(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 تیر 1391 - شماره 20239

حوادث كوتاه از كشور
هشدار پزشكي قانوني به خانواده ها درباره آمار غرق شدگي
پليس راه اعلام كرد آغاز طرح تشديد برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومي
نوري خبر داد رقابت يك گروه 16 نفره دانش آموزي از مسابقات رياضي 2012 IMC تايوان
محمدي خبر داد تبديل اردوگاه هاي دانش آموزي به شهرك هاي فرهنگي
423 ايراني مزين به نام «سقا» لقب حضرت عباس(ع) هستند
برخورد پليس با خودروهاي داراي شيشه دودي
توزيع اينترنتي كارت ورود به كنكور 91 آغاز شد
اشعه ماوراء بنفش در خوزستان به وضعيت هشدار رسيد
با نظر وزارت علوم 2 رشته كارشناسي ناپيوسته از دانشگاه آزاد حذف شد
افتتاح نخستين اردوگاه نگهداري از محكومان مواد مخدر كشور
رويدادهاي خارجي
آمريكا كشور گل و بلبل!
معاون وزير بهداشت هشدار داد افزايش گرايش به مصرف روان گردان ها در جوانان
هواي گيلانغرب بار ديگر گردوغباري شد
كشف سكه هاي 2 هزار ساله در آران و بيدگل
سازمان نظام پزشكي: پروانه مطب پزشكان 24 ساعته صادر مي شود
ورود با كفش ممنوع!
مسجد مارسي ساخته مي شود
پايان محاكمه عامل كشتار اسلو
خودكشي مرد دو زنه
انفجار مرگبار كاميون

حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان زورگير
بابل- خبرنگار كيهان: سه سارق زورگير كه در پوشش مسافر از يك راننده خودرو زورگيري كرده بودند در بابل دستگير شدند.
سارقان به نام هاي ف-الف، ر-ن و س- ص به عنوان مسافر سوار خودرو شخصي شدند كه در بين راه با تهديد به وسيله چاقو 50 هزار تومان وجه نقد و دو عدد كارت عابر بانك راننده را به سرقت بردند.
آتش سوزي انبار لوازم يدكي
¤ يك انبار لوازم يدكي واقع در جاده قائم شهر طعمه حريق شد. در اين حادثه بخشي از لوازم يدكي موجود در انبار سوخت. اما به كسي آسيبي وارد نيامد.
كشف سيم برق مسروقه
رشت- خبرنگار كيهان: 100 كيلوگرم سيم برق از سارقان سيم و كابل در صومعه سرا كشف شد.
در اين رابطه پليس به زن و مردي مشكوك شدند كه پس از اطمينان از نقش داشتن اين افراد در سرقت كابل و سيم برق، منزل آنان را در اجراي دستور مقام قضايي مورد بازرسي قرار دادند.
مأموران انتظامي در اين بازرسي 100كيلوگرم سيم برق كشف و دو متهم نيز دستگير شدند، متهمان در تحقيقات تكميلي به سرقت طلاجات از منزل فرد ديگري كه به تنهايي زندگي مي كرد نيز اعتراف كردند.
دستگيري 2 هكر سايت اينترنتي در اصفهان
اصفهان - خبرنگار كيهان:
دو هكر حرفه اي كه با نفوذ غيرمجاز به سايت اينترنتي يك شركت خدمات مسافرتي و ايجاد تغييرات در تعداد صندلي ها و رزرو فروش بليط اختلالاتي را ايجاد كرده بودند در استان اصفهان شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.
متهمان به نام هاي «حجت» 37 ساله و «مهدي» 30 ساله در بازجويي هاي پليسي به بزه انتسابي با انگيزه انتقام جويي اقرار كردند.
 

 
هشدار پزشكي قانوني به خانواده ها درباره آمار غرق شدگي

سازمان پزشكي قانوني در حالي نسبت به افزايش آمار غرق شدگي در درياها و رودخانه هاي كشور هشدار مي دهد كه از ابتداي امسال تاكنون 109 نفر جان خود را بر اثر غرق شدگي از دست داده اند.
براساس آمارهاي پزشكي قانوني كشور 43 درصد از آمار غرق شدگي مربوط به فصل تابستان است و اين براي شهروندان يك هشدار تلقي مي شود.
براساس اين گزارش در سال گذشته بيشترين رقم غرق شدگي در ماه هاي مرداد با 177 نفر (158 مرد و 19زن)، تير با 156 نفر (139 مرد و 17 زن) و شهريور با 134 نفر (112مرد و 22 زن) گزارش شده و استانهاي خوزستان با 204، مازندران با 157 و گيلان با 91 فوتي بيشترين ميزان مرگ ناشي از غرق شدگي را به خود اختصاص دادند.
پزشكي قانوني در آخرين گزارش آماري خود اعلام كرده است: در سه ماهه اول سال جاري در استان خوزستان 8 4 نفر (39 مرد و نه زن)، استان مازندران 29 نفر (27 مرد و دو زن) و در استان گيلان 33 نفر (31 مرد و دو زن) بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست داده اند.
اين در حالي است كه طي 10 سال گذشته، تلفات غرق شدگي، آماري بين يكهزار و هفت تا يكهزار و 515 نفر بوده كه كمترين موارد غرق شدگي در سال 1388 با يكهزار و هفت و بيشترين آن در سال 1382 با يكهزار و 515 مورد بوده است.
آمارها حاكي از آن است كه 467 نفر در تابستان سال گذشته بر اثر غرق شدگي در كشور جان خود را از دست دادند، در حالي كه كل افراد فوت شده بر اثر غرق شدگي در سال 1390 در كشور يك هزار و 72 نفر بوده است.
بر اين اساس و با توجه به شروع فصل تابستان و بالا رفتن حجم سفر، سازمان پزشكي قانوني كشور ضمن هشدار به هموطنان توصيه مي كند افراد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت براي شنا كردن استفاده كنند و به رعايت نكات ايمني توجه داشته باشند.
 

