(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 - شماره 20213

يادداشت خبرنگار
نماينده ولي فقيه در كردستان: انتقاد ناقص و تمجيد نابجا به جايگاه مطبوعات لطمه مي زند
كوتاه از ورزش شهرستانها
مديركل بهزيستي آذربايجان شرقي:مشكلات اقتصادي فرزندان ترخيصي بهزيستي پيگيري مي شود
تاكيد استاندار اردبيل بر تكميل طرح هاي ناتمام
پايگاه پروازي ورزش هاي هوايي در خرم دره راه اندازي مي شود
ادامه مرگ ماهيان در درياچه گيلارلوي گرمي
برگزاري نمايشگاه تاريخي ياد ايام در همدان
كمبود نقدينگي مشكل صنعتگران البرز است
نياز استان اصفهان به 2 هزار كلاس درس پايه ششم
كلنگ ساختمان دي كلينيك فاطمه زهراي اراك به زمين زده شد
تيم پارك علم و فناوري دانشگاه سمنان سهميه مسابقات رباتيك مكزيك را كسب كرد
امسال يك ميليون گردشگر خارجي به آذربايجان شرقي مي آيند
آزادسازي 52 هزار مترمربع اراضي سياه كيشم صومعه سرا



يادداشت خبرنگار

درباره موانع اجراي پروژه هاي اليگودرز
يكي از طرح هايي كه حرف و حديث هاي بسياري به همراه داشته است، پروژه جاده كمربندي اليگودرز است كه متأسفانه سال گذشته به دليل عدم پيش بيني احداث پل زيرگذر جاده روستاي سنج، بهره برداري از آن در هاله اي از ابهام فرو رفت. همچنين يكي از موانع بهره برداري آن مشكلاتي است كه در ميدان هاي آزادگان و مردبختياري وجود دارد، به طوري كه به واسطه عدم برنامه ريزي مناسب، كمربندي در منطقه اي واقع شده كه بخشي از آن حدفاصل ميدان شهيد فهميده و ميدان آزادگان يعني از منطقه مسكوني و در حوضه استحفاظي شهر است. همچنين در انتهاي كمربندي و پس از ورود به ميدان مرد بختياري هيچ گونه پيش بيني جهت جلوگيري از خطرات احتمالي خروجي شهر نشده است.
در بحث اجرايي پروژه مسكن مهر و عدم تحويل به موقع واحدها به متقاضيان هم مشكلات و موانعي وجود داشت كه با پيگيري هاي مهندس توكلي از طريق وزارت راه و شهرسازي برنامه بازديد و بررسي پروژه هاي مذكور در دستور كار قرار گرفت.
دراين بازديد كه نماينده منتخب اليگودرز و رؤساي ادارات مربوطه نيز حضور داشتند پس از مشاهده كمربندي اليگودرز، مقرر شد با احداث رمپ در محدوده كيلومتر 3 جاده ازنا- اليگودرز، نسبت به اتصال جاده جديد به عنوان رفت و جاده قديم به عنوان برگشت اقدام به عمل آيد، تا به واسطه آن وسايل نقليه سنگين ناچار به ورود به محدوده شهر نباشند. همچنين نسبت به بحث زيرگذر ابتداي جاده سنج با درنظرگرفتن تخليه آبهاي سطحي تصميم گيري شد. در همين رابطه مهندس توكلي اظهارداشت: شهرداري نيز بايد براي احداث بلوار 45 متري از كاظم آباد تا بيمارستان درحال احداث اقدامي اساسي انجام دهد.
برهمين اساس و پس از رفع موانع ميدان آزادگان و مرد بختياري به نظر مي رسد به زودي اين پروژه قديمي و كهن به سرمنزل مقصود برسد.
همچنين در رابطه با طرح مسكن مهر علي رغم پيگيري ها و تلاشهاي اداره مسكن و شهرسازي، مشكلاتي وجود داشت كه متأسفانه بخش عمده آن متوجه اعضاي تعاونيها مي شد كه تاكنون نسبت به پرداخت سهم آورده خود اقدام نكرده و همين امر تعاوني ها را با كمبود اعتبار و نقدينگي مواجه ساخته بود اما در جهت رفع مشكلاتي نظير گازرساني و... تصميم گيري شد.
اليگودرز- خبرنگاركيهان

