(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 - شماره 20202 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آغاز رايزني ها و گمانه زني ها درباره رياست مجلس نهم
توصيه رهبر انقلاب در بازديد از نمايشگاه ؛ ايجاد فروشگاه هاي زنجيره اي كتاب
مهمانپرست: درباره تماميت ارضي خود مذاكره نمي كنيم
هشدار فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبيا درباره رفتار نيروهاي فرامنطقه اي عليه ايران
وزير كشور درجلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر:
اولويت هاي مهم در مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخورد با دانه درشت ها و سران مافيا است
وزير اطلاعات: تعدادي از عوامل ترور دانشمندان هسته اي دستگير شدند
انتقاد ايران از دروغ سازي هاي گوگل
ناكامي كلينتون در همراه كردن دهلي نو با واشنگتن عليه تهران
از سوي شعبه 14 ديوان عالي كشور حكم اعدام قاتل شهيد علي محمدي تاييد شد
رنج هاي مردان برنج !
هفته آينده همايش نظريه بيداري اسلامي در انديشه سياسي امام و رهبري برگزار مي شود
انتقاد رهبر حزب كارگر اسرائيل از مواضع نتانياهو در قبال ايران
تخفيف محصولات توانبخشي و ويزيت رايگان بيماران
شيوه نامه ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان استثنايي
روزانه 10 پروژه توسط بسيج سازندگي در كشور اجرا مي شود
خسارت سيل و تگرگ به باغ هاي خراسان شمالي
برگزاري مراسم دانش آموختگان تكاوري در اردوگاه شهداي دارخوين
جشن ازدواج 270فرزند شاهد و ايثارگر در برازجان
راه اندازي بزرگ ترين كارخانه لوكوموتيوسازي در كشور
سفراي 7 كشور آمريكاي لاتين وارد بوشهر شدند
اخبار ادبي و هنري



آغاز رايزني ها و گمانه زني ها درباره رياست مجلس نهم

سرويس سياسي-
در حالي كه 7 خرداد مجلس نهم افتتاح مي شود از هم اكنون رايزني هاي گسترده در درون مجلس و بيرون از آن در جريان است.
مجلس نهم نيز مانند دو دوره قبل، اصولگرايان از اكثريت قاطع برخوردارند و به همين خاطر رايزني ها بين دو طيف اصولگرا يعني جبهه پايداري و جبهه متحد و ميان دو نفر؛ آقايان لاريجاني و حداد عادل صورت مي گيرد.
روز گذشته بسياري از نمايندگان جبهه پايداري ديدارهاي جداگانه اي با حداد عادل انجام دادند كه رسانه ها از آن به عنوان رايزني اعضاي جبهه پايداري با حداد عادل براي رياست مجلس نهم خبر دادند.
در همين حال حداد عادل در ميان اعضاي جبهه متحد نيز داراي محبوبيت ويژه اي است وي از اعضاي موسس جبهه متحد اصولگرايان بوده است.
رسايي نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه جبهه پايداري با قاطعيت از رياست مجلس نهم آقاي حداد عادل دفاع مي كند، گفت: جبهه پايداري تلاش دارد در هيئت رئيسه مجلس نقش آفريني كند.
حجت الاسلام حميد رسايي ابراز اميدواري كرد كه مديريت حداد عادل در اين تغيير و تحول بتواند يك مجلس ولايتمدار و معتدل كه اهل همكاري و تعامل باشد و در عين حال حرمت و جايگاه مجلس را نيز حفظ كند شكل دهد.
وي با اشاره به اهميت و نقش هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: جبهه پايداري تلاش مي كند در هيئت رئيسه مجلس نقش آفريني كند و قرار است در اين باره صحبت شود.
رسايي با بيان اين كه مجلس نهم طليعه خوبي دارد خاطرنشان كرد: وقتي 200 نفر از نمايندگان مجلس هشتم از سوي مردم راي نمي آورند مجلس هشتم و نهم بايد توجه داشته باشند كه در جهت گيري هاي خود دقت كنند، چرا كه مردم به كساني كه به اسم آنها در مجلس دست به لجبازي بزنند روي خوش نشان نمي دهند.
همزمان رايزني هاي گسترده اي نيز به نفع علي لاريجاني جريان دارد.
محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در زمينه گروه هاي سياسي فعال در مجلس نهم معتقد است؛ پيش بيني مي شود كه دو گرايش عمومي جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان در مجلس نهم فراكسيون هاي مجزايي داشته باشند و خرده فراكسيون هاي سياسي، كارشناسي يا تخصصي مجزايي هم ذيل آنها تشكيل شود.
نماينده تهران در پاسخ به سؤالي، احتمال تشكيل فراكسيون رهپويان را منوط به نظر اعضاي اين جمعيت در مجلس آتي خواند و افزود: ممكن است آنها هم بخواهند فراكسيون مجزايي داشته باشند اما بايد از خودشان بپرسيد.
نايب رئيس فراكسيون اصولگرايان در پاسخ به سؤالي كه به احتمال رياست توامان مجلس با فراكسيون اكثريت در مجلس بعد، يا لغو اين موضوع اشاره داشت هم گفت: امكان تفاوت رياست فراكسيون با رياست مجلس وجود دارد. البته مجلس نماد خرد جمعي است و از بيرون از مجلس نمي توان براي آن تصميم گرفت. از اين رو خود نمايندگان بايد تلاش كنند و به خرد جمعي متعهد باشند.
به گفته وي، رياست همزمان مجلس و فراكسيون اصولگرايان در مجلس هشتم، مزايايي داشت. چرا كه لاريجاني محبوبترين فرد بين نمايندگان است كه توانمندي لازم را هم براي ايجاد تعامل ميان تمامي نمايندگان داشت. در مجلس هشتم كس ديگري نبود كه همچون وي نظرات جامع و قاطعي در مجلس داشته باشد.
باهنر در عين حال اين ايراد را نيز وارد دانست كه تفكيك ميان شخصيت رياست مجلس با رياست فراكسيون چندان راحت نيست و ممكن است مانع استفاده كامل از ظرفيت هاي فراكسيون شود.
محمدجواد ابطحي عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در ارزيابي از انتخاب رئيس مجلس نهم گفت: معتقدم مديريت و اداره كردن مجلس بسيار مهمتر از مسائل ديگر است اما بايد در نظر داشت لاريجاني قدرت لابي دارد كه از سوي باهنر انجام مي شود و در چند دوره نشان داده شده باهنر بر روي نمايندگان جديد تاثيرگذاري بيشتري دارد.

