(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 خرداد 1391 - شماره 20222

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پشت پرده اين هياهوها (يادداشت روز)
رونمايي از دو طرح كلان «شبكه ملي فرهنگي» و «تورين محاسباتي ملي» با حضور رئيس جمهور
كشيده (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
مصلحي:هدف همايش «امنيت پايدار» جلوگيري از كارهاي موازي اطلاعاتي است
آمادگي مسكو براي ميزباني دور سوم مذاكرات ايران و گروه 1+5
جاعل امضاي دادستان كل به زندان محكوم شد
مادرم سر نماز همه شما را نفرين مي كند! (خبر ويژه)
آنان كه مشكل بينايي ندارند هم صحنه را تار مي بينند! (خبر ويژه)
لقمان حكيم را گفتند؛ ادب از كه آموختي؟ گفت: از... (خبر ويژه)
رويترز: اسرائيل بعد از مذاكرات بغداد دچار استرس شده است! (خبر ويژه)
اين را كه ديگر كيهان ننوشته است ! (خبر ويژه)



پشت پرده اين هياهوها (يادداشت روز)

آنچه كه اين روزها در حوزه سياست خارجي قابل اعتناست؛ تحليل فضاي موجود پس از مذاكرات بغداد در سوم خرداد- 23 مي- ميان ايران و گروه 1+5 است.
از زواياي گوناگوني مي شود مواجهه ايران و طرف غربي پس از مذاكرات پردامنه در عراق و كمي پيش تر از آن در اسلامبول را به ارزيابي و واكاوي نشست.
اما يادداشت پيش روي تلاش مي كند از منظري متفاوت مذاكرات بغداد را مورد بررسي قرار دهد. همواره در چالش هسته اي ميان ايران و 1+5، غربي ها طي يك دهه گذشته تلاش كرده اند تا پيش از جلسه مذاكرات فضايي را به وجود بياورند كه به تبع آن خواسته هاي غيرمنطقي و زورگويانه خود را دور ميز مذاكرات به جمهوري اسلامي تحميل نمايند. طبيعي است كه براي رسيدن به اين هدف نيز مي كوشند از اهرم هاي فشار عليه ايران بهره ببرند.
اما مذاكرات بغداد به وضوح نشان داد كه ايران تنها خط قرمزش حقوق هسته اي ملتش است و به هيچ عنوان از مواضع اصولي خود عدول نمي كند ولو اين كه قبل از مذاكرات، فضاي تهديد و فشار و تحريم اوج گرفته باشد.
نكته گفتني اين است كه بلافاصله پس از مذاكرات بغداد، طرف غربي با استفاده از ظرفيت رسانه اي خود كوشيده است تا فضاي جديدي را عليه ايران به وجود بياورد.
اين فضا حاكي از آن است كه فشارها عليه ايران از موضوع هسته اي به سمت فشارهاي به اصطلاح حقوق بشري منتقل شده است. به عنوان نمونه درست پس از مذاكرات بغداد، وزارت امور خارجه آمريكا طي گزارشي ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرد!
هرچند اين گزارش ساليانه وزارت خارجه آمريكا بوده و به بازه زماني سال 2011 اختصاص داشته است اما زمان انتشار آن را نمي توان تصادفي دانست. چرا؟ چون دقيقا همان خط به صورت كاملا هماهنگ بر ضد ايران پيگيري و رهگيري شده است.
علاوه بر گزارش حقوق بشر وزارت امور خارجه آمريكا كه بخشي از آن ايران را نشانه رفته بود؛ سازمان عفو بين الملل هم در اقدامي جهت دار مقدمه گزارش ساليانه خود در سال 2012 را منتشر كرد و در ادعاهايي تكراري، واهي و نخ نما شده جمهوري اسلامي ايران را به نقض حقوق بشر متهم نمود.
كار به اينجا ختم نشد و ديگر نهادهاي به اصطلاح حقوق بشري به صحنه آمدند و در يك تقسيم كار از پيش تعيين شده ساز از قبل كوك شده نقض حقوق بشر در ايران را به صدا درآوردند.
از همين روي؛ مقارن با همين فضا نهادهايي با عناويني چون «فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر» و يا «جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران» در گزارش هاي جداگانه برپايه دروغ هاي شاخدار، جمهوري اسلامي را به نقض حقوق بشر متهم كردند.
حتي در ادامه آن تقسيم كار، شيرين عبادي، مامور لو رفته اسرائيلي ها به موضوع وارد مي شود و از فقد سوژه، درياچه اروميه را بهانه مي كند و به احمد شهيد گزارشگر حقوق بشر در امور ايران نامه مي نويسد و ايران را ناقض حقوق بشر مي خواند!
جالب اينجاست كه تروريست ها هم در آن تقسيم كار گنجانده شده اند و گروهك تروريستي منافقين هم به موازات مدافعان دروغين حقوق بشر، ژست حقوق بشري مي گيرد و مريم قجر عضدانلو به عموم نهادها و سازمان هاي به اصطلاح حقوق بشري فراخوان مي دهد كه به سرعت، ايران را به نقض حقوق بشر متهم نماييد!
آيا همه اين اتفاقات پس از مذاكرات بغداد و در يك دوره زماني كوتاه با هياهو و شلتاق كاري ها درباره وضعيت حقوق بشر در ايران تصادفي است؟
بدون ترديد پاسخ به سؤال فوق منفي است و طرفه آنكه اين خط كماكان تداوم دارد و در تازه ترين آن، دو روز پيش روزنامه آمريكايي واشنگتن پست ايران را به اقدامات تروريستي هم متهم كرد.
اين روزنامه آمريكايي در گزارش خود ادعا مي كند كه ايران طرحي را براي ترور ديپلمات هاي آمريكايي و اسرائيلي در 7 كشور جهان در دست اجرا دارد!
آنچه قابل تامل بوده اين است كه واشنگتن پست زمان اين طرح كذايي و ادعايي را نوامبر 2011 ذكر كرده و مدعي شده است كه طرح ترور لو مي رود چون پيامي به متيو بريزا سفير آمريكا در آذربايجان مخابره مي شود و او را از اقدامات تروريستي آگاه مي كنند.
قطع نظر از ادعاي واشنگتن پست، سؤال اين است كه پس چرا هم اكنون اين موضوع منتشر شده است؟
سناريوي ناشيانه و ساختگي واشنگتن پست هنگامي رو مي شود كه ادعا كرده اين طرح ترور قرار بوده طي 13 ماه به طول بكشد و علت توقف آن در بهار امسال به مذاكرات هسته اي در پيش روي ايران و 1+5 برمي گردد.
واشنگتن پست به نقل از ديپلماتي كه نامش را فاش نكرده است مي نويسد: «به نظر مي رسد اراده اي آگاهانه براي آرام كردن اوضاع پيش از مذاكرات وجود داشته است. اين كه چه رخ خواهد داد؛ اگر گفت وگوها بي نتيجه پايان يابند به قدرت تخيل مخاطب بستگي دارد.»
اكنون در باره تشديد فشارها عليه ايران پس از مذاكرات بغداد و انتقال اين فشارها از موضوع هسته اي به موضوع حقوق بشر گفتني هايي هست كه تصوير مذاكرات بغداد را شفاف تر مي كند.
1- سابقه تاريخي مواجهه جمهوري اسلامي با قدرت هاي پرمدعاي جهاني آشكارا نشان مي دهد هرگاه ايران در مسير پيروزي و اقتدار گام برداشته است بلافاصله براي مخدوش نشان دادن اين اقتدار، جنگ رواني آنها شروع مي شود. يكي از اين دوره ها، در جريان جنگ تحميلي و ايستادگي مثال زدني ملت با صلابت ايران است. همگان به خاطر دارند كه هر زمان، جمهوري اسلامي در جبهه هاي نبرد، قواي بعثي را به عقب مي راندند و فتوحاتي را رقم مي زدند سلسله اتفاقاتي به وقوع مي پيوست؛ اتحاديه اروپا در بيانيه اي ايران را تجاوزگر اعلام مي كرد، سازمان عفو بين الملل ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي كرد، اجلاس هايي به پا مي شد و در مجامع جهاني، جمهوري اسلامي را ناقض قواعد بين المللي اعلام مي كردند و رسانه ها و شبكه هاي خبري خارجي به صورت مستمر براي مسئله دار كردن وجهه كشورمان بر طبل ايراني با ويژگي هاي ساختگي «تجاوزگري»، «ناقض حقوق بشر»، «نقض كننده قواعد بين المللي» و... مي كوبيدند.
اما اين همه قشقرق، يك واقعيت غيرقابل انكار را به دنبال داشت؛ «اقتداري» كه «قدرت»ها را به چالش كشانده است.
2- شلتاق كاري ها و هياهوها بر ضد ايران در فضاي كنوني آن هم با اهرم حقوق بشر، به اقتدار ايران در مذاكرات بغداد و پيش تر از آن اسلامبول برمي گردد. اين سر و صداهاي غربي ناشي از آن است كه دچار اشتباهات در محاسبات شده اند و آنچه كه فكر مي كردند و باور داشتند در دور ميز مذاكره به آن دست مي يابند همگي دود شده و در طرفه العيني به هوا رفته است.
3- نكته ديگر اين است كه طرف غربي پس از نرسيدن به آنچه كه در سر پرورانده بود؛ با اهرم حقوق بشر درصدد است تا حدودي اشتباهات خود را پيرامون مذاكرات پنهان نمايد و ايران را در اين زورآزمايي به عقب براند ولي واقعيت آن است كه آنها در مسئله حقوق بشر داراي مشكلات لاينحلي هستند و نمي توانند از اين اهرم استفاده نمايند.
اشتباه استراتژيك طرف غربي اين است كه با مطرح كردن حقوق بشر، جنايات ابوغريب، گوانتانامو، كشتار و خونريزي صدها هزار نفر مردم بيگناه در جنگ هاي افغانستان و عراق و... را يادآوري مي نمايند.
تحولاتي كه طي دهه هاي گذشته رخ داده و بيداري اسلامي در منطقه و جنبش هاي اعتراضي در خاك اروپا و حتي جنبش تسخير وال استريت در آمريكا كه امروز شاهد آن هستيم همگي بيانگر اين است كه حقوق بشر اسم رمز باج خواهي ها، افزون طلبي ها و زياده خواهي هاي آمريكايي ها و غربي هاست.
4- از سوي ديگر؛ دست خالي بودن طرف غربي نسبت به ايران اسلامي به گونه اي است كه اتهامات و ادعاهاي پوچ آنها درباره نقض حقوق بشر يا اقدامات تروريستي، نگرفته و به ايران نچسبيده است. فراموش نمي شود كه اوج تحركات طرف غربي درباره حقوق بشر به سال گذشته برمي گردد، الف؛ آنها گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران تعيين كردند، ب؛ چندين قطعنامه عليه ايران به تصويب رساندند، پ؛ سناريو طرح ترور سفير عربستان در خاك آمريكا از سوي ايران اسلامي را با حمايت گسترده رسانه اي در دنيا پيش كشيدند، ت؛ احمد شهيد گزارش هاي نوبه اي خودش عليه ايران را منتشر كرد و.... اما اين تقلاها كارساز نبود و ايران از حقوق خود در مذاكرات هسته اي كوتاه نيامد. اكنون نيز اين دست و پا زدن ها در مواجهه با ايران هسته اي مقتدر آن هم با سر و صداي حقوق بشر مانند شليك مشقي است با اين توضيح كه حتي خاصيت مشقي بودن را از دست داده است چون اين صداها براي ايران مقتدر تازگي ندارد.
حسام الدين برومند

