(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 خرداد 1391 - شماره 20234

نامه وارده
تامين منابع مالي اجراي طرح فاضلاب كاشان از طريق بانك توسعه اسلامي
مديركل مديريت بحران استان كمبود آب در استان يزد جدي است
انتقاد امام جمعه اليگودرز از بيكاري جوانان
تأكيد استاندار اردبيل بر اجراي پروژه هاي عمراني پارس آباد
چهار محال و بختياري در توليد گوشت خودكفا شد
كمبود محيط بان مشكل اداره محيط زيست چناران
مجوز پرواز خارك-مشهد صادر شد
در همدان 1100 هكتار از اراضي منابع طبيعي به كشاورزان واگذار مي شود
پاسدار جانباز مورد ضرب و شتم يكي از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي لرستان قرار گرفت
پژوهشگاه علوم قرآني در قاين تأسيس مي شود
كوتاه از ورزش شهرستان ها



نامه وارده

هرند همت مي خواهد
جمعي از اهالي شهر هرند مركز بخش جلگه شهرستان اصفهان طي نامه اي خواستار توجه بيشتر مسئولان به اين شهر در تصميم گيري هاي خود شدند و آورده اند: با توجه به اينكه شهر هرند نسبت به بخش هاي مجاور مركزيت دارد ولي در ادوار مختلف مورد تبعيض هاي گوناگون بوده است.
ساكنان شهر هرند با اشاره به سابقه تاريخي اين شهر و حضور فعال اهالي در صحنه هاي مختلف انقلاب و دفاع مقدس، افزوده اند: ساليان متمادي است كه در حق مردم اين شهر از جمله در تصميم گيري ها نسبت به بخش هاي مجاور كوتاهي و قصور مي شود.
آنان از رئيس جمهور خواستند تا از تضييع حقوق مردم اين ديار جلوگيري شود و اضافه كردند: عدم اجراي مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيئت دولت، نمونه بارز كوتاهي در حق مردم شهر هرند بوده است كه از آن جمله مي توان به استقرار نيروگاه 1000 مگاواتي شهر هرند، احداث بيمارستان شرق در اين منطقه، دوبانده كردن جاده هرند- كوهپايه و هرند- اژيه و بالعكس، احداث استخر سرپوشيده شهر هرند، احداث فرهنگسراي شهر هرند و عدم اجراي دستور استقرار كارخانه هاي دولتي در منطقه اشاره كرد.

 



تامين منابع مالي اجراي طرح فاضلاب كاشان از طريق بانك توسعه اسلامي

كاشان-خبرنگاركيهان:
معاون هماهنگي و پشتيباني شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور، از راه اندازي تاسيسات بزرگ ترين آب شيرين كن خاورميانه در ايران خبر داد و گفت: اين پروژه در بندرعباس در حال انجام است.
مسعود خشابي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان اظهار داشت: استان هاي كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، مركزي و همچنين شهرستان كاشان در منطقه ابوزيدآباد را از استان ها وشهرستان هاي پيشگام در استفاده از صنعت آب شيرين كن به شمار مي روند.
وي، واگذاري اجراي بخشي از طرح ها با سرمايه اوليه و بهره برداري از آن به بخش خصوصي، ورود و سرمايه گذاري اين بخش به صنعت آب شيرين كن و تاسيسات آن را خاطر نشان كرد و افزود: در چابهار به صورت 100 درصد، بندرعباس درصد قابل توجهي و در زاهدان نيز قسمتي از كار از طريق آب شيرين كن انجام مي شود.
وي در ادامه با اشاره به اجراي پروژه هاي كلان در شهرهاي تهران، شيراز، رشت، اهواز، بابل و ساري از طريق تامين منابع مالي غيردولتي افزود: طرح فاضلاب همدان، قم و كاشان نيز از طريق تامين منابع از بانك توسعه اسلامي در حال انجام است.
معاون آبفاي كشور، شهرستان كاشان را به عنوان نمونه در جذب بيشترين سرمايه گذار و اجراي موفق طرح از طريق بانك توسعه اسلامي معرفي كرد و اذعان داشت: در صورتي كه ديگر شهرها توان اجرايي خوبي نداشته باشند، اعتبارات به اين شهرستان منتقل مي شود.
به گفته وي تاسيسات شهر شهريار هم از طريق منابع اعتباري بانك توسعه و تجارت اكو در حال انجام است. وي، واگذاري مالكيت بخشي از تاسيسات بخصوص تصفيه خانه ها به بخش خصوصي را از ديگر اقدامات صنعت آب و فاضلاب برشمرد.

