(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 - شماره 20203 

هشدار پليس فتا درباره كارت خوان هاي سيار در نمايشگاه ها
در طرح زوج و فرد دوربين هاي الكترونيكي جايگزين پليس مي شوند
وزير بهداشت از 9 ماماي شاخص كشور تقدير كرد
انجام تمرين زلزله و ايمني ويژه در مهدهاي كودك
راه اندازي خطوط ويژه خودروهاي پرظرفيت
فرمانده انتظامي استان البرز: سرشاخه اصلي شركت هرمي قاچاقچي سلاح و سارق مسلح بود
سازمان بهزيستي: هزينه اياب و ذهاب معلولان واريز شد
برخورد با خرده فروشان مواد در 10 استان
جابجايي پنج شنبه ها با ديگر روزها براي زنان شاغل
سقوط داربست در مصلاي امام خميني(ره)
اعدام 9 قاچاقچي عمده مواد مخدر در تهران
رويدادهاي خارجي
باند سارقان بين المللي در اصفهان متلاشي شد
كلاهبرداري يك ميلياردي پيرمرد ابهري
راي جديد ديوان عدالت اداري درباره نيروهاي شركتي
انتصاب در دانشگاه آزاد



هشدار پليس فتا درباره كارت خوان هاي سيار در نمايشگاه ها

پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي (فتا) درخصوص استفاده از كارت هاي بانكي براي خريد در نمايشگاه ها هشدار داد.
به گزارش پليس فتا، به دنبال برگزاري نمايشگاه هاي سالانه و استفاده از كارت خوان هاي سيار در غرفه ها، پليس فتا موارد زير را به عنوان هشداري براي استفاده از اين كارت خوان ها اعلام كرد.
- مشتريان خودشان كارت بانكي را بر روي كارت خوان بكشند.
-هيچ وقت رمز خود را در مكان هاي شلوغ بيان نكنيد.
-بهترين گزينه امنيتي بعد از خريد تغيير رمز كارت در خارج از نمايشگاه است.
-بر روي كارت بانكي هيچگاه رمز خود را يادداشت نكنيد.
-در هنگام استفاده از خودپردازهاي سيار حتما دقت داشته باشيد تا تجهيزات اضافي بر روي آنها نصب نشده باشد.
-بدليل استفاده از تبليغات بلوتوثي نمايشگاه هيچگاه اطلاعات بانكي و حياتي خود را بر روي گوشي قرار ندهيد.
پليس فتا در پايان تاكيد كرد به دليل حضور برخي از شركت ها كه با ارسال بلوتوث بر روي گوشي در نمايشگاه ها تبليغات مي كنند، بازديدكنندگان حتما مراقب افرادي كه از اين فضا براي بهره برداري هاي شخصي خود سودجويي مي كنند، باشند.

 



