(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 اردیبهشت 1391 - شماره 20206 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين سياستمداران غيرتمند (يادداشت روز)
دندون (گفت و شنود)
پايان اجلاس شرم الشيخ سكان جنبش عدم تعهد شهريورماه رسما به ايران سپرده مي شود
كيهان و خوانندگان
لاريجاني: چشم انداز مناسبات ايران و پاكستان بسيار روشن است
بعد از ادعاي مغاير بودن با قانون اساسي رئيس جمهور قانون نظارت بر نمايندگان را ابلاغ كرد
«آقاي تغيير» دست به دامن همجنس بازان شد!(خبر ويژه)
وضعيت قرمز در قاره سبز(خبر ويژه)
لوموند: با نقض حقوق بشر در فلسطين هيچكس دموكراسي غرب را باور نمي كند (خبر ويژه)
ما از بيرون و اصلاح طلبان از درون هر دو غلط كرديم!(خبر ويژه)
سرطان توهم در جان اپوزيسيون(خبر ويژه)
الزهار: آمريكا از بلوف حمله اسرائيل به ايران حمايت نمي كند



اين سياستمداران غيرتمند (يادداشت روز)

تعاملات و رقابت هاي سياسي، ميدان دوئل نيست. اما سياستمداراني چنين مي كنند و از رقابت، دوئل مي سازند. آن قدر رقابت سياسي را حيثيتي و ناموسي مي كنند كه مجبور به دوئل شوند. سياستمداراني هم هستند كه به خيال دوئل و شليك به رقيب، خودزني مي كنند. عمل زدگي و غرق خواسته يا خشم- ميل و غضب-شدن، گاه چنان سياستمداران را مدهوش خود مي كند كه به هواي رقيب، خود را زخمي و خونين و مالين مي كنند. خيلي كه غيرتي مي شوند و روي دنده لج مي افتند، به بشكه هاي انتحاري مي مانند. ممكن است سالها اندوخته اعتبار خود را در چند روز منفجر كنند شايد تركشي هم به حريف و رقيب بگيرد! اين تعبير را اميرمؤمنان علي عليه السلام به مردي گفت كه مي ديد بر عليه دشمن خويش مي كوشد اما به خود آسيب مي زند. فرمود «انما انت كالطاعن نفسه ليقتل ردفه. تو مانند كسي هستي كه با نيزه خود را مي زند تا كسي را كه پشت سرش نشسته از پا درآورد!» (حكمت 296نهج البلاغه).
آيا نمي توان با وجود رقابت و تفاوت، اختلاف ها را مديريت كرد و سياست را به سامان عقلانيت و اخلاق رساند؟! مخاطب اين پرسش فقط طيف هاي اصولگرا نيستند هرچند كه آنان به عنوان متوليان امروز اجزاي حاكميت، به تامل در ابعاد اين پرسش سزاوارترند. گزاره اصلي اين است كه «تكالب» جايي نه در منطق ديني و نه در تراز عقلانيت ندارد. متحد جان هاي مردان خداست و اين جان گرگان و سگان است كه از هم جداست. منطقي است اگر صاحب منصبان در رژيم صهيونيستي همديگر را سگ هايي كه زياد پارس مي كنند خطاب قرار دهند يا در فرانسه اندكي مودبانه تر با هم ديالوگ كنند و مثلا شعار دهند «هركس به ساركوزي راي دهد، گاو است». با اين وجود، ساركوزي در فرانسه پيروزي رقيب خود را - آن هم با 3درصد اختلاف راي - پذيرفت و تبريك گفت و در رژيم صهيونيستي، همان ها كه يكديگر را سگ خطاب مي كردند، دولت ائتلافي تشكيل دادند تا رژيم تل آويو بيش از اين در گرداب بحران هاي عظيم فرو نرود. بي گمان در اين دو رويداد اندرز و عبرت است كه مولاي متقيان فرمود «در هر چيز اندرز و عبرت است براي عبرت اندوزان صاحب خرد».
«لجاجت» يكي از بزنگاه هاي خودزني و انتحار است همچنان كه تعصب باطل. پيامبر اعظم(ص) فرمود «از لجاجت بپرهيزيد كه آغاز آن ناداني و پايان آن پشيماني است». و از اميرمؤمنان فراوان نقل شده كه «لجاجت، زيان بارترين چيزها در دنيا و آخرت است... جنگ ها در پي دارد و دلها را از كينه پر مي كند... بذر شرارت است... تدبير را سست مي كند ... راكب خود را به زمين مي زند... انديشه را تباه مي سازد... و براي انسان لجوج هيچ تدبيري نيست.» اولياي دين فرموده اند هركس لجاجت بورزد و به آن پاي فشارد، بخت برگشته اي است كه قلب او زنگار بسته و پيشامدهاي بد بالاي سر او مي گردد.» و آنچه قفل اين زنجير دست و پاگير مي نمايد، تعصب باطل است. تعصب ناروا ظاهرا سياستمداران را نسبت به حلقه ها يا اشخاص خاص غيرتي مي كند اما در باطن رشته هاي حقيقي غيرت آنها را شل مي كند. غيرتي مي شوند نه براي حدود الهي، به هم مي ريزند اما نه براي حقوق مردم، برمي آشوبند اما نه آنجا كه بايد. آخر اين خط را حضرت اباعبدالله الحسين(ع) هشدار داد آنجا كه اهل ايمان را از سرنوشت احبار و برگزيدگان يهود برحذر داشت؛ مي ديدند حدود الهي نقض مي شود و دم برنمي آوردند اما اگر گمان مي بردند چيزي حق آنهاست در ستاندن آنها به هر قيمت دريغ نمي كردند. شدند شايستگان لعنت خدا!
امام سجاد عليه السلام فرمود «تعصبي كه انسان به خاطر آن مرتكب گناه مي شود، اين است كه شرار طايفه خود را بهتر از خوبان گروه ديگر ببيند و تعصب اين نيست كه انسان به طايفه و قوم خود محبت داشته باشد بلكه آن است كه قوم خود را براي ظلم ياري دهد.» اگر كساني مدعي طرفداري از خط امام(ره) هستند، نمي توانند با گروه هايي الفت و ائتلاف كنند كه دشمنان اين مرام بودند. و اگر كساني شعار سازندگي يا عدالت را سر دست گرفتند، سزاوار نبود كه از مفسدان اقتصادي و غارتگران بيت المال و صاف كنندگان جاده فساد صرفا به اعتبار عصبيت هاي باندي جانبداري كنند، اتفاقي كه مع الاسف در دوره هاي مختلف رخ داد. باوركردني نبود اما در وزارت كشور دولت اصلاحات، براي يك متهم فساد ستاد حمايت تشكيل دادند و بست نشستند. يا در دولتي ديگر بسيج شدند تا از سرعت محاكمه بكاهند و اعتبار دادگاه را ملكوك كنند. اين غيرت از كجا آمد كه برخي مدعيان آباداني و سازندگي و اصلاحلات و عدالت طلبي را تبديل به سپر بلاي مفسدان اقتصادي و فرهنگي و سياسي و انگشت نما كرد؟!
