(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 تیر 1391 - شماره 20239

حديث دشت عشق
اينجا فوتبال تافته اي جدابافته است بي پولي گريبان ورزش را گرفت!
اخبار كوتاه از فوتبال
بررسي اظهارات مديرعامل پرسپوليس و ماجراي خودروهاي لوكس رانت 103 ميليارد توماني !
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
نماز شكر كمانداران پس از كسب سهميه المپيك در آمريكا
آغاز تمرينات ملي پوش مصدوم ميراسماعيلي: اعزام رودكي به المپيك قطعي است
ولاسكو چهارشنبه به تهران باز مي گردد بازيكنان جديد در اردوي تيم ملي واليبال
اخبار ادبي و هنري
نماينده مردم شهرضا در مجلس: مجلس جلوي ريخت و پاش هاي بي رويه در فوتبال را مي گيرد
با شروع سال تحصيلي جديد انجام مي شود اجراي طرح آيات طلايي قرآن در مدارس كشور
معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد ثبت نام 3 ميليون و 600 هزار دانش آموز براي حفظ قرآن كريم
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد شناسايي 5 مبتلا به تب كريمه در تربت جام
استرداد 187 هكتار اراضي واگذار شده به شركت امير منصور آريا
مديركل سازمان حمايت: تخلفي در تحويل خودروهاي وارداتي صورت نگرفته است
تا پايان امسال صورت مي گيرد اتصال دستگاه هاي اجرايي به شبكه ملي اطلاعات
با درخشش كاراته كاي قزويني ايران قهرمان مسابقات كاراته غرب آسيا شد
ايراني ها در سال 18 دقيقه مطالعه مي كنند
توهين كننده به مقدسات در فضاي مجازي دستگير شد
نوجوان كاشاني به 4 بيمار حيات دوباره بخشيد

حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «محمدتقي تاج الدين»
اين قرن، قرن پيروزي مستضعفان است
پيام من به امت حزب الله اين است كه قدر بدانند امام خود را و هميشه دعاگوي اين منجي مستضعفان از دست مستكبران باشند و هميشه دعا كنند: خدايا، خدايا تو را به جان مهدي حتي كنار مهدي خميني را نگهدار انشاءالله
امت حزب الله قدر بدانيد زماني را كه در آن زندگي مي كنيد و شكر كنيد خداوند تبارك و تعالي را، چرا كه به فرموده امام «اين قرن قرن پيروزي مستضعفان بر مستكبران است» انشاءالله زماني است كه صاحب الزمان مهدي موعود (ع) ظهور خواهد كرد. تنها يك چيز را مهم بدانيد و آن قدم برداشتن در راه او و رضاي او و قدم برداشتن در خط انبيا و امام. همانطور كه مي دانيد حضرت علي (ع) فرموده اند: «دنيا جاي گذر است نه ماندن». پس چه بهتر كه لحظه به لحظه اين زندگي را در راه رسيدن به معبود استفاده كنيم و در عين حالي كه با شياطين بزرگ مانند آمريكا و شوروي... مي جنگيم در عين حال با شياطين بزرگتر دروني خود «نفس اماره» نيز به ستيز بپردازيم.
2/1/1361
بسيجي شهيد «محمد تقي تاج الدين»، سال 1343 در بابلسر متولد شد و در 11/2/1361 در عمليات بيت المقدس (منطقه دارخوئين) به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي روستاي درده
 

 
اينجا فوتبال تافته اي جدابافته است بي پولي گريبان ورزش را گرفت!

سرويس ورزشي-
در آستانه آغاز رقابت هاي المپيك، دبير كميته ملي المپيك از نبود پول و مشكلات مالي شديد ورزش مي گويد.
روز گذشته بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك كشورمان با اشاره به اين موضوع كه كميته ملي المپيك در فاصله 34 روز مانده به بازي هاي المپيك هنوز يك ريال از بودجه ويژه بازي ها را دريافت نكرده اظهار كرد: تمام مدارك و مستندات درخواست و خواهش ما از دولت مبني بر در اختيار گذاشتن بودجه المپيك در دوره زماني معين كه مربوط به سه ماه پاياني سال 90 و سه ماه اول سال 91 بود موجود است، اما متاسفانه علي رغم تمام پيگيري ها يك ريال از اين بودجه به كميته ملي المپيك اختصاص نيافت.
وي ادامه داد: هميشه بحث كميته ملي المپيك اين بود كه اگر بودجه ويژه بازي ها را در دوره زماني مشخص به كميته تزريق نكنند، بعد از آن ديگر صدها ميليارد تومان هم دردي را دوا نخواهد كرد و حكم نوش داروي پس از مرگ سهراب را خواهد داشت. درخواست زيادي نداريم، بودجه ورزشكاران و فدراسيون ها را بدهند تا بتوانيم به بهترين شكل ممكن از اردوها و برنامه هاي آماده سازي آنان حمايت كنيم.
افشارزاده ضمن تشكر از مسئولين مربوطه كه در سه ماهه اول سالجاري حدود 60% از اعتبارات اصلي (بودجه جاري) كميته ملي المپيك را پرداخت نموده اند تاكيد كرد: اين مبلغ به فدراسيون ها تزريق شد تا خللي در اجراي برنامه هاي آماده سازي ملي پوشان ايجاد نگردد. تا به امروز براي جلوگيري از ايجاد حواشي هيچ انتقادي را مطرح نكرديم و براي پيشگيري از عقيم ماندن برنامه هاي فدراسيون هاي المپيكي و كادر فني تيم ها، بودجه جاري كميته ملي المپيك را در اختيار فدراسيون ها قرار داديم. اما موضوع اينجاست كه اين مبلغ به هيچ عنوان جوابگوي حجم بالاي فعاليت و انتظاري كه از ملي پوشان داريم نيست.
وي يادآور شد: بودجه ويژه بازي ها 30 ميليارد تومان بود كه مي بايست طي 5 ماه گذشته به تدريج در اختيار كميته قرار مي گرفت تا در اختيار فدراسيون هاي المپيكي و برنامه هاي آماده سازي آنان قرار گيرد، اما دريغ از يك ريال. افشارزاده ضمن تقدير و تشكر از ملي پوشان حاضر در اردوها و همچنين كادر فني و فدراسيون هاي المپيكي تصريح كرد: طي ماه هاي پيش بارها و بارها ورزشكاران، مربيان و حتي فدراسيون ها به نداشتن امكانات لازم اعتراض كردند اما كميته ملي المپيك از تمام توانايي و موجوديت خود استفاده كرد تا در اولين فرصت اين خلاء رفع شده و مشكلي در روند آماده سازي آنان پيش نيايد اما باور كنيد كه ديگر توانايي اين موضوع را نداريم.
كيهان: مشكلات مالي كميته ملي المپيك آنقدر زياد شد كه سرانجام دبير اين كميته سكوتش را شكست و در گفت وگويي با سايت اختصاصي كميته ملي المپيك از بدقولي مسئولان و شرايط نه چندان مساعد ورزش در آستانه المپيك لندن گفت. افشارزاده در شرايطي از بي پولي و مطلوب نبودن شرايط مي گويد كه تمام كشورها با برنامه ريزي دقيق به دنبال حضوري قدرتمند در لندن هستند اما ما... براستي اگر پولي وجود ندارد كه به ورزش حرفه اي آن هم در آستانه المپيك سي ام اختصاص يابد پس چگونه است كه در فوتبال هزينه هاي ميلياردي صورت مي پذيرد؟! يك باشگاه دولتي كه از بودجه دولت ارتزاق مي كند براي خريد چند فوتباليست به ظاهر ستاره ميلياردها تومان هزينه مي كند اما افشارزاده از عدم توانايي كميته ملي المپيك براي تامين هزينه هاي تيم هاي ورزشي مي گويد! اگر چند روز بعد در المپيك نتايج قابل قبولي كسب نكرديم آيا افرادي خارج از مجموعه ورزش پاسخگو خواهند بود؟!