 
پليس راه اعلام كرد آغاز طرح تشديد برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومي

فرمانده پليس راه كشور گفت: طرح تشديد برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومي به مدت يك هفته از ديروز آغاز شد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: از ديروز به مدت يك هفته طرح تشديد برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومي بار و مسافر در كنار كنترل ساير وسايل نقليه كه به صورت روال عادي انجام مي شود تشديد خواهد شد.
وي اظهار داشت: بررسي ميزان نمره منفي كسب شده از سوي رانندگان وسايل نقليه عمومي، بررسي كارت شناسايي راننده و بيمه خودرو و همچنين برخورد با تخلفاتي همچون سبقت، سرعت غيرمجاز، تجاوز به چپ، ميزان زمان مجاز رانندگي، بستن كمربند ايمني از سوي راننده و تمامي مسافران از سوي پليس كنترل و با متخلفين برخورد خواهد شد.
مهماندار با اشاره به آغاز طرح تابستاني پليس راه در جاده هاي كشور گفت: براساس پيش بيني و تجزيه و تحليل آمارهاي سال گذشته و وضعيت فعلي، پليس راه كشور از هفته جاري علاوه بر طرح برخورد با تخلفات رانندگي تابستانه به صورت هفتگي نيز طرح هاي ويژه اي را به مرحله اجرا مي گذارد.
وي از اعزام بازرسان نامحسوس به داخل ناوگان مسافربري كشور در تابستان امسال خبر داد و گفت: اين بازرسان تمام تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومي را مورد كنترل قرار داده و در صورت لزوم با متخلفان برخورد مي كنند.
فرمانده پليس راه كشور از تشديد كنترل سامانه رهياب ماهواره اي (GPS) ناوگان حمل و نقل بار و مسافر خبر داد و گفت: در عين حال انجام تست سلامت رواني شامل مواد مخدر، روان گردان ها و الكل نيز به صورت تصادفي از هفته جاري براي رانندگان حمل و نقل عمومي آغاز مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه رانندگان پرخطر حمل و نقل بار و مسافر از هفته جاري احضار مي شوند گفت: اين رانندگان بايد كلاس هاي آموزش اجباري را حتما بگذرانند و پس از آن اجازه رانندگي خواهند داشت.
فرمانده پليس راه كشور از تقويت تيم هاي گشت محسوس و نامحسوس در جاده هاي كشور و اقدام جدي آنها براي برخورد با رانندگان متخلف بار و مسافر خبر داد و افزود: بر اين اساس تيم هاي گشت كنترلي روزانه تعداد مشخصي از وسايط حمل و نقل عمومي بار و مسافر را مورد كنترل قرار مي دهند.
وي از بازديد مشترك ماموران پليس راه با سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از پايانه هاي بار و مسافر خبر داد و گفت: بر اين اساس با تخلفات شركت هاي بار و مسافر نيز به طور جدي برخورد مي شود.فرمانده پليس راه كشور از اجراي دو طرح تشديد برخورد با عدم استفاده از كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان و موتورسواران متخلف خبر داد و گفت: برابر تدابير اتخاذ شده تمامي راكبان موتورسيكلتي كه در مسيرهاي مجاز تردد نكرده و پلاك ملي و كلاه ايمني نداشته باشند قطعا مورد كنترل قرار گرفته و با تخلفات آنها برخورد مي شود.
وي از توقيف ساعتي خودروهاي پرخطر خبر داد و گفت: بر اين اساس با تخلفات حادثه ساز به طور جدي برخورد شده و خودروهايي كه رانندگان آنها تخلفات حادثه آفرين داشته باشند به صورت ساعتي تا 72 ساعت توقيف خواهند شد. از سوي ديگر براي اين خودروها بنرهاي توقيفي نيز نصب مي شود تا ساير خودروها در جاده هاي كشور از برخورد با تخلفات حادثه ساز خودداري كنند.
 

