(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 تير 1391 - شماره 20243
 

آغاز رقابت داوطلبان كنكور براي ورود به دانشگاه
احمدي مقدم خبر داد كاهش 40 درصدي جرايم امنيتي
تجمع مربيان پيش دبستاني در برابر آموزش و پرورش
حكم اعدام براي توليدكنندگان مواد مخدر
حضور 10هزار نيروي پليس راه و 2500 گشت خودرويي در طرح تابستانه
هواشناسي سامانه بارشي جديد وارد كشور مي شود
حوادث كوتاه از كشور
قبل از مهرناوگان اتوبوسراني و مترو افزايش مي يابد
سيل به كجور خسارت زد
خدمات و تسهيلات مترو براي معلولان
انفجار مين منجر به شهادت يك نفر در شوش شد
ورود 4 بالگرد جديد به ناوگان امداد هوايي هلال احمر
امحا و كشف 17تن موادمخدر در كرمان و هرمزگان
زلزله 6/4 ريشتري نهاوند را لرزاند
بحران مالي در رسانه هاي صهيونيستي بالا گرفت
سنت شكني معاون وزير آموزش و پرورش
پرواز مرد جتي در ارتفاع 1300متري
استعفاي سوپروايزر نژادپرست دانشگاه كمبريج


آغاز رقابت داوطلبان كنكور براي ورود به دانشگاه

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به قبولي بيش از 70 درصد شركت كننده در كنكور امسال تاكيد كرد: كنكور سراسري 92-91 كشور از امروز صبح آغاز مي شود.
دكتر ابراهيم خدايي گفت: با توجه به كاهش داوطلبان و افزايش ظرفيت ها و با احتساب اينكه تقريبا احتمال مي رود 10 تا 15 درصد داوطلبان در سر جلسه غايب باشند بيش از 70 درصد مي توانند فقط در آزمون سراسري كه سازمان سنجش برگزار مي شود موفق باشند.
وي تاكيد كرد: علاوه بر اين اگر ظرفيت دانشگاه آزاد، پيام نور و علمي كاربردي را اضافه كنيم ظرفيت آموزش عالي بيشتر از تعداد داوطلباني مي شود كه شركت مي كنند و اين اميدبخشي را به داوطلبان مي دهم تا در ورود به دانشگاه نگران نباشند.
خدايي گفت: آزمون سراسري در 346 شهرستان كشور و 26 حوزه در خارج از كشور 8، 9 و 10 تيرماه برگزار مي شود درب هاي حوزه امتحاني راس ساعت 7 صبح و بعدازظهرها ساعت 30/14 بسته مي شود. فرآيند آزمون صبح ها ساعت 30/7 و بعدازظهرها 30/15 آغاز مي شود اين فرآيند به اين معني است كه فرم نظرخواهي و پاسخ دادن به آن و بازكردن سوالات از پلمب ها و حتي توزيع سوالات نيم ساعت طول مي كشد و ساعت 8 صبح پاسخ دهي به سوالات آغاز مي گردد.
مشاور عالي سازمان سنجش گفت: آزمون سراسري 91 نسبت به سال 90 از لحاظ مواد امتحاني و ضوابط و قوانين هيچ تغييري نكرده و تنها تفاوت در انتخاب حوزه هاي با كيفيت سازمان سنجش است و سعي كرديم حوزه هايي انتخاب كنيم كه از لحاظ اجرايي كيفيت بالايي داشته باشد به ويژه دانش آموزان را در محيطي قرار دهيم كه دانشگاهي باشد.
خدايي درخصوص اعلام نتايج اوليه گفت: نتايج اوليه تا 15 مرداد اعلام مي شود و سوالات امتحاني 2 ساعت پس از پايان آزمون در سايت سازمان سنجش قرار داده مي شود كليد سوالات نيز يكشنبه 11 تير در ساعت 15 در سايت قرارداده مي شود. وي افزود: انتخاب رشته از 17 مرداد آغاز و تا 23 مرداد صورت مي گيرد نتيجه نهايي هم بين 15 تا 17 شهريور اعلام مي شود.
تسهيلات
براي كنكوري هاي معلول
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور هم با اشاره به ارائه تسهيلات به داوطلبان معلول در كنكور 91 از تعيين حوزه جداگانه براي كنكوري هاي معلول خبر داد.
وي با اشاره به حضور يك هزار و 876 داوطلب معلول در كنكور امسال، گفت: از اين تعداد 226 داوطلب نابيناي مطلق، 388 داوطلب كم بينا، 94 داوطلب ناشنواي مطلق، 229 داوطلب كم شنوا و 939 داوطلب معلول جسمي حركتي هستند.
