(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 خرداد 1391 - شماره 20230

حديث دشت عشق
تيم ملي فوتبال امشب 6 امتيازي مي شود؟!
ايران- قطر سكانس دوم صعود به جام جهاني
اخبار كوتاه از فوتبال
يكي در تهران بمب مي تركاند؛ ديگري در تركيه خنثي مي كند
چرا سرمربي پرسپوليس به ايران نمي آيد؟!
كرمي، باقري معتمد و حاجي پور نمايندگان تكواندو در المپيك
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
پس از 88 روز اعتصاب غذا عضو تيم ملي فوتبال فلسطين در آستانه مرگ قرار دارد
با نامه نگاري ورزش ما را براي بيگانگان اسف بار توصيف مي كنند
عباسي: خيانتكاران را شناسايي كرديم
اعزام تيم ملي شنا به تركيه



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «رحيم رفيعي»
شهادت چراغ راه هدايت و سعادت است
خانواده كشاورز و و زحمتكشي داشت و از دسترنج حلال پدر و زحمات طاقت فرساي خويش كسب معاش مي كرد. با وجود فقر مادي چهار سال در مدرسه علميه به فراگيري علوم اهل بيت(ع) مشغول شد. در برنامه راهپيمايي ها، حراست از شهر و مراقبت هاي دوران انقلاب اسلامي سهم بزرگي داشت. هنگامي كه درگيري هاي كردستان توسط اشرار و ضدانقلاب ايجاد شد از طرف جهاد سازندگي به مدت يك سال به آن ديار رفت و مجاهدت ها نمود. پس از آن به ياري رزمندگان جبهه هاي جنوب شتافت و در عمليات فرماندهي كل قوا در دارخوين به شرف شهادت نايل آمد.
در خصايص اخلاقي او گفته اند: در اختلافات بين ديگران خونسرد بود و نصيحت گر. اگر حقوقي از جهاد يا سپاه دريافت مي كرد مقداري را برمي داشت و بقيه را به افراد نيازمند مي داد. طلبه بسيجي شهيد «رحيم رفيعي»، سال 1337 در دولت آباد متولد شد و در 21/3/1360 در عمليات «فرمانده كل قوا»، در منطقه دارخوين به شهادت رسيد.

 



