(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 خرداد 1391 - شماره 20226

يادداشت خبرنگار
چاپ جلد اول كتاب نقش البرز در 8 سال دفاع مقدس
زندگي آيت الله علاقه بند فيلم شد
ايران در كيهان
برگزاري دوازدهمين نمايشگاه لوازم خانگي در همدان
جشنواره تئاتر نقطه به كار خود پايان داد
انتشار كتاب «نسيم كاريان كهن در تقويم تاريخ»
گيلاني ها به ديدن «فصل گمنامي» رفتند
بزرگ ترين آب شيرين كن كشور در قشم به بهره برداري مي رسد
همكاري هاي اقتصادي لرستان و گرجستان گسترش مي يابد
راهيابي دانش آموزان كرج به المپياد جهاني نجوم
كاهش آمار مرگ و مير ناشي از حوادث در سال گذشته
انتقاد مجدد عضو خبرگان رهبري از عدم احياي نساجي مازندران
برگزاري همايش بزرگ زكات در شيراز
فرماندار يزد: سفرهاي استاني دولت حاصل رشد استانهاست
تجهيز بيمارستان آستارا به دستگاه بي خطرساز زباله



يادداشت خبرنگار

فقط سر اردبيل بي كلاه مانده است؟
كمك 500ميليارد ريالي به شهرداري هاي استان اردبيل يكي از مصوبات سفر چهارم هيئت دولت به استان اردبيل است كه متأسفانه تاكنون اين مصوبه تخصيص نيافته است.
به دنبال تصويب اين كمك و اعلام آن، شهرداري هاي استان و مردم از اين اقدام دولت اظهار رضايت كردند و آن را عاملي مهم در اجراي برنامه هاي شهرداري ها و كمك به توسعه و پيشرفت شهرهاي استان قلمداد كردند.
به دليل موقعيت خاص استان اردبيل ازنظر آب و هوايي و محدوديت فصل كاري در اين منطقه لازم است اعتبارات عمراني استان بموقع ابلاغ شود تا بلكه بتوان قبل از سر دشدن هوا و آغاز بارش هاي پاييزي و زمستاني پروژه هاي مربوط به عمران شهري به انجام برسد، ولي با گذشت سه ماه از سال91 در ارتباط با تحقق مصوبه و تخصيص كمك ياد شده، هيچ اقدام جدي صورت نپذيرفته است.
براساس شواهد موجود گويا كمك دولت به شهرداري ها در برخي از استان ها كه سفر هيئت دولت به آنها مدت ها بعد از سفر به استان اردبيل بوده اختصاص داده شده و اين امر سؤال هايي را در ذهن بعضي از شهروندان و مسئولان شهرستان ايجاد كرده است، به طوري كه رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل نيز در مصاحبه اي به اين امر اشاره كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين سرداري رئيس شوراي شهر اردبيل در يكي از جلسات علني شوراي اسلامي شهر با گلايه از عدم اختصاص كمك دولت به شهرداري هاي استان گفت: بايد مديران ارشد و مسئولان استان مصوبه هيئت دولت مبني بر كمك 500ميليارد ريالي به شهرداري ها را پيگيري كنند.
وي گفت: علت عدم تخصيص اين مبلغ به استان علي رغم گذشت ماه ها از سفر هيئت دولت به استان مشخص و به اطلاع مردم بايد برسد.
به هرحال شهرداري هاي استان و به خصوص شهرداري اردبيل علي رغم درآمد كم، فعاليت هاي قابل توجهي انجام داده و نياز به كمك مالي دولت دارند و بدون شك اگر پيگيري هاي لازم انجام گيرد و كمك مصوب شده تخصيص داده شود، شهرداري هاي استان مي توانند در طول فصل كاري خدمات خود به شهروندان را شتاب بخشند.
اردبيل- نادر پرستار

 



