(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 خرداد 1391 - شماره 20222

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بايسته هاي مجلس نهم به روايت كارشناسان و فعالان سياسي
در رسيدگي به پرونده هاي فساد بانكي و بيمه ايران محاكمه هيچ دانه درشتي جا نماند
مهمانپرست: سناريوي ساختگي عليه اتباع ايران در كويت كارايي ندارد
آيت الله نوري همداني: امروز بالاترين خدمت در جمهوري اسلامي حفظ نظام است
بررسي اعتبارنامه نمايندگان در شعبه هاي 15گانه مجلس
رئيس سازمان ملي ناصري لبنان: ايران نمونه اي ممتاز از يك نظام اسلامي براي ديگر كشورهاست
سرلشكر فيروزآبادي:تروريست ها مردم سوريه رابا اسلحه و مهمات ارسالي از اسرائيل قتل عام مي كنند
يك نويسنده روسي: جنجال رسانه اي عليه ايران به نتيجه اي نمي رسد
فعالان سياسي خواستار شدند غرب در مسكو گام هاي عملي بردارد
تحليلگر آمريكايي: آمريكا هرگز نمي تواند به ايران حمله كند
رئيس مجلس سوريه : ايران صادقانه در كنار مسايل جهان عرب ايستاده است
تدابير استانداري تهران براي مراسم روز ارتحال امام خميني



بايسته هاي مجلس نهم به روايت كارشناسان و فعالان سياسي

با آغاز به كار مجلس نهم كارشناسان سياسي و نمايندگان مجلس به تبيين بايسته هاي اين مجلس پرداختند.
نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه يكي از مهمترين آفت هاي نمايندگي مجلس گرفتار شدن در چنبره حب و بغض هاي شخصي است گفت: حب و بغض هاي شخصي زمينه انحراف فرد را به تدريج فراهم مي آورد و فرد را به عنصري در خدمت منافع گروهي تبديل مي كند.
به گزارش مهر حجت الاسلام علي سعيدي با اشاره به توصيه هاي رهبر معظم انقلاب به مجلس نهم گفت: نمايندگي مجلس از پست ها و مشاغل بسيار حساس و پرمسئله است يعني مي تواند پاك ترين و تكامل بخش ترين مسئوليت باشد و در عين حال مي تواند زمينه انحراف و سقوط انسان را فراهم كند و لذا نمايندگي بستگي به نگاه آن فرد به مسئوليت دارد.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينكه آفت هاي نمايندگي با توجه به ابعاد وسيع نمايندگي متنوع است، گفت: يكي از مهمترين آفت هاي نمايندگي مجلس گرفتار شدن در چنبره حب و بغض هاي شخصي و گروهي است چرا كه موجب مي شود نگاه نماينده مردم هدفمند و تكليفي نباشد بلكه بر مبناي حب و بغض به گروهها و يا افراد باشد.
سعيدي ادامه داد: حب و بغض هاي شخصي يكي از آفت هاي بزرگ نمايندگي است كه زمينه انحراف فرد را به تدريج فراهم مي كند و به تدريج آن فرد را به عنصري تبديل مي كند كه صرفا در خدمت منافع حزبي و گروهي قرار بگيرد.
وي يكي از آفت هايي كه در كمين يك نماينده است را وامدار شدن به باندهاي قدرت و ثروت عنوان كرد و افزود: مردم ما نيازمند يك نماينده حر و آزاد هستند كه بتواند از منافع نظام جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي دفاع كند اما اگر نماينده وامدار شد ديگر گلويش براي حرف زدن در مورد فساد گير مي كند و در لحظات حساس دچار توقف گفتار مي شود.
نماينده ولي فقيه در سپاه محافظه كاري نماينده مجلس را آفات مهم عنوان كرد و گفت: گاهي شاهديم نماينده بايد در جايي موضع گيري قاطع و بهنگام انجام دهد اما دچار محافظه كاري مي شود و چيزهايي را در نظر مي گيرد كه وي را گرفتار مي كند تا نتواند حرف حق را بزند.
مطالبات رهبري
بهترين نقشه راه نمايندگان
عليرضا منادي عضو هيئت رئيسه موقت مجلس نهم نيز پيام رهبر معظم انقلاب به نمايندگان را نقشه راه مجلس نهم دانست و گفت: اين مجلس با پايبندي به حقوق ملت، اطاعت از رهبري و دفاع از قانون اساسي نمونه يك مجلس ارزشي و ولايتمدار خواهد بود.
وي افزود: اين مجلس كه نمايندگان آن از نظر تجربه علمي و عملي در درجه بالايي قرار دارند، بايد با كارهاي كارشناسي خلاءهاي قانوني جامعه را شناسايي و قوانيني كه تامين كننده نيازها باشد را تصويب كنند.
منتخب مردم تبريز، آذرشهر و اسكو همچنين با اشاره به بخشي از رهنمودهاي رهبر انقلاب مبني بر پرهيز از چالش هاي ناموجه، تصريح كرد: نمايندگان با به فراموشي سپردن رقابت ها و اختلاف سليقه هاي جزئي و با ديد كلان نگر در برادري و همكاري با ساير قوا در جهت اعتلاي نظام اسلامي و رفع نيازهاي مردم خواهند كوشيد.