تيم ملي فوتبال امشب 6 امتيازي مي شود؟!
ايران- قطر سكانس دوم صعود به جام جهاني

تيم ملي فوتبال كشورمان براي استحكام جايگاه خود در جدول رده بندي گروه A مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا به پيروزي خانگي مقابل قطر مي انديشد. پيروزي كه از مردان آريايي برابر عنابي ها انتظار مي رود.
«ما در آخرين بازي خود مقابل قطر به نتيجه تساوي رضايت داديم اما در شرايط فعلي همه تمركزمان براي رسيدن به پيروزي و 3 امتياز بازي روز سه شنبه معطوف شده است». اين آخرين اظهارنظر «كارلوس كي روش»، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در مورد بازي با قطر است، بازي كه در چارچوب هفته سوم از مرحله چهارم و نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا از ساعت 30/20 امشب در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.
تيم ملي فوتبال كشورمان مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا را با پيروزي خارج از خانه مقابل ازبكستان آغاز كرده است و پس از استراحت در هفته دوم رقابت ها در هفته سوم به ديدار قطر مي رود، همان تيمي كه در هفته آخر از مرحله سوم مسابقات با تساوي مقابل تيم ملي ايران جواز صعود را به دست آورد و همچنان شانس راهيابي به جام جهاني را دارد. ملي پوشان فوتبال ايران با پيروزي در اين بازي مي توانند فاصله خود را با ديگر تيم هاي گروه A مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني بيشتر كند و براي خود حاشيه امنيتي را به وجود آورد.
حالا تيم ملي فوتبال كشورمان براي هموارتر كردن راه صعود به جام جهاني و با علم به اين كه در مسابقاتي چون انتخابي جام جهاني بازي هاي خانگي از چه اهميتي برخوردار است، فقط و فقط به پيروزي مقابل قطر مي انديشد و ديگر از بازي توام با احتياط چند ماه اخير مقابل «عنابي ها» خبري نخواهد بود. قطري كه كمتر از سه روز پيش در خانه با نتجيه 4 بر يك مغلوب كره جنوبي شده است، نمي تواند حريفي سخت براي شاگردان كي روش به حساب آيد به ويژه در شرايط فعلي كه آنها قدرتمندتر از گذشته به دنبال بازپس گيري صدر جدول گروه A از كره جنوبي هستند.
غيبت مجتبي جباري و پژمان منتظري گرچه خبري بد براي تيم ملي در بازي با قطر است اما بازگشت اشكان دژاگه به جمع ملي پوشان خبري اميدواركننده براي شاگردان كي روش خواهد بود، او كه در اولين بازي ملي خود دو گل به قطر زد و ستاره بازي شد. تيم ملي با حضور اشكان كامل تر مي شود و البته تماشايي تر. حضور اين بازيكن تاثيرگذار باعث مي شود انسجام خط مياني تيم ملي بيشتر شود تا به مانند ديدار مقابل ازبكستان شاهد يك بازي كسالت بار از شاگردان كي روش نباشيم.
اين بازي البته براي قطر از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين تيم كه در بازي روز جمعه با نتيجه 4 بر يك به كره جنوبي باخته است، اگر در بازي با ايران نيز دست خالي ميدان را ترك كند، از صدر جدول گروهش دور و دورتر مي شود كه اينها مي تواند منجر به بركناري سرمربي برزيلي قطر شود. با اين شرايط بيراه نيست اگر بگويم بازي مقابل ايران براي «پائولو اوتوري» سرمربي قطر بازي مرگ و زندگي است.
هفته سوم از مرحله چهارم و نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا طبق برنامه زير پيگيري خواهد شد.
سه شنبه -23/3/91
گروه A:
¤ كره جنوبي- لبنان (ساعت 30/15)
¤ ايران- قطر (ساعت 20)
گروه B:
¤ استراليا- ژاپن
¤ عراق- عمان.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كي روش: هيچ گفتگوي تلفني با مارادونا نداشته ام
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان درباره اظهارات ديه گو مارادونا، سرمربي تيم فوتبال الوصل امارات با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه هيچگونه گفتگوي تلفني با وي نداشته است. درقسمتي از اين بيانيه آمده: پيرو مطالبي كه از جانب ديه گو مارادونا، سرمربي تيم الوصل امارات، منتشر شده من مي بايست بسيار شفاف اعلام كنم كه تحت هيچ شرايطي، راجع به بازيكن نامبرده و يا مطلب ديگري هيچگونه صحبت تلفني با مارادونا و يا نماينده باشگاه ايشان نداشته ام.
آغاز تمرينات فجر سپاسي
تيم فوتبال فجر بعد از چند هفته بلاتكليفي سرانجام روز يكشنبه و با حضور 12 بازيكن تمريناتش را به صورت رسمي آغاز كرد. هر چند اولين تمرين تيم فجر همانند اولين جلسه تمريني ساير تيم ها چندان جدي نبود، اما به تدريج بر تعداد بازيكنان اين تيم براي آماده سازي افزوده خواهد شد.محمود ياوري سرمربي تيم فجر قرار است ليست بازيكنان مورد نظرش را به باشگاه تحويل دهد. بر اين اساس، فقط 14 بازيكن فصل گذشته فجر در فهرست ياوري قرار دارند و باشگاه بايد به دنبال جذب بازيكنان جديد باشد.
مبعلي قرارداد يك ساله با استقلال بست
بازيكن پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان پس از گفتگو با اميرقلعه نويي به تيم فوتبال استقلال پيوست. ايمان مبعلي كه صبح ديروز در حاشيه تمرين استقلال با اميرقلعه نويي گفتگو كرده بود، با مسئولان اين باشگاه به توافق رسيد تا در ليگ برتر دوازدهم پيراهن اين تيم بر برتن كند. مبعلي با استقلال قرارداد يك ساله امضا كرده است.
جدايي 8 بازيكن نفت تهران
سرپرست تيم فوتبال نفت تهران از جدايي قطعي هشت بازيكن از فهرست نفرات اين تيم براي حضور در دوازدهمين دوره ليگ برتر خبر داد. ايرانيان گفت: پس از جدايي مارسيو خوزه نارسيسو در پايان ليگ، ژوسيسلي فريرا و ماركو لوپز هم از بين نفرات تيم نفت براي فصل آينده كنار گذاشته شدند. همچنين شاهين خيري، مهدي رفيعي، مهدي آقامحمدي، مجتبي زارعي و امير خانمحمدي هم ديگر بازيكناني هستند كه فصل آينده تيم نفت را همراهي نخواهند كرد.
طالبي به سپاهان پيوست
فرشيد طالبي پس از توافق نهايي با مديران باشگاه سپاهان و تائيد هيئت مديره اين باشگاه اصفهاني با عقد قراردادي رسما به نفرات تيم فوتبال اين باشگاه ملحق شد. طالبي كه فصل گذشته مورد توجه استقلالي ها قرار داشت اما قردادش را با ذوب آهن تمديد كرده بود، در نهايت تصميم گرفت در فصل نقل و انتقالات فصل جاري به تيم سپاهان بپيوندد.
رونمايي اولين تمبر رسمي باشگاه تراكتورسازي
جشن نايب قهرماني باشگاه تراكتورسازي يكشنبه شب با حضور تعداد زيادي ازهواداران تراكتورسازي، مسئولان باشگاه و سرمربي جديد اين تيم در محل سالن چند منظوره باشگاه تراكتورسازي برگزار شد. دراين برنامه از تمبر اختصاصي باشگاه تراكتورسازي رونمايي شد و اولين تمبر رسمي باشگاه توسط استاندار آذربايجان شرقي ابطال شد.
احتمال جدايي آندو از استقلال
اين روزها شايعات زيادي در مورد ماندن يا جدايي تيموريان از استقلال مطرح است. گفته مي شود آندو از ليگ قطر پيشنهاد دارد، وقتي از او در مورد وضعيتش در مورد سال آينده سوال مي كنيم اين جواب را مي دهد: فعلا چيزي معلوم نيست و بعد از بازي با قطر در مورد آينده ام به خوبي فكر خواهم كرد تا يك تصميم مناسب بگيرم. من از ليگ قطر پيشنهاد دارم و اين موضوع را كتمان نمي كنم بنابراين احتمال جدايي ام از استقلال وجود دارد ولي اين موضوع قطعي نيست. مدير برنامه هايم در جريان كارها قرار دارد و قرار است اين موضوع را پيگيري كند.
ناكامي تيم مارادونا در غياب خلعتبري
در بازي برگشت بيست و هفتمين دوره جام باشگاه هاي خليج فارس كه در ورزشگاه خانگي الوصل در دبي برگزار شد، قرمزپوشان المحرق توانستند با پيروزي سه بر يك نتيجه بازي رفت را جبران كنند. الوصل كه در اين بازي محمدرضا خلعتبري، ملي پوش ايران را به همراه نداشت، بازي رفت را در منامه با نتيجه سه بر يك به سود خود به پايان رسانده بود. در ضربات پنالتي نيز شاگردان ديه گو مارادونا در تيم الوصل دو ضربه پنالتي را از دست دادند تا المحرق با نتيجه پنج بر چهار در ضربات پنالتي و در مجموع با نتيجه 9 بر هشت براي اولين بار قهرمان جام خليج فارس شود.
مدافع فولاد در پيكان
جلال كاملي مفرد مدافع پيشين تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه فولادخوزستان عصر يكشنبه در محل باشگاه پيكان حاضر شد و پس از توافق با مسئولان اين باشگاه، با عقد قرارداد داخلي به اين تيم تهراني پيوست.

