(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 خرداد 1391 - شماره 20221

در پايان هفته؛ ميزان ريزگردها افزايش مي يابد
آخرين وضعيت پديده گرد و غبار اعلام شد 20 استان گرفتار ريزگردها
مديركل امور اجتماعي استانداري مركزي: مصرف سيگار سالانه 60 هزار نفر را در كشور مي كشد
پلمب 80 غرفه جشنواره غذاهاي سنتي ايران
عتيقه جات دوره ساسانيان در خيابان منوچهري
قاليباف : شهرداري تمام پول ترخيص واگن هاي مترو را پرداخت كرد
كشورهاي عربي مقصد 80 درصد كشفيات حشيش
پاكسازي تمام نقاط اشنويه از مين
تولد دوقلوهاي به هم چسبيده در يزد
سقوط آسانسور مجتمع در دست ساخت شهرداري يك كشته داد
كشف باند بزرگ سرقت خودرو در تبريز
جن ها در رياض!
بازتاب تحقير ملكه انگليس هنوز ادامه دارد
بازداشت زن انگليسي قاچاقچي
تومور 3كيلويي در بدن دختر 10 ساله
تيراندازي هاي زنجيره اي در شيكاگو



در پايان هفته؛ ميزان ريزگردها افزايش مي يابد

معاون عمراني استانداري تهران با اشاره به اينكه ميزان ريزگردها در پايان هفته افزايش مي يابد، گفت: هواي تهران در وضعيت ناسالم قرار دارد.
محمدرضا محمودي افزود: آخرين پيش بيني هواشناسي اين است كه در آخر هفته جاري ميزان ريزگردها افزايش و آلودگي هوا بيشتر مي شود.
يوسف رشيدي، مديركل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز در اين رابطه گفت: در حال حاضر ذرات معلق كمتر از دو نيم ميكرون با 87 واحد كاهش نسبت به روز گذشته هواي تهران را در شرايط ناسالم قرار داده است.
به گفته وي، ذرات معلق كمتر از ده ميكرون نيز با 129 واحد كاهش نسبت به روز گذشته روي عدد 72 ايستاده است.
رشيدي اظهار داشت: بر ميزان غلظت آلاينده هاي منواكسيدكربن و دي اكسيد گوگرد نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده و از ميزان غلظت آلاينده هاي ازن، ذرات معلق كمتر از ده ميكرون و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون كاسته شده است.
ضرورت استفاده از
ماسك فيلتردار
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسكهاي فيلتردار براي جلوگيري از ورود ريزگردها و ذرات معلق به درون ريه هاي تنفسي در افراد مناسب هستند كه شهروندان مي توانند در صورت لزوم نسبت به تهيه آن اقدام كنند.
دكتر مصطفي قانعي اظهار داشت: اگر اندازه ذرات ريزگردها از 10 تا 15 ميكرومتر بالاتر باشد معمولا در بيني و حلق به دام مي افتد و وارد دستگاه تنفسي نمي شوند.
وي افزود: اگر اندازه اين ذرات از 5 ميكرومتر كوچكتر باشند مي توانند وارد ريه شوند اين نوع ريزگردها را نمي توان ديد مگر آنكه در نقطه اي تجمع پيدا كرده باشند در اين مورد آسيب بيشتر است و مي توانند به ريه ها آسيب بزنند.
قانعي تصريح كرد: سيستم دفاعي بدن و ريه در مقابله با اين ريزگردها واكنش نشان مي دهد و آلودگي را به صورت خلط خارج مي كند.
اين متخصص آسم و آلرژي با تاكيد بر اينكه ريزگردها با افزايش مونوكسيدكربن، دي اكسيد گوگرد و دي اكسيد نيتروژن ضرر بيشتري براي افراد دارند به مهر گفت: اندازه ريزگردها، محتواي داخل ريزگردها و توأم بودن با آلاينده هاي هوا سه مولفه اصلي در پديده ريزگردها است كه مي توان ميزان آسيب را براساس اين سه مولفه اعلام كنيم.
وي ابراز داشت: استفاده از ماسكهاي معمولي به علت آنكه منافذ آن درشت تر از دو و نيم ميكرون است و ريزگردها براحتي از آن ورود مي كنند تاثير چنداني در جلوگيري از ورود ريزگردها به ريه ندارند اما بكارگيري آنها بهتر از عدم استفاده است.
قانعي اضافه كرد: خطرات ورود ريزگردهاي هوا به درون سيستم تنفسي بسته به منشا ورود آنها و نيز موارد همراه با اين آلاينده ها متفاوت است اما عمده ترين عوارض آن تشديد حملات تنفسي در افراد است هواي آلوده بويژه آنكه همراه با ريزگرد باشد تعداد حملات تنفسي را افزايش مي دهد.

