(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 تير 1391 - شماره 20243
 

حديث دشت عشق
تمام فعاليت هاي كانوي ايران به حالت تعليق درمي آيد
احضار عباسي به مجلس و احتمال واگذاري مسئوليت انتخابات به كميته المپيك
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
در فوتبال با قرارداد 100 هزار توماني 500 ميليون زيرميزي مي دهند
مشحون: هرگز در بسكتبال به سقف قرارداد تن نمي دهم
وقتي همه چيز به مديرعامل ختم مي شود نقش هيات مديره و كميته فني در پرسپوليس چيست؟!
اخبار كوتاه از ورزش
اعضاي كميته فني پرسپوليس شنبه معرفي مي شوند
اخبار ادبي و هنري
مهران ديگر مين ندارد
موفقيت كاراته كاهاي قزويني در مسابقات تركيه
با حضور مقامات ارشد استان انجام شد گشايش بزرگترين مركز همودياليز آذربايجان شرقي
توليد 3 ميليارد فوت مكعب گاز در ميدان گازي كيش
پرستوهاي دريايي خانه هاي خود را بر روي تالاب هاي گيلان بنا نهادند
بنا به گفته رئيس سازمان زندان ها بيانيه هاي زندانيان امنيتي در خارج از زندان نوشته مي شود
جانباز شيميايي تنكابني به شهدا پيوست
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: 70 درصد مشكلات واحدهاي توليدي نقدينگي است
بيمار دياليزي در كاشان نوزاد سالم به دنيا آورد


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «روح الله صابري»
پرواز به رسم عاشقي
در روزهاي آتش و خون و مبارزه عليه شب پرستان و طاغوت هاي زمان، نوجوان بود؛ اما دعوت امامش، خميني بت شكن را پذيرفت و همراه پدر در راهپيمايي ها شركت جست. در شعارنويسي و فعاليت هاي انقلابي ديگر پيشگام بود. او كه عطش معارف اهل بيت(ع) را داشت راهي مدرسه علميه امام صادق(ع) سميرم شد. فعاليت هاي فردي او باعث گرديد در مدت كوتاهي از عهده تدريس سطوح پايين حوزه برآيد.از عالي ترين اوصاف آن عزيز، همت مردانه اش براي بزرگداشت، برپايي و ترويج ارزش هاي ديني و انقلابي بود. او پروانه وار گرد شمع وجود حجت الاسلام دشتي(ره) [مترجم نهج البلاغه و آثار اميرالمؤمنين(ع)] كه آن زمان امام جمعه سميرم بود، مي گشت. در اسفند 61 به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام گرديد و جز به پيروزي و شهادت و سعادت فكر نمي كرد. وي در حالي كه هيجده سال بيشتر نداشت، رسم عاشقي و زيست عاشقانه را آموخت و در منطقه شرق دجله، كبوترجانش به شاخسار رضوان الهي پرواز نمود.
طلبه بسيجي شهيد «روح الله صابري»، سال 1345 در سميرم متولد شد و در 22/12/1363 در شرق دجله به شهادت رسيد.