 



يكي در تهران بمب مي تركاند؛ ديگري در تركيه خنثي مي كند
چرا سرمربي پرسپوليس به ايران نمي آيد؟!

در حالي كه مديرعامل پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات بازيكنان بزرگ و خوبي جذب كرده اما سرمربي اين تيم در تركيه به سر مي برد و هيچ خبري از او نيست.
مصطفي دنيزلي پس از آخرين ديدار پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا كه با شكست 3 بر صفر سرخ پوشان مقابل الاتحاد عربستان همراه شد، به تركيه رفت و تا امروز خبري از او نشده است. در اين مدت خبرهاي ضد و نقيضي در اين باره منتشر شد. از يك سو گفته مي شد اين مربي در حال مذاكره با باشگاه بشيكتاش است و از سوي ديگر برخي اعتقاد داشتند كه او چون يك سال ديگر با پرسپوليس قرارداد دارد، به ايران باز خواهد گشت. مصاحبه هاي مختلف از دنيزلي و البته متفاوت همه را دچار سردرگمي كرد. در برخي از مصاحبه هاي منتشر شده در رسانه هاي تركيه، دنيزلي از تمايلش براي مربيگري در بشيكتاش حرف مي زند و در آن سو در مصاحبه با رسانه هاي ايراني همه چيز را تكذيب مي كرد.
در اين مدت مسئولان باشگاه پرسپوليس موضع روشني اتخاذ نكردند و رويانيان تنها به ذكر اين نكته كه دنيزلي با ما قرارداد دارد و مي خواهد پولش حلال باشد، بسنده كرد. مدير عامل پرسپوليس البته زماني كه ديد دنيزلي فعلاً خيال بازگشت به ايران را ندارد، گفت كه مرخصي اين مربي را تمديد كرده است! دنيزلي به بهانه آنچه كه بيماري همسر و پدر همسرش اعلام شده، در تركيه است و در تازه ترين اخبار، گفته شده كه ممكن است تا پايان هفته جاري به كشورمان بازگردد، البته اگر اين بار هم همانند گذشته نباشد.
اين در شرايطي است كه بيشتر تيم هاي ليگ برتري تمرينات خود را براي حضور در ليگ دوازدهم آغاز كرده اند. در شرايطي كه رويانيان در تهران دنبال بمب تركاندن است و با جذب بازيكنان بزرگ در انديشه ساختن تيمي قوي است، دنيزلي در تركيه به سر مي برد و مشخص نيست چه زماني مي خواهد به ايران بازگردد. آنهايي كه فوتبالي هستند مي دانند كه بهترين زمان براي آماده سازي يك تيم همين روزهايي است كه پرسپوليس در حال از دست دادن آنها است. نتيجه گيري يك تيم ارتباط مستقيمي به دوران بدنسازي و تمرينات آماده سازي پيش از فصل دارد و پرسپوليس به راحتي در حال از دست دادن اين روزها است.
دوازدهمين دوره ليگ برتر 31 تير يعني حدود 40 روز ديگر آغاز مي شود اما پرسپوليس هنوز تكليف سرمربيگري اش را نمي داند. از يك سو گفته مي شود دنيزلي تمايلي براي بازگشت به ايران ندارد و از سويي ديگر اعلام مي شود او قرارداد دارد و بايد به ايران بيايد.

