(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 تیر 1391 - شماره 20239

يادداشت خبرنگار
باغ انار ارگانيك كاشان گواهي اتحاديه اروپا را كسب كرد
محروميت 95 درصد از شهرك هاي كرمانشاه از مسجد
ايران در كيهان
استاندار هرمزگان: طرح هاي مهر ماندگار نبايد تعطيل شوند
برگزاري همايش علوم قرآني در فارسان
لرستاني ها 500تن سيمان براي تكميل صحن مطهر حضرت فاطمه(س) به نجف فرستادند
سمنان بايد به كلان شهر تبديل شود
هدفمندي يارانه ها واحدهاي اقتصادي اصفهان را با مشكل روبه رو ساخت
سرخس صاحب سيلوي بتني شد
شناسايي 9 كانون بحراني زيست محيطي در استان فارس
مديركل اوقاف استان خبر داد ثبت 15 فقره وقف جديد در قزوين
استاندار اردبيل اعلام كرد نظارت بر گسترش بي رويه شهرهاي سياحتي اردبيل
افزايش 10 درصدي برداشت گندم در طبس
افتتاح فاز نخست مسير دوچرخه سواري همدان
اجراي 2خط انتقال گاز در بيارجمند

يادداشت خبرنگار

خاطره خوشي
از دريا داشته باشيم
همه ساله در آستانه فصل گرما سفرهاي خيل علاقه مندان استفاده از مواهب طبيعي شمال به ويژه شنا در دريا و تفريح در سواحل آن به اين منطقه رونق مي گيرد.
آنچه كه خانواده ها بايستي مواظب و مراقب آن باشند، انتخاب مكانهاي شنا است كه در آن طرح سالم سازي دريا توسط شهرداري ها به اجرا گذاشته مي شود.
شايد بچه ها و غالبا بزر گ ترهاي غيربومي اطلاع كافي نداشته باشند كه هر لحظه ممكن است بر اثر جزر و مد و موج آب دريا، شن و ماسه هاي روان زير پاي شناگران خالي و حوادث غرق شدن را به دنبال داشته باشد و علاوه بر آن هرچه به عمق عرض دريا بيشتر برويم اين خطر بيشتر مسافران را تهديد مي كند.
از آنجا كه همه ساله عده زيادي از خانواده ها بر اثر اين گونه حوادث شادي سفر را به تلخ كامي مبدل مي سازند، جا دارد كه ضمن مواظبت و مراقبت از فرزندان خردسالمان سعي شود از مكانهاي تعيين شده طرح كه با تابلوهاي بزرگ طرح سالم سازي در كنار جاده هاي شمالي مشخص شده استفاده كنند و خاطره خوشي از اين سفر به ارمغان داشته باشند.
تنكابن-خبرنگار كيهان
 

 
باغ انار ارگانيك كاشان گواهي اتحاديه اروپا را كسب كرد

كاشان- خبرنگار كيهان:
باغ انار ارگانيك نارستان در گلشن آباد كاشان موفق به دريافت گواهي BCS اتحاديه اروپا شد.
سيدمصطفي قمصري، رئيس اداره بهبود توليد گياهي مديريت جهاد كشاورزي كاشان با اعلام اين خبر، افزود: در باغ انار ارگانيك مكانيزه 45 هكتاري منوچهر ايراني از هيچ كود شيميايي و سمي براي دفع آفات باغي استفاده نمي شود و محصول آن به عنوان پايلوت محصول ارگانيك سالم به بازار عرضه مي شود.
وي خاطرنشان كرد: محصول ارگانيك كميت ظاهري پاييني دارد اما به لحاظ كيفيت، محصولي سالم و عاري از عناصر مضري چون ازت است.
به گفته وي در توليد محصول ارگانيك فقط از مواد طبيعي مانند كمپوست گياهي استفاده مي شود.
 