 



توصيه رهبر انقلاب در بازديد از نمايشگاه ؛ ايجاد فروشگاه هاي زنجيره اي كتاب

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي صبح ديروز به مدت دو ساعت و نيم از بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب بازديد كردند.
در اين ديدار كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حضور داشت، مسئولان غرفه ها، توضيحات لازم را در خصوص كتابهاي ارائه شده، بيان كردند و رهبر انقلاب اسلامي در جريان تازه هاي نشر قرار گرفتند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس در جمع تعدادي از ناشران حاضر در نمايشگاه بين المللي كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از نمايشگاه كتاب تاكيد كردند: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه فضاي كتابخواني در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: بايد با يك برنامه ريزي دقيق و تعيين اهداف مرحله اي، در هر سال همگام با برگزاري نمايشگاه كتاب و افزايش جمعيت بازديدكننده، در فضاي كتابخواني كشور نيز پيشرفت چشمگيري بوجود آيد.
ايشان با تاكيد بر لزوم ارزيابي محتوايي هر ساله نمايشگاه كتاب بوسيله افرادي كارشناس و صاحب صلاحيت، افزودند: اين ارزيابي نشان خواهد داد كه آيا هر دوره نمايشگاه كتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره قبل، تغيير و رشد داشته است يا خير.
رهبر انقلاب اسلامي، برطرف كردن برخي موانع توليد و نشر كتاب را يادآور شدند و تاكيد كردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد با كمك دولت، اين موانع بويژه موضوع گراني كاغذ را برطرف كند.
حضرت آيت الله خامنه اي توليد كاغذ در كشور را از جمله توليدات امتداددار خواندند و خاطرنشان كردند: مهمترين توليد ملي، توليد امتداددار است و با برطرف شدن مشكلات كارخانه هاي كاغذ، قطعا راه براي كتابخواني بيشتر و ارزان شدن قيمت كتاب، باز مي شود.
ايشان همچنين با تاكيد بر اينكه موضوع ترجمه، جاده اي يكطرفه نيست افزودند: دولت بايد زمينه اي فراهم كند تا توليدات خوب كتاب در كشور از جمله در بخش هاي مذهبي، تاريخي، ادبيات و علوم، به زبان هاي مختلف ترجمه و در معرض ديد جهانيان قرار گيرند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان، موضوع ويراستاري و صحيح بودن متون كتابها از لحاظ دستور زبان فارسي و كتاب آرايي و شكل ظاهري كتاب ها را مهم خواندند و خاطرنشان كردند: يكي از كارهاي ضروري در چرخه توليد و عرضه كتاب، ساماندهي توزيع و ايجاد فروشگاههاي زنجيره اي كتاب است.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، تعدادي از ناشران در سخناني به بيان ديدگاههاي خود در موضوعات مختلف كتاب و كتابخواني پرداختند.
پيشنهاد تاسيس شوراي عالي كتاب و راديو كتاب، تاسيس فروشگاههاي بزرگ زنجيره اي كتاب، شفاف نبودن قوانين مميزي كتاب، مشكلات مربوط به سيستم توزيع كتاب، لزوم تبليغ و ترويج مناسب و گسترده كتاب، موضوع گراني كاغذ و تاثير آن بر قيمت كتاب، و ضرورت توجه جدي تر به مقوله توليد كتاب هاي كودك و نوجوان در كشور از جمله مسايلي بودند كه ناشران در سخنان خود به آنها اشاره كردند.

 



مهمانپرست: درباره تماميت ارضي خود مذاكره نمي كنيم

سخنگوي وزارت امورخارجه گفت: به محض اعلام مسئولان مبني بر سوءاستفاده هر كشوري از ميادين مشترك تمام ابزار خود را براي احقاق حقوق ملت به كار مي بريم.
رامين مهمانپرست در حاشيه سخنراني در يك نشست علمي در دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفت وگو با مهر درباره سوءاستفاده امارات از 2 ميدان نفتي مبارك و زركوه و پيگيري هاي اين وزارتخانه در اين باره، گفت: برخي از ميادين مشترك در منطقه وجود دارد و طبيعي است كه بين كشورهاي مختلف كه در همسايگي با يكديگر هستند چنين مياديني وجود داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه تعيين سهم هر كشوري از اين ميادين نيازمند بررسي هاي دقيق و فني است افزود:ما به محض اينكه مسئولان مربوطه اعلام كنند كه از ميدان مشتركي در كشورمان استفاده يكطرفه صورت مي گيرد و اقدام سياسي لازم است تمام ابزار خود را براي احقاق حقوق ملت به كار مي بريم.
مهمانپرست گفت: در بعضي از موارد ممكن است اختلاف نظر وجود داشته باشد كه يكي از راه ها مذاكره با كشورهاي ذينفع در اين كار است و در غير اين صورت از ابزار حقوقي استفاده مي شود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره اختلافات ارضي عربستان و امارات و اينكه عربستان در موضوع ادعاي امارات درباره جزاير سه گانه از اين كشور حمايت كرده است، افزود: معلوم است فضايي كه آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي و حاميان وي براي ما ترسيم كرده اند، دامن زدن به اختلافات و جلوگيري از شكل گيري تحولات منطقه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: پس از تحولات خاورميانه و شكل گيري انقلاب ها و بيداري اسلامي، رژيم صهيونيستي و حاميان غربي اين رژيم دچار نگراني و وحشت شده اند و احساس مي كنند اين حركت مردم به سمت استقلال كشورها پيش خواهد رفت و معني استقلال كشورها نيز وابستگي به آمريكا، متحدينش و همچنين اولويت نداشتن منافع رژيم صهيونيستي است.
مهمانپرست خطاب به كشورهاي منطقه گفت: ما توصيه مي كنيم كشورها هوشيار باشند و به فتنه انگيزي نپردازند و در دامن فتنه هاي طراحي شده غرب و رژيم صهيونيستي نيز نيفتند.
سخنگوي وزارت خارجه در پايان تاكيد كرد ملت ما بااين فشارها هيچ قدمي به عقب برنمي دارد، از حقوق خود دفاع مي كند و ما اجازه تعرض به خاك كشورمان را به هيچ كس نخواهيم داد و در رابطه با تماميت ارضي و حاكميت كشورمان با هيچ كس مذاكره نمي كنيم.

