(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 خرداد 1391 - شماره 20232

حديث دشت عشق
توقف برابر قطر و موجي از انتقادات كه به راه افتاد
تيم ملي فوتبال شايستگي حضور در جام جهاني را دارد؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
احتمال تعليق اين بار در دوچرخه سواري
قمري: به فدراسيون جهاني گفتيم زنگي آبادي بازنشسته شده است !
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
حمايت فيفا از ملت مظلوم فلسطين
بلاتر: بازيكنان فلسطين را از زندان هاي رژيم صهيونيستي آزاد كنيد
احساس خطر نايب رئيس فدراسيون فوتبال از فصل نقل و انتقالات
ميلياردي بدهكارند ، ميلياردي تر خريد مي كنند !
يك كاميون هندوانه براي قهرماني دوباره اسپانيا !
اخبار ادبي و هنري
فرمانده نيروي انتظامي تشريح كرد اما و اگرهاي بازگرداندن خاوري از طريق اينترپل
واليباليست قزويني مسافر پارالمپيك 2012 لندن شد
انتقاد آيت الله مكارم شيرازي: زائران نبايد به نيروهاي عربستاني بهانه برخورد بدهند
رئيس انجمن اندودنتيست هاي ايران: گسترش دانشكده دندانپزشكي نيازمند ساختار آموزش قوي است
يارانه كشاورزان مستقيم پرداخت مي شود
پيكر 2 شهيد گمنام در كرج تشييع مي شود
استاندار قم: زيرگذر ميدان 72 تن قم تا نيمه شعبان آماده بهره برداري مي شود
دستيار ويژه رئيس جمهور خبر داد اجراي 900 طرح ملي در كشور



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمود حيدري»
پله پله تا ملاقات خدا
... مادرش مي گفت: محمودجان! اگر جبهه سهميه اي هم باشد، تو سهم خودت را انجام داده اي و ديگر برايت كافي است و محمود جواب داد: «مادرجان! جبهه سهميه اي نيست، تا اين جهاد بزرگ برپا هست همه وظيفه داريم كه در آن شركت كنيم و...» از مادر اجازه گرفت و رفت براي عمليات كربلاي5.
سومين بارش بود كه به جبهه مي رفت. اول در والفجر 8 شركت كرد و از ناحيه سر و كمر مجروح شد. براي مداوا به پشت جبهه آمد و پس از مدتي باز عازم عمليات كربلاي 4 شد. در آن عمليات براي بار دوم از ناحيه سر و پا مجروح شد و تمام اينها مقدماتي بود تا پله پله به ملاقات خدا برسد و براي سومين بار جانش را در طبق اخلاص نهاد و از باب بزرگ جهاد به بهشت پرنعمت الهي رسيد كه:«ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اوليائه»
طلبه بسيجي شهيد «محمود حيدري» سال 1347 در اسلام آباد برخوار متولد شد و در 8/11/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



توقف برابر قطر و موجي از انتقادات كه به راه افتاد
تيم ملي فوتبال شايستگي حضور در جام جهاني را دارد؟!