 



نماينده ولي فقيه در كردستان: انتقاد ناقص و تمجيد نابجا به جايگاه مطبوعات لطمه مي زند

سنندج- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در استان كردستان، با تأكيد بر اينكه طرف اصلي رسانه مردم هستند، گفت: خبرنگاران بايد نياز و درد واقعي مردم را منعكس كنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسيني شاهرودي در جمع شركت كنندگان در ششمين جشنواره مطبوعات غرب كشور، رعايت اصل انصاف و عدالت در خبرنويسي را ضروري دانست و اضافه كرد: صداقت نيز بايد مورد توجه خبرنگار قرار بگيرد.
وي از خبرنگاري به عنوان شغلي حساس و خاص نام برد و اظهار كرد: اصحاب رسانه باتوجه به اينكه در مسير روشنگري و آگاهي بخشي تلاش مي كنند نبايد با نگاه صرف مادي به شغل خبرنگاري بنگرند. نماينده ولي فقيه در منطقه كردستان با اشاره به اينكه رسانه تنها زماني مي توانند به رسالت خود به خوبي عمل كنند كه دغدغه مالي، حقوقي و معيشتي نداشته باشند، خبرنگاري را هنري به تمام معنا كه مي تواند جامعه را به سمت پيشرفت و توسعه يا فساد و بي ارزشي سوق دهد، توصيف كرد.
وي اضافه كرد: نوشتن و تنظيم خبر مي تواند اميدآفرين و يا مأيوس كننده باشد و خبرنگاران در هنگام درج يك خبر بايد به اين مهم توجه داشته باشند.
حسيني شاهرودي با اعلام اينكه مديران به سبب نوع كارشان مدام در معرض تهديد و انحراف هستند، بر استقلال عمل خبرنگاران تأكيد كرد و گفت: انتقاد ناقص و ناآگاهانه و تملق و زياده روي و تمجيد نابجا از مديران مي تواند به عنوان يك عمل ضداخلاقي به جايگاه نشريات در ميان مردم لطمه وارد كند. وي بر خلاقيت در توليد آثار رسانه اي تأكيد كرد و گفت: خبرنگار بايد با تدوين هنرمندانه خبر تأثيرگذاري لازم را بر جامعه داشته باشد.
نماينده ولي فقيه در منطقه كردستان در ادامه سخنان خود ايجاد اميد در ميان مردم را يكي از رسالت هاي خطير خبرنگاران دانست و گفت: نحوه تنظيم و انعكاس يك خبر مي تواند اميدآفرين و يا برعكس يأس آور باشد و از اين رو خبرنگاران بايد هميشه با ديد مثبت به تنظيم خبر بپردازند و در بيان مسائل، مشكلات، نقاط ضعف و قوت و عملكرد مسئولين و مديران آثار خبري را دستخوش احساسات و علايق شخصي خود قرار ندهند.
وي نوگرايي و استفاده از تازه ترين شيوه هاي خبرنويسي مرسوم را براي خبرنگاران ضروري دانست و افزود: اشراف اطلاعاتي درمورد مسائل روز نيز از ديگر نيازهاي خبرنگاران براي موفقيت در كارشان است و به خبرنگاران توصيه كرد چنانچه در يك مطلب اطلاعات كافي ندارند، ورود نكنند.
وي خواستار بازگو كردن فعاليت ها و اقدامات نظام در استان نيز شد و گفت: كارهاي بسيار خوب و بزرگي در راستاي توسعه و پيشرفت استان كردستان انجام شده كه اصحاب رسانه بايد اين مسايل را به منظور ايجاد اميد در ميان مردم بازگو كنند و تنها به بيان مشكلات نپردازند.
گفتني است، در ششمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي غرب كشور كه به مدت سه روز در سنندج برگزار شد، فعالان رسانه اي شش استان كرمانشاه، آذربايجان غربي، همدان، ايلام و كردستان ضمن حضور در كارگاه ها و نشست هاي تخصصي وضعيت رسانه هاي جمعي غرب كشور را مورد بررسي قرار دادند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان گفت: ششمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي غرب كشور با هدف ترويج فرهنگ روزنامه خواني، تبيين جايگاه و نقش روزنامه نگاران و خبرنگاران منطقه در سطح ملي و محلي و همچنين انعكاس دستاوردها و فعاليت هاي مطبوعاتي نشريات غرب كشور در سنندج برگزار شد.
قباد ميمنت آبادي همچنين ارج نهادن و تجليل از تلاشگران و فرهيختگان عرصه مطبوعات محلي، بررسي وضعيت صنفي روزنامه نگاران غرب كشور و تشكيل بانك جامع اطلاعات رسانه در اين منطقه و اجرايي كردن كميته هاي تخصصي دبيرخانه نظارت و هماهنگي بر فعاليت مطبوعات غرب كشور را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره عنوان كرد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

