(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 خرداد 1391 - شماره 20234

حديث دشت عشق
دغدغه هاي باشگاه پرسپوليس در پس خريدهاي پرسروصدا جاي خالي سرمربي!
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
ثبت نام 18 نفر براي رياست يك فدراسيون
رئيس آينده از چه مزايايي برخوردار است ؟!
حذف فدراسيون ها از شوراي برون مرزي
3 رئيس فدراسيون بركنار شدند!
واريز 15 ميليارد به حساب كميته ملي المپيك
انتقام ايران از اردن در بسكتبال قهرماني غرب آسيا اين بار خبري از قهرماني نبود!
خداحافظي ملي پوش كشتي فرنگي از دنياي قهرماني
عبدولي: بعد از المپيك ديگر مرا روي تشك نمي بينيد



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «قنبرعلي چترايي»
جان خود را به تير مي دوزند
تا چراغ شهامت افروزند

كوشش و تلاش پدر كه خود در مكتب علوي درس معنويت آموخته بود و ذخيره روحانيت اندوخته، فرزندان را نيز به همين جهت سوق داد كه از اين سفره پربركت توشه ها برگيرند. اين توفيق نصيب قنبرعلي اين مجاهد راه خدا شد كه از خوان نعمت الهي در حوزه بهره مند شود و با شهادتش نيز ميهمان خوان كريمانه ربوبيت باشد. او در سال 63 وارد حوزه علميه نجف آباد گرديد و به مدت دو سال از محضر استادان مدرسه شيخ ابراهيم در نجف آباد استفاضه علمي و معنوي كرد.
شهيد چترايي توفيق يافت دوبار عازم جبهه هاي حق عليه باطل شود تا چراغ شهادت را در جانش بيفروزد و از ذخاير عالم بقا گردد.از ويژگي هاي اين طلبه مجاهد شوخ طبعي، نشاط روحي و ارتباط عاطفي، بويژه با خانواده اش بود؛ چنانكه پدر بزرگوارش مي گويد: فرزندم هفته اي يك بار به خواب من مي آيد! طلبه بسيجي شهيد «قنبرعلي چترايي»، سال 1348 در تيران كرون متولد شد و در 9/11/1365 در عمليات كربلاي پنج به شهادت رسيد.

 



دغدغه هاي باشگاه پرسپوليس در پس خريدهاي پرسروصدا جاي خالي سرمربي!