 



رونمايي از دو طرح كلان «شبكه ملي فرهنگي» و «تورين محاسباتي ملي» با حضور رئيس جمهور

روز گذشته با حضور رئيس جمهور از دو طرح كلان ملي فناوري و نوآوري «تورين (گريد) محاسباتي ملي» و «شبكه ملي فرهنگي» رونمايي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اجراي طرح كلان ملي فناوري «تورين (گريد) محاسباتي ملي» از سال 88 در پژوهشگاه دانش هاي بنيادي (IPM) براساس قراردادي بين معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري آغاز شد كه در فاز اول اين طرح كلان ملي فناوري و نوآوري در دو دانشگاه صنعتي اميركبير و صنعتي اصفهان، مركز ابررايانه ملي راه اندازي شد و در فاز دوم يعني از روز سه شنبه حداقل در 12 دانشگاه و مركز علمي ديگر شامل دانشگاه هاي صنعتي شريف، تهران، تربيت مدرس، صنعتي شيراز، بين المللي امام خميني، علم و صنعت، تفرش، شيراز، فردوسي مشهد و پژوهشگاه هاي دانش هاي بنيادي و رازي كرمانشاه و مركز بين المللي علوم و فناوري هاي پيشرفته كرمان، ابررايانه هايي با توان پردازشي كم، راه اندازي و از طريق تورين محاسباتي ملي به يكديگر متصل خواهند شد؛ اين در حالي است كه ابر رايانه دانشگاه صنعتي اميركبير داراي حداكثر قدرت پردازشي اسمي 89 ترافلاپس و حداكثر قدرت پردازش اسمي ابر رايانه شيخ بهايي دانشگاه صنعتي اصفهان حدود 70 ترافلاپس است.
هدف از فناوري تورين (گريد)، يكپارچه كردن منابع پردازشي شامل رايانه ها، داده هاي خام، آشكارسازها و دستگاه هاي آزمايشگاهي است كه از طريق يك شبكه (مانند اينترنت) به يكديگر متصل شده اند؛ از سويي با فناوري گريد مي توان منابع محاسباتي يك مؤسسه يا دانشگاه، دانشگاه ها يا مؤسسات يك كشور و يا چندين مؤسسه بين المللي كه به ترتيب گريد محلي، گريد ملي و گريد جهاني ناميده مي شود را يكپارچه كرد.
گفتني است، توان محاسبات كلان، امروزه نقش مهمي در توسعه صنعتي و علمي ملت ها داشته و اين نوع محاسبات ممكن است در طراحي صنعتي، ساخت داروهاي جديد و مجسم سازي طرح هاي صنعتي به كار رود.
همچنين فاز اول طرح كلان ملي فناوري «طراحي، تجهيز و راه اندازي شبكه ملي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران» كه در سال 88، تفاهم نامه انجام آن ميان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به امضاء رسيد، مجموعه اي سازمان يافته از «سامانه هاي برخط»، «مراكز فرهنگي ديجيتال» و «اقدامات حمايتي، آموزشي و اطلاع رساني» است كه با هدف استفاده بهينه از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي به منظور تحقق اهداف فرهنگي نظام، تحت راهبري و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طراحي و اجرا گرديده و متناسب با فناوري هاي روز، توسعه خواهد يافت كه در فاز اول تأمين تجهيزات يارانه اي مورد نياز 250 مركز فرهنگي در سراسر كشور انجام شده و قرار است اين ميزان در مراحل بعد به 500 مركز افزايش يابد.
بنابراين گزارش، ايجاد و تجهيز شبكه ملي فرهنگ از طريق بهره گيري از زيرساخت مناسب و برقراري ارتباط پرسرعت ميان مراكز فرهنگي در سراسر كشور با شبكه ملي داده ها، تهيه 200 عنوان بسته هاي نرم افزاري- رسانه اي جديد با مضامين و موضوعات فرهنگي و آموزشي متنوع، بسترسازي براي توليد انبوه محتواي ديجيتال هماهنگ با ارزش هاي كشور شناسايي و تقويت ظرفيت هاي بخش فرهنگ براي توليد محتواي فرهنگي ديجيتال، ايجاد شبكه ارتباطي اختصاصي (VPN) از طريق روش هاي برون سپاري و استقرار مجموعه سامانه هاي نرم افزاري برخط بر روي شبكه ملي داده ها، ارائه بيش از 100 عنوان، محتواي آموزشي براي پديد آوردن، انتشار و بهره گيري از رسانه هاي ديجيتال به صورت برنامه ريزي جهت آموزش حرفه اي به يك هزار نفر در سراسر كشور در جهت هدايت كاربران در استفاده از آموزش هاي برخط در اين مراكز و نيز حضور اثرگذار اهالي فرهنگ در فضاي ديجيتال براي مقابله با تهديدات دشمن در اين فضا، همگاني كردن توليد محتواي ديجيتال از طريق آموزش هاي تخصصي و عمومي ارائه شده در شبكه ملي فرهنگ، تبليغ، ترويج و فراهم كردن امكان دسترسي عموم مردم به محصولات و محتواي فرهنگي ديجيتال (در فاز نخست) و غير ديجيتال (در فازهايي آتي) مناسب توليد شده در كشور از اهداف طرح كلان ملي شبكه فرهنگي كشور است.
تقدم توسعه سرمايه انساني بر ايجاد و توسعه سامانه ها، انعطاف با توجه به اعتبارات و ظرفيت اجرايي در دسترس، تمركز در سامانه ها و تكثر در كاربران و خدمات، عدم صرفه هزينه از محل بودجه عمومي كشور، براي سامانه هاي موازي و ادغام تدريجي سامانه هاي مشابه موجود در شبكه ملي فرهنگ و اجرا توسط بخش غيردولتي با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز از راهبردهاي ايجاد و توسعه شبكه ملي فرهنگ است.
همچنين براساس اين طرح، علاوه بر تهيه محتواي مورد نياز در بخش هاي مختلف، مديريت و نظارت بر مراكز فرهنگي ديجيتال راه اندازي شده در سطح كشور و توسعه و به روز رساني آنها نيز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار شده است.
گفتني است، رئيس جمهور در اين مراسم و از طريق ويدئو كنفرانس، در جريان مراحل انجام يك عمليات محاسباتي كه به گفته دست اندركاران طرح كلان ملي فناوري و نوآوري «تورين (گريد) محاسباتي ملي»، با روش هاي معمول بيش از 24 ساعت به طول مي انجاميد ولي با استفاده از اين طرح در مدت زماني كمتر از 5 دقيقه انجام شد، قرار گرفت.

