(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 خرداد 1391 - شماره 20226

چمران: طرح تفصيلي تهران تعليق بردار نيست
موافقت رئيس جمهور با استخدام 25 هزار نيروي جديد در وزارت بهداشت
كشف 95 كيلوگرم مواد مخدر در باك سوخت خودرو نيسان
جمعيت هلال احمر: دهمين پايگاه امداد هوايي در كشور افتتاح شد
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: 23 استان كشور درگير پديده گردوخاك هستند
نصب بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي ايران بر فراز تهران
احداث اولين پياده راه استاندارد در مسير بام تهران
سرهنگ واعظي نژاد: فارغ التحصيلان تربيت معلم در آموزش و پرورش سربازي مي كنند
زورگير خشن حين سرقت انگشت مالباخته را قطع كرد
بهره برداري از نخستين كارخانه توليد برق از زباله
تصادف زنجيره اي در بزرگراه همت
ارتباط 1600 مشترك تلفن ثابت در تهران قطع شد
عضو معزول شوراي شهر نايب رئيس شد
150ميليون بچه ماهي وارد درياي خزر شدند
حوادث كوتاه از كشور
اطفاي حريق عمدي در پارك جنگلي چيتگر



چمران: طرح تفصيلي تهران تعليق بردار نيست

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هرگونه شايعه درباره تعليق طرح تفصيلي تهران را رد كرد وگفت: اين موضوع يك كذب محض است و با حمايت همه جانبه وزارت راه و شهرسازي، شوراي اسلامي شهر و شهرداري به طور مؤثر اجرا مي شود.
مهدي چمران در مصاحبه با راديو اقتصاد افزود: طرح تفصيلي تهران اصلاً تعليق بردار و محدود به زمان خاصي نيست، بلكه راهبردهاي اجرايي را در شهر تهران مشخص كرده است و طرحي كاربردي محسوب مي شود.
وي گفت: اين طرح كه حاصل كارشناسي گسترده در كشور است، نه براي بيست سال و نه براي بيش از آن محدوديتي ندارد بلكه شهر تهران هم مانند شهرهاي داراي برنامه مديريتي جامع در كشورهاي پيشرفته صاحب طرح تفصيلي شده است.
چمران با تكذيب مجدد هرگونه تعليق در اجراي طرح تفصيلي افزود: اين شايعه ها كار كساني است كه مي خواهند بازار مسكن را دچار اختلال كنند و به دنبال منافع شخصي خود هستند و من اعلام مي كنم اين طرح با قدرت و جديت بيشتر روند اجرايي خود را طي مي كند.

 



موافقت رئيس جمهور با استخدام 25 هزار نيروي جديد در وزارت بهداشت

 



كشف 95 كيلوگرم مواد مخدر در باك سوخت خودرو نيسان

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
با هوشياري ماموران پليس، 80 كيلوگرم ترياك و 5/1 كيلوگرم هروئين جاسازي شده از درون باك گاز مايع CNG يك دستگاه وانت نيسان كشف و ضبط شد.
جانشين فرمانده انتظامي لرستان با اعلام اين خبر گفت: محموله قاچاق مواد مخدر به طرز ماهرانه اي در داخل مخزن گاز مايع خودرو جاسازي شده بود كه در ايست و بازرسي محور دورود- خرم آباد كشف و ضبط شد.
سرهنگ غلامعباس غلامزاده افزود: 7 نفر از اعضاي اين باند كه مواد مخدر را از شرق كشور تهيه كرده بودند و قصد توزيع آن در لرستان را داشتند دستگير شدند كه متهمان همراه با مواد مخدر مكشوفه، نيسان حامل مواد مخدر و يك دستگاه زانتيا متعلق به آنان تحويل مقام قضايي شدند.
جانشين فرمانده انتظامي لرستان گفت: از ابتداي امسال تاكنون تعداد 12 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در لرستان متلاشي شده كه 662 نفر اعضاي اين باندها دستگير شدند و 348 كيلوگرم مواد مخدر از آنان كشف و ضبط شد كه ميزان كشفيات در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزايش داشته است.

 



جمعيت هلال احمر: دهمين پايگاه امداد هوايي در كشور افتتاح شد

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از افتتاح دهمين پايگاه امداد هوايي هلال احمر كشور در استان گلستان خبر داد.
محمود مظفر در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: دهمين پايگاه امداد هوايي جمعيت هلال احمر كشور در استان گلستان افتتاح مي شود.
وي افزود: اين پايگاه امداد هوايي در استان گلستان با استقرار بالگرد امدادي استان هاي همجوار خود از جمله خراسان شمالي و سمنان را نيز پوشش مي دهد.
مظفر با اشاره به اينكه تا پايان سال حاري پايگاه هاي امداد هوايي ديگري از جمله در آذربايجان غربي تكميل و افتتاح مي شود، خاطرنشان كرد: در دهمين پايگاه امداد هوايي هلال احمر در استان گلستان يك بالگرد 17MIL با ظرفيت جابه جايي 20 نفر و حمل 5/4 تن محموله مستقر مي شود.

