(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 خرداد 1391 - شماره 20230

هنيه : ملت فلسطين مقابل رژيم صهيونيستي تنها نيست
طارق الهاشمي از نخست وزير عراق طلب بخشش كرد
بازداشت 30 دانشجوي معترض در اعتراض هاي مردمي كانادا
آغاز محاكمه كودك 11 ساله در دادگاه آل خليفه
عمليات مسلحانه عليه ماموران آل سعود در شرق عربستان
تحليلگر آمريكايي : سيا و ام آي 6 تروريست هاي سوريه را هدايت مي كنند
افزايش مخالفت ها با وام اتحاديه اروپا به اسپانيا
حسني مبارك به بخش مراقبت هاي ويژه انتقال يافت
پيروزي سوسياليست ها در دور اول انتخابات پارلماني فرانسه
تظاهرات گسترده مردم پاكستان عليه آمريكا و ناتو در كراچي
دشمنان مردم يمن در رياض گردهم آمدند
اصابت گلوله خمپاره به شهر كاظمين 7 شهيد و 40 مجروح برجاي گذاشت
حمله پليس شيلي به مخالفان ژنرال پينوشه در سانتياگو
چها رسوي پنج قا ره



هنيه : ملت فلسطين مقابل رژيم صهيونيستي تنها نيست

نخست وزير دولت منتخب فلسطين تاكيد كرد، ملت فلسطين در مقابل رژيم صهيونيستي تنها نيست.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، اسماعيل هنيه در ديدار با اعضاي كاروان شماره 13 «مايل ها براي لبخند» كه عصر روز يكشنبه وارد غزه شده بودند گفت، سفر اين نوع كاروان ها نشان مي دهد كه مسئله فلسطين در محور مسائل جهاني قرار گرفته و ملت فلسطين در مقابل رژيم صهيونيستي تنها نيست.
وي افزود، ملت فلسطين تسليم نمي شود، عقب نشيني نخواهد كرد و به جهان ثابت خواهد كرد كه قوي تر از هر زمان در مقابل تهديدات رژيم صهيونيستي ايستادگي خواهد كرد.
هنيه تاكيد كرد، به خون شهدا خيانت نمي كنيم و حتي از يك وجب از خاك فلسطين چشم پوشي نخواهيم كرد و به جهاد و مقاومت ادامه خواهيم داد.

 



طارق الهاشمي از نخست وزير عراق طلب بخشش كرد

معاون فراري رئيس جمهور عراق از نخست وزير طلب بخشش كرد.
به گزارش شبكه العالم، «طارق الهاشمي» كه هم اكنون در تركيه به سر مي برد، با ارسال نامه اي براي «نوري مالكي»، از وي طلب بخشش كرد.
يك منبع نزديك به دفتر نخست وزير عراق به شبكه مذكور گفت، مالكي نامه الهاشمي را دريافت كرده است. در اين نامه از نخست وزير خواسته شده است كه از الهاشمي در مورد اتهامات تروريستي رفع اتهام شود تا او بتواند به عراق برگردد. الهاشمي كه مورد حمايت عربستان و قطر قرار دارد، متهم به ارتكاب جنايت و فعاليت هاي متعدد تروريستي است.اين نامه پس از آن ارسال شد كه تلاش هاي الهاشمي و مخالفان نخست وزير براي بركناري او از مسند قدرت نتيجه اي نداد. شنبه گذشته «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق از شكست طرح سلب اعتماد از مالكي در پارلمان خبر داده بود.