 



كشيده (گفت و شنود)

گفت: اردشير اميرارجمند مشاور فراري موسوي از گروه هاي اپوزيسيون گله كرده است كه چرا او را «مدحي2» لقب داده اند.
گفتم: خب! واسه اينكه، بعد از دستگيري و با وجود جرايم سنگيني كه داشت مرخصي گرفت و به خارج كشور فرار كرد.
گفت: خيلي ديگر از اعضاي گروه هاي اپوزيسيون هم فراري هستند، چرا به اميرارجمند گير داده اند؟
گفتم: مي گويند وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي كه عبدالمالك ريگي را در آسمان شكار مي كند و با همه سرويس هاي اطلاعاتي غرب درگير بوده است، چطور ممكن است اميرارجمند را فقط چند روز بعد از بازداشت آزاد كرده و او را به حال خود گذاشته باشد تا فرار كند!
گفت: حالا چرا قبل از اين كه معلوم شود او نفوذي است به او حمله مي كنند.
گفتم: يارو داشت مي رفت مسافرت، پسرش را صدا كرد و دو تا كشيده محكم بيخ گوشش زد. پرسيدند اين چه كاري است؟ گفت؛ فردا نتيجه امتحانات را مي دهند و من مي دانم كه او تجديد مي آورد. پرسيدند؛ خب تا فردا صبر كن! يارو گفت؛ آخه فردا در مسافرتم و اينجا نيستم كه حقش را كف دستش بگذارم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ حضرت امام خامنه اي: همه بدبختي هاي بشر ناشي از دوري از خداست. لذا در اسلام فرصت هايي براي ارتباط ويژه با خداوند متعال معين شده كه يكي از اين فرصتها ماه رجب است. اين ماه را قدر بدانيد، دعاهاي وارده آن را با حضور قلب و با آگاهي از عمق معناي آنها بر دل و زبانتان جاري كنيد.
8020---0912
¤ بايد شرط ايران در اجلاس مسكو اين باشد كه غني سازي 5 تا 20درصد ايران كه زيرنظر آژانس انجام مي گيرد از دستور كار اجلاس خارج شود و موضوعات مهم از جمله منع استفاده از سلاح هاي هسته اي و كشتار جمعي در دستور كار مسئولان قرار گيرد. اين يك برگ برنده خواهد بود.
فيروزنيا
¤ مردم متعهد و شريف ايران اسلامي در انتخابات پرشور و حماسه مجلس نهم يك بار ديگر جهانيان را به تحسين وادار نمودند و در لبيك گويي براي رهبر معظم انقلاب سيلي محكمي بر گوش دشمنان قسم خورده خود نواختند. حال كه مجلس با همت مردم شريف تشكيل شده نمايندگاني نيز وظايفي دارند كه بايد به طور جد بر آنها پاي فشارند كه از جمله آنها مهار تورم و گراني، ايجاد بستر لازم براي بيمه همگاني و اشتغال جوانان در سراسر كشور مي باشد همچنين جلوگيري از ورود كالاهاي غيرضروري خارجي، اصلاح دست مزدها با توجه به شأن مردم و...
بختياري و 8670---0918
¤ در غرب كه ادعاي آزادي او گوش فلك را كر كرده اگر كسي در مورد هولوكاست حرفي بزند سر و كارش با زندان و جريمه است. ولي همين جماعت به افراد مزدوري كه مقدسات مسلمانان را مورد هتاكي و توهين قرار بدهند جايزه مي دهند.
6078---0912
¤ هر يك از مردم ايران بايد به اندازه وسع خود در جهت حمايت از توليد و سرمايه ايراني قدم بردارند و با خريد اجناس داخلي حمايت همه جانبه خود را از اين رهنمود ارزشمند رهبرمعظم انقلاب اعلام كنند.
يك شهروند
¤ در صفحه اقتصادي كيهان شماره 20217 درد دل يكي از مرغ داري ها را خواندم و متأسف شدم. چرا بايد تخم مرغ تركي- هندي و چيني در بازار كشور عرضه بشود و داد توليدكننده هاي ما به آسمان برود. با اين وضع راحت ترين كار اين است كه توليدكننده دست از توليد بردارد و با سرمايه خويش به كار دلالي بپردازد و بي خيال بيكار شدن كارگران خود بشود.
2164---0919
¤ از كارخانه هاي توليدي محصولات داخلي و شركت هاي خدمات پس از فروش آنها تقاضا داريم حال كه مردم از اجناس ايراني استقبال مي كنند، در كمال احترام و ادب پاسخگوي مردم و خريداران باشند تا مردم با رويي گشاده تر به استقبال اجناس داخلي بروند.
سياح
¤ جوانمردان بايد در مصر پرچم اسلام خواهي را بالا ببرند و نگذارند فردي به نام احمد شفيق كه سرسپرده رژيم صهيونيستي است سركار آيد، اسلامگرايان بايد سكان هدايت مصر را در دست بگيرند.
عليمرداني
¤ ملت آمريكا چه بدبختند و سازمان ملل چه درمانده و مفلوك كه تكاليف آنها را بايد يك مشت هرزه صهيونيست ديكته نمايند.
8313---0919
¤ از اينكه برخورد با بدحجابي در تفرجگاه ها آغاز شده نهايت تشكر را داريم و اميدواريم اين برخوردها ادامه داشته باشد.
محمدي- قم
¤ قول شهرداري بر اين بود كه بافتهاي فرسوده اطراف تهران و جنوب شهر، نوسازي شود، اما به جاي آن از ابتداي سال 90 تمام اين مناطق بخصوص شمال و مناطق طبيعي و تنها باغات تهران كه به جا مانده دستخوش بلندمرتبه سازي شده است. چند سالي هم هست كه تمام دكل هاي 150 تني جرثقيل براي برج سازي در شميرانات بلند است و همچنان بر تراكم نامتجانس جمعيت و ترافيك منطقه اضافه مي شود و بافت هاي فرسوده در جنوب شهر هم همچنان در فرسودگي كامل به سر مي برند.
ربيعي
¤ صرف ميلياردها تومان براي بازسازي كف خيابان ناصرخسرو به سبك تهران قديم و كوچه مروي آن هم در منطقه فرسوده و در حد انفجار در جايي كه به علت نبود پاركينگ با معضل شديد تردد روبه روست با كدام اولويت اقتصادي همخواني دارد؟
ابوذر
¤گراني و تورم فقط در تهران نيست كه عده اي درصدد مهار آن هستند بلكه كشوري و جهاني است پس به شهرستانها نيز توجه شود.
1621---0911
¤از شهرداري محمدشهر كرج درخواست مي شود نظارت بيشتري بر ساخت و سازهاي غيرمجاز داشته باشد متاسفانه برخي كارشناسان شهرداري با دريافت جريمه تخلف آن را به نفع خود و سازندگان تمام مي كنند در حالي كه مشكلات ناشي از آن، زندگي شهروندان را تحت تاثير قرار داده است.
يكي از شهروندان محمد شهر كرج
¤مسئولين وزارت صنعت، معدن و تجارت مدعي كاهش قيمت لبنيات هستند پس چرا عملا در مراكز فروش خلاف اين گفته ها ديده مي شود.
9695---0938
¤لطفا در اين ستون بنويسيد قيمت شيري كه از گاودار مي خرند با قيمت آب معدني يكي است. پس عدالت و انصاف چه مي شود؟
5421---0918
¤بدون اغراق عرض مي كنم خدمات دهي به مراجعين بيمار در بيمارستان شريعتي ماهدشت از توابع استان البرز چيزي در حد صفر است. براي معالجه پاي شكسته ام ساعت 6 صبح شماره گرفتم ساعت 2 بعدازظهر نوبت به بنده رسيد علت آن هم اين است كه كادر پزشك بيمارستان فقط دو يا 3 ساعت در سر كار حضور پيدا مي كنند.
قلي زاده
¤در شهر مقدس مشهد خبري از گوشت قرمز ارزان قيمت برزيلي نيست. متاسفانه در اين شهر وعده و وعيد مسئولين در اين مورد تحقق پيدا نكرده است. حداقل ما چيزي نديديم.
