(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 خرداد 1391 - شماره 20230

يك ماشين براي جمع آوري زباله هاي شهر
امام جمعه بناب: ولي فقيه به ملل اسلامي آبرو و حيثيت بخشيد
ايران در كيهان
استقرار بالگرد امدادي دراردبيل
145 پايگاه فراغت در نيشابور مستقر شد
استقبال پرشور جوانان قزوين از اعتكاف
نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي: گنبدكاووس ظرفيت تبديل شدن به فرمانداري ويژه را دارد
رضايت مردم از عملكرد نيروي انتظامي استان همدان
افتتاح يك واحد صنعتي در شهرستان هشترود
بيش از 100 زنداني نيازمند غيربزهكار در البرزآزاد شدند
افزايش رشته هاي مهارتي فني و حرفه اي خوزستان
رئيس معزول بهزيستي طبس دوباره مدير شد
100 طرح كشاورزي در مهران تصويب شد
اشتغال به تحصيل دانش آموزان مازندراني در مدارس قرآني
انتصابات جديد در شهرستانها
هجوم ملخ ها به لوشان



يك ماشين براي جمع آوري زباله هاي شهر

«خور» با اينكه حدود دو هزار خانوار را در خود جاي داده است تنها يك دستگاه ماشين حمل زباله دارد كه سالانه حدود يك هزار و 500 تن پسماند خانگي را جمع آوري مي كند.
در همين خصوص شهردار خور با اعلام اينكه روزانه حدود چهار تن زباله در اين شهر توليد مي شود گفت: 85 درصد از اين زباله ها به صورت خشك بوده و حدود 30 درصد نيز خاك و نخاله هاي ساختماني است.
مهدي مقيمي با انتقاد از اينكه تنها با يك دستگاه ماشين پسماندهاي خانگي حدود دو هزار خانوار اين شهر جمع آوري مي شود، يادآور شد: به دليل نبود ماشين ديگري اكثر مواقع قادر به جمع آوري بموقع زباله ها نيستيم كه از جمله مشكلات اساسي شهرداري است.
بي شك تامين اعتبار از سوي منابع استاني و اختصاص دادن يك دستگاه ماشين مخصوص حمل زباله، از نيازهاي اصلي اين شهرستان است.
يكي از شهروندان در اين باره اظهار داشت: بسياري از مواقع اتفاق افتاده كه به مدت چند روز زباله ها در منازل باقي مي ماند كه جمع نكردن آنها آزاردهنده است.
شهروند ديگري به نبود سطل زباله در برخي نقاط شهر اشاره كرد و گفت: از شهرداري انتظار مي رود در محل هاي پرجمعيت شهر به نصب سطل زباله اقدام كند تا از ريختن آن در جوي آب و پراكندگي بر روي سطح زمين خودداري شود.
گفتني است در حال حاضر شهر خور فاقد ايستگاه انتقال زباله است و زباله هاي جمع آوري شده مستقيماً به پنج كيلومتري شرق اين شهر حمل و به صورت هفتگي با يك لايه خاك پوشش و دفن مي شود.
شهرستان خور و بيابانك با بيش از 24 هزار نفر جمعيت در 420 كيلومتري شرق اصفهان قرار دارد.
خور و بيابانك
خبرنگار كيهان

 