 



رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: 23 استان كشور درگير پديده گردوخاك هستند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه 23 استان كشور درگير موضوع پديده گردوخاك هستند، از ارسال نامه گله آميز ايران به طرف عراقي خود در خصوص برخورد با كانون هاي گردوغبار در اين كشور خبر داد.
مهندس محمدجواد محمدي زاده، ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه 17 كشور در منطقه ما متاثر از پديده ريز گردها هستند گفت: علاوه بر ايران، كشورهاي منطقه نيز با اين پديده مواجهند و اين در حالي است كه تنها 10 درصد مشكل گرد وخاك متعلق به داخل كشور و حدود 90 درصد مربوط به خارج از كشور است.
وي با اشاره به اينكه هنوز هم برخي تالاب هاي ما توليد ريزگرد مي كنند افزود: براساس توافق صورت گرفته با سازمان جنگل ها عمليات مالچ پاشي براي 150 هزار هكتار از عرصه هاي بياباني كشور كه جزو كانون هاي گردوخاك هستند امسال اجرايي مي شوند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از اختصاص بودجه يك ميليارد دلاري براي مهار آبهاي سطحي درياچه اروميه، احياي تالاب ها و مهار ريزگردها خبر داد و گفت: عمليات مالچ پاشي و تثبيت شن هاي روان به طور جدي در دستور كار قرار گرفته است به شكلي كه از سال گذشته اين عمليات 200 هزار هكتار از عرصه هاي استان خوزستان آغاز شده است.
محمدي زاده همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص خسارات سد سازي در كشور گفت: تنها راه حفاظت و صيانت از آب سدسازي نيست و در جلسه شوراي عالي آب كه با حضور رئيس جمهوري برگزار شد نيز هم توصيه دكتر احمدي نژاد و هم نظر سازمان حفاظت محيط زيست اين بود كه اگر بتوانيم آب را با عمليات آبخيزداري و آبخوان داري نگهداري و به لايه هاي زيرين زمين تزريق كرد قطعا از سدسازي بهتر است.

 



نصب بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي ايران بر فراز تهران

مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهر تهران گفت: عمليات اجرايي نصب بلندترين پايه براي بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي ايران بر فراز تهران در حال اجراست.
علي اصغر مونسان از عمليات اجرايي نصب قطعه يازدهم بلندترين پايه براي بزرگ ترين پرچم جمهوري اسلامي ايران بر فراز تهران خبر داد و اظهار كرد: اين پرچم بلندترين پرچم در كشور و سومين پرچم بلند جهان است كه با توجه به توپوگرافي محل نصب، در ارتفاع 210 متري به اهتزاز درمي آيد و با ارتفاع 1570 متر از سطح دريا رتبه نخست را در جهان دارد كه عمليات نصب آن توسط شركت توسعه فضاهاي فرهنگي در دست اجراست.
وي ادامه داد: اجراي پايه پرچمي با ارتفاع حدود 150متر، به مفهوم به اهتزاز درآوردن پارچه اي به ابعاد بيش از 42 در 24متر است. پرچم مورد نظر از پارچه مقاوم پلي استر تهيه شده كه به طور متعارف اين گونه پارچه ها وزني در حدود 300 گرم در هر مترمربع دارند كه براي يك پرچم 42 در 24 متري، وزن آن بالغ بر 200 كيلوگرم خواهد بود.
مونسان با بيان ا ينكه نوع سازه پايه پرچم مخروطي فولادي و ارتفاع پايه آن برابر 150متر است كه ظرف كمتر از 5 ماه از آغاز عمليات اجرايي به مرحله نصب رسيديم، گفت: طرح احداث برج پرچم، علاوه بر تكيه بر مفاهيمي از قبيل اداي احترام به پرچم و برافراشتگي آن با تكيه بر مذهب و فرهنگ نزد ملتها دلايل ديگري از جمله، استفاده از توان و دانش فني مهندسان كشور و نمايش اقتدار ملي آنها، نماد شهري و نماد مركز فرهنگي جهان اسلام را شامل مي شود كه اين پرچم رو به روي باغ موزه دفاع مقدس جنب بوستان طالقاني نصب مي شود.