 
محروميت 95 درصد از شهرك هاي كرمانشاه از مسجد

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
95 درصد از شركت هاي حاشيه شهر كرمانشاه از وجود مسجد و نمازخانه محروم هستند.
حجت الاسلام اسماعيل قبادي مديركل سازمان تبليغات اسلامي كرمانشاه در جمع خبرنگاران تصريح كرد: از 1000 مسجدي كه درسطح استان كرمانشاه وجود دارد اقامه نماز در سه وعده روز تنها در 20 درصد اين مساجد برگزار مي شود.
وي با انتقاد از سياست دوگانه در ساخت و ساز و اداره مساجد كشور اظهارداشت: سازمان تبليغات اسلامي ارتباط تنگاتنگي با مساجد دارد و اگر امور مساجد و اعتبارات ساخت و ساز در اختيار اين سازمان قرار گيرد بهتر مي توان از ظرفيت فرهنگي و مذهبي مساجد بهره برد.
وي گفت: اعزام مبلغ به مساجد از وظايف سازمان تبليغات است اما متأسفانه اعتباري براي اقدامات فرهنگي در اختيار اين سازمان قرارنمي گيرد تا براي تشويق و جذب و اجراي برنامه هاي فرهنگي جوانان بكار گرفته شود. قبادي افزود: كارهاي فرهنگي كمي در استان براي جذب جوانان صورت گرفته است.
 