مي شود از زاويه ديگري به ماجرا پرداخت تا خيلي هم به كسي برنخورد. چه تغييري در كمتر از 2 سال رخ داد كه موجب شد جناب طلحه و زبير بيعت خود را با اميرمؤمنان(ع) بشكنند و از مطالبه عدالت- كه تا مرز تندروي و ترور خليفه سوم پيش رفت- به نقيض آن يعني ويژه خواهي و امتيازطلبي برسند و سرانجام دست ائتلاف در دست امثال مروان بن حكم و وليدبن عقبه اي بگذارند كه اساسا به اعتبار حضور اشرافي و بدعتگزار آنها در حاكميت خليفه سوم سر به شورش و اعتراض گذاشته بودند؟ اين وسط كدام تحول پيش آمده بود؟ يا مي توان پرسيد كدام بلا به جان فرقه خوارج افتاده بود كه به معاويه حسن ظن و اعتماد مي كردند اما نسبت به علي بن ابيطالب(ع) دچار سوءظن شده بودند؟ نه به آن خوش بيني و نه به اين بدگماني! درد آقاي اشعث بن قيس- پدر محمدبن اشعث سردسته خو ن آشامان كربلا و جعده همسر جفاكار امام حسن عليه السلام- دين نبود اما با اين وجود تبديل به مقتداي دينداران خوارجي شد. آنها اگر تعادلي در دينداري داشتند چرا از خوردن خرمايي كه از شاخه نخلي به پشت ديوار افتاده بود، عذاب وجدان مي گرفتند و حلاليت مي خواستند اما شكم يك انسان مسلمان و همسر باردار وي را صرفا به اعتبار اينكه محبت اميرمؤمنان(ع) در دلشان بود، سفره كردند و آخ هم نگفتند؟! آيا تلخ و عبرت آموز نيست؟
آغاز اين سقوط از كجا بود؟ بدعت آوردن و خود را تراز حق بلكه بالاتر از آن دانستن از يك سو و پشت به پشت هم دادن در امر باطل؟ رجل سياسي با سابقه بودن اما سر بزنگاه، سربازگيري شدن در خدمت جبهه باطل؟!زبير سيف الاسلام را با وليدبن عقبه اي كه به خاطر شرابخواري و فسق علني، به دست علي بن ابيطالب(ع) حد بر او جاري شد چه معاملت؟! به كسي برنخورد اما سلطنت طلبان و نهضت آزادي و انواع فرقه هاي نفاق را چه نسبت با نخست وزير و رئيس مجلس و رئيس جمهور اسبق جمهوري اسلامي؟! يا فلان مدير دولتي را چه تجانس با متهم اول فساد بانكي كه باعث لابي اين دو در طبقه هفتم فلان هتل شود؟ و يا اصولگرايان مجلس را چه نسبت با آلودگان فتنه و آشوبگري و يارگيري از آنها در رقابت هاي درون گروهي فراكسيون اصولگرايان؟! و... آيا اين همه عمل زدگي انواع طوايف سياسي، علت كافي نيست براي اينكه فرصت ها و چالش هاي مهم ملي بعضا به حاشيه بيفتد و حاشيه سازان، معركه گير و ميداندار شوند؟! بايد نگران باشيم اگر برخي اختلاف سليقه ها و رقابت هاي ما از دوئل يا خودزني سردر مي آورد اما آنجا كه بايد در مبارزه با مفاسد و معارضه با دشمنان جديت مجاهدان را داشته باشيم، به تفرقه ميان دوستان يا ائتلاف با نامحرمان ميل كنيم. يارگيري از اغيار در وزن كشي ها و رقابت ها، دوستي با مارهاي خوش خط و خالي است كه زماني طيفي از مدعيان اصلاح طلبي را زهرآگين خود كرد و اكنون مي تواند مدعيان اصولگرايي را از پا درآورد؛ به بهانه انتخابات رياست جمهوري باشد يا مجلس و هيئت رئيسه آن يا هر دستاويز ديگر.
چه خطاب عتاب آميزي دارد كلام الهي در آيه 75 سوره نساء.مي فرمايد شما را چه شده كه در راه خداوند و مستضعفان - از مردان و زنان و كودكان - مجاهدت نمي كنيد درحالي كه فرياد استغاثه آنها بلند است. جاي شگفتي خواهد بود اگر مؤمنان به پروردگار، فرصت هاي بزرگ پيروزي و فرياد استغاثه ستمديدگان را در بزنگاه تاريخ ببينند اما نشسته بر مركب لجاجت، مشغول خراشيدن سيماي هم و دوئل با يكديگر باشند. مولاي متقيان بارها غمگنانه از اجتماع دشمنان بر باطل خويش و پراكندگي دوستان ازحق گلايه كرد، گلايه اي كه مخاطبان خود را هرگز از ملامت و سرزنش رها نخواهد كرد. امام درباره هجوم سپاه غارتگر شام- به فرماندهي بسر بن ارطاه - و سنگيني ياران در مقابله با اين تهاجم مي فرمايد: «به خدا سوگند يقين دارم كه آنها به زودي اقتدار را از شما مي گيرند به خاطر اجتماعشان بر باطل خود و تفرقه شما نسبت به حق تان، و به خاطر نافرماني امام خويش در امر حق و اطاعت آنها از پيشوايشان در امر باطل، و اينكه آنها نسبت به صاحب خود اداي امانت مي كنند و شما خيانت مي كنيد» (خطبه 52 نهج البلاغه).
آن حضرت در خطبه ديگري كه واكنش به هجوم سپاه شام به منطقه انبار و تبيين فضيلت جهاد است، تأكيد مي كنند «جهاد دري از درهاي بهشت ... و سپر محكم و زره استوار الهي است كه هر كس از سر اختيار از آن رو گرداند خداوند لباس مذلت و بلا به او مي پوشاند... من شب و روز و پنهان و آشكار شما را به جهاد با اين قوم فراخواندم و گفتم با آنها بجنگيد پيش از آن كه به جنگ شما بيايند، كه به خدا سوگند با هيچ گروهي در خانه اش نجنگيدند مگر اينكه او را ذليل كردند. اما شما تكليف را به گردن هم انداختيد و يكديگر را خوار ساختيد تا مهاجمان از هر سو تاختند... شگفتا! شگفتا! كه به خدا سوگند اجتماع آنها بر باطل خويش و تفرقه شما از حقتان، قلب را مي ميراند و اندوه و غم را با خود مي آورد. زشتي و اندوه بر شما باد كه نشانه هايي براي تيرهاي دشمن شده ايد؛ غارت مي شويد اما حمله نمي كنيد. مي جنگند و نمي جنگيد. و خدا نافرماني مي شود و شما رضايت مي دهيد...» (خطبه 72 نهج البلاغه).
همه غيرتي مي شوند و رگ گردن شان بيرون مي زند. اما بايد به اين غيرت هويت و جهت داد تا فقط براي رضاي خدا و خلق بجنبد و بس. سياستمداراني كه غيرتشان ته كشيده، بايد نگران شوند از اين عارضه. آنها هم كه بر سر حواشي غيرتي مي شوند و زمينه غفلت از مصلحت ها و اولويت هاي بزرگ را فراهم مي كنند يا اساسا در آتش اين حواشي مي دمند و رهزنان را فراري مي دهند، دچار نوع ديگري از اين عارضه اند. شماري از سياستمداران و رسانه هاي آنها را بايد نهيب زد كه غيرت شما كجاست و شماري ديگر را كه اهل بصيرت و غيرتند بايد به اين كلام اميرمؤمنان پس از كشته شدن سران پيمان شكن فتنه جمل رهنمون شد كه از «صبر در كنار بصيرت» خبر دادند و خطاب به آنها فرمودند: «پيوسته منتظر عواقب خيانت شما بودم و آثار فريب خوردگي را در سيماي شما مي ديدم. لباس دين شما را از من مي پوشاند و صدق نيتم مرا بر باطن شما بصير و بينا مي ساخت» (خطبه 4 نهج البلاغه). يعني كه صبر سازنده و فعال مأموريت اميرمؤمنان بود در قبال گرويدگان به فتنه و انحراف تا فرصت جبران داشته باشند و در غير اين صورت بر طبل رسوايي خود بكوبند. به همين دليل هم امام پرچمداران مقابله با فتنه را صاحبان بصيرت و صبر- و نه صرف بصيرت- معرفي كرد و فرمود الا و لايحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر.
محمد ايماني

