(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 خرداد 1391 - شماره 20222

ردپاي حلقه انحرافي در فرودگاه حراج شده قديم قشم
آزمايشگاه كنترل كيفي اسانس و عرقيات كشور در كاشان تأسيس مي شود
ايران در كيهان
شهردار بسطام بخش خصوصي را به سرمايه گذاري دراين شهر دعوت كرد
مدير پژوهش ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر: منكرات مشهود بايد تذكر داده شود
آغاز كوچ بهاره عشاير استان اردبيل
محورهاي مواصلاتي مشكين شهر همچنان قرباني مي گيرند
معرفي برترين هاي مسابقات قرآن كريم در مراغه
به گفته معاون دانشجويي دانشگاه مازندران: علت مرگ دانشجوي تربيت بدني نبود امكانات بود
برگزاري همايش منطقه اي شوراي حل اختلاف چهار استان در اصفهان
فرماندار سرخس: دو طرح بزرگ در سرخس احداث خواهد شد
حمايت از تعاوني هاي كشت و صنعت ايثارگران
مديركل نوسازي مدارس استان: 35 پروژه آموزشي از سوي خيرين همدان در دست اجراست
به گفته شهردار سازندگان پاركينگ در كرج تشويق مي شوند
امام جمعه بهاباد: اگر معيشت مردم تامين نباشد دين هم نخواهد بود
پل تاريخي نير بازسازي مي شود



ردپاي حلقه انحرافي در فرودگاه حراج شده قديم قشم

بارها و بارها در باره فرودگاه قديم قشم و فروش بدون مزايده و حراج آن، مطلب نوشته شده و متأسفانه هيچ واكنشي از سوي مراجع ذي ربط به آن نشان داده نشده است. مطلبي كه نظر خبرنگار كيهان در جزيره قشم را به خود جلب كرده، فروش فرودگاه حراج شده قديم قشم به مبلغ متري 90 هزار تومان است و بعد از جنجال و سروصداهاي فراوان كه از رسانه ها نيز مورد نقد و بررسي قرارگرفت و بازرسي كل كشور و قوه قضاييه هم بر آن صحه گذاشتند باخبرشديم آن همه جنجال نه اينكه به ضرر خريدار و حاميان پشت پرده آن تمام نشد بلكه با تعجب فراوان ديده شده كه مبلغ 90 هزارتومان غيرقانوني را نيز با 5 هزار تومان كاهش به 85 هزارتومان رسانده و آن را تصويب و در اختيار خريدار يا خريداران قرار دادند.
چندنكته و سؤال در اين يادداشت ضروري به نظر مي رسد:
1- اگر ردپاي حلقه انحرافي و قدرت هاي پشت پرده و پول هاي غصبي در خريد فرودگاه قديم قشم وجود نداشت، آيا اين اتفاقات و تخفيف ها صورت مي گرفت؟
2- اگر در قشم شخص يا شركتي از منطقه آزاد زميني خريداري كند و طبق قرارداد دوطرف به تعهدات خود ظرف مدت مشخص عمل نكند و يا چك خود را در ارتباط با قرارداد منعقده پاس نكند سازمان منطقه آزاد قشم به صورت يك طرفه و بدون درنظرگرفتن شرايط خريدار مي تواند آن را فسخ كرده و به ديگري واگذار نمايد اما متأسفانه در ارتباط با فرودگاه قديم قشم به واسطه ردپاي جريان يادشده از اين اتفاق خبري نيست و شرايط به گونه ديگري رقم خورده است.
3- در يادداشت مورخ 28 ارديبهشت 1390 و يادداشت اخير خبرنگار كيهان در سوم ارديبهشت سال 91 تحت عنوان «فرودگاهي براي شرايط بحراني» مفصلا مشكلات شهرستان قشم و قرارگرفتن آن بر روي گسل زلزله توضيح داده شده بود كه متأسفانه هيچ واكنشي ازسوي مراجع ذي صلاح به آن نشد و دست اندركاران غصب اين فرودگاه همچنان درحال تخريب و جولان دادن در اين محل و پيش فروش آن به قيمت متوسط هرمترمربع 14 ميليون ريال هستند.
در تاريخ قشم آمده است در سالهايي نه چندان دور زلزله اي در روستاهاي قشم به وقوع پيوست كه موجب ويراني بخش عمده اي از روستاها و كشته شدن شمار زيادي از ساكنان آن شد و دقيقا يك روز بعد از آن با وقوع يك زلزله در شهر قشم بيش از 700 نفر جان خود را از دست دادند و خانه هاي آنان نيز ويران شد. با اين وجود كدام مسئول يا شخصي مي تواند تضمين كند كه ديگر زلزله اي از آن دست و مشابه در قشم به وقوع نپيوندد؟
4-فروش زميني همانند فرودگاه قديم قشم به مساحت بيش از 20 هكتار به عبارتي 200هزار متر مربع بدون انجام مراحل قانوني و مزايده و حراج كردن آن، بي شك نيازمند وجود دست هاي پشت پرده اي است كه اجازه نمي دهد آن زمين را به وارثان واقعي و قانوني آن كه مردم جزيره قشم هستند بازگردانده شود و متأسفانه نه اينكه اين زمين به صاحبان آن بازگردانده نمي شود بلكه برخلاف حركت و روند پرونده شاهد حمايت قانوني و كاهش قيمت اوليه و مصوب آن نيز هستيم.
در خاتمه مردم جزيره قشم انتظار دارند يك مسئول جواب قانع كننده و قانوني به آنان داده و مشخص كند كه زمين فرودگاه قديم قشم با چه اهداف و چه نيتي فروخته و در اختيار چه كساني گذاشته شده است؟