توكلي افزود: همچنين از كليه داوطلبان معلول 254نفر در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، 519 نفر در گروه آزمايشي علوم تجربي، 899 داوطلب در گروه آزمايشي علوم انساني، 82 داوطلب در گروه آزمايشي هنر و 122 داوطلب در گروه آزمايشي زبان شركت كرده اند.
وي با بيان اينكه مدت زمان پاسخگويي به سوالات آزمون سراسري براي اين دسته از داوطلبان نسبت به سايرين به علت زماني كه صرف آوردن اوراق امتحاني و خواندن سوال توسط منشي با توجه به نقيصه استنباط پاسخگويي به سوالات، كندتر مي شود، تصريح كرد: براين اساس مدت زمان پاسخگويي به سوالات رياضيات، فيزيك، مكانيك و شيمي 1/5 برابر زمان لازم هر آزمون و زمان پاسخگويي به ساير سوالات 1/3 برابر لازم هر آزموني است.
توكلي به نحوه گزينش داوطلبان معلول اشاره كرد و گفت: گزينش نهايي داوطلبان معلول در سهميه منطقه اي، به اينگونه است كه چنانچه فرد سهميه «يك» باشند به عنوان داوطلب سهميه «دو» و اگر سهميه دو باشند به عنوان داوطلب سهميه «سه»، گزينش مي شود.
نيروهاي انتظامي
مسئول تامين امنيت كنكور
معاون سازمان سنجش آموزش كشور با تاكيد بر برقراري امنيت در كنكور 91، گفت: تامين امنيت محوطه حوزه هاي امتحاني، پروسه ارسال و توزيع سوالات برعهده نيروي انتظامي است.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اينكه نيروهاي حراستي و حفاظتي حوزه هاي امتحاني مسئوليت مستقيم امنيت آزمون را برعهده دارند، خاطرنشان كرد: نيروهاي اطلاعاتي نيز به صورت محسوس و نامحسوس در حفظ امنيت آزمون همكاري دارند.
مصاديق تخلف در كنكور و نحوه برخورد با متخلفان كنكوري
وي با اشاره به نحوه برخورد با هرگونه تخلف در كنكور 91، گفت: براي داوطلبان براساس تخلفي كه انجام دهند حكم صادر مي شود.
وي با بيان اينكه ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي نظمي در برگزاري آزمون شود يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه دار تخلف محسوب مي شود، تاكيد كرد: ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون، تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سوال براي تخلف در آزمون و ثبت نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي از جمله موارد تخلف است.
مراحل و نحوه برخورد با تخلفات كنكوري
وي با اشاره به صدور حكم به مجازات ها، گفت: براساس تخلفي كه توسط داوطلب انجام شده است مجازات هاي متفاوتي در نظر گرفته شده است.
كنكوري ها با كارت آزمون
وارد طرح شوند
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ هم از ارائه تسهيلات ويژه براي كنكوري ها طي روزهاي پنجشنبه تا شنبه خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به برگزاري كنكور سراسري طي روزهاي پنجشنبه تا شنبه افزود: برابر تدابير اتخاذ شده كنكوري ها مي توانند در اين مدت با ارائه كارت آزمون وارد محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد شوند و تردد آنها در اين خصوص مشكلي ندارد.
وي با اشاره به اينكه در اطراف محل هاي برگزاري كنكور نيز طي سه روز آينده تدابير ترافيكي ويژه اتخاذ مي شود افزود: بر اين اساس با هماهنگي صورت گرفته با مناطق راهنمايي و رانندگي، ماموران پليس راهور در اطراف محل هاي برگزاري آزمون مستقر شده و ضمن روانسازي ترافيك در راستاي طرح برخورد با تخلفات 8 گانه، از توقف هاي دوبله نيز جلوگيري مي كنند.
رئيس پليس راهور تهران در عين حال از خانواده كنكوري ها نيز خواست ضمن رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از توقف هاي غيرمجاز و دوبله در اطراف محل هاي برگزاري آزمون به طور جدي خودداري كرده و با ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ همكاري لازم را داشته باشند تا مشكلي در اين خصوص نداشته باشيم.
 