در طرح زوج و فرد دوربين هاي الكترونيكي جايگزين پليس مي شوند

بنا به گفته جانشين رئيس پليس راهور تهران، دوربين هاي الكترونيكي جايگزين ماموران در محدوده طرح زوج و فرد مي شوند.
به گزارش خبرگزاري ها سرهنگ جمال بذرافشان در اين رابطه توضيح داد: با نصب دوربين هاي الكترونيكي در محدوده طرح ترافيك تا پايان سال جاري اين محدوده نيز توسط دوربين كنترل مي شود.
وي ادامه داد: اين محدوده رينگ دوم طرح ترافيك است اما به محدوده طرح ترافيك افزوده نمي شود. خودروها نيز همانند گذشته براساس شماره آخر پلاك مي توانند در اين محدوده تردد كنند.
محدوده زوج و فرد
نياز به اصلاح دارد
مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران با بيان اينكه پيشنهاد اصلاح محدوده زوج و فرد مطرح شده است گفت: بزرگ تر كردن محدوده زوج و فرد كار منطقي و درستي نيست.
حجت الله بهروز با بيان اين كه هر چه محدوديت ترددها را در سطح گسترده تري اجرا كنيم نظارت و كنترل بر ترددها سخت و حتي غيرممكن مي شود گفت: اگر ما اين محدوده را گسترده تر كنيم ديگر ورود و خروج به محدوده زوج و فرد بي معنا مي شود، چون بخش اصلي شهر در داخل محدوده قرار مي گيرد و در واقع اكثر ترددها داخل محدوده اي خواهند بود.
وي ادامه داد: محدودسازي تردد خودروهاي شخصي در محدوده زوج و فرد بايد منطقي باشد تا پوشش دهنده محدوده طرح ترافيك بوده و به گونه اي باشد كه مردم بتوانند آن را رعايت كنند و از سوي ديگر اكثر سفرهاي شهري در داخل اين محدوده قرار نگيرد.
مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران تصريح كرد: پيشنهاد اصلاح محدوده زوج و فرد مطرح شده كه اميد است پس از نهايي شدن و تثبيت محدوده، در سال جاري بتوانيم كنترل مكانيزه ورود و خروج ها و تردد در اين محدوده را محقق سازيم.
وي افزود:ورودي و خروجي هاي محدوده زوج و فرد حدود 140 معبر است كه براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته ابتدا ورودي هاي محدوده و در فاز دوم خروجي هاي آن به دوربين هاي ثبت تخلفات مجهز خواهد شد.

 



وزير بهداشت از 9 ماماي شاخص كشور تقدير كرد

وزير بهداشت از جذب 11 تا 20 هزار ماما در برنامه ملي پزشك خانواده خبر داد.
مرضيه وحيد دستجردي ديروز در مراسم بزرگداشت روز ماما كه در بيمارستان قلب تهران برگزار شد با تقدير از زحمات ماماها گفت: اميدواريم مطالبات قشر مامايي را در فرصت باقيمانده از دولت دهم به سرانجام برسانيم.
وي با اشاره به افزايش حق جذب براي تمام كاركنان و شاغلان حوزه سلامت در سال 91 تأكيد كرد: با پرداخت اين حق جذب در دانشگاه ها و حوزه هايي كه در مناطق محروم هستند حق محروميت هم شامل آنها مي شود و اميدواريم اين افزايش ها در ساير مراكز و بيمارستان هاي خصوصي هم براي ماماها اتفاق بيفتد.وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: دانشگاه هاي علوم پزشكي از ماماها نه فقط براي زايمان بلكه در سياست گذاري ها، برنامه ريزي ها و حوزه هاي مرتبط با سلامت بايد استفاده كنند.
وي ادامه داد: امسال قرار است بيش از 10 هزار و 600 نيروي انساني براي بيمارستان ها جذب شوند كه بخشي از اين تعداد مربوط به ماماها است.
وحيد دستجردي گفت: با اجراي طرح پزشك خانواده 11 تا 20 هزار ماما جذب خواهند شد.
وي در مورد وضعيت قرارداد بيمه ها با ماماها گفت: وزارت بهداشت جلسات زيادي را با بيمه ها برگزار كرده و ما موافق اجراي اين طرح هستيم چرا كه هم به نفع ترويج زايمان طبيعي و كاهش سزارين است و هم قطعاً رسيدگي به مادري كه تازه زايمان كرده بهتر خواهد بود و هم بار مالي كمتري به سيستم سلامت و مادران باردار تحميل مي شود.
گفتني است در اين همايش سند سياست ارتقاي خدمات مامايي توسط وزير بهداشت رونمايي شد.
سند سياست ارتقاي خدمات مامايي كشور، راهبردها و سياستهاي كلان كشوري را براي ارتقاي خدمات اين حرفه و جايگاه ماماها در كشور، چشم انداز سال 1404 مامايي كشور، آيين نامه حدود اختيارات، وظايف و صلاحيت حرفه اي ماماهاي كارشناس و كارشناس ارشد و نيز بررسي جايگاه ماماها در ساير كشورها را شامل مي شود.

