(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول خرداد 1391 - شماره 20213

تظاهركنندگان در اردن : دولت بايد مقامات فاسد را اخراج كند
نماينده فتح و حماس در قاهره ديدار مي كنند
بي خطرترين تانك دنيا!
افغاني ها عليه پيمان استراتژيك واشنگتن - كابل شعار دادند
خطر در كمين بيماران دياليزي غزه
تظاهرات مقابل كاخ باكينگهام قصاب بحرين را اخراج كنيد
پيگرد قانوني استاد ضددين
انفجار تروريستي در شرق سوريه 9 كشته و 100 مجروح برجاي گذاشت
افشاي حضور كارشناسان اسرائيلي در صنعت نفت عربستان
تظاهرات در بصره عليه مداخلات آنكارا در امور داخلي عراق
درگيري پليس با مخالفان رئيس جمهور در خيابان هاي موريتاني
تجمع اعتراض آميز مردم آمريكا عليه اجلاس ناتو در شيكاگو
افزايش سن بازنشستگي در آمريكا
رئيس جمهور پاكستان براي شركت در اجلاس ناتو به شيكاگو رفت
راهپيمايي 3 كيلومتري عليه آل خليفه بحرين فروشي نيست



تظاهركنندگان در اردن : دولت بايد مقامات فاسد را اخراج كند

مردم اردن با برپايي تظاهرات گسترده از دولت خواستند به اصلاحات وعده داده شده عمل كند و مقامات فاسد را اخراج كند.
هزاران معترض اردني پس از برگزاري نماز جمعه با برگزاري تظاهرات از دولت «فايز الطراونه» نخست وزير جديد اردن خواستند اصلاحات واقعي را در كشور پياده كند و مفسدان اقتصادي را به سزاي اعمالشان برساند و آنها را مجازات كند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه دولت سر مي دادند تاكيد كردند صبر مردم به پايان رسيده و اين نارضايتي ها به انفجار اجتماعي منجر خواهد شد. مردم اردن همچنين اظهار داشتند حكومت به فريادهاي مردم توجه نمي كند و بايد منتظر عواقب اين بي توجهي ها باشد. اخوان المسلمين اردن نيز با تاكيد بر ضرورت محاكمه افراد فاسد ادامه يافتن اعتراضات مردمي تا تحقق كامل اصلاحات را اعلام كرد.

 



نماينده فتح و حماس در قاهره ديدار مي كنند

نايب رئيس دفتر سياسي حماس از ديدار اين هفته با فتح در قاهره براي بررسي مسائل مورد اختلاف ميان طرفين و در راس آنها تشكيل دولت ائتلافي خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، موسي ابومرزوق در گفت وگو با روزنامه الحيات با اعلام خبر فوق افزود: به نظر مي رسد محمودعباس اعتقادي به آشتي ملي ندارد.
در حالي كه اين مسئله يك موضوع اساسي براي تمامي شهروندان فلسطيني است.
مرزوق خواستار خويشتن داري مقامات كرانه باختري و باريكه غزه از اتخاذ اقداماتي كه مانع پيشروي مذاكرات مي شود گرديد.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد ديدار اين هفته فتح و حماس شاهد پيشرفت واقعي در زمينه آشتي ملي باشد.

 



بي خطرترين تانك دنيا!

مي دانيد بي خطرترين «تانك» دنيا كجا پيدا مي شود و به چه كسي تعلق دارد؟
در آرژانتين و در خانه هنرمندي به اسم «رائول لمسوف»، كه با آن در خيابان هاي «بوئنوس آيرس» گشت مي زند و ادعا مي كند كه با اين كار خود فرهنگ صلح را ترغيب مي كند! حالا، اين تانك بي خطر اگرچه نمي تواند شليك كند، اما دست كم همه نگاه ها را به طرف كتاب هايي كه به طور منظم در طبقات جاسازي شده بر روي اتاقك زرهي تانك چيده شده اند، جلب مي كند.
به اين ترتيب، «لمسوف» روزانه يك تن كتاب را با خودش به اين طرف و آن طرف مي كشاند و آنها را مثل «بابانوئل» به اين و آن هديه مي دهد.
به هر حال، او خودش حتي يك پاپاسي هم براي اين كتاب ها خرج نكرده، بلكه آنها را از لطف و كرم ديگران به دست آورده است! هنرمند آرژانتيني مي گويد با اين كارش در واقع مي خواهد به صلح در جهان كمك كند، همين طور ياد دادن شكيبايي نسبت به ديگران. او حالا قصد دارد بعد از آرژانتين سري هم با تانكش به بوليوي و پرو بزند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