 



آزمايشگاه كنترل كيفي اسانس و عرقيات كشور در كاشان تأسيس مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس پژوهشكده اسانس دانشگاه كاشان از تأسيس آزمايشگاه كنترل كيفي اسانس و عرقيات كشور در اين شهرستان خبر داد.
عبدالرسول حقير ابراهيم آبادي اظهار داشت: مجوز تأسيس اين آزمايشگاه در كاشان تا مهر ماه سال جاري دريافت مي شود و با تأسيس اين واحد، دانشگاه كاشان و پژوهشكده و اسانس قمصر كاشان به مرجع كنترل كيفي اسانس و عرقيات كشور تبديل مي شود.
وي يادآور شد: براي تهيه دستگاه هاي اين آزمايشگاه تاكنون نيم ميليارد تومان هزينه شده است.
وي با اشاره به ورود اسانس و گلاب تقلبي به بازار توسط برخي از افراد فرصت طلب و سودجو گفت: با شروع به كار آزمايشگاه كنترل كيفي اسانس و عرقيات كشور در كاشان از ورود گلاب و اسانس تقلبي به بازار جلوگيري و مشكل كنترل كيفي اين محصول به كلي برطرف مي شود.
رئيس كانون هماهنگي گل محمدي و گلاب دانشگاه كاشان، صنعت گل و گلاب را با ساخت دستگاه هاي اسانس گيري در آستانه تحولي بنيادي دانست و مهم ترين دليل اين عقب ماندگي در اين صنعت را عدم استفاده از دانش و فناوري روز اين صنعت ذكر كرد.
وي ابراز داشت: پژوهشكده اسانس دانشگاه كاشان و كانون هماهنگي گل محمدي و گلاب تلاش دارد تا با استفاده از فناوري هاي نوين علمي با ساخت دستگاه هاي پيشرفته و با بكارگيري آن، زمينه لازم براي ايجاد تحولي بزرگ در اين صنعت را فراهم سازد تا اين صنعت را به جايگاه شايسته خود در جهان برساند.
ابراهيم آبادي گفت: در حال حاضر يك سيستم كامل اسانس گيري كه تكنولوژي جديدي است در فصل گل مورد استفاده قرار مي گيرد.
سطح زير كشت محصول گل محمدي در منطقه كاشان در حال حاضر يك هزار و 460 هكتار است كه از اين ميزان يك هزار و 200 هكتار بارور و 260 هكتار به صورت نهال است.

