(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 - شماره 20213

مخالفت شركت هاي بيمه با ورود دستگاه هاي راديولوژي
فردا و پس فردا از هراز تردد نكنيد
رئيس سازمان ثبت اسناد: تصرف شبانه اراضي نتيجه عدم انجام وظيفه دستگاه هاي متولي است
حوادث كوتاه از كشور
تردد 1120 اتوبوس فرسوده در پايتخت
برخورد پليس با برگزاركنندگان كنسرت هاي زيرزميني
اعلام مهلت معرفي مشمولان متولد 1372
نجات 32 مسافر شناور تندرو از مرگ حتمي
كشف 500 كيلو مواد مخدر در تهران
برادر به جشن عروسي خواهرش نرسيد
پلنگ زخمي شاهرود زنده به گرمسار نرسيد
اسماعيلي خبر داد طراحي 2 نوع پوشش براي زندانيان زن
كودك 2 ساله پس از سقوط به چاه نجات يافت
هشدار وزارت بهداشت هنگام خريد گوشت به مهر دامپزشكي توجه كنيد
پليس نوزاد 20 روزه را از چنگال گروگانگير نجات داد
9 قاچاقچي مواد مخدر و متجاوز به عنف در كنگاور اصفهان اعدام شدند



مخالفت شركت هاي بيمه با ورود دستگاه هاي راديولوژي

دبير انجمن راديولوژي ايران از مخالفت شركت هاي بيمه نسبت به ورود دستگاه هاي راديولوژي به كشور خبر داد و گفت: شركت هاي بيمه به دليل بار مالي ناشي از پرداخت هزينه هاي درماني مردم با افزايش تعداد دستگاه هاي تصويربرداري در كشور مخالف هستند.
دكتر جلال جلال شكوهي كه در جريان برپايي بيست و هشتمين كنگره راديولوژي ايران سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: شركت هاي بيمه گذار در تعيين تعرفه و سياست هاي وزارت بهداشت دخيل هستند و با هدف كاهش بار مالي خود سياست هايي را اتخاذ مي كنند كه از يك سو سلامت مردم را مورد تهديد قرار مي دهد و از سوي ديگر زيان مراكز راديولوژي را به همراه داشته است.
وي با اشاره به اينكه در شوراي عالي تعرفه گذاري يك نفر از وزارت بهداشت، يك نفر از سازمان نظام پزشكي و بقيه اعضا را شركت هاي بيمه گذار تشكيل مي دهند، تصريح كرد: تعيين تعرفه ها از سوي شركت هاي بيمه به دليل ذي نفع بودن، منطقي نبوده و پزشكان مي بايست تعرفه ها را خود ارائه دهند نه شركت هاي بيمه گذار.
دبير انجمن راديولوژي ايران با انتقاد از اينكه هم اينك واردات كليه تجهيزات راديولوژي منوط به مجوز از سوي وزارت بهداشت است، گفت: استدلال وزارت بهداشت در زمينه صدور مجوز، كنترل بر واردات دستگاه ها از نظر تعداد و كيفيت است اين در حاليست كه هزينه واردات دستگاه ها از سوي راديولوژيست ها پرداخت مي شود و انجمن علمي راديولوژي نيز به عنوان مرجعي براي سنجش كيفيت دستگاه ها در مواقع لزوم مي تواند، وارد عمل شود.
وي ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت مي توانند، نقطه نظرهاي خود را در قالب راهنمايي ارايه دهند، اما اجازه ممانعت از ورود دستگاه ها به داخل كشور را ندارند.
دكتر جلال شكوهي افزود: دولت با استناد به اصل 44 قانون اساسي در اموري مانند خريد تجهيزات راديولوژي سرمايه گذاري نمي كند.
وي يادآور شد: با توجه به نياز كشور به دستگاه هاي مجهز راديولوژي از يك سو و از سوي ديگر سرمايه گذاري نكردن دولت براي واردات اين دستگاه ها، بسياري از دانشگاه هايي كه براي امور آموزشي نياز به واردات دستگاه هاي جديد دارند به راديولوژيست ها متوسل مي شوند كه با توجه به افزايش نرخ ارز و تعلق نگرفتن ارز دولتي براي واردات، راديولوژيست ها سرمايه خود را براي خريد تجهيزات مورد نياز مراكز آموزشي به كار نمي گيرند.

