(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 خرداد 1391 - شماره 20226

حديث دشت عشق
مصدوميت سنگين وزن كشورمان را تهديد نمي كند
حضور قطعي سليمي در المپيك 2012 لندن
اخبار كوتاه از فوتبال
مصدوميت شديد ملي پوش جودو در اردوي روسيه
رودكي در آستانه از دست دادن المپيك
گردهمايي بزرگان فوتبال اروپا براي قهرماني جام چهاردهم
صربستان اميدهاي ايران را زنده نگه داشت
سرنوشت تيم هاي آسيايي بهم گره خورد
خواندني از ورزش ايران
درمسابقات بين المللي اتريش اتفاق افتاد
خودداري تكواندوكار زنجاني از رويارويي با ورزشكار رژيم صهيونيستي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «مجتبي محمدي»
كليد باغ بهشت دست در كف شهدا
شور و اشتياق به معارف الهي موجب شد تا حجره نشين مدرسه علميه نيم آورد و صدر اصفهان شود و با فراگيري علم دين شعاع انوار تابناك اهل بيت(ع) را در اطرافش برافروزد.
مجتبي در سال 1361 با اينكه چهارده سال از بهار زندگي اش بيشتر نمي گذشت در حين تحصيل عازم جبهه هاي نور عليه ظلمت شد و در عمليات هاي خيبر و بدر شركت نمود و با ايثار و جانفشاني سهم خود را در پيروزي رزمندگان اسلام ايفا كرد.
اين مجاهد عزيز در عمليات بدر مجروح گشت و از اين رو بسيار تاسف مي خورد كه به درجه شهادت نايل نشده است. اما خداوند آرزوي ديرين او را برآورد و كليد باغ بهشت را به دستش سپرد تا سرانجام در ام القصر (منطقه فاو) به آرزوي قلبي خويش رسيد و به كاروان شهدا پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «مجتبي محمدي»، سال 1347 در دولت آباد متولد شد و در 10/7/1365 در منطقه فاو به شهادت رسيد.

 