 

 
اخبار كوتاه از فوتبال

قهرماني ليگ برتر فوتسال از گيتي پسند پس گرفته شد
كميته استيناف فدراسيون فوتبال، درباره تخلفات ديدار تيم هاي گيتي پسند اصفهان، پرسپوليس، فولاد ماهان وشهيد منصوري قرچك كه روز 10 آذر سال گذشته برگزار شد راي خود را صادر كرد و قهرماني را از تيم فوتسال گيتي پسند پس گرفت. اين راي به شرح زير است: با توجه به تخلفاتي كه از سوي حسين افضلي سرمربي و احمدرضا شمس الكتابي سرپرست تيم فوتسال فولاد ماهان سپاهان سر زده بود هركدام به پرداخت مبلغ هشتاد ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شده اند.همچنين امين نورالهي، داود عباسي، سيد نصراله مومني و نيز سعيد عبداله وند به پرداخت هشتاد ميليون ريال جريمه نقدي و هجده ماه محروميت از فعاليت هاي رسمي فوتبال و فوتسال محكوم شده اند.ضمن اينكه محمد امام وردي سرپرست و محمدرضا حيدريان كاپيتان تيم فوتسال پرسپوليس به ترتيب به پرداخت هشتاد ميليون ريال جريمه نقدي و چهار ماه محروميت از فعاليت هاي رسمي فوتبال و فوتسال و پرداخت چهل ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شده اند.
در پايان اين حكم آمده است با توجه به مسلم و محرز بودن تباني بين بازيكنان ، مربي و سرپرست تيم فوتسال پرسپوليس و گيتي پسند اعتراض آقايان امين نورالهي ، داود عباسي ، سيد نصراله مومن ، سعيد عبداله وند ، محمد امام وردي ، محمد رضا حيدريان و محمد حسين عراقي زاده نسبت به رأي صادره وارد و موجه نبوده و كميته استيناف در اين بخش به استناد بند يك ماده 17 آيين نامه مذكور رأي مورد اعتراض را در اين قسمت ها و عليه نامبردگان عيناً تاييد مي كند ثالثا بر اساس مدلول ماده 41 و بند يك ماده 17 آيين نامه انضباطي با نقض و اعلام بي اعتباري تصميم اخير كميته انضباطي در بخش پاياني رأي مورد اعتراض راجع به نتيجه بازي دو تيم فوتسال پرسپوليس و گيتي پسند حكم به استرداد جوايز و نشان ها و مقام هاي حاصل از بازي مذكور از باشگاه فوتسال گيتي پسند و كسر 6 امتياز از مجموع امتيازات كسب شده در كل بازي ها از هر دو تيم فوتسال گيتي پسند و پرسپوليس تهران صادر و اعلام مي كند،رأي صادره قطعي است.
تيم فوتبال زير 22 سال ايران از سد كويت گذشت
تيم فوتبال زير 22 سال كشورمان در اولين ديدار خود از سري مسابقات مقدماتي جام ملتهاي آسيا با يك گل مقابل كويت به برتري رسيد.گل ايران توسط امين حاج محمد در دقيقه 76 به ثمر رسيد. در اين ديدار كه كاملا جرياني يك طرفه داشت، بازيكنان ايران بارها دروازه تيم كويت را با خطر روبرو كردند و در نهايت با يك گل به برتري رسيدند.
معرفي سرمربي پرسپوليس
مديرعامل باشگاه پرسپوليس از انتخاب سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه تا فردا خبر داد آن هم در شرايطي كه روز جمعه اعلام كرده بود سرمربي سرخپوشان تا روز يكشنبه مشخص خواهد شد. از سوي ديگر اولين تمرين تيم فوتبال پرسپوليس با حضور بيشتر بازيكنان اين تيم و در غياب ملي پوشان به جز محمد قاضي و با حضور هواداران اين باشگاه در ورزشگاه درفشي فر آغاز شد.
عزيزي مديرفني ابومسلم
خداداد عزيزي مدير فني باشگاه ابومسلم خراسان شد. سخنگوي باشگاه ابومسلم خراسان با اعلام اين خبر افزود: عزيزي از پيشكسوتان ارزشمند باشگاه است و خوشبختانه توانستيم وي را براي اين پست به خدمت بگيريم. وي ادامه داد: هيات عامل باشگاه با تشكر از زحمات خداداد عزيزي در طول فصل گذشته، از وي خواست تا دراين فصل به عنوان مدير فني در باشگاه فعاليت كند.
بلاتكليفي در فجر
تمرينات تيم فوتبال فجر در حالي از دو هفته پيش آغاز شده است كه تكليف اين تيم هنوز مشخص نيست و جلسات مديران باشگاه با مسئولان استان براي تيمداري تمامي ندارد! جعفري مديرعامل باشگاه فجر در خصوص آخرين وضعيت اين تيم و واگذاري سهام باشگاه، تصريح كرد: همه چيز مثل چند روز قبل است. در مورد اين موضوع بايد از مسئولان رده بالا درباره باشگاه سوال كنيد. به رغم اينكه به ما قول دادند پس از شروع تمرينات پول به حساب باشگاه مي ريزند اما هنوز يك ريال هم به ما نداده اند.
بركناري كي روش نقطه عطف فوتبال پرتغال!
روزنامه ديلي ميل چاپ انگليس در تحليلي در خصوص عملكرد پرتغال در جام ملت هاي اروپا با نقطه عطف خواندن بركناري كارلوس كي روش ( سرمربي فعلي تيم ملي فوتبال كشورمان) از تيم ملي فوتبال پرتغال و شروع شكوفايي آن نوشت: نفرتي كه در زمان كي روش بر تيم ملي پرتغال حاكم بود از بين رفته و جاي خود را به انگيزه براي پيروزي داده است.
اردوي سپاهان در تركيه
تيم فوتبال سپاهان به منظور برپايي اردوي آماده سازي براي حضور در رقابتهاي ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا، امروز عازم تركيه مي شود. سپاهاني ها صبح يكشنبه از فرودگاه امام خميني (ره) عازم آنكار مي شوند و تا 17 تيرماه در اردوي آماده سازي به سر خواهند برد.

