(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 - شماره 20203 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
افزايش 14هزار توماني يارانه ها با مصوبه كميسيون تلفيق
لنكراني: اولويت جبهه پايداري در مجلس توجه به مسائل اقتصادي است
موافقت رئيس جمهور با ادامه رياست حسن حبيبي در بنياد ايران شناسي
تاكيد وزير اطلاعات بر نقش رسانه ملي در مبارزه با مواد مخدر
پيام تسليت فرمانده كل سپاه پاسداران به مناسبت درگذشت سردار احمد منصوري
مهمانپرست : سياست هاي عربستان در قبال ايران، خصمانه است
دادستان تهران: ملك زاده مورد عفو رهبر انقلاب قرار گرفت
گزارش محرمانه وزارت دفاع فرانسه درباره خطرات حمله به ايران
آيت الله صافي گلپايگاني: تخريب آثار اسلامي لكه ننگي بر دامان آل سعود است
تمديد مهلت ثبت نام آزمون مقاطع كارشناسي ترمي دانشگاه جامع
در دادگاه كيفري استان تهران ضارب طلبه ناهي منكر محاكمه شد
مقتدي صدر: ايران و عراق دو روح در يك بدن هستند
نشست 1+5 در برلين برگزار شد
با امضاي حكم مشاوران مرتضوي استيضاح وزير كار مجددا كليد خورد
روزنامه نگار آمريكايي: برخي پايگاه هاي آمريكا در منطقه به اندازه يك شهر است
سفير جديد پرتغال وارد تهران شد



افزايش 14هزار توماني يارانه ها با مصوبه كميسيون تلفيق

اعضاي كميسيون تلفيق در جلسه ديروز خود رقم 66هزار ميليارد تومان را به عنوان درآمد دولت از اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها در سال جاري تصويب و تعيين كرد.
حجت الاسلام موسي قرباني عضو كميسيون تلفيق با اعلام اين خبر گفت: از اين ميزان 48 هزار ميليارد تومان براي پرداخت يارانه نقدي به مردم، 10هزار ميليارد تومان براي بخش توليد، 6هزار ميليارد تومان براي بخش سلامت و 2هزار ميليارد تومان براي بيمه بيكاري در نظر گرفته شده است.
وي در عين حال تاكيد كرد كه اين ميزان آخرين مصوبه كميسيون تلفيق مربوط به بخش درآمد و هزينه هاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بود.
پيش از اين كميسيون تلفيق رقم 54 هزار ميليارد تومان براي درآمد دولت از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تعيين كرده بود كه با پيشنهاد برخي از اعضاي كميسيون تلفيق و تجديد رأي گيري، اين رقم به 66هزار ميليارد تومان افزايش يافت.
گفتني است براساس مصوبه ديروز كميسيون تلفيق و تصويب اعتبار 66هزار ميليارد توماني هدفمندي در سال جاري افزايش ماهانه 28هزار توماني يارانه نقدي در فاز دوم منتفي شده و حداكثر افزايش يارانه 14هزار تومان خواهد بود.
در حالي دولت در سال جاري بابت يارانه 45500 توماني مرحله اول كه به 73 ميليون ايراني پرداخت مي شود بايد حدود 40 هزار ميليارد تومان پرداخت كند كه از مجموع اعتبار 48 هزار ميليارد توماني سال جاري بيش از 8هزار ميليارد تومان اعتبار مازاد براي فاز دوم ايجاد مي شود.
با اين فرض كه احتمالا فاز دوم از تيرماه اجرايي شود و طبق برنامه ريزي قبلي دولت حدود 10 ميليون نفر هم از فاز دوم مستثني شوند، حداكثر يارانه نقدي كه مي تواند به 63 ميليون ايراني طي 9 ماه باقي مانده سال به عنوان مابه التفاوت فاز اول و دوم پرداخت كرد، 14هزار تومان مي شود و مبلغ 28هزار توماني كه دولت اسفند سال گذشته به حساب ها واريز كرده است، براي دو ماه محاسبه خواهد شد.
رايزني لاريجاني براي جلوگيري از كاهش بودجه نفت