مصدوميت سنگين وزن كشورمان را تهديد نمي كند
حضور قطعي سليمي در المپيك 2012 لندن

در شرايطي كه سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران خبر از مصدوميت بهداد سليمي و احتمال شركت نكردن وي در المپيك لندن مي دهد حسين رضازاده به عنوان رئيس فدراسيون وزنه برداري چنين اعتقادي ندارد و مي گويد بهداد مصدوم نشده و تنها يك مقدار درد در ناحيه زانو دارد كه اين درد هم به خاطر فشار تمرينات طبيعي است.
تيم ملي وزنه برداري ايران كه خود را براي حضور موفق در المپيك2012 لندن آماده مي كند در آخرين مراحل آماده سازي از پايان هفته گذشته اردوي تداركاتي خود را با حضور 8 وزنه بردار در بجنورد آغاز كرد.
اين اردو در حالي در بجنورد ادامه دارد كه اخبار خوشايندي از آن به گوش نمي رسد. از جمله اين خبرها كه مي تواند شوك بزرگي براي ورزش كشورمان محسوب شود، مصدوميت بهداد سليمي، وزنه بردار فوق سنگين و قوي ترين مرد جهان است.
كوروش باقري در خصوص اين خبر گفت: زانوي چپ بهداد سليمي از ناحيه كشكك مشكل پيدا كرده است و اين مصدوميت او را اذيت مي كند. در مجموع درد زانو در تمرينات براي سليمي مشكل ساز شده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه پزشكان در مورد مصدوميت سليمي چه تشخيصي داده اند، اظهار داشت: هنوز فرصت نشده است تا به پزشك مراجعه كند، اما زير نظر فيزيوتراپ كارهاي درماني را انجام مي دهد.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري در مورد اينكه سليمي تا چه اندازه براي رسيدن به المپيك 2012 لندن شانس دارد گفت: هرچه خدا بخواهد. وضعيت وي 50-50 است. اگر همين وضعيت ادامه داشته باشد و خداي ناكرده مصدوميتش پيشرفت كند امكان خط خوردنش از تركيب تيم ملي اعزامي به المپيك نيز وجود دارد.
رضازاده: نگران نباشيد
اما در اين ميان صحبت هاي حسين رضازاده به عنوان رئيس فدراسيون وزنه برداري هم در نوع خود جالب و شنيدني است. او در مورد مصدوميت سليمي مي گويد: پس از اين كه من هم شنيدم كه برخي از رسانه ها اعلام كرده اند كه بهداد مصدوم شده، با كوروش باقري صحبت كردم و او به من گفت كه چنين چيزي نيست و موضوع مصدوميت تنها برداشت رسانه ها است!
رضازاده ادامه داد: بهداد حتي قبل از اين كه به اردوي بجنورد برود نيز از ناحيه زانو احساس درد مي كرد، اما براساس تمرين ها و سبك كردن آن ها دوباره به شرايط ايده آل برمي گردد و اين موضوع در وزنه برداري خيلي طبيعي است. براي من هم زماني كه قهرمان بودم بارها اتفاق مي افتد.
رضازاده ادامه داد: در آخرين گزارشي كه امروز كوروش باقري به من داده، هيچ بحثي از مصدوميت نيست و وزنه برداران هم اكنون بدون هيچ مشكلي در حال تمرين هستند. البته ما بايد قبول كنيم كه در اردوي بجنورد فشار تمرين ها نسبت به قبل بيشتر شده و اين مسئله درد بچه ها را بيشتر مي كند، اما از 10روز آينده قرار است تمرينات سبك تر شود و بدن ها براي حضور در بازي هاي المپيك بازسازي مي شوند.
باقري بايد پاسخگو باشد
رئيس فدراسيون وزنه برداري با بيان اين كه هيچ نگراني در مورد بهداد سليمي و ساير وزنه برداران نيست، ادامه داد: اگر كوروش گفته كه رسيدن بهداد سليمي به المپيك قطعي نيست، خودش بايد پاسخگو باشد، اما من به عنوان رئيس فدراسيون مي گويم كه بهداد مشكلي ندارد و اين دردها هم براي او طبيعي است. همان طور كه اين دردها را بقيه وزنه برداران دارند.
رضازاده در پاسخ به اين سؤال كه گويا سرمربي تيم ملي مي خواسته با اين مسئله كمي بار فشار رواني را از دوش بهداد سليمي كم كند، ادامه داد: نه فكر نمي كنم كه اين طور باشد، البته خود كوروش بهتر مي تواند در اين زمينه توضيح بدهد، اما تيم ما براي موفقيت در المپيك آماده مي شود و بايد بدانيم كه وزنه برداران ما هم اكنون براي حضور در بازي هاي المپيك آماده مي شوند نه براي حضور در مسابقه هاي قهرماني كشور. بنابراين فشار زياد است و همه بايد حواسمان جمع تيم باشد.
سليمي: نمي خواهم المپيك را مفت از دست بدهم
وزنه بردار فوق سنگين تيم ملي كشورمان هم با اشاره به آسيب ديدگي اش گفت: تمرينات به صورت سنگين دنبال مي شود. تا جايي كه توان دارم روزهاي سنگين تمرين را سپري مي كنم و اميدوارم وضعيتم در هفته هاي آينده كه فشار تمرينات كم مي شود، بهتر شود.
بهداد سليمي در خصوص صحبت هاي كوروش باقري مبني بر احتمال نرسيدنش به المپيك و اينكه در مورد آيا به المپيك مي رسد يا خير چه احساسي دارد؛ گفت: اينجا ديگر احساس نقشي ندارد. المپيك جايي است كه نمي خواهم به راحتي و مفت آن را از دست بدهم. تمام تلاشم را مي كنم تا خود را به اين رقابت ها برسانم.
سليمي تأكيد كرد:اين روزها خيلي هم سبك تمرين نمي كنم اما حركاتي كه به زانويم فشار وارد مي كند را انجام نمي دهم. سعي و تلاشم را مي كنم تا ببينيم خدا چه مي خواهد. زيرنظر فيزيوتراپ مراحل درمانم را طي مي كنم و فعلاً در حال درمان و مداواي زانوي آسيب ديده ام هستم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود هفت پله اي ايران در تازه ترين رده بندي فيفا