تمام فعاليت هاي كانوي ايران به حالت تعليق درمي آيد

احضار عباسي به مجلس و احتمال واگذاري مسئوليت انتخابات به كميته المپيك

نامه احتمال تعليق كاروان ايران در لندن اين بار از سوي كميته بين المللي به دست مسئولان رسيد و برخلاف گذشته اين بار تكذيب نشد.
بالاخره آنچه نبايد بشود شد و نامه تهديد IOC براي تعليق كاروان ايران به دست كميته ملي المپيك رسيد و اين بار برخلاف گذشته ديگر مديران ارشد ورزشي اين نامه را تكذيب نكردند و آن را جوسازي رسانه اي نخواندند.
آن روزها كه 5 رئيس فدراسيون به دلايلي كه مسئولان ورزش از بيان آن امتناع كردند، بركنار شدند، زنگ خطر تعليق ابتدا براي فدراسيون قايقراني و كم كم براي ديگر فدراسيون ها و در كل كاروان ايران در المپيك لندن به صدا درآمد.
هرچند آن روزها كه نامه تهديدآميز فدراسيون جهاني قايقراني در رشته هاي مختلف در خبرگزاري ها و مطبوعات مطرح شد و مسئولان ورزش اين نامه را انكار كرده و اظهار بي اطلاعي كردند كه چنين نامه اي به وزارت ورزش نرسيده است، اما واقعيت اين بود كه خطر تعليق ما را تهديد مي كرد و مسايل كاملاً جدي بود. آن روزها كه رؤساي جهاني نامه هاي مختلف به كميته ملي المپيك و وزارت ورزش ارسال مي كردند و مسئولان ورزش ايران دائم مي گفتند خطري ما را تهديد نمي كند، خطر تعليق در كمين بود.
سرانجام تعليق جدي شد و دامنگير كل كاروان ايران شد. اين بار علاوه بر رؤساي فدراسيون هاي جهاني، كميته بين المللي المپيك وارد عمل شد تا به طور جدي موضوع را پيگيري كند و با ارسال نامه دوم به كميته ملي المپيك خواستار پاسخي قانع كننده از سوي مسئولان ايران شد.
كانوي ايران تعليق شد
اما اين هم پايان كار نبود، چرا كه ديروز فدراسيون جهاني كانو در نامه اي به محمد عباسي وزير ورزش و جوانان ايران از محروميت دو پاروزن المپيكي ايران در رقابت هاي كانوي المپيك لندن خبر داد و اين يعني اينكه در صورت تعليق قطعي ايران حضور احمدرضا طالبيان و آرزو حكيمي دو المپيكي كانوي ايران در بازيهاي المپيك 2012 از دست مي رود. در بخشي از نامه ديروز رئيس فدراسيون جهاني كانوئينگ آمده است كه تمام فعاليت هاي حال و آينده كانوي ايران با توجه به قوانين و مقررات فدراسيون جهاني به حالت تعليق درمي آيد و فدراسيون جهاني همچنان دنيامالي را به عنوان رئيس فدراسيون قايقراني به رسميت مي شناسد.
متأسفانه مسئولان ورزشي ما در اين مدت به گونه اي رفتار كردند كه با صحبت هايشان جو متشنج شد و با مصاحبه عليه يكديگر و تخريب مسئولان فدراسيون ها كه مدت هاي زيادي در عرصه ورزش فعاليت مي كردند، اين تهديد را جدي نگرفتند تا اكنون اين نگراني وجود داشته باشد كه آيا پرچم مقدس سه رنگ كشورمان را در المپيك لندن خواهيم ديد يا نه؟
علي آبادي و افشارزاده
در مجلس
در اين ميان ديروز محمدعلي آبادي و بهرام افشارزاده به عنوان رئيس و كميته المپيك به مجلس رفتند تا با برگزاري جلسه اي با هيئت رئيسه فراكسيون ورزش بتوانند راهكار مناسبي براي مشكلات به وجود آمده براي ورزش ايران در آستانه المپيك پيدا كنند و علاقمندان ميليوني ورزش در كشور را از نگراني رهايي بخشند. حجت الاسلام سيدجلال يحيي زاده عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي ضمن تاييد حضور علي آبادي و افشارزاده در جلسه فوق العاده صبح ديروز اين فراكسيون براي بررسي تعليق فدراسيون هاي ورزشي گفت: اين موضوع به حدي جدي و قابل پيگيري است كه مقرر گرديد عباسي وزير ورزش و جوانان روز يك شنبه آينده پيش از آغاز جلسه علني مجلس در جلسه اعضاي فراكسيون ورزش حضور يافته تا به بررسي دقيق تر موضوع بپردازيم. وي با بيان اين مطلب افزود: مجلس آمادگي لازم را دارد تا اين موضوع را با قاطعيت دنبال كند و اگر وضعيت به اين شكل ادامه يابد اين امكان وجود دارد كه با وضع قوانين جديدي در مورد انتخابات فدراسيون ها، مسئوليت برگزاري انتخابات فدراسيون ها به كميته ملي المپيك محول شود. وي تصريح كرد: بنابراين با اصلاحاتي كه مورد نياز است بايد اقداماتي انجام شود تا مسأله جدي تر دنبال شده و سرسري از آن عبور نشود.
تصميم نهايي
در دستان وزير ورزش
رئيس فدراسيون جهاني كانو پس از ارسال نامه تعليق به وزارت ورزش ايران گفت: تصميم نهايي براي تعليق ايران در دستان وزير ورزش اين كشور خواهد بود.
خوزه پرورنا در گفت و گو با فارس، در خصوص خط خوردن نام طالبيان و حكيمي از فهرست افراد شركت كننده در رقابت هاي المپيك 2012 لندن اظهار داشت: كميته اجرايي تصويب كرده است كه تنها با تأييد دنيامالي امكان دارد كه اين دو نفر در المپيك شركت كنند و راه ديگري براي حضور آنها در لندن وجود ندارد.
وي در خصوص تصميم نهايي براي تعليق ايران خاطرنشان كرد: تصميم نهايي در دستان وزير ورزش ايران است. پاسخي كه وزير ورزش ايران خواهد داد، راه حل تصميم گيري در خصوص آينده ايران است.
رئيس فدراسيون جهاني كانو در خصوص موافقت رئيس IOC با اين تصميم گفت: من نمي دانم كه ژاك روگ با اين قضيه موافق است يا خير. اين نامه را براي كميته بين المللي المپيك هم ارسال كردم اما هنوز پاسخي از سوي او دريافت نكردم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ابراهيمي:900ميليون تومان به صادقي نداديم ، رفت سپاهان
خسرو ابراهيمي مي گويد كه باشگاه ذوب آهن با يك چهارم بودجه برخي از تيم هاي ليگ برتري تيمش را بسته و با اين حال تيمش از مدعيان ليگ برتر است كه آن را در رقابت هاي ليگ برتر به اثبات مي رساند.او مي گويد ذوب آهن تنها تيمي است كه كاملا سقف قراردادها را رعايت كرده، اما از ضعف قانوني در فدراسيون فوتبال گله دارد. مدير عامل باشگاه ذوب آهن با انتقاد از پيشنهاد محمد باقر صادقي و درخواست 900 ميليون تومان براي ماندن در ذوب آهن مي گويد كه فدراسيون فوتبال با وضع قوانين جديد بايد انگيزه بازيكن سازي را در باشگاه ها تقويت كند چرا كه در غير اين صورت با چه اميدي باشگاه ها براي توسعه فوتبال روي بازيكنان رده هاي پايين سرمايه گذاري كنند. ما اندازه وزن صادقي خرج او كرديم تا به اين جا برسد اما او خيلي راحت رفت سپاهان. اين همه زحمت باشگاه ذوب آهن چه شد؟! چه انگيزه اي براي بازيكن سازي مي ماند؟
قرارداد يك ساله محمد محمدي با باشگاه استقلال
دروازه بان پيشين تيم فوتبال داماش گيلان با امضاي قراردادي يك ساله به باشگاه استقلال تهران برگشت.
اين دروازه بان باتجربه كه سابقه دو فصل حضور در تيم استقلال را دارد، با مسئولان باشگاه استقلال براي عقد قراردادي يكساله به توفق رسيده و بزودي قرارداد خود را با آبي پوشان ثبت مي كند.در حال حاضر دروازه بان اصلي تيم استقلال سيدمهدي رحمتي است كه روز سه شنبه قرارداد خود را براي يك فصل ديگر با آبي پوشان تمديد كرد.
مجيدي بعد از توافق با مس به تركيه مي رود
مدير عامل باشگاه مس كرمان با اعلام خبر حضور يك دروازه بان و يك مدافع پرتغالي در تمرين تيمش گفت: مذاكراتمان با فرهاد مجيدي روند مثبتي داشته است.
وي درباره آخرين وضعيت تيمش، گفت: كاروان 40 نفري تيم ما امروز (ديروز) عازم تركيه شد تا در 60 كيلومتري استانبول اردوي خود را بر پا كنند. تمام بازيكنان در خدمت سرمربي و كادر فني تيم هستند و يك دروازه بان و يك مدافع پرتغالي هم به تمرين ها اضافه مي شوند تا در صورت خواست سرمربي جذب تيم شوند.وي در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه تكليف پيوستن فرهاد مجيدي به تيمش به كجا رسيد؟ اظهار كرد: مذاكرات ما با وي مثبت بوده است و تصميم نهايي را به آمدن وي به ايران موكول كرده ايم. احتمالا مجيدي اوايل هفته آينده به تهران مي آيد و در صورت توافق نهايي با ما مستقيما به تركيه مي رود و به اردو ملحق مي شود. به هر حال اگر مشكل خاصي پيش نيايد مجيدي فصل آينده با ما خواهد بود.
اعزام تيم فوتسال گيتي پسند به كويت
تيم فوتسال گيتي پسند به عنوان نماينده ايران در جام باشگاه هاي آسيا امروزعازم كويت مي شود.هر چند تيم فوتسال گيتي پسند در دوره گذشته ليگ برتر به مقام قهرماني دست يافت و اين قهرماني پس از 3 ماه و به علت تباني در ديدار پاياني برابر پرسپوليس و با راي كميته استيناف از آنها گرفته شد، اما به علت معرفي آنها به عنوان نماينده ايران در جام باشگاه هاي آسيا، گيتي پسند عازم كويت خواهد شد.اين تيم امروز اصفهان را به مقصد كويت ترك خواهد كرد تا از 11 تيرماه رقابت خود را در سومين دوره مسابقات جام باشگاه هاي آسيا آغاز كند. نماينده ايران در گروه اول با تيم هاي تاسيون نام ويتنام، الريان قطر و يرموك كويت همگروه است.
الشباب امارات براي جذب اوون دست به كار شد
باشگاه الشباب امارات براي جذب مايكل اوون با مدير برنامه هاي اين بازيكن وارد مذاكره شد.
به نوشته روزنامه الاتحاد امارات، باشگاه الشباب براي جذب مايكل اوون ستاره سابق منچستريونايتد و رئال مادريد رسما با مدير برنامه هاي او مذاكره كرد.اين روزنامه اماراتي مدعي شد مدير برنامه هاي اوون براي مذاكره با باشگاه الشباب وارد دوبي شده و از علاقه اوون براي حضور در ليگ هاي كشورهاي خليج فارس خبر داده است.
يوسفي به سايپا پيوست
بازيكن فصل گذشته تيم فوتبال استقلال براي حضور در فصل دوازدهم ليگ برتر با مسئولان سايپا به توافق رسيد. محسن يوسفي كه فصل يازدهم رقابتهاي ليگ برتر را با پيراهن استقلال سپري كرده بود، ديروز با مسئولان باشگاه سايپا به توافق رسيد تا فصل آينده را در تيم نارنجي پوش البرز بازي كند.
قرارداد سه بازيكن تيم فولاد خوزستان تمديد شد
سه بازيكن فصل گذشته تيم فوتبال فولاد خوزستان، قرارداد خود را تمديد و ثبت كردند.عليرضا سليمي، ايوب والي و مهرداد جماعتي قراردادهاي خود با باشگاه فولاد را تمديد كردند و فصل آينده نيز با پيراهن فولاد به ميدان مي روند.
 


اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ تيم هاي آلمان و ايتاليا امشب از ساعت 15:23 درآخرين ديدار مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي يورو2012 در ورشو لهستان به قضاوت لانوي فرانسوي به مصاف هم خواهند رفت .
¤رئيس فدرا سيون فوتبال لهستان گفت: با توجه به اين كه وقت كمي پس از خاتمه مسابقات جام ملت هاي اروپا تا پيكارهاي مقدماتي جام جهاني پيش رو داريم ، پروژه جذب مربي خارجي به كلي منتفي شد .
¤ يك روزنامه چاپ سوئيس نوشت ملي پوشان ايتاليا در صورتي كه به مقام قهرماني يورو 2012 برسند، 200 هزار يورو پاداش مي گيرند .
¤ اتحاديه فوتبال اروپا «يوفا» براي تيم هاي قهرمان و نايب قهرمان يورو 2012 پاداش نقدي كلاني در نظر گرفته است. يوفا اعلام كرد رقمي بالغ بر 5.23 ميليون يورو را براي تيم هاي اول و دوم جام در نظر گرفته است. بر اساس فرمول اين سازمان 74 درصد از اين رقم از آن تيم اول جام خواهد بود. 26 درصد نيز براي تيم نايب قهرمان در نظر گرفته شده است.
¤ مورتن اولسن سرمربي تيم ملي فوتبال دانمارك اعتقاد دارد كه آلمان در نهايت مي تواند عنوان قهرماني جام ملت هاي اروپا را كسب كند.
¤ فابيو كاپلو سرمربي پيشين تيم ملي انگليس از عملكرد وين روني در يورو 2012 انتقاد كردو گفت او همواره در تركيب تيم باشگاهي خود بهتر از تيم ملي بازي مي كند .
¤ تيم ملي آلمان تا به حال در هيچ ديدار رسمي موفق به شكست ايتاليا نشده است. يواخيم لو در خصوص ناكامي آلمان مقابل ايتاليا گفت: خب كه چي؟ وضعيت در حال حاضر كاملا عوض شده و اين موضوع براي ما هيچ اهميتي ندارد. ما نمي توانيم زمان را بازگردانيم. بايد آن را فراموش كنيم چرا كه گذشته هيچ نقشي در طرح هاي امروز ما ندارد.
¤ آندره پيرلو بازيساز تيم ملي فوتبال ايتاليا در آستانه ديدار اين تيم با آلمان در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي يورو 2012 گفت تيمش هراسي از حريف ندارد و با همان سبك بازي انگلستان، اين تيم را شكست مي دهند.وي افزود: ما چيزي براي ترسيدن از آلمان نداريم و به عقيده من اين آلماني ها هستند كه از ما مي ترسند.
 