امام جمعه بناب: ولي فقيه به ملل اسلامي آبرو و حيثيت بخشيد

بناب- خبرنگاركيهان:
امام جمعه بناب گفت: رهبر معظم انقلاب ميراث گرانبهاي امام و شهدا را به نحو احسن پاسداري و مديريت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين «مصطفي باقري بنابي» در جمع مسئولان و قشرهاي مختلف مردم شهرستان بناب افزود: درحالي كه زمان ارتحال امام كشور در بحران بود و به واسطه تبعات جنگ، تحريم و محاصره و حضور بي امان شياطين در منطقه، فاجعه عظيمي كشور را تهديد مي كرد؛ ولي خداوند همان طور كه در قرآن هم وعده داده، اين نقيصه را در كشور جبران كرد.
وي اظهار داشت: بيدارگري امام خميني(ره) و بيدارگري انقلاب شما مردم ايران باعث شد كه امروز ملت ها يكي پس از ديگري از خواب غفلت بيدار شوند و اين بيداري تا قلب اروپا نيز سرايت كرده است و وعده هاي امام يكي پس از ديگري تحقق مي يابد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي بناب از «ولايت» به عنوان يك نعمت بزرگ الهي ياد كرد كه خداوند به مردم ايران داده است و افزود: ولايت توانسته همه را زير يك چتر نگه دارد و در سايه ولايت است كه نعمت ها را سرازير مي كند و ولايت است كه تفرقه ها را از بين مي برد و دستور صريح امام زمان(عج) است كه از دامن ولي فقيه دست برنداريد.
وي بيان كرد: تمام قدرت هاي غربي در بلاد اسلامي با تمام «سياستمداران» معامله و بده بستان مي كنند، ولي تنها دژ مستحكمي كه شياطين نمي توانند به آن نفوذ كنند و با آن معامله نمايند، دژ مستحكم «ولايت» است. چون ولايت ريشه در عاشورا دارد.
امام جمعه بناب با بيان اينكه مقام معظم رهبري انصافاً خلأ امام امت را پر كرد و جهاد عظيم و ميراث گرانبهاي امام و شهدا را به نحو عالي صيانت و مديريت كرد؛ گفت: ايشان در مقابل ستمگران عالم و در تمام صحنه هاي جهاني به ملل اسلامي آبرو و حيثيت داد و امروز ملل زنده جهان به رهبر شما با ديد غبطه نگاه مي كنند. لذا اين تأثيرگذاري و هويت را در خود حفظ كنيد.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از پايگاه اورژانس
اصفهان- خبرنگار كيهان: يكصد و هفتمين پايگاه اورژانس فوريت هاي پزشكي استان و سي و پنجمين پايگاه در شهرستان اصفهان با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون ريال و با حضور مدير كل مديريت بحران استان و رئيس مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي استان به بهره برداري رسيد.
اين پايگاه شهري با به كارگيري 6 نيروي تخصصي فوريت هاي پزشكي، يك دستگاه آمبولانس مجهز به ICU سيار و كليه تجهيزات تخصصي ثابت سازي، احياء قلبي ريوي و انتقال بيمار به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات اورژانس پيش بيمارستاني به امداد خواهان حوادث و بيماران اورژانسي است.
برداشت گندم
بادرود - خبرنگار كيهان: مدير مركز جهاد كشاورزي بادرود از آغاز برداشت گندم از سطح حدود 900 هكتار از مزارع گندم اين بخش خبر داد و گفت در سال زراعي جاري پيش بيني مي شود از هر هكتار به طور متوسط حدود 4 تن گندم برداشت شود كه در مجموع توليدي معادل 3600 تن خواهد بود.
وي كاهش توليد گندم را ناشي از فقدان بارش در فصل زمستان دانست.
توسعه بخش كشاورزي
خرامه- خبرنگار كيهان: فرماندار خرامه خواستار توجه جدي اعضاي كارگروه توسعه بخش كشاورزي شهرستان به شناخت ظرفيت ها و طرح هاي مناسب جهت توسعه اقتصاد شهرستان شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري خرامه داريوش دهقان در ششمين جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزي شهرستان خرامه اظهار داشت: كارگروه بايد به صورت تخصصي و علمي به طرح ها مطرح شده بپردازند و وضعيت كشاورزي شهرستان را به خوبي در اجراي برنامه در نظر بگيرند.