 



مديركل مديريت بحران استان كمبود آب در استان يزد جدي است

يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل مديريت بحران استان يزد در خصوص كمبود آب در استان هشدار داد و خواستار توجه جدي مردم در اين زمينه شد.
غلامرضا برزگري افزود: با توجه به مهلت باقيمانده براي جذب بودجه خشكسالي توسط ارگانهاي مربوط، بودجه اختصاص داده شده بايد تا پايان تيرماه امسال هزينه شود و در صورتي كه پيمانكاران پروژه ها براي پيشرفت و اتمام كار تعلل كنند و فرصت مربوطه منقضي شود، هيچ گونه توجيهي پذيرفته نخواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: در مجموعه 43 ميليارد ريال از محل اعتبارات خشكسالي سال 90 توسط ستاد حوادث استان به پروژه هاي 15دستگاه اجرايي اختصاص داده شده كه در مرحله اول 60درصد پيشرفت كار پروژه ها را شاهد بوده و در مرحله دوم هنوز از سوي ارگانهاي مربوطه اقدامي صورت نگرفته است.

 



انتقاد امام جمعه اليگودرز از بيكاري جوانان

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
امام جمعه اليگودرز با انتقاد از معضل بيكاري در شهرستان گفت: تاكي جوانان بيكار مان بايد آواره شهرهاي ديگر باشند در حالي كه با توسعه صنعت و سرمايه گذاري مي توان اين مشكل را تا حدود زيادي رفع كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حقيان افزود: بعضي مديران كل استان در مدت دو سال اخير حتي يك بار به اليگودرز سفر نكرده اند.
وي گفت: متأسفانه بعضي مديران كل استان خيال مي كنند تنها مدير كل شهر خرم آباد هستند كه نماينده مجلس بايد با قاطعيت بيشتري به اين موضوع توجه كند.
حقيان افزود: اين عده از مديران كل حتي براي معارفه مديران شهرستاني، كارمندان خود را مي فرستند و متأسفانه بعضاً پشت درهاي بسته اين مراسم برگزار مي شود كه اين پذيرفتني نيست.
امام جمعه اليگودرز نماينده جديد اين شهر در مجلس خواست كه براي رفع مشكلات درماني و اشتغال اين شهرستان اقدامي اساسي انجام دهد و در اين راستا كارگروهي از مشاوران در بخش هاي مختلف تشكيل داده تا بتوانند مشكلات شهرستان را جمع بندي و براي پيگيري در اختيار وي قرار دهند.

 



تأكيد استاندار اردبيل بر اجراي پروژه هاي عمراني پارس آباد

پارس آبادمغان- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: بيمارستان 120تختخوابي پارس آبادمغان طي يك سال آينده به بهره برداري مي رسد.
سيدحسين صابري در جريان بازديد از طرح هاي نيمه تمام شهرستان پارس آبادمغان با اعلام مطلب بالا افزود: اين پروژه كه جزو پروژه هاي مهر ماندگار دولت، از مصوبات سفر هيئت دولت به استان محسوب مي شود و بهره برداري از آن مي تواند بخش مهمي از مشكلات بهداشت و درمان اين منطقه را برطرف سازد.
وي همچنين پروژه تصفيه خانه فاضلاب شهري پارس آباد را از نيازهاي اساسي مردم منطقه برشمرد و خواستار تسريع در اجراي آن شد.

 



چهار محال و بختياري در توليد گوشت خودكفا شد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري از خودكفايي استان در توليد گوشت قرمز و سفيد خبر داد.
برزو هيبتيان افزود: اين استان با توليد 29 هزار و 150 تن گوشت قرمز و 17 هزار و 302 تن گوشت سفيد به خودكفايي رسيده است.
وي اظهار داشت: هم اكنون گوشت توليدي استان به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.
هيبتيان ممنوعيت ورود شيرخشك و حمايت از دامداران استان را سبب افزايش توليدات دامي دانست.

