(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 خرداد 1391 - شماره 20230

برگزاري جشن رمضان در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران
رئيس پليس راهور ناجا: پليس برخورد با 8 تخلف حادثه ساز را با جديت پيگيري مي كند
نصب دوربين در 200 كيلو متر از محورهاي مواصلاتي كشور
امتيازات طرح تفصيلي براي تأمين پاركينگ در ساخت و سازها
احمدي مقدم: دستور بازداشت خاوري صادر شده است
نجات 18 بنگلادشي در آب هاي بندر جاسك
حذف آزمون زبان و استعداد تحصيلي از كنكور دكتري
ازدواج هاي خويشاوندي تشديد كننده بيماري هاي چشمي
8 تير برگزار مي شود نخستين يادواره ملي گراميداشت سردار بصير
پس از 7 ماه؛ نوزاد ربوده شده همداني به آغوش خانواده بازگشت
عاملان حادثه آبپخش بوشهر اعدام شدند
حوادث كوتاه از كشور
فراموشكاري آقاي وزير
اين مادر نوزادش را روي سقف ماشين جا گذاشت
كاخ شاهزاده سعودي در جزاير قناري
ساختمان هاي بامبويي



برگزاري جشن رمضان در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران

قائم مقام كميته امداد امام خميني گفت: جشن رمضان امسال همچون سنوات سال گذشته با هدف احياي فرهنگ و سنت حسنه اسلامي و ارائه توانمنديهاي خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) و آشنايي مردم و مسئولين با فعاليتهاي اين نهاد در ماه مبارك رمضان در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، سيدمحمدعلي هاشمي، افزود: تمامي محصولات در بازارچه خيريه جشن رمضان از توليدات مددجويان تحت پوشش اين نهاد خواهد بود و بر اين اساس از ارائه محصولات غير ايراني جلوگيري خواهد شد.
عرضه محصولات توليدي زنان سرپرست خانوار
در بيش از 200 غرفه
وي از برپايي 315 غرفه در بازارچه خيريه جشن رمضان خبر داد و يادآور شد: اين تعداد بيش از 200 غرفه را به توليدات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اين نهاد اختصاص خواهيم داد تا اين افراد محصولات خود را در معرض بازديد و فروش عموم مردم قرار دهند تا مردم با توانمندي خانواده هاي تحت پوشش اين نهاد آشنا شوند.
قائم مقام كميته امداد امام خميني(ره) با بيان اينكه در سال گذشته تمام حوزه هاي ستاد مركز و اعضاي متناظر در استانها درگير جشن رمضان در تهران هستند؛ ادامه داد: اگرچه اين جشن در استانها با ساختار كمتري از جشن رمضان تهران برگزار مي شود؛ اما هدف اصلي ما برپايي جشن رمضان در استان تهران است تا از تمامي توانمنديهاي مددجويان كشور در اين جشن استفاده شود.
حامي يابي الكترونيكي
در جشن رمضان
سيدمحمدعلي هاشمي يادآور شد: در سال گذشته يكي از مهمترين اهداف ما مراجعه مردم به غرفه هاي مربوط به حوزه حمايت و سلامت خانواده نسبت به شناسايي و انتخاب ايتام در سراسر كشور براساس رغبت خودشان بوده است كه بر اين اساس امسال حامي يابي الكترونيكي در فرآيند جذب حاميان و خيرين براي شناسايي و مورد حمايت قرار دادن ايتام مورد علاقه شان صورت گيرد.
برپايي غرفه هايي از توانمندي هاي مددجويان تحت پوشش كميته امداد
سيدمحمد علي هاشمي از حضور نخبگان علمي، قرآني و ورزشي تحت پوشش كميته امداد در برنامه جشن رمضان خبر داد و افزود: در ماه مبارك رمضان همزمان با برپايي جشن رمضان كميته امداد امام خميني(ره) در برخي نقاط تهران از جمله: مصلي امام خميني(ره) و بوستان ولايت غرفه هايي از توانمنديهاي مددجويان برگزار مي شود تا مردم با فعاليتهاي آنان آشنا شده و از كمك مردم خير براي برنامه هاي امداد بهره مند شويم.

 