سرويس ورزشي-
در حالي كه بسياري از تيم هاي ليگ برتري تمرينات خود را براي ليگ دوازدهم آغاز كرده اند، باشگاه پرسپوليس همچنان در پيچ و خم انتخاب سرمربي است!
هر چقدر پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات موفق عمل كرده و بازيكنان قابلي را به خدمت گرفته؛ در بحث گزينش سرمربي عملكرد ضعيفي داشته تا جايي كه مشخص نيست براي فصل آينده دنيزلي روي نيمكت اين تيم خواهد نشست يا گزينه اي چون دايي و متسو؟! دنيزلي كه از زمان حذف سرخپوشان از ليگ قهرمانان آسيا اردوي پرسپوليس را ترك گفته هنوز به تهران بازنگشته تا سرخپوشان تكليف خود را با او مشخص كنند. ابهامات در خصوص سرمربي فصل آينده پرسپوليس از زماني آغاز شد كه خبرهايي مبني بر سرمربيگري دنيزلي در باشگاه بشيكتاش منتشر گرديد؛ يك روز از خبر امضاي قرارداد او با بشيكتاش گفته مي شد و روز ديگر از قول يك منبع آگاه همه چيز تكذيب مي شود. از سوي ديگر اقامت طولاني مدت دنيزلي در تركيه و عدم بازگشت به تهران بر اين شايعه كه دنيزلي سال آينده در پرسپوليس نيست، بيشتر دامن زد.
تاييد و تكذيب يك خبر
چهارشنبه هفته گذشته بود كه رسانه هاي تركيه اي از توافق دنيزلي و بشيكتاش خبر دادند. با اعلام روزنامه هاي مليت، سايت هابر و سايت استار، مصطفي دنيزلي اعلام كرده با رجب فكرت، مدير باشگاه بشيكتاش گفت وگوي چهارساعته داشته و براي بازگشت به اين تيم به توافق رسيده است. اين خبر واكنش باشگاه پرسپوليس را به دنبال داشت تا جايي كه رويانيان اعلام كرد: دنيزلي با بشكيتاش قراردادي امضاء نكرده و فصل آينده قطعا سرمربي پرسپوليس است. پس از رويانيان نوبت به خود باشگاه بشيكتاش رسيد تا خبر توافق با دنيزلي را رد كند و طي يك بيانيه اعلام كند كه با اين مربي توافقي نداشته است.
بازگشت دنيزلي
و جلسه سرنوشت ساز
طبق اعلام روز گذشته باشگاه پرسپوليس دنيزلي بامداد فردا(امروز) به تهران بازمي گردد تا در جلسه اي با رويانيان شركت كند. آيا اين بازگشت را بايد به منزله همكاري مجددا وي با باشگاه پرسپوليس قلمداد كرد؟! يكي از نزديكان باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش مي گويد: هيچ چيز مشخص نيست ، شايد امروز سرمربيگري دينزلي در پرسپوليس قطعي شود و شايد هم وي براي هميشه قيد مربيگري در ايران را بزند و به تركيه بازگردد. روز گذشته از باشگاه پرسپوليس خبر رسيد كه دنيزلي تمايل چنداني براي كار در اين تيم ندارد و حتي اگر به باشگاه بشيكتاش نيز ملحق نشود دوست ندارد در تهران بماند.
نام دايي مطرح است
در صورتي كه جدايي دنيزلي قطعي شود كدام مربي جانشين دنيزلي مي شود؟! اين روزها همه جا صحبت از متسو است و حتي عنوان مي شود كه در سفر چند ساعته رويانيان به دبي توافقات لازم با اين مربي فرانسوي صورت گرفته اما با اين حال بايد شانس علي دايي را براي نشستن روي نيمكت پرسپوليس بيشتر از سرمربي شناخته شده فرانسوي دانست. روابط دايي و رويانيان حسنه است و اگر به هر علتي دنيزلي در پرسپوليس نماند رويانيان به سراغ او مي رود. نگاهي به ليست خروجي هاي پرسپوليس و رفتن بازيكناني چون نصرتي و شيث رضايي كه رابطه خوبي با دايي نداشتند و آمدن مهاجمي چون انصاري فر كه شاگرد دايي بوده شايد نشانه هايي از هموار شدن راه براي بازگشت شهريار فوتبال به پرسپوليس است! به هر حال همه چيز امروز مشخص مي شود، شايد پرسپوليس با دنيزلي ادامه دهد و شايد هم تغييرات گسترده اي روي نيمكت سرخپوشان رخ دهد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي تيم ملي در دادگاه
خبرگزاري رسمي پرتغال نوشته كارلوس كي روش، سرمربي سابق تيم ملي اين كشور و سرمربي فعلي تيم ملي ايران، انتظار دارد از سوي دادگاه كوويلا از اتهام توهين و افترا تبرئه شود. خبر آنلاين با اعلام اين خبر يادآور شد: كارلوس كي روش روز جمعه به دادگاه كوويلا مراجعه كرده تا 11 شاهد خود درخصوص اين پرونده را به دادگاه معرفي كند. اين دادگاه با شكايت لوئيس هورتا، رئيس كميته ملي ضد دوپينگ پرتغال و با ادعاي توهين كي روش به او تشكيل خواهد شد.