سيدعماد حسيني ديگر عضو كميسيون تلفيق نيز با بيان اين كه رئيس مجلس و هيئت رئيسه در حال رايزني با كميسيون تلفيق براي جلوگيري از كاهش بودجه صنعت نفت هستند گفت: برخي در كميسيون تلفيق درنظر دارند با تصويب پيشنهادي بخشي از اعتبارات مربوط به توسعه صنعت نفت را به سازمان هدفمند كردن يارانه ها اختصاص دهد كه اين رويكرد خلاف قانون برنامه پنجم است.
سيدعماد حسيني اظهار كرد: شركت نفت در سال 90 براي هر بشكه نفت خام كه در داخل پالايشگاههاي داخلي استفاده مي شد 34 دلار از دولت كسر مي كرد و مابقي را به حساب سازمان هدفمندي يارانه ها مي ريخت اما اكنون دولت در لايحه بودجه مقرر كرده كه شركت نفت بايد ميزان پرداختي خود به سازمان هدفمندي را براساس قيمت متوسط سال 89 محاسبه كند.
وي توضيح داد: در سال 89 قيمت بنزين 100تومان و هر بشكه نفت هفت دلار بود كه مابه التفاوت آن با قيمت كنوني در هر بشكه 27 دلار است كه دولت مي خواهد اين ميزان را از بودجه صنعت نفت جدا كرده و به سازمان هدفمندي اختصاص دهد، رويكردي كه باعث كاهش بودجه صنعت نفت در بعد سرمايه اي و توسعه اي مي شود.
سخنگوي كميسيون انرژي خاطرنشان كرد: بر اين اساس لاريجاني و هيات رئيسه اين موضوع را پيگيري كردند و كميسيون تلفيق قول مساعد اصلاح اين موضوع را داده تا حداقل بودجه صنعت نفت همچون سال گذشته تصويب شود.
دولت مي تواند قيمت بنزين را تا سقف 950 تومان افزايش دهد
حسيني همچنين با اشاره به مصوبه روز يكشنبه مجلس در مورد تعيين سقف افزايش قيمت حامل هاي انرژي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، گفت: مجلس با اين مصوبه اجازه افزايش قيمت حامل هاي انرژي را به دولت در چارچوب قانون داده است.
وي افزود: پيش از اين مصوبه، تصور دولت اين بود كه حداقل افزايش قيمت حامل هاي انرژي كمتر از 90 درصد فوب خليج فارس است در حالي كه منظور قانونگذار اين بود كه اين افزايش قيمت بايد تا پايان برنامه پنجم انجام شود، بر اين اساس مجلس با اين مصوبه دست دولت را براي افزايش بيش از حد قيمت حامل هاي انرژي بست.
سخنگوي كميسيون انرژي در پايان با بيان اينكه دولت تا پايان برنامه پنجم توسعه قيمت بنزين را حداكثر بين 900 تا 950 تومان مي تواند افزايش دهد، گفت: البته اگر قيمت فوب خليج فارس و دلار به نرخ دولتي افزايش پيدا كند به نسبت آن نيز اين قيمت افزايش پيدا مي كند، اين رويه در مورد قيمت ساير حامل هاي انرژي نيز صدق خواهد كرد.
كليات بودجه در روز چهارشنبه بررسي مي شود
عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 91 گفت: بررسي كليات بودجه در روز چهارشنبه قطعي است.
علي بروغني عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 91 در خصوص آخرين وضعيت بررسي بودجه در اين كميسيون اظهار داشت: اعضاي كميسيون تلفيق از صبح امروز تشكيل جلسه دادند تا مواد مربوط به قانون هدفمندي را بررسي كنند.
وي افزود: احتمالا بررسي بودجه در جلسه امروز تلفيق به پايان برسد تا گزارش كميسيون در مورد بودجه را به هيئت رئيسه مجلس ارسال كنيم.
بروغني ادامه داد: بررسي كليات لايحه بودجه در جلسه علني روز چهارشنبه قطعي است و نمايندگان روز چهارشنبه اين موضوع را در دستور كار خود خواهند داشت.
بحث فاز دوم هدفمندي
ناتمام است
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در خصوص مصوبه اخير كميسيون تلفيق مبني بر مخالفت با فاز دوم اجراي هدفمندي يارانه ها گفت اينگونه نيست كه مجلس مخالف فاز دوم باشد بلكه مجلس مي خواست به قانون هدفمندي يارانه ها شكل جديدي بدهد و بحث هنوز ناتمام است.