رئيس پليس راهور ناجا: پليس برخورد با 8 تخلف حادثه ساز را با جديت پيگيري مي كند

رئيس پليس راهور ناجا گفت: در سال 90 سرعت را در كشور مديريت كرديم، به جز سبقت كه نسبت به سال 89 افزايش اندكي داشته است ساير تخلفات حادثه ساز كنترل و كاهش يافت.
سردار اسكندر مؤمني ديروز صبح در نشست خبري اظهار كرد: در سال گذشته در همه مولفه هاي حوزه ترافيك به جز ايمني خودروها حركت رو به رشدي داشتيم. اگر در سال هاي گذشته ركورددار تلفات رانندگي بوديم امسال در ميانه هاي جدول قرار گرفته ايم و ميزان كشته هاي رانندگي به ازاي هر 10 هزار خودرو با متوسط جهاني برابري مي كند.
رئيس پليس راهور با اعلام كاهش تلفات رانندگي در 2 ماهه نخست امسال، تاكيد كرد: اگر چه تلفات رانندگي در 2 ماهه امسال كاهش يافته است اما اگر به روند تقاضاي دم افزون سفر و خودروها به همراه توسعه زيرساخت ها بويژه ايمني خودرو توجه نشود در اواسط دهه 90 با بحران جدي روبرو مي شويم. در ابتداي دهه 80، 4 ميليون خودرو در كشور تردد مي كرد كه اين آمار در انتهاي اين دهه به 15ميليون خودرو رسيد و پيش بيني مي كنيم تا پايان دهه 90 تعداد خودروهاي كشور به 30 ميليون برسد. اگر تحول اساسي در حوزه راه، حمل و نقل عمومي، خودرو و امداد و نجات انجام نشود كار سختي را پيش رو خواهيم داشت.
وي ادامه داد: استفاده از فناوري هاي نوين، مجهز كردن 2 هزار كيلومتر جاده هاي كشور به سيستم كنترل هوشمند با اولويت جاده هاي پرتردد و پرترافيك، نظام مند كردن آموزش و صدور گواهينامه از مهمترين اولويت هاي فعاليت پليس راهور در سال 91 به حساب مي آيد.
مؤمني به اجراي طرح تابستاني نيز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در طرح نوروزي امسال هماهنگي بسيار مناسبي بين دستگاه ها و مردم پديد آمد كه با اين تجربه طرح تابستاني را در دو مرحله كه يكي از اين مراحل از 31خرداد تا 30تير و مرحله دوم از 29مرداد تا دوم مهرماه به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه كاهش تلفات در دستور كار قرار گرفته است پليس برخورد با هشت تخلف حادثه ساز را به صورت جدي پيگيري خواهد كرد كه از جمله آنها انحراف به چپ، سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز، نبستن كمربند، عدم داشتن كلاه ايمني، حركت با دنده عقب در بزرگراه، صحبت با تلفن همراه، توقف دوبله خودرو و نهايتا عبور از گذرگاه عابر پياده مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مؤمني اضافه كرد: در ماه هاي اول سال جاري بيش از 327 فقره تصادف به دليل انحراف به چپ و سبقت با 504 نفر در سر صحنه كشته شده اند و 427 فقره تصادف به دليل عدم توجه به جلو با 471 متوفي حاصل شد.
وي به ساماندهي موتورسواران نيز اشاره كرد و گفت: هرچند براي برخي از افراد موتورسيكلت وسيله امرار معاش شان به حساب مي آيد اما حفظ جان، براي ما اولويت دارد لذا كساني كه كلاه ايمني نداشته باشند، خلاف جهت حركت كنند، از چراغ قرمز عبور كنند و اقدام به تردد در پياده روها كنند با برخورد قاطع پليس روبرو خواهند شد. سالانه 5 هزار كشته در حوزه موتورسواران به جامعه تحميل مي شود كه 70درصد از اين تلفات مربوط به ضربه سر و نبود كلاه ايمني است.
مؤمني اظهار داشت: در سال جاري 4531 نفر در مرز كسب 30 نمره منفي قرار گرفته اند كه اگر اين افراد طي 6 ماه تخلفي انجام ندهند تمامي نمرات منفي آنان پاك خواهد شد اين در شرايطي است كه 1071نفر از رانندگي محروم شده اند و در صورتي كه اقدام به رانندگي كنند به عنوان رانندگي بدون گواهينامه مجرم شناخته مي شوند.
سردار مؤمني همچنين تحول بنيادين در صدور گواهينامه ها را يكي ديگر از برنامه هاي مهم پليس در سال جاري برشمرد و افزود: مهمترين اولويت پليس تحول بنيادين در صدور گواهينامه است. هم اكنون 10 عامل عمده در كنترل ترافيك از جمله راه، انسان، وسيله نقليه، كنترل ترافيك و سيستم امداد و نجات و درمان نقش دارند كه نقش عامل انساني پررنگ تر از بقيه عوامل است. به همين دليل از ابتداي مهرماه تغييرات گسترده اي در نحوه آموزش و صدور گواهينامه ها انجام مي شود.