 



هشدار فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبيا درباره رفتار نيروهاي فرامنطقه اي عليه ايران

فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء(ص) در واكنش به استقرار جنگنده هاي آمريكايي در امارات، گفت: نيروهاي فرامنطقه اي كاري به ايران نداشته باشند؛ چرا كه پيش از اين، نتايج دخالت هاي خود را ديده اند.
سرتيپ «فرزاد اسماعيلي» در گفت وگو با ايرنا با اشاره به شكار پهپاد جاسوسي فوق پيشرفته «آركيو 170» توسط نيروهاي مسلح كشورمان به عنوان ضرب شست اين نيروها به دخالت هاي بيگانگان اظهار داشت: تهديدها طي 33 سال گذشته همواره به يك فرصت تبديل شده است.
وي با يادآوري پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در ساخت انواع رادارهاي پيشرفته در كشور گفت: قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز به كمك صنايع دفاعي و دانشگاه هاي كشور، رادارهايي را طراحي و ساخته است كه قابليت كشف و شناسايي انواع هواپيماهاي با سطح مقطع بسيار پايين را دارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش اظهار داشت: در طول تاريخ كشورهايي كه فكر تجاوز و تعدي را به ساير كشورهاي جهان داشته، هميشه ضربه خورده اند و رژيم صهيونيستي نيز از اين قاعده مستثني نيست.
پروژه بزرگ انحراف موشك
در قرارگاه خاتم الانبياء(ص)
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء(ص) در ادامه گفت: اكنون پروژه اي بزرگ در اين قرارگاه براي انحراف موشك هاي احتمالي كليد خورده است.
اسماعيلي افزود: اجراي اين پروژه به ساير نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نيز كه وظيفه دفاع هوايي دارند، محول شده و الحمدالله بدون هيچ نقطه گلوگاهي، اين پروژه در حال پيگيري و بررسي است.
وي گفت: هر زمان كه لازم ببينيم پس از اتمام اين پروژه، از آن در صحنه استفاده خواهيم كرد.

 



وزير كشور درجلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر:
اولويت هاي مهم در مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخورد با دانه درشت ها و سران مافيا است

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزايش مراكز درماني براي معتادان و مهارت افزايي آنان خبر داد.
يكصد و بيست و هفتمين جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به رياست وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور وزراي دادگستري، اطلاعات، بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، دادستان كل كشور، جانشين نيروي انتظامي، رئيس كل گمرك، قائم مقام وزير آموزش و پرورش، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا و جمعي از مسئولان و معاونان وزرا و رؤساي سازمان هاي عضو ستاد برگزار شد.
مصطفي نجار بعد از اتمام جلسه در جمع خبرنگاران گفت: از اولويت هاي مهم در مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخورد با دانه درشت ها و سران مافيا است البته بايد با برخي از افراد كه جزء مردم به حساب مي آيند و در مسئله مواد مخدر دخيل هستند نيز با الزامات خاصي برخورد كرد.
وزير كشور با اشاره به اقدامات در زمينه پولشويي، انسداد مرزها، برخورد با سوداگران مرگ، جلوگيري از پيش سازها و مواد صنعتي افزود: در اين زمينه اقدامات خوبي صورت پذيرفته است و طبق قانون 15 و 16 هدف ارتقاء مراكز درماني براي معتادان است به طوري كه وزارت بهداشت از رشد 25درصدي اين مراكز خبر داده است.
نجار تصريح كرد: اكنون 3 هزار مركز درماني ترك اعتياد در كشور وجود دارد كه بايد اين مراكز توسعه يابند و از طريق بهزيستي و وزارت تعاون حمايت هاي اجتماعي نيز صورت پذيرد.
وي ادامه داد: فعاليت هايي نيز در زمينه پيشگيري براي تحت پوشش قرار دادن محيط هاي آموزشي، صنايع و پارك ها با اطلاع رساني در فضاي مجازي به جامعه بايد بيشتر صورت پذيرد.
وي به بحث قانون جديد براي ايجاد مراكز درماني جديد براي مهارت افزايي معتادان اشاره كرد و افزود: ما پروتكل هاي درماني در اين زمينه را پيگيري مي كنيم همان طور كه امروز نيز در اين نشست 8 مصوبه داشتيم.
وزير كشور در پاسخ به هزينه هاي درماني ترك اعتياد نيز گفت: در اين زمينه با دستور رئيس جمهور براي بيمه و بستري كردن مفادي تصويب شده است كه وزارت تعاون و بهزيستي در اين زمينه اقدام مي كنند.
راه اندازي 5 اردوگاه مجرمان مواد مخدر
رئيس سازمان زندان ها نيز در حاشيه اين جلسه گفت: 5 اردوگاه جديد مجرمان مواد مخدر تا يكي دو ماه آينده با 30 هزار نفر ظرفيت آماده بهره برداري مي شود و 2 اردوگاه هم تا ابتداي سال آينده آماده مي شود. البته ايجاد اردوگاه هاي ترك اعتياد به عهده وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي است.
علي اكبر اسماعيلي در مورد وضعيت اردوگاه هاي مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ايجاد اردوگاه هاي ترك اعتياد بر عهده وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي است ولي ارودگاه هاي موضوع ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر يعني اردوگاه هاي محل نگهداري محكومان مواد مخدر در سراسر كشور بر عهده سازمان زندان ها و قوه قضائيه است.
وي ادامه داد: عليرغم تصويب قانون اقدامات جدي براي ايجاد اردوگاه هاي نگهداري مجرمان مواد مخدر انجام نشده بود كه با پيگيري مجدانه 5 اردوگاه بزرگ كشوري در حال آماده شدن است و تا 2 ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد و اقدامات اوليه 2 اردوگاه بزرگ كشوري هم آغاز شده كه اميدواريم تا پايان سال و نهايت ابتداي سال آينده به بهره برداري برسد.
اسماعيلي به ظرفيت اين اردوگاه ها اشاره كرد و گفت: اين اردوگاه ها ظرفيت بالاي 30هزار نفر را در خود جاي خواهند داد.
وي در مورد وضعيت زندان ها گفت: خوشبختانه با حمايت هايي كه در سال 90 و 91 انجام شده امروز ما در زندان ها كمترين مشكل را داريم به ويژه با بهره برداري از اردوگاه زندانيان مواد مخدر و انتزاع مجرمان مواد مخدر در درون زندان ها گشايش براي ساير زندانيان ايجاد مي شود.
آغاز طرح امنيت اخلاقي
در تهران
جانشين فرمانده نيروي انتظامي از اولويت هاي امنيت اخلاقي پليس در تابستان خبر داد.
سردار رادان اولويت هاي پليس در بحث امنيت اخلاقي در فصل تابستان را برخورد با ديش هاي ماهواره، بدپوششي، اراذل و اوباش، مزاحمين نواميس، آلودگي صوتي و سالم سازي سواحل دريا بيان كرد.
وي با اشاره به بودجه اي كه در بخش درياباني در اختيار پليس گذاشته شده است، اظهار كرد: اين بودجه چيزي نزديك به كل بنيه دفاعي را شامل مي شود.
سردار رادان افزود: در اين زمينه قراردادي با وزارت دفاع منعقد شده است و كلاس هاي مختلفي از ناوهايي كه مورد نياز دريا هست در اختيار پليس قرار مي گيرد.
وي افزود: اميدواريم با ورود ناوچه ها و ناوهاي پيش بيني شده به عرصه دريا، نيروي درياباني تقويت شده و به سطح نيروي زميني برسد و مشكلات موجود رفع گردد.
رادان در ادامه تاكيد كرد: در زمينه فعاليت هاي گشت ارشاد تغييري حاصل نشده است و معيارها با بدپوششي براساس قانون و راهكارهاي اجراي حجاب و عفاف پيش از اين اعلام شده است و پليس در حيطه وظايفش رفتار مي كند.
وي افزود: تعداد گشت هاي امنيت اخلاقي افزايش نيافته است و رويكرد اين طرح نيز تغيير نكرده است. قانون معيار پليس است و براساس آن طرح امنيت اجتماعي را اجرا مي كنيم. پليس در اين طرح فقط وظايف خود را انجام مي دهد و اگر ساير دستگاه ها نيز وظيفه خود را انجام مي دادند شاهد اين وضعيت نبوديم.
وي افزود طرح امنيت اخلاقي در تهران آغاز شده است و به زودي در ساير استانها نيز به اجرا در مي آيد. در اين طرح با اراذل و اوباش، بد پوششان، ديش هاي ماهواره اي و آلودگي صوتي برخورد مي شود.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي از اجراي طرح سالم سازي دريا خبر داد و گفت: اين طرح در 3 استان شمالي و سواحل جنوب كشور به منظور بهبود وضعيت اخلاقي ساحل به اجرا در مي آيد.