رقابت پينگ پنگ بازان در اراك
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات تنيس روي ميز دختران نونهال كشور با شركت 60 ورزشكار از استانهاي مركزي، قزوين، مازندران، اصفهان، فارس، كردستان، همدان، كرمانشاه، تهران، خوزستان و آذربايجان غربي به صورت انفرادي در اراك برگزار شد. در اين دوره از مسابقات، مهشيد اشتري از خراسان رضوي، مينا پورموسوي از البرز و فاطمه زهرا مختار رضايي از مازندران به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.
فعاليت مدارس فوتبال
¤ 21 مدرسه فوتبال دراستان مركزي مجوز فعاليت در رده هاي سني 6 تا 14 سال دارند. مدارس فوتبال در همه شهرستان هاي استان مركزي به جز آشتيان و تفرش فعال هستند.
انتخاب مربي تيم ملي تكواندو بانوان
اراك- خبرنگار كيهان: مريم قهيه اي از مربيان تكواندو استان مركزي، از سوي فدراسيون اين رشته به عنوان مربي تيم ملي تكواندوي بانوان نوجوانان كشور برگزيده و به رقابت هاي آسيايي ويتنام اعزام شد.
مسابقات قهرماني آسيا در «هوشي مينه» پايتخت ويتنام برگزار شد.
كسب ركورد پرتاب نيزه ايران
كاشان- خبرنگار كيهان: پرتابگر آران و بيدگلي ركورد پرتاب نيزه كشور در مسابقات دووميداني نوجوانان كشور كه با حضور 189 ورزشكار از 31 استان كشور در قزوين برگزار شد را شكست.
«علي رمضاني» با پرتاب نيزه به طول 61 متر و 97 سانتي متر موفق شد 81 سانتي متر ركورد قبلي اين ماده كه در اختيار ورزشكاري از گلستان بود را ارتقاء داده و ركورد جديدي به نام خود ثبت كند.
كسب مقام قهرماني در دو
هويزه- خبرنگار كيهان: دانشجوي واحد دانشگاه پيام نور هويزه در مسابقات دووميداني دانشجويي كشور مقام اول اين مسابقات را از آن خود كرد.
سيداحمد موسوي در رشته دوي صدمتر سرعتي مقام اول اين دوره از مسابقات دانشجويي را به خود اختصاص داد.
اين مسابقات با حضور 32 استان كشور در محل ورزشگاه سردار جنگل شهر رشت بين دانشجويان كشور برگزار شد و ورزشكار هويزه اي با صعود بر سكوي قهرماني سهميه المپياد كشوري براي انتخاب و ورود به مسابقات دانشجويان جهان را به ارمغان آورد.
بانوان البرزي در سكوي قهرماني
كرج- خبرنگار كيهان: تيم بانوان البرز در مسابقات دووميداني قهرماني كشور در رده نوجوانان قهرمان شد. اين مسابقات در رده سني نوجوانان به دو صورت تيمي و انفرادي با شركت 8 تيم و 56 ورزشكار در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب برگزار شد و استان البرز با 7 ورزشكار به سرپرستي و مربيگري زينب سلگي توانست با كسب 40 امتياز به مقام اول دست يابد و تيم هاي خراسان رضوي و گلستان به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
رقابت 70 جودوكار
¤ مسابقات انتخابي تيم ملي دانش آموزي كشور جهت شركت در مسابقات جهاني روسيه به ميزباني استان مركزي برگزار شد. در اين دوره مسابقات 70 جودوكار با يكديگر به رقابت پرداختند كه از استان البرز محمدرضا صديقي در وزن 50 كيلوگرم مقام نخست را به خود اختصاص داد، عليرضا خجسته در وزن 60 كيلوگرم نايب قهرمان شد و سينا سلطاني در وزن 55 كيلوگرم به كسب مقام سومي رسيد.
