(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 خرداد 1391 - شماره 20230

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس مجلس خبرگان: ائتلاف در سايه امامت و ولايت شكل مي گيرد
افتتاح 2 پروژه بزرگ صنعتي- عمراني در استان كرمانشاه
تسليم پيام دعوت احمدي نژاد به امير قطر
هاشمي رفسنجاني: ريشه تحولات منطقه ، اسلام و انقلاب اسلامي است
عسلويه به قطب پتروشيمي خاورميانه تبديل مي شود
حضور قاريان بيش از 60 كشور جهان درمسابقات بين المللي قرآن در ايران
شركت صالحي در نشست منطقه اي كابل درباره آينده افغانستان
نامه هشدارآميز خانواده هاي شهداي ترور به نماينده ويژه سازمان ملل در عراق
پس از نماز آيت الله مكارم شيرازي پيكر مرحوم آيت اللهي در لار تشييع و به خاك سپرده شد
السفير: غرب بايد بپذيرد كه ايران امتياز مجاني نمي دهد
افشاي توطئه موساد و سيا براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران از عراق
اخبار ادبي و هنري
نخستين ترامواي ايران در كرمان راه اندازي مي شود
رئيس سازمان امور مالياتي كشور: طرح تحول نظام مالياتي در دست اجراست
اهداي 2 ميليون واحد خون در سال گذشته
تغيير ساختار نظام آموزشي از سال تحصيلي جديد
آيين نامه اجرايي توسعه بخش كشاورزي در كشور تصويب شد



رئيس مجلس خبرگان: ائتلاف در سايه امامت و ولايت شكل مي گيرد

رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد كه ائتلاف در سايه امامت و ولايت شكل مي گيرد.
آيت الله مهدوي كني در ديدار با خانواده شهدا و اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي، با تاكيد بر اينكه «بايد قدردان ثمرات انقلاب اسلامي باشيم» گفت: انقلاب اسلامي نعمت بسيار بزرگي است كه به رهبري امام و روحانيت و فداكاري جوانهاي متدين و انقلابي كه بسياري از آنها به درجه رفيع شهادت رسيده اند به دست آمده و تقدير و سپاس از آن، فريضه اي ديني و ملي است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به آياتي از قرآن كريم، به حركت انبياء الهي اشاره و اظهار كرد: انقلاب اسلامي ادامه دهنده قيام انبياي الهي بوده است و برخلاف اظهارات گروه وهابي كه بزرگداشت گذشتگان را بدعت مي دانند، يادآوري و تكريم انبياء، از سنن الهي و قرآني است. آيات مختلفي از قرآن وجود دارد كه پيامبر و مؤمنان را به يادآوري سرگذشت انبياء سفارش مي كند.
مهدوي كني با بيان اينكه «يادآوري حركت و قيام انبياء موجب مي شود قدردان امر مقدس آنها باشيم و ياد آنها ما را به ادامه راه دعوت مي كند»، تاكيد كرد: اگر مي خواهيم انقلاب باقي بماند بايد راه انبياء را ادامه دهيم. گراميداشت ياد شهداي موتلفه اسلامي كاري قرآني است. امام خميني(ره) در قيام براي تشكيل انقلاب اسلامي و به تعبير امروز بيداري اسلامي، كار مسلحانه را نمي پسنديدند اما اين حركتي كه توسط شهداي موتلفه اسلامي انجام شد مورد قبول ايشان قرار گرفت .
دبيركل جامعه روحانيت مبارز در ادامه يادآور شد: در زمان خفقان رژيم ستمشاهي، جرقه اي لازم بود كه مردم بيدار شوند و آن جرقه، ابتكاري از شهداي موتلفه اسلامي بود. امام خميني (ره) شاه را منشأ فساد مي دانستند و به هيچ چيز جز بركناري اين جرثومه فساد راضي نمي شدند.
كاپيتولاسيون نشانه اي از جريانات شاه پرستي در كشور بود كه اعدام انقلابي حسنعلي منصور توسط اعضاي جوان موتلفه اسلامي حركتي در راستاي شروع انقلاب اسلامي در دوران امام (ره) بود .
وي با بيان اينكه «امروز قيام هاي مردم مسلمان منطقه و بيداري اسلامي از انقلاب اسلامي ايران سرچشمه گرفته است و انقلاب اسلامي ايران از حركت حزب موتلفه اسلامي آغاز شد»، اضافه كرد: ارتباط با روحانيت و مرجعيت همواره بايد حفظ شود زيرا در كارها بايد مجوز شرعي وجود داشته باشد. موتلفه اسلامي نام بسيار خوبي دارد؛ موتلفه از ائتلاف به وجود آمده است. من در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي بارها گفتم كه منظور از وحدت، ائتلاف است. امروز نيز نبايد نقاط مشترك را رها كنيم و به بهانه اختلاف سلائق از ائتلاف دست برداريم .
رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه «ائتلاف در سايه امامت و ولايت شكل مي گيرد»، اظهار كرد: امامت منشأ پيدايش نظام و بقاي آن است و اگر مي خواهيم ائتلاف داشته باشيم بايد به امام خود نگاه كنيم كه امام حاضر ما امروز امام خامنه اي هستند. اختلاف منشأ تكامل است و اگر منجر به ائتلاف شود خوب است و در راه خدا بايد جمعي كار كرد.
وي در پايان صحبت هاي خود، امتياز حزب موتلفه اسلامي را ارتباط آن با روحانيت دانست و گفت: حزب موتلفه اسلامي همواره صداقت داشته و دليل بقاي اين حزب نيز همين صداقت است. خيلي از تشكل ها در تاريخ انقلاب به وجود آمده و حذف شده اند اما شما به دليل ارتباط صادقانه با روحانيت حفظ شده ايد.
به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، در ادامه اين ديدار محمدنبي حبيبي دبيركل اين حزب نيز گفت: حزب موتلفه اسلامي در سخت ترين شرايط، پايبندي خود به مرجعيت و روحانيت را ثابت كرده است. آن زمان كه پخش اعلاميه هزينه هاي زيادي داشت، مشخص است كه كار مسلحانه چه هزينه اي داشته و براي شهداي موتلفه اسلامي اين هزينه ها كه در نهايت منجر به شهادت آنها شد مهم نبوده بلكه تكليف خود را انجام دادند.
حبيبي در پايان با اشاره به پيروزي اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم يادآور شد: جامعتين در صحنه انتخابات حضور داشت و نتيجه بسيار مثبتي به وجود آمد و غلبه كامل جامعتين در انتخابات اخير نشان مي دهد با روحانيت بودن، هم به نفع دنيا و هم به نفع آخرت كساني است كه ادعاي انقلابي بودن دارند.