احمدي مقدم خبر داد كاهش 40 درصدي جرايم امنيتي

فرمانده نيروي انتظامي از كاهش حدود 40 درصدي جرايم امنيتي در كشور خبر داد و گفت: مجازات مالخران و سارقان بايد شدت يابد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در همايش سراسري معاونان عمليات سراسر كشور با بيان اينكه عملكرد پليس در سال 90 و همچنين سه ماهه نخست سال جاري نشان مي دهد كه تلاش و زحمات مأموران پليس در كاهش جرايم به بار نشسته است گفت: معاونت عمليات نقش ويژه اي در هم افزايي بخش هاي مختلف ناجا دارند.
وي افزود: در سال 09 با وجود تمامي فشارها و تهديدات بين المللي، مواد مخدر، قاچاق سوخت، سلاح، تهديدات فضاي مجازي، حضور فعال و گسترده كانال هاي ماهواره اي و سايت هاي اينترنتي كه در راستاي حذف اخلاق و جاسوس پروري فعاليت مي كردند، شاهد آن بوديم كه سال 90 درخشان ترين سال در امنيت شناخته شد.
فرمانده ناجا افزود: در سال گذشته امن ترين انتخابات را در طول 32 سال گذشته شاهد بوديم و دعواهاي مختلفي نيز كه در آستانه انتخابات برگزار شد، ناشي از فرهنگ بومي و محلي بود و نشأت گرفته از نگاه سياسي و امنيتي نبود.
وي با بيان اينكه در سه ماهه نخست سال جاري تمامي جرايم به غير از سرقت خودرو و لوازم داخل آن كاهش يافته است گفت: سرقت خودرو، لوازم خودرو و موتور يك سوم كل سرقت هاي كشور را تشكيل مي دهند.
فرمانده ناجا افزود: با مهار اين سه نوع سرقت، حدود 40 درصد از سرقت هاي كشور كاهش مي يابد.
احمدي مقدم با بيان اينكه مهار سرقت خودرو يكي از اولويت هاي پليس در سال جاري است گفت: پليس بايد در مهار اين امر اقدامات پيشگيرانه جدي تر و با استفاده از ظرفيت هاي قوه قضائيه برخورد جدي تري در حوزه سرقت داشته باشد.
كاهش حدود 40 درصدي جرايم امنيتي
فرمانده ناجا با اعلام خبر كاهش جرايم جنايي و امنيتي در كشور گفت: اين روند بسيار خوبي است كه از سال گذشته آغاز شده و اميدواريم پليس بتواند در اين خط مستقيم به شدت حركت كند.
وي با بيان اينكه كاهش حدود 40 درصدي را در جرايم امنيتي همچون گروگانگيري، راه بندي، سرقت مسلحانه، اقدامات ضد انقلابي و تروريستي را شاهد هستيم گفت: بخشي از اين موفقيت نشأت گرفته از قاطعيت دستگاه قضا در مجازات سريع مجرمان است.
احمدي مقدم در تشريح سخنان خود افزود: در گذشته خراسان رضوي اصلي ترين دروازه ورود هروئين به كشور بود اما با اقدامات مؤثر و تشديد برخورد با قاچاقچيان اين پايگاه قاچاقچيان از بين رفت به گونه اي كه در حال حاضر قاچاقچيان مي ترسند كه در اين استان فعاليت كنند.


تجمع مربيان پيش دبستاني در برابر آموزش و پرورش

جمعي از مربيان پيش دبستاني با سابقه شهرستاني صبح ديروز در اعتراض به وضعيت موجود خود در برابر وزارتخانه آموزش و پرورش و مجلس تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين مربيان كه بين 3 تا 15 سال سابقه كار داشتند، از شهرستان هاي مختلف كرج و اصفهان به تهران آمده بودند تا اعتراض خود را به گوش وزير آموزش و پرورش برسانند.
يكي از مربيان پيش دبستاني كه به مدت 15سال در دبستان هاي دولتي تدريس كرده درباره مشكلش گفت: ما مربيان شركتي با حقوق اندكي كه دريافت مي كنيم تنها در زمان هايي كه مشغول تدريس هستيم بيمه ايم و در ايام تابستان و تعطيلات حق بيمه ما پرداخت نمي شود.
وي افزود: زماني كه وارد اين كار شديم به ما گفته شد اگر مدرك ليسانس بگيريد در آموزش و پرورش استخدام خواهيد شد ولي متاسفانه به ما حتي اجازه شركت در آزمون داده نشد. اين مربي پيش دبستاني ادامه داد: امروز وقتي با يكي از معاونان وزير آموزش و پرورش صحبت مي كرديم، وي خيلي صريح به ما گفت كه وزارتخانه هيچ تعهدي نسبت به شما ندارد و كاري براي شما انجام نخواهد شد.
يكي ديگر از مربيان كه به مدت 10 سال مربي پيش دبستاني يكي از مراكز غيرانتفاعي كرج بوده است نيز گفت: در طي اين سال ها ما كودكان اين آب و خاك را آموزش مي داديم و علي رغم تأخيرهايي كه در پرداخت حقوقمان با آن مواجه بوديم تنها اميدمان به داشتن شغل و استخدام در آموزش و پرورش بود.
وي ادامه داد: ما جوانيمان را در اين راه گذاشته ايم و انصاف نيست كه به اين سادگي كنار گذاشته شويم.
 


