(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 خرداد 1391 - شماره 20234

كودكان 2 تا 12 ساله عمده ترين مصرف كنندگان نوشابه و پفك
رئيس راهور ناجا: اماكن عمومي و تجاري نبايد بدون پاركينگ مجوز بگيرند
مترو به نيروي هوايي رسيد
واگذاري 5 هزار واحد مسكوني به معتادان بهبود يافته تا پايان سال
حوادث كوتاه از كشور
واژگوني پرايد 3 نفر را به كام مرگ كشيد
در خرم آباد رگبار بي احتياطي عروسي را عزا كرد
مهلت ثبت انواع معافيت هاي نظام وظيفه تا پايان شهريور
نجات جان 40 مسافر در نايين
4 طبقه، حداكثر اختلاف ارتفاع ساختمان ها در طرح تفصيلي
تنها سينماي آستارا در آتش سوخت
محموله پودرنيروزا از شناوري در بوشهر كشف شد
برگزاري ازدواج قورباغه ها به اميد بارش باران!
بقاياي جسد سرباز واترلو
كباب تركي گينسي شد
عبور بندباز آمريكايي از فراز آبشار نياگارا



رئيس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي خبر داد
كودكان 2 تا 12 ساله عمده ترين مصرف كنندگان نوشابه و پفك

رئيس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور گفت: عمده ترين مصرف كنندگان نوشابه و پفك در كشور كودكان 2 تا 12 ساله هستند.
دكتر مجيد حاجي فرجي رئيس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور در گفت وگو با ايسنا افزود: نوشابه تركيبي از آب، قند فراوان، اسيد فسفريك و مقداري اسانس، رنگ ومواد افزودني است يعني يك ماده بي ارزش از نظر غذايي و بسيار پركالري و مضر است.
وي افزود: كودكان 2 تا 12 سال ايراني عمده ترين مصرف كنندگان نوشابه و پفك هستند كه اين يك فاجعه است.
دكتر حاجي فرجي عنوان كرد: هم اكنون متوسط سرانه مصرف نوشابه در كشور 42 ليتر است.اين در حالي است كه كشورهايي كه خود توليدكننده و ابداع كننده نوشابه هستند سرانه مصرفشان 10 تا 12 ليتر است.
رئيس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور اظهار داشت: در كشور ما يك نوشابه بومي به نام دوغ وجود دارد كه اگر كم نمك و بدون گاز تهيه شود مواد موجود در آن نياز بدن بوده و بسيار مقوي و بدون عارضه است.
وي در پايان توصيه كرد: والدين نبايد اجازه بدهند كه نوشابه وارد خانه و سفره آنها شود.

 