 



وزير راه و شهرسازي خبرداد
نصب دوربين در 200 كيلو متر از محورهاي مواصلاتي كشور

وزير راه و شهرسازي گفت: در تلاش هستيم تا پيش از آغاز سفرهاي تابستاني 200 كيلومتر از محورهاي مواصلاتي كشور را به دوربين هاي نظارتي مجهز كنيم.
به گزارش فارس، علي نيكزاد گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در تلاش هستيم تا پيش از آغاز سفرهاي تابستاني 200 كيلومتر از محورهاي مواصلاتي كشور را به دوربين تجهيز كنيم.
وي با اشاره به كاهش 15درصدي تلفات جاده اي در سفرهاي تابستاني سال گذشته، گفت: امسال هم بنا را برآن داريم تا كاهش تلفات جاده اي را به 15درصد برسانيم.
نيكزاد در ادامه با اشاره به افزايش اجاره بها در كشور، گفت: اجاره بها هرساله از 15خردادماه با افزايش تقاضا كمي رشد داشته كه البته امسال اين رشد خيلي محسوس نيست.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه دولت در تلاش است تا نرخ اجاره بهاي مسكن را كنترل كند، گفت: براين اساس بكارگيري پنج راهكار براي كاهش اجاره بها مسكن شهروندان شامل ثبت نام جديد براي مسكن مهر، عرضه مسكن، استفاده از تسهيلات بافت هاي فرسوده و استفاده از وام هاي خود مالك در دستور كار اين وزارتخانه قرار دارد.

 



امتيازات طرح تفصيلي براي تأمين پاركينگ در ساخت و سازها

معاون شهرسازي شهردار تهران گفت: برابر ضوابط طرح تفصيلي شهر تهران، تأمين كل پاركينگ هاي مورد نياز املاك در ساخت و سازها الزامي است.
عليرضا جاويد تصريح كرد: برابر ضوابط طرح تفصيلي شهر تهران، امكان سطح اشغال 100 درصد در طبقات منفي 2 و پايين تر وجود دارد و با اين امتياز، مالكان مي توانند هر تعداد كه لازم باشد، پاركينگ تأمين كنند.
وي يادآور شد: از نظر ضوابط طرح تفصيلي، محدوديتي براي طبقات زير سطح زمين وجود ندارد؛ تنها زمين ملك بايد به لحاظ پارامترهاي مكانيك خاك، واجد ويژگي هاي لازم باشد.
معاون شهرسازي شهردار تهران با اذعان به مشكلات پيش روي تأمين پاركينگ در بافت ريزدانه، اظهار كرد: املاك ريزدانه براي اينكه بتوانند پاركينگ خود را تأمين كرده و از كل تراكم مجاز ملك خود استفاده كنند، مي توانند در طول دوره ساخت و ساز در شعاع 250 متري ملك خود نسبت به تأمين پاركينگ اقدام كنند.
وي ادامه داد: به اين ترتيب، گواهي پايان كار زماني براي آنها صادر خواهد شد كه پاركينگ هاي لازم در اين شعاع تأمين شود و در غير اين صورت موفق به اخذ پايان كار نمي شوند.
جاويد با بيان اينكه برابر ضوابط طرح تفصيلي شهر تهران، اراضي هزار متر مربع و بيشتر قابليت احداث پاركينگ طبقاتي را دارند، افزود: حداقل مساحت زمين براي ساخت پاركينگ مكانيزه نيز، 50 متر مربع در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه در اراضي 300 متر مربع و بيشتر، اماكن ساخت و پاركينگ رمپي محله اي وجود دارد، تأكيد كرد: با ساخت پاركينگ هاي محله اي در بافت ريزدانه مسكوني، مشكل تأمين پاركينگ املاك با مساحت كم حل مي شود و مالكان مي توانند با خريد پاركينگ هاي محله اي، از كل تراكم مجاز ملك خود استفاده كنند.

 



احمدي مقدم: دستور بازداشت خاوري صادر شده است

فرمانده ناجا با اشاره به صدور حكم بازداشت خاوري از سوي اينترپل گفت: برگشت او به كشور مستلزم همكاري تمامي كشورهاست.
به گزارش فارس سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه سي وسومين نشست شوراي هماهنگي و حقوقي دستگاه هاي اجرايي كشور در جمع خبرنگاران گفت: پليس آمادگي كامل را براي پوشش امنيتي تفرجگاه هاي شهرداري دارد كه اين مهم ابلاغ شده است.
وي به موضوع پيش آمده در پارك طالقاني نيز اشاره كرد و گفت: متاسفانه ماموران ناجا در محل مستقر نبودند و زماني بود كه محل استقرار نيروهاي ما به كاركنان شهرداري براي طرح فرهنگي عباس آباد تحويل داده شده بود، خلأ ايجاد شده فضا را براي اراذل و اوباش براي شكستن قانون فراهم كرد اما خوشبختانه اين افراد مورد شناسايي اوليه قرار گرفتند و در آينده نزديك پليس با آنان برخورد جدي خواهد داشت.
وي ادامه داد: به هيچ وجه قابل قبول نيست كه امنيت مردم در تفرجگاه ها از بين برود.
وي ادامه داد: پارك هاي ما نيازمند جايگاه تخصصي پليس هستند كه در اين راستا با شهرداري رايزني هاي لازم صورت گرفته و توافق شده است كه در آينده نزديك يگان انتظامي شهرداري در استخدام شهرداري و تحت نظر پليس ايجاد شود.
وي در ادامه با بيان اينكه در برخي مراسمات عمومي هنجارها شكسته مي شود، گفت: ما با فيلم ها و سريال هايي كه در انظار عمومي سر و كار داريم و دستگاه هاي متولي ديگر پشت صحنه فيلم ها مورد بررسي قرار دهند. اينكه بازيگران به قوانين و مقررات و اصول دين التزام ندارند مسئله ديگري است.
وي اظهار داشت: نيروي انتظامي موظف به اجراي قوانين است. اگر در نمايشگاه يا جشنواره اي كه جنبه عمومي دارد قوانين زير پا گذاشته شود پليس با آن برخورد خواهد كرد. اگر در يك نمايشگاه نيروي انتظامي تذكر نداد يا مسئولين برپايي نمايشگاه وظيفه خود را فراموش كردند نبايد اين موضوع براي افراد جا بيفتد كه ديگر شكستن حرمت ها عادي شده است. ما نبايد مقوله عفاف و حجاب را مسئله اي عادي شده فرض كنيم.
وي به حكم صادر شده در زمينه تعقيب خاوري نيز اشاره كرد و گفت: اينترپل با توجه به حكم قضايي صادر شده دستگيري خاوري را در دستور كار قرار داده اما بازداشت ايشان نيازمند همكاري تمامي كشورهاي دنيا است كه اميدواريم با اين حكم خواسته ملت ايران محقق شود.

