(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 - شماره 20203 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عقب نشست كه شما جلو بياييد ! (يادداشت روز)
جزئيات جديد پرونده هاي مهم قضايي درگفت وگوي اژه اي با خبرنگاران
رژيم (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
احمدي نژاد: نظارت بر نمايندگان مجلس خلاف قانون اساسي است
مقدمات نشست ايران و 1+5 در بغداد از سوي نمايندگاني از ايران و عراق بررسي شد
براي گراني و فساد تدبير كنيد نه چالش هاي بي حاصل (خبر ويژه)
ساركوزي چوب نوكري آمريكا را خورد (خبر ويژه)
شعبه آكسفورد دانشگاه آزاد منحل شد اما مهدي هاشمي برنمي گردد! (خبر ويژه)
طفلك تروريست ها چه قدر دربه در باشند؟! (خبر ويژه)
ايهود باراك: در ايران همه خواهان نابودي اسرائيل هستند (خبر ويژه)



عقب نشست كه شما جلو بياييد ! (يادداشت روز)

1- تلاش دست اندركاران دو جبهه متحد و پايداري در انتخابات مجلس نهم درخور تقدير است. مخصوصا حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي همانگونه كه سوابق درخشان آنها گواهي مي دهد، با اين انگيزه خدايي و انقلابي كه در گزينش نامزدهاي اصلح به مردم كمك كرده باشند پاي در ميدان نهادند و هريك با تاكيد بر آموزه هاي اصيل اسلامي و انقلابي، فهرستي از نامزدها را كه براي حضور در خانه ملت شايسته تر مي دانستند به مردم معرفي كردند بي آن كه نامزدهاي معرفي شده در فهرست ديگر را ناشايسته و فاقد صلاحيت بدانند. آن دو بزرگوار بر اين نكته نيز تاكيد داشتند كه دست اندركاران هريك از دو جبهه در تبليغات انتخاباتي تنها به معرفي نامزدهاي فهرست خود بپردازند و از تخريب نامزدهاي ديگر به شدت اجتناب كنند. اقدام حضرات آيات مصباح يزدي و مهدوي كني دقيقا همان بود كه از عالمان برجسته روحاني در يك نظام اسلامي انتظار مي رفت. اما، متاسفانه برخي از دست اندركاران دو جبهه ياد شده- تاكيد مي شود كه فقط برخي از آنها- بر عهدي كه با آن دو بزرگوار بسته بودند باقي نماندند و در مواردي از آن بستر تعريف شده عدول كردند و اكنون كه دور دوم انتخابات پايان يافته و قرار است «رفاقت ها» جايگزين «رقابت ها» شود، باز هم نشانه اي از همان بينش و منش انحرافي ديده مي شود، كه خطاب به اين دوستان بايد يادآور شد؛
2- گزينش نامزدها از سوي مردم در هر دو دوره اول و دوم انتخابات مجلس نهم نشان داد كه نگاه آنان به فهرست هاي انتخاباتي دو جبهه متحد و پايداري با نگاه دست اندركاران اين دو جبهه انطباق چنداني ندارد و براي هيچيك از دو جبهه ياد شده حساب ويژه اي باز نكرده اند. به بيان ديگر، چنان نيست كه در همه موارد، نظر اين يا آن جبهه را در معرفي نامزدها، از نگاه و نظر خود دقيق تر و منطقي تر تلقي كنند. ممكن است گفته شود كه در نهايت، بيشترين نامزدهاي راه يافته به مجلس نهم- به عنوان مثال در تهران- از ميان دو ليست جبهه متحد و جبهه پايداري انتخاب شده اند، كه در پاسخ بايد گفت؛ علت آن است كه هريك از دو جبهه مورد اشاره تعدادي از نامزدهاي اصولگرا و مورد قبول مردم را در فهرست خود جاي داده بودند، يعني اين عده را از ميان كساني انتخاب و معرفي كرده بودند كه پيشاپيش و قبل از معرفي دو جبهه نيز، براي مردم شناخته شده بودند. از اين روي مي توان صورت مسئله را اينگونه نيز نوشت كه شناخت خود مردم بيشترين سهم را در اعتماد و اقبال آنان به نامزدهاي مورد اشاره داشته است و نه، حضور نام آنها در فهرست اين يا آن جبهه. اگر چنين نبود - كه بود- چرا مردم به آن عده از نامزدهاي هر دو ليست كه نسبت به آنها شناخت چنداني نداشتند، رأي ندادند؟! مگر نام آنها نيز در ليست ها نيامده بود؟ بنابراين چنانچه اعتماد مردم به ليست ها تنها ملاك انتخاب آنها بود، بايستي به نامزدهايي كه از آنان شناختي نداشتند هم فقط به اين علت كه از سوي جبهه متحد يا جبهه پايداري معرفي شده بودند، رأي مي دادند كه ديديم ندادند.
البته، منظور آن نيست كه در صلاحيت و شايستگي افراد ناشناخته كمترين ترديدي هست، بلكه برخي از آنها در مقايسه با برخي ديگر كه به مجلس راه يافته اند، از صلاحيت و توانمندي به مراتب بيشتري نيز برخوردارند، اگرچه شناخته شده نيستند. سخن اين نوشته در اين باره است كه مردم شناخت خود را بر شناخت اين يا آن جبهه ترجيح مي دهند و اين، دقيقا پيروي از رهنمودهايي است كه از امام راحل(ره) و خلف حاضر او آموخته و به كار بسته اند.