3419---0915
¤اغلب فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي و دامپروري در شغل هاي غيرمربوط به رشته تحصيلي خود مشغول به كار هستند. چرا؟
2164---0919
¤در سال توليد ملي چند روزي است كه پيگير خريد چند دستگاه جاروبرقي پارس خزر هستم. ولي متاسفانه كمياب شده و دست خالي برمي گردم. با اين حساب اگر شهروندان نيازهاي زندگي خودشان را جاي ديگر تامين مي كنند مسئول نيستند و نبايد مورد سرزنش قرار گيرند.
6333---0911
¤طي ماههاي گذشته حقوق كارمندان معين ستاد مركزي سازمان تعزيرات حكومتي در تهران با تاخير 20 روزه پرداخت شده و اين روند همچنان ادامه دارد. به طوري كه در طول سال 1390 با اينكه كارمندان رسمي 12 دوره حقوق گرفته اند ولي ما كارمندان قراردادي سازمان چند دوره بيشتر حقوق دريافت نكرده ايم.
م.ب
¤يكي از علل گراني مسكن بالا بودن قيمت مصالح ساختماني به ويژه ميلگرد است كه لازم است مسئولين امر فكري نمايند.
سليمي از زنجان
جوابيه معاونت اجتماعي ناجا استان مركزي
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 روزنامه شماره 20210 مورخ 27/2/91 درخصوص عدم امكان اخذ گواهينامه پايه يك در شهرستان ساوه، به آگاهي مي رساند ارائه گواهينامه پايه 1 در قانون جديد، آموزشگاهي شده و در شهرستان ساوه نيز درخواست مجوز براي داير نمودن آموزشگاه راهنمايي و رانندگي ويژه پايه 1 به راهنمايي و رانندگي استان ارائه و در كميسيون مربوطه تاييد شده است؛ لذا به زودي شهروندان محترم شهرستان ساوه مي توانند از طريق آموزشگاه ثبت نام و نسبت به اخذ گواهينامه پايه يك در همان شهرستان اقدام نمايند.»
¤ جاده روستايي شيان كه شامل 20روستاي محروم اسلام آباد غرب است بعد از گذشت 22سال هنوز تكميل نشده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
كاسبي نور
¤اميدواريم وزارت امور خارجه با اين حركت زشتي كه گوگل در تغيير نام خليج فارس انجام داده است برخورد جدي نمايد. شركت گوگل بايد در دادگاه حاضر شود و به اين مسئله پاسخ دهد كه چرا منكر چنين واقعيتي بزرگ شده است، پيگيري مسئولان ما درس عبرتي براي همگان بخصوص سرسپردگان و عوامل رژيم صهيونيستي خواهد بود.
عليمرداني
¤مسكن مهر شماره 12 ملاير تا به حال سه پيمانكار عوض نموده متأسفانه سومين پيمانكار نيز مدت يك سال است كه ساختمان نيمه كاره را به پيشرفت 40-30 درصدي كار فيزيكي رها نموده و متواري شده است و دست بيش از 30نفر از كارگران و راننده و بنا، اپراتور مصالح فروش را در حنا گذاشته است. فرياد اين افراد متأسفانه با مشكلات مادي خودبه جايي نمي رسد. از وزير محترم راه و شهرسازي تقاضا مي شود به وضعيت مسكن مهر شماره 12ملاير رسيدگي نمايند و خانواده هاي طلبكار از اين پيمانكار متخلف را شاد نمايند.
طلبكاران مسكن مهر 12ملاير
¤از شهرداري منطقه5 كرمانشاه درخواست مي شود اگر براي نظافت و پركردن چاله چوله هاي لوله كشي آب و... فاز3 ظفر اقدامي نمي نمايد حداقل در نامگذاري خيابانها و كوچه ها تعلل نورزد.
8790-0918
¤از سال82 به مدت 14 ماه در زمان راه اندازي ساختمان دانشگاه پيام نور شهرستان باغملك استان خوزستان مشغول به كار بوده ام ولي تاكنون هيچ حقوق و مزايايي دريافت نكرده ام. از مسئولين امر انتظار اقدام دارم.
1290-0916
¤از پليس راهور درخواست مي شود در جريمه كردن رانندگان متخلف عدالت را رعايت كنند.
2606-0939
¤براي تهيه بليت يكساله مترو به باجه فروش مراجعه نمودم گفتند تا 2هفته فروش نداريم پس از پي گيري معلوم شد كه قصدشان اين بوده كه پس از گران شدن بليط اقدام به فروش كنند؟ آيا اين نوعي احتكار نيست؟!
2748-0912
¤ از خبر ضرب و شتم يك برادر جانباز در كبودرآهنگ بسيار متأثر شدم. لابد اين هم يك جور تكريم ارباب رجوع است! از مسئولين پيگيري و مجازات متخلفين را انتظار دارم.
مقدم
¤ از مسئولين صدا و سيما بابت پخش برنامه «جريان شناسي و ديپلماسي عمومي» از شبكه4 سيما با محوريت سخنان آقاي رامين مهمانپرست سپاسگزارم و زحمت هاي كشيده شده براي تهيه و پخش اين برنامه را ارج مي گذارم.
8516-0919
¤ در ضرب المثلي مي گويند فلاني خواست دولپي بخورد يك لپي را هم از دست داد. در تاريخ انقلاب ما هم افراد دولپي خور زياد بودند كه به تدريج توسط مردم از طريق انتخابات حذف شدند و صحنه را ترك كردند. ان شاءالله تسويه حساب بعدي ملت با اين جماعت باقي مانده در انتخابات رياست جمهوري آينده خواهد بود.
9005-0913
¤نبود پل هوايي در چهار راه معراج خوراسگان اصفهان جان صدها دانش آموز مدارس اين منطقه را تهديد مي كند. قبل از اينكه حادثه غمباري به وجود بيايد مسئولين امر دست به كار شوند و مشكل تردد در اين محدوده را حل كنند.
0142-0913
¤وقتي مسئولين به سفارش هاي حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب د رخصوص رسيدگي به گرفتاري هاي مردم توجه نمي كنند و پشت گوش مي اندازند پخش سخنراني هاي ايشان از تلويزيون چه فايده اي دارد؟ هدف از پخش اين سخنان آن است كه مشكلات كشور در اثر رسيدگي مسئولين كمتر بشود.
9004-0913
¤كاركنان حق الزحمه اي صدا و سيما كه در بخش هاي توليد راديو شبكه استاني و يا گزارشگري كار مي كنند حقوق بسيار كمي دارند. بي توجهي به بالا بودن نرخ تورم و گراني موجود منصفانه نيست كه چنين ظلمي در حق آنان بشود.
2143-0913
¤ چرا اجازه مي دهند تعدادي نوجوان در لباس تكدي گري داخل اتوبوس هاي شركت واحد بشوند و با ساز و تمبك شعر خلاف اخلاق بخوانند. به طور قطع اين كار سازمان دهي شده است و بايد از آن جلوگيري نمود.
3468-0936
¤ خط ويژه خيابان ري بدون جدول مي باشد. اين وضع باعث شده هميشه اتوبوس ها در اين مسير با ترافيك شديد مواجه شوند و وقت زيادي از مسافرين هدر برود. از شهرداري درخواست داريم نسبت به جدول گذاري خط ويژه اين مسير مساعدت داشته باشد و اين خيابان را جزء تهران يعني پايتخت حساب كند.
6918-0912
¤ افراد معتاد اسكناس هاي داخل صندوق هاي كميته امداد امام خميني در كنار خيابان را با سيم هاي مفتولي بيرون مي كشند و هزينه اعتيادشان مي كنند. جالب توجه اينكه خيابان هاي شهر را بين خودشان تقسيم كرده اند و حكومت مي كنند!
فراهاني