 



مطالبه فعالان سياسي از قوه قضائيه ؛
در رسيدگي به پرونده هاي فساد بانكي و بيمه ايران محاكمه هيچ دانه درشتي جا نماند

تعدادي از فعالان سياسي با اشاره به حضور دانه درشت هاي مفاسد اقتصادي در دادگاه رسيدگي به فساد بزرگ بانكي و دادگاه اختلاس بيمه، خواستار برخورد قاطع و بدون ملاحظه كاري دستگاه قضائي با اين افراد شدند.
آيت الله حسين ممدوحي در گفت وگو با فارس گفت: قوه قضائيه نبايد در رسيدگي به پرونده هاي فساد مالي تبعيضي ميان افراد قائل شده و در صورت اثبات اتهامات اشخاص بدون در نظر گرفتن ملاحظات به پرونده هاي آنها رسيدگي كند.
وي در ادامه افزود: بايد قوه قضائيه به گونه اي به تخلفات رسيدگي كند كه تمامي افراد در هر موقعيت و جايگاهي كه باشند، بدانند كه در صورت تخلف درامان نخواهند بود و به جرايم و تخلفات آنها به نحو احسن رسيدگي خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: دستگاه قضا بايد مال نامشروعي را كه مفسدان دانه درشت كسب كرده اند از آنها بگيرد و ضمن محروميت از ادامه حضور در جايگاه خادم مردم، به آنها فهمانده شود كه مصونيتي نداشته و در صورت هرگونه تخلف بايد در برابر قانون پاسخگو باشند.
همچنين حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس در خصوص مطرح شدن نام برخي از دانه درشت هاي مفاسد اقتصادي به عنوان متهم در دادگاه فساد سه هزار ميلياردي و اختلاس بيمه ايران اظهار داشت: با توجه به قاطعيت و انصافي كه در قاضي اين پرونده سراغ داريم، اميدواريم آنها به دور از فشارهاي مرسوم راي خود را صادر كنند.
فولادگر با بيان اينكه قوه قضائيه در اين پرونده نشان داد كه عزم خود را براي برخورد با مفاسد اقتصادي جزم كرده است، افزود: دادگاه رسيدگي به مفاسد بايد بتواند براساس حق تصميم گيري كند.
وي ادامه داد: ما در برخورد با مفاسد اقتصادي هيچ خط قرمزي نداريم و بر همين اساس قوه قضائيه بايد به دور از ملاحظه كاري با دانه درشت هاي مفاسد اقتصادي برخورد كند.
فولادگر در عين حال يادآور شد: هرچه قاطعيت دادگاه در برخورد با دانه درشت ها بيشتر باشد، اعتماد مردم به نظام بيشتر خواهد شد چرا كه قوه قضائيه استيفاي حق مردم را بر عهده دارد.
در همين رابطه؛ مهدي فضائلي كارشناس مسائل سياسي نيز اظهار داشت: اگر دستگاه قضائي كشور به دنبال برخورد با مفاسد بزرگ باشد بايد خود را براي برخورد با افراد صاحب منصب و قدرت آماده كند و در صورت عدم برخورد با اين گروه از افراد، مبارزه با مفاسد بزرگ معنا پيدا نمي كند.
وي در ادامه افزود: عموماً فسادهاي بزرگ توسط افرادي صورت مي گيرد كه صاحب قدرت و موقعيت هستند و كساني كه فاقد موقعيت شغلي خاص باشند قادر به انجام فساد در ابعاد وسيع نيستند.
اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به روند برگزاري دادگاه رسيدگي به بزرگترين پرونده فساد مالي كشور گفت: دستگاه قضائي كشور بايد آمادگي لازم براي برخورد با افراد دانه درشتي را كه طي اين روزها در دادگاه مطرح شده است، داشته باشد تا بتواند پرونده را به سرانجام روشني برساند.
فضائلي رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي را آزمون بزرگي براي قوه قضائيه دانست و افزود: قوه قضائيه تنها در صورتي از اين آزمون سربلند بيرون مي آيد كه با تمام متهمان اين پرونده در هر جايگاهي و به هر جرياني برخورد لازم صورت گيرد.
وي در پايان با بيان اينكه در صورت برخورد قاطع با دانه درشت ها مي توان اميدوار بود كه برخورد با فساد در كشور وارد فاز جديدي شده است، گفت: برخورد با فساد بزرگ مالي در كشور موجب ايجاد نقطه اميد و همچنين اعتمادساز در افكار عمومي شده و از سوي ديگر رسيدگي به پرونده فساد مالي هشدار جدي براي كساني خواهد بود كه فكر مي كنند موقعيت شغلي آنها مصونيتي را برايشان به همراه داشته و در صورت ارتكاب جرايم مورد پيگرد قانوني قرار نمي گيرند.
خاطرنشان مي شود؛ طي روزهاي اخير مسئولان ارشد قوه قضائيه تأكيد كردند كه هيچ گونه تبعيضي در رسيدگي به پرونده هاي فساد بانكي و پرونده اختلاس بيمه نخواهد بود و هيچ كس در هر مقامي مصونيت ويژه نخواهد داشت.
بنابراين گزارش علي جمشيدي دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نيز با اشاره به برگزاري دادگاه فساد اقتصادي و تخلفات بيمه گفت: دستگاه قضايي يك سيستم مقدس در جمهوري اسلامي است و نتيجه دادگاه هرچه كه باشد فصل الخطاب خواهد بود و بايد مورد احترام همگان قرار گيرد.
وي افزود: در حال حاضر توقع ما از دستگاه قضايي اين است كه به هيچ وجه آبروي نظام را فداي حفظ آبروي افراد نكند چرا كه حفظ قداست نظام اسلامي از اوجب واجبات است.
اين فعال دانشجويي با بيان اينكه اتهامات مطرح شده در دادگاه بايستي در همان محكمه قضائي مورد رسيدگي قرار گيرد، تصريح كرد: در نهايت همگان در برابر قانون يكسان هستند و بايستي به صورت قاطع و قانوني با هر فرد در هر جايگاهي برخورد كرد.
جمشيدي اضافه كرد: عدم برخورد و مسامحه كاري دستگاه قضايي با مفسدان علاوه بر اينكه موجب بدبيني مردم مي شود، مصداق بارز خرج كردن از آبروي نظام براي افراد نيز هست.