چاپ جلد اول كتاب نقش البرز در 8 سال دفاع مقدس

كرج- خبرنگاركيهان:
نخستين كتاب نقش استان البرز در 8 سال دفاع مقدس به روايت مطبوعات چاپ و توزيع شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان البرز سيدرضا طاهري گردآورنده و محقق اين اثر گفت: با همكاري روزنامه جمهوري اسلامي نخستين جلد از سري كتاب هاي نقش استان البرز در 8 سال دفاع مقدس به روايت مطبوعات با بيش از 2500 نفر ساعت كار، آماده ارائه شد.
وي اظهار داشت: تاكنون نسبت به جمع آوري و طبقه بندي و سازماندهي مطالب در خصوص حماسه هاي ماندگار اقدامي صورت نگرفته بود كه در اين راستا جلد اول اين مجموعه آماده استفاده محققين و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس شد.
طاهري تصريح كرد: اين كتاب در تيراژ 2 هزار جلد و توسط انتشارات پاليزان به چاپ رسيده است.

 



زندگي آيت الله علاقه بند فيلم شد

يزد- خبرنگار كيهان:
فيلم مستند زندگي و فعاليت هاي آيت الله علاقه بند با عنوان «علاقه بند كوير» به كارگرداني محمدرسول شجاعي تفتي و به سفارش مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما توليد شد.
آيت الله سيدمحمدعلي علاقه بند، استاد وارسته و مروج احكام ومعارف الهي است كه براي گسترش مكتب علوي و فرهنگ تشيع سختي هاي زيادي را به جان خريد و در اين مسير فعال و پايدار مانده است. آيت الله سيدمحمدعلي علاقه بند در سال 1306 هـ.ش برابر با 1346 ق در خانواده اي روحاني در يزد ديده به جهان گشود و در 5سالگي براي آموزش قرآن به مكتب خانه رفت.
وي در مكتب، قرآن، نصاب الصبيان، سيوطي و صرف و نحو را نزد ميرزاسيدعلي مكتب دار آموخت. وي پس از طي مقدمات علوم اسلامي از محضر حضرات: شيخ جلال آيت اللهي، آيت الله كازروني و ميرزاآقا استفاده كرد و آنگاه براي ادامه تحصيل راهي نجف اشرف شد و در درس خارج حضرات آيات عظام سيدمحمدهادي ميلاني، سيدجواد مدرسي، سيدعبدالهادي شيرازي شركت و پس از بازگشت به قم نيز از محضر آيت الله سيدحسين بروجردي استفاده كرد. آيت الله علاقه بند، در كنار تحصيل به تدريس نيز اشتغال داشت و دروس مغني، منطق، معالم و صرف و نحو و اصول و كلام را تدريس مي كرد.
وي مدتي نيز دروس عربي و ديني را در دبيرستان تدريس كرد و ضمن تدريس به تبليغ نيز مي پرداخت. وي هم اكنون نيز به تدريس علوم ديني در حوزه علميه يزد مشغول است.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم مستند «علاقه بند كوير» همچنين به بخش داوري مستند بخش اصلي نخستين جشنواره اشراق راه يافته است. جشنواره «اشراق» با هدف تبليغ هنرمندانه مفاهيم ديني و با موضوعات جايگاه روحانيت و حوزه هاي علوم ديني در زندگي فرهنگي- اجتماعي مردم، روحانيت و تبليغ دين (شيوه هاي مدرن و سنتي تبليغ دين)، شخصيت فردي و زندگي روحانيان، شخصيت اجتماعي روحانيان و نيازهاي امروزي جامعه، زي طلبگي و تبليغ دين در سايه رفتار، اخلاق و تهذيب نفس از 9 تا 11خرداد ماه سال جاري برگزار شد.
اسوه هاي علم، انديشه و اخلاق در سيرتاريخي حوزه هاي علميه، روحانيت و راهبري سياسي و اجتماعي، كليه آثار و توليداتي كه در آنها به نحوي به نقش روحانيت و حوزه هاي علوم ديني پرداخته شده باشد از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بود.
اين جشنواره درپي استفاده از زبان تأثيرگذار فيلم، به ترويج و تبليغ دين و شناسايي و تشويق آثار فاخر با محوريت روحانيت پرداخت.

