(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 تير 1391 - شماره 20243
 

دوش گرفتن بدون آب و صابون
زمين شناسي پزشكي و كاني دارويي
جاي خالي قارچ در سبد غذاي ايراني
حشرات جاسوس!
بوي بد عرق
خانه اي كه 4 دقيقه اي ساخته مي شود
زمان متوقف مي شود!


دوش گرفتن بدون آب و صابون

تنبلي يك جوان آفريقايي در حمام گرفتن، انگيزه اي براي دوست مبتكر او شد كه با اختراع خود نياز به آب و صابون براي دوش گرفتن را از بين ببرد.
به گزارش ايسنا، ابداع «لودويك ماريشين» دانشجوي 22 ساله دانشگاه كيپ تاون آفريقاي جنوبي كه «حمام خشك» (Drybath) نام گرفته در حقيقت يك ژل پاك كننده است كه به پوست ماليده مي شود و كار آب و صابون را انجام مي دهد.
اين ابداع كه جايزه دانشجوي كارآفرين 2011 را براي ماريشين به ارمغان آورده، از كاربردهاي گسترده اي در آفريقا و ديگر بخش هاي جهان در حال توسعه برخوردار است كه بهداشت اوليه محدود بوده و صدها ميليون انسان دسترسي منظم به آب ندارند.
اين محصول با شوينده هاي دست ضدباكتري، متفاوت بوده و بوي سنگين الكل از آن حذف شده و به توليد يك غشاي بي بوي پاك كننده زيست تخريب پذير با حالت مرطوب كنندگي مي پردازد.
اين محصول اكنون توليدشده و به شكل تجاري درآمده است و مشترياني مانند خطوط هوايي براي استفاده از آن در سفرهاي طولاني مدت و ارتش براي كشورها براي سربازان حاضر در ميادين جنگ دارد.
 