 



كمبود محيط بان مشكل اداره محيط زيست چناران

چناران -خبرنگاركيهان:
براساس استاندارد جهاني براي هر 10هزار هكتار يك محيط بان درنظرگرفته مي شود كه اين رقم در ايران براي هر 70 هزارهكتار يك محيط بان است.
سرپرست اداره حفاظت محيط زيست چناران با اعلام اين خبرافزود: قسمتي از عرصه هاي طبيعي پناهگاه حيات وحش حيدري و مناطق حفاظت شده ارس هزار مسجد و بينالود كه جزء اداره چناران است تنها با 3محيط بان نظارت مي شود.
حسين رشيد آبادي اظهار كرد: نظارت بر محيط زيست طبيعي و انساني به خصوص پايش واحدهاي صنعتي و جلوگيري از شكار وصيد گونه هاي جانوري با اين تعداد نيروي انساني به طوركامل ميسر نيست.
وي افزود: تنوع زيستي و جانوري مناطق تحت نظارت اين اداره در دشت و كوهپايه هاي بينالود و هزار مسجد بالا است، به طوري كه برخي از گونه ها چون پلنگ و درختان ارس در اين منطقه وجود دارند.وي اظهاركرد: شهريور سال گذشته كلنگ احداث مركز تحقيقات زيست محيطي شهرستان درشهرك امام رضا (ع) با اعتبار يك ميليارد و 250 ميليون ريال زده شد و هم اكنون با اتمام عمليات بتن ريزي آماده ساخت در فاز اول شامل ساختمان اداري شده است.
وي اضافه كرد: فاز دوم و سوم اين مركز شامل آزمايشگاه موزه و كتابخانه است.
وي خاطر نشان كرد: پاكسازي منطقه گردشگري اخلمد و برگزاري كارگاه آموزشي به دانش آموزان محيط يار از مهم ترين فعاليت هاي هفته محيط زيست درشهرستان است.

 



مجوز پرواز خارك-مشهد صادر شد

بوشهر-خبرنگار كيهان:
بخشدار ويژه جزيره خارك از صدور مجوز پرواز هواپيما از اين جزيره به مشهد مقدس خبر داد.
محمودي گفت: در جريان سفر وزير نفت به جزيره خارك اعضاي شوراي اسلامي اين جزيره از وي خواستند مجوز برقراري خط پروازي به مشهد مقدس را صادر كند، كه وي با اين درخواست موافقت كرد.
وي افزود: حالا مديريت عمليات پايانه هاي نفتي ايران با يكي از شركت هاي هواپيمايي براي برقراري اين پرواز در حال مذاكره است و قرار است پرواز خارك-مشهد و بالعكس هفته اي يك بار انجام شود تا در هر هفته 200 نفر از اهالي جزيره خارك به زيارت امام هشتم(ع) نائل شوند.

 



در همدان 1100 هكتار از اراضي منابع طبيعي به كشاورزان واگذار مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس جهاد كشاورزي همدان گفت: بيش از 1100 هكتار از اراضي منابع طبيعي به كشاورزان فاقد زمين واگذار مي شود.
«مهندس عليرضا رنجبر ضرابي» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در راستاي اجراي طرح توسعه كشاورزي كه از اواخر سال گذشته با تصويب هيئت دولت آغاز شده، زمين هاي واجد شرايط تحت نظارت منابع طبيعي در كشور شناسايي و به كشاورزان كم بضاعت فاقد زمين زراعي، يا فارغ التحصيلان رشته كشاورزي واگذار مي شود.
وي ادامه داد: در استان همدان نيز 100 ميليارد ريال اعتبار از محل صندوق توسعه ملي براي اجراي طرح مذكور به ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي، اختصاص يافته است.
اين مسئول اضافه كرد: سهم استان از واگذاري اراضي منابع طبيعي، 5 هزار هكتار است كه تاكنون از حدود 7000 هكتار زمين بازديد به عمل آمده و از اين مقدار، 2953 هكتار جهت فعاليت هاي كشاورزي مستعد تشخيص داده شده است.
رنجبر ضرابي ياد آور شد: در حال حاضر 1152 هكتار از اراضي فوق شرايط لازم جهت واگذاري به افراد فاقد زمين يا فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي را دارد كه با معرفي افراد واجد شرايط از سوي اداره كل كار و تعاون و رفاه اجتماعي، اين كار انجام خواهد شد.
وي سپس استان همدان را از استان هاي برتر كشور در زمينه كشاورزي دانست و اظهار داشت: در سال زراعي گذشته 5 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي با افزازيش 200 هزار تني نسبت به سال قبل در استان توليدشد كه در مقايسه با پيش بيني برنامه پنجم توسعه، رشد 7 درصدي داشته ايم.