سرويس ورزشي-
نمايش ضعيف تيم ملي در بازي با قطر موجي از انتقادات را به دنبال داشت و در ذهن همگان اين پرسش را مطرح كرد كه آيا تيم ملي توانايي و شايستگي حضور در جام جهاني را دارد؟!
هفته سوم از مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل سه شنبه شب با ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و قطر در ورزشگاه آزادي پيگيري شد كه در پايان دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند. در اين ديدار كه در حضور نزديك به 100هزار تماشاگر برگزار شد، تيم ملي فوتبال كشورمان با تركيب سيدمهدي رحمتي، سيدجلال حسيني، هادي عقيلي، خسرو حيدري، حسين ماهيني (54-اشكان دژاگه)، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام (كاپيتان)، علي كريمي، مهرداد پولادي، احسان حاجي صفي (46- محمدرضا خلعتبري) و كريم انصاريفرد (90- مازيار زارع) به ميدان رفت شاگردان كارلوس كي روش شروع خوبي در اين ديدار داشتند و در 10دقيقه ابتدايي حملات كم اثري را روي دروازه حريف پي ريزي كردند اما نتوانستند از آنها به گل برسند. تا دقيقه30 فوتبال كم رمقي را از تيم ملي كشورمان شاهد بوديم كه به خاطر دفاع مطلق قطري ها چندان جذاب نبود. اما در دقيقه30 پرتاب اوت بلند حسين ماهيني به كاپيتان جواد نكونام رسيد و ضربه پاي راست او به تير افقي دروازه برخورد كرد و در برگشت ضربه سر جلال حسيني را مدافعان قطر دفاع كردند. چند دقيقه بعد قطري ها فرصت رسيدن به گل را داشتند كه سيدمهدي رحمتي به خوبي توپ را دفع كرد.
در پنج دقيقه پاياني نيمه اول تيم ملي فوتبال كشورمان سعي در نزديك كردن خود به دروازه قطر داشت اما دفاع چند لايه قطري ها اين اجازه را به شاگردان كي روش نداد تا نيمه اول با تساوي بدون گل به پايان برسد. در نيمه دوم با به ميدان آمدن محمدرضا خلعتبري و دقايقي بعد اشكان دژاگه، آهنگ حملات تيم ملي فوتبال ايران روند بهتري گرفت و چند موقعيت خوب را روي دروازه قطر ايجاد كرد اما دفاع پرتعداد قطري ها اجازه رسيدن به گل را به ملي پوشان كشورمان نداد. در 10دقيقه پاياني بازيكنان تيم ملي كشورمان اسير حاشيه سازي قطري ها شدند و به وجود آمدن چند صحنه درگيري باعث شد دو بازيكن تيم ملي كشورمان اخطار بگيرند. تيموريان روي مدافع قطري خطا كرد و علي كريمي نيز در صحنه درگيري با قطري ها شركت كرد و كارت زرد گرفت.
در وقت هاي اضافه بازيكنان تيم ملي فشار زيادي روي دروازه قطر وارد كردند و چند كرنر پي درپي زدند. حضور مازيار زارع در دقيقه90 و اضافه شدن او به خط حمله هم تأثيري نداشت تا تيم ملي كشورمان در دومين ديدار به تساوي بدون گل برسد و دو امتياز حساس و حياتي را از دست بدهد. تيم ملي فوتبال كشورمان با اين تساوي 4امتيازي شد و بعد از كره جنوبي كه 6امتيازي است در رده دوم جدول قرارگرفت و حالا بايد منتظر ديدارهاي آينده باشد.
موجي از انتقادات
عليه بازي تيم ملي
اما نمايش ضعيف تيم ملي در بازي با قطر موجي از انتقادات را به دنبال داشت و در ذهني همگان اين پرسش را مطرح كرد كه آيا تيم ملي توانايي و شايستگي حضور در جام جهاني را دارد؟! متأسفانه در فوتبالي كه ميلياردها تومان در آن هزينه مي شود و براي يك بازي در وسط هفته يكصد هزار نفر به ورزشگاه مي آيند، حريف قطري نمي شويم كه يك دهم ما در آسيا افتخار ندارد! نبايد خودمان را گول بزنيم فوتبال ايران دوران افول خود را طي مي كند؛ فوتبالي كه باشگاه هاي ليگ برتري اش ميلياردها تومان بدهي دارند، فوتبالي كه مديران زير بار قرض رفته اش حاضرند به خاطر بازيكنان بي كيفيت بالاي يك ميليارد تومان بدهند و فوتبالي كه دلال ها برايش تصميم مي گيرند و قيمت يك بازيكن را مثل بادكنك آنقدر باد مي كنند كه خودشان هم باورشان مي شود بازيكن بزرگي در اختيار دارند، فوتبالي كه مردان پا به سن گذاشته ستاره اش هستند و فوتبالي كه هواداران را جان به لب مي كند تا يك برد بياورد. بايد فكر اساسي به حال اين فوتبال كرد تا از مخمصه اي كه در آن گرفتار شده رهايي يابد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي پرسپوليس شنبه در ايران
جمشيد زارع از حضور قطعي مصطفي دنيزلي در ايران پيش از آغاز تمرين هاي پيش فصل پرسپوليس خبر داد و شايعات مربوط به نيامدن او را تكذيب كرد. قائم مقام باشگاه پرسپوليس درباره شايعه هايي كه پيرامون عدم بازگشت دنيزلي به ايران مطرح مي شود، گفت: دنيزلي جمعه در تهران خواهد بود و از روز شنبه هم تمرين هاي تيم با كليه بازيكنان با حضور خود دنيزلي آغاز خواهد شد.تنها درباره دنيزلي مي توانم بگويم كه او 100 درصد به ايران باز مي گردد و اين شايعات هم صحت ندارد. دنيزلي تا پايان فصل با ما قرارداد دارد.
فتح الله زاده: پرسپوليس از رانت دولتي استفاده مي كند
مديرعامل باشگاه استقلال در واكنش به نحوه عملكرد پرسپوليس در نقل و انتقالات گفت: آن ها از امكانات دولتي استفاده مي كنند كه ما از آن محروم هستيم. علي فتح الله زاده گفت: پرسپوليس امكاناتي دولتي دارد كه ما نداريم. آن ها از اين امكانات استفاده مي كنند. اگر درست باشد بايد به ما هم اين امكانات داده شود. متاسفانه اين مدل خودروهايي كه به آن ها كمك شد به ما ندادند. اگر وضعيت به همين ترتيب پيش برود از هواداران مان مي خواهم كه خودروهاي آن شركت ها را تحريم كنند. وي افزود: آن ها از رانت استفاده مي كنند و به زودي نامه اي به رئيس جمهور مي نويسم و مي گويم كه چقدر در تنگنا هستيم.
كريمي: تا دقيقه 90 براي پرسپوليس صبر مي كنم
كاپيتان پرسپوليس مي گويد اين تيم همچنان گزينه اول او براي فصل آينده است و تا دقيقه 90 براي پرسپوليس صبر مي كند. علي كريمي درباره حرف و حديث هايي كه پيرامون جدايي او از پرسپوليس و شرط و شروطي كه براي ماندن در اين تيم گذاشته، گفت: متاسفانه بعضي ها صحبت هاي من را به شكل ديگري به اطلاع باشگاه مي رسانند. همان طور كه روز گذشته گفتم پرسپوليس در چند پست نياز به تقويت خود دارد. كريمي با تاكيد بر اينكه هيچ وقت نگفته ام كه فلان بازيكن بايد در پرسپوليس باشد گفت: حتي درباره يك بازيكن از من نظر خواستند كه من گفتم خودتان مي دانيد. جالب اينكه آن بازيكن چند بار با من تماس گرفت و پيغام داد اما جوابش را ندادم تا حرف و حديثي به وجود نيايد. علي كريمي در ادامه گفت: من در حال حاضر به مسافرت رفته ام اما همچنان مي گويم كه گزينه اول من پرسپوليس است و تا دقيقه 90 هم منتظر اين تيم مي مانم. با پيشنهاد من مخالفت شده است. شايد شرايطم را طور ديگري به باشگاه اعلام كرده بودند.
رضايي ثبت كرد
غلامرضا رضايي مهاجم ملي پوش تيم فوتبال پرسپوليس ديروز با حضور در هيات فوتبال استان تهران قرارداد خود را به مدت يك سال ديگر با سرخپوشان پايتخت تمديد كرد. پيش از اين حضور ايمون زايد و محمد قاضي هم به عنوان مهاجم در پرسپوليس فصل آينده قطعي شده بود.
جباري مذاكره با قلعه نويي را تكذيب كرد
مجتبي جباري درباره مذاكره امير قلعه نويي با او براي ماندن در استقلال گفت: امير قلعه نويي هيچ جلسه اي با من نداشته و براي ماندن يا نماندنم در استقلال هيچ صحبتي با من نكرده است. وي درباره ديدار تيم ايران و قطر گفت: الان زود است كه بخواهيم درباره عملكرد تيم ملي صحبت كنيم اما خب همه دوست داشتيم تيم ملي در اين بازي برنده باشد. وي درباره زمان بهبودي اش گفت: از يك هفته ديگر تمريناتم را آغاز مي كنم.
صدور حكم رياست اصفهانيان
در حكمي از سوي علي كفاشيان، فريدون اصفهانيان به عنوان رئيس كميته داوران منصوب شد. در قسمتي از اين حكم آمده است: با عنايت به تخصص و تجارب جنابعالي و مصوبه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال، به موجب اين ابلاغ به سمت رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال منصوب مي شويد. اصفهانيان از داوران قديمي بين المللي فوتبال ايران بوده و در حال حاضر رئيس هيئت فوتبال استان زنجان است.
جمشيديان در آستانه جدايي از سپاهان
در حالي كه باشگاه سپاهان چندي قبل اعلام كرد با احمد جمشيديان به توافق رسيده و قرارداد داخلي امضا كرده است، اين بازيكن در آستانه جدايي از اين تيم قرار دارد.جمشيديان هنوز با اين باشگاه به توافق مالي نرسيده و قراردادش را هم براي تمديد امضا نكرده است.
بي پولي در فجر سپاسي
جعفري مديرعامل باشگاه فجرسپاسي با بيان اينكه تمرينات زردپوشان شيرازي دو روزي است كه آغاز شده، گفت: روي قول شفاهي مسئولان استان فارس تمرينات را شروع كرديم اما حتي يك ريال هم براي فصل بعد نگرفته ايم.
اكبرپور رسما به استقلال پيوست
مهاجم فصل گذشته تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز با عقد قراردادي دو ساله به استقلال پيوست.سياوش اكبرپور ديروزپس از توافق با مسئولان باشگاه استقلال قراردادي 2ساله با اين باشگاه امضا كرد. اكبرپور از امروز در تمرينات استقلال حاضر خواهد شد.