وي افزود: بايد با اجراي طرح هاي كشاورزي در زمينه توسعه اين بخش گام برداريم.
احداث مجتمع فرهنگي
سامان- خبرنگار كيهان: مديركل كميته امداد استان چهارمحال و بختياري از اختصاص 12 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي براي ساخت مجتمع فرهنگي تربيتي اردوگاه ثامن الحجج در سامان خبر داد.
ابوالقاسم رستگار افزود: اين مبلغ 50 درصد از اعتبار هزينه شده براي تكميل اين طرح است و پيش بيني مي شود امسال اين پروژه فرهنگي به بهره برداري برسد.
جمع آوري 6ميلياردي زكات
زرين شهر- خبرنگاركيهان: دبير ستاد احياي زكات لنجان در نشست ستاد احياي زكات اين شهر گفت: بالغ بر 4ميليارد ريال طي سال گذشته از كشاورزان لنجان زكات جمع آوري شد كه از اين مبلغ 40ميليون ريال آن به فقرا پرداخت و بقيه صرف طرح هاي عمراني شد. حجت الاسلام والمسلمين اكبري افزود: در شهرستان لنجان تعداد 23مسجد مشمول طرح پرداخت زكات شدند.
راه اندازي ايستگاه پايش آب
كرج- خبرنگاركيهان: سومين ايستگاه پايش مكانيزه آب رودخانه كرج در بخش آسارا نصب و راه اندازي شد. محسن محمدي سيرايي بخشدار آساراي كرج با بيان اين خبر گفت: در اين ايستگاه از سيستم هاي الكترونيكي نوين براي كنترل آلودگي آب رودخانه كرج به صورت آني استفاده مي شود.
وي افزود: ايستگاه پايش مكانيزه آب در محله آسارا قابليت شناسايي 13مورد آلودگي آب و گزارش لحظه اي آن از طريق مانيتور به مركز كنترل و پايش محيط زيست استان را دارد.
برگزاري همايش زبان شناسي
چناران- خبرنگاركيهان: رئيس اداره آموزش و پرورش چناران گفت: تقويت يادگيري زبان دوم در عين تقويت زبان اول (مادري) سرلوحه همگان بايد قرارگيرد.
حسين عباس زاده امامي در همايش زبان شناسي- آشنايي با يادگيري زبان اول و دوم- افزود: براساس تعاريف يونسكو يادگيري زبان دوم يكي از ملاك هاي باسوادي است.
وي اظهار كرد: وارد كردن يادگيري زبان دوم در مقطع ابتدايي بايد با انجام پژوهش صورت گيرد تا يادگيري زبان اول (مادري) را تحت تأثير قرار ندهد.
در اين همايش دبيران رشته هاي زبان انگليسي، ادبيات فارسي و عربي با تفاوت هاي زبان اول و دوم، مراحل يادگيري زبان دوم، عوامل تسلط بر زبان دوم، روش هاي تدريس زبان دوم توسط يكي از كارشناسان آموزش زبان انگليسي آشنا شدند.
تكميل مطالعات اوليه
بناب- خبرنگاركيهان: رئيس اداره حفاظت محيط زيست بناب از تكميل شدن مطالعات اوليه تالاب بين المللي «قره قشلاق» اين شهرستان خبرداد.
صياد لطفي در حاشيه جلسه شوراي اداري بناب گفت: تاكنون بيش از 20گونه انواع خزندگان، دوزيستان، آبزيان، حدود 20گونه پستاندار، بيش از 160گونه پرنده و تعداد زيادي از گياهان بويژه «گياهان دارويي» در اين تالاب شناسايي شده اند.
به گفته وي، تالاب بين المللي «قره قشلاق» به دليل دارا بودن تنوع زيستي بالا زيستگاه و محل تغذيه پليكان سفيد، زيستگاه زمستان گذراني «ميش مرغ» است.
خريد دانه روغني كلزا
بابل- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي بابل از خريد 224 تن دانه روغني كلزا از كشاورزان شهرستان بابل خبرداد.
مهندس مسعود غلامي گفت: سطح سبز كشت اين محصول در شهرستان بابل 140هكتار و سطح بيمه اين اراضي 114هكتار است.
تعريض جاده
آبادان- خبرنگاركيهان: شهردار آبادان گفت: 12ميليارد ريال براي تملك اراضي واقع در طرح بلوار ساحلي و بيش از 3ميليارد ريال نيز بابت تعريض جاده كشتارگاه به صاحبان املاك پرداخت شده است. محمودرضا شيرازي تصريح كرد: با تخريب و از بين رفتن معارض واقع در طرح تعريض اين خيابان كه اخيراً در شوراي نامگذاري به نام «خيابان شهداي هفت مهر» ناميده شده در اسرع وقت آسفالت و جدول گذاري آن انجام و به صورت بلواري جديد مورد استفاده شهروندان قرارخواهد گرفت.