 



ايران در كيهان

نبود معيارهاي استان شدن
شاهرود - خبرنگار كيهان: معاون سياسي و امنيتي استانداري سمنان گفت: معيارهاي مختلفي براي استان شهر يا بخش شدن وجود دارد ولي شاهرود معيارهاي ارتقاء استان شدن را ندارد و نبايد اين فضا را در شهرستان ايجاد كنيم. عليرضا خلخالي افزود: شاهرود اگر بخواهد استان شود جمعيتش كم است كه از لحاظ قانوني بايد يك ميليون نفر جمعيت داشته باشد. وي تصريح كرد: استان شدن براي دولت هزينه هاي فراوان به همراه دارد.
احداث راه روستايي
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: مدير راه و شهرسازي فيروزآباد گفت: راه روستايي شهيد لشكر موصلو با پيشرفت فيزيكي 65درصد در دست اجراست. مهندس نصيري افزود: اين جاده در دهه فجر 89 كلنگ زني شد و قرار است در هفته دولت به بهره برداري برسد. به گفته وي اعتبار اوليه اين طرح عمراني يك ميليارد ريال است.
توزيع نهال
نيشابور- خبرنگار كيهان: در راستاي اصلاح، احيا و توسعه باغ هاي شهرستان نيشابور، بيش از 111 هزار اصله نهال يارانه دار بين باغداران اين شهرستان توزيع شده است.
رئيس اداره توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: 106 هزار اصله نهال از نهالستان مركز تحقيقات كشاورزي خراسان رضوي و نهالستان هاي سطح استان و شهرستان تهيه و تعداد 5 هزار و 750 اصله پايه رويشي نيز از استان فارس تهيه و بين باغداران توزيع شده است.
رضا جباران افزود: براي خريد اين تعداد نهال، مبلغ 481 ميليون ريال يارانه از محل اعتبارات دولتي پرداخت شده اين تعداد نهال، توسعه 153 هكتار باغ را در پي داشته است همچنين باعث اصلاح و احياء حدود 65 هكتار از باغات شهرستان خواهد شد.
كشت گل محمدي
شيراز- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: 4 هزار و 800 هكتار از مزارع گل محمدي داراب داراي گواهي ارگانيك از مجامع معتبر بين المللي هستند كه در صورت تأمين اعتبار اين ميزان افزايش مي يابد.
وي افزود: در استان فارس حدود 6100 هكتار از مزارع زير كشت اين محصول رفته است كه از اين ميزان 4800 هكتار آن به صورت ديم بوده و 1300 هكتار نيز به صورت آبي كشت مي شود.
مهرزاد خرد، ميزان توليد گلاب در سال گذشته را 5 ميليون و 905 هزار ليتر عنوان كرد و ادامه داد: استان فارس با 42 درصد سطح زير كشت گلستان هاي گل محمدي و توليد 33 درصد مقام اول كشوري را به خود اختصاص داده است.
مبارزه با سالك
خرامه- خبرنگار كيهان: فرماندار خرامه گفت: براي مبارزه با بيماري سالك در شهرستان همه مسئولان شهرستان از ادارات و شوراها و دهيارها بايد بسيج شوند.
داريوش دهقان افزود: بايد كلاس هاي آموزشي براي مردم برقرار شود، زيرا هر چه هوا گرم تر شود معضل شيوع سالك در شهرستان گسترده خواهد شد.
وي گفت: دهياران و شوراها بايد نسبت به دفع زباله، نظافت معابر و كانال هاي آبي روستاها نهايت تلاش خود را انجام دهند.
فرماندار خرامه تصريح كرد: مصوبات و تصميماتي كه در جلسه كارگروه مبارزه با بيماري سالك در شهرستان برگزار مي شود به صورت جدي توسط اعضا پيگيري شود.
راه اندازي موزه
بردسكن- خبرنگار كيهان: عمليات ساختماني و مرمتي موزه مردم شناسي بردسكن به پايان رسيد، و اين موزه تا پايان خردادماه افتتاح خواهد شد. مدير ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري بردسكن با بيان اين مطلب افزود: اعتبار تخصيص يافته به اين موزه 200 ميليون ريال است. احمد صابري زارع تصريح كرد: احداث و راه اندازي موزه مردم شناسي بردسكن از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به استان خراسان رضوي است.