 
نوري خبر داد رقابت يك گروه 16 نفره دانش آموزي از مسابقات رياضي 2012 IMC تايوان

يك گروه 16نفره از دانش آموزان نخبه رياضي براي شركت در دهمين دوره مسابقات گروهي رياضي 2012 IMC مردادماه عازم كشور تايوان مي شوند.
مصطفي نوري مدير خانه رياضي تهران گفت: آزمون مرحله انتخابي دهمين دوره مسابقات گروهي رياضي 2012 IMC روز جمعه 26/3/91 توسط خانه رياضي تهران بطور همزمان و با شركت بيش از 6000 دانش آموز تهراني برگزار گرديد.
دهمين دوره مسابقات گروهي رياضي 2012 IMC دوم الي هفتم مردادماه سال جاري در كشور تايوان برگزار خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران براي سومين بار در اين مسابقات شركت خواهد كرد.
ايران در دوره گذشته با كسب 17مدال نقره و برنز فردي و 6 مدال نقره گروهي موفق به كسب مقام هشتمي جهان شده و بالاتر از كشورهايي نظير آمريكا و روسيه قرار گرفته است.
قريب به 300 نفر از 6000 دانش آموز مرحله اول به مرحله بعد راه يافته اند كه مشخصات كامل آنها از طريق سايت خانه رياضي تهران به نشاني WWW.Mathhome.ir قابل مشاهده است.
تعداد 16 نفر از دانش آموزان راه يافته به مرحله دوم پس از آزمون روز دوشنبه مورخ 5/4/91 به عنوان تيم اعزامي جمهوري اسلامي ايران راهي اين مسابقات خواهند شد.
 

 
محمدي خبر داد تبديل اردوگاه هاي دانش آموزي به شهرك هاي فرهنگي

مديركل فرهنگي و پرورشي وزارت آموزش و پرورش از ساخت موزه، سينما، نگارخانه و... در اردوگاه هاي دانش آموزي به منظور تبديل اين اردوگاه ها به شهركهاي فشرده فرهنگي خبر داد.
محمد ابراهيم محمدي در گفت وگو با مهر گفت: اردوگاه هاي دانش آموزي يكي از مكان هابراي رشد و خلاقيت دانش آموز و آموزش مسائل تربيتي و فرهنگي به صورت نامحسوس و غيررسمي به آنهاست. وي با بيان اين كه اردوگاه هاي دانش آموزي سراسر كشور هم اكنون متناسب با ذائقه و سليقه دانش آموزان نبوده، افزود: اغلب اردوگاه هاي دانش آموزي در شرايط فعلي بيشتر به اردوگاه هايي براي ارائه خدمات ابتدايي همچون خوردن و خوابيدن تبديل شده است.
محمدي با اشاره به تبديل اين اردوگاه ها به شهرك هاي فشرده فرهنگي تصريح كرد: در اردوگاه هاي دانش آموزي بايد سينما، موزه، نگارخانه، زمين ورزش و... ايجاد شود تا بتوان فرهنگ غني و مفاخر و مشاهير ملي را به دانش آموزان معرفي كرد.
مديركل فرهنگي و پرورشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمامي اردوگاه هاي دانش آموزي در سراسر كشور به شهرك هاي فشرده فرهنگي تبديل خواهد شد و فاز نخست ساخت اين شهرك براي نمونه در اردوگاه شهيد باهنر در حال انجام است.
به گفته وي، در فاز نخست ساخت اين شهرك، موزه اي براي نمايش آثار تاريخي دانش آموزان در دوران تاريخي، شهرك ترافيك، مجله صوتي ماهيانه براي دانش آموزان در حال ساخت است.
محمدي، مدت زمان ساخت فاز اول اردوگاه شهيد باهنر را سه ماه عنوان كرد و گفت: تا سال آينده امكانات ديگري در اين مجموعه همچون ساخت فواره هاي موزون، باغ پرندگان، فروش توليدات فرهنگي، نمايشگاه آثار دانش آموزان و... ايجاد مي شود.
 

 
423 ايراني مزين به نام «سقا» لقب حضرت عباس(ع) هستند

بيش از يك ميليون و 200 هزار ايراني مزين به نام، القاب و كنيه هاي حضرت عباس(ع) هستند.
به گزارش دفتر روابط عمومي و همكاري هاي بين الملل، براساس گزارش هاي پايگاه اطلاعات جمعيت كشور نام عباس بيش از 600 هزار بار در اين پايگاه به ثبت رسيده است.
طبق اين گزارش ها، نام سقا از القاب حضرت عباس(ع) 423 بار و نام هاي ابوالفضل 490 هزار و 257 بار، ابوالقاسم 95 هزار و 183 بار و ابوفاضل 587 بار از فراوانترين كنيه هاي ايشان است كه در اين پايگاه به ثبت رسيده است.
هنگامي كه حضرت ابوالفضل عليه السلام به دنيا آمد، ام البنين، قنداقه نوزاد را به دست اميرمومنان علي(ع) داد تا نامي براي وي برگزيند. حضرت در گوش راست وي اذان و در گوش چپش اقامه گفت تا از همان ابتدا جانش با نواي خوش آن صفا يابد. آن گاه فرمود: من او را به نام عمويم، عباس مي نامم.» سپس دست هاي نوزاد را بوسيد و اشك به صورتش جاري شد و فرمود: «گويا مي بينم اين دست ها در كنار رود فرات در راه ياري دين خدا قطع خواهد شد.»
سالروز خجسته ميلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حماسه آفرين دشت كربلا به نام روز جانباز ناميده شده است. جانبازاني كه حكايت شگفت آفريني آنها در عرصه هاي جهاد و حماسه، تكان دهنده بوده است.
 