 



استقرار بالگرد امدادي دراردبيل

اردبيل -خبرنگاركيهان:
معاون عمراني استاندار اردبيل گفت: با اخذ مجوزهاي لازم امسال بالگرد امدادي دراردبيل مستقر مي شود.
«ايرج بيگدلو» درجلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان اردبيل افزود: امسال آشيانه بالگرد با اختصاص اعتبار مورد نياز احداث شده و بالگرد امدادي در استان مستقر مي شود.
وي گفت: استان اردبيل بيشتر در مقابل رخدادهاي طبيعي مانند سيل، سرما، زلزله، تگرگ و طوفان تحت تاثير قرار مي گيرد و بنابر اين لازم است نسخه علاج بخشي براي كاهش بلاياي اين حوادث در استان تهيه شود.

 



145 پايگاه فراغت در نيشابور مستقر شد

نيشابور-خبرنگار كيهان:
همزمان با فصل تابستان و شروع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور 145 پايگاه اوقات فراغت را در سطح شهرستان داير كرد.
دبير اوقات فراغت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نيشابور با اعلام اين مطلب، فوق افزود: با برنامه ريزي مدون و تشكيل ستاد اوقات فراغت، برنامه هاي اوقات فراغت تابستان امسال در 30 آموزشگاه آزاد هنري و انجمن هاي هنري و 17 موسسه فرهنگي، هنري، موسسه قرآن و عترت و انجمن هاي فرهنگي برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين هادي حسين آبادي گفت: از تعداد 145 پايگاه، 89 پايگاه آن مستقر در كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، 11 پايگاه مستقر در كتابخانه هاي عمومي شهرستان، 2 پايگاه مجتمع امور هنري و يك پايگاه در مركز تربيت مدرس قرآن كريم است كه در كلاس هاي فرهنگي، هنري و كتابخانه ها اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سپري خواهد شد.
وي اظهار داشت: در اين مراكز هنرجويان به طور ميانگين در 30 رشته قرآني، فرهنگي و هنري آموزش هاي لازم را زير نظر اساتيد مجرب شهرستان فرا مي گيرند.
حسين آبادي اضافه كرد: امسال رشد پايگاه هاي اوقات فراغت نسبت به سال گذشته 27درصد بوده است.

 



استقبال پرشور جوانان قزوين از اعتكاف

قزوين- خبرنگاركيهان:
مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين گفت: 12هزارنفر در اين استان براي شركت در مراسم معنوي اعتكاف در 70مسجد ثبت نام كردند. كه بيشتر آنان را جوانان تشكيل مي دهند.
حجت الاسلام والمسلمين «علي نعمت اللهي» افزود: استقبال پرشور جوانان از سنت اعتكاف نشانگر گرايش عمومي نسل جوان به شعائر اسلامي و ارزش هاي متعالي دين اسلام است.
وي با بيان اينكه در ايام اعتكاف، انسان به جهاد با نفس، ماديات و جهان بيروني مي پردازد، اظهار داشت: انسان در اين 3روز با فاصله گرفتن از ماديات، پرداختن به معنويات و صيقل دادن روح خود، با دنياي جديدي آشنا مي شود كه مانند پرواز و تعالي روح است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: در فرهنگ اسلامي روي آوردن به اعتكاف، علاوه بر بهره برداري از فيض معنوي آن، جهاد مقدس نيز هست، زيرا اين مراسم عبادي- معنوي، نقش بسيار مهمي در رويارويي با نفوذ فرهنگ بيگانه ايفا مي كند.
مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين با اشاره به استقبال جوانان براي حضور در مراسم معنوي اعتكاف اضافه كرد: بيشتر معتكفان در استان كمتر از 40سال سن دارند كه در واقع 90درصد از معتكفان را قشر جوان تشكيل مي دهند و در اين بين استقبال زنان از اين مراسم بيش از مردان است به طوري كه 60درصد معتكفان زن و 40درصد مرد هستند.
«نعمت اللهي» با اشاره به اهميت مراسم اعتكاف در خودسازي انسان گفت: مراسم معنوي اعتكاف، عبادت جذابي است كه شامل روزه، نماز، راز و نياز و توقف در مسجد مي شود، از اين رو يك عبادت كامل محسوب شده كه در دل آن عبادت هاي مختلفي نهفته است.
وي يادآور شد: اعتكاف سنت حسنه اي است كه مورد تأكيد ائمه بوده است و بايد مورد توجه قرار گيرد و خوشبختانه در سال هاي اخير حضور هر چه بيشتر اقشار مختلف را در اين مراسم شاهد هستيم.
مراسم اعتكاف در 70مسجد در سطح استان قزوين برگزارشد.