 



برگزاري دوازدهمين نمايشگاه لوازم خانگي در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
دوازدهمين نمايشگاه تخصصي لوازم خانگي، سيستم هاي صوتي، تصويري و سومين نمايشگاه تجهيزات آشپزخانه در همدان برگزار شد.
محمدرضا بياناتي مديرعامل نمايشگاه بين المللي همدان در اين خصوص گفت: در اين نمايشگاه، مجموعا بيش از 90 واحد صنعتي و توليدي شركت داشتند كه در فضايي بالغ بر 8 هزار مترمربع و در سه سالن الوند، هگمتانه، ابن سينا و فضاي باز نمايشگاه، توليدات خود را عرضه كردند.
وي افزود: دكوراسيون و تجهيزات آشپزخانه كه در سالن هگمتانه به نمايش گذاشته شد، بخش عمده اي از محصولات شركت كننده را شامل مي شد.
وي ادامه داد: همچنين وجود توليدات برندهاي معروف خارجي نظير سامسونگ، ال جي، آريستون در كنار برندهاي داخلي مانند استيل البرز، پاكشوما و... در اين نمايشگاه باعث ايجاد فضايي رقابتي شده بود كه از ابعاد مختلف قابل تحليل و بررسي است.
بياناتي يادآور شد: اين نمايشگاه نشان داد كه در عرصه توليد محصولات و لوازم خانگي، توليدكنندگان ما توانسته اند كيفيت توليدات خود را تا جايي بالا ببرند كه با بهترين و بزرگ ترين برندهاي جهاني قابل رقابت باشد.
وي تأكيد كرد: البته جايگاه واقعي توليدات ايراني، بسيار بالاتر از جايگاه كنوني است و تلاش بيشتري براي رسيدن به آن مي طلبد.

 



با معرفي برترين ها در اراك
جشنواره تئاتر نقطه به كار خود پايان داد

اراك- خبرنگاركيهان:
دومين جشنواره سراسري تئاتر نقطه، در اراك برگزار شد.
اين جشنواره با محوريت «انسانم آرزوست» به همت گروه هنر دانشگاه آزاداسلامي اراك، در تالار فردوسي شهرك دانشگاهي اميركبير دانشگاه آزاد اسلامي اراك، در سه بخش بدن، بيان و حس برگزار شد.
دبير دومين جشنواره تئاتر «نقطه» گفت: مضامين نخستين جشنواره سراسري تئاتر «نقطه» با محوريت «صلح براي همه» و دومين جشنواره آن با محوريت «انسانم آرزوست» از دغدغه امروز انسان هايي است كه مي خواهند از انسان هاي نيك روزگار باشند و انسان هاي متعالي و نيك روز كار خود را نيز ببينند.
حامد نصرآباديان در ارتباط با برگزاري اين جشنواره در سطح بين المللي گفت: جشنواره تئاتر «نقطه» بايد در ابتدا تعريفي مستقل و جامع از خود داشته باشد تا بخش هايي همچون بدن، بيان و حس براي برگزاركنندگان و شركت كنندگان جشنواره نيز تعريف شود.
در پايان نتايج دومين جشنواره سراسري تئاتر «نقطه» براساس آراهيئت داوران بشرح ذيل اعلام شد.
¤ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به محمدجواد شريفي دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي اراك، بازيگر بخش بيان دانشگاهي در نمايش «كاشكي بچه بودم» اهدا شد.
¤ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به مريم رودباراني دانشجوي دانشگاه تهران بازيگر بخش «بيان» تجريي در نمايش «پيكر زن» اهدا شد.
¤همچنين ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به ميلاد بيرانوند دانشجوي دانشگاه اراك، بازيگر بخش «حس» دانشگاهي در نمايش» سرود آن كس كه برفت» و ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به علي قيومي دانشجوي دانشگاه اصفهان بازيگر بخش «حس» تجربي در نمايش «آب نبات فلزي» اهدا شد.
¤ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به جاويد اسماعيلي دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي اراك، بازيگر نمايش «عشق و نفرت» در بخش «بدن» دانشگاهي اهدا شد.
¤ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به همراه جايزه نقدي به هديه آزما دانشجوي دانشگاه تهران بازيگر نمايش «سايه روشن» در بخش «بدن» تجربي اهدا شد.
¤ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به كار برگزيده بخش «بدن» دانشگاهي براي نمايش «فرسايش» از پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران به كار برگزيده بخش «بدن» تجري براي نمايش «حركت كف دست» از خرم آباد اهدا شد.