 



مهمانپرست: سناريوي ساختگي عليه اتباع ايران در كويت كارايي ندارد

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با اشاره به رويكرد اشتباه دولت كويت عليه اتباع كشورمان گفت: سناريوهاي ساختگي براي محكوم كردن اتباع ايراني ديگر كارايي ندارد.
رامين مهمانپرست روز سه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در خصوص محكوميت چند تبعه ايراني به حبس ابد گفت: اين ادعاها از نظر ايران مردود است و احكامي كه صادر شده به هيچ وجه قابل قبول نيست.
وي ادامه داد: ما از اينكه مجدداً اين موضوع كه قبلاً توسط مقامات كويتي رد شده بود، بار ديگر مطرح شده، تعجب مي كنيم. سناريوهاي ساختگي در اين زمينه ديگر كارايي ندارد و بهتر است كشورهاي منطقه وارد اين بازي ها نشوند و با تحولات و مطالبات مردمي همراه باشند.
سخنگوي وزارت خارجه خاطرنشان كرد: متأسفانه دولت كويت علي رغم اينكه عضو كنوانسيون رعايت حقوق اتباع است، تاكنون همكاري مناسب نداشته و اجازه دسترسي كنسولي به اتباع ايراني نداده است. اين موجب اعتراض رسمي ما شده، رسماً به آنها اعتراض كرديم و از آنها توضيح خواستيم و اين مسئله را از طريق مجاري رسمي پيگيري مي كنيم.
وي گفت: اميدواريم رويكرد دولت كويت قابل قبول باشد و در برخورد با اين مسئله تجديدنظر كند و به زودي شاهد آزادي اتباع كشورمان باشيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ادامه درباره اظهارات نقل شده از وي درباره غني سازي 20درصد در برخي رسانه ها با بيان اينكه متأسفانه مطلبي كه از قول من نقل شد، به دليل بي دقتي خبرگزاري نقل كننده، مطلب اشتباهي است، گفت: من به هيچ وجه اين مطلب را به اين شكل كه منتشر شد، اظهار نكردم. توصيه من به همه خبرنگاران اين است كه اگر در كاري تخصصي ندارند، وارد آن موضوع نشوند.
به گفته مهمانپرست به كارگيري عبارات اشتباهي كه استنباط خبرنگاران است، مي تواند سوءتفاهم ايجاد كند.
وي با بيان اينكه فعاليت هاي هسته اي كشور ما در چارچوب حقوقمان انجام مي شود، تصريح كرد: هر فعاليتي كه جنبه صلح آميز داشته باشد را جزو حقوقمان مي دانيم و اين حقوق بايد به رسميت شناخته شود. اينكه فعاليت غني سازي و داشتن چرخه سوخت تا چه درصدي از غني سازي را صلح آميز معرفي مي كند، كاملاً روشن است و مقامات آژانس نيز از اين مسئله به عنوان يك موضوع فني كاملاً مطلع هستند.
مهمانپرست عنوان كرد: چيزي كه همواره گفته شده اين است كه حقوق ما براي داشتن چرخه سوخت به منظور استفاده از دانش هسته اي و فعاليت هاي صلح آميز بايد به رسميت شناخته شود و از حقوقمان حتماً عقب نشيني نمي كنيم. اينكه شيوه همكاري هاي ما با آژانس و ساير كشورها در رابطه با موضوعات مختلف به چه چارچوبي ختم شود، ما آمادگي خود را اعلام كرده و احساس مي كنيم زمينه براي اين همكاري ها در حال فراهم شدن است و گام هاي مثبتي تا الان برداشته شده است.

 



آيت الله نوري همداني: امروز بالاترين خدمت در جمهوري اسلامي حفظ نظام است

آيت الله نوري همداني گفت: امروز بالاترين خدمت در جمهوري اسلامي، حفظ نظام است.
اين مرجع تقليد در ديدار با استاندار و جمعي از مديران استان خراسان رضوي در شهر قم اظهار داشت: امروز بالاترين خدمت در جمهوري اسلامي، حفظ نظام است.
وي ادامه داد: برقراري امنيت در مرزهاي كشور، ايجاد عدالت و حفظ سنگرهاي اسلام از خدماتي است كه به نزديك شدن به آرمان هاي يك جامعه اسلامي كمك مي كند.
نوري همداني خاطرنشان كرد: اگر امروز در كشور ما رفاه، امنيت و راه براي ترقي و پيشرفت وجود دارد، به دليل جانفشاني هاي شهداست.
اين مرجع تقليد با اشاره به آياتي از قرآن كه انسان را به تفكر در جهان و تفكر درباره خود دعوت مي كند، ادامه داد: انسان بايد كتاب سرگذشت خود را ورق بزند و تامل كند كه از چه آفريده شده و چه سرنوشتي خواهد داشت.
محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي نيز در اين ديدار گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي خدمات دهي به زائران و مجاوران بارگاه رضوي ارائه داد و افزود: خداوند را سپاسگزاريم در ماه مبارك رجب توفيق آستان بوسي حضرت معصومه(س) و بهره بردن از محضر علماي بزرگ قم حاصل شد.