 



نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي: گنبدكاووس ظرفيت تبديل شدن به فرمانداري ويژه را دارد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
شهرستان گنبدكاووس قابليت تبديل شدن به فرمانداري ويژه را دارد كه اگر اين موضوع به تصويب برسد هديه خوبي براي مردم اين شهرستان خواهد بود.
نماينده منتخب مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: استان گلستان استاني كاملا محروم است و با توجه به مطالعات آماري كه در توزيع منابع در كشور صورت گرفته به استان گلستان توجه كمتري شده است.
سليمان عباسي با اعلام اينكه فضاي اشتغالزايي در گلستان مطلوب نيست گفت: در تقسيمات كشوري بخش كشاورزي استان گلستان با وجودي كه به عنوان قطب كشاورزي محسوب مي شود، اما در توزيع منابع كشاورزي در كشور محروم واقع شده است. نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: با توجه به صنعت استان، توليد ثروت در اين منطقه مد نظر نمايندگان قرار خواهد گرفت و در اين راستا كارهاي مطالعاتي خوبي انجام شده كه مي تواند دفاع از حق و حقوق مردم استان را در سطح ملي به كار بسيار خوبي رقم بزند.
وي يادآور شد: بايد فضاي خوبي براي استان گلستان در اين دوره چهار ساله نمايندگي داشته باشيم كه سبب خوشنودي رهبر معظم انقلاب و مردم خوب استان گلستان باشد.

 



رضايت مردم از عملكرد نيروي انتظامي استان همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح همدان از پايين بودن درصد جرايم در نيروهاي مسلح استان خبرداد.
«محمد جعفر شهبازي» در همايش فرماندهان و رؤساي كلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي استان افزود: نيروهاي مسلح ما پاك، ارزشي و خدمتگزار بوده و به وظايف خود آشنا هستند و آن درصد كم جرايم نيز بيشتر ناشي از بي احتياطي ها و سهل انگاري ها است كه با كمي دقت به وقوع نخواهد پيوست.
وي با اعلام اينكه ميزان رضايت مندي مردم استان براساس آمار دقيق از عملكرد نيروي انتظامي بالا بوده و بين رتبه سوم تا ششم كشور قراردارد، افزود: مأموران انتظامي بايد به نكاتي مانند اخذ رضايت مشروط از شاكي، رعايت حق و حقوق متهم پس از جلب، نادرست بودن خواستن شهود و مطلع از شاكي و استفاده غيرمجاز از اموال توقيفي در اختيار دولت، توجه بسيار داشته باشند تا بعدها منجر به شكايت از مأمور نشود.
«شهبازي» يادآور شد: نحوه تنظيم گزارش توسط مأموران بايد بسيار دقيق باشد چرا كه گزارش مأمور پيش زمينه كار قضاوت است.
در اين همايش فرمانده انتظامي استان همدان، اظهار داشت: طي يك و نيم ماه گذشته از سال 91، نيروي انتظامي استان قدم هاي محكمي در حوزه هاي مختلف برداشته به طوري كه در مبارزه با مواد مخدر 450درصد افزايش كشفيات روي داده است.
سرتيپ پاسدار مهدي معصوم بيگي افزود: همچنين برخورد با مزاحمين نواميس و اراذل و اوباش طي 45روز گذشته از سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 14 درصد رشد نشان مي دهد.

 



با حضور استاندار آذربايجان شرقي انجام شد
افتتاح يك واحد صنعتي در شهرستان هشترود

هشترود- خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار آذربايجان شرقي يك واحد توليد قطعات خودرو در شهرك صنعتي هشترود به بهره برداري رسيد.
اين واحد توليدي كه در زمينه توليد و مونتاژ انواع سوئيچ هاي مختلط خودرو فعاليت مي كند در زميني به مساحت 9هزار مترمربع اجرا شده و قادر است روزانه 600عدد از اين سوئيچ ها را توليد كند.
به گزارش خبرنگار كيهان اين واحد با سرمايه گذاري 18ميليارد ريالي بخش خصوصي بدون استفاده از تسهيلات بانكي، اجرا شده و با بهره برداري از آن براي 25نفر به طور مستقيم شغل ايجاد شده است و با اجراي طرح توسعه اين واحد زمينه اشتغال زايي 300نفر فراهم خواهد شد.
همچنين با حضور استاندار عمليات اجرايي معدن طلا و كارخانه فرآوري كاوشگران بسيط هشترود آغاز شد.
محدوده اكتشافي معدن پلي متال بسيط در 40كيلومتري غرب هشترود و در مجاورت روستاي بسيط قرار دارد و براي عمليات اكتشاف، نمونه برداري و ساخت ابنيه آن تاكنون 25ميليارد ريال هزينه شده است و با بهره برداري از اين معدن در هر فاز آن براي 187 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد خواهد شد.