نوجوانان البرزي دويدند
¤ مسابقات دووميداني در رده سني نوجوانان به دو صورت تيمي و انفرادي و در سطح استاني با شركت 22 تيم و حضور 212 نفر در ورزشگاه شريعتي كرج برگزار شد. در اين مسابقات تيم كرج با 77 امتياز مقام اول، بخش آسارا با 13 امتياز مقام دوم و در نهايت تيم هشتگرد با 11 امتياز مقام سوم را كسب كردند و در پايان به نفرات اول تا سوم هر مسابقه جوايزي از سوي هيئت دووميداني استان البرز اهداء شد.
دو ورزشكار قزويني طلا و نقره گرفتند
قزوين- خبرنگار كيهان: مهران خورند و اميرحسين خمسه؛ 2 ورزشكار استان قزوين موفق شدند در رقابت هاي جايزه بزرگ پرتاب هاي كشور در شهركرد به مدال هاي طلا و نقره دست يابند. اين دو ورزشكار قزويني در بخش پرتاب وزنه اين مسابقات صاحب عنوان شدند. خورند در رده سني جوانان اين مسابقات با پرتاب وزنه به طول 88/17متر مقام نخست را بدست آورد و خمسه نيز با ثبت ركورد 44/17 نيز عنوان دوم را به خود اختصاص داد. مسابقات جايزه بزرگ پرتاب هاي كشور با حضور 40 شركت كننده از استان هاي مختلف كشور در مواد پرتاب ديسك، وزنه، نيزه و چكش در شهركرد برگزار شد.
درخشش بانوي قزويني
¤ دينا فرزادخواه بانوي تيرانداز استان قزوين در جريان برگزاري مسابقات آزاد قهرماني بانوان ايران؛ موفق شد در رشته تفنگ بادي به يك مدال طلا و يك برنز دست يابد. مرحله سوم مسابقات آزاد تيراندازي با تفنگ و تپانچه بادي زنان در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در مجموعه آزادي تهران برگزار شد كه در رده سني جوانان دينا فرزادخواه موفق شد در راند اول مسابقات تفنگ بادي رده سني جوانان به مدال طلا دست يابد و در راند دوم نيز به مدال برنز رسيد.
قهرماني تيرانداز المپيكي
¤ مسابقات تيراندازي آزاد 50 متر تپانچه مردان كشور كه در مجموعه ورزشي آزادي در سالن 50 متر با حضور تيراندازاني از سراسر كشور برگزار شد با قهرماني ابراهيم برخورداري تيرانداز المپيكي استان قزوين پيگيري شد. در مسابقات تپانچه 50 متر آزاد مردان، ابراهيم برخورداري تيرانداز ايران و دارنده سهميه المپيك 2012 لندن اول شد و به مدال طلا دست يافت. و آرمين مجد از خراسان رضوي به مقام دوم دست يافت و محمد احمدي از تهران با رقابتي نزديك سوم شد.
صعود به قله در فك
انديمشك- خبرنگار كيهان: تيم كوهنوردي شهرداري انديمشك شامل نورالدين شيدايي، فضل الله خادم و نعمت شكيبايي با صعود به قله 3000 متري درفك مقام اول مسابقات كوهنوردي كارگران سراسر كشور را از آن خود كرد.
در اين مسابقات كه با حضور 200 نفر كوهنورد از واحدهاي مختلف جامعه كارگري سراسر كشور در شهرستان بندرانزلي برگزار شد، تيم شهرداري انديمشك به عنوان نماينده استان خوزستان و نماينده استان گيلان با صعود به قله 3000 متري درفك از ارتفاعات كوههاي گيلان مشتركا اول شدند و تيم هاي تهران و مازندران در مكانهاي دوم و سوم قرار گرفتند.

 



مديركل بهزيستي آذربايجان شرقي:مشكلات اقتصادي فرزندان ترخيصي بهزيستي پيگيري مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
مشكلات مسكن، اشتغال و ازدواج فرزندان بي سرپرست و بدسرپرست ترخيص شده از بهزيستي آذربايجان شرقي، با جديت پيگيري مي شود.
مديركل بهزيستي آذربايجان شرقي گفت: گسترش مراكز غيردولتي، مؤسسه زدايي، كوچك سازي مراكز و مشاركت فرزندان در امور خانه و توجه جدي به مشكلات فرزندان ترخيصي، از جمله اهداف بهزيستي، به عنوان تنها متولي قانوني در حمايت از كودكان بي سرپرست و بدسرپرست است.
به گفته «محمدرضا صادقي» هم اكنون 19 خانه كودك و نوجوان، براي نگهداري فرزندان بي سرپرست و بدسرپرست در سطح استان فعاليت دارند.
دكتر صادقي تصريح كرد: از اين تعداد 6مركز دولتي و 13مركز غيردولتي است كه 275فرزند دختر و پسر را تحت پوشش دارند و 950فرزند نيز با پرداخت مستمري امداد ماهيانه در نزد خانواده جايگزين، تحت پوشش بهزيستي هستند.
وي افزود: 2657 نفر از فرزندان ترخيصي بهزيستي استان هم اكنون با عناوين مختلف تحت حمايت هاي مادي و معنوي دفتر امور شبه خانواده بهزيستي قرار دارند و 48نفر از اين فرزندان در دانشگاه ها، مشغول به تحصيل اند و كليه هزينه هاي تحصيلي آنان را بهزيستي پرداخت مي كند.
صادقي، گسترش مراكز غيردولتي، افزايش سطح مهارت مربيان و كاركنان مراكز شبانه روزي و غني سازي اوقات فراغت فرزندان با رويكرد تقويت اقتصادي و ديني را از برنامه هاي دفتر امور شبه خانواده در سال جاري اعلام كرد.

 



درجلسه فرمانداران استان مطرح شد
تاكيد استاندار اردبيل بر تكميل طرح هاي ناتمام

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل بر تكميل پروژه هاي عمراني در دست اقدام و تلاش در جهت حفظ كيفيت آنها تاكيد كرد.
«سيدحسين صابري» در جلسه فرمانداران استان گفت: با توجه به محدوديت فصل كاري در اردبيل و ضرورت تكميل پروژه هاي عمراني نيمه تمام بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه تا پايان دولت دهم همه پروژه عمراني نيمه تمام به مرحله بهره برداري برسند.
وي با اشاره به لزوم عمل به مصوبات سفر رئيس جمهور در ارتباط با فراهم كردن زمينه ايجاد نمايندگي برخي از دستگاه هاي اجرايي در شهرستان ها گفت: در توزيع اعتبارات هزينه اي در استان عدالت رعايت مي شود و در سال جاري نيز در توزيع اين اعتبارات با درنظر گرفتن تعداد نيروي انساني مطابق با آمار اسفند سال گذشته عادلانه رفتار خواهد شد.
وي از اردبيل به عنوان ييلاق ايران ياد كرد و افزود: در آستانه آغاز سفرهاي تابستاني بايد امكان سفر با پيوست فرهنگي اسلامي فراهم شود تا مسافران و گردشگران بتوانند بهترين بهره برداري را از ايام سفر و طول اقامت در استان داشته باشند.