 



دندون (گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي گويانيوز، معروف به «سيانيوز» از گروه هاي اپوزيسيون درخواست كرده كه كمتر حرف بزنند.
گفتم: ولي اين حيوونكي ها تنها كاري كه بلدند، حرف زدن است، اگر حرف هم نزنند كه فقط به درد لاي جرز ديوار مي خورند.
گفت: خطاب به آنها نوشته است؛ فايده حرف زدن ها و نوشته هاي شما چيست؟! غير از اين كه با اظهارات خودتان براي ستون گفت و شنود كيهان سوژه درست مي كنيد؟!
گفتم: با اين حساب، حرف زدن آنها بي فايده هم نيست.
گفت: نوشته؛ به جاي اينهمه حرف زدن و سوژه درست كردن براي كيهان، قسمتي از وقت خودتان را صرف فكر كردن كنيد تا از اشتباهات پي درپي جلوگيري كرده باشيد.
گفتم: ديگه خيلي دير شده! يارو رفت دندانپزشكي گفت؛ دندون عقلم خيلي كج و كوله دراومده. دكتر گفت؛ بشين برات بكشم! يارو گفت؛ نه! طاقت درد ندارم. راه ديگه اي نداره؟ و دكتر با عصبانيت گفت؛ چرا! بشين يك كمي نصيحتش كنم شايد رو به راه بشه!

 