 
ايران در كيهان

درخشش تيم دووميداني قزوين
قزوين- خبرنگار كيهان: تيم دووميداني قزوين كه به عنوان نماينده كشورمان به رقابت هاي بين المللي قرقيزستان اعزام شده بود با قرارگيري در بين نفرات اول تا سوم در بيشتر مواد مسابقات بين المللي قزاقستان، با دست پر از اين رقابت ها بازگشت. در اين رقابت ها كه به ميزباني بيشكك قرقيزستان برگزار شد، تيم دووميداني قزوين به عنوان نماينده كشورمان در اين مسابقات در ماده 4 در 100 متر امدادي عنوان نخست را از آن خود كرد و در بخش 4 در 400 متر امدادي نيز در جاي دوم ايستاد و در مواد 10 هزار متر، 110متر با مانع و سه هزار متر با مانع عنوان سوم را بدست آوردند.
بهره برداري از سالن ورزشي
شرق گيلان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مهدي سعادتي استاندار گيلان سالن ورزشي «لات ليل» از توابع بخش اطاقور لنگرود به بهره برداري رسيد. سالن ورزشي «لات ليل» از توابع بخش اطاقور از مصوبات دوره دوم سفر رئيس جمهوري است كه با اعتبار 500 ميليون تومان به مرحله بهره برداري رسيد.
برگزاري مسابقات فوتسال در كيش
كيش- خبرنگار كيهان: بازاريان و بازرگانان كيش يك دوره مسابقات فوتسال با نام جام خليج فارس را با شركت 12 تيم در 4 گروه در اين جزيره برگزار كردند. اين مسابقات با حضور تيم هاي برتر بازارهاي بين المللي جزيره كيش به مدت 9 روز در سالن چندمنظوره ورزشگاه المپيك كيش برگزار شد.
راهيابي به جام حذفي كشور
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال شاهين زرين مشكين شهر كه در سال 91-90 به ليگ برتر استان اردبيل در رده بزرگسالان راه يافته بود توانست با كسب عنوان نايب قهرماني ليگ برتر استان به مسابقات جام حذفي كشور صعود كند. اين تيم در ده بازي برگزار شده تنها متحمل يك باخت خارج از خانه شده و در پنج بازي از 10 بازي بدون گل خورده ركورددار اين مسابقات شد. در اين مسابقات حميد نقي زاده به عنوان آقاي گل انتخاب شد و در صدر جدول گلزنان ليگ قرار گرفت.
تجليل از ورزشكاران مدال آور
همدان- خبرنگار كيهان: در مراسمي از 71 مدال آور ورزش استان همدان تجليل شد.
در اين مراسم كه با حضور حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري و قهرمان جهان در مجتمع بوعلي سيناي همدان برگزار شد. سيدعبدي افتخاري مديركل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سال گذشته، 800 مقام انفرادي و 120 عنوان تيمي توسط ورزشكاران استان به ارمغان آورده شده است. وي ادامه داد: ورزش همدان هم اكنون جايگاه ارزنده اي در سطح بين المللي دارد كه كسب رتبه چهارم در گوانگجو و حضور سه ورزشكار استان در المپيك لندن، گواه اين پيشرفت ها است.
وي از افزايش سرانه فضاي ورزشي استان از 17 صدم مترمربع به 71 صدم متر مربع در سال هاي اخير خبر داد.
بنابي ها پياده روي كردند
بناب- خبرنگار كيهان: همايش بزرگ پياده روي خانوادگي در بناب با حضور استاندار آذربايجان شرقي، فرماندار، نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استاني و محلي برگزار شد. در پايان اين همايش كه با حضور اكثريت مردم از مقابل مصلاي اعظم تا مجتمع ورزشي شهرستان بناب برگزار شد؛ به افراد شركت كننده به قيد قرعه جوايزي از قبيل هزينه سفر به عتبات عاليات، دوچرخه و بيش از دهها هداياي ديگر اهدا شد.
اعزام به مسابقات مچ اندازيآسيا
مشهد- خبرنگار كيهان: پنج ورزشكار خراساني عضو تيم ملي به مسابقات مچ اندازي قهرماني آسيا اعزام شدند. اين مسابقات 26 خرداد لغايت 2 تيرماه جاري در استان گلستان برگزار شد و حميد رهنما و مهدي روانبخش از شهرستان سرخس، بهزاد خادمي و پدرام دانايي از نيشابور و علي براتي از فريمان به سرپرستي مجيد بيگلرزاده به اين رقابت ها اعزام شدند.اين مسابقات در 11 وزن رده سني بزرگسالان، با حضور كشورهاي مختلف از جمله ژاپن، ازبكستان، قزاقستان، هندوستان و تركمنستان برگزار شد.
برگزاري مسابقات واليبال ساحلي در بناب
بناب- خبرنگار كيهان: مسابقات واليبال ساحلي قهرماني استان آذربايجان شرقي با حضور 14 تيم از شهرهاي مختلف استان و به مدت يك روز به صورت دوره اي و حذفي در زمين هاي واليبال ساحلي شهرستان بناب برگزار شد. در پايان اين رقابت ها پس از تيم دانشگاه پيام نور تبريز كه قهرمان مسابقات شناخته شد، تيم آرد اطهر بناب نيز در سكوي دوم ايستاد و تيم دانشگاه پيام نور الف بناب مقام سوم را كسب كرد. دوتيم پيام نور تبريز و آرد اطهر بناب به مسابقات قهرماني كشور راه يافتند.
مصدوميت جودوكار چناراني
چناران- خبرنگار كيهان: يك جودوكار چناراني حين برگزاري تمرينات در محل سالن جودو بعثت چناران دچار آسيب ديدگي شديد شد. مهدي فلاح 18 ساله هنگام تمرين در جمع ديگر جودوكاران از ناحيه كمر و لگن دچار ضربه و مصدوميت شد و با انتقال به بيمارستان سوانح طالقاني در كيلومتر 25 محور چناران- مشهد تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.
انتقاد از بي توجهي به دوچرخه سواران چالوس
چالوس- خبرنگار كيهان: مدير تيم ليگ برتر دوچرخه سواري كندوان چالوس اظهار داشت: از حساب شخصي خودم مبلغ 15 ميليون تومان برداشت كردم تا بتوانم براي اعضاي تيم، دوچرخه خريداري كنم و اين درحالي است كه هيچ كمكي از هيچ جايي به تيم دوچرخه سواري كندوان كه ركابزنان آن يكدست مازندراني هستند نشده است پيش از اين جامعه ورزش چالوس قول مساعدت داده بود. سيدحسين هاشمي اظهار داشت: تيم دوچرخه سواري كندوان چالوس در آمادگي كامل به سر مي برد و براي حضوري قدرتمند در مرحله دوم رقابت هاي دوچرخه سواري سوپر ليگ كشور تمرينات منظم خود را همچنان ادامه مي دهد.
مسابقات فوتبال در روستاهاي جاسك
جاسك- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت روستايي و عشايري جاسك در جلسه سرپرستان و مربيان تيم هاي ورزشي و نيز دهياران روستاهاي حوزه غرب اين شهر گفت: به منظور پر كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان روستاهاي بخش مركزي جاسك مسابقات ليگ فوتبال با شركت 11 تيم از 24 خرداد ماه سال جاري در دو منطقه برگزار شده است. وي گفت: امسال كلاس داوري و مربيگري فوتبال در سطح روستاهاي بخش مركزي برگزار خواهد شد. وي از برگزاري مسابقات فوتبال و واليبال در ماه مبارك رمضان در سطح روستاهاي بخش مركزي خبر داد.
برپايي دو صحرانوردي
¤ به همت اداره ورزش و جوانان جاسك و با همكاري هيئت روستايي عشايري اين شهر به مناسبت هفته بدون دخانيات يك دوره مسابقه دو صحرانوردي به مسافت 3 كيلومتر و شركت 50 نفر در روستاي بونجي بخش مركزي جاسك به مسافت 3 كيلومتر برگزار شد. كه در پايان به 10 نفر برتر جوايزي اهداء شد. همچنين به مناسبت اين هفته ورزشكاران و هيئت هاي ورزشي جاسك در يك راه پيمايي با شعار ورزش دشمن اعتياد است شركت كردند. در اين راهپيمايي كه از محل مجموعه ورزشي جاسك تا پارك دولت جاسك برگزار شد. معاون سياسي فرمانداري، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، رئيس اداره اطلاعات و رئيس ورزش و جوانان جاسك شركت داشتند.

