(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 خرداد 1391 - شماره 20222

اسقاط 135 هزار ميني بوس و كاميون فرسوده
پس از 31 سال قاتل شهيدي در برازجان دستگير شد
پليس فتا رسيدگي به پرونده سايت «صيغه» را آغاز كرد
سردار رادان: نمايشگاه هاي مغاير با عفت عمومي پلمب مي شوند
آغاز طرح تشديد برخورد با سبقت غيرمجاز و تجاوز به چپ از امروز
كشف اسكلت كودكان در ارگ بم مربوط به دوران معاصر نيست
تبديل غيرمجاز پاركينگ 10 طبقه به برج 27 طبقه توسط شهرداري
صدور مجوز فعاليت براي 500 كمپ ترك اعتياد
4 معلم دامغاني در سانحه رانندگي جان خود را از دست دادند
مبتلايان به ايدز در كشور به مرز 24هزار نفر رسيد
دوچرخه سواران حرم تا حرم را ركاب مي زنند
عضو هيئت مديره انجمن داروسازان: تعرفه هاي حق فني داروخانه ها تغييري نكرده است
توصيه وزارت بهداشت به مردم ميوه و شير را از سبد غذايي حذف نكنيد
خسارت زيست محيطي آتش سوزي اخير در فارس
هواپيماي مسافربري آتش گرفت
نابغه 16 ساله!



از 15 روز آينده آغاز مي شود
اسقاط 135 هزار ميني بوس و كاميون فرسوده

معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور از آغاز اسقاط 135 هزار ميني بوس و كاميون فرسوده بالاي 25 سال خبر داد.
«اميررضا رجبي» ديروز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دارندگان ميني بوس، كاميونت و كاميون كه تمايل دارند در طرح خريد نقدي شركت كنند از 15 روز ديگر مي توانند به مراكز اسقاط خودرو مراجعه و تشكيل پرونده دهند.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون 45 هزار ميني بوس بالاي 25 سال و 90 تا 100 هزار كاميون فرسوده در كشور وجود دارد، گفت: ستاد مديريت حمل و نقل سوخت آمادگي كامل براي خريد نقدي اين خودروها را دارد.
معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور با بيان اينكه طرح خريد نقدي و بدون جايگزين ميني بوس و كاميون فرسوده براي نخستين بار در كشور اجرا مي شود، گفت: تاكنون طرح هاي اجرايي در قالب جايگزين خودرو بوده اما اكنون امكان خريد نقدي خودروي فرسوده سنگين بدون جايگزين نيز مهيا شده است زيرا برخي از دارندگان اين وسايل نقليه تمايل به خريد خودروي جديد ندارند.
رجبي ارزش گواهي اسقاط ميني بوس را 30 ميليون ريال دانست و گفت: كاميونت دو و نيم تا شش تن 30 ميليون ريال، كاميون سبك 6 تا 10 تن 40 ميليون ريال، كاميون متوسط 10 تا 26 تن 50ميليون ريال، كاميون سنگين 26 تا 33 تن 70 ميليون ريال و كاميون بالاتر و كشنده ها نيز 80 ميليون ريال ارزش گواهي اسقاط دارند كه پس از تكميل مدارك به حساب دارندگان اين وسايل نقليه واريز خواهد شد.
وي به تامين بودجه مورد نياز اين طرح اشاره كرد و افزود: علاوه بر پرداخت مبلغ ارزش گواهي اسقاط، مراكز اسقاط خودرو نيز 60 درصد ارزش لاشه خودرو (فلزات) را به قيمت روز محاسبه و به مالك پرداخت مي كنند.
معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور، شرايط اسقاط خودروهاي فرسوده سواري، ميني بوس و كاميون را يكسان دانست و گفت: خودروها بايد داراي پلاك منطقه اي (ايران) و يا داراي گواهي تسجيل از راهور ناجا باشند.
رجبي داشتن سند قطعي خودرو و يا وكالت بلاعزل را از ديگر شرايط اين طرح دانست و افزود: همچنين شرط اصلي پذيرش خودرو در مراكز اسقاط و دريافت ارزش گواهي اسقاط، قابليت تردد خودرو است.
معاون نوسازي ناوگان ستاد حمل و نقل سوخت كشور در ادامه اين نشست به طرح خريد نقدي خودرو هاي سواري و وانت اشاره كرد و گفت: اين طرح تا 31 خرداد ماه ادامه دارد و تا آن زمان ارزش گواهي اسقاط براساس نرخ هاي اعلام شده پرداخت خواهد شد.
وي تصريح كرد: دارندگان خودروهاي مدل سال هاي 1356 تا 1368 شمسي و يا ميلادي معادل آن مي توانند تا 31 خرداد ماه امسال براي اسقاط كردن خودروهاي خود از دو راه مراجعه به مراكز اسقاط خودرو و يا ثبت نام اينترنتي اقدام كنند.
رجبي با بيان اينكه زمان اين طرح قابل تمديد نيست گفت: ميزان ارزش گواهي اسقاط خودروها در اين طرح براساس مدل آنان است و از 10 ميليون تا 15 ميليون ريال متفاوت خواهد بود.
معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور با اشاره به اينكه امسال اولويت اسقاط كردن خودروها با طرح هاي بدون جايگزين خواهد بود، خاطرنشان كرد: بودجه مورد نياز اين طرح تامين شده است و پس از پايان مهلت مقرر ديگر امكان خريد خودروي فرسوده با اين قيمت ها ميسر نيست.
اجراي 11 طرح با همكاري بخش خصوصي
معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور در ادامه اين نشست از مشاركت بخش خصوصي براي خارج كردن خودروهاي فرسوده خبر داد و گفت: 11 طرح با همكاري هفت شركت خصوصي در سال جاري پيگيري مي شود كه 80 هزار خودروي فرسوده از چرخه خارج شوند.
وي با بيان اينكه اعمال سياست هاي جذب بخش خصوصي از سال گذشته در ستاد مديريت سوخت آغاز شده، خاطرنشان كرد: تاكنون 30 درصد اين طرح ها انجام شده و الباقي آن نيز در دست اجرا است.