پايان اجلاس شرم الشيخ سكان جنبش عدم تعهد شهريورماه رسما به ايران سپرده مي شود

نشست دو روزه وزراي امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم (نم) در شرم الشيخ مصر در حالي پايان يافت كه قرار است جمهوري اسلامي ايران رياست اين جنبش را از شهريورماه به مدت سه سال به عهده گيرد.
در نشست وزراي خارجه كه طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد اعضا به ارائه ديدگاه ها و مواضع خود در خصوص مسايل منطقه و بين المللي پرداختند و پيش نويس بيانيه شانزدهمين نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران را بررسي و آماده كردند.
عمده موارد مطرح شده در اين نشست مربوط به مسائل فلسطين، سوريه و سودان بود كه نمايندگان عضو نم بر اقدامات بيشتر جنبش عدم تعهد در خصوص پايان يافتن مشكلات و بحران هاي موجود در اين كشورها تاكيد كردند.
به گزارش ايرنا شانزدهمين نشست سران جنبش عدم تعهد از پنجم تا دهم شهريور در تهران برگزار و رياست اين جنبش به مدت سه سال به جمهوري اسلامي ايران واگذار مي شود.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز پس از ورود به شرم الشيخ در سخناني تاكيد كرد ميزباني آتي اجلاس سران جنبش عدم تعهد در شهريورماه امسال در تهران، جايگاه بين المللي جمهوري اسلامي ايران را در عرصه بين المللي و تعاملات سياسي افزايش مي دهد.
وي اعلام كرد كه وزارت امور خارجه در حال ارسال دعوت نامه هاي اين اجلاس است.
«محمد كامل عمرو» وزير امور خارجه مصر، نخستين سخنران اعضاي نم در روز نخست اجلاس بود كه در سخناني نقش ايران در اين جنبش را مورد ستايش قرار داد و از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد خواست اكنون كه 134 كشور جهان فلسطين را به رسميت شناختند همه كشورهاي اين جنبش دولت فلسطين را به رسميت بشناسند و با اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي اعلام همبستگي كنند.
علي اكبر صالحي در سخنراني خود در روز نخست اجلاس ضمن اظهار تاسف از اجرا نشدن ماده 6 معاهده NPT در خصوص نابودي سلاح هاي هسته اي تاكيد كرد كه از هيچ تلاشي براي ملزم كردن رژيم صهيونيستي به تامين شرايط لازم براي تحقق هدف «عاري از سلاح هسته اي شدن منطقه خاورميانه» نبايد فروگذار كرد.
وي تاكيد كرد، محدوده زماني پيشنهادي از سوي جنبش عدم تعهد براي نابودي سلاح هاي هسته اي تا سال 2025 تنها در صورتي مي تواند محقق شود كه اعضاي جنبش نم در پيگيري آن مصمم و پابرجا باشند.
وي، در عين حال امتناع لجوجانه رژيم صهيونيستي در پيوستن به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي (NPT) را همچنان مانع اصلي بر سر راه اجراي جهان شمول اين پيمان بيان كرد.
صالحي بار ديگر بر پايبندي جمهوري اسلامي ايران به تعهدات بين المللي خود در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي و ديگر معاهدات بين المللي در زمينه سلاح هاي كشتار جمعي تاكيد كرد و گفت: مصمم هستيم كه از حق خود در چارچوب اين معاهده بهره مند شويم.
ديدارهاي دوجانبه
وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه اين اجلاس با برخي از همتايان خود از كشورهاي يمن، ارمنستان، افغانستان، كره شمالي، عراق، آذربايجان، ارمنستان، هند و قائم مقام وزير امور خارجه فنلاند به طور جداگانه ديدار و درباره مسايل منطقه اي و بين المللي گفت وگو كرد.
به گزارش مهر، ادوارد نعلبنديان وزير خارجه ارمنستان در حاشيه نشست وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در شرم الشيخ در ديدار با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان، سفر اخير خود به تهران را مايه خشنودي خواند و نتايج آن را كاملا مثبت و سازنده توصيف كرد.
وي از صالحي براي سفر به ارمنستان دعوت به عمل آورد و بستر بسط و توسعه روابط همه جانبه دو كشور را آماده و مناسب خواند.
وزير خارجه كشورمان نيز با اشاره به روابط خوب جمهوري اسلامي ايران با همسايگان از جمله ارمنستان، اظهار داشت: ما نمي خواهيم همسايگانمان در اختلاف باشند و همه با هم بايد دست در دست يكديگر براي دوري از اختلاف و سوءتفاهم اهتمام ورزند تا در پرتو دوستي و نزديكي كشورها صلح و ثبات و آرامش منطقه تضمين شده و رفاه، آسايش، توسعه و ثبات مردم تأمين شود؛ چرا كه هدف غايي خدمت به مردم منطقه است.
«المار محمد ياراف» وزير خارجه آذربايجان نيز در ديدار با علي اكبر صالحي با ابراز خرسندي از سفر خلف خلف اف معاون وزارت خارجه اين كشور به تهران، نتايج اين سفر را اميدواركننده خواند و ابراز اميدواري كرد اين سفر در جهت گسترش و تعميق روابط فيمابين كمك كند.
المار محمد ياراف گفت: جمهوري آذربايجان خواهان بهترين روابط با جمهوري اسلامي ايران است و استمرار و افزايش رايزني ها در جهت حل هر مسئله و رفع هر چه سريع تر هرگونه ابهام مفيد است.
همچنين هوشيار زيباري وزير خارجه عراق نيز در ديدار با علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان اعلام كرد كه عراق همه امكانات را بسيج كرده است تا نشست آتي ايران و 1+5 در بغداد به بهترين وجه برگزار شود.
وي ابراز اميدواري كرد كه از اين نشست نتيجه مثبتي حاصل شود كه همه از جمله عراق به عنوان يك بازيگر در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي از آن نفع ببرند.
قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند نيز در ديدار با صالحي اظهار داشت: ما هيچ مشكلي بر سر راه گسترش روابط نمي بينيم و علاقه مند به گسترش مناسبات فيمابين هستيم.
جنبش عدم تعهد هم اكنون داراي 120 عضو شامل 53 كشور آفريقايي، 40 كشور آسيايي، 26 كشور آمريكاي لاتين و كارائيب و كشور بلاروس از اروپا است. همچنين 18 كشور و 10 سازمان نيز عضو ناظر اين جنبش هستند.
وزير امور خارجه كشورمان و هيئت همراه، عصر پنجشنبه به وقت محلي، شرم الشيخ را به مقصد تهران ترك كرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ميلاد حضرت فاطمه زهرا دخت نبي اعظم(ص) را به تمامي زنان آزادي خواه جهان به ويژه به مادران و همسران و خواهران ايران اسلامي و شهيد داده ها تبريك و تهنيت عرض مي كنم. همچنين ميلاد امام راحل خميني بت شكن فرزند شايسته آن بانوي پرهيزگار كه تحولي جهاني به وجود آورد. شايسته است دختران و زنان و مادران و مردان به چنين انسان هاي والامقامي تاسي كنند و از آنها درس انسانيت بياموزند نه از انسان هاي خاكي و مادي و ملحد.
طاهري
¤ ولادت با سعادت بانوي دو عالم ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) را به مردم مسلمان ايران تبريك عرض مي كنم.
0473---0913 و بوربور از ورامين
¤ چرا صدا و سيما به جاي مسجد الاقصي دائم تصوير قبه الصخره را نشان مي دهد؟ شايسته است رسانه ها در اين اقدام جلوتر از مردم باشند نه عقب. طي 33 سال انقلاب هرگاه نام فلسطين و صهيونيست هاي غاصب به ميان آمده ياد و نام اولين قبله گاه مسلمين در ذهن ها تداعي مي كند ولي متاسفانه طي اين مدت هر تصويري كه از اولين قبله در ذهنشان خطور كرد و ديدند تصوير مسجد قبه الصخره بود كه به نام مسجد الاقصي به مردم معرفي شد؟!
يك دانشجوي هموطن
¤ طرح تفصيلي از يك سو قيمت مسكن و زمين را در شهرها بالا برده از سوي ديگر توقف ساخت در بافت هاي فرسوده را به دنبال داشته است. از همه مهم تر مردم در شهرداري ها به خاطر مبهم بودن اين طرح سرگردان هستند. جالب اين كه خود كاركنان شهرداري نيز نسبت به طرح فوق كاملا توجيه نيستند.
1889---0912
¤ برنامه هفت سيما كه خوشبختانه پخش آن متوقف گرديد و قرار شده مجري آن تغيير پيدا كند به حدي ديدن آن بنده را ناراحت مي ساخت كه حاضر بودم چنانچه مشكلي براي آبروي نظام به وجود نياورد دست به هر حركت اعتراض آميزي بزنم.
7441---0914
¤ وقتي در برنامه مجله خبري ساعت 91 مورخ 17/2/19 مشاهده كردم پزشكان جوان و باتجربه ايراني، نسل چهارم دستگاه همودياليز را ساخته و كشور را از خريد آن از آلمان بي نياز كرده اند احساس غرور كردم. اما حيف از پولي كه از بيت المال هزينه بعضي از فوتباليست هاي بي اخلاق و بي ثمر كشور مي شود.
1752---0911
¤ با توجه به اعلام دولت مبني بر ارزان شدن حداقل 02 درصدي محصولات لبني پس چطور ماست 5/2 كيلويي وارنا از 3500 تومان به 3700 تومان افزايش يافت؟
يك هموطن از ورامين
¤ تحريم نوعي جنگ خاموش است. كاش دولت و مسئولين مانند دوران دفاع مقدس دست مردم را مي گرفتند نه اينكه در اين معركه ملت را به امان خدا رها كنند و مشغول مكاتبات بي حاصل با يكديگر بشوند.
8457---0939
¤ در قراردادهايي كه سازمان آب و فاضلاب تهران با پيمان كاران منعقد مي كند نظارت و بازرسي دقيق وجود ندارد. به عنوان مثال از نزديك شاهد هستم كه قرارداد بسته شده ولي كارفرما وسايل كار ندارد كه در اختيار پيمان كار قرار بدهد. در نتيجه كار عقب افتاده و فشار آن روي مردم مي آيد.
فراهاني
¤ در خياباني كه ساكن هستيم حدود 21واحد مسكوني در طول 2سال اخير تخريب و نوسازي شده است. در اين چند سال علاوه بر تحمل آلودگي صوتي بر روي كليه اسباب و اثاثيه زندگي ما گرد و خاك نشسته است. عرض مي كنم آيا صاحبين اين پروژه ها كه از اين رهگذر به سودهاي آنچناني مي رسند در قبال اذيت و آزار همسايگان مسئول نيستند و نبايد غرامتي بپردازند.
8717---0935
¤ شهرداري در ميدان صنعت طرح معرق كاري بر روي ديوار سنگي را شروع كرده است. ديوار سنگي به خودي خود زيباست چه ضرورتي به هزينه گزاف ديگر وجود دارد؟ آيا هزينه ضروري تري در اين پايتخت وجود ندارد؟
فلاح
¤ سابقه تشكيل كار گروه خاص مبارزه با گران فروشي در كشور ما زياد است ولي متأسفانه هيچ موقع اقدام مؤثر از اين كار گروهها نديده ايم چرا كه بعد از مدتي به روزمرگي افتاده اند به طوري كه بود و نبود آنها فرق نداشته است.
0270---0916
¤ اگر شهرداري ماهشهر گوش به اين پيشنهاد بدهد و جوي عميق فاضلاب بين «خور ماهشهر» و اداره پست شهر را سرپوشيده كند چند استفاده دارد، از جمله اينكه مسير فوق ايمن شده رفت و آمد شهروندان راحت تر و از همه مهمتر چهره زيبايي به شهر داده مي شود.
6580---0912
¤ مدرسه ابتدايي دخترانه زينبيه واقع در خيابان مخبر شمالي منطقه 41 آموزش و پرورش توسط افراد خيرخواه و نيكوكار در حال بازسازي است، اما پيمانكار به دليل مشكلات مالي، كار را متوقف كرده و پروژه نيمه تمام رها شده است. از آنجا كه چند ماه ديگر سال تحصيلي جديد فرا مي رسد از مسئولين اداره كل نوسازي مدارس استان تهران درخواست داريم مساعدت كنند تا اين پروژه هر چه زودتر تكميل شود.
پيروي
¤ معلوم نيست با چه استدلالي هر سال مديران بانك شهر وابسته به شهرداري تغيير پيدا مي كنند. افراد جديدي كه به عنوان مدير معرفي شده اند عذر 052نفر از كاركنان و نيروهاي خدماتي شعبه هاي اين بانك در تهران را خواسته اند. يكي از كاركناني كه جواب كرده اند بنده با 7 سال سابقه كار هستم. حال نمي دانم چه بايد بكنم و جواب خانواده را چه بدهم.
م-ن
¤ زيرگذري كه در انتهاي خيابان شهر مرند احداث شده بود يك روز پس از افتتاح يعني 32بهمن ماه مسدود شد و كوچه اي كه خيابان شمس را به خيابان عنايت وصل مي كرد و تنها راه ارتباطي اهالي خيابان شمس به طرف داخل شهر بود به صورت مخروبه و نيمه كاره رها شده است. از مسئولين امر تقاضا مي شود ضمن بررسي و بازرسي و بازديد از محل در بن بست قرار گرفتنمان را گزارش نمايند. شايد فرجي شد.
9695---0938
 