 



آخرين وضعيت پديده گرد و غبار اعلام شد 20 استان گرفتار ريزگردها

رئيس سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اينكه بارورسازي ابرها حداكثر تا 15 درصد در كاهش پديده گرد و خاك موثر است، آخرين وضعيت ورود گرد و خاك را تشريح كرد.
بهرام صناعي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه بررسي تصاوير ماهواره اي نشان مي دهد كه ديد افقي در كشور طي پنج سال گذشته كاهش يافته است و 20 استان گرفتار اين پديده اند گفت: 6 كانون عمده گرد و غبار در مناطق غربي و كشورهاي عراق، سوريه و عربستان وجود دارد كه 4 كانون آنها در عراق است و بيشترين گرد و خاك نيز از اين كانون ها وارد كشور مي شود.
وي به نتايج جديدترين بررسي ها درباره پديده گرد و خاك اشاره كرد و افزود: بررسي هاي انجام شده طي 10 سال گذشته نشان مي دهد در استان هاي هرمزگان، خوزستان، آذربايجان هاي شرقي و غربي، يزد، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، كرمانشاه، ايلام، مركزي و گيلان با افزايش تعداد روزهايي كه ديد به زير دو كيلومتر رسيده است، مواجه شده ايم.
رئيس سازمان هواشناسي كشور به مطالعه ديگري درخصوص پديده گرد و خاك اشاره كرد و گفت: طي ده سال گذشته در استان هاي كرمانشاه، ايلام، لرستان، فارس، هرمزگان و يزد تعداد روزهايي كه گرد و خاك در آنها ثبت شده است، 40 درصد افزايش يافته و از سوي ديگر در استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، همدان، مركزي، كهگيلويه و بويراحمد و فارس غلظت گرد و غبار 30 درصد افزايش داشته است.
وي با تاكيد بر اينكه چهار استان كشور طي ده سال گذشته بين 120 تا 140 روز با پديده گرد و خاك روبرو بوده اند افزود: در منطقه زابل در استان سيستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان طي 10 سال گذشته بين 120 تا 140 روز پديده گرد و خاك را داشته ايم.
رئيس سازمان هواشناسي كشور به وضعيت تهران اشاره كرد و گفت: در تهران تعداد روزهايي كه با مشكل گرد و خاك مواجهيم، كمتر از 10 روز در سال به طور ميانگين طي 10 سال گذشته بوده است لذا وضعيت تهران در اين زمينه در مقايسه با ساير استانهاي كشور بحراني نيست.
بارورسازي ابرها
راهكار موثري براي مقابله با پديده گرد و خاك نيست
وي درخصوص بارورسازي ابرها و تاثير آن بر پديده گرد و خاك افزود: بارورسازي ابرها راهكار موثري براي مقابله با پديده گرد و خاك نيست و آنقدرها بر روي پديده گرد و خاك تاثيري ندارد از سوي ديگر حداكثر تاثير اين پديده بين 10 تا 15 درصد است.
رئيس سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اينكه سازمان هواشناسي جهاني اعلام كرده است بارورسازي ابرها در نقاطي كه ميزان بارش سالانه در آنها زير 250 ميليمتر است جواب نمي دهد گفت: بر اين اساس بارورسازي ابرها در استانهايي مانند سمنان، يزد، اصفهان، خراسان رضوي، قم، سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و... امكان اجرا ندارد.
رئيس سازمان هواشناسي كشور يكي از علل عمده پديده گرد و خاك منطقه را مهار آبهاي مرزي عنوان كرد و گفت: اين امر كه توسط تركيه طي سالهاي گذشته با احداث سدهاي متعدد صورت گرفته، موجب شده اكثر نخلستان هاي عراق خشك شود.
وي با اشاره به اينكه هورها به عنوان فيلتر هوا عمل مي كردند تاكيد كرد: متاسفانه در زمان رژيم صدام اين هورها خشك و آبهاي آنها توسط كانال هايي به بخشهاي ديگر منتقل شد كه همين امر موجب نابودي هورها از جمله هورالعظيم شد.
رئيس سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: پديده خشكسالي، هجوم كشورهاي غربي و تاثير آن بر كشاورزي عراق، تغيير مسير رودخانه ها و خشك شدن هورها از جمله علل اصلي پديده گرد و خاك در منطقه است.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ راهكار فيزيكي براي مقابله با پديده گرد و خاك وجود ندارد، گفت: بايد در مناطقي كه منشأ گرد و خاك در آنهاست اقدام اساسي صورت گيرد تا از اين مناطق شاهد ورود گرد و خاك به كشور نباشيم. از سوي ديگر مالچ پاشي هم تنها سه سال ماندگاري دارد لذا سرمايه گذاري عظيم براي اين مسئله نياز است.
رئيس سازمان هواشناسي كشور با تاكيد بر اينكه كشور تركيه نيز بايد بخشي از خسارت هاي وارد شده در اين زمينه را بپذيرد، گفت: قطعا عراق به تنهايي نمي تواند اين مشكل را حل كند و اگر همه هماهنگي ها صورت گيرد، حل مشكل گرد و خاك حداقل 10سال زمان نياز دارد.