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
افتتاح 2 پروژه بزرگ صنعتي- عمراني در استان كرمانشاه

رئيس جمهور در جريان سفر به استان كرمانشاه 15 هزار و 870 واحد مسكن مهر اين استان را افتتاح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، محمود احمدي نژاد با حضور در پروژه 5 هزار واحدي دولت مهر شهرك دولت آباد كرمانشاه مراسم نمادين افتتاح واحدهاي مسكن مهر را برگزار كرد.
احمدي نژاد در يكي از واحدهاي مسكن مهر، كليد يك واحد آپارتمان را به طور نمادين به مالك آن واگذار كرد.
فاز نخست پروژه مسكن مهر دولت آباد هزار و 375 واحد از مجموع 63 هزار واحد مسكن مهر در دست ساخت استان كرمانشاه است. هم اكنون حدود 85 هزار واحد مسكوني مهر كه مقاوم سازي منازل در بافت هاي فرسوده نيز شامل آن مي شود، در سطح استان در حال ساخت وساز است.
قرار است 45 هزار واحد مسكن مهر شهري و روستايي تا پايان سال جاري در استان كرمانشاه به بهره برداري برسد.
بهره برداري از نيروگاه سيكل تركيبي
به گزارش ايرنا رئيس جمهوري در سفر به كرمانشاه نيروگاه سيكل تركيبي زاگرس كرمانشاه با ظرفيت 648 مگاوات را به بهره برداري رساند.
دكتر احمدي نژاد در اين مراسم با اشاره به اين كه ساخت پروژه ها بايد زودتر تمام شود با تاكيد بر خدمت كردن در بخش كشاورزي خاطرنشان كرد: تحول در بخش كشاورزي از كارهاي مهمي است كه بايد انجام شود.
وي اظهار كرد: در كشور زمين، نيروي انساني، آب و پول مناسب وجود دارد كه با مديريت مي توان بهره برداري كافي از آن داشت.
وي با بيان اينكه 400 ميليارد متر مكعب بارندگي در كشور داريم، ادامه داد: با همين آب موجود كشور مي توان سطح زير كشت كشور را تا چهار برابر افزايش داد.
وي با اشاره به روال انجام طرح هاي استاني افزود: تمام اختيارات رئيس جمهور و وزيران از جمله حق آبه، تحويل زمين و وام به استاندار داده شده است و روال پيچيده گذشته براي انجام طرح ها وجود نخواهد داشت.
رئيس جمهور گفت: امسال بايد انقلابي در طرح هاي كشاورزي كشور اتفاق بيفتد زيرا كه سرزمين ايران 11 اقليم را از 13 اقليم شناخته شده جهان و انواع خاك را در خود دارد.
وي با بيان اينكه ايران مركز داروي خدادادي است تصريح كرد: گياهان دارويي بسياري در ايران وجود دارد كه استان كرمانشاه نيز تعداد زيادي را درخود جا داده است.
وي خاطرنشان كرد: كشورهاي مختلفي تمايل به همكاري با ايران در زمينه توليد گياهان دارويي دارند كه بايد دست به دست هم دهيم تا جهش عظيمي را در تحول كشور ايجاد كنيم.
احمدي نژاد گفت: دشمنان مي خواهند ملت ايران را مشغول كنند سر و صداي دشمن براي اين است كه ايران به جايگاه هاي بالاي جهاني نرسد و اين سياه نمايي ناجوانمردانه در حق ملت ايران است.
احمدي نژاد با بيان اين مطلب كه منكر وجود افراد متخلف در كشور نيستيم، خاطرنشان كرد: بايد عادلانه و نه سياسي، با هر كس در هر جا كه حضور دارد برخورد و آن را مجازات كنند.
رئيس جمهوري ادامه داد: برخي در كشور هر چه دلشان مي خواهد عليه ديگران مي گويند و تصوير بدي از جامعه و كشور به دنيا مخابره مي كنند؛ در حالي كه در آن سوي دنيا همين مسائل را منتشر كرده و اسباب تخريب گسترده چهره ايران را در مقابل دنيا فراهم مي كنند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، نيروگاه سيكل تركيبي زاگرس داراي چهار واحد گازي است كه ظرفيت هر يك 162 مگاوات است. اين نيروگاه در زميني به مساحت 27 هكتار و با اعتبار بيش از يك هزار و 400 ميليارد ريال در مجاورت نيروگاه حرارتي بيستون احداث شده است.
آغاز عمليات اجرايي
راه آهن غرب كشور
همچنين با حضور احمدي نژاد عمليات اجرايي راه آهن غرب كشور به بيش از 263 كيلومتر در محور قصر شيرين مرز خسروي آغاز شد.
راه آهن غرب كشور با طول 300 كيلومتر از شهر ملاير در استان همدان آغاز و به شهر مرزي خسروي در استان كرمانشاه متصل مي شود. احمدي نژاد با ذكر نام اميرالمؤمنين(ع) و فرمان يا علي(ع) و يا مهدي(عج) عمليات اجراي اين خط آهن را صادر كرد.
اين پروژه از مصوبات هيئت دولت پس از سفر اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان كرمانشاه است كه با اعتباري افزون بر 7 هزار و 500 ميليارد ريال اجرا مي شود.
راه آهن غرب كشور ايستگاه سمنگان اراك را به ملاير و نهاوند در استان همدان متصل مي كند و پس از آن به كنگاور، صحنه، كرمانشاه، اسلام آباد غرب، گيلانغرب، قصر شيرين و مرز خسروي مي رسد.
اين پروژه در بخش ملاير-كرمانشاه كه داراي 13 ايستگاه است تاكنون 75 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
به گفته مسئولان استان كرمانشاه راه آهن غرب كشور تا پايان سال آينده به بهره برداري كامل مي رسد.
علي عبداللهي فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء گفت: راه آهن كرمانشاه به مرز بين المللي خسروي ويژگي هاي منحصر به فردي دارد و تا حرم حضرت امام حسين(ع) متصل مي شود.
افزايش دو برابر ظرفيت نيروگاهي كشور
وزير نيرو در مراسم افتتاح فاز دوم نيروگاه سيكل تركيبي بيستون كرمانشاه گفت: اگر 12 هزار مگاوات كه شامل 23 واحد نيروگاهي در طرح مهر ماندگار است تا پايان دولت دهم به بهره برداري برسد، در دولت هاي نهم و دهم ظرفيت برق كشور دو برابر مي شود كه افتخاري بزرگ براي كشور است.
مجيد نامجو گفت: با بهره برداري از نيروگاه سيكل تركيبي كرمانشاه جمع ظرفيت نيروگاهي كشور به 66 هزار و 366 مگاوات افزايش يافت كه اين ظرفيت رتبه پانزدهم را براي كشور ما در جمع كشورهاي جهان رقم مي زند. وي گفت: تاكنون تمام پروژه هاي مهر ماندگار در مدت تعيين شده به بهره برداري رسيده است. نامجو افزود: استان كرمانشاه بزرگترين صادركننده برق به خارج از كشور بخصوص كشور عراق است و در بين استان هاي كشور رتبه نخست صادرات را دارد.