 
برخورد پليس با خودروهاي داراي شيشه دودي

جانشين رئيس پليس راهور تهران از برخورد با خودروهاي داراي شيشه دودي خبر داد و گفت: پليس برابر قانون با خودروهاي داراي شيشه دودي كه داخل خودرو قابل رويت نباشد، برخورد مي كند.
سرهنگ جمال بذرافشان، اظهار داشت: همزمان با فصل تابستان و گرماي هوا استفاده از شيشه هاي دودي افزايش مي يابد. پليس براساس قانون با خودروهايي كه پس از دودي كردن شيشه داخل آنها مشخص نباشد و ماموران نتوانند داخل آن را مشاهده كنند برخورد كرده و علاوه بر اعمال قانون بايد شيشه اصلاح شود.وي ادامه داد: مصاديق اين شيشه ها مشخص شده است و مالك هر خودرويي كه داراي اين شيشه ها باشد مي تواند مصداق ها را روي خودروي خود بررسي كند. براساس قانون استفاده از اين شيشه ها در صورتي كه داخل خودرو مشخص باشد، منعي ندارد.جانشين رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه از امروز طرح كنترل الكترونيكي خط اضطرار تونل هاي توحيد و رسالت اجرا مي شود، به مهر گفت: تردد در خط اضطرار براي خودروهاي شخصي ممنوع بوده و تنها خودروهاي امدادي اجازه تردد در اين لاين را دارند. ضمن اينكه تردد موتورسيكلت، كاميون و اتوبوس در تونل هاي شهري ممنوع بوده و متخلفان 50 هزار تومان جريمه مي شوند.
 

 
توزيع اينترنتي كارت ورود به كنكور 91 آغاز شد

توزيع اينترنتي كارت ورود به جلسه كنكور سراسري 91 از روز يكشنبه 4 تير ماه از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور آغاز مي شود و تا روز 7 تير ماه ادامه دارد.
در كنكور سراسري 91 براي يك ميليون و 192هزار و 293داوطلب كارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.
در كنكور 91 در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني 260هزار و 55 نفر كه از اين تعداد 107هزار و 815داوطلب زن، گروه آزمايشي علوم تجربي 449 هزار و 955 داوطلب كه از اين تعداد 304 هزار و 608 داوطلب زن، گروه آزمايشي علوم انساني 325 هزار و 135داوطلب كه از اين تعداد 203 هزار و 928 داوطلب زن، گروه آزمايشي هنر با احتساب علاقه مندي ها 46 هزار و 780 داوطلب كه از اين تعداد 31 هزار و 544 داوطلب زن و گروه آزمايشي زبان هاي خارجي با احتساب علاقه مندي ها 110 هزار و 368 داوطلب كه از اين تعداد 74 هزار و 459 داوطلب زن هستند، ثبت نام كرده اند.
آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح روز پنجشنبه 8 تير ماه، آزمون گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تير ماه، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح روز جمعه 9 تير ماه، آزمون گروه آزمايشي زبان هاي خارجي در بعدازظهر روز جمعه 9 تير ماه و آزمون گروه آزمايشي علوم انساني در صبح روز شنبه 10 تير ماه در سراسر كشور به صورت متمركز برگزار مي شود.
 

 
اشعه ماوراء بنفش در خوزستان به وضعيت هشدار رسيد

ميزان پرتوهاي اشعه ماوراء بنفش در خوزستان به مرز هشدار رسيده است
به گزارش فارس از اهواز، اشعه ماوراء بنفش (UV) طول موجي از نور است كه اگرچه ديده نمي شود و حرارتي ايجاد نمي كند، اما اثرات خود را روي انسان دارد.
يك استاد دانشگاه و محقق محيط زيست نسبت به وضعيت اشعه ماوراءبنفش در خوزستان هشدار داد و گفت: وضعيت اين اشعه در اغلب شهرهاي استان بويژه اهواز خطرناك شده است.
دكتر مهران افخمي با بيان اينكه دامنه تغييرات اين اشعه بين يك تا 12 است، توضيح داد: UV بين صفر تا دو و 9 دهم كم؛ بين 3 تا پنج و 9 دهم متوسط؛ بين 6 تا هفت و 9 دهم بالا؛ بين 8 تا ده و 9 دهم خيلي بالا و بيشتر از 11 بسيار بالاست.وي افزود: براين اساس مقدار اين اشعه از يك تا دو بي خطر؛ از سه تا پنج كم خطر؛ از شش تا هفت با خطر زياد؛ از هشت تا 10 بسيار زياد و بيشتر از 11 خطر بسيار شديد است.
افخمي تصريح كرد: اشعه ماوراء بنفش 165 روز از سال گذشته در اغلب شهرهاي خوزستان بويژه در اهواز در وضعيت هشدار بود؛ به عبارتي ميزان UV بيش از هشت بوده كه نشان ازوضعيت نامناسب مي دهد.
وي با بيان اينكه وضعيت هشدار در استان معمولا از خرداد آغاز مي شود و تا مهر ماه ادامه دارد، افزود: امسال نيز از 25 خرداد ماه مقدار اشعه ماوراي بنفش به 12 رسيده است.
به گفته وي، بيشترين مقدار اين اشعه (حدود 75 درصد) از ساعت 9 تا 15 تابيده مي شود و پيك آن نيز (حدود 30 درصد از اين مقدار) در طول يك ساعت اتفاق مي افتد.
وي آفتاب سوختگي پيري و چروكيدگي پوست بويژه سرطان پوست و آسيب هاي چشمي شامل كدر شدن عدسي چشم، كاهش ميدان ديد و چروكي پلك و برخي ديگر از بيماري هاي چشم همچون ناخنك چشمي، آب مرواريد و آب سياه را از عوارض اشعه ماوراء بنفش اعلام كرد.
 