 



كرمي، باقري معتمد و حاجي پور نمايندگان تكواندو در المپيك

كادر فني تيم ملي تكواندو پس از بررسي هاي فراوان در نهايت بدون برگزاري ديدار انتخابي سه نماينده كشورمان را براي اعزام به المپيك 2012 لندن انتخاب كرد.
تيم ملي تكواندو ايران پس از برگزاري يك اردوي 10 روزه شنبه شب به تهران بازگشت و قرار است پس از دو روز استراحت تمرينات خود را براي حضور در المپيك 2012 لندن از سر بگيرد. تكواندو ايران دو نماينده در بخش مردان و يك نماينده در بخش بانوان دارد كه برخلاف دو دوره قبلي، كادرفني تصميم گرفت بدون برگزاري ديدار انتخابي نفرات مورد نظر خود را انتخاب كند.
براساس تصميم كادرفني تيم ملي در بخش مردان محمدباقري معتمد را در وزن 68 - كيلوگرم و يوسف كرمي را در وزن 80-كيلوگرم براي اعزام به لندن معرفي كرد. ضمن اينكه در بخش بانوان هم سوسن حاجي پور در وزن 68-كيلوگرم راهي اين رويداد بزرگ خواهد شد.

 



اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ اسپانيا مدافع عنوان قهرماني اروپا يكشنبه شب در ورزشگاه گدانسك لهستان و با قضاوت ويكتور كاساي از مجارستان به مصاف ايتاليا رفت و با نتيجه تساوي يك - يك متوقف شد. گل هاي اين بازي را دي ناتاله براي ايتاليا و فابرگاس براي اسپانيا به ثمر رساندند.
¤ ديدار دوم گروه سوم رقابت هاي جام ملت هاي اروپا در هواي باراني ورزشگاه پوزنان لهستان به فضاوت كوئيپرس هلندي برگزار شد و كرواسي موفق شد با برتري 3 بر يك برابر ايرلند 3 امتيازي شود و بالاتر از اسپانيا و ايتاليا در اين گروه قرار بگيرد. گل هاي اين مسابقه را ماريو ماندزوكيچ (2 گل) و جلاويچ براي كرواسي و لجر براي ايرلند به ثمر رساندند. كرواسي 3 امتياز اين ديدار را كسب كرد تا ايرلند پس از چك دومين ناكام بزرگ مسابقات تا اينجاي كار نام بگيرد.
¤ پراندلي سرمربي تيم ملي فوتبال ايتاليا تساوي با اسپانيا را نتيجه اي عادلانه خواند.
¤ اينيستا هافبك تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: ترجيح مي داديم در اولين بازي خود در يورو با پيروزي زمين را ترك كنيم.
¤ دل بوسكه سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا پس از تساوي مقابل ايتاليا گفت: با هدف پيروزي وارد زمين شديم.
¤ فابرگاس هافبك اسپانيا تاكيد كرد با توجه به اينكه اين تيم برابر ايتاليا عقب بوده تساوي، نتيجه بدي به شمار نمي آيد.
¤ اينيستا هافبك اسپانيا تاكيد كرد با توجه به اينكه اين تيم برابر ايتاليا عقب بوده تساوي، نتيجه بدي به شمار نمي آيد.
¤ دي ناتاله مهاجم تيم ايتاليا گفت: گلي كه به اسپانيا زدم برايم ارزش زيادي داشت زيرا اين گل بهترين گل عمرم بود.
¤ تراپاتوني سرمربي ايرلند شي گيون دروازه بان تيمش را بخاطر دريافت گل از كرواسي مورد انتقاد قرار داد و گفت: دريافت گل تنها دو دقيقه پس از شروع بازي مايه خجالت است.
¤ رسانه هاي دانمارك يوفا و دو كشور ميزبان مسابقات يورو را بخاطر كنترل ضعيف در بهاي بليت مسابقات مورد انتقاد قرار دادند.
¤ تيم ملي آلمان براي رويارويي با هلند پشت در هاي بسته تمرين مي كند.
¤ دور دوم مرحله گروهي جام ملت هاي اروپا امروز با دو ديدار از گروه اول آغاز مي شود. در اولين بازي و از ساعت 30/20 به وقت ايران، جمهوري چك و يونان در ورسلاو جدال حساسي را برگزار خواهند كرد. ديگر ديدار اين گروه ميان لهستان يكي از ميزبانان يورو و روسيه از ساعت 15/23 امشب در ورزشگاه ملي شهر ورشو برگزار مي شود.