¤ايجاد امنيت و سلامت از وظايف اوليه هر دولت به ويژه دولت خدمتگزار آقاي احمدي نژاد مي باشد. آيا ايشان واقعا نمي داند كه در حوزه سلامت چه بر سر بعضي از مردم آمده است.
در شهر خلخال اگر شهروندي مريض بشود و سر از بيمارستان دربياورد فرداي آن روز نيازمند كمك مالي مي شود. چرا؟
جعفري
¤ ضمن تشكر از مسئولين رسانه ملي كشور براي به نمايش گذاشتن فيلم بسيار خوب « ستاره هاي دنباله دار» از شبكه يك سيما تقاضاي پخش مجدد اين فيلم را داريم.
6918-0912
¤يك فرهنگ غلطي در كشور باب شده كه بعضي از آقايان وقتي با آنان مصاحبه مي شود در احترام گذاشتن به روز زن و مقام مادر بلافاصله مي گويند حاضرند دست تمام مادران را ببوسند. توجه بايد داشته باشيم كه در اين گفته ها رعايت مسائل شرعي بشود تمام مادران كه محرم ما نيستند تا بشود دست آنان را بوسيد اگر منظور بيان احترام و تكريم است بايد به صورت ديگري اظهار شود.
اسماعيلي
¤ با اينكه چندين مرتبه عدم تمايل خودم را به دريافت پيام هاي تبليغاتي بانك مسكن اعلام كرده ام ولي روزانه چندين پيام تبليغاتي از اين بانك براي بنده ارسال مي شود. از همه جالب تر اينكه اصلا در اين بانك حساب نيز ندارم.
4639-0912
¤ پيامبر اعظم(ص) مي فرمايند: از ظلم كردن دوري كنيد كه دلهاي شما را ويران مي كند.
6263-0928
¤ «يا اباصالح ادركني»
آسمان بي پرو بال است كجايي آقا
زمين غرق خيال است كجايي آقا
يك نفر عاشق اگر بود به يقين مي فهميد
عاشقي بي تو محال است كجايي آقا؟!
2095-0916
¤ پيدا شده اي شهيد گمنام
نام آوري ات زبانزد عام
از نام و نشان، فراتري تو
گمنام منم، اسير يك نام
8769-0919
¤ مقاله آقاي شريعتمداري درمورد بحرين مثل هميشه روشنگرانه بود. مي خواهم اضافه كنم كه بحرين قانوناً از ايران جدا نشده آنچه در مجلس شوراي رژيم ستمشاهي به تصويب رسيده گزارش نماينده سازمان ملل متحد است لذا بحرين از ايران جدا نشده و اراده مردم آن جزيره با اقدام درست ايران اسلامي قابل بازگشت است.
سلطان زاده
¤ درس بسيار مهمي كه شيعيان از زندگي پرخير و بركت ائمه معصومين گرفته اند سكوت نكردن و راضي نبودن در برابر هر نوع ظلم و ستمي است، رژيم هاي منحوس آل خليفه و آل سعود بدانند مردم بحرين پاره تن اسلام هستند و مسلمانان به هيچ وجه اجازه تعدي به حقوق حقه آنان را به متجاوزان نخواهند داد.
يك ايراني
¤ از آنجا كه ابرقدرت ها هر چيز خوبي را فقط براي خودشان مي خواهند و براي اينكه همه كشورها مثل ابرقدرتها از موهبت امنيت خارجي برخوردار باشند، و از حمله آنان مصون گردند پيشنهاد مي كنم به كشورهايي كه دموكراسي و انتخابات در آنها 30سال است تصويب شده است به منظور بازدارندگي، سهميه سلاح هسته اي تخصيص يابد تا همه از موهبت امنيت انرژي هسته اي برخوردار شوند!
جعفري
¤ سياستمداران احمق و نادان دنياي غرب آمريكا و اروپا، جنبش وال استريت را شوخي گرفته اند، ان شاءالله اين جنبش مي رود تا نظام سرمايه داري را سرنگون كند و روزبه روز مستضعفان جهان از يوغ سلطه بيگانگان نجات يابند و به پا خيزند، چون تنها راه نجات مظلومان جهان ريشه كن كردن صهيونيسم بين الملل است.
مرداني
¤ راجع به چشم دوختن آل سعود به كشور بحرين بايد بگويم كه:
گويم سخني آل سعود ي داند
بر قلب سياه خويشتن بنشاند
بحرين به زير بار ذلت نرود
يك كشور پاك و مستقل مي ماند
سعيد نصيري
¤ دست و پا زدن بي هدف و بدون حساب و كتاب فردي كه داخل آب افتاده از علائم غرق شدن او مي باشد. درحال حاضر آل سعود در عربستان و آل خليفه در بحرين اين حالت را پيدا كرده اند يعني درحال غرق شدن هستند. ان شاءالله.
1709-0918
¤ با وجود دستورات موكد مقامات مسئول در اصفهان متأسفانه هنوز برخي از پاركينگ هاي مربوط به ترمينال هاي مسافربري و هواپيمايي براي ورود، و خروج بلافاصله از خودروهاي عمومي بدون توقف كامل پول پاركينگ طلب مي كنند.
رضا خامسي
¤ شركت سايپا يدك در تبليغات خود صحبت از امدادرساني كمتر از 20دقيقه مي كند، درحالي كه در تاريخ يكشنبه 31/2/91 ماشين بنده ساعت 3بعدازظهر در جاده كرج در نزديكي شركت نقص فني پيدا كرد و بعد از پي گيري هاي زياد 5ساعت بعد يعني ساعت 8بعدازظهر خودشان را رساندند. آرزو به دل مانده ايم يكي از اين تبليغات هماني باشد كه رخ مي دهد.
فراهاني
¤ خواستم توجه آن نماينده مجلس را به فرمايش امام راحل(ره) جلب كنم كه فرموده بودند: هرگاه دشمنان نظام از عملكرد شما تعريف مي كنند شما به درستي كار خود شك كنيد. آيا وي هيچ گاه فكر نموده كه چرا دشمنان نظام و رسانه هاي مزدور و تفاله هاي داخلي آنها در دور دوم انتخابات نهم به مخاطبانشان پيشنهاد دادند با تك رأي به شما در انتخابات شركت كنند؟ در ضمن زندگي سرداران صدر اسلام نيز عبرت آموز است.
گل محمد نوراني
¤با همه نامردي هايي كه ساركوزي يهودي زاده در حق ملت ايران روا داشت ولي به خاطر يك جو مردانگي اش با اختلاف بسيار كم از رقيبش مردم را به آرامش در كشور و تبريك به رئيس جمهور منتخب فراخواند. اي كاش يك جو غيرت نيز در برخي نامزدهاي خرداد88 بود و كشور را چند ماه به آشوب نمي كشيدند.
1347-0912
¤ تعدادي مأمور راهنمايي و رانندگي با درجه گروهباني در جاده ملارد تقاطع شريعتي اقدام به جريمه ماشين هاي مسافركش شخصي مي كنند درحالي كه اين قشر سهم بسزايي در جابه جايي مردم در ساعات پيك ترافيك دارند. توجه داشته باشيم كه طبق قانون و مصوبه مجلس پليس نيروي انتظامي با درجه پايين تر از افسري حق جريمه كردن و حتي به دست گرفتن قبض هاي جريمه را ندارد. در ضمن جريمه كردن مسافركش هاي شخصي در اين مسير درحالي است كه رانندگان تاكسي در ساعت اوج ترافيك اين منطقه به دنبال مسافر دربستي هستند و توجهي به مسافرين ايستاده در صف ندارند.
يكي از ساكنين سرآسياب ملارد
¤ اين چه شيوه اي است كه دولت خدمتگزار در پيش گرفته است؟ قيمت اجناس را رها مي كنند و 70-60درصد افزايش قيمت به كالاهايي مثل گوشت مرغ و گوسفند تعلق مي گيرد و سپس اعلام مي كنند و وعده مي دهند، از يك ماه ديگر 15درصد اجناس ارزان تر مي شود. اين درحالي است كه در اين ميان 50درصد اجناس گران تر شده است.
فراهاني
¤ يك بازنشسته تأمين اجتماعي هستم كه قرار بود از قبل از سال67، 10روز در سال به ما پاداش دهند، اما هيچ خبري از اجراي اين مصوبه نيست.
