(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - شماره 20207 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
برگزاري مراسم ميلاد باسعادت فاطمه زهرا(س) و روز زن در مؤسسه كيهان
رهبر انقلاب: عفاف زن افتخارآفرين و احترام برانگيز است
لنكراني: برخورد با پرونده فساد اخير سياسي نيست
رضايي: انفجارهاي سوريه نشانه نااميدي مخالفان مقاومت است
فارين پاليسي : غرب تنها با كنار گذاشتن خواسته هاي نا معقول خود در مذاكرات موفق خواهد بود
احمدي نژاد : پايه اقتصاد ايران بايد كشاورزي باشد
جهان اسلام يكپارچه از ايران حمايت خواهد كرد
گزارش وزارت اطلاعات از خنثي شدن عمليات «چاه جمال»
گفت وگوي مقدماتي معاونين روساي هيئت هاي اعزامي پيش از نشست بغداد
ايران رتبه نخست توليد علمي خاورميانه را كسب كرد
امام جمعه قائم شهر: تعلل در بررسي لايحه بودجه امسال در مجلس نگران كننده است
مترو اصفهان تا پايان امسال به حركت درمي آيد
همايش روز ملي خيام در نيشابور برگزار مي شود
دادستان كل كشور: برخي به جاي سپاس از الطاف خدا گردنكشي مي كنند
يادواره شهداي فردو پرافتخارترين روستاي كشور برگزار شد
همايش بين المللي رسالت جهاني اسلام در اردبيل آغاز شد
اخبار ادبي و هنري



برگزاري مراسم ميلاد باسعادت فاطمه زهرا(س) و روز زن در مؤسسه كيهان

به مناسبت ميلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا«س»، روز زن و سالروز ولادت حضرت امام خميني(ره)، مراسمي با حضور نماينده رهبر معظم انقلاب در مؤسسه كيهان، مديران مؤسسه و همكاران زن در تالار شهيد مطهري برگزار گرديد.
اين مراسم با تلاوت آيات قرآن توسط حاج منصور قصري زاده، قاري بين المللي قرآن و مداحي حاج علي آيينه چي مداح اهل بيت آغاز گرديد.
در ادامه اين مراسم حسين شريعتمداري نماينده رهبر معظم انقلاب در مؤسسه و مدير مسئول روزنامه كيهان طي سخنان كوتاهي ضمن تبريك ميلاد حضرت فاطمه(س)، و تقارن سالروز ولادت حضرت امام(ره) با اين روز خجسته گفت؛ شايد در نگاه اول، شايسته نباشد كه روز ميلاد دختر پيامبر خدا(ص) به رخداد غم انگيز روزهاي پاياني حيات طيبه آن حضرت اشاره كنيم ولي نوبت به صديقه طاهره(س) كه مي رسد بايد داستان او را از پايان بخوانيم، چرا كه بخش هاي پاياني زندگي سراسر نور فاطمه زهرا(س)، تفسير روشني از بخش هاي نخستين آن به دست مي دهد. وي با اشاره به اين نكته كه تاريخ نويسان تمامي رخدادهاي صدر اسلام را با ذكر جزئيات ثبت و ضبط كرده اند گفت؛ چرا در تاريخ به مدفن زهراي مرضيه(س) اشاره اي نشده است؟ و نتيجه گرفت كه فاطمه(س) با بي نشاني تربت خويش، نشانه اي براي آيندگان برجاي گذاشته است تا راه را گم نكرده و به بيراهه نروند. مدير مسئول كيهان گفت؛ بي نشاني تربت زهراي مرضيه(س) اين سؤال را در ذهن همگان شكل مي دهد كه چرا دختر پيامبر خدا(ص) تربت خود را بي نشان خواسته بود. پاسخ اين سؤال ذهن جوينده حقيقت را به نارضايتي حضرت فاطمه(س)، از رخداد انحرافي آن روزها مي كشاند و راهيان راه را از انحراف در امان مي دارد. شريعتمداري افزود؛ انقلاب اسلامي در پي گيري همين پرسش پديد آمده است و امروزه انقلاب هاي اسلامي و نهضت پرشتاب آن در جهان اسلام، حكايت از آن دارد كه ملت هاي مسلمان ره گم نكرده و در پي آن «نشانه» كه زهراي مرضيه(س) برجاي نهاده بود، خوش به نشان آمده اند. نماينده ولي فقيه در مؤسسه كيهان گفت؛ از اين روي، پيروزي هاي عظيم اين روزها را مديون فداكاري فاطمه(س) در آن روزهاي غم انگيز مي دانيم و در سالروز ولادت او به بار نشستن انقلاب هاي اسلامي را كه نام ديگر آنها انقلاب هاي فاطمي است گرامي مي داريم.
گفتني است در انتهاي مراسم هدايايي به رسم يادبود به تمامي خواهران شاغل در موسسه كيهان اعطا گرديد.

 



در جمع مداحان و در بزرگداشت روز زن
رهبر انقلاب: عفاف زن افتخارآفرين و احترام برانگيز است

در سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها بانوي حيا و پاكدامني، حسينيه امام خميني، سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريك روز تاريخي و فراموش نشدني ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها و گراميداشت تقارن اين روز با تولد امام خميني(ره)، ابعاد مختلف زندگي حضرت فاطمه زهرا را الگوي جامعي از فضائل معرفي و خاطرنشان كردند: نام گذاري امروز به نام روز زن، درسهاي جاودانه اي براي همه خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامي ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگي، تربيت صحيح فرزند و اهميت دادن به خانواده در راه و مسير حضرت زهرا(س) حركت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه ذهن و كلام انساني از بيان تمام فضيلت، درخشندگي، كبريا و عظمت دخت گرامي پيامبر قاصر و عاجز است افزودند: با اين وجود، كلام و زندگي آن بانوي بزرگوار و ائمه اطهار، از دسترس انسان خارج نيست بلكه برخلاف الگوهاي دروغين دنياي مادي، ائمه اطهار(ع)، مسير و جهت صحيح حركت و زندگي انسانها را نشان داده اند و خود بر قله اين كمالات ايستاده اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير كرده اند.
ايشان همه جامعه خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت هاي معنوي ائمه اطهار دعوت كردند و با مروري بر سوابق تاريخي حضور زنان در عرصه هاي مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پيروزي انقلاب و جنگ تحميلي خاطرنشان كردند: اين حضور مؤثر نشان مي دهد زنان با حجاب كامل مي توانند در اين عرصه ها حضور يابند و با شجاعت به وظيفه خود عمل كنند كه نمونه عيني آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي به تلاش دشمن براي استفاده از نقاط ضعف اشاره كردند و افزودند: انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخي مظاهر خودنمايي، بي تقوايي و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاري بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان، بيشتر مواظبت كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملي براي وقار و متانت او دانستند و تصريح كردند: عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش گذاري و سنگين شدن آبرو و احترام زن در جامعه مي شود به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشكر كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان كردند: ستايشگري فضائل اهل بيت(ع) در قالب شعر و نثر نعمت ديگري است كه مداحان بايد قدر آن را بدانند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه معرفي فضايل معنوي اهل بيت، الگوسازي در جامعه است افزودند: اگر اين حركت با نيت خدايي و خالصانه در جامعه انجام شود كار متعالي و اثرگذاري خواهد بود به همين دليل مداح بايد ببيند بيان كدام منقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند مي شود و او را براي حركت در مسير اهل بيت تشويق مي كند.
ايشان كار جامعه مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صداي خوش، آهنگ زيبا، در قالب شعر دانستند و تصريح كردند: استفاده از تركيب چند هنر، تأثير مضاعفي در ذهن مخاطب مي گذارد لذا احتياج به فكر و آموزش دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سطح بالاي فهم، معرفت، بلوغ فكري، آگاهي و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان كردند: امروز توانايي هاي ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف در جهان سراسر مادي مي درخشد و مثل خورشيد نورافشاني مي كند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايي، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه كنند. در ابتداي اين ديدار، تعدادي از مداحان اهل بيت عليهم السلام سروده هايي در بيان شأن و عظمت دخت گرامي پيامبر اكرم، و نيز ذريه ايشان حضرت امام خميني(ره) قرائت كردند.