 



بررسي اعتبارنامه نمايندگان در شعبه هاي 15گانه مجلس

با برگزاري مراسم افتتاحيه مجلس شوراي اسلامي و تحليف نمايندگان بررسي اعتبارنامه منتخبان ملت در شعبه هاي 145گانه مجلس ادامه دارد.
اعضاي شعبه شماره 14 بررسي كننده اعتبارنامه منتخبان ملت در جلسه خود تمامي پرونده هاي ارجاعي نمايندگان به اين شعبه را مورد رسيدگي قرار داده و اعتبارنامه منتخبين ارجاعي به شعبه را تاييد كردند و تاكنون نيز اعتراضي به هيچ يك از پرونده هاي ارجاعي منتخبين به شعبه مذكور وجود نداشته است.
همچنين شعبه شماره 14، تعيين كرده كه هر يك از منتخبيني كه پرونده هاي آنان به اين شعبه ارجاع شده در كدام كميسيون تخصصي عضويت يابند.
از اين شعبه، منتخبين براي عضويت در كميسيون هاي مختلف مانند بهداشت، اجتماعي، قضايي، اقتصادي و انرژي با توجه به رشته، تخصص، تجربه و علاقه منتخبين معرفي شدند.
محمدرضا باهنر و عبدالرضا عزيزي از اين شعبه براي عضويت در كميسيون اجتماعي معرفي شدند.
حسينعلي شهرياري رئيس شعبه شماره 14براي عضويت در كميسيون تخصصي بهداشت معرفي شده است.
شعبه شماره 15بررسي كننده اعتبارنامه منتخبان ملت در مجلس نيز با عضويت علي لاريجاني در كميسيون اصل 90 موافقت كرد.
لاريجاني كميسيون اصل 90 و اجتماعي مجلس نهم را به عنوان اولويت هاي اول و دوم خود به شعبه شماره 15ارائه داده بود كه شعبه نيز با عضويت وي در كميسيون اصل 90 موافقت كرد.
غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هشتم كه هم اكنون عضو شعبه 8 از شعب 15گانه مجلس نهم است نيز در دوره جديد مجلس براي عضويت در كميسيون آموزشي و تحقيقات مجلس نام نويسي كرده است.
جعفر قادري عضو شعبه 8 از شعب 15گانه مجلس ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: آقاي حداد عادل به دليل ارتباطي كه با آموزش عالي و دانشگاه هاي كشور دارد، ترجيح داد كه در دور جديد مجلس در كميسيون آموزش و تحقيقات فعاليتش را ادامه دهد.
نمايندگان به كدام كميسيون ها بيشتر علاقه دارند
عضو هيئت رئيسه موقت مجلس گفت: معمولا درخواست منتخبان براي كميسيون هاي امنيت ملي، برنامه و بودجه، صنايع و انرژي بيشتر است.
محمد دهقان گفت: منتخبين مردم در نهمين دوره مجلس در جلسات شعب 15گانه شركت مي كنند و تقريبا در اكثر شعب نمايندگان اولويت خود را براي حضور كميسيون هاي مجلس اعلام كرده اند و كميسيون هايي هم كه باقي مانده اند، طي امروز و فردا در مورد اين قضيه نظرشان را اعلام مي كنند.
وي با بيان اينكه هر نماينده 2 اولويت براي حضور در كميسيون هاي تخصصي اعلام مي كند، افزود: معمولا درخواست ها به ترتيب براي كميسيون هاي امنيت ملي و سياست خارجي، برنامه و بودجه، صنايع و معادن و انرژي بيشتر است و نمايندگان اقبال بيشتري براي عضويت در اين كميسيون ها دارند.
دهقان گفت: وقتي درخواست عضويت براي يك كميسيون زياد باشد، روساي شعب به همراه نايب رئيس مجلس مسئله را بررسي مي كنند و براساس تخصص، تجربه، سابقه افراد با راي منفي افراد را در كميسيون ها تقسيم بندي مي كنند.

 



رئيس سازمان ملي ناصري لبنان: ايران نمونه اي ممتاز از يك نظام اسلامي براي ديگر كشورهاست