 



مديركل امور اجتماعي استانداري مركزي: مصرف سيگار سالانه 60 هزار نفر را در كشور مي كشد

مدير كل امور اجتماعي استانداري مركزي با اشاره به نامگذاري 4 تا 10 خرداد ماه به نام هفته دخانيات گفت: سالانه حدود 60 هزار نفر در ايران به علت عوارض سيگار فوت مي كنند.
به گزارش فارس، غلامرضا فتح آبادي اظهار داشت: كشيدن سيگار يكي از بزرگترين مشكلات بهداشتي قابل پيشگيري در جوامع مختلف است.
وي تصريح كرد: آمار افراد سيگاري در دنيا حدود يك ميليارد و 200 ميليون نفر است كه 800 ميليون نفر آنها شهروندان كشورهاي در حال توسعه هستند.
مديركل امور اجتماعي استانداري مركزي ادامه داد: براساس برآوردهاي انجام شده تا سال 2020 دخانيات سالي 10 ميليون قرباني در جهان خواهد داشت كه 7 ميليون آن در كشورهاي در حال توسعه است و در ايران نيز سالانه حدود 60 هزار نفر به علت عوارض سيگار فوت مي كنند.
فتح آبادي با اشاره به اينكه بيش از صدها مورد ماده مضر در سيگار يافت مي شود، اظهار داشت: نيكوتين ماده مؤثر و اصلي توتون و جزو كوچكي از دود سيگار است و بيش از 43 ماده سرطان زاي ديگر نيز در دود سيگار وجود دارد.
وي اذعان داشت: روزانه 15 ميليون نخ سيگار در سراسر جهان خريداري مي شود، به عبارت ديگر در هر دقيقه 10 ميليون نخ توسط سيگاري ها خريداري مي شود.فتح آبادي همچنين در مورد وضعيت كشور در زمينه مصرف سيگار گفت: طبق آخرين تحقيقات و آمار منتشر شده از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ميانگين مصرف سيگار در كشور 22/6 درصد است كه زنگ خطري براي بدنه سلامت بوده و برنامه ر يزي جدي تري را از سوي نهادها و دستگاه هاي مختلف فرهنگي مي طلبد.

 



پلمب 80 غرفه جشنواره غذاهاي سنتي ايران

پليس تهران 80 غرفه اولين جشنواره غذاهاي سنتي را به دليل بدحجابي فروشندگان در نمايشگاه بين المللي تهران پلمب كرد.
ماموران پليس پايتخت در ادامه طرح تشديد امنيت اخلاقي و برخورد با بدپوششي، بدحجابي و مانكن ها، بعدازظهر روز يكشنبه به نخستين جشنواره غذاهاي سنتي ايران در نمايشگاه بين المللي تهران مراجعه كردند.
براساس گزارشات دريافتي ماموران گشت امنيت اخلاقي كه به همراه معاونت نظارت بر اماكن عمومي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در محل اين نمايشگاه حضور داشتند، پس از بررسي وضعيت نسبت به تذكر به غرفه داران بدحجاب و بدپوشش اقدام و تعدادي از آنها را نيز دستگير كردند.
به گزارش ايسنا، در عين حال ماموران معاونت نظارت بر اماكن عمومي تهران بزرگ 80 غرفه اين نمايشگاه را به دليل بدحجابي غرفه داران و فروشندگان آنها پلمب و مسئول نمايشگاه نيز براي ارائه توضيحات به معاونت نظارت بر اماكن پليس امنيت عمومي تهران بزرگ فراخوانده شد.
برخورد با مصاديق بدحجابي در اين نمايشگاه كه از روز شنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد و ماموران پليس امنيت اخلاقي تهران بزرگ هم اكنون نيز در محل برگزاري اين نمايشگاه مستقر هستند و با مراجعه كنندگان و فروشندگان متخلف برخورد مي كنند.

 