افغاني ها عليه پيمان استراتژيك واشنگتن - كابل شعار دادند

هزاران نفر از مردم افغانستان با برگزاري تظاهرات در پايتخت اين كشور و با دادن شعار «مرگ بر آمريكا»، پيمان استراتژيك كابل- واشنگتن را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران شهروند افغاني با حضور علما، چهره هاي جهادي، سياسي و فرهنگي مقابل مسجد «ميلاد النبي»(ص) شهر كابل تجمع كردند. در اين تجمع كه جمعه گذشته برگزار شد، مردم افغانستان شعارهاي «الله اكبر»، «زنده باد اسلام»، «مرگ بر آمريكا» و «آمريكا از كشور ما خارج شو» سردادند. اين تظاهرات در اصل، عليه امضاي پيمان استراتژيك برگزار شد. پيمان فوق كه آمريكايي ها آن را به اين نام مي خوانند 13 ارديبهشت در كابل ميان «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا و «حامد كرزاي» رئيس جمهوري افغانستان امضا شد. در صورت تاييد اين پيمان توسط «لويه جرگه» افغانستان به يك كشور تحت الحمايه تبديل مي شود و استقلال خود را از دست مي دهد.
در اين پيمان همه كمك هاي دلاري آمريكا به افغانستان، به همكاري امنيتي كابل با واشنگتن مشروط شده است.
«احمد شاه احمدزي»، رئيس جبهه وحدت ملي طي سخناني در تظاهرات كابل گفت: امضاي پيمان استراتژيك به هيچ وجه مورد قبول علما و مردم افغانستان نيست.
احمدزي اظهار داشت: در قرآن مجيد، ذكر شده است كه سلطه كفار بر مسلمان جايز نيست. به همين دليل ملت افغانستان با پيمان استراتژيك مخالف است.
وي تصريح كرد: امضاي پيمان استراتژيك با آمريكا به اين معني است كه مردم پس از سال 2014 نيز به دست ناتو به خاك و خون كشيده خواهند شد.
وي افزود: وقتي كه پيمان با آمريكا امضا شود، ديگر كشور افغانستان به عنوان يك كشور مستقل نيست و برده اي تحت رهبري آمريكا خواهد بود.
وي افزود: حكومت فعلي افغانستان از راه انتخابات سالم سر كار نيامده، بلكه به شيوه غير قانوني به قدرت رسيده است.

 



خطر در كمين بيماران دياليزي غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام كرد در پي به اتمام رسيدن لوازم پزشكي ضروري براي انجام دياليز جان 404 بيمار مبتلا به نارسايي كليه در خطر است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سما؛ «اشرف القدره» سخنگوي وزارت بهداشت غزه اعلام كرد، نبودن شلنگ هاي خون رساني باعث از كار افتادن ده ها دستگاه دياليز در بيمارستان هاي غزه شده و به همين دليل 404 بيمار نارسايي كليوي كه هر هفته به 2 تا 3 بار دياليز نياز دارند، از انجام اين كار محروم شده اند.
وي افزود: بخش هاي دياليز روزانه به حدود 150بيمار ارائه خدمات مي كنند و اين در حالي است كه ذخيره شلنگ هاي خون رساني رو به كاهش مستمر است.
القدره تصريح كرد: مقادير باقي مانده اين لوازم پزشكي ظرف چند روز آينده به اتمام مي رسد و با تمام شدن اين ذخاير نيز بخش هاي دياليز به كلي به روي بيماران بسته خواهد شد و سلامتي اين بيماران در نتيجه استمرار محاصره تحميلي بر نوار غزه طي 6 سال گذشته به خطر مي افتد.
وي از كميته جهاني صليب سرخ، سازمان بهداشت جهاني، مؤسسات امدادرساني، بهداشتي، حقوقي و رسانه اي محلي، منطقه اي و بين المللي خواست تا به مسئوليت خود براي حمايت از حقوق بيماران عمل كرده و براي نجات جان بيماران كليوي دست به اقدام فوري بزنند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر 204 قلم داروي اصلي و 218 قلم لوازم پزشكي براي درمان هاي روزانه در انبار ذخيره دارويي اين وزارتخانه به اتمام رسيده و 200 قلم ديگر نيز در حال اتمام است.

 



تظاهرات مقابل كاخ باكينگهام قصاب بحرين را اخراج كنيد

بحريني هاي مقيم انگليس و مردم اين كشور با برگزاري تظاهرات در مقابل كاخ ملكه انگليس تاكيد كردند كه قصاب بحرين به علت كشتار مردم انقلابي نبايد در ضيافت ملكه حضور داشته باشد و از كشور بايد اخراج شود.
صدها نفر از فعالان انگليسي و بحريني هاي مقيم انگليس با تجمع مقابل كاخ ملكه انگليس در باكينگهام ميهمانان اليزابت دوم را ناقضان اصلي حقوق بشر توصيف كردند و اخراج ديكتاتورها را از انگليس خواستار شدند.
حضور «شيخ حمد بن عيسي آل خليفه» پادشاه بحرين و «مسواتي» پادشاه كشور سوازيلند در ميهماني ملكه انگليس بيشترين اعتراضات را در پي داشت.
تظاهركنندگان در حالي كه جنايات رژيم آل خليفه را محكوم مي كردند فرياد مي زدند: پادشاه بحرين صدها انسان را شكنجه كرده، و يا به قتل رسانده و از كار اخراج كرده و حضور او در باكينگهام كاملا اشتباه است.
تظاهركنندگان عكس پادشاه بحرين را در حالي كه خون از دهانش خارج مي شد با خود حمل مي كردند و زير اين عكس نوشته شده بود «قاتل آمريكايي» تظاهركنندگان همچنين عكس هايي از فعالان بحريني كه كشته شده و روي بدن آنها آثار شكنجه و ضرب و شتم ديده مي شد با خود حمل مي كردند. يكي از فعالان معترض بحريني در اين تظاهرات گفت، شيخ حمد، سرانجام تو را از تاج و تخت به زير خواهيم كشيد و بدان تنها مجازاتي كه در انتظار توست اعدام است.

 



پيگرد قانوني استاد ضددين

استاد نجوم دانشگاه ازمير تركيه به اتهام اعمال فشار به دانشجويان محجبه تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.
به گزارش ايرنا، اقدام «اسد رننان» استاد نجوم دانشكده صنعتي دانشگاه ازمير به عكسبرداري از دانشجويان محجبه در درب ورودي دانشگاه موجب اعتراض دانشجويان و اولياي آنان شده بود.
خانم «ناديه كازانجي» رئيس دانشكده ياد شده در گفت وگو با خبرگزاري آناتولي در اين باره گفت: در پي شكايت هايي از اين اقدام استاد ياد شده، وي تحت پيگرد قانوني قرار گرفته و پرونده وي به كميته انضباطي ارجاع شده است.
پروفسور كازانجي گفت: دانشگاه ازمير از حق تحصيل دانشجويان محجبه حمايت مي كند.
موضوع ممانعت از ورود دانشجويان محجبه به دانشگاهها از معضلات مهم جامعه تركيه بود، كه در دوران اقتدار حزب حاكم عدالت و توسعه نسبتا رفع شده است.
به رغم آزادي ورود دانشجويان محجبه به دانشگاهها هنوز هم حضور كارمندان زن با حجاب اسلامي در بخش هاي دولتي تركيه ممنوع است.

 



انفجار تروريستي در شرق سوريه 9 كشته و 100 مجروح برجاي گذاشت

تروريست هاي فعال در سوريه با انفجار بمب در شهر «ديرالزور» اين كشور، جان 9 غيرنظامي را گرفتند و 100نفر ديگر را زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز يك خودروي بمب گذاري شده در شرق سوريه به شيوه انتحاري منفجر شد. اين انفجار كه در منطقه مسكوني و تأسيسات نظامي رخ داد جان 9 نفر را گرفت و جراحت 100 تن ديگر را نيز در پي داشت. در ميان مجروحان يك كودك چهار ساله و يك دختر 26 ساله مشاهده شد.
طي روزهاي گذشته حملات تروريستي مشابهي در شهرهاي دمشق، حلب، درعا و برخي مناطق ديگر سوريه انجام شد و جان شماري از غيرنظاميان را گرفت.
«سانا» خبرگزاري رسمي سوريه اعلام كرد، حدود يك تن مواد منفجره در انفجار ديروز به كار رفته است و به همين خاطر، گودالي به قطر پنج متر و عمق 5/2متر در محل ايجاد شده است. جمعه گذشته نيروهاي امنيتي سوري موفق شده بودند بمبي را در شهر ديرالزور خنثي كنند. چند فرد مرتبط با اين عمليات تروريستي نيز بازداشت شده بودند.يك هيئت از ناظران سازمان ملل كه در سوريه هستند، به مكان انفجار رفتند و از اين محل بازديد كردند.
شكاف در جبهه مخالفان
هرچه زمان مي گذرد، شكاف ميان مخالفان نظام سوريه بيشتر مي شود. به گفته خبرنگار روزنامه سوري «السفير»، اختلافات بر سر تمديد رياست «برهان غليون» بر شوراي ملي، علني شده و غليون مجبور شده است براي از بين نرفتن شورا، اعلام كند كه از سمت خود كناره گيري مي كند.

 



افشاي حضور كارشناسان اسرائيلي در صنعت نفت عربستان

يك روزنامه صهيونيستي نوشت نفت عربستان را متخصصان اسرائيلي توليد مي كنند.
به گزارش ايرنا، خبرگزاري غيررسمي عراق (نون) در گزارشي به نقل از روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» اعلام كرد: بزرگترين شركت نفت عربستان، اخيرا يك برنامه مديريت رايانه اي براي استفاده در طرح هاي نفتي خود از شركت اسرائيلي خريداري كرده است.
براساس اين گزارش، اين شركت سعودي كه مديريت آن را «شيخ عبدالعزيز الفايد» (از شخصيت هاي ديني ميانه رو) بر عهده دارد، علاوه بر خريداري برنامه موسوم به «تي ام بي»، كاركنان خود را مجبور به آموزش تحت نظر كادر 18 نفره از متخصصان صهيونيستي شركت «دارونت» كرده است.
خبرگزاري غيررسمي عراق در گزارش خود با عنوان نفت عربستان با دستان متخصصان اسرائيلي توليد مي شود، به نقل از يديعوت آحارونوت خاطرنشان كرد: فضاي آموزش هاي ارائه شده از سوي متخصصان اسرائيلي به كاركنان شركت سعودي بسيار صميمي است.

 



تظاهرات در بصره عليه مداخلات آنكارا در امور داخلي عراق

مردم عراق با تظاهرات عليه تركيه، از دولت آنكارا خواستند معاون فراري رئيس جمهور عراق را به دولت بغداد تحويل دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس، صدها نفر از مردم عراق ديروز با برگزاري تظاهرات مقابل كنسولگري تركيه در بصره خودداري دولت «رجب طيب اردوغان» از تحويل دادن «طارق الهاشمي» به دولت بغداد را محكوم كردند. تظاهركنندگان از آنكارا خواستند طي 15 روز آينده معاون فراري رئيس جمهوري عراق را تحويل دهند. الهاشمي به اتهام 300 مورد بزه تروريستي، تحت تعقيب دادگاه عالي عراق قرار گرفته است و نخستين جلسه محاكمه غيابي او نيز اواسط ماه جاري در بغداد برگزار شد. مردم خشمگين عراقي در تظاهرات ديروز پرچم تركيه را به آتش كشيدند و اعلام كردند اگر آنكارا الهاشمي را تحويل ندهد، منافع اين كشور را هدف قرار مي دهند.در اين تظاهرات، رهبران قبايل، كارمندان دولت و دانشجويان حضور داشتند. مردم مداخلات آنكارا در امور داخلي عراق را نيز محكوم كردند.

 



درگيري پليس با مخالفان رئيس جمهور در خيابان هاي موريتاني

پليس موريتاني با يورش به تجمع مخالفان رئيس جمهور تعدادي از آنها را بازداشت و روانه زندان كرد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، نيروهاي امنيتي و پليس موريتاني روز جمعه با حمله به تظاهراتي كه از سوي گروه هاي مخالف اين كشور برگزار شده بود ده ها تن از معترضان را پس از ضرب و شتم بازداشت كردند.
براساس اين گزارش، در اين تظاهرات كه براي مخالفت با مواضع دولت و درخواست جهت كناره گيري «محمد ولد عبدالعزيز» رئيس جمهور موريتاني برگزار شد، معترضان با پليس درگير و برخي از آنها روانه بيمارستان شدند.
حزب اسلامگراي «تواصل» كه سازماندهي و هدايت اين تظاهرات را بر عهده داشت، هدف از برگزاري آن را وارد كردن فشار به محمد ولد عبدالعزيز براي كناره گيري از قدرت عنوان كرد.
به گفته شاهدان عيني، در جريان يورش پليس، ده ها نفر زخمي و «احمد جدو ولد احمد بهيه» دبيركل حزب تواصل پس از ضرب و شتم از سوي مأموران امنيتي به نقطه نامعلومي انتقال داده شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اعتراضات مردمي در پايتخت موريتاني كه يك كشور اسلامي است، پس از اقامه نمازجمعه برگزار شد و معترضان به محمد ولد عبدالعزيز از هفته گذشته براي تظاهرات فراخوان داده بودند.
عبدالعزيز كه يك نظامي كهنه كار موريتاني به شمار مي آيد از سال 2005 توانسته است در عرصه سياسي اين كشور نقش مؤثري ايفا كند و پس از كودتا در سال 2010 بر مسند قدرت تكيه بزند. موريتاني از زمان به قدرت رسيدن عبدالعزيز شاهد سركوب شديد تظاهرات و اعتراضات مردمي بوده است.