 

 
بررسي اظهارات مديرعامل پرسپوليس و ماجراي خودروهاي لوكس رانت 103 ميليارد توماني !

واردات 1000 دستگاه خودروي لوكس بيش از 103 ميليارد تومان سود نصيب واردكنندگان اين خودروها فقط از محل رانت تفاوت قيمت ارز دولتي و آزاد مي كند.
روز گذشته خبرگزاري مهر در گزارشي جالب توجه به موضوع واردات خودروهاي لوكس و اظهارات مديرعامل باشگاه پرسپوليس پرداخت. در گزارش مهر آمده: محمدرضا رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس اخيرا در يك برنامه زنده تلويزيوني درباره اهداي خودروهاي گران قيمت وارداتي (لوكس) به برخي بازيكنان اين باشگاه گفته است: «بله، به بازيكنانم ماشين دادم اما بخشي از قراردادهايم را به جايش ماشين دادم. من 1000 دستگاه ماشين قرار است وارد كنم. حالا هر كاري كنم، مي گويند دارد از رانت استفاده مي كند.»اين روزها كه ماجراي اهداي خودروهاي لوكس چون بي .ام.و و بنز براي جذب برخي بازيكنان سرشناس و ملي پوش در تيم فوتبال پرسپوليس در رسانه هاي ورزشي جنجال ساز شده است، بررسي اظهارات اخير رويانيان از مباحث اقتصادي مي تواند اين ماجرا را رازگشايي كند. اگر فرض بر اين بگيريم كه هر خودروي لوكس وارداتي به صورت متوسط 100 ميليون تومان باشد، مبلغ مورد نياز براي واردات 1000 دستگاه خودرو 100 ميليارد تومان مي شود. باتوجه به اينكه خودروهاي لوكس هم مشمول ارز دولتي مي شوند، حالا ميزان رانتي كه از محل قيمت آزاد و دولتي ارز حاصل مي شود، را به راحتي مي توان محاسبه كرد.
بر همين اساس، براي واردات 1000 دستگاه خودروي لوكس وارداتي - به طور متوسط هر كدام 100 ميليون تومان - با ارز دولتي 1226 توماني، بيش از 6/122 ميليون دلار ارز مورد نياز خواهد بود كه در صورت هماهنگي با بانك مركزي از كانال هاي دولتي، خيلي راحت مي تواند تخصيص يابد و با پاسخ هاي «نه» مواجه نشود. حال اگر قيمت ارز در بازار آزاد را حدود 1800 تومان در نظر بگيريم، ارز مورد نياز براي واردات 1000 خودروي لوكس 180 ميليون دلار مي شود. در اين صورت، رانتي كه فقط از واردات 1000 خودروي 100 ميليون توماني نصيب واردكنندگان آن مي شود، چيزي حدود 57 ميليون و 400 هزار دلار مي شود. در صورت ضرب اين رقم با نرخ 1800 توماني ارز در بازار، رقم، 103 ميليارد و 320 ميليون تومان حاصل مي گردد كه مبلغ كل رانت ايجاد شده از اين محل است.
 