زمين شناسي پزشكي و كاني دارويي

سنگ درماني ريشه اي چند هزار ساله دارد و امروزه ردپايي از خود را در علوم پزشكي برجاي گذاشته است.
استفاده از خواص درماني سنگهاي نيمه قيمتي و گوهرها، موضوع جديدي نيست، بلكه هزاران سال قدمت دارد. شواهد كاربرد سنگهاي طبيعي براي درمان بيماريهاي مختلف در قديمي ترين تمدن هاي بشري به چشم مي خورد.
در بدن مراكزي وجود دارد كه به اين مراكز انرژي يا چاكرا مي گويند. بيماري ها در اثر بسته شدن اين مراكز انرژي جديد پديد مي آيند. كاني ها و سنگ هاي باارزش قادرند تا اين گرفتگي ها را از بين ببرند (از لحاظ رواني) و انرژي حياتي را به صورت منظم و باارزش در ما جاري كنند. افرادي كه مديتيشن يا تمركز مي كنند روي اين نقاط آگاهي دارند و انرژي هاي دروني را از اين نقاط بيرون داده و آزاد مي كنند.
طيف هاي رنگي در واقع همان رنگ هاي نوري هفتگانه هستند كه از نور سفيد سرچشمه مي گيرند. رنگهاي نوري به صورت انرژي پايان نا پذير در سطح كره زمين، كيهان و ماورا هميشه در ارتعاش هستند و به درون زمين نيز نفوذ مي كنند و انرژي هاي مثبت و لازم كيهاني را وارد بدن ما كرده و در ما تعادل و توازن لازم را ايجاد مي كنند. در اين زمان است كه بيماريها از ما دور مي شوند.
تقابل احساس و منطق
به عقيده برخي كارشناسان اين كار منطق نمي طلبد، بلكه بايد اشخاص دريچه هاي قلب خود را باز بگذارند و به خود اين فرصت را بدهند تا آن خود برترشان سنگي را كه در يك لحظه، به خصوص به آن احساس نياز مي كنند، انتخاب كنند. تجربه نشان داده كه اين كارشدني است و سنگ شما را انتخاب مي كند. اگر در اين مورد شك داريد يا در مورد چند سنگ ترديد مي كنيد، آنها را در دستان خود قرار دهيد، آن گاه متوجه خواهيد شد كه با گرم شدن يكي از آنها، سنگ نسبت به شما واكنش مناسب نشان داده است.
اين علم ارتباط بين فاكتورهاي زمين شناسي و مشكلات سلامتي انسان و حيوان و همچنين نقش مهم كاني هاي دارويي در پزشكي و داروسازي را بررسي مي كند. يك زمين شناس پزشكي بايد در زمينه هاي زير مهارت كافي داشته باشد تا بتواند وظيفه اش را به نحوعالي انجام دهد.
توانايي شناسايي كانيهاي دارويي و به كارگيري آنها، براي سنتز مواد اوليه دارويي و نيز بررسي تاثير عوامل محيطي روي سلامت انسان و بيماريهايي كه سلامتي را تهديد مي كنند.
براساس اين شواهد، در طول تاريخ از سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي براي مقاصد درماني، محافظت افراد در برابر بلاياي طبيعي و تاثيرات نامطلوب محيطي استفاده مي شده است. قديمي ترين گزارش ها در مورد خواص درماني گوهرها به هزاره 4پيش از ميلاد باز مي گردد. چنين به نظر مي رسد كه كتيبه هاي سومري و متون علوم و دايي مربوط به هند باستان، كهن ترين آثار برجاي مانده از اين دانش قديمي هستند.