نقره كار
¤ براي تمديد اعتبار كارت عابر بانك سپه خود مراجعه كردم. كپي كارت ملي و شناسنامه و مبلغ دوهزار تومان پرداخت كردم. پس از 20 روز كارت جديد صادر شد، ولي غيرفعال بود. مجددا مدارك بالا را از من خواستند. وقتي گفتم شايد پس از 20 روز ديگر همين روال باشد، اوقات شان تلخ شد! چرا وقتي مشكل از ناحيه بانك است مجددا دوهزار تومان بايد پرداخت شود؟ آيا امكان تمديد بدون مراجعه افراد و كسر هزينه از شماره حساب فرد وجود ندارد؟ (با اين همه پيشرفتي كه در تكنولوژي و... صورت گرفته است؟!)
0517:0917
¤ به نظر مي رسد اگر شمر ملعون هم زنده شود و دستگاه قضا بخواهد او را محاكمه كند براساس قانون فعلي بايد نام او را با حروف مقطعه (ش.م.ر) اعلام كنند!
5967-0915
¤ چرا كرايه مسيري را كه نه چراغ قرمزي دارد و نه طولاني است و ظرف سه دقيقه به مقصد مي رسيم بايد 300 تومان پرداخت كنيم ولي مسيري 13-12 دقيقه اي با چند چراغ قرمز را 350 تومان؟ آيا شرط انصاف رعايت شده است؟
رسول از كرج
¤ سازمان تامين اجتماعي با بي نظمي در واريز حقوق ماهيانه و ديگر مطالبات بازنشستگان تحت پوشش خود، با آبروي آنها بازي مي كند ظاهرا ناراضي تراشي در دستگاه هاي دولتي به يك رويه تبديل شده است.
8516:0919
¤ تعداد زيادي شهروند ساكن شهر جديد پرند هستيم كه هر روز صبح ساعت 5 بايد خود را به ايستگاه مترو امام خميني(ره) برسانيم از آنجا كه نظارتي بر ناوگان حمل و نقل عمومي اين مسير نمي شود هزينه زيادي را متحمل مي شويم. تقاضا داريم مسئولين امر به اين بي ساماني سامان بدهند و پاسخگو باشند.
8829:0938
¤ مير ملك و داد مي گويد
حامي عدل و داد مي آيد
اي گدايان به ره بنشينيد
اينك از ره جواد مي آيد
1908:0916
¤ يك عده جوان در رشته هاي مختلف ورزشي واقعا زحمت كشيده اند و براي رفتن به مسابقات جهاني از جان خود مايه گذاشته اند ولي چند نفر از راه نرسيده به پست و مسئوليت رسيده و اين جوانان را كنار زده اند. از مقامات مسئول در رده بالاي كشور تقاضا داريم به داد ورزش و ورزشكاران زحمت كشيده برسند و نگذارند حقوق آنان پايمال بشود.
نظري
¤ در دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي كشور فقط نبايد روي عمل خائنانه يك عده از خدا بي خبر متمركز شد بلكه بايد به فرزندان پاك نهاد و معتقد به خدا و قيامت كه از پذيرفتن رشوه هاي ميليوني و ميلياردي خودداري كرده و اقدام به لو دادن موارد فساد اين پرونده به مراجع قانوني كرده اند نيز اشاره شود.
نورايي از مهدي شهر سمنان
در بزرگراه يادگار امام روبه روي سازمان ميراث فرهنگي تعدادي زن و مرد معتاد از پوشش گياهي وسط بلوار براي كارهاي خلاف خود استفاده كرده و منظره بدي به وجود آورده اند. از نيروهاي شهرداري يا هر نهاد و سازمان مسئول ديگر درخواست داريم به اين وضعيت رسيدگي كنند.
1905:0912
¤ پدر خانواده ما كارمند اداره بهزيستي بود كه سال گذشته فوت كرد مشكل اين است كه عيدي اين خانواده را پرداخت نكرده اند بعداز چند ماه پي گيري جواب مي دهند حساب ها بسته شده شايد در آينده تحت عنوان ديون بتوان كاري كرد. تو را به خدا بنويسيد با يك خانواده بدون سرپرست مستمري بگير اين گونه برخورد نكنند.
طلوعي
¤ خط راه آهن تهران- تبريز در مسير عبور خود محله هاي مسكوني مانند محله شادآباد مي تواند به زيرزمين منتقل شود ولي چرا به جهت رعايت حال شهروندان و امنيت جاني ساكنين اين شهرك اين پروژه را انجام نمي دهند و نسبت به آن كوتاهي مي شود.
3894-0912
¤ بالاي 50 ماه سابقه جبهه بسيجي دارم. براي كسر خدمت نظام وظيفه مراجعه كردم جواب سر بالا مي دهند و مي گويند بخشنامه جديد نيامده است. تكليف اين عده چيست؟
4110:0914
¤ در صورتي كه سازمان نظام وظيفه عمومي كشور به مشمولين غايب مهلت بدهد اين مهلت جاي دوري نمي رود. چرا كه باعث بازگشت جوانان به آغوش جامعه خواهد شد. آن ها ضمن خدمت زير پرچم دلگرم زندگي مي شوند.
1468:0917
¤ وقتي شنيدم كه يك ديپلمات كشورمان در كشور برزيل باعث آبروريزي شده واقعاً غصه دار شدم. چرا بايد به خاطر سوءمديريت بعضي از مسئولين چنين اتفاق هايي بيفتد و مردم ناراحت بشوند.
0866:0911
¤ آمريكايي ها از اين به بعد بايد مراقب كامل اف 22هاي مستقر در امارات باشند. چون بعد از شكار پهپاد جاسوسي آمريكا نوبت شكار جنگنده هاي آمريكايي رسيده است. ما ايرانيان نشان داده ايم هر كاري كه اراده كرده و تصميم گرفته ايم، انجام داده ايم.
9788:0914
¤ يك كسي به داد كارمندان علوم آزمايشگاهي برسد- همه كادر درماني و پزشكي در پزشكان و پرستاران خلاصه شده است. مگر بقيه آدم نيستند و مشكل ندارند. وقتي به راحتي بين كارمندان فرق گذاشته مي شود صحبت از عدالت فايده اي ندارد.
1541:0913
¤ يك روزنامه داشتيم كه اخبار و گزارشهاي واقعي به مردم مي رساند و آن هم كيهان بود كه متأسفانه به دليل كمبود كاغذ و... ناياب شده است!
نجفي از مشهد
¤ كيهان توضيح بدهد دليل اينكه ادامه مطلب ارتش سري روشنفكران در صفحه پاورقي روزنامه چاپ نمي شود چيست؟
0483:0913
كيهان: پاورقي كتاب ارتش سري روشنفكران تا اواخر سال گذشته تقريباً به طور كامل در روزنامه به چاپ رسيد. بخشي از اين كتاب نيز كه به بحث درباره نظرات امام و رهبر معظم انقلاب مي پردازد هم اكنون در ايام سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي در صفحه پاورقي در حال چاپ است .
¤ در برنامه هفت سيما تاريخ 15/2/91 مجري سابق برنامه كتابي از شهيد آويني را نشان داد و با اينكه سه مرتبه از شهيد آويني به عنوان نويسنده كتاب ياد كرد ولي يك بار عنوان شهيد را در مورد ايشان به كار نبرد. چرا؟ مسئولين رسانه ملي با چه توجيهي از افرادي در اين رسانه استفاده مي كنند كه اعتقادي به شهيد و شهادت ندارند.
ايزدپناه
¤ دو كارخانه توليدكننده تلويزيون و ديگري توليدكننده موتور در شهر مقدس مشهد هر دو به طور كامل تعطيل شده اند و در حال حاضر خاك مي خورند. دليل آن هم اين است كه اداره و مديريت هر دو كارخانه در دست كساني بود كه مقيم كشور آلمان هستند. تعجب اينكه اداره كارخانه توليد دوچرخه شهر قوچان به همين اشخاص واگذار شد و بعد از مدتي اين كارخانه نيز تعطيل گرديد. مسئول اين همه خسارت و بي كار شدن كارگران و فشار به خانواده آنها كيست؟
مقدم

