(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 - شماره 20203 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استقبال چشمگير مردم از غرفه كيهان در نمايشگاه كتاب
از تبعات مثبت سقوط ساركوزي براي ايران
چين و ژاپن محموله هاي نفت ايران را بيمه مي كنند
وزير دفاع: عمليات پاكسازي منطقه شلمچه از مين هاي جنگي تا پايان سال به اتمام مي رسد
اعتراف موسس كشور كويت خطاب به انگليس خليج فارس خليج فارس است
خنثي سازي چند عمليات انفجاري و ترور در نقاط حساس تهران توسط سپاه
روزنامه نزديك به آل سعود: عربستان كنار اسرائيل ايستاده است
اظهارنظر رئيس فراكسيون اقليت مجلس درباره انتخابات رياست جمهوري
حركت كاروان هاي گل در ميادين بزرگ پايتخت
رژيم سعودي ادعاي خود عليه ايران را تكذيب كرد
دنيس راس: اسرائيل تهديد مي كند اما قصد حمله به ايران را ندارد !
دومين جلسه بازپرسي رويترز در ايران برگزار شد
ثبت نام مشروط متقاضيان آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي
اخبار ادبي و هنري
درخواست عاجزانه سركنسول آذربايجان از مجتهد شبستري
بسيجي اصفهان شناور هوشمند تندرو با قابليت پرتاب موشك ساخت
آيت الله يزدي: دولت مولود حوزه و در تعامل با آن است
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور: نمازجمعه رسانه اي براي ترويج افكار حاكميت است
تشييع پيكر شهيد دوران دفاع مقدس در اسفراين
معاون پژوهشي- فرهنگي آموزش و پرورش مازندران: ايران در فهرست 10 كشور برتر علم و صنعت جهان است



استقبال چشمگير مردم از غرفه كيهان در نمايشگاه كتاب

غرفه كيهان در بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با استقبال چشمگير بازديدكنندگان از نمايشگاه مواجه شد.
انتشارات موسسه كيهان، به روال «دوره هاي گذشته، امسال نيز با آثار جديدي در نمايشگاه كتاب حضور يافته است كه اين آثار با استقبال قابل توجهي از سوي علاقه مندان به كتاب و كتابخواني همراه شده است.
در اين ميان كتاب رازهاي دهه شصت نوشته آقاي مرتضي صفارهرندي، «ارتش سري روشنفكران» نوشته پيام فضلي نژاد، «گفت وشنود» به قلم حسين شريعتمداري توجه بيشتر بازديدكنندگان را به خود جلب كرده است.
گفتني است، بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا 23 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برپاست و غرفه انتشارات كيهان نيز در كنار ساير ناشران عمومي در شبستان مصلي واقع است.

 



گزارش خبري كيهان
از تبعات مثبت سقوط ساركوزي براي ايران

سرويس سياسي-
با پيروزي فرانسوا اولاند، نامزد سوسياليست ها در انتخابات رياست جمهوري فرانسه بر نيكلا ساركوزي، تحليل ها و گمانه زني ها درباره تغييرات در سياست خارجي فرانسه بخصوص در موضوع هسته اي ايران آغاز شده است.
دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه دو روز پيش در حالي برگزار شد كه «نيكلا ساركوزي» از حزب «اتحاد براي جنبش مردمي» و «فرانسوا اولاند» از حزب «سوسياليست» رقابت نزديكي براي تصاحب كاخ اليزه داشتند.
در نهايت اولاند سوسياليست كه در دور اول با 63/28 درصد آرا بر ساركوزي پيروز شده بود در اين دور نيز توانست با كسب 8/51 درصد آرا بر رقيب خود پيروز شود.
به اعتقاد كارشناسان و تحليلگران سياسي نارضايتي مردم از وضع موجود و سياست هاي رياضت اقتصادي و عدم استقلال در سياست خارجي از مهم ترين عوامل شكست ساركوزي در اين انتخابات بود.
در كنار بحران اقتصادي در فرانسه شايد بتوان گفت كه دنباله روي فرانسه از سياست هاي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي دليل اصلي مخالفت مردم اين كشور با تداوم دوره رياست جمهوري ساركوزي بود. ساركوزي علاوه بر اين كه شريكي قابل اتكا براي آنگلا مركل صدراعظم آلمان بود، بدون ترديد يكي از همراهان نزديك آمريكا در لشكركشي به خاورميانه از جمله عراق و افغانستان به شمار مي رفت. اما در مقابل فرانسوا اولاند در تبليغات انتخاباتي خود در مورد برنامه سياسي اش در خصوص خاورميانه و بويژه افغانستان گفته بود: «من هيچ راه حل نظامي در افغانستان نمي بينم و در صورت پيروزي در انتخابات به همپيمانان فرانسه تمايل پاريس براي خروج نظاميان فرانسوي از كشورهاي آسياي ميانه تا پايان سال 2012 را ابلاغ مي كنم.»
به تناسب تغييرات احتمالي در سياست خارجي فرانسه در قبال آمريكا و برنامه رياضت اقتصادي اتحاديه اروپا، ناظران سياسي تغيير اين سياست در حوزه ايران را نيز دور از ذهن نمي دانند.
طي سال هاي گذشته، ايران به عنوان يك قدرت منطقه اي در خاورميانه همواره مورد توجه قدرت هاي بزرگ و از جمله فرانسه بوده است.
تأثيرگذاري بين المللي فرانسه در اين مورد بخصوص پس از طرح پرونده هسته اي ايران و قرار گرفتن نام اين كشور در تروئيكاي اروپايي براي مذاكره با ايران و به دنبال آن قرار گرفتن در گروه 1+5 مورد توجه بيشتر قرار گرفت.
در همين راستا پيش بيني ها حكايت از آن دارد كه پيروزي فرانسوا اولاند بر نيكلا ساركوزي، بي ترديد تبعات مهم و فوري براي مذاكرات هسته اي ايران و 1+5 خواهد داشت.
درست است كه دولت اولاند هنوز مستقر نشده ولي مي توان گفت كه دولت ساركوزي فروپاشيده و از اين به بعد او ديگر اين امكان را نخواهد داشت كه در موضوعي مهم مانند برنامه هسته اي ايران به طور جدي سياستگذاري كند.
به عبارت ديگر مي توان گفت عملاً فرانسه در مذاكرات بغداد نماينده جدي نخواهد داشت چرا كه دولت قبلي ساقط شده ولي دولت جديد هنوز بر سر كار نيامده و سياست هاي آن هنوز روشن نيست.
به طور بسيار خلاصه و از منظري راهبردي پيروزي سوسياليست ها به رهبري اولاند در انتخابات رياست جمهوري فرانسه، 3 تأثير بسيار مهم بر مذاكرات ايران و 1+5 بر جاي خواهد گذاشت.
1- در درجه اول، بدون شك اولاند مجبور خواهد بود از ادبيات ساركوزي در زمينه مسائل سياسي خارجي فاصله بگيرد. تكرار اين ادبيات از جانب او، در حالي كه مردم فرانسه به شدت خواهان تغيير هستند، به سرعت محبوبيت اولاند را از بين خواهد برد. بنابراين، در ابتدايي ترين حالت اولاند مجبور خواهد بود از ادبيات آمريكايي و اسرائيلي درباره ايران فاصله گرفته و يك ادبيات فرانسوي در اين زمينه توليد نمايد كه ضرورتاً ملايم تر از ادبيات ساركوزي خواهد بود.
اين ادبيات جديد بايد به سرعت تبديل به يك مجموعه سياست هاي جديد شود و اين موضوع خود را در مذاكرات آتي 1+5 با ايران نشان خواهد داد.
2- به طور طبيعي، اولاند به دليل تعلق به حزب سوسياليست و متصل بودن به يك شبكه نخبگاني متفاوت از آنچه هم اكنون در دولت ساركوزي حضور دارد، مجبور خواهد بود بسياري از كادرهاي كليدي دولت وي بويژه در حوزه هاي سياست خارجي و امنيت ملي را تغيير دهد. هرگونه تغيير و جابجايي اولاً باعث خواهد شد يك زمان خلأ در دولت ساركوزي درباره ايران ايجاد شود و ثانياً ضرورتاً منجر به روي كار آمدن كساني خواهد شد كه ديدگاهي متفاوت از تيم فعلي اداره كننده پرونده ايران در وزارت خارجه و سرويس اطلاعاتي فرانسه دارد.
تيم فعلي بسيار راديكال است و ديدگاهي به شدت منفي نسبت به ايران دارد. مذاكره كننده فرانسه در گروه 1+5 تا امروز نزديك ترين ديدگاه ها را به آمريكا داشته و در مواردي حتي از اسرائيلي ها نيز راديكال تر بوده است.
3- جنبه سوم مجبور به بهبود وضعيت اقتصادي است كه شايد مهم ترين اولويت فرانسوا اولاند باشد. هم اكنون همه محافل اقتصادي در اروپا دريافته اند كه تلاش براي تحريم ايران بويژه تحريم نفت و بانك مركزي داراي تبعاتي بسيار سنگين و تحمل ناپذير براي اقتصادهاي شكننده و درگير بحران كشورهاي اروپايي است. اين احتمال وجود دارد كه دولت اولاند موافقت چنداني با اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران در ماه ژوئيه نداشته باشد و احتمالاً راديكاليسم اروپايي عليه ايران يكي از موتورهاي محركه قوي خود را از دست خواهد داد.