 
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ مصاف تيم هاي ملي آلمان و يونان در حالي در ورزشگاه گدانسك در حضور 36 هزار نفر تماشاگر مشتاق و حامي دو تيم آغاز شد كه پيش از آن، مصاف فوق در سايه تنش هاي سياسي اروپا و مشكلات بوجود آمده اقتصادي براي يوناني ها انجام گرفت. اين حواشي زماني به اوج خود رسيد كه حتي مقامات سياسي دو كشور همچون صدراعظم آلمان و نخست وزير يونان نيز از نزديك به تماشا نشستند. اين مسابقه با توجه به مشكلات اقتصادي اخير در يونان و دخالت هاي آلمان در امور مالي اين كشور، كاري كرده بود كه بازي كاملا رنگ و بوي سياسي به خود بگيرد، اما ژرمن ها با زدن 4 گل نشان دادند از مدعيان قهرماني هستند.آلماني ها از ابتداي بازي تا پايان بر توپ مسلط نشان دادند كه ثمره آن 4 گل توسط لام، خديرا، كلوزه و رويس بود .
¤ اوزيل هافبك تيم رئال مادريد اسپانيا و عضو تيم ملي آلمان به عنوان بازيكن برتر جدال با يونان برگزيده شد .
¤ اوزيل ستاره تيم ملي فوتبال آلمان گفت: در مرحله نيمه نهايي فرقي نمي كند با چه تيم بازي مي كنيم، مهم فيناليست شدن آلمان است.
¤ سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس پيش از ديدار برابر ايتاليا اعلام كرد تيمش براي گرفتن نتيجه به نبرد با لاجوردي ها خواهد رفت.
¤ بوفون دروازه بان تيم ملي فوتبال ايتاليا پيش از جدال با انگليس به تمجيد از همتاي خود در درون دروازه اين تيم پرداخت.
¤ سرمربي سابق چلسي بر اين باور است كه بنتو سرمربي پرتغال تيم خوبي را روانه رقابت هاي يورو 2012 كرده و شانس زيادي براي قهرماني دارد.
¤ زيدان ستاره سابق تيم ملي فوتبال فرانسه پيش از ديدار فرانسه و اسپانيا گفت: اسپانيا فوتبالي منطقي و بدون نقص را به نمايش مي گذارد و از شانس هاي اصلي قهرماني است.
¤ ايتاليا و انگليس آخرين بازي دور يك چهارم نهايي يورو 2012 را برگزار خواهند كرد. برنده دوئل امشب اين دو تيم در نيمه نهايي با آلمان بر سر راهيابي به ديدار پاياني جام ملت هاي اروپا پيكار خواهد داشت.
 

 
نماز شكر كمانداران پس از كسب سهميه المپيك در آمريكا

كمانداران، اعضاي كادر فني و فدراسيون تير و كمان ايران پس از درخشش در رقابت هاي كسب سهميه المپيك نماز شكر به جاي آوردند.
در پايان مسابقات جهاني و انتخابي المپيك لندن 2012 تيراندازي با كمان زهرا دهقان كماندار ريكرو ايران موفق شد با درخشش خود دومين سهميه المپيك لندن را در رشته تيراندازي با كمان براي كشورمان كسب نمايد. زهرا دهقان با توجه به رتبه جهاني كه در دور مقدماتي بدست آورده بود در مسابقات انتخابي در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم و سوم ورزشكاران كشورهاي پورتوريكو و فنلاند را شكست داد و در دور چهارم مقابل حريفي از تركيه بازي را واگذار كرد دهقان در گروه بازنده ها ورزشكاراني از كشورهاي فنلاند و اسلوني را شكست داد و توانست ورودي المپيك را كسب نمايد.
بلافاصله بعد از اين موفقيت كمانداران كشورمان نماز شكر به پا نمودند شايان ذكر است كه پيش از اين ميلاد وزيري ديگر ورزشكار كشورمان موفق به كسب سهميه لندن شده بود.
 

 
آغاز تمرينات ملي پوش مصدوم ميراسماعيلي: اعزام رودكي به المپيك قطعي است

مدير تيم هاي ملي جودو از آغاز تمرينات محمدرضا رودكي كاپيتان سنگين وزن تيم ملي خبر داد.
آرش ميراسماعيلي اظهار كرد: رودكي كه چند هفته پيش از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شده بود و پايش مورد عمل جراحي قرار گرفت:، دو، سه روزي است كه تمرينات بالاتنه اش با وزنه را آغاز كرده است. رودكي در صحبتي كه با دكتر رازي پزشك جراح خود داشته است، قرار شده كه از هفته آينده آب درماني را هم آغاز كند كه اين دو اتفاق خوب نشان دهنده روحيه بالاي اين جودوكار سنگين وزن ايران و انگيزه بالايش براي بهبود يافتن است.
مدير تيم هاي ملي جودو با اشاره به اين كه چنين اقدامي از سوي رودكي قابل تقدير است، گفت: جاي خوشحالي دارد كه ورزشكار با اين شرايط روحيه اش را از دست نداده و با اين شرايط به فكر تمرين كردن و بهتر شدن است. وي با تاكيد بر اين كه اعزام رودكي به المپيك قطعي است، گفت: هفتم مردادماه من به همراه او و محجوب راهي بازي هاي المپيك لندن مي شويم و طبق برنامه 12 مرداد محجوب روي تاتامي خواهد رفت. تمام صحبت هاي لازم براي اعزام رودكي با مسئولان كميته ملي المپيك انجام شده است.ميراسماعيلي در پاسخ به اين سوال كه آيا رودكي در بازي هاي المپيك مبارزه خواهد كرد، گفت: همه چيز به شرايط و تصميم خودش بستگي دارد. خودم ورزشكار بودم و مي دانم كه در چنين شرايطي نبايد به ورزشكار فشار آورد و ضمن آن كه نبايد اين فرصت را براي حضور در رويدادي به اين مهمي از او گرفت.
 