 



پايگاه پروازي ورزش هاي هوايي در خرم دره راه اندازي مي شود

خرم دره- كيهان:
پايگاه پروازي خرم دره در حوزه وسايل پرنده فوق سبك از قبيل كايت، چتربازي و عمليات هوانوردي راه اندازي مي شود.
فرماندار خرم دره هدف از راه اندازي و اجراي طرح پايگاه پروازي ورزش هاي هوايي شهرستان خرم دره را در راستاي برنامه هاي توسعه اي فضاهاي بخش ورزش، گردشگري و در جهت جذب گردشگردر شهرستان ذكر كرد.
نوري پور خاطر نشان كرد: اجراي اين طرح به صورت چند منظوره خواهد بود و در آن از هواپيماهاي سبك و فوق سبك براي آموزش خلباني و گردشگري استفاده خواهد شد.
وي ادامه داد: توسعه فضاي اين پايگاه علاوه بر بحث آموزش و گردشگري هوايي، در مواقع اضطراري و وقوع بلاياي طبيعي نيز مي تواند كاربرد داشته باشد.
«نوري پور» افزود: با اجراي پروژه پايگاه پروازي، خرم دره به يكي از قطب هاي هوايي كشوري در زمينه ورزشي و گردشگري تبديل مي شود.

 



ادامه مرگ ماهيان در درياچه گيلارلوي گرمي

مجري طرح پرورش ماهي درياچه گيلارلو از تلف شدن 30 هزار قطعه ماهي در اين درياچه خبر داد.
«اميدعلي داداشي» روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ايرنا افزود: مرگ گسترده ماهيان درياچه گيلارلو در گرمي مغان از دو هفته پيش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وي گفت: با وجود انجام آزمايش و نمونه برداري هاي متعدد از ماهيان تلف شده توسط اداره كل دامپزشكي استان، هنوز علت اين امر مشخص نشده است.
«داداشي» با اشاره به اينكه از سال 1388 مجري طرح پرورش ماهي درياچه گيلارلو است افزود: تاكنون بيش از 100 هزار قطعه ماهي فيتوفاگ، كپور طلايي، ماهي سفيد و آمور توسط جهادكشاورزي گرمي و خود وي به اين درياچه رهاسازي شده است.
مجري طرح پرورش ماهي درياچه گيلارلو با اشاره به انباشت لاشه ماهيان مرده در سواحل درياچه بيشترين مرگ ماهيان را مربوط به نوع كپور دانست.
درياچه گيلارلو در منطقه گردشگري گيلارلو در ضلع شمالي شهر گرمي واقع شده و 8 ميليون متر مكعب گنجايش دارد.

 



برگزاري نمايشگاه تاريخي ياد ايام در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه گذري به روزهاي دور با نام «ياد ايام» به روايت اسناد ملي در همدان برگزار شد.
مدير اسناد و كتابخانه ملي منطقه غرب كشور (همدان) در اين باره اظهار داشت: اين نمايشگاه با هدف معرفي هرچه بيشتر پيشينه تاريخي همدان به روايت اسناد و عكس هاي تاريخي، به مدت 6 روز در نگارخانه مجتمع شهيد آويني اين شهر برپا شد.
«سيد قاسم بلوري» افزود: برپايي اين نمايشگاه يكي از برنامه هاي مديريت اسناد و كتابخانه ملي غرب كشور به مناسبت روز اسناد ملي و ميراث مكتوب بود كه در كنار آن فعاليت هاي ديگري مانند ارائه خدمات كتابخانه اي ويژه به مراجعان، مسابقه فرهنگي، اردوي پرسنل و اهداي خون توسط آنها، حضور در گلزار شهدا، معرفي بيشتر فعاليت ها و اهداف سازمان نيز به اجرا درآمد.
وي در ادامه از راه اندازي مراكز اسناد و كتابخانه ملي در همه استان هاي كشور خبر داد و گفت: طبق مصوبه هيئت امناي سازمان، با همكاري استانداري ها به زودي شاهد افتتاح مراكز مستقل اسناد و كتابخانه ملي در همه استان هاي كشور خواهيم بود.
بلوري با درخواست از صاحبان اسناد، كتب و عكس هاي قديمي جهت اهداي اين منابع مكتوب تاريخ ايران و استان به سازمان اسناد ملي، تصريح كرد: جمع آوري و نگهداري اسناد تاريخي كشور به صورت اصولي و درست، بدون همكاري مردم فرهنگ دوست امكان پذير نخواهد بود.