 



لنكراني: برخورد با پرونده فساد اخير سياسي نيست

وزير سابق بهداشت با اشاره به عملكرد مثبت قوه قضائيه در برخورد قاطع با پرونده فساد بانكي اخير تصريح كرد كه اين برخورد، سياسي نيست.
كامران باقري لنكراني در گفت وگو با مهر در واكنش به اظهارات برخي از افراد كه پرونده فساد بزرگ اخير را سياسي و براي ضربه زدن به دولت تفسير كرده اند، گفت: پرونده فساد اخير موضوع بسيار مهمي است كه الحمدلله نوع برخورد با اين فساد تا امروز خوب و قاطعانه بوده است كه مي تواند اثر پيشگيرانه براي ساير موارد هم داشته باشد.
وي افزود: ما واقعا متاسفيم كه كساني كه تريبوني در اختيارشان قرار مي گيرد به جاي اينكه از اين تريبون براي ظرفيت سازي كشور استفاده كنند بيشتر براي منازعات و دعواهاي سياسي استفاده مي كنند و اين كار خوبي نيست. لنكراني در مورد حجم اين فساد كه برخي آن را بزرگ نمايي دانسته اند، تصريح كرد: اينكه حجم اين فساد بيشتر و يا كمتر از 3000 ميليارد بوده قوه قضائيه حكم صادر مي كند؛ اما اين موضوع زشتي كار و ضرورت مقابله با آن را از بين نمي برد. سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه عملكرد قوه قضائيه در بررسي پرونده فساد اقتصادي خوب و قاطعانه بوده است، گفت: البته اين فساد در بسترهاي به ظاهر قانوني شكل گرفته است كه اين نشان دهنده ضعف قانون است و اين خلأهاي قانوني بايد برطرف شود.
گفتني است پيش از اين كوچك زاده ، عضو جبهه پايداري پرونده فساد كلان بانكي را سياسي معرفي كرده بود!

 



رضايي: انفجارهاي سوريه نشانه نااميدي مخالفان مقاومت است

دبير مجمع تشخيص مصلحت انفجارهاي اخير در سوريه را نشان دهنده نااميدي معارضان سوري و مخالفان مقاومت دانست.
محسن رضايي در گفت وگو با مهر، با اشاره به وقوع انفجارهاي تروريستي طي چند روز گذشته در سوريه گفت: انفجارهاي اخير سوريه نشان دهنده نااميدي معارضان سوري است.
وي با بيان اينكه اينگونه انفجارها نشان مي دهد كه دولت سوريه راه طولاني در پيش روي دارد تا دموكراسي را در اين كشور محقق كند، گفت: اينگونه انفجارها نشان مي دهد مخالفان مقاومت به دليل پيشرفت هاي فراوان سوريه قصد اخلال و ناامني را دارند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص آينده تحولات سوريه تصريح كرد: اصلاحاتي كه بشار اسد آغاز كرده بايد با سرعت بيشتري ادامه پيدا كند. بنده به آينده تحولات سوريه خوشبين هستم.
رضايي همچنين با محكوميت شديد اين گونه اقدامات عليه دولت و ملت سوريه تاكيد كرد كه سازمان هاي بين المللي بايد با محكوميت اين گونه انفجارها دلايل وقوع آن را به سرعت بررسي كنند.

 



فارين پاليسي : غرب تنها با كنار گذاشتن خواسته هاي نا معقول خود در مذاكرات موفق خواهد بود