3- اين روزها، برخي از دست اندركاران و نامزدهاي دو جبهه متحد و پايداري - تاكيد مي شود كه فقط برخي- در مصاحبه ها و نشريات وابسته به خود با شمارش تعداد نمايندگان راه يافته به مجلس نهم و معرفي گرايش سياسي آنها، اصرار دارند كه رويكرد مردم به جبهه متبوع خويش را از رويكرد آنان به جبهه مقابل، بيشتر قلمداد كنند. اين جبهه نامزدهاي مشترك را هم به حساب جبهه خود مي نويسد. آن جبهه اعتراض مي كند كه فلان نامزد اگر چه در دور دوم در هر دو ليست مشترك بوده است ولي در دور اول يكي از نامزدهاي ليست جبهه ما بوده است! يا گرايش سياسي فلان نامزد مشترك به اين جبهه نزديكتر است و.... الهاكم التكاثر... و خدا نكند كه به «حتي زرتم المقابر» برسد!
خوشبختانه دست اندركاران اصلي دو جبهه متحد و پايداري از عزم راسخ خود براي اتحاد و يكپارچگي در مجلس نهم خبر داده اند و به نظر مي رسد پي آمد برخي از چالش هاي بي ثمر و فرصت سوز و آسيب هاي ناشي از آن را به وضوح احساس كرده اند. از اين روي اميد آن است اين تصميم كه از آن با عنوان «عزم راسخ» ياد شده است در سطح دست اندركاران اصلي باقي نماند.
4- روز چهارشنبه 13 ارديبهشت ماه رهبر معظم انقلاب در ديدار فرهنگيان و مسئولان آموزش و پرورش با ايشان كه به مناسبت روز معلم صورت گرفته بود، ضمن تجليل از مقام والاي معلم و اختصاص بخشي از بيانات خويش به ضرورت حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اشاره اي گذرا نيز در حد و اندازه «يك جمله» به يكي از ترفندهاي اخير آمريكا داشتند و فرمودند: «به لطف خدا، ملت ايران در صحنه حضور دارد و بصير و موقع شناس است و دشمن خود را هم به خوبي مي شناسد و فريب تظاهر رياكارانه آمريكا به دوستي را نيز نمي خورد.»
«تظاهر رياكارانه آمريكا به دوستي» در بيانات حضرت آقا، آن هم در اندازه «يك اشاره گذرا» چه پيامي در خود دارد؟ و چرا در گرماگرم رقابت هاي انتخاباتي و شور و حال روز معلم در سخنان حضرتش جاي گرفته است؟
نگارنده در اين باره فقط، «نظر خود» را مي گويد و در كلام رهبر و مقتداي خويش كه واجب الاتباع است، حكمت آن را مي جويد. چرا كه، آمريكا و متحدانش تاكنون در برخورد و مواجهه با ايران اسلامي فقط دشمني كرده و كينه ورزيده اند و اين كينه توزي و دشمني را نه فقط هيچگاه پنهان نكرده اند بلكه با هزار زبان و به صراحت فرياد نيز زده اند. بنابراين چرا حضرت آقا از «فريب» آمريكا با عنوان «تظاهر رياكارانه به دوستي»! ياد مي فرمايند؟
به نظر مي رسد- فقط به نظر مي رسد- برخي از نشانه هاي به ظاهر نرمش آمريكا كه مخصوصا در اجلاس اسلامبول2 بروز داشت براي دور كردن ذهن و دغدغه اصولگرايان- به مفهوم عام آن يعني مردم ايران- از تهديدهاي خارجي بوده است. اما، چرا؟! و اين نرمش به قول حضرت آقا «رياكارانه» با چه هدفي صورت پذيرفته و آمريكا چه ترفند جديدي در آستين فريب خود نهفته است؟! شواهد موجود حكايت از آن دارند كه آمريكا با تظاهر رياكارانه به دوستي با ايران در پي كمرنگ كردن دغدغه ها نسبت به تهديدهاي خارجي بوده است تا برخي از جريانات اصولگرا فرصت و فراغت كافي براي اختلاف با يكديگر را داشته باشند! و اگر چنين بوده است- كه مي توان گفت بوده است- بايد اذعان كرد كه شيطان بزرگ به بخشي از هدف تعريف شده خود در پروژه ياد شده دست يافته و موفق شده است تعدادي از خودي ها را به جاي پرداختن به آمريكاي غيرخودي، به درگيري با خود مشغول كند و اين، يعني بازي در ميدان دشمن.
در اين باره گفتني هاي فراواني هست كه نوشته جداگانه اي را مي طلبد و انشاءالله به آن خواهيم پرداخت، اما در اين وجيزه تنها به يكي از آن هزاران كه اين روزها به صراحت از سوي دشمنان مطرح مي شود اشاره مي كنيم و باقي به بعد مي گذاريم؛
رابرت گيتس وزير دفاع- جنگ- پيشين آمريكا و رئيس سابق سازمان «سيا» مي گويد «تهديد پي درپي ايران تنها نتيجه اي كه در پي دارد، متحد شدن هرچه بيشتر مردم و مسئولان ايران و افزايش نفرت آنان از آمريكاست» و توصيه مي كند؛ «اگر خواهان پيدايش و دوام اختلاف در ميان جريانات سياسي و مسئولان ايران هستيم بايد تهديدها را فراموش كنيم تا اختلافات در ايران فراموش نشود»! در پي اين اظهارنظر است كه نتانياهو اعضاي كابينه خود را فرا مي خواند و به گزارش بي بي سي، از آنها مي خواهد «حساسيت شرايط را در نظر داشته باشند و بيش از اين عليه ايران وراجي نكنند» و... آمريكا در اجلاس اسلامبول2 با چهره اي متفاوت ظاهر مي شود. همان چهره كه حضرت آقا نسبت به آن هشدار داده و مي فرمايند «مردم فريب تظاهر رياكارانه آمريكا به دوستي» را نمي خورند... به بيان ديگر، آمريكا به ظاهر عقب مي نشيند تا ميدان را براي درگيري خودي ها تنگ نكرده باشد!
حسين شريعتمداري