در فوتبال با قرارداد 100 هزار توماني 500 ميليون زيرميزي مي دهند

مشحون: هرگز در بسكتبال به سقف قرارداد تن نمي دهم

رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: 4 سال است كه به ما فشار مي آورند سقف قرارداد براي بازيكنان و مربيان در نظر بگيريد اما تا زماني كه باشم هرگز زير اين فشار نمي روم.
محمود مشحون در جلسه تعيين سهميه هاي ليگ برتر بسكتبال خطاب به مربيان اظهار داشت: سال گذشته برخي فكر مي كردند كه ليگ ضعيفي داريم اما از نظر ما اينطور نبود. چون تيم هايي را كه هيچكس فكرشان هم نمي كردند ديديد كه به مراحل بالاتر آمدند.اگر ما مي خواهيم 12 تيم داشته باشيم بايد توازني بين آنها وجود داشته باشد نبايد يك تيم كه پول دارد همه بازيكنان خوب را جذب كند و يك تيم ديگر ضعيف باشد. براي اينكه يك طرفه تصميم نگيريم شما مربيان را دعوت كرديم. هركس پيشنهاد بهتري دارد مي تواند ارائه دهد. مشحون عنوان كرد: 4 سال است كه به ما فشار مي آورند كه سقف قرارداد براي بازيكنان و مربيان در نظر بگيريد اما تا زماني كه باشم هرگز زير اين فشار نمي روم. ما 12 قهرمان داريم كه نماينده 75 ميليون ايراني هستند چه قيمتي مي توانيم روي آنها بگذاريم؟ ارزش قهرمان ملي بيش از اينهاست شما در فوتبال شاهد بوديد كه چه كارهايي انجام دادند. 100 هزار تومان با بازيكن قرارداد مي بندند اما 500 ميليون زيرميزي به او مي دهند با اين كار هم آبروي خود را مي برند و هم آبروي ورزشكار را.


وقتي همه چيز به مديرعامل ختم مي شود نقش هيات مديره و كميته فني در پرسپوليس چيست؟!