يك انديشكده آمريكايي در گزارشي مي نويسد كه در صورتي كه غرب خواسته هاي نامعقول خود را كنار بگذارد و به حقوق ايران در مذاكرات احترام بگذارد شاهد موفقيت در مذاكرات بغداد خواهيم بود.
به گزارش فارس، هفته نامه «فارين پالسي اين فوكوس» مي نويسد: تازه ترين دور از گفتگوهاي 1+5 با ايران در استانبول پي گيري ديپلماتيك حل مناقشه هسته اي بين جمهوري اسلامي و غرب را مجددا احيا و فصلي جديد در مذاكرات هسته اي ايران را باز كرد.
بر اساس اين گزارش،هرچند كه گفتگو هاي اخير آزمون سنجش اراده هاي دو طرف بود اما بايد مذاكرات آتي در بغداد را مكان سنجش اراده واقعي طرفين نام گذاشت كه بايد در اين ميدان بر موانع بوجود آمده غلبه گردد تا مناقشه هسته اي موجود رفع شوند.
اگر طرف هاي درگير درمذاكرات بغداد خواهان موفقيت درگفتگو ها هستند، بايد درخواست هاي قابل قبولي را مطرح نمايند.
اين انديشكده آمريكايي راجع به اقدام هاي غرب براي جلب نظر ايران مي نويسد: غرب بايد از اعمال تحريم هاي افزون تر و تحريم هاي يك جانبه بر بانك مركزي و صادرات نفت ايران خودداري كند و با صبر زمينه همكاري براي مبادله سوخت هسته اي را فراهم كرده تا ايران از اين طريق سطح غني سازي اورانيوم را تا حد 3.5 و 5 محدود كرده و ذخاير اورانيوم بيست درصدي خود را براي دريافت ايزوتوپ هاي مورد نياز پزشكي ضمانت شده از سوي غرب به خارج ارسال و سپس آن را دريافت كند.
بنوشته فارين پالسي اين فوكوس، براي دست يابي به حصول موفقيت هاي ديپلماتيك جديد در بغداد، غرب بايد«حق مسلم ايران» دربهره وري از انرژي هسته اي صلح آميز تحت «ان پي تي»را بپذيرد. اين مسئله نه تنها روح «ان پي تي» را شان و مقام مي بخشد بلكه به تهران اين امكان را مي دهد تا شخصيت و پرستيژ خود را حفظ كند.
در عين حال آمريكا نيز بايد از تقاضاي خود مبني بر بستن تاسيسات هسته اي ايران در«فردو»كه بسيار نيز ايمن هستند، چشم پوشي كرده و در عوض از ايران شفاف سازي بيشتري را طلب كند.
در ادامه اين گزارش،با اشاره به برخي مشكلات ناشي از اعمال تحريم هاي يكجانبه بر ايران آورده شده است: موقعيت جغرافيايي ايران و ذخاير عظيم گازي اين كشور را به يكي از بزرگترين بازيگران بالقوه در پروژه هاي انتقال گاز بين قاره اي و ارتباط كشور هاي اروپايي با بازارهاي آسيايي و اروپايي مبدل كرده است در حالي كه تحريم هاي تحميلي مانع از تحقق درست اين مسئله شده اند و يا طرح ايجاد «جاده ابريشم جديد» كه بدليل سنگ اندازي هاي غرب هنوز اين طرح محقق نشده است.
اين نشريه سپس با طرح دلايل موافقت غرب با حل ديپلماتيك اين مسئله مي نويسد: تحريم هاي غرب ثابت كرده اند كه اتخاذ اين رويه بشدت مخرب بوده اند زيرا بازارهاي انرژي به هم ريخته هستند و افزايش نگراني راجع به ايران باعث افزايش 25 الي 30 دلار بهاي نفت خام بيش از قيمت واقعي در هر بشكه طي ماه هاي اخير شده است .بنابر اين راهي جز درك نياز به انرژي بازارهاي جهاني از سوي غرب وجود ندارد.با وجود درخواست تقاضاي جهاني نفت تا 800 هزاربشكه درروز،تحريم هاي تحميلي بر عليه ايران باعث كاسته شدن يك ميليون بشكه در روز شده و اين سبب كاسته شدن از ذخاير نفتي عربستان سعودي شده است.
از سوي ديگر از منظر سياست داخلي ،آمريكا و انتخابات رياست جمهوري اين كشور باعث شده تا «اوباما» با موج فزاينده نارضايتي از افزايش بهاي سوخت مواجه شود. علاوه بر اين «اوباما» مذاكرات واقعي را به فرصتي براي كاستن از درخواست هاي جنگ طلبانه محفل جمهوري خواهان و اسرائيل مي داند.
از طرف ديگر اقتصاد مشكل داركشورهاي اروپايي از يونان گرفته تا اسپانيا و ايتاليا بويژه بدنبال «اقدام پيش دستانه» جمهوري اسلامي در تعليق صادرات نفت به برخي كشورهاي اروپايي در مقابله به مثل با تحريم هاي اتحاديه اروپا بر عليه اين كشور كه بطور موثري از ماه ژوئن 2012 آغاز شدند بشدت اين كشورها را به تقلا براي جايگزين كردن نفت كرده است.
در بخش ديگر اين گزارش تحليلي آمده است:در مقابل پس زمينه هاي گذشته تاريك، هم اكنون دو طرف اظهار نظر هاي قابل انعطاف و اميدوار كننده را بدنبال مذاكرات استانبول از خود نشان دادند. در اين بين ايران تمايل بيشتري به شفاف سازي و كاستن از سطح غني سازي نشان داده و غرب نيز بر حق جمهوري اسلامي درادامه غني سازي در خاك خود تاكيد مجدد كرده و البته واشنگتن هم تمايل خود براي امكان غني سازي بيش از 5 درصد را نيز به ايران نشان داده است. اخيرا نيز «علي اكبر صالحي»، وزير خارجه ايران بر تعهد اين كشور جهت برخورداري صلح آميز ايران از انرژي هسته اي و حل ديپلماتيك اين مسئله را بيان كرد. از همه مهمتر فتواي اخير «آيت الله خامنه اي»،رهبر جمهوري اسلامي ايران بود كه با صدور آن مخالفت خود با ساخت سلاح هسته اي را تاكيد كردند. رهبر انقلاب ايران پيشتر و در سال 2004 نيز چنين فتوايي را صادر كرده بودند. در واقع ايشان با اقدام خود سعي در هموار كردن مسير جهت حل مسئله هسته اي با غرب از بعد داخلي كرده اند. در اين ميان ديگر مقامات ارشد ايراني از جمله «آيت الله جنتي»، رييس شوراي نگهبان نيز به تبعيت از رهبري نسبت به حل و فصل اين مسئله اظهار اميدواري كرده اند.
اما مقامات غربي نيز چنين نظرهايي مثبتي دارند بطوري كه «كاترين اشتون»،رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا مذاكرات استانبول را «سازنده و مفيد» ناميد و افزود:«ما پيمان عدم گسترش سلاح هسته اي را به عنوان محور چارچوب كار براي رسيدن به تعامل جدي و البته با درنظر گرفتن «حق» ايران در اين زمينه پذيرفته ايم.
«سعيد جليلي»،مذاكره كننده هسته اي ايران با غرب نيز چنين اظهار نظرهاي واقع بينانه اي را بيان كرد. بنابراين هم «جليلي» و هم «اشتون» خود را مقيد به فراهم آوردن پيش نويس همكاري در مذاكرات آتي بغداد كرده اند.در عين حال و در نقطه اصلي اين چالش، ايران و آژانس بين المللي هسته اي با مذاكرات اساسي در وين براي بازرسي نمايندگان آژانس از موارد ابهام آميز راجع به ماهيت برنامه هاي هسته اي ايران توافق كرده اند.
انديشكده فوق سپس به موانع موجود در مسير حل بحران هسته اي ايران اشاراتي داشته و در اين بين بسيار پررنگ بر«فرافكني» طرف آمريكايي انگشت مي گذارد و مي نويسد:در حالي كه ايران خواهان كاستن و رفع تحريم ها به نشانه شفاف سازي هسته اي خود هست، هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا اخيرا در اين زمينه گفت: «اين مشكلات زماني رفع مي شوند كه ايرانيان جديت خود را بيان كنند.ما قصد حفظ تحريم ها و فشار بر ايران را داريم.»

 



در يكصدمين سفر استاني هيئت دولت تاكيد كرد
احمدي نژاد : پايه اقتصاد ايران بايد كشاورزي باشد