 



توسط تيم هاي امداد بنادر هرمزگان انجام شد
نجات 18 بنگلادشي در آب هاي بندر جاسك

18 مسافر يك شناور در 40 مايلي جنوب غرب بندر جاسك و شناور يزدان 2، در اسكله فولاد بندرعباس از غرق شدن نجات پيدا كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، شناور DL ROSE كه با 18 نفر مسافر از بنگلادش به مقصد دبي در حال حركت بود در 40 مايلي جنوب غرب بندر جاسك به دليل وقوع آتش سوزي در موتورخانه از كنترل خارج شد و اعلام وضعيت اضطرار كرد.
در اين گزارش آمده است: در پي وقوع اين حادثه بلافاصله مركز جست وجو و نجات دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان پس از هماهنگي با نيروي دريايي ارتش براي كمك رساني به شناور مزبور در منطقه اقدام كرد.
هم چنين اين مركز با كشتي هاي حاضر در منطقه براي كمك رساني به كشتي حادثه ديده تماس برقرار كرد كه شناور
fesco saratov كه در سه مايلي DL ROSE بود بلافاصله به سمت موقعيت ياد شده حركت و مسافران شناور را از غرق شدن نجات داد.
اين گزارش مي افزايد: اطفاي حريق به طور كامل صورت پذيرفت و وضعيت تمامي افراد صحيح و سالم اعلام شده است.
همچنين در ادامه اين گزارش به نقل از كارشناس مسئول ايمني و آتش نشاني بندر شهيد رجايي از نجات يك فروند يدك كش در اسكله فولاد بندرعباس خبر داده شده است.
كورش پورموسي گفت: با اعلام مركز جست وجو و نجات دريايي هرمزگان يدك كش يزدان 2 در اسكله فولاد هرمزگان دچار آب گرفتگي شديد در موتورخانه شده بود كه توسط اكيپ آتش نشاني بندر شهيد رجايي از غرق شدن نجات يافت.
وي افزود: پس از اطلاع از وقوع اين حادثه بلافاصله اكيپ مقابله با آب گرفتگي آتش نشاني بندر شهيد رجايي به محل حادثه اعزام و با استفاده از الكتروپمپ ها و موتور پمپ هاي سيار اقدام به تخليه آب از موتورخانه و مانع از غرق شدن يدك كش شدند.
اين گزارش دليل آب گرفتگي اين شناور را نشت آب از شفت پروانه (STERN TUBE) اعلام كرده است.

 