 



ايران در كيهان

برنامه ريزي براي اوقات فراغت
اراك -خبرنگاركيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي گفت: براساس پژوهش هاي به عمل آمده هر فرد ايراني در طول سال سه الي پنج ساعت روزانه اوقات فراغت دارد كه بايد براي آن برنامه ريزي شود.
مصطفي مشايخي اظهار داشت: با وجود زير ساخت هاي مناسب در استان ازجمله مراكز صنعتي، اماكن، زيارتي، موزه ها و مجتمع هاي فرهنگي و هنري بايد برنامه ريزان و دستگاه هاي مرتبط با اوقات فراغت توجه جدي به اين بخش داشته و از امكانات استفاده كنند.
همايش رزمندگان دفاع مقدس
بروجرد-خبرنگاركيهان: گردهمايي پيشكسوتان رزمنده 8 سال دفاع مقدس با حضور صدها رزمنده، جانبازان و خانواده معظم شهداء، امام جمعه، مسئولين و اقشار مختلف مردم شهيدپرور شهرستان بروجرد درسالن ورزشي فجر شهرستان بروجرد برگزار شد.
در اين همايش علي فضلي جانشين فرماندهي نيروي مقاومت بسيج در سخناني ضمن گراميداشت ياد و خاطره سرداران شهيد جبهه هاي نبرد حق عليه باطل، خاطراتي از ايثار رزمندگان در جبهه ها در عمليات هاي مختلف بيان داشت.
بازرسي از اجراي طرح عفاف
همدان - خبرنگاركيهان: معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: اجراي طرح عفاف و حجاب در سطح ادارات استان، مورد بازرسي قرارگرفت.
علي اكبر فاميل كريمي، درجلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان همدان افزود: 9 تيم پنج نفره، با مسئوليت استانداري، طي انجام 80 مورد بازرسي در سه موضوع، فعاليت هاي ادارات و دستگاه هاي دولتي استان را در قالب اقامه نماز، رعايت عفاف و حجاب و احياي فريضه امربه معروف و نهي از منكر، مورد بررسي قرار دادند.
فاميل كريمي اعلام كرد: نتيجه مكتوب اين بازرسي ها علاوه بر ارسال به وزارت كشور، در جلسه شوراي اداري استان نيز ارائه خواهد شد.
فعاليت 200 واحد صنعتي
ساري- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران گفت: هم اكنون 200واحد صنعتي دراين استان فعال هستند و 243 ميليارد تومان سرمايه گذاري در مركز استان انجام شده است.
عباسعلي وفايي نژاد افزود: متوسطه سرانه صنعت دركشور 15متر است. اما اين ميزان در استان مازندران 5متر است.
ممنوعيت تبليغات كالاهاي خارجي
گناباد- خبرنگار كيهان: دومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي گناباد با محوريت بررسي راهكارهاي ترويج مصرف كالاي داخلي برگزار شد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي در اين جلسه گفت: در اجراي فرامين رهبر معظم انقلاب در خصوص حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني، تبليغ كالاهاي خارجي از سوي اتحاديه هاي صنفي، نشريات و وب سايت هاي محلي و دستگاه هاي اجرايي شهرستان ممنوع شد. وي افزود: مقرر شد تا اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد با رايزني با واحدهاي توليدي نسبت به كاهش قيمت5 تا 7 درصدي كالاهاي توليدي گناباد در داخل اين شهرستان اقدام كند.
برگزاري جشنواره نماز
اراك- خبرنگار كيهان: هفتمين جشنواره علمي، فرهنگي و هنري نماز منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامي كشور با هدف ترويج و گسترش فرهنگ نماز در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك برگزار شد.
در اين جشنواره دانشجويان منطقه 5 كشور توانمندي هاي خود را با موضوع نماز در رشته هاي پژوهش، انتشارات، طراحي، نقاشي، خوشنويسي، رايانه، گرافيك، فيلم عكس، ادبيات و صنايع دستي در 22 غرفه در فضاي به مساحت يكهزار مترمربع به نمايش گذاشتند.
بهره برداري از خانه بهداشت
¤ در مراسمي در سالروز آزادسازي خرمشهر، ساختمان خانه بهداشت و خانه عالم روستاي دهصد از توابع شهرستان خنداب به بهره برداري رسيد.
اين ساختمان با مجموع 130 مترمربع زيربنا و 500 ميليون ريال اعتبار با مشاركت گروه مهندسي 42 قدر و قرارگاه خاتم الانبياء كوثر ساخته شده است.
اعزام به مرقد امام خميني
بادرود- خبرنگاركيهان: معاون فرماندار نطنز گفت: همزمان با بيست وسومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني هزار نفر از شهروندان نطنزي به مرقد مطهر امام اعزام مي شوند.
«محمدرضا قنبري»، اظهار داشت: اين زائران شامگاه چهاردهم خرداد توسط 40دستگاه اتوبوس به حرم مطهر امام اعزام مي شوند.
وي همچنين، با اشاره به برنامه هاي در دستور كار ستاد گراميداشت ارتحال امام در اين شهرستان گفت: به منظور تبيين و انعكاس انديشه هاي امام سخنرانان برجسته كشوري كه افتخار شاگردي مكتب ايشان را داشته اند در آيين هاي سوگواري اين شهرستان به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.
قنبري يادآور شد: 23 ختم قرآن نيز در آيين هاي بزرگداشت ارتحال امام(ره) انجام خواهد شد.

