامه دولت بعد از اين مقدمه چيني به سراغ هيئت حل اختلاف مي رود و با تحريف ماهيت اين هيئت كه «مستشاري» است، براي آن هويت «مستقل»! مي تراشد و سپس تلاش مي كند صدور حكم انتصاب ملك زاده از سوي آيت الله شاهرودي را، برخاسته از «تفويض اختيار رهبرمعظم انقلاب به ايشان»! قلمداد كرده و به بهاي اين تحريف آشكار، عضو مورد اشاره حلقه انحرافي را از جرايم ارتكابي تبرئه كرده و از سوي ديگر صدور هر دو حكم انتصاب براي وي را قانوني! قلمداد كند!
و اما، در حكم رهبر معظم انقلاب براي انتصاب آيت الله شاهرودي به رياست هيئت حل اختلاف آمده است؛ «در اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي، هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه به منظور بررسي و ارائه نظرات مشورتي در موارد حل اختلاف و تنظيم روابط سه قوه تشكيل مي گردد و جنابعالي و آقايان حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي، سيدمرتضي نبوي، عباسعلي كدخدايي و سيدصمد موسوي خوشدل به عنوان اعضاي آن هيئت عالي براي يك دوره پنج ساله انتخاب مي شويد. رياست هيئت مذكور برعهده جنابعالي خواهد بود.»
همانگونه كه ملاحظه مي شود در اين حكم با صراحت بر «ماهيت مستشاري» هيئت حل اختلاف تاكيد شده است ولي روزنامه دولت براي دفاع از حلقه انحرافي، نص صريح حكم ياد شده را ناديده گرفته و مي نويسد؛
«نحوه ادبيات و استنادات حكم فوق، به خوبي بيانگر جايگاه قانوني اين هيئت مي باشد و از آن جايي كه رهبري دوران مسئوليت اعضا را 5 سال مشخص فرمودند مشخص مي شود اين هيئت يك جايگاه دائمي دارد و مقام ولايت فقيه يكي از اختيارات خود را به آن تفويض نموده اند و اين افراد نيز صرفا مستشاراني نيستند كه هيچ جايگاه حقوقي و قدرت تصميم گيري نداشته باشند»! معلوم نيست روزنامه دولت چگونه عبارت صريح «ارائه نظرات مشورتي» در حكم حضرت رهبري را به «اين افراد- رئيس و اعضاي هيئت» صرفا مستشاري نيستند» ترجمه كرده! و آنان را برخوردار از قدرت مستقل تصميم گيري معرفي مي كند؟!
ايران با اشاره به بند 7 از اصل 110 قانون اساسي كه «حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه» را از اختيارات رهبري دانسته است، ادعا مي كند كه «مقام ولايت فقيه» اين بخش از اختيارات خود را به هيئت حل اختلاف با رياست آيت الله شاهرودي تفويض كرده است! اين تحريف مغرضانه در حالي است كه با استناد به نص صريح حكم رهبر معظم انقلاب، اين هيئت فقط هويت مستشاري دارد با اين توضيح كه اولا؛ به طور مستقل و با تشخيص خود حق ورود و اظهارنظر درباره مسائل مورد اختلاف قوا را ندارد، بلكه بايد اين مسائل از سوي رؤساي قواي سه گانه و يا يكي از آنها به رهبري ارجاع شود- آنگونه كه اخيرا رئيس مجلس اختلاف دولت و مجلس درباره فاز دوم هدفمندي يارانه ها را طي نامه اي به رهبر معظم انقلاب ارجاع دادند- و ثانيا؛ در صورت ارجاع موضوع از سوي رهبري به هيئت عالي حل اختلاف، اين هيئت موظف است نظر مشورتي خود را تنها براي رهبر معظم انقلاب بفرستد. بنابراين حضرت آقا، برخلاف ادعاي روزنامه دولت كه خلاف نص صريح حكم رهبري نيز هست، اختيار تصريح شده رهبري در بند 7 از اصل 110 قانون اساسي را به هيئت عالي حل اختلاف تفويض نكرده اند بلكه از اين هيئت درجايگاه «مستشاري» استفاده مي فرمايند. گفتني است روزنامه ايران در همين مقاله به دروغ ادعا كرده است كه هيئت حل اختلاف درباره اختلاف اخير دولت و مجلس پيرامون فاز دوم هدفمندي يارانه ها، نظر خود را مبني بر اين كه «فاز دوم هدفمندي يارانه ها بايد براساس برنامه دولت اجرا شود» به دو قوه اعلام كرده است! كه دو دروغ بزرگ است و همين ديروز، دبيرخانه هيئت عالي حل اختلاف با صدور اطلاعيه اي اينگونه شايعات و اخبار را تكذيب كرد.
و اما، يكي از اهداف- فقط يكي از اهداف- روزنامه دولت از اين همه تحريف و دروغگويي، حمايت از حلقه انحرافي و تبرئه يكي از اعضاي آن است كه بايد گفت؛ هر دو حكم انتصاب ملك زاده از سوي رئيس جمهور و آيت الله شاهرودي، غير قانوني است و برخلاف آنچه روزنامه ايران ادعا مي كند و از قول يكي از نمايندگان نيز نقل كرده است ملك زاده از اتهامات وارده تبرئه نشده است، بلكه با «عفو» از زندان آزاد شده بنابراين «سابقه سوء» وي مانع از واگذاري مسئوليت هاي حساس و مهم به ايشان است، آنهم از سوي دو مقام بلندپايه يعني رئيس جمهور و آيت الله شاهرودي!
گفتني است براساس اخبار كاملاً موثق، آيت الله شاهرودي قبل از ديگران و از چند سال قبل، هويت نامطلوب و آسيب رسان ملك زاده را به رئيس جمهور گوشزد كرده و خواستار بركناري وي از حلقه نزديكان آقاي احمدي نژاد شده بود و بسياري از اخبار و اطلاعات مربوط به سابقه سوء ملك زاده نيز از سوي آيت الله شاهرودي به اطلاع مسئولان قضايي و امنيتي رسيده بود. بنابراين بايد پرسيد چه اتفاقي افتاده كه آقاي شاهرودي بلافاصله بعد از صدور حكم انتصاب ملك زاده به مشاورت رئيس جمهور، با چرخش يكصد و هشتاد درجه اي نسبت به مواضع قبلي - و مستند- خود، و در حمايت از حكم رئيس جمهور، ملك زاده را به مشاورت خويش منصوب مي كند؟!


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14