لاريجاني: چشم انداز مناسبات ايران و پاكستان بسيار روشن است

رئيس مجلس شوراي اسلامي كشورمان با اشاره به توافقات و تفاهمات دو كشور پاكستان و ايران و افزايش سطح مبادلات اقتصادي و تجاري، چشم انداز مناسبات دو جانبه را بسيار روشن و اميدواركننده خواند.
علي لاريجاني در ديدار با رئيس مجلس ايالتي «خيبر پختون خواه» پاكستان اظهار داشت: در طول سال هاي گذشته به رغم مشكلات و بحران هاي فراوان در منطقه، مناسبات برادرانه ميان ايران و پاكستان با درايت رهبران دو كشور همواره رو به پيشرفت و توسعه بوده است.
وي به اهميت و نقش مناسبات پارلماني دو كشور اشاره كرد و افزود: بايد از تمام ظرفيت هاي موجود از جمله جايگاه قوي مجالس در دو كشور براي گسترش و تعميق همكاري هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي ايران و پاكستان بهره برد. لاريجاني در ادامه با اشاره به توافقات و تفاهمات دو كشور براي افزايش سطح همكاري هاي اقتصادي- تجاري به 10 ميليارد دلار در سال 2014، چشم انداز مناسبات دو جانبه را بسيار روشن و اميدواركننده خواند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه اجراي توافق دو كشور را براي احداث خط لوله گاز ايران به پاكستان بسيار مهم دانست.
براساس اين گزارش، كرامت الله چغرمتي، رئيس مجلس ايالتي خيبرپختون خواه پاكستان نيز در اين ديدار با بيان اشتراكات و مناسبات تاريخي، فرهنگي و ديني دو ملت، بر اراده رهبران و مردم پاكستان براي توسعه همه جانبه مناسبات برادرانه با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.
وي افزود: ملت پاكستان هيچگاه كمك ها و حمايت هاي دولت و مردم ايران را در مشكلات از جمله در حادثه سيل ويرانگر سال گذشته فراموش نخواهد كرد.

