(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 تير 1391 - شماره 20246 

حديث دشت عشق
تعليق احتمالي ورزش و از دست دادن المپيك تبعات داشت
جمع آوري امضاء براي استيضاح وزير ورزش و جوانان
پيشنهاد به فدراسيون فوتبال از طريق بي بي سي فارسي !
رودكي در اردوي تيم ملي جودو
درخواست عجيب و كناره گيري 2 ملي پوش المپيكي تير و كمان
همسرم را مربي تيم ملي كنيد !
مرخصي هاي كي روش به پايان رسيد؟!
بازگشت آقاي سرمربي
تمرين تيم ملي وزنه برداري پشت درهاي بسته
همگروهي بسكتبال ايران با ميزبان در جام استانكوويچ
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
ملي پوش سابق كشتي يك نفر را به قتل رساند
2 مدال ديگر ايران در مسابقات دووميداني ستارگان آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار ادبي و هنري
وزير نفت: نگران فروش نفت كشور در بازارهاي جهاني نيستيم
70 هزار دانشجو در طرح ضيافت انديشه ثبت نام كردند
معافيت مالياتي پروژه هاي مسكن مهر
رئيس بسيج سازندگي كشور: يك ميليون نفر در اردوهاي مساجد و محلات حضور دارند
از سوي بانك مركزي سامانه پيام رساني الكترونيكي مالي- سپام- راه اندازي شد
بانك مركزي گزارش داد
قيمت برخي اقلام خوراكي 81 درصد افزايش يافته است
مجري طرح خبر داد
اجراي توسعه ميدان گاز كيش در 5 فاز
معاون فرهنگي كميته امداد كشور خبر داد
برنامه هاي تابستاني كميته امداد امام خميني براي دانش آموزان


حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «حسين لاسجردي»
سرباز مخلص فداكار و لبيك گوي امام
بعد از شنيدن نداي «هل من ينصرني» حسين زمان، امام خميني، رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي، ديگر درنگ را جايز ندانستم و با لبيك به فرمان امام بزرگوار، خود را براي حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل آماده نمودم، اميدوارم بتوانم بعنوان سرباز مخلص و فداكار در كنار ديگر رزمندگان اسلام عليه دشمن بجنگم و در آخر شربت شيرين شهادت را بنوشم.
پدر عزيزم و مادر مهربانم! بسيار خوشحال و خرسند باشيد از اينكه خداوند به فرزند شما عنايت فرمود تا در راه او جهاد نمايد و به فيض شهادت نائل آيد. به همه شما توصيه مي كنم كه وحدت و ايمان خود را حفظ كنيد و هرگز از دشمن نهراسيد.
بسيجي شهيد «حسين لاسجردي»، سال 1344 در شهرستان فيروزكوه (روستاي درده) متولد شد و در 12/1/1362 درمنطقه فكه به شهادت رسيد.


تعليق احتمالي ورزش و از دست دادن المپيك تبعات داشت

جمع آوري امضاء براي استيضاح وزير ورزش و جوانان

سرويس ورزشي-
هشدار كميته بين المللي المپيك در خصوص تعليق ورزش ايران موجب شد تعدادي از نمايندگان موضوع استيضاح وزير ورزش و جوانان را مطرح كنند.
بركناري 5 رئيس فدراسيون كه در ميان آنها احمد؛ دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني هم بود، تبعات زيادي براي ورزش ايران داشت كه دور شدن از فضاي المپيك و دردسرهايي كه فدراسيون جهاني براي قايقراني بوجود آورد از جمله آنهاست و از سوي ديگر خطر بزرگتر تعليق كاروان ورزشي ايران در بازيهاي المپيك است. در اين ميان وزارت ورزش و جوانان براي جبران اشتباهات خود تلاش دارد تا اين مشكل هر چه سريعتر برطرف شود تا جايي كه روز شنبه رسولي نژاد معاون حقوقي وزارت ورزش از حل شدن اين مشكل توسط شخص وزير خبر داد.
جمع آوري امضاء
رسولي نژاد در همان مصاحبه خود اين نكته را نيز يادآور شد كه در تماس تلفني با نايب رئيس اول مجلس موضوع رفع تعليق قايقراني را اطلاع داده اما گويا اين خبر نيز مانع از مطرح شدن بحث استيضاح وزير ورزش و جوانان نشده زيرا روز گذشته سخنگوي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي از امضاي برخي نمايندگان براي استيضاح وزير ورزش و جوانان خبر داد. سيد هادي حسيني در گفت وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: بعدازظهر امروز (ديروز) وزير در مجلس حضور خواهد يافت و به سوالات نمايندگان پاسخ خواهد داد. سخنگوي فراكسيون ورزش تاكيد كرد: بعضي از نمايندگان در حال جمع آوري امضاء براي استيضاح وزير ورزش و جوانان هستند.
توجه مجلس به ورزش
موضوع مطرح شدن استيضاح وزير ورزش و جوانان نشان دهنده توجه مجلس به ورزش است اما اميدواريم اين مسائل تنها درحد حرف نباشد و مجلس به جد وارد اتفاقات اخير ورزش شود، چندي قبل نيز يكي از نمايندگان مجلس در واكنش به بركناري يزداني خرم از رياست فدراسيون كشتي مدعي شده بود وزير ورزش بايد در اين باره توضيحاتي را ارايه كند اما هيچ گاه اين اتفاق رخ نداد.
با تمام اين تفاصيل بايد اين نكته را يادآور شد كه نفس اقدام اخير مجلس پسنديده است اما شايد مهمتر از آن، اين باشد كه همه به فكر راه حلي براي برون رفت از موقعيت كنوني باشيم. المپيك رويداد بزرگي است كه همه دنيا چشم به نتايج آن دارند و برخي از كشورها با نمايش مقتدرانه در اين رويداد بزرگ، پيام هاي بزرگي به جهانيان مي دهند. براي ايران هم اين رويداد بزرگ بهترين فرصت براي اثبات حقيقت مردم كشورمان است. در فاصله كمتر از يك ماه مانده به اين رويداد همه بايد دست در دست هم دهند تا بر آبروي ايران سربلند بيفزايند.
 


پيشنهاد به فدراسيون فوتبال از طريق بي بي سي فارسي !

سرويس ورزشي-
مدير ايراني بخش ارتباطات و رسانه مسابقات آسيايي كه با حمايت فدراسيون فوتبال كشورمان به اين جايگاه رسيده با ارسال يادداشتي براي سايت بي بي سي فارسي به تحليل آثار تحريم بر فوتبال ايران پرداخته و شرايط را براي فوتبال ايران بغرنج توصيف كرده است!
«ش. ر» در قسمتي از يادداشت خود براي سايت بي بي سي فارسي كه ماهيت ضد ايراني اش بر همگان روشن است به بلوكه شدن پول هاي فدراسيون فوتبال كشورمان در بانك هاي آمريكا اشاره كرده و عنوان داشته اولين و شايد بزرگترين ضربه اي كه فوتبال ايران از تحريم بانكي آمريكا خورد، يك ميليون دلاري بود كه سه سال پيش در مسير كوالالامپور به تهران ناگهان از نيويورك سردرآورد و همانجا يخ زد. وي همچنين يادآور شده باشگاه هايي كه در بازي هاي بين المللي شركت دارند، مثل تيم سپاهان كه تا مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان بالا آمده است، يا حتي تيم هاي استقلال و پرسپوليس براي دريافت مطالبات خود كه بخشي از درآمدهايشان است، بايد راهي براي دور زدن تحريم هاي بانكي بيايند. آنها بايد يا حساب شركت هاي مورد اعتماد را اعلام كنند يا از افراد واسطه در خارج از كشور كمك بگيرند و يا اينكه نمايندگان آنها با چمدان هاي پر از پول نقد به اين سو و آن سوي دنيا سفر كنند. همچنين داوران ايراني فوتبال كه در بازي هاي جام جهاني يا بازي هاي آسيايي سوت مي زنند، براي دريافت حق و حقوق خود چاره اي ندارند جز آنكه شماره حسابي از دوستان خود را در خارج از كشور معرفي كنند تا بعد از مدتي طولاني و از طريق واسطه هاي مختلف، مبالغ گاه ناچيز خود را دريافت كنند. «ش ر» در پايان يادداشت خود نيز متذكر شده آمار و اطلاعات دقيقي از خسارات تحريم بين المللي بانكي به ورزش ايران در دست نيست، اما همين چند نمونه، روشن مي كند كه اين تحريم ها چه تكلي از پشت به فوتبال ايران زده اند.
مدير ايراني بخش ارتباطات و رسانه اي مسابقات آسيايي در حالي بي بي سي را به عنوان تريبون خود انتخاب كرده كه مي توانست اين مطالب را براحتي در اختيار فدراسيون فوتبال قرار دهد و راه هاي دور زدن تحريم ها را نه از طريق رسانه وزارت امور خارجه انگليس بلكه به صورت محرمانه به اهالي فوتبال انتقال دهد. در خصوص مدير ايراني بخش ارتباطات و رسانه اي مسابقات آسيايي ذكر اين نكته نيز ضروري است كه وي از چندي قبل به عنوان كارشناس ورزشي با بي بي سي فارسي همكاري داشته است؛ اين در حالي است كه رحماني با ساپورت ويژه فدراسيون فوتبال در زمان صفايي فراهاني به همكاري با كنفدراسيون فوتبال آسيا پرداخت و هم اكنون نيز از حمايت هاي فدراسيون كفاشيان بهره مند است. نكته تأسف برانگيز اين ماجرا آنجاست كه در فدراسيون فوتبال هم حواس مسئولي به اين قبيل مسائل نيست؛ البته از فدراسيوني كه قدرت تشخيص عدم استفاده از ملي پوشان محروم را ندارد و براحتي المپيك را از تيم فوتبال اميدش مي گيرد، شايد بيش از اين هم انتظار نمي رود!


رودكي در اردوي تيم ملي جودو

سرگروه تيم ملي جودو بعد از گذشت 25 روز از عمل جراحي روي زانوي آسيب ديده خود به اردوي تيم ملي رفت.
محمدرضا رودكي عصر شنبه با عصا به سالن جودوي آكادمي ملي المپيك رفت و از نزديك شاهد تمرين ملي پوشان بود.اردونشينان تيم ملي هم با گرمي از رودكي استقبال كرده و وي نيز در مدت زمان حضور خود در سالن جودو، به دقت جريان تمرين را دنبال كرده و در برخي مواقع نيز به جوانان حاضر در تمرين تذكراتي مي داد. براساس اعلام پزشكان، رودكي از روز شنبه راه رفتن بدون عصا را آغاز كرده و با آب درماني روند بهبودي خود را دنبال خواهد كرد.
 


درخواست عجيب و كناره گيري 2 ملي پوش المپيكي تير و كمان

همسرم را مربي تيم ملي كنيد !

دو ملي پوش المپيكي تير و كمان ايران اردوي تيم ملي را ترك كردند.
در حالي كه 26 روز تا بازي هاي 2012 المپيك لندن باقي مانده است، ميلاد وزيري و زهرا دهقان دو ملي پوش تير و كمان ايران اردوي تيم ملي را ترك كردند و خواستار حضور مربيان مدنظر خود در تيم ملي شده اند.
اين دو ملي پوش به صورت كتبي از فدراسيون درخواست كرده اند كه به جاي مربيان حال حاضر تيم ملي، مربيان اخراج شده كره اي و همچنين فرزند رييس سابق فدراسيون به عنوان مربي به كادر فني برگردند تا با هدايت آنها در مسابقات بعدي شركت كنند.همچنين در نامه اين دو المپيكي درخواست شده كه همسر وزيري نيز بايد به عنوان مربي به كادر فني اضافه شود. اين دو ملي پوش المپيكي كه دو روز است در تمرينات شركت نمي كنند، بازگشت خود را منوط به انجام اين تغييرات عنوان كرده اند.
در چنين شرايطي بايد درخواست اين دو ملي پوش المپيكي را خواسته اي نوظهور در ورزش ايران ناميد!
سرپرست فدراسيون تيراندازي با كمان در خصوص ترك اردوي تيم ملي توسط كمانداران المپيكي گفت: مشخص بود كه از قبل جلسه برگزار كرده و چنين تصميمي را در جلسات شبانه گرفته اند. شجاعي با بيان اينكه فردا(امروز) در خصوص اين موضوع در كميته فني تصميم گيري خواهيم كرد افزود: قرار بود شنبه اردوي تيم ملي آغاز شود كه كمانداران المپيكي به من مراجعه و تقاضاهايي را مطرح كردند. آنها ديروز به كمپ تيم ملي رفتند و زماني كه مربيان قصد آغاز كار را داشتند به آنها اعلام كردند كه ما با شما كار نمي كنيم.در ادامه آنها با مراجعه به من شرط گذاشتند تا براي بازگشت به اردوي تيم ملي، كادرفني تيم ملي اخراج شوند و مربيان كره اي بازگردند، چراكه فقط به آنها اطمينان دارند. البته اين موضوع به صورت كتبي نيز به ما ارائه شد .


مرخصي هاي كي روش به پايان رسيد؟!

بازگشت آقاي سرمربي

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان تا روز 30 تيرماه به تهران باز خواهد گشت تا مقدمات برپايي اردوي اين تيم را در ماه مرداد فراهم آورد.
بعد از بازي تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل قطر در روز 23 خردادماه «كارلوس كي روش» به همراه دستيارانش تهران را به مقصد كشورهاي خود ترك كردند. قرار است آنها تا روز جمعه 20 ژوئيه 2012 (30 تيرماه 1391) به تهران برگردند تا ضمن تماشاي ديدارهاي هفته هاي آغازين ليگ برتر مقدمات برپايي اردوي تيم ملي در مردادماه را فراهم آورند. بر اساس اين گزارش، كارلوس كي روش در نظر دارد طي روزهاي 19 تا 25 مردادماه 1391 ملي پوشان فوتبال را به اردو ببرد. او درخواست كرده است كه تيم ملي در تاريخ 25 مردادماه 1391 يك ديدار دوستانه برگزار كند كه هنوز برگزاري اين بازي قطعي نشده است. تيم ملي فوتبال كشورمان خود را براي ديدار مقابل لبنان در هفته چهارم از مرحله چهارