(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 - شماره 20213

حديث دشت عشق
شكست روسيه ميزبان و انتقام سوريان از قهرمان المپيك درجام جهاني
فرنگي كاران ايران با 3 پيروزي در يكقدمي فينال قرار گرفتند
اخبار كوتاه از فوتبال
كناره گيري پرافتخارترين تيم تاريخ كاراته از سوپر ليگ
ممنوع الخروج بودن 300 ورزشكار و مربي ايراني
شكست تيم ملي بزرگسالان از تيم زير 22 سال
معرفي خادم براي عضويت در هيئت رئيسه فيلا
بهترين نتيجه تاريخ پس از قهرماني سال گذشته
تيم وزنه برداري جوانان بر سكوي سوم جهان ايستاد
تيم منتخب كشتي آزاد در لهستان



حديث دشت عشق

نوشته بسيجي شهيد «اكبر حدادي»
مي دانيد چقدر خوشحالم، مي دانيد چرا!
پس از سپري كردن نزديك به 20 سال از عمر خود در حكومت دست نشانده آمريكا يعني محمدرضاي خائن، حال در محيطي آزاد و اسلامي بسر مي برم. گذشته اي دردناك داشته ايم كه تلخ تر از آن پيري به چشم نديده. گذشته اي كه در اين مقطع زماني هر جوان متعهد و مسلمان و غيور را رنج مي دهد؛ از هزاران فكر و انديشه اي كه نسبت به گذشته هميشه او را عذاب مي دهند فكر يك عمر بازيچه بودن و در جهالت زندگي كردن، فكر نداشتن نيرو و توان براي عكس العمل نشان دادن به خيمه شب بازي هاي نوكر آمريكا!
پدر و مادرم! من بعد از 20 سال كه فاقد سعادت شهيد شدن بودم اكنون مي بينم آرزويم در حال برآورده شدن است و سعادت شهادت را احساس مي كنم و مي دانيد چقدر خوشحالم، مي دانيد چرا؟ براي اينكه من كه مدعي هستم فردي مسلمان شيعه علوي هستم مي بينم كه اماماني كه من رهرو آنها هستم با شهادت پربارشان اين دنياي پوچ و بي ارزش را وداع گفته و به دنياي نوراني آخرت يا تولد بعد از مرگ رفته اند. من كه پيرو آنها هستم چرا شهيد نشوم در صورتيكه شهادت بهترين مرگ است و همانطور كه مي گويند شهيد قلب تاريخ است.
بسيجي شهيد «اكبر حدادي»، سال 1336 متولد شد و در 30/8/1359 در آبادان به شهادت رسيد.
واحد فرهنگي شهيد آويني دماوند

 



شكست روسيه ميزبان و انتقام سوريان از قهرمان المپيك درجام جهاني
فرنگي كاران ايران با 3 پيروزي در يكقدمي فينال قرار گرفتند

تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با سه پيروزي پياپي در جام جهاني روسيه در آستانه صعود به ديدار فينال اين رقابت ها قرار گرفت.
در ادامه مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي كه از ظهر ديروز در شهر سارانسك روسيه آغاز شده است، تيم كشورمان در سومين ديدار خود با نتيجه 4 بر 3 تيم روسيه را شكست داد تا براي حضور در ديدار پاياني تنها به پيروزي در مسابقه آخر نياز داشته باشد.
با توجه به اينكه آخرين ديدار كشورمان در مرحله گروهي صبح امروز مقابل بلغارستان برگزار مي شود و اين تيم ديروز در 3 مسابقه از 4 ديدارش شكست خورده است، احتمال اينكه ايران برابر اين تيم به پيروزي برسد زياد است. تيم ملي كشورمان در صورت پيروزي در ديدارامروز مقابل بلغارستان با 4 پيروزي به عنوان تيم نخست گروه دوم راهي فينال خواهد شد.
در حساس ترين ديدار اين مسابقه حميد سوريان، دارنده 5 مدال طلاي جهان، در وزن 55 كيلو مقابل نظير مانكي يف، دارنده نشان طلاي المپيك 2008 پكن در 2 تايم و با نتيجه 4 بر صفر پيروز شد.
در 60 كيلو اميد نوروزي در 3 تايم و با نتيجه 4 بر يك از سد كوي لاكوف گذشت.سعيد عبدولي در 66 كيلو در 3 تايم و با نتيجه 2 بر يك مقابل آرتونيان تن به شكست داد.در 74 كيلو هادي عليزاده در 2 تايم و با نتيجه 2 بر صفر مغلوب شرف الدينوف شد.
طالب نعمت پور در 84 كيلو در 2 تايم و با نتيجه 2 بر يك مقابل كارژي يف به پيروزي رسيد تا ايران در مجموع با نتيجه 3 بر 2 از ميزبان پيش بيفتد.در 96 كيلو داود گيل نيرنگ در 2 تايم و با نتيجه 5 بر صفر مغلوب ملنيكوف شد تا كار دو تيم در عدد 3 برابر شود و تكليف تيم پيروز باز هم به وزن آخر كشيده شود.
بشير باباجان زاده در 120 كيلو در 2 تايم و با نتيجه 5 بر صفر آلكساندر آنوچين را مغلوب كرد و باز هم مانند ديدار مقابل آذربايجان مرد سرنوشت ساز اين ميدان لقب گرفت تا تيم كشتي فرنگي كشورمان به سومين پيروزي خود در جام جهاني برسد.
فرنگي كاران ايران پيش از اين در ديدار نخست با نتيجه 4 بر 3 آذربايجان را شكست داده و در دومين ديدار هم 5 بر 2 از سد بلاروس گذشته بودند.
از جمله نتايج مهمي كه در مسابقه ايران با آذربايجان رقم خورد مي توان به شكست سوريان مقابل الچين علي يف ، قهرمان 2010 و 2011 اروپا اشاره كرد. سوريان در حالي كه در تايم اول با نتيجه 5 بر صفر به پيروزي رسيده بود در تايم هاي دوم و سوم با نتايج يك بر صفر و 2 بر صفر مغلوب شد . همچنين طالب نعمت پور در 3 تايم و با نتايج (صفر بر يك)، (يك بر صفر) و (2 بر يك) مقابل سامان طهماسبي به پيروزي رسيد.
در ديدار ايران با بلاروس هم و در حساس ترين مسابقه سوريان مقابل البك تاجي يف، دارنده مدال نقره 2011 جهان در 3 تايم و با نتيجه 7 بر 4 پيروز شد و طالب نعمت پور در 2 تايم و با نتايج (2 بر صفر) و (يك بر صفر ) مقابل عليم سليم اف، قهرمان جهان 2011جهان به پيروزي رسيد.
ديدارهاي دورهاي پنجم و فينال و رده بندي امروز برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تكليف سقف قراردادها
واستفاده از دروازه بان خارجي امروز روشن مي شود
سرپرست سازمان ليگ برتر از تعيين و تكليف براي قانون سقف قراردادها و ممنوعيت استفاده از دروازه بان خارجي در ليگ برتر پس از جلسه امروز هيات رييسه فدراسيون و سازمان ليگ خبر داد.
غلامرضا بهروان با اعلام اين خبر گفت: با توجه به شروع فصل نقل و انتقالات و آماده سازي تيم ها جهت حضور در دوازدهمين دوره ليگ برتر، به منظور تعيين و تكليف قانون سقف قراردادها و مساله ممنوعيت تيم ها در استفاده از دروازه بان خارجي، امروز جلسه مشتركي با حضور اعضاي هيات رييسه سازمان ليگ و هيات رييسه فدراسيون فوتبال برگزار خواهد شد كه در پايان آن تمام اين موارد روشن و مصوباتش اعلام خواهد شد.