 



احداث اولين پياده راه استاندارد در مسير بام تهران

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه يك اعلام كرد: با هدف استفاده بهينه از فضاهاي موجود در حاشيه معابر براي توسعه پياده راه هاي سبز شهري، اولين پياده راه استاندارد در شمال تهران احداث شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران، مهندس پوريا محمديان با بيان خبر فوق اظهار داشت: احداث فاز اول پياده راه مذكور حدفاصل خيابان اول تا 13 ولنجك به عنوان يك پياده راه جديد در مسير بام تهران به طول 800 متر اجرا شد.
وي با اشاره به اينكه مسير شمال به جنوب خيابان ولنجك داراي شيب زياد است و امكان وقوع حوادث ناگوار را تشديد مي كند افزود: جهت ساماندهي تردد خودروها حركت وسايل نقليه از خيابان ولنجك به سمت بلوار دانشجو هدايت شد و فضاي ايجاد شده با طراحي مارپيچ و فضاسازي مناسب به پياده راه اختصاص يافت.به گفته محمديان در ضلع شرقي اين مسير امكان پارك وسايل نقليه مجاز است كه محل پارك با قوس هاي مناسب در محل تقاطع شاخص سازي و مشخص شده است.

 



سرهنگ واعظي نژاد: فارغ التحصيلان تربيت معلم در آموزش و پرورش سربازي مي كنند

دانشجويان مراكز تربيت معلم كشور خدمت سربازي خود را در آموزش و پرورش مي گذرانند.
سرهنگ حجت الله واعظي نژاد معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي در گفت وگو با مهر با اشاره به ماده 7 وظيفه عمومي از ابقاي قانون معافيت فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم از خدمت وظيفه عمومي مصوب بيست و هفتم ارديبهشت سال 58 خبر داد و گفت: مسئولان مذكور در آن قانون پس از طي آموزش دوره مقدماتي، مابقي خدمت مقرر در قانون را در آموزش و پرورش انجام خواهند داد.
وي افزود: براساس قانون معافيت مراكز تربيت معلم، از تاريخ تصويب قانون تمامي فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم به موجب مقررات مربوط، فرد متعهد به انجام حداقل پنج سال خدمت در آموزش و پرورش شده و پس از گذراندن دوره مقدماتي آموزش نظامي و ايفاي تعهد از انجام دوره خدمت ضرورت در زمان صلح معاف هستند.
به گفته وي، هر موردي كه غير از اين قانون در مورد خدمت فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم اعلام شود، صحت ندارد.
بنابراين گزارش، چندي پيش حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در نامه اي به ستاد كل نيروهاي مسلح خواستار لحاظ كردن دوره آموزش دانشجويان مراكز تربيت معلم به عنوان دوره خدمت ضرورت شده بود.

 



زورگير خشن حين سرقت انگشت مالباخته را قطع كرد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
زورگير خشن كه حين سرقت انگشت مالباخته را قطع كرده بود توسط ماموران آگاهي كرمانشاه دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي كرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: فرد دستگير شده با زورگيري و قطع انگشتان شهروند كرجي، مبلغ 250ميليون ريال وجوه نقد و طلاجات وي را به سرقت برده بود. سرتيپ كريم كشوري تصريح كرد: با ارجاع يك فقره پرونده (نيابت قضايي) مبني بر زورگيري و سرقت در استان البرز، شعبه پنجم اداره آگاهي كرمانشاه موضوع را پيگيري كرد و در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد كه اواسط بهمن ماه سال گذشته 3 مرد جوان به زور و تهديد وارد منزل شاكي پرونده ساكن كرج شده و پس از ضرب و شتم و قطع يكي از انگشتان دست وي، وجوه نقد و طلاجات وي جمعاً به ارزش 250ميليون ريال را به سرقت برده اند.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه افزود: در ردزني هاي تخصصي پليس جهت دستگيري متهمان مشخص شد كه يكي از آنان در كرمانشاه سكونت دارد كه با كار اطلاعاتي گسترده ماموران، مخفيگاه وي در شهر كرمانشاه شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه و ضربتي متهم دستگير شد.
كشوري در خاتمه اظهار داشت: متهم در بازجويي هاي پليس، علاوه بر اعتراف به بزه انتسابي، از يك فقره زورگيري ديگر در كرمانشاه پرده برداشت. وي گفت متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي استان البرز شد.