 



ادامه مخالفت تحريم هاي آمريكا
چين و ژاپن محموله هاي نفت ايران را بيمه مي كنند

چين و ژاپن به رغم تحركات و تلاش هاي اتحاديه اروپا كه تحريم محموله هاي نفتي ايران را دنبال مي كند اعلام كردند نفت كش هاي حامل نفت ايران را بيمه خواهند كرد.
به گزارش رويترز از توكيو روزنامه اقتصادي نيكي نوشت: ژاپن در حال بررسي قانون جديدي است كه براساس آن ضمانت كشتي هايش براي ادامه واردات نفت از ايران پس از اجراي تحريم هاي اتحاديه اروپا در ماه ژوئيه، تقويت مي شود. اتحاديه اروپا پيشتر پوشش بيمه اعضاي خود را بر كشتي هاي حامل نفت خام ايران ممنوع كرده بود كه به طور بارزي واردات نفت ايران را از ماه آوريل محدود كرده است. با اين حال اين اتحاديه در ماه مارس در پاسخ به درخواست كره جنوبي و ژاپن براي معافيت از اين قانون، بيمه نفتي كشتي هاي حامل نفت ايران را تا ماه ژوئيه مجاز اعلام كرده است. پيش از اين در گزارش هايي ادعا شده بود واردات نفت ايران بدون پوشش هاي بيمه اي اروپايي، عملاً غيرممكن است. حدود نود درصد از بيمه گران تانكرهاي جهاني در غرب مستقر است و تحريم هاي كنوني، چين، هند، ژاپن و كره جنوبي را كه خريداران عمده نفت ايران در آسيا هستند تهديد مي كند. روزنامه نيكي اعلام كرد: براساس قوانين جديد، دولت ژاپن و شركت هاي كشتي راني بايد قرارداد بيمه امضا كنند و شركت هاي كشتي راني موظفند به دولت، وثيقه پرداخت كنند. اگر پرداخت بيمه در صورت وقوع سانحه به هشت ميليون دلار افزايش يابد دولت بايد به شركت بيمه ژاپن حدود يك ميليارد دلار غرامت پرداخت كند. روزنامه نيكي همچنين نوشت: اگر اتحاديه اروپا در ماه ژوئيه بيمه را ممنوع كند، دولت ژاپن لايحه جديدي را به پارلمان ارائه مي كند.
در همين حال، رويترز در گزارش ديگري از پكن خاطرنشان كرد: چين، دومين مصرف كننده بزرگ نفت جهان، تضمين هاي مؤثري را براي كشتي هايش بررسي مي كند تا بتواند پس از اعمال تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا در ماه ژوئيه، به واردات نفت خام ايران ادامه دهد.
از ماه اكتبر تاكنون بهاي نفت خام در جهان از بيم بروز اختلالاتي در روند عرضه از طرف ايران حدود بيست درصد افزايش يافته است.
در همين راستا، جانگ شوگو دبير كل اتحاديه كشتيراني چين در مصاحبه با رسانه هاي خارجي گفت: شركت هاي كشتيراني نگرانند در صورت حل نشدن مسئله بيمه، نتوانند هيچ سفارشي براي حمل و نقل نفت ايران بگيرند. وي افزود: «ما نگراني خود را عنوان كرده ايم و نهادهاي مربوطه دولتي در حال بررسي اين مسئله هستند.» اين مقام چيني تأكيد كرد: «ما توجه زيادي به اين مسئله داريم. چين به نفت نياز دارد و حمل و نقل نفت به عهده ماست.» جانگ شوگو تصريح كرد: «اما دولت چين بايد راه حلي در اين زمينه پيدا كند.» هند و كره جنوبي نيز مانند چين به دنبال تضمين هايي براي نفتكش هاي خود هستند. شركت هاي كشتيراني هند هفته گذشته اعلام كردند حتي اگر بيمه محدودي آنها را در برابر نشت نفت يا حوادث ديگر تحت پوشش قرار دهد، به حمل نفت ايران ادامه مي دهند. اين مقام چيني خاطرنشان كرد: بيمه گزاران و شركت هاي كشتيراني چين خود را به خطر نمي اندازند و در اين زمينه مداخله دولت را لازم مي دانند.
به گفته تحليلگران، بيمه گزاران اروپايي بخش اعظمي از ناوگان نفتكش چين تحت مالكيت شركت هايي چون شركت كشتيراني چين، گروه كاسكو و نفتكش هاي نانجينگ را تحت پوشش دارند. يك فروند ابر نفتكش كه از قابليت حمل حدود دو ميليون بشكه نفت برخوردار است، در برابر آسيب خدمه و احتمال آلوده كردن محيط زيست يك ميليارد دلار تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد. جانگ شوگو در ادامه گفت: «وزارت دارايي، وزارت حمل ونقل، كميسيون ملي توسعه و اصلاحات و نهادهاي مربوط به بيمه، درخواست اتحاديه كشتيراني چين را بررسي مي كنند.» وي اشاره نكرد كه چه زماني در اين زمينه تصميم گيري مي شود.