 



تسليم پيام دعوت احمدي نژاد به امير قطر

رستم قاسمي وزير نفت ايران كه در راس هياتي به دوحه رفته، در ديدار با شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر پيام دعوت رئيس جمهوري ايران براي شركت در نشست سران جنبش عدم تعهد را در تهران تسليم وي كرد.
در اين ملاقات كه صبح ديروز انجام شد، رستم قاسمي با اشاره به روابط ديرينه و تاريخي جمهوري اسلامي ايران با قطر ، اين مناسبات را به عنوان الگوي مناسب با ساير كشورهاي منطقه ارزيابي كرد و گفت : جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار آرامش ، صلح و امنيت در منطقه خليج فارس است.
وي افزود: برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها فرصتي خواهد بود تا سران كشورها در مورد مسائل مشترك فيمابين رايزني نموده و به توافقات مطلوب دست يابند.
وزير نفت با يادآوري سوابق و تجربيات خوب مناسبات دو كشور به ويژه همكاري هاي ايران و قطر در غزه و جنگ 33 روزه اظهار اميدواري كرد اين همكاري ها راجع به بقيه مسائل جهان اسلام نيز وجود داشته باشد و بتواند نقش موثري را در جهت صلح و آرامش ايفا كند .
شيخ حمد بن خليفه نيز با تاكيد بر استمرار مناسبات برادرانه و دوستانه جمهوري اسلامي ايران و قطر اظهار داشت: ايران كشور بزرگ منطقه است و ما به طور شفاف گفته ايم با هرگونه دخالت نظامي مخالفيم و گفت وگو تنها راه حل مشكلات ميان ايران و غرب است.

 



هاشمي رفسنجاني: ريشه تحولات منطقه ، اسلام و انقلاب اسلامي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بنده گفته بودم برخي بهار عربي و برخي بيداري اسلامي مي گويند تأكيد كرد كه ريشه و مبناي انقلاب هاي منطقه، اسلام و انقلاب اسلامي و تنفر از ديكتاتوري است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از طلاب، استادان و دانشجويان استان كرمان مقيم شهر مقدس قم، در پاسخ به درخواست هاي مطرح شده براي حضور بيشتر در عرصه تحولات كشور و گفت وگوي بيشتر با مردم و جوانان، بر حضور هميشگي خود در صحنه انقلاب و نظام تأكيد كرد و افزود: بيش از 60 سال است كه درعرصه سياسي و مبارزاتي كشور فعال بوده و هستم و تا زماني كه توان و فايده اي براي كشور داشته باشم تا پايان عمر پاي انقلاب و نظام ايستاده و خواهم ايستاد.
وي درادامه، با اشاره به اثرات منفي تفرقه در جامعه اظهار كرد: آنچه بايد مبناي فعاليت قرار گيرد خدمت به اسلام، انقلاب، مردم و كمك به پيشرفت، اتحاد و همدلي و پرهيز از تفرقه و دعواست، چرا كه نفع تشتت و تفرقه، به دشمنان كمين كرده كشور خواهد رسيد.
هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت كنوني كشور پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامي، به سياست هاي كلي نظام در بخش هاي گوناگون و سند چشم انداز 20 ساله كشور اشاره كرد و گفت: مطابق اين سياست ها و سند چشم انداز، ما بايد داراي مقام اول و الهام بخش در منطقه باشيم و در قله علمي و پيشرفت منطقه قرار بگيريم. اكنون نيز اگرچه به خاطر برخي ضعف ها و نارسايي ها از اهداف و آرمان ها عقب هستيم، اما به لحاظ پيروي از مكتب حيات بخش اهل بيت(ع) و وجود امكانات جغرافيايي، انساني و مادي فراوان كشور و حضور آگاهانه و هوشيارانه مردم، اميدوارم كه در مسير صحيح پيشرفت قرار بگيريم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت در پاسخ به پرسشي درباره مشكلات معيشتي، اشتغال جوانان و برخي تنگناهاي اقتصادي كشور، هدفمندي يارانه ها را از نظر مبنايي، سياستي درست و لازم خواند و اظهار كرد: پس از جنگ، سياست اصلي كشور اين بود كه با ساختن زيربناها و تشويق توليد ملي، اشتغال در كشور گسترش يابد و با ايجاد اشتغال براي حداقل دو نفر در هر خانواده درآمد خانواده ها و كشور افزايش يابد. هدف اصلي طرح هدفمندي يارانه ها نيز حمايت از توليد، ايجاد اشتغال و رونق زمينه كسب و كار در كشور بود نه توزيع پول بين مردم.
به گزارش خبرگزاري ها، وي در پاسخ به پرسشي درباره ابهام به وجود آمده در افكار عمومي درباره لفظ و نام انقلاب هاي اخير منطقه، شيطنت، غرض ورزي و تحريف برخي رسانه ها را دليل ايجاد اين ابهام خواند و گفت: شكي نيست اكثر توده ها و اقشار حاضر در انقلاب هاي منطقه مسلمانند و بر مبناي اسلام انقلاب كرده اند و از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته اند و خواسته هايي چون محو استبداد و ديكتاتوري را مد نظر دارند. بنده گفته بودم برخي «بهار عربي» و برخي «بيداري اسلامي» مي گويند. لفظ مهم نيست، بلكه ريشه و مبناي اين خيزش و حركت، مهم است كه ريشه آن، اسلام و انقلاب اسلامي و تنفر از فساد و ديكتاتوري و وابستگي است.