 



پس از 31 سال قاتل شهيدي در برازجان دستگير شد

برازجان-خبرنگار كيهان:
قاتل يكي از شهداي برازجاني پس از 31 سال در يكي از روستاهاي اهرم تنگستان دستگير شد.
در اوائل پيروزي انقلاب كه كميته انقلاب اسلامي مسئول مبارزه با اشرار و برقراري امنيت در داخل كشور بود، چند قاچاقچي در منطقه تنگستان دست به شرارت زدند كه ماموراني از كميته انقلاب اسلامي برازجان براي سركوبي آنان عازم تنگستان شدند. در جريان درگيري ماموران كميته با اشرار «جاويد كازروني» فرزند حاج ماشاءالله كازروني فرمانده كميته انقلاب اسلامي برازجان هدف گلوله يكي از اشرار به نام «مصطفي ح-ي» قرار گرفت و به شهادت رسيد. به دنبال شهادت «جاويد كازروني» قاتل متواري شد.
براساس اين گزارش فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر در روزهاي پاياني هفته گذشته خبر از دستگيري اين قاتل فراري پس از 31 سال را داد و گفت: «مصطفي ح-ي» در روستاي «مخدان» واقع در منطقه اهرم تنگستان توسط ماموران نيروي انتظامي استان بوشهر دستگير شد.
ماشاءالله كازروني پدر شهيد جاويدكازروني به خبرنگار كيهان گفت: قاتل هم اكنون حدود 70 تا 80 سال سن دارد.

 



با شكايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
پليس فتا رسيدگي به پرونده سايت «صيغه» را آغاز كرد

كارآگاهان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات رسيدگي به پرونده گردانندگان سايت «صيغه» را آغاز كردند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز در شكواييه اي نسبت به عملكرد گردانندگان سايتي تحت عنوان «صيغه» اعلام شكايت كرد.
براساس اين گزارش، گردانندگان اين سايت مدعي شده بودند كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز فعاليت دريافت كرده است، اما صبح امروز مسئولان وزارت ارشاد اسلامي در نامه اي ضمن رد اين ادعا از ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات درخواست كردند تا نسبت به رسيدگي به اين پرونده اقدام كنند.
سايت صيغه كه با درج لگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سايت خود اقدام به جذب زنان و مردان مي كرد، مدعي شده بود كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز فعاليت دريافت كرده است و اين در حالي است كه وزارت ارشاد در نامه اي به مسئولان پليس فتا اين ادعا را رد كرد.
وزارت ورزش و جوانان تنها سازماني است كه مي تواند نسبت به اعطاي مجوز فعاليت سايت هاي «همسريابي» و غيره اقدام كند.