 



بازداشت 30 دانشجوي معترض در اعتراض هاي مردمي كانادا

پليس كانادا 30 دانشجوي معترض اين كشور را در جريان برگزاري مسابقات اتومبيلراني فرمول يك بازداشت كرد.
پليس كانادا به رغم اعلام ممنوعيت برگزاري تجمعات صبح روز يكشنبه در «مونترال» با انبوهي از دانشجويان معترض به افزايش شهريه هاي دانشجويي مواجه شد. دانشجويان در نزديك محل برگزاري مسابقات اتومبيلراني فرمول يك با پليس درگير شدند.
دانشجويان كه به شدت با برگزاري اين مسابقات پرهزينه مخالفند، پس از حمله نيروهاي ضدشورش به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پراكنده شدند.
براساس تصاوير منتشر شده پليس كانادا پس از سركوب دانشجويان با باتوم و گاز اشك آور و گاز فلفل دستكم 30 نفر ديگر را بازداشت كرد. از زمان آغاز اين اعتراض ها به افزايش 70 درصدي شهريه ها، يعني اواسط فوريه سال جاري، نزديك به 3000 نفر از جوانان كانادايي بازداشت و شماري نيز مجروح شده اند.
به نوشته رسانه هاي فرانسوي، دانشجويان كانادايي با استفاده از مسابقات اتومبيلراني، قصد جلب توجهات و رساندن صداي اعتراض خود به جهانيان را دارند.تاكنون شماري از دانشجويان با اتهام هايي چون «ايجاد رعب و تهديد پليس» محاكمه و به زندان يا پرداخت جزاي نقدي محكوم شده اند.
دولت محلي كانادا قصد دارد براي جبران كسري بودجه ظرف 5 سال آينده 75درصد به شهريه هاي دانشجويان اضافه كند. دانشجويان معتقدند اگر نتوانند تا آغاز سال جديد تحصيلي (شهريور ماه) جلوي اجراي اين لايحه را بگيرند، با مشكل بزرگ «هزينه بزرگ» مواجه خواهند شد.
به رغم اينكه در چندين نوبت گفت وگوهايي بين مقامات محلي و معترضان برگزار شده اما، اين گفت وگوها تاكنون به نتيجه اي نرسيده است.

 



آغاز محاكمه كودك 11 ساله در دادگاه آل خليفه

تعدادي از كودكان بحريني به همراه والدين خود در اعتراض به بازداشت و محاكمه كودك 11 ساله بحريني دست به تظاهرات زدند و خواستار آزادي وي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها كودك بحريني به همراه والدينشان در اعتراض به بازداشت و محاكمه «علي حسن علي» كودك 11 ساله بحريني در منامه تظاهرات كردند.
كودكان در حالي كه عكس هاي علي حسن علي را در دست داشتند فرياد مي زدند «كودكان بحريني تخت ستم هستند»، «علي حسن بايد آزاد شود»، «آل خليفه از اين كودك مي ترسد؟»، «عرش از مظلوميت اين كودك به صدا درمي آيد». علي حسن 25 روز قبل به اتهام اخلال در نظم عمومي و قرار دادن سطل هاي آشغال در خيابان به هنگام تظاهرات معترضان بازداشت و زنداني شد. وكيل اين كودك 11 ساله از وضعيت بسيار بد روحي او خبر داد و گفت هر بار كه او را مي بيند گريه مي كند و مي خواهد به خانه بازگردد.
وي اظهار داشت، اين كودك 11 ساله از هنگام بازداشت در معرض بدترين رفتار قرار گرفته و بايد براي آزادي وي تحرك گسترده اي صورت گيرد.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي بحرين روز گذشته به منزل شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق اسلامي بحرين يورش بردند و برخي از دوربين ها و وسايل منزل وي را با خود بردند.
شيخ علي سلمان در سخنراني اخير خود اعلام كرده بود كه مردم دست از تظاهرات برنمي دارند و اراده مردم شكست ناپذير است.
همچنين مردم بحرين روز گذشته پيكر شهيد مريم ناصر عبدالله كه به دليل استنشاق گازهاي سمي به شهادت رسيده بود را تشييع كردند.
شركت كنندگان در اين مراسم متعهد شدند كه به راه انقلاب ادامه دهند و از مطالبات خود دست برندارند.