 
ولاسكو چهارشنبه به تهران باز مي گردد بازيكنان جديد در اردوي تيم ملي واليبال

كادر فني تيم ملي براي پركردن جاي خالي بازيكنان ملي پوش كاله قرار است چند بازيكن جديد را به اردو دعوت كند.
خوليو ولاسكو 21 بازيكن را براي شركت در اردوي تيم ملي به منظور كسب آمادگي بيشتر براي حضور در جام واگنر لهستان دعوت كرده است كه 5 نفر از اين بازيكنان عضو باشگاه كاله هستند و بايد اين تيم را در رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا همراهي كنند؛ به همين دليل كادر فني تيم ملي تصميم دارد پس از حضور ولاسكو در ايران چند بازيكن جديد را جايگزين آملي ها در تيم ملي كند. همچنين اگر باشگاه كاله بازيكن ملي پوش ديگري را هم به عنوان بازيكن كمكي بخواهد، كادر فني بايد بازيكن جديدي را جايگزين كند. اسامي بازيكنان دعوت شده به تيم ملي به اين شرح است: ميرسعيد معروف، مهدي مهدوي، محمد طاهر وادي، امير غفور، رضا قرا، شهرام محمودي، عليرضا نادي، محمد موسوي، حسن صنوبري، سامان فائزي، مسعود غلامي، سعيد مصطفي وند، فرهاد قائمي، حمزه زريني، عليرضا مباشري، پوريا فياضي، مجتبي ميرزاجانپور، محمدرضا حسيني پويا، فرهاد ظريف، ياشار شاهيني، ناصر رحيمي. مردان واليبال ايران تمرينات خود را از 5 تيرماه در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي كنند. جام واگنر از 28 تير تا 2 مرداد در لهستان برگزار خواهد شد.
ولاسكو در تهران
خبر ديگر از واليبال اينكه خوليو ولاسكو كه پس از عدم صعود تيم ملي واليبال به رقابت هاي المپيك از ژاپن عازم كشورش شده بود قرار است روز چهارشنبه به ايران بازگردد. اين در حالي است كه تمرينات تيم ملي براي حضور در جام واگنر لهستان از روز دوشنبه زيرنظر خوان سيچلو،مربي تيم ملي آغاز خواهد شد و ولاسكو با 2 روز تأخير به ملي پوشان ملحق خواهد شد.
 

 
اخبار ادبي و هنري

معرفي كتاب ناشر توقيفي در همشهري
در حالي كه نشر چشمه به خاطر انتشار كتاب هاي ضاله لغو امتياز شده است، روزنامه وابسته به شهرداري تهران در اقدامي عجيب، يكي از آثار اين ناشر را معرفي كرد! روزنامه همشهري در شماره روز گذشته خود، به بهانه گفت وگو با يك نويسنده، به معرفي يكي از كتاب هاي وي كه توسط نشر چشمه منتشر شده است نمود و عكس اين كتاب را هم چاپ كرد. اين اتفاق در شرايطي رخ داده كه طي روزهاي اخير، رسانه هاي معاند و وابسته به دشمنان كشورمان نيز به صورت گسترده اي به حمايت از اين ناشر اخلاق ستيز و ضد دين نموده اند. روزنامه همشهري كه از بيت المال ارتزاق مي كند، گويي به عنوان رقيب نهادهاي قانون گزار و همراه با رسانه هاي ضد انقلاب به حمايت از ناشر قانون شكن پرداخته است.
گفتني است، نشر چشمه به خاطر انتشار كتاب هايي در راستاي ترويج فساد اخلاقي، توهين به امام حسين(ع) و تبليغ مفسده هايي چون همجنس گرايي و زناي با محارم لغو امتياز شده است.
موج تخريب صدا و سيما با درج اخبار دروغ!
برخي خبرگزاري ها و روزنامه ها با دروغ پردازي در ارتباط با مجريان صدا و سيما موج جديدي از تخريب را عليه رسانه ملي آغاز كردند.
روزنامه باني فيلم با درج يك خبر كذب مدعي ممنوع التصوير شدن سه مجري صدا و سيما شد. اين در حالي است كه پيگيري هاي خبرنگار كيهان نشان مي دهد اين اخبار كاملا كذب است.
از سوي ديگر، روزنامه مردم سالاري نيز با انتشار خبر كذب ديگري مدعي شدند صدا و سيما مجرياني را كه به شهرت رسيده اند ممنوع التصوير مي كند! در اقدامي ديگر ايسنا و مردم سالاري و باني فيلم در قالب يك مطلب واحد نسبت به 72 سالگي يك فيلمساز پوچگرا ابراز ذوق زدگي كردند. تجليل از عباس كيا رستمي در حالي صورت مي گيرد كه اين فرد نسبتي با باورهاي ديني و ملي مردم ايران ندارد و صرفا براي مطرح شدن در جشنواره هاي خارجي اقدام به فيلم سازي مي كند. اين اخبار در حالي است كه مسئولين محترم صدا و سيما با بكارگيري برخي از مجريان كه شهره به سوءاستفاده اخلاقي مي باشند اعتراض مردم را برانگيخته اند.
فيلم شهيد كاوه؛ قرباني لج بازي شوراي صنفي نمايش!
فيلم «شور شيرين» با موضوع مبارزات شهيد محمود كاوه در حالي قرار است اكران شود كه به خاطر زمان نامناسب و همچنين كشمكش هاي جاري در فضاي اين روزهاي سينماي كشور، بدون شك قرباني خواهد شد.
جواد اردكاني، كارگردان فيلم «شور شيرين» در گفت وگو با كيهان گفت: اين فيلم قرار است هفتم تير در سينماهاي كشور اكران شود، اما اختلاف و كشمكش اين روزهاي شوراي صنفي نمايش با حوزه هنري، «شور شيرين» را قرباني خواهد كرد. وي افزود: شوراي صنفي نمايش حاضر نيست كه فيلم هاي در حال اكران را در اختيار سينماهاي تحت پوشش حوزه هنري و همچنين سينما آزادي قرار دهد.
در چنين شرايطي فيلم «شور شيرين» نمي تواند اكران شود. اردكاني با انتقاد از اكران بي موقع «شور شيرين» اظهار داشت: ما پيگير بوديم تا اين فيلم در ابتداي فصل پاييز اكران شود. چون هم همزمان با هفته دفاع مقدس است و هم مي توان از ظرفيت بازگشايي مدارس استفاده كرد. اما دوستان مسئول در حوزه اكران تهديد كردند كه اگر اين فيلم در زمان كنوني اكران نشود، ممكن است كه ديگر رنگ پرده سينماها را نبيند. به همين خاطر ما به اين مقطع زماني براي اكران فيلم «شور شيرين» تن داديم.
معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد اعلام كرد
دفاع از همجنس گرايي، ترويج روابط نامشروع و زناي با محارم توسط نشر چشمه
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به جزئيات بيشتري درباره تخلفات نشر «چشمه» پرداخت. به گزارش خبرنگار كيهان، همزمان با لغو مجوز نشر چشمه به دليل ارتكاب تخلفاتي چون انتشار كتابي موهن عليه امام حسين(ع)، جريان رسانه اي هوادار فتنه و همچنين رسانه هاي غربي معاند با نظام به حمايت از اين ناشر پرداختند. اما بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با جمعي از پژوهشگران قرآني كشور ابعاد ديگري از عملكرد نشر «چشمه» را افشا كرد.
وي در اين زمينه اظهار داشت: البته از ميان خيل تخلفات ناشر مذكور مي توان به ارائه اثري موهن درباره حضرت امام حسين(ع) و آثاري كاملا مغاير با ضوابط چاپ و نشر كتاب اشاره كرد. مثلا اين ناشر كتابي ارائه كرده است كه مروج هم جنس بازي بوده و يا اثر ديگري براي چاپ به اداره كتاب تحويل داده كه سرشار از مراودات جنسي است.
معاون امور فرهنگي ادامه داد: همين طور اثر ديگري از سوي اين ناشر واصل شده كه از حيث ابتذال به گونه اي بوده است كه كارشناس كتاب مربوطه از بررسي آن سر باز زده و گفته شرم دارم كتاب را بررسي كنم. وي ادامه داد: برخي مي گويند كه كتاب چاپ نشده است، حال سوال اين است اگر به چنين آثاري اجازه چاپ داده مي شد و مردم متدين و خوبمان به كتاب ها اعتراض مي كردند چه كسي مسئوليت انتشار اين كتاب ها را مي پذيرفت؟ حال بگذريم كه كتاب ديگري از اين ناشر وجود دارد كه مروج زناي با محارم است.
 