 



انجام تمرين زلزله و ايمني ويژه در مهدهاي كودك

دوازدهمين تمرين زلزله و ايمني ويژه مهدهاي كودك استان تهران و چهارمين تمرين زلزله و ايمني ويژه مهدهاي كودك ديروز در سراسر كشور برگزار شد.
به گزارش كيهان اين مانور به دو شكل با حضور اوليا كودكان در داخل مهدهاي كودك و در پارك هاي بعثت، آب و آتش، لاله و پارك هاي مركزي شهرستان هاي سراسر كشور انجام شد.
گفتني است اين تمرين با همت پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و با مشاركت سازمان بهزيستي، ادارات كل مديريت بحران استان ها و شهرداري ها برگزار گرديد.

 



امسال اجرا مي شود
راه اندازي خطوط ويژه خودروهاي پرظرفيت

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران از راه اندازي خطوط ويژه خودروهاي پرظرفيت در معابر شهر خبر داد.
جعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران، ضمن اشاره به راه اندازي خطوط ويژه خودروهاي پرظرفيت (HOV) گفت: بجاي اينكه تاكسي ها با 4 سرنشين در همان مسيري كه خودروهاي تك سرنشين قرار دارند، تردد كنند، بهتر است خطوطي را به ماشين هاي پرسرنشين اختصاص دهيم كه با راه اندازي اين خطوط، خودروهاي كم سرنشين و تك سرنشين، در بار معقول ترافيك مانده، اما خودروهاي پرسرنشين اولويت داشته و سريعتر به مقصد برسند.
وي با بيان اينكه در تلاشيم كه در سال جاري اولين مسير HOV را در پايتخت راه اندازي كنيم، افزود: اين طرح در بسياري از كشورهاي دنيا پياده شده و با موفقيت هم همراه بوده و ما به جد، دنبال آن هستيم؛ چرا كه اين طرح قابليت اجرا را در بسياري از معابر شهري ما داشته و مقرون به صرفه براي شهر است و موجب صرفه جويي در زمان مي شود، ضمن اينكه به عدالت و منطق نزديك تر است.
تشكري هاشمي خاطرنشان كرد: اين خطوط تنها متعلق به تاكسي و ون نيست و خودروهاي شخصي پرسرنشين هم مي توانند از امتياز اين خطوط استفاده كنند.

 



فرمانده انتظامي استان البرز: سرشاخه اصلي شركت هرمي قاچاقچي سلاح و سارق مسلح بود

كرج-خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان البرز از انهدام يك شركت هرمي در كرج و دستگيري سرشاخه اصلي اين شركت كه از سارقان مسلح بود خبر داد.
سرتيپ اكبرشاهي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: م-م سرشاخه اصلي اين شبكه هرمي از يكي از استان هاي مركزي به كرج آمده و با راه اندازي شركت هرمي اقدام به جذب اعضا و دريافت مبالغي بين 2 تا 7 ميليون تومان از هر عضو مي كرد.
وي گفت: با تلاش پليس آگاهي استان البرز مشخص شد اين شركت توسط فردي هوشيار و زيرك اداره مي شود و هر چند ماه يك بار دفتر خود را تعويض و به مكان نامعلومي نقل مكان مي كند.
اكبر شاهي گفت: فرد مورد نظر دفتر جديد خود در كرج را نيز تخليه و به مكان نامعلومي نقل مكان كرد اما در ادامه تحقيقات مشخص شد كه كليه لوازم دفتر سابق وي به طور كامل جابجا نشده است. وي افزود: بنابراين محل مورد نظر تحت كنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت تا اينكه فردي از اعضاي زيرشاخه هاي اين شركت براي انتقال وسايل شركت به محل مورد نظر مراجعه كرد و ماموران نيز با تعقيب و مراقبت از وي آدرس جديد دفتر كار اين شركت را در رجايي شهر كرج شناسايي و پس از اطمينان از حضور متهمان در دفتر جديد با هماهنگي مقام قضايي در يك اقدام غافلگيرانه تعداد 8 نفر از اعضاي فعال شركت هرمي را دستگير كردند. فرمانده انتظامي استان البرز افزود: سرشاخه اصلي اين باند به نام (م-م) هر از چند گاهي پس از تماس تلفني و دادن آموزشهاي لازم به افراد جديد الورود به دفتر مراجعه و هيچگونه ردپايي از خود به جاي نمي گذاشت.
وي افزود: با انجام اقدامات پليسي و كار اطلاعاتي محل اختفاي اين فرد شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.
وي گفت: بيشتر اعضاي اين شركت هرمي از ساير استان ها جذب شده بودند و با انجام بازجويي هاي فني و پليسي از سرشاخه اصلي اين باند و بررسي سوابق كيفري وي مشخص شد كه نامبرده از سارقان مسلح بوده كه در امر خريد و فروش سلاح و مهمات جنگي نيز فعاليت داشته است.
اكبر شاهي اظهار داشت: متهم اصلي پرونده با صدور قرار وثيقه به مبلغ 500 ميليون ريال، متهم رديف دوم با صدور قرار وثيقه به مبلغ 300 ميليون ريال و ساير متهمان با صدور قرار كفالت به مبلغ 150 ميليون ريال همگي روانه زندان شدند.
وي از دستگيري سارق سابقه داري كه با سند نمره كردن خودروها آنها را با قيمت واقعي و به روز در بازار به فروش مي رساند خبر داد و گفت: اين فرد با خريد خودروهاي تصادفي با زير قيمت كه اركان آن تنها قابل استفاده بود و با سرقت خودرو و انتقال وسايل خودرو سرقتي روي اركان خودروي تصادفي آنها را در بازار به فروش مي رساند.
فرمانده انتظامي استان البرز در پايان از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش تقريبي 15 ميلياردريال و دستگيري 97 متهم دراين باره خبر داد.