ماجراي 15 خودروي گرانقيمت پرسپوليس!
ماجراي خودروهاي گرانقيمت باشگاه پرسپوليس و اهداي آنها به بازيكنان جديد اين تيم از جمله موضوعاتي است كه اين روزها درباره آن صحبت مي شود. سايت خبري شفاف با اشاره به اين موضوع يادآور شد: ورود اين خودروها به باشگاه پرسپوليس در شرايطي رخ داده كه معاون اجرايي باشگاه پرسپوليس معتقد است ماشين هايي كه اين روزها مرتب درباره آن صحبت مي شود، فقط 15 خودرو است كه از طريق اسپانسر و با تلاش بخش اقتصادي باشگاه در اختيار قرار گرفته است و تا شش ماه ديگر هزينه آنها برگردانده مي شود.
استقلال به دنبال دروازه بان نسف قارشي
مديرعامل استقلال در خصوص احتمال حضور بازيكنان خارجي در اين باشگاه اظهار داشت: چند بازيكن خارجي به ايران آمده اند و روز گذشته در تمرينات حاضر شدند تا قلعه نويي از نظر فني آنها را تاييد كند. وي ادامه داد: ممكن است كه يك دروازه بان خارجي هم بگيريم و روي دروازه بان نسف قارشي ازبكستان نظر داريم.
بودجه ذوب آهن نصف شد
مديرعامل باشگاه ذوب آهن مدعي شد بودجه اين باشگاه نسبت به فصل گذشته كاهش پنجاه درصدي داشته است. خسرو ابراهيمي گفت: باشگاه ذوب آهن هم اكنون با كمبود بودجه مواجه است و بودجه تيم فوتبال ما نسبت به فصل گذشته 50 درصد كمتر شده است. اما خوشبختانه توانسته ايم تيم خوبي را مهيا كنيم و بازيكنان خوبي را نيز جذب كرده ايم. بدون شك ما يكي از مدعيان ليگ برتر خواهيم بود.
بازيكن بزرگ اروگوئه به اغما رفت
آلسيدس گيجا بازيكن بزرگ فوتبال اروگوئه بدنبال يك سانحه رانندگي به اغما فرو رفت. گيجا كه از چند ناحيه بدن خود مصدوم شده در حال حاضر دچار مشكلات تنفسي است و در شرايط بحراني بسر مي برد. گيجا 85 ساله در جام جهاني 1950 گل پيروزي را مقابل برزيل براي اروگوئه به ثمر رساند تا اروگوئه عنوان قهرماني اين جام را از آن خود كند. او تنها بازمانده از تيم قهرمان جام جهاني 1950 است.
شمس به تيم ملي فوتسال برنمي گردد
در حالي كه صانعي اعلام كرده ديگر حاضر نيست سرمربي تيم ملي فوتسال باشد حسين شمس مدعي شد با توجه به زمان باقي مانده تا جام جهاني و فرصت اندك، در صورت پيشنهاد سرمربيگري تيم ملي فوتسال ايران را نخواهم پذيرفت.
ثبت قرارداد دو بازيكن پرسپوليس
با توجه به به تعطيلي تمرين ديروز پرسپوليس مسئولان باشگاه به بازيكنان اعلام كردند بهترين فرصت است تا قراردادهاي خود را در هيئت فوتبال استان تهران ثبت كنند. از همين رو هادي نوروزي به مدت 2 سال و سامان آقازماني به مدت 2 سال قرارداد خود را در هيئت فوتبال استان تهران ثبت كردند.
معرفي اصفهانيان به فيفا
مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال با ارسال نامه اي به جرومه والكه دبير كل فيفا، فريدون اصفهانيان را به عنوان رئيس جديد كميته داوران به فيفا معرفي كرد.
كفاشيان: تيم ملي همچنان از مدعيان صعود به جام جهاني است
رئيس فدراسيون فوتبال معتقد است تيم ملي براي صعود به جام جهاني همچنان از مدعيان است. كفاشيان گفت: در جدول رده بندي مقدماتي جام جهاني تيم ملي با 4 امتياز از دو بازي در رده دوم است در حالي كه قطر از سه بازي چهار امتياز دارد. با توجه به ديدار ما در لبنان و ديدار سختي كه كره جنوبي در تاشكند مقابل ازبكستان دارد ما همچنان از مدعيان صعود هستيم. هر چند كه بايد تا آن زمان سخت كار كنيم.
جدايي دسوزا از ذوب آهن
فيليپ دسوزا بازيكن برزيلي تيم ذوب آهن فصل گذشته كه با اين تيم قرارداد يك ساله اي را امضا كرده بود، با پايان فصل هم قراردادش با اين تيم تمام شد.