 



مصلحي:هدف همايش «امنيت پايدار» جلوگيري از كارهاي موازي اطلاعاتي است

وزير اطلاعات گفت: يكي از اهداف اصلي همايش «امنيت پايدار» جلوگيري از موازي كاري دستگاه هاي اطلاعاتي است و اين يك مقوله جدي و جزو نيازهاي مهم نظام جمهوري اسلامي است.
همايش ملي «امنيت پايدار» روز گذشته در سالن همايش هاي وزارت كشور برگزار شد.
سردار حسين ظريف منش، فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) ضمن اشاره به استقبال گسترده از اين همايش اظهار داشت: فرستادن قريب به 340 مقاله نشان دهنده اين است كه نه تنها نظام به امنيت خود مي انديشد و هدف دارد بلكه اعضاي جامعه انديشمندان و متفكران جامعه نيز به امنيت و سازوكارهاي آن انديشيده و درصدد راهكارهاي دستيابي به امنيت پايدار فكر مي كنند.
ظريف منش بحث امنيت را يك موضوع عيني و گسترده دانست و گفت: مقام معظم رهبري دو نوع نگاه به بحث امنيت دارند؛ يكي نگاهي كه در انديشه انديشمندان و فلسفه هاي ذهن است؛ ديگري امنيتي است كه در عرصه واقعي وجود دارد.
وي افزود: مقام معظم رهبري مي فرمايند بايد هوشياري، قاطعيت و سرعت اقدام داشت. بايد براي ايجاد امنيت هدف گذاري كنيم و براساس هدف گذاري برنامه ريزي كنيم و براساس برنامه ريزي عمل كنيم و سپس عمل خود را با شاخص ها بررسي كنيم.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) ادامه داد: با وجود اينكه در حال حاضر در چهارراه حوادث جهان قرار گرفته ايم اما با عنايت الهي، راهبري فرمانده كل قوا و استخوان بندي محكم نظام و اتحاد ملت مبتني بر ايمان نماد امنيت در جهان هستيم.
حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات نيز در حاشيه همايش امنيت پايدار در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري اين همايش و موضوع امنيت پايدار گفت: با توجه به اينكه ما در نظام مان مجموعه هاي اطلاعاتي قابل توجه كه يك سرمايه بزرگ است داريم، اين مقوله جزء نيازهاي جدي نظام است.
وي افزود: لازم است اين اقدامات و مجموعه حركات پژوهشي و علمي، ثمره و خروجي اش به كارگيري دستگاه هاي امنيتي با تعريف موضوعات مختلف باشد يعني موازي كار كردن ها در كارهاي اطلاعاتي جلويش گرفته شود.
وزير اطلاعات تصريح كرد: در واقع توانمندي هاي بالايي كه در مباحث اطلاعاتي در نظام مان داريم كه حتما هيچ كشوري حتي بزرگترين كشورها كه ادعاي ابرقدرتي در مقوله اطلاعاتي را مي كنند، اين توانايي را ندارند، بايد بتوانيم از اين توان در راستاي اهداف انقلاب به كار بگيريم.

 



لاوروف اعلام كرد
آمادگي مسكو براي ميزباني دور سوم مذاكرات ايران و گروه 1+5

وزير امور خارجه روسيه از آمادگي كشورش براي ميزباني دور سوم گفت وگوها ميان ايران و گروه 1+5 در 18 و 19 ماه ژوئن خبر داد.
«سرگئي لاوروف» در نشست خبري مشترك با «ويليام هيگ» همتاي انگليسي خود در مسكو گفت: روسيه تمام تلاش خود را براي برگزاري هرچه بهتر نشست ايران و گروه 1+5 در مسكو به كار خواهد برد.
وي با ابراز خرسندي از دور قبلي مذاكرات ايران و گروه «1+5» در بغداد گفت: اين دور مذاكرات امكان داده است كه در خصوص ادامه روند مذاكره توافق شود.
وزير امور خارجه روسيه افزود: مسكو براي ميزباني دور جديد مذاكرات هسته اي ايران و گروه «1+5» در روزهاي 18 و 19 ماه ژوئن(29 و 30 خرداد) كاملا آماده است. دور دوم مذاكرات ايران و گروه 1+5 در روزهاي 3 و 4 خرداد در بغداد برگزار شد. اين مذاكرات 26 فروردين ماه پس از وقفه اي 15 ماهه از سر گرفته شد.

 



جاعل امضاي دادستان كل به زندان محكوم شد

سخنگوي قوه قضائيه از محكوميت زندان براي جاعل امضاي دادستان كل كشور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در جمع خبرنگاران درباره فردي كه در شيراز امضايش را جعل كرده بود، اظهار داشت: آن فردي كه در شيراز اقدام به جعل امضاي من كرده بود دستگير و محكوم شد.
وي ادامه داد: من از ايشان شكايتي نكردم و براساس قانون، دادستاني وارد شد كه با حكم دادگاه اين متهم محكوم به زندان شده است.

 



مادرم سر نماز همه شما را نفرين مي كند! (خبر ويژه)

يك عضو گروهك موسوم به «ملي-مذهبي»! نامه اي را كه خطاب به برخي از سران و عوامل فتنه 88 نوشته در صفحه «فيس بوك» خود منتشر كرده است.
«بهرام-ق» در اين نامه با عنوان «لطفا سوال مرا بي پاسخ نگذاريد» مي نويسد؛ «آقايان رهبران جنبش سبز و اصلاح طلبان زنداني خواهش مي كنم مرا متهم نكنيد كه در آمريكا به عامل كيهان تبديل شده ام. در كتاب هاي مرحوم مهندس بازرگان خوانده ام كه از نظر اسلام حرف حق را بايد پذيرفت هر چند از زبان دشمن باشد. بنابراين براي شما چه فرقي مي كند كه من عامل شريعتمداري كيهان باشم يا نباشم. من سوال خود را خيلي واضح و روشن مي پرسم و از شما انتظار پاسخ روشن و قانع كننده دارم.» بهرام-ق بعد از اين مقدمه مي نويسد «شما آقايان خاتمي و موسوي و كروبي و حجاريان و تاجزاده و بقيه كه اسم همه تان را به خاطر ندارم به من و امثال من گفتيد كه در انتخابات 88 تقلب شده است و ما را براي گرفتن حق خود و با شعار «رأي من كو؟» به خيابان ها كشيديد. اما چند ماه بعد وزارت اطلاعات رژيم يك كليپ ويديويي از آقاي تاجزاده پخش كرد كه با دوربين مخفي از درون زندان گرفته شده بود. آقاي تاجزاده در اين كليپ ويديويي اعتراف كرده بود كه تقلب در انتخابات رياست جمهوري 88 امكان نداشته و دليل مي آورد كه در قالب معاون سياسي وزارت كشور چند انتخابات برگزار كرده و مي داند كه تقلب در مقياس ده ميليون رأي امكان پذير نيست. سوال من اين است كه اگر تقلب نشده چرا من و چند تن ديگري را كه مي شناسم و تعداد خيلي بيشتري را كه نمي شناسم با ادعاي تقلب به خيابان ها كشيديد و از ترس دستگيري مجبور به فرار از كشور و زندگي پناهندگي كرديد؟ و اگر تقلب شده، چرا اعتراف كرديد كه تقلب نشده؟ در آن كليپ نشانه اي از فشار و اجبار به اعتراف ديده نمي شود و تا آنجا كه من در اين گوشه دنيا از طريق گشت و گذار در سايت هاي اينترنتي باخبرم، آقاي تاجزاده هم آن اعتراف و موضوع آن كليپ را تكذيب نفرموده اند . سوال من فقط همين است و فكر نمي كنم سوال مبهم يا پيچيده اي باشد. بالاخره تقلب شده يا نشده. آقاي خاتمي هم كه دم از تقلب مي زد، در انتخابات مجلس ايران شركت كرد. منظورم اين است كه آقاي خاتمي هم با شركت در انتخابات مجلس اعتراف كرد كه تقلب نشده است، پس از ايشان هم همين سوال را دارم». نويسنده اين نامه در ادامه آورده است؛ «باور كنيد وقتي خبر پيشرفت هاي علمي جوانان كشورم را مي شنوم چيزي نمانده كه از غصه دغ (عين متن) كنم. چرا من و جوانان ديگري مثل من را فريب داديد و از بقيه جوانان وطنم جدا كرديد و آواره كرديد»؟ بهرام-ق در پايان نامه خود مي نويسد «مادرم مي گويد، سر هر نماز آقاي موسوي و آقاي كروبي و آقاي خاتمي و آقاي امين زاده و آقاي حجاريان و آقاي تاجزاده و چه مي دانم، بقيه دوستان شما را نفرين مي كند و از خدا مي خواهد، فرزندان شما هم به سرنوشت فرزند خودش يعني من، گرفتار شوند. منتظر جواب سوالم هستم. آدرس ايميلم را در همين صفحه آورده ام.»