 

 
استاندار هرمزگان: طرح هاي مهر ماندگار نبايد تعطيل شوند

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
استاندار هرمزگان گفت: طرح هاي مهر ماندگار تحت هيچ شرايطي نبايد تعطيل يا دچار ركود شوند و همه مديران و پيمانكاران بايد دراين زمينه تلاش كنند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، ابراهيم عزيزي اظهارداشت: در قالب طرح مهر ماندگار دراستان هرمزگان 44 پروژه مهم ملي در حوزه هاي صنعت، بهداشت و درمان، نفت، نيرو، گردشگري، علم و فناوري، محروميت زدايي، راه، شهرسازي و امور ايثارگران اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: در فهرست پروژه هاي استان هرمزگان پنج پروژه بهداشت و درمان، 13 پروژه راه و شهرسازي، هفت پروژه بزرگ نفتي، هفت طرح مهم صنعتي، دوپروژه علم و فناوري و طرح هاي ديگري در بخش هاي محروميت زدايي و ميراث فرهنگي و گردشگري است.
استاندار هرمزگان اعتبار اين پروژه ها را بالغ بر 150 هزار ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: برخي از اين پروژه ها نه تنها از نظر استان مهم هستند بلكه اجراي آنها براي كشور نيز حائز اهميت ويژه است.
وي تأكيد كرد: پيمانكاران طرح هاي مهر ماندگار با افزايش و كاهش رتبه مورد تشويق و تنبيه قرارمي گيرند و طرح هاي مهر ماندگار تحت هيچ شرايطي نبايد تعطيل يا دچار ركود شوند.
عزيزي ابراز اميدواري كرد، با اجراي طرح ماندگار گام هاي بلندي در زمينه ارتقاي شاخص هاي اقتصادي و اجتماعي و اشتغال استان برداشته شود.
 

 
برگزاري همايش علوم قرآني در فارسان

شهركرد - خبرنگار كيهان:
همزمان با عيد بزرگ مبعث همايش علوم قرآني در فرهنگسراي فارسان برگزار شد.
در اين همايش امام جمعه فارسان گفت: بيش از 60 مقاله علوم قرآني از سوي محققان و پژوهشگران شهرستان فارسان به دبيرخانه همايش رسيده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي پوراكبر افزود: معرفي روشندلان قرآني، معرفي چهره هاي قرآني، قرآن و كودك، ارائه آثار هنري قرآني، نمايشگاه هاي قرآني از جمله برنامه هاي اين همايش بودند.
دبير همايش علوم قرآني نيز اظهار داشت در اين همايش 20 قرآن خطي به قدمت 20 سال و يكصد تابلو فرش با مضامين قرآني در معرض ديد عموم قرار گرفت. اكبر يزدانپناه افزود: اجراي نمايشنامه هاي قرآني، سرود و تواشيح، فروش كتاب و نرم افزارهاي قرآني از ديگر برنامه هاي جانبي اين همايش بود.
 