 



انتشار كتاب «نسيم كاريان كهن در تقويم تاريخ»

اوز- خبرنگار كيهان:
جلد سوم كتاب «نسيم كاريان كهن در تقويم تاريخ» اثر سردار نوروزي چاپ و منتشر شد.
اين كتاب در قطع رقعي و در 2 هزار نسخه با بهاي 6 هزار تومان و در 288 صفحه چاپ شده است. تاكنون 2 جلد از اين كتاب چاپ شده و در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است. اين كتاب در چهار فصل به ترتيب فصل اول مربوط به شهر اوز شهري پرجنب و جوش در لارستان كهن و فصل دوم به شهر خنج دار اولياي فارس، فصل سوم به روستاي كاريان كهن و روستاهاي مجاور آن و فصل چهارم به معرفي برخي شخصيت هاي مهم منطقه پرداخته شده است. جلد سوم كتاب نسيم كاريان كهن در تقويم تاريخ به تحولات اثربخش عمراني، فرهنگي و اجتماعي با ظهور و حضور فعال شوراهاي اسلامي شهر و روستاها در سرتاسر كشور اختصاص يافته و در آن سعي شده است ضمن معرفي نقاط قوت و مثبت مناطق، توانمندي هاي مهم منطقه را شناسائي و كمبودها را از اين طريق تشريح سازد. بزودي جلد چهارم اين كتاب همراه با بيش از 400 اثر و مقالات اجتماعي، اخلاقي، سياسي، فلسفي، مديريتي، عمراني، ديني و تحليلي در 6 جلد منتشر مي شود.

 



گيلاني ها به ديدن «فصل گمنامي» رفتند

رشت- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه فصل گمنامي در استان گيلان برگزار شد.
مدير روابط عمومي و تبليغات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با اعلام اين خبر اظهار داشت: عكس هاي اين نمايشگاه كه مربوط به تشييع پيكر پاك شهداي گمنام، خاكسپاري و تدفين آنان است در تاريخ 14دي ماه سال 1378 توسط عكاسي جوان به نام اكبر زينلي گرفته شده است.
انوش بهبودي افزود: اين نمايشگاه از 4 خرداد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت (پل طالشان) داير شد.