احمدي نژاد گفت: پايه اقتصاد كشور بايد كشاورزي باشد و يك ملت مي تواند بدون صنعت دوام بياورد ولي بدون كشاورزي نمي تواند به حيات خود ادامه دهد.
به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد عصر جمعه در ادامه دومين روز از چهارمين دور سفر استاني خود به خراسان رضوي در جمع مردم تربت حيدريه گفت: اگر قدرت هاي استكباري حق را نپذيرند و خود را اصلاح نكنند بايد بدانند ملت ها امروز به دنبال توحيد و عدالت هستند و به زودي دست قدرت خدا از آستين ملت ها بيرون خواهد آمد و شما را از اريكه قدرت به زير خواهد كشيد. وي به حاكمان استكباري توصيه كرد كه دست از قلدري ها و خودخواهي ها بردارند و به راه ملت ها بازگردند.
به گزارش فارس، رئيس جمهور گفت: كساني كه در مركز ثروت و قدرت جهان قرار دارند بدانند كه در سراشيبي سقوط هستند. ملت ايران در هزار و 400 سال گذشته امام خود را از دست داد ولي همواره منتظر انتقام از شما مستكبران و ظالمان براي قتل امام حسين(ع) هستند و بايد به اين مستكبران بگويم كه خيال نكنند به پيروزي خواهند رسيد. چرا كه ملت ايران همواره نشان داده يا دشمنان خود را به زير كشيده يا آنچنان هضم كرده كه ديگر در تاريخ نمانده اند.
به گزارش ايرنا، احمدي نژاد صبح روز شنبه به 6 شهرستان استان خراسان رضوي شامل مه و لات، بجستان، گناباد، بردسكن، خليل آباد و كاشمر سفر كرد و ضمن ديدار با مردم اين شهرستان ها از نزديك با آنها سخن گفت.
به گزارش خبرنگار كيهان از مه و لات، رئيس جمهور در جمع مردم شهرستان مه و لات اظهار داشت: برخي به حدي در تعقيب هاي بي جا و خودخواهي ها غرق شده اند كه همچون يزيد و يزيديان از اساس رسالت پيامبر اكرم(ص) را تكذيب مي كنند و حركت رسول خدا(ص) را يك حركت براي رسيدن به قدرت و از موضع منافع قومي و قبيله اي توصيه مي كنند.
وي تصريح كرد: بعضي ها امروز بعد از هزار و 400 سال به جايي رسيده اند كه جلوي چشم آنها يك مشت صهيونيست ضدبشر و ساقط شده از همه ارزش هاي انساني با زور گلوله و مسلسل بر ملت ها مسلط مي شوند و سرزمين آنها را اشغال مي كنند و اين در شرايطي است كه برخي حكومت هاي منطقه به جاي واكنش نشان دادن به اين ژريم، ده ها ميليارد دلار از اربابان صهيونيست اسلحه خريداري مي كنند و نسبت به جناياتي كه صهيونيست ها انجام مي دهند كاملاً بي تفاوت هستند.
رئيس جمهوري افزود: اما برخي ها (حاكمان منطقه) در برابر ملت ايران، ملتي كه مي خواهد از حقوق و حيثيت خود و حقوق ملت ها و از عدالت صيانت كند، زبان درازي مي كنند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: آنها حاضر هستند صدها ميليارد دلار عليه اساس اسلام هزينه كنند و حتي برخي از آنها مردم خودشان را به قتل مي رسانند اما حاضر نيستند به صهيونيست هاي بي فرهنگ، ضدانسان و ضداسلام حتي يك اخم كنند.
وي اظهار داشت: دشمني دشمنان بشريت با حضرت زهرا«س» به خاطر آن است كه وجود اين بانوي بزرگ اسلام، معيار و شاخص است و راه حق را از راه باطل معين و جدا مي سازد.
احمدي نژاد در جمع مردم بجستان نيز گفت: برخي دولت ها مي گويند كه بمب هايي ساخته اند كه مي توانند حتي عمق 50 متري زمين را هم منهدم كند و انسان ها را قتل عام كنند. آنها هواپيماهاي بدون سرنشين و رادار گريز ساخته اند تا ملت ها را در كشورها به قتل برسانند.
چنين انسان هايي از دستورات خداوند روي برگردانده اند و وجودشان از انسانيت خالي شده است.
وي همچنين گفت: برخي حاكمان به جايي رسيده اند كه هر كدام از آنها عامل كشتار صدها انسان شده است و يك رئيس جمهوري در يك كشور آنچناني جنگي عليه عراق و افغانستان به راه انداخت كه سبب كشته شدن يك ميليون انسان بي گناه شد.
رئيس جمهور در جمع مردم گناباد اظهار داشت: ساختن ايران را مأموريت اصلي ايرانيان مي دانم و تجربه و تاريخ نشان داده است كه ايران فقط با دست، همت و انديشه ايراني ساخته مي شود.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به صنعت كشاورزي استان خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: پايه اقتصاد ايران كشاورزي است. يك ملت بدون صنعت مي تواند دوام بياورد اما بدون كشاورزي نمي تواند دوام آورد.
رئيس جمهور با اعلام اين خبر كه بودجه كشاورزي استان خراسان رضوي در سال جاري نسبت به سال گذشته دو برابر مي شود، افزود: بودجه كل بخش كشاورزي كشور سه هزار و 300 ميليارد تومان است كه بانك كشاورزي نيز در سال 91 قرار است سه هزار و 300 ميليارد تومان ديگر به آن اضافه كند.
احمدي نژاد همچنين با تأكيد بر اهميت گسترش سيستم آبياري قطره اي و استفاده از روش هاي جديد آبياري به منظور جلوگيري از اتلاف آب، خاطرنشان كرد كه به منظور كمك به كشاورزان براي اصلاح شيوه هاي آبياري 85درصد تسهيلات در قالب پرداخت يارانه براي آنها در نظر گرفته شده است.
همزمان با يكصدمين سفر استاني و چهارمين سفر رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت به خراسان رضوي چند طرح نيز به افتتاح رسيد و مورد بهره برداري قرار گرفت.
در همين زمينه مسئول ستاد ارتباطات مردمي وزارت راه و شهرسازي از فعاليت 200 نفر ا ز پرسنل دستگاه هاي مرتبط استان در ستاد ارتباطات مردمي اين مجموعه در مشهد خبر داد.
ميربهاء الديني روز جمعه در اين زمينه گفت: ارائه خدمت و پاسخگويي اين ستاد در موضوعاتي چون مسكن مهر، تسهيلات مسكن، مسكن روستايي، پروژه هاي راهسازي و راهداري روستايي انجام مي شود.
همچنين همزمان با اين سفر، دستاوردهاي سفرهاي استاني رئيس جمهور كه ابتكار دكتر احمدي نژاد براي برقراري ارتباط نزديك اعضاي دولت و مردم و درك بيشتر مشكلات آنان به شمار مي رود، همزمان با صدمين سفر استاني دولت در نمايشگاهي در مشهد مقدس به تصوير درآمد. رئيس جمهور در چهارمين سفر استاني به خراسان رضوي، جمعه شب به 46 نفر از جانبازان، والدين، همسران شهدا و نخبگان استاني و ملي، نشان ايثار و لياقت اعطا كرد. در اين مراسم پنج نفر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، 15 نفر از والدين شهدا و 20 نفر از همسران شهدا نشان ايثار و همچنين شش نفر از نخبگان نيز نشان لياقت از رئيس جمهور دريافت كردند.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان خليل آباد گفت: مصوبات سه دوره سفرهاي استاني رئيس و اعضاي هيئت دولت براي اين منطقه نقش موثري در كاهش بيكاري داشته است.
اميدواريم در سفر چهارم رئيس جمهور به خراسان رضوي كه در جريان است نيز با تصويب ساخت كارخانه كنسانتره در اين منطقه شاهد اشتغالزايي بيشتر باشيم.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه اقتصاد خليل آباد برپايه كشاورزي و توليد محصولاتي چون انگور مبتني است ضرورت ساخت چنين كارخانه اي احساس مي شود.