 



شهردار بسطام بخش خصوصي را به سرمايه گذاري دراين شهر دعوت كرد

شاهرود - خبرنگاركيهان:
شهردار بسطام بخش خصوصي را به سرمايه گذاري دراين شهر دعوت كرد وگفت: شهرداري آماده همكاري همه جانبه با سرمايه گذاران است.
محسن حسني با اشاره به تعيين بسطام به عنوان شهر نمونه گردشگري از سوي دولت از بي توجهي مسئولان سازمان گردشگري استان سمنان به اين شهر گفت: با تصويب هيئت وزيران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي بايست با اختصاص اعتبار و جذب سرمايه گذارهاي مناسب گامهاي بزرگي براي معرفي اين شهر نمونه گردشگري بين المللي بردارد كه دراين زمينه اقداماتي هم صورت گرفته است اما اين اقدامات درحد انتظارات اين شهر تاريخي نيست.
وي افزود: دراستان سمنان 23منطقه بعنوان مناطق گردشگري معرفي شده اند و تنها دو شهر بسطام و شهميزاد به عنوان شهرهاي نمونه گردشگري بين المللي انتخاب شده اند كه نشان از توان و قابليت بالاي اين شهرها براي جذب گردشگران داخلي و خارجي است.

 



مدير پژوهش ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر: منكرات مشهود بايد تذكر داده شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مدير پژوهش ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر كشور گفت: وظيفه تذكر دهندگان، نهي از منكرات مشهود است.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر «محمدحسين توانايي» در همايش فعالان فرهنگي عرصه امر به معروف و نهي از منكر استان همدان، افزود: در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر، فعالان اين عرصه، وظيفه اي جز تذكر زباني ندارند و اگر هم اثر نكرد، وظيفه شرعي خود را انجام داده اند و مجاز به برخورد ديگري نيستند.
وي ادامه داد: منكرات مشهود بايد تذكر داده شود و دخالت و سرك كشيدن در امور خصوصي زندگي افراد صحيح نيست و نبايد باشد.
«توانايي» با اشاره به اينكه بهترين نهاد براي اصلاح تفكر يك امت، امر به معروف و نهي از منكر است، اظهار داشت: گاهي براي انجام ندادن اين فريضه و همچنين ساير واجبات ديني، بهانه هاي گوناگون مي آوريم و از جمله آنكه فكر مي كنيم تذكر و نهي از منكر ما نه تنها اثر ندارد بلكه باعث آسيب به خود مي شود. اما اين تصور حقيقت ندارد چرا كه يك بار تذكر زباني ما، اولا باعث جرأت يافتن ديگران در انجام تذكر بعدي مي شود ، ثانياً فرد خطاكار را به قبح عمل خود آگاه مي كند و ثالثاً از بابت انجام وظيفه شرعي خيالمان راحت است.
مدير پژوهش ستاد احياي كشور تصريح كرد: امر به معروف و نهي از منكر را بهتر است از خانواده و اطرافيان خود شروع كنيم و تنها به دادن تذكر بپردازيم و نقش ناصح و معلم را به خود نگيريم و كار را به برخورد و دعواي فيزيكي نيز نكشانيم.
دكتر «توانايي» در پايان از خدمات و تلاش هاي حجت الاسلام والمسلمين دكتر عظيمي زاده، رئيس سابق ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان بهار و امام جمعه سابق اين شهر تشكر و قدرداني كرد.
همچنين سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي فرمانده سپاه استان و دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر همدان از خدمات حجت الاسلام والمسلمين «عظيمي زاده» تقدير كرد.
وي در ادامه، يادآور شد: دشمن تلاش بسياري دارد تا فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه ما كمرنگ كند و از بين ببرد كه در مقابل آنها ما نيز بايد ابزارهاي جنگ نرم را تقويت كنيم.
در پايان از 24 نفر از فعالان فرهنگي در عرصه امر به معروف و نهي از منكر استان تجليل شد.

 



آغاز كوچ بهاره عشاير استان اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
مدير امور عشاير اردبيل گفت: وضعيت مناسب مراتع در قشلاقات استان موجب تأخير در كوچ عشاير شده است.
«معرفت آذري» گفت: كوچ عشاير استان به سوي ييلاقات از پنجم خردادماه شروع و تا بيستم همان ماه به طول مي انجامد.
وي با اعلام اينكه درسطح استان 12هزار و 800 خانوار عشايري وجود دارد كه از اين تعداد 4500 خانوار كوچ برون استاني و بقيه كوچ درون استاني خواهند داشت، افزود: عشاير استان اردبيل در مجموع 45 طايفه را تشكيل مي دهند و در 572 قشلاق، 7 زيست بوم، 51 سامانه و 1527اوبه زندگي مي كنند.
وي جمعيت دامي استان را يك و نيم ميليون واحد دامي اعلام كرد و افزود: اين تعداد واحد دامي در 591 هزار و 745 هكتار مراتع استان تعليف مي شوند.
وي با اشاره به انواع توليدات عشاير از قبيل گوشت قرمز، صنايع دستي، عسل، شير و پشم گفت: مجموع توليدات عشاير استان 152 هزارتن به ارزش 2140 ميليارد ريال است.
وي در پايان گفت: 55 درصد از جامعه عشايري استان اردبيل از آب آشاميدني سالم و بهداشتي بهره مند هستند.

 



محورهاي مواصلاتي مشكين شهر همچنان قرباني مي گيرند

مشكين شهر - خبرنگار كيهان:
نماينده مشكين شهر در مجلس شوراي اسلامي از سه راهي حادثه خيز فخرآباد - مشكين شهر بازديد كرد.
«يونس اسدي» در اين بازديد كه به همراه مديركل راه و ترابري استان اردبيل صورت گرفت به خبرنگاران گفت: 60 درصد تصادفات منجر به فوت استان در جاده هاي مشكين شهر رخ مي دهد.
وي خواستار حذف يا اصلاح نقاط حادثه خيز در محورهاي مواصلاتي شهرستان مشكين شهر، به ويژه نقاط حادثه خيز سه راهي فخرآباد شد.
«كريم هدايتي» مديركل اداره راه و ترابري استان اردبيل نيز پس از بازديد از سه راهي فخرآباد اظهار داشت: اين محل نياز به احداث تقاطع غير هم سطح دارد و نسبت به ساماندهي اوليه اين مكان قول مساعد داد.
لازم به ذكر است كه در همان روز بازديد، اين محور شاهد وقوع يك فقره تصادف بين يك دستگاه وانت نيسان با يك دستگاه سواري رنو بود كه بر اثر آن دو نفر از سرنشينان خودروي سواري، شامل يك زن و كودك جان خود را از دست دادند.

 



معرفي برترين هاي مسابقات قرآن كريم در مراغه

مراغه-خبرنگار كيهان:
معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش مراغه از معرفي نفرات برتر مسابقات قرآن فرهنگيان اين شهرستان خبر داد.
«سعيد خليلي» در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اين مسابقات با هدف ترويج فرهنگ قرآني، با حضور 21 نفر از قاريان و حافظان قرآن شهرستان مراغه برگزار شد.
به گفته وي، اين مسابقات در كانون هاي فرهنگ شهيد متذكر و كوثر برگزار شد و طي آن خواهران و برادران فرهنگي در رشته هاي حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم به رقابت پرداختند.
خليلي افزود: در اين مسابقات ناصر اقبالي فام در رشته قرائت و حكيمه صمد مطلق در حفظ جزء اول و دوم، سمن محرم زاده در حفظ 5 جزء و يعقوب عبدالمنافي در تفسير قرآن كريم رتبه هاي برتر را كسب كردند.