 



وزير اطلاعات: تعدادي از عوامل ترور دانشمندان هسته اي دستگير شدند

وزير اطلاعات از دستگيري چند فرد در ارتباط با ترور دانشمندان هسته اي كشور خبر داد.
مصلحي در حاشيه نشست ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به مصوبات اين نشست با حضور وزير كشور و دبير كل اين ستاد اظهار داشت: در حال حاضر در زمينه دستگيري دانه درشت هاي قاچاق موادمخدر كه از وظايف اصلي وزارت اطلاعات است موفقيت هاي خوبي داشته ايم.
وي افزود: انتظار ما از مردم اطلاع رساني به دستگاه ها و ارائه سرنخ ها براي همكاري بيشتر است.
مصلحي در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبني بر دستگيري دانه درشت ها گفت: در اين زمينه تعدادي را دستگير كرده ايم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه پرونده شهداي هسته اي در چه وضعيتي است، تصريح كرد: تعدادي از اين افراد دستگير شده نيز در موضوع شهداي هسته اي هستند كه توانسته ايم تعدادي از آنها را دستگير كنيم.
مسعود عليمحمدي، مجيد شهرياري، داريوش رضايي نژاد و مصطفي احمدي روشن، چهار دانشمند هسته اي جمهوري اسلامي ايران بودند كه طي عمليات هاي تروريستي جداگانه اي توسط سرويس هاي جاسوسي بيگانه، به شهادت رسيدند.

 



انتقاد ايران از دروغ سازي هاي گوگل

خبرگزاري فرانسه با اشاره به انتقاد جمهوري اسلامي ايران از حذف عنوان خليج فارس از نقشه گوگل و جايگزيني خليج عربي، اين اقدام گوگل را نوعي آسيب رساني به اين غول اينترنتي ارزيابي كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ايران روز شنبه از گوگل به علت حذف نام خليج فارس از نقشه آنلاين خود انتقاد كرد.
اين خبرگزاري با بيان اينكه اين اقدام گوگل به اعتبار اين شركت اينترنتي آسيب خواهد رساند، به بخشي از اظهارنظرهاي بهمن دري كه از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان در اين زمينه اشاره كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، بهمن دري در انتقاد از گوگل گفت: «دروغ سازي هاي گوگل هيچ نتيجه اي در پي نخواهد داشت و تنها به سلب اعتماد كاربران گوگل از اطلاعات و داده هاي ارائه شده از سوي اين شركت منتهي خواهد شد.»
اين مقام مسئول در ادامه افزود: «دشمنان نمي توانند واقعيت ها و شواهد مربوط به خليج فارس را پنهان كنند.» وي افزود: «اسناد موجود در سازمان ملل متحد و سازمان علمي و آموزشي ملل متحد (يونسكو) نشان مي دهند كه نام اين پهنه آبي از زمان هاي بسيار دور همواره خليج فارس بوده است.»
وي تاكيد كرد: «تلاش هاي استكبار جهاني (آمريكا) و هم پيمانان عرب آن براي حذف نام خليج فارس تنها به ماندگارتر شدن اين نام منتهي مي شود.»
اين خبرگزاري با اشاره به حساسيت جمهوري اسلامي در به كارگيري واژه خليج فارس در موارد مختلف در ادامه آورده است: ايران همواره از كشورها و موسساتي كه واژه ديگري را به جاي واژه «خليج فارس» به كار مي برند انتقاد كرده است.
بنابراين گزارش ايران در سال دو هزار و ده ميلادي هشدار داد هواپيماهاي متعلق به شركت هاي هوايي كه در نمايشگرهاي ويژه مسافران واژه «خليج عربي» را به كار برند اجازه ورود به حريم هوايي ايران را نخواهند داشت.
گفتني است، گوگل در توجيه اين اقدام خود اعلام كرده است، هدف از انجام اين اقدام ارائه خدمات آسان به كاربران اين منطقه عربي است كه به آساني بتوانند به جستجوي هاي خود تحت اين عنوان بپردازند.

 