 



اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ تيم ملي فرانسه با برتري دو بر صفر برابر اوكراين در صدر جدول گروه چهار ايستاد. در حالي كه تنها 5 دقيقه از اين ديدار سپري شده بود، داور به دليل بارش شديد باران ديدار را قطع كرد. گل هاي فرانسه را در اين بازي ژرمي منز و كاباي به ثمر رساندند.
¤ تيم فوتبال سوئد با شكست سه بر دو برابر انگليس با مسابقات يورو وداع كرد. گل هاي انگليس را در اين بازي اندي كرول، والكات و دني ولبك به ثمر رساندند و دو گل سوئد را هم گلن جانسن( گل به خودي) و ملبرگ زدند.
¤ بلوخين سرمربي تيم ملي فوتبال اوكراين پس از شكست برابر فرانسه گفت كه تيمش نتوانسته برنامه ها را در زمين پياده كند.
¤ بلان سرمربي تيم ملي فرانسه پس از پيروزي برابر اوكراين گفت: از قبل مي دانستيم كه نبايد به آنها فضا بدهيم.
¤ ريبري هافبك تيم ملي فرانسه پس از پيروزي برابر اوكراين تاكيد كرد نمايش اش در اين ديدار گزيده كوتاهي از فصل گذشته وي در بايرن بوده است.
¤ ابراهيموويچ مهاجم تيم ملي فوتبال سوئد شكست مقابل انگليس را يك تراژدي خواند و بدشانسي را عامل باخت برابر انگليس معرفي كرد.
¤ هاجسون سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس گفت كه آنقدر تيمش مقابل سوئد خوب بوده كه ممكن است وين روني را همچنان بازي ندهد.
¤ رئيس كميته فوتبال بر ضد نژادپرستي اعلام كرد: حدود 500 هوادار كرواسي در جريان ديدار با ايتاليا فريادهاي نژادپرستانه عليه بالوتلي سر دادند.
¤ منابع رسانه اي بر اساس آخرين اظهارات سرمربي تيم ملي آلمان احتمال مي دهند وي پس از جام جهاني برزيل از مقامش كناره گيري كند.
¤ منابع رسانه اي هلند از قول سرمربي تيم ملي اين كشور از تغييراتي در تركيب نارنجي پوشان در بازي يكشنبه مقابل پرتغال خبردادند.
¤ صدراعظم آلمان براي تماشاي مسابقه تيم كشورش در پيكارهاي اوكراين و لهستان به اين دو كشورسفر مي كند.
¤ آلمان - دانمارك و پرتغال - هلند؛ آخرين پرده نمايش از گروه مرگ را امشب از ساعت 30/23 به اجرا در خواهند آورد تا دو تيم بخت صعود به دور يك چهارم نهايي را در لحظه آخر بدست آورند. در حال حاضر تيم آلمان 6 امتيازي است و تيم هاي پرتغال و دانمارك 3 امتياز دارند. هلند هم بدون امتياز در رده آخر قرار دارد.

 



ثبت نام 18 نفر براي رياست يك فدراسيون
رئيس آينده از چه مزايايي برخوردار است ؟!