 



هشدار هاآرتص درباره حمله احتمالي به جمهوري اسلامي
جهان اسلام يكپارچه از ايران حمايت خواهد كرد

روزنامه صهيونيستي هاآرتص با انتشار مقاله اي به بررسي تبعات احتمالي حمله به ايران پرداخته و به مقامات اين رژيم هشدار داد كه در صورت انجام اين اشتباه، تمام جهان اسلام به حمايت از ايران خواهند پرداخت.
نويسنده اين مقاله در ابتدا به تكرار ادعاهاي قبلي رژيم صهيونيستي مبني بر احتمال توليد تسليحات هسته اي در ايران پرداخته و خاطرنشان كرده است كه با وجود انقلاب هاي عربي در منطقه، موضوع پرونده هسته اي ايران موضوعي مهم بوده و در معرض توجه جهاني قرار دارد. سخت ترين تحريم ها بر عليه ايران وضع شده و حتي تلاش هاي پنهاني نيز نظير حمله سايبري به مراكز تحقيقاتي صورت گرفته است.
اين مقاله افزوده است: با اين وجود، گروه هاي افراطي هم در اسرائيل و هم در آمريكا هنوز عنوان مي كنند كه بمباران تجهيزات هسته اي ايران اگر هم موجب توقف كامل برنامه هسته اي ايران نشود، آن را كند خواهد كرد. اما تاكنون به درستي در رابطه با تبعات اين اقدام در ديگر كشورها بحث نشده و بيشتر راجع به اختلال در تنگه هرمز و افزايش قيمت نفت و به تبع آن ضربه سختي كه به اقتصادهاي اروپايي و آمريكا وارد مي شود صحبت شده است. در مقابل صحبتي در رابطه با كشورهاي فقير و كشورهاي در حال توسعه كه به نفت خاورميانه متكي هستند، نشده است.
نويسنده اين مقاله تصريح كرده است كه به نظر نمي رسد در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران، كه مستقيم يا غيرمستقيم با مشاركت آمريكا صورت مي گيرد، ايران از اقدام تلافي جويانه مستقيم نظير پرتاب موشك به سمت اسرائيل، حمله به ناوهاي آمريكايي يا حتي بستن تنگه هرمز استفاده كند. بلكه به جاي اين كار، ايران مي تواند حمايت و پشتيباني جهان اسلام را كه احساسات ضد آمريكايي و ضداسرائيلي دارد، به تحرك واداشته و از آن بهره ببرد.
اين مقاله در پايان نتيجه گيري كرده است؛ هر حمله اي به ايران مي تواند منجر به شكل گيري يك واكنش سخت در سراسر جهان اسلام، چه در ميان اقليت هاي سازمان يافته شيعيان تحت نفوذ ايران و چه در كشورهاي سني مخالف آمريكا، شود. در اين ميان اسرائيل كه منزوي و در ميان كشورهاي دشمن محاصره شده، بيش از همه در معرض خطر قرار دارد. با حل نشدن مناقشات با فلسطينيان، اسرائيل خود را بيش از پيش منزوي و در خطر خواهد يافت.
آمريكا هم خود را در ميان بسياري از بخش هاي جهان اسلام در محاصره خواهد ديد و همين امر فعاليت هاي معمول ديپلماسي را ناكارآمد كرده و تلاش براي جلب حمايت دولت هاي عربي براي مبارزه با القاعده را مشكل تر مي كند.
به گزارش فارس، احمد رشيد، نويسنده اين مقاله در پايان هشدار داده است اسرائيل بايد به دقت تبعات هر حمله نظامي بر عليه ايران را درنظر بگيرد.

 



گزارش وزارت اطلاعات از خنثي شدن عمليات «چاه جمال»

در حاشيه يكصدمين سفراستاني رئيس جمهور، وزارت اطلاعات از طراحي عمليات «چاه جمال» براي سوء قصد به رئيس جمهور توسط گروهك تروريستي ريگي در جريان يكي از سفرهاي استاني خبر داد.
در گزارش وزارت اطلاعات از اين عمليات تروريستي كه در غرفه اين وزارتخانه در «نمايشگاه خدمت» (نمايشگاهي كه به مناسبت يكصدمين سفر استاني رئيس جمهور در مشهد برگزار شد) آمده است كه گروهك تروريستي وابسته به عبدالمالك ريگي قصد داشت در جريان سفر استاني رئيس جمهور به سيستان و بلوچستان در سال 1386 عملياتي را به نام عمليات «چاه جمال» كه در واقع عمليات سوء قصد به رئيس جمهور بوده به اجرا بگذارد.
براساس اين گزارش، گروهك ريگي در راستاي ضربه به امنيت ملي، طرح ترور رئيس جمهور در جريان اين سفر استاني را برنامه ريزي و سه نفر از عوامل خود را جهت عمليات انتحاري آماده كرده بود.
اين سه نفر قصد داشتند در جريان سفر رئيس جمهور به ايرانشهر از شهرستان هاي استان سيستان و بلوچستان، هنگام سخنراني عمومي رئيس جمهور در بين مردم، در حين انجام مراسم به رئيس جمهور نزديك شده و در مسير رئيس جمهور اقدام به انجام عمليات انتحاري كنند كه اين عمليات به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) كشف و خنثي شد.
طبق گزارش منتشر شده، در اين عمليات چهار نفر از پرسنل نيروي انتظامي و يك نفر از پرسنل وزارت اطلاعات كشته و به مقام شهادت نائل شدند.
همچنين در هنگام كشف و خنثي كردن اين عمليات، چهار نفر از اعضاي اصلي گروهك ريگي به هلاكت رسيدند و تعدادي اسلحه و مهمات از اين گروه تروريستي كشف و ضبط شد.
گفتني است؛ بخشي از غرفه وزارت اطلاعات در نمايشگاه خدمت به عكس هايي از شهداي هسته اي اختصاص يافته و در قالب آن جنايت هاي انجام شده عليه دانشمندان هسته اي كشورمان به نمايش گذاشته شده است.
به گزارش ايسنا، اين فرقه همچنين در بخشي ديگر به جنايت هاي گروهك تروريستي جندالله وابسته به عبدالمالك ريگي پرداخته است.

 



سفير روسيه در ايران خبر داد
گفت وگوي مقدماتي معاونين روساي هيئت هاي اعزامي پيش از نشست بغداد

سفير روسيه در تهران از ديدار مقدماتي معاونين روساي هيئت هاي اعزامي پيش از نشست بغداد خبر داد.
دور دوم مذاكرات 1+5 با ايران سوم خرداد ( 23 مه) در بغداد برگزار خواهد شد.
در پايان دور اول گفت وگوها در استانبول، قرار شد تا معاونين «كاترين اشتون» و سعيد جليلي چارچوب گفت وگوهاي نشست بغداد را آماده كنند.
همچنين 14 تا 15 ماه مه (25 و 26 ارديبهشت) ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت وگوهايي در وين در بعد فني موضوع هسته اي خواهند داشت.
اين در حالي است كه «لوان جاگاريان» سفير روسيه در ايران نيز در گفت وگو با فارس از يك ديدار مقدماتي خبر داد و گفت: يك ديدار مقدماتي قبل از گفت وگو هاي بغداد در سطح معاونين رؤساي هيئت هاي اعزامي به بغداد برگزار خواهد شد.

 



ايران رتبه نخست توليد علمي خاورميانه را كسب كرد

براساس گزارشات منتشر شده در معتبرترين مجلات علمي جهان، ايران رتبه نخست توليد علم در منطقه را كسب كرد.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي روز شنبه در گفتگو با ايرنا دستيابي به اين موفقيت بزرگ را 14 سال جلوتر از برنامه ريزي و حاصل تلاش علمي مضاعف دانشمندان و دانشجويان دانست و افزود: طي سال هاي اخير كشور حركت بسيار سريع رو به جلويي در دستيابي به علوم و فناوري روز جهان داشته است.