 



عمليات مسلحانه عليه ماموران آل سعود در شرق عربستان

افراد ناشناس در شرق عربستان به سوي نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود تيراندازي كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از منابع خبري، اين تيراندازي تلفاتي دربر نداشته است.
«محمد شارالشهدي» معاون سخنگوي اطلاع رساني پليس منطقه «الشرقيه» روز دوشنبه گفت: يكي از نيروهاي امنيتي عربستان كه در حال انجام ماموريت بود، ساعت 5/1بامداد در يكي از خيابان هاي منطقه «العواميه» هدف تيراندازي با «تيربار» از سوي فرد ناشناس قرار گرفت.
به گفته اين مقام سعودي، منابع امنيتي در حال پيگيري و تحقيق براي شناسايي و بازداشت عاملان اين حمله مسلحانه هستند.
اين در حالي است كه استان القطيف از دسامبر گذشته تاكنون صحنه چهار مورد تيراندازي به سوي نيروهاي سركوبگر امنيتي آل سعود بوده است كه بر اثر آن چهار نيروي امنيتي زخمي و شش تن از عاملان حملات كشته شده اند.
افراد ناشناس همچنين در حمله اي ديگر به سوي دو گشتي امنيتي آل سعود در هنگام گشت زني در خيابان امام علي(ع)، خساراتي به چند خودروي آنها وارد كردند.
از سوي ديگر سخنگوي وزارت كشور عربستان در اقدامي پيش دستانه اعلام كرد كه فرد زخمي شده در العواميه بازداشت و به بيمارستان منتقل شده است.اين در حالي است كه نيروهاي سركوبگر آل سعود كه از هنگام آغاز بيداري اسلامي در شرق عربستان با خشونت هرچه تمام تر و شليك گلوله، تظاهرات مسالمت آميز را سركوب كرده اند. از زمان آغاز اعتراضات مردمي در استان هاي الشرقيه و القطيف علاوه بر كشته شدن 16 تن از جوانان معترض، دهها نفر زخمي و صدها تن بازداشت و به بازداشتگاههاي مخوف امنيتي آل سعود منتقل شده اند كه از اين زندانيان به نام زندانيان فراموش شده نام برده مي شود و سازمان هاي طرفدار حقوق بشر بر اين باورند كه تعداد آنها بالغ بر 30 هزار نفر است.
آل سعود اين اتهامات را تكذيب كرده است.

 