 



احتمال تعليق اين بار در دوچرخه سواري
قمري: به فدراسيون جهاني گفتيم زنگي آبادي بازنشسته شده است !

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري گفت: فدراسيون جهاني در نامه اي دلايل تغييرات را از ما خواستار شد كه ما هم دليل آن را بازنشستگي زنگي آبادي عنوان كرديم.
درحالي كه اين روزها بركناري يك شبه رؤساي برخي فدراسيون هاي ورزشي دردسرساز شده است خسرو قمري سرپرست جديد فدراسيون دوچرخه سواري درخصوص احتمال تعليق اين فدراسيون ورزشي اظهار داشت: فدراسيون جهاني در نامه اي، زماني را تعيين كرده و دلايل تغييرات را از ما خواستار شد كه ما هم دليل آن را بازنشستگي زنگي آبادي عنوان كرديم. اين آخرين پاسخ ما بود و اينكه از سوي وزارتخانه چه پاسخي داده باشند اطلاعي ندارم.
قمري گفت: درمورد استعفاي زنگي آبادي هنوز اطلاعي ندارم و از اين موضوع كه گفته مي شود بايد تا دهم تيرماه طبق دستور فدراسيون جهاني، زنگي آبادي به فدراسيون بازگردد نيز بي خبرم.