حذف آزمون زبان و استعداد تحصيلي از كنكور دكتري

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از طراحي يك آزمون ملي و واحد زبان انگليسي و تجميع آزمون هاي مربوط به آن خبر داد و گفت: آزمون زبان انگليسي از آزمون نيمه متمركز دكتري حذف و از اين پس آزمون دكتري در يك نوبت برگزار مي شود.
دكتر محمدحسين سرورالدين افزود: ما از برگزاري آزمون هاي زبان انگليسي كه در دانشگاه آزاد اسلامي و معاونت دانشجويي وزارت علوم و همچنين آزمون توليمو سازمان سنجش برگزار مي شد، گزارشي تهيه كرديم و پيشنهادي براي تجميع اين آزمون ها به وزارت علوم ارائه كرديم.
وي افزود: به وزارت علوم پيشنهاد داديم كه يك آزمون ملي براي تعيين سطح زبان انگليسي مورد نياز داوطلبان طراحي شود كه بتوانند نمره آن را در آزمون هاي معتبر و از جمله آزمون دكتري ارائه كنند.
سرورالدين اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد يك آزمون، سازمان دانشجويان براي بورسيه يك آزمون و سازمان سنجش هم يك آزمون جداگانه زبان برگزار مي كنند.
وي اضافه كرد: وزارت علوم و رياست دانشگاه آزاد اسلامي با اين موضوع موافقت كرده اند و البته در حال رايزني با وزارت بهداشت هم هستيم كه بتوانيم آنها را در اين آزمون ملي وارد كنيم اما تا زمان اعلام نظر وزارت بهداشت، طرح آزمون ملي زبان انگليسي در سطح غيرپزشكي نهايي مي شود.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به طراحي آزمون ملي زبان، از حذف بخش آزمون زبان انگليسي از آزمون دكتري خبر داد و گفت: با توجه به گلايه هايي كه از سوي داوطلبان آزمون نيمه متمركز دكتري مطرح شده بود كه زمان آزمون طولاني و خسته كننده است، راهكاري براي اين آزمون درنظر گرفته شد.
وي افزود: به همين منظور تصميم گرفته شد كه آزمون زبان از آزمون دكتري حذف شود و داوطلبان مي توانند به صورت جداگانه نمره زبان را بدست بياورند. در واقع با حذف آزمون زبان و استعداد تحصيلي از آزمون دكتري، كنكور دكتري تنها در يك نوبت روز برگزار مي شود.
سرورالدين يادآور شد: اين موضوع موجب مي شود كه نمره زبان قابل جبران باشد و فرد بتواند در نوبت هاي مختلف آزمون زبان، نمره مطلوب خود را بدست بياورد.

 



ازدواج هاي خويشاوندي تشديد كننده بيماري هاي چشمي

رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران نسبت به بروز بيماري هاي چشمي كه بر اثر ازدواج هاي خويشاوندي به وجود مي آيد، هشدار داد و گفت: ازدواج هاي خويشاوندي يكي از مهم ترين عوامل تشديد كننده بيماري هاي چشمي است.
دكتر پرويز زرين بخش با اعلام اين مطلب افزود: از حدود 3 هزار بيماري كه براثر ازدواج خويشاوندي گريبانگير فرزندان حاصل از اين ازدواج ها مي شود، 25 درصد آن در چشم بروز مي يابد.
وي با اشاره به اينكه چشم چهارمين عضو بدن است كه از بيماري هاي ارثي تأثير مي پذيرد، خاطرنشان ساخت: تاكنون حداقل 400 بيماري ارثي در شبكه چشم شناخته شده است.
وي ادامه داد: از شايع ترين بيماري چشم كه براثر ازدواج خويشاوندي ايجاد مي شود «آرپي» يا رتينيت پيگمانتر است كه در اين بيماري سلول هاي مشيميه (طبقه تغذيه كننده زير شبكيه) تخريب مي شوند.
به گفته دكتر زرين بخش آب مرواريد مادرزادي، قوز قرنيه ارثي، كوچك بودن بيش از حد چشم به همراه نابينايي، نداشتن يك يا دو چشم در بدو تولد، سرطان رتينوپلاستوم، تخريب مادرزادي قرنيه، عدسي، شبكيه، نقطه زرد (ماكولا) و عصب چشم از جمله موارد شايع بيماري هاي ارثي و مادرزادي چشم به شمار مي رود.
وي ادامه داد: اغلب اين بيماري ها يا غير قابل درمانند يا درمان آن ها پرهزينه بوده و در نهايت نمي توان درمان كاملي را براي بيمار انجام داد.
رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران گفت: بسياري از مراجعان ما را بيماراني تشكيل مي دهند كه قرباني ازدواج هاي خويشاوندي هستند و وقتي دليل نابينايي يا ديگر مشكلات چشمي آنان ازدواج خويشاوندي والدينشان عنوان مي شود، اظهار مي دارند كه هيچ كدام از پدر و مادر زن و مرد داراي مشكلات چشمي نبوده اند.
وي ادامه داد: وجود ژن معيوب مربوط به بيماري هاي چشمي در والدين يا اقوام درجه يك زن و مرد با ازدواج خويشاوندي تشديد شده، شانس ابتلا به بيماري هاي چشمي را به شدت افزايش مي دهد.
دكتر زرين بخش اضافه كرد: بهترين راه براي جلوگيري از تولد نوزادان معلول، ممنوعيت ازدواج هاي خويشاوندان نزديك مانند پسرعمو، دخترعمو، دخترخاله، پسرخاله، پسرعمه، دختر دايي و... است، كما اينكه در بسياري از كشورهاي پيشرفته به دليل ممانعت از بروز چنين ناهنجاري هايي ازدواج هاي خويشاوندي ممنوع است.
رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران با اشاره به اينكه در برخي بيماري هاي چشمي، تشخيص زودرس و غربالگري مي تواند به جلوگيري از وخيم تر شدن بيماري منجر مي شود، يادآور شد: با غربالگري در سنين نوجواني و تهيه نقشه قرنيه در بيماري قوز قرنيه مي توان با روش
Cross-Link از پيشرفت بيماري جلوگيري كرد.
وي گفت: به كساني كه سابقه خانوادگي ابتلا به قوز قرنيه دارند، توصيه مي شود براي بررسي وضعيت خود به مراكز چشم پزشكي مراجعه كنند تا در صورت آنكه بيماري قوز قرنيه آنان در مراحل اوليه است، براي جلوگيري از پيشرفت آن اقدام شود.
دكتر زرين بخش يادآور شد: در مراحل پيشرفته تر نيز مي توان براي درمان قوز قرنيه از روش هايي مثل لنز يا جراحي پيوند قرنيه بهره برد.
وي افزود: در حال حاضر خوشبختانه برخي بيماري هاي ژنتيكي چشم مانند نزديك بيني و استيگماتيسم با روش هاي مختلف جراحي ليزيك، لازك و پي آركي قابل درمان هستند.
به گفته رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران، براي داشتن نسلي سالم، مهمترين اقدام، پيشگيري از تولد و بوجود آمدن كودكان مبتلا به انواع بيماري هاي مادرزادي ارثي است.