فوتبال ايران در تازه ترين رده بندي فيفا كه ديروز منتشر شد صعودي هفت پله اي داشت. ايران كه روز شنبه موفق شد در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 با نتيجه يك بر صفر در تاشكند از سد ازبكستان بگذرد، در رده بندي ماه ژوئن با هفت پله صعود با 596 امتياز در رده 45 جهان قرار گرفت اما همچنان پس از ژاپن (822 امتياز)، استراليا (820 امتياز) و كره جنوبي (719 امتياز) در رده چهارم آسيا قرار دارد.اسپانيا در اين رده بندي همچنان با 1456 امتياز در صدر قرار دارد و اروگوئه براي نخستين بار در تاريخ در رده دوم برترين هاي جهان قرار گرفته است. آلمان، هلند و برزيل در رده هاي بعدي هستند.
جباري از اردوي تيم ملي كنار گذاشته شد
هافبك ملي پوش تيم فوتبال استقلال به علت مصدوميت از اردوي تيم ملي كنار گذاشته شد . مراحل آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان براي ديدار روز 23 خرداد برابر قطر از ديروز در حالي در كمپ تيم هاي ملي پيگيري شد كه مجتبي جباري در جمع ديگر بازيكنان حضور نداشت . والي زاده مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال كشورمان در خصوص غيبت اين بازيكن گفت: در آخرين معاينات پزشكي كه روي جباري انجام شد مشخص شد كه اين بازيكن شرايط همراهي با تيم ملي را ندارد و به همين خاطر از جمع ملي پوشان براي ديدار با قطر خارج شد . وي همچنين در خصوص غيبت شماري از بازيكنان تيم ملي در تمرين گفت: به علت بيماري سرماخوردگي اين بازيكنان امروز(ديروز) با تيم ملي تمرين نمي كنند و زير نظر پزشك خواهند بود و در صورت بهبودي از فردا(امروز) در تمرينات تيم ملي شركت خواهند كرد.
معرفي اعضاي كادر فني و پزشك استقلال
اعضاي كادر فني و پزشك تيم فوتبال استقلال مشخص شدند.به دنبال انتخاب امير قلعه نويي به عنوان سرمربي تيم استقلال، ديروز اعضاي كادر فني اين تيم براي فصل آينده نيز مشخص و معرفي شدند.بر اين اساس مجيد صالح، ستار همداني، كريم بوستاني و ايمان عالمي به عنوان دستياران امير قلعه نويي انتخاب شدند. همچنين حميد بابازاده نيز به عنوان مربي دروازه بانان استقلال انتخاب شد.دكتر امين نوروزي نيز كه سابقه حضور چندين ساله به عنوان مسئول كادر پزشكي استقلال را بر عهده داشت، پس از يك سال دوري از اين تيم دوباره به استقلال بازگشت.
همچنين ميرشاد ماجدي، بازيكن اسبق استقلال پس از نشست با علي فتح الله زاده به عنوان سرپرست استقلال انتخاب شد. همچنين امير قلعه نويي ديروز با حضور در دفتر علي فتح الله زاده مديرعامل باشگاه استقلال قراردادش را با اين باشگاه امضا كرد . قرارداد قلعه نويي با استقلال براي يك فصل است. اين قرارداد به زودي در هيئت فوتبال تهران ثبت مي شود .
گردان به پرسپوليس پيوست
دروازه بان فصل گذشته تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان و عضو تيم ملي فوتبال ايران با قراردادي يكساله به تيم پرسپوليس پيوست. شهاب گردان دروازه بان ملي پوش كشورمان ديروز با حضور در هيات فوتبال استان تهران به طور رسمي به جمع سرخپوشان ملحق شد. با اين حساب به نظر مي رسد جدايي آسمير آودوكيچ دروازه بان فصل گذشته پرسپوليس هم از اين تيم قطعي شود.پيش از اين محمد قاضي، مهرداد پولادي، محمدرضا خانزاده و علي اسماعيل زاده قرارداد خود را با پرسپوليس ثبت كرده بودند. غلامرضا رضايي، حسين ماهيني و هادي نوروزي هم براي حضور در پرسپوليس با مديرعامل اين باشگاه به توافق رسيده اند.
اعلام فهرست مازاد استقلال
مدير عامل باشگاه استقلال در مورد آخرين وضعيت نقل و انتقالات اين باشگاه گفت: امروز(ديروز) با حنيف عمران زاده، آرش برهاني و ميلاد ميداودي براي فصل بعد به توافق رسيديم و با چند بازيكن ديگر هم مذاكره كرده ايم.علي فتح الله زاده در مورد آندرانيك تيموريان نيز گفت: شنيده ام كه تيموريان را يك تيم قطري مي خواهد. اگر اين بازيكن در ايران بماند قطعا براي استقلال بازي خواهد كرد اما اگر به خارج برود كه ديگر بحثش جداست.فتح الله زاده با بيان اينكه فهرست مازاد بازيكنان استقلال فردا (امروز)و پس از برگزاري جلسه با اميرقلعه نويي اعلام خواهد شد در مورد وضعيت سيدمهدي رحمتي گفت: رحمتي دستيار مديرعامل در نقل و انتقالات است و به او گفته ام اگر بازيكني را كه مي خواهيم به استقلال نياورد نصف پولش را نخواهم داد(خنده). با اين حال رحمتي در فهرست قلعه نويي هست و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
قرارداد 2 ساله مدافع ذوب آهن با سپاهان
علي احمدي مدافع فصل پيش تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با عقد قراردادي رسمي به تيم سپاهان اصفهان پيوست. علي احمدي، مدافع فصل گذشته تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان پس از مذاكره با مديران باشگاه سپاهان و تاييد هيئت مديره اين باشگاه، براي دو فصل به جمع زردپوشان اصفهاني پيوست. قرارداد اين مدافع در هيئت فوتبال اصفهان هم ثبت شد. سپاهان پيش از اين محمد غلامي،محمد باقر صادقي ومحسن ايران نژاد را به طور رسمي به خدمت گرفته بود.