حكم اعدام براي توليدكنندگان مواد مخدر

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعدام حكم قطعي افرادي است كه اقدام به توليد مواد مخدر شيشه لابراتوار مي كنند، به طوري كه تاكنون 20 الي 30 نفر اعدام شده اند.
طه طاهري قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره برخورد با توليدكنندگان مواد صنعتي در كشور اظهار داشت: براساس قانون جديد مبارزه با مواد مخدر سال گذشته تعداد پرونده درباره توليدكنندگان و دانه درشت هاي شيشه تشكيل شده و به زودي احكام آن ها صادر مي شود.
وي با بيان اينكه اعدام حكم قطعي افرادي است كه اقدام به توليد مخدر شيشه لابراتوار مي كنند به برنا گفت: در سال جاري به شدت با توليدكنندگان مواد مخدر از جمله شيشه و پيش سازها برخورد خواهد شد.
طاهري با بيان اين مطلب كه سال گذشته 50 هزار توزيع كننده شيشه دستگير شده اند، ادامه داد: تاكنون 20 الي 30 نفر اعدام شده اند، به طوري كه مي توان گفت پرونده هاي مواد مخدر شيشه در قوه قضائيه در اولويت قرار دارد.
وي در خاتمه با اشاره به اين مطلب كه در بحث برخورد با توليدكنندگان مواد مخدر وزارت اطلاعات نيز وارد عمل شده است، تصريح كرد: دستگاه هاي امنيتي در اين راستا متمركز شده است و طي نخستين گزارشات مربوط به كشف توليد لابراتوار بلافاصله برخوردهاي لازم صورت خواهد گرفت.


حضور 10هزار نيروي پليس راه و 2500 گشت خودرويي در طرح تابستانه

معاون عمليات ترافيكي پليس راه از بكارگيري 10 هزار نيروي پليس راه و 2500 گشت خودرويي در طرح تابستانه امسال خبر داد.
سرهنگ صمد اسفندياري گفت: از آنجايي كه حجم سفر در تابستان به شدت افزايش مي يابد لذا براي ايجاد سهولت در تردد و جلوگيري از قانون شكني از سوي متخلفان بيش از 10هزار نفر از نيروهاي پليس راه، 2500 خودرو و 250 گشت نامحسوس در جاده هاي كشور مستقر شده اند.
وي به حضور بازرسان نامحسوس در اتوبوس هاي شبكه حمل و نقل عمومي برون شهري نيز اشاره كرد و اذعان داشت: در صورتي كه ماموران ما تشخيص بدهند كه نحوه رانندگي در سرنوشت مسافران تاثير منفي دارد در اولين ايستگاه خودرو متوقف و با راننده خاطي برخورد جدي خواهد شد.
معاون عمليات ترافيكي پليس راه اظهار داشت: در هفته آينده با سرعت غيرمجاز و استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي به شدت برخورد خواهد شد.
 


هواشناسي سامانه بارشي جديد وارد كشور مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود يك سامانه جديد بارشي از غرب كشور خبر داد.
غلامرضا اميدوار شهري گفت: براساس نقشه هاي پيش يابي يك سامانه بارشي در روز پنجشنبه به شمال غرب كشور نزديك مي شود و در استان هاي واقع در شمالغرب و سپس در روزهاي آغازين هفته آينده علاوه بر مناطق فوق در استان هاي واقع در نوار شمالي فعال مي شود.
وي اظهار داشت: بر اين اساس از عصر پنجشنبه در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل و زنجان رگبار و بارش باران گاهي همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شديد پيش بيني مي شود.
همچنين جمعه در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان، كردستان، قزوين و گيلان و به تدريج در مناطق استان هاي تهران، شمال سمنان، مازندران و گلستان آسمان ابري همراه با رگبار، وزش باد، و برخي نقاط همراه با تگرگ و رعد و برق همراه است.
اين شرايط به تناوب در روزهاي شنبه و يكشنبه ادامه خواهد داشت و دماي هوا در روزهاي جمعه در شمالغرب كشور و در نوار شمالي به طور محسوسي كاهش پيدا مي كند.
همچنين بارش باران در عصر پنجشنبه در شمال استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و در غرب و شرق استان اردبيل و غرب گيلان از شدت بيشتري برخوردار خواهد شد. گفتني است در اين روزها درياي خزر مواج خواهد بود.


حوادث كوتاه از كشور

مرگ در اثر برق گرفتگي
هويزه- خبرنگار كيهان: جوان 25 ساله بستاني درحين انجام كار جوشكاري دچار برق گرفتگي شد و جان سپرد.
اين جوان كه از اهالي شهر بستان است مشغول كار جوشكاري بود كه بر اثر بي احتياطي و غفلت هنگام انجام كار دچار برق گرفتگي شد و جان خود را از دست داد.
دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر
كيش- خبرنگار كيهان: 2 قاچاقچي موادمخدر كه قصد داشتند مقاديري مواد را به روش بلعيدن در معده از طريق مسير دريايي وارد جزيره كيش كنند دستگير شدند. در بازرسي از دستگيرشدگان بيش از 250 گرم كراك كه در معده آنها جاسازي شده بود كشف شد. همچنين 3 نفر از اتباع كشور فيليپين نيز كه اقدام به تهيه و فروش ماده مخدر شيشه مي كردند در اين جزيره دستگير شدند و از آنان مقداري شيشه به دست آمد.
پلمب واحد صنفي متخلف
¤ چهار واحد رستوران و كافي شاپ متخلف در كيش پلمب شدند. اين واحدها به دليل رعايت نكردن قوانين و مقررات اماكن عمومي و شئونات اسلامي پلمب شدند.
مرگ ورزشكار خرم دره اي
خرم دره- خبرنگار كيهان: رحيم نوري پور فرماندار خرم دره گفت: مجيد بالو ورزشكار و مدال آور خرم دره اي بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون با وي جان خود را از دست داد.