 



لنكراني: اولويت جبهه پايداري در مجلس توجه به مسائل اقتصادي است

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: توجه به مشكلات اقتصادي از مهم ترين اولويت هاي اصلي نمايندگان راه يافته اين جبهه در مجلس نهم است.
كامران باقري لنكراني در نشست خبري صبح ديروز كه در محل دفتر مركزي ستاد جبهه پايداري تهران، برگزار شد، با تأكيد بر اينكه جبهه پايداري بر روي مباحث اقتصادي كار جدي را به صورت مطالعاتي شروع كرده است افزود: جبهه پايداري مباحث اقتصادي را در جوامع حوزوي و دانشگاهي مطرح كرده است و اين به صورت يك طرح جامع براي كمك به حل مشكلات به كار گرفته خواهد شد.
وي برهمين اساس عدالت اجتماعي را يكي از مهمترين احكام اسلامي دانست و تصريح كرد: در حال حاضر كه در آستانه مجلس نهم هستيم فرصت مناسبي است كه بار ديگر نمايندگان به جاي لجباز ي ها، غرورها و ساير حاشيه ها بر عدالت ورزي تأكيد كنند و همه قواي سه گانه اين نكته را مد نظر قرار دهند.
لنكراني با بيان اينكه كساني مي توانند عدالت را دنبال كنند كه خود پاك دست و از محور عدالت در زندگي اجتماعي و شخصي جدا نشده باشند، گفت: تأكيد مقام معظم رهبري بر اينكه كانديداها نبايد وامدار كانون هاي ثروت و قدرت باشند براين اساس است تا آنها بتوانند عدالت محوري را محور همه كارهاي خود قرار دهند و در موضع گيري هايشان سوءگيري نكنند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر تشكيل فراكسيون جبهه پايداري در مجلس نهم اظهار داشت: مهمترين اقدام جبهه پايداري در مسائل اقتصادي است و اينكه رهبر معظم انقلاب امسال را سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميدند، بسيار اهميت دارد.
لنكراني با تأكيد بر اينكه كشور ما ظرفيت هاي بسياري دارد، يادآور شد: قوه مقننه و قوه مجريه بايد به اين ظرفيت ها توجه كنند و همه مشكلات اقتصادي مربوط به تحريم ها نيست؛ از اين رو ما نبايد نااميدانه خود را به دست سرنوشت بسپاريم چرا كه كشور ما نشان داده زماني كه اقتصادهاي دنيا رشد منفي داشتند ما داراي رشد مثبت بوديم.
لنكراني در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه جبهه پايداري براي حل مشكل مسكن و بيكاري چه برنامه اي دارد گفت: مسكن مهر اقدام خوبي بود كه در اين مسير شكل گرفت اما داراي آسيب هايي بود كه بايد آنها را شناخت و برطرف كرد؛ همچنين در بحث اشتغال بايد به مشاغل كوچك و متوسط نيز توجه بيشتري شود و كار خدمتي نبايد به صورت كار واسطه گري باشد چرا كه اين خود باعث تزايد تورم مي شود.
گفتمان مهمترين بحث در مسئله رياست جمهوري است
سخنگوي جبهه پايداري افزود: در انتخابات رياست جمهوري حرف اول را گفتمان مي زند و اينكه رئيس جمهور چه مي خواهد بكند؛ رئيس جمهور آينده بايد در مسير الگوي اسلامي ايراني پيشرفت گام بردارد.
وي با تأكيد بر اينكه مهم اين است مجلس با دولت دهم و يازدهم نوعي همدلي و پرهيز از منازعات را داشته و نگاه علاج جويانه اي به حل مشكلات مردم داشته باشند، افزود: آنجايي كه مجلس بايد نظارت كند نظارت داشته باشد و آنجا هم كه بايد از نظرات كارشناسي استفاده كند، استفاده كند.
لنكراني در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا اختلافات سران قوا بيشتر از روي لج و لجبازي و اتهام زني نيست؟ گفت: بايد اين پيام روشن را به كساني كه در خارج از كشور تحليل هاي عجيب و غريب دارند بگوييم كه نظام جمهوري اسلامي بسيار مستحكم است و اين به دليل ركن ولي فقيه و حضور مردم است.
حداد عادل مناسب ترين گزينه براي رياست مجلس نهم
سخنگوي جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه جبهه پايداري معتقد است مديريت مجلس نهم بسيار مهم است، افزود: در بين چهره هاي مطرح آقاي حدادعادل تجارب خوبي دارد و بالاترين رأي در مجموعه كشور و رأي اول تهران مي تواند با همراهي همه نماينده ها اين مسئوليت را بهتر انجام دهد.
لنكراني درباره علل انتخاب نكردن لاريجاني به عنوان رئيس مجلس نهم از سوي جبهه پايداري اظهار داشت: بسياري از افراد در مجلس نهم تغيير كرده اند و برخي از اعضاي كميسيون ها و رؤساي آنها در تركيب فعلي مجلس قرار ندارند و اين نشان از انتقاد جدي به نحوه اداره مجلس هشتم است.
لنكراني بر همين اساس به حاشيه سازان قوه مجريه اشاره كرد و افزود: اين تعامل رخ نداد و بخش مهمتر آن در قوه مقننه بود از اين رو مطالبه مردم از مجلس نهم متفاوت از آسيب هايي است كه در مجلس هشتم شكل گرفت.

 



موافقت رئيس جمهور با ادامه رياست حسن حبيبي در بنياد ايران شناسي

رئيس جمهور در نامه اي ضمن تشكر از تلاش هاي حسن حبيبي با استمرار رياست وي در بنياد ايران شناسي به مدت يك سال ديگر موافقت كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد در اين نامه با تشكر از مساعي و تلاش هاي دكتر حسن حبيبي در انجام امور تحقيقاتي و پژوهشي بنياد ايران شناسي ضرورت استفاده از تجارب وي در تكميل برنامه هاي اين بنياد را مورد اشاره قرار داد و با استمرار رياست حسن حبيبي در بنياد ايران شناسي به مدت يك سال ديگر موافقت كرد.
رييس جمهور همچنين يادآور شد كه رياست هيئت امناي بنياد ايران شناسي نيز در طول اين مدت به عهده وي خواهد بود.

 



تاكيد وزير اطلاعات بر نقش رسانه ملي در مبارزه با مواد مخدر

وزير اطلاعات در حاشيه جلسه 127 ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تيم ويژه اي براي بررسي راهكارهاي تاثير رسانه ملي در مبارزه با مواد مخدر تشكيل شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت؛ حيدر مصلحي در اين جلسه با بيان اين مطلب گفت: دستگاه هاي فرهنگي بايد بيشترين فعاليت را در مبارزه با مواد مخدر داشته باشند و صدا و سيما نيز در برنامه هاي 24 ساعته خود، نسبت به اين معضلي كه ريشه جوانان را نابود مي كند، برنامه پخش كند.
وي پيشنهاد داد: بهتر است تيم ويژه اي براي بررسي راهكارهاي تاثير رسانه ملي در مبارزه با موادمخدر تشكيل شود و مردم نيز در مبارزه با مواد مخدر كمك كنند.