تحليلگر آمريكايي : سيا و ام آي 6 تروريست هاي سوريه را هدايت مي كنند

يك تحليلگر آمريكايي گفت، سازمان سيا و ام آي 6 انگليس پشت پرده قتل عام ها و تشديد خشونت ها در سوريه هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «استفان لندمن» تحليلگر آمريكايي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» اعلام كرده كه سازمان اطلاعات آمريكا (سيا) و «ام آي 6» انگليس پشت پرده حوادث مرگبار جاري در سوريه هستند و گروه هاي مخالف مسلح در سوريه را براي انجام قتل عام در داخل اين كشور هدايت مي كنند.
لندمن افزود، نيروهاي ويژه سيا و ام آي 6 به دنبال طرفداران «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه هستند و هيچ ترديدي وجود ندارد كه جنگ سوريه جنگي است كه از سوي واشنگتن هماهنگ مي شود.
اين تحليلگر آمريكايي تاكيد كرد، جنگ سوريه دقيقا همان جنگي است كه سال گذشته در ليبي اتفاق افتاد و شورش آغاز شد؛ واشنگتن آن جنگ را سازماندهي كرد و شورشيان را به كار گرفت و آنها را تامين مالي و تجهيزاتي كرد.
لندمن كه نويسنده و مجري راديو شيكاگو است، در ادامه اعلام كرد سوريه سال ها و حداقل به مدت يك دهه است كه هدف تلاش هاي غرب براي تغيير نظام قرار گرفته است.
وي درباره طرح صلح ارائه شده از سوي «كوفي عنان» نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه گفت: طرح به اصطلاح صلح عنان تعهد را بر دوش يك طرف قرار مي دهد؛ در اين طرح به ندرت به شورشيان و قاتلان در سوريه اشاره شده است.
گفتني است گزارش هاي رسيده از تلاش كشورهاي غربي براي تجهيز مالي و تسليحاتي گروه هاي تروريستي در سوريه خبر مي دهند.
در تازه ترين اين گزارش ها، روزنامه ديلي استار از برپايي اردوگاه هاي عوامل ام آي6 و نيروي هوايي انگليس در سوريه به منظور كمك به شورشيان مسلح در سوريه خبر داده است.
پايگاه خبري الانتقاد نيز اعلام كرد تروريست هاي سوري در تازه ترين جنايات خود با ربودن افراد از خانواده وي مي خواهند كه سلاح و پول در اختيار آنان قرار دهند.
همچنين تلويزيون سوريه روز گذشته مكالمه تلفني دو تروريست را پخش كرد كه يكي از آنان از سيم كارت تركيه اي استفاده مي كرد.
در اين مكالمه يكي از تروريست ها به فرد ديگري دستور مي دهد كه همه را به صف كن، تصويرشان را ضبط كن، لباس هايشان را در بياور و سپس سر همه را ببر.
اين تروريست همچنين دستور مي دهد كه تصاوير را در اينترنت منتشر سازند و اعلام كنند كه كار ارتش سوريه است.
از سوي ديگر اعترافات تروريست هاي بازداشت شده نشان داد كه گروهي موسوم به جبهه النصره كه تحت حمايت آل سعود است در واقع بازوي شبكه تروريستي القاعده در سوريه محسوب مي شود.
تروريست ها اعتراف كردند كه با حمايت عربستان از مرزهاي تركيه و لبنان وارد خاك سوريه مي شوند.در همين رابطه همزمان با بالا گرفتن توطئه هاي غرب عليه سوريه يك روزنامه دولتي چين نوشت، پكن پشت دمشق را خالي نمي كند.
گلوبال تايمز افزود، چنين و روسيه قدرت هاي مهم مستقل جهان هستند كه در برابر قلدرهاي غرب ايستادگي مي كنند.رياض عباس سفير سوريه در هند نيز در واكنش به تهديدها عليه كشورش اعلام كرد، سوريه براي هر نوع تجاوزي آمادگي كامل دارد.

 



افزايش مخالفت ها با وام اتحاديه اروپا به اسپانيا

به دنبال تصميم اتحاديه اروپا براي كمك مالي به كشور بحران زده اسپانيا مخالفت ها عليه دولت اين كشور افزايش يافت.
يك روز پس از انتشار خبر تظاهرات مردمي عليه دريافت كمك هاي مالي دولت اسپانيا از «صندوق امداد اروپايي» خبر مي رسد رهبر جناح مخالف اين كشور نيز خواستار توقف اين برنامه شده است.
واحد مركزي خبر با انتشار اين خبر نوشت: «آلفردو پرز روبالكابا»، رئيس حزب سوسياليست اسپانيا در واكنش به اين موضوع آن را «خبري بسيار بد» توصيف كرد چرا كه «به وجهه اسپانيا» آسيب مي رساند.
رهبر حزب مخالف اسپانيا در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: بايد اقدامي صورت دهيم تا مردم بي گناهي كه هيچ تقصيري در به وجود آمدن اوضاع پيش آمده براي بانك هاي ما ندارند، مجبور به تحمل بار فشارهاي اين كمك مالي نشوند، كارگران و طبقه متوسط جامعه نبايد بهاي سنگين اين كمك هاي مالي را به دوش بكشند.
گفتني است، روند كاري اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانك جهاني در ارائه كمك هاي مالي به اين شكل است كه كشور دريافت كننده كمك ابتدا بايد سياست هاي رياضتي را اجرا كند كه غالباً به شكل اخراج كارگران و كارمندان، افزايش سن بازنشستگي، افزايش ماليات، كاهش حقوق و دستمزد و... اعمال مي شود؛ موضوعي كه طي چند روز گذشته بر نگراني هاي مردم اسپانيا افزوده است. مردم اين كشور كه سال هاست قرباني سياست هاي اقتصادي تروئيكاي اروپايي هستند، پس از شنيدن موافقت اتحاديه اروپا براي ارائه كمك هاي مالي جديد به دولت چند روزي است با ريختن به خيابان ها اعتراض خود را به نمايش مي گذارند.به گزارش روزنامه انگليسي گاردين، اتحاديه اروپا با پرداخت 100 ميليارد يورو به اسپانيا موافقت كرده است. وبدين ترتيب بدهي هاي اين كشور به رقم نجومي 800 ميليارد يورو مي رسد!