مجمع انتخاباتي فدراسيون ورزشهاي رزمي در حالي 13 تير ماه برگزار خواهد شد كه در اقدامي كم سابقه 18 نفر براي احراز صندلي رياست ثبت نام كرده اند.
كمتر كسي انتظار داشت براي رسيدن به صندلي رياست يك فدراسيون آن هم فدراسيوني كه به دليل حضور سبك هاي متعدد و مدعي كانون مشكلات ريز و درشت است 18 نفر با ارائه مدارك لازم ثبت نام كنند. اينكه رسيدن به صندلي رياست در يك فدراسيون تا چه اندازه مي توان براي فرد پيروز مزايا داشته باشد خود سؤالي است كه مدتهاست ذهن ها را به خود مشغول كرده است. هر چند خدمت به جامعه ورزش خود يك عامل مهم است كه مطمئناً هر 18 نفر در ميان انگيزه هاي ريز و درشت خود بيان خواهند كرد.
قرار است وزارت ورزش پس از بررسي مدارك و سوابق مدعيان، ليست نهايي نفراتي كه مي توانند در اين انتخابات شركت كنند را اعلام كند. البته طي روزهاي گذشته خبري تأييد نشده از رد صلاحيت سه نفر از اين جمع 18 نفر كه يكي از آنها سابقه رياست هم دارد در ميان جامعه رزمي منتشر شد.

 



حذف فدراسيون ها از شوراي برون مرزي
3 رئيس فدراسيون بركنار شدند!

نمايندگان فدراسيون ها در شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان به خاطر تغيير آيين نامه اين شورا حذف شدند.
پس از بركناري روساي فدراسيون هاي ورزشي كه اتفاق تكان دهنده اي براي ورزش كشور بود، اين بار هم اتفاقي ديگر در ورزش پر تنش كشورمان پيش از آغاز المپيك 2012 لندن رخ داد. شوراي برون مرزي با تغييراتي در اساسنامه، سه رئيس فدراسيوني كه در اين شورا حضور داشتند را بركنار كرد. محمد پولادگر، احمد دنيامالي و كريم صفايي سه رئيسي هستند كه پيش از اين در شوراي برون مرزي فعاليت مي كردند. با اين تغييرات يكي از ارگان هاي اصلي و اساسي ورزش بدون حضور روساي فدراسيون ها و ورزشي ها ادامه كار خواهد داد. كريم صفايي يكي ديگر از نمايندگان فدراسيون هاي ورزشي در شوراي برون مرزي با تاييد اين خبر به خبرگزاري مهر گفت: بدون اينكه به ما گفته شود، بدون هيچ دليلي ما را از شوراي برون مرزي كنار گذاشتند. البته مي دانم كه همه اين مسائل با نظر حميد سجادي رخ مي دهد. وي ادامه داد: اگر دليل اين امر را از آن ها سوال كنيد مي گويند خودشان نيامدند اما اين ها معمولا دروغ زياد مي گويند. آقايان براي كارهاي خيلي بزرگ تر از اين دليلي نمي آوردند و مي گويند حقمان است. اين هم جزيي از حق آنهاست.

 



واريز 15 ميليارد به حساب كميته ملي المپيك

معاون امور مالي-اداري كميته ملي المپيك از پرداخت 15 ميليارد تومان از بودجه المپيك كميته ملي المپيك در طول هفته جاري خبر داد.
احمد ارشدي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني بودجه كميته ملي المپيك پرداخت خواهد شد؟ اظهار كرد: در طول هفته گذشته سخت پيگير دريافت بخشي از بودجه كميته ملي المپيك براي بازي هاي 2012 لندن بوديم. مشخص نيست كه چه زماني بودجه را پرداخت مي كنند، اما كميته پيگير است و در صورت دريافت بودجه آن را با اولويت فدراسيون هاي المپيكي اختصاص خواهد داد. وي اضافه كرد: بودجه كميته در سال 91، 5/55 ميليارد تومان است كه از اين ميان 30 ميليارد تومان مختص بازي هاي المپيك لندن و 5/25 ميليارد بودجه جاري كميته است. پس از پيگيري هاي مداوم كميته و بازديدي كه مسئولان معاونت بودجه و نظارت راهبردي رياست جمهوري از كميته، آكادمي و اردوهاي المپيكي ها داشتند قول دادند كه 15 تا 20 ميليارد از اعتبار 30 ميلياردي بازي هاي لندن را در طول هفته جاري به حساب كميته واريز كنند.
ارشدي با بيان اين كه وضعيت مالي فدراسيون هاي المپيكي بد نيست، تصريح كرد: كميته ملي المپيك تمام اعتباراتي را كه دريافت كرده، بلافاصله با اولويت فدراسيون هاي المپيكي به حساب آن ها واريز كرده است. ما منتظر دريافت مرحله جديد از اعتبارات هستيم. در مرحله اول اواخر فروردين از محل 5/25 ميليارد بودجه جاري كميته 5/12 ميليارد اعتبار به كميته اختصاص يافت كه همه آن را به فدراسيون هاي ورزشي تخصيص داديم.
معاون امور مالي-اداري كميته ملي المپيك با بيان اين كه دريافت اعتبار 30 ميلياردي كميته قبل از بازي هاي لندن به درد ورزش مي خورد، تاكيد كرد: اگر اين هفته بودجه كميته پرداخت شود تا حدودي مشكلات حل مي شود. معاونت راهبردي رياست جمهوري پس از گفت وگوي مفصل علي آبادي با مرادي معاون معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري قول داده كه تا ماه آينده 100 درصد اعتبار 30 ميلياردي بازي هاي لندن تخصيص داده شود.