 



جزئيات جديد پرونده هاي مهم قضايي درگفت وگوي اژه اي با خبرنگاران

سخنگوي قوه قضائيه در بيست و نهمين نشست خبري خود با خبرنگاران آخرين جزئيات پرونده هاي مهم قضايي را تشريح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي درباره پرونده فساد بزرگ بانكي گفت: تلاش بر اين است كه رسيدگي به پرونده تا جايي كه ممكن است سرعت گرفته و از زمان نهايت استفاده را ببريم و حتي در صورت امكان از روزهاي تعطيل و ساعات غير اداري استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه تاكنون 17 نفر از متهمان آخرين دفاعيات خود را ارائه كرده اند گفت: مقرر شد جلسات دو نوبت در هفته يا به صورت صبح و عصر يا در دو روز مختلف ادامه پيدا كند.
محسني اژه اي ادامه داد: همچنين براي 12نفر ديگر متهمان كيفرخواست جديد صادر شده و به دادگاه رفته است و بقيه متهمان هم به تدريج بعد از صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه خواهند آمد.
همچنين محسني اژه اي درباره درگير شدن بدنه قوه قضائيه با پرونده فساد و دستگيري افرادي در اين زمينه گفت: 2 نفر كه قبلاً در دستگاه قضايي بودند ولي از دستگاه خارج شده و به شغل وكالت مشغول شده اند در اين پرونده بازداشت شده كه يكي از آنها قبلاً در دادگستري خوزستان بوده است.
جوخه اعدام
مجازات قاچاقچيان مواد مخدر
دادستان كل كشور با تشريح معضلات گسترده در زمينه رواج مواد مخدر صنعتي و آسيب هاي گسترده آن نسبت به مواد مخدر سنتي ادامه داد: از همه مردم تقاضا داريم با پليس و قوه قضائيه همكاري و قاچاقچيان را معرفي كنند و همچنين مراقب جوانان خود باشند و اجازه ندهند در دام افراد سودجو قرار گيرند.
سخنگوي قوه قضائيه با بيان اينكه ناچاريم قاچاقچيان مواد مخدر را مجازات كنيم گفت: با اصلاحي كه در آذر ماه سال 89 در قانون مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، مواد روان گردان در رديف مخدرها قرار گرفت و مجازات مخدرها شامل روان گردان ها هم مي شود، تا جايي كه ديروز [ روز دوشنبه] 9 نفر از قاچاقچيان شيشه كه در اوزان بالا اقدام به قاچاق شيشه كرده بودند به جوخه اعدام سپرده شدند.
وي با بيان اينكه حدود 600 كيلوگرم شيشه از اين افراد كشف شده است گفت: معلوم نبود كه ا گر اين مقدار مواد مخدر بين مردم توزيع مي شد چه تعداد جوان را از هستي ساقط مي كرد.
شكايت مجلس از دولت
در حال رسيدگي است
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره سرانجام شكايات متعدد مجلس از دولت و عدم اطلاع رساني دقيق قوه قضائيه درباره اين پرونده ها گفت: مجلس براساس وظيفه اي كه دارد موضوعات مختلفي را تحت عنوان تخلف تشخيص داده و به قوه قضائيه ارسال مي كند. اين تشخيص مجلس بايد در قوه قضائيه هم مورد رسيدگي قرار گيرد و اينگونه نيست كه هرچه مجلس اعلام كرد قوه قضائيه براساس آن حكم صادر كند.
وي افزود: به طور طبيعي تمام موارد ارسال شده از سوي مجلس در قوه قضائيه مورد رسيدگي قرار مي گيرد و بعد از پايان رسيدگي ها هم رسانه ها و هم مردم در جريان امور قرار خواهند گرفت.
راه اندازي راديو و تلويزيون اينترنتي جرم است
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگار واحد مركزي خبر درباره اينكه گفته شده عده اي قصد راه اندازي راديو و تلويزيون اينترنتي دارند آيا مدعي العموم با اين افراد برخورد خواهد كرد يا خير؟ گفت: بارها گفته ايم كه راه اندازي شبكه تلويزيوني در انحصار صدا و سيماست و اگر كسي بخواهد اقدام غيرقانوني در اين زمينه انجام دهد مدعي العموم وارد مي شود.
وي گفت: در سنوات گذشته نيز اين امر مسبوق سابقه بوده و عده اي بودند كه دست به اين كار زده اند.
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: البته عده اي بوده اند در گذشته و حال كارشان را انجام داده اند اما نمي دانستند كه كارشان مصداق جرم است اين افراد فعاليت خودشان را متوقف كرده اند اما برخي هم كار خود را ادامه داده اند كه مدعي العموم در اين زمينه ورود پيدا كرده است.
با مهدي هاشمي
طبق قانون برخورد مي شود
محسني اژه اي درباره شايعه بازگشت مهدي هاشمي به كشور گفت: ما پيش از اين براي اين فرد ابلاغيه صادر كرده بوديم و او به دادسرا احضار شده بود.
وي گفت: به طور يقين اگر اين فرد به كشور برگردد براساس قانون با او برخورد شده و به پرونده اش رسيدگي مي شود.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه از وي درباره صحت انتشار خبري مبني بر دستگيري اعضاي يك باند كه در ورود سلاح و مهمات به سركردگي يك وكيل دادگستري نقش داشته اند گفت: بله با كمال تأسف اين خبر حقيقت دارد و يك باند نسبتاً قابل توجه كه سلاح هاي مختلف را وارد كشور مي كردند دستگير شدند و الان هم اين افراد در بازداشت هستند.
تاييد تخلف بانكي در هرمزگان
محسني اژه اي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه درباره پرونده تخلف بانكي در استان هرمزگان از وي پرسيد گفت: اگر در اين پرونده مشاهده مي شود كه برخي از آمار و ارقام گاها به دلار و گاهي ديگر به صورت يورو يا ريال عنوان مي شود دليلش اين است كه مراجع اعلام كننده اين تخلف ريال را به دلار تبديل كرده و يا دلار را به يورو تبديل كرده و اين به معني متناقض بودن آمار نيست. محسني اژه اي تصريح كرد: هرچند من با اطلاق اختلاس به اين پرونده مخالفم و اين را درست نمي دانم. زيرا اين پرونده نيز صرفا يك تخلف بانكي است كه البته احتمال دارد درآمد نامشروعي را هم براي متهمان به همراه داشته باشد و به طور قطع بانك هم در اين زمينه تخلف مرتكب شده است كه بدون اخذ وثيقه لازم به اين افراد اعتبار داده است.
وي درباره بازداشت يا عدم بازداشت متهمان اين پرونده نيز گفت: هيچ -كدام از اين افراد بازداشت نيستند و همگي با قرار وثيقه مناسب آزاد شده اند.
اژه اي همچنين اعلام كرد كه بخشي از پرونده فساد 100 ميليون يورويي به تهران احاله شده است
پاسخ اژه اي به ادعاها
درباره ملك زاده
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا ادعاي مطرح شده از سوي معاون رئيس دفتر رئيس جمهور مبني بر اينكه اساسا پرونده قضايي و كيفرخواستي عليه ملك زاده صورت نگرفته درست است گفت: در اين زمينه پرونده اي در حال رسيدگي بود كه در دادسرا مراحل خودش را طي مي كرد و قبلا هم گفته بودم كه قراري در اين زمينه صادر شد اما دادستان به اين قرار اعتراض كرد.
وي با بيان اينكه دادگاه با نظر دادستان موافقت كرد گفت: در همين حين كه پرونده هنوز به دادگاه نرفته بود گزارش ها و درخواست هايي به مقام معظم رهبري رسيد كه براساس آنها مقام معظم رهبري با منع تعقيب اين فرد و عفو وي در اين پرونده موافقت كردند.
محسني اژه اي گفت: ما هم نبايد اين موضوع را كش بدهيم و اين پرونده بسته شد. ولي اگر پرونده ديگري هست ما فعلا چيزي نمي گوييم.
خاوري غيابي محكوم مي شود
سخنگوي قوه قضائيه درباره آخرين وضعيت رسيدگي به اتهامات خاوري مديرعامل فراري بانك ملي در پرونده فساد مالي گفت: پرونده وي در حال تكميل شدن و ارسال به دادگاه است. علاقه مند بوديم خاوري برگردد زيرا اگر محاكمه هم مي شد به نفع خودش بود و بهتر از وضعيتي است كه الان دارد.
محسني اژه اي با بيان اينكه دادگاه پرونده را رسيدگي مي كند و جايي كه لازم است حكم غيابي مي دهد، گفت: كماكان موضوع را از طريق پليس بين المللي و كشور كانادا تعقيب مي كنيم. اين موضوع محك خوبي براي مدعيان مبارزه با فساد، پولشويي و تروريست اقتصادي است.
دعوت به التزام به قانون
سخنگوي قوه قضائيه همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري مبني بر مخالفت رئيس جمهور با قانون نظارت بر نمايندگان گفت: هر موضوعي كه از مجلس گذرانده شده و به تاييد شوراي نگهبان برسد را لازم الاجرا مي دانيم. براي همه لازم است كه قانون را اجرا كنند حتي اگر نظر ديگري راجع به آن داشته باشند. همه افراد بايد ملتزم به اجراي قانون باشند.