 



تجمع اعتراض آميز مردم آمريكا عليه اجلاس ناتو در شيكاگو

هزاران نفر از پرستاران، اعضاي جنبش تسخير و اعضاي اتحاديه كارگري آمريكا در آستانه نشست ناتو در خيابان هاي شيكاگو تظاهرات كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «راشا تودي»، اعضاي اتحاديه پرستاران جمعه در آستانه برگزاري نشست ناتو (امروز و فردا) در خيابان هاي محل برگزاري اين نشست يعني شيكاگو راهپيمايي كردند و عليه «كاهش حقوق بازنشستگي و افزايش سن بازنشستگي» شعار دادند. پرستاران همچنين عليه «استثمار مردم از سوي بانك ها» موضع گرفتند.
اعضاي اتحاديه هاي كارگري و اعضاي جنبش ضد سرمايه داري وال استريت نيز همراه با پرستاران عليه نابرابري هاي اقتصادي، سياست هاي جنگي آمريكا و ناتو، اجلاس جي8 و... شعار دادند.روي دست نوشته هاي معترضان شيكاگو نوشته شده بود: «مراقبت هاي بهداشتي براي همه؛ شغل به همراه احترام، آموزش با كيفيت براي همه، اقتصاد و رفاه براي 99درصد نه به ناتو.»
برخي گزارش ها حاكي است، به رغم آرام برگزار شدن اين تظاهرات، پليس شيكاگو شماري از معترضان را دستگير كرده است. مقامات امنيتي آمريكا «خروج معترضان از مسيرهاي مشخص شده و پراكنده شدن در سطح شهر» را دليل برخورد قهرآميز با معترضان عنوان كرده است.
برخي خبرها نيز حاكي است، پليس شيكاگو با توجه به اعلام برگزاري تظاهرات گسترده مردمي عليه نشست امروز ناتو، به فعاليت هاي خود افزوده و با شناسايي منازل مخالفان به آنها حمله و شماري را دستگير كرده است.
خبرگزاري فارس به نقل از يك عضو اتحاديه صنفي فعال در مخالفت با نشست شيكاگو نوشت: عوامل آمريكايي با حمله به منزل گروهي از فعالان سياسي، آنها را بازداشت كرده است.
پليس آمريكا از يك سال گذشته خود را براي رويارويي با مخالفان اين نشست مهم كه گفته مي شود 60 وزير دفاع و 60 وزير خارجه از 60 كشور جهان در آن شركت مي كنند آماده كرده است. پليس شيكاگو كه از شهرهاي اطراف تقاضاي نيروهاي كمكي كرده، به كساني كه «قصد برهم زدن آرامش حين برگزاري اين نشست را دارند» هشدار داده است.
گفتني است از دوشنبه هفته گذشته شيكاگو تقريبا هر روز شاهد برگزاري تظاهرات ضد ناتو بوده و پليس اين شهر نيز در اين مدت دهها معترض را بازداشت كرده است.
در حال حاضر تدابير شديد امنيتي در اين شهر حكمفرماست و گفته مي شود 2400 خبرنگار خود را آماده پوشش خبرهاي متن و حاشيه اين نشست مي كنند. اين اجلاس امروز و فردا در شيكاگو برگزار مي شود.