 



حسني مبارك به بخش مراقبت هاي ويژه انتقال يافت

منابع رسمي مصر از بحراني شدن حال مبارك و انتقال وي به بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان «طره» قاهره خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «نيل» به نقل از منابع آگاه در دولت مصر، «حسني مبارك» رئيس جمهور مخلوع مصر كه از چند روز پيش وضعيت جسماني اش به وخامت گرائيده بود، با دستور مقام هاي زندان مركزي طره در حومه قاهره پس از انتقال به بيمارستان به بخش مراقبت هاي ويژه منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.
به گفته اين منابع مصري، مبارك دوره درمان خود را از صبح روز شنبه (9 ژوئن) به پايان رسانده و پزشكان در معالجه وي ناكام مانده اند.
بنا به گزارش يك منبع پزشكي، اوضاع جسماني حسني مبارك در پي اطلاع وي از اينكه در بيمارستان زندان طره زنداني خواهد شد، حالش رو به وخامت نهاد و به محض خروج از هواپيمايي كه وي را به زندان طره منتقل كرد، دچار سكته مغزي شد.
شايعات تاييد نشده اي نيز حاكي از مرگ حسني مبارك پس از سكته مغزي در بيمارستان طره است و اين خبر در سايت هاي اجتماعي به نحو گسترده اي منتشر شده است.
اين در حالي است كه يكي از وكلاي هيئت دفاع از وي، ضمن، تكذيب اين خبر، تاكيد كرده است كه مبارك در قيد حيات است اما در شرايط جسماني نامطلوبي به سر مي برد.
در همين حال روزنامه الجمهوريه چاپ مصر نيز گزارش داد كه حال جسماني حسني مبارك بسيار وخيم گزارش شده است و وي چندين بار، دچار حملات قلبي شديد و تنگي نفس شده است.
بنابراين گزارش، ديكتاتور 84 ساله مصر از خوردن غذا در روزهاي گذشته خودداري كرده بود و اين امر در وخامت اوضاع جسماني وي موثر بوده است.
البته مقام هاي امنيتي مصر، خبرهاي منتشر شده در خصوص مرگ مبارك را به دنبال سكته مغزي رد كرده و عنوان كردند كه مبارك روز شنبه به كما رفت و اعضاي تيم پزشكي وي توانستند مبارك را به هوش آورند، مقام هاي امنيتي، دولت و نظاميان حاكم بر مصر براي كنترل اوضاع كشور در صورت مرگ فرعون مصر، به دنبال يافتن راه هايي براي عادي جلوه دادن وضعيت پزشكي مبارك و آرام كردن افكار عمومي هستند.شبكه خبري الجزيره همچنين در پيامي در صفحه اين شبكه در پايگاه اجتماعي «فيس بوك» اعلام كرد، كه برخي از گروه هاي ذيربط مصري در حال تهيه مقبره اي مناسب براي دفن مبارك كه ديكتاتور، پيش از مرگ وصيت كرده بود در كنار نوه اش «محمد علا» در قاهره به خاك سپرده شود، هستند.
خبرهاي دريافتي از منابع وابسته به سرويس هاي امنيتي مصر حكايت از آن دارد كه مسئولان نظامي مصر ترجيح مي دهند رئيس جمهور مخلوع كه خود از ژنرال هاي ارتش است در گورستان نيروهاي مسلح كه در سال 1985 در شهر «نصر» ايجاد شده دفن شود، اما خانواده وي مخالف اين موضوع هستند.