 



وزير دفاع: عمليات پاكسازي منطقه شلمچه از مين هاي جنگي تا پايان سال به اتمام مي رسد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از عمليات پاكسازي منطقه شلمچه كه در طول جنگ تحميلي به آلوده ترين منطقه مين جهان تبديل شده بود خبر داد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و نماينده ويژه رئيس جمهور در امور پاكسازي ميادين مين، مهمات خوشه اي و مهمات بجامانده از جنگ كه براي بازديد از روند عمليات پاكسازي به استان خوزستان سفر كرده است، در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كرد: عمليات پاكسازي منطقه شلمچه كه در طول جنگ تحميلي به آلوده ترين منطقه جهان تبديل شده بود با برنامه ريزي، تلاش و همت مركز مين زدايي كشور و گروه هاي عملياتي سپاه، ارتش و پيمانكاران بخش خصوصي تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد.
وحيدي تأكيد كرد: با اتمام كار عمليات پاكسازي، بي ترديد روند اجراي طرح هاي توسعه در اين منطقه با شتاب بيشتري دنبال خواهد شد.
وزير دفاع با بيان اينكه تله شدن مين هاي جهنده و والمر، به هم ريختگي ميادين براثر آبرفتي بودن زمين، جابجايي مين براثر حركت خاك، تراكم زياد مين هاي جهنده و والمر و ضد خودرو، پنهان شدن مين در لايه هاي زيرين خاك، وجود ميدان مين در شيب هاي تند، مناطقي كه زيرآب بوده و در حال حاضر خشك شده و رملي بودن بعضي از مناطق از دلايل صعوبت و سختي كار است، تصريح كرد: با وجود موانع ياد شده نيروهاي مركز مين زدايي، سپاه، ارتش، بسيج و بخش خصوصي همچون دوران دفاع مقدس با شجاعت و همت بلند خود و تقديم 71 شهيد و 408 جانباز، مصمم هستند گامهاي نهايي را براي حل اين معضل ملي با شتاب بيشتري بردارند.
وزير دفاع گفت: صحنه هايي كه در عمليات پاكسازي ميادين مين و مهمات عمل نكرده بوجود آمده همچون صحنه هاي دفاع مقدس افتخارآفرين و حاكي از تداوم روحيه بسيجي و جهادي آن دوران حماسي است.
وحيدي با قدرداني از دست اندركاران اين اقدام مهم ملي و تلاشهايي كه در اين زمينه صورت گرفته است، گفت: با توجه به سطح آلودگي مناطق كشورمان به مين، مهمات خوشه اي و مهمات بجامانده از جنگ كه كشورمان را به يكي از آلوده ترين كشورهاي جهان تبديل كرده است اميدواريم ايران اسلامي در آينده نزديك از ليست كشورهاي آلوده به مين حذف شود.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، در جريان بازديد وزير دفاع در منطقه عمومي شلمچه، مين ها و مهمات عمل نكرده جمع آوري شده در اين منطقه در دو چاله بزرگ انفجاري در حضور وي منهدم شد.

 



انتشار يك سند تاريخي در كيهان
اعتراف موسس كشور كويت خطاب به انگليس خليج فارس خليج فارس است

سندي تاريخي مربوط به بيش از يك قرن پيش نشان مي دهد حتي پايه گذاران كشورهاي عربي نيز از نام «خليج فارس» در مكاتبات خود استفاده مي كرده اند.
«شيخ مبارك الصباح» موسس و امير اسبق كويت در نامه اي خطاب به «پرسي كاكس» سركنسول و نماينده عالي دولت انگليس در خليج فارس در مورخ 26 ذي القعده 1331 هجري قمري (102 سال پيش) از اصطلاح «خليج فارس» استفاده كرده است.
در اين نامه كه در تاريخ 14 ژوئن 2006 در شماره 5358 روزنامه كويتي الوطن-روزنامه نزديك به سرويس اطلاعاتي كويت - به چاپ رسيده، امير كويت در سطر دوم نامه خويش كه تماما به زبان عربي نوشته شده، اقدام به درج نام «خليج فارس» حتي بدون تعريب آن يعني بدون استفاده از الف و لام، كرده است.
اين مكاتبه ضمن اثبات اصالت و قدمت و تاريخي بودن نام خليج فارس، حاكي از رواج و جاري بودن نام خليج فارس با الفاظ و كلمات فارسي در بين كليه اعراب حتي سران آنان و مكاتبات رسمي آنهاست.

 



سردار كاظميني خبر داد
خنثي سازي چند عمليات انفجاري و ترور در نقاط حساس تهران توسط سپاه

فرمانده سپاه تهران بزرگ از خنثي سازي چند عمليات انتحاري، انفجاري و ترور در نقاط حساس تهران توسط نيروهاي اطلاعات سپاه در عيد نوروز خبر داد.
سردار محسن كاظميني با اعلام اين مطلب گفت: بچه هاي گمنام اطلاعات سپاه از مدتها قبل از عيد بر روي تيم هاي تروريستي كار كرده و توانستند در زمان مناسب به بهترين شكل با آنها برخورد كنند.
كاظميني با اشاره به برنامه هاي اين گروههاي تروريستي اظهار داشت: اين افراد، انجام عمليات هاي انفجاري، انتحاري و ترور در نقاط حساس تهران را در دستوركار داشتند.
بنا بر اين گزارش، سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، چندي پيش در جمع فرماندهان، مديران و مسئولين رده هاي مختلف سپاه از اقدام سپاه مبني بر خنثي سازي توطئه مهم دشمنان خبر داد كه بنا داشتند در ايام عيد در داخل كشور انجام دهند.
به گزارش فارس، كاظميني همچنين با اشاره به برقراري امنيت كامل تهران در برگزاري دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در روز جمعه گفت: انتخابات سالم و خوبي برگزار شد و مشكل و خبر خاصي در خصوص عدم امنيت در تهران نداشتيم.