 



امام جمعه قائم شهر: تعلل در بررسي لايحه بودجه امسال در مجلس نگران كننده است

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
تعلل و تأخير در بررسي لايحه بودجه امسال در مجلس نگران كننده است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه قائم شهر در جمع مردم اين شهر، بررسي لايحه بودجه سال 91 آنهم در ايام پاياني ارديبهشت در صحن مجلس را يك نگراني جدي دانست و گفت: اين قصور منافع جامعه و مردم را به خطر خواهد انداخت بطوري كه دير فرستادن لايحه بودجه به مجلس به معناي آن است كه نمايندگان فرصت كافي براي بررسي لازم نداشته باشند.
آيت الله علي معلمي با اشاره به دغدغه هاي مردم به وضعيت بد گراني كالاها گفت هنر دولت آن نيست فقط بودجه عمراني را افزايش دهد بلكه هنر آن است كه قيمت ها را براي آرامش خاطر فروشنده و مصرف كننده ثابت نگه دارد.
امام جمعه قائم شهر همچنين ناهنجاري ها و مظاهر بدحجابي را بسيار آزار دهنده و رنج آور براي عامه مردم دانست و از دستگاه هاي مسئول علي الخصوص مراجع قضايي و انتظامي و عموم مؤمنين خواست نسبت به بهبود سطح امنيت و سلامت و حفظ مظاهر ديني و اخلاقي در جامعه اسلامي اهتمام ورزند.

 



مترو اصفهان تا پايان امسال به حركت درمي آيد

مدير بخش ريلي گروه مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران گفت: مرحله اول مترو اصفهان تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.
محسن پورسيد آقايي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: عمليات ساختماني مترو اصفهان به اتمام رسيده است و در مرحله نصب تجهيزات الكتريكي و مكانيكي است.
وي با بيان اين كه، در صنعت حمل و نقل ريلي و توسعه شبكه مترو، پيمانكاراني كه بتوانند با سرعت و زمان بندي مناسب پروژه را تحويل دهند بسيار كم است، درباره آخرين وضعيت منوريل قم افزود: مرحله اول منوريل قم هم تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد.
وي اظهار داشت: نصب تجهيزات الكتريكي و مكانيكي منوريل قم تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.
پورسيد آقايي با اشاره به واگذاري قرارداد نصب تجهيزات الكتريكي و مكانيكي مترو كرج به شركت ايراني خاطرنشان كرد: مترو كرج سال ها تاخير داشت و اكنون در مرحله مهندسي طرح است و پيش بيني مي شود تا خبرداد ماه سال آينده بخشي از مسير مترو كرج راه اندازي شود.

 



با حضور خيام شناسان و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
 همايش روز ملي خيام در نيشابور برگزار مي شود

نيشابور- خبرنگار كيهان:
همايش روز ملي خيام نيشابوري 27 و 28 ارديبهشت با حضور انديشمندان، خيام شناسان و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
دبير شوراي فرهنگ عمومي نيشابور خاطرنشان كرد: روز پنج شنبه 28 ارديبهشت 91 همايش علمي و پژوهشي بررسي آثار و احوال خيام نيشابوري با حضور انديشمندان و محققان خيام شناس ساعت 30/8 صبح در محل فرهنگسراي سيمرغ نيشابور در نوبت صبح با حضور دكتر علي حسين رازاني، دكتر عبدالله ولي پور، دكتر مهدي نوروز، دكتر احمد رضا يلمه ها و تني چند از خيام شناسان برگزار مي شود.
قلندري تصريح كرد: گلباران مقبره خيام روز پنج شنبه 28 ارديبهشت 91 بعد از همايش علمي و پژوهشي بررسي آثار و احوال خيام نيشابوري با حضور مردم و مسئولين انجام و سپس مراسم بزرگداشت روز ملي خيام نيشابوري ساعت 20 بعداز ظهر بعد از نماز مغرب و عشا همراه با اجراي برنامه فرهنگي و هنري در محل باغ مصفاي خيام برگزار خواهد شد.
وي در خاتمه گفت: در حاشيه برپايي اين همايش كارگاه تخصصي خوشنويسي با حضور اساتيد برجسته خوشنويس نيشابور در آرامگاه خيام و فرهنگسراي سيمرغ، مسابقه رياضي در سطح دبيرستانهاي نيشابور، اجراي مسابقه شطرنج ويژه تمام سنين و نمايشگاه خوشنويسي «ياديار» آثار استاد مجيد شايان در نگارخانه كمال الملك و نمايشگاه «كيمياي خاك» سفالينه هاي نيشابور و آثار نقاشي نجوم در محل فرهنگسراي سيمرغ برپا مي شود.
حكيم ابوالفتح غياث الدين عمربن ابراهيم نيشابوري معروف به خيام يا خيامي از رياضي دانان، منجمان، اطباء، حكما، فلاسفه، مفسران و شاعران نام آور ايراني در قرن پنج و ششم هجري بود. در دوره سلجوقي در سال 439 قمري در نيشابور متولد شد و علوم مختلف را فراگرفت.

 



دادستان كل كشور: برخي به جاي سپاس از الطاف خدا گردنكشي مي كنند

همدان- خبرنگاركيهان:
دادستان كل كشور گفت: برخي به جاي سپاس از فضل و الطاف خدا نسبت به انقلاب و نظام، خودخواهي و گردنكشي مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در مراسم معارفه دادستان جديد عمومي و انقلاب شهرستان همدان افزود: با توجه به تاثير انقلاب اسلامي بر بسياري از كشورها و ضربه وارد شدن به منافع قدرت هاي بزرگ، دشمنان نقشه ها و توطئه هاي جديدتري عليه ما تدارك مي بينند.
وي ادامه داد: ايجاد اختلاف و شكاف بين خود مردم، مردم با مسئولان و مسئولان با يكديگر از توطئه هاي دشمن است كه بسيار به آن اميد بسته اند و متاسفانه گاهي مسايلي اتفاق مي افتد كه اميد آنها را بيشتر مي كند.
وي با اشاره به لزوم وجود بصيرت ميان مردم و مسئولان در شرايط كنوني، اظهار داشت: نكته ديگر مورد تاييد مسئولان عالي نظام و رهبر معظم انقلاب، تاكيد بر ايجاد اميد و نشاط در جامعه است چرا كه دشمنان سعي بر نااميد كردن مردم نسبت به آينده دارند.
محسني اژه اي با تاكيد بر اينكه اجراي عدالت با همه وسعت آن بهترين راه ايجاد اميد و نشاط در جامعه و به ويژه ميان نسل جوان است، خاطرنشان ساخت: مشكلات براي مردم همواره بوده و خواهد بود اما اگر مردم بدانند كه در جامعه عدالت برقرار است، حق كشي نمي شود، با ظلم و بي عدالتي مقابله مي شود، حتما با گراني ها و كمبودها و فقر كنار مي آيند و تحمل مي كنند، اما اگر برعكس اين باشد و عده اي با سوءاستفاده، جيب ها را پر كنند و در جهت منافع خود به مردم فشار بياورند، قابل تحمل نيست.
وي يادآور شد: اما عده اي از ما نه در مقابل قانون تسليم مي شويم و نه هيچ چيز ديگر، و مقابل اين همه فضل و لطف خدا، خودخواهي ها و گردنكشي ها را بالا مي بريم.
لذا مي بينيم كه مشكلات ايجاد شده از جمله در بازار سكه و ارز و موج گراني ها و... همه كار دشمن نيست بلكه بي تدبيري هاي مسئولان نيز موثر بوده است.
محسني اژه اي در پايان از دادستان جديد همدان خواست تا ضمن نظارت مستقيم و از نزديك به مجموعه تحت نظارت خود، جهت كوتاه شدن زمان دادرسي و رسيدگي به پرونده ها و نيز اجراي به موقع و صحيح احكام تلاش كرده و با مجموعه هاي اجرايي تعامل برقرار كند.
وي سپس ضمن تقدير از تلاش هاي حجت الاسلام والمسلمين «بيگلري» دادستان سابق، «كامران حمزه» را به عنوان دادستان جديد عمومي و انقلاب اين استان معرفي كرد.