 



پيروزي سوسياليست ها در دور اول انتخابات پارلماني فرانسه

حزب سوسياليست فرانسه و متحدان آن در دور نخست انتخابات پارلماني اين كشور با كسب اكثريت آرا پيروز شدند.
سوسياليست هاي فرانسه، وابسته به «فرانسوا اولاند»، رئيس جمهور اين كشور به همراه همپيمانان چپ گراي آن در دور نخست انتخابات پارلماني كه روز يكشنبه برگزار شد، نزديك به 46 درصد آرا را از آن خود كردند. در اين انتخابات حزب راست ميانه روي «يو ام پي»، متعلق به «نيكلا ساركوزي» و همپيمانانش در نهايت توانستند 34 درصد از آرا را از آن خود كند. دبير كل حزب سوسياليست فرانسه پيش بيني كرده احزاب همپيمان ساركوزي دست كم 70 كرسي را از دست خواهند داد.
دور دوم اين انتخابات مهم قرار است روز يكشنبه 17 ژوئن (28 خرداد) برگزار شود. اهميت اين انتخابات از آن روست كه «اولاند» در صورت كسب اكثريت كرسي ها خواهد توانست به وعده هاي انتخاباتي كه غرب را به شدت نگران كرده عمل كند. مهمترين دليل پيروزي اولاند بر ساركوزي، مخالفت با سياست هاي اقتصادي وي بود. نظرسنجي هايي كه در اين باره صورت گرفته نشان مي دهد، سوسياليست ها و متحدان آنها قادر به كسب 374 كرسي از مجموع 577 كرسي هستند.
در مجموع 6603 نفر براي كسب كرسي هاي پارلمان فرانسه نامزد شده اند.
گفتني است، «نيكلا ساركوزي» كه به همراه «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان به عنوان سردمداران اصلي اتحاديه اروپا اجراي رياضت هاي اقتصادي را به كشورهاي بحران زده و ضعيف تر اروپايي تحميل مي كرد، پس از شكست از «اولاند» آلمان را در شرايط بدي قرار داده است.
كسب اكثريت كرسي هاي پارلمان فرانسه از سوي طيف «اولاند» مي تواند اين روند را تشديد كند. بسياري از تحليلگران پيش بيني مي كنند رهبران ساير كشورهاي اروپايي نيز دچار سرنوشت «ساركوزي» خواهند شد.
يونان به عنوان يكي از اين كشورها است كه انتخابات سرنوشت سازي را در پيش رو دارد. زمان برگزاري انتخابات پارلماني يونان درست همان روزي است كه فرانسويان دور دوم انتخابات را برگزار مي كنند.
بسياري اعلام مي كنند اتحاديه اروپا تصميم گيري بر سر ماندن يا اخراج كردن يونان از منطقه يورو را به نتايج اين انتخابات موكول كرده است!

 