 



مدير برنامه ريزي و توسعه شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران
عسلويه به قطب پتروشيمي خاورميانه تبديل مي شود

بوشهر-خبرنگاركيهان:
عسلويه به يكي از بزرگ ترين قطب هاي پتروشيمي خاورميانه تبديل مي شود.
مدير برنامه ريزي و توسعه شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران با بيان اين مطلب افزود: ظرفيت عملياتي پتروشيمي عسلويه تا پايان برنامه چهارم توسعه 51 ميليون تن بوده كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان برنامه پنجم توسعه به 100 ميليون تن در سال خواهد رسيد.
اولادي افزود: به منظور رسيدن به اين هدف بايد 69 طرح پتروشيمي با ظرفيت 66ميليون تن را در دستور كار برنامه پنجم توسعه قرار دهيم. البته از اين تعداد طرح بايد 25 پروژه شامل طرح هاي توليدي و سرويس هاي جانبي با ظرفيت 33 ميليون تن در سال باشد. به گفته وي در فاز نخست پتروشيمي عسلويه 11 مجتمع توليد و سرويس هاي جانبي با ظرفيت 22 تن در سال به بهره برداري رسيده است.
اولادي تصريح كرد: با وارد مدار شدن 25 طرح در فاز دوم حدود 55 درصد توليد صنعت پتروشيمي كشور به عسلويه اختصاص خواهد يافت.

 



حضور قاريان بيش از 60 كشور جهان درمسابقات بين المللي قرآن در ايران

سرويس فرهنگ و معارف-
علي محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در نشست خبري ديروز اعلام كرد كه بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان وي ضمن اعلام اين خبر افزود:
قرآن بزرگترين نعمت الهي براي بشر است و بنا به فرموده امام علي(ع) قرآن تجليگاه خداوند متعال است.
محمدي در ادامه اظهار داشت:
اين مسابقات از 28 خرداد تا 2 تيرماه امسال در سالن همايش هاي بين المللي برج ميلاد با شركت 105 حافظ و قاري ممتاز از 60 كشور جهان برگزار مي شود. و 14 داور بين المللي كه شامل 9 داور خارجي و 5 داور ايراني مي باشند كار داوري اين مسابقات را برعهده دارند.
سرپرست سازمان اوقاف افزود: سهميه ايران دو نفر در رشته هاي حفظ و قرائت است كه نماينده ايران در رشته حفظ از استان اصفهان و در رشته قرائت از استان خوزستان است.
وي با اشاره به دريافت سهم سازمان اوقاف از نيم درصد بودجه قرآني گفت: امسال جوايز مسابقات 50 درصد افزايش يافته است.
ضمنا در كنار برگزاري مسابقات بين المللي قرآن كريم، برنامه هاي جنبي هم برگزار مي شود كه عبارتند از:
- برگزاري سومين همايش تجليل از بانوان فعال در عرصه فعاليت هاي قرآني
- همايش معرفي برترين مقاله هاي پژوهشي قرآني
- حضور ميهمانان مسابقات در اماكن مذهبي و تفريحي
- حضور ميهمانان در مرقد امام خميني و بازديد آنها از حسينيه جماران.

 



مهمانپرست خبر داد
شركت صالحي در نشست منطقه اي كابل درباره آينده افغانستان

سخنگوي وزارت امور خارجه از سفر روز پنج شنبه علي اكبر صالحي به كشور افغانستان خبر داد.
وزير امور خارجه كشورمان با سفر به افغانستان در نشست منطقه اي كابل در مورد آينده افغانستان كه در تاريخ 25خرداد برگزار مي گردد، شركت خواهد كرد.
صالحي در اين نشست يك روزه مواضع كشورمان را در مورد چگونگي استقرار ثبات و امنيت و توسعه اقتصادي افغانستان تشريح خواهد كرد.
خاطرنشان مي سازد: اين نشست با حضور مقامات 13كشور منطقه اي و 12كشور فرامنطقه اي و نيز 13نهاد بين المللي برگزار خواهد شد.
گفتني است، نشست كارشناسان ارشد اين اجلاس نيز روز چهارشنبه با هدف تنظيم بيانيه نهايي اجلاس كار خود را آغاز خواهد كرد.