 



اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ تيم فوتبال چك در دور دوم مرحله گروهي جام ملت هاي اروپا از گروه اول مقابل يونان به برتري دو بر يك رسيد. گل هاي چك را در اين بازي ژيراسك و پيلار زدند و تك گل يونان نيز توسط گكاس به ثمر رسيد.
¤ ديدار تيم هاي فوتبال روسيه و لهستان درگروه اول از مرحله دوم جام ملت هاي اروپا با تساوي به پايان رسيد. ژاگوئف تك گل روسيه را زد و سپس اين گل توسط ياكوب بلاژيكوفسكي كاپيتان لهستان جبران شد.
¤ آلن ژاكوئف مهاجم تيم فوتبال روسيه موفق شد با گلزني در ديدار مقابل لهستان با زدن سه گل در مجموع دو بازي به تنهايي در صدر جدول گلزنان يورو 2012 قرار بگيرد.
¤ پيلار بازيكن تيم قوتبال جمهوري چك به عنوان بهترين بازيكن ديدار اين تيم مقابل يونان معرفي شد.
¤ كاپيتان تيم فوتبال لهستان به عنوان بهترين بازيكن ديدار تيمش مقابل روسيه انتخاب شد.
¤ شوچنكو كاپيتان تيم ملي اوكراين پس از پيروزي اين تيم برابر سوئد با اتومبيل شخصي خود تصادف كرد.
¤ هواداران تيم هاي روسيه و لهستان در ادامه درگيري هاي تاريخي خود، پس از تساوي در يورو 2012 به درگيري با يكديگر پرداختند.
¤ سرمربي تيم ملي فوتبال هلند قبل از رويارويي با ژرمن ها جنگ رواني راه انداخت و گفت: خيال هموطنانم راحت باشد. آلمان را شكست مي دهيم.
¤ شيرر كاپيتان پيشين تيم ملي انگليس بر اين باور است كه اگر سه شيرها نتوانند تيم هايي مانند سوئد و اوكراين را مغلوب كنند، سزاوار بازگشت به خانه خواهند بود.
¤ سرمربي تيم ملي انگليس معتقد است پيش از بازگشت روني به تركيب، براي پيروزي بر سوئد بايد خط حمله تيمشان را تقويت كنند.
¤ كاپلو سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال انگليس اعتراف كرد زماني كه ديدار تيم هاي ملي انگليس و فرانسه را از تلويزيون تماشا مي كرد، احساساتي شده بود.
¤ دومين دور ديدارهاي گروه سوم جام ملت هاي اروپا پنج شنبه شب با نبرد ايتاليا - كرواسي( 20/30) و اسپانيا - ايرلند ( 23/30) برگزار مي شود.

 



حمايت فيفا از ملت مظلوم فلسطين
بلاتر: بازيكنان فلسطين را از زندان هاي رژيم صهيونيستي آزاد كنيد

رئيس فيفا خواستار آزاد شدن بازيكنان فلسطين از زندان هاي رژيم اشغالگر قدس شد
سپ بلاتر در نامه اي خطاب به فدراسيون فوتبال رژيم اشغالگر قدس خواست تا زندانيان فوتباليست فلسطيني را هر چه زودتر آزاد كند. فدراسيون بين المللي فوتبال فيفا در بيانيه اي، نوشت: سپ بلاتر رئيس فيفا در نامه اي به فدراسيون رژيم اشغالگر قدس نگراني خود را از بازداشت بازيكنان و نقض حقوق بشر توسط اين رژيم اعلام كرده است. بلاتر از وضعيت محمود السرسك ملي پوش 25 ساله فلسطين نگران است و از رژيم صهيونيستي خواسته است تا هر چه زودتر او را آزاد كنند.
محمود السرسك كه سال گذشته از سوي نيروهاي امنيتي رژيم اشغالگر قدس دستگير شد، حدود 90 روز است كه دست به اعتصاب غذا زده است و در شرايط جسمي بسيار بدي به سر مي برد. پيش از اين جبرئيل رجوب رئيس فدراسيون فوتبال فلسطين نامه اي به سپ بلاتر نوشت و در آن از او خواست تا ميزباني جام ملت هاي اروپا جوانان 2013 را از رژيم اشغالگر قدس به خاطر نقض قوانين حقوق بشر و بازداشت بازيكنان فلسطيني پس بگيرد.

 



احساس خطر نايب رئيس فدراسيون فوتبال از فصل نقل و انتقالات
ميلياردي بدهكارند ، ميلياردي تر خريد مي كنند !