 
با نظر وزارت علوم 2 رشته كارشناسي ناپيوسته از دانشگاه آزاد حذف شد

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد حذف دو رشته مهندسي حرارت و سيالات و طراحي جامدات از دفترچه آزمون امسال را به دليل نداشتن سرفصل توسط وزارت علوم اعلام كرد.
عبدالله سجادي جاغرق در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه از ميان كليه رشته هاي آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد فقط اين دو رشته توسط وزارت علوم حذف شده است، گفت: البته اين رشته ها مصوبه وزارت علوم را دارد ولي به دليل نداشتن سرفصل از دفترچه امسال حذف شده است.
وي افزود: البته حذف اين رشته فقط براي ورودي هاي 92 است و مشكلي براي دانشجوياني كه در اين رشته تحصيل كرده اند ايجاد نمي شود.
امسال براي اولين بار آزمون هاي كارشناسي ناپيوسته دانشگاه هاي آزاد و وزارت علوم با هم تجميع شده اند كه بنابراين ثبت نام آزمون مذكور از سه شنبه 30 خرداد آغاز شده و تا سه شنبه 6 تير ادامه دارد.
 

 
افتتاح نخستين اردوگاه نگهداري از محكومان مواد مخدر كشور

مشاور دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افتتاح نخستين اردوگاه نگهداري محكومان مواد مخدر كشور در خراسان رضوي خبر داد.
بابك دين پرست با اشاره به روز جهاني مبارزه با مواد مخدر از امحاي 68 تن انواع مواد مخدر در 17 استان كشور خبر داد و افزود: بيشترين ميزان امحا در استان هاي سيستان و بلوچستان با 23 تن، كرمان با 9 تن، تهران با 7 تن و فارس با 6 تن و كمترين آن نيز به ترتيب در استان هاي چهار محال و بختياري با 71 كيلوگرم، كردستان با 111 كيلوگرم و همدان با 126 كيلوگرم مواد مخدر مي باشد.وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: نخستين اردوگاه نگهداري محكومان مواد مخدر كشور (طبق ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر) در هفته جاري همزمان با روز جهاني مبارزه در استان خراسان رضوي افتتاح مي شود و البته در استان اصفهان نيز تمهيدات لازم براي افتتاح اين اردوگاه در مرحله نهايي است كه به زودي تاريخ آن مشخص خواهد شد.
 

 
رويدادهاي خارجي
آمريكا كشور گل و بلبل!