 



رژيم (گفت و شنود)

گفت: ساركوزي رئيس جمهور شكست خورده فرانسه، پيروزي «اولاند» رقيب انتخاباتي خود را به وي تبريك گفت.
گفتم: درست مثل موسوي و كروبي كه بعد از ناكامي در انتخابات رياست جمهوري، موفقيت احمدي نژاد را به وي تبريك گفتند!!
گفت: مرد حسابي! موسوي و كروبي كه بعد از ناكامي در انتخابات، با دستور ديكته شده مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس ساز دروغين تقلب را كوك كردند.
گفتم: بالاخره يك شباهت هايي با هم دارند.
گفت: چه شباهتي؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يارو پرسيدند چرا اينقدر لاغر شده اي؟! گفت؛ توي رژيم هستم! پرسيدند؛ توي چه رژيمي؟ رژيم لاغري؟ گفت؛ نه، رژيم صهيونيستي!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ 8 ميليون جمعيت مسلمان آمريكا از داشتن حتي يك رسانه محروم هستند. آنهايي كه حنجره شان را براي دموكراسي آمريكايي پاره مي كنند پاسخ بدهند حق دموكراسي اين 8 ميليون مسلمان آمريكا كجاست و چرا بر عكس، يهوديان اين كشور 80 درصد رسانه ها را در اختيار گرفته اند.
رحماني
¤ بدون شك مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ضربه محكم ديگري به عوامل استكباري و سران فتنه 88 وارد كرد و آنها را دلسرد نمود.
يك شهروند
¤ دولت بايد قدرشناس حضور گسترده مردم در پاي صندوقهاي راي باشد و به مشكلات ما رسيدگي كند و جلوي گراني ها را بگيرد.
يك شهروند
¤ متاسفانه اخيرا اختلافات بين سران سه قوه رسانه اي شده است. اين كار غير از التهابي كه در جامعه و افكار عمومي ايجاد مي كند اين بزرگواران را از انجام وظايف اصلي كه همانا خدمت به مردم مي باشد، باز مي دارد. آنچه امروز براي سران قوا بايد مطرح باشد توجه به گراني و تورم است كه متوجه كالاي اساسي مورد نياز مردم مي باشد، چيزي كه حتي ابراز نگراني مراجع تقليد را در پي داشت. آيا بهتر نيست مسئولان مشكلات و اختلافات را از مجراي قانوني پيگيري كنند و اهتمام بيشتري در رفع مشكلات مردم داشته باشند؟
احمدرضا ايرانشاهي از اراك
¤اگر هر كدام از مسئولين بدون هيچ تمهيدات و كار كارشناسي بخواهند به بهانه اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها قيمت هاي حامل انرژي و ساير اجناس ضروري مردم را آزاد كنند بدانند اين كار آنان آثار منفي دارد و باعث خوشحال ساختن دشمنان خواهد بود. طبيعي است كه چنين كاري خيانت به كشور است.
رضا
¤ آئين نامه اخير دولت در مورد الزام خبرگزاري ها به درج منبع باعث شده نوعي خود سانسوري اتفاق افتد؟ نمي دانم اين قابل اجراست يا نه؟ آيا همه خبرگزاري ها بايد منبع خبر را بگويند، اگر اين طور باشد همه از ترس، منبع خبر را ذكر نمي كنند.
منصوري
¤ برخي رانندگان خودروهاي سنگين در هنگام رانندگي در جاده ها دائم با چراغ دادن به رانندگان خودروهاي كوچك و عدم رعايت فاصله ايمن و قانوني آنها را تحت فشار مي گذارند تا راه را براي خود باز كنند. اين رانندگان با اين گونه رفتارها موجب مي شوند جان سرنشينان خودروهاي كوچك به خطر بيفتد، اگر قوانين سختي براي اين معضل وضع شود، تصادفات در جاده ها كاهش مي يابد.
يك شهروند
¤ براي تكميل هر چه سريع تر آزاد راه تهران - شمال پيشنهاد مي شود با به كارگيري چندين هزار نيرو با امكانات لازم اين پروژه به صورت جهادي انجام شود و به فرجام برسد.
1008---0919
¤ مديريت محترم دانشگاه آزاد اجازه بدهد لااقل دانشجويان ترم آخر بتوانند بدون قيد و شرط مهمان بودن خودشان را تمديد بكنند و بدون ناراحتي فارغ التحصيل شوند.
صادقي
¤ در حالي كه حقوق كارمند سالي يك بار آن هم زير ده درصد افزايش پيدا مي كند آيا انصاف است كه فقط شير در طول اين دو ماه چند بار گران شود.
5054---0911
¤ سازمان تامين اجتماعي از طريق چاپ آگهي در مطبوعات اعلام كرده اگر چنانچه بازنشستگان كارگري در جايي مشغول بشوند حقوق آنان قطع مي شود. مسئولين اين سازمان پاسخ بدهند يك كارگر بازنشسته و داراي چند سر عائله چگونه با مستمري ماهيانه 500 هزار تومان مخارج زندگي خود را در اين شرايط تامين كند. اگر بلد نيستند كمك كنند و گره گشايي نمايند لااقل سوهان روح زندگي مردم نشوند.
ساعدي
¤ مسئولين شركت برق خوزستان فكر اساسي براي رفع خاموشي هاي مكرر برق در منطقه معين زاده اهواز بكنند. اين پيام را چندين مرتبه ارسال كرده ام ولي نمي دانم چرا چاپ نمي شود.
6950---0939
¤ مسئولين اعلام مي كنند امسال تابستان قطعي برق نداريم ولي در شهرستان قم هنوز تابستان فرا نرسيده شاهد قطع برق شهر به صورت مكرر هستيم. علت چيست؟
1431---0911
¤ در رشته فني حرفه اي ساختمان براي دانشجويان مقطع كارداني دروس نقشه كشي و نقشه برداري ساختمان تدريس مي شود ولي عجيب اين است كه به همين دانشجويان اجازه داده نمي شود بعد از مقطع فوق ديپلم اين رشته را در مقطع كارشناسي ادامه تحصيل بدهند. مسئولين امر چه پاسخي براي اين تناقض دارند؟
انواري
¤ از شهردار محترم تهران درخواست داريم دستور بدهند از بلندگوهاي ايستگاههاي مترو به جاي موسيقي برنامه هاي راديو معارف پخش شود. از اين طريق روزانه بسياري از شهروندان به صورت غيرمستقيم با نكاتي از معارف الهي آشنا خواهند شد و انس بيشتري پيدا مي كنند.
6119---0912
¤ كساني كه كار سمساري مي كنند چند شغله هستند. سوال اين است كه چرا مجمع امور صنفي تهران با اين تخلف و كار خلاف قانون و مقررات برخورد نمي كند. پس نظارت براي چيست؟
اخلاقي
¤ از ساكنين مجتمع مسكوني قائميه اسلامشهر هستيم. بنويسيد مدت سه سال است كه براي واگذاري اسناد املاك از ما پول گرفته اند ولي خبري نشده است. چون دستمان به جايي بند نيست از شما مطبوعات تقاضاي حمايت داريم.
8652---0919
¤ شهرك ظفر واقع در كرمانشاه وضعيت بهداشتي مناسبي ندارد در ضمن آسفالت خيابان هاي شهرك از بين رفته چرا بايد شهرداري نسبت به مشكلات اين شهرك كه اكثر ساكنين آن از ايثارگران دوران دفاع مقدس هستند بي تفاوت باشد؟
محمدي
¤ لطفاً راهنمايي كنيد تهيه كتاب گفت و شنود چاپ سازمان انتشارات كيهان براي ما شهرستاني ها از چه طريقي امكان پذير است.
0081---0918
كيهان: اين كتاب هم اكنون در نمايشگاه بين المللي كتاب و كتابفروشي انتشارات كيهان واقع در خيابان انقلاب روبه روي دانشگاه تهران قابل تهيه است.
پاسخ سازمان بهشت زهرا(س)
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 29/10/1390 تحت عنوان «سنگفرش خيابانها و پياده روهاي اطراف مزار شهدا» ضمن تشكر از دقت نظر تماس گيرنده محترم به آگاهي مي رساند: اين طرح در جهت تكريم خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و رفاه حال اين عزيزان و پس از سالها در دست انجام است و پس از پايان پروژه نيز طرح هايي در جهت تسهيل عبور و مرور و رفت و آمد خانواده هاي معظم شهدا و به ويژه والدين شهدا از جمله استفاده از خودروهاي برقي، ويلچر جهت نيازمندان و ... به اجرا در خواهد آمد و يقينا موجب رفاه و آسايش اين عزيزان و تسهيل عبور و مرور و تكريم شأن و منزلت خانواده معظم شهدا همانا به فرموده امام راحل چشم و چراغ ملت، خواهد بود.
 