سرپرست سازمان ليگ برتر مي گويد درباره پايبند نبودن برخي باشگاه ها نسبت به اجراي قانون سقف قراردادها احساس خطر مي كند. او همچنين مي گويد با متخلفان برخورد خواهد شد.
غلامرضا بهروان درباره سقف قرارداد گفت: متأسفانه خبرهايي به ما رسيده كه حاكي از عدم رعايت سقف قرارداد برخي باشگاه ها و به خصوص باشگاه هاي بزرگ است. من در اين باره اعلام خطر مي كنم و مطمئنا با تخلفات برخورد خواهيم كرد. واقعا براي ما جاي تعجب دارد باشگاه هايي كه بدهي هاي ميلياردي دارند، چطور خريدهاي ميلياردي تر انجام مي دهند؟ من يك بار ديگر در اين باره صحبت كرده ام و الآن هم دوباره تأكيد مي كنم سقف قرارداد در قراردادهاي برخي بازيكنان با برخي باشگاه ها رعايت نشده و ما به محض اينكه مدركي به دست بياوريم با اين مسئله برخورد خواهيم كرد. اعلام خطر من درباره بحران مالي و بدهكاري باشگاه هاست.
بهروان ادامه داد: مديران باشگاه ها بايد حواسشان باشد و نگذارند چنين اتفاقاتي بيفتد. اين بالا رفتن قراردادها به نفع فوتبال ملي و باشگاهي نيست و دودش در چشمان همه اهالي فوتبال فرو مي رود. اكثر باشگاه هاي ما درحال حاضر بدهكاري هاي سنگين دارند و اول بايد بدهي هايشان را بدهند تا پرونده هايشان در كميته انضباطي بسته شود و بعد به فكر خريدهاي ميلياردي باشند. آيا باز هم مي خواهيم سال آينده در چنين روزهايي شاهد بدهكاري باشگاه ها باشيم؟

 



يك كاميون هندوانه براي قهرماني دوباره اسپانيا !

به منظور باز شدن بخت تيم قهرمان جهان و اروپا در رقابت هاي يورو 2012 يك كاميون هندوانه به محل اقامت تيم اسپانيا فرستاده شد.
يك كشاورز اهل شهرمورسيا روز گذشته پس از هماهنگي با مقامات مسئول تيم قهرمان جهان و اروپا، كاميوني حامل بيش از 500هندوانه روانه اردوگاه اونيكا لهستان، محل اقامت تيم كشورش كرد. به اعتقاد يك كشاورز پرتلاش هندوانه هايي كه او خود برداشت كرده، براي سلامتي تيم كشورش مفيد بوده و باعث مي شود تا بخت آنان براي كسب موفقيت و رسيدن مجدد به بازي نهايي جام باز شود. اسپانيا در اولين بازي خود در اين جام مقابل ا يتاليا به تساوي يك-يك رسيده است. مسئولان نيز پس از ورود اين كاميون در برنامه تغذيه تيم از اين هندوانه هاي هديه شده استفاده كردند اما به علت زياد بودن آن بين خبرنگاران و گروهي از هواداران تقسيم كردند.

 



اخبار ادبي و هنري

انتشار 450 هزار برگ سند درباره انقلاب
در مراسم رونمايي پايگاه اطلاع رساني انقلاب اسلامي در تالار مهر حوزه هنري، مدير دفتر ادبيات انقلاب اسلامي از انتشار 450 هزار برگ سند مرتبط با انقلاب اسلامي خبر داد.
هدايت الله بهبودي، مدير دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري با بيان اين كه سايت تاريخ شفاهي حوزه هنري با همت محسن كاظمي و سايت 15خرداد با تلاش كامور بخشايش راه اندازي شده است، عنوان كرد: اكنون پايگاه اطلاع رساني انقلاب اسلامي توسط نيروهاي جوان و متعهد حوزه هنري به منظور شكستن انحصار اطلاعات تشكيل شد.
وي با اشاره به اين كه وضعيت تاريخ نگاري در كشورمان، مطلوب نيست، گفت: آنچه امروز اتفاق مي افتد افق اميدواركننده اي در زمينه اطلاعات نشانمان مي دهد و در اين حوزه به صورت تصاعدي پيشرفت مي كنيم.
بهبودي ادامه داد: افتتاح هر سايتي براي سازمان ها و نهادهاي مختلف نوعي تشخص بوده است و ما سعي كرده ايم بيش از آن كه ظاهر پايگاه اطلاع رساني برايمان اهميت داشته باشد، به بخش محتواي آن بپردازيم.
مدير دفتر ادبيات انقلاب اسلامي گفت: در روزهاي آتي و تا پايان سال جاري 450 هزار برگ سند مرتبط با انقلاب اسلامي از سوي اين پايگاه انتشار خواهد يافت. ضرورت انتشار اين اسناد از آن روي است كه ما آنها را دارايي شخصي خود نمي دانيم لذا بايد منتشر شوند.
نمايشگاه كاريكاتور بيداري اسلامي گشايش يافت
نمايشگاه كاريكاتورهاي «سعيد عبدالله الدارودي» هنرمند عماني با موضوع بيداري اسلامي، با حضور معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سراي روزنامه نگاران ايران گشايش يافت.
به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه 22 اثر از هنرمند عماني در ابعاد 50 در 70 با محتواي اهداف پشت پرده دخالت كشورهاي غربي در منطقه به نمايش گذاشته شده است.
«سعيد عبدالله الدارودي» كاريكاتوريست عماني در سخناني با ابراز خشنودي از نمايش آثارش در ايران گفت: اين كشور هميشه نشان داده كه در قضيه هايي مثل فلسطين پيشرو است.
وي افزود: به نظر من ايران در زمينه هنر و كاريكاتور جزو كشورهاي مطرح منطقه است.
اين هنرمند عماني از بيداري اسلامي به عنوان يك واقعيت ياد كرد و گفت: اين روند هنوز در آغاز راه است كه بايد براي به ثمر رسيدن كامل آن در بعد تبليغاتي آن كار شود.
اين كاريكاتوريست عماني همچنين با اشاره به مسئله فلسطين افزود: امروز فقط فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي هدف تعرض قرار نگرفته بلكه اين رژيم به مركزي براي آسيب رساندن به كل منطقه تبديل شده است.
چهار كتاب جديد درباره فتنه 88 منتشر مي شود
دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي اعلام كرد به زودي چهار عنوان كتاب با موضوع فتنه سال 88 و وقايع پس از انتخابات رياست جمهوري را منتشر مي كند.
بنابراين گزارش، كتاب «خواص فتنه گر» تاليف حجت الاسلام مهدي همازاده است كه شامل سلسله مقالات تحليلي اوست كه درباره تاريخ صدر اسلام با نگاهي متفاوت و ناظر به اتفاقات سال 88 نوشته شده است. همچنين كتاب «اعتراف سبز» كتاب ديگري است كه به بحث تقلب در انتخابات رياست جمهوري سال 88 مي پردازد و در اين كتاب مطالب و نوشته هاي وبلاگ نويسان جنبش سبز و مخالفان احمدي نژاد در قبل و بعد از انتخابات جمع آوري شده است كه هركدام به نوعي مسئله تقلب در انتخابات را زير سؤال برده و منكر آن شده اند. اين كتاب سند محكمي در رفع شبهه تقلب مطرح شده در انتخابات سال 88 از زبان مخالفان احمدي نژاد است. كتاب ديگر دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي كه توسط حجت الاسلام حميدرضا غريب رضا گردآوري شده است، مقالات و نوشته هايي پيرامون وقايع سال 1388 ايران است كه در مطبوعات عربي منتشر شده است. كتاب «تقلب سبز» نيز متن مناظرات پرشور و جالب بين فعالان سايبري سبز و نويسندگان «تقلب سبز» در طول حوادث پس از انتخابات است كه تلاش كرده اند هيجان كور جنبش سبز را با گفت وگوهاي طنزگونه فرو بنشانند.