 



مصدوميت شديد ملي پوش جودو در اردوي روسيه
رودكي در آستانه از دست دادن المپيك

جودوكار سنگين وزن تيم ملي ايران شايد بازي هاي المپيك لندن را به دليل آسيب ديدگي شديد از دست بدهد.
محمدرضا رودكي جودوكار 100+ كيلوگرم ايران كه توانست در اين وزن سهميه حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن را كسب كند، به دليل آسيب ديدگي شديد از ناحيه زانو، شايد حضور در اين رقابت ها را از دست بدهد.
ملي پوش سنگين وزن ايران در جريان آخرين روز اردوي مشترك در روسيه از ناحيه زانوي پاي چپ دچار آسيب ديدگي شديد شد و پس از بازگشت به ايران از وي ام آر آي گرفته شد كه ديروز نظر اوليه پزشكان درباره ام آر آي اعلام شد. در اين نظر مشخص شد كه عضله چهار سر زانوي رودكي تا 90 درصد پاره است و نياز به پيوند دارد. طبق گفته پزشكان پاي وي مدت 45 روز بايد در آتل بوده و حدود سه ماه هم نمي تواند تمرينات جودو انجام دهد. البته اين تشخيص اوليه است و پزشكان و مسئولان فدراسيون جودو در تلاش هستند تا راهي براي برطرف كردن اين مشكل و حضور رودكي در المپيك بيابند.
در جودو، سهميه حضور در بازي هاي المپيك را به ورزشكار مي دهند و بايد منتظر ماند و ديد كه وضعيت رودكي چطور مي شود.