رئيس سازمان ملي ناصري لبنان با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير ايران در زمينه هاي مختلف گفت: ايران نمونه اي ممتاز از يك نظام اسلامي براي ديگر كشورهاست تا با الگوگيري از آن بتوانند در راه پيشرفت قدم بردارند.
«اسامه سعد» رئيس سازمان ملي ناصري لبنان در گفت وگو با ايرنا با اشاره به گذشت 23سال از ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي گفت: بسياري از اهدافي كه به خاطر آن انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) شكل گرفت، هم اكنون محقق شده كه از جمله اين اهداف، پيشرفت هاي چشمگير ملت ايران در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي است.
وي با تاكيد بر اينكه اين انقلاب، نقش محوري ايران را در جهان اسلام بازگرداند، افزود: از اهداف مهم امام خميني(ره) وارد ساختن ايران در معادله نبرد با رژيم صهيونيستي بود زيرا شاه در محور آمريكا- اسرائيل فعاليت مي كرد اما هم اكنون ايران از مجاهدت هاي ملت فلسطين حمايت مي كند.
سعد با تاكيد بر اينكه هم اكنون ايران جايگاه ويژه اي در معادلات بين المللي پيدا كرده است، خاطرنشان ساخت: به دليل اين جايگاه است كه اين كشور هم اكنون مورد هجمه هاي سنگين آمريكا و اسرائيل قرار گرفته و آنها سعي دارند جلوي پيشرفت هاي عظيم ايران را بگيرند.
رئيس سازمان ملي ناصري لبنان با تاكيد بر اينكه ايران نقش بسزايي در مقابله با بسياري از طرح هاي آمريكايي و غربي در منطقه داشته است، تصريح كرد: خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، شكست رژيم صهيونيستي در جنگ 33روزه سال 2006 و پايداري مردم غزه در برابر اسرائيل همه به دليل الگوگيري مردم مسلمان اين كشورها از ايران است.
وي با اشاره به اينكه در برخي كشورهاي اروپايي و آمريكاي لاتين نيز جنبش هاي ضد آمريكايي شكل گرفته است، افزود: ايران نقشي فعال در ساخت جهاني چند قطبي داشته و هم اكنون گروه هاي مختلف براي مقابله با جهان تك قطبي تشكيل شده است.
سعد با تاكيد بر اينكه ارتحال امام خميني(ره) فاجعه اي بزرگ بود و جايگزيني براي اين ابرمرد وجود ندارد، ادامه داد: امام راحل تاثيري بزرگ بر ملت ها گذاشت و بايد دانست كه فقدان وي ملت ايران و ديگر جنبش هاي اسلامي را نااميد نساخته، بلكه به آنها انگيزه اي مجدد داده است.

 



سرلشكر فيروزآبادي: تروريست ها مردم سوريه را با اسلحه و مهمات ارسالي از اسرائيل قتل عام مي كنند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با رد ادعاهاي غرب درباره دخالت ايران در سوريه گفت: حمايت ما از سوريه فكري و معنوي است.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه همايش امنيت پايدار در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مكتب امام امروز به امنيت كشور نمره بسيار خوبي مي دهم زيرا مرزهاي ما و كشور ما امن و فعاليت هاي سياسي و اقتصادي و فرهنگي ما در آرامش و امنيت اجرا مي شود.
به گزارش فارس فيروزآبادي در پاسخ به سؤالي در خصوص مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ما از اين مجلس و مجلس هشتم راضي هستيم. خوشبختانه مجلس ما نگاهش به امنيت ملي و مسائل داخلي خوب است.
وي ادامه داد: انتظار ما از مجلس امروز اين است كه بيشتر با مردم ارتباط داشته باشند و نيازها و درد دل مردم را بشنود و در جهت حل آن و سياست هاي راهبردي مقام معظم رهبري قانونگذاري كند. اين اصلي است كه امنيت ملي را ايجاد مي كند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پاسخ به سؤالي مبني بر تاكيد مقام معظم رهبري بر تعامل هرچه بيشتر قواي سه گانه گفت: سطح سه قوه بالاست و مقام معظم رهبري كه فرمودند سران سه قوه با هم تعامل داشته باشند سطح شان از همه آنها بالاتر است و من به عنوان يك سرباز كوچك فقط مي توانم مثل بقيه مردم بگويم كه سران سه قوه به حرف هاي مقام معظم رهبري گوش و عمل كنند و تعاملاتشان را از صورت تشريفاتي جلوي دوربين هاي تلويزيون به جلسات ميان خودشان برده و عميقا راجع به مسائل ميان قوا بحث و گفت وگو كنند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: سوريه تنها كشوري است كه طي 40 سال گذشته در برابر اين تهاجمات صهيونيست ها به فلسطين ايستاده و مقاومت كرده و اين را ايستادگي سوريه بر اجراي حكم قرآن مي دانيم و از آن حمايت مي كنيم. هر كشوري كه در مقابل رژيم صهيونيستي بايستد از او حمايت مي كنيم.
وي ادامه داد: اما اينكه در سوريه به آن معنا كه غرب مي گويد دخالت داريم درست نيست. سوريه كشور دوست و خط مقدم مقاومت است و ما هم از نظر فكري و معنوي از آنها حمايت مي كنيم. و در تصميمات مثبتي كه دولت سوريه گرفته جمهوري اسلامي نقش داشته. تصميمات درستي كه آقاي بشار اسد در قبال مردم خود گرفته و اينها براساس همين مباني امنيت پايدار است. ما مي خواهيم سوريه امنيت داشته باشد و كمك خواهيم كرد كه امنيت سوريه پايدار شود كه تا حدود زيادي به دست آمده است.
فيروزآبادي در پايان خاطرنشان كرد: جنايتكاراني كه مي روند مردم يك كشور را به دليل عدم همكاري مي كشند در سوريه دخالت دارند كشورهاي اسلامي كه سلاح هاي اسرائيلي را مي گيرند و به دست مزدوران اعزامي استكبار جهاني به سوريه مي رسانند و مردم سوريه را مي كشند اينها دخالت كرده اند.
فيروزآبادي در پاسخ به سؤالي مبني بر ادعاي دخالت ايران در سوريه از سوي غرب گفت: غرب با ايران دشمن است و به دنبال اين مي گردد كه هرچيز را به ايران نسبت دهد و مسئله سوريه و حمايت ما از امت سوريه به حضور در مكتب امام و اسلام ناب برمي گردد. وي ادامه داد: يكي از اصول انديشه دفاعي امنيتي امام و اسلام مسئله فلسطين است. خداوند فرموده نگذاريد كافران بر مسلمانان مسلط شوند. حال صهيونيست هاي خونخوار توسط آمريكا و اروپا به فلسطين فرستاده شدند و زمين هاي آنها را غصب كردند و آنها را مي كشند. خب اين بر ما واجب است كه از مسلمانان حمايت كنيم.