 



بعد از ادعاي مغاير بودن با قانون اساسي رئيس جمهور قانون نظارت بر نمايندگان را ابلاغ كرد

رئيس جمهور كه چند روز قبل قانون نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس را مغاير قانون اساسي دانسته بود، اين قانون را براي اجرا به مجلس ابلاغ كرد.
محمود احمدي نژاد در نامه اي به مجلس شوراي اسلامي قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان را براي اجرا ابلاغ كرد.
متن كامل نامه رئيس جمهور به شرح ذيل است:
شماره 20991؛ 19/2/1391
مجلس شوراي اسلامي
قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان كه در جلسه علني روز سه شنبه مورخ پانزدهم فروردين ماه يك هزار و سيصد و نود و يك مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 30/1/1391 به تاييد شوراي نگهبان رسيده و طي نامه شماره 4985/474 مورخ 9/2/1391 مجلس شوراي اسلامي واصل گرديده بود، به پيوست جهت اجرا ابلاغ مي گردد.
رئيس جمهور - محمود احمدي نژاد
خاطرنشان مي شود احمدي نژاد چند روز قبل در نامه اي كه به رئيس هيئت عالي حل اختلاف قوا نوشته بود، به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان اعتراض كرده بود.
احمدي نژاد در حالي در آن نامه، قانون نظارت بر نمايندگان را خلاف قانون اساسي دانسته بود كه تشخيص مغايرت قوانين با قانون اساسي اساسا بر عهده شوراي نگهبان است.

 



«آقاي تغيير» دست به دامن همجنس بازان شد!(خبر ويژه)

باراك اوباما برخلاف روساي جمهور سابق آمريكا بطور رسمي از همجنس گرايان حمايت كرد تا در آستانه انتخابات رياست جمهوري اين كشور معلوم شود كه همه گزينه هاي «آقاي تغيير» بر روي ميز است.
پس از راي منفي ايالت كاروليناي شمالي به قانوني شدن ازدواج همجنسگرايان، اوباما در يك مصاحبه تلويزيوني به حمايت از همجنسگرايان پرداخت.
علاوه بر اوباما، جو بايدن معاون وي، و آرنه دونكان هم از ديگر مقامات بلندمرتبه آمريكايي هستند كه در چند روز اخير از گروه هاي همجنسگرا حمايت كرده اند.
اوباما در مصاحبه اي كه اخيرا با شبكه تلويزيوني اي بي سي انجام داد، در حمايت از همجنسگرايان گفت: در يك نقطه مشخص من به اين نتيجه رسيدم كه براي من شخصا اين بسيار مهم است كه به جلو حركت كنيم و بپذيريم كه، فكر مي كنم زوج هاي همجنس بايد بتوانند ازدواج كنند.
اوباما همچنين در ادامه صحبت هايش از تعهد خود و دولتش براي كمك به افزايش حقوق همجنس بازان خبر داد.
حمايت اوباما از همجنسگرايان در حالي است كه گفته مي شود وي اولين رئيس جمهوري است كه به حمايت از ازدواج همجنسگرايان پرداخته است.
اوباما كه پيش از اين تلاش داشت شرايط را به گونه اي نشان دهد كه مي تواند از همه گزينه ها عليه مخالفان استفاده كند اكنون در آستانه انتخابات رياست جمهوري به فلاكتي افتاده است كه گزينه حمايت همجنسگرايان را روي ميز تبليغات انتخاباتي خود قرار داده است.
گفتني است، صداي آمريكا -VOA- اين اقدام اوباما را تفرقه انگيز دانست و نوشت: پرزيدنت اوباما روز چهارشنبه در مصاحبه اي با شبكه خبري اي بي سي اعلام كرد او هنوز معتقد است بايد به زوج هاي همجنس اجازه ازدواج داده شود و مساله بالقوه تفرقه انگيزي را در حالي كه مي خواهد براي بار دوم به رياست جمهوري برگزيده شود، مطرح ساخت.
صداي آمريكا افزود: اوباما قبلا از پشتيباني از ازدواج همجنسگرايان خودداري مي كرد و مي گفت نظريات او در اين مقوله هنوز شكل نگرفته است.

 



وضعيت قرمز در قاره سبز(خبر ويژه)

مقامات سياسي كشورهاي اروپايي خواستار انحلال اتحاديه اروپا شدند تا آتشفشان انقلاب ها در قاره سبز، همه چيز را به ورطه نابودي نكشاند.
به دنبال موج گسترده افزايش نارضايتي هاي مردم در كشورهاي اروپايي رهبر حزب استقلال انگليس با اشاره به بالا گرفتن نارضايتي ها در منطقه يورو، نسبت به احتمال وقوع انقلاب در برخي از كشورهاي اروپايي، هشدار داد.
«نايگل فريگ» رهبر حزب استقلال انگليس طي سخناني در پارلمان اروپا، افزايش تعداد احزاب در كشورهاي اروپايي را نشانه اي بر تولد مجدد سوسياليسم ملي در كشورهايي نظير يونان دانست.
بي بي سي گزارش داد فريگ كه حزب او خواستار خروج انگليس از اتحاديه اروپاست، با اشتباه ارزيابي كردن مسير اتحاديه اروپا، خواستار پايان پروژه اتحاديه اروپا و انحلال اين اتحاديه شد.
در همين ارتباط، «الكس تسيپراس» رهبر حزب چپگراي يونان، وام صندوق پول بين الملل و اتحاديه اروپا و همچنين نتايج ناشي از سياست هاي رياضتي را «وحشيگري» ناميده بود.
فريگ در ادامه اتحاديه اروپا را به كشتي «تايتانيك» تشبيه كرد كه اكنون به كوه يخ برخورد كرده است. او اين اتحاديه را اتحاديه «شكست اقتصادي» ناميد كه مملو از بيكاري و رشد اندك است.
او در نهايت با اشاره به اين موارد، گفت: اتحاديه اروپا خطر بزرگي براي كل قاره به حساب مي آيد. ما با نارضايتي جمعي روبرو هستيم، و حتي احتمال انقلاب در برخي از كشورها وجود دارد.
هرچند تاكنون اجلاس ها و همايش هاي پي در پي با حضور مقامات ارشد كشورهاي اروپايي براي حل معضلات اقتصادي اروپا برپا شده است اما رسانه هاي غربي اذعان مي كنند كه مشكلات وخامت بار اقتصادي حل نشده و مقامات سياسي فقط عكس يادگاري مي گيرند.