در طب سنتي هند وجنوب شرق آسيا نيز دستورات دقيقي در مورد تهيه پودر و خمير با سنگهاي شفابخش وجود دارد. متون و دستورات اين طب تا به امروز حفظ شده و توسط پزشكان آن در سراسر دنيا و به خصوص در آمريكا، اروپا وهند به كار گرفته مي شود.
تاثيرات رواني شگفت آور
بيشترين ارتباط سنگ درماني امروزه با علم پزشكي برقرار شده است. سنگ ها تاثيرات شگفت آوري بر جسم و روان مي گذارند. اگرچه تاثير درازمدت سنگها برانسان و دلايل علمي اين تاثيرات هنوز در هاله اي از ابهام و ترديد است، اما بررسي محققان نروژي در دانشگاه اسلو نتايج زير را به دنبال داشته است:
«كوارتز» كريستال طبيعي و تسكين دهنده سيستم عصبي است. اين سنگ نيروهاي اخلالگر محيط را از بين مي برد و باعث آرامش انسان مي شود. اگر يك كوارتز در اتاقي كه در آن زندگي مي كنيد داشته باشيد انرژي منفي محيط را مي گيرد و به شما آرامش مي دهد.
سنگ «اونيكس» اعتياد را درمان مي كند. كاهنان مصري استفاده از اين سنگ را به معتادان توصيه مي كردند. «اونيكس» از لحاظ رواني باعث هماهنگي روحي انسان مي شود و دلگرمي به زندگي را افزايش مي دهد. اين سنگ با بالا بردن خود باوري و اعتماد به نفس موجب درمان اعتياد مي شود.
براي درمان كساني كه بيماري رواني دارند و دچار افسردگي هستند از سنگ كريستالي زردرنگ «سيترين» استفاده مي شود. اين سنگ ضدافسردگي و نگراني است و عوارض ديابت را از بين مي برد. علاوه بر اينها سوخت و ساز سلولي را هم افزايش مي دهد، بنابراين استفاده از آن براي افراد چاق توصيه مي شود.
سنگ هاي «اوپال» براي بيماري ها و ناتواني هاي چشمي بسيار موثر است و همچنين دارويي تقويتي براي دستگاه هاي توليد مثل به شمار مي رود در دوران بارداري بسيار تاثيربرانگيز است. «اوپال» از خانواده عقيق، سنگي متعلق به كشور استرالياست اين سنگ فشار خون را افزايش مي دهد و افسردگي را از بين مي برد به همين دليل به طلسم خوشبختي معروف است و طرفداران فراواني دارد.
در چين باستان نيز درمانگران از خواص ارتعاشي سنگها آگاه بوده اند. كتاب امپراطور زرد (حدود 500 سال قبل) كه توسط «پي يو» نوشته شده داراي توضيحات فراواني در مورد گوهرها و تأثير آنها بر بدن انسان است. امروزه نيز كشور چين يكي از بزرگترين عرضه كنندگان گوهرها و سنگهاي شفابخش در سراسر دنياست.
ارسطو فيلسوف مشهور يوناني نيز از قدرت ويژه و منحصر به فرد سنگهاي شفابخش صحبت كرده است.
روميان نيز تحت تأثير آموزه هاي يونان و ساير تمدنهاي باستاني، همواره سنگهاي صيقل داده شده را براي رفع بيماري و بدشانسي با خود حمل و در جنگ ها در زره و سپر و شمشير خود پنهان مي كردند.