 



سازمان بهزيستي: هزينه اياب و ذهاب معلولان واريز شد

به دنبال تجمع جمعي از معلولان كشور در مقابل مجلس به دليل خلف وعده بهزيستي در پرداخت هزينه اياب و ذهاب، اين سازمان از واريز هزينه اياب و ذهاب معلولان به حساب آنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها يحيي سخنگويي، معاون توانبخشي سازمان بهزيستي افزود: هزينه اياب و ذهاب معلولان همانند سال گذشته پرداخت مي شود و اين مبلغ امسال به جاي كارت به حساب آنان واريز خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه مشكلي در پرداخت هزينه اياب و ذهاب معلولان وجود ندارد گفت: فقط ممكن است چند روزي اين پرداخت ها دير يا زود شود به همين دليل معلولان هيچ نگراني در اين خصوص نداشته باشند. لازم به ذكر است كه صبح ديروز تعدادي از معلولان به دليل قطع هزينه اياب و ذهابشان از ابتداي ارديبهشت ماه مقابل مجلس تجمع كردند.

 



سردار رادان خبر داد
برخورد با خرده فروشان مواد در 10 استان

جانشين فرمانده نيروي انتظامي از آغاز طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر طي روزهاي آينده در 10 استان كشور خبر داد.
سردار احمدرضا رادان، در اين رابطه گفت: طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در تهران تاكنون موفقيت آميز بوده است.
وي همچنين با اعلام غيرقانوني بودن فروش تجهيزات شنود صدا و تصوير تأكيد كرد: پليس با اين افراد قاطعانه برخورد مي كند.
سردار رادان از مردم درخواست كرد كه در صورت اطلاع از فروش اين دستگاه ها موضوع را به پليس اطلاع دهند تا با اين افراد برخورد شود.

 



براساس مصوبه هيئت وزيران انجام مي شود
جابجايي پنج شنبه ها با ديگر روزها براي زنان شاغل

خبرگزاري فارس: براساس مصوبه هيأت وزيران، زنان شاغل با داشتن فرزند زير 7 سال يا دانش آموز دوره ابتدايي مجازند ساعات كاري پنج شنبه ها را با ديگر ايام هفته جابجا كنند.
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، براساس مصوبه هيأت وزيران كاركنان زن شاغل دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري با داشتن فرزند زيرهفت سال يا دانش آموز دوره ابتدايي مي توانند ساعات كاري خود در روزهاي پنجشنبه را با ديگر ايام هفته با رعايت سقف مقرر در ماده (44) قانون مديريت خدمات كشوري يا از طريق دوركاري جبران كنند.
آمار كاركنان واجد شرايط بايد حداكثر تا اول خرداد ماه 91 به معاونت مربوطه اعلام شود.