پس از انصراف علي پروين از مربيگري در پرسپوليس، رويانيان اعلام كرده پروين و كميته فني باشگاه كار انتخاب سرمربي پرسپوليس را برعهده گرفته اند اما پاسخ به اين سؤال مي تواند جالب توجه باشد كه كميته فني باشگاه از چه افرادي تشكيل شده است؟
در شرايطي كه قرار بود از آغاز اين هفته، پرسپوليس تمريناتش را زير نظر سرمربي جديد آغاز كند هنوز اين اتفاق نيفتاده تا هواداران كه نسبت به داشتن تيمي قدرتمند با توجه به بازيكنان جذب شده اميدوار بودند، با ترديد به آينده تيم شان نگاه كنند اما خبر شگفت آور در آخرين ساعات روز سه شنبه در سايت باشگاه منتشر شد و باشگاه پرسپوليس اعلام كرد كه اگر مربي خارجي انتخاب نشود، علي پروين به عنوان گزينه داخلي هدايت پرسپوليس را هم برعهده مي گيرد. حتي پروين هم گفت كه استخاره اش خوب آمده و در صورت نياز باشگاه با پيشنهاد مديرعامل موافقت خواهد كرد اما تحولات بعدي، اتفاقات جديدي را رقم زد.
آنطور كه رويانيان و پروين گفته اند، پس از اينكه پروين استعفاي مديرعامل باشگاه را مي بيند، از پذيرفتن پيشنهاد انصراف مي دهد تا خودش سرمربي را انتخاب كند. اما اينكه چه قدر مي شود به اين گفته اطمينان كرد و اينكه بازخوردهاي منفي خبر حضور احتمالي پروين روي نيمكت پرسپوليس در اين انصراف خودجوش چه قدر موثر بوده، چيزي نيست كه بشود از الان به آن پاسخ داد.
به هرحال پس از آنكه پروين پيشنهاد باشگاه را نپذيرفت تا رويانيان هم نظرش را درباره استعفا عوض كند، به گفته مديرعامل قرمزها كميته فني و پروين قرار است سرمربي را انتخاب كنند و براي اين كار فعاليتشان را آغاز كرده اند اما سؤالي كه مطرح است اينكه كميته فني پرسپوليس از چه افرادي تشكيل شده است؟ آيا اصلا در باشگاه پرسپوليس كميته اي به نام كميته فني حضور دارد، يا همه چيز در نهايت به رويانيان ختم مي شود.
البته با نگاهي ديگر به نحوه مديريت و تصميم گيري هاي رويانيان بايد اين سؤال را هم از مديرعامل باشگاه پرسپوليس پرسيد كه نقش اعضاي هيات مديره در اين باشگاه چيست؟ اصلا تا به حال يك بار هم اين افراد پس از پايان ليگ يازدهم دور هم جمع شده اند تا در خصوص برنامه هاي آينده اين تيم، نحوه جذب سرمربي، وضعيت اقتصادي، ساختار باشگاه و... تصميم گيري كنند. اين در حالي است كه باشگاه رقيب (استقلال) حضوري فعال در اين زمينه داشته و مديرعامل، سرمربي، ميزان بودجه و نحوه جذب بازيكنان جديد آبي پوشان در جلسات هيات مديره اين باشگاه انتخاب و معرفي شده اند.
در مجموع موضوعي كه اهميت دارد اين است كه پرسپوليس اين روزها به راحتي زمان را از دست مي دهد و اتفاقات عجيبي هر روز باشگاه را به خودش گرفتار كرده است. حالا هم قرار است از بين گزينه هاي موجود يكي به عنوان سرمربي انتخاب شود. تا چند روز آينده مشخص مي شود، سكان پرسپوليس را متسو در دست مي گيرد يا كالدرون يا يك مربي نام آشناي ايراني.


اخبار كوتاه از ورزش

¤هفتمين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي تير و كمان جانبازان و معلولان متصل به اعزام به تورنمنت رنكينگ جهاني جمهوري چك 2012 از تاريخ دهم تيرماه در تهران برگزار مي شود.
¤آخرين نشست كميته برگزار كننده بازي هاي المپيك 2012 لندن طي روزهاي جمعه و شنبه براي انجام هماهنگي هاي نهايي در آستانه بازي ها برگزار خواهد شد. بر اين اساس محمد علي آبادي و بهرام افشارزاده رييس و دبير كل كميته ملي المپيك صبح امروز تهران را به مقصد لندن ترك مي كنند.
¤ شناگران تيم دانشگاه علوم پزشكي مشهد، براي حضور در رقابت هاي بين المللي شناي آلمان، عازم اين كشور شدند.


اعضاي كميته فني پرسپوليس شنبه معرفي مي شوند

پس از جلسه ديروز پروين و رويانيان مقرر شد اعضاي كميته فني اين باشگاه روز شنبه از بين حدود 10 گزينه كه اكثر آنها از پيشكسوتان پرسپوليس هستند، انتخاب و پس از جلسه رويانيان و پروين معرفي شوند.
 