 
نماينده مردم شهرضا در مجلس: مجلس جلوي ريخت و پاش هاي بي رويه در فوتبال را مي گيرد

نماينده مردم شهرضا در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر شاهد هزينه هاي سنگين در زمينه جذب بازيكنان فوتبال هستيم كه مجلس جلوي ريخت وپاش هاي بي رويه در فوتبال را مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرضا، عوض حيدرپور با ا علام اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از مهم ترين اهداف مجلس نهم نظارت در زمينه هاي مالي و اقتصادي در حوزه هاي مختلف است.
اين مسئول ادامه داد: براساس قانون تمام مصوبات مجلس شوراي اسلامي براي سازمان تربيت بدني بايد از سوي وزارت ورزش و جوانان اجرايي شود.
نماينده مردم شهرضا در مجلس شوراي اسلامي با تشريح وضعيت هزينه هاي بي برنامه در فوتبال كشور افزود: در حال حاضر شاهد بروز برخي ريخت و پاش هاي بي رويه در حوزه جذب بازيكن از سوي تيم هاي فوتبال هستيم كه بي شك نمايندگان مجلس بايد براساس وظيفه در اين حوزه وارد شوند.
وي ابراز داشت: برخي پول هاي پرداختي در فوتبال خارج از عرف و قانون بوده و نيازمند نظارت جدي از سوي نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي است.
حيدرپور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش محسوس بودجه ورزش نسبت به سال گذشته متذكر شد: نظر نمايندگان مجلس در زمينه حل هزينه بودجه ورزش اين بود كه بودجه ها در دستگاه هاي اجرايي و در راستاي توسعه اماكن ورزشي استفاده شود.
اين مسئول در پايان اذعان داشت: بر اين اساس در وزارت آموزش و پرورش بيش از يك هزار استخر و سالن سرپوشيده ورزشي در سطح مجموعه هاي آموزشي احداث مي شود.
 

 
با شروع سال تحصيلي جديد انجام مي شود اجراي طرح آيات طلايي قرآن در مدارس كشور

چناران- خبرنگاركيهان:
معاون فرهنگي و پرورشي وزير آموزش و پرورش گفت: مهرماه طرح «آيات طلايي قرآن» ويژه دانش آموزان و معلمان اجرا مي شود.
حسين هژبري در مراسم افتتاحيه سي امين دوره مسابقات قرآن، نماز و معارف اسلامي دانش آموزان دختر مدارس راهنمايي و متوسطه سراسر استان خراسان رضوي افزود: مرحله اول طرح «آيات طلايي قرآن» شامل 400 آيه كاربردي در 10بسته 40تايي مهرماه امسال به مدارس ارسال مي شود.
وي افزود: بنابر فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر وارد كردن آيات قرآن در محاورات و نقل قول هاي روزانه اين طرح در مدارس اجرا خواهد شد.
گفتني است: سي امين دوره مسابقات قرآن، نماز و معارف اسلامي از 29خرداد در مجتمع فرهنگي، تربيتي شهيد بهشتي گلمكان در 7 رشته آغاز و تا 9 تيرماه با شركت بيش از 2 هزار نفر ادامه دارد.
 