ناكامي كلينتون در همراه كردن دهلي نو با واشنگتن عليه تهران

سرويس سياسي-
ارزيابي ها حاكي از ناكامي وزير خارجه آمريكا در همراه كردن هند با سياست هاي ضدايراني كاخ سفيد است.
روز گذشته هيلاري كلينتون پس از سفر به چين و بنگلادش، راهي هند شد و پس از آنكه وارد شهر كلكته در شرق اين كشور شود در جمع خبرنگاران، روابط دو كشور را آميزه اي از بيم و اميد توصيف كرد. وزير امور خارجه آمريكا در جمع خبرنگاران گفت: «فكر مي كنم اين روابط همچون هر نوع رابطه ديگري است. در برخي حوزه ها، پيشرفت بوده است كه ما از آن دلگرم شده ايم ولي كارهاي بيشتري بايد انجام شود». آمريكا و هند كه روابط متشنجي در دوران جنگ سرد داشتند، در اواخر دهه نود ميلادي در دولت بيل كلينتون رئيس جمهور اسبق آمريكا شروع به بهبود روابط كردند و در دوران رياست جمهوري جرج دبليو بوش به توافقي تاريخي دست يافتند كه به چندين دهه انزواي هند به علت برنامه هسته اي اين كشور پايان داد. با اينحال، روابط دهلي نو و واشنگتن با موانعي مواجه شده است به طوري كه بازرگانان آمريكايي ناراحت هستند كه پارلمان هند، قانوني را كه به آنها اجازه مي دهد وارد بخش هاي هسته اي و خرده فروشي اين كشور شوند، تصويب نكرده است. هند نيز از تصويب قانوني در آمريكا ناخرسند است كه تحريم هايي بر ضد بانك كشورهايي كه نفت از ايران بخرند، اعمال مي كند. كشورهاي عضو اتحاديه اروپا و ژاپن تاكنون از اين قانون معاف شده اند. هند به شدت به منابع انرژي خارجي وابسته است و به طور تاريخي روابط دوستانه اي با ايران داشته است.
خبرگزاري فرانسه از كلكته درباره اين سفر و اهداف آن گزارش داد؛ «هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا روز يكشنبه به اميد احياي روابط اين كشور با هند، وارد اين كشور شد. به رغم تلاش ها براي نزديك تر شدن هند و آمريكا، روابط اين دو دموكراسي بزرگ در جهان ظاهراً در حال از دست دادن گرماي سابق خود است. كلينتون در شرايطي وارد هند شده است كه به رغم تهديد آمريكا به اعمال تحريم هايي برضد كشورهايي كه نفت ايران را بخرند، تهران قصد دارد اين هفته يك هيئت بازرگاني به دهلي نو بفرستد.
آسوشيتدپرس نيز در گزارشي اعلام كرد، درخواست كاهش خريد نفت از ايران، از جمله اهداف اصلي سفر كلينتون به هند است كه به نظر مي رسد دهلي نو آمادگي پذيرش آن را ندارد.
يكي از موانع هند در راستاي پذيرش درخواست احتمالي وزير خارجه آمريكا مي تواند مخالفت هايي باشد كه در درون و داخل اين كشور مي تواند در پي داشته باشد.
پراكاش كارات، رهبر حزب سوسياليست و از مخالفان اصلي سلطه آمريكا بر تصميم گيري هاي دهلي نو در مطلبي در اين باره مي نويسد: ارزيابي من در اين باره كه چرا هند، با كاهش 12 درصد واردات نفت مورد نياز خود از ايران، به طور كامل و فعالانه درصدد مشاركت و همراهي با آمريكا براي فشار بر ايران مي باشد اين است كه مي خواهد آمريكا را از خود راضي كند.
وي مي نويسد: ايران پس از عربستان سعودي دومين تأمين كننده نفت هند است. واردات نفت و گاز از اين كشور به نفع دهلي نو است اما اين منافع فداي اهداف آمريكا مي شود كه خواهان انزواي ايران و توسعه هژموني خود بر غرب آسيا است.
كارات مي نويسد: اين براي هند شوك آور است كه پروژه آمريكايي عليه منافع ملي خود را اجرا مي كند.
اين اظهارات و انتقادات از سوي يكي از قدرتمندترين جناح هاي پارلمان هند در حالي است كه هند بطور كامل شروع به قطع روابط نفتي خود با ايران نكرده و بيم آن مي رود تا در صورتي كه اين كشور پا در اين مسير قرار دهد به لحاظ جناح بندي سياسي و صف بنديهاي گروه هاي پارلماني كه تشكيل دهنده دولت ائتلافي در اين كشور هستند با مشكلاتي روبرو شود.


 



از سوي شعبه 14 ديوان عالي كشور حكم اعدام قاتل شهيد علي محمدي تاييد شد

حكم اعدام مجيد جمالي فشي، قاتل شهيد دكترعلي محمدي در شعبه 14 ديوان عالي كشور تاييد شد.
حكم اعدام مجيد جمالي فشي، عامل ترور و شهادت دكتر مسعود علي محمدي در شعبه 14 ديوان عالي كشور تاييد شد.
جلسه محاكمه اين متهم در تاريخ اول شهريورماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي صلواتي برگزار شد كه 6 روز بعد، حكم اعدام وي صادر شد.
محاربه و افساد في الارض از طريق ترور شهيد علي محمدي به واسطه مستقر كردن موتورسيكلت و انفجار آن، همكاري با رژيم صهيونيستي و شبكه تروريستي موساد، تحصيل مال نامشروع به واسطه همكاري اطلاعاتي با رژيم صهيونيستي، تخريب اموال مسكوني ناشي از انفجار بمب و نگهداري مواد روانگردان، از اتهامات اين متهم بود.
اين پرونده پس از صدور حكم به ديوان عالي كشور ارسال شد كه در نهايت يك منبع آگاه به خبرنگار قضايي فارس گفت مدتي قبل اين حكم در ديوان عالي كشور تاييد شد.

 



رنج هاي مردان برنج !

با آمدن فصل بهار فعاليت زن و مرد و بزرگ و كوچك در روستاهاي شهرستان بابل براي كاشت برنج شروع مي شود. با سختي، دانه به دانه نشاي برنج را در زمين فرو مي كنند تا در چند ماه بعد برنج در سفره ميليون ها ايراني باشد.
عكس از علي كفايي مهر- خبرنگار كيهان در بابل

 



هفته آينده همايش نظريه بيداري اسلامي در انديشه سياسي امام و رهبري برگزار مي شود

همايش نظريه بيداري اسلامي در انديشه سياسي حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي، به همت دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آيت الله خامنه اي 24 ارديبهشت در مركز همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر موسي نجفي، دبير علمي همايش نظريه بيداري اسلامي در انديشه سياسي حضرت امام خميني(ره) و حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اعلام اين خبر از انتشار سي مقاله برگزيده همايش در آينده نزديك خبر داد.
عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي گفت: 350 مقاله براي حضور در اين همايش به دبيرخانه ارسال شده است.
نجفي ادامه داد: پس از ارزيابي اين مقاله ها از سوي هيئت داوران، 30 مقاله به لحاظ نگارش و موضوع به عنوان مقالات برگزيده معرفي شدند كه پس از همايش منتشر خواهند شد.