 



نامه هشدارآميز خانواده هاي شهداي ترور به نماينده ويژه سازمان ملل در عراق

انجمن دفاع از قربانيان تروريسم در آستانه خروج گروهك تروريستي منافقين از عراق، طي نامه اي نسبت به عواقب پذيرش اين گروهك از سوي كشورها هشدار داد.
در اين نامه كه براي كوپلر، نماينده ويژه سازمان ملل در عراق ارسال شده، با اشاره به آنكه گروهك منافقين مسئول ترور 17 هزار تن ايراني است، آمده؛ «حل مسئله اشرف و خروج گروهك منافقين از عراق، نيازمند اسكان مجدد آنها در كشورهاي ديگر است و با توجه به اينكه هر كشوري اعطاي پناهندگي و پذيرش افراد و گروه ها را منوط به شرايطي ساخته از اين رو توجه به ويژگي هاي دروني و نگاهي كه نسبت به اين گروه وجود دارد، حائز اهميت مي باشد. مهمترين دغدغه كشورها در اعطاي پناهندگي به اعضاي اين فرقه مجموعه ويژگي هايي است كه ساليان طولاني اعضاي اين فرقه را شكل داده است. امري كه مي تواند زنگ خطرهاي بسياري را در رابطه با حضور اين گروهك در كشورهايي كه خواسته باشند پذيراي اعضاي اين فرقه باشند به صدا درآورد.
فرقه منافقين بنابر گزارش هاي بين المللي و مؤسسات تحقيقي همچون مؤسسه تحقيقي رند و گزارش ديده بان حقوق بشر و مصاحبه با اعضاي جدا شده از سازمان، با ويژگي شديداً فرقه اي شناخته مي شود. نكته اينكه خواسته گروهك منافقين، يعني آن چيزي كه سران اين فرقه بر آن در بيانيه هاي متعدد و اقداماتشان، از جمله براي اسكان اعضا در مرز اردن تأكيد مؤكد داشته اند عبارتست از اخذ پناهندگي گروهي كه به منظور حفظ ساختار فرقه اي حاكم بر اين گروه، طرح مي شد.»
در ادامه نامه انجمن دفاع از قربانيان تروريسم به كوپلر آمده است؛ «فرقه منافقين به عنوان كساني كه خودشان به كشتن هزاران تن از شهروندان بي گناه از مليت هاي متفاوت اذعان دارند و دادخواست هايي فراوان از خانواده هاي قرباني جنايات اقدامات تروريستي اين گروهك را در پشت سر خويش دارند مسئوليت ها و مشكلات بسياري را براي كشورهايي كه خواهان اعطاي پناهندگي به اين گروه باشند، به همراه دارد. با چنين ويژگي هايي رژيم بعث تنها دولتي بود كه از بدو تأسيس فرقه مجاهدين خلق تاكنون از اين گروه رسماً پشتيباني كرده است. مجامع بين المللي در مواجه با مسئله اشرف بايد به اين مهم توجه داشته باشند كه تحت چه شرايطي از كشورها مي خواهند تا درب هاي خود را به روي منافقين بگشايند؟
انتقال مجاهدين از اردوگاه اشرف به كشورهاي اروپايي و آمريكايي بدون لحاظ كردن موارد ذكر شده به مثابه گسترش حوزه فعاليت براي اعضاء مغزشويي شده ايي است كه يك عمر تحت آموزش هاي فرقه اي رشد يافته اند: گذار از محدوديت هاي بيابانهاي عراق و رسيدن به محيط باز اروپا و آمريكا، به معناي گسترش عرصه جولان براي اقدامات تروريستي و خرابكارانه اين فرقه است.
با اين نگاه بيش از هر چيز بايد تلاش خود را به رهايي اعضاء از ساختار فرقه اي حاكم بر اين سازمان معطوف كنيم تا اعضا بيش از اين در مطامع و خواسته هاي قدرت طلبانه رهبران اين فرقه مستحيل نشوند. در پايان اميد آن را داريم كه آگاهي از اين حقايق گامي باشد براي پايان دادن به موارد گسترده نقض حقوق بشر در فرقه منافقين تا ديوارهاي بلند آن فرو ريزد و اعضاي اين گروهك از ساختار فرقه اي كه آنان را به بند كشيده رها شوند و به دنياي آزاد راه يابند.»

 



پس از نماز آيت الله مكارم شيرازي پيكر مرحوم آيت اللهي در لار تشييع و به خاك سپرده شد

لار- خبرنگار كيهان:
پيكر آيت الله سيد عبدالعلي آيت اللهي روز گذشته پس از اقامه نماز توسط آيت الله مكارم شيرازي بر دوش مردم شيعه و سني لارستان تشييع و در حسينيه اعظم لار به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مراسم مهمانان و شخصيت هايي از ديگر استان هاي كشور و تني چند از مسئولان كشوري و نمايندگاني از سوي رهبر معظم انقلاب(آيت الله رسولي محلاتي)، رئيس جمهور و رئيس مجلس خبرگان رهبري و نيز بيت امام خميني«ره» حضور داشتند.
پيش از تشييع، پيام هاي تسليت حضرت آيت الله خامنه اي، دفتر امام خميني، آيت الله محمدرضا مهدوي كني، رئيس جمهوري اسلامي و نيز متولي آستان قدس رضوي قرائت شد.
به گزارش خبرنگار ما، مجلس ختم اين روحاني پرنفوذ در منطقه طي روزهاي سه شنبه تا جمعه و نيز شام غريبان آن مرحوم در حسينيه اعظم شهرستان لار برگزار مي شود.
مرحوم حضرت آيت الله آيت اللهي در سال 1299 در شهرستان جهرم متولد شد و پس از طي دوره هاي متعدد فقهي در قم و نجف، با درخواست مردم به عنوان امام جمعه شهرستان لار منصوب شد.
وي همچون جد بزرگوارش حضرت آيت الله العظمي سيد عبدالحسين لاري، پاي در ركاب مبارزه داشته و در همه صحنه هايي كه اسلام و انقلاب بدان نياز داشت، حضور موثر داشت.
مردم لارستان پس از اطلاع از فوت عالم جليل القدر، تمام شهر يكدست سياهپوش و مغازه ها را تعطيل كردند و در سوگ نشستند و به صورت خودجوش ستاد برگزاري مراسم ارتحال آن حضرت را تشكيل دادند.
جسم بي جان آن مرحوم پس از انتقال از بيمارستان شيراز به لار كه در غروب جمعه مورخه 19 خرداد به ملكوت اعلا پيوست و همه مردم لارستان را عزادار كرد روز يكشنبه با بالگرد از شيراز به لار منتقل شد و پس از غسل، به ورزشگاه تختي انتقال يافت و در آخرين ليله وداع مردم با آن حضرت، صبح روز دوشنبه تشييع و در جايگاه ابدي اش حسينيه اعظم لار به خاك سپرده شد.