 
لرستاني ها 500تن سيمان براي تكميل صحن مطهر حضرت فاطمه(س) به نجف فرستادند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات لرستان از ارسال 500تن سيمان اهدايي مردم اين استان براي تكميل صحن مطهر حضرت فاطمه(س) در مرقد امام علي(ع) در نجف اشرف خبرداد.
به گزارش روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات لرستان، اصغر حقي پور با اعلام اين مطلب گفت: اين پنجمين محموله سيمان اهدايي استان لرستان براي ساخت حرم هاي مطهر عتبات عاليات در كشور عراق است.
وي تصريح كرد: مردم لرستان تاكنون يك هزارو 500تن سيمان براي ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه(س) اهدا كرده اند.
 

 
سمنان بايد به كلان شهر تبديل شود

سمنان- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استاندار سمنان با اشاره به ويژگي ها و ظرفيت هاي موجود در اين استان گفت: سمنان بايد به كلان شهر تبديل شود.
پرهام جانفشان عراقي در نشست با مديرعامل و شوراي مركزي و اعضاي بنياد توسعه سمنان اظهار داشت: استان سمنان در افق توسعه استان ويژه خواهد بود.
وي صنعت و گردشگري و فرهنگ استان را از محورهاي توسعه يافته اعلام كرد و گفت: اين استان در حال حاضر با دو مشكل كمبود آب و جمعيت روبه رو است كه با انتقال آب به استان شاهد رشد و شكوفايي در اين بخش و افزايش جمعيت در افق آينده خواهيم بود.
معاون امور عمراني استاندار سمنان رشد و توسعه چند سال اخير استان را مناسب دانست و تاكيد كرد: هنوز تا رسيدن به توسعه لازم بايد تلاش كنيم و عملكردها كافي نيست.
وي با اشاره به بحث سيما و منظر شهر گفت: بايد برنامه ريزي كنيم تا درآمدهاي استان صرف هزينه هاي خود استان شود.
جانفشان عراقي احيا مناطق گردشگري در استان را با جذب سرمايه گذاران و مشاركت بخش خصوصي ميسر دانست و گفت: در بحث راه هاي استان نيز از برنامه فاصله داريم و بايد تلاش كنيم تا با تشكيل كميته هاي مختلف توسعه استان را تقويت كنيم.
 

 
هدفمندي يارانه ها واحدهاي اقتصادي اصفهان را با مشكل روبه رو ساخت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
بيش از 70درصد از واحدهاي اقتصادي استان اصفهان در جريان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و نوسانات ارز دچار مشكل شدند.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان با اعلام اين مطلب گفت: 70درصد واحدهاي توليدي در شهرك هاي صنعتي استان با 30درصد ظرفيت فعاليت مي كنند.
خسرو كسائيان در نشستي با خبرنگاران اجرا شدن هدفمندي يارانه ها را باعث بوجود آمدن مشكلات براي واحدهاي توليدي دانست و افزود: بيش از 70درصد از واحدهاي اقتصادي در جريان اجرا شدن اين قانون و نوسانات نرخ ارز دچار مشكل شدند.
وي گفت: باتوجه به شرايط موجود نيازي به ايجاد واحد توليدي جديد نيست.
وي افزود: دو نرخي بودن ارز باعث سردرگمي واحدهاي توليدي براي تأمين مواد اوليه از خارج شده است. همچنين افزايش هزينه هاي بانكي براي انتقال وجوه خريد مواد از ديگر مسائل واحدهاي توليدي در اين راستاست.
وي خواستار به روز شدن قوانين مرتبط با تجارت و بازرگاني شد و گفت: قانون تجارت مربوط به 80سال پيش است و نياز است كه اين قانون مورد بازنگري قرار گيرد و براساس مؤلفه هاي جديد اقتصادي تنظيم شود.
كسائيان، اجرايي شدن قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار را خواسته واحدهاي توليدي بيان كرد و گفت: متأسفانه اين قانون در استان اصفهان اجرا نشده است درحالي كه بسياري از استان ها اين قانون را اجرا كرده اند.
 