 



كمبود نقدينگي مشكل صنعتگران البرز است

كرج- خبرنگاركيهان:
كمبود نقدينگي مشكل مشترك تمام صنعتگران استان البرز است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن استان البرز با بيان اين مطلب افزود: درحال حاضر تمام صنعتگران استان البرز نيازمند سرمايه در گردش و نقدينگي هستند.
حسين طوسي با اشاره به مشكلات پيش روي صنايع اين استان اظهار داشت: توليدكنندگان و صنعتگران استان نمي تواند به صورت اعتباري دربازار كار كنند به دليل اينكه بايد مواد اوليه و اجناس خود را به صورت نقد خريداري كنند و سپس جنس خود را به صورت غيرنقدي به فروش برسانند.
وي تصريح كرد: بيشتر توليدكنندگان و صنعتگران استان درتامين مواد اوليه خود مشكل دارند كه براي ما حل مشكل خود بايد به بازار آزاد مراجعه كنند.
طوسي درپايان تاكيد كرد: هيچ توليدكننده با تعديل نيرو و كاهش توليد موافق نيست، به دليل اينكه براي آموزش هر نيرو خود سرمايه گذاري و وقت زيادي را صرف كرده است.

 



نياز استان اصفهان به 2 هزار كلاس درس پايه ششم

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان اصفهان از احداث 2 هزار و 219 كلاس درس براي پايه ششم در استان تا مهرماه سال جاري خبر داد.
«محمدحسين سجاد» در نشستي با خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح تحول نظام آموزشي (3-3-6) از ابتداي مهرماه سال جاري در مقطع ابتدايي افزود: پايه ششم تكميل كننده حلقه مفقود تعليم و تربيت در دوره ابتدايي است و دو عنوان جديد تفكر و پژوهش و كار و مهارت وارد عرصه آموزشي اين دوره شده و نگرش جديدي را در اين دوره ايجاد خواهد كرد.
به گفته سجاد، براي تامين فضاي فيزيكي كلاس هاي ششم شيوه هاي مختلفي از جمله تغيير كاربري، ايجاد اتاق هاي جديد در مدارس، استفاده از فضاي مازاد مدارس راهنمايي و ابتدايي و در نظر گرفتن كانكس براي مدارس فاقد اتاق براي امور دفتر در نظر گرفته شده است.
وي با اعلام اينكه براي تشكيل كلاس ششم در مدارس ابتدايي به 2 هزار و 219 كلاس درس در استان نياز است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 91 كلاس درس در مدارس موجود است و براي ساخت اين كلاس ها به اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 275 ميليون ريال نياز است.
وي همچنين با اشاره به اينكه 148 كانكس براي امور دفتر و انتقال دفاتر به كلاس در استان نياز است، اضافه كرد: به 2 ميليارد تومان اعتبار نياز است تا اين كانكس ها در مدارس فاقد كلاس درسي ايجاد شود.

 



كلنگ ساختمان دي كلينيك فاطمه زهراي اراك به زمين زده شد

اراك-خبرنگار كيهان:
كلنگ ساختمان دي كلينيك فاطمه زهرا فرماندهي انتظامي استان مركزي به زمين زده شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي گفت: «دي كلينيك» فرماندهي انتظامي استان به عنوان نخستين «دي كلينيك» در بين فرماندهي انتظامي استانهاي سراسر كشور با زيربناي 3000 متر در 5 طبقه و در زميني با مساحت 1500 متر مربع با اعتباري بيش از دو ميليارد تومان احداث خواهد شد.
كاظم مجتبايي افزود: اين «دي كلينيك» با 10 درمانگاه تخصصي شامل اطفال، زنان، چشم و روان پزشكي، گوش و حلق و بيني، ارتوپدي، مغز و اعصاب، داخلي، جراحي، ارولوژي و با سه اطاق عمل، آزمايشگاه تشخيص طبي، ميكروب شناسي، راديولوژي، سونوگرافي، راديوگرافي، آزمايشگاه تشخيص مواد مخدر، دو دندانپزشكي براي خواهران و برادران و داروخانه، به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به كاركنان ناجا و خانواده هاي آنان احداث مي شود كه شهروندان در استان نيز مي توانند از اين خدمات استفاده كنند.