 



انتقاد رهبر حزب كارگر اسرائيل از مواضع نتانياهو در قبال ايران

رئيس حزب كارگر رژيم صهيونيستي، نخست وزير اين رژيم را به دليل «نشان دادن و معرفي ايران اتمي به عنوان بزرگترين تهديد عليه موجوديت اسرائيل» سرزنش كرد.
«شلي ياخيموويچ» در مصاحبه با تلويزيون خصوصي كانال 2 اسرائيل گفت: «تبديل كردن تهديد ايران به مشكل اصلي و مركزي اسرائيل يك اشتباه است.»
خانم ياخيموويچ گفت: بايد به تحريم هاي اعمال شده عليه ايران فرصت بيشتري داد. وي همچنين بر لزوم «همكاري كامل» با ايالات متحده در مورد ايران تأكيد كرد.
رئيس حزب كارگر اسرائيل گفت: «حمله نظامي هميشه آخرين گزينه است.» ياخيموويچ كه اكنون حزبش در موقعيت اپوزيسيون قرار دارد در انتخاباتي كه قرار است در ماه سپتامبر- حدود چهار ماه ديگر برگزار شود- با نتانياهو رقابت خواهد كرد.
گفتني است، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي بارها گفته است كه ايران اتمي تهديدي عليه موجوديت اين ژريم است.
نتانياهو اخيراً نيز از سوي يووال ديسكين، رئيس سابق شين بت، اداره امنيت داخلي اسرائيل نيز مورد انتقاد قرار گرفت. ديسكين، نتانياهو و ايهود باراك را متهم كرد كه خود را منجي تلقي مي كنند و افكار عمومي را به اين باور سوق مي دهند كه اگر اسرائيل عليه تأسيسات اتمي ايران حمله نظامي ترتيب دهد، ايران از ادامه فعاليت هاي هسته اي باز مي ماند.

 



به مناسبت آغاز هفته هلال احمر اجرا مي شود
تخفيف محصولات توانبخشي و ويزيت رايگان بيماران

همزمان با آغاز هفته هلال احمر، امروز تخفيف محصولات توانبخشي و ويزيت رايگان به بيماران ارائه مي شود.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، همزمان با آغاز هفته هلال احمر برنامه روز اول اين هفته كه به نام «زندگي به رنگ صلح» نامگذاري شده است اعلام شد.
بنابراين گزارش امروز مراسم تجديد ميثاق با امام راحل(ره) و شهداي انقلاب اسلامي و همچنين رها كردن 90 كبوتر سفيد با پيام صلح در محل مزار شهدا برگزار مي شود. همچنين 22 وبگاه مراكز علمي و كاربردي در تمامي استان ها بجز كردستان راه اندازي خواهد شد.
همچنين هموطنان مي توانند امروز از ساعت 8 الي 24 از ويزيت رايگان پزشكان و پيراپزشكان مراكز درماني داخل و خارج از كشور جمعيت و محل نمايشگاهها در تمامي استان ها بجز بوشهر، يزد و كهگيلويه و بويراحمد بهره مند شوند. در اين روز خدمات فيزيوتراپي، كاردرماني، شنوايي و گفتاردرماني نيز رايگان است.
يادآور مي شود امروز از ساعت 8 الي 30:14محصولات توانبخشي با تخفيف ويژه (پروتز 10درصد، ارتز 20درصد، كفش طبي 20درصد) در تمام استان ها بجز بوشهر، يزد، كهگيلويه وبويراحمد ارائه خواهد شد.

 



شيوه نامه ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان استثنايي

شيوه نامه ثبت نام دانش آموزان استثنايي در سال تحصيلي 92-91 به استان ها ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي به منظور نظارت، بررسي و رفع مشكلات احتمالي در زمينه ثبت نام دانش آموزان استثنايي در سطح استان، ستاد ثبت نام با برنامه ريزي دقيق بر حسن اجراي ثبت نام و جايدهي دانش آموزان استثنايي در آموزشگاه هاي استان نظارت كامل خواهد داشت.
براساس اين گزارش ثبت نام تمامي دانش آموزان مدارس دولتي و غيردولتي استثنايي فقط از طريق سامانه الكترونيكي انجام مي شود.
در هنگام ثبت نام حضور پدر و مادر يا ولي قانوني به همراه دانش آموز در بدو ورود به هر يك از دوره هاي تحصيلي ضروري است.
اين گزارش مي افزايد: ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان استثنايي كه براي نخستين بار به آموزشگاه ها و كلاسهاي خاص مراجعه مي كنند با ارائه شناسنامه سلامت، شناسنامه و تصوير صفحه اول آن، كاربرگ هاي سنجش هوش، شنوايي، بينايي، جسمي-حركتي، چند معلوليتي و ADI-R (مصاحبه تشخيصي اتيسم) براي گروه هاي مختلف استثنايي با توجه به نوع معلوليت و كارنامه قبولي پايه قبل در هر دوره تحصيلي انجام مي شود.
همچنين ثبت نام در دوره راهنمايي تحصيلي پيش حرفه اي و متوسطه حرفه اي با ارائه معرفي نامه از اداره آموزش و پرورش استثنايي استان و كاربرگ تأييد شده هدايت حرفه اي دانش آموز كه اولويت رشته هاي مهارتي او در آن مشخص شده باشد انجام مي شود.
دانش آموزان گروه هاي آسب ديده شنوايي، بينايي، معلول جسمي- حركتي، اختلال هاي رفتاري- هيجاني، چند معلوليتي بدون كم تواني ذهني و طيف اتيسم بدون كم تواني ذهني در صورت توانمندي و معرفي مدير آموزشگاه استثنايي به ستاد ثبت نام اداره آموزش و پرورش استثنايي، مي توانند براساس شيوه نامه آموزش تلفيقي-فراگير در مدارس عادي ثبت نام كنند.
براساس اين شيوه نامه با توجه به تغيير نظام آموزشي در سال تحصيلي 92-1391، تمامي دانش آموزان قبولي پايه پنجم ابتدايي در گروه هاي مختلف استثنايي در پايه ششم ثبت نام مي شوند.
شرايط ثبت نام و قوانين آموزشي آموزشگاه هاي غيردولتي استثنايي همانند آموزشگاه هاي دولتي استثنايي است و قوانين مدارس غير دولتي نيز در اين آموزشگاه ها اعمال مي شود.
دريافت هرگونه وجه به استثناي حق بيمه و بهاي كتاب هاي درسي هنگام ثبت نام ممنوع است و مواردي هم كه در اين شيوه نامه ذكر نشده است، مفاد شيوه نامه ثبت نام آموزش و پرورش عادي و آيين نامه اجرايي مدارس و دستورالعمل هاي ديگر گروه هاي مختلف استثنايي ملاك عمل خواهد بود.