 



فردا و پس فردا از هراز تردد نكنيد

اداره كل راه و شهرسازي مازندران اعلام كرد: به منظور انجام عمليات رهاسازي سنگ هاي معلق در چند نقطه در محور هراز، اين محور يكم و دوم خرداد ماه مسدود است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي مازندران، به منظور انجام عمليات رهاسازي سنگ هاي معلق در چند نقطه در محور هراز، اين محور يكم و دوم خرداد ماه بين ساعت 8 تا 16 عصر مسدود است.
اداره كل راه و شهرسازي مازندران اعلام كرد: در ايام انسداد اين محور، رانندگان وسايل نقليه مي توانند با رعايت تمام نكات ايمني و با احتياط از طريق ديگر محورهاي مازندران تردد كنند.

 



رئيس سازمان ثبت اسناد: تصرف شبانه اراضي نتيجه عدم انجام وظيفه دستگاه هاي متولي است

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: بخشي از آنچه كه امروز در حال اتفاق از طرف افراد فرصت طلب و سودجو در حوزه تصرفات غيرقانوني و شبانه اراضي ملي در سطح كشور است، نتيجه اجرا نشدن كامل وظايف دستگاه هاي متولي صيانت از اراضي است.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور احمد تويسركاني رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جلسه شوراي سياستگذاري سازمان با اشاره به اينكه همواره به مسئولان و متوليان حفاظت از عرصه هاي ملي و منابع طبيعي براي مستندسازي اين اراضي و پيگيري صدور سند مالكيت تاكيد شده است، گفت: بناي ما بر يادآوري همواره اهميت اين موضوع است و بر آن اصرار مي شود.
تويسركاني در تشريح آثار مستندسازي اراضي ملي، منابع طبيعي و موقوفات و صدور سند مالكيت رسمي براي اين اراضي گفت: بخشي از آنچه كه امروز در حال اتفاق از طرف افراد فرصت طلب و سودجو در حوزه تصرفات غيرقانوني و شبانه اراضي ملي در سطح كشور است، نتيجه عدم اجراي كامل وظايف دستگاه هاي متولي صيانت از اراضي است.
وي افزود: جلوگيري از ورود هزاران پرونده به دستگاه قضايي در اين رابطه، قطعا با ساماندهي وضعيت اراضي و تثبيت مالكيت آنها مي تواند اتفاق بيفتد.
وي اجراي قانون تعيين تكليف اراضي و ساختمان هاي فاقد سند را به سرعت خواستار شد و تأكيد كرد: اجراي كامل اين قانون آزمون بزرگي براي مجموعه ثبت و اسناد كشور است و بايد با تلاش و خرد جمعي و استفاده از تمامي امكانات و سرمايه ها در اين راستا گام برداشت.
معاون قوه قضائيه با مهم ارزيابي كردن برون سپاري بخشي از وظايف و امور گفت: نظارت و ارزيابي مداوم و دقيق آثار و نحوه انجام فعاليت ها از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين امر بايد همواره از طرف بازرسي ها و حوزه هاي نظارتي اعمال شود.
وي استفاده سازمان ثبت اسناد و املاك كشور را از خدمات مهندسي سازمان نظام مهندسي براي پيگيري تفكيك و ارزيابي املاك يك برون سپاري مهم توصيف كرد و گفت: اين كار با توجه به زمان كوتاهي كه آغاز شده نتايج خوب و رضايت بخشي داشته و نظارت هاي جدي بر روند انجام آن اعمال مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري چهار سارق حرفه اي
اراك- خبرنگاركيهان: در پي وقوع چند فقره سرقت منازل و انواع سرقت هاي ديگر در شهرستان اراك، با تلاش ماموران انتظامي چهار سارق حرفه اي، شناسايي و دستگير شدند. متهمان تاكنون به 41فقره سرقت شامل سرقت منازل، خودرو، دوچرخه و... اعتراف كردند.
كشف مواد روانگردان در كرج
كرج- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي كرج گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاكنون 4كيلو و 500 گرم مواد مخدر روانگردان را در مراحل مختلف از توزيع كنندگان و فروشندگان كشف كردند. وي همچنين از كشف 910 كيلوگرم انواع مواد مخدر در اين استان خبر داد و گفت: اين ميزان مواد مخدر كشف شده از چند باند بزرگ توزيع مواد مخدر كه با جاسازي ماهرانه در تريلر در قالب بسته هاي شكلات و... انجام شده از استان هاي جنوبي كشور وارد استان البرز شده بود، كشف و ضبط شد.
دستگيري اتباع بيگانه غيرمجاز
در شازند
اراك- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان شازند از دستگيري 107تبعه خارجي غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد. سرگرد چگيني گفت: اين افراد در اجراي طرح برخورد با تردد اتباع بيگانه كه فاقد هرگونه مجوز اقامت يا تردد هستند، در سطح شهرستان در فروردين سال جاري شناسايي و دستگير شدند. اتباع خارجي دستگير شده جهت طرد از كشور تحويل مراجع ذي صلاح داده شدند.
دستگيري افغان ها با مواد مخدر
رشت- خبرنگاركيهان: سرپرست پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان گيلان از دستگيري 4 تبعه افغاني با 3 كيلوگرم كراك و حشيش در رشت خبر داد و گفت: اكيپ هاي عملياتي پليس مبارزه با مواد مخدر، 4 توزيع كننده كراك و حشيش كه همگي تبعه كشور افغانستان بودند را در رشت شناسايي و پس از اطمينان از نگهداري مواد مخدر توسط 2 تن از اين افراد، از مقر اصلي آنان بازرسي كردند كه متعاقب آن مقدار يك كيلو و 970 گرم حشيش كشف و 2 تبعه افغاني دستگير شدند.
پلمب 21مغازه در شازند
اراك- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان شازند از پلمب 21مغازه متخلف در اين شهرستان خبر داد. اين مقام مسئول گفت: اين اصناف متخلف در زمينه كالاي قاچاق، احتكار و گرانفروشي فعاليت داشته و فاقد پروانه كسب بودند. اين اقدام با همكاري مجمع امور صنفي شهرستان شازند صورت گرفت.
كلاهبردار دستگير شد
رشت- خبرنگاركيهان: رئيس پليس فرماندهي نيروي انتظامي استان گيلان گفت: كارآگاهان پليس در پي گزارش هاي مردمي مبني بر اينكه شخصي با هويت مجهول ضمن مراجعه به درب منازل مردم با دريافت مبلغي مبني بر اينكه شخصي با هويت مجهول ضمن مراجعه به درب منازل مردم با دريافت مبلغي بالغ بر 600 هزار ريال اقدام به صدور دفترچه بيمه مي كرد موضوع را مورد بررسي قرار دادند كه طي آن اين فرد را شناسايي و در حاليكه قصد صدور دفترچه بيمه درماني براي يكي ديگر از شهروندان را داشت دستگير كردند.
كشف برنج قاچاق
اراك- خبرنگاركيهان: ماموران پليس آگاهي شهرستان دليجان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور اصفهان- تهران در بازرسي از يك دستگاه تريلر كمپرسي 575 كيسه 40 كيلويي برنج قاچاق كشف و ضبط كردند. ارزش تقريبي اين محموله 700 ميليون ريال برآورد شده است.