 



پاسدار جانباز مورد ضرب و شتم يكي از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي لرستان قرار گرفت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
يكي از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي لرستان و دو همدست وي پس از ضرب و شتم جانباز جنگ تحميلي مبادرت به ربودن وي كردند.
سرهنگ پاسدار «ق-س» جانباز جنگ تحميلي كه براي انجام كار اداري به دفتر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي مراجعه كرده بود با كارشكني و تهديد يكي از مسئولان اين دفتر رو به رو شد.
مسئول مربوط كه از سوي معاون درمان مورد تذكر واقع شده بود به هنگام خروج جانباز مذكور از محوطه دانشگاه علوم پزشكي با استفاده از خودرو سمند و به همراه دو نفر ديگر كه يك دستگاه خودرو پرايد داشتند راه را بر «ق- س» بستند و نامبرده را مورد حمله قرار داده و تهديد به پرتاب سرهنگ پاسدار از روي پل به پايين و يا قتل وي در خارج از شهر كردند.
جانباز مذكور در حين انتقال به بيرون از شهر، با انحراف خودرو از مسير جاده با برداشتن سوئيچ خودرو اقدام به فرار كرد و معاون دانشگاه را در جريان اين حادثه قرار داد.معاون دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز پس از اطلاع از واقعه اقدام به بركناري مسئول مزبور كرد.

 



پژوهشگاه علوم قرآني در قاين تأسيس مي شود

قاين- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي و با حضور نماينده قاينات در مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه و تني چند از مسئولان و خيرين شهرستان، كلنگ احداث پژوهشكده علوم قرآني قاين به زمين زده شد.
به گزارش كيهان، اين پژوهشكده توسط مؤسسه فرهنگي ام الائمه مشهد مقدس در زميني به مساحت 10 هزار مترمربع و در 600 مترمربع زيربنا احداث مي شود. پژوهشكده علوم قرآني قاين وابسته به مركز تربيت مدرس قرآن كريم و زير نظر اداره ارشاد اسلامي در حوزه هاي تربيت دانشجو و تحقيق و پژوهش علوم قرآني فعاليت خواهد كرد. در حال حاضر مركز تربيت مدرس قرآن كريم قاين 380 دانشجو را در رشته هاي مفاهيم، حفظ، قرائت و تفسير، تحت پوشش دارد.

 



كوتاه از ورزش شهرستان ها

رقابت دوچرخه سواران
قزوين- خبرنگار كيهان يازدهمين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني پيشكسوتان كشور در مواد جاده (تايم تريل و استقامت) از 21 خرداد ماه به مدت 2 روز تحت عنوان گراميداشت استاد ابراهيمي به ميزباني هيئت دوچرخه سواري استان اصفهان برگزار شد. در اين مسابقات پيشكسوتان دوچرخه سواري كشور از تمامي استانها حضور داشتند كه در نهايت در رده سني 45 تا 49 سال و در مسافت 20 كيلومتر محمدحسين ذاكراني از استان قزوين موفق شد به مدال برنز دست يابد تا تيم قزوين با تك مدال برنز ذاكراني در بين تمامي استانهاي كشور در رده هشتم كشور بايستد.
بهره برداري از سالن هاي ورزشي
اصفهان -خبرنگاركيهان: معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش وپرورش به زودي 4 هزار سالن ورزشي و 1400 استخر ورزشي را در سراسر كشور راه اندازي مي كند.
كيومرث هاشمي با اشاره به اينكه تاكنون عمليات اجرايي 2 هزار و 850 سالن ورزشي در سراسر كشور آغاز شده است. افزود: عمليات اجرايي برخي از اين سالن ها به پايان رسيده است و اين سالن ها به طور موقت مورد بهره برداري قرارگرفته تا در صورت نهايي شدن تمامي سالن ها، يكباره افتتاح شود.