 
معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد ثبت نام 3 ميليون و 600 هزار دانش آموز براي حفظ قرآن كريم

ميليون و 600 هزار نفر دانش آموز در سامانه طرح ملي حفظ قرآن كريم ثبت نام كرده اند.
به گزارش فارس، معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر گفت: آزمون هاي طرح حفظ قرآن در حال اجراست و تابستان امسال اين طرح جمع بندي شده و نتايج آن اعلام مي شود.
حسين هژبري اظهار كرد: آموزش و پرورش برنامه هاي مختلفي براي انتقال معارف قرآني به دانش آموزان دارد كه تأليف كتب قرآن ويژه دانش آموزان از اول ابتدايي تا پايان متوسطه اصلي ترين برنامه اين وزارتخانه است.
وي افزود: در طول 2 سال گذشته اقدام به راه اندازي مدارس قرآن كرده ايم كه اين مدارس همچنان به كار خود در سال تحصيلي آينده ادامه خواهند داد.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاري مسابقات قرآن و معارف اسلامي در بين دانش آموزان ادامه داد: اين مسابقات هر ساله در سطح مناطق، شهرستان ها و سراسر كشور براي انتخاب نخبگان قرآني كشور برگزار مي شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش پخش سراسري اذان ظهر و عصر از تمام مدارس كشور را يك طرح ملي در سال آينده عنوان كرد و افزود: در حوزه نماز و تجهيز نمازخانه ها كارهاي بسيار زيادي انجام شده است كه از جمله اختصاص بودجه 70 ميليارد توماني براي برنامه نماز مدارس و مفروش كردن بسياري از نمازخانه هاي مدارس است.
 

 
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد شناسايي 5 مبتلا به تب كريمه در تربت جام

تربت جام - خبرنگار كيهان:
تعداد 5 نفر از اهالي احمد آباد صولت شهرستان تربت جام به دليل مبتلا شدن به تب كريمه كنگو در بيمارستان اين شهر بستري شدند.
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان تربت جام به خبرنگار ما گفت: اين افراد به دنبال مصرف گوشت گوساله آلوده به تب كريمه كنگو دچار شدند و در طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته به بيمارستان سجاديه اين شهرستان مراجعه و بستري شدند.
دكتر سيدجواد ميرزايي افزود دو نفر از بيماران به دليل خونريزي زياد جهت درمان به مشهد اعزام شدند. وي با بيان اينكه بيماري تب كريمه كشنده است اظهار داشت: در صورتي كه فردي به اين بيماري مبتلا شود اما تحت درمان قرار نگيرد احتمال مرگ وي 50 درصد است.
دكتر ميرزايي تصريح كرد: تمام افرادي كه در معرض خطر ابتلا به بيماري تب كريمه بودند شناسايي و تحت درمان قرار گرفتند و سلامت خود را بدست آورده اند.
 

 
استرداد 187 هكتار اراضي واگذار شده به شركت امير منصور آريا

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
187 هكتار از اراضي واگذار شده در زمان استاندار سابق به شركت اميرمنصور آريا در شهرهاي دورود و بروجرد مسترد شد.
مديركل بازرسي لرستان افزود: به دنبال واگذاري غيرقانوني اموال به شركت مه آفريد منصور آريا، طي سه تا 5 سال گذشته توسط مسئولان وقت استان به شركت مذكور اين اموال مسترد شد.
عليرضا انصاري از بررسي پرونده 55ميليارد توماني اختلاس در لرستان خبر داد و گفت: متهمان كه از شاغلان بانك ها و برخي دستگاه ها هستند با استفاده از اين پول كه متعلق به آنان نبود معامله كرده و پول را بار ديگر به بانك برگردانده اند. برپايه اين گزارش بيش از 70 ميليارد تومان تحت عنوان تسهيلات اشتغالزايي و معادل همين مبلغ ارز در همان زمان به شركت اميرمنصور آريا در استان پرداخت شده است.
 

 
مديركل سازمان حمايت: تخلفي در تحويل خودروهاي وارداتي صورت نگرفته است

مديركل دفتر نظارت بر كالاهاي فلزي و معدني سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در واكنش به برخي اظهارات مطرح شده در روزهاي اخير گفت: روند تحويل خودروهاي وارداتي به خريداران طبق روال عادي و هميشگي در جريان است.
شهرام ميرآخورلو در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: موجودي انبار واردكنندگان به طور مستمر كنترل شده و با تعهدات فروش آن ها تطبيق داده مي شود؛ به گونه اي كه براساس بازرسي هاي صورت گرفته مشكل خاصي در اين حوزه وجود نداشته است.
وي ادامه داد: البته در برخي مدل هاي خودروهاي وارداتي مشكلاتي در تامين آن ها وجود داشته كه بعضاً موجب ايجاد تأخير در تحويل اين خودروها نيز شده است، اما با توجه به شرايط نمي توان گفت كه اين مشكلات ناشي از تخلف شركت واردكننده بوده است.
ميرآخورلو افزود: بنابراين به طور كلي روال تحويل خودروهاي وارداتي به خريداران به طور طبيعي در حال انجام بوده و مشكل خاصي در اين حوزه وجود ندارد.
بنابراين گزارش: پيش از اين رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار كرده بود كه برخي شركت هاي واردكننده به روش تامين نقدينگي از جيب خريداران بدون هيچ تعهدي در زمينه تحويل خودروهاي پيش فروش و فروخته شده روي آورده اند.
حسين اردوخاني گفته بود كه يكي از شركت هاي واردكننده محصولات خود را به صورت نقدي تحويل 15 روزه عرضه مي كند، اما پس از آن كه تمام مبلغ خودرو را دريافت كرد، تحويل آن را به ماه هاي بعد موكول مي كند. به اين ترتيب اين شركت ها نقدينگي خريداران را جذب كرده و در حوزه هاي مختلف از آن استفاده مي كنند بدون آنكه به تعهدات خود در تحويل خودرو در زمان هاي مقرر عمل كنند.
 