در قرن دوازدهم ميلادي (اروپاي قرون وسطي) در كتابي معروف به «فيزيكا» به طور مفصل به توضيح خواص درماني سنگهاي نيمه قيمتي پرداخته اند. يكي از اين درمانهاي طبيعي شامل قراردادن سنگهاي خاص بر روي نقاطي از بدن ونوشيدن آب از ظرفي بوده كه سنگهاي شفابخش به مدت يك شبانه روز در آن قرار داده شده باشد.
«چارسلوس»، پرآوازه ترين پزشك اروپا در دوران رونسانس، در مورد ويژگي هاي شفابخش سنگها و مواد معدني و ارتباط اين خواص با ساختمان فيزيكي و فرمول شيميايي آنها به بررسي و مطالعه پرداخته است. او پس از سالها مطالعه و به دنبال كسب تجربيات متعدد، به اين نتيجه رسيده است كه از سنگ هاي ساييده و يا خردشده مي توان نه تنها براي درمان علائم بيماريها، بلكه براي علاج دلايل عميق بيماري هم استفاده كرد.
صدها سال قبل اهل فن از فوائد سنگها و جواهرات مطلع بودند و دريافته بودند كه اين سنگها داراي خواص مغناطيسي و درماني هستند، و حال در عصر حاضر با تكنولوژي پيشرفته اي كه بشر، بدست آورده از نور و اشعه درعلم و صنعت و طب استفاده مي شود.
آيا هيچ از خود پرسيده ايد چرا پادشاهان بر سر خود تاج مي گذاشتند و در آن از تمامي سنگها و جواهرات استفاده مي كردند.
به خاطر اينكه انسانها از صدها سال پيش از خواص و فوائد سنگها و جواهرات آگاه بودند زماني كه همگي سنگها را در مجموعه اي مثل تاج مي گذاشتند، بر اين اعتقاد بودند كه گذشته از قدرت و بركت و مال و مقام، خود را در مقابل هرگونه شر و بيماري بيمه مي كنند.
زمين شناسي پزشكي ثابت كرده است كه برخي انواع بيماري ها به سبب گرفتگي انرژي در بدن ماست كه سنگ ها مي توانند اين نيروها را از بين ببرند و انرژي حيات را با آرامش و به طور منظم در ما جاري كنند. اهميت اين امر آن جايي كه استفاده از انواع سنگ هاي قيمتي در جواهرات و زيورآلات قديمي به منظور اهداف درماني بوده و بعدها جنبه درماني خود را از دست داده و جنبه زيبايي و هنري به خود گرفته اند.
به طور كلي با توجه به روند روبه رشد آلودگي هاي زيست محيطي و نيز پيدايش بيماري هاي جديد، علم پزشكي به سمت داروها و درمان هاي طبيعي روي آورده است تا هرچه بيشتر تأثيرات مواد شيميايي داروهاي تركيبي را كاهش دهد. درمان به وسيله گياهان دارويي و رواج طب سنتي خود نشانه اي از اين روند روبه رشد است. به همين دليل، از ديگر روش هاي مناسب براي درمان هاي طبيعي، استفاده از سنگ ها و كاني هاي مختلف است.
سنگ ها مي توانند با ايجاد حالت هاي متغير در مراقبت هاي پزشكي، مكمل مناسبي در اين نوع درمان ها باشد. اما اينكه جايگزين كاملي براي درمان هاي پزشكي باشد مورد تأييد نيست.
 