عتيقه جات دوره ساسانيان در خيابان منوچهري

سرنشين يك خودروي سواري كه به بهانه خرابي وسيله نقليه اش اقدام به تخريب قفل در مغازه و سرقت از آن كرده بود، توسط ماموران كلانتري 109 بهارستان دستگير شد.
بنا بر گزارش پليس آگاهي تهران، با انتقال متهم به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ «مصطفي.ش» و آغاز تحقيقات، وي صراحتا به مشاركت در سرقت مغازه عتيقه فروشي اعتراف و ديگر متهم متواري پرونده را نيز به هويت «رضا.ق» (48 ساله) به ماموران معرفي كرد.
متهم (مصطفي.ش) در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: «از مدتي پيش و به عنوان راننده، به استخدام رضا.ق در آمدم تا اينكه پس از گذشت چند ماه رضا به من پيشنهاد داد تا از يك مغازه عتيقه فروشي در خيابان منوچهري سرقت نماييم و من نيز قبول كردم تا با او همكاري نمايم.»
با توجه به اعترافات صريح متهم و شناسايي هويت سارق دوم، كارآگاهان پايگاه هفتم با شناسايي مخفيگاه «مصطفي.ش» در اتاق كوچكي در طبقه دوم ساختماني در خيابان منوچهري، اين محل را تحت مراقبت و سرانجام در مورخه 3/2/1391، زمانيكه متهم قصد داشت تا عتيقه جات مسروقه داخل مخفيگاهش را به مكان ديگري انتقال دهد، وي را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه متهم علاوه بر كشف اموال سرقت شده از داخل مغازه عتيقه فروشي شامل چندين جلد كتاب دست نوشته قديمي و ...، موفق به پيدا كردن چندين سكه و همچنين كوزه هاي متعلق به دوران ساسانيان از مخفيگاه متهم شدند.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به سوابق متعدد متهم اصلي پرونده در زمينه سرقت، گفت: با كشف عتيقه جات از مخفيگاه متهم و اعلام نظريه كارشناسي در خصوص قدمت كوزه و سكه هاي مربوط به دوره ساسانيان، اين اموال نيز با سير مراحل قانوني تحويل سازمان ميراث فرهنگي گرديده و تحقيقات تكميلي در خصوص قاچاق عتيقه جات توسط متهمان در دستور كار كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.»

 



قاليباف : شهرداري تمام پول ترخيص واگن هاي مترو را پرداخت كرد

شهردار تهران با بيان اينكه شركت مترو براي ترخيص واگنها به 640 ميليون دلار نياز داشت كه سهم دولت و شهرداري براي تامين اين مبلغ هر يك50 درصد بود گفت:به دليل خودداري دولت از پرداخت سهم خود شهرداري تمام اين پول را پرداخت كرد.
محمدباقر قاليباف روز دوشنبه در حاشيه بازديد خبرنگاران از پروژه تونل صدر - نيايش افزود: به موازات اين پروژه، پروژه هاي مهم ديگري از جمله پروژه ادامه بزرگراه امام علي(ع)، پروژه بزرگراه آزادگان، درياچه مصنوعي تهران و بزرگراه شهيد زين الدين در دست اجراست كه تمامي اين پروژه ها براساس زمان بندي هاي اعلام شده با سرعت و دقت در حال اجرا هستند.
شهردار تهران در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا پيش بيني لازم با توجه به اينكه پروژه تونل صدر - نياش در بخش آبرفتي شهر قرار دارد و قنات هاي زيادي بر سر راه آن هست؟ گفت: در ارتباط با مسايل فني به طور قطع همه ابعاد ديده شده و با توجه به اين كه مسير عمومي آب هاي زيرزميني در تهران شمال به جنوب است و مسير تونل صدر نيايش شرقي غربي است يكي از مشكلات پروژه آب هاي زيرزميني است.
شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالي درباره هزينه پروژه تونل صدر - نيايش گفت: پيش بيني اوليه براي اجراي اين پروژه يك ميليارد دلار بوده است كه فكر نمي كنيم هزينه ها بيش از اين رقم شود چرا كه اكنون با پيشرفت 50 درصدي در پل و 70 درصدي در بخش تونل، هزينه ها مطابق با پيش بيني ها است.
قاليباف ادامه داد: زماني كه راه براي تردد سريع خودروها و تسهيل ترافيك باز شود با يك ضرب و تقسيم ساده خواهيم ديد كه تنها در بخش صرفه جويي بنزين و موضوعات زيست محيطي چقدر كاهش هزينه داريم.
شهردار تهران در ادامه در مورد ترخيص واگن هاي مترو از گمرك گفت: براي ترخيص واگن هاي مترو بودجه مورد نياز و بحث بر سر 50 يا 80 ميليارد نبوده بلكه براي ترخيص واگن هاي مترو نياز به 640 ميليون دلار بوده و با صراحت مي گويم همه پول اين مهم را شهرداري تهران پرداخت كرده و پول هايي كه مي گفتند مي خواهند بدهند را ندادند.
قاليباف تشريح كرد: شركت مترو براي ترخيص واگن ها به 640 ميليون دلار نياز داشت كه براساس قانون بايد 50 درصد اين سهم را دولت و 50 درصد را شهرداري پرداخت مي كرد ولي دولت پولي پرداخت نكرد و ما پول مورد نياز براي اين كار را تامين كرديم. به اين اميد كه دولت بعدا پول به ما بدهد كه طبق معمول حتما نخواهد داد.
وي ادامه داد: واگن هاي متوقف شده در گمرك ترخيص شده است كه اميدواريم به زودي اين واگن ها آماده سازي و وارد خطوط شوند كه بر اين اساس پيش بيني مي شود از اول مهر ماه بين 600 تا 700 هزار نفر روزانه به ظرفيت مترو افزوده شود.
شهردار تهران همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا تونل هاي مترو مي توانند پدافند غيرعامل محسوب شوند گفت: بله، چنين چيزي امكان پذير است اما بستگي به آن دارد كه چطور به اين موضوع نگاه كنيم اگر قرار است از تونل ها به عنوان پدافند غيرعامل استفاده شود بايد تجهيزات مورد نياز اين مهم نيز در آنجا به كارگيري شود. اما در مجموع تونل هاي مترو به عنوان سازه زيرزميني مستحكم مي توانند براي پدافند غيرعامل مورد استفاده قرار گيرند.
وي همچنين درباره دريافت خسارت ناشي از سيلاب اخير در مترو از بيمه گذاران گفت: روزي كه سيل وارد شبكه مترو شد روزنامه ها نوشتند كه خسارات چند هزار ميليارد ريالي به مترو وارد شده اما بعد از چند روز گفته شد كه ميزان خسارت 250 ميليارد تومان بوده است. حالا كه بحث برآورد خسارت و پرداخت آن توسط بيمه است، مي گويند كه ميزان خسارت 8 تا 9 ميليارد بوده است.
در حاشيه مراسم
در اين مراسم يكي از خبرنگاران از قاليباف پرسيد كه شما چقدر به خبرنگاران پاسخگو هستيد و چه ميزان به آنها اعتماد داريد وي گفت: يك زماني در نيروي انتظامي كسي جرات نداشت سوال از فرمانده نيروي انتظامي بپرسد اما بنده راه را براي خبرنگاران باز گذاشتم تا همه موضوعات را بپرسند و به موضوعات جواب مي دادم الا مواردي كه وارد حريم خصوصي افراد شوند.
وي افزود: شما به عنوان خبرنگار حق نداريد وارد حريم خصوصي افراد شويد.
قاليباف اضافه كرد: حال اينكه بنده در شهرداري پاسخگو نيستم به اين دليل است كه حوصله حرف اضافه زدن و گفتار درماني ندارم. من كار دارم و بايد در هفته چند روز از تونل ها و پروژه هاي شهرداري بازديد كنم.
وي با بيان اينكه من مدير اجرايي هستم گفت: نمي توانم حرف مفت بزنم.
وي با تاكيد بر اين موضوع هيچ وعده اي ندادم كه تاكنون به آن عمل نكرده باشم، گفت: هر تعهدي كه دادم تا پايان سال جاري به لطف خدا انجام مي دهم.