 



سقوط داربست در مصلاي امام خميني(ره)

ريزش ناگهاني داربست هاي فلزي در مجموعه مصلاي تهران موجب مصدوميت 4 نفر از كارگران شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين حادثه روز يكشنبه رخ داد و بلافاصله نيروهاي آتش نشاني مستقر در مصلاي تهران به محل اعزام شدند.
سعيد عليزاده فرمانده آتش نشانان حاضر در محل گفت: قبل از وقوع اين حادثه تعدادي از كارگران يك شركت پيمانكار سرگرم بازكردن داربست هاي نصب شده در داخل گنبد اصلي مصلا بودند كه ناگهان به دليل رعايت نكردن نكات ايمني بخشي از آن فرو ريخت.
وي افزود: بررسي هاي اوليه نشان داد كه از زمان نصب اين داربست ها دو سال مي گذرد كه به دليل فرسوده شدن پيچ و مهره ها و بست ها، بخش عمده اي از داربست ها به هنگام برچيده شدن توسط كارگران از كنترل خارج شده و به پايين فرو ريخت.
عليزاده ادامه داد: در جريان اين حادثه 4 نفر از كارگران در زير داربست ها مانده و به سختي مجروح شدند كه مصدومان با كمك ديگر كارگران از زير داربست ها بيرون كشيده شدند.
اين فرمانده آتش نشاني ناوارد بودن كارگران و همچنين فرسودگي اتصالات را علت بروز اين حادثه دانست و افزود: آتش نشانان بعد از تحويل مجروحان به اورژانس براي اعزام به مركز درماني، ايمن كردن محل حادثه را انجام دادند و دوباره به محل استقرار خود در نمايشگاه بين المللي كتاب بازگشتند.

 



اعدام 9 قاچاقچي عمده مواد مخدر در تهران

حكم اعدام 9 قاچاقچي عمده مواد مخدر بامداد روز يكشنبه در محوطه زنداني در تهران به اجرا درآمد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، احكام اعدام اين 9 قاچاقچي در جريان رسيدگي به دو پرونده جداگانه صادر شده بود، در يكي از اين پرونده ها، در پي دستگيري چند متهم فروشنده مواد مخدر، در جريان تحقيقات از آنان ماموران اطلاع پيدا كردند كه چند قاچاقچي يك محموله پانصد كيلوگرمي شيشه را به طرز ماهرانه اي در درون محموله قطعات پيش ساخته سنگي ارسالي به يكي از كشورهاي جنوب شرقي آسيا قرار داده و در حال ارسال آن بودند.
محموله موصوف در سه كانتينر پس از انتقال به بندرعباس از طريق گمرك شهيد رجايي به كشتي منتقل كه بعد از اطلاع، كشتي موصوف به گمرك عودت و محموله مواد مخدر شيشه از آن كشف شد.
در پي تكميل تحقيقات و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامي، شعبه رسيدگي كننده قاچاقچيان ياد شده به اسامي رضا گلشني، ابوالفضل نوروزي، مجيد حيدرخاني، مجيد دوستي، مجيد ماندهي، علي علايي و بابك پرآورزر را به اعدام محكوم كرد.
همچنين در پرونده ديگري دو برادر به اسامي بهمن و بهزاد نبوي به اتهام ساخت 212 كيلو و 610 گرم مواد روانگردان شيشه تحت تعقيب قرار گرفتند كه در تحقيقات بعدي از محل زندگي آنان 212 كيلو و 610 گرم ديگر مواد روانگردان شيشه كشف شد كه شعبه دادگاه انقلاب اسلامي پس از رسيدگي، نامبردگان را به اعدام محكوم كرد.
رسيدگي به اتهامات اين افراد با حضور وكلاي آنان انجام شد و بنا به آراي صادره، تمامي اموال محكومان يادشده از جمله دهها دستگاه خودروي گرانقيمت نيز كه از محل قاچاق مواد مخدر تهيه شده بود، به حكم دادگاه مصادره شد.
اين گزارش همچنين حاكي است در پي صدور احكام ياد شده، محكومان مذكور تقاضاي عفو داشتند كه پس از رسيدگي تقاضاي عفو آنان نيز رد شده بود.