 



يك نويسنده روسي: جنجال رسانه اي عليه ايران به نتيجه اي نمي رسد

يك نويسنده روسي در مطلبي با تاكيد بر جنجال رسانه اي غرب عليه ايران تاكيد كرد كه جامعه جهاني طي 10 سال اخير مشغول تبليغات شديد عليه برنامه هسته اي ايران بوده است و اين تبليغات به نتيجه اي نمي رسد.
به گزارش مهر، «حيدر جمال» رئيس كميته اسلامي روسيه در مطلبي در هفته نامه «اودناكو» مي نويسد: طي ده سال اخير روند سياسي در جامعه جهاني تبليغات شديد عليه برنامه هسته اي ايران بود و غرب تلاش مي كند به همه تلقين كند كه ايران در صدد است بزودي بمب اتمي بسازد.
حيدر جمال مي نويسد: اين جنجال كه توسط رسانه هاي گروهي ضدايراني، نهادهايي چون آژانس بين المللي انرژي اتمي و بعضي سياستمداران بازنشسته دامن زده مي شود، به قدري دور از واقع بيني است كه از آن مي توان نتيجه گرفت كه غرب اصولا هدف متفاوتي دنبال مي كند.
اين نويسنده در ادامه مطلب خود در اودناكو مي نويسد: بديهي است كه هدف غرب، نه جلوگيري از توسعه برنامه هسته اي ايران بلكه سرنگوني نظام است كه باب طبع غرب نيست كه در اين كار هم موفق نمي شود.
نويسنده، سياست غيرمنطقي و استاندارد دوگانه غرب نسبت به توسعه سلاح هاي هسته اي در قسمت هاي مختلف جهان را بررسي كرده و نتيجه مي گيرد كه آمريكا جلوي توسعه برنامه هاي هسته اي كشورهاي آمريكاي لاتين را گرفت تا آنجا مناقشه هسته اي رخ ندهد ولي از وجود اين اسلحه در هند و پاكستان اغماض كرد.
دروغ پردازي براي تخريب روابط ايران- تركيه
در همين حال روزنامه اسلامگراي ملي گازته چاپ تركيه به شيطنت هاي آمريكا براي بر هم زدن روابط تهران و آنكارا اشاره كرد و در مطلبي تحت عنوان «دروغ آمريكا» نوشت، در پي موفقيت هاي ايران در دفاع از حق مشروع خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي، محافلي در آمريكا با هدف اعمال فشار بر ايران در صدد نشر گزارش هاي كذب و افترا عليه ايران برآمده اند.
اين روزنامه افزود: يكي ديگر از اهداف اين محافل ضربه زدن به مناسبات دوستانه ميان ايران و تركيه و تحريك دولت آنكارا براي مخدوش كردن مناسبات با تهران است.
روزنامه ملي گازته افزود: اخيرا واشنگتن پست در يك گزارش ساختگي مدعي شد كه ايران در ترور ديپلمات هاي برخي كشورها دست دارد و با همكاري حزب الله به اينگونه اقدامات دست مي زند.
گازته افزود: طرح اينگونه ادعاهاي واهي با هدف ايجاد بحران در مناسبات ايران و تركيه به عنوان دو كشور مهم منطقه ارزيابي مي شود.

 