 



روزانه 10 پروژه توسط بسيج سازندگي در كشور اجرا مي شود

رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: در سال جاري سه هزار و 600 پروژه توسط اين سازمان در كشور اجرا مي شود كه معادل روزانه نزديك به 10 پروژه است.
به گزارش ايرنا، «مجيد خراساني» افزود: سال گذشته نيز سه هزار و 700 پروژه عمراني در زمينه هاي مختلف مدرسه سازي، آبرساني، مراكز بهداشت و ديگر خدمات زودبازده و عام المنفعه در كشور اجرايي شد.
وي اظهار داشت: در سال گذشته بيش از 10 هزار دانشجو از طريق بسيج دانشجويي و در قالب دو هزار و 900 گروه جهادي به مناطق محروم اعزام شدند.
خراساني بالاترين دستاورد بسيج سازندگي را تربيت جوانان كارآمد دانست و گفت: بعد از دولت نهم و همزمان با تشكيل بسيج سازندگي، ساليانه بيش از 50 هزار نفر در دورترين نقاط آموزش هاي فني و حرفه اي را فرا مي گيرند.
وي با بيان اين كه آسيب فعلي در كشور، نبود تخصص و فن، متناسب با نيازهاي كشور است، افزود: سازمان بسيج سازندگي آموزش و انجام كارهاي عملي و فني براي دانش آموزان را در برنامه ريزي هاي خود قرار داده است.

 



خسارت سيل و تگرگ به باغ هاي خراسان شمالي

بارش تگرگ و سيل ظهر يكشنبه در شرق استان خراسان شمالي، خساراتي به مزارع و باغهاي اين استان وارد كرد.
به گزارش ايرنا، بر اثر بارش باران و وقوع سيل، به برخي از مزارع، باغها و نيز راه هاي روستايي اين استان در شهرستانهاي شيروان، بجنورد، گرمه و جاجرم خسارت وارد شده است.
سيل همچنين به تأسيسات شركتهاي راه سازي در محور بجنورد - باباامان و شركت توليد خوراك دام در حاشيه شهر بجنورد در مركز استان خراسان شمالي خسارات زد.
همچنين تگرگ، علاوه بر بروز خسارت در مزارع و باغ ها، عمليات كاشت محصولات جاليزي را نيز در شهرستان شيروان تعطيل كرد.
بارش شديد باران در شهر بجنورد نيز موجب آبگرفتگي معابر و ايجاد مشكلاتي براي رفت و آمد عابران شد.
همچنين بارش باران و بروز سيلاب براي مدتي موجب توقف حركت در مسير بجنورد به شهرك وليعصر(عج) در سه كيلومتري جنوب شرقي اين شهر شد كه با اعزام ماشين آلات راه سازي از سوي شهرداري بجنورد و بازگشايي محور، رفت و آمد در اين مسير برقرار شد. بارش شديد باران در بجنورد موجب بالاآمدن دو تا سه متري آب رودخانه فصلي اترك شد كه نگراني هايي را براي مردم حاشيه رودخانه ايجاد كرد. وقوع سيل در نخستين ماه بهار امسال نيز 170ميليارد ريال به بخش كشاورزي خراسان شمالي خسارت وارد آورده بود.

 



برگزاري مراسم دانش آموختگان تكاوري در اردوگاه شهداي دارخوين

اصفهان- خبرنگار كيهان:
آئين دانش آموختگان دوره هاي 8 و 9 تكاوري مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمؤمنين(ع) با حضور جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه عمومي اردوگاه شهداي دارخوين برگزار شد.
در اين آيين سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه نيروهاي خود را بر اساس تاكتيك دشمن و ابتكارات جديد آموزش مي دهد و در هر نقطه اي از كشور اگر دشمن تهديد كند سپاه در برابر هجوم نظامي، اقتصادي و فرهنگي آنان با آمادگي كامل به دفاع برمي خيزد.
در اين آئين سرتيپ دوم پاسدار مهدي كليشادي فرمانده مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمؤمنين(ع) و سرهنگ پاسدار محمودي فرمانده مركز آموزش تكاوري گزارشي از چگونگي آموزش هاي انجام شده را ارائه كردند. در ادامه نفرات برتر دوره معرفي شدند و از دست جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه هداياي خود را دريافت كردند. همچنين جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با حضور در منطقه رزمي- آموزشي از آمادگي تكاوران سپاه ديدن كردند.

 



جشن ازدواج 270فرزند شاهد و ايثارگر در برازجان

برازجان- خبرنگار كيهان
با حضور مسئولان استان بوشهر مراسم جشن ازدواج 270 نفر از فرزندان شاهد و ايثارگر اين استان در برازجان برگزار شد.
در اين مراسم معاون تعاون و امور اجتماعي بنياد شهيد استان بوشهر گفت: شهدا بزرگ ترين معلمان و شاهد جشن ما در همين جا هستند. مسئول تبليغات اسلامي برازجان نيز در اين مراسم دعاي نور را براي عروس و دامادهاي جوان خواند. در اين مراسم 80 زوج جوان از خانواده هاي شاهد و ايثارگر دشتستان و شهر برازجان حضور داشتند.

 



معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد
راه اندازي بزرگ ترين كارخانه لوكوموتيوسازي در كشور

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بزرگترين كارخانه توليدكننده لوكوموتيو كشور امسال راه اندازي مي شود.
به گزارش ايرنا از زنجان، عبدالعلي صاحب محمدي ديروز با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: امروز ايران داراي دانش فني توليد لوكوموتيو است و ظرفيت توليد 55 درصد از لوكوموتيو مورد نياز خود را دارد.
وي توسعه كارخانجات ريلي از جمله برنامه هاي سال جاري وزارت را ه و شهرسازي دانست و گفت: استفاده از ظرفيت هاي موجود و تكميل خطوط توليدكننده صنايع ريلي از جمله برنامه هاي در دست اجرا براي تحقق توسعه صنعت ريلي است.
معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران به بهره برداري از خط توليد واگن باري «ايريكو» در شهرستان ابهر اشاره كرد و گفت: اين واحد توليدي در سال جاري 300 واگن و تا پايان سال آينده با بهره برداري همه ظرفيت 500 واگن در سال توليد خواهد كرد.
صاحب محمدي اظهار داشت: اين شركت پس از توليد واگن هاي باري، كانتينري و مخزني، به توليد واگن هاي مورد نياز متروهاي كشور خواهد پرداخت.
مديرعامل شركت ايريكو نيز گفت: اين شركت واگن حمل مواد معدني، سوخت و كانتينر را توليد مي كند و تا سال آينده تمام خطوط توليدي شركت ايريكو به بهره برداري كامل مي رسد.
وي با بيان اينكه با بهره برداري از خط توليد واگن باري ايريكو 150 نفر به صورت مستقيم مشغول به كار مي شوند گفت: 150 نفر نيز در شركت هاي تابعه توليد قطعات مورد نياز ساخت واگن مشغول خواهند شد.
مديرعامل شركت ايريكو، اعتبار مورد نياز براي راه اندازي اين خط توليد را 15 ميليارد ريال اعلام كرد.