 



فرمانده نيروي انتظامي تشريح كرد اما و اگرهاي بازگرداندن خاوري از طريق اينترپل

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: براي بازگرداندن خاوري توسط پليس اينترپل با همكاري كانادا مشكلي نداريم.
به گزارش فارس از بجنورد، اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در جمع خبرنگاران در منطقه مرزي راز گفت: توان استرداد مجرمان يك مسئله روابط دوجانبه كشورهاست اما ما پروتكل هاي چندجانبه و بين المللي را مثل پليس اينترپل امضا كرده ايم.
وي با بيان اينكه تاكنون نيز با كانادا و ساير كشورها مبادله اطلاعات و تعقيب مجرمان داشته ايم، تصريح كرد: براي بازگرداندن خاوري نيز به كشور مشكلي نداريم و به همكاري كانادا بدبين نيستيم.
فرمانده انتظامي جمهوري اسلامي اظهار كرد: توافقات استرداد يك الزام اخلاقي نسبي است و لازم است تا كشورهاي امضاكننده اين توافقنامه ها به آن پايبند باشند.
وي افزود: اگر آنها به اين توافقات عمل نكنند كسي نمي تواند آنها را مورد مؤاخذه قرار دهد اما قوانين بين المللي هم وجود دارد كه از آن هم براي بازگرداندن خاوري استفاده مي كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در بخش ديگري از سخنانش مهمترين رويكرد نيروي انتظامي را ارتقاي سطح پاسگاه ها، جاده هاي مرزي و رفاه مرزبانان برشمرد و گفت: در طول برنامه پنجم توجه به مرزها، مهمترين اولويت نيروي انتظامي جمهوري اسلامي است.
احمدي مقدم اضافه كرد: قطعاً اگر مرزها امن باشد، داخل كشور هم امن خواهد بود.

 



واليباليست قزويني مسافر پارالمپيك 2012 لندن شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
حضور «حسين فرزانه» ملي پوش نام آشناي قزويني واليبال نشسته كشورمان در مسابقات پارالمپيك 2012 لندن قطعي شد.
اين ورزشكار با نظر مثبت كادر فني، در فهرست تيم ملي واليبال نشسته اعزامي به رقابت هاي پارالمپيك لندن قرار گرفت. فرزانه از بازيكنان مطرح و سرشناس واليبال نشسته كشورمان به شمار مي رود و پيش از اين همراه با تيم ملي سابقه كسب عنوان قهرماني جهان را نيز داشته است.