 



مهرماه اجرايي مي شود
بهره برداري از نخستين كارخانه توليد برق از زباله

معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: مشكلات احداث نخستين كارخانه توليد برق از زباله حل شده و طي آخرين توافقات اين كارخانه اوايل مهرماه به بهره برداري مي رسد.
مجتبي عبداللهي با اشاره به آخرين وضعيت نخستين كارخانه تبديل زباله به انرژي برق گفت: كارخانه تبديل پسماند به انرژي برق در منطقه 4 با سيستم خازن در حال احداث است كه تكنولوژي آن از كشور ايتاليا وارد مي شود.
وي ادامه داد: مشكلات اين پروژه كه مربوط به وارداتي بودن تكنولوژي آن بود براساس آخرين توافقات با پيمانكار و سرمايه گذار حل شده است و تا پايان تابستان و يا اوائل مهرماه به بهره برداري مي رسد.
به گفته عبداللهي، ساخت دومين كارخانه نيز به منظور بهره برداري و استفاده بهينه از سرمايه هاي نهفته در دل شهر و كاهش مشكلات زيست محيطي، در منطقه كهريزك دنبال مي شود.
معاون شهردار تهران از بهره برداري دستگاه زباله سوز 300 تني تا پايان سال جاري خبر داد و به مهر گفت: اين دستگاه در حال آماده سازي است و تكنولوژي آن نيز از چين وارد شده است.

 



تصادف زنجيره اي در بزرگراه همت

رئيس پليس راهور تهران جزئيات تصادف زنجيره اي در بزرگراه همت را تشريح كرد.
سردار حسين رحيمي افزود: عصر سه شنبه در مسير شرق به غرب بزرگراه همت محدوده شهران يك دستگاه كاميون بادسان با 5 دستگاه خودرو سواري برخورد كرد.
وي با تكذيب برخي خبرها درخصوص هرگونه جراحت يا فوت بر اثر اين تصادف گفت: در اين تصادف يك دستگاه كاميونت بادسان به علت عدم رعايت فاصله طولي با 5 دستگاه خودرو سواري شامل 2 دستگاه پرايد، يك دستگاه پژو 206، يك دستگاه پژو پارس و يك دستگاه ال90 برخورد كرد.
رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اين كه اين تصادف زنجيره اي از نوع خسارتي بوده و خوشبختانه به هيچ يك از سرنشينان اين خودروها جراحتي وارد نشده است افزود: در پي اين حادثه ميله فرمان كاميونت بادسان شكسته شد كه اين امر موجب شد پليس مجبور شود با كمك يك دستگاه جرثقيل پليس راهور نسبت به انتقال اين كاميونت به كنار مسير و پس از آن به پاركينگ اقدام كند كه اين امر موجب بروز ترافيك مقطعي در اين بخش از بزرگراه همت شد.

 



به خاطر گودبرداري در يك مجتمع در حال احداث
ارتباط 1600 مشترك تلفن ثابت در تهران قطع شد

ارتباط تلفني 1600 مشترك يك مركز مخابراتي در تهران به علت عمليات گودبرداري در يك مجتمع در حال احداث قطع شد.
تلفن هاي 1600 مشترك مركز مخابرات ديالمه به علت گودبرداري نامناسب مجتمع در حال احداث قطع شده است كه پس از ريزش مجتمع در حال احداث كاركنان فني شبكه كابل شركت مخابرات استان تهران به محل اعزام و مشغول تعويض كابل ها شدند.
براساس اعلام شركت مخابرات تهران اين قطعي مربوط به تلفن هاي مشتركان داراي پيش شماره هاي 3312، 3344، 3350 الي 3352، 3354، 3355 و 3356 در محدوده پاساژ امام جواد(ع) و پاساژ محمد(ص) و ميرزا محمود وزير است حداكثر ظرف 72 ساعت آينده برطرف و ارتباط تلفني مشتركان برقرار خواهد شد.

 



عضو معزول شوراي شهر نايب رئيس شد

عضو معزول شوراي يكي از شهرهاي استان زنجان علاوه بر بازگشت به جمع اعضاي شورا به عنوان نايب رئيس شورا نيز انتخاب شد.
رئيس سابق شوراي اسلامي اين شهر طي روزهاي گذشته با بيان اينكه اين عضو شوراي اسلامي عليه فرماندار شكايتي را به مركز تسليم كرده است، اظهار داشت: براساس قانون در صورت قطعيت خروج عضو شورا از جلسات شوراي اسلامي، بايد رئيس شورا در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهد كه دخالت فرماندار در اين زمينه مشكل ساز شده است.
گفتني است، اين عضو شوراي شهر به دليل اشتغال همزمان در 2 شغل از جمله عضويت هيئت مديره كارخانه آسفالت از سمت خود عزل شده در صورتي كه اين عضو شورا پيشتر رسما از مديرعاملي شركت فوق استعفا كرده بود. با اين وجود پس از پيگيري هاي صورت گرفته از سوي عضو معزول شوراي شهر، وي علاوه بر بازگشت به جمع اعضاي شورا، به عنوان نايب رئيس نيز برگزيده شد.