 



كشورهاي عربي مقصد 80 درصد كشفيات حشيش

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با اعلام خبر كشف بيش از 80 تن حشيش در سال گذشته گفت: مقصد بيش از 80درصد از كشفيات حشيش، كشورهاي حوزه خليج فارس بوده است.
سردار علي مويدي ديروز طي ديدار با فرهنگ محمدعلي الحريجي، افسر رابط كشور عربستان اظهار كرد: امروز مواد مخدر همه انسان ها، جوامع و كشورها را مورد تهديد قرار داده و هيچ جامعه اي نمي تواند از اين تهديد در امان بماند.
وي تاكيد كرد: مقابله جدي با اين تهديد، عزم جهاني را مي طلبد و جزيره اي و منطقه اي فكر كردن، ما را در اين مبارزه به نتيجه نمي رساند.
مويدي با اشاره به اينكه متاسفانه كانون توليد مواد مخدر در منطقه ما واقع شده است، تصريح كرد: طبيعي است آسيب پذيري ما و شما نسبت به ساير كشورها در موضوع مواد مخدر بيشتر است؛ بنابراين اگر تجارب و اطلاعات خود را در اختيار يكديگر قرار داده و در اين راه همدلي داشته باشيم مي توانيم توفيقات زيادي در اين مبارزه به دست آوريم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خطاب به مسئول مبارزه با مواد مخدر عربستان گفت: نگاه جمهوري اسلامي ايران به اين پديده، يك نگاه منطقه اي و فراملي است و كشور شما از اين تلاش و عزم ايران مطلع است.
اين مقام انتظامي با اشاره به اهداي سه هزار و 720 شهيد و 11هزار و500 جانباز و صرف صدها هزار ميليارد دلار در راه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: اهداي اين سرمايه هاي معنوي و مادي به كل بشريت، نشان دهنده نگاه جهان شمول جمهوري اسلامي ايران به اين پديده است.
وي با بيان اينكه اين آمارها، رسانه اي نيست بلكه همه قابل محاسبه و ارائه است، گفت: جمهوري اسلامي ايران در قبال ساير كشورهاي منطقه احساس مسئوليت مي كند و راه قاچاقچيان و مافياي مواد مخدر را به سمت اين كشورها مسدود كرده است در حالي كه ما كمترين مساعدت را از سوي كشورهاي منطقه دريافت كرده ايم.
مويدي، ادامه داد: ما از كشور عربستان كه برادران ديني ما نيز مي باشند، قطعا انتظار داريم در اين راستا شفاف، صادقانه و دلسوزانه با ما همكاري كنند.