رئيس راهور ناجا: اماكن عمومي و تجاري نبايد بدون پاركينگ مجوز بگيرند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با بيان اينكه اماكن عمومي و تجاري پرمخاطب نبايد بدون داشتن پاركينگ مجوز تاسيس و ساخت بگيرند، گفت: نياز است كه براي هر خودرويي كه شماره گذاري مي شود پاركينگ مناسب وجود داشته باشد، بنابراين پيشنهاد ما اين است كه قانون در اين مورد، تصويب شود كه خودرويي بدون پاركينگ شماره گذاري نشود.
سردار اسكندر مؤمني در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به تصويب قوانين جديد در حوزه راهنمايي و رانندگي گفت: خوشبختانه قانوني كه مجلس هشتم وضع كرد، اثرگذار بود.
مؤمني با بيان اينكه سالانه 20 هزار كشته در حوادث رانندگي به بار مي آيد، گفت: همه بايد به هم كمك كنيم تا بتوانيم اين مسئله را حل كنيم و اگر اين همكاري وجود نداشته باشد، در اواسط دهه جاري با بحران روبه رو خواهيم شد.
رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: در حال حاضر تقاضا براي خودرو دم افزون است. ما همين امروز از صبح تا شب 1100خودرو را در تهران شماره گذاري كرده ايم، حالا براي اينكه براي اين تقاضا شهر تبديل به يك پاركينگ بزرگ نشود، بايد هركدام از دستگاه ها كار خودشان را انجام دهند.
مؤمني ادامه داد: ترافيك كلانشهرها بايد مديريت شود. به همين منظور، اماكن عمومي و تجاري پرمخاطب نبايد بدون داشتن پاركينگ اجازه تاسيس بگيرند.
قوانين ضمانت اجرايي ندارد
رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: متاسفانه قوانين ما در مورد دستگاه ها ضمانت اجرايي ندارد. اگر قوانين به همان شكلي كه براي رانندگان اجرا مي شود، براي دستگاه ها هم اجرايي شود، مشكل كمتر خواهد شد.
مؤمني اظهار داشت: براي رسيدن به نقطه مطلوب قوانين بايد بازدارندگي لازم را در مورد دستگاه ها و مردم داشته باشند و انتظار ما اين است كه مجلس جديد به اين موضوع بپردازد.
خودروهاي گران قيمت بي كيفيت
متاسفانه در كشور ما خودروها گران هستند و ايمني آنها كم است. با اين حال مصرف خودرو ارزان است و اين موضوع باعث مي شود خودرو تبديل به سرمايه شود. مردم در حال حاضر مدت زيادي خودروي خود را نگه مي دارند از اين رو خودروها بايد ارزان و ايمن شوند.
مؤمني با اشاره به اقدامات پليس راهور براي مديريت ترافيك و نظارت بر توليد خودروها گفت: اقدامات خوبي براي جلوگيري از شماره گذاري خودروهاي ناايمن انجام شده. براي مثال در مورد اجبار نصب ترمز ضد قفل و كيسه هوا، تاكيد بسياري صورت گرفت كه به نتيجه موثري هم رسيد، اما در اين مورد بايد توجه داشت كه پليس براساس قانون و در حدود اختيارات خودش اقدام مي كند و نمي تواند بيشتر از قانون پا فراتر بگذارد.
وي در ادامه تاكيد كرد: پليس مصلحت انديشي نمي كند بلكه تنها مجري قانون است و طبق قانون عمل مي كند.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به آمار مربوط به كشته شدگان حوادث رانندگي در سال هاي اخير گفت: در سال 85 در جاده هاي كشور 27 هزار نفر كشته مي شدند، يعني به ازاي هر 10هزار وسيله نقليه، 19/5 نفر كشته مي شدند كه تلاش هاي همه ارگان هاي مسئول و پليس منجر به اين شد كه در سال 90 اين عدد به 8/1نفر كاهش يابد و در حال حاضر در اين شاخص تقريبا در سطح متوسط جهاني قرار داريم.

 



مترو به نيروي هوايي رسيد

ايستگاه نيروي هوايي در خط 4 مترو با حضور شهردار تهران به طور رسمي افتتاح شد.
به گزارش مهر، ايستگاه نيروي هوايي با مساحتي حدود 12 هزار و 500 متر مربع بدون احتساب ورودي جنوبي، در خيابان پيروزي مابين دو ايستگاه نبرد و شهيد كلاهدوز واقع شده است و در طرح اين ايستگاه دو ورودي از سطح خيابان، 8 دستگاه پله برقي و 4 دستگاه آسانسور لحاظ شده است.
بنابراين گزارش، احجام عمده عمليات اجرايي شامل حدود 90 هزار متر مكعب حفاري و خاكبرداري، حدود 3 هزار و 800 تن آرماتور بندي و حدود 35 هزار متر مكعب بتن ريزي است.
ايستگاه نيروي هوايي دومين ايستگاه خط 4 در بخش شرقي است و با توجه به محدوده پوشش جمعيتي پيش بيني مي شود به يكي از پررفت و آمدترين ايستگاه هاي اين منطقه تبديل شود.خط 4 متروي تهران به طول حدود 21 كيلومتر و با 19 ايستگاه شامل يك پاركينگ، يك پايانه و تعميرگاه و سه پست برق است كه از ايستگاه اكباتان (تبادلي با ايستگاه ارم سبز در خط 5) در غرب تهران آغاز و پس از عبور از شهرك اكباتان، خيابان آزادي، انقلاب اسلامي و پيروزي تا پايانه افسريه در شرق تهران ادامه مي يابد و در طول مسير بخشهايي مانند فرودگاه مهرآباد، دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتي اميركبير و مراكز نظامي و مسكوني در شرق تهران را به هم مرتبط مي كند.