در حالي كه فرياد حمايت سردمداران غربي از انسانيت و آزادي انسانها گوش فلك را كر كرده است، رسانه هاي بين المللي خبر مي دهند كه يك كشيش ارشد و يك مربي فوتبال در يكي از شهرهاي بزرگ در قلب آمريكا شديدترين تجاوزهاي عصر حاضر را به بيش از 10 كودك محروم تحت حمايت يك انجمن خيريه انجام داده اند. خبرگزاري آسوشيتدپرس از محكوميت، يك كشيش ارشد آمريكايي به اتهام اذيت و آزار جنسي يك پسربچه 14 ساله خبر داد.
بنابراين گزارش، «ويليام لين» كشيش كاتوليك متهم به خطر انداختن سلامت روحي اين پسر بچه و پنهان كاري در زمينه آزار جنسي كشيشان شده است.
كشيش ويليام لين كه با سه اتهام روبرو شده است در صورت محكوميت به 10 تا 20 سال زندان محكوم مي شود.
دادستان، لين را متهم كرده كه با انتقال مرتب كشيش هاي تحت نظارتش به كليساهاي ديگر، به پنهان كردن آزار جنسي كودكان كمك مي كرده است.
در حال حاضر «لين» عاليرتبه ترين كشيش كاتوليك آمريكاست كه در ارتباط با يك رسوايي جنسي مجرم شناخته شده است.
موارد آزار جنسي كودكان در كليساهاي كاتوليك آمريكا به غرامت هاي چندين ميليارد دلاري ختم شده و برخي از اسقف نشين هاي آمريكا را به ورشكستگي كشانده است.
هيئت منصفه در عين حال عليرغم 13 روز بحث درباره يك كشيش ديگر به نام پدر «جيمز برنان» كه به آزارجنسي يك پسر 14 ساله متهم بود، نتوانسته اند به يك راي واحد برسند.كشيش ويليام«لين» از زمان بازداشت در سال 2012 تاكنون از ورود به كليسا منع شده است.
آقاي لين در سالهاي 1992 تا 2004 وظيفه نظارت بر حدود 800 كشيش در منطقه فيلادلفيا و تحقيق درباره ادعاهاي آزارجنسي را برعهده داشت.
وكلاي مدافع استدلال كرده اند كه آقاي لين تنها در پي مستند كردن شكايت ها براي فرستادن كشيش هاي مظنون به دوره هاي درماني بوده و مي خواسته مقامات ارشد كليسا را متوجه بحران رو به رشد آزار جنسي بكند.
شخص كليدي اين پرونده كه در دادگاه حاضر نبود كاردينال «آنتوني بويلاكوئا» نام داشت كه اسقف نشين، زير نظر وي اداره مي شده است.
اين كاردينال در ژانويه سال جاري درگذشت و در دادگاه مشخص شد كه او تا چه حد در سرنوشت كشيش هاي متهم نقش داشته است.
محاكمه مربي تجاوزكار
همچنين يك كمك مربي فوتبال نيز به جرم تجاوز جنسي به 10 كودك و نوجوان در ايالت «پنسيلوانياي» آمريكا بازداشت و مورد محاكمه قرار گرفته است.
به گزارش نيويورك تايمز، «جري ساندسكي» دستيار مربي سابق فوتبال در ايالت پنسيلوانيا به جرم تجاوز جنسي به چندين پسربچه نوجوان محكوم شد.
وي كه موسس مركز خيريه «سكند مايل» براي كودكان پسر آسيب پذير بود، با دادن غذا، لباس و هديه از اين كودكان سوءاستفاده جنسي مي كرد.
براساس اين گزارش، يك دادگاه ايالتي در پنسيلوانيا، ساندسكي 68 ساله را به جرم تجاوز جنسي به 10 كودك كه همه آنها از كودكان محروم و تحت پوشش اين مركز خيريه بودند، محكوم كرد.
هيئت منصفه دادگاه متشكل از هفت زن و پنج مرد، 48 فقره اتهام عليه وي صادر كرده است كه بيشتر آنها مربوط به تجاوز به عنف و لواط است.
براساس اين گزارش، به نظر مي رسد ساندسكي كه پس از تفهيم اتهام به زندان فرستاده شده است بقيه عمر خود را بايد در پشت ميله هاي زندان به سر ببرد.
در دادگاه محاكمه ساندسكي كه تاكنون دو هفته به طول انجاميده است، دادستان تاييد كرده كه ساندسكي از مركز خيريه «سكند مايل» به عنوان شكارگاه طعمه ها و قرباني هاي تجاوز جنسي خود استفاده مي كرده است.ساندسكي در نوامبر 2011 از سوي دادگاه تحت تعقيب قرار گرفت و دادگاه وي رسما از 11 ژوئن 2012 آغاز شد و انتظار مي رود طي روزهاي آينده حكم وي صادر شود.
براساس اين گزارش، 8 نفر از 10 قرباني تجاوزات، با حضور در دادگاه عليه وي شهادت دادند.
 

 
معاون وزير بهداشت هشدار داد افزايش گرايش به مصرف روان گردان ها در جوانان

معاون درمان وزير بهداشت با هشدار نسبت به افزايش مصرف روان گردان ها در جوانان گفت: لازم است سياستگذاران كشور عزم جدي را براي كنترل اعتياد داشته باشند.
دكتر سيدحسن امامي رضوي همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر با هشدار نسبت به مواد روان گردان به عنوان يك عامل خطر در جوانان، افزود: وزارت بهداشت به اين موضوع نيز توجه كرده است، براين اساس برنامه هاي مراقبتي و كمك به ترك اين مواد در حال اجراست. عزم وزارت بهداشت به عنوان متوالي سلامت كشور در اين موضوع جدي است. همچنان معتقديم كه حوزه درمان اعتياد نيز مانند بسياري از حوزه هاي ديگر به كمك و همكاري غير حوزه ها مانند نهادهاي اجتماعي، فرهنگي، اجرايي و قانون گذاري نياز دارد.معاون درمان وزير بهداشت در ادامه به مشكلات موجود در زمينه كنترل، مبارزه و درمان اعتياد در كشور اشاره كرد و گفت: لازم است اعتبارات مناسب براي مبارزه با اعتياد در نظر گرفته شود، در مبحث اعتياد بايد به صورت حاكميتي برنامه ريزي كرد. برنامه هاي حمايتي براي مبحث اعتياد لازم است و بيمه معتادان بايد جدي گرفته شود. معتادان به نوعي بيمار تلقي مي شوند، براساس قانون اگر فرد معتادي، خود براي درمان مراجعه كند، بيمار تلقي مي شود. اصلي ترين مشكل اعتياد بحث اعتبارات و حمايت هاي مادي است. از طرف ديگر هماهنگي و يكسان بودن استراتژي هاي دستگاه هاي مختلف در حوزه اعتياد لازم است. همچنين سياست گذاران بايد به صورت جدي تر برنامه هاي مبارزه با اعتياد را پيگيري كنند. نهادهايي مانند مجلس، مجمع تشخيص مصلحت، دولت و قوه قضائيه بايد عزم جدي براي كنترل اعتياد داشته باشند.
 