گلستان نايب قهرمان شد
گرگان -خبرنگاركيهان: مسابقات ليگ باشگاه هاي دسته برتر بانوان كشور با شركت 11تيم در 4مرحله به صورت رفت و برگشت برگزار شد و مرحله چهارم و آخر اين مسابقات در آكادمي بين المللي تنيس روي ميز تهران در روزهاي 18و 19 خرداد ماه برگزار شد.
درنتيجه تيم هيئت تنيس روي ميز استان گلستان با 38 امتياز مقام نايب قهرماني اين مسابقات را كسب كرد و تيم مس كرمان با 40 امتياز قهرمان شد.
«مريم صامت»، «مهشيد صامت» و «مريم جلالي» بازيكن هاي تيم هيئت تنيس روي ميز استان گلستان به مربي گيري «شهربانو مصدق» بودند.

بهار برسكوي اول ايستاد
چناران -خبرنگاركيهان: مسابقات ليگ فوتسال شهرستان چناران با برتري تيم بهار به كار خود پايان داد.
دراين دوره ازمسابقات 10تيم از مناطق شهري و روستايي شهرستان به مدت 9 هفته درمجموعه ورزشي الغدير به صورت دوره اي به رقابت پرداختند كه در نهايت در مرحله فينال تيم بهار با برتري 5 بر يك املاك متين را شكست داد و به عنوان نماينده شهرستان به مسابقات زير گروه فوتسال استان راه يافت.
درمرحله رده بندي مسابقات هم تيم شهرداري 5 بر 3 تيم راسخون را مغلوب كرد و درجايگاه سوم ايستاد.
تيم راسخون هم به عنوان تيم اخلاق اين دوره از مسابقات معرفي شد.

استقبال از جودوكار چناراني
جودوكار مدال آور ناشنواي عضو تيم ملي شركت كننده درمسابقات آسيايي (كره جنوبي) درميان استقبال همشهريان خود وارد زادگاهش چناران شد.
علي شلحشور 21ساله كه در وزن 65 كيلوگرم در اولين حضور خود كه مقارن با اولين دوره حضور تيم ناشنوايان كشورمان در ميادين جهاني است با كسب مدال نقره تيم ملي جودو ناشنوايان كشورمان را براي كسب عنوان قهرماني مسابقات آسيايي 2012 كره جنوبي ياري كرد.

تجليل از جواد محجوب
¤ مديركل ورزش و امور جوانان استان خراسان رضوي به همراه معاونان خود با سفر به شهر چناران و حضور در منزل جواد محجوب تنها المپيكي استان ضمن اهداء هديه و تجليل از وي براي حل مشكلات زندگي جواد قول مساعد داد.
هاشمي همچنان قول داد در صورت كسب مدال از سوي محجوب در المپيك لندن اداره كل خانه يا سالن جودو در چناران به نام محجوب احداث كند.
مدير كل تربيت بدني و همراهان همچنين به مناسبت روز پدر با اهداء سكه به پدر جواد شكوفايي استعداد جواد را حاصل تربيت خوب و تلاش پدر دانست.
وي درحاشيه اين ديدار گفت: وظيفه ذاتي اداره كل حمايت از ورزشكاران به خصوص مدال آوران و قهرمانان است كه المپيكي ها در اين زمينه جايگاه ويژه دارند.
وي افزود: محجوب يك استعداد و يك قهرمان با اخلاق است و اميدواريم به عنوان تنها المپيكي استان درسال 91 در مسابقات المپيك لندن تمام استعداد و توانش را براي اعتلاي نام كشور به كار گيرد و ماندگار شود.

شركت در مسابقات دووميداني
مشهد- خبرنگار كيهان: تيم دووميداني بانوان ثامن الحجج(ع) به نمايندگي خراسان رضوي در اولين مرحله ليگ باشگاه هاي كشور شركت كرد. اين مسابقات 18 و 19 خرداد ماه جاري در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و تيم دووميداني ثامن الحجج(ع) به مربيگري زينب غلامي، در اين مسابقات شركت كرد.