 



واگذاري 5 هزار واحد مسكوني به معتادان بهبود يافته تا پايان سال

مديركل پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي كشور از واگذاري 5 هزار واحد مسكوني به معتادان بهبود يافته خبر داد و گفت: شرايط براي واگذاري 3 سال پاكي است و اولويت زنان معتادان بهبود يافته در اين طرح هستند.
فريد براتي در گفت وگو با فارس با اشاره به تهيه آئين نامه ها و نحوه واگذاري مسكن به معتادان بهبود يافته گفت: در چند روز گذشته آئين نامه ها تهيه و به تمامي استانها ابلاغ شده است.
وي درباره شرايط و نحوه واگذاري مسكن به معتادان بهبود يافته تاكيد كرد: در اين طرح فرد معتاد بهبود يافته بايد سه سال پاكي داشته باشد ضمن اينكه اولويت در اين طرح زنان متاهل و در ادامه مردان متاهل هستند.
براتي از رايزني هاي لازم با وزارت راه، مسكن و شهرسازي خبر داد و گفت؛ نامه نگاري هاي لازم از طريق رياست سازمان بهزيستي انجام شده است بطوري كه اين تعداد واحد مسكوني قرار است تا پايان سال به معتادان بهبود يافته واگذار شود.
مديركل پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي كشور در پاسخ به اين پرسش كه شايد برخي معتادان بهبود يافته توان پرداخت سهم آورده را نداشته باشند، تاكيد كرد: در اين خصوص نيز اقداماتي انجام شده است و نامه نگاري هايي با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي صورت گرفته است كه بنا داريم بخشي از سهم آورده معتادان بهبود يافته در اين بخش را از طريق وزارت رفاه تامين كنيم.
وي در پايان از ارسال اسامي برخي معتادان بهبود يافته از استانهاي مختلف خبر داد و گفت: بزودي جمع بندي نهايي در خصوص نحوه واگذاري انجام مي گيرد كه اميدواريم با برنامه ريزي انجام شده تا پايان سال 5 هزار واحد مسكوني واگذار شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ مشكوك مادر و دختر
سرخس- خبرنگار كيهان: جسد مادر و دختري كه به شكل مشكوكي در داخل منزل مسكوني خود فوت كردند، كشف شد. فرمانده انتظامي سرخس گفت: با اعلام خبري توسط شهروندان مبني بر متروكه بودن يك منزل در چند روز گذشته بلافاصله گروه گشت براي بررسي موضوع در محل حاضر شدند. سرهنگ محمدرضا روحي با اشاره به بوي نامطبوع در محل، افزود: با هماهنگي مقام قضايي ماموران به منزل وارد شدند و با جنازه 2 زن كه مشخص بود چند روزي از فوت آنها گذشته است روبه رو شدند.
وي در ادامه تصريح كرد: با هماهنگي مقام قضايي اجساد خانمي 65 ساله و دختري 22 ساله به پزشكي قانوني منتقل شد و تلاش پليس براي كشف علت مرگ ادامه دارد. به گزارش خبرنگار ما اخيرا ناامني و قتل و جنايت در شهرستان سرخس افزايش يافته كه مسئولان در مورد علت وقوع آن سكوت كرده اند.
تصادف در جاده بابل قرباني داد
بابل- خبرنگار كيهان: در پي وقوع تصادف يك دستگاه سواري پژو و يك دستگاه تانكر در جاده آمل -بابل يك سرنشين زن 60 ساله در دم جان سپرد و راننده پژو كه يك مرد 62 ساله بود، مصدوم شد.
دستگيري سارقان احشام
آوج- خبرنگار كيهان: سه سارق كه چندين نوبت احشام را در يكي از روستاهاي آوج سرقت كرده بودند، با تلاش شبانه روزي نيروي انتظامي اين شهرستان دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
كودك يك و نيم ساله در هراز غرق شد
به گزارش فارس جمعه يك كودك يك و نيم ساله در رودخانه خروشان هراز در شهرستان آمل غرق شد. اين سومين بار در يك ماه اخير است كه رودخانه هراز قرباني مي گيرد. پيش از اين نيز در يك ماه گذشته يك كودك 9 ساله و يك زن 35 ساله آملي در اين رودخانه غرق شده اند و هنوز اجساد آنها به دست نيامده است. از آغاز فصل گرما و ورود مسافران به سواحل دريا و رودخانه هاي مازندران ميزان غرق شدگي در شهرهاي استان افزايش يافته است.
بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل در گفت وگو با خبرنگار فارس در آمل با بيان اين كه عصر روز گذشته يك كودك 5/1 ساله در منطقه پل چلاو اين بخش غرق شده است، اظهار داشت: از روز گذشته نيروهاي امدادي و انتظامي به دنبال جسد اين كودك هستند.
جمع آوري كپي شناسنامه توسط دو دختر ناشناس
آوج- خبرنگار كيهان: دو دختر ناشناس كه خود را از اهالي بويين زهرا معرفي كرده بودند، ضمن مراجعه به روستاي وروق شهرستان آوج پس از جمع آوري تعداد زيادي كپي شناسنامه و كارت ملي و عكس از منطقه خارج و متواري شدند. تلاش براي شناسايي و دستگيري آنان ادامه دارد.