 



به گفته معاون دانشجويي دانشگاه مازندران: علت مرگ دانشجوي تربيت بدني نبود امكانات بود

بابلسر- خبرنگار كيهان:
به دنبال مرگ منصور فيروزي دانشجوي نخبه شيرازي در دانشگاه مازندران اظهارات ضد و نقيضي درباره مرگ وي منعكس شد.
در اين خصوص خبرنگار كيهان براي اطلاع از چگونگي اين اتفاق با مسئولين اين دانشگاه مصاحبه كرد.
در همين راستا معاون دانشجويي دانشگاه مازندران با ابراز تأسف از اين واقعه به خبرنگار كيهان گفت: حدود ساعت 4 بعدازظهر چهارشنبه 27 خرداد به بنده خبر داده شد، دانشجويي در خوابگاه شهيد نواب صفوي دچار عارضه مغزي شده است.
با مراجعه به بيمارستان اقدامات اوليه نسبت به احياء وي انجام شد، ولي نبود امكانات در بيمارستان شفاي بابلسر سبب شد كه براي سرويس دهي بهتر منصور فيروزي به بخش ICU بيمارستان 17شهريور آمل انتقال داده شود. تيم پزشكي ايشان با تشخيص نوع بيماري در ناتواني در عمل جراحي، فقط با اتكا به معجزه بسنده كردند.
در همين زمينه با رئيس مركز بهداشت دانشگاه مازندران صحبت كرديم. كلانتري ضمن تأييد خبر مرگ مغزي فيروزي، گفت: ما به عنوان مركز بهداشت اقدامات لازم و ضروري را مطابق با شرح وظايف دانشگاهي و پزشكي انجام داده ايم، مرگ پيش آمده كاملاً اتفاقي بوده و علت مرگ نوعي بيماري مادرزادي ناياب اعلام شد كه يا بايد با تشخيص هاي كلينيكي به صورت اتفاقي معلوم شود يا با افتادن اتفاق به آن بيماري پي برده شود.
گفتني است منابع متعدد خبري در خصوص مرگ اين دانشجوي نخبه دانشگاه مازندران اظهارات ضد و نقيضي داشته اند و برخي از منابع از سهل انگاري مسئولان دانشگاه به دليل عدم حمايت مالي از منصور فيروزي كه تمكن مالي براي درمان نداشته، را عامل مرگ وي ياد كرده اند.

 



برگزاري همايش منطقه اي شوراي حل اختلاف چهار استان در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
همايش منطقه اي شوراهاي حل اختلاف با حضور مسئولان چهار استان اصفهان، يزد، چهارمحال و بختياري، مركزي در اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، حجت الاسلام احمدي ميانجي رئيس شوراهاي حل اختلاف كشور در اين همايش با اشاره به اينكه 45تا 50درصد پرونده هاي وارده به دستگاه قضايي در اين شوراها رسيدگي مي شود، افزود: بيش از 4ميليون و 200هزار پرونده تاكنون در شوراها رسيدگي شده و آمار اعتراض به آراء در كل كشور كمتر از 2درصد گزارش شده است.
وي همچنين آمار زندانيان آزاد شده به واسطه تلاش هاي اين شورا را در سال89 بيش از 7هزار نفر و آمار پرونده هاي منتهي به صلح و سازش را به طور ميانگين در كل كشور 25درصد اعلام كرد.
وي به نحوه و ميزان پرداخت ها به اعضاي شوراي حل اختلاف انتقاد كرد و اظهار داشت: انتظار داريم نمايندگان جديد و قبلي طرح ارسالي در خصوص بيمه اعضاء به مجلس را هر چه سريع تر به تصويب رسانند تا مشكلات اعضاء مرتفع شود.

 



فرماندار سرخس: دو طرح بزرگ در سرخس احداث خواهد شد

سرخس-خبرنگار كيهان:
فرماندار سرخس در جلسه شوراي اداري از تصويب احداث پالايشگاه و دانشكده نفت در جلسه هيئت دولت براي اين شهرستان خبر داد.
عليرضا بوستاني گلستاني گفت: هيئت دولت در چهارمين سفر خود به خراسان رضوي با احداث دانشكده نفت زير شاخه دانشگاه فردوسي در سرخس موافقت كرد.
وي اضافه كرد: سرخس مستعد ايجاد خوشه هاي صنعتي هفتگانه است و مسئولان صنايع و معادن استان پس از بررسي مجدد به اين نكته مهم دست پيدا كردند.
بوستاني افزود: با احداث واحد صنعتي پالايشگاه 6TLA در سرخس كه با سرمايه يك ميليارد ريال ايجاد خواهد شد، يكهزار و 500 نفر شاغل خواهند شد.

 



توسط بسيج سازندگي در سال جاري صورت مي گيرد
حمايت از تعاوني هاي كشت و صنعت ايثارگران

بردسكن-خبرنگار كيهان:
مسئول سازمان بسيج سازندگي استان خراسان رضوي گفت: با توجه به اولويت دولت در راستاي توسعه بخش كشاورزي امسال شركتهاي تعاوني ايثارگران در بخش كشاورزي راه اندازي مي شود.
سرهنگ عليرضا تواضع به اجراي پروژه هاي بسيج سازندگي در سال گذشته در استان اشاره كرد و گفت: سال گذشته بيش از 580 پروژه شامل احداث پايگاه مقاومت بسيج، خانه بهداشت، خانه عالم، خانه مددجو و مسكن روستايي در مناطق روستايي و عشايري استان اجرا كرد كه در فاز اول براي احداث 30 خانه بهداشت در سطح استان 500 ميليون تومان اعتبار از محل اعتبارات قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا تخصيص يافت.
سرهنگ تواضع افزود: شركت كنندگان در اين كلاس هاي آموزشي كه داراي مدرك مهارت باشند به منظور كمك به اشتغال آنها از مبلغ 20 تا 50 ميليون ريال وام اشتغال دريافت خواهند كرد.
مسئول بسيج سازندگي استان خراسان رضوي با اشاره به فرا رسيدن فصل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: امسال در بحث اردوهاي طرح هجرت 3، پيش بيني مي شود 800 هزار نفر روز از جوانان بسيجي در سطح استان شركت كنند.
وي با اشاره به اينكه دانش آموزان بسيجي طرح حلقه هاي صالحين، مي بايست يك روز را در سال در اردوهاي هجرت 3 شركت كنند، گفت: پنج درصد از شركت كنندگان اردوهاي هجرت 3 از حلقه هاي طرح صالحين خواهند بود.
وي اقدامات انجام شده بسيج سازندگي بردسكن را در بحث اجراي پروژه هاي رفع محروميت زدايي در مناطق روستايي و عشايري مثبت ارزيابي كرد و گفت بسيج سازندگي بردسكن توانسته است با حداقل امكانات و اعتبارات حداكثر كار را ارائه دهد كه خوشبختانه از اين لحاظ در بين نواحي استان مقام اول را كسب كرد.

 



مديركل نوسازي مدارس استان: 35 پروژه آموزشي از سوي خيرين همدان در دست اجراست

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل توسعه و تجهيز مدارس همدان گفت: 35 پروژه آموزشي از سوي خيرين مدرسه ساز استان در دست اجراست.
«ابراهيم اميني فر» در گفتگو با خبرنگاران، افزود: اين پروژه ها با 226 كلاس درس و 35 هزار مترمربع زيربنا در سطح استان ساخته مي شود كه از جمله آنها، مدرسه مرحوم موسي خاني با 20 ميليارد ريال اعتبار در شهرك شهيد بهشتي همدان است.
وي ادامه داد: در سال گذشته مجموعا 550 ميليارد ريال اعتبار جهت نوسازي مدارس استان اختصاص يافت كه 270 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي، 160 ميليارد ريال استاني و 113 ميليارد ريال از محل تعهدات خيرين بود.
«اميني فر» اضافه كرد: با مجموع اين اعتبارات 358 پروژه شامل مدرسه، نمازخانه، استخر، زمين چمن مصنوعي، اردوگاه دانش آموزي، تجهيز مدارس و هنرستان ها، بازسازي كلاس به اجرا درآمده و يا در دست اجرا قرار دارد.
مديركل نوسازي مدارس همدان در زمينه مجموع پروژه هاي خيري استان، گفت: از سال 1377 كه آغاز فعاليت مجمع خيرين مدرسه ساز استان بوده تا سال 90، مجموعا 182 پروژه آموزشي با 1021 كلاس درس و زيربناي 110 هزارمترمربع، توسط خيرين احداث شده است.

 



به گفته شهردار سازندگان پاركينگ در كرج تشويق مي شوند

كرج- خبرنگار كيهان:
شهردار كرج از تصويب مصوبه اي مبني بر ارائه سياست هاي تشويقي و تأمين پاركينگ در شوراي اسلامي شهر كرج خبر داد.
سيدعلي آقازاده با تأكيد بر ضرورت ايجاد پاركينگ در واحدهاي مسكوني، تجاري، اداري و خدماتي گفت: وجود پاركينگ از ضروريات است كه بايد در ساخت ساختمان ها در نظر گرفته شود.
وي افزود: ايجاد پاركينگ در ساختمان ها با هر نوع كاربري، اقدامي مهم است كه مجموعه مديريت شهري كرج بر لحاظ كردن آن در ساخت و ساز تأكيد دارد.
آقازاده با اشاره به ساختار فيزيكي كرج، تصريح كرد: زيرساخت هاي موجود در كرج با وجود برنامه ريزي هاي مختلف شهري براي برقراري تعادل هاي ترافيكي، آمادگي پذيرش ظرفيت كنوني خودروها را ندارد.
وي گفت: براي كاهش مشكل پارك وسايل نقليه در خيابان ها و معابر كرج، شوراي اسلامي شهر مصوبه اي را تصويب كرده كه براساس آن تشويق هاي مالي به مالكاني پرداخت مي شود كه پاركينگ مازاد بسازند.
آقازاده گفت: در اين راستا شهرداري در زمان پايان كار به ازاي هر واحد پاركينگ مازاد 30ميليون ريال به عنوان پاداش به مالكان اعطا مي كند.

 



امام جمعه بهاباد: اگر معيشت مردم تامين نباشد دين هم نخواهد بود

بهاباد-خبرنگار كيهان:
امام جمعه بهاباد گفت: اگر معيشت نباشد، دين، اخلاق، اميد، حفظ عفت و عصمت هم نيست.
حجت الاسلام والمسلمين ملاحسيني افزود: مردم عزيز كشورمان با وجود گلايه ها و نارضايتي ها كه از بعضي عملكردها دارند ولي بزرگوارانه در صحنه انتخابات حاضر شدند و به تكليف خود عمل كردند. مردم ما انتظار دارند كه نمايندگان آنها ضمن پايبندي به اصول و ارزشها به نيازهاي واقعي آنها توجه كنند و تا حد امكان در رفع مشكلات بكوشند. مسئله معيشت، اشتغال، مهار تورم، گراني و بيكاري مردم را در اولويت قرار دهند. مردم انتظار دارند مجلس نهم مجلسي ولايت مدارتر و متخصص تر از مجالس قبلي باشد و نمايندگان آنها از بالاترين تعهد ديني، روحيه انقلابي و دلسوزي و كارآمدي برخوردار باشند تا بتواند امور كشور را سامان دهند و در اجرائي ساختن سند چشم انداز بيست ساله قدمهاي موثري بردارند.

 



پل تاريخي نير بازسازي مي شود

اردبيل - خبرنگار كيهان:
پل تاريخي شهرستان نير معروف به «قيرميزي كورپي» مرمت و بازسازي مي شود.
استاندار اردبيل در جريان بازديد از پروژه هاي عمراني شهرستان نير گفت: گذشت زمان به برخي از پايه هاي اين پل تاريخي كه بر روي رودخانه «آغلاغان» بنا شده آسيب وارد ساخته است و امسال علميات مرمت و بازسازي آن آغاز خواهد شد.
«سيدحسين صابري» درباره پروژه مصلي نير گفت: براي اين پروژه كه در حال حاضر از پيشرفت 70 درصدي برخوردار است يك ميليارد و 80 ميليون ريال هزينه شده است و يك ميليارد ريال نيز تا تكميل نهايي آن مورد نياز است كه تامين خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14