 



بيش از 100 زنداني نيازمند غيربزهكار در البرزآزاد شدند

كرج- خبرنگار كيهان:
به منظور تحقق مصوبات سفرهاي رياست جمهوري به استان البرز تعداد يكصد و يازده زنداني نيازمند غيربزهكار آزاد شدند.
مديركل كميته امداد امام خميني استان البرز با بيان اين مطلب افزود: براي آزادي اين افراد رقمي معادل 23 ميليارد ريال پرداخت شده است. البته زندانيان آزاد شده جزو افراد نيازمندي بودند كه به خاطر عدم پرداخت ديه به زندان محكوم شده بودند.
علي سالاركيا با بيان اينكه كمك به زندانيان ديون مالي غيربزهكار آثار مثبت اقتصادي و فرهنگي در خانواده هايشان و جامعه دارد گفت: كميته امداد امام خميني با ارائه تسهيلات قرض الحسنه با اقساط بلندمدت و مذاكره با شكات به جهت گذشت و تخفيف بخشي از طلب آنان و با كمك خيرين براي تحقق اين امر مقدس تلاش مي كند.

 



افزايش رشته هاي مهارتي فني و حرفه اي خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره آموزش و پژوهش فني و حرفه اي خوزستان از افزايش رشته هاي مهارتي فني و حرفه اي خوزستان درسال جاري خبر داد.
غلامرضا محمدپور با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در راستاي سند راهبردي فني و حرفه اي و حركت به سمت تكنولوژي روز موردنياز بازار كار و با هدف تقويت آموزش هاي فني و حرفه اي درسال جاري حرفه هاي آموزشي جديدي به مجموع مهارت هاي فني و حرفه اي در خوزستان افزوده مي شود.
وي افزود:با افزايش حرفه هاي جديد در سطح استان زمينه تامين و تربيت نيروي كار ماهر و نيمه ماهر موردنياز بخش هاي مختلف صنعتي، كشاورزي و خدماتي خوزستان فراهم شده و در ارتقا مهارت فني جامعه موثر است.
رئيس اداره آموزش و پژوهش فني و حرفه اي خوزستان، حرفه هاي جديد را شامل پرورش ماهيان سردآبي در شهرستان ايذه، پرورش ماهيان گرم آبي در مركز خرمشهر، پخت نان به روش غيرمستقيم و مكاترونيك در مركز امام علي(ع) شهرستان اهواز و حرفه VPUC در مراكز غدير اهواز و برادران آبادان عنوان كرد.
محمدپور گفت: اين كارگاه ها براساس استاندارد آموزش بين المللي تجهيز و راه اندازي خواهند شد.

 



رئيس معزول بهزيستي طبس دوباره مدير شد

طبس- خبرنگار كيهان:
طي حكمي از سوي رئيس سازمان بهزيستي استان يزد، دكتر وحيدرضا گازراني به سمت مدير بهزيستي طبس منصوب شد.
وي حدود سه سال قبل از طرف رئيس فعلي سازمان بهزيستي استان در سمت مديريتي و مسئوليت امور اداري، مشغول فعاليت بوده است.
شنيده ها حاكي است طي مدت سه سال گذشته بهزيستي طبس 2 مدير داشته است و حكم مديريت گازراني به قوت خود باقي بوده است.
دكتر گازراني در انتخابات مجلس نهم رئيس ستاد كانديدايي بود كه صلاحيت وي از سوي شوراي نگهبان به جهت ارتباط با جريان انحرافي تأييد نشده بود.
وي بلافاصله بعد از عدم تأييد صلاحيت كانديداي ياد شده، با ستاد انتخاباتي نماينده فعلي همكاري كرده است.
در سطح شهرستان شايع است كه افرادي از اعضاي ستاد نماينده فعلي و حاميان وي به زودي جايگزين بعضي از افراد در دستگاه هاي دولتي خواهند شد.