 



واژگوني پرايد 3 نفر را به كام مرگ كشيد

معاون عمليات پليس راه كشور از واژگوني يك دستگاه سواري پرايد و مرگ سه تن خبر داد.
سرهنگ صمد اسفندياري در گفت وگو با ايسنا در تشريح تصادفات مهم شبانه روز گذشته در جاده هاي كشور به واژگوني يك دستگاه سواري پرايد در كيلومتر 20 جاده فرعي «بن» در محور «سامان تيران» در استان چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: در اين حادثه كه در ساعت 30:10روز گذشته رخ داد سه نفر جان خود را از دست داده و يك نفر نيز مجروح شد.
معاون عمليات پليس راه كشور افزود: بررسي كارشناسان تصادفات پليس راه نشان داد كه بي توجهي به جلو از جانب راننده علت بروز اين حادثه بوده است.

 



در خرم آباد رگبار بي احتياطي عروسي را عزا كرد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
بازي مرگبار با اسلحه در مراسم عروسي يك تن را كشت و سه نفر ديگر را روانه بيمارستان كرد.
در اين حادثه كه در روستاي كله جرعليا از توابع شهر زاغه واقع در 40كيلومتري خرم آباد- تهران رخ داد، يك نفر بر اثر اصابت گلوله در دم جان سپرد و دو تن ديگر نيز بر اثر جراحات ناشي از گلوله در بيمارستان بستري شدند. پدر داماد نيز دچار سكته قلبي شد و به بيمارستان انتقال يافت.
برپايه اين گزارش حادثه هنگامي رخ داد كه يك جوان روستايي 25ساله به پيروي از سنت محلي به منظور ابراز شادماني در مراسم عروسي با اسلحه كلاشينكف تيراندازي هوايي مي كرد اما به دليل اينكه با يك دست اسلحه را گرفته بود نتوانست آن را كنترل كند و لوله اسلحه به سمت ميهمانان نشانه رفت.
به گزارش خبرنگار ما در اين حادثه دلخراش خانم سهيلا دالوند 38 ساله كه دختربچه يكساله اش را در بغل داشت تعداد 8 گلوله از روبرو به وي اصابت كرد كه براي جلوگيري از اصابت گلوله به فرزندش برگشت كه متعاقب آن تعداد 4 گلوله نيز از ناحيه پشت كمر به وي برخورد كرد و در دم جان سپرد اما به فرزند خردسالش كه در بغل مادر بود، آسيبي نرسيد.
در اين حادثه زن 42 ساله بر اثر اصابت گلوله به ناحيه كمر و كتف در بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد تحت معالجه قرار گرفت و پويا 8 ساله تعداد چهار انگشتش بر اثر برخورد تير قطع شد كه جهت پيوند به بيمارستان 15خرداد تهران اعزام شد. پدر داماد نيز بر اثر شدت ناراحتي از بروز حادثه سكته كرد و در حال كما به بيمارستان انتقال يافت.
عامل حادثه نيز خود را به پليس معرفي كرد.