 



پيام تسليت فرمانده كل سپاه پاسداران به مناسبت درگذشت سردار احمد منصوري

در پي درگذشت سردار احمد منصوري معاون سابق آموزش نمايندگي ولي فقيه در سپاه، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، پيام تسليتي صادر كرد.
در بخشي از اين پيام آمده است: «درود خدا بر دلاور مرداني كه در طول زندگي خويش مجاهدت استقامت، استواري و پايداري را در پرونده زرينشان نگاشته و سرافراز و پر افتخار در راه سربلندي كشور اسلامي و عظمت ملت ايران لحظه اي نياسودند.
بي شك برادر جانباز عزيزمان سردار سرتيپ دوم پاسدار حاج احمد منصوري از زمره مجاهدان گمنامي بود كه سال هاي جواني خويش را به مجاهدت خالصانه و مبارزه جانانه با حكومت طاغوت و تحمل سال ها شكنجه و زندان و پس از آن نيز در كربلاهاي 8 سال دفاع مقدس و صحنه هاي پرخطر پاسداري و دفاع از انقلاب اسلامي ايران سپري كرد.
آري آن آزاده سرافراز، بعد از دفاع مقدس نيز در عرصه هاي علمي و آموزشي كشور حضوري فعال و مستمر داشته و همواره در پي روشنگري، آگاه سازي و معرفي جريان هاي معاند و اهداف شوم آنها بود كه دلسوزي، تلاش و جديتش براي دوستان انقلاب اميد آفرين و براي دشمنان بيم و وحشت را به همراه داشت و مصداق بارز «تره بون ب ه عدوّ اللّه وعدوّكم» بود.
مراسم بزرگداشت
مرحوم سردار منصوري
جمعه برگزار مي شود
مراسم ترحيم سردار احمد منصوري معاون سابق آموزش نمايندگي ولي فقيه در سپاه جمعه برگزار مي شود.
مراسم ترحيم هفتمين روز درگذشت وي نيز در روز جمعه
22/ 2/ 91 از ساعت 17 تا
30/18 در مسجد جامع قلهك برگزار خواهد شد.
سردار مرحوم احمد منصوري معاون سابق آموزش نمايندگي ولي فقيه 16 ارديبهشت ماه به دليل عارضه قلبي دعوت حق را لبيك گفت و به جمع همسنگران شهيد خود پيوست.

 