 
تا پايان امسال صورت مي گيرد اتصال دستگاه هاي اجرايي به شبكه ملي اطلاعات

بيش از 700 دستگاه اجرايي در كشور به شبكه ملي اطلاعات متصل هستند و تا پايان سال جاري همه دستگاه هاي اجرايي به اين شبكه متصل خواهند شد.
علي حكيم جوادي رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران افزود: اين اتصال ها براساس قانون برنامه پنجم كشور، اجرايي و عملياتي مي شود.
وي با بيان اينكه در قانون برنامه پنجم توسعه به طور مستقيم در بيش از 19 ماده به موضوع فناوري اطلاعات اشاره شده است، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه، بيش از 48 ماده به طور غير مستقيم از حوزه فرهنگي آموزشي گرفته تا حوزه تجارت الكترونيك، به موضوع فناوري اطلاعات تخصيص يافته است.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: فناوري اطلاعات انقلابي بزرگ پس از انقلاب صنعتي محسوب مي شود كه در كمتر از 20 سال تأثيرات شگرفي را در جوامع اعمال كرد و اكنون نيز جزو جدانشدني زندگي مردم است.
حكيم جوادي با بيان اين مطلب كه فناوري اطلاعات تحول اقتصادي در دنيا ايجاد كرده است، تصريح كرد: آمارها حاكي از آن است كه بيش از 5 ميليارد جمعيت جهان داراي گوشي تلفن همراه هستند كه تعداد حساب هاي بانكي آنها نصف اين آمار است.
وي با اشاره به نقش فناوري اطلاعات در حفظ محيط زيست گفت: براساس اطلاعات و آمارهاي موجود، اگرچه 2 درصد آلودگي هاي جهان در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات است، اما اين حوزه مي تواند تا 5 درصد از آلودگي هاي محيط زيست را كاهش دهد.
 

 
با درخشش كاراته كاي قزويني ايران قهرمان مسابقات كاراته غرب آسيا شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران قهرمان كوميته تيمي رقابت هاي غرب آسيا در جده عربستان شد.
رقابت هاي كاراته غرب آسيا در شرايطي با مبارزات كوميته تيمي در جده عربستان آغاز شد كه تيم ايران در تركيب خود از بهمن عسگري ملي پوش قزويني بهره مي برد و با پيروزي مقابل حريفان خود صاحب نشان طلا اين مسابقات در بخش كوميته شد.
در رقابت هاي غرب آسيا كه با حضور 130ورزشكار از 11 كشور در جده عربستان در حال برگزاري است، تيم ملي كوميته ايران با درخشش كاراته كاهاي خود بر سكوي اول رقابت هاي غرب آسيا ايستاد.
بهمن عسگري كاراته كاي دارنده 2 نشان طلاي اميدهاي جهان است و اولين تجربه خود در تركيب تيم ملي بزرگسالان را تجربه مي كرد.
 

 
ايراني ها در سال 18 دقيقه مطالعه مي كنند

معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: سرانه مطالعه غيردرستي در كشور نزديك به 18 دقيقه است.
«مجدالدين معلمي» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان افزود: براساس نظرسنجي انجام شده توسط شوراي فرهنگ عمومي كشور سرانه مطالعه غيردرسي در سال گذشته كمتر از 30 ثانيه رشد داشته است.
وي اضافه كرد: سرانه مطالعه در كشور اعم از روزنامه، سايت ها، قرآن، ادعيه، مجلات نزديك به 80 دقيقه مي باشد.
وي با اشاره به اينكه وضعيت ما آرماني نيست گفت: از نظر سرانه مطالعه در منطقه اول هستيم و بعد از ما كشور تركيه با فاصله بسيار زياد دوم است.
وي افزود: پيش بيني مي شود امسال نيز حدود 30 ميليارد تومان كتاب از ناشرين خريداري و به كتابخانه ها اهدا شود.
معلمي گفت؛ تعداد ايستگاه هاي مطالعه در سراسر كشور به يك هزار و 100 ايستگاه افزايش مي يابد.
 

 
توهين كننده به مقدسات در فضاي مجازي دستگير شد

رشت- خبرنگاركيهان:
عامل توهين به مقدسات اسلامي و ائمه اطهار(ع) در فضاي مجازي، در رشت دستگير شد.
رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: كارشناسان پليس فتا در رصد فضاي مجازي، وبلاگي را شناسايي كردند كه اقدام به انتشار مطالب موهن عليه مقدسات اسلامي و ائمه اطهار(ع) در فضاي مجازي مي كرد، كه تلاش براي احراز هويت واقعي مدير اصلي اين وبلاگ اينترنتي به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
سرهنگ ايرج محمدخاني افزود: عامل اصلي چندين وبلاگ انتشار مطالب موهن عليه مقدسات اسلامي و ائمه اطهار(ع) در فضاي مجازي شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در يك عمليات غافلگيرانه در يكي از محلات رشت دستگير شد.
بر پايه اين گزارش، متهم ضمن اعتراف به انتشار مطالب موهن عليه مقدسات اسلامي و ائمه اطهار(ع) در فضاي مجازي، با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي تحويل داده شد.
 

 
نوجوان كاشاني به 4 بيمار حيات دوباره بخشيد

كاشان- خبرنگار كيهان:
اعضاي بدن يك نوجوان مرگ مغزي در كاشان به چهار بيمار اهدا شد.
اعضاي بدن نيلوفر هاشميان، نوجوان 11 ساله كه در اثر سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود جان 4 بيمار را نجات داد. دو كليه و دريچه هاي قلب اين دختر كاشاني پس از رضايت والدينش به چهار بيمار در ليست انتظار اهدا شد.
 

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14