 



روزنامه نزديك به آل سعود: عربستان كنار اسرائيل ايستاده است

يك روزنامه وابسته به دربار آل سعود با بيان اينكه رژيم صهيونيستي هيچ خطري براي كشورهاي عربي منطقه خليج فارس ندارد، در راستاي ايران هراسي مدعي شد، فقط ايران براي اين منطقه خطرناك است.
به گزارش روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، «تركي عبدالله السديري» در مطلبي كه در يك روزنامه سعودي چاپ رياض منتشر شد، نوشت: ما نمي گوييم كه ايران خطري نظامي براي ديگران مانند فلسطيني ها يا سوريه يا اردن است، بلكه اين خطر از سوي اسرائيل احساس مي شود.
اين نويسنده سعودي در راستاي حمايت همه جانبه از رژيم صهيونيستي افزود: هيچ كس نمي تواند ثابت كند كه اسرائيل خطري براي كشورهاي عربي منطقه است، بلكه ايران خطري براي اين كشورها و اسرائيل نيز خطري براي كشورهاي همسايه فلسطين است.
السديري در يك مواضع دوگانه همچنين به اظهارنظرهاي برخي مطبوعات در مورد صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران نيز اشاره كرد و گفت: هرچند جهاد الخازن در شماره روز يكشنبه هفته گذشته روزنامه الحيات احساس خطر درباره احتمال دست يابي ايران به فن آوري هاي هسته اي را بي مورد دانست.
اين نويسنده براي اثبات ادعاي خود مبني بر خطرناك بودن ايران با تكرار موضوع نخ نماي امارات درباره جزاير سه گانه ايران و يا به راه انداختن اختلافات مذهبي و قوميتي در بحرين مدعي شد كه ايران به دنبال تكرار اين نقشه در ديگر كشورهاي عربي منطقه است.
السديري در ادامه نوشت: با بررسي موضوعات مطرح شده در نشست هاي سران كشورهاي منطقه، اتحاديه عرب و وزراي امور خارجه اين اتحاديه يا مطبوعات منطقه مي توان فهميد كه خطر ايران در همه اين نشست ها و مطبوعات ذكر شده است.
گفتني است، برخي رسانه هاي منطقه و بويژه رسانه هاي سعودي به صورت مستمر در چارچوب سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي تلاش مي كنند، با القاي اين تفكر كه صهيونيست ها هيچ خطري براي منطقه ندارند، جمهوري اسلامي ايران را به عنوان تنها تهديد كشورهاي منطقه معرفي كرده، و افكار عمومي را از خطر طرح ها و توطئه هاي اشغالگرانه و توسعه طلبانه رژيم اسرائيل و آمريكا منحرف كنند.

 



اظهارنظر رئيس فراكسيون اقليت مجلس درباره انتخابات رياست جمهوري

دبيركل فراكسيون خط امام مجلس هشتم، گفت: شاكله مديريتي كشور بايد به سمتي حركت كند كه در خور شأن و افتخارات ايران اسلامي باشد.
محمدرضا تابش در گفت وگو با ايسنا ، با اشاره به طرح برخي مباحث درباره احتمال كانديداتوري اش در انتخابات رياست جمهوري يازدهم با بيان اين جمله كه «ما كي باشيم كه بخواهيم براي رياست جمهوري كانديدا شويم»، گفت: تلاش خود را به كار خواهم بست تا انساني عاقل، متخصص، متعهد و داراي مقبوليت بين همه جناح ها براي رياست جمهوري يازدهم كانديدا شود و در اين راستا هر كاري بتوانم انجام مي دهم.
بنابراين گزارش نماينده مردم اردكان با اعتقاد به اينكه كشور با تنگناها و چالش هاي مختلفي روبروست كه مي توان با سرپنجه تدبير آنها را برطرف كرد ادامه داد: پتانسيل و ظرفيت هاي مادي و معنوي بسيار زيادي در كشور وجود دارد كه مي توان با مديريت اصولي آنها، آينده بسيار درخشاني براي كشور رقم زد.
وي با تاكيد به اينكه ايران بايد بين پنج قدرت برتر اقتصادي جهان قرار بگيرد، خاطرنشان كرد: ما از نظر منابع نفت و گاز در رتبه دوم جهان قرار داريم، ولي چين نفت و مواد معدني اش را از ايران تامين مي كند و قدرت اول اقتصادي جهان مي شود، چرا بايد اين طور باشد؟ موقعيت ژئوپلتيك و منابع غني خدادادي كشور اين وضع را به جمهوري اسلامي داده تا بتواند جزو قدرت هاي برتر اقتصادي جهان باشد.
تابش تاكيد كرد: عقلانيت، تدبير، تخصص و جلب اعتماد عمومي كار بسيار سختي است كه بايد براي حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي رياست جمهوري يازدهم مورد توجه جدي مسئولان قرار گيرد.
گفتني است، با تعيين تكليف انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي، گمانه زني هاي جناح ها و شخصيت هاي سياسي براي دور يازدهم انتخابات رياست جمهوري به مرور شكل جدي تري به خود مي گيرد.

 



همزمان با افتتاح دهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه صورت گرفت
حركت كاروان هاي گل در ميادين بزرگ پايتخت