 



سفراي 7 كشور آمريكاي لاتين وارد بوشهر شدند

سفراي هفت كشور آمريكاي لاتين به منظور شركت در كارگروه اقتصادي استان بوشهر وارد اين استان شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، سفراي كشورهاي بوليوي، اكوادور، برزيل، كوبا، مكزيك، نيكاراگوئه ونزوئلا ديروز با ورود به استان بوشهر مورد استقبال مقامات اين استان قرار گرفتند.
سفراي كشورهاي آمريكاي لاتين پس از شركت در كارگروه اقتصادي استان بوشهر، از تاسيسات صنعتي اين استان از جمله شركت صنايع دريايي صدرا بازديد كردند.
بازديد از گمرك و تاسيسات اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر از ديگر برنامه هاي كاري روز نخست سفيران آمريكاي لاتين در استان بوشهر بود. سفيران كشورهاي مزبور امروز با حضور در پارس جنوبي با مديران منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نشست خواهند داشت و از شماري طرح هاي پتروشيمي و فازهاي آن منطقه نيز بازديد مي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

رئيس حوزه هنري در واكنش به بيانيه هتاكانه جمعي از تهيه كنندگان:
موضع حوزه در قبال فيلم هاي غيراخلاقي تغيير نمي كند!
رئيس حوزه هنري در واكنش به بيانيه هتاكانه جمعي از تهيه كنندگان سينما كه نمايش ندادن فيلم هاي غيراخلاقي در سينماهاي حوزه هنري را برنتابيدند، گفت: نظر و موضع ما در قبال فيلم هاي غيراخلاقي هماني است كه اعلام كرديم و از تصميم خود منصرف نمي شويم.
محسن مؤمني شريف كه با خبرنگار ادب و هنر كيهان در محل نمايشگاه كتاب گفت وگو مي كرد، افزود: اي كاش كساني كه به تصميم حوزه هنري انتقاد و اعتراضي دارند، براساس يك تحليل علمي و دقيق ابراز نظر كنند كه متاسفانه چنين نمي كنند.
وي گفت: همان طور كه قبلا هم گفتم در حال حاضر سينماي ما در زمينه اخلاقي و خانواده در معرض خطر است.
اجراي نمايش هاي مبتذل در فرهنگسراها!
پس از آنكه برخي سالن هاي سينما تحت عنوان عوام فريبانه نمايش هاي كمدي، محل عرضه آثاري سرشار از حركات زشت و غيراخلاقي شد، اخيرا اين نوع كمدي هاي سخيف به فرهنگسراها نيز راه يافته اند.
به گزارش خبرنگار كيهان، با آن كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همواره مدعي نظارت دقيق بر آثار نمايشي شده است، اما متاسفانه آثاري تحت عنوان نمايش هاي كمدي در برخي سالن هاي سينما در حال اجراست كه هر اهل فهمي را بسيار متاسف و نگران كرده و مي كند.
در اين نوع به ظاهر نمايش ها، عموما پس از دريافت مجوز اجرا از ارشاد هر آنچه مي خواهند به نمايش ها افزوده و با تخلف آشكار از قانون، مبتذل ترين ترانه ها، كه عموما تقليدي از ترانه هاي سخيف لس آنجلسي است، به همراه زشت ترين رفتارها و غيراخلاقي ترين جملات و، به مخاطبان عرضه مي شود.
شدت ابتذال در اين آثار به حدي است كه يافتن لحظات عاري از اين ابتذال در زمان طولاني اجراي آنها، به سختي امكان پذير است. به كار بردن جملات بسيار ركيك و سخيف، تاكيد و تشديد تفكرات نازلي همچون فمنيسم، اشاره و تاييد رفتارها و تكيه كلام هاي گروهك هاي مخالف نظام و مجموعه اي از ناشايست ترين محصولات فرهنگي- هنري را تشكيل مي دهد كه متاسفانه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امكان عرضه به مردم را يافته و مي يابند.
اين اتفاق ناشايست و دون شأن فرهنگ و هنر نظام اسلامي، كه بعضا در برخي سالن هاي سينما ديده شده و به طور حتم جوانان و خانواده ها را نشانه گرفته، به طرزي خزنده پيش مي رود و به دليل نتايج بسيار سخيف و غيراخلاقي آن، بسيار نگران كننده مي نمايد اخيرا به مراكز زير نظر سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران نيز سرايت كرده و در چند فرهنگسرا در حال وقوع است.
بر اين اساس به نظر مي رسد مسئولان وزارت ارشاد بايد در نحوه صدور مجوز و مسئولان سالن هاي سينماها و ارائه امكان عرضه، به اين نوع حركات مفتضحانه تجديدنظر كرده و ديگر مسئولان فرهنگي، همچون شهرداري ، نيز حتما بايد مداخله كرده و با اعمال نظارت بيشتر بر فعاليت هاي مراكز زير نظرشان، مانع از اجراي آثار غيراخلاقي و مخالف نظام بشوند تا بلكه بتوانند از سرايت و شيوع بيشتر اين ويروس هاي بيماري زاي فرهنگي جلوگيري كنند.
مجموعه تلويزيوني شهيد مطهري در سيما كليد خورد
معاونت سيما در سالروز شهادت استاد مطهري و روز گراميداشت مقام معلم، مجموعه تلويزيوني شهيد مرتضي مطهري را در دستور كار توليد سريال هاي الف ويژه قرار داد.
توليد اين مجموعه فاخر در راستاي برنامه ها و سياست هاي سيما براي بازخواني زندگي شخصيت هاي انقلاب اسلامي و مفاخر تاريخي است. موضوع توليد سريال هاي الف ويژه درباره شخصيت ها و مفاخر فرهنگي، علمي، تاريخي و سياسي كشور از سال 98 و پس از نشست هم انديشي با تعدادي از نخبگان و صاحب نظران در دستور كار معاونت سيما قرار گرفت. توليد مجموعه تلويزيوني از زندگي استاد شهيد مطهري در اجراي اين راهبرد است.
نكته گفتني اينكه؛ گزينش كارگردانان متعهد براي توليد سريال هاي الف ويژه، در جلوگيري از تحريف شخصيت ها و تاريخ انقلاب تأثيرگذار است كه متاسفانه گاه اين مهم ناديده گرفته مي شود.
بازيگر بد سابقه خبرنگار بي بي سي شد
بازيگري كه به خاطر يك رسوايي غيراخلاقي مجبور به ترك عرصه هنر شد، به استخدام شبكه تلويزيوني وابسته به دولت انگليس درآمد. باشگاه خبرنگاران گزارش داد، بازيگر بد سابقه سينما و تلويزيون كه چند سال پيش فيلم غيراخلاقي وي منتشر شد اكنون خبرنگار شبكه خبري وابسته به دولت انگليس «بي بي سي فارسي» است.
چندي پيش نيز يك بازيگر بهايي به جمع اهالي VoA پيوست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14