 



100 طرح كشاورزي در مهران تصويب شد

مهران-خبرنگاركيهان:
100طرح كشاورزي با اشتغال زايي 170 نفر به صورت مستقيم در شهرستان مهران تصويب شد.
فرماندار مهران در نشست كار گروه توسعه بخش كشاورزي با بيان اين مطلب افزود: اين طرح هاي در زمينه توسعه باغات، خريد ماشين آلات كشاورزي، دامپزشكي، شيلات، دام، طيور و صنايع تبديلي اجرا مي شود.
ولي الله حياتي تصريح كرد: براي ايجاد اين طرح ها اعتباري بالغ بر 100ميليارد ريال هزينه مي شود.
وي افزود: با اجراي اين طرح ها زمينه اشتغال 170 نفر به صورت مستقيم و 150نفر به صورت غيرمستقيم فراهم مي شود، حياتي در پايان گفت هر فرد واجد شرايط مي تواند در بخش كشاورزي تا سقف 300ميليون ريال از تسهيلات بانكي استفاده كند.

 



اشتغال به تحصيل دانش آموزان مازندراني در مدارس قرآني

ساري - خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران از تحصيل دانش آموزان مازندراني در مدارس ويژه و تخصصي قرآن خبر داد.
محمدعلي اميري در گفت وگو با خبرنگار كيهان با برشمردن مزيت فعاليت هاي قرآني در حين تحصيل دانش آموزان، اين مهم را تضمين كننده آينده آنان عنوان كرد و گفت: از سال تحصيلي جديد (92-91) مدارس ويژه قرآني در دوره ابتدايي كار خود را آغاز كنند.
وي افزود: اين طرح شامل تمام دوره هاي تحصيلي خواهد شد و در مرحله نخست با به كارگيري تمام امكانات دانش آموزان ابتدايي از موهبت آن بهره مند خواهند شد.
مديركل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان كرد: دارالقرآن ها در استان با جذب نوآموزان، دروس معمول دوره ابتدايي و موضوعات قرآني همزمان فرا خواهند گرفت.
اميري تصريح كرد: 28 دارالقرآن در استان فعال هستند و هر يك از اين مراكز به هر ميزان كه ظرفيت دارند مي توانند تبديل به كلاس درس كنند.
مديركل آموزش و پرورش مازندران افزود: در سال تحصيلي 92-91 در هر شهرستان و منطقه يك مدرسه نمونه قرآني بازگشايي خواهد شد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

مهربان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي مسعود لعلي سرابي به عنوان رئيس دادگاه عمومي و حوزه قضايي بخش مهربان معرفي شد.
گرگان-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان علي عبداللهي به عنوان سرپرست مديريت جهاد كشاورزي شهرستان بندرگز منصوب شد.

 



هجوم ملخ ها به لوشان

رشت- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي رودبار زيتون از هجوم ملخ هاي مراكشي به زمينهاي جمال آباد لوشان خبر داد.
رنگيدن با اعلام اينكه اين ملخ ها از هفته گذشته به اين اراضي هجوم آورده در خصوص اقدامات انجام شده براي از بين بردن اين آفت اظهار داشت: تاكنون يكهزار و 600 هكتار از زمينهاي آلوده سم پاشي شده ضمن اينكه 10 تن سبوس آغشته به سم هم در مناطق جمال آباد و قره نيكان لوشان در حال توزيع است.
مدير جهاد كشاورزي رودبار در ادامه با بيان اينكه 15 اكيپ مشغول مبارزه با ملخ ها هستند افزود: اگر اين ملخ ها در زمينهاي باير مهار نشوند، به باغ هاي زيتون و مزارع ديگر نيز خسارت وارد مي كنند.
وي يادآور شد: از بهمن ماه سال گذشته تاكنون 4 هزار و 500 هكتار از زمينهاي منطقه كانون يابي و رديابي شده و سم پاشي اين مناطق نيز از فروردين ماه سال جاري آغاز شده كه اميدواريم تا 2 هفته آينده ملخ ها مهار شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14