جاي خالي قارچ در سبد غذاي ايراني

قارچ هاي خوراكي كه يكي از ارزشمندترين مواد غذايي هستند، از بخشهاي فراموش شده و مغفول مانده سبد غذايي بسياري از ايراني ها محسوب مي شوند و به جايگاه واقعي خود در تغذيه ايراني ها نرسيده اند.
به گزارش مهر، قارچ هاي خوراكي به عنوان يكي از ارزشمندترين مواد غذايي در كل دنيا مطرح هستند و خوردن آنها فوايد قابل توجهي براي سلامتي افراد دارد.
قارچ هاي خوراكي با دارا بودن انواع ويتامين ها و پروتئين قابل هضم و نداشتن كلسترول مضر، در جهان به عنوان يكي از منابع غذايي بسيار مهم به شمار مي روند.
اين قارچ ها يكي از بهترين محصولات كشاورزي هستند كه توانايي تأمين پروتئين مورد نياز بدن انسان و در برخي موارد، قابليت جايگزيني گوشت را دارند كه اين امر بر اهميت اين محصول مي افزايد.
قارچ داراي خواصي از قبيل تقويت سيستم ايمني بدن، جلوگيري از ابتلا به آلزايمر و پيري و تقويت استخوانها است كه همه اين موارد، قارچ هاي خوراكي را به محصولاتي بسيار مفيد براي بدن و سلامتي تبديل كرده اند.
نگاهي به مصرف سرانه اين محصول در جهان و كشورهاي توسعه يافته ومقايسه آن با كشور ما نشان مي دهد كه قارچ هاي خوراكي هنوز نتوانسته اند جاي كافي در سبد غذايي ايراني ها پيدا كنند.
مصرف سرانه قارچ خوراكي در ايران، فاصله زيادي با متوسط مصرف اين محصول در كشورهاي توسعه يافته دارد به اين ترتيب كه مصرف سرانه اين محصولات در كشورهاي توسعه يافته، چندين برابر ايران است.
ناآشنايي با خصوصيات قارچهاي خوراكي در ايران موجب شده تا اين محصول به عنوان يك منبع غذايي اصلي، جايگاه واقعي خود را در سبد مصرف خانواده هاي ايراني نداشته باشد.
اين در حالي است كه در حال حاضر، قيمت قارچ هاي خوراكي در مقايسه با انواع گوشت، چندان بالا نيست اما به رغم اين امر، قارچ خوراكي بخش ناچيزي از سبد غذايي ايراني ها را تشكيل مي دهد.
 


حشرات جاسوس!