 



سردار رادان: نمايشگاه هاي مغاير با عفت عمومي پلمب مي شوند

نيروي انتظامي نمايشگاه هايي را كه مسائل مربوط به عفاف و حجاب در آن رعايت نمي شود پلمب مي كنند.
سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي ديروز در حاشيه همايش سراسري رئيسان پليس آگاهي كشور تاكيد كرد: مسئولان نمايشگاه ها اگر نتوانند مسائل مربوط به عفاف و حجاب را در نمايشگاه هايشان رعايت كنند، پليس اجازه برپايي نمايشگاه را نخواهد داد.
وي درباره چرايي پلمب 80 غرفه نمايشگاه موادغذايي در تهران بزرگ نيز اظهار كرد: متصديان غرفه هاي ياد شده از حجاب مناسبي برخوردار نبودند.
به گفته رادان، سازمان هايي كه اقدام به برپايي نمايشگاه مي كنند، متعهد هستند تا تمامي مسائل مربوط به عفاف و حجاب را رعايت كنند.
وي با بيان اينكه طرح امنيت اخلاقي بزودي در تمامي نقاط كشور اجرايي مي شود، گفت: پليس در اين طرح با هرگونه مظاهر بدحجابي و يا بدپوششي برخورد خواهد كرد.
جانشين فرمانده ناجا در پايان از همكاري مردم در اجراي موثر طرح امنيت اخلاقي تشكر كرد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم هم در حاشيه همايش سراسري روساي پليس آگاهي فرماندهي استان هاي كشور درباره پلمب 80 غرغه نمايشگاه غذا گفت: اين گونه نمي شود كه غرفه داران اصول ابتدايي را رعايت نكنند.
وي با بيان اينكه هنگامي كه ديپلمات هاي خارجي وارد كشور مي شوند، پوشش را رعايت مي كنند، اما فروشنده داخلي نمي تواند آن را رعايت كند، گفت: پيش از اين نيز مسئولان انتظامي تهران بزرگ نسبت به پوشش غرفه داران اين نمايشگاه تذكرات لازم را داده بودند، اما گويا تا برخوردي صورت نگيرد، تذكرات جدي گرفته نمي شود.

 



رئيس پليس راه اعلام كرد
آغاز طرح تشديد برخورد با سبقت غيرمجاز و تجاوز به چپ از امروز

فرمانده پليس راه كشور از آغاز تشديد برخورد با سبقت غيرمجاز و تجاوز به چپ راننده هاي متخلف خبر داد.
سرهنگ محمد رضا ميهماندار فرمانده پليس راه كشور با اشاره به كاهش 8/15 درصدي كشته هاي تصادفات رانندگي در فروردين ماه امسال بيشترين علل وقوع تصادفات فوتي و جرحي جاده اي را سبقت، انحراف و تجاوز به چپ عنوان كرد و گفت: مأموران پليس راه كشور طرح تشديد برخورد با سبقت غيرمجاز و تجاوز به چپ را از فردا (امروز) چهارشنبه در جاده هاي كشور آغاز مي كنند.
سرهنگ محمدرضا مهماندار ديروز در گفت وگو با ايسنا افزود: در فروردين امسال يكهزار و 539 نفر در حوادث رانندگي كشور كشته شدند كه اين رقم در مقايسه با سال گذشته با ثبت ركوردي بي سابقه 8/15 درصد كاهش نشان مي دهد.
وي با اشاره به اين كه 977 نفر از كشته شدگان حوادث رانندگي فروردين ماه در جاده هاي برون شهري و 144 نفر در جاده هاي روستايي جان باختند تصريح كرد: استان هاي فارس با 123 كشته، خراسان رضوي با 119 كشته و خوزستان با 118 كشته به ترتيب بيشترين و استان هاي ايلام با 9 كشته، كهگيلويه و بويراحمد با 12 كشته و خراسان جنوبي با 14 كشته كمترين آمار تلفات حوادث رانندگي در فروردين امسال را به خود اختصاص دادند.
فرمانده پليس راه كشور تأكيد كرد: به رغم تمام همكاري هاي خوب مردم در خصوص رعايت قوانين و مقررات رانندگي كه منجر به كاهش كشته هاي تصادفات در سال گذشته و فروردين ماه امسال شد، اما در جاده هاي دو طرفه ورود به لاين مقابل و انجام تخلفاتي مانند سبقت غيرمجاز، انحراف و تجاوز به چپ بيشترين علل وقوع تصادفات جاده اي بوده اند.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اينكه از اول تا هفتم خردادماه سال جاري 807 فقره تصادف فوتي و جرحي در جاده هاي كشور رخ داده است، گفت: براين اساس 150 فقره از اين تصادفات به دليل انحراف به چپ يا تجاوز به چپ و سبقت غيرمجاز بوده است كه متأسفانه در آنها 59 نفر در صحنه كشته و 204 نفر مجروح شدند.