 



تردد 1120 اتوبوس فرسوده در پايتخت

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از تردد يكهزار و 120 اتوبوس بالاي عمر 8 سال در پايتخت خبر داد كه از ابتداي تيرماه اجازه تردد در سطح شهر را نخواهند داشت.
پيمان سنندجي با بيان اينكه براساس طرح جامع تهران از افق 1404 بايد نزديك به 11 هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسراني خدمات رساني كنند، گفت: دولت سالانه هزار دستگاه اتوبوس به شهرداري تهران تحويل مي داد كه تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است. سال گذشته تنها 116 دستگاه اتوبوس آن هم نه از سهميه سال 90 بلكه از تعهدات گذشته تحويل داده شد و در سال 91 نيز تاكنون اتوبوسي تحويل داده نشده است.
وي ادامه داد: براساس بخشنامه جديد، اتوبوسهاي بالاي هشت سال از ابتداي تابستان اجازه تردد در سطح شهر را ندارند حال آنكه بيش از هزار و 100 دستگاه اتوبوس فرسوده در حال خدمات رساني هستند كه مكاتبات لازم براي جايگزيني آنها انجام شده است.
سنندجي با بيان اين كه اگر اتوبوسهاي جديد جايگزين اتوبوسهاي از رده خارج نشوند تراكم مسافر در ا توبوسها بسيار زياد مي شود به مهر گفت: خريد نزديك به هزار دستگاه اتوبوس دو كابين در سال جاري در دستور كار شهرداري است كه به مرور به ناوگان افزوده مي شود.
وي با اشاره به جايگزين 500 دستگاه اتوبوس دو كابين در خطوط اتوبوسراني طي سالهاي گذشته گفت: اين اتوبوسها به تدريج جايگزين اتوبوسهاي فرسوده شده اند و به همين دليل است كه توانسته ايم عمر ناوگان رازير عمر فرسودگي و در متوسط 5 سال نگاه داريم.