تظاهرات گسترده مردم پاكستان عليه آمريكا و ناتو در كراچي

هزاران نفر از مردم پاكستان با برگزاري تظاهرات در بندر كراچي نسبت به بازگشايي مسير تداركاتي ناتو هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هزاران پاكستاني يكشنبه به دعوت حزب «جماعت اسلامي» در خيابان هاي كراچي تظاهرات ضدآمريكايي برگزار كردند. در اين تظاهرات مردم به دولت اسلام آباد هشدار دادند كه نبايد مسير تداركاتي ناتو را بازگشايي كند. هم اكنون اسلام آباد براي بازگشايي اين مسير از طرف آمريكا تحت فشار قرار دارد. مسير تداركاتي ناتو كه از شهر كراچي آغاز مي شود و در منطقه خيبر واقع در مرز افغانستان پايان مي يابد، سال گذشته در پي كشتار 24 نظامي پاكستاني در آبان گذشته به دست ناتو مسدود شده است.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري ها، تروريست ها در شهر كويته ايالت بلوچستان پاكستان يك اتوبوس در حال حركت و حامل 60 مسافر را با انفجار بمب هدف قرار دادند. اين انفجار جان سه مسافر را گرفت و 50 نفر ديگر را زخمي كرد.
اظهارات گيلاني عليه اوباما
به گزارش ايسنا، «يوسف رضا گيلاني»، نخست وزير پاكستان گفت كه «باراك اوباما» از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده سياسي مي كند. به گفته گيلاني، اوباما دستور داده است كه حملات به مناطق قبايلي پاكستان افزايش يابد. گيلاني افزود: آمريكا در حال ورود به عرصه رقابت هاي انتخاباتي است، و اوباما نيز مي خواهد با افزايش حملات، توجه ها را به خود جلب كند.

 



دشمنان مردم يمن در رياض گردهم آمدند

نشست موسوم به دوستان يمن با حضور كشورهاي عربي و غربي براي دخالت بيشتر در اوضاع داخلي يمن در رياض پايتخت عربستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در اين نشست كه با حضور كشورهاي زيادي از جمله آمريكا، اتحاديه اروپا و شوراي همكاري خليج فارس به رياست مشترك انگليس و عربستان در رياض برگزار شد، شركت كنندگان تحت عنوان ظاهري بررسي بحران هاي اقتصادي و سياسي يمن راه هاي مداخله بيشتر در اين كشور را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.تحليلگران معتقدند اين كنفرانس توطئه جديدي عليه يمن است و آمريكا، اروپا و برخي كشورهاي عربي درصدد ايفاي نقش بيشتر براي سركوب شيعيان الحوثي هستند.
به گفته اين تحليلگران ظاهراً آمريكا و حاميان علي عبدالله صالح ديكتاتور سابق يمن به اين نتيجه رسيده اند كه عبدالله صالح به رغم داشتن حمايت فراوان مالي و سياسي هيچ اقدامي براي مقابله با شيعيان انجام نداده بلكه بالعكس تلاش داشته با استفاده از اهرم القاعده در عين همكاري پنهان با اين سازمان از آمريكايي ها امتياز بگيرد.
از سوي ديگر، آنچه در اين كنفرانس مشخص بود حضور پررنگ انگليس بود كه ظاهراً در گذشته به طور مستقيم در يمن دخالت نداشته اما با اين نشست دخالت خود را به طور علني اعلام كرد. اين در حالي است كه جوانان انقلابي يمن ضمن تأكيد بر ادامه انقلاب اظهار داشتند كه از توطئه آمريكايي، عربي آگاه هستند و تا تحقق كامل خواسته هايشان خيابان ها و ميادين را ترك نخواهند كرد.
جوانان يمني همچنين تأكيد كردند، براي اين انقلاب خون هاي زيادي ريخته شده و حاضر نيستند به بهايي اندك آن را واگذار كنند.

 



اصابت گلوله خمپاره به شهر كاظمين 7 شهيد و 40 مجروح برجاي گذاشت

اصابت سه گلوله خمپاره به مناطق مسكوني شهر كاظمين عراق هفت شهيد و 40 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، تروريست هاي ناشناس دست كم سه گلوله خمپاره به سمت مناطق مسكوني شهر كاظمين واقع در شمال بغداد شليك كردند كه مرگ هفت غيرنظامي و جراحت 40 تن ديگر را در پي داشت. در اين حمله، ميدان «قريش» در مركز شهر هدف قرار گرفت و شهداي اين حادثه زائران حرم امام موسي كاظم(ع) و امام محمد جواد(ع) بودند.
حرم امام موسي كاظم(امام هفتم) و امام محمد جواد (امام نهم) هر ساله شاهد ميليون ها زائر است. با نزديك شدن به روز شهادت امام موسي كاظم (25 رجب/ شنبه 27 خرداد) حملات تروريست ها به كاظمين و خصوصا به محل اصلي تجمع زائران (ميدان قريش) افزايش مي يابد.
كاظمين يكي از مراكز فعاليت تروريست هاي وهابي و سلفي است. اين تروريست ها از جانب رياض حمايت مالي مي شوند.

 



حمله پليس شيلي به مخالفان ژنرال پينوشه در سانتياگو

به دنبال نمايش يك فيلم مستند درباره ژنرال آگوستو پينوشه، ديكتاتور سابق شيلي صدها تن در اين كشور با پليس درگير شدند.
به گزارش ايسنا، معترضان در شهر سانتياگو پايتخت شيلي پيش از نمايش فيلم مستند پينوشه شعار مي دادند «قاتل»، «قاتل».
در اين فيلم از پينوشه به عنوان يك شخصيت برجسته ياد شده است. بيش از 500 پليس ضد شورش با پرتاب گاز اشك آور و استفاده از خودروهاي آب پاش تلاش كردند معترضان را متفرق كنند و مانع رسيدن آنها به محل نمايش اين فيلم شوند.
اين گزارش حاكي است درگيري ها نزديك به دو ساعت ادامه داشت كه طي آن 64 تن بازداشت و 22تن ديگر از جمله 20 پليس و 2 معترض مجروح شدند.اين فيلم مستند باعث ايجاد موجي از انتقادها در شيلي شده است. طرفداران پينوشه معتقدند اين فيلم بايد در راستاي قانون آزادي بيان نمايش داده شود، اين در حالي است كه خانواده قربانيان رژيم پينوشه از نمايش اين فيلم عصباني هستند.دولت سباستين پينرا رئيس جمهور راست گراي شيلي اعلام كرد: ما از بزرگداشت پينوشه حمايت نمي كنيم اما به حق برگزاري آن احترام مي گذاريم.در دوران حكومت پينوشه 3200 تن كشته و يا ناپديد شدند و محققان 37 هزار پرونده شكنجه و بازداشت غيرقانوني تهيه كردند. پينوشه در سال 2006 در 91سالگي مرد. وي هرگز براي نقض حقوق بشر در دوران رژيم خود محاكمه نشد.

 



چها رسوي پنج قا ره

نشست گفت وگوي ملي در لبنان
احزاب و گروه هاي سياسي لبنان به دعوت ميشل سليمان رئيس جمهور اين كشور در نشست گفت وگوهاي ملي شركت كردند.
بررسي سلاح مقاومت، درگيري هاي خياباني اخير در لبنان و تحولات منطقه از مهم ترين محورهاي مورد بحث گفت وگوهاي ملي بود.
اعتصاب اسير فلسطيني
بيمارستان غيرنظامي رژيم صهيونيستي به اداره زندان هاي اين رژيم ابلاغ كرد حال «محمود سرسك» وخيم است و اين بيمارستان در صورت فوت وي هيچ مسئوليتي ندارد.
محمود سرسك از 88 روز پيش در زندان هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده است.
بزرگترين حفاري زير مسجد الاقصي
اداره اوقاف و ميراث الاقصي از بزرگترين عمليات حفاري رژيم صهيونيستي در زير و اطراف مسجد مبارك الاقصي در شهر اشغالي قدس خبر داد.
هدف از اين عمليات، ايجاد شهري يهودي موهوم در زيرزمين در مجاورت مسجدالاقصي است.
درخواست حماس از واتيكان
جنبش حماس از مقامات واتيكان درخواست كرد كه حاكميت
رژيم صهيونيستي بر كليساهاي مسيحي بيت المقدس را به رسميت نشناسند. در بيانيه حماس آمده است، اين اقدام دولت واتيكان به معناي اعطاي امتياز به رژيم اشغالگر است و اين رژيم را در نقض گسترده حقوق فلسطينيان تشويق مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14