اعزام به رقابت هاي جهاني
مشهد- خبرنگار كيهان: ورزشكار جانباز و معلول خراساني، مرداد ماه امسال به رقابت هاي جهاني آيواز 2012 امارات اعزام مي شود.
علي اصغر مرزبان به اولين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي دووميداني جوانان جانباز و معلول به منظور اعزام به مسابقات جهاني آيواز 2012 امارات در مرداد ماه امسال دعوت شد.
اين اردو از اول تا 7 تير ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.
راهيابي به مسابقات قهرماني كشور
¤ رئيس هيئت دوچرخه سواري خراسان رضوي از اعزام تيم دوچرخه سواري پيشكسوتان استان به مسابقات قهرماني كشور در اصفهان خبر داد.
ابوالقاسم باروح گفت: مسابقات انتخابي پيشكسوتان استان به مسافت 7 كيلومتر در رشته تايم تريل انفرادي در 7 گروه سني در مجموعه ورزشي ثامن الائمه مشهد برگزار شد و افراد برتر به منظور اعزام به مسابقات قهرماني پيشكسوتان كشور انتخاب شدند.
وي نفرات انتخاب شده در گروه سني 30 تا 34 سال را مسعود پورهمتي، 40 تا 44 سال را علي قزلي، 50 تا 54 سال را ابوالفضل سلسبيل، 65 تا 69 سال را مالك مهجور و 70 سال به بالا را فاطمه يكتامنش معرفي كرد.

برگزاري مسابقات دووميداني
¤ تيم دووميداني بانوان ثامن الاحجج(ع) خراسان رضوي با كسب 184 امتياز در مرحله اول مسابقات ليگ كشور در جايگاه دوم ايستاد.
اين مسابقات 18 و 19 خرداد ماه جاري در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و در نهايت تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران با كسب 216 امتياز مقام نخست اين رقابتها را به دست آورد، تيم ثامن الحجج(ع) خراسان رضوي با 184 امتياز دوم شد و تيم استان گلستان با كسب 113 امتياز مقام سوم اين مسابقات را به خود اختصاص داد. در اين مسابقات، ورزشكاران خراسان رضوي در 12 ماده با رقباي خود به رقابت پرداختند.

افتتاح گود كشتي با چوخه سرخس
سرخس- خبرنگار كيهان: گود كشتي با چوخه شهرداري سرخس در مقابل ميدان الغدير با حضور مسئولان اجرايي به بهره برداري رسيد. شهردار سرخس در مراسم افتتاح اين فضاي ورزشي گفت: محبوبيت بالاي كشتي با چوخه در نزد مردم سرخس و نبود فضاي مناسب براي برگزاري مسابقات اين رشته عاملي شد تا كلنگ اين بنا با مساعدت شوراي اسلامي شهر در سال 89 به زمين زده شود. عليرضا اخوان افزود: وجود چنين فضايي به طور قطع در رشد ورزش كشتي با چوخه شهرستان تاثير بسزايي خواهد داشت. در اين مراسم 1500 نفر از كشتي گيران و علاقه مندان حضور داشتند.

درخشش كاراته كاي قزويني
¤نهمين دوره رقابتهاي بين المللي كاراته ارزروم تركيه با عنوان نايب قهرماني براي تيم ملي كشورمان و كسب 2مدال برنز علي اصغر آسيابري كاراته كاي شايسته و جوان قزويني به پايان رسيد. تيم ملي كاراته نوجوانان و جوانان ايران موفق شد از 10وزن به 7مدال در تورنمنت بين المللي تركيه برسد. 250كاراته كا در غالب 9تيم از گرجستان، تركيه، ارمنستان، روسيه، اوكراين، آذربايجان، قزاقستان و ايران در اوزان و رده هاي سني مختلف در اين مسابقات شركت داشتند. تركيه اول و گرجستان سوم اين رقابتها شد. علي اصغر آسيابري كاراته كاي جوان و شايسته استان كه اولين حضور خود را در يك تورنمنت برون مرزي تجربه مي كرد علاوه بر كسب مدال نقره مجموع اين رقابتها موفق به كسب 2مدال برنز وزن 68-كيلو و تيمي جوانان شد. آسيابري هم اكنون عضو تيم ملي كاراته جوانان كشورمان جهت اعزام به مسابقات جوانان جهان است.