 



برخورد پليس با برگزاركنندگان كنسرت هاي زيرزميني

رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي از برخورد با برگزاركنندگان كنسرت هاي زيرزميني در كشور خبر داد.
سردار روزبهاني در مورد برگزاري كنسرت هاي زيرزميني از سوي برخي خوانندگان غيرمجاز در كشور گفت: از نظر پليس هر خواننده اي كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز فعاليت نداشته باشد، غيرقانوني است و با آن برخورد مي شود.
وي با بيان اين كه پليس با خوانندگان غيرمجاز چه در زير زمين يا روي زمين برخورد مي كند به ايسنا گفت: پليس با خوانندگان، آهنگسازان، نوازندگان و كساني كه محل را در اختيار برگزاركنندگان كنسرت هاي زيرزميني قرار مي دهند، برخورد مي كند.
رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا با بيان اين كه پليس برحسب وظيفه قانوني با اين افراد برخورد مي كند افزود: پس از دستگيري، آنان را با پرونده تشكيل شده به دادسرا معرفي مي كند تا مقام قضايي براي آنان حكمي تعيين كند.

 



اعلام مهلت معرفي مشمولان متولد 1372

سازمان وظيفه عمومي ناجا با صدور اطلاعيه اي، مهلت معرفي مشمولان متولد 1372 را اعلام كرد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا طي اطلاعيه اي اعلام داشت: با توجه به اينكه در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي، سن مشموليت و تاريخ معرفي مشمولان تغيير كرده است، لذا ممكن است بعضي از مشمولان به خصوص مشمولان متولد 1372 به دليل عدم آگاهي از مقررات جديد، تاكنون وضعيت خدمتي خود را با مقررات جديد تطبيق دهند و به همين دليل، وارد غيبت شوند.
لذا تصميم بر اين گرفته شد تا به منظور مساعدت به آن دسته از مشمولان زيرديپلم و ديپلم يا پيش دانشگاهي متولد 1372 كه تاكنون خود را معرفي نكرده اند، به مدت چند ماه، فرصت بيشتري براي معرفي داده شود تا وارد غيبت نشوند و از طرفي مشمولان ديپلم يا پيش دانشگاهي فارغ التحصيل خرداد 90 نيز بتوانند در آزمون ورودي دانشگاه ها در سال جاري شركت كنند.
اين اطلاعيه مي افزايد: براين اساس، تمامي مشمولان متولد 1372 كه تا قبل از تاريخ تصويب قانون جديد وظيفه عمومي (از مورخ بيست و دوم آبان ماه سال گذشته) فارغ التحصيل شده، ترك تحصيل كرده، انصراف داده و يا اخراج شده اند، حداكثر تا پايان شهريور امسال مهلت دارند تا وضعيت خدمتيشان را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مشخص كنند و در صورت عدم معرفي از تاريخ اول مهرماه غايب محسوب مي شوند.
همچنين لازم به ذكر است، آن دسته از مشمولان متولد 1372 كه بعد از تاريخ بيست و دوم آبان ماه سال گذشته فارغ التحصيل شده، انصراف داده، ترك تحصيل كرده و يا اخراج شده اند، از تاريخ فراغت از تحصيل و يا ترك تحصيل و غيره، به مدت يك سال، مهلت داشته تا وضعيت خدمتي خويش را مشخص كنند.

 



در سه مايلي اسكله شهيد حقاني بندرعباس اتفاق افتاد
نجات 32 مسافر شناور تندرو از مرگ حتمي