 



رويدادهاي خارجي

17كشته و74ناپديد حاصل سيل نپال
امدادگران در شمال غربي نپال در تلاش براي مبارزه با سيلاب هستند و تا ديروز 17جسد را كشف كرده اند.
به گزارش فارس، 74 نفر ديگر از جمله 3 گردشگر اوكرايني ناپديدند كه احتمال مرگ آنها بسيار زياد است.
طغيان رودخانه «ستي» كه توسط سدي برفي مهار شده بود منجر به بلعيدن خانه ها، زمين هاي كشاورزي، كاميون ها و تريلرها شد و اين در حالي بود كه هيچ هشداري براي آن صادر نشده بود.
به نوشته آسوشيتدپرس مقام هاي پليس كه رهبري عمليات امداد را به عهده دارند مي گويند سربازها و پليس همراه با روستائيان در مناطق زير گل و لاي در حال جستجو هستند.
دست كم يك پل در سيل اين منطقه در 200 كيلومتري شمال غرب كاتماندو آسيب ديده است. به گفته پليس 3 نفر از ناپديدشدگان گردشگران اوكرايني هستند.

 



باند سارقان بين المللي در اصفهان متلاشي شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
هشت عضو باند سارقان كه تحت تعقيب چهار شهر بزرگ دنيا و 20 استان كشور بودند پس از يك فقره سرقت در اصفهان توسط پليس آگاهي اين استان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان اصفهاني در فروردين ماه سال جاري مبني بر اينكه سرنشينان يك دستگاه خودرو با معرفي خود به عنوان مامور، خودروي وي را متوقف و اموالش را به سرقت بردند، پليس با انجام عمليات چهره نگاري بر روي متهمان، متهمان را كه 8 نفر از سارقان حرفه اي و سابقه دار بودند دستگير كرد. وي افزود: متهمان پيش از اين 16 بار توسط پليس دستگير و به زندان رفته و علاوه بر اين در 4 شهر صوفيه بلغارستان، مسكو، دمشق و استانبول سابقه مجرمانه داشته و به جرم كف زني و سرقت تحت تعقيب بودند.
سرهنگ حسين حسين زاده گفت: اعضاي باند مذكور همچنين تحت تعقيب 20 استان كشور بودند و تنها براي يك نفر از آنها توسط 10 دادستان كشور حكم محكوميت صادر شده است.
وي در خصوص شيوه عمل مجرمانه اين باند افزود: اين افراد خودروهاي مدل بالا نظير ماكسيما، زانتيا و پژو پارس را به سرقت برده و با تغيير تجهيزات آنها از اين خودروها در ارتكاب اعمال مجرمانه خود به كار مي بردند.
وي اضافه كرد: اين متهمان همچنين در كنار مجتمع هاي تجاري، بانك ها، صندوق هاي قرض الحسنه و نمايشگاه هاي اتومبيل كمين كرده و افرادي كه وجه نقد در دست داشتند را شناسايي و پس از تعقيب به عنوان مامور انتظامي جلوي آنها را گرفته و اموال آنها را به سرقت مي بردند.
حسين زاده گفت: سرانجام تيم مجربي از كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان در عمليات پيچيده و ويژه مخفيگاه متهمان را در يكي از شهرهاي شمالي كشور شناسايي و هر هشت نفر آنها را دستگير كرده و به اصفهان منتقل كردند.
وي با بيان اينكه از اين سارقان 6 دستگاه خودرو با پلاك هاي سرقتي و جعلي كشف و توقيف شده است، اظهار داشت: سردسته اين باند كه داراي اسامي مستعمار متعدد و داراي 16 فقره سابقه كيفري است به همراه ساير اعضاي اين باند تحت تعقيب 10 آگاهي كشور نيز است.