 



مهلت ثبت انواع معافيت هاي نظام وظيفه تا پايان شهريور

مشمولان غيرغايبي كه تا پايان سال 1390واجدشرايط معافيت هايي از قبيل معافيت جد و جده و سه برادري بوده اند در صورتي كه همچنان واجدشرايط معافيت هستند تا پايان شهريور ماه امسال فرصت دارند براي ثبت و رسيدگي به درخواست خود اقدام كنند.
به گزارش اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا، «سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي» معاون مشمولان و امور معافيت هاي اين سازمان گفت: با تصويب قانون جديد وظيفه عمومي شرايط برخي معافيت ها مانند: معافيت جد و جده، سه برادري و كسر خدمت منجر به معافيت، تغييراتي كرده و براساس آن، آن دسته از مشمولان غيرغايب كه تا پايان سال 90 واجد شرايط معافيت هاي ياد شده بوده اند ولي بدليل ناآگاهي يا پاره اي از مشكلات نتوانسته اند درخواست خود را ارائه كنند در صورتي كه همچنان واجدشرايط معافيت هستند تا پايان شهريور ماه سال 91 مهلت دارند تا درخواست خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) ثبت كنند.
سرهنگ حلوايي با تأكيد بر بهره مندي از فرصت در نظر گرفته شده افزود: مهلت ذكر شده (تا پايان شهريور ماه سال 91) تنها شامل حال مشمولان غيرغايبي مي شود كه تا پايان سال 90 واجد شرايط معافيت هاي مذكور بوده اند و همچنان نيز واجدشرايط معافيت هستند و تاريخ ديگر صحت ندارد.

 



نجات جان 40 مسافر در نايين

نايين - خبرنگار كيهان:
پرسنل اورژانس نايين كه از وقوع حادثه براي راننده اتوبوس در محور نايين به يزد مطلع شدند، با حضور در محل حادثه، راننده اتوبوس را به داخل آمبولانس منتقل و جان 40 مسافر را نجات دادند.
مسئول اورژانس نايين گفت: راننده اتوبوس در ارزيابيها مشكوك به سكته قلبي شده بود و تصميم به اعزام او به بيمارستان گرفته شد كه با مخالفت راننده مذكور با دلايلي نظير نداشتن كمكي براي رانندگي يا سابقه درد قلبي با خوب شدن خود به خود مواجه شدند و حتي راننده اصرار به دادن رضايت به عدم اعزام و درمان به صورت كتبي داشت ولي وظيفه شناسي پرسنل و اصرار آنها با توجه به شرايط بيمار منجر به اعزام بيمار به بيمارستان شد.عباسي افزود: در حين انتقال اقدامات لازم براي بيمار صورت گرفت ولي متاسفانه در بيمارستان مريض دچار ايست قلبي شد كه با احياي موفق به زندگي برگشت و پس از بستري در CCU در نهايت به اصفهان اعزام و در آنجا درگذشت.