در نامه اي به هاشمي شاهرودي
احمدي نژاد: نظارت بر نمايندگان مجلس خلاف قانون اساسي است

رئيس جمهور در نامه اي به هاشمي شاهرودي مصوبه نظارت بر عملكرد نمايندگان را خلاف قانون اساسي خواند.
محمود احمدي نژاد در اين نامه به رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا تاكيد كرد: مصوبه مجلس درباره نظارت بر عملكرد نمايندگان به دليل ايجاد تبعيض بين آحاد مردم و نمايندگان آنها، اعطاي درجه اي از مصونيت پارلماني و تعليق رسيدگي قضايي، به نمايندگان مجلس و نقض اصل ممنوعيت اضرار به غير يا تجاوز به منافع عمومي براي اعمال حق آزادي بيان و راي، مغاير قانون اساسي است.
گفتني است براساس قانون اساسي تشخيص مغايرت قوانين با شرع و قانون اساسي اساسا برعهده شوراي نگهبان است.

 



مقدمات نشست ايران و 1+5 در بغداد از سوي نمايندگاني از ايران و عراق بررسي شد

وزير امور خارجه عراق و رئيس كميسيون امنيت ملي و روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي در ديدار با يكديگر مقدمات و زمينه سازي ها براي برگزاري نشست آينده ايران و گروه 1+5 در شهر بغداد را بررسي كردند.
به گزارش پايگاه خبري صوت العراق، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه با هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق در شهر بغداد ديدار و گفت وگو كرد.
وزارت امور خارجه عراق در بيانيه خود اعلام كرد: در اين ديدار مقدمات و زمينه سازي هاي عراق براي ميزباني نشست ايران و گروه 1+5 بررسي شد.
اين بيانيه افزود: زيباري با بروجردي و هيئت همراه وي در مقر وزارت امور خارجه عراق در حضور حسن دانايي فر سفير ايران در عراق ملاقات و درباره تقويت روابط دوجانبه و مقدمات و آمادگي هاي عراق براي ميزباني نشست ياد شده در بغداد بحث و گفت وگو كرد.
در بيانيه وزارت امور خارجه عراق آمده است: نشست بين ايران و گروه 1+5 از اهميت خاصي در سطح منطقه اي و بين المللي برخوردار است كه موضوع هسته اي ايران را مورد بحث قرار خواهد داد.