 



150ميليون بچه ماهي وارد درياي خزر شدند

رشت- خبرنگار كيهان:
كار رهاسازي 150ميليون قطعه بچه ماهيان استخواني در رودخانه هاي منتهي به درياي خزر آغاز شد.
مديركل شيلات گيلان با اعلام اين خبر گفت: رهاسازي اين بچه ماهيان كه از گونه هاي سيم، سوف و سفيد هستند تا پايان خردادماه جاري ادامه دارد.
حجت سعيدي با بيان اينكه امسال 12درصد بيشتر از سال گذشته بچه ماهي استخواني در رودخانه هاي گيلان رها مي شود افزود: شيلات گيلان براي جلوگيري از انقراض نسل ماهيان استخواني درياي خزر همه ساله ميليون ها بچه ماهي را در آب بندانها و رودخانه هاي منتهي به درياي خزر رها مي كند.

 



حوادث كوتاه از كشور

گردش تلخ كاميون
برازجان - خبرنگار كيهان: انحراف يك دستگاه كاميون با هفت سرنشين از مسير اصلي جاده و پرت شدن به ته دره، موجب از بين رفتن جان يك زن و مصدوميت باقي سرنشينان شد.
پلمب واحد غيرمجاز
اصفهان - خبرنگار كيهان: يك واحد كارگاه غيرمجاز توليد و بسته بندي چيپس و برگه سيب زميني در باغي واقع در شرق اصفهان شناسايي و توقيف شد. در اين كارگاه با توجه به شرايط نامطلوب انبار، توليد و بسته بندي، نگهداري و نداشتن مجوزهاي بهداشتي محل و كارگران مشاغل، 20 حلب روغن مايع و مقادير زيادي محصول به صورت بسته بندي شده در پوشش هاي شفاف از جنس BOPP كشف شد.
مخربان محيط زيست دستگير شدند
رشت - خبرنگار كيهان: رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا از دستگيري تخريب كنندگان محيط زيست به دليل برداشت غيرقانوني شن و ماسه از پناهگاه حيات وحش لوندويل اين شهرستان خبر داد.
وي افزود: 3 دستگاه كاميون و يك دستگاه لودر كه براي برداشت شن و ماسه بدون مجوز و غيرقانوني وارد پناهگاه حيات وحش لوندويل شده بودند توسط عوامل يگان اجرايي محيط زيست توقيف شدند.
سانحه رانندگي 4 نفر را كشت
به گزارش ايرنا، در اثر وقوع تصادف ساعت 13و25 دقيقه بعدازظهر سه شنبه بين دو دستگاه خودروي سواري پرايد و پژو در محور قديم زرنديه - تهران، چهار نفر كشته و دو نفر زخمي شدند. افراد جان باخته در اين حادثه دو زن و دو مرد بودند كه دو كودك نيز زخمي و راهي بيمارستان شدند.
توقيف پژو حامل 1180 موبايل قاچاق
آوج - خبرنگار كيهان: از بازرسي از يك دستگاه پژو پارس توسط نيروي انتظامي تعداد 1180 دستگاه انواع تلفن هاي همراه قاچاق به ارزش تقريبي 50 ميليون ريال كشف و راننده آن دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.

 



اطفاي حريق عمدي در پارك جنگلي چيتگر

با تلاش آتش نشانان دو ايستگاه آتش سوزي پارك جنگلي چيتگر در همان لحظات اوليه مهار و خاموش شد.
بهرام علي بكي افسر آماده منطقه چهار در اين باره گفت: ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران ساعت 50/15 دقيقه عصر روز گذشته در جريان آتش سوزي پارك جنگلي چيتگر قرار گرفت و بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 30 و 76 را به محل حادثه در بزرگراه تهران -كرج مقابل ورودي پارك چيتگر اعزام كرد.
علي بكي گفت: براساس گفته شاهدان شخصي به صورت عمدي با بنزين اقدام به آتش زدن پارك كرده بود و درختان حاشيه پارك چيتگر در حال شعله ور شدن بود كه آتش نشانان اقدام به عمليات مهار شعله هاي آتش كردند و شخص خاطي را نيز تحويل مقامات انتظامي دادند.
وي خاطرنشان كرد: اقدام سريع و عمليات همه جانبه آتش نشانان در مهار شعله هاي آتش در همان لحظات اوليه مانع از آتش سوزي گسترده در پارك جنگلي چيتگر شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14