قشم- خبرنگار كيهان:
شناور قائم 2 كه مقارن ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 28 ارديبهشت 91 با 32 مسافر به مقصد بندرعباس از اسكله شهيد ذاكري قشم جدا شده بود در سه مايلي اسلكه شهيد حقاني بندرعباس دچار حادثه آتش سوزي شد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از شاهدان عيني اين حادثه، آتش سوزي در قسمت موتورخانه شناور قائم 2 و ورود دود غليظ ناشي از آن به داخل كابين مسافران، باعث وحشت آنان شد.
سر و صداي مسافران و ترس و وحشت آنان باعث شد تا ناخداي شناور قائم 2 بلافاصله با اعلام وضعيت اضطراري خواستار كمك رساني به اين شناور شود و خوشبختانه شناور آذرخش 909كه در نزديكي آن شناور به مقصد بندرعباس با ظرفيت كامل 35 مسافر در حركت بود در يك ريسك شجاعانه به كمك شناور حادثه ديده قائم 2 شتافت و مسافران آن را نيز به داخل شناور تحت هدايت خود منتقل و از مرگ حتمي نجات داد.
عبدالكريم محمودي ناخداي آذرخش 909 توانست در مدت كمتر از 4 دقيقه تمامي 32 مسافر و خدمه شناور قائم 2 را از خطر مرگ حتمي نجات دهد.
با توجه به اين كه در دنيا از ناجيان حوادث مهم تقدير به عمل مي آيد، انتظار مي رود مسئولان استان هرمزگان از اقدام شجاعانه و به موقع ناخداي آذرخش 909 كه موفق شد در كمترين زمان ممكن جان 32 انسان را در پهنه آب هاي نيلگون خليج فارس نجات دهد به طور شايسته و بايسته تقدير كنند.
قابل ذكر است كه در يك اتفاق نادر و خطاي انساني در شنبه خونين در بهمن ماه سال گذشته كه منجر به جان باختن 17 تن از هموطنان مان از استان خراسان رضوي در حادثه غرق شدن يك فروند اتوبوس دريايي در نزديكي جزيره هرمز شد، استاندار هرمزگان در يك اقدام عجولانه از فعاليت اتوبوس هاي دريايي در اين مسير دريايي جلوگيري و متعاقب آن بيش از 1500 جوان بندرعباسي و قشمي بيكار شدند.

 



كشف 500 كيلو مواد مخدر در تهران

رئيس پليس تهران كشف بيش از 500 كيلو مواد مخدر در پايتخت خبر داد.
سردار ساجدي نيا در اين رابطه گفت:
از مدتي پيش مأموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، در جريان اقدامات تبهكارانه يك باند بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر، قرار گرفته و تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند. مأموران دريافتند كه اين متهمان قصد دارند يك محموله بزرگ مواد مخدر را از يكي از شهرستان هاي جنوبي كشور به تهران منتقل و آن را در شرق تهران دپو سپس در فرصتي مناسب به فروش برسانند.
سردار ساجدي نيا افزود: با تلاش مأموران و چندين ماه كار اطلاعاتي و پليسي زمان دقيق ورود مواد مخدر به تهران مشخص و محل اختفاي آن در شرق تهران به دست آمد.
سردار ساجدي نيا با اشاره به اينكه محل دپو در مخفيگاه جداگانه اي در يكي از مناطق تهران بود گفت: با به دست آمدن اطلاعاتي از مخفيگاه متهمان با هماهنگي مقام قضايي پس از رعايت موازين، اكيپي از مأموران عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت وارد مخفيگاه متهمان شده ضمن دستگيري پنج عضو اين باند از آنان بيش از 559 كيلوگرم انواع مواد مخدر از قبيل ترياك، مرفين و حشيش كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خصوص كشف 88 كيلوگرم ترياك كه در عمليات ديگري به دست آمد اظهار داشت: در اين عمليات مأموران كلانتري 177 خاورشهر موفق شدند در محدوده بزرگراه خاوران بعد سه راه سيمان از يك دستگاه اتوبوس مسافربري برون شهري 88 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كنند.
رئيس پليس پايتخت در تشريح اين خبر افزود: مأموران گشت كلانتري 177 خاورشهر هنگام گشت زني مشاهده مي كنند يك دستگاه اتوبوس كنار بزرگراه پارك شده و راننده آن در حال جابجايي گوني سفيد رنگي است.
مأموران كه به موضوع شك كرده بودند درصدد بررسي موضوع برآمدند. همين كه لحظه به لحظه در حال نزديك شدن به اتوبوس بودند راننده به محض مشاهده پليس گوني را رها كرده و با پاي پياده فرار را بر قرار ترجيح داد و به سرعت متواري مي شود.
وي عنوان داشت: به دنبال فرار متهم عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز و در نهايت با اجراي طرح مهار راننده دستگير و به نزد اتوبوس پارك شده منتقل مي شود و در حضور وي مأموران در بازرسي از جعبه بغل اتوبوس گوني مذكور كه حاوي 88 كيلوگرم ترياك بود را كشف و ضبط مي كنند.
سردار ساجدي نيا در پايان با اشاره به اينكه چشمان تيزبين پليس و دست توانمند قانون همواره مواظب و نگهبان مال، جان و ناموس مردم است، تصريح كرد: از شهروندان به خصوص خانواده ها انتظار داريم هرگونه اطلاعات خبري خود و موارد مشكوك را به فوريت هاي پليسي 110 تهران بزرگ اطلاع بدهند تا در مدت زمان كمتري برخورد قانوني با اينگونه جرايم صورت پذيرد.