 
هواي گيلانغرب بار ديگر گردوغباري شد

كارشناس اداره هواشناسي كرمانشاه گفت: گرد و غبار و آلودگي شديد هوا در گيلانغرب ديد افقي اين شهرستان را به 500 متر كاهش داد.
محمد احمدي روز شنبه به خبرنگار ايرنا افزود: ميزان ديد افقي در شهرستان گيلانغرب صبح شنبه 500 متر است كه 9 هزار و 500 متر از حد استاندارد و طبيعي يك هواي سالم و پاك كه 10 هزار متر است، كمتر مي باشد كه اين نشانه آلودگي شديد اين منطقه است.
وي گفت: گرد و غبار و آلودگي هوا همچنين دو شهرستان قصرشيرين و سرپل ذهاب را در برگرفته به طوري كه ديد افقي ناشي از گرد و غبار در قصر شيرين هم اكنون دو هزار متر و در سرپل ذهاب 800 متر گزارش شده است.شبكه بهداشت و درمان شهرستان گيلانغرب صبح شنبه با صدور اطلاعيه اي از شهروندان بويژه افراد مسن، كودكان و بيماران قلبي و تنفسي خواست به دليل آلودگي هوا و وجود ريزگردها در آسمان شهر از ورود به فضاي باز و آزاد خودداري كنند.
 

 
كشف سكه هاي 2 هزار ساله در آران و بيدگل

كاشان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان آران و بيدگل از كشف 18 قطعه عتيقه دو هزار ساله در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار علي بابايي گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان به دنبال كسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام «فتح الله. ش»، در زمينه خريد و فروش مواد مخدر با هماهنگي مقام قضايي به منزل وي اعزام شدند.وي افزود: در پي بازرسي هاي ماموران از منزل اين متهم 17 عدد سكه و يك عدد مجسمه مفرغي با قدمت دو هزار سال باضافه مقاديري مواد مخدر از نوع ترياك كشف و ضبط و متهم پس از تكميل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل شد.يكي از كارشناسان ميراث فرهنگي آران و بيدگل، قدمت برخي از اشياء كشف شده را مربوط به دو هزار سال پيش و دوران اشكانيان و برخي ديگر را مربوط به دوره قاجاريه اعلام كرده است.
 

 
سازمان نظام پزشكي: پروانه مطب پزشكان 24 ساعته صادر مي شود

بنابر اعلام مدير كل امور پروانه هاي سازمان نظام پزشكي، پروانه مطب و مجوز فعاليت اعضاي جامعه پزشكي ظرف مدت 24 ساعت از ارائه مدارك صادر مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر داريوش طاهرخاني با اعلام اين مطلب، افزود: با تاكيد رئيس كل محترم سازمان در حذف فرآيندهاي زائد و اضافي، صدور و تمديد پروانه هاي پزشكي و مجوزهاي دفاتر كار گروه پزشكي در صورت كامل بودن مدارك ارائه شده، ظرف مدت 24ساعت انجام مي شود.وي اضافه كرد: اعضاي جامعه پزشكي جهت اطلاع از مدارك مورد نياز و روند صدور پروانه ها و مجوزهاي دفاتر كار و يا ارائه درخواست اينترنتي جهت تمديد پروانه مي توانند به پايگاه الكترونيكي سازمان نظام پزشكي به نشاني www.irimc.net مراجعه نمايند.
 

 
ورود با كفش ممنوع!

به دنبال درگيري فيزيكي نمايندگان پارلمان اردن بر سر قانون انتخابات و كفش پراني يك نماينده به نماينده اي ديگر، رئيس پارلمان ورود با كفش به داخل سالن جلسات را ممنوع كرد.
به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي نوشت: فعالان اينترنتي در شبكه هاي اجتماعي لطيفه سياسي اين هفته را از اردن حكايت كردند كه آمده است تنها چند دقيقه پس از پايان جلسه بررسي لايحه قانون انتخابات در اردن كه به مشاجره لفظي و در نهايت درگيري فيزيكي و كفش پراني نمايندگان مجلس منجر شده بود، رئيس پارلمان اردن نمايندگان را مجبور كرد از آن به بعد پابرهنه و بدون كفش وارد پارلمان شوند.
«فيصل فايز» همچنين دستور داد كرسي هاي چوبي داخل سالن اجتماعات برداشته و همه سالن فرش شود.
پارلمان همچنين قرار است براي اعضاي زن نماينده كفش هايي از جنس پارچه تهيه كند تا در اثناي حضورشان در پارلمان بپوشند.
در نخستين جلسه بررسي لايحه قانون انتخابات در اردن درگيري هاي لفظي ميان چند تن از نمايندگان پارلمان اين كشور صورت گرفت و «يحيي السعود»، يكي از نمايندگان پارلماني لنگه كفش خود را با قدرت به سوي «جميل النمري»، يك نماينده چپ گراي پارلمان پرتاب كرد.
«يحيي السعود» به حملات ناگهاني و قدرتي عليه كساني كه با نظرات وي مخالف هستند، مشهور است.
 