همزمان با برگزاري دهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه كاروان هاي گل در تهران به حركت درآمدند و در سه ميدان بزرگ شهر مستقر شدند.
به گزارش خبرنگار ما، دهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه، تجهيزات پاركي و صنايع وابسته، صبح ديروز با حضور شهردار تهران در ضلع جنوبي بوستان گفتگو گشايش يافت.
در اين نمايشگاه 246 توليدكننده داخلي و 71 شركت خارجي حضور دارند و از ساعت 10 تا 21 پذيراي بازديدكنندگان هستند، اقلامي همچون گل و گياهان آپارتماني و فضاي باز، گل هاي شاخه بريده، خاك، كود، لوازم و ادوات باغباني و انواع گلدان و فلاورباكس به نمايش گذاشته شده است. برگزاري كارگاه هاي آموزشي در زمينه گل و گياه با عناوين متنوع گياهان آپارتماني، تراريوم، كاشت نشاء فصلي و سبزيكاري به صورت گردشي در سه غرفه در فضاي باز نمايشگاه از ساعت 10 و 30 دقيقه تا 20 و برپايي ايستگاه نقاشي در طبقه فوقاني نمايشگاه و توزيع بروشورهاي آموزشي گل و گياه در فضاي باز از ديگر فعاليت هاي جانبي اين نمايشگاه است.
زندان اوين
فضاي سبز مي شود
محمدباقر قاليباف شهردار تهران در مراسم افتتاحيه دهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه وعده داد كه در آينده نزديك زندان اوين به فضاي سبز تبديل مي شود.
وي همچنين از باز شدن مسير پادگان جي خبر داد و گفت: اين پادگان بزودي در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي به اقدامات انجام شده براي توسعه فضاي سبز حاشيه بزرگراه ها اشاره كرد و با بيان اينكه تقريبا هيچ بزرگراهي در تهران وجود ندارد كه حاشيه آن سرسبز نشده باشد، بر ضرورت توسعه كمي و كيفي فضاي سبز بزرگراه ها تاكيد نمود.
قاليباف در ادامه با اشاره به طرح واكاري درختان خيابان وليعصر، گفت: بالغ بر 4 هزار اصله درخت چنار در خيابان وليعصر در حال كاشت است كه جايگزين درختاني كه از بين رفته، خواهند شد.
به گفته وي مجموعه مسير بزرگراه شهيد چمران نيز زير كاشت درختان چنار است و در آينده فضاي سبز وسيعي در حاشيه اين بزرگراه شكل خواهد گرفت.
احداث ساختمان هاي 9 طبقه در باغ هاي تهران
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اجازه احداث ساختمان هاي 9 طبقه در باغات تهران با سطح اشغال 30درصد داده مي شود.
«مهدي چمران» در مراسم افتتاح دهمين نمايشگاه گل و گياه گفت: اجازه ساخت يك طبقه از اين 9 طبقه بصورت تشويقي به مالكان املاك باغ ها تعلق مي گيرد.
وي كاهش قيمت املاكي كه به عنوان باغ تشخيص داده مي شوند، را رد كرد و اين شايعه را توهم دلالان توصيف نمود.
چمران از تملك دره كن خبر داد و گفت: تملك باغات كن نيازمند 600 ميليارد تومان اعتبار است كه اين رقم يك ششم درآمد سالانه شهرداري است.
وي سرانه فضاي سبز شهر تهران را دست كم 10 متر مربع ذكر كرد و افزود: در زمان حاضر سرانه فضاي سبز در برخي مناطق تهران از جمله منطقه 10 كمتر از سه متر است كه بايد افزايش يابد.
چمران تاكيد كرد: منظور از فضاي سبز چمن و درختان سوزني برگ نيست، بلكه بيشتر به توسعه فضاي سبز عمودي و درختان پهن برگ پرداخته شود.

 



رژيم سعودي ادعاي خود عليه ايران را تكذيب كرد

سفير عربستان سعودي ادعاي يكي از ديپلماتهاي كشورش درباره تلاش چند ايراني براي سوء قصد به جان خود را تكذيب كرد.
احمد قطان سفير سعودي در قاهره گزارش هاي منتشر شده در مورد تلاش چند تبعه ايران براي ترور وي در مصر را تكذيب كرد.
احمد قطان در يك كنفرانس خبري پس از بازگشايي سفارت سعودي در قاهره گفت: به من ابلاغ شده بود چند ايراني دستگير شدند و نزد آنها ليستي يافت شده كه در آن نام چند تن از مقامات معروف مصر ذكر شده است.
هنگامي كه اين مسئله مطرح شد به شكل مستقيم ارتباطي بين من و سازمان هاي مربوطه برقرار نشد و من نيز مسئله را ناديده گرفتم.
برپايه اين گزارش، احمد قطان هفته گذشته در پي تلاش چند تن از تجمع كنندگان به يورش به سفارت سعودي در قاهره به رياض فراخوانده شده بود.
روزنامه الحيات چند روز پيش به نقل از «سامي جمال الدين» مشاور حقوقي سفارت سعودي در قاهره ادعا كرده بود كه دستگاه امنيتي مصر شبكه اي سه نفره را كشف كرده است كه درصدد برنامه ريزي براي ترور القطان بوده است.
جمال الدين گفته بود كه مقامات مصر، همتايان سعودي خود را در جريان جزئيات اين مسئله قرار داده اند، اما سران سعودي ترجيح دادند كه موضوع محرمانه بماند و اعلام نشود.
اما يك منبع مسئول مصري ادعاهاي روزنامه الحيات وابسته به جريان وهابيت سعودي در مورد تلاش ايران براي ترور احمد القطان سفيرعربستان سعودي در مصر را رد كرده و آن را عاري از واقعيت خواند.
اين منبع تأكيد كرد كه سفير عربستان سعودي در مصر از زمان تصدي به اين سمت تا روزي كه قاهره را ترك كرده است، هدف هيچ تلاشي براي ترور قرار نگرفته است.
گفتني است اين خبر دقيقاً همزمان با بالا گرفتن موج ضد عربستاني در ميان مردم مصر منتشر شد كه در تظاهرات متعدد خواستار اخراج سفير عربستان و سفير رژيم صهيونيستي از قاهره شدند و اكنون سفير سعودي در قاهره ادعاي مشاور حقوقي سفارت خود را تكذيب كرد.

 



دنيس راس: اسرائيل تهديد مي كند اما قصد حمله به ايران را ندارد !

سفير سابق آمريكا در تل آويو اعلام كرد كه اسرائيل با تهديدات خود لزوما قصد حمله به ايران را ندارد بلكه مي خواهد جامعه بين المللي در اين رابطه، اقدامي صورت دهد.
به گزارش فارس، «دنيس راس» نماينده سابق آمريكا در تل آويو در حين كنفرانس انديشكده واشنگتن تصريح كرد كه هشدارهاي عمومي رهبران اسرائيل عليه ايران لزوما به مفهوم قصد اسرائيل براي حمله به ايران نيست بلكه درخواستي از سوي اسرائيل به رهبران جهان است تا اقدامي عليه ايران صورت دهند.
دنيس راس طي سخناني در كنفرانس 2012 «بنيانگذاران وينبرگ» در انديشكده واشنگتن در «ويرجينيا» تصريح كرد كه اسرائيل مي خواهد رهبران جهان اقدامي عليه ايران انجام دهند.
راس ادامه داد: «درخصوص اوسيراك در سال 1981، آيا اسرائيل درباره آن حرف زده بود؟ يا در سال 2007 درباره راكتور سوريه؟ چرا اسرائيلي ها الان شروع به حرف زدن كرده اند؟ دليل آن اين است كه بقيه كشورهاي جهان را (عليه ايران) ترغيب كنند.»
نماينده سابق آمريكا در تل آويو همچنين تاكيد كرد كه رهبران اسرائيل به اين دليل اظهارات آشكاري درباره ايران مطرح مي كنند تا در صورتي كه ديپلماسي شكست خورد، هيچ كس شگفت زده نشود.
كنفرانس 2012 بنيانگذاران وينبرگ روز جمعه آغاز بكار كرد كه اين كنفرانس سالانه، ديپلمات ها، مقامات دولتي، خبرنگاران و كارشناسان را گرد هم مي آورد تا درخصوص سياست خاورميانه با يكديگر بحث و گفت وگو كنند.
كنفرانس سال جاري وينبرگ، يك ميز مذاكره با عنوان «روابط آمريكا-اسرائيل در خاورميانه رو به تغيير» تشكيل داد. هيأت حاضر در اين كنفرانس، شامل «دنيس راس» كه پيشتر به عنوان مشاور «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در امور ايران فعاليت مي كرده است، و همچنين «آموس يادلين» رئيس سابق اطلاعات نيروهاي دفاعي اسرائيل به همراه ديگران مي شود.
«شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي نيز در جريان سفر به كانادا در اظهاراتي متناقض اعلام كرد كه حمله نبايد بر رويكرد ديپلماتيك و فشار اقتصادي عليه ايران مقدم باشد.
وي اذعان كرد كه بمباران تنها موقتا ايران را مهار مي كند و مانع پيشرفت برنامه هسته اي اش مي شود اما تهديد را از بين نمي برد.
پرز در ادامه افزود: حمله به ايران خوب است اما بعد از اين حمله چه اتفاقي خواهد افتاد؟ برخي مي گويند كه اين حمله ايران را به مدت دو الي سه سال ناتوان مي كند و اين به اندازه كافي خوب نيست.