 



كلاهبرداري يك ميلياردي پيرمرد ابهري

ابهر - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر گفت: طراح كلاهبرداري يك ميليارد و 207 ميليون توماني در ابهر يك پيرمرد 60 ساله است.
اين فرد كلاهبردار با تشكيل شركتي خانوادگي و به بهانه پذيرش سهام اقدام به كلاهبرداري يك ميليارد و 207 ميليون توماني كرده است.
راز كلاهبرداري اين متهم زماني فاش شد كه 15 مال باخته متوجه شدند فريب شياد را خورده اند، و به همين خاطر راهي اداره آگاهي شهرستان ابهر شدند، تا از وي شكايت كنند.
يكي از مال باخته ها به ماموران گفت: مبالغ هنگفتي را براي خريد سهام از شركتي پرداخت كرده ام و بعد از مدتي متوجه شدم كه صاحب اين شركت متواري شده است.
در حالي كه ديگر شاكيان هم اظهاراتي مشابهي را مطرح مي كردند، تحقيقات براي دستگيري اين مرد آغاز شد.
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر در اين زمينه اظهار كرد: بررسي نشان مي دهد اين مرد به نام «غ.الف» 60 ساله اهل گيلان با تشكيل شركتي خانوادگي به بهانه پذيرش سهام در پروژه اي اقدام به كلاهبرداري مبلغ يك ميليارد و 207 ميليون و 300 هزار تومان از 15 نفر كرده است.
محمد اكبر كنعان گفت: با اين اطلاعات ماموران به محل شركت اعزام شدند ولي وقتي وارد آنجا شدند، اثري از شخص كلاهبردار نبود.
وي خاطرنشان كرد: تحقيقات پليس نشان مي داد كه متهم به تهران متواري شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر ادامه داد: به همين منظور ماموران با انجام كار اطلاعاتي و پليسي موفق شدند مخفيانه متهم را در تهران شناسايي و وي را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و به پليس آگاهي شهرستان ابهر منتقل كنند.
وي ادامه داد: اين متهم در بازجويي هاي به عمل آمده در پليس آگاهي به كلاهبرداري از شاكيان اعتراف و از اين طريق به دادگاه و پس از تفهيم اتهام روانه زندان شد.

 



راي جديد ديوان عدالت اداري درباره نيروهاي شركتي

دبيركل كانون كارفرمايان خدماتي كشور از صدور راي جديد ديوان عدالت اداري درباره پرونده ساماندهي نيروهاي شركتي و ابلاغ آن به دولت براي رفع ابهامات قانوني خبر داد.
داود جواني از صدور راي جديد ديوان عدالت اداري در مورد پرونده ساماندهي نيروهاي شركتي خبر داد و گفت: اين راي براي صدور دفاعيه و رفع ايرادات قانوني به دولت ابلاغ شده است.
دبيركل كانون كارفرمايان خدماتي كشور، اظهار داشت: در پي شكايات كارفرمايان خدماتي كشور در مورد لزوم تفكيك قراردادهاي نيروهاي حجمي و تخصصي، ديوان عدالت اداري برخي ابهامات و مشكلات را در اين زمينه مطرح كرده است.
به گزارش مهر، گفته مي شود كارفرمايان خدماتي پس از طرح شكايت در ديوان عدالت اداري خواستار توقف لغو قراردادهاي حجمي دستگاه ها با بخش خصوصي شده بودند كه اين درخواست از سوي ديوان عدالت اداري پذيرفته نشد ولي به آنها اعلام كردند پرونده را در اولين فرصت و بدون نوبت بررسي و اظهارنظر خواهند كرد.

 



انتصاب در دانشگاه آزاد

فردوس حاجيان، طي حكمي از سوي دكتر فرهاد دانشجو به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركزي منصوب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14