 
مسجد مارسي ساخته مي شود

يك دادگاه تجديدنظر اداري در فرانسه با پذيرش دلايل مسلمانان، بر ادامه اعتبار مجوز ساخت مسجد بزرگ مارسي كه قبلاً لغو شده بود، راي داد.
با اعلام اين راي، مراحل ساخت اين مسجد بزرگ با ظرفيت 10 تا 14 هزار نمازگزار در شمال مارسي آغاز مي شود.
پيشتر مجوز ساخت اين مسجد به بهانه نداشتن تعداد كافي پاركينگ، ماه اكتبر 2011 لغو شده بود اما مسلمانان با ارائه درخواست فرجام، اعتراض خود را اعلام كردند كه به تأييد اعتبار آن منجر شد.
برپايه گزارش روزنامه فرانسوي «لوفيگارو»، اين مسجد هر روز بطور متوسط پذيراي 150نمازگزار خواهد بود كه روز جمعه تا هزار و 500 نفر خواهد رسيد و در مراسم و اعيادها نيز گنجايش 10 تا 14 هزار نفر را خواهد داشت.
«عبدالرحمن گل» رئيس هيئت امناي مسجد بزرگ مارسي با استقبال از راي دادگاه تجديدنظر، به احتمال وجود ادامه مخالفت ها با ساخت اين مسجد اشاره كرد.
«ماكسيم روپو» معمار اين بنا با اشاره به زمان 4 تا 5 ماهه براي نهايي شدن پرونده ساخت مسجد اعلام كرد: عمليات ساخت اين مسجد از ابتداي سال 2013 آغاز خواهد شد.
در اين گزارش با بيان اينكه هزينه ساخت اين مسجد 22 ميليون يورو برآورد مي شود، به نقل از عبدالرحمن گل آمده است: در زمينه تامين مالي هزينه ها نگراني وجود ندارد و مؤسسات اسلامي داوطلبانه در ساخت آن مشاركت خواهند داشت.
«لوفيگارو» با اشاره به اينكه طرح ساخت مسجد مارسي سال 2000 مطرح شد، آغاز عمليات ساخت آن را سال 2010 اعلام كرد.
 

 
پايان محاكمه عامل كشتار اسلو

محاكمه 10 هفته اي «آندرس بريويك» تروريست نروژي به عنوان عامل كشتار گروهي از مردم نروژ، پايان يافت.
براساس گزارش خبرگزاري ها از اسلو از دادگاه كه روز جمعه پايان يافت، در حالي كه وكلاي خانواده هاي قربانيان معتقدند، بريويك بايد مجرم شناخته شود، نمايندگان دادستاني معتقدند، وي زمان انجام دو اقدام تروريستي كه با برنامه ريزي كامل صورت گرفته، از سلامت رواني برخوردار نبوده است.
اين متهم به نژادپرستي كه گرايش هاي ضد اسلامي دارد، اول مردادماه سال گذشته پس از يك بمب گذاري در اسلو كه به كشته شدن 8 نفر انجاميد، با استفاده از مسلسل در جزيره «اوتويا» نيز گروهي از حاضران در يك جشن را هدف رگبار قرار داد كه مرگ 69 نفر از جمله چندين كودك و نوجوان را در پي داشت.براساس گزارش ها، اگر سلامت رواني «بريويك» زمان انجام اقدامات تروريستي تأييد شود، حداكثر 21 سال زندان در انتظارش خواهد بود در غير اين صورت، به يك آسايشگاه رواني منتقل مي شود تا تحت نظارت قرار گيرد.قرار است، حكم دادگاه اوايل شهريورماه اعلام شود.
 

 
خودكشي مرد دو زنه

مدير فروشگاه مواد غذايي در انگليس پس از اينكه راز دو زنه بودنش فاش شد، دست به خودكشي زد.
«آندرو اينگام» كه مدت 20 سال زن دوم داشت صاحب 12 فرزند بود كه با برملا شدن اين راز خود را به دار آويخت.
پليس انگليس اعلام كرد: زماني كه دو همسر اين مرد از اين اقدام او آگاه شدند، «آندرو» را ترك كردند. او نيز به دليل تنهايي و افسردگي دست به اين كار زد.يكي از دوستان «آندرو» كه جسد او را در خانه اش پيدا كرده بود به پليس گفت: از آنجايي كه چند روزي بود از «آندرو» خبري نداشتم براي احوالپرسي به خانه اش رفتم و پس از پيدا كردن جسدش با پليس تماس گرفتم. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، نيروهاي پليس انگليس پس از حضور در خانه «آندرو» چند نامه خودكشي در كنار جسد او پيدا كردند.
 

 
انفجار مرگبار كاميون

پليس چين از منفجر شدن يك دستگاه كاميون حامل مواد منفجره و كشته و مجروح شدن 7 تن خبر داد.
بنابر اعلام پليس ايالت «هوبئي»، اين كاميون در حالي كه در يكي از بزرگراه هاي اين ايالت در حال حركت بود، دچار حادثه شد و در پي آن سه تن جان خود را از دست دادند.پليس محلي «هوبئي»همچنين اعلام كرد: شدت اين انفجار به حدي بود كه شكافي به عمق 5 متر در سطح جاده ايجاد كرد و به تخريب چند ساختمان منجر شد.به گفته شاهدان، بدنه اين كاميون كه حامل مواد منفجره بود، به فاصله 100 متري محل حادثه پرتاب شده بود.
 

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14