 



السفير: غرب بايد بپذيرد كه ايران امتياز مجاني نمي دهد

يك روزنامه منطقه اي در گزارش تحليلي با اشاره به راهبرد گروه 1+5 براي اعمال فشار سياسي و اقتصادي بر ايران در آستانه مذاكرات مسكو نوشت:ايراني ها زيرك تر و باهوش تر از آنند كه بخواهند به غرب امتياز مجاني بدهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه «السفير» لبنان ديروز در پايگاه اينترنتي خود در گزارشي به قلم «رياض الاخرس» نوشت: با نزديك شدن زمان برگزاري دور بعدي مذاكرات بين ايران و گروه پنج بعلاوه يك، كه انتظار مي رود در روزهاي هجدهم و نوزدهم ژوئن در مسكو برگزار شود، سخن ها درباره لزوم اعتمادسازي و پايبندي به موارد مورد توافق در نشست هاي قبلي در استانبول و بغداد در حال افزايش است و گاهي هم لحن بدبينانه به قدري پررنگ مي شود كه سخن از «كاهش سرعت مذاكرات و احتمال متوقف شدن آن» به ميان مي آيد. اين در حالي است كه آمريكا و غرب مي كوشند با اعمال تحريم هاي سنگين بين المللي و يا يكجانبه برگ برنده توقف غني سازي بيست درصدي اورانيوم را به عنوان دستاورد مورد استفاده در رقابت هاي آتي انتخاباتي در واشنگتن و چالش هاي اقتصادي پيش روي اتحاديه اروپا از آن خود كنند.
الاخرس در ادامه اين گزارش با اشاره به اظهارات وزيران دفاع و خارجه ايران و رئيس پارلمان اتريش درباره موضوع هسته اي ايران افزود: در حال حاضر با توجه به بي اعتمادي دو طرف مذاكره به يكديگر، هر يك مي كوشد ديگري را مسئول شكست مذاكرات معرفي كند. در همين خصوص علي باقري معاون امور بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي در لحني شبيه به تهديد تاكيد كرد عدم آمادگي گروه پنج بعلاوه يك براي اجراي موارد مورد توافق در نشست بغداد به كند شدن روند مذاكرات و يا توقف روند پيشرفت مذاكرات منجر خوا هد شد.
الاخرس افزود: يك منبع آگاه ايراني به روزنامه السفير گفت به نظر مي رسد راهبرد پنج بعلاوه يك بر اعمال فشار به ايران براي دادن امتياز در ارتباط با توقف غني سازي بيست درصدي اورانيوم مبتني است اما در مقابل اين گروه هيچ امتيازي اعم از رسميت شناختن ايران به عنوان يك كشور هسته اي و يا لغو تحريم ها نمي دهد. البته ايراني ها زيرك تر و باهوش تر از آنند كه بخواهند به اين دشمن ضعيف امتياز مجاني بدهند.

 



يك منبع آگاه سياسي خبر داد
افشاي توطئه موساد و سيا براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران از عراق

يك منبع آگاه سياسي از توطئه موساد و سيا از عراق براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران پرده برداشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري الناس، اين منبع آگاه سياسي خبر داد بهاي باقي ماندن برخي از شخصيت هاي سياسي عراقي در قدرت و تاييد آنها براي ابقا تا سال 2020، موافقتشان با حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران از عراق بوده است. بر اساس اين گزارش، تيمي موسوم به «شاهين» كه شامل تعدادي از كارشناسان دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكايي و اسرائيلي است در تگزاس آموزش ديده اند تا براي ورود به اراضي عراقي و انجام عمليات هايي ويژه و محرمانه آماده شوند.
يك روزنامه صهيونيستي نيز در اين باره نوشت: تل آويو در حال انجام مانورها و آموزش هاي سري براي جلب توجه ايران و منحرف كردن آن از تلاش هاي تيم عملياتي اش در عراق است.
بنابراين گزارش يك مقام ديپلماتيك ايراني نيز گفت: بازي بزرگي در عراق برنامه ريزي شده است. لذا دستگاه اطلاعاتي ايران نيز تلاش دارد تا تمامي پايگاه هايي را كه مي توان از آنجا تاسيسات هسته اي ايران را هدف قرار داد، شناسايي كند.