 



لوموند: با نقض حقوق بشر در فلسطين هيچكس دموكراسي غرب را باور نمي كند (خبر ويژه)

بي اعتنايي غرب به نقض گسترده حقوق بشر در فلسطين شرم آور است و بي علت نيست كه آنها در خاورميانه گفتمان اروپايي را به استهزا مي گيرند.
نشريه فرانسوي لوموند ديپلماتيك با انتشار اين مصاحبه نوشت: لحظه اي تصور كنيد كه در كشور چين، دو هزار زنداني سياسي به مدت چند هفته دست به اعتصاب غذا زده باشند؛ يا اين كه دو هزار زنداني سياسي ديگر در روسيه اعتصاب غذا كرده باشند، ترديدي نيست كه تلويزيون ها و راديوها با شتاب عليه نقض حقوق بشر در اين كشورهاي دوردست بسيج شده و عنوان نخست برنامه هاي خبري خود را به آن اختصاص مي دهند و با نكوهش نقض حقوق ابتدائي بشر، از مقامات كشورشان خواهند خواست كه نسبت به اين مسئله واكنش نشان دهند يا حتي مداخله كرده و عليه پكن و مسكو مجازات هائي اعمال كنند. واقعيت چيست؟ دو هزار زنداني واقعا اعتصاب غذا كرده اند، اما در فلسطين! اين رويدادها ظاهرا توجهي به خود جلب نكرده است. مدتهاست كه مي دانيم، فلسطيني ها، اعراب و مسلمانان انسان هايي مساوي با ديگران نيستند.
اين نشريه فرانسوي اضافه كرد: ريچارد فالك گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد براي حقوق بشر در سرزمين هاي اشغالي فلسطين، با گزارش اعتصاب غذاي زندانيان فلسطيني اعلام كرد «از نقض دائمي حقوق بشر در زندان هاي اسرائيل منزجر شده است. از سال 1967، تعداد 750 هزار فلسطيني از جمله 23 هزار زن و 225 هزار كودك در زندان هاي اسرائيل زنداني شده اند، يعني 20 درصد كل جمعيت فلسطيني سرزمين هاي اشغالي». نتيجه اين است، سكوت بيشتر رسانه ها، عدم وجود كوچكترين فشاري بر دولت اسرائيل، عدم مشاهده هيچ برآشفتگي اخلاقي در روشنفكران نامدار!... زمين همچنان مي چرخد و برخي در شگفتند كه چرا گفتمان اروپائيان درباره دموكراسي و حقوق انساني، در جهان عرب بيشتر مايه ريشخند و استهزاء شده است.

 



ما از بيرون و اصلاح طلبان از درون هر دو غلط كرديم!(خبر ويژه)

تقلاي تدريجي اصلاح طلبان براي جدا كردن حساب خود از فتنه سبز و زيرسازي بازگشت به عرصه سياست و انتخابات، اپوزيسيون خارج نشين را نگران كرده است.
پايگاه اينترنتي خودنويس با اشاره به حضور مخفيانه برخي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و مواضع تند عباس عبدي در تخطئه جنبش سبز و حمايت از اقدام خاتمي نوشت: تكاپوي اصلاح طلبان براي انتخابات روز به روز ابعاد وسيع تري به خود مي گيرد. آنها مي خواهند به قدرت بازگردند اما آنچه در اين ميان مهم است مواضع آقايان موسوي و كروبي نسبت به اين طيف و تحريم انتخابات است كه فرصت سوءاستفاده از فضاي مبهم و دوپهلو و در عين حال بازي با كارت جنبش سبز را از اين گروه هاي سياسي مي گيرد. عبدي مي گويد بايد كوشش كرد تا نيروها به صورت ذخيره باقي بمانند. وقتي اين جمله عبدي را در كنار تكاپوي اين روزهاي «اصلاح طلبان» براي شعبده انتخابات پيش روي رياست جمهوري قرار مي دهيم، بسياري از رازها از پرده بيرون مي افتد. يك سال ديگر تا «انتخابات» باقيست و قرار است كه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در بهار 1392 خورشيدي برگزار شود.
خودنويس مي افزايد: افرادي نظير خاتمي كه زماني در اوج سركوب پس از انتخابات پيشين رياست جمهوري با «غلط كرديد» نسبت به شعار جمهوري ايراني واكنش نشان داد، با دروغي آشكار و با گذر از پيش شرط هايي كه در گذشته براي شركت در انتخابات ادعا مي كردند، مهر تاييد بي قيد و شرط بر گزينه انتخابات به هر شكل در جمهوري اسلامي زدند و حتي با طرح ادعايي براي اين كار آقايان موسوي و كروبي را نيز گواه گرفتند كه «آقايان موسوي و كروبي در درون نظام هستند.... من به صراحت اعلام مي كنم كه همه بزرگان و عزيزان از جمله آقايان كروبي و موسوي هم همين را قبول دارند.»
اين پايگاه اينترنتي نوشت: همچنين خبر مي رسد كه جدا از افرادي نظير رفسنجاني، خاتمي، موسوي خوئيني ها، منتجب نيا، محمد خاتمي، «مراجع سبزي» چون بيات، زنجاني، محمد دستغيب، محمدعلي ابطحي، موسوي لاري، سراج الدين موسوي، مجيد انصاري، علي اكبر محتشمي پور و گروه هايي نظير فراكسيون اقليت مجلس، اصلاح طلبان، روحانيون مبارز و ديگران در انتخابات مجلس شركت كردند. يا جناب بهنود با چسب اصلاح طلبي آغشته به وقاحت، «گاندي و مصدق و خاتمي» را به هم مي چسباند و تحريم انتخابات اسلامي را كار «تندروها» و «افراط طلب ها» مي داند و نتيجه مي گيرد كه «اين نقش اصلاح طلبان است كه به جز خير مردم نمي بينند. نظري به بالا ندارند. و قرني است كه ترميم تمام خرابي هاي تندروها به عهده اينان بوده است. جز همين امثال گاندي و مصدق و خاتمي نبودند كه سرزمين هاي شان را به سامان رساندند.»
در اين ميان افرادي نظير آقاي عبدي پا را از اين هم فراتر گذاشته شائبه اين كه ممكن است مثلا آقاي خاتمي زماني عضوي از جنبش سبز بوده باشند را رد كرده و اين ادعا را «نوعي كلاهبرداري سياسي» خواندند.
خودنويس تصريح كرده است: آنچه در اين ميان بسيار آزاردهنده و غيرقابل تحمل است سوءاستفاده رياكارانه طيف اصلاح طلبان نظير عبدي از ابهام موجود است كه از يك سو «بي برو برگرد» خاتمي و امثال خود را از جنبش سبز جدا مي دانند و حتي شائبه و ابهام انتساب طيف اصلاح طلبان به اين جنبش را «نوعي كلاهبرداري سياسي» مي خوانند اما از سوي ديگر با توسل به همين ابهام، به سوءاستفاده از كارت جنبش سبز دست مي زنند و رويا در سر مي پرورانند. بنابراين بسيار حياتي است كه موسوي و كروبي موضع بگيرند.