 



پاكسازي تمام نقاط اشنويه از مين

نماينده استانداري آذربايجان غربي در طرح مين زدايي استان گفت: 13هزار و 650 هكتار از اراضي استان از مين پاكسازي شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، «علي كاظمي» عصر يكشنبه در جلسه طرح پيشگيري از معلوليت هاي ناشي از انفجار مين در اشنويه اظهار داشت: تاكنون 2 هزار و 300 پايگاه مرزي در آذربايجان غربي از وجود انواع مين پاكسازي شده است.
وي با بيان اينكه پس از پايان جنگ تحميلي، يگان هاي مهندسي حضور فعالي در مرزهاي كشور داشته اند، افزود: اين تعداد پايگاه مرزي طي دو دهه پس از اتمام جنگ تحميلي با تشكيل ستاد بازسازي در مناطق مختلف استان توسط اكيپ هاي مركز مين زدايي پاكسازي شده است.
«كاظمي» با اعلام اينكه تمام نقاط آلوده در شهرستان اشنويه غير از دو پايگاه در ارتفاعات مرزي به طور كامل پاكسازي شده است، گفت: براي جلوگيري از انفجار مين در مناطق آلوده آموزش هاي لازم براي آگاهي دادن به ساكنان اين مناطق از اهميت فراواني برخوردار است.
فرماندار اشنويه نيز در اين جلسه خواستار آموزش جامعه هدف از جمله عشاير، دانش آموزان، دامداران و مرزداران منطقه با مين و تلفات ناشي از آن شد و افزود: اميدواريم با انجام كارهاي فرهنگي و همچنين آموزش مردم استان در كنار تلاش شبانه روزي اين گروه خدوم، روز به روز شاهد كاهش آثار تخريبي در اين خطه از ايران اسلامي باشيم.

 



تولد دوقلوهاي به هم چسبيده در يزد

در بيمارستان شهيد صدوقي يزد نوزادان سه قلويي به دنيا آمدند كه دو قل از آنها، به هم چسبيده هستند.
به گزارش مهر، پزشك اين نوزادان اظهار داشت: ظهر يكشنبه در بيمارستان شهيد صدوقي يزد دو نوزاد به هم چسبيده به دنيا آمده اند كه عمل جداسازي اين دوقلوها به لحاظ ارتباطات عروقي بسيار مشكل و در حال بررسي است. محمود نوري شادكام افزود: اين دوقلوهاي دختر در نتيجه يك حاملگي سه قلويي بوده اند كه از اين سه قلو، يك قل كاملا جدا به دنيا آمد و دو قل ديگر از ناحيه تنه و شكم به هم چسبيده اند.
پزشك اين دوقلوها وضعيت جسمي دوقلوها را خوب ارزيابي كرد و گفت: اين دوقلوهاي به هم چسبيده داراي ارتباطات عروقي زيادي بوده و نيازمند عمل جراحي سنگين قلب و عروق هستند.
نوري شادكام عنوان كرد: عمل جراحي اين دوقلوها بسيار مشكل است و مشاوره هاي لازم براي انجام عمل جراحي انجام شده و پس از ثابت سازي وضعيت نوزادان اقدام به انجام عمل جراحي مي كنيم.

 



سقوط آسانسور مجتمع در دست ساخت شهرداري يك كشته داد

سقوط آسانسور در يك مجتمع در دست ساخت شهرداري منجر به كشته شدن يك نفر و مصدوم شدن 6 نفر شد.
حسن عباسي، مدير روابط عمومي اورژانس تهران در گفت وگو با فارس با اشاره به گزارشي مبني بر سقوط يك آسانسور در يك مجتمع در دست ساخت 300 واحدي شهرداري در ساعت 8 و 30 دقيقه صبح ديروز گفت: اين مجتمع 300 واحدي واقع در اتوبان سعيدي در شهرك ولي عصر(عج) ابتداي خيابان بهرامي منجر به كشته شدن يك نفر و مصدوم شدن 6 نفر ديگر شد.
وي افزود: اين افراد مصدوم و فرد كشته شده از اتباع كشور افغانستان بودند كه از آسانسوري كه هنوز به طور كامل آماده نشده بود به عنوان بالابر استفاده مي كردند. در پي اين حادثه آسانسور از فاصله 12 متري سقوط كرد و به كشته شدن يك مرد 43 ساله منجر شد.
عباسي ادامه داد: در پي گزارش به اورژانس تهران 5 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و مصدومين پس از اقدامات اوليه درماني بلافاصله به بيمارستان هاي فياض بخش و 7 تير منتقل شدند.