 



كشف اسكلت كودكان در ارگ بم مربوط به دوران معاصر نيست

اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان خبر كشف اجساد باقيمانده كودكان زلزله سال 82 در ارگ بم را تكذيب كرد.
در پي اعلام خبر كشف اجساد باقيمانده كودكان در ميانه ديوارهاي ارگ تاريخي بم در برخي سايت هاي خبري همراه با اين شايعه كه برخي از آنها متعلق به دوران معاصر است، نهاد مسئول اين حوزه با ارائه دلايل و مستنداتي، اين شايعه را تكذيب كرد.
محمد مهدي افضلي مدير روابط عمومي و امور فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان كرمان، با تكذيب خبر كشف اجساد كودكان در ارگ تاريخي بم گفت: ادعاي اين سايت خبري مبني بر دفن مخفيانه اجساد كودكان در سال هاي پس از زلزله سال 1382 بي پايه و اساس است. و اين اداره كل به دليل نشر اكاذيب موضوع را از طريق مراجع ذيصلاح پيگيري مي كند.
وي با بيان اين كه پس از وقوع زلزله و تخريب حصار بيروني ارگ بم تنها بقاياي تعدادي اسكلت نوزاد كشف شد، خاطرنشان كرد: در همان زمان پس از انجام كار مطالعاتي مستند نگاري و نمونه برداري مشخص شد كه اسكلت هاي مكشوفه به دلايلي كه امكان دفن در خارج از محوطه ارگ وجود نداشته، در داخل حصار بيروني دفن شده اند.
افضلي، با اشاره به اين كه كماكان در حين بررسي هاي باستان شناسي در حصار پيراموني ارگ تاريخي بم به بقايايي از اسكلت نوزادان برخورد مي شود، اظهار داشت: بطور كلي هيچ گونه از بقاياي به جاي مانده از اسكلت نوزادان در حصار بيروني ارگ متعلق به دوران معاصر و يا پس از زلزله نيست.
وي از انتشار نتايج تحقيقات در اين باره در آينده نزديك خبر داد.

 



شكيب در جلسه علني شوراي شهر عنوان كرد
تبديل غيرمجاز پاركينگ 10 طبقه به برج 27 طبقه توسط شهرداري