اخبار ادبي و هنري

تمجيد دختر شهيد كاوه
از فيلم «شور شيرين»
دختر شهيد كاوه ضمن انتقاد از شرايط اكران فيلم «شور شيرين» از اين فيلم تمجيد كرد.
مراسم آغاز اكران فيلم دفاع مقدسي «شورشيرين» با موضوع مبارزات شهيد محمود كاوه در كردستان و به كارگرداني جواد اردكاني سه شنبه شب با حضور خانواده آن شهيد، عوامل توليد اين فيلم و برخي مديران سينمايي در تالار همايش هاي برج ميلاد برگزار شد.
دختر شهيد محمود كاوه در اين مراسم با انتقاد از شرايط اكران فيلم «شور شيرين» و مظلوميت سينماي دفاع مقدس گفت: به نظرم «شورشيرين» فيلمي بسيار عالي و بي نظير است و بايد از همه دست اندركاران و عواملي كه براي آن زحمت كشيده اند و يا از فيلم حمايت كرده اند، تشكر كنم.
اندر نتايج پيوستن
به اقيانوس هنر هاليوود!
بازيگر زن سينماي ايران كه پس از فتنه 88 با خواندن اشعار القايي جوانان را تشويق به آشوب در كشور مي كرد، چنان شخصيت بي هويتي پيدا كرده كه هم اكنون نقش روسپي ها را در فيلم هاي دست چندم هاليوودي بازي مي كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «گ-ف» پس از آنكه انحطاط اخلاقي اش را با برهنگي و رقاصه گي در فيلم ها به نمايش عموم گذاشت، در آخرين گام سقوطش در گرداب مسائل غيراخلاقي، با قبول نقش يك روسپي و توهين به هويت زنان افغاني، بار ديگر تاسف اهالي هنر را برانگيخته است. در اين فيلم كه نويسنده فيلم نامه آن يك افغاني است، اين بازيگر سينما كه در نقش به اصطلاح يك زن افغاني است چندي پيش اعلام كرده بود كه از رودخانه به اقيانوس هنر! هاليوود پيوسته است
تشكيل ستاد مردمي گراميداشت پرواز 655 توسط فعالان هنرمندان انقلاب
فعالان فرهنگي و هنرمندان انقلاب اسلامي در سايه ضعف نهادهاي فرهنگي دولتي ستاد مردمي گراميداشت پرواز 655 تشكيل دادند12. تير سالگرد حمله تروريستي موشكي دولت آمريكا به هواپيماي مسافربري ايرباس جمهوري اسلامي ايران و شهادت 290 نفر مسافر اين هواپيما در سال 67 است. با توجه به اهميت اين موضوع و ضعف نهادهاي فرهنگي دولتي در اين خصوص «ستاد مردمي گراميداشت پرواز 655» توسط جمعي از فعالان فرهنگي و هنرمندان انقلاب اسلامي تشكيل شده است. به گزارش فارس، اين ستاد برنامه هاي مختلف فرهنگي در سراسر كشور برنامه ريزي نموده كه در هفته دوم تير برگزار مي شوند. از جمله برنامه هاي اين ستاد؛ راه اندازي سايت ويژه اين حادثه، توليد محصولات فرهنگي هنري و چند رسانه اي، و برنامه هاي هنري در استان هاي مختلف، جشنواره موسيقي ضدآمريكايي طبس و تقدير از فعالان فرهنگي ضدآمريكايي است.
دبير سي ويكمين جشنواره فيلم فجر
منصوب شد
طي حكمي از سوي جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي «محمدرضا عباسيان» به عنوان دبير سي ويكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر منصوب شد.
متن حكم شمقدري خطاب به عباسيان به اين شرح است: «جشنواره سي ويكم در اولين سال فعاليت سازمان سينمايي، آغازگر فصل جديد سينماي ايران است. بنابراين ضرورت دارد براي شكوفايي هر چه بيشتر سينماي مسئوليت پذير و سينماگر متعهد به اتفاق همكاران سازمان سينمايي برنامه ريزي بايسته را انجام داده تا عموم علاقمندان و دوستداران سينماي ايران در فضايي سرشار از ذوق و خلاقيت، به تماشاي زيبايي هاي سينماي پاكي و معنويت ميهمان شوند.»
 


مهران ديگر مين ندارد

مديركل امنيتي، انتظامي استانداري ايلام گفت: شهرستان مهران از وجود مين به طور كامل پاكسازي شده است.
جعفر نظري گفت: اين كار به سادگي صورت نگرفته است و افراد زيادي در اين راه شهيد و جانباز شده اند و جشن به پايان رسيدن مين زدايي همزمان با سالروز آزادسازي مهران برگزار مي شود.
وي افزود: هم اكنون اراضي پاكسازي شده از مين شهرستان مهران كه به نقطه صفر رسيده به تدريج به بخش هاي حقوقي و حقيقي كه پيش از جنگ تحميلي سنددار اين زمين ها بودند، واگذار مي شود.
نظري درباره چگونگي اطمينان از پاكسازي 100درصدي اين گونه اراضي، تصريح كرد: در پايان هر عمليات پاكسازي آزمايش هاي تخصصي انجام مي گيرد تا از پاكسازي ها اطمينان حاصل شود.
وي تاكيد كرد: در پيش از جنگ تحميلي بسياري از اراضي به مردم تعلق داشت و بخش هاي ديگري از آن به منابع طبيعي و تحت نظارت محيط زيست قرار گرفته بود و در شرايط پس از پاكسازي نيز بر مبناي اسناد موجود اين زمين به مالكان اصلي واگذار مي شود.
مديركل امنيتي انتظامي استانداري ايلام با بيان اينكه اراضي پاكسازي شده از ميادين پس از واگذاري به بخش خصوصي به زير كشت محصولات كشاورزي رفته اند اظهار داشت: محصولات زراعي حاصل از اراضي پاكسازي شده از مين در شهر دهلران هم اينك به عراق صادر مي شود.
 


موفقيت كاراته كاهاي قزويني در مسابقات تركيه

قزوين - خبرنگار كيهان:
ورزشكاران نوجوان قزويني تيم ملي شوتوكان jka ايران در رقابت هاي بين المللي كاراته جايزه بزرگ تركيه در بخش كوميته به مدال برنز دست يافتند.
در اين دوره از رقابت ها كه يكشنبه شب با حضور 11 تيم از جمهوري آذربايجان، سوئيس، مراكش، تركيه (دو تيم)، عراق، ايران، تاجيكستان، تونس، تركمنستان و ارمنستان در شهر ساكارياي تركيه برگزار شد تيم ايران با كسب 6 مدال طلا، 4 نقره و 9 برنز نايب قهرمان شد.
سهم كاراته استان در تركيب تيم ملي نوجوانان كشورمان 3 ورزشكار به نام هاي احسان جبارا، محمد رشوند و عليرضا حيدري بود كه احسان جبارا كاراته كاي نوجوان و با آتيه استان و تيم ملي كشورمان موفق شد در رده سني 12 و 13 سال بخش كوميته انفرادي به مدال برنز اين مسابقات دست يابد و عليرضا حيدري نيز در رده سني جوانان و در وزن 88+ كيلوگرم مدال برنز ديگري براي كاروان اعزامي كشورمان و استان قزوين كسب كرد تا افتخاري ديگر بر افتخارات بزرگ كاراته استان افزوده شود.
 