راشا تودي با انتشار مقاله اي از طرح وزارت دفاع آمريكا براي ساخت و به كارگيري حشرات جاسوس خبر داد.
به گزارش فارس، نويسنده اين مقاله در اين باره مي نويسد: يك پشه يا يك حشره كوچك روي گوش شما، ديگر تنها آزاردهنده نخواهد بود. بلكه اينها مي توانند يكي از هواپيماهاي بدون سرنشين باشند كه اين بار در دسته هاي بزرگ و به شكل حشرات جاسوس به سمت شما آمده اند.
پرواز حشرات زير ذره بين
محققان در تلاش براي توليد هواپيماهاي بدون سرنشين جاسوس كه ديدن و يافتن آنها مشكل باشد، در حال شبيه سازي و تقليد از طبيعت هستند.
اخير آزمايشگاه «گرسپ» دانشگاه «پنسيلوانياي» آمريكا 20 روبات پرنده بسيار كوچك را به نمايش گذاشت كه قادر به پرواز، و تغيير جهت سريع هستند. اين روبات ها اين توانايي را دارند كه در محيط هايي كه موانعي نيز در آنها وجود دارد، با هم حركت كرده و هدايت شوند.
اين يك گام ديگر در جهت دور شدن از تجهيزات پرنده سنگين و كاملا مجهز و يا روبات هاي انسان نما، و حركت به سمت دست يابي به تجهيزات بسيار كوچك و قابل كنترل از راه دور است. در حالي كه هواپيماهاي بدون سرنشين كنوني قدرت مانور مناسبي نداشته و نمي توانند در ارتفاع پايين حركت كرده و با سرعت مناسب عكس العمل داشته باشند، اين تجهيزات جديد قادرند به دقت فرود آمده و مجدداً به سرعت شروع به پرواز كنند. نظاميان آرزو مي كنند تا بتوانند روزي از اين تجهيزات به عنوان عنصري موثر در تاكتيك هاي جنگي استفاده كنند، و حتي به كمك آنها بتوانند از كشته شدن افراد در سوانح جلوگيري كنند. از اين تجهيزات همچنين مي توان براي دريافت اطلاعات در مورد افراد يا تسليحات موجود در مناطق نظامي و انبارهاي مهمات استفاده كرد.
گزارشي كه در سايت «نتورك ورد» منتشر شده نشان مي دهد كه تحقيقاتي در زمينه مهندسي معكوس با هدف طراحي حشرات ماشيني كه مي توان از آنها براي عمليات شناسايي در جنگ و جست وجوي قربانيان گير افتاده در زير آوار استفاده كرد، در جريان است.
اين دانشمندان به همين جهت درحال بررسي نحوه پرواز حشراتي هستند كه در زمان هاي بسيار دور زندگي مي كرده اند، و نحوه پرواز آن ها در طول بيش از 350 ميليون سال تكامل يافته است.
«ريچارد بامفري» يكي از جانورشناساني است كه در مصاحبه با روزنامه انگليسي ديلي ميل عنوان كرده است كه درحال بررسي نحوه تكامل بال حشرات در طول 350 ميليون سال است.
او در اين باره به ديلي ميل گفت: با يادگيري اين درس ها، يافته هايمان اين امكان مهندسي آيروديناميك نسلي جديد از تجهيزات تجسس را فراهم مي كند، چرا كه اين ها (حشرات ماشيني) نظير حشرات كوچك بوده و مانند آن ها نيز پرواز مي كنند، و كاملا با محيط اطراف خود همخوان مي شوند.
آمريكا به دنبال حشرات جاسوس
مدت هاست كه تجهيزات پرنده ريز يا هواپيماهاي بدون سرنشين مينياتوري توجه وزارت دفاع آمريكا را جلب كرده است.
از سال 2007 و پس از آن كه تظاهركنندگان ضدجنگ در آمريكا عنوان كردند كه اشيايي سنجاقك مانند و هلي كوپترهاي كوچكي را درحال پرواز بالاي سر خود مشاهده كرده اند، آمريكا به داشتن برنامه اي محرمانه براي ساخت حشرات جاسوس متهم شد. هنوز هيچ آژانس دولتي رسما نپذيرفته كه در حال توسعه و ساخت حشرات جاسوس است، اما برخي مقامات و سازمان هاي خصوصي وجود چنين برنامه هايي را تأييد كرده اند.
در سال 2008، نيروي هوايي آمريكا تجهيزات پرنده اي در سايز زنبور را به نمايش گذاشت كه حين پرواز، عكس و فيلمبرداري، و حتي حمله به مظنونين و تروريست ها قابل يافتن و شناسايي نبودند.
در همان سال، آژانس تحقيقات نظامي دولت آمريكا، سمپوزيومي را با موضوع «حشرات، روبات ها، بورگ ها (موجودات شبه)، و تسليحات بيولوژيكي»، برگزار كرد.
همزمان صحبت هايي از طراحي «ارنيتوپرها» كه پرنده هايي براساس طرح هاي «لئوناردو داوينچي» بود، مطرح و عنوان شد كه اين تجهيزات نيز از سال 2015 آماده ايفاي نقش خواهند بود.
آزمايشگاه روبوتيك هوشمند «لاكهيد مارتين» هم از طرح توليد هواپيماهاي جاسوسي با نام «ساماراي» پرده برداشت. اين نسل از تجهيزات جاسوسي كه شكل ظاهري آن ها نظير دانه گياه «افرا» است، اين امكان را به نيروهاي آمريكايي مي دهد كه با پرتاب آن ها و حركت بومرنگي عكس هايي آني از اطراف دريافت كنند.
راشا تودي درنهايت به اين نكته اشاره مي كند كه در اين مسير آمريكا تنها نبوده و فرانسه، هلند و اسرائيل نيز به دنبال دست يابي به چنين تجهيزاتي هستند.
 