شهاب پسيخان فاتح مسابقات فوتبال
صومعه سرا -خبرنگاركيهان: تيم شهاب پسيخان رشت فاتح مسابقات فوتبال روستايي زير 23سال استان گيلان شد.
بمناسبت سالروز فتح خرمشهر اولين دوره مسابقات فوتبال روستايي زير 23سال استان گيلان با حضور 5تيم از شهرستانهاي املش، رودسر، انزلي، رشت و فومن به صورت دوره اي و متمركز با همكاري شورا و دهياري محل زيرنظر هيئت ورزش روستايي و عشايري استان در ورزشگاه شهداي كسار پسيخان رشت برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، تيم شهاب پسيخان رشت توانست با كسب 12امتياز مقام اول را از آن خود كند و تيمهاي چابكسر رودسر و فومن به ترتيب عناوين دوم و سوم را تصاحب كردند.
در اين دوره از مسابقات تيم فومن از سوي كميته فني به عنوان تيم بااخلاق و فرزاد عبداله زاده از تيم چابكسر رودسر با 9گل زده آقاي گل مسابقات شناخته شدند.
در پايان اين دوره از مسابقات به تيم ها و نفرات برتر از سوي هيئت ورزش روستايي استان كاپ و جوايزي به رسم يادبود اهداء گرديد.
لازم به ذكر است تيم شهاب پسيخان رشت با اين قهرماني جواز حضور در مسابقات روستايي كشور را كسب كرد.
برگزاري مجمع فدراسيون ورزش هاي همگاني در ساري
ساري- خبرنگاركيهان: دبير هيئت ورزش هاي همگاني مازندران از برگزاري مجمع سالانه فدراسيون ورزش هاي همگاني براي نخستين بار در اين استان خبرداد.
حسين طبري اظهار داشت: مجمع سالانه فدراسيون ورزش هاي همگاني با پيشنهاد علي مجدآرا در تاريخ دوم تيرماه با حضور مسئولين ارشد ورزش كشور و استان در شهرستان رامسر برگزار مي شود.
وي افزود: با تلاش هاي مستمري كه انجام شد همايش پياده روي عمومي نيز در روز دوم تيرماه در شهرستان رامسر با حمايت مسئولين ارشد استان و شهرستان برگزار مي شود.

تجديد ميثاق ورزشكاران با امام خميني
درچه- خبرنگاركيهان: يك هزار نفر از سوي بسيج ورزشكاران اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان به نمايندگي از سوي جامعه ورزش كشور در مرقد امام خميني(ره) حضور يافته و با امام خميني تجديد عهد كردند.
بسيج ورزشكاران اصفهان با شركت كنندگاني از شهرهاي درچه، خميني شهر، نجف آباد، فلاورجان، كاشان، خوراسگان، شهرضا، زرين شهر، شاهين شهر، دهاقان، تيران و كرون، مباركه و اصفهان همچون سال هاي گذشته حضور چشمگيري در مرقد مطهر امام راحل داشت و شركت كنندگان بار ديگر در اين همايش ضمن تجديد بيعت با آرمان هاي امام خميني(ره)، حمايت و اطاعت خود را از ولي امر مسلمين آيت الله خامنه اي اعلام كردند.
در اين همايش ورزشكاران بسيجي در مرقد مطهر معصومه(س) ومسجد مقدس جمكران حاضر شده و به زيارت پرداختند. در ادامه ورزشكاران با شهداي اصفهان بيعت كردند.
جامعه ورزش اصفهان در مرقد امام خميني با نثار گل به مرقد امام ياد آن امام همام را گرامي داشتند. همچنين در مرقد مطهر زيارت عاشورا قرائت و نماز زيارت اقامه كردند.
از سوي اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نيز به برادران حاضر يك پيراهن ورزشي و به بانوان شركت كننده يك پارچه سربند اهدا شد.