 



انتقاد آيت الله مكارم شيرازي: زائران نبايد به نيروهاي عربستاني بهانه برخورد بدهند

سرويس شهرستانها-
آيت الله مكارم شيرازي در ديدار رئيس سازمان حج و زيارت با وي گفت: برخي زائران ايراني نبايد بهانه برخورد به نيروهاي عربستاني را بدهند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله مكارم شيرازي در ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد موسوي با وي گفت: بايد به مسئولان حج كشور عربستان تفهيم شود مسائل سياسي از مسائل حج و مسائل عبادي جداست و حسن انجام مسائل عبادي ما، روي مسائل سياسي نيز تأثير مثبت خواهد داشت.
وي خواستار برطرف شدن مشكلات پيش آمده براي زائران بيت الله الحرام شد و گفت: فريضه حج مسائل حاشيه اي بسياري دارد كه اگر نسبت به آن ها غفلت شود، تبديل به ضد آن خواهد شد.
اين مرجع تقليد با اشاره به سخنان مخالف برخي از مداحان در مكه و مدينه اظهار داشت: برخي از مداحان و خطبا فكر مي كنند مكه و مدينه مانند حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) است و فكر مي كنند اگر آنجا نغمه اي مخالف بزنند، خدمت به اهل بيت(ع) است كه بايد اين فكر را از ذهنشان بيرون كنند.
وي با بيان اينكه سخن مخالف با اعتقادات اهل تسنن خلاف دستورات ائمه اطهار(ع) است و اين بزرگواران فرموده اند كه اين كار را نكنيد، تصريح كرد: چه بسا نغمه هاي مخالف سبب ريختن خون شيعيان و سبب فتاوايي از جانب آنان شود كه مشكل آفرين است.
آيت الله مكارم شيرازي متذكر شد: مداحان و خطبا بايد بدانند اگر وارد خط قرمز آنان شوند، فتاواي شديد و سختي دارند و بدانند كه نه اعدام آنجا «شهادت» محسوب مي شود و نه زندان جزو «ذخيره آخرت» آنها محسوب مي شود.
وي حمل مواد مخدر از سوي برخي زائران به كشور عربستان را از ديگر مشكلات پيش روي سازمان حج و زيارت عنوان و اظهار كرد: براي ما عيب است كه حاجي با خود چيزي به آنجا ببرد، آنها كشف و فرد خطاكار را زنداني كنند، زندان آنجا بسيار هزينه بر است، به ويژه اينكه اگر آنها كشف كنند، سبب آبروريزي مي شود.
استاد خارج فقه حوزه علميه قم بر رعايت حجاب و مسائل اخلاقي از سوي خانم ها در حج تأكيد كرد و افزود: در سفرهاي اوليه حج كه رعايت حجاب به خوبي انجام مي شد، برخي خطباي آنها به مردمشان مي گفتند حجاب را از ايراني ها ياد بگيريد، اما اكنون برعكس شده و مي گويند مبادا حجاب ايراني ها در شما تأثير بگذارد.
وي رعايت مسائل حجاب را هم ذاتاً و هم به سبب تقابل با كشور عربستان ضروري دانست.
آيت الله مكارم شيرازي انتشار برخي كتاب هاي ضد شيعه از سوي سعودي ها را از ديگر مشكلات عنوان كرد.

 



رئيس انجمن اندودنتيست هاي ايران: گسترش دانشكده دندانپزشكي نيازمند ساختار آموزش قوي است

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس انجمن اندودنتيست هاي ايران گفت: گسترش دانشكده هاي دندانپزشكي بايد همراه با ايجاد ساختار قوي آموزشي باشد.
دكتر «رزمي» در پانزدهمين همايش ساليانه انجمن اندودنتيست هاي ايران در همدان، افزود: در حال حاضر 44 دانشكده دندانپزشكي مجوز فعاليت در كشور دارند كه لازم است متوليان امر در وزارت بهداشت و درمان به نظرات كارشناسانه و اساتيد اين حوزه توجه كافي داشته باشند تا بتوانيم از يك ساختار قوي آموزشي برخوردار شويم.
وي ادامه داد: البته ما موافق توسعه كمي هستيم اما زيرساخت ها بايد آماده باشد و برنامه ريزي ها ضابطه مند انجام بگيرد.
رزمي با اشاره به وضعيت خوب دانشكده دندانپزشكي همدان، اظهار داشت: دانشكده دندانپزشكي همدان از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است و با برخورداري از توانمندي و سابقه خوب، مي تواند به عنوان قطب دندانپزشكي غرب كشور مطرح شود.
رئيس هيئت مديره انجمن اندودنتيست هاي ايران، اين انجمن را يكي از قديمي ترين و موفق ترين تشكل هاي دندانپزشكي كشور دانست و اعلام كرد: انجمن فوق داراي يك مجله انگليسي زبان است كه در سايت هاي بين المللي مجلات علمي نمايه مي شود.