 



برادر به جشن عروسي خواهرش نرسيد

تصادف خونبار 2 دستگاه موتورسيكلت در شهر خانوك زرند يك كشته و 4 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از زرند، يك دستگاه موتورسيكلت هوندا با يك نفر ترك نشين در خيابان امام خميني در بالاي شهر خانوك به طرف پمپ بنزين در حركت بود كه با يك موتورسيكلت كيپس با دو ترك نشين كه از طرف پايين به سمت بالاي خانوك در حركت بود به شدت برخورد كرد و تصادفي خونبار را رقم زد.
در اين حادثه چهار نفر مجروح شدند و ترك نشين يكي از موتورها در دم جان خود را از دست داد و دو نفر از مجروحان به علت شدت جراحت از بيمارستان سينا زرند به بيمارستان كرمان انتقال داده شدند.
فرد فوت شده در اين تصادف جواني 17 ساله بود كه بايد در شب تصادف در جشن عروسي خواهرش شركت مي كرد، خانواده وي تا پايان مراسم عروسي از اين حادثه مرگ بار باخبر نشدند.
علت وقوع اين حادثه خونين در دست بررسي است.

 



پلنگ زخمي شاهرود زنده به گرمسار نرسيد

مدير روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرمسار گفت: يك قلاده پلنگ زخمي حين انتقال از مجن شاهرود به دانشكده دامپزشكي اين دانشگاه تلف شد.
مجيد نصيري در گفت وگو با خبرنگار با اعلام اينكه ادعاي مسئولان محيط زيست استان درباره تلف شدن پلنگ زخمي در حين عمل جراحي در دانشگاه آزاد گرمسار نادرست است تصريح كرد: پلنگ زخمي حين انتقال به گرمسار تلف شده است.
وي ادامه داد: مديركل حفاظت محيط زيست استان سمنان بعد از بيانيه اين دانشگاه مبني بر تلف شدن پلنگ زخمي در گرمسار، تغيير موضع داده و گفته منظورم از تلف شدن، در حين درمان در دانشكده دامپزشكي گرمسار نبوده بلكه هنگام درمان در حين انتقال بوده است.
اين تغيير موضع در حالي است كه بعدازظهر روز شنبه، حميد ظهرابي مديركل حفاظت محيط زيست استان سمنان در گفت وگويي با خبرنگار مهر، گفته بود اين پلنگ هنگام عمل جراحي در دانشگاه آزاد گرمسار، تلف شده است.
به گفته مدير روابط عمومي دانشگاه آزاد گرمسار و اعلام نظر مسئولان اداره كل حفاظت محيط زيست استان سمنان، اين پلنگ روز جمعه گذشته در اطراف مجن دو نفر را مورد حمله قرار داده بود كه توسط ماموران محيط زيست با شليك گلوله بيهوشي مجروح و تحت كنترل ماموران درآمد و پس از شكار، متوجه زخمي بودن و شكستگي در يك پاي آن شدند.
پلنگ زخمي براي مداوا از شاهرود به گرمسار منتقل شد كه به علت طولاني بودن مسير انتقال و عدم طاقت حيوان، پلنگ در راه تلف شد.
محيط بانان براي انتقال پلنگ به گرمسار از حداقل امكانات كه همان قفس است برخوردار نبوده و اين گربه سان به وسيله پتو و طناب مهار و انتقال يافته بود.
مسئول سازمان محيط زيست استان سمنان شكستگي پا و خونريزي داخلي را احتمال مرگ پلنگ اعلام كرده بود.