قهرماني تيم بانوان بادرود
بادرود- خبرنگار كيهان: مسابقات واليبال بانوان جام شهيد احمد رشتي با حضور 9 تيم از شهرهاي كاشان و آران و بيدگل، اردستان و نطنز و بادرود به صورت دو حذفي در دو گروه 4 و 5 تيمي در سالن ورزشي شهيد احمد رشتي اريسمان بخش بادرود برگزار شد.
در ديدار پاياني تيم روستايي عشايري كاشان توانست با نتيجه 3 بر 1 حريف خود رخش آران و بيدگل را شكست دهد و عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات را از آن خود كند. در پايان از سوي مسئولان برگزاري مسابقات به تيم هاي بانوان روستايي؛ عشايري كاشان؛ رخش آران و بيدگل و وحدت بادرود، حكم قهرماني و لوح تقدير به همراه جوايز نقدي به بازيكنان و مربيان و سرپرستان تيم ها اهدء شد.
ساوه صدرنشين شد
اراك- خبرنگار كيهان: دومين مرحله ششمين دوره مسابقات كيك بوكس استان مركزي با شركت 21 مشت زن در كميجان برگزار شد.
اين دوره از مسابقات در دو گروه سني الف (نونهالان، نوجوانان و جوانان) گروه سني ب (اميد و بزرگسالان ) برگزار شد و در پايان اين دوره از رقابت ها ساوه صدرنشين شد.

كسب مقام اولي
¤ مسابقات واليبال اميدهاي استان مركزي كه در سالن شهداي خنداب جريان داشت با برتري تيم ساوه پايان يافت. در اين دوره از مسابقات تيمهاي اراك و تفرش هم در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
كاپ اخلاق هم نصيب تيم شهرستان خنداب شد.

رقابت كشتي گيران نونهال
¤ مسابقات كشتي آزاد نونهالان استان مركزي، در مجموعه ورزشي شهداي پنجم اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، متين احمدي از دليجان، علي اصغر بزرآبادي، پوريا تركماني و مسعود محمدي هر سه از باشگاه شهيد حمزه، محمد فدايي از دليجان، جعفر جاهد از زرنديه، سيدمرتضي صمدي، احمدرضا اميري هر دو از شهيد حمزه، محمدمحمدي از باشگاه تختي اراك و محمدرضا اسماعيلي از دليجان در اوزان 32، 35 ، 38 ، 47 ، 53 ، 59 ، 66 ، 73 و 85 به ترتيب عناوين نخست را كسب كردند. در رده بندي تيمي هم، تيم شهيد حمزه با كسب 89 امتياز در سكوي نخست ايستاد و تيمهاي شازند با كسب 73 امتياز و دليجان با به بدست آوردن 68 امتياز در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

دانشجويان كرجي طلا گرفتند
كرج- خبرنگار كيهان: مسابقات تكواندو دانشگاه هاي استان البرز به مناسبت گراميداشت سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در سالن دانشگاه خوارزمي كرج برگزار شد و در نتيجه اين مسابقات، تيم دانشگاه آزاد كرج توانست در رده تيمي با كسب دو مدال طلا و دو مدال برنز و با 29 امتياز در جايگاه نخست اين مسابقات بايستد. در اين مسابقات دانشگاه پيام نور البرز با يك مدال طلا و يك مدال نقره و با كسب 19 امتياز در جايگاه دوم و پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران مستقر در كرج با كسب 2 مدال نقره و يك برنز در جايگاه سوم قرار گرفت.

برگزاري مسابقه اسكواش
مسابقه ورزش اسكواش بين دانش آموزان دختر مقطع ابتدايي در مدرسه يادگار امام ناحيه 3 آموزش و پرورش كرج برگزار شد، در اين رقابت 50 دانش آموز شركت داشتند.

بهره برداري از پيست سواركاري
¤ نخستين پيست استاندارد 1650 كورس سواركاري استان مركزي، با حضور نايب رئيس فدراسيون سواركاري كشور در شهر مهاجران افتتاح شد.
پيست 1650 متر استاندارد شهر مهاجران، نخستين پيست بيضي سطح استان است، كه از اين پس مسابقات كورس در آن برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14