 



بزرگ ترين آب شيرين كن كشور در قشم به بهره برداري مي رسد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان هرمزگان گفت: فاز اول بزرگ ترين آب شيرين كن كشور تا پايان سال جاري در قشم به بهره برداري مي رسد.
عبدالمجيد حمزه پور در حاشيه كلنگ زني آب شيرين كن روستاي رضوان فين اظهار داشت: حداقل چهار مركز آب شيرين كن تا پايان سال در استان بوشهر به بهره برداري مي رسد كه دو دستگاه از آن ها در قشم درحال احداث است.
وي حجم آب آب شيرين كن ها در حال احداث و مطالعه و موردنياز استان را 30 هزار متر مكعب عنوان كرد كه اعتبار ساخت آنان بيش از 100ميليارد تومان برآورد هزينه شده است.
حمزه پور آب شرين كن رضوان و خمير را از ديگر مراكز آب شيرين كن ها نام برد كه تا پايان سال آماده بهره برداري خواهد شد.
وي حجم بزرگ ترين آب شيرين كن كشور كه در قشم احداث مي شود را 18 هزارمتر مكعب عنوان كرد كه قادر است آب تمام جزيره را تامين كند. اين مسئول اظهار داشت: با بهره برداري از اين آب شيرين كن ها درسال جاري مشكل تامين آب 200 روستا مرتفع مي شود.

 



همكاري هاي اقتصادي لرستان و گرجستان گسترش مي يابد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
همكاري هاي اقتصادي لرستان و گرجستان گسترش مي يابد.
رئيس اتاق بازرگاني لرستان با اعلام اين خبر افزود: به همين منظور نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني كشور همراه با هيئت بلندپايه اقتصادي كشورمان اين هفته به گرجستان سفر مي كند.
حسين سلاحورزي با بيان اين مطلب كه زمينه هاي همكاري اقتصادي بين لرستان و كشور گرجستان بسيار گسترده است، خاطرنشان ساخت: وجود معادن سنگ، موادمعدني و كاني هاي غيرفلزي به ويژه سنگ هاي ساختماني، كاشي و سراميك، كارخانه هاي داروهاي گياهي در لرستان به عنوان قطب توليد داروهاي دامي و انساني، ظرفيت هاي فراواني براي ايجاد گسترش همكاري هاي اقتصادي بين لرستان و گرجستان فراهم كرده است.
رئيس اتاق بازرگاني لرستان گفت: هم اكنون شرايط لازم براي رونق توليدات استان و صدور آنها به خارج از كشور فراهم شده است.

 



راهيابي دانش آموزان كرج به المپياد جهاني نجوم

دو نفر از دانش آموزان شهرستان كرج به المپياد جهاني نجوم راه يافتند.
مدير آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج گفت: كيانا افضلي و فاطمه قشلاق پور از مركز استعدادهاي درخشان فرزانگان، توانستند به المپياد نجوم 2012 راه يابند و در مردادماه در كشور برزيل به رقابت بپردازند.
احمدعلي قنبرهراتي افزود: به طور كلي از جمهوري اسلامي ايران پنج نفر به اين المپياد راه يافتند كه دو نفر از شهرستان كرج و سه نفر ديگر از تبريز و تهران هستند.
وي اظهار داشت: در بخش مجلس دانش آموزي نيز سه نفر از دانش آموزان اين ناحيه به مجلس شوراي اسلامي راه يافته اند كه دو پسر و يك دختر هستند.

 



كاهش آمار مرگ و مير ناشي از حوادث در سال گذشته

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
آمار مرگ و مير ناشي از حوادث در كشور طي سال 90 نسبت به سال 89 كاهش يافت.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به كاهش آمار مرگ و مير ناشي از تصادفات، نزاع و مصرف مواد مخدر در سال 90 نسبت به سال 89 در كشور گفت: شمار قربانيان حوادث جاده اي از 23 هزار و 249 نفر سال 89 با 8/13درصد كاهش به 20 هزار و 68 نفر در سال 90 رسيده است و شمار قربانيان سلاح سرد از 1093 نفر با 9/19 درصد كاهش در سال 89 به 876 نفر در سال 90 تنزل يافته است و تعداد 3656 مرگ ناشي از مصرف مواد مخدر در سال 89 با كاهش 7/1درصد به 3593 نفر در سال 90 تنزل يافته است.
احمد شجاعي با اعلام اين خبر كه تعداد 10 مركز تشخيص DNA مجرمين در كشور راه اندازي مي شود، گفت: تاكنون 5 مركز در 5 استان كشور راه اندازي شده است كه تا پايان امسال 5 مركز ديگر در شهرهاي تبريز، زاهدان، خوزستان، كرمانشاه و مشهد راه اندازي مي شود. وي افزود: با انجام آزمايش بر روي DNA افراد مجرم، مشخصات مربوط به آنان در بانك اطلاعات پليس ذخيره مي شود كه در امر پيشگيري از بروز جرائم به ميزان 30درصد موثر است.