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران درباره پرونده تبديل يك پاركينگ 10 طبقه به برج 27 طبقه توسط شهرداري منطقه 3 تذكر داد و اين مسئله را به دليل تصميم نادرست كميسيون ماده 5 دانست.
در جلسه روز سه شنبه 9 خردادماه جاري شوراي شهر تهران حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران با انتقاد از برخي مصوبات كميسيون ماده 5 گفت: چگونه است كه زميني كه قرار است پاركينگ طبقاتي شود به برج 27 طبقه در بلوار آفريقا تبديل مي شود.
وي ادامه داد: من ناگزير شده ام اين موضوعات را در صحن مطرح كنم چون دستم به جايي نمي رسد و بر خود لازم مي دانم به مردم گزارش دهم.
شكيب گفت: در خيابان آفريقا در قطعه زميني كه براساس طرح تفصيلي در پهنه M113 قرار دارد و براساس قانون تعداد طبقاتي كه به آن تعلق مي گيرد 7 طبقه با 80 درصد سطح اشغال است و خود صاحب ملك در ابتدا خواستار تبديل آن به پاركينگ طبقاتي بوده، قرار است برج 27 طبقه ساخته شود.
شكيب با بيان اينكه اين ملك در حال حاضر كارگاه تونل نيايش است، تاكيد كرد: متاسفانه كميسيون ماده 5 تصويب كرده است كه اين زمين در آينده به يك ساختمان بلند تبديل شود.
وي با اشاره به روند تبديل اين قطعه زمين از پاركينگ طبقاتي به برج گفت: در 10 مرداد سال 1389 درخواستي از سوي مالك به شهرداري براي ايجاد 10 طبقه پاركينگ، چهار طبقه زيرزمين كه طبقات منفي يك، يك و دو تجاري است، ارائه شد كه شوراي شهرسازي منطقه با آن موافقت كرد. در تاريخ 24مرداد همان سال مالك نقشه هايش را به شهرداري ارائه و شهرداري با ارتفاع طبقات 52متر مخالفت و آن را به 32 متر كاهش مي دهد و در نهايت تفاهم نامه پاركينگ طبقاتي بسته مي شود اما داستان از جايي شروع مي شود كه اين تقاضا به كميسيون ماده پنج مي رود و عملا اين تفاهم نامه حذف و درخواست تجاري-اداري داده مي شود و با تاكيد بر اين موضوع كه اين ساختمان براساس طرح تفصيلي كاربرد مسكوني دارد.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر از كميسيون ماده 5 درخواست كرد مصوبات اين كميسيون به شورا نيز ارائه شود تا نظرات كارشناسي شورا هم در نظر گرفته شود.
وي افزود: اگر به طور قانوني نيز اين كار را نمي كنيد رفاقتي اين مصوبات را به ما بدهيد تا چنين مصوباتي كمتر به شهر و شهروندان لطمه بزند.
دانشجو: برخي تصميمات ماده 5 براي كسب درآمد است
در ادامه اين جلسه، خسرو دانشجو عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه برخي تصميم ها به انگيزه كسب درآمد گرفته مي شود و براي شهر تبعات بدي دارد، گفت: برخي از اين تصميم ها در رده پايين كميسيون ماده پنج رخ مي دهد به طور مثال در كميته كار مدارك و اطلاعاتي كه جمع مي شود آنطور كه بايد نيست و براي همين است كه ما تاكيد داريم مصوبات كميسيون در شورا نيز بررسي شود. اين منطقه ظرفيت بار اضافه ترافيكي را ندارد و آسايش مردم منطقه را دچار مشكل مي كند.
بيادي: شهرداران مناطق به ما توهين مي كنند
حسين بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران نيز با بيان اينكه ما سال هاست كه اين مسائل را مطرح كرده و آدرس هم داده ايم گفت: متاسفانه پس از تذكرات، نامه هاي توهين آميز شهرداران مناطق به من رسيد. بارها اين تخلفات را پيگيري كرديم ولي با توهين پاسخ گرفته ايم.
وي ادامه داد: در تخلف ميدان ونك خود معاون وقت شهرسازي شهردار نيز بر ساخت و سازهاي خلاف اذعان داشت اما شهرداران مناطق آن را نپذيرفتند و به كار ادامه دادند. در ساخت و سازهاي ورودي مدرس به بهشتي چند بار تذكر داده شد اما شيفت كارها را زياد كردند تا كار زودتر تمام شود.

 



صدور مجوز فعاليت براي 500 كمپ ترك اعتياد

مدير كل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي از صدور مجوز فعاليت براي 500 كمپ ترك اعتياد در كشور خبر داد.
فريد براتي سده در گفت وگو با مهر در مورد فعاليت كمپ هاي ترك اعتياد افزود: در سال جاري روند صدور مجوز براي كمپ هاي ترك اعتياد آسانتر از سال گذشته شده است به همين دليل نسبت به سال قبل افراد بيشتري براي دريافت مجوز به سازمان بهزيستي مراجعه كرده اند.
وي با اشاره به اينكه به كمپ هاي مجاز در ازاي نگهداري معتادان يارانه تعلق مي گيرد، تاكيد كرد: در مجموع حدود 500 كمپ براي فعاليت در زمينه ترك اعتياد از سازمان مجوز دريافت كرده اند.
به گفته وي، در حال حاضر حدود 70 هزار معتاد در سراسر كشور تحت پوشش كمپ هاي ترك اعتياد هستند.
مدير كل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي در مورد ترك اعتياد شيشه نيز گفت: ترك اعتياد شيشه نسبت به ديگر مواد مخدر دشوارتر بوده و شرايط ويژه و زمان بيشتري نياز دارد.
براتي با اشاره به روي آوردن معتادان از مواد مخدر سنتي به صنعتي مانند شيشه اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود در جامعه و افزايش مصرف كنندگان شيشه قصد داريم در سال جاري تعدادي كمپ مخصوص ترك اعتياد براي مردان و تعداي نيز براي زنان در سطح كشور راه اندازي كنيم.
وي گفت: هم اكنون فقط 11 كمپ براي ترك اعتياد زنان در كشور فعال است كه بايد اين تعداد افزايش پيدا كند.