مهمانپرست : سياست هاي عربستان در قبال ايران، خصمانه است

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت : علي رغم تمام تلاش هايي كه مسئولين ايران انجام مي دهند تا يك فضاي همكاري بين كشورهاي منطقه بوجود آيد و جلوي فتنه هاي رايج گرفته شود؛ اما عربستان سياست هاي خصمانه اي را درپيش گرفته است.
رامين مهمانپرست در گفت و گو با با باشگاه خبرنگاران در تشريح سطح روابط جمهوري اسلامي ايران وعربستان سعودي گفت: روابط سياسي ما با عربستان در سطح مطلوبي قرار ندارد چرا كه مقامات اين كشور علي رغم تمام تلاش هايي كه مسئولين ايران انجام مي دهند تا يك فضاي همكاري بين كشورهاي منطقه بوجود آيد و جلوي فتنه هاي رايج گرفته شود سياستهاي خصمانه اي را درپيش گرفته است.
وي خاطر نشان كرد: عربستان كشور مهمي در منطقه است و بايد با همكاري هاي بين كشورهاي موثر منطقه مثل ايران امنيت را به بهترين نحو در منطقه تامين كند چرا كه همكاري هاي چند جانبه در منطقه قادر است براي توسعه كشورها راهگشا باشد و از بروز اختلاف ميان كشورهاي منطقه و دخالت بيگانگان در آن جلوگيري بعمل آيد.
مهمانپرست در ادامه افزود: برخي اقدامات در جهت تضعيف مقاومت در منطقه است و اين تنها موجب خوشنودي رژيم صهيونيستي خواهد شد و اميدواريم زمينه هاي بسيار خوبي كه بين كشورهاي اسلامي وجود دارد با هوشياري و تدابير كشورهاي منطقه هدايت شود و از اين ظرفيت ها حداكثر بهره برداري انجام پذيرد و مانع حضور نيروهاي خارجي و فتنه انگيزي رژيم صهيونيستي شود.
روابط مطلوب ميان
ايران و تركيه به بهبود اوضاع منطقه مي انجامد
سخنگوي وزرت امور خارجه در مورد رويكرد وزرات امور خارجه كشورمان در قبال تركيه چنين گفت: قدرت واقعي كشورها درگرو حمايت مردم از آن ها و ميزان تاثير گذاريشان در منطقه است و هر كشوري به ميزان استقلال و عدم وابستگي به قدرت هاي بزرگ از حمايت اكثريت مردم خود برخوردار مي شود و به واسطه آن قادر خواهد بود از اصول آرمان هاي خود دفاع كند و بتواند در سطح منطقه و بين الملل تاثير گذار باشد.
مهمانپرست ادامه داد: از منظر جمهوري اسلامي ايران كشوري قدرتمند است كه با همكاري هاي مختلف در جهت منافع كل منطقه حركت كرده باشد و قطعا تركيه و ايران از كشورهاي قدرتمند منطقه هستند و روابط مطلوب ميان آنان به بهبود اوضاع منطقه خواهد انجاميد.
مهمانپرست با بيان اينكه يكي از موارد اختلافي ايران با مقامات تركيه بحث سوريه است، افزود: ما فكر مي كنيم با رايزني و گفتگو و همكاري بين كشورهاي منطقه قادر خواهيم بود بهترين راه حل را براي وضعيت سوريه پيدا كنيم و كمك كنيم تا آ رامش در سوريه هرچه سريعتر برقرار شود و اجازه بدهيم دولت مردمي بشار اسد اصلاحات بزرگي را انجام دهد و از دخالت نيروهاي خارجي در اين كشور جلوگيري نمايد.
پرونده كارمند متخلف وزارت امور خارجه دربرزيل
به دقت پيگيري مي شود
مهمانپرست در مورد اقدام غيراخلاقي يكي از كارشناسان وزارت امور خارجه در برزيل گفت: كاردار معرفي كردن ديپلمات ايران در برزيل اقدام رسانه هاي صهيونيستي است و آنها عباراتي را به كار مي برند و اتهامات زشتي را مطرح مي كنند و درواقع به دنبال تخريب ايران هستند چرا كه ايران در جريان فعاليت هاي هسته اي روابط خوبي با برزيل پيدا كرده و زماني كه رئيس جمهور برزيل به ايران آ مد بسياري از كشورهاي غربي تهديد كردند كه اين روابط نبايد به اين شكل گسترش پيدا كند و كشور برزيل را تحت فشار گذاشته و رسانه هاي صهيونيستي تبليغات زيادي انجام دادند.
وي ادامه داد: اين رسانه ها در مقطعي دفاع از پرونده سكينه آشتياني را در دستور كار قرار داده و سعي كردند مقامات دو كشور را به سمتي منحرف و فضاي اين روابط را مخدوش كنند.
مهمانپرست با بيان اينكه بايد مراقب فتنه هاي رسانه هاي صهيونيستي و برخي رسانه هاي كشورهاي غربي كه متاسفانه در جهت منافع رژيم صهيونيستي حركت مي كنند باشيم، افزود: حركتي كه يكي از كاركنان سفارت ما در برزيل انجام داده بود يك تخلف جدي انضباطي است و وزارت امور خارجه به موضوعات مربوط به آيين نامه انضباطي حساسيت داشته و آنرا پيگيري خواهد كرد.
وي با تاكيد بر اينكه دستور احضار فرد متخلف بلافاصله صادر و از وي خواسته شد به كشور بازگردد، گفت: اين پرونده در دست رسيدگي است و ما براساس آئين نامه انضباطي با اينگونه تخلفات بصورت جدي برخورد مي كنيم؛ اما آنچه كه مهم است اينكه اين مسئله نبايد باعث شود كه فتنه اي كه برخي بدخواهان ايران و برزيل آن را دنبال مي كنند توسط رسانه هاي غربي و برخي رسانه هاي كه در منطقه هستند دامن زده شود.

 



دادستان تهران: ملك زاده مورد عفو رهبر انقلاب قرار گرفت

دادستان عمومي و انقلاب تهران از عفو محمد شريف ملك زاده از سوي رهبر انقلاب خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي ديروز در پاسخ به اين سؤال كه پرونده ملك زاده به كجا كشيده شد، به خبرنگاران گفت: پرونده آقاي ملك زاده در آستانه صدور كيفرخواست و ارسال به دادگاه بود كه با ارسال گزارش ها و درخواست هايي از مقام معظم رهبري ، وي مورد عفو نظام و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
وي كه پس از پايان نهمين جلسه دادگاه رسيدگي به فساد بزرگ مالي سخن مي گفت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره نتيجه پرونده ترور شهيد علي محمدي گفت: حكم عامل ترور شهيد علي محمدي در ديوان عالي كشور تاييد شده است و اين حكم در آينده اجرايي خواهد شد.

 