 



انتقاد مجدد عضو خبرگان رهبري از عدم احياي نساجي مازندران

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
بحران نساجي مازندران زخم كهنه و آزاردهنده بر پيكر قائم شهر است كه گذشت زمان آن را بحراني تر كرده است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه قائم شهر در ادامه انتقادهايش از دولت و سرمايه گذار خارجي از طريق تريبون نماز جمعه و جلسات شوراي اداري شهرستان قائم شهر اخيراً نيز در جلسه شوراي اداري مورخه 1/3/91 قائمشهر گفت: با وجود وعده و مصوبه سفر اول دولت به مازندران مبني بر بازسازي و احياي شركت نساجي مازندران آيا نحوه اجراي مصوبات پيگيري و نظارت مي شود و آيا موضوع احياي نساجي مازندران جزء مصوبات سفر دولت به مازندران باقي مانده يا حذف شده است؟ چه كسي بايد پاسخ دهد؟!
آيت الله علي معلمي افزود: شركت نساجي مازندران تا قبل از واگذاري به سرمايه گذار خارجي حداكثر چهارماه حقوق به كارگران بدهكار بوده اما بعد از واگذاري به رغم وعده و وعيدهاي كارفرما، ميزان بدهي معوقه به كارگران امروز به بالاي 20 ماه رسيد و اين انتقادها و گله هاي ما و ناله ها و اعتراضات كارگران به گوش دولتمردان نمي رسد و بايد مشكل حقوقي و مطالبات معوقه كارگران و بازنشستگي آنها برطرف شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اگرچه در اجراي طرح احياي سوله هايي در محل شركت نساجي مازندران در قائم شهر نصب شده اما پيمانكار مي گويد تاكنون هيچ مبلغي از سوي كارفرما و سرمايه گذار خارجي دريافت نكرده و بدليل اين عدم پرداخت ها از همه امكانات و اعتبار مادي و معنوي ساقط شده است.
لازم به ذكر است شركت نساجي مازندران به عنوان يكي از واحدهاي صنعتي قديمي در سال 1385 و در جريان سفر اول هيئت دولت به مازندران مشمول طرح نوسازي و احياء نساجي قرار گرفت و حدود 1000 كارگر اين شركت بيش از 20 ماه هست كه از سوي كارفرما حقوقي دريافت نكرده اند.

 



برگزاري همايش بزرگ زكات در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
مسئولان كميته امداد امام خميني(ره) منصوبين امام، معتمدين رهبر معظم انقلاب و مورد اطمينان حوزه هاي علميه هستند.
مدير حوزه هاي علميه كشور در همايش بزرگ زكات شيراز با بيان اين مطلب گفت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي فريضه زكات بيشترين توجهات عامه مردم را به خود جلب كرده و نهادينه شده است.
آيت الله «مرتضي مقتدايي» در ادامه با اشاره به اين كه در قرآن 27 مرتبه امر زكات در كنار نماز آمده است و اين امر از اهميت ويژه زكات خبر مي دهد افزود: لازم است درامر زكات مديريت شايسته اي اعمال شود و همان گونه كه روحانيت معظم تبليغ نماز را در دستور كار خود قرار داده اند، زكات را نيز لحاظ كرده و در تمام مناسبت ها و برنامه ها دراين باره تاكيد كنند.
اين روحاني افزود: روحانيون به عنوان قشر تاثيرگذار و الگو در جامعه بايد با بهره گيري از تريبون هاي تبليغاتي و منابر مساجد براي ترويج فرهنگ و فرضيه زكات استفاده برده و گام هاي موثري بردارند.