 



8 تير برگزار مي شود نخستين يادواره ملي گراميداشت سردار بصير

نخستين يادواره ملي گراميداشت سردار حاج حسين جان بصير،، قائم مقام لشگر ويژه 25 كربلاي مازندران هشتم تيرماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار مي شود.
بنابر گزارش روابط عمومي ستاد يادواره شهيد بصير، اين يادواره در راستاي اجراي فرامين رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، شناسايي و معرفي فرماندهان گمنام به جامعه بويژه نسل جوان و دانشگاهيان و تجليل از حماسه آفرينان دوران دفاع مقدس برگزار مي شود.
گفتني است شهيد حاج حسين جان بصير، در دوم ارديبهشت ماه سال 66 در عمليات كربلاي 10 در منطقه ماووت عراق به درجه رفيع شهادت نايل شده است.
در ضمن سايت يادواره شهيد به نشاني karbala25.ir جهت آشنايي با برنامه هاي يادواره مي باشد.

 



پس از 7 ماه؛ نوزاد ربوده شده همداني به آغوش خانواده بازگشت

همدان- خبرنگار كيهان:
نوزاد دختري كه ساعتي پس از تولد در يكي از بيمارستان هاي همدان ربوده شده بود، به آغوش خانواده اش بازگشت.
بنا به اعلام پايگاه اطلاع رساني پليس، رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي همدان در اين باره گفت: پس از دريافت خبري مبني بر ربوده شدن نوزادي يك ساعته از بيمارستاني در همدان، تحقيقات پليس در اين زمينه آغاز شد و ماموران پس از هفت ماه تحقيق گسترده و تخصصي، خانمي را شناسايي كردند كه اقدام به نگهداري نوزادي كرده بود و اين كودك متعلق به خود وي نبود.
سرهنگ «فرامرز به گذر» افزود: پس از آگاهي از صحت موضوع، در يك اقدام منسجم با هماهنگي مقام قضايي و همكاري واحدهاي عمليات ويژه و پشتيباني آگاهي، زن مذكور در منزلش دستگير شد.
وي ادامه داد: زن مذكور پس از تحقيقات تخصصي اعتراف كرد كه 7 ماه پيش با همكاري يكي از كاركنان بيمارستان و غفلتي كه در نگهداري نوزاد پيش آمده بود، اقدام به ربودن نوزاد كرده است.
سرهنگ «به گذر» اعلام كرد: در پي اعترافات متهم، كارمند بيمارستان كه 15 ميليون ريال براي همكاري جهت ربودن نوزاد دريافت كرده بود دستگير شد و نوزاد ربوده شده نيز پس از 7 ماه به آغوش خانواده بازگشت.

 