 



دومين جلسه بازپرسي رويترز در ايران برگزار شد

نماينده خبرگزاري رويترز براي دومين بار در دادسرايي در تهران براي پاسخگويي به سؤالاتي مربوط به شكايت بانوان نينجاي ايراني، حاضر شد.
نينجاهاي زن ايراني از رويترز بابت گزارش ماه فوريه آن خبرگزاري كه طي آن اين ورزشكاران «آدمكش» خوانده شده بودند، شكايت كرده اند. رويترز همچنين در گزارش خود دولت ايران را به تربيت آدمكش متهم كرده بود.
تصاوير ويديويي كه خبرگزاري رويترز منتشر كرد، نينجاهاي ايراني را در حال تمرين در باشگاهي در شهر كرج نشان مي داد. در سرتيتر اين گزارش دختران نينجاي ايراني نشان داده شده آدمكش ناميده شده بودند.
اين خبرگزاري چندين روز بعد از انتشار آن خبر، اقدام به اصلاح گزارش خود كرد. با وجود اين، رسانه هاي غربي به طور گسترده از گزارش اوليه رويترز براي ارائه تصويري منفي از ايران استفاده كردند.
نماينده رويترز، در جريان جلسه روز دوشنبه دفاعيه نهايي اين خبرگزاري را به دادسرا ارائه داد. اين پرونده در روزهاي آتي به دادگاهي در تهران ارجاع داده خواهد شد.
پيش از اين شبكه پرس تي وي با پريسا حافظي، رئيس دفتر رويترز در تهران براي گفت وگو در اين رابطه تماس برقرار كرد اما وي حاضر به اظهار نظر نشد.

 



ثبت نام مشروط متقاضيان آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي

دانش آموزان متقاضي آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي مي توانند به طور مشروط در مدرسه اي ثبت نام شوند و در صورت قبولي در آزمون، پرونده خود را منتقل كنند.
قاسم مستقيم، مديركل ارزيابي عملكرد آموزش و پرورش با اعلام اين خبر افزود: نظام آموزشي 3-3-6 از امسال اجرا مي شود و سال اولي ها امسال فقط در پايه اول دبستان و اول دبيرستان هستند.
وي گفت: درباره دانش آموزان ميان پايه، مدير مدرسه ثبت نام دانش آموزان را انجام مي دهد و نياز به مراجعه اولياء نيست.
مستقيم در خصوص وضعيت دانش آموزاني كه براي آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي آماده مي شوند، بيان كرد: اين دانش آموزان مي توانند به طور مشروط در مدرسه دولتي ثبت نام شوند و اگر در آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي پذيرفته شدند، پرونده خود را به آن مدارس منتقل كنند.
وي به هزينه ثبت نام دانش آموزان در مدارس غيردولتي در شرايط ثبت نام مشروط اشاره كرد و به فارس گفت: مدارس غيردولتي مقرراتي دارد به اين شكل كه اگر سال تحصيلي شروع نشده باشد، مدرسه اجازه ندارد كه حتي يك ريال از شهريه دانش آموز را نگه دارد اما اگر سال تحصيلي آغاز شده باشد، بستگي به مدت زمان طي شده و براساس مقررات، درصدي از شهريه كسر مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

مطالبه نيروهاي انقلاب نتيجه داد
در پي انتقادهاي فراوان و نامه جمعي از رسانه هاي اصولگرا به رئيس صدا و سيما در اعتراض به برنامه «هفت»، اين برنامه با دستور مستقيم مديريت رسانه ملي متوقف شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، خبرها حاكي است، علي رغم گزارش برخي خبرگزاري ها مبني بر اين كه فريدون جيراني، به دليل ساخت يك سريال از اجراي اين برنامه كنار كشيده، جلوگيري از اجراي وي صرفا به خاطر تحركات برنامه هفت عليه سياست هاي كلان فرهنگي نظام جمهوري اسلامي صورت گرفته است. قرار است به زودي گروه جديدي از سينماگران ساخت برنامه «هفت» را عهده دار شوند.
توسعه جريان ليبراليستي فرهنگي، بزرگداشت جشنواره هاي غربي، حمايت از فيلمسازان معاند با جمهوري اسلامي، تريبون دادن به سينماگران ناهمسو با باورهاي ديني و ملي مردم ايران و... كارنامه برنامه هفت طي دو سال گذشته را تشكيل داده است.
كيهان قبلا در چند مقاله و يادداشت، نسبت به خط مشي «هفت» هشدار داده بود!
بازيگر ضد ايراني هاليوود در تيم تبليغاتي اوباما
«جورج كلوني» بازيگر ضد ايراني هاليوود به منظور جمع آوري كمك هاي مالي به تيم تبليغاتي «باراك اوباما» پيوست.
به گزارش تريبون مستضعفين وي ضمن برگزاري يك مهماني به تبليغ براي باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا و جمع كردن كمك هاي مالي براي برنامه هاي انتخاباتي او نمود. گفته مي شود در اين مهماني كه حدود 015 تن در آن حضور داشتند مبلغي بالغ بر پنج تا شش ميليون دلار براي باراك اوباما جمع آوري شده است. همچنين تيم تبليغاتي اوباما با فرستادن پيامك هايي تحت عنوان «اوباما، كلوني و شما» از برخي از افراد معمول و عادي جامعه آمريكا نيز براي حضور در اين ميهماني دعوت به عمل آورد.
«جورج كلوني» تاكنون در فيلم هاي ضد ايراني «صلح جو» و «سريانا» نقش آفريني كرده و همچنين تهيه كنندگي فيلم «سفينه» را با موضوع تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران كه به زودي اكران مي شود، در كارنامه خود دارد.
كنگره علوم انساني اسلامي برگزار مي شود
كنگره علوم انساني اسلامي با سخنراني يكي از مسئولان سه قوه افتتاح و با سخنراني يكي از مراجع بزرگ 13 ارديبهشت در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين رضا غلامي رئيس شوراي سياست گذاري كنگره علوم انساني اسلامي گفت: اين كنگره با همكاري 73 دستگاه و مركز علمي و تحقيقاتي با مشاركت تعدادي از دانش پژوهان به صورت ويژه برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: در اين كنگره در مورد ضرورت و امكان علوم انساني صحبتي به ميان نمي آيد. اكنون نوبت آن فرا رسيده است كه قدم هاي بعدي برداشته شود و محور بحث چگونگي تحول در علوم انساني است.
عطاالله رفيعي آتاني دبير نخستين كنگره بين المللي علوم انساني اسلامي نيز در اين نشست گفت: تاكنون 563 چكيده مقاله و 040 مقاله به دبيرخانه نخستين كنگره علوم انساني اسلامي ارسال شده است كه در اين ميان 010 مقاله با ارزيابي دو داور به مرحله بعد راه يافته اند.
وي افزود: از بين مقالات راه يافته به مرحله بعدي، 03 مقاله براي ارائه در كميسيون هاي مربوط در روز برگزاري كنگره منتخب شده اند.
وي با اشاره به برگزاري اين كنگره در سطح بين المللي گفت: انديشمنداني از كشورهاي مختلف مانند آمريكا، انگلستان، كانادا، هند، مالزي، سنگاپور، تركيه، تانزانيا و لبنان در اين كنگره شركت و مقالات خود را ارائه خواهند كرد.