 



گردهمايي بزرگان فوتبال اروپا براي قهرماني جام چهاردهم

چهاردهمين دوره رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي اروپا از فردا (جمعه) با حضور 16تيم برتر قاره در 4 گروه 4تيمي به ميزباني دو كشور لهستان و اوكراين آغاز مي شود و تا 11تير با شناخت تيم قهرمان ادامه پيدا مي كند.
از دو سال قبل تيم هاي راه يافته به اين جام در كنار اوكراين و لهستان، ميزبانان مشترك پيكارها، براي حضوري شايسته در اين مسابقات كه پس از جام جهاني، مهمترين رويداد فوتبال جهان محسوب مي شود، تلاش خود را آغاز كردند.
گذر از مراحل سخت و دشوار دور مقدماتي، سبب شد تيم هايي كه به «آوردگاه اوكراين و لهستان» مي رسند در بالاترين سطح كيفي قرار داشته و مدعي فتح جام باشند. از اين رو برخي از كارشناسان باور دارند خيلي از تيم هاي حاضر در يورو 2012 صاحب بخت قهرماني هستند و هيچ تيمي از پيش بازنده نيست.
با اين حال در آستانه شروع جام، بازار پيش بيني ها در مورد بيشترين بخت قهرماني تيم ها داغ است. برهمين اساس هم اكنون عمده نگاه ها در اين زمينه متوجه تيم ملي آلمان است. ژرمن ها كه با سه قهرماني در اين جام در سال هاي 1972، 1980 و 1996 صاحب بيشترين تعداد قهرماني هستند، پس از درخشش در رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي با استفاده از تيمي جوان و جوياي نام، اكنون تيمي در اختيار دارند كه علاوه بر خصلت جواني، صاحب تجربه كافي براي در اختيار گرفتن جام برخوردار است.
ژرمن ها كه تحت هدايت يواخيم لو، مربي صاحب سبك خود به تيمي با فوتبال هجومي تبديل شده اند، براي رسيدن به آنچه ماه ها در انتظارش هستند، بايد ابتدا از سد حريفان بسيار دشوار در گروه دوم (گروه مرگ) يعني پرتغال، دانمارك و هلند گذر كرده و خود را به دور حذفي برسانند تا به تدريج به فتح جام نزديك و اميدوار شوند.
در كنار آلمان، تحليلگران زيادي همچنين بخت قهرماني زيادي براي اسپانيا قائل شده اند. ماتادورها كه دو سال قبل قهرماني جام جهاني را كسب كردند، در سال 2008 كه اين پيكارها در سوئيس و اتريش انجام شد، با استفاده از ستارگان نامدار خود قهرماني را از آن خود كردند.
اين تيم كه تحت هدايت ويسنته دل بوسكه در چهار سال گذشته همواره درخشيده، اكنون در وضعيتي قرار دارد كه تحليلگران را بر آن داشته تا از آن به عنوان مدعي فتح مجدد نام ببرند.
در كنار اين دو رقيب، تيم هاي ديگري همچون ايتاليا، فرانسه، انگليس، پرتغال و هلند نيز حضور دارند كه هر يك صاحب بخت برشمرده مي شوند. لاجوردي پوشان كه در پيكارهاي آفريقاي جنوبي، ناكام بزرگ لقب گرفتند، اكنون تحت هدايت پراندلي گام به اين مسابقات مي گذارند اگرچه با حاشيه هاي زيادي مواجه هستند.
فرانسه نيز با لوران بلان در دو سال گذشته حرف هاي زيادي براي گفتن داشته و اكنون با تيمي متفاوت قدم به جام مي گذارد. انگليس تيم مرموز اين مسابقات است زيرا در فاصله كم تا شروع اين جام صاحب مربي مجربي همچون روي هاجسن شده است. اتفاق تلخ روي داده در اردوي اين تيم، مصدوميت تني چند از بازيكنان نامدار و كليدي و در نتيجه دور ماندن از يورو 2012 است.
همچنين پرتغال با هدايت پائولو بنتو و هلند، فيناليست جام جهاني با هدايت فان مارويك حرف هايي براي گفتن در جام ملت ها خواهند داشت.
گروه بندي جام ملت هاي اروپا:
گروه اول: لهستان، يونان، روسيه، جمهوري چك
گروه دوم: هلند، دانمارك، آلمان، پرتغال
گروه سوم: اسپانيا، ايتاليا، ايرلند، كرواسي
گروه چهارم: اوكراين، سوئد، فرانسه، انگليس
برنامه ديدارهاي روز اول:
جمعه 19/3/91
¤ لهستان- يونان (ساعت 30:20 به وقت تهران)
¤ روسيه- جمهوري چك (ساعت 15:23 به وقت تهران)

 