 



4 معلم دامغاني در سانحه رانندگي جان خود را از دست دادند

سمنان-خبرنگار كيهان:
4 معلم روستاي كوه زر دامغان در اثر سانحه رانندگي در محور دامغان-جندق جان خود را از دست دادند.
رئيس پليس راه استان سمنان با اعلام اين خبر گفت: ساعت 8 و 5 دقيقه صبح دوشنبه تصادف شديدي در كيلومتر 42 محور دامغان-جندق رخ داد.
سرهنگ عليرضا رضوي خبير افزود: در اين تصادف يك دستگاه خودروي سواري پرايد با كاميوني به شدت برخورد كرد و شدت سانحه به حدي بود كه متاسفانه چهار نفر از سرنشينان خودروي پرايد به طرز فجيعي در دم جان باختند.
وي گفت: برابر بررسي كارشناسان پليس راه، انحراف به چپ سواري پرايد علت بروز اين سانحه مرگبار مي باشد.
جان باختگان اين تصادف، همگي معلم و عازم محل تدريس خود در يكي از روستاهاي اطرف دامغان بودند.
تسليت وزير آموزش و پرورش
وزير آموزش و پرورش روز گذشته در پيامي درگذشت چهار معلم دامغاني را تسليت گفت.
«حميدرضا حاجي بابايي» در پيام خود اظهار داشت: با قلبي آكنده از تاثر و تاسف خبر جانگداز درگذشت چهار تن از معلمان صديق و سختكوش آموزش و پرورش استان سمنان آقايان سعيد خطيري نامني، عليرضا زحمتكش، حسين ميرزايي و رضا قاسمي برومي دريافت شد.
وي افزود: اين حادثه باعث حزن و اندوه فراوان شد و بي گمان اين عزيزان پر كشيده به سوي ملكوت اعلي همان هايي هستند كه در عرصه تعليم و تربيت و ترويج مباني ارزشي دين مبين اسلام چون سربازاني عاشق در جبهه مبارزه با جهل و تاريكي سر از پا نشناخته و همچون شمع سوختند تا راه را بر رهروان طريق حق روشن سازند و در راه تحقق اهداف والاي نظام تعليم و تربيت اسلامي از هيچ كوششي فرو گذار نكرده و عاقبت نيز در اين راه جان خود را ايثار كرده و در جوار رحمت الهي مأوا گزيدند.
وزير آموزش و پرورش از درگاه حضرت حق، غفران و علو درجات درگذشتگان و براي خانواده هاي داغديده صبر و شكيبايي آرزو كرد.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد
مبتلايان به ايدز در كشور به مرز 24هزار نفر رسيد

اداره كنترل ايدز مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، گزارش موارد ثبت شده HIV/AIDS سه ماهه سوم سال 90 در كشور را اعلام كرد.
براساس آمار جمع آوري شده از دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تا تاريخ
1/10/1390 مجموعاً 23902 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS در كشور شناسايي شده اند كه 91درصد آنان را مردان و 9 درصد را زنان تشكيل مي دهند.
بنابراين گزارش تاكنون 3305 نفر مبتلا به ايدز شناسايي شده و 4562 نفر از افراد مبتلا فوت كرده اند. 5/46درصد از مبتلايان به HIV در زمان ابتلا در گروه سني 25 تا 34سال قرار داشته اند كه بالاترين نسبت در سنين گروه هاي سني را به خود اختصاص مي دهند.
براساس اين گزارش، علل ابتلا به HIV در بين كل مواردي كه از سال 1365تاكنون در كشور به ثبت رسيده اند به ترتيب، تزريق با وسائل مشترك در مصرف كنندگان مواد (7/69درصد)، رابطه جنسي
(3/10درصد)، دريافت خون و فرآورده هاي خوني (1درصد) و انتقال از مادر به كودك
(9/0درصد) بوده است. راه انتقال در 1/18درصد از اين گروه نامشخص مانده است.
در مقايسه اين آمار با مواردي كه ابتلا آنان در سال 1389گزارش شده است، اعتياد تزريقي 1/66 درصد، برقراري روابط جنسي 7/20 درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 7/2درصد را تشكيل داده است. در 5/10درصد از موارد شناسايي شده در اين سال راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده هاي خوني گزارش نشده است.