 



در پي اعلام تبريزي ها مبني بر تجمع عليه سفارت آذربايجان صورت گرفت
درخواست عاجزانه سركنسول آذربايجان از مجتهد شبستري

امام جمعه تبريز گفت: تنها در صورتي مردم تبريز در مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان تجمع نمي كنند كه دولت باكو طي بيانيه رسمي عدم برگزاري رژه همجنس بازان را تاييد كند.
به گزارش آران نيوز، به دنبال سخنان اخير آيت الله مجتهد شبستري در خطبه نمازجمعه در خصوص لزوم تجديد نظر دولت باكو در برگزاري رژه همجنس بازان و نيز تاييد خواسته گروه هاي مردمي تبريز مبني بر تجمع اعتراض آميز در مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان، علي عليزاده، سركنسول جمهوري آذربايجان در تبريز به ديدار امام جمعه اين شهر شتافت و به اخبار منتشر شده در مورد تجمع مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان در تبريز اشاره كرد و گفت: برگزاري مسابقات يوروويژن نتيجه پيروزي نمايندگان جمهوري آذربايجان در مسابقات سال گذشته بود و برنامه اي براي رژه همجنس بازان در اين مسابقات در نظر گرفته نشده است. وي با اشاره به نقش و محبوبيت آيت الله مجتهد شبستري در نزد مردم استان اظهار داشت: درخواست عاجزانه ما از شما اين است تا دستور فرماييد تجمعي در اين رابطه صورت نگيرد.
آيت الله مجتهد شبستري در اين ديدار با اشاره به مشتركات ديني، تاريخي و فرهنگي موجود بين دو كشور افزود: نظر به اينكه ما همه مسلمانيم، وظايف مسلماني ايجاب مي كند اگر عملي كه خلاف مسلمات اسلام در كشور خودمان يا كشورهاي همسايه صورت پذيرد مراتب اعتراض خود را اعلام داريم، مسئله همجنس بازي در دين مقدس اسلام قبيح ترين عمل است.
نماينده ولي فقيه با بيان اينكه اگر اين عمل در يك كشور مسلمان ديگر غير از جمهوري آذربايجان نيز صورت مي گرفت ما به شدت آن را محكوم مي كرديم، افزود: رژه همجنس بازان در يك كشور مسلمان به معني ترويج آن بوده و اين خلاف صريح مسلم اسلام است.
آيت الله مجتهد شبستري در ادامه افزود: زماني كه مردم ديندار تبريز احساس كردند كه چنين برنامه اي در حاشيه مسابقات يوروويژن در جمهوري آذربايجان تدارك ديده شده است ابراز تاسف كرده و درخواست تقاضاي تظاهرات كردند كه بنده ابتدا مخالفت كرده و به يك تذكر در نمازجمعه بسنده كردم و اعلام كردم اگر به اين تذكر ترتيب اثر داده نشود با تجمع و تظاهرات موافقت خواهيم كرد كه متاسفانه پس از آن تذكر اخبار موثقي مبني بر آمادگي دولت باكو براي برگزاري يوروويژن منتشر شده است و ما براساس تكليف شرعي با خواست مردم موافقت كرديم و الان نيز چنانچه دولت شما طي بيانيه رسمي عدم برگزاري رژه همجنس بازان را تاييد كند ما از مردم مي خواهيم تجمع نكنند.
آيت الله شبستري در پايان همچنين با اشاره مناقشه قره باغ و سالگرد اشغال شوشا ضمن تاسف از تداوم اشغال اين مناطق، اظهار داشت: ما همواره از تماميت جمهوري آذربايجان حمايت كرده ايم و اشغالگري ارامنه را محكوم مي كنيم و درخواست ما از دولت جمهوري آذربايجان اين است به جاي رسيدگي به چنين مسائلي به فكر مناطق اشغال شده باشد.

 



بسيجي اصفهان شناور هوشمند تندرو با قابليت پرتاب موشك ساخت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
عصر ديروز شناور هوشمند تندرو با قابليت پرتاب موشك در حاشيه سي و سه پل زاينده رود اصفهان مورد تست قرار گرفت.
مسئول خانه نخبگان علمي بسيج استان اصفهان با اعلام اينكه اين شناور هوشمند توسط يكي از بسيجيان عضو خانه نخبگان سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان طراحي و ساخته شده است، گفت: اين شناور هوشمند قابليت شناسايي موانع و پرتاب موشك را دارد و با حمايت مالي بسيج نخبگان سپاه ساخته شده است.
«سيدحامد افتخارزاده» با بيان اينكه اين شناور مجهز به GPS و شناسايي موانع با تصويربرداري مي باشد، افزود: علاوه بر جمع آوري اطلاعات توسط اين شناور از ديگر ويژگي هاي آن قابليت اندازه گيري سرعت، ارتفاع و نيز پرتاب موشك با برد 80متر نيز است.
وي با اشاره به اينكه اين شناور در جهان منحصر به فرد است، گفت: شناور هوشمند تندرو با قابليت پرتاب موشك ساخته شده در بسيج سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به لحاظ ويژگي هاي ظاهري و دارا بودن ملخ، واترجت در ابعاد يك متر در 40سانتي متر ساخته شده كه مهمترين ويژگي آن ضد راداربودن و پرتاب موشك توسط اين شناور است.
مسئول خانه نخبگان علمي بسيج استان اصفهان افزود: براي ساخت اين شناور 8 ميليون تومان هزينه صرف شده است.