 



معاون شهردار تهران خبر داد
4 طبقه، حداكثر اختلاف ارتفاع ساختمان ها در طرح تفصيلي

معاون شهرسازي تهران با اشاره به استفاده از تراكم به عنوان اهرم تشويقي در طرح تفصيلي شهر تهران، گفت: كاهش و افزايش تراكم به نحوي پيش بيني شده كه حداكثر اختلاف ارتفاع ساختمان ها در يك گذر، چهار طبقه خواهد بود.
عليرضا جاويد در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه طرح تفصيلي براي ساماندهي كالبد شهري تمهيداتي انديشيده است، اظهار داشت: يكي از موضوعاتي كه در اين طرح به آن توجه ويژه شده، مقوله «خط آسمان» است.
وي اعتقاد دارد كه ايجاد خط آسمان كاملا يكنواخت در يك گذر، زيبايي بصري به دنبال ندارد و خط افقي مطلوبي ايجاد نمي كند، بنابراين خط آسمان بايد تا حدي غيريكنواخت باشد تا چشم را خسته نكند. جاويد با بيان اين كه براساس ضوابط طرح تفصيلي جديد شهر تهران، حداكثر احتمال دو طبقه كاهش يا افزايش تراكم وجود دارد، خاطرنشان كرد: به اين ترتيب، حداكثر اختلاف ارتفاع ساختمان هاي يك گذر، معادل چهار طبقه خواهد بود كه خط افق مناسب و مطلوبي را ايجاد مي كند.
معاون شهردار تهران با رد بلند مرتبه بودن ساختمان هاي پايتخت كشورمان، اظهار داشت: متوسط طبقات ساختمان در تهران 2/2 طبقه است و اين در حاليست كه در اغلب كلان شهرهاي دنيا، متوسط ارتفاع دست كم 5 يا 6 طبقه است.

 



تنها سينماي آستارا در آتش سوخت

سينما درياي آستارا به عنوان تنها سينماي اين شهرستان عصر جمعه دچار حريق شد و بخش هاي زيادي از آن در آتش سوخت.
مدير اين سينما شامگاه جمعه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: به احتمال زياد، علت وقوع حريق در سالن اين سينما اتصال سامانه برق دستگاه خنك كننده سالن است.
وي تصريح كرد: اين حريق با اقدامات اوليه ما و تلاش ماموران آتش نشاني مهار شد.
عيسي قربانپور افزود: در ساعتي كه آتش سوزي در سالن اين سينما رخ داد، هنوز سانس عصرگاهي سينما آغاز نشده بود و جمعيت زيادي در سالن حضور نداشتند و به همين علت صدمات جاني به متصديان سينما و تماشاگران وارد نشد.
وي اظهار داشت: هنوز علت قطعي آتش سوزي و ميزان خسارت وارده به سينما مشخص نشده است.
وي خواستار حمايت مسئولان فرهنگي شهرستان آستارا براي بازسازي سالن سينماي اين شهر شد.

 



محموله پودرنيروزا از شناوري در بوشهر كشف شد

بوشهر- خبرنگار كيهان:
معاون اطلاعات فرماندهي درياباني استان بوشهر از شناسايي و توقيف محموله عظيم پودر و قرص نيروزا در استان بوشهر خبر داد.
سرهنگ «حيدر رستگار» گفت: نيروهاي اطلاعاتي اين فرماندهي در پي كسب اخبار و اطلاعاتي از منابع خبري مبني بر بارگيري مقادير قابل توجهي پودر و قرص نيروزا توسط يك فروند شناور ايراني از مبدأ يكي از كشورهاي حاشيه اي خليج فارس (امارات) اقدامات تخصصي خود را در اين خصوص آغاز كردند.
وي اضافه كرد: به محض ورود شناور به آب هاي استان بوشهر و سپس پهلو گرفتن در اسكله ديلم، ماموران درياباني شناور را توقيف و مورد بازرسي دقيق قرار دادند.
اين مقام مسئول در ادامه گفت: در اين زمينه مقدار 530 كيلوگرم پودر نيروزا و 2 هزار عدد قرص نيروزا به ارزش 58 ميليون ريال كشف و ضبط شد.
وي همچنين بيان داشت: در اين راستا 6 نفر قاچاقچي دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

 



برگزاري ازدواج قورباغه ها به اميد بارش باران!