 



در بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره)
دوچرخه سواران حرم تا حرم را ركاب مي زنند

همزمان با بيست و سومين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني(ره) و به منظور ميثاق با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي بيش از 40 دوچرخه سوار حدفاصل مرقد مطهر صالح ابن موسي الكاظم(ع) تا حرم مطهر امام خميني(ره) را ركاب مي زنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران، محسن جلالي فراهاني معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه با اعلام اين خبر گفت: در اين برنامه فرهنگي تيم دوچرخه سواري متشكل از ورزشكاران محلات 26 گانه شمال تهران و كارمندان شهرداري منطقه يك به سرپرستي تربيت بدني شهرداري اين منطقه صبح امروز از امامزاده صالح(ع) در ميدان تجريش به سمت حرم مطهر امام خميني(ره) حركت مي كنند.
وي افزود: براي ركاب زدن دوچرخه سواران بيش از 30كيلومتر مسافت تعيين شده كه از ميدان تجريش، خيابان وليعصر(عج)، پارك وي، بزرگراه شهيد چمران، بزرگراه شهيد نواب و شهيد تندگويان طي مسير خواهد شد. جلالي تصريح كرد: در طول مسير كه يك ساعت و نيم برآورد شده است، تيم راهنمايي و رانندگي و اورژانس براي برقراري امنيت و امدادرساني به موقع همراه دوچرخه سواران خواهند بود.

 



عضو هيئت مديره انجمن داروسازان: تعرفه هاي حق فني داروخانه ها تغييري نكرده است

عضو هيئت مديره انجمن داروسازان ايران از عدم تغيير تعرفه حق فني داروخانه ها خبر داد و گفت: داروخانه ها حق فني را براساس تعرفه هاي سال 89 دريافت مي كنند.
«شهاب الدين جنيدي» ديروز در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه منتظر اعلام تعرفه هاي حق فني داروخانه ها در سال 91 از سوي وزارت بهداشت هستيم، گفت: حق فني داروخانه ها از سال 89 تاكنون 950 تومان بوده است.
جنيدي با بيان اينكه حق فني داروخانه ها در اسفندماه سال 90، يك هزار و يكصد تومان اعلام شد، افزود: حق فني داروخانه هاي بخش خصوصي از سال 90 براساس قانون پنجم توسعه از اختيارات سازمان نظام پزشكي خارج و برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بوده است.
جنيدي گفت: حق فني شامل خدماتي است كه به بيمار ارائه مي شود كه در بسياري از مواقع بيمار در جريان دريافت اين خدمات از سوي مسئولان فني داروخانه ها نيستند.
وي افزود: داروساز در دسترس ترين عضو تيم پزشكي است اما از آن جايي كه حضور او عادي شده است ديگر به چشم نمي آيد در حالي كه خطوط درماني را داروساز مطرح مي كند اما دستمزدي بابت اين مسئوليت دريافت نمي كند.

 



توصيه وزارت بهداشت به مردم ميوه و شير را از سبد غذايي حذف نكنيد

معاون وزير بهداشت از مردم خواست تا به رغم افزايش قيمت برخي كالاها، حداقل مصرف شير و ميوه را از سبد غذايي خود حذف نكنند.
عليرضا مصداقي نيا در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به افزايش قيمت برخي اقلام غذايي در بازار و تأثير آن بر سلامت مردم، وزارت بهداشت چه اقدامي براي حفظ سلامت مردم انجام داده است گفت: تنها توصيه اي كه در اين زمينه مي توانيم به مردم داشته باشيم اين است كه مصرف ميوه، شير و لبنيات را از سبد غذايي خود و خانواده شان حذف نكنند.وي گفت: ميانگين مصرف ميوه و مواد لبني در سبد مصرفي مردم كمتر از حد استاندارد و قابل قبول نيست و بنابراين آگاهي مردم از لزوم مصرف اين مواد ضروري لازم است زيرا كمبود مصرف ميوه و لبنيات منجر به بروز سوءتغذيه و بيماري هاي مختلفي از جمله پوكي استخوان در افراد مي شود.