 



يادواره شهداي فردو پرافتخارترين روستاي كشور برگزار شد

يادواره 108 شهيد روستاي فردوي قم پنج شنبه شب با حضور مسئولان و خانواده معظم شهيدان، جانبازان و ايثارگران در گلزار شهيدان علي بن جعفر(ع) قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم يكي از استادان حوزه و دانشگاه به تشريح و تبيين جايگاه رفيع جانباختگان راه الهي مطابق سخنان نقل شده از قرآن و روايات و احاديث پرداخت.
حجت-الاسلام والمسلمين «ناصر رفيعي» اظهار داشت: براي شهيدان همين بس كه خداوند آنها را زنده معرفي كرده و روزي آنها را نزد خود محفوظ دانسته است و به همين علت ساير مؤمنان و بندگان خدا نسبت به آنها با ديده حسرت مي نگرند.
رفيعي با تاكيد بر گسترش فرهنگ و ارزش هاي به يادگار مانده از شهيدان از همه آحاد جامعه بويژه جوانان خواست ضمن تأمل در زندگي و شخصيت شهيدان آنها را الگو و سرمشق خود قرار دهند.
اين استاد حوزه تاكيد كرد: بايد اخلاق شهيدان را در جامعه پياده كرده و ترويج كنيم.
پيش از برگزاري مراسم شب گذشته آيين عطرافشاني و غبارروبي مزار شهيدان با حضور خانواده هاي معظم شهيدان و ايثارگران و جمعي از مسئولان كشوري، در گلزار شهيدان شيخان و علي ابن جعفر(ع) برگزار شد.
روستاي فردوي قم در هشت سال دفاع مقدس 108 شهيد را تقديم نظام اسلامي كرده است.

 



با پيام آيات عظام ناصر مكارم شيرازي و جعفر سبحاني
همايش بين المللي رسالت جهاني اسلام در اردبيل آغاز شد

اردبيل- خبرنگاركيهان:
همايش بين المللي رسالت جهاني اسلام با تاكيد بر حوزه قفقاز روز شنبه در اردبيل آغاز به كار كرد.
در اين همايش كه به مدت دو روز و در سالن ولايت اردبيل برگزار مي شود بيش از 400 نفر از علما و دانشمندان داخلي و خارجي حضور دارند. اين همايش با هدف همبستگي جهان اسلام و تبيين نقش اسلام در تحولات جهاني و بويژه منطقه قفقاز برگزار شده است. اين همايش با پيام مراجع تقليد آيات عظام ناصر مكارم شيرازي و جعفر سبحاني آغاز به كار كرد.
آيت الله مكارم شيرازي در پيام خود آورده است: همگان بايد بدانند كه اسلام دين جهاني است و تعاليم آن محدود به مرزها و حاكميت دولت ها نمي شود.
در ادامه اين پيام آمده است:بر اين اساس مراجع و علماي اسلام نيز نسبت به مصالح مسلمين و منافع اسلامي احساس مسئوليت كرده و انذار و تبشير را در هر نقطه از جهان از جمله در منطقه قفقاز خصوصا كشور شيعه نشين آذربايجان وظيفه خود مي داند.
آيت الله مكارم شيرازي نوشته است: اخيرا خبري در رسانه ها انتشار يافته كه مايه نگراني شديد مراجع ديني و ساير علاقه مندان به اسلام و مسلمانان آن كشور شده است و آن اين كه قرار است در آنجا مراسمي به نام يورو ويژن برگزار شود. مراسمي كه ابدا با روح تعليمات اسلام سازگار نيست و از همه وحشتناك تر اين كه در مقدمه اين مراسم همجنس بازان رژه بروند كه بايد به خدا از چنين رويدادي پناه برد، ان شاءالله دروغ است اما به دولتمردان آذربايجان بايد توجه داد كه اين گونه كارها نه به صلاح شما، نه ملت شما و نه استقلال كشورتان است.
در قسمت ديگري از پيام آمده است: غربي ها و بخصوص اسرائيل درصدد هستند كه اين كشور را از تعليمات اسلام و كشورهاي اسلامي دور سازند تا لقمه خوبي براي بلعيدن آنها و براي شكم هاي سيري ناپذير آنها شود.
در پيام آيت الله سبحاني آمده است: جامعه انساني هرچند به صورت مليت هاي گوناگون زندگي مي كنند و مرزهاي سياسي آنها را از هم جدا ساخته است ولي در حقيقت جامعه واحدي هستند.
در بخش ديگري از پيام، آيت الله سبحاني گفته است: ما اميدواريم نداي اصلاحات اسلامي از ام القراي اسلام، ايران عزيز، فراتر از مرزها برود و خدمتي ارزنده به جامعه بشري كند و نبايد اين نوع خدمات معنوي را مداخله در امور داخلي كشورها تلقي كرد.
در پايان پيام آورده است: اينجانب از راه دور، دست تمام عالمان و انديشمندان عزيز را كه در اين همايش گرد هم آمده اند و صلاح انسان ها و ترقي و تعالي جامعه بشري را مد نظر گرفته اند به گرمي مي فشارم و براي آنها در ادامه اين خدمت از خداوند متعال توفيق بيشتري خواهانم.
در افتتاحيه اين همايش نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در سخناني با اشاره به وضعيت برخي از كشورهاي همسايه گفت: برخي از كشورهاي همسايه در دين ستيزي به حد محاربه با خدا نيز رسيده اند و در برابر تذكرات خيرخواهانه مراجع عظام موضع گرفته، به آنها توهين كرده و تلاش كرده اند تا در نظر مردم خود خيرخواهي اين مراجع را به عنوان مداخله در امور كشورشان جلوه دهند.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر «سيدحسن عاملي» در ادامه گفت: بزرگترين ظلم به ملت قرار دادن آنها در فضاي بي آبرويي است و اين اقدامي است كه متاسفانه در كشور همسايه ما در حال انجام است، با مسابقه يورو ويژن به جنگ دين آمده اند، با رژه همجنس بازان به جنگ خدا رفته اند، آيا سكوت در اين مورد عقلايي است؟ آيا مرجعيت مي تواند نظاره گر اين بي آبرويي در يك كشور مسلمان و شيعه باشد؟
وي اين اقدام را يك فتنه صهيونيستي دانست و افزود: آيا روا است كه مقدرات يك كشور شيعي به دست صهيونيست ها بيفتد؟
در مدت دو روز برگزاري اين همايش تعداد 10مقاله از 62 مقاله رسيده به دبيرخانه همايش ارائه مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