قبل از مهرناوگان اتوبوسراني و مترو افزايش مي يابد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تا پيش از مهر ضمن افزايش ناوگان اتوبوسراني، واگن هاي جديد مترو وارد خطوط خواهند شد.
سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اين مطلب اظهار كرد: همچنين تا پيش از مهر ماه فاز نخست خط 5 اتوبوس هاي تندرو به بهره برداري رسمي مي رسد و خط 4 مترو تهران نيز تكميل و ايستگاه هاي جديد آن افتتاح خواهد شد.
وي تصريح كرد: با توجه به پيش رو بودن ماه مبارك رمضان، دستورالعمل هاي لازم جهت خدمات رساني مناسب به شهروندان ابلاغ شده است تا به ويژه در ساعات اوج ترافيك عصرگاهي، ناوگان حمل و نقل عمومي بتواند با تمام ظرفيت و توان به مردم خدمات رساني كند.
تشكري ادامه داد: همچنين در طي ماه رمضان با توجه به خلوت بودن خيابان ها در طي روز، اقدامات لازم جهت آماده سازي معابر و ناوگان حمل و نقل عمومي براي استقبال از سفرهاي مهر ماه صورت خواهد گرفت.
معاون شهردار تهران با تأكيد بر اينكه به زودي ستاد استقبال از مهر ماه در راستاي آماده سازي ناوگان و مديريت بهتر و دقيق تر بر وضعيت ترافيك شهر تشكيل خواهد شد گفت: ايمن سازي معابر، شناسايي نقاط بحراني ترافيك، افزايش بهره وري ناوگان و استفاده از سيستم هاي هوشمند اعمال مقررات ترافيكي از جمله اقداماتي است كه در دستور كار قرار گرفته تا بتوانيم با آمادگي كامل به استقبال از سفرهاي مهرماه برويم.
وي در ادامه گفت: تا پيش از مهر ماه سري جديدي از اتوبوس هاي دوكابين وارد ناوگان خواهد شد و همچنين ضمن بهره برداري از ايستگاه هاي جديد مترو، تعداد زيادي واگن جديد فعاليت خود را آغاز مي كنند.
 


سيل به كجور خسارت زد

بر اثر سيل عصر سه شنبه، بيش از يك كيلومتر راه كجور دچار خسارت شد.
فرماندار نوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر سيل عصر سه شنبه در محور مواصلاتي روستاي نيچكوه به كندلوس بيش از يك كيلومتر راه دسترسي دچار انسداد شد كه با تلاش راهداران و اكيپ هاي امدادي اين مسير بطور موقت بازگشايي شده است.
محمدعلي قمي اويلي با بيان حضور به موقع گروه هاي كمك رسان و اعضاي ستاد بحران شهرستان و بخشداري كجور در محل وقوع سيلاب افزود: تاكنون پنج واحد مسكوني و سه واحد دامداري دچار خسارت شديد آبگرفتگي شده است.
وي افزود: هرچند بخشي از ديواره سيل گير در روستاي نيچكوه مورد تخريب قرار گرفته اما سيلاب كجور خسارت جاني نداشته است.


خدمات و تسهيلات مترو براي معلولان

شركت مترو تسهيلاتي را در قالب ايجاد هندريل، گيت ويلچري، علائم راهنماي نابينايان، رمپ، آسانسور، پله هاي برقي و مسير برجسته ويژه نابينايان براي تردد معلولان در ايستگاه ها فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري مترو تهران و حومه، خط 4 مترو تهران به بيشترين امكانات مورد نياز تردد معلولان، جانبازان و سالخوردگان مجهز شده است به طوري كه در همه 12 ايستگاه اين خط از ايستگاه شهيد كلاهدوز تا ايستگاه ميدان آزادي و بالعكس، هندريل در دسترسي و ورودي هاي ايستگاه ها و گيت ويلچري نصب و راه اندازي شده است.
همچنين در ايستگاه شهيد كلاهدوز و ميدان شهدا براي نابينايان، علائم راهنما نصب شده و در ديگر ايستگاههاي خط 4 نيز اين خدمات اجرا خواهد شد. در ايستگاههاي پرتردد اين خط همچون شهيد كلاهدوز، نبرد، ميدان شهدا، فردوسي، وليعصر(عج)، ميدان انقلاب اسلامي، توحيد و ميدان آزادي تمامي پله هاي برقي راه اندازي و مورد استفاده مسافران قرار گرفته و در ديگر ايستگاهها تعدادي از پله هاي برقي راه اندازي شده و مابقي نيز در حال تكميل است.
در خطوط 2 و 5 شركت بهره برداري مترو تهران و حومه نيز خدمات مناسبي براي تسهيل تردد معلولان حركتي، جانبازان و سالخوردگان در مبادي ورودي و خروجي ايستگاهها ارائه شده است.
بنابر اين گزارش تمامي ايستگاههاي خط 2 مترو از ايستگاه طرشت تا ايستگاه فرهنگسرا و بالعكس، در همه ايستگاهها پله هاي برقي، گيت ويلچري و هندريل (اكثر ايستگاهها) نصب و مورد استفاده مسافران قرار مي گيرد.
در ايستگاههاي طرشت، دانشگاه شريف، امام خميني(ره)، گلبرگ و شهيد باقري آسانسور براي ورود و خروج نصب و در حال حاضر مورد استفاده قرار مي گيرد و در ديگر ايستگاههاي اين خط نيز اين امكانات نصب و راه اندازي خواهد شد.
 