بوي بد عرق

حتماً براي شما هم پيش آمده باشد كه صبح زود به حمام برويد، لباس هاي تميز بپوشيد. به دنبال كار و زندگي خود برويد، ولي چند ساعت بعد احساس كنيد لباس هايتان بوي خوبي نمي دهند. فرقي نمي كند در چه فصلي باشيم، تابستان و يا زمستان، در تابستان به علت گرماي هوا و در زمستان به دليل پوشيدن چند لباس روي يكديگر، اين مشكل گاه گاهي به شما سر مي زند.
شايد شما عرق را علت اصلي بوي بد بدن بدانيد، ولي واقعيت اين است كه عرق چيزي جز آب و نمك نيست.
عرق از غدد ترشح كننده آن كه درون پوست هستند توليد مي شود و براي خنك كردن بدن بسيار موثر است. هنگامي كه اين آب به آرامي از روي پوست بدن تبخير مي شود، با گرفتن گرماي بدن، پوست را خنك و مثل يك كولر طبيعي عمل مي كند. ولي آنچه موجب مي شود عرق، بوي بد به وجود بياورد، باكتري هايي هستند كه روي سطح پوست زندگي مي كنند.
اگر عرق مدت طولاني روي سطح پوست باقي بماند، باكتري هايي كه به صورت طبيعي روي پوست وجود دارند، در اثر واكنش هاي شيميايي، بوي بد بدن را به وجود مي آورند.
بسياري از افراد به زيبايي ظاهري و چهره خود توجه زياد و وقت زيادي را صرف پيراستن خود مي كنند ولي يك اصل مهم زيبايي را ناديده مي گيرند و آن تميزي و پاكيزگي است. پاكيزگي حتي پيش از زيبايي مي تواند بر نگرش افراد جامعه نسبت به شما در تعاملات اجتماعي موثر باشد. بوي بد بدن نيز عاملي منفي است كه مي تواند به شما امتياز منفي دهد.
متخصصان اعتقاد دارند احتمال ايجاد بوي بد در بخش هاي ويژه اي از پوست، مثل زير بغل بيشتر است و اين ويژگي به متفاوت بودن غدد عرق در اين نواحي از پوست بستگي دارد. اين غدد پروتئين و چربي توليد مي كنند كه مواد اوليه مناسبي براي تغذيه باكتري هاي روي سطح پوست به شمار مي آيند. اين در حاليست كه عرق نقاط ديگر بدن بيشتر محتوي نمك است و باكتري ها كمتر مي توانند از آن استفاده كنند.
حتماً تجربه كرده ايد كه اگر پاهايتان مدت زيادي درون كفش و جوراب باشند، اين بخش از بدن نيز بوي بد مي گيرد. در اين شرايط قارچ ها و باكتري ها در پاها رشد و نمو كرده و تركيبات بد بو توليد مي كنند.
توجه كنيد براي اينكه از بوي بد بدن درامان بمانيد، بايد به رژيم غذايي تان نيز دقت كنيد.
برخي مواد غذايي مثل سير و پياز و ادويه ها پس از گوارش درون بدن، موادي بد بو توليد مي كنند كه مي تواند از طريق عرق يا ريه ها دفع شوند و بوي بد بدن و دهان را به وجود آورند.
تا مي توانيد حمام كنيد
بهترين راه براي فرار از بوي بد بدن، دوش گرفتن و شست وشوي قسمت هايي از بدن مثل زير بغل و كشاله ران است. فراموش نكنيد دوش گرفتن با آب به تنهايي بي فايده است. چون آب نمي تواند اين فرآورده هاي بد بو را از روي سطح پوست پاك كند.
تنها راه حل، كمك گرفتن از شامپو و صابون است. اين محصولات مي توانند محيط زندگي باكتري هاي روي سطح پوست و درون عرق را مختل و آنها را از روي بدن پاك كنند. متخصصان اعتقاد دارند بهتر است از صابون ها و شامپوهاي بودار استفاده كنيد.
اگر زياد عرق مي كنيد و فعاليت جسماني زيادي در طول روز داريد، بايد بيش از ديگران بدنتان را بشوييد.
فراموش نكنيد غدد عرق در شب هم مانند روز فعال هستند؛ بنابراين ممكن است هنگام شب دوش بگيريد، ولي اگر فعاليت غدد عرق در پوست شما زياد باشد، هنگام صبح باز احساس كنيد لباس هايتان بوي خوبي نمي دهند.
با هر بار حمام لباس هايتان را عوض كنيد
لازم است هر بار كه به حمام مي رويد و بدنتان را مي شوييد، تمام لباس هايتان را عوض و لباس هاي تميز به تن كنيد. بهترين روش اين است كه در پايان روز به حمام برويد و تمام لباس هايتان را براي شست و شو كنار بگذاريد و لباس هاي تميز بپوشيد. در برخي نواحي مثل جنوب ايران كه آب و هوا گرم و شرجي است، شايد مجبور شويد لباس هايتان را روزي چند بار عوض كنيد.
توجه به جنس پارچه لباس هم بسيار مهم است. لباس هاي نخي و كتاني عرق را بهتر به خود جذب مي كنند، در حالي كه لباس هاي نايلوني عرق را از سطح بدنتان كمتر جذب مي كنند و با باقي ماندن اين عرق در سطح پوست، بوي بد بدن از راه مي رسد.
زير پيراهن نخي براي آقايان بسيار موثر است؛ چرا كه عرق را به خود جذب مي كند و اين عرق مي تواند از سطح پارچه هاي نخي بخار شود.
بهداشت پاها را جدي بگيريد
براي اينكه پاهايتان بوي بد نگيرد، پاهايتان را مرتب بشوييد و خشك كنيد.
از پوشيدن كفش هاي بدون منفذ و رو بسته به ويژه در فصل گرما خودداري كنيد. كفش هاي ورزشي غيراستاندارد منافذ لازم براي عبور هوا را از درون كفش ندارند.
جوراب هاي نخي هم عرق پا را به خود جذب و از بوي بد پا پيشگيري مي كنند.


خانه اي كه 4 دقيقه اي ساخته مي شود

ميكروخانه كامپكت(Micro Compact Home) منازل كوچكي هستند كه در مدت زمان چهار دقيقه و 9 ثانيه احداث مي شوند و كليد زمان كوتاه نصب، طراحي سيستم هاي برق، آب و فاضلاب در سازه اوليه است.
به گزارش ايسنا، شركت معماري Horden cherry lee نمونه اوليه ميكروخانه را نخستين بار در سال 2005 ميلادي و با الگوبرداري از چاپخانه هاي سنتي ژاپن طراحي كرد.
درطراحي نسل اوليه اين خانه ها از قاب چوبي استفاده شده بود كه باعث افزايش وزن سازه مي شد، اما قاب نمونه جديد از آلومينيوم سبك وزن ساخته شده است كه وزن خانه مكعبي را به 6/1 تن متريك كاهش داده است.
بر روي سقف سازه نيز پنل هاي خورشيدي فوتولتائيك با تلفيق يك ژنراتور بادي كوچك، انرژي مورد نياز خانه را تأمين مي كند؛ ميزان مصرف انرژي چهار تا پنج كيلووات درساعت است.
ميكروخانه مكعبي در ابعاد 6/2 متر داراي دو تخت خواب، اتاق نشيمن، آشپزخانه، دستشويي، حمام و سيستم تهويه هوا است كه صاحبخانه مي تواند از هشت ميهمان در اين منزل كوچك پذيرايي كند.
شانزدهمين سازه ميكروخانه به تازگي در كنار درياچه ماگيور سوئيس احداث شد.
 


زمان متوقف مي شود!

نظريه جديد محققاني كه در دو دانشگاه اسپانيايي كار مي كنند، باور عمومي حركت سريع زمان را به چالش كشيده و اظهار مي دارد كه زمان به سمت كند شدن و در نهايت توقف خود پيش مي رود.
به گزارش مهر، اغلب مردم مي گويند در حالي كه پا به سن مي گذاريم زمان به سرعت مي گذرد، اما اگر آخرين نظريه علمي دانشمندان صحت داشته باشد برعكس اين مورد صادق است.
تئوري راديكالي كه از سوي برخي دانشمندان مطرح شده اظهار مي دارد كه زمان را مي توان كند كرد و ممكن است در نهايت به نقطه اي برسد كه ديگر متوقف شود.
آخرين نتايج عجيب دانشمندان كه از سوي محققاني كه در دو دانشگاه اسپانيايي كار مي كنند ارائه شده حاكي از اين است كه تاكنون در اشتباه بوديم كه تصور مي كرديم عالم هستي در حال گسترش است.
در حقيقت اين محققان اظهار مي دارند كه زمان در حال آهسته كردن خود است تا در نهايت در ميلياردها سال به طور كلي متوقف شود. اگرچه اين نتايج علمي مي تواند نگران كننده باشد اما آنقدرها هم نگران كننده نيست كه در زمان حاضر براي ما نگراني ايجاد كرده و فكرمان را به خود مشغول كند.
براساس اظهارات دانشمندان از دست رفتن تدريجي زمان به چشم انسان قابل ملاحظه نيست و آنها اظهار مي دارند كه وقتي كه زمان خود را به پايان برساند ديگر ما در اين جهان نيستيم.
پرفسور سنويلا در رابطه با اين مسئله به مجله نيوساينتيست گفت: همه چيز يخ خواهد زد، درست مثل يك تصوير از يك لحظه اما براي هميشه.
دانشمندان پيشتر نور ستاره هاي دور در حال انفجار را اندازه مي گرفتند تا نشان دهند كه جهان به سرعت در حال گسترش است.
اين نظريه پذيرفته شده براساس اين ايده است كه يك نوع از نيروي ضدگرانشي كه از آن با عنوان انرژي تاريك ياد مي شوند كهكشانها را از يكديگر دور مي كند. اين در حالي است كه دانشمنداني كه روي جديدترين نظريه كار مي كنند اظهار داشتند ما بسياري از موضوعات را تاكنون وارونه نگاه كرده ايم.
براساس گزارش خبرگزاري آي ان آي،سنوويلا اظهار داشت كه تفكر كنوني تاكنون اشتباه بوده است.
ممكن است باور كردن اين مسئله دشوار باشد اما يك كيهان شناس در دانشگاه كمبريج اظهار داشت كه اين ايده بي مفهوم نيست: ما اعتقاد داريم كه زمان كه در طول انفجار بزرگ ايجاد شده است از بين هم خواهد رفت، اين يك تاثير معكوس است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14