 
سرخس صاحب سيلوي بتني شد

سرخس- خبرنگاركيهان:
به مناسبت هفته جهاد كشاورزي اولين سيلو از جنس بتن در منطقه ويژه اقتصادي سرخس به بهره برداري رسيد.
دكتر مروي مديرعامل سيلوي سرخس با اعلام اين خبر گفت: در مطالعاتي كه در سال هاي گذشته در منطقه داشتيم و از آن جا كه سرخس در گذشته تاريخي خود قطب توليد غله خراسان بزرگ بوده نياز شهرستان را به داشتن سيلو ضروري دانستيم لذا در 4سال گذشته توانستيم در مرحله اول و با هزينه 55ميليارد ريال آن را به بهره برداري برسانيم. شايان ذكر است در سال هاي برخوردار از شرايط آب و هوايي مطلوب حداكثر تا 67هزار تن و در سال گذشته 25هزار تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان به سيلوها تحويل شده است. در شهرستان سرخس دو انبار قديمي غله با قدمت بيش از 100سال در شهر سرخس و روستاي «قوش خزايي» وجود دارد كه به عنوان اثر ملي به ثبت رسيده و علت اشتهار سرخس به يكي از قطب هاي توليد غله وجود همين سيلوهاي قديمي است. با بهره برداري از اين طرح شهرستان سرخس هم داراي سيلو شد و مشكلات كشاورزان سرخسي براي تحويل محصول خود به سيلوي مشهد و شهرهاي همجوار حل شد.
 

 
شناسايي 9 كانون بحراني زيست محيطي در استان فارس

شيراز- خبرنگار كيهان:
15 شهرستان استان فارس به دليل تغييرات زيست بومي در معرض خطر بيابان زايي قرار دارند.
مديركل اداره منابع طبيعي فارس با بيان اين مطلب گفت: براساس مصوبه سفر دوم استاني رئيس جمهوري، شركت نفت بايد درمدت 5 سال با صرف 100 ميليارد ريال هزينه در مناطق مواصلاتي و نفت خيز اقدام به بيابان زدايي كند.
سيدكاظم بردبار اظهار داشت: براساس تصميمات اين وزارتخانه از امسال طرح كنترل ريزگردها با نظارت محيط زيست با ايجاد فضاي سبز در مناطق بادخيز اجرا مي شود.
وي افزود: در استان فارس 9 كانون بحراني وجود دارد و امسال براي بيابان زدايي در شهرستان هاي لار، لامرد، خنج، ني ريز، فراشبند و زرين دشت، طرح هايي در دست اجراست.
بردبار گفت: در سال گذشته نيز 17 پروژه با صرف 5/7 ميليارد ريال هزينه براي كاهش پديده بيابان زايي در فارس اجرا شد.
وي اظهار داشت: مناطق بحراني زيست بوم شكننده اي دارند كه بر اثر خشكسالي زمينه تبديل شدن به مناطق بياباني در آنها مساعد است.
اين مسئول گفت: در سال هاي اخير به دليل وجود پديده ريزگردها توجه مردم و مسئولان به بيابان زدايي جلب شده است و بايد در اين زمينه با مشاركت مردم گام هاي اساسي برداشت.
وي تصريح كرد: پيش از اين منشاء ريزگردها در استان فارس وجود نداشت اما به دليل پديده بيابان زايي اين مهم به محدوده استان نيز كشيده شده است.
مديركل اداره منابع طبيعي استان فارس گفت: درياچه هاي پريشان و بختگان از جمله نقاطي هستند كه به دليل تغييرات اكوسيستمي در توليد ريزگردها نقش دارند.
 