 



سرطان توهم در جان اپوزيسيون(خبر ويژه)

سايت گويانيوز با انتشار مقاله اي به انواع توهم در ميان اپوزيسيون جمهوري اسلامي پرداخت.
«م ن» كه خود را سكولار سبز ناميده درباره عوامل فرهنگي، سياسي، اخلاقي و رواني زمين گير شدن اپوزيسيون جمهوري اسلامي با متوهم خواندن اين اپوزيسيون نوشته است: از ابتداي پيروزي انقلاب گروه هاي مختلف از جمله حزب توده، ملي مذهبي ها و ليبرال ها و نيز مجاهدين خلق[منافقين] گمان مي كردند كه نظام نوپا با آنان كنار خواهد آمد و به عبارت بهتر به آنان باج خواهد داد.
وي در ادامه نوشته خود با عنوان اپوزيسيون متوهم با اعلام اين كه توهم از گروه هاي مورد اشاره از جمله حزب توده، ملي مذهبي ها و مجاهدين خلق[منافقين] به چپ ها و اصلاح طلبان دهه 70 تسري پيدا كرد نوشت:
جريان هاي سياسي و فرهنگي، و شخصيت ها و چهره هاي سياسي و فرهنگي اصلاح طلب اپوزيسيون خارج كشور نيز طي سه دهه گذشته عكس برگردان آنچه كه در داخل كشور وجود داشت و مي گذشت بوده اند. اصلاح طلبان حكومتي در هجرت به دليل موج مهاجرت روزنامه نگاران و متفكرانشان به خارج از كشور، كمك هاي مالي و تبليغاتي از سوي منابع اروپايي و آمريكايي، و پشتيباني جمهوري خواهان و سكولارهاي اصلاح طلب با قدرت و تواني بيش از پيش به راه خود ادامه داده اند.
گويا نيوز در ادامه توهم اپوزيسيون نسبت به قدرت و توان خود را نوع دوم توهمي دانست كه ضد انقلاب خارج نشين به آن مبتلاست و با اعلام اين كه كمك هاي ميليون ها دلاري آمريكا، هلند، انگليس و... به اپوزيسيون در توهم خودبزرگ پنداري آنان نقش مهمي ايفا مي كند نوشت:
توهم نسبت به توانايي و جايگاه اپوزيسيون سبب شده است اصلاح طلبان حكومتي در خارج از كشور، كه بيشترين شان تيپاخوردگان از بساط قدرت اند، بپندارند حتي مي توانند از اين سوي مرز حكومتي اسلامي اصلاح كنند. فيل هوا كردن با حجره هايي مثل «اتاق فكر»، «شورا»ي زيرزميني و نيمه مجهول الهويه و مجهول المكان «شوراي هماهنگي راه سبز اميد»، و صدور فرمان هاي حمله و محاصره و عقب نشيني مدني و غيرمدني حكومت اسلامي به اپوزيسيون داخل كشور با «اسب تروا» و ذوالجناح و يا از طريق «اسكايپ هاي مستقر در واشنگتن دي.سي» و «صداي آمريكا» و... از وخامت حال اين عزيزان خبر دارد.
توانايي مالي، تبليغاتي و رسانه اي اين بخش از «اپوزيسيون» كه با كمك هاي بشردوستانه(!) ميليون ها دلاري كشورهايي مثل آمريكا، هلند، انگليس، سوئد و... تحقق يافته، متاسفانه بر تداوم و تشديد اين توهم افزوده است. اين جريان دسته اي از جمهوري خواهان و ديگر سكولارها را نيز به دنبال خويش كشانده است تا با اين كار علاوه بر مخدوش كردن هرچه بيشتر مرزهاي ميان «پوزيسيون» و «اپوزيسيون» به مسخ جمهوري خواهي و سكولاريسم نيز مشغول باشد. اين عزيزان كه ناهار بازار ديروزشان «اتاق فكر» و پند و اندرز به ولي فقيه و شركت شان در معركه «انتخابات» بود و تحريم كنندگان را لعن و نفرين مي كردند امروز مهار گسيخته به دنبال تحريم انتخابات و پهن كردن بساط معركه اي ديگر به نام «انتخابات آزاد» زير سايه حكومت اسلامي اند.
گفتني است بعد از شكست همراه با رسوايي فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 گروه هاي اپوزيسيون همه توان خود را- كه چيزي بيشتر از وبلاگ نويسي نيست- به درگيري و فحاشي عليه يكديگر اختصاص داده اند.

 



الزهار: آمريكا از بلوف حمله اسرائيل به ايران حمايت نمي كند

محمود الزهار يكي از رهبران حماس گفت: آمريكا به دليل اقدامات تلافي جويانه ايران عليه منافع خود در تمامي جهان از حمله اسرائيل به ايران حمايت نمي كند.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست به نقل از محمود الزهار نوشت: چشم انداز كنوني بين المللي و عربي مانع آن مي شود كه كابينه ائتلافي جديد اسرائيل عمليات نظامي را عليه ايران و غزه انجام دهد يا آن كه بار ديگر شبه جزيره سيناي مصر را تصرف كند.
وي كه با خبرگزاري فلسطيني «معا» صحبت مي كرد اين احتمال را رد كرد كه پيوستن «شائول موفاز» به كابينه اسرائيل كه در انتفاضه دوم به عنوان رئيس ستاد مشترك ارتش بود، تل آويو را تهاجمي تر كند.
اين رهبر جنبش حماس در ادامه سخنان خود گفت: هيچ يك از مقامات اشغالگر را نمي توان از لحاظ پست بودن طبقه بندي كرد، همه آنها تلاش دارند تا خون فلسطينيان را بريزند.
زهار ادامه داد: اگرچه اسرائيل تمايل دارد تا به نوار غزه و حماس حمله كند اما نقش مصر پس از سقوط «حسني مبارك» و هشدار مقامات كنوني مصر درباره حمله گسترده به نوار غزه، مانع از اين اقدام اسرائيل شده است.
وي گفت: «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا نيز مخالف حمله اسرائيل به نوار غزه است چون نمي خواهد اين حملات بر رقابت هاي انتخاباتي وي كه قرار است ماه نوامبر برگزار شود، تاثير بگذارد.
اين رهبر حماس تاكيد كرد: آمريكا تمايلي به موافقت با حمله اسرائيل به ايران ندارد چون تهران قادر است تا اين حملات را با اقدام عليه منافع آمريكا در جهان تلافي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14