 



تيم پارك علم و فناوري دانشگاه سمنان سهميه مسابقات رباتيك مكزيك را كسب كرد

سمنان- خبرنگار كيهان:
تيم 8 نفره رباتيك پارك علم و فناوري دانشگاه سمنان توانست سهميه مسابقات رباتيك 2012 مكزيك را كسب كند.
تيم 8 نفره رباتيك پارك علم و فناوري دانشگاه سمنان كه براي نخستين بار در مسابقات 2012 iran open در ليگ ربات هاي پرنده شركت كرده بود توانست پس از تيم MRL دانشگاه آزاد قزوين در جايگاه دوم قرار گيرد و با كسب اين رتبه سهميه مسابقات رباتيك 2012 مكزيك را نيز كسب كند.
مسابقات روباكاپ ايران يكي از 4 ليگ معتبر جهان است كه در اين دوره از مسابقات حدود 50 تيم خارجي از 14 كشور جهان در آن حضور داشتند. عكس العمل سريع و سرعت بالاي ربات، كنترل پذيري مطلوب اين پرنده، قابليت عكسبرداري و فيلم برداري، توان حركت در فضاهاي كوچك و قدرت پرواز تا ارتفاع 1000 پايي از ويژگي هاي خاص اين ربات پرنده دست ساز است.
براساس اين گزارش تيم پارك علم و فناوري دانشگاه سمنان توانست در ليگ رباتهاي پرنده كه با حضور 76 تيم برگزار شد به مقام نايب قهرماني اين مسابقات دست يابد.

 



امسال يك ميليون گردشگر خارجي به آذربايجان شرقي مي آيند

تبريز- خبرنگار كيهان:
امسال حدود 1 ميليون گردشگر خارجي به آذربايجان شرقي سفر مي كنند.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، در بازديد از مجموعه كارگاه هاي صنايع دستي تبريز گفت: اين امر به رونق صنايع دستي كمك مي كند و يكي از زيربناهاي جذب توريست، وجود صنايع دستي است.
تراب محمدي تأكيد كرد: اعتبارات استان در سال گذشته براي مشاغل خانگي 100ميليارد ريال بود كه 3500 نفر از آن استفاده كردند.
وي افزود: تقاضا و بازار كار خوبي براي صادرات ورني بافي، سفال، نقره كاري و جواهرآلات سنتي، شيشه و چوب وجود دارد و دولت در اين رشته ها، سرمايه گذاري قابل توجهي مي كند.

 



آزادسازي 52 هزار مترمربع اراضي سياه كيشم صومعه سرا

رشت- خبرنگار كيهان:
52 هزار مترمربع از اراضي منطقه حفاظت شده سياه كيشم صومعه سرا در جنوب تالاب انزلي آزاد شد.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي تصرف قسمتي از اراضي منطقه حفاظت شده سياه كيشم در روستاي چمثقال شهرستان صومعه سرا توسط يكي از اهالي منطقه، اداره كل حفاظت محيط زيست استان پرونده اي عليه وي در مراجع قضايي اين شهرستان طرح، كه با محرز شدن تصرف، طبق رأي دادستان شهرستان صومعه سرا حدود 52 هزار مترمربع از اين اراضي آزاد و از تصرف غيرقانوني خارج شد.
امير عبدوس با بيان اينكه متخلف با غرس نهال صنوبر براي ايجاد حقوق مكتسبه براي خود و صحنه سازي ها سعي در نهان كردن اين تصرف داشت افزود: عوارض ايجاد شده توسط متخلف با حضور جمعي از محيط بانان گارد محيط زيست و نيروي انتظامي تخريب شد.
برپايه اين گزارش، منطقه حفاظت شده سياه كيشم با مساحتي بالغ بر 4 هزار و 500 هكتار و داشتن تعداد 145 گونه پرنده آبزي، كنار آبزي و خشك زي يكي از مهمترين مناطق چهارگانه آبي در استان و كشور محسوب شده و در سال 1349 به عنوان منطقه حفاظت شده تحت حفاظت اداره كل حفاظت محيط زيست استان گيلان قرار گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14