گزارش محرمانه وزارت دفاع فرانسه درباره خطرات حمله به ايران

به تازگي گزارش محرمانه اي از سوي وزارت دفاع فرانسه منتشر شده كه در آن خطرهاي مشاركت اين كشور در هرگونه حمله نظامي و جنگ عليه ايران را مورد بررسي و گوشزد قرار داده است.
منابع ارشد فرانسوي بر اين باورند كه احتمال بسياري دارد، اسرائيل طي سال 2012 ميلادي، حملات نظامي هوايي را عليه تأسيسات هسته اي ايران انجام دهد و در اين راستا به گزارش محرمانه اي استناد مي جويند كه كميسيون امور راهبردي وزارت دفاع فرانسه موسوم به«داس» در اين باره منتشر كرده است.
منابع آگاه فرانسوي اظهار مي دارند كه مقامات مسؤول فرانسوي اعتقاد دارند كه سال 2012 سالي است كه طي آن جهان شاهد حمله نظامي اسرائيل به ايران و وقوع جنگ ميان تهران و تل آويو است و اين باور حتي درون «نيكولاي ساركوزي» رئيس جمهوري فرانسه و «آلن ژوپه» وزير خارجه و مشاورانش و فرمانده هان ستاد مشترك ارتش و مسؤولان سازمان اطلاعات رسوخ كرده و اين افراد در جلسات و نشست هاي خصوصي و محرمانه بر اين نكته تأكيد مي كنند كه حمله نظامي اسرائيل به ايران نزديك شده است.
البته اين منابع فرانسوي تصريح مي كنند كه تمام اين مقامات و مسؤولان فرانسوي كه به طور مستمر با واشنگتن و كاخ سفيد در ارتباط هستند، از وقوع چنين جنگي تعجب نمي كنند چون ملاحظه كرده اند كه مسؤولان پنتاگون و به ويژه وزير دفاع اين كشور »لئون بانيتا« كه پيشتر از جمله مسؤولان سازمان سيا هم بود و همچنين »هيلاري كلينتون« وزير خارجه و حتي »باراك اوباما« رئيس جمهوري آمريكا به اين مسأله خوش بين نيستند.
بنابر گزارش مشرق، گزارش محرمانه وزارت دفاع فرانسه مي گويد كه فرانسه و آمريكا به همين منظور تلاش بسياري به كار مي برند كه ايراني ها را از ادامه كار بر روي پرونده هسته اي خود منصرف كنند و با توجه به ديدار اخير استانبول كه واشنگتن و پاريس آن را مثبت ارزيابي كرده اند به مذاكراتي كه قرار است 23 ماه مي در بغداد پايتخت عراق برگزار شود، بسيار خوش بين هستند.
با اين حال اين گزارش تأكيد مي كند كه تمام اين نكات مثبت نتوانسته اندكي از حرص و ولع «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي براي حمله نظامي به ايران كاسته شود.
پيشنهاد ساركوزي
گزارش محرمانه وزارت دفاع فرانسه كه 140 صفحه را در برمي گيرد شش صفحه را صرفاً به سخن گفتن از حمله نظامي به ايران اختصاص داده و تأكيد مي كند، در صورت پيروزي جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري 2012 ميلادي خطر حمله نظامي به ايران افزايش قابل ملاحظه اي خواهد يافت و از همين جا پيش بيني مي كند مه احتمال مشاركت فرانسه در اين حملات افزايش خواهد يافت و به همين دليل رئيس جمهوري فرانسه در سال 2008 ميلادي پيشنهاد ايجاد پايگاهي نظامي دريايي را در ابوظبي ارائه داد كه تنها 250 كيلومتر با سواحل ايران فاصله دارد.
گزارش مي گويد: حضور نظامي فرانسه در خليج فارس موجب مي شود كه احتمال مشاركت اين كشور در هرگونه حمله نظامي به ايران افزايش يابد، در حالي كه اين مشاركت خطرات بسياري را براي پاريس به همراه خواهد داشت كه ساده ترين و اوليه ترين آنها حمله نظامي ايران به اين پايگاه نظامي دريايي و بمباران آن است، نكته اي كه استراتژيست هاي وزارت دفاع فرانسه هيچ گاه به آن اشاره نكرده اند و تنها از عمليات سري تروريستي تهران در خاك فرانسه و احتمال وقوع چنين عمليات هايي سخن مي گويند.
سناريوي گزارش كميسيون امور راهبردي وزارت دفاع فرانسه به اينجا و اين پيش بيني ها ختم نمي شود، بلكه در ادامه ابراز نگراني مي كند كه حمله نظامي به ايران ممكن است بسته شدن تنگه هرمز را به دنبال داشته باشد كه 35 درصد نفت جهان از آن عبور مي كند و اين بالطبع بر قيمت نفت و افزايش آن تأثير مستقيم خواهد گذاشت و حداقل بايد در انتظار دو برابر شدن قيمت نفت باشيم.
اين گزارش در ادامه به ديگر خطرات حمله نظامي به ايران اشاره مي كند كه آن را در موارد زير خلاصه مي كند:
1- بمباران دو پالايشگاه توليد نفت عربستان سعودي كه سه چهارم نفت اين كشور را توليد مي كند.
2- فعال سازي هسته هاي خفته شبه نظامي شيعي در منطقه و تشديد فعاليت آنها.
3- اقدام گروه هاي سري در انجام عمليات نظامي و مسلحانه در حمايت از ايران در سراسر مناطق و نقاط جهان
اين خبرها در حالي مطرح مي شود كه جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرده است كه در صورت هر گونه تعرض نظامي بيگانگان به خاك كشور، هيچ يك از اهداف دشمن از پاتك هاي نظامي ايرانيان در امان نخواهد بود.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: تخريب آثار اسلامي لكه ننگي بر دامان آل سعود است