پيكان دو بازيكن خارجي از فستيوال اسپانيا مي گيرد
سرمربي جديد تيم فوتبال پيكان با بيان اينكه به اين تيم تعهد دارد و نمي تواند به تيم ديگري برود، گفت: در حال حاضر با هشت بازيكن ليگ يكي قرارداد بسته ايم و شايد دو سه بازيكن خارجي هم از فستيوال اسپانيا بگيريم.
عبدالله ويسي افزود: روز 25 خرداد در اسپانيا يك فستيوال فوتبال برگزار مي شود و بازيكناني از سراسر دنيا كه بيرون مانده اند آنجا بازي مي كنند. به همين خاطر مي توان بازيكن باكيفيت و ارزان زيادي از آنجا پيدا كرد. بعد از آنكه از نروژ برگشتم و يك هفته تيم را تمرين دادم، مجددا به اسپانيا مي روم تا بلكه بتوانم بازيكنان خوبي را به پيكان بياورم.
جدايي قريب الوقوع مدير عامل و 4 بازيكن اصلي داماش
امير عابديني مديرعامل باشگاه داماش گيلان با تاكيد بر اينكه اگر تا پايان هفته تكليفش در اين باشگاه مشخص نشود به طور رسمي از سمت خود كناره گيري خواهد كرد، گفت: در شرايط فعلي جدايي جهانگيرعسكري، ميلاد زنيدپور، محمد غلامي و محمد محمدي از تيم داماش قطعي شده و اگر تا هفته آينده تكليف ساير بازيكنان را مشخص نكنيم آنها نيز جدا خواهند شد.ضمن اينكه اگر تا پايان هفته تكليفم مشخص نشود به طور رسمي از مديرعاملي باشگاه داماش كناره گيري خواهم كرد و ديگر هيچ مسئوليتي را قبول نمي كنم.
منتظري هم به تيم ملي اضافه شد
كادرفني تيم ملي مدافع تيم فوتبال استقلال را هم به فهرست نفراتي كه به آنها براي حضور در اردوي اين تيم آماده باش داده شده است، اضافه كرد. كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران كه روز جمعه به 10 بازيكن سه تيم استقلال، پرسپوليس و سپاهان آماده باش داده اما تاكيد كرده بود كه فهرست تيم ملي نهايي نيست، ديروز پژمان منتظري، مدافع تيم استقلال تهران را به اين فهرست اضافه كرد.لازم به ذكر است تيم ملي فوتبال ايران صبح روز دوشنبه اول خردادماه براي برپايي يك اردوي 12 روزه عازم تركيه خواهد شد و در اين اردو يك ديدار تداركاتي با تيم ملي آلباني برگزار مي كند.
نزديك شدن جلالي به نيمكت صبا
مجيد جلالي با مذاكراه با باشگاه صبا به نيمكت صباي قم در دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور نزديك شد.
مجيد جلالي پنجشنبه گذشته در جلسه اي كه هيچكس در قم از آن خبر دار نشد، در استانداري قم با اعضاي هيئت مديره باشگاه صبا از جمله حجت الاسلام موسي پور، عباس جهان بيني، محسن رمضان بيگي و سيدرضا دهناد ديدار داشته است و به نظر مي رسد مشكلي بر سر فعاليت جلالي در صبا وجود نداشته باشد.
كوچ مربيان نفت به اهواز
مربيان تيم فوتبال نفت تهران، حسين فركي سرمربي جديد تيم فولادخوزستان را در اين تيم همراهي خواهند كرد. حسين فركي پس از پذيرش سمت سرمربيگري تيم فولاد، حميد سجادي را به عنوان مربي دروازه بان ها، احمد خداداد را به عنوان مربي بدنساز و اكبر لارستاني را به عنوان دستيار به باشگاه فولاد معرفي كرد كه با موافقت مسئولان اين باشگاه، مربيان يادشده به كادرفني تيم اهوازي اضافه شدند. اين مربيان فصل گذشته با فركي در تيم نفت همكاري مي كردند.همچنين نعيم سعداوي و كوروش بختياري زاده ديگر نفرات كادرفني تيم فوتبال فولاد را تشكيل مي دهند كه پس از بازگشت فركي از سفر حج، تمرينات اين تيم را از 16 خردادماه آغاز خواهند كرد.
تيم ملي فوتسال چهارشنبه به امارات مي رود
تيم ملي فوتسال كشورمان براي شركت در دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا روز چهارشنبه هفته جاري سوم خردادماه تهران را به مقصد دبي امارات ترك خواهد كرد.ملي پوشان فوتسال كشورمان كه در گروه C مسابقات فوتسال قهرماني آسيا با تيم هاي كره جنوبي، استراليا و قطر همگروه هستند، نخستين ديدار خود را در اين چارچوب از مسابقات روز جمعه پنجم خردادماه مقابل كره جنوبي برگزار خواهند كرد.