فعالان سياسي خواستار شدند غرب در مسكو گام هاي عملي بردارد

كارشناسان و فعالان سياسي با انتقاد از رويه كشورهاي غربي در مذاكرات هسته اي معتقدند كه آنها بيشتر به دنبال خريد زمان و اتلاف وقت در مذاكرات هستند، در حالي كه بايد گام هاي عملي بردارند و مسكو بهترين فرصت است.
كاظم جلالي منتخب مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اهميت مذاكرات مسكو، اظهار داشت: اين مذاكرات خصوصا براي طرف غربي مهم است، به اين دليل اين فرصتي براي دنيال غرب است كه اعتمادسازي كند، به هر حال طي روند مذاكرات ما با غربي ها، فراز و فرودهاي بسياري وجود داشته كه موجب شده ديوار بي اعتمادي بين غرب و مردم ايران مرتفع شود و افكار عمومي ملت ايران به طور جدي نسبت به غرب داراي تهديد جدي هستند.
وي افزود: برداشت ما اين است كه غربي ها اصولا بيشتر به دنبال خريد زمان و اتلاف وقت هستند؛ لذا تلقي ما اين است كه غربي ها مي خواهند مذاكرات را به صورت فرسايشي انجام دهند اما به هر حال در مسكو بايد تكليف كار را روشن كنند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم تصريح كرد: آنچه ملت ايران دنبالش است، اين است كه با توجه به اينكه پيش از اين موضوع هسته اي ايران در يك حركت كاملا غيرحقوقي و غيرقابل توجيه به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع شده غربي ها در اولين گام پرونده ايران را از شوراي امنيت سازمان ملل به آژانس بين المللي انرژي اتمي منتقل كنند و طي اين طبعا تحريم ها مي تواند برداشته شود.
جلالي با بيان اينكه بارها تاكيد شده نمي توان با ملت ايران با ادبيات زور و تهديد سخن گفت، اظهار داشت: اگر قرار بود مردم ايران با چنين تهديداتي تسليم شوند بايد خيلي زودتر از اينها تسليم مي شدند، ملت ايران آزمون خود را پس داده و غربي ها اين بار بايد خطاهاي خود را جبران كنند.
منتخب مردم شاهرود در مجلس نهم اضافه كرد: اين مذاكرات فرصتي براي دنياي غرب است كه در يك تعامل سازنده و گفت وگوي موثر وارد يك مذاكره مفيد با جمهوري اسلامي شوند، ايران هم در بسته هاي پيشنهادي كه ارائه كرده همواره بر اين نكته تاكيد داشته كه ما آمادگي داريم گام هاي سازنده اي را براي تعاملات منطقه اي و بين المللي برداريم به شرط اينكه در طرف مقابل هم صداقت ببينيم.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم با اشاره به در پيش داشتن انتخابات رياست جمهوري آمريكا، يادآور شد: طبيعي است آنها نگران وضعيت قيمت انرژي هستند، چرا كه گراني انرژي خصوصا بنزين مي تواند اثر مخربي بر نتيجه اين انتخابات بگذارد لذا طبيعي است آمريكايي ها به دنبال اين هستند كه تا ماه نوامبر كه قرار است انتخابات در آمريكا برگزار شود، آرامشي ايجاد كنند و نگذارند قيمت انرژي خصوصا بنزين افزايش زيادي داشته باشد.
در همين حال حسن بهشتي پور كارشناس مسائل سياسي در گفت وگو با فارس درخصوص نشست بغداد عنوان كرد: مذاكرات بغداد از اين جهت كه دستور كار نشست ايران و 1+5 نسبت به قبل شفاف تر و دقيق تر شد، يك موقعيت به شمار مي رود. ولي نسبت به مذاكرات استانبول 2، در بغداد گامي به جلو برداشته است.
وي افزود: حداقل انتظار مي رفت كه يك گام به جلو برداشته شود و غربي ها پيشنهادات عملي تري را ارائه كرده و گام هايي را در جهت اعتمادسازي و جلب اعتماد ايران بردارند.
بهشتي پور با تاكيد بر اين كه مشخص شدن چارچوب ديدگاه هاي 2 طرف در بغداد نكته مثبت و قابل توجه بود، تصريح كرد: نكته ديگر اين بود كه حداقل 2 طرف صريح موافقت كردند كه با سرعت بيشتري نشست بعدي را برگزار كنند تا با راهكارهاي عملياتي به اهداف خود برسند.
وي درخصوص انتخاب مسكو به عنوان ميزبان دور بعدي مذاكرات بغداد گفت: انتخاب روسيه به اين دليل بود كه گروه 1+5 منطق ايران در اين مورد كه ميزبان مذاكراتي نبايد نسبت به ايران موضع منفي داشته باشد را پذيرفت.

 



تحليلگر آمريكايي: آمريكا هرگز نمي تواند به ايران حمله كند

يك تحليلگر آمريكايي نوشت: آمريكا نه در گذشته و نه در حال و نه در آينده توان حمله به ايران را نداشته و ندارد و صحبت از حمله نوعي فريبكاري است.
«كرت دي» تحليلگر آمريكايي با انتشار مقاله اي در سايت «ا اي ان» با ارائه دلايل و شواهدي يادآور مي شود كه آمريكا چه در حال حاضر و چه در آينده توان حمله نظامي به ايران را ندارد و فقط با تهديد حمله به ايران نوعي فريبكاري مي كنند.
به گزارش مهر كرت دي به آغاز تهديد ايران به حمله نظامي در سال 2006 توسط دولت وقت آمريكا به رياست جورج بوش كه برخي تحليلگران و فريبكاران از قريب الوقوع بودن حمله به ايران صحبت مي كردند، اشاره مي كند و معتقد است آمريكا در زمان جورج بوش و بعد از آن توان حمله نظامي به ايران را نداشت، زيرا همزمان در منطقه درگير دو جنگ عراق و افغانستان بود و توان گشودن جبهه اي جديد عليه ايران را نداشت.
وي در ادامه مقاله اش مي نويسد در حال حاضر هم كه دو جنگ عراق و افغانستان پايان يافته و در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا هستيم باز هم دولت اوباما هرگز توان حمله به ايران را ندارد، زيرا بروز هرگونه درگيري با ايران منجر به افزايش قيمت نفت در جهان خواهد شد كه اين مسئله تبعات منفي بر اقتصاد آمريكا خواهد داشت كه همين امر مي تواند منجر به نارضايتي هاي بيشتر از عملكرد دولت اوباما شود.
وي معتقد است حتي بعد از اتمام انتخابات آمريكا هم باز دولتمردان آمريكايي توان حمله به ايران را ندارند و هرگز به ايران حمله نخواهند كرد، زيرا موضوع و توان ايران كاملاً متفاوت از عراق و افغانستان است زيرا:
1- ايران داراي قدرت بازدارندگي است و اين قدرت بازدارندگي غيرنظامي هم است و آن قدرت بازدارندگي «اقتصادي» است.
2- تجربه ما از جنگ هاي قبلي اين درس را به ما داده است كه توسل صرف به نيروي نظامي در خاورميانه بسيار هزينه بر است.
3- نبرد نظامي با ايران بسيار متفاوت از جنگ هايي است كه ما تا به حال تجربه آن را داشته ايم به طوري كه امكان نبرد زميني و تهاجم به ايران وجود ندارد و با صرف توسل به حملات هوايي هم نمي توانيم به اهداف خودمان برسيم.
در پايان نويسنده ابراز عقيده مي كند آنهايي كه همواره صحبت از حمله نظامي به ايران مي كنند به نوعي سعي در فريبكاري دارند تا با توسل به اين حربه بتوانند در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا افكار عمومي مردم آمريكارا از مشكلات واقعي و اقتصادشان منحرف كنند و مجدداً آراي آنها را براي رهبراني بي كفايت جلب كنند و در اين حال از تبعات يك جنگ واقعي در امان باشند.