سرويس شهرستانها ـ
دعوايي كه ما الان با سعودي ها داريم در حقيقت دعواي مذهبي نيست بلكه دعواي تاريخ است كه چرا تاريخ اسلام را از بين برديد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله صافي گلپايگاني، اين مرجع تقليد در ديدار با اعضاي كنگره مرحوم عبدالجليل قزويني رازي با بيان اين مطلب افزود: به آنها اعتراض داريم نه از جهت اينكه ما شيعه اهل بيت(ع) هستيم كه البته اين مقام والايي است. بلكه مي گوييم چرا شما پشتوانه تاريخ اسلام را از بين برديد؟ چرا آثار بزرگ اسلامي را تخريب كرديد؟
آيت الله صافي گلپايگاني تصريح كرد: قطعا اين جنايت بزرگ لكه ننگي بر دامان آنها و «سعودي ها» است.
اين مرجع تقليد مرحوم عبدالجليل قزويني رازي را يكي از بزرگان حريم تشيع دانست و گفت: وظيفه امروز ما ترويج مكتب فكري اين مرحوم و امثال وي است.

 



تمديد مهلت ثبت نام آزمون مقاطع كارشناسي ترمي دانشگاه جامع

مهلت ثبت نام در آزمون مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دوره هاي ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي تمديد شد.
بنابر گزارش رسيده، داوطلبان مي توانند از ساعت 8 تا 19روزهاي دوشنبه و سه شنبه 18 و 19ارديبهشت ماه با مراجعه به باجه هاي پستي مركزي شهرستان هاي مختلف كشور نسبت به تهيه مدارك ثبت نام آزمون اقدام كنند.
توزيع مدارك ثبت نام در تهران نيز منحصرا در مناطق پستي 11 ، 13 ، 14 ، 15 ، 16 17 ، 18 و 19 از ساعت 8 تا 19روزهاي دوشنبه و سه شنبه صورت مي گيرد.
داوطلبان پس از تهيه مدارك ثبت نام به روش اينترنتي يا مراجعه به باجه هاي پستي تا ساعت 24 روز سه شنبه 19ارديبهشت ماه مهلت دارند با مراجعه به پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
آزمون دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دوره هاي ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي روز جمعه 30تيرماه برگزار مي شود.

 



در دادگاه كيفري استان تهران ضارب طلبه ناهي منكر محاكمه شد

جلسه محاكمه ضارب روحاني ناهي منكر بعد از ظهر ديروز در دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.
در اين جلسه كه با حضور حجت الاسلام فرزاد فروزش روحاني ناهي منكر و به رياست قاضي محمدرضا محمدي كشكولي برگزار شد 2 متهم پرونده از جمله متهم اصلي حضور داشتند.
روشن نماينده دادستان در ابتداي جلسه با اشاره به كيفرخواست صادره عليه متهمان، خواستار مجازات آنها به اتهام ايراد ضرب و جرح عمدي منتهي به نابينايي چشم شاكي و اخلال در نظم جامعه (متهم رديف اول) و معاونت در ايراد ضرب و جرح عمدي منتهي به نابينايي چشم شاكي و اخلال در نظم عمومي (متهم رديف دوم) شد و فروزش نيز خواستار قصاص متهم رديف اول بابت نابينايي چشم و دريافت ديه براي ديگر جراحت هاي وارده شد.
فروزش در اظهارات خود گفت: آن شب با خودرو در حال حركت بودم كه متوجه شدم سرنشينان يك موتورسيكلت به سمت دختر جواني رفته و قصد مزاحمت براي وي دارند، از خودرو پياده شده و به سمت آنها رفتم كه متهم رديف دوم به سمت من آمد و با من درگير شد. متهم رديف اول هم با من درگير شد كه بعد از اينكه متهم رديف دوم دست مرا گرفت، متهم رديف اول با شيشه به صورتم كوبيد و فرار كردند.
در ادامه جلسه متهم رديف اول در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه اتهام ايراد ضرب و جرح عمدي را قبول دارم گفت: موضوع اخلال در نظم عمومي را قبول ندارم.
وي ادامه داد: ضربه زدم اما هيچ قصدي مبني بر كور كردن وي نداشتم. درگيري را او شروع كرد من هم كه عصباني شده بودم شيشه را شكستم و به صورت او زدم و به همراه متهم شماره 2 از محل فرار كردم.
بعد از اظهارات متهم رديف اول متهم رديف دوم نيز در جايگاه قرار گرفت و گفت: در ساعت 30:9 دقيقه شب درگيري شروع شد و در حين درگيري فروزش با كامران، وي شيشه نوشابه اي را از داخل جوي آب برداشت و بعد از اينكه آن را شكست به صورت فروزش كوبيد و فرار كرد.
بعد از اظهارات متهمان قاضي محمدي كشكولي ختم جلسه را اعلام و صدور حكم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موكول كرد. گفتني است اواخر سال گذشته پزشكي قانوني پاسخ استعلام دادگاه كيفري استان تهران را درباره قصاص چشم ضارب فرزاد فروزش اعلام كرد.
براساس نظريه پزشكي قانوني، چشمان ضارب فروزش كاملاً سالم بوده و قابليت اجراي حكم قصاص چشم را دارد؛ اما در اين نظريه پزشكي قانوني يك ابهام وجود دارد و آن اين است كه با توجه به اينكه چشم فروزش به طور 100 درصد نابينا نشده است، امكان دارد كه در زمان اجراي حكم قصاص، رعايت تساوي نشود.