 



اسماعيلي خبر داد طراحي 2 نوع پوشش براي زندانيان زن

رئيس سازمان زندان ها از طراحي فرم هاي جديد پوشش براي زنان و مردان زنداني خبر داد.
غلامحسين اسماعيلي رئيس سازمان زندان ها در گفت وگو با فارس درباره اصلاح پوشش زندانيان زن گفت: در حال حاضر استفاده از چادر براي متهمان زن ديگر الزامي نيست و اگر هم متهماني در هنگام اعزام چادر داشته باشند، چادرشان مشكي نيست.
وي با بيان اينكه طراحي هاي جديدي انجام شده كه به زودي نمونه هاي آن به زودي به زندان ها ارسال مي شود ادامه داد: در اين اقدام جديد هم براي آقايان و هم بانوان، پوشش هاي جديد و خاص در نظر گرفته شده است.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور خاطرنشان كرد: براي اعزام به مراجع قضايي فرمي را طراحي كرديم كه براي آقايان يك شكل خاص است اما براي بانوان در 2 شكل در نظر گرفته شده است.
وي افزود: پوشش جديد بانوان زنداني، هم با فرم خاص چادر است و هم با فرم خاص مانتو، شلوار و مقنعه. اسماعيلي گفت: پوشش جديد زندانيان بيانگر اين خواهد بود كه اين فرد از زندان به مرجع قضايي اعزام شده است.

 



كودك 2 ساله پس از سقوط به چاه نجات يافت

كودك 26ماهه زرندي كه به چاه 10متري سقوط كرده بود، به طور معجزه آسا از مرگ نجات يافت.
به گزارش ايرنا، كودكي به نام «ابوالفضل يونسي» كه روز جمعه به همراه مادربزرگ خود دركوچه روستاي برفوئيه دهستان سربنان زرند درحال عبور بود، ناگهان به داخل چاه قنات روستا سقوط كرد.
مادر بزرگ اين كودك به خبرنگار ايرنا گفت: با نوه ام از مسجد روستا به طرف خانه پدر شوهرم درحركت بوديم و ابوالفضل چند قدمي از من جلوتر بود.
وي افزود: درنزديكي خانه ناگهان ابوالفضل ناپديد شد، درآن لحظه فكر كردم درچاله يا جويي افتاده، به سرعت خودم را رساندم باكمال ناباوري ديدم بچه به داخل چاه سقوط كرده است.
او ادامه داد: با داد و فرياد صدايش كردم، اما او با خونسردي گفت، من اينجايم.
مادر بزرگ اين كودك گفت: با داد و فريادهايم بلافاصله همسايه ها جمع شدند و يكي از آنان با استفاده از يك طناب خودش را به داخل چاه رساند و با يك سبد بچه را به بالاي چاه انتقال داد.
هيچ گونه آسيبي به ابوالفضل در سقوط به چاه وارد نشده است.

 



هشدار وزارت بهداشت هنگام خريد گوشت به مهر دامپزشكي توجه كنيد

عضو كميته كشوري تب هاي خونريزي دهنده وزارت بهداشت با اشاره به راه هاي پيشگيري از ابتلا به تب خونريزي دهنده كريمه كنگو گفت: هنگام خريد گوشت به مهر دامپزشكي روي گوشت توجه و از خريد گوشت دام هايي كه در جاده شمال سر بريده و فروخته مي شوند جداً خودداري كنيد.
دكتر مسعود مرداني افزود: گوشت بايد از قصابي هايي خريداري شود كه از كشتارگاه هاي صنعتي دام مي خرند.
وي در ادامه گفت: هنگامي كه افراد براي نذر، حيواني را قرباني مي كنند نبايد به هيچ وجه در تماس مستقيم با خون حيوان قرار گيرند و لازم است از گان، ماسك و دستكش براي اين كار استفاده كنند. علاوه بر آن زنان خانه دار هنگام استفاده از گوشت تازه بايد دستكش به دست كنند.
اين فوق تخصص بيماريهاي عفوني اظهار كرد: پس از گذشت 24 ساعت از ذبح حيوان به علت جمود نعشي در حيوان، گوشت او آلوده نيست و مصرف آن موجب ابتلا به بيماري نمي شود.
وي با بيان اينكه تب كريمه كنگو يك بيماري مشترك بين انسان و حيوان است، گفت: انسان در اثر تماس با خون يا فرآورده هاي يك حيوان آلوده ممكن است دچار اين بيماري شود. يكي ديگر از راه هاي انتقال اين بيماري از طريق نيش كنه هايي است كه از خون حيوانات آلوده تغذيه مي كنند و انسان را مي گزند.
وي با بيان اينكه مبتلايان به تب كريمه كنگو منبع مهمي براي انتقال آلودگي به انسان هاي ديگر هستند، اظهار كرد: پزشكان و پرستاران هنگام مراقبت از مبتلايان به تب خونريزي دهنده كريمه كنگو لازم است اصول بهداشتي را رعايت كنند چرا كه يكي از دانشجوياني كه يك سال به پايان تحصيلش باقي مانده بود به علت كم توجهي به اصول مراقبت هاي بهداشتي به اين بيماري مبتلا شد و در مشهد فوت كرد.
اين فوق تخصص بيماريهاي عفوني در ادامه اظهار كرد: بيماري تب خونريزي دهنده كريمه كنگو در استان هاي سيستان و بلوچستان، اصفهان، فارس شيوع بيشتري دارد و حتي در كرمان، چهار محال و بختياري و استانهاي شمالي كشور مانند خراسان ديده مي شود به ويژه استانهايي كه از كشورهاي همسايه مانند افغانستان دام وارد مي كنند آمار بيشتري از ابتلا به اين بيماري دارند.