صربستان اميدهاي ايران را زنده نگه داشت
سرنوشت تيم هاي آسيايي بهم گره خورد

چهارمين روز مسابقات واليبال قهرماني آسيا در حالي به پايان رسيد كه تعيين يكي از سهميه ها به واسطه موقعيت صربستان تا حدي مشخص شده اما براي تعيين ديگر سهميه المپيك تيم هاي آسيايي وضعيت مبهم و پيچيده اي دارند.
چهارمين روز رقابت هاي انتخابي المپيك واليبال با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد و تيمهاي صربستان، ايران، كره جنوبي و چين مقابل حريفان خود به برتري دست يافتند.
در نخستين بازي ديروز تيم ملي واليبال ايران به مصاف تيم نه چندان قدرتمند پورتوريكو كه از منطقه كارائيب در اين رقابت ها شركت كرده بود، رفت. ملي پوشان واليبال ايران با ارائه نمايشي نه چندان قدرتمندانه با نتيجه 3 بر يك و امتيازهاي 26 ـ 24 ، 25 ـ 16 ، 22 ـ 25 و 25 ـ 20 حريف خود را شكست دادند و با 8 امتياز در رده سوم جدول اين مسابقه ها قرار گرفتند تا همچنان ايران به كسب سهميه المپيك اميدوار باشد.
در يكي از حساس ترين بازي هاي ديروز استراليا و صربستان براي تعيين صدرنشين جدول رده بندي در برابر هم صف آرايي كردند. اين دو تيم هر سه بازي نخست خود را با پيروزي قاطعانه سه بر صفر پشت سر گذاشته بودند. صربستان در يك نمايش مقتدرانه با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي 25 ـ 18 ، 25 ـ 19 و 25 ـ 18 استراليا را در هم كوبيد تا براي تمام مدعيان قهرماني در رقابت ها خط و نشان كشيده باشد و به يك قدمي المپيك برسد. ضمن اينكه رقم خوردن اين نتيجه و پيروزي صربستان برابراستراليا، شرايط را براي تيم ملي ايران بهتر كرد هرچند كه استراليا همچنان با يك اختلاف امتياز بيشتر نسبت به ايران در رده دوم جدول قرار دارد و تيم ايران سوم است.
شكست تيم ملي ايران مقابل استراليا ، با توجه به اينكه بهترين تيم آسيايي مسابقات سهميه بازي هاي المپيك را كسب مي كند، مي توانست موقعيت ايران را تحت تاثير قرار دهد اما باخت استراليا در ديدار ديروز برابر صربستان اين خطر را تا حدي كاهش داد.
در سومين بازي ديروز كره جنوبي موفق شد با پيروزي برابر ونزوئلا نخستين برد خود را در اين رقابت ها تجربه كند. كره اين مسابقه را با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي 27 ـ 25 ، 25 ـ 22 و 25 ـ 15 به سود خود تمام كرد و با 4 امتياز در رده ششم جدول اين مسابقه ها قرار گرفت. اما در يكي از مهم ترين بازي هاي ديروز دو تيم مدعي چين و ژاپن برابر هم به ميدان رفتند. چين در اين مسابقه با نتيجه 3 بر يك و امتيازهاي 25ـ 19 ، 25 ـ 27 ، 25 ـ 18 و 25-18 بازي را به سود خود تمام كرد تا از كورس مدعيان كسب سهميه جا نماند.اين دومين باخت ژاپن در اين مسابقات بود.
جدول رده بندي رقابت هاي انتخابي المپيك واليبال در پايان روز چهارم:1ـ صربستان 12 امتياز،2ـ استراليا 9 امتياز،3ـ ايران 8 امتياز،4ـ چين 7 امتياز،5ـ ژاپن 5 امتياز،6ـ كره جنوبي 4 امتياز،7ـ ونزوئلا 3 امتيازو8ـ پورتوريكو بدون امتياز