 



كشف باند بزرگ سرقت خودرو در تبريز

اعضاي باند بزرگ سارقين خودرو و لوازم داخلي وسايط نقليه در تبريز پس از 418 فقره سرقت به دام افتادند.
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با اعلام اين مطلب، اظهار كرد: اعضاي اين باند 4 نفره به همراه شش نفر از مالخران تبريزي به دام پليس افتاده و با اعتراف به سرقت هاي فوق، با تكميل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
سرهنگ «قنبر مداحي» در تشريح دستگيري اعضاي اين باند گفت: در پي وصول پرونده اي از كلانتري 18 تبريز مبني بر دستگيري يك سارق داخل خودرو به هويت «ر-ح» پرونده براي رسيدگي به تيم 5 مبارزه با سرقت اين يگان ارجاع شد و با تلاش عوامل اين اداره و بهره گيري از شگردهاي علمي بازجويي، سرانجام متهم لب به اعتراف گشود.
وي اضافه كرد: متهم به انجام 403 فقره سرقت داخل خودرو، 4 فقره سرقت خودرو و 11 فقره سرقت مغازه با همكاري سه نفر سارق به نام هاي جواد-ن، مهدي -ن و خسرو-ن اعتراف كرد كه تمام صحنه هاي سرقت با حضور متهمين بازسازي و در اين راستا 6 نفر مالخر نيز دستگير شدند. «مداحي» گفت: شگرد متهمين باز كردن لاستيك خودرو، شكستن شيشه و سرقت ضبط و پخش و اموال موجود در داخل خودرو بوده است.

 



جن ها در رياض!

تجمع شمار قابل توجهي از جوانان عربستاني در بيمارستاني متروكه در رياض براي يافتن «جن»، به جنجالي امنيتي تبديل شد كه با حضور نيروهاي امنيتي و نظامي خاتمه يافت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، نيروهاي امنيتي سعودي، با شليك هوايي جواناني را كه براي ديدن «جن» به بيمارستان متروكه «عرقه» رفته بودند متفرق كردند.
ميدل ايست آنلاين، با اشاره به اين حادثه تأكيد كرد، هدف جوانان عربستاني از تجمع در اين بيمارستان متروكه، اعتراض به طرح ها و پروژه هاي خدماتي است كه با وجود صرف ميليونها دلار، بي سرانجام مانده اند.بيمارستان «عرقه» با وجود صرف نيم ميليون ريال سعودي، و تغيير 3 وزير بهداشت، همچنان متروكه است، و بين مردم نيز داستانهايي در خصوص اسكان جن ها در اين بيمارستان نقل شده است.براين اساس طي هفته هاي اخير جوانان عربستاني با انتشار فراخواني در اينترنت و شبكه هاي اجتماعي، خواستار محاصره و يورش به اين بيمارستان شدند تا جن ها را از آنجا بيرون كنند.
اين بيمارستان متروكه 8 طبقه هيچگاه راه اندازي نشده، و طرفهاي رسمي سعودي نيز با وجود هزينه هاي هنگفتي كه براي ساخت اين بيمارستان شده است هيچگاه پاسخگو نبوده اند.ميدل ايست آنلاين تأكيد كرد: طبق اذعان برخي مسئولان سعودي، ساختمان ها و تأسيسات دولتي متروكه در عربستان به پديده اي آشنا در اين كشور تبديل شده است.«خالد الفيصل» امير منطقه مكه اخيراً گفته است، «وجود پروژه هاي ناتمام براي ما خجالت آور است».

 



بازتاب تحقير ملكه انگليس هنوز ادامه دارد

علي رغم گذشت چند سال، هنوز تحقير ملكه انگليس توسط ستاره تيم راگبي ايرلند سوژه داغ كاربران اينترنت است.
ستاره تيم راگبي ايرلند هنگام دست دادن ملكه با اعضاي تيمش، با دست كردن در جيب خود، دل صدها هزار ايرلندي تحت استعمار انگلستان را شاد كرد.به گزارش سايت اوباما، در جريان ديدار سال 2009 ملكه انگليس با تيم راگبي ايرلند كه با هدف نشان دادن حاكميت دولت انگليس بر ايرلندي ها صورت گرفت، اتفاقي افتاد كه همه نقشه هاي سلطنت انگلستان را در جريان ديدار 3 روزه ملكه انگليس از ايرلند نقش بر آب كرد.در اين ديدار، زماني كه ملكه با تعدادي از اعضاي تيم دست داد، نوبت به «رانون اوگارا» ستاره تيم راگبي ايرلند رسيد كه در كمال ناباوري، ملكه با دستان «اوگارا» كه در جيبش بود، مواجه شد. به همين ترتيب نفر بعدي نيز از دست دادن با ملكه كشور متجاوز خودداري كرد و اين موضوع، اوگارا و دوستش را به قهرمانان ايرلند تبديل كرد.در پي برگزاري جشن 60 سالگي پادشاهي ملكه انگلستان كه با دعوت پادشاهي هاي جهان توسط خاندان سلطنتي انگليس برگزار شده بود، موجي از اعتراضات اينترنتي در انگليس، ايرلند و اسكاتلند عليه خاندان سلطنتي به راه افتاد.در همين زمينه نيز، تصوير مذكور دوباره و به طور گسترده اي در فيس بوك مورد توجه قرار گرفت به طوري كه تاكنون 1020 بار محبوب شده و توسط بيش از 1200 كاربر بازنشر شده است.كاربر منتشر كننده اين تصوير با نوشتن جملاتي چون «ما انگليسي نيستيم، انگلوساكسن نيستيم، ايرلندي هستيم.»، «لعنت به پادشاهي متحد بريتانيا» و «كشور ما را به ما بازگردانيد»، تحسين صدها كاربر ديگر را برانگيخت.