 



پس از 88 روز اعتصاب غذا عضو تيم ملي فوتبال فلسطين در آستانه مرگ قرار دارد

عضو تيم ملي فوتبال فلسطين كه از 88 روز پيش در زندان هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده، پس از انتقال به بيمارستان صهيونيستي اساف هرويه در اثر وخامت حالش، در آستانه مرگ قرار گرفته است.
بيمارستان صهيونيستي اساف هرويه به اداره زندان هاي صهيونيستي اعلام كرده است كه هيچ مسئوليتي در قبال مرگ احتمالي محمود سرسك ندارد. محمود سرسك متولد 20 ژانويه سال 1987 در محله شاپوره در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه است و دانشجوي سال سوم رشته مهندسي كامپيوتر با گرايش برنامه نويسي است و در عين حال از اعضاي تيم ملي فوتبال فلسطين و باشگاه خدمات رفح هم به شمار مي رود. وي در تاريخ 22 ژوئيه سال 2009 و زماني كه قصد سفر به كرانه باختري به منظور عضويت در باشگاه جوانان بلاطه را داشت، با وجود در دست داشتن مجوز عبور صادر شده از سوي مراجع امنيتي صهيونيستي در كرانه باختري، در گذرگاه بيت حانون واقع در جنوب باريكه غزه بازداشت شد.

 



با نامه نگاري ورزش ما را براي بيگانگان اسف بار توصيف مي كنند
عباسي: خيانتكاران را شناسايي كرديم

وزير ورزش و جوانان مدعي شد افراد خيانتكاري در قالب هاي مختلف با نامه نگاري قصد تخريب ورزش و اسف بار جلوه دادن آن در جهان هستند .
محمد عباسي در تازه ترين صحبت هاي خود با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: عده اي از افراد كه در حال حاضر سمت ندارند و در ورزش فعاليت نمي كنند با نامه نگاري قصد دارند ورزش ما را اسف بار جلوه دهند و اين افراد از طريق وزارت ورزش شناسايي شده اند و به زودي با آن ها برخورد خواهيم كرد. وي ادامه داد: ما مثل آن ها نيستيم كه ادعاهاي ورزشي بودن دارند اما به مملكت خيانت مي كنند. وي خاطرنشان كرد: افراد خيانتكار شناسايي شده اندو با برخورد جدي آن ها را متوجه اشتباهشان خواهيم كرد. عباسي در مورد تغييرات اخير فدراسيون ها نيز به جهت رشد و بهبود ورزش و حضور مقتدرانه در المپيك صورت گرفته است.

 



اعزام تيم ملي شنا به تركيه

تيم ملي شنا ايران فردا براي حضور در مسابقات كاپ آزاد تركيه عازم اين كشور مي شود.
محمد بيداريان، محمد عليرضايي، احمدرضا جلالي و افشين عسگري 4 ملي پوش هستند كه با كسب بيشترين امتياز در رقابت هاي انتخابي تيم ملي بامداد فردا عازم اين مسابقات مي شوند. مسابقات شناي كاپ آزاد تركيه آخرين مرحله رقابت هاي انتخابي المپيك 2012 لندن به شمار مي رود كه از 26 تا 29 خرداد در استانبول برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14