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در پايان جلسه كميته فني فدراسيون جودو عطاالله عباس نژاد به عنوان سرمربي تيم ملي جوانان، احمد كاظمي به عنوان سرمربي تيم ملي نوجوانان و مريم بهاروندي به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان بانوان انتخاب شد.
¤ تيم منتخب واليبال دانش آموزان گلستان كه به عنوان نماينده مدارس ايران در مسابقات جهاني مدارس (ISF) حضور دارد موفق شد پس از غلبه بر تيم هاي دانمارك و صربستان با برتري مقابل هلند در مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات جهاني واليبال دانش آموزي، راهي مرحله بعد شود.
¤ پس از برگزاري اردوي 10 روزه در تركيه سرانجام نجمه آبتين، سارا اسدي، زهرا دهقان و مريم محمودي براي حضور در مسابقات كسب سهميه المپيك كه به ميزباني آمريكا برگزار مي شود انتخاب شدند.
¤ تيم ملي تكواندو كشورمان در ادامه اردوي تداركاتي خود در كره جنوبي امروز به ديدار تيم منتخب ارتش كره جنوبي مي رود.
¤ مسابقه هاي بين المللي آب هاي آرام در رده سني زير 23 سال از فردا در شرايطي در درياچه كمنادر بوخوم آلمان آغاز خواهد شد كه تيم جوانان آب هاي آرام كشورمان با تركيب 12 قايقران بانو و 6 قايقران مرد در اين مسابقه ها شركت مي كند.
¤ اولين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي دو و ميداني معلولان (متصل به اعزام به رقابت هاي بين المللي 2012 آلمان) از 20 تا 29 خرداد ماه در تهران برگزار مي شود.
 

 



درمسابقات بين المللي اتريش اتفاق افتاد
خودداري تكواندوكار زنجاني از رويارويي با ورزشكار رژيم صهيونيستي

زنجان -خبرنگاركيهان:
با كسب 9 مدال رنگارنگ توسط تكواندوكاران زنجاني، جمهوري اسلامي ايران به عنوان دومي مسابقات بين المللي اتريش دست يافت.
براساس اين گزارش رقابتها در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان و جوانان - بزرگسالان بانوان و آقايان برگزار شد كه در بخش نوجوانان تيم زنجان و در بخش جوانان و بزرگسالان تيم مازندران به نمايندگي از كشورمان حضور يافته بود.
دراين مسابقات ورزشكاران زنجاني بازي مهيج و زيبايي را به نمايش گذاشتند و توانستند به 5 مدال طلا و 3مدال نقره دست يابند و درسكوي نخست رده نوجوانان اين مسابقات بايستند.
مسابقات بين المللي با حضور 132 تيم درجريان بود كه آرش صلاحي نژاد در وزن دوم، صادق موسوي در وزن هشتم، ميرمهدي لباس دوز در وزن هفتم، مهدي رفيعي در وزن نهم و ميثم ابراهيمي پس از انجام هفت ديدار در وزن ششم به 5 مدال طلا دست يافتند و عارف شادمهر در وزن دهم، امين احمدي در وزن چهارم و حميدرضا حيدري با شكست درمقابل هم تيمي خود «مهدي رفيعي» در وزن نهم، به 3 مدال نقره رسيدند.
كسب 8 مدال تنها توسط تيم زنجان منجر شد تا امتياز كشورمان ارتقاء پيدا كند و در مجموعه رده هاي سني درهر دو بخش بانوان و آقايان كشورمان پس از فرانسه در سكوي دوم اين رقابتها بايستد و كشور سوئد پس از ايران سوم شود.
لازم به ذكر است كه «حميدرضا افشاري» در وزن اول رده جوانان - بزرگسالان پس از كسب سه پيروزي در سه ديدار صورت گرفته به مرحله نيمه نهايي راه يافت.
دراين مرحله حريف افشاري بازيكن رژيم صهيونيستي بود كه اين دلاور مرد براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين از بازي با اين حريف صرف نظر، و مدال برنز اين مسابقات را كسب كرد.
مسابقات بين المللي با حضور 46 كشور و 1300 شركت كننده سيزدهم و چهاردهم خرداد ماه برگزار شد و تيم زنجان به نمايندگي از كشورمان در رده نوجوانان به 5 طلا و 3نقره رسيد و در رده خود به مقام قهرماني رسيد و در مجموعه رده هاي سني پس از فرانسه جمهوري اسلامي ايران دوم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14