 



فرماندار يزد: سفرهاي استاني دولت حاصل رشد استانهاست

يزد-خبرنگاركيهان:
فرماندار يزد گفت: يكي از مهم ترين ابتكارات دولت نهم كه در دولت دهم نيز تداوم داشت سفرهاي استاني به مناطق مختلف كشور بود.
عزيزالله سيفي افزود: رئيس جمهور به همراه اعضاي كابينه با سفر به مناطق دور دست كشور درجريان مشكلات و سختي هاي مردم قرارخواهند گرفت كه اين خود باعث زمينه رفع بسياري از مسائل و مشكلات مردم را فراهم شود و كار خدمت رساني بهتر و مناسب تر صورت پـذيرد.
وي خاطرنشان كرد: مشكلات و موانع دركارگروه هاي تخصصي دراستان مورد بحث و بررسي قرارگرفته تا با تصويب و اجرايي شدن آن ها گام موثري در جهت رفع محروميت و تمركز زدايي در استان صورت پذيرد.
فرماندار يزد افزود: در دور اول سفر هيئت دولت به استان 27 مصوبه مربوط به شهر يزد و 117 مصوبه مشترك بوده است كه تا به حال اين پروژه ها 94 درصد پيشرفته داشته است.
وي گفت: 55 مصوبه درزمينه اقتصادي و 169 مصوبه مشترك از نتايج سفر دوم رئيس محترم جمهور و اعضاي كابينه بوده است كه 73 درصد از اين پروژه ها اجرايي شده و در دور سوم سفر نيز 254 مصوبه داشته ايم كه از اين تعداد 49 مصوبه آن مربوط به شهرستان يزد بوده است كه پيشرفت 25 درصدي داشته است.
سيفي ابراز اميدواري كرد دردور چهارم سفر استاني هيئت دولت شاهد مصوبات خوبي در بخش هاي مختلف باشيم تا هر چه سريع تر كمبودها و مشكلات در دياردارالعباده و دارالعلم مرتفع شود.

 



تجهيز بيمارستان آستارا به دستگاه بي خطرساز زباله

رشت- خبرنگاركيهان:
بيمارستان شهيد دكتر بهشتي شهرستان آستارا به دستگاه بي خطرساز زباله هاي عفوني مجهز شد.
مديركل محيط زيست استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: بيمارستان شهيد دكتربهشتي شهرستان آستارا با داشتن 108 تخت خواب روزانه بالغ بر 120كيلوگرم زباله بيمارستاني توليد مي كند كه با نصب دستگاه بي خطرساز زباله هاي عفوني در اين بيمارستان، هم اكنون هر كيلو زباله عفوني با هزينه اي حدود 12هزار و 500ريال بي خطرسازي مي شود.
امير عبدوس هزينه نصب اين دستگاه را 850 تا 900ميليون ريال عنوان كرد و افزود: با نصب دستگاه بي خطرساز زباله هاي عفوني در بيمارستان شهيد دكتربهشتي آستارا، سيستم زباله سوز آن كه خود عامل آلاينده اي به شمار مي رفت و انتقادات فراوان مسئولان و محيط زيست استان را برانگيخته بود از خط خارج شده و فرآيند سوزاندن زباله در آن پايان يافته است.
وي افزود: 90درصد زباله هاي بيمارستاني استان گيلان به طور كامل بي خطرسازي شده و به مكان هاي دفع زباله حمل و يا در محل بيمارستان ها امحاء مي شوند.
بر پايه اين گزارش در استان 28بيمارستان وجود دارد كه روزانه از فعاليت اين بيمارستان ها به همراه فعاليت درمانگاه ها، آزمايشگاه ها و مطب هاي پزشكي 7تن پسماند بيمارستاني توليد مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14