 
مديركل اوقاف استان خبر داد ثبت 15 فقره وقف جديد در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
از ابتداي سال جاري تاكنون 15 فقره و قف جديد با ارزش 10 ميليارد ريال در استان قزوين به ثبت رسيده است.
مديركل اوقاف و امورخيريه استان قزوين در نشست خبري كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق افزود: با توجه به اينكه از ابتداي سال جاري تاكنون 15 فقره وقف جديد به ثبت رسيده است مي توان گفت از اين نظر در رتبه اول قرار داريم.
حجت الاسلام والمسلمين «جواد مرادي» گفت: شاخص ترين وقف صورت گرفته دراين ايام يك باب منزل مسكوني است كه واقف با نيت ارائه خدمات به جانبازان وقف كرده است.
وي در ادامه در زمينه ميزان تحقق درآمد موقوفات اظهارداشت: براساس پيش بيني صورت گرفته و برنامه اعلام شده، ميزان موقوفات استان از ابتداي سال جاري تا بيستم خردادماه بايد 3ميليارد و 890 ميليون ريال مي شد كه طي اين مدت 3 ميليارد و 80 ميليون ريال محقق شد.
اين مسئول با اعلام اينكه طي مدت ذكرشده ميزان درآمد موقوفات در شهرستان البرز
3 ميليارد و900 ميليون ريال بوده است يادآورشد: باتوجه به اينكه براساس برنامه، ميزان درآمد موقوفات دراين شهرستان بايد
1 ميليارد و 580 ميليون ريال مي شد كه با توجه به درآمدهاي كسب شده مي توان گفت شاهد افزايش 46 درصدي تحقق درآمدها طي اين مدت در شهرستان البرز بوده ايم.
حجت الاسلام والمسلمين «مرادي» ميزان تحقق درآمد موقوفات در شهرستان هاي تاكستان و بوئين زهرا را به ترتيب 770 و 260 ميليون ريال اعلام و خاطرنشان كرد: در اين شهرستان ها نيز به ترتيب شاهد افزايش 116 درصدي و 136 درصدي درآمدها نسبت به ميزان پيش بيني شده هستيم.
مديركل اوقاف و امورخيريه، استان در بخش ديگري از سخنانش از پروژه هاي در دست اجراي اين اداره كل خبر داد و افزود: 3 پروژه در دست مطالعه داريم كه احداث دارالايتام در شهر صنعتي البرز يكي از اينهاست.
وي درباره مشخصات اين پروژه گفت: اين پروژه در زميني به مساحت 10 هزار مترمربع احداث مي شود و در صورت احداث اين پروژه زمينه نگهداري آموزش ايتام فراهم مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين مرادي احداث پاساژ تجاري در موقوفه خانه تقوي هاي قزوين را به عنوان يكي ديگر از پروژه هاي دردست مطالعه ياد كرده و در اين باره گفت: پروژه فوق درحال رفع معارض است.
 

 
استاندار اردبيل اعلام كرد نظارت بر گسترش بي رويه شهرهاي سياحتي اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل بر كنترل ساخت و سازهاي بي رويه شهري و حريم راه هاي ارتباطي منتهي به مناطق گردشگري تاكيد كرد.
«سيدحسين صابري» در جلسه كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان گفت: به منظور ساماندهي و نظارت بر ساخت و سازهاي بي رويه در حريم راه هاي ارتباطي مناطق گردشگري كميته اي متشكل از حوزه معاونت عمراني استانداري، فرمانداران، بخشداران، دهياران و بنياد مسكن تشكيل مي شود.
وي گفت: با نظارت مستقيم و مستمر دستگاه هاي مربوطه از گسترش بي رويه شهري و روستايي جلوگيري شده و با افراد خاطي برخورد قانوني مي شود.
صابري با اشاره به موقعيت شهر گردشگري سرعين گفت: لازم است مسئولان در راستاي خدمت رساني مطلوب به گردشگران در اين شهر بيش از پيش تلاش كنند و در جهت رفع مشكلات و معضلات آن به ويژه معضل نحوه نظارت بر مراكز اقامتي، پذيرايي، عسل فروشي هاي بين راهي و سد معبر در اين شهر گام هاي مؤثري بردارند.
استاندار اردبيل افزود: با توجه به فرا رسيدن فصل تابستان بايد بازارچه هاي عرضه مستقيم صنايع دستي، كشاورزي و عسل در مبادي ورودي و خروجي شهرها و اماكن گردشگري ايجاد شود تا با كمترين مانع و مشكلات رضايت گردشگران و مسافران تامين شود.
 