 



انتقام ايران از اردن در بسكتبال قهرماني غرب آسيا اين بار خبري از قهرماني نبود!

تيم ملي بسكتبال ايران در آخرين ديدار از رقابت هاي قهرماني غرب آسيا انتقامش را از اردن گرفت اما نتوانست از جايگاه قهرماني اش در منطقه دفاع كند و دوم شد.
تيم ملي بسكتبال ايران در آخرين ديدارش از رقابت هاي قهرماني غرب آسيا برابر اردن به ميدان رفت و با نتيجه نزديك 75 بر 73 به پيروزي رسيد و انتقام جام ملت هاي آسيا در چين را گرفت اما با توجه به شكست برابر لبنان و پيروزي اين تيم عربي در آخرين مسابقه اش برابر فلسطين نتوانست از جايگاه قهرماني اش دفاع كند و دوم شد. آسمان خراش هاي ايراني كه در اين رقابت ها با آسيب ديدگي نيز مواجه شده اند، در حالي كه مدافع عنوان قهرماني بودند همانند جام ملت ها در دفاع از جايگاهشان ناكام ماندند و به عنوان تيم دوم منطقه راهي كاپ آسيا (جام استانكوويچ) شدند. اين رقابت ها شهريور امسال در ژاپن برگزار خواهد شد و قهرمان آن به طور مستقيم راهي جام ملت هاي آسيا در سال 2013 خواهد شد كه حكم انتخابي جام جهاني 2014 اسپانيا را دارد.
رقابت هاي قهرماني غرب آسيا نخستين تجربه مهمد بچيروويچ سرمربي اسلوونيايي بر روي نيمكت تيم ملي ايران بود.

 



خداحافظي ملي پوش كشتي فرنگي از دنياي قهرماني
عبدولي: بعد از المپيك ديگر مرا روي تشك نمي بينيد

قهرمان وزن 66 كيلوگرم كشتي فرنگي جهان مي گويد به خاطر تحمل فشار مسائل مادي قطعا بعد از المپيك كشتي را براي هميشه كنار مي گذارد.
سعيد عبدولي اظهار كرد: در اردوهاي اخير تيم ملي به آمادگي مناسبي از نظر بدني رسيدم و از نظر روحي در تمرينات سعي كردم با اين فكر تمرين كنم كه بدترين قرعه در المپيك نصيبم شود و بهترين نتيجه را بگيرم. اما اين المپيك آخرين ميدان كشتي گرفتن در سطح قهرماني براي من است و با وجود اين كه هنوز 22 سال سن دارم، به خاطر زجرهاي زيادي كه از نظر مالي در زندگي شخصي برايم اتفاق افتاده، از دنياي قهرماني كنار مي روم، چون در ورزش كشتي آن گونه كه فكر مي كردم از نظر مالي به جايي نرسيدم، در حالي كه از نظر قهرماني به جز مدال المپيك به آنچه كه مي خواستم رسيده ام.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14