 



يارانه كشاورزان مستقيم پرداخت مي شود

معاون بهبود توليدات گياهي جهادكشاورزي كرمان گفت: وزارت جهادكشاورزي يارانه كشاورزاني را كه از كودهاي شيميايي و سموم كشاورزي در مزارع خود استفاده نكرده اند به صورت مستقيم به اين افراد پرداخت مي كند.
محمدرضا پورخاتون در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: وزارت جهادكشاورزي در نظر دارد تا از سال جاري يارانه كشاورزاني را كه از كودهاي شيميايي و سموم كشاورزي در مزارع خود استفاده نكرده اند به صورت مستقيم در اختيار آنها قرار دهد و اين رويكرد قطعاً در نحوه استفاده از سموم كشاورزي و حركت به سمت توليد محصولات سالم و ارگانيك مؤثر است.
وي با تاكيد بر مصرف بهينه سموم و كودهاي شيميايي تصريح كرد: با رايزني هاي صورت گرفته غرفه هايي در ميدان هاي ميوه و تره بار براي توليدكنندگان محصولات ارگانيك در نظر گرفته مي شود تا محصولات خود را عرضه كنند.

 



پيكر 2 شهيد گمنام در كرج تشييع مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
مدير روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان البرز از تشييع 2 شهيد گمنام دفاع مقدس در شهرستان كرج خبر داد.
محمد آجورلو گفت: پيكر مطهر 2 شهيد گمنام روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام موسي كاظم«ع» از ميدان سپاه تا ميدان حصارك كرج تشييع و در محل دانشگاه خوارزمي (تربيت معلم حصارك) خاكسپاري مي شود.
وي از همه مردم شهيدپرور استان البرز خواست تا در اين مراسم معنوي شركت كنند و ارادت خود را مثل هميشه به شهدا و دلاورمردان غيور ايران اسلامي نشان دهند.

 



استاندار قم: زيرگذر ميدان 72 تن قم تا نيمه شعبان آماده بهره برداري مي شود

استاندار قم در بازديد از پروژه تقاطع سه سطحه ميدان 72 تن اين شهر گفت: تلاش مي شود تا نيمه شعبان امسال امكان عبور خودرو، از زيرگذر اين پروژه مهم مهيا شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور در بازديد از روند پيشرفت پروژه تقاطع غير هم سطح ميدان 72 تن كه معاون عمراني استاندار و مدير كل راه و شهرسازي استان نيز در آن حضور داشتند اظهار كرد: ميدان 72 تن به عنوان مهم ترين ورودي استان در طول ايام سال و به ويژه در مناسبت هاي خاص با ترافيك بسيار سنگيني مواجه بود.
وي با اشاره به اينكه براي حل اين معضل هميشگي، سال گذشته عمليات اجرايي پروژه تقاطع غير هم سطح آغاز شد، گفت: اجراي اين پروژه مهم و حيات بخش حمل و نقل شهري استان، بزرگ ترين گره ترافيكي استان و همه مسافرين و زائرين را در اين مسير برطرف خواهد كرد.
استاندار قم با بيان اينكه اين پروژه براساس برنامه زمان بندي و با سرعت بسيار خوبي در حال اجراست، افزود: بسياري از كارهاي اصلي پروژه از جمله احداث پل ها، زيرگذر، روگذر و ديواره سازي ها در مراحل پاياني قرار دارد.
موسي پور با اشاره به اينكه اجراي پروژه به صورت شبانه روزي و در چند شيفت در حال انجام است، افزود: تلاش مي كنيم كه بخش هاي ضروري از جمله زيرگذر پروژه را در نيمه شعبان آماده و در اختيار زوار و مسافران قرار دهيم.

 



دستيار ويژه رئيس جمهور خبر داد اجراي 900 طرح ملي در كشور

برازجان- خبرنگاركيهان:
دستيار ويژه رئيس جمهور با سفر به استان بوشهر از پروژه هاي عمراني شهرستان برازجان بازديد كرد.
علي اكبر محرابيان با حضور در محل احداث بيمارستان 160تختخوابي برازجان درباره تجهيز و اعتبارات مورد نياز اين بيمارستان با دست اندركاران آن گفت وگو كرد.
گفته مي شود بيمارستان 160تختخوابي برازجان اوائل سال 92 مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
محرابيان همچنين با حضور در محل احداث آزادراه برازجان- گناوه از نزديك در جريان روند اجرايي اين پروژه و چهار بانده كردن محور دالكي به كنارتخته و تقاطع غيرهمسطح وحدتيه به سعدآباد قرار گرفت.
وي در نشست ستاد طرح مهر ماندگار استان بوشهر گفت: 900 طرح كلان ملي با سرمايه گذاري 170هزار ميليارد تومان در قالب طرح مهر ماندگار مشخص شدند كه اجرايي مي شوند.
به گزارش فارس از بوشهر، وي افزود: اين طرح ها از پيشرفت فيزيكي خوبي برخوردارند كه اميدواريم براساس زمان مشخص شده به بهره برداري برسند.
محرابيان با اشاره به بازديد از طرح هاي مهر ماندگار در عسلويه افزود: اين طرح ها بيشتر براساس برنامه زمان بندي اوليه در حال اجراست و پيش بيني شده در سال جاري و نيمه سال آينده 11فاز پارس جنوبي به مرحله توليد برسد كه در مقايسه با طرح هايي كه در اين حوزه عظيم گازي بهره برداري شده يك طرح بيشتر افتتاح مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14