انفجار مين منجر به شهادت يك نفر در شوش شد

هويزه-خبرنگاركيهان:
بر اثر انفجار مين در منطقه دوبرج شوش يك نفر به شهادت رسيد.
اصغر پيرزاده مسئول پاك سازي مناطق جنگي از ميدان مين در حين كار، بر اثر انفجار مين در منطقه دو برج از توابع شهرستان شوش به شهادت رسيد.
با اتمام جنگ تحميلي مسئوليت پاك سازي اغلب مناطق جنوب كه آلوده به موادمنفجره و مين هاي عمل نكرده است به شركت هاي پيمانكاري محول شده است كه گاها در حين پاكسازي توسط نيروها و با توجه به پوسيده بودن اين مواد مدفون زير خاك حوادثي اتفاق افتاده و منجر به شهادت رسيدن بعضا دامداران و كشاورزان و نيروهاي خنثي كننده مي شود.
از ابتداي سال جاري تاكنون سه حادثه انفجار مين در شمال بستان به وقوع پيوسته كه در جريان اين انفجارات سه نفر كشته و دو نفر مجروح شدند و يك راس گاوميش نيز تلف شد. اين امر موجبات نگراني مردم بويژه دامداران شده است.


ورود 4 بالگرد جديد به ناوگان امداد هوايي هلال احمر

رئيس جمعيت هلال احمر از ورود 4 بالگرد جديد امدادي به ناوگان امداد هوايي هلال احمر براي پوشش ارائه خدمات امداد و نجات در سراسر كشور تا يك ماه آينده خبر داد.
ابوالحسن فقيه با اشاره به نياز بالگردهاي امداد براي انجام عمليات هاي امداد و نجات در حوادث كشور اظهار داشت: در اين زمينه 4 بالگرد امدادي جديد خريداري و تا يك ماه آينده به ناوگان امدادهوايي جمعيت هلال احمر افزوده مي شود.
وي افزود: اين بالگردهاي امدادي ساخت سال 2012 است و داراي ظرفيت حمل 4 تن تجهيزات و همچنين توانايي انتقال امدادگران و مجروحان را دارد.
فقيه ادامه داد: جمعيت هلال احمر اكنون 11 پايگاه امداد هوايي در سراسر كشور دارد و با اضافه شدن اين 4 بالگرد امدادي به خصوص در شرايط تحريم بسيار مي توانند در روند امداد و نجات در حوادث سراسر كشور كمك كند.
رئيس جمعيت هلال احمر خاطرنشان كرد: در اين زمينه در تلاشيم تا بتوانيم با همكاري صنايع هوايي وزارت دفاع براي ساخت بالگرد وارد مذاكره شويم تا بالگردهاي امداد هوايي در داخل كشور ساخته شود.


امحا و كشف 17تن موادمخدر در كرمان و هرمزگان

12تن انواع موادمخدر در شهرستان زرند واقع در استان كرمان امحا شد و اين درحالي است كه بيش از 5تن مواد مخدر ديگر در هرمزگان كشف شد.
به گزارش ايرنا، 12تن انواع موادمخدر در مراسمي همزمان با روز جهاني مبارزه با موادمخدر در شهرستان زرند واقع در استان كرمان امحا شد، سرتيپ حسين چناريان فرمانده انتظامي استان كرمان در اين مراسم گفت: سال گذشته بيش از 57هزار كيلوگرم انواع موادمخدر در استان كرمان كشف شد كه بخشي از اين موادمخدر مانند شيشه، كراك، هروئين و مرفين كه صنعتي و قابل استحصال نيستند در شهرستان زرند امحا شد.
اين درحالي است كه رئيس پليس مبارزه با موادمخدر هرمزگان از كشف بيش از 5هزار و 47كيلوگرم موادمخدر طي هفته گذشته در اين استان خبر داد.سرهنگ سيداحمد خدايي موادمخدر مكشوفه را شامل 4 تن و 119كيلو و 599گرم ترياك، 884كيلو و 352گرم حشيش، 30كيلو و 574گرم هروئين و كراك، 11كيلو و 428گرم شيشه و يك كيلو و 832گرم ساير موادمخدر و 6هزار و 114عدد قرص روان گردان اعلام كرد.
وي تصريح كرد: در اين رابطه 17باند قاچاق موادمخدر متلاشي، 362نفر قاچاقچي دستگير، 81دستگاه خودرو توقيف و 13قبضه سلاح غيرمجاز كشف و ضبط شد.
خدايي يادآور شد: با بسته و محدود شدن مرزهاي خاكي و خشكي، شاهد سوق پيدا كردن قاچاقچيان براي استفاده از آب ها و ساحل براي وارد كردن مواد هستيم كه در اين بخش نيز كشفيات قابل توجه است.