 



كناره گيري پرافتخارترين تيم تاريخ كاراته از سوپر ليگ

پرافتخارترين تيم تاريخ كاراته ايران از سوپر ليگ كنار كشيد.
مسئولان تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان اعلام كردند كه از اين فصل در سوپر ليگ كاراته ايران تيمداري نخواهند كرد، اين در حالي است كه اين تيم شش سال پياپي قهرمان ايران شد. فولاد مباركه حدود چهار ماه پيش در مسابقات باشگاه هاي جهان كه در تركيه برگزار شد هم عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
فرصت ثبت نام براي حضور در ليگ هاي كاراته در حالي دو روز پيش به پايان رسيد كه تيم فولاد مباركه سپاهان كه بسياري از ملي پوشان سرشناس كاراته ايران مانند نادر جودت، داود شاهچراغي، حامد زيكساري و مجيد خسروي را در تركيب خود داشت و فصل گذشته هم قهرمان شد، براي اين فصل ثبت نام نكرد، مسئولان اين باشگاه اعلام كرده اند كه قصد تيم داري در سوپر ليگ كاراته را ندارند و بازيكنان خود را آزاد اعلام كرده اند. اين مسئله باعث شده تا بازيكنان اين تيم در اين شرايط بدون داشتن برنامه اي مشخص در مورد تيم خود، به فكر پيوستن به تيم هاي ديگر باشند.

 



ممنوع الخروج بودن 300 ورزشكار و مربي ايراني

300 نفر از ورزشكاران و مربيان ايراني كه در بين آنها برخي از ورزشكاران و مربيان المپيكي نيز حضور دارند، به دليل بدهي مالياتي امكان خارج شدن از كشور را ندارند و ممنوع الخروج هستند.
با توجه به اينكه 69 روز مانده به بازيهاي المپيك 2012 لندن، اين مساله از حساسيت خاصي برخوردار است و ورزشكاران و مربيان المپيكي در صورت تسويه نكردن بدهي مالياتي شان امكان حضور در اين بازيها را از دست خواهند داد. كميته ملي المپيك كه مسئوليت آماده سازي كاروان ايران را براي شركت در بازيهاي المپيك برعهده دارد، از مدتها قبل تلاش خود را براي رفع مشكل ورزشكاران و مربيان المپيكي آغاز كرده است و اقدامات بسياري را در اين زمينه انجام داده است. همچنين به ورزشكاران، مربيان و كساني كه براي شركت در بازيهاي المپيك قصد سفر به لندن را دارند و بدهي مالياتي و مشكل خروج از كشور دارند، اطلاع داده شده تا نسبت به رفع مشكل خود اقدام كنند.
مشكلي كه حل مي شود
اما مهدي كرباسيان، خزانه دار كميته ملي المپيك در واكنش به ممنوع الخروج بودن 300 ورزشكار و مربي به دليل بدهي مالياتي اظهار كرد: طي سال هاي گذشته ماليات پول هايي كه بابت دستمزد يا قرارداد به ورزشكاران و مربيان داده شده است، پرداخت شده، اما مداركش در سازمان مالياتي كشور موجود نيست. متاسفانه با اين كه برخي ماليات هايشان را پرداخت كرده اند گزارشاتشان به موقع روي پرونده هاي مالي ثبت نشده و همين مساله باعث شده كه يك اختلاف بدهي روي پرداخت ماليات ها به وجود بيايد كه به همين دليل سازمان امور مالياتي طلب ماليات كرده است. در هر صورت اگر ورزشكاران المپيكي مشكل مالياتي داشته باشند كميته المپيك آن را پرداخت مي كند و جاي نگراني وجود ندارد.

 



شكست تيم ملي بزرگسالان از تيم زير 22 سال

تيم ملي زير 22 سال در يك بازي تمريني تيم ملي بزرگسالان را سه بر دو شكست داد.
اين بازي در زمين شماره يك ورزشگاه آزادي برگزار شد و دو تيم در دو وقت 40 دقيقه اي به ميدان رفتند. براساس تشخيص كادرفني تيم ملي بزرگسالان در هر نيمه سه بازيكن تيم ملي بزرگسالان در تيم ملي زير 22 سال بازي كردند كه در نيمه اول پژمان نوري، جواد نكونام و محمد قاضي و در نيمه دوم كريم انصاري فرد، رضا حقيقي و احسان حاج صفي در تركيب تيم ملي زير 22 سال قرار گرفتند.البته در نيمه دوم محمد قاضي به دليل آسيب ديدگي از تركيب تيم ملي بزرگسالان خارج شد و دوباره كريم انصاري فرد به تركيب تيم ملي بزرگسالان بازگشت. گل هاي اين ديدار را ميلاد غريبي در دقيقه 15، كريم انصاري فرد در دقيقه 59 و فرشاد احمدزاده در دقيقه 63 براي تيم ملي زير 22 سال و گلهاي تيم ملي بزرگسالان ايران را جواد نكونام در دقيقه 45 از روي نقطه پنالتي و قاسم دهنوي در دقيقه 60 به ثمر رساندند.