 



مقتدي صدر: ايران و عراق دو روح در يك بدن هستند

مقتدي صدر گفت: ايران و عراق دو روح در يك بدن هستند، اما اين به معناي ذوب شدن نيست، چرا كه عراق همواره و براي هميشه دولتي مستقل است.
رهبر جريان صدر در پاسخ به سوال يكي از طرفدارانش درباره مواضع اين جريان نسبت به سخنان اخير محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهوري ايران مبني بر اتحاد ميان عراق و ايران بيان كرد: بله، اين دو، دو روح در يك بدن هستند و اين وضع، مختص همه كشورهاي اسلامي و عربي برادر است.
وي ادامه داد: اما اين به معناي ذوب شدن نيست؛ چرا كه دولت عراق همواره و براي هميشه دولتي مستقل است و دخالت در امور و تصميمات آن جايز نيست.

 



نشست 1+5 در برلين برگزار شد

نشست تيم مذاكره كننده هسته اي 1+5 در برلين برگزار شد.
اعضاي تيم مذاكره كننده هسته اي گروه 1+5 با ايران، در يك نشست رايزني و هماهنگي در برلين پايتخت آلمان شركت كردند.
بنابر اطلاعات موجود، اين نشست در روز پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391 (3 مي 2011) برگزار شده است.
ديپلمات ها مي گويند اين نشست علني نبوده و رسانه ها غربي درباره آن اطلاع رساني نكرده اند.
اين نخستين نشست مديران سياسي 1+5 پس از مذاكرات استانبول 2 است.
هفته گذشته كارشناسان اين كشورها در بروكسل با هم مذاكره كرده بودند.
نشست برلين به رياست اشتون و با حضور هلگا اشميت معاون وي و ديگر نمايندگان 6 كشور برگزار شده و ظاهرا هدف از آن نهايي كردن دستور كار مذاكرات كارشناسي اشميت- باقري بوده است.

 



با امضاي حكم مشاوران مرتضوي استيضاح وزير كار مجددا كليد خورد

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس از تشكيل جلسه طراحان استيضاح براي پيگيري استيضاح وزيركار خبرداد و گفت: طرح استيضاح عبدالرضا شيخ الاسلام منتفي نبوده وكماكان به قوت خود باقي است.
پرويز سروري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران از پيگيري مجدد استيضاح وزير كار در مجلس خبرداد و گفت: در راستاي دريافت اخبار نگران كننده مبني بر عدم پايبندي سعيد مرتضوي به قول و قرارخود با طراحان استيضاح، طرح استيضاح عبدالرضا شيخ اسلام وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي، مجددا در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: اقدامات موازي استيضاح وزير كار همچون شكايت به ديوان عدالت اداري براي بركناري مرتضوي ازسمت رياست صندوق تامين اجتماعي كماكان ادامه دارد اين درحاليست كه استيضاح شيخ الاسلام نيز پيگيري مي شود.
درادامه عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جلسه استيضاح كنندگان،گفت: استيضاح كنندگان فردا با تشكيل جلسه اي در خصوص استيضاح وزيركار به جمع بندي نهايي مي رسند

 



روزنامه نگار آمريكايي: برخي پايگاه هاي آمريكا در منطقه به اندازه يك شهر است

يك روزنامه نگار آمريكايي گفت: هيچ كس در جهان اسلام ادعاهاي آمريكا را درباره حقوق بشر و دمكراسي باور نمي كند.
كريس هدجز، روزنامه نگار آمريكايي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني راشاتودي گفت: من فكر مي كنم هيچ كس در جهان اسلام باور ندارد كه آمريكا در پي بهبود حقوق بشر يا ايجاد دمكراسي است.
وي اضافه كرد: بعد از جنگ اول خليج فارس آمريكا پايگاه هايي در منطقه خاورميانه ايجاد كرده است كه برخي از آنها به اندازه يك شهر كوچك هستند.
وي گفت: اكنون در خاورميانه ادعاهاي آمريكا مبني بر ايجاد دمكراسي و آزادي هيچ اعتباري ندارد.
اين روزنامه نگار آمريكايي درباره تحولات سوريه هم گفت: به نظر من به جاي تصويب قطعنامه درباره سوريه كه بر لزوم بركناري بشار اسد از قدرت تاكيد مي كند بايد براي برقراري آتش بس در اين كشور تلاش شود. علت هم آن است كه به هيچ وجه جناح مخالف منسجم و متحدي در سوريه وجود ندارد.

 



سفير جديد پرتغال وارد تهران شد

سفير جديد پرتغال رونوشت استوارنامه خود را تقديم وزير خارجه كشورمان كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «ماريو فرناندو تونس» سفير جديد پرتغال در جمهوري اسلامي ايران با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و رونوشت استوارنامه خود را تقديم وي كرد.
صالحي در اين ديدار با اشاره به تاريخ ديرينه و روابط خوب دو كشور ابراز اميدواري كرد كه شاهد توسعه و تعميق بيش از پيش روابط به خصوص در بخش هاي اقتصادي، تجاري، فرهنگي، علمي و دانشگاهي باشيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14