 



پليس نوزاد 20 روزه را از چنگال گروگانگير نجات داد

كرج- خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي استان البرز در يك اقدام غافلگيرانه نوزاد پسر 20 روزه را كه توسط اقوام نزديك به گروگان گرفته شده بود به خانواده اش بازگرداندند.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران در تشريح اين خبر اظهار داشت: براساس اطلاعات واصله به مركز فوريت هاي پليس 110 مشخص شد درگيري شديدي در منزلي واقع ساوجبلاغ رخ داده كه ماموران سريعا به محل حادثه اعزام شدند.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي گفت: ماموران با مراجعه به منزل مزبور متوجه شدند كه صاحبخانه با دعوت از يكي از اقوام كه معتاد است و هماهنگي با كمپ ترك اعتياد درصدد انتقال اين فرد به كمپ است كه با مقاومت فرد معتاد روبرو شده به طوري كه فرد مزبور پس از شكستن شيشه منزل و خودزني فرزند نوزاد 20 روزه اين خانواده را به گروگان گرفته است.
وي افزود: گروگانگير از ماموران درخواست خودرويي براي دور شدن از محيط كرد و ماموران خودرويي در اختيار گروگان گير قرار دادند و فرد گروگانگير با نوزاد از آن مكان دور شد.
اكبرشاهي گفت: ماموران با طراحي و قرار گرفتن در مسير فرد گروگانگير با صحبت نوزاد گروگان شده را از فرد معتاد گرفته و وي را دستگير كردند.

 



9 قاچاقچي مواد مخدر و متجاوز به عنف در كنگاور اصفهان اعدام شدند

كرمانشاه و اصفهان- خبرنگاران كيهان:
از سوي مراجع قضايي شهرهاي كنگاور واقع در كرمانشاه و اصفهان 9 نفر محكومان مواد مخدر و متجاوز به عنف به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه به موجب احكام جداگانه صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي شهرستان كنگاور هفت تن از محكومين مواد مخدر به نام هاي ر-ع به اتهام شركت در حمل و نگهداري 100 كيلوگرم مرفين و 254 كيلوگرم ترياك، خ-ش به اتهام شركت در حمل ونگهداري 57 كيلوگرم ترياك براي بار دوم، م-ب به اتهام شركت در حمل و نگهداري 69 كيلوگرم ترياك براي بار دوم، ع-س به اتهام شركت در حمل و نگهداري 4 كيلو و 548 گرم مرفين، م-ص به اتهام شركت در حمل و نگهداري مواد مخدر، م-خ به اتهام شركت در حمل يك كيلو و 529 گرم كراك و خانم ع-آ به جرم حمل و نگهداري 27 كيلوگرم هروئين، در زندان مركزي كرمانشاه به دار مجازات آويخته شدند.
گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان نيز حاكي است صبح شنبه دو متجاوز به عنف در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شدند.
اين دو به نام هاي فرشيد-ك و محمدباقر- الف در تاريخ 3 مهرماه سال 88 با طرح نقشه قبلي و به قصد سرقت شبانه وارد منزلي شده و ضمن تهديد با سلاح سرد و آزار و اذيت و ايراد ضرب و جرح و تجاوز به عنف به دو نفر، اموال و اسناد آنها را سرقت كرده و متواري شدند. هريك از متهمان در خصوص سرقت مقرون به آزار و تهديد به 20 سال حبس و 74 ضربه شلاق و رد اموال و اسناد مسروقه و در مورد جنبه عمومي جرم ايراد ضرب و جرح عمدي به يكسال حبس و در خصوص زناي به عنف به اعدام از طريق چوبه دار محكوم شدند كه حكم صادره در محوطه زندان مركزي اصفهان روز گذشته به اجرا درآمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14