 



معرفي خادم براي عضويت در هيئت رئيسه فيلا

اميررضا خادم قهرمان سابق جهان و المپيك از سوي فدراسيون كشتي به عنوان عضو هيئت رئيسه فيلا به فدراسيون جهاني كشتي معرفي شد.
فدراسيون كشتي ايران، دارنده مدال طلاي رقابتهاي جهاني 1991، وارنا، مدالهاي برنز المپيك 1992 و 1996 بارسلون و آتلانتا را به عنوان عضو هيئت رئيسه به فدراسيون جهاني كشتي معرفي كرد. اميررضا خادم در سالهاي 1998 و 2002 به ترتيب به عنوان مدير تيمهاي ملي و رئيس فدراسيون فعاليت مي كرد كه تيم ايران در اين سالها براي نخستين بار به مقام قهرماني جهان رسيد.
اين اقدام در حالي از سوي فدراسيون كشتي صورت مي گيرد كه خادم از رقباي خطيب در انتخابات فدراسيون كشتي به حساب مي آيد. البته اين روزها روابط اميررضا خادم به اندازه اي با فدراسيون خوب شده كه حتي همراه تيم ملي كشتي آزاد به باكو هم اعزام شده بود.

 



بهترين نتيجه تاريخ پس از قهرماني سال گذشته
تيم وزنه برداري جوانان بر سكوي سوم جهان ايستاد

تيم ملي وزنه برداري جوانان كشورمان با كسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز و 530 امتياز تيمي، بعد از چين و روسيه، روي سكوي سوم مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان ايستاد.
در پايان سي و هشتمين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان در گواتمالا، تيم ملي وزنه برداري چين با 13مدال طلا، 6 نقره و 578 امتياز عنوان قهرماني را از آن خود كرد و روسيه با 6 طلا، 6 نقره، 3 برنز و 557 امتياز بالاتر از ايران به عنوان نايب قهرماني رسيد. پس از كسب عنوان قهرماني جهان در مسابقات سال گذشته ميلادي (مالزي- 2011) كه براي نخستين بار در تاريخ وزنه برداري كشور به دست آمد، كسب عنوان سومي مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان در گواتمالا را بايد دومين نتيجه خوب تاريخ وزنه برداري ايران در سطح مسابقات جوانان جهان قلمداد كرد.
پيش از اين تيم ملي وزنه برداري كشورمان در سي و چهارمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان كه سال 2008 در كلمبيا برگزار شد، با مربيگري حسين توكلي و با بهره مندي از نفراتي چون مرتضي رضائيان، سهراب مرادي، نواب نصيرشلال و بهداد سليمي، براي نخستين بار روي سكوي سوم دنيا ايستاده بود، اما آن مقام با كسب 2 نشان نقره، 5 برنز و 432 امتياز تيمي به دست آمد حال آن كه شاگردان كوروش باقري، در سي و هشتمين دوره رقابت هاي جهاني جوانان در گواتمالا، با كسب 2 طلا، 4 نقره و 3 برنز و 530 امتياز تيمي، روي سكوي سوم ايستادند تا بهترين نتيجه تاريخ را پس از قهرماني سال گذشته جوانان در مالزي رقم بزنند.

 



تيم منتخب كشتي آزاد در لهستان

تيم منتخب كشتي آزاد براي شركت در رقابت هاي بين المللي زيلكوفسكي لهستان 25 خرداد عازم اين كشور خواهد شد.
رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام زيلكوفسكي لهستان طي روزهاي 27 و 28 خردادماه در شهر سديس برگزار خواهد شد. اسامي نفرات اعزامي كشورمان به اين رقابت ها به شرح زير است:
55 كيلو: علي پيرزاده
60كيلو: بهنام احسان پور
66كيلو: محمد نادري و علي اصغر جبلي
74كيلو: ايمان محمديان و محسن عباسي
84كيلو: حسن رحيمي، محمدجواد ابراهيمي و احسان اميني
96كيلو: عباس طحان و مهران ميرزايي
120كيلو: عبدالله قمي و سيدمحمدرضا آذرشكيب
سرمربي: محمد طلايي، مربيان: علي اكبر دودانگه و محمدعلي گنجابي.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14