 



خسارت زيست محيطي آتش سوزي اخير در فارس

شيراز - خبرنگار كيهان:
حدود 3 هكتار از اراضي جنگلي و بوته زار استان فارس طي 10 روز اخير طعمه حريق شد.
به گزارش خبرنگار ما آخرين مورد از آتش سوزي ها بامداد روز 7 خرداد در كوه «دراك» شيراز روي داد و اداره آتش نشاني شيراز با اعلام اين مطلب افزود: آتش سوزي ساعت 1و18 دقيقه بامداد در ارتفاعات دردك آغاز شد و تا ساعت 6و15 دقيقه ادامه داشت و با تلاش 14 نيروي عملياتي آتش نشاني مهار شد.
بر اثر اين حادثه حدود 8 هكتار از اراضي بوته زار و درختچه ها طعمه آتش شد.
روز شنبه اخير نيز شاهد واقعه آتش سوزي در پارك ملي بوديم كه پس از 2 ساعت تلاش محيط بانان، و مردم محلي اطفا شد و طي اين حادثه 110 بوته علفي و مرتعي از بين رفت.
20 هكتار از پوشش گياهي كوه رحمت ارسنجان نيز بر اثر آتش سوزي تبديل به خاكستر شد.
به گزارش خبرنگار ما اين آتش سوزي از 7 صبح تا 6 بعدازظهر ادامه داشت و با تلاش هاي بي وقفه نيروي يگان حفاظت منابع طبيعي، هلال احمر و نيروي انتظامي مهار شد. منشا حوادث ياد شده انساني بوده است.

 



هواپيماي مسافربري آتش گرفت

يك فروند هواپيماي مسافربري دو موتوره، لحظاتي قبل از پرواز در فرودگاه شهر فلورانس ايتاليا با 45 مسافر آتش گرفت كه بر اثر آن 6 نفر زخمي شدند.
به گزارش ايرنا از خبرگزاري رسمي ايتاليا «انسا»، آتش سوزي در داخل هواپيما شروع شد و خدمه پس از مدتي موفق به اطفاي آن شدند اما به علت نبود «سرسره» 6 نفر از مسافران پس از پريدن از ارتفاع هواپيما دچار مصدوميت شدند.
با اعلام حريق بلافاصله خودروهاي آتش نشاني و امدادي نيز براي كمك به مسافران و جلوگيري از حوادث احتمالي فضاي اطراف هواپيما را تحت كنترل گرفتند، اما خدمه پس از مواجهه با اضطراب مسافران، درها را قبل از رسيدن امدادگران گشودند و مسافران سراسيمه بر روي زمين پريدند.اين هواپيماي رومانيايي با ظرفيت 50 مسافر از فلورانس عازم بخارست بود كه دچار آتش سوزي شد.
تاكنون علت اين آتش سوزي اعلام نشده و كارشناسان سرگرم بررسي اين حادثه هستند.

 



نابغه 16 ساله!

يك نوجوان آلماني هندي تبار توانست يك مسئله پيچيده رياضيات را كه بيش از 350 سال پيش توسط نيوتن مطرح شده بود حل كند.
به گزارش مهر «شورياري»، روي چگونگي محاسبه دقيق مسير پرتاب موشك تحت نيروي جاذبه در معرض فشار هوا كار كرده بود.
اين نوجوان هندي تبار گفت: در حالي كه روي يك پروژه مدرسه كار مي كرده، مسئله اي را حل كرده است كه قرنها رياضيدانها را به خود مشغول كرده بود.ر ي براي تلاشهاي خود يك جايزه تحقيقاتي دريافت كرد و از سوي رسانه هاي آلماني لقب نابغه گرفت اما خود اين اقدام را صرفا به كنجكاوي اش نسبت داد و افزود: وقتي كه برايمان توضيح دادند اين مسائل هيچ راه حلي ندارد، فكر كردم كه ضرري در تلاش براي يافتن راه حل نيست.خانواده ري وقتي كه وي 12 ساله بود به آلمان مهاجرت كردند و پدرش در يك كالج تكنيكال به عنوان مهندس استخدام شد. وي گفت: كه پدرش عطش رياضيات را در وي به وجود آورده و از 6 سالگي رياضي را به وي آموخته است.
نيوتن اين مسئله را كه مربوط به حركت موشكها در هوا مي شود را در قرن هفدهم مطرح كرد. رياضيدانها تاكنون توانسته بودند راه حلهاي جزئي براي اين مسئله ارائه كنند.براساس گزارش «هرالدسان»، «ري» همچنين مسئله ديگري را كه در رابطه با برخورد يك جسم به ديوار بود و در قرن نوزدهم مطرح شده بود را حل كرده است.
هر دو مسئله حل شده توسط اين نوجوان در عرصه ديناميك است و انتظار مي رود كه راه حل هاي وي سهم بيشتري در بررسي هاي دقيق تر در اين عرصه و همچنين عرصه بالستيك داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14