 



افزايش سن بازنشستگي در آمريكا

مطالعه جديد دفتر ارزيابي دولتي آمريكا نشان مي دهد كه طي 20 سال اخير، سن بازنشستگي در اين كشور به طور چشمگيري افزايش داشته، به طوري كه حدود نيمي از جمعيت بالاي 55 سال اين كشور در حال كار يا در جستجوي كار هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ آمارهاي رسمي اين مركز نشان مي دهد كه در سال 1990، سي درصد از مردم بالاي 55 سال در اين كشور در حال كار يا در جستجوي كار بوده اند، در حالي كه همين رقم در سال 2011 تقريباً به بالاي 40 درصد رسيده است.
كارشناسان اين حوزه معتقدند كه چنين آمارهاي رو به رشدي، نشان از ناهماهنگي درآمد و هزينه هاي اين قشر دارد كه آنها را مجبور به كار در سنيني مي كند كه در واقع سن استراحت بوده و توان كاري افراد در آن سنين، به پايين ترين حد خود مي رسد.
اين آمارها خصوصاً طي سالهاي اخير با بروز بحران اقتصادي و سياست هاي رياضتي دولتها با شيب تندتري افزايش يافته است.
بسياري از اين افراد نيز براي استفاده از بيمه هاي درماني يا مزاياي شغلي، به كار برمي گردند.
اين در حالي است كه در نتيجه بحران هاي اقتصادي و بحران بيكاري حضور اجتماعي جوانان اين كشور به عنوان نيروي كار روز به روز رو به كاهش است.

 



به رغم مخالفت هاي مردمي
رئيس جمهور پاكستان براي شركت در اجلاس ناتو به شيكاگو رفت

رئيس جمهور پاكستان بدون توجه به احساسات ضدآمريكايي مردم اين كشور، براي شركت در اجلاس سران ناتو وارد شيكاگو شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «آصف علي زرداري» وارد آمريكا شد تا در نشست امروز و فرداي سران 28 كشور عضو ناتو شركت كند. اقدام رئيس جمهور پاكستان براي شركت در اين اجلاس، عهد شكني وي و دولت اسلام آباد در برابر شهروندان پاكستاني محسوب مي شود.
مقامات اسلام آباد با توجه به احساسات ضدآمريكايي مردم پاكستان گفته بودند كه در نشست شيكاگو شركت نمي كنند. در اين نشست، مسئله بازگشايي مسير تداركاتي ناتو در پاكستان كه از شش ماه پيش بسته شده است، مورد بحث قرار مي گيرد. مقامات پاكستاني ديروز همچنين براي سنجش ميزان حساسيت مردم، اجازه دادند كالاهاي موردنياز سفارت آمريكا با چهار كاميون از خاك پاكستان عبور كنند و وارد افغانستان شوند.

 



راهپيمايي 3 كيلومتري عليه آل خليفه بحرين فروشي نيست

مردم بحرين با برگزاري تظاهرات گسترده اي در منامه و شهرهاي ديگر اين كشور تأكيد كردند «بحرين فروشي نيست» كه عربستان بخواهد آن را خريداري كند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم بحرين با برگزاري تظاهرات تأكيد كردند كه اجازه نمي دهند خاندان آل خليفه كشورشان را به آل سعود بفروشد.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند: ما بحرين را دوست داريم و براي آن حاضريم كشته شويم.
«وطن يكي ملت يكي»، آمريكا شيطان بزرگ است.
يك زن معترض بحريني اظهار داشت، چه طور مي توان بحرين را به عربستان و يا هر كشور ديگري فروخت، اين توافقنامه از جانب هر كس كه باشد آن را محكوم مي كنيم.
بحريني هاي خشمگين سرنگوني خاندان آل خليفه را فرياد مي زدند و تأكيد داشتند كه يك وجب از خاك كشور خود را به هيچ كشوري نمي دهند.
شركت كنندگان در تظاهرات همچنين بر استقلال و يكپارچگي خاك بحرين تأكيد كردند.
شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته شيعه بحرين نيز در خطبه هاي نماز جمعه بحرين گفت، مردم بحرين گله گوسفند نيستند كه فاقد شعور و آگاهي باشند و برده و بنده هم به دنيا نيامده اند كه مالكيت آنها در دست انسان هاي ديگر باشد.
اين تظاهرات از ميدان الشاخوره به سمت ميدان الدراز به طول سه كيلومتر برگزار شد و نيروهاي امنيتي حضور گسترده اي در مسير تظاهرات داشتند. شركت كنندگان در تظاهرات پرچم بحرين و پلاكاردهايي حاوي شعارهايي در حمايت از حق تعيين سرنوشت مردم بحرين با خود حمل مي كردند.
اين در حالي است كه كالين كاول استاد آمريكايي سابق دانشگاه بحرين گفت، مردم بحرين با قاطعيت تمام به طرح آل سعود «نه» مي گويند. وي افزود، مردم بحرين هرگونه رابطه اي را با عربستان سعودي رد مي كنند. آنها خواهان استقلال كشورشان هستند و مي خواهند امور كشورشان را خود اداره كنند.


 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14