با حضور مقامات ارشد استان انجام شد گشايش بزرگترين مركز همودياليز آذربايجان شرقي

سرويس شهرستان ها-
بزرگترين مركز همودياليز آذربايجان شرقي طي مراسمي در سالن اجتماعات شهداي بهداري آيت الله محلاتي تبريز رسماً گشايش يافت.
در اين مراسم آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز، سرتيپ علي اكبر جمشيدان فرمانده سپاه عاشورا دكتر عليرضا يعقوبي قام مقام وزارت بهداشت، و رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز حضور داشتند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در اين مراسم گفت: در سال هاي اخير، رتبه بيمارستان شهيد محلاتي در حد ممتاز بود ولي به خاطر فعاليت هاي شبانه روزي پرسنل زحمتكش و مديران مدبر اين مجموعه توانسته است هم اكنون به يكي از مجهزترين قطب هاي باليني استان تبديل شود. بخش همودياليز بيمارستان شهيد محلاتي تا حد قابل توجهي مي تواند نيازهاي بيماران دياليزي آذربايجان شرقي و استان هاي مجاور را برآورده سازد.
دكتر پرويز اسدي رئيس بيمارستان شهيد محلاتي ضمن خيرمقدم به حضار از همه عوامل زحمت كش كه در راستاي ارتقاي بيمارستان به رتبه درجه يك عالي كشوري نقش داشتند تشكر كرد و گفت: در ادامه فعاليت ها و مجهز كردن بخش ها و مراكز درماني در اين بيمارستان و كسب رتبه هاي عالي و برتر در سطح استان و كشور در بين بيمارستان هاي دانشگاهي و نيروهاي مسلح، همزمان با اعياد شعبانيه بزرگ ترين و مدرن ترين مركز همودياليز در فضايي به مساحت 450 متر مربع به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: مركز همودياليز بيمارستان به مدرنترين و پيشرفته ترين دستگاه هاي روز دنيا مجهز است و 20 تخت به صورت شبانه روزي و رايگان در خدمت مراجعان محترم است كه مي تواند روزانه جوابگوي 160 نفر از بيماران نارسايي كليوي باشد.
«اسدي» اضافه كرد: همچنين امروز سالن اجتماعات شهداي بهداري، فاز دوم پلي كلينيك شهيد شفيع زاده و سالن آموزش و پژوهش به منظور ارائه كارهاي آموزشي و پژوهشي افتتاح مي شود.
وي با اشاره به ديگر فعاليت هاي انجام شده در اين بيمارستان تصريح كرد: تاكنون براي خدمات رساني بهتر و با كيفيت تر به مردم و اعضاي نيروهاي مسلح، بازسازي بخش هاي سنگ شكن، اتاق هاي عمل فيزيوتراپي و اجراي كامل طرح امام رضا(ع) را به منظور كنترل فشار خون و ديابت بيماران به مرحله اجرا درآورده ايم.
رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز همچنين از خريد زمين رو به روي بيمارستان به منظور توسعه فضاي آن و ايجاد پاركينگ اختصاصي، راه اندازي بخش هاي آنژيوگرافي و جراحي قلب، تخريب و ساخت بخش VIP زايمان و مامايي به عنوان طرح هاي در دست اجراي اين بيمارستان تا پايان سال خبر داد كه همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح خواهند شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز نيز در سخنان خود ضمن اشاره به كمبود تخت هاي دياليز در استان، افتتاح مركز همودياليز بيمارستان شهيد محلاتي را گامي مثبت در جهت ارائه خدمات به بيماران كليوي دانست و افزود: بيمارستان هاي وابسته به نظام بايد عرصه درخشان سلامت بوده و در تمام زمينه ها الگو باشند.
 


توليد 3 ميليارد فوت مكعب گاز در ميدان گازي كيش

كيش- خبرنگاركيهان:
با اتمام عمليات توسعه ميدان گازي كيش روزانه 45 هزار بشكه ميعانات گازي و
9/2ميليارد فوت مكعب گاز سبك توليد مي شود.
مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت با اعلام اين خبر گفت: هم اكنون عمليات تكميل فاز 1 ميدان گازي كيش در دست اقدام است و موانع موجود گذشته برطرف شده است.
«ناجي سعدوني» با اشاره به اينكه توسعه اين پروژه با جديت و پشتكار پرسنل و متخصصان ايراني دنبال مي شود افزود: موافقت نامه هاي آغاز عمليات فازهاي 2 و 3 نيز به امضا رسيده است.
به گزارش خبرنگار كيهان با آغاز عمليات اجرايي طرح توسعه ميدان گازي كيش براي بيش از 10 هزار نفر اشتغال ايجاد شده است.
ميدان گازي كيش در آب هاي خليج فارس، در فاصله 30كيلومتري جزيره لاوان واقع شده است.
 