زلزله 6/4 ريشتري نهاوند را لرزاند

روز چهارشنبه زمين لرزه اي به بزرگي 6/4 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) شهرستان نهاوند در استان همدان را لرزاند.
به گزارش ايرنا از مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 06و55 دقيقه و 37 ثانيه روز چهارشنبه رخ داده است.
شبكه هاي لرزه نگاري اين مركز، موقعيت جغرافيايي زمين لرزه را در عرض شمالي 18/34 درجه و طول شرقي 44/48 درجه ثبت كرده اند.گزارشي از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه نرسيده است.


بحران مالي در رسانه هاي صهيونيستي بالا گرفت

رسانه هاي رژيم صهيونيستي به تازگي صدها كارمند خود را به دليل بحران مالي از كار بركنار كرده اند تا به اين ترتيب مانع از تعطيلي كامل اين رسانه ها شوند.
موجي از بركناري غيرمنتظره گزارشگران، تحليلگران و اعضاي تحريريه در رسانه هاي اسرائيل آغاز شده كه نگراني هاي عميقي را در ميان كاركنان اين رسانه ها نسبت به آينده بوجود آورده است.به عنوان مثال مديريت روزنامه معاريو نامه هاي اخراج را به دهها كارمند خود ارسال كرده كه اين نامه ها شامل روزنامه نگاران معروفي چون «كاشالوم يروشلكي» و «نديب ايال» مي شود.
اين تصميم در پي مصوبه هيات مديره روزنامه معاريو مبني بر كاهش هزينه ها صورت گرفته و در پي آن ضميمه معروف اين روزنامه به نام عسكيم به دليل بركناري تحريريه آن از اين پس منتشر نخواهد شد. روزنامه معاريو نيز كه متعلق به شركت EDP به رياست نوهي وانكلز مي باشد و پيش از اين روزانه در 18صفحه منتشر مي شد به دليل بحران مالي از اين پس در 12صفحه منتشر خواهد شد.كاهش بودجه و بحران منابع مالي كنوني در روزنامه معاريو بي سابقه بوده تا جايي كه مسئولان اين روزنامه گفته اند هيچ راه فراري نيست و بايد به آن تن داد.به گزارش خبرگزاري قدس، پيش از اين اخباري مبني بر بروز بحران مالي در كانال 10تلويزيون اسرائيل منتشر شده بود. روزنامه يديعوت آحارونوت نيز در خبري نوشت: تلاش هاي زيادي براي نجات اين شبكه از سوي دولت صورت گرفته اما اين تلاش ها ناكام مانده است.تصميماتي براي كاهش هزينه هاي اين شبكه تلويزيوني توسط مديران آن اتخاذ شده و در پي آن دهها نفر از كاركنان كانال 10تلويزيون اسرائيل از كار بركنار شدند.يديعوت آحارونوت نوشت: ساير روزنامه هاي اسرائيلي وضعيتي بهتر از اين دو رسانه معروف اسرائيلي ندارند و بيشتر اين روزنامه ها با بحران مالي روبرو هستند.
 