 



آنان كه مشكل بينايي ندارند هم صحنه را تار مي بينند! (خبر ويژه)

روزنامه «مردم سالاري» در شماره مورخه 9/3/1391 خود ضمن بازتاب مفصل سخنان شهردار تهران با حروف درشت اين گفته ايشان را به عنوان تيتر انتخاب كرده است:
«هركس شفافيت مالي شهرداري را نمي بيند چشمانش تار است»!! اكنون به عنوان كسي كه دچار هيچگونه مشكل بينايي نيست بايد از جناب شهردار پرسيد: آيا به گونه اي شفاف اعلام مي فرمائيد كه سرجمع چقدر بابت توليد فيلم هاي تاويل برانگيز «طهران-تهران» و «نارنجي پوش» از كيسه بيت المال خرج كرده ايد و ساخت اين فيلم ها با كدام بخش از وظايف تعريف شده و قانوني شهرداري قابل توجيه است؟! و اين پرسش نيز جاي طرح دارد كه آقاي مهرجويي كارگردان دو فيلم ياد شده كه حتي يك فريم از فيلم هاي پس از انقلاب او در همدلي و همراهي با انقلاب و ارزش هاي برآمده از آن نبوده است چگونه از چنته شهرداري تهران سر درمي آورد؟
در پايان نيز اي كاش دليل انعقاد قرارداد ميلياردي با اين فيلمساز را نيز اعلام مي كردند تا مردم بدانند در زمانه اي كه بسياري از فيلمسازان ارزشي متاسفانه با مشكلات مالي روبرو هستند، شهرداري تهران چه فضيلتي را در اين فيلمساز يافته است كه ديگران نيافته اند؟!

 



لقمان حكيم را گفتند؛ ادب از كه آموختي؟ گفت: از... (خبر ويژه)

روزنامه اعتماد در شماره ديروز خود- 9/3/91- عليه دولت و نمايندگان مجلس دست به اهانت شرم آور و ركيكي زده است. اين روزنامه در ستون «كاناپه» و در قالب به اصطلاح «طنز» نوشته است؛ «همزمان با مشخص شدن نتيجه راي گيري براي انتخابات رئيس مجلس نهم در مجلس، يك روباه و يك بزمجه در تهران دستگير شدند. كارشناسان احتمال هرگونه ارتباط بين بزمجه و روباه را با هر چيز ديگر رد كردند اما ابراز خوشحالي كردند اين بزمجه و اين روباه مسير حركتشان مشكوك بوده و ماموران اين دو عنصر را پيش از نزديك شدن به مجلس يا هيئت دولت دستگير كرده اند.»
گفتني است روزنامه اعتماد نقاط سياه فراواني در كارنامه خود دارد كه دريافت مبالغ كلان از شهرام جزايري، چاپ مقالات و گزارش هاي بي بي سي با تغيير امضاي آن به نام هاي جعلي و... از جمله آنها بوده است. از اين روزنامه در ميان روزنامه هاي زنجيره اي وابسته به مدعيان اصلاحات نيز به عنوان يك «روزنامه زرد» و اهل زد و بند ياد مي شود.

 



رويترز: اسرائيل بعد از مذاكرات بغداد دچار استرس شده است! (خبر ويژه)

وضعيت متزلزل و شكننده رژيم صهيونيستي در اين روزها چنان است كه خبرگزاري انگليسي رويترز نيز نتوانست آن را پنهان كند و صريحاً نوشت كه اسرائيل دچار انزوا و اضطراب شده است.
مقامات صهيونيستي كه هر از چندگاهي بلوف مي زدند حمله احتمالي به ايران گزينه مدنظر تل آويو است و اگر مذاكرات بغداد طبق خواسته آنها به نتيجه نرسد آن را عملياتي مي كنند؛ اكنون به گزارش رويترز با شرايط ناگواري روبرو هستند. رويترز مي نويسد؛ «اسرائيل كه پيش از اين تهديد به جنگ عليه ايران كرده بود در حال حاضر مضطرب در حاشيه مذاكرات نشسته است.»
از سوي ديگر، موشه يعلون معاون نتانياهو در گفت وگو با راديو ارتش اسرائيل اعتراف كرده است كه ما نتوانسته ايم در مذاكرات بغداد به خواسته مان برسيم.
دويچه وله درباره اظهارات موشه يعلون گزارش داده است كه او دولت هاي غربي را مقصر دانسته و آنها را به تعلل در اين سري از مذاكرات متهم كرده است.
معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي اظهار داشته كه ايران توانسته با ديپلماسي فرصت ها را به نفع خود رقم بزند. آنچه بيش از هر چيزي در مواضع مقامات رژيم صهيونيستي پس از مذاكرات بغداد به چشم مي آيد عصبانيت آنها از صلابت ايران و ناكامي 1+5 در تحميل نظرات خود به تيم هسته اي كشورمان است. اين در حالي است كه رجزخواني اسرائيل درباره احتمال حمله به ايران نيز بيش از پيش با تمسخر روبرو شده است، تا آنجا كه پيش از مذاكرات بغداد اينديپندنت، تهديد اسرائيلي ها براي حمله به ايران را، بلوف قرن ارزيابي كرد.

 



اين را كه ديگر كيهان ننوشته است ! (خبر ويژه)

«نرخ رشد علمي ايران 11 برابر بقيه كشورهاي دنياست و اين مرا آزار مي دهد. نه اين كه از پيشرفت هاي علمي در وطنم آزرده خاطر باشم. نه، نه، نه، آزردگي خاطر من از دوستان خودم در پهنه اپوزيسيون است.»
يكي از كاربران سايت ضد انقلابي بالاترين بعد از مقدمه فوق مي نويسد: «چرا خودمان را فريب مي دهيم؟ من از خودفريبي بيزارم و تصور مي كنم همه انسان هاي آزاده و دموكرات بايد از خودفريبي بيزار باشند، اما بدتر از خودفريبي، تلاش دوستان براي فريب بقيه دوستان خود است.»
اين كاربر سايت بالاترين كه خود را «رامين شيرزاد» معرفي كرده است مي نويسد: «هر روز سايت هاي گويانيوز، نوروز، كلمه، امروز، جرس و تقريبا همه سايت هايي كه در زيرمجموعه اپوزيسيون رژيم ايران فعاليت مي كنند، از عقب افتادگي علمي ايران خبر مي دهند و اين كه اگر جنبش سبز پيروز شده بود يا رژيم اسلامي شكل نگرفته بود، امروز ايران در عرصه هاي علمي، پيشرفت هاي محيرالعقولي كرده بود. حرف من اين است كه نرخ رشد علمي ايران را كه شوراي نگهبان يا كيهان و سپاه اعلام نكرده اند. اين نرخ رشد را رسانه هاي آمريكايي و اروپايي و سايت هاي معتبر علمي مثل سايت «ساينتست» در لندن كه اعتبار جهاني دارد اعلام كرده. لندن كه عاشق چشم و ابروي آخوندها نيست.»
رامين شيرزاد خطاب به اپوزيسيون مي نويسد «اگر بدتان نيايد و اخم نكنيد، اجازه بدهيد بگويم كه بي سواد و عقب افتاده خود ما هستيم. اگر باور نمي كنيد نگاهي به ايران از چشم آمريكايي ها و اروپايي ها بيندازيد و نگاهي هم به خودمان. آقاي مزروعي و اميرارجمند و باطبي و گنجي و شيرين عبادي و كروبي و موسوي و خاتمي چه ويژگي علمي دارند؟ تقريبا هيچ! به قول كيهان در طنز معروف گفت و شنودش كه خود ما را هم كلي به خنده انداخت، سواد بسياري از ما يك كمي بيشتر از سواد خواندن و نوشتن است، اما، در آن طرف، برنامه هسته اي ايران، داد آمريكا و اسرائيل را بلند كرده است. خوب اگر پيشرفت هسته اي نداشتند كه اينهمه سر و صدا بلند نمي شد. نانو تكنولوژي و ساخت موشك و زيردريايي و سفينه فضايي و ماهواره هم كه دروغ نيست. همه مجامع علمي دارند اعتراف مي كنند.»
«رامين شيرزاد» در ادامه آورده است؛ «چرا خودمان را فريب مي دهيم. بي سواد ما هستيم نه كارگزاران رژيم.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14