 



اخبار ادبي و هنري

مختار، بازيگر نقش شهيد چمران شد
بازيگر نقش مختار ثقفي در سريال «مختارنامه» در تازه ترين كار خود نقش شهيد چمران را بازي مي كند.
«فريبرز عرب نيا» عهده دار ايفاي نقش شهيد دكتر مصطفي چمران در فيلم سينمايي «چ» به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا شد. «اسماعيل سلطانيان» نيز از ديگر بازيگراني است كه در اين فيلم بازي مي كند.
گفتني است، فيلم «چ» دو روز و دو شب از زندگي شهيد چمران- از بيست و پنجم تا بيست و هفتم مرداد 1358- را نمايش مي دهد.
مسلمان شدن بانوي اسپانيايي
در برنامه زنده شبكه الكوثر
يك بانوي اسپانيايي در تماس تلفني با برنامه احكام الاسلام شبكه جهاني الكوثر، به صورت مستقيم و در اين برنامه زنده شهادتين را گفت و تشرف خود را به دين مبين اسلام اعلام كرد.
«لورينا اگوتره نگرتي» كه مقيم كشور كويت است در تماس تلفني با برنامه زنده احكام الاسلام اين شبكه با گفتن شهادتين به دين مبين اسلام تشرف يافت. وي در پاسخ به سؤال مجري برنامه در خصوص دلايل گرويدنش به اسلام گفت: با شناخت اسلام حس بسيار خوبي در درونم ايجاد شد و احساس كردم كه خداوند متعال نوري را در دلم بوجود آورد و اكنون دوست دارم درباره اسلام بيشتر بدانم.
گفتني است تاكنون افراد زيادي در برنامه هاي مختلف شبكه جهاني الكوثر تشرف خود را به اسلام اعلام كردند كه آخرين نمونه آن تشرف خانم «مونيكا ويت» از فعالان جنبش وال استريت بود.
سومين كنگره شعر مقاومت بين المللي اسلامي
كليد خورد
سومين كنگره شعر مقاومت بين المللي اسلامي با محوريت بيداري اسلامي همزمان با سيزدهم آبان، «روز ملي مبارزه با استكبار» به مدت سه روز برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، با انتشار فراخوان سومين كنگره شعر مقاومت بين المللي اسلامي، برگزاري اين كنگره كليد خورد. شعر، پژوهش، نقد، يادداشت و مقاله و پايان نامه بخش هاي مختلف كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي است. گفتني است، كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي از سوي موسسه انتشاراتي روايت با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان بسيج مستضعفين برپا مي شود.
مسابقه بزرگ فيلمنامه نويسي دفاع مقدس برگزار مي شود
سومين مسابقه بزرگ فيلمنامه نويسي با عنوان «قلم طلايي» همزمان با برگزاري دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) برگزار مي شود.
ارتقاي سطح كيفي فيلمنامه نويسي، ايجاد انگيزه و اشتياق جهت نگارش فيلمنامه هاي ارزشمند و همچنين شناسايي استعدادهاي نو از جمله اهداف سومين مسابقه فيلمنامه نويسي- «قلم طلايي سينمايي»- عنوان شد. همچنين، اول مرداد سال جاري، آخرين مهلت ارسال آثار براي متقاضيان شركت است.
چاپ بيستم يك كتاب در پنج ماه
كتاب دفاع مقدسي «پايي كه جا ماند» به خاطر استقبال گسترده مخاطبان، براي بار بيستم منتشر شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين كتاب در حالي به چاپ بيستم رسيده كه از زمان اولين انتشار آن تنها پنج ماه مي گذرد. اما كمياب شدن اين كتاب در اثر استقبال فراوان مردم، اين موفقيت را براي آن پديد آورد.
گفتني است، كتاب «پايي كه جا ماند» شامل 198 خاطره از سيدناصر حسيني پور است. او در اين كتاب به خاطرات اسارت چندين ساله اش در اردوگاههاي عراقي، مي پردازد.

 



نخستين ترامواي ايران در كرمان راه اندازي مي شود

شهردار كرمان گفت: نخستين ترامواي ايران با سرمايه گذاري بخش خصوصي و اعتبار 300 ميليارد تومان در شهر كرمان راه اندازي مي شود.
ابوالقاسم سيف اللهي يكشنبه شب در حاشيه نشست عمومي شوراي اسلامي شهر كرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: يك گروه كنسرسيوم ايراني شامل سه شركت طراحي، مطالعه منابع مالي و عمليات ساخت طرح ترامواي يا قطار شهري را در كرمان اجرا مي كند.
وي تصريح كرد: 50 درصد اعتبار اين طرح از سوي سرمايه گذار بخش خصوصي به روش BOT تامين مي شود.
سيف اللهي عنوان كرد: شوراي اسلامي شهر كرمان نيز به علت هزينه بالاي ايجاد مترو راه اندازي مترو را در اولويت كار خود قرار نداده است.
وي با بيان اينكه راه اندازي مونو ريل و BRT نيز مورد تاييد شوراي اسلامي شهر كرمان نيست، گفت: شوراي اسلامي شهر كرمان راه اندازي تراموا را تصويب كرد كه اين قطار شهري راه حل مشكلات ترافيك كرمان تا 30 سال آينده است.
شهردار كرمان خاطر نشان كرد: با راه اندازي تراموا امكان تردد همزمان ديگر خودروها نيز وجود دارد.
سيف اللهي تراموا را بهترين گزينه براي شهر تاريخي و كهن كرمان دانست و افزود: فاز نخست ترامواي كرمان از فرودگاه بين المللي تا ميدان شهدا و در ادامه تا مسير مسجد صاحب الزمان(عج) اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه 300 ميليارد تومان اعتبار براي اجراي فاز نخست ترامواي كرمان نياز است، ابراز داشت: فاز دوم ترامواي كرمان نيز مسير پل ولايت تا ابتداي جاده هفت باغ را شامل مي شود.

 



رئيس سازمان امور مالياتي كشور: طرح تحول نظام مالياتي در دست اجراست

همدان - خبرنگار كيهان:
طرح تحول نظام مالياتي كشور در چارچوب تغييرات ساختاري سازمان مشتمل بر 5 بسته تحولي، هم اكنون در دست اجراست.
رئيس سازمان امور مالياتي كشور در مراسم توديع و معارفه مديران كل سابق و جديد امور مالياتي استان همدان با اعلام اين مطلب افزود: با اجراي اين طرح، از فرارهاي مالياتي جلوگيري شده و درآمدهاي مالياتي نيز به دو برابر ميزان كنوني مي رسد، به علاوه با رفع نواقص موجود، عدالت مالياتي نيز محقق خواهد شد.
«علي عسگري» بيان داشت: در حال حاضر 7 درصد از توليد ناخالص داخلي كشور به ماليات تبديل مي شود اما ظرفيت افزايش آن تا 15 درصد وجود دارد.
وي قانون فعلي ماليات كشور را مربوط به سال 1345 دانست و اظهار داشت: اين قانون با وجود دوبار اصلاح، روزآمد نيست و نياز به اصلاح مجدد دارد.
عسگري تاكيد كرد: برخلاف قانون فعلي كه فرد فرار كننده از ماليات از نظر حقوقي بدهكار شناخته مي شود، در قانون جديد مجرم تلقي خواهد شد.
در اين مراسم، آيت ا... غياث الدين محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان، گفت: توزيع عادلانه منابع مالياتي در كشور، باعث رفع فقر و در نتيجه حل بسياري از مشكلات خانوادگي، فرهنگي و اجتماعي مي شود.
امام جمعه همدان تاكيد كرد: دريافت ماليات بايد از همه اقشار باشد نه اينكه قشر ضعيف محكوم به پرداخت آن باشند و دانه درشت ها خود را مستثني كنند.
وي يادآور شد: دانه درشت ها و فراركنندگان از پرداخت ماليات، حق بيش از 70 ميليون نفر ايراني را لگدمال مي كنند.
آيت ا... محمدي تصريح كرد: مظلوميت سازمان امور مالياتي در اين است كه مردم پرداخت ماليات را برابر با غرامت و جريمه مي دانند و لذا همه بخش ها بايد جهت نهادينه شدن فرهنگ پرداخت ماليات تلاش كنند.
در پايان اين مراسم ضمن تقدير از زحمات «حسين حقيقي» مديركل سابق، «محمد خليفه» به عنوان مديركل جديد امور مالياتي استان همدان معرفي شد.

 



از سوي مردم صورت گرفت
اهداي 2 ميليون واحد خون در سال گذشته

كرج- خبرنگاركيهان:
در سال گذشته نزديك به دو ميليون واحد خون توسط مردم از سراسر كشور اهدا شده است.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان انتقال خون ايران در نشست خبري با خبرنگاران استان البرز با بيان اين مطلب اظهار داشت: 40درصد از اهداكنندگان خون كشور به طور مستمر با اين سازمان همكاري دارند.
دكتر منشدي تصريح كرد: انجام آزمايش هاي فرآوري و نگهداري هر واحد خون براي اين سازمان حدود يك ميليون و500 هزار ريال هزينه دربر دارد.
وي يادآور شد: هم اكنون 350نفر در كشور داراي خون نادر و كمياب هستند.
منشدي افزود: خون نادر به خوني گفته مي شود كه از نظر فراواني كمتر از يك 10هزارم است بنابراين تهيه خون براي اين افراد بسيار سخت است.
وي گفت: تاكنون 150واحد خون نادر در اين سازمان ذخيره سازي شده است و تا 30سال قابل نگهداري است.

 



مديركل آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش خبر داد
تغيير ساختار نظام آموزشي از سال تحصيلي جديد

مديركل آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: كتاب هاي پايه ششم ابتدايي جديدالتاليف هستند.
به گزارش ايرنا، «عليرضا رحيمي» در جلسه مديران و كارشناسان آموزش و پرورش گرمي افزود: تدابير لازم براي اجراي نظام آموزشي جديد در كشور انديشيده شده و آموزش هاي لازم براي معلمان مربوطه هم در فصل تابستان داده خواهد شد.
وي از ساماندهي نيروهاي انساني و فضاهاي آموزشي لازم براي اجراي اين طرح خبر داد.
«رحيمي» با بيان اينكه از ابتداي تصويب سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، مراحل اجرايي آن در كشور آغاز شده است گفت: براساس اين سند، تغيير ساختار نظام آموزشي موسوم به طرح
6-3-3 از سال تحصيلي آينده با افزوده شدن پايه ششم به مقطع ابتدايي اجرا خواهد شد.
مديركل آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با گراميداشت و خاطره فرهنگيان شاهد افزود: امروز به بركت ايثارگري و خون شهدا در كمال آرامش، اقتدار و عظمت زندگي مي كنيم و بر همه ما تكليف است كه سيره و آرمان آنها را ترويج دهيم.
«ترحم رستمي» مدير آموزش و پرورش گرمي هم در اين جلسه با ارائه گزارشي از عملكرد اين اداره در حوزه آموزش و پرورش ابتدايي، از آمادگي مجموعه آموزش و پرورش گرمي براي اجراي نظام آموزشي جديد از سال تحصيلي آينده خبر داد.

 



آيين نامه اجرايي توسعه بخش كشاورزي در كشور تصويب شد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
هيئت وزيران آيين نامه اجرايي توسعه بخش كشاورزي در كشور را تصويب كرد.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري به مناسبت هفته جهاد كشاورزي گفت: هيئت وزيران بنا به پيشنهاد رئيس جمهور و با استناد به اصول 127 و 138 قانون اساسي با هدف توسعه توان توليد و اجراي ظرفيت هاي اشتغال در بخش كشاورزي كارگروه بخش كشاورزي را مورد تصويب قرار داد.
مهندس خسرو عبدالهي اضافه كرد: اجرايي شدن برنامه هاي پنجم توسعه، افزايش بهره وري بخش كشاورزي و قوانين مربوط به تامين امور واگذاري حق بهره برداري، اجاره اراضي منابع ملي و دولتي مستعد تامين زيرساخت هاي لازم طرحهاي كشاورزي، از جمله بندهاي اين آيين نامه است.
وي ادامه داد: براساس آئين نامه فوق، ستاد اجرايي كا رگروه بخش كشاورزي در استانها به رياست استانداران و در شهرستانها به رياست فرمانداران تشكيل مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14