سنت شكني معاون وزير آموزش و پرورش

به گزارش خبر آنلاين، فوريه سال 2009 ميلادي بود كه خاندان سعود با سنت شكني بي سابقه اي در مسائل سياست داخلي به راس اخبار منطقه اي تبديل شدند. ملك عبدالله پادشاه عربستان براي نخستين بار در قالب اصلاحاتي كه وعده داده بود خانم نورا الفيض، را به سمت معاونت وزير آموزش و پرورش در امور زنان منصوب كرد.
مساله اي كه از سوي رسانه هاي عربي و غربي به امكان اصلاحات بيشتر در عربستان و لغو محدوديت ها عليه زنان تعبير شد. اكنون از اين انتصاب سه سال گذشته است و نه تنها زنان در عربستان سعودي حق بيشتري نيافته اند بلكه مساله حجاب و نوع پوشش خانم الفيض نيز تبديل به مساله اي جنجالي شده است. نورا الفيض به ادعاي خود به رسم زنان سعودي برقع بر صورت گذاشته و جز چشم هاي خود را به نامحرم نشان نمي دهد اما در محافل خارج از خاك عربستان روسري بر سر داشته و صورتش را نمي پوشاند. نخستين بار روزنامه سعودي الوطن عكس چهره نوره را در حالي كه روسري بر سر داشته و از برقع خبري نبود منتشر كرد. الفيض بلافاصله به اين حركت واكنش نشان داده و تاكيد كرد كه در تمامي محافل برقع بر صورت دارد و از اين روزنامه شكايت كرد.
اين داستان تا بدانجا بالا گرفت كه تايم آمريكا نيز هنگامي كه الفيض را در ليست صد زن برتر دنيا قرار داد به جاي عكس او طرح زني را كه برقع بر صورت دارد قرار داد تا مراتب نارضايتي وي را فراهم نكرده باشد.
اندكي بعد عكس جديدي از خانم معاون بر صفحه توئيتر قرار گرفت كه او را در حالي كه روسري سفيد بر سر داشت در مراسمي در خاك آمريكا و دوشادوش سفير رياض در واشنگتن نشان مي داد. در اين عكس برخلاف ادعاي الفيض او برقع بر صورت نداشت. همزمان فيلمي از او نيز بر روي يوتيوب قرار گرفت كه او را در حالي كه سر تا سر مشكي پوشيده و برقع دارد در عربستان نشان داد.شليك نهايي به ادعاي الفيض اما زماني بود كه عكسي از او در حال دست دادن با معاون وزير امور خارجه انگليس منتشر شد.


پرواز مرد جتي در ارتفاع 1300متري

مرد جتي بار ديگر توانست با جت خود در آسمان پرواز كند اما اين بار براي نخستين بار در كنار يك هواپيماي مسافرتي با سرعتي بيش از 200 كيلومتر در ساعت و در ارتفاع 1300متري زمين پرواز كرد.
به گزارش مهر، يوز راسي مرد جتي اهل سوئيس مسافران يك هواپيما را با پرواز هفت دقيقه اي خود با سرعت 205كيلومتر شگفت زده كرد، پروازي كه با بالهاي مجهز به جت وي انجام شد.
اگرچه مرد جتي چهره چندان جديدي نيست و پيش از اين پروازهاي موفقيت آميزي داشته است، اما اين اولين باري بود كه وي توانست در كنار يك هواپيماي مسافري پرواز كند.
وي در آخرين اقدام خود ابتدا توسط يك هلي كوپتر در ارتفاع 1800متري به سمت زمين رها شد. اين فرمانده بازنشسته خطوط هوايي بين المللي سوئيس خود را به واسطه بالهاي جتي در هوا ثابت نگاه داشت و به نوعي از اين بالهاي جتي استفاده كرد كه گويي بخشي از بدن وي هستند.پس از آن وي ارتفاع خود را كم كرد و نزديك هواپيما قرار گرفت. وقتي كه سوخت وي تمام شد به سادگي چتر خود را باز كرد و در فرودگاه بوش به زمين نشست.راسي در ابتدا خلبان ارتش بود اما بعدها به عنوان فرمانده پرواز در پروازهاي تجاري مشغول كار شد. وي در وب سايت شخصي خود نوشته است كه همواره تمام وقت آزاد خود را به پرواز و تجربه پرواز به تمام اشكال مختلف معطوف كرده و بالهايي را ساخت كه داراي چهار موتور جتي است.


استعفاي سوپروايزر نژادپرست دانشگاه كمبريج

سوپروايزر دانشگاه كمبريج به اتهام داشتن عقايد نژادپرستي و ضداخلاقي به شدت مورد انتقاد واقع شده و مجبور به استعفا شد.
مارتين سوول كه از هفت ماه قبل در دانشگاه كمبريج انگليس به عنوان سوپروايزر مشغول به فعاليت بوده است، در وب سايت خود تصاوير مربوط به نازي ها و مقالات و مطالب نژادپرستانه و ضداخلاقي را به نمايش گذاشته و موجب خشم و اعتراض شديد دانشجويان كمبريج شده است.وي در بخشي از وب سايت شخصي خود با عنوان «تصحيح سياسي» تصوير هيتلر را به نمايش گذاشته و در جاي ديگر از «ديويد ايرونيگ» معترض محكوم هولوكاست، به عنوان يك «تاريخ شناس برجسته» تجليل كرده است.براساس گزارش اتحاديه دانشجويي دانشگاه كمبريج (CUSU) تعداد زيادي از موارد شكايت دانشجويان در خصوص مطالب و مضامين نژادپرستانه در وب سايت اين شخص دريافت شده است و چنين فردي صلاحيت باقي ماندن در مسند سوپروايزر دانشجويان كمبريج را ندارد.وي در بخشي از رشته هاي خود آورده است اصلاح نژاد بشري مي تواند بسياري نواقص و بيماري هاي ژني را از بين برده و بهره هوشي را از طريق بيوتكنولوژي انساني افزايش دهد. عقيده هيتلر نيز چيزي شبيه به اين بوده و شايد اكنون زمان آن باشد كه در ديدگاه خود تجديدنظر كنيم!


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14