 



بازداشت زن انگليسي قاچاقچي

يك زن انگليسي به جرم قاچاق 5 كيلوگرم مواد مخدر در اندونزي بازداشت شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات اندونزي اعلام كردند كه يك زن انگليسي به اتهام قاچاق كوكائين به جزيره بالي اندونزي توسط پليس اين كشور دستگير شد و به علت قانون مبارزه با قاچاق در اندونزي ممكن است با حكم اعدام روبرو شود.«ليندسي جان سانديفورد» 56 ساله و تبعه كشور انگلستان به جرم حمل 5 كيلوگرم كوكا ئين در فرودگاه دستگير شده است. وي قصد داشت اين محموله را از تايلند وارد اندونزي كند.رئيس فرودگاه «دنپاسار» كه اين زن را بازداشت كرده است به خبرنگاران گفت: اين زن به طرز ماهرانه اي 971/4 گرم كوكائين را در چمدان خود جاسازي كرده بود.وي تصريح كرد: ما اين محموله را با استفاده از اشعه ايكس كشف و سپس آزمايش كرديم تا مطمئن شويم.رئيس فرودگاه دنپاسار همچنين گفت: ارزش اين مقدار كوكائين در اندونزي بيش از 5/2 ميليون دلار است و اين زن كه ادعا مي كند خانه دار است احتمالاً با مجازات مرگ مواجه خواهد شد.پيش از اين نيز دو مرد استراليايي به جرم قاچاق مواد مخدر به اندونزي بازداشت شدند كه يكي از آنها به مرگ و ديگري نيز به 20 سال حبس محكوم شد.

 



تومور 3كيلويي در بدن دختر 10 ساله

جراحان تومور سه كيلوگرمي را از بدن يك دختر 10 ساله خارج كردند.
به گزارش برنا به نقل از بي بي سي اين دختر انگليسي در «بيمارستان گريت اورماند استريت» در لندن تحت عمل جراحي قرار گرفت. اين كودك دچار خستگي مفرط و كم اشتهايي بود و رشد وي نيز دچار اختلال جدي شده بود. پزشكان پس از بررسي به اين نتيجه رسيدند كه يك تومور خوش خيم بزرگ در شكم وي قرار دارد.
با وجود شيمي درماني تومور همچنان به رشد خود ادامه داده و پزشكان تصميم به جراحي اين بيمار گرفتند.

 



تيراندازي هاي زنجيره اي در شيكاگو

يك نوجوان آمريكايي در زنجيره اي از تيراندازي ها در شيكاگو كشته شد و 24 نفر ديگر نيز مجروح شدند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه فاكس نيوز، يك دختر 6 ساله نيز در ميان زخمي شدگان اين تيراندازي و موجي از خشونت هاي مرتبط با آن كه از بعدازظهر شنبه آغاز و تا صبح يكشنبه ادامه داشت، مشاهده مي شود.پليس شيكاگو گزارش كرد كه كودك مذكور در حال بازي در مقابل خانه اشان در «سوتوست سايد» بود كه گلوله اي به وي برخورد كرد. وي هدف گلوله دو فردي قرار گرفت كه در نزديكي خانه آنها با يكديگر درگير شده بودند.در اين منطقه، بين ساعات 10:2 و 30:2 بامداد به وقت محلي روز گذشته 5 نفر ديگر نيز هدف گلوله واقع شدند كه پليس در حال بررسي اين رخداد است.هم اكنون سه نوجوان 19،18 و فرد سومي كه سن وي مشخص نيست، در رابطه با اين حملات مسلحانه دستگير شدند.جامعه آمريكايي هر روز بيشتر به سمت گسست فكري و اخلاقي پيش مي رود، به نحوي كه گاه و بي گاه شاهد انتشار اخباري تأمل برانگيز از اين كشور هستيم.دو شب قبل نيز يك افسر پليس «ميامي» آمريكا مردي را كه در حال خوردن سر فردي ديگر بود، به ضرب گلوله از پاي درآورد.افسر پليس زماني به محل حادثه رسيد كه فرد مهاجم در حال جويدن سر قرباني خود بوده كه با بي توجهي فرد مهاجم به اخطار پليس مبني بر دور شدن از فرد قرباني، افسر پليس به او تيراندازي كرد. با وجود تيراندازي مامور پليس، فرد مهاجم همچنان به خوردن قرباني خود ادامه مي دهد، تا جايي كه با تيراندازي مداوم افسر پليس از پاي درآمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14