عاملان حادثه آبپخش بوشهر اعدام شدند

حكم قصاص عاملان حادثه پيست موتورسواري شهر آبپخش در محل ارتكاب جرم و در ملأعام اجرا شد.
به گزارش ايرنا از بوشهر، حكم قصاص دو قاتل مسلح با حضور مسئولان ذي ربط در محل فرودگاه متروكه آبپخش بامداد ديروز به اجرا درآمد.
حادثه پيست موتورسواري آبپخش دوم دي ماه سال گذشته در محل فرودگاه متروكه اين شهر رخ داد كه جوانان مناطق اطراف از آن به عنوان پيست براي برگزاري مسابقات موتورسواري استفاده مي كردند.
در اين حادثه دو سارق مسلح در هنگام برگزاري مسابقه موتورسواري قصد سرقت موتورسيكلت ها را داشتند و وقتي با مقاومت صاحبان موتورسيكلت و تماشاگران حاضر در محل رو به رو شدند به طرف آنها تيراندازي كردند كه سه نفر كشته و سه مجروح برجا گذاشت.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ جوان دانشجو در رودخانه
تنكابن - خبرنگار كيهان: دانشجوي حقوق قضايي طعمه رودخانه خروشان دو هزار تنكابن شد. سميرا تقي پور ساكن كرج و دانشجوي رشته حقوق دانشگاه علمي كاربردي مهستان بود، براي تفريح به كوهستان دو هزار رفته بود، كه با پا گذاشتن به روي سنگ ها براي شستن دست و صورت ناگهان به داخل روخانه سقوط كرد و جان سپرد. به احتمال زياد لغزندگي و سنگهاي خزه دار كنار رودخانه باعث مرگ اين دانشجو شده است.
نجات مصدوم در امين آباد بابل
بابل - خبرنگار كيهان: در اثر برخورد يك دستگاه خودروي سمند به تير برق در جاده بابل- آمل بلافاصله گروه عملياتي به محل اعزام و راننده مصدوم را از داخل خودرو خارج كردند.
در اين حادثه كه در اثر سرعت زياد و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه به وقوع پيوست، راننده 50 ساله خودرو مذكور از ناحيه پا مصدوم شد.
انحراف خودرو 3 نفر را كشت
گرگان - خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو سمند با كاميون در محور آق قلا به اينچه برون 3 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش پايگاه خبري نيروي انتظامي، ساعت 21و30 دقيقه شنبه شب، يك دستگاه خودرو سمند حين حركت در محور آق قلا به اينچه برون، راننده سمند و دو سرنشين ديگر آن در سر صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.
كارشناس پليس راه استان گلستان در بازديد از صحنه تصادف، علت آن را انحراف به چاپ خودرو سمند عنوان كرد.
تصادف در بابل رنگ خون گرفت
بابل - خبرنگار كيهان: در پي تصادف شديد ميان دو دستگاه خودروي سواري وانت نيسان و يك دستگاه تريلي حمل زباله درجاده گنج افروز گروه امداد و نجات آتش نشاني بابل به محل اعزام شدند ولي متاسفانه در اين حادثه راننده 24 ساله يكي از خودروهاي نيسان در دم جان خود را از دست داد و سرنشينان ديگر خودرو نيسان، يك زن 30 ساله و يك مرد 38 ساله پس از انتقال به مراكز درماني فوت كردند و همچنين چهار كودك نيز كه از سرنشينان خودروي سواري نيسان بودند مصدوم كه به بيمارستان انتقال داده شدند.
كيهان: متاسفانه جاده گنج افروز بابل و بخصوص اين پيچ خطرناك كه به دليل استفاده از پارك جنگلي از بدو سال تاكنون چندين قرباني گرفته است نياز برخورد همه جانبه مسئولان را سريعتر مي طلبد تا بيش از اين شاهد از بين رفتن هموطنانمان نباشيم.
تصادف در جاده قائمشهر
بابل - خبرنگار كيهان: در تصادف ميان يك دستگاه وانت نيسان و يك دستگاه تاكسي سمند و يك دستگاه تيلر بلافاصله ماموران آتش نشاني بابل به محل اعزام شدند، در اين حادثه راننده 45 ساله تيلر كشاورزي دچار مصدوميت شديد شد كه به مراكز درماني اعزام شد.

 



فراموشكاري آقاي وزير

نخست وزير انگليس كه چندي پيش به همراه اعضاي خانواده اش به يك كافه رستوران در منطقه باكينگهام شاير رفته بود، دختر هشت ساله اش را در اين كافه جا گذاشت.
به گزارش تلويزيون بي بي سي، دفتر نخست وزير انگليس اين حادثه را تاييد كرده است كه موضوع مربوط به زماني است كه آقاي كامرون و خانواده اش به همراه دو خانواده ديگر براي ناهار به يك كافه رستوران رفته بودند.نخست وزير و همسرش فقط پس از رسيدن به منزل متوجه مي شوند كه دخترشان، نانسي، در كافه جا مانده است.براساس اين گزارش، نخست وزير انگليس پس از صرف ناهار به همراه محافظان خود كافه را ترك مي كند، به گمان اينكه همسرش و همه بچه ها با خودروي ديگري به خانه مي روند. از سوي ديگر سامانتا كامرون گمان مي كند كه نانسي به همراه پدرش به خانه بازمي گردد. ولي وقتي هر دو به خانه مي رسند متوجه مي شوند كه دخترشان را در كافه جا گذاشته اند.يك سخنگوي دفتر نخست وزير انگليس گفته است كه كامرون و همسرش پس از اين حاثه بشدت مضطرب و نگران مي شوند و بلافاصله به كافه مذكور تلفن مي كنند كه كاركنان كافه اطمينان مي دهند حال دخترشان خوب است.