 



براي گراني و فساد تدبير كنيد نه چالش هاي بي حاصل (خبر ويژه)

نامه جديد رئيس جمهور به رئيس «هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا» از ابعاد متعدد فاقد وجاهت حقوقي و سياسي است.
رئيس جمهور روز گذشته در نامه اي به آيت الله هاشمي شاهرودي، مصوبه مجلس درباره نظارت بر عملكرد نمايندگان را مغاير اصل 86 قانون اساسي دانست و اضافه كرد كه: «طبق قواعد شناخته شده اگر نماينده اي در اظهارنظر خود حقوق ديگران را نقض كند و يا مرتكب توهين يا تهمت يا افترا شود اين امر قابل رسيدگي در مرجع قضايي است. در تبصره 2 مصوبه فوق علاوه بر دادن اختيار انحصاري رسيدگي به اظهارنظرها به هيئتي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، ضمانت اجرا نيز تعيين شده است و هر مرجع قضايي كه بدون رعايت ترتيب اين ماده رسيدگي نمايد مستوجب مجازات انتظامي از درجه پنج تا هفت معرفي شده است. اين تمهيد به جهات متعددي با قانون اساسي مغاير است».
احمدي نژاد مصوبه مجلس درباره نحوه نظارت بر نمايندگان را سبب تبعيض و نقض استقلال قاضي و مخالف اصل 40 قانون اساسي درباره «منع اضرار به غير به واسطه اعمال حق خويش» دانسته است.
طبق اصل 86 كه مورد استناد اين نامه قرار گرفته، «نمايندگان مجلس در مقام ايفاي نمايندگي، در اظهارنظر و رأي خود كاملا آزادند و نمي توان آنها را به سبب نظراتي كه در مجلس اظهار كرده اند يا آرائي كه در مقام ايفاي وظايف نمايندگي خود داده اند، تعقيب يا توقيف كرد».
خاطر نشان مي شود لزوم نظارت مجلس بر عملكرد نمايندگان در زمينه سلامت مالي و اقتصادي، توصيه رهبرمعظم انقلاب به مجلس هشتم بود كه با ماه ها تاخير به شكل قانون درآمد.
اما آنچه درباره اشكال رئيس دولت به مصوبه مجلس درباره نظارت بر نمايندگان جاي تاكيد دارد، اين واقعيت است كه اولا مرجع رسمي و قانوني انطباق يا مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با قانون اساسي و شرع، شوراي نگهبان است و در غير اين صورت اگر قرار باشد دولت و رئيس آن مصوبات مجلس را «وتو» كنند، تفكيك قوا كاملا مخدوش خواهد شد. اين همان كاري بود كه دولت خاتمي با ارائه لايحه افزايش اختيارات درصدد آن بود و به خاطر مغايرت با قانون اساسي، ناكام ماند. به عبارت ديگر، مجلس شعبه اي زير نظر دفتر رئيس جمهور نيست بلكه ناظر بر كار دولت و رئيس آن است.
ثانيا «هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا» كه با حكم رهبر معظم انقلاب در مردادماه سال 1390 تاسيس شد، صرفا مربوط به «اختلافات» يا «تنظيم روابط قوا» و براي ارائه نظر مشورتي در مواردي است كه رهبرانقلاب به اين هيئت ارجاع مي دهند. اما مصوبه مجلس درباره نحوه نظارت بر نمايندگان (اعضاي مجلس)، اساسا ارتباطي به اين هيئت يا دولت ندارد و خارج از حوزه وظايف دولت است. ضمن اينكه تمام مصوبات مجلس براي دولت لازم الاتباع و لازم الاجرا است. بنابراين نه رئيس جمهور و نه هيئت مورد اشاره كه ذيل بند 7 اصل 110 قانون اساسي تشكيل شده، اصالتا صلاحيتي براي ورود به مصوبات مجلس- آن هم درباره خود مجلس- ندارند. و البته حساب مواردي كه از سوي رهبري ارجاع شود، جداست.
ثالثا اصل 86 قانون اساسي نمايندگان را « در مقام ايفاي وظيفه نمايندگي»، آزاد براي اظهارنظر و رأي دانسته و از تعقيب قضائي منع مي كند اما اگر فرض بگيريم يك مقام دولتي مرتكب اعطاي رشوه به برخي نمايندگان شد- كه متاسفانه نمونه آن توسط يك مدير كل دولتي انجام گرفت اما رشوه 5 ميليوني، با سيلي يك نماينده اصولگرا مواجه گرديد- ماجراي مصونيت نمايندگي متفاوت خواهد شد. طبيعتا نظارت مجلس بر كار اعضاي خود، جلو لابي ها و آلوده سازي هاي اين چنيني را مي گيرد. بر همين اساس هم هست كه به عنوان مثال در آغاز هر دوره مجلس شوراي اسلامي، اعتبارنامه تك تك نمايندگان مورد رسيدگي قرار مي گيرد و مجلس مجاز است در صورت مشاهده اسناد تخلفات، حتي اعتبارنامه نماينده اي را رد كند. از سوي ديگر بايد عنايت داشت كه رسيدگي مجلس به تخلفات نمايندگان تناقضي با تعقيب قضايي آنها در صورت ارتكاب جرايم ندارد. همچنان كه محاكم قضايي نيز براساس قوانين مصوب مجلس حكم مي كنند و قوانين مصوب مجلس بر محاكم حكم فرماست.
و بالاخره اينكه به نظر مي رسد شايسته تر است دولت و رئيس جمهور محترم به جاي گشودن باب چالش هاي تبليغاتي شبه حقوقي (غيرحقوقي) با ساير قوا، تدابيري براي روان كردن سازوكارهاي دولت در زمينه حل مشكلات مردم به ويژه مقابله با گراني هاي لجام گسيخته و بستن گلوگاههاي فساد در مراكز استراتژيك دولت- كه منجر به فساد بزرگ 3 هزار ميلياردتوماني شد- اتخاذ كنند تا مثلا فلان مقام اجرايي در هتل لاله، سفارش سردسته مفسدان اقتصادي را به مقامات ارشد وزارتي نكند و دستور اعطاي رانت هاي كلان را با دور زدن وزارتخانه ها صادر ننمايد. به عبارت ديگر سزاوار است كه مشابه اقدام نمايندگان مجلس، اقدام جدي براي پاك نگاه داشتن دولت خدمتگزار از آلودگي هاي اقتصادي و مالي اتخاذ شود. اما اينكه مثلاً به فلان فرد متخلف كه به اعتبار درخواست از رهبري، موردعفو قرار گرفته، حكم مشاورت داده شود، نقض غرض و لطمه به حقوق و منافع ملي است.