 
افزايش 10 درصدي برداشت گندم در طبس

طبس- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي شهرستان طبس گفت: عليرغم طوفان، تگرگ سرما در بعضي از نقاط شهرستان، توليد محصول گندم 10 درصد نسبت به سال قبل افزايش خواهد داشت.
وي يادآور شد: 3400 هكتار از مزارع اين شهرستان به كاشت گندم اختصاص داشته كه پيش بيني مي شود مقدار 7 هزار و 500 تن گندم برداشت شود.
محمود اسدي افزود: سطح زير كشت مزارع تحت پوشش خودكفايي گندم و جو در سال زراعي جاري 3500 هكتار است كه 2 شركت فني مهندسي و خدمات مشاوره اي براي نظارت در سطح مذكور به كارگيري شده اند
وي ارقام گندم كشت شده در شهرستان را از نوع قدس، بكراس روشن سيستان (انفارم 9) بم (آنفارم 4)، كوير، ارگ و طبسي ذكر كرد.
مدير جهاد كشاورزي طبس همچنين اعلام كرد: بيش از يك هزار هكتار از مزارع گندم اين شهرستان تحت پوشش بيمه قرار گرفته است.
 

 
افتتاح فاز نخست مسير دوچرخه سواري همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
با حضور شهردار همدان فاز نخست مسير دوچرخه سواري اين شهر طي مراسمي گشايش يافت.
«سيدمسعود عسكريان» در اين مراسم گفت: راه اندازي مسيرهاي دوچرخه سواري از جمله پروژه هاي تعريف شده براي كلان شهرهاست و هدف از اجراي آن دستيابي به سيستم حمل و نقل پايدار و عدم آلودگي محيط زيست است.
وي افزود: با توجه به اينكه همدان از شهرهاي گردشگري محسوب مي شود، راه اندازي مسير دوچرخه سواري مي تواند به عنوان يك جاذبه براي آن مطرح شود.
«عسكريان» ادامه داد: اين طرح طي مدت 40روز با صرف ده ميليارد ريال اعتبار به انجام رسيده كه با استقرار 40دستگاه دوچرخه در دو ايستگاه، به شهروندان ارائه خدمت خواهد شد.
شهردار همدان اعلام كرد: دوچرخه هاي مورد استفاده در مسير مذكور همگي ساخت همدان است كه يكي از رويكردهاي مثبت اين طرح نيز به شمار مي رود.
وي يادآور شد: از آنجا كه محل سايت دوچرخه سواري، مقابل دانشگاه بوعلي سينا واقع شده دانشجويان مي توانند به عنوان ورزش و تفريح از امكانات آن بهره مند شوند.
عسكريان اضافه كرد: براي ايمن سازي مسير دوچرخه سواري، علائم افقي نصب و خط كشي در دو ايستگاه بلوار ارم و پارك مردم انجام شده است و شهروندان نيز براي كاهش رفت و آمد مي توانند دوچرخه گرفته شده از هر ايستگاه را به ايستگاه ديگر تحويل بدهند.
 

 
اجراي 2خط انتقال گاز در بيارجمند

شاهرود- خبرنگار كيهان:
شركت ملي گاز استان سمنان به صورت همزمان دو طرح خط انتقال گاز از زيدر به بيارجمند و شبكه داخلي شهر را با صرف هزينه اي بالغ بر 12ميليارد تومان از محل سفرهاي استاني رئيس جمهوري به اجرا درآورد.
مديركل شركت گاز استان با اعلام اين مطلب گفت: پروژه گازرساني به شهر بيارجمند تاكنون 80درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
جراحي افزود: در حال حاضر 99درصد از جمعيت شهري و 69درصد از جمعيت روستايي استان سمنان از گاز طبيعي برخوردارند كه با بهره برداري اين پروژه علاوه بر اين كه 100درصد از شهرهاي استان گازكشي مي شود بستر مناسبي براي گازرساني به شهرك صنعتي بويژه سيمان بيارجمند و توسعه اين شبكه به روستاهاي اين بخش و احداث جايگاه سوخت CNG و رفع محروميت از منطقه فراهم مي شود.
 

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14