 



رئيس مجلس سوريه : ايران صادقانه در كنار مسايل جهان عرب ايستاده است

رئيس جديد مجلس سوريه گفت: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه صادقانه در كنار حقوق مردم فلسطين و مسايل جهان عرب و منطقه ايستاده است.
به گزارش بخش اطلاع رساني سفارت ايران در سوريه، «محمد جهاد اللحام» ديروز در ديدار با «محمدرضا رئوف شيباني» سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه خاطر نشان كرد كه ايران در گذشته و حال همراهي و ايستادگي خود را در كنار مسايل جهان عرب ثابت كرده است.
اللحام ضمن تشكر از پيام تبريك «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي به خاطر انتخاب وي به رياست مجلس سوريه تصريح كرد كه ايران و سوريه در يك سنگر مشترك در مقابله با دشمنان ايستاده اند.
رئيس مجلس سوريه خاطر نشان كرد: امريكا به بهانه دفاع از حقوق بشر و دمكراسي، در امور داخلي منطقه دخالت و از تروريسم و ايجاد آشوب و بحران هاي ساختگي در كشورها از جمله در سوريه حمايت مي كند.
محمد جهاد اللحام با اشاره به حساسيت تحولات جاري در كشورش گفت: سوريه با اتكا به دو عنصر رهبري و مردم ، قادر خواهد بود تا قوي تر از گذشته از اين بحران خارج شود.
وي همچنين تجربه جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با فشارها و تحريم هاي اقتصادي را تجربه اي مفيد و قابل اتكا براي سوريه در مواجهه با فشارهاي اقتصادي و تحريم هاي عربي و غربي عليه كشورش خواند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه نيز ضمن تسليم پيام تبريك لاريجاني به همتاي سوري خود به مناسبت انتخابش به عنوان رييس مجلس سوريه با اشاره به روابط عميق دو كشور ، همزماني تشكيل پارلمان هاي دو كشور را فرصت مناسبي در جهت استمرار و تقويت همكاري هاي پارلماني تهران - دمشق دانست.
شيباني همچنين با برشمردن عناصر قدرت و ايستادگي سوريه در مقابله با توطئه هاي خارجي در يكسال اخير، عنصر حضور مردم در صحنه را مهم ترين و اصلي ترين عامل قدرت سوريه دانست.
وي ادامه داد: در كنار عنصر حضور مردمي ، عناصر ديگري از جمله وجود سوريه در اردوگاه مقاومت، رهبري هوشيار و حمايت هاي دوستان سوريه از اين كشور موجب شده تا سوريه بتواند در مقابل حجم سنگين توطئه هاي خارجي ايستادگي كند.
گفتني است، اللحام روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه در اولين جلسه از مجلس جديد سوريه كه در سايه اصلاحات سياسي در اين كشور شكل گرفت از سوي نمايندگان با 225 راي از 248 راي به عنوان رئيس مجلس اين كشور انتخاب شد.

 



«تمدن» در حرم بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي تشريح كرد
تدابير استانداري تهران براي مراسم روز ارتحال امام خميني

استاندار تهران با حضور در حرم مطهر امام خميني با اشاره به بخشي از اقدامات اين نهاد براي مراسم 14خرداد گفت: پيش بيني مي كنيم مراسم امسال به بهترين شكل ممكن برگزار شود.
مرتضي تمدن عصر سه شنبه به همراه جمعي از ائمه جمعه استان تهران با حضور در حرم بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به مقام شامخ امام راحل اداي احترام كردند.
استاندار تهران در حاشيه اين مراسم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: آنچه مردم ما را با نشاط در صحنه انقلاب نگه داشته است، وجود گران بهاي امام عزيز بوده كه حرف و كلام ايشان رنگ و بوي خدايي داشت.
وي با بيان اينكه مردم به دليل الهي بودن كلام امام به ايشان لبيك گفتند، افزود: با وجود فاصله گرفتن از ارتحال امام از سال 68 تاكنون، هر روز بر سيل مشتاقان و زائران امام راحل افزوده مي شود.
استاندار تهران يادآور شد: در سالگرد ارتحال امام خميني ستاد ارتحال استان تهران كار سنگيني را در سه محور پيش رو دارد كه محور اول فراهم كردن حضور بيش از يك ميليون زائر و شهروند استان تهران است.
استاندار تهران بخش ديگر اين اقدامات را بسيج كردن ناوگان عمومي اعلام كرد و افزود: بايد امكان حضور آسان و راحت مردم را در مراسم 14 خرداد فراهم كرد.
وي به محور پشتيباني و تداركات اشاره و اضافه كرد: در اين حوزه نيز كليه بخش هاي امدادي، اورژانس، هلال احمر، آتش نشاني و همه شهرداري ها امكانات خود را براي روز 14 و 15 خرداد بسيج خواهند كرد.
تمدن در پايان متذكر شد: يكي از كارهاي ويژه امسال هماهنگي براي جابجايي مكان پاركينگ ها و نزديك شدن آن به محل مراسم است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14