يك مقام امنيتي آلمان: مسلمانان از جان گذشته فراواني
براي قتل شاهين نجفي آماده اند
در حالي كه اقدام يك خواننده درجه چندم در توهين به مقدسات اسلامي، موجي از اعتراضات را عليه وي برانگيخته و موجب وحشت اين فرد هتاك شده است، بي بي سي فارسي از اين خواننده حمايت كرد.
در راستاي برنامه ريزي هاي گروه هاي الحادي و ضداسلامي در سطح كشورهاي اسلامي، به ويژه در ايران و عراق جهت تخريب ارزش هاي اسلامي و شيعي، چندي پيش يك خواننده فاسد و دست چندم كه به خاطر سطح نازل آثار بازاري اش منزوي و بي مشتري شده بود از اين موقعيت سوءاستفاده كرده و با خواندن ترانه اي مبتذل و هتاكانه عليه يكي از امامان معصوم شيعه عليهم السلام سعي كرد تا توجه غرب و گروه هاي ضدديني را جهت حمايت مادي جلب كند. اما اين اقدام وي اعتراضات و واكنش هاي شديدي را از سوي مسلمانان در داخل و خارج از كشور برانگيخت كه از جمله اين واكنش ها مي توان به صدور حكم ارتداد براي وي از سوي آيت الله صافي گلپايگاني اشاره كرد. با توجه به هتك حرمت مقدسات و صدور فتواي ارتداد، وي محكوم به قتل شده است. اين شرايط، مبتذل خوان هتاك را به وحشت انداخته و وي در پي گريزگاهي براي فرار از خشم مقدس مسلمانان است.
اما در اين ميان، آنچه تأمل برانگيز است اينكه شبكه دولتي- سلطنتي انگلستان به حمايت از او پرداخته است. شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي كه پيش از اين نيز بارها عناد خود با مقدسات اسلامي و ارزش هاي شيعي را آشكار ساخته بود، ضمن مصاحبه با اين هتاك از قول وي نوشت: قصد توهين به امامان شيعه را نداشتم. خواننده هتاك البته اين را هم گفته كه آگاهانه اقدام به هتاكي نموده است! اين شبكه همچنين با زير سؤال بردن حكم ارتداد وي، عمل او را دستمايه قرار دادن مقدسات براي كار هنري دانسته است(!). بي بي سي فارسي همچنين اجراي اين ترانه مبتذل و غيرانساني را نمونه اي از آزادي بيان و تابوشكني معرفي كرده است.
بي بي سي فارسي در حالي اقدام به حمايت از اين مبتذل خوان كرده كه اخبار و گزارش هاي موثقي از بهايي بودن برخي از اعضا و گردانندگان آن منتشر شده است. دولت انگليس همچنين پيش از اين نيز از سلمان رشدي مرتد به خاطر نوشتن كتاب موهن «آيات شيطاني» حمايت كرده بود.
شبكه صهيونيستي «فيس بوك» نيز كمپين حمايت از خواننده ضد اسلامي را تشكيل داده است. برخي از گروه هاي ضد دين و مادي گرا در آلمان نيز از فرد مذكور حمايت نموده اند. گفتني است يك مقام امنيتي در آلمان طي مصاحبه اي اعلام كرده است كه مسلمانان انقلابي از هيچ مانعي هراسي ندارند و بيم آن مي رود كه شاهين نجفي را به عنوان يك وظيفه ديني به قتل برسانند. وي توضيح داده است كه نه فقط در ايران و ساير كشورهاي اسلامي، بلكه در همين آلمان نيز داوطلبان از جان گذشته فراواني براي مجازات اين خواننده رپ آمادگي دارند و قتل او را جهاد در راه خدا مي دانند.
عزاداري برنامه «هفت» در شب ولادت حضرت فاطمه(س)»!
برنامه تلويزيوني «هفت» همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه«س» به بهانه بزرگداشت درگذشت يك فيلمفارسي ساز رنگ عزا به خود گرفت!
به گزارش خبرنگار كيهان، فريدون جيراني در حالي براي آخرين بار برنامه «هفت» را اجرا كرد كه مانند چند هفته اخير، حواشي بسياري در آن بروز يافت. از جمله اين حواشي مي توان به تلخ و غمناك برگزار شدن اين برنامه، درست همزمان با شب ولادت حضرت زهرا(س) اشاره كرد. اين در حالي است كه اين مناسبت يكي از جشن هاي بزرگ شيعيان و به ويژه مردم ايران محسوب مي شود. البته اين نوع رفتارها در برنامه هاي تلويزيوني بي سابقه نيست. سال گذشته نيز برنامه «90» به بهانه بزرگداشت ناصر حجازي، در شب ولادت حضرت فاطمه، با رويكردي عزاگونه روي آنتن رفت اما حواشي آخرين اجراي «هفت» توسط جيراني به همين جا ختم نشد. بطوري كه بخش زيادي از اين برنامه به تجليل (بخوانيد اسطوره سازي) ايرج قادري اختصاص يافت.
جيراني در بخشي از برنامه گفت: ايرج قادري اصلاً اهل مطالعه كتاب و حتي ديدن فيلم نبود و فقط رگ خواب مخاطب عام را مي شناخت(!) (نقل به مضمون). علاوه بر اين موضوع، جيراني با لحن تندي، اصل نظارت در سينما را زير سؤال برد و آن را برخورد سليقه اي با تفكر خواند و به صراحت گفت كه هر كس با هر تفكري بايد بتواند فيلم بسازد و اين مردم هستند كه بايد آن را بپذيرند. عبارتي كه واكنش جهانگير الماسي را در پي داشت و او اين نوع طرز تلقي را «ليبراليستي» نام برد. گفتني است طيف سكولار انجمن منتقدين سينمايي ايران، بدون نظرخواهي از اكثريت اعضاي انجمن، با صدور بيانيه اي، از فريدون جيراني براي ادامه اجراي برنامه هفت حمايت كرده است.
«شوق پرواز» برترين سريال شبكه اول به انتخاب مردم
«شوق پرواز»، «در چشم باد» و «پايتخت» مجموعه هايي هستند كه در برنامه اختتاميه «سين مثل سريال» عناوين اول تا سوم را از آن خود كردند. اختتاميه برنامه «سين مثل سريال» جمعه شب از شبكه يك به نمايش درآمد و در اين برنامه اعلام شد كه به انتخاب مردم، در بخش سريال ها«شوق پرواز»، «در چشم باد» و «پايتخت» در بخش بازيگران مرد شهاب حسيني و در بخش بازيگران زن الهام حميدي رتبه اول را كسب نمودند. قرار است مراسم اهداي جوايز به زودي در قالب يك گردهمايي برگزار شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14