پرستوهاي دريايي خانه هاي خود را بر روي تالاب هاي گيلان بنا نهادند

رشت- خبرنگاركيهان:
لانه گذاري پرستوهاي دريايي در سطح تالاب هاي استان گيلان آغاز شد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: لانه گذاري اين گونه از پرستوها كه به پرستوي دريايي تيره مشهور است از اواخر خردادماه آغاز شده است و جوجه آوري و پرورش آن تا آخر مردادماه به طول مي انجامد.
امير عبدوس با بيان اينكه تخمگذاري اجتماعي از خصلت هاي منحصر به فرد اين پرندگان است افزود: فرآيند تخم گذاري و پرورش جوجه پرستوي دريايي عمدتا بر روي گياهي يكساله بنام «سكوله خيز» كه داراي ريشه هاي افشان و ثابت در گل و لاي است انجام مي شود.
برپايه اين گزارش، هنوز سرشماري دقيقي از اين پرندگان در سال جاري انجام نشده است اما در سالهاي گذشته حدود 3500 قطعه از اين پرندگان در تالاب هاي استان گيلان لانه گذاري كرده بودند.
پرستوي دريايي بنا به دلايل خاصي تنها در 2 پناهگاه حيات وحش «سلكه» و «سياه كشيم» صومعه سرا و در بخش هاي محدودي از تالاب هاي استان تخم گذاري و جوجه آوري مي كند.


بنا به گفته رئيس سازمان زندان ها بيانيه هاي زندانيان امنيتي در خارج از زندان نوشته مي شود

رئيس سازمان زندان ها گفت: بيانيه هايي كه به نام برخي زندانيان امنيتي منتشر مي شود، توسط خودشان نوشته نشده و از خارج از زندان و به نام آنها منتشر مي شود.
رئيس سازمان زندان ها در حاشيه همايش سراسري قوه قضائيه در مشهد مقدس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره بيانيه هايي كه توسط برخي زندانيان امنيتي منتشر مي شود و اينكه كنترلي روي اين كار هست يا خير گفت: بررسي هاي ما نشان داده است كه اين بيانيه ها توسط افراد ديگري نوشته شده و به نام اين زندانيان منتشر مي شود و به هيچ وجه توسط خود زندانيان نوشته نشده است.غلامحسين اسماعيلي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار فارس درباره ارتباط تلفني زندانيان با خارج از زندان و اينكه اين كار بعضي اوقات شرايط ارتكاب جرم مانند كلاهبرداري را فراهم مي كند اظهار داشت: زندانيان با خارج از كشور نمي توانند ارتباط داشته باشند اما براي داخل كشور مانند تمام تلفن هاي سطح شهر مي توانند استفاده كنند كه تعدادي تلفن در اختيار آنها قرار دارد.وي ادامه داد: ممكن است از اين تلفن ها سوءاستفاده هايي هم بشود كه اين موضوع مختص زندان ها نيست.اسماعيلي درباره زمان راه اندازي اردوگاه هاي نگهداري محكومان با موادمخدر اظهار داشت: اردوگاه خراسان تقريبا آماده است و تا دو هفته ديگر به بهره برداري مي رسد.
 


جانباز شيميايي تنكابني به شهدا پيوست

تنكابن- خبرنگار كيهان:
جانباز شيميايي تنكابني بر اثر ايست قلبي به برادران شهيدش پيوست.
سيدمجتبي گلگون جانباز 50 درصد شيميايي بود كه در سن كمتر از 50 سالگي دچار ايست قلبي شد و به همرزمان شهيدش پيوست. با شهادت اين جانباز سرافراز سومين شهيد خانواده گلگون به اسلام و انقلاب تقديم شد. سيدمصطفي و مرتضي گلگون دو شهيد اين خانواده هستند كه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسيده اند.
 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: 70 درصد مشكلات واحدهاي توليدي نقدينگي است

معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 70 درصد از مشكلات عمده واحدهاي توليدي و صنعتي كشور در زمينه نقدينگي و تامين نشدن منابع مالي است.
به گزارش ايرنا، از كرج «محسن صالحي نيا» در آيين گشايش نخستين نمايشگاه تخصصي صنعت و معدن استان البرز افزود: با توجه به نامگذاري امسال به عنوان سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني»، ستادهاي مختلف براي حمايت از توليدكنندگان تشكيل شده است كه در آنها براي برون رفت از مشكلات واحدهاي صنعتي، تصميم هاي خاص گرفته مي شود.
وي خاطرنشان كرد: كارگروهي با همكاري بورس، بيمه و بانك در ستاد حمايت از توليدكنندگان تشكيل و در آن توافق ها و تصميم هاي خوبي براي تامين منابع مالي ارزي و ريالي اتخاذ شده است.
صالحي نيا افزود: در بخش ارزي توافق هاي مناسب در زمينه تامين مواد اوليه و ملزومات توليد با نرخ مرجع ارز صورت گرفته است.
وي با اشاره به تحريم ها و مشكلاتي كه در زمينه تامين مواد اوليه از ديگر كشورها داريم اظهار داشت: پس از رصد مشكلات و موانع، براي رفع آنها با همكاري واحدهاي توليدي اقدام مي شود.
صالحي نيا گفت: در زمينه تامين مالي واحدهاي صنعتي و توليدي در بخش ريالي نيز ظرفيت بودجه در سال جاري مناسب است و در اين زمينه طبق توافق ها بخشي از آن از صندوق توسعه ملي و بخش ديگر از سپرده بانك مركزي تامين مي شود.


بيمار دياليزي در كاشان نوزاد سالم به دنيا آورد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مادري تحت درمان با دياليز در مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي كاشان نوزادي سالم به دنيا آورد.
نوزاد اين مادر 38 ساله، دختر و وزن آن 5/2 كيلوگرم است و مادر در 37 هفتگي توانسته نوزاد خود را با انجام عمل سزارين به دنيا آورد و اينك اين نوزاد از لحاظ سلامتي هيچ مشكلي ندارد.
شايان ذكر است امكان بارداري در بيماران دياليزي 3 دهم درصد و احتمال سقط جنين آنها بالاست.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14