 



آيت الله يزدي: دولت مولود حوزه و در تعامل با آن است

سرويس شهرستان ها-
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر پاسخ به شبهه هاي مهدوي گفت: انجام فعاليت هاي پژوهشي و تبليغي در زمينه مهدويت از وظايف اصلي عموم روحانيان است.
به گزارش روابط عمومي موسسه آينده روشن (پژوهشكده مهدويت)، آيت الله محمد يزدي در ديدار با مسئولان و پژوهشگران هشتمين همايش بين المللي دكترين مهدويت و موسسه آينده روشن (پژوهشكده مهدويت) با تاكيد بر فعاليت بيشتر در حوزه معارف مهدوي اظهار داشت: با لحاظ كردن شرايط زماني و مكاني همگان بايد در حوزه مهدويت تلاش كنند.
وي افزود: اصل بحث مهدويت و پرداختن به آن يك مسئله روشن و بديهي است از اين رو بر همگان و بخصوص بر حوزويان تكليف است كه در زمينه نشر معارف مهدوي تلاش كرده و به شبهات پاسخ دهند و باورهاي مهدوي را در ميان اعضاي جامعه محكم كنند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم به ديدگاه هاي رهبر معظم انقلاب در مورد همكاري هاي حوزه و دولت پرداخت و تصريح كرد: بنا بر ديدگاه رهبر معظم انقلاب حوزه و دولت رابطه اي تنگاتنگ دارند، زيرا دولت مولود حوزه است.
استاد برجسته حوزه علميه قم افزود: اگر دولت ديد مديريتي نسبت به حوزه داشته باشد مورد نفي است، اما خدمات متقابل حوزه و دولت بلااشكال است و در زمان حاضر روابط مالي ميان حوزه و دولت قانونمند تعريف شده است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن هشدار به گروه ها و احزاب سياسي جهت عدم دخالت در امور ديني و علمي بيان داشت: احزاب و گروه هاي سياسي كشور اگر در مسايل علمي و ديني دخالت كنند خطرناك است و نسبت به دخالت سياسيان در امور ديني و علمي بايد حساسيت نشان داده شود.
هشتمين همايش بين المللي دكترين مهدويت روزهاي 15 و 16 تيرماه امسال مصادف با 15 و 16شعبان المعظم در سالن همايش هاي بين المللي صداوسيما جمهوري اسلامي ايران در تهران با حضور انديشمندان ايراني و خارجي و مسئولان كشوري برگزار مي شود.

 



رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور: نمازجمعه رسانه اي براي ترويج افكار حاكميت است

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت: نمازجمعه رسانه اي براي ترويج افكار حاكميت است و ابلاغ كننده پيام در نمازجمعه عالم و عادل است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي در گردهمايي منطقه اي نقش نمازجمعه در تحقق شعار امسال كه با حضور ائمه جمعه 19استان كشور در مجتمع فرهنگي تفريحي شركت نفت محمودآباد برگزار شد اظهار داشت: نمازجمعه به عنوان يك رسانه واسطه انتقال پيام هاي الهي به مردم است و از خصوصيات اين رسانه آن است كه رسانه اي حاكميتي است و از طريق آن سياست هاي نظام ترويج و تبيين مي شود.
وي تصريح كرد: نمازجمعه حاكميتي است در حالي كه مردم آن را شكل مي دهند و ترويج مي كنند چرا كه اگر مردم حضور و مشاركت نداشته باشند نمازجماعت روز جمعه تشكيل نمي شود.
حجت الاسلام والمسلمين تقوي با تأكيد بر ا ينكه ائمه جمعه سراسر كشور نبايد از افكار عمومي غافل شوند گفت:افكار عمومي به منزله دادگاهي است كه خود مردم در آن تصميم مي گيرند.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور افزود: هدف از نامگذاري ايام سال جهت دهي و هدايت افكار عمومي به آن نقطه اوج است.
حجت الاسلام تقوي با بيان اينكه شكل دهي و جهت دهي به افكار عمومي بسيار مهم است گفت: رسالت نمازجمعه سنگين است و وظيفه آن اطلاع رساني، آگاهي بخشي و بالا بردن دانش عمومي شهروند است.

 



تشييع پيكر شهيد دوران دفاع مقدس در اسفراين

اسفراين- خبرنگار كيهان:
پيكر پاك و مطهر شهيد رمضانعلي معصومي صبح ديروز بر روي دوش مردم هميشه در صحنه اسفراين تشييع شد.
شهيد رمضانعلي معصومي جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس در سال 1362 بر اثر اصابت تركش بر جمجمه در منطقه عملياتي مريوان به درجه جانبازي نايل آمد و بعد از 28 سال رنج و مشقت جانبازي، روز گذشته به خيل شهداي ايران اسلامي شتافت و پيكرش بر دوش مردم شهيدپرور اسفراين از محل مجموعه فرهنگي ورزشي ناحيه مقاومت بسيج تا ميدان امام خميني تشييع و در گلزار شهداي اين شهرستان به خاك سپرده شد.

 



معاون پژوهشي- فرهنگي آموزش و پرورش مازندران: ايران در فهرست 10 كشور برتر علم و صنعت جهان است

معاون پژوهشي- فرهنگي آموزش و پرورش مازندران گفت: ايران اسلامي در فهرست 10 كشور برتر علم و صنعت دنيا قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از فريدونكنار، حسين كمالي صبح ديروز در همايش نهمين دوره مسابقه تحقيق و پژوهش طرح شاهد و ايثارگران استان مازندران با بيان اين مطلب افزود: اين موضوع نشان دهنده اوج اقتدار ما در بحث كسب علم و دانش است.
وي با اشاره به اينكه محققي پيروز مي شود كه با طرح فرضيه و نگريستن پژوهشي به ابهامات خود پاسخ دهد، اذعان داشت: در سند تحول بنيادين عنصر فعال جامعه دانش آموزان است و جوانان ما در بسياري از زمان ها از معلم خود جلوتر هستند.
معاون پژوهشي فرهنگي آموزش و پرورش استان مازندران با بيان اينكه دانشمندان هسته اي ما در چند سال گذشته دانش آموز بودند، گفت: آينده كشور به دست دانش آموزان رقم مي خورد و آنها بايد با اين نگاه وارد عرصه شوند.
وي در پايان متذكر شد: ما معلمان بايد موقعيت خود را درك كنيم و رفتار و حركت ما براي همه بچه ها الگو است كه ممكن است با يك نگاه سرنوشت دانش آموز تغيير كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14