ساكنان روستايي دورافتاده در هند بنابر يك رسم قديمي با برگزاري مراسم ازدواج دو قورباغه، از خدا طلب باران كردند.
سااكنان اين روستا معتقدند كه برگزاري اين ازدواج غيرمعمول باعث بارندگي مي شود و مي تواند آنان را از خشكسالي و قحطي آب نجات دهد.در بخش هايي از هند، اين تصور وجود دارد كه قورباغه ها قدرت ويژه اي دارند و مي توانند هنگام بارش باران را حدس بزنند و با ايجاد صداهايي مردم را خبردار كنند.ساكنان روستا پس از برگزاري مراسم و دعا براي بارش باران، اين دو قورباغه را در يك رودخانه رها مي كنند.به گزارشر ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي oddity central، اگر چه اين رسوم براي بيشتر مردم امري عجيب است، اما تعدادي از هندي ها حتي اقدام به برگزاري مراسم ازدواج براي ميمون ها مي كنند تا باران ببارد.

 



بقاياي جسد سرباز واترلو

اسكلت سربازي كه دو قرن پيش در جنگ «واترلو» در بلژيك بر اثر اصابت گلوله كشته شده بود، كشف شد.
اين اسكلت كه به احتمال زياد متعلق به سربازي انگليسي است در يك مزرعه گندم در اين كشور پيدا شده است.
در پي تصميم گيري براي ساخت يك پاركينگ خودرو و افتتاح آن براي دويست ومين سالگرد وقوع اين جنگ در سال 2015 اسكلت متعلق به اين سرباز كشف شد.
كارگران حين حفر اين زمين با جمجمه اين سرباز روبرو شدند و پس از بررسي هاي بيشتر ساير اعضاي بدون او را پيدا كردند.
كارشناسان پس از مشاهده اسكلت اين سرباز اظهار داشتند كه دو دست و يكي از پاهاي اين سرباز ناپديده شده است و در هفته آينده سن و قد او را تعيين مي كنند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري ABC، جنگ واترلو ماه ژوئن 1815 ميلادي آغاز و به شكست ناپلئون بناپارت منجر شد.

 



كباب تركي گينسي شد

بزرگترين كتاب تركي جهان با وزن هزار و 198 كيلوگرم در تركيه پخته شد و در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به ثبت رسيد.
به گزارش ايسنا، يكي از رستوران هاي اين كشور با كمك 10 آشپز اقدام به پخت اين كباب تركي كرده است. ارتفاع اين كباب كه 2/6 متر است به طور كامل از گوشت گاو پخته شده است.
پخت اين كباب در تركيه توانست ركورد پيشين را كه در دبي و با وزن 468كيلوگرم به ثبت رسيده بود، بشكند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي كتاب ثبت ركوردهاي جهاني گينس، كاركنان اين رستوران پس از به ثبت رسيدن اين ركورد، اين كباب را بين تماشاچيان تقسيم كردند.

 



عبور بندباز آمريكايي از فراز آبشار نياگارا

بندباز آمريكايي توانست در مقابل چشمان حيرت زده هزاران تماشاگر از عرض آبشار نياگارا عبور كند.
«نيك والدنا» 33 ساله، اولين فردي است كه عرض آبشار نياگارا را با راه رفتن روي بند عبور كرده است. وي مسير 550متر عرض اين آبشار را روي يك طناب 61 ميليمتري راه رفت و همه را حيرت زده كرد.
خانواده «نيك والدنا» مدت 200 سال است به اجراي اين دست اقدامات حيرت آور مشغول هستند كه در پي آن دو عضو خانواده اش بر اثر سقوط جان خود را از دست داده اند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري BBC، او پس از بدست آوردن اين موفقيت گفت: داشتن تمركز و آموزش دو عامل موثر در كسب اين پيروزي است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14