 



اين مادر نوزادش را روي سقف ماشين جا گذاشت

پليس آمريكا در گزارشي اعلام كرد زني در حالي كه نوزادش را روي سقف خودرواش گذاشته بود، اقدام به رانندگي كرد.
پليس ايالت آريزونا، اين زن را به اتهام به خطر انداختن جان فرزندش دستگير كرد.پليس محلي «آريزونا» اعلام كرد: اين زن وقتي به خانه مي رسد تازه متوجه عدم حضور فرزندش مي شود به همين دليل مسير پيموده را دوباره براي يافتن اين نوزاد يك ماهه بازمي گردد كه فرزندش را نزد پليس پيدا مي كند.متهم كه از ديدن فرزندش شوكه شده بود در ابتدا اظهار كرد، دچار بيماري فراموشي است اما پليس كه به اين زن مشكوك شده بود، خودرواش را مورد بررسي قرار داد و مقداري ماري جوآنا داخل آن كشف كرد.پليس با مجرم شناختن اين زن اعلام كرد كه دو اتهام رانندگي در حالت غيرعادي و كودك آزاري متوجه متهم است.به گزارش روزنامه ديلي ميل، پليس پس از ا نتقال متهم به بازداشتگاه اين كودك را به بيمارستان منتقل كرد اما از آنجايي كه جراحتي به او وارد نشده بود به محل نگهداري كودكان بي سرپرست انتقال داده شد.

 



كاخ شاهزاده سعودي در جزاير قناري

شاهزاده وليد بن طلال در 7 مارس 1955 در رياض به دنيا آمد و پسر دوم شاهزاده «طلال بن عبدالعزيز آل سعود» است.
اين شاهزاده 57 ساله سعودي اگرچه به دارايي هاي ميليارد دلاريش بسيار معروف است و اين دارايي ها موجب شده تا شاهزاده وليد بن طلال براي دومين سال متوالي به عنوان پنجمين مرد ثروتمند جهان معرفي شود، اما زندگي خصوصي اش با رسوايي هاي اخلاقي بسياري همراه بوده است.شاهزاده وليد كه صاحب چندين شركت بزرگ رسانه اي و تلفني در اروپا و عربستان و صاحب شركت سرمايه گذاري Kingdom Holdings يا «المملكه » است و در چندين شركت فن آوري و ارتباطات جهان از جمله نيوزكورپ نيز سهام دارد و از سال 1997 تاكنون بخشي از سهام شركت اپل، بزرگترين شركت فن آوري و سودآورترين شركت جهان را در اختيار دارد، از طرف مادري نوه «رياض الصلح»، اولين نخست وزير لبنان آزاد است.درباره ثروت افسانه اي وي همين كافي است گفته شود كه شاهزاده وليد داراي هواپيمايي اختصاصي است كه بيش از 07درصد داخل اين هواپيما از طلا ساخته شده است.انتشار اين خبر در عربستان سعودي كه از جمعيت 22 ميليون نفري آن چندين ميليون زير خط فقر مطلق بسر مي برند و 05درصد نيز به نوعي با كمبود درآمد و فقر روبه رو هستند، سروصداي بسياري به پا كرد.در واكنش اين تصاوير منتشر شده از اين هواپيما برخي از فعالان و كاربران سعودي در توئيتر و فيس بوك از حرام بودن استفاده از چنين هواپيمايي در حالي كه بسياري از مردم عربستان حتي نمي توانند لقمه ناني براي سير كردن شكم خود پيدا كنند و بسياري از كودكان فقير سعودي در آستانه مرگ بر اثر سوء تغذيه هستند، سخن گفتند.

 



ساختمان هاي بامبويي

بامبوهاي مستحكم، سبك و ارزان تر از تيرك هاي فولادي كه امروزه در سرتاسر قاره آسيا به مقدار زياد موجود هستند اخيراً در جزيره معروف اندونزي موسوم به «بالي» به عنوان داربست هاي ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرند.
گياه بامبو كه مي تواند كاربردهاي متنوع داشته باشد در جزيره بالي نماد «سازندگي پايدار» است. اخيراً چوب اين گياه به دليل سازگاري بهتر با محيط زيست به عنوان جايگزيني مناسب تر براي مصالح ساختماني نظير بتون و فولاد در پروژه هاي ساختمان سازي، بكار گرفته مي شود.
اجراي اين پروژه هاي بلندپروازانه ساخت و ساز با گياه بامبو عمدتاً از ايده هاي سازگار با محيط زيست از سوي مهندسان خارجي گرفته شده است.
مطالعات انجام شده روي اين پروژه ها جزو موضوعات كليدي و مهم در مذاكرات كنفرانس ريو+20 سازمان ملل در زمينه توسعه پايدار خواهد بود.
ريپل تأكيد كرد: بي ترديد ساختمان هايي كه از چوب بامبو ساخته مي شوند نيز كامل و بدون نقص نيستند و قطعاً در دوام و استحكام آنها نقاط ضعفي وجود دارد مثلاً اينكه نسبتاً راحت تر آتش مي گيرند اما ما خوشبين هستيم كه بزودي به فناوري مفيد براي حفاظت از اين سازه ساختماني سازگار با محيط زيست و بهبود قابليت هاي آن دست يابيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14