 



ساركوزي چوب نوكري آمريكا را خورد (خبر ويژه)

«پيروزي فرانسوا اولاند در انتخابات فرانسه، حاصل پيروي لجام گسيخته ساركوزي از سياست هاي شكست خورده بوش و اوباما در آمريكاست.»
پايگاه اينترنتي گويانيوز در تحليلي نوشت: ساركوزي تقريباً به هيچ يك از وعده هاي اصلي انتخاباتي خود وفادار نماند و يا اگر درست تر بگوئيم نمي توانست وفادار بماند. او كه شيفته اقتصاد لجام گسيخته تاچريسم و ريگانيسم و به شدت علاقمند به سياستهاي خارجي بوش بود، زماني در فرانسه روي كار آمد كه با نخستين نشانه هاي بحران مالي در اقتصاد و همزمان با آن ورشكستگي سياست خاورميانه اي جورج بوش، شكست ايده ها و سياستهاي نئوكان ها دست كم براي نخبگان اقتصاد و سياست جهاني آشكار شده بود. نيكلا ساركوزي بدون استثناء در همه موارد هفتگانه اي كه محور برنامه انتخاباتي پنجساله پيش روي را تشكيل مي دادند شكست خورد. در اين پنج سال بيكاري از سه ميليون نفر به 4 ميليون يعني به يازده درصد جمعيت فعال رسيد. انجماد دستمزدها و افزايش قيمت ها قدرت خريد فرانسوي ها را كاهش داد و جمعيت زير سطح فقر را از 5 ميليون به 8 ميليون افزايش داد. روند تعطيلي صنايع و مهاجرت سرمايه ها و بنگاههاي صنعتي به اروپاي شرقي و آسيا ادامه يافت و حتي تشديد شد.
گويانيوز با اشاره به افزايش ناامني و آشوب در شهرهاي بزرگ فرانسه نوشت: مهم تر از همه بدهي دولت فرانسه به مؤسسات مالي در پنجساله گذشته 600 ميليارد يعني سالانه 120 ميليارد يورو (هر ساعت بيش از 12 ميليون يورو) افزايش يافت كه كاملاً بي سابقه است.
علي كشتگر كه در پاريس اقامت دارد در ادامه تحليل گويانيوز خاطرنشان مي كند: سياست خارجي فرانسه از زمان دوگل بر استقلال و مرزبندي با سياستهاي آمريكا و ساير متحدان آن بنا شده بود. نيكلا ساركوزي اين آئين گليسم را رها كرد. فرانسه از زمان ژنرال دوگل تا ژاك شيراك همواره با وجود حفظ روابط دوستانه با دولت هاي اسرائيل، سياست خاورميانه اي خود را بر دوستي با اعراب، حمايت صريح از حقوق مردم فلسطين در تأسيس يك دولت مستقل و عقب نشيني اسرائيل از سرزمين هاي اشغالي جنگ 67 قرار مي داد. نيكلا ساركوزي برخلاف سلف خود سياست خاورميانه اي فرانسه را با ايالات متحده جورج بوش هماهنگ كرد و حتي مجدداً فرانسه را در اتحاديه نظامي پيمان آتلانتيك (ناتو) ادغام نمود. او آن چنان كه گفته مي شد در محافل غيررسمي از نئوكان ها و از دخالت نظامي حكومت جورج بوش در عراق دفاع مي كرد. او به محض به قدرت رسيدن، سياست خارجي فرانسه را با حكومت بوش هماهنگ كرد.
وي اضافه كرد: موضع گيري ها و سخنان نيكلا ساركوزي در قبال ايران بيش از آن كه در هماهنگي با سياستهاي حكومت باراك اوباما و در جهت عادي سازي رابطه ايران و غرب باشد تا اندازه اي تحريك آميز بود و در مجموع با روش هاي دولت اسرائيل نزديكي بيشتري داشت. حكومت جديد فرانسه آن چنان كه از تركيب و مواضع حال و پيشينه نيروهاي تشكيل دهنده و حاميان آن از چپ راديكال تا سانتر مستفاد مي شود، متمايل به عادي كردن مناسبات ايران و اتحاديه اروپا است و بسيار كمتر از حكومت ساركوزي به اقداماتي كه به تنش و جنگ منجر گردد گرايش دارد. بي ترديد پيروزي اولاند، اسرائيل و ساير طرفداران مداخله نظامي در ايران را خشنود نخواهد كرد. نتانياهو سه سال پيش پيروزي اوباما در آمريكا را يك فاجعه براي اسرائيل خوانده بود. در پاريس بسياري از محافل طرفدار دولت كنوني اسرائيل شكست ساركوزي را خبري ناگوار مي دانند.

 



شعبه آكسفورد دانشگاه آزاد منحل شد اما مهدي هاشمي برنمي گردد! (خبر ويژه)

دبير سياسي حزب كارگزاران خبر احتمال بازگشت مهدي هاشمي از انگليس به كشور را شايعه رسانه اي دانست!
مهدي هاشمي از شهريورماه سال 88 و در حالي كه يكي از متهمان فتنه آن سال بود، از كشور خارج شد.
محمد هاشمي درباره احتمال بازگشت مهدي هاشمي به خبرگزاري دانشجو گفت: خبر احتمال بازگشت مهدي هاشمي را در برخي سايت ها ديدم اما اطلاعات من در حد همين شايعات رسانه اي است. بهتر است اين مسئله را از وكيل او سؤال كنيد. مسائل مطرح شده در رسانه ها در حد شايعه است.
در همين حال وكيل مهدي هاشمي گفت: من به عنوان وكيل مهدي هاشمي هيچ اطلاعي درباره بازگشت او ندارم.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره خبر بازگشت مهدي هاشمي به كشور گفت: من به عنوان وكيل وي هيچ اطلاعي در اين باره ندارم و فعلا قرار نيست به كشور بازگردد.
طباطبايي گفت: مهدي هاشمي از ابتداي شكل گيري اين پرونده آمادگي رسيدگي به آن را داشته است اما برخي مسئولين كشور اصرار داشتند وي به كشور بازنگردد.
برخلاف اين ادعا، هاشمي رفسنجاني سال گذشته اعلام كرده بود كه از مهدي خواسته تا به كشور برنگردد.
مهدي هاشمي متهم به پولشويي و اختلاس در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت، عقد قراردادهاي صوري دانشگاه آزاد با برخي چهره هاي سياسي و همچنين نقش آفريني در فتنه سال 88 و تدارك تحركات ساختارشكنان از جمله به واسطه سايت ضد جمهوريت است. «جهان نيوز» با انتشار اين مطلب نوشت: با آغاز دادگاه برخي از متهمان فتنه 88 و اعترافات صريح اين متهمان در خصوص نقش كليدي مهدي هاشمي در صحنه گرداني و مديريت اغتشاشات و در حالي كه برخي منابع از احتمال دستگيري وي براي بررسي اتهاماتش در دادگاه خبر مي دادند، مهدي هاشمي در شهريورماه 88 كشور را به مقصد انگليس ترك كرد و البته پس از چند روز، اين سفر يك ماموريت كاري از سوي دانشگاه آزاد براي سركشي از واحدهاي اين دانشگاه در خارج از كشور اعلام شد! ماموريتي كه بابت آن دانشگاه آزاد حقوق ماهيانه به مبلغ 3200 پوند همراه با 4 ميليون تومان نيز تعيين و پرداخت مي كرد.
اما به دليل وجود اسناد و مدارك متعدد در خصوص فتنه 88، كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي نيز بررسي اين پرونده را در دستور كار خود قرار داد و پس از فراز و فرودهاي بسيار، سرانجام گزارش اين كميسيون در خصوص انتخابات، فتنه 88 و نقش مهدي هاشمي در آن حوادث در دي ماه 90 در صحن علني مجلس قرائت شد.
در گزارش رسمي مجلس بر نقش كليدي مهدي هاشمي در وقايع پيش و پس از فتنه 88 تاكيد شده است. در بخشي از اين گزارش آمده است: «يافته هاي اطلاعاتي مفصلي وجود دارد كه نشان مي دهد مجموعه نظرسنجي هاي ارائه شده به موسوي از جانب مهدي هاشمي جعلي و با هدف آماده كردن ذهن وي براي طرح بحث تقلب بوده است.»
دانشگاه چند ماه پيش با اعلام انحلال شعبه اكسفورد دانشگاه، وجود دانشجوياني در چنان شعبه اي را رد كرد!
برخلاف ادعاي دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد مبني بر بازگشت سريع وي با پايان يافتن ماموريت كاري، مهدي هاشمي همچنان و با گذشت 2 سال و نيم هنوز به كشور بازنگشته و در عين حال طولاني شدن اقامت وي در لندن و ديدارهاي متعدد وي با چهره هاي مسئله دار و معارض بر حساسيت افكار عمومي نسبت به اين پرونده افزوده و باعث ايجاد يك مطالبه عمومي گسترده براي محاكمه وي شده است.
انتشار شايعه اخير، اين اميد را ايجاد كرده كه نامبرده پس از چند سال پذيرفته تن به حكم قانون بسپارد و در برابر اتهامات از خود دفاع كند.

 



طفلك تروريست ها چه قدر دربه در باشند؟! (خبر ويژه)

وزارت خارجه آمريكا اعطاي پناهندگي به برخي اعضاي گروهك تروريستي را بررسي مي كند.
مارك تونر سخنگوي اين وزارت در بيانيه اي به انتقال پنجمين گروه از اعضاي منافقين، از پادگان اشرف به اردوگاه ليبرتي اشاره و اعلام كرد: با انتقال نيمي از ساكنان اردوگاه اشرف به اردوگاه ليبرتي مي توانيم از اين پس تمركز بيشتري درباره انتقال آنها به خارج از عراق به خرج دهيم. به همين دليل آمريكا آماده است برخي درخواست هاي پناهندگي را طبق قوانين خود بررسي كند.
به گزارش راديو فردا، «تونر» از كشورهاي دوست آمريكا خواست در زمينه «اسكان» اعضاي سازمان مجاهدين (منافقين) قدم پيش بگذارند.
سازمان منافقين در فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا قرار دارد اما با اين وجود برخي اعضاي اين سازمان به واشنگتن و نيويورك تردد دارند. اغلب كشورهاي اروپايي از پذيرش علني اعضاي اين سازمان تروريستي اجتناب مي ورزند و از رژيم هايي نظير اردن، سعودي و اسرائيل به عنوان ميزبانان احتمالي اعضاي اخراجي پادگان اشرف نام برده مي شود.
سازمان منافقين جنايات بسياري را عليه ملت هاي ايران و عراق مرتكب شده و حتي در ميان اغلب گروه هاي ضدانقلاب نيز به مزدوري و بدنامي شناخته مي شود.

 



ايهود باراك: در ايران همه خواهان نابودي اسرائيل هستند (خبر ويژه)

وزير جنگ اسرائيل مي گويد هاشمي رفسنجاني با وجود اينكه سياستمداري ميانه رو در ايران محسوب مي شد اما معتقد بود اسرائيل خرج يك بمب است و با بمب نابود مي شود.
ايهود باراك در مصاحبه با اسرائيل اليوم درباره اظهارات هاشمي در سال 2003 گفت: او سياستمدار ميانه رو محسوب مي شود اما اظهارات او عمق تفكر ايران را نشان مي دهد.
گزارش باراك افزود: هاشمي رفسنجاني آن زمان گفته بود فقط اسرائيل در مقابل مسلمانان وجود دارد. براساس ارزيابي او اسرائيل، بسيار كوچك و خرج آن يك بمب است. رفسنجاني مي گفت اگر كشوري به ما حمله كند ما هم تلافي مي كنيم اما 20 ملت مسلمان ديگر هم منتظر اقدام عليه اسرائيل هستند. به گفته او اسرائيل باقي نخواهد ماند.
باراك همچنين گفت: حقيقت اين است كه ايران مشكل بزرگي است نه فقط براي ما، براي دنيا. اين كشور پسته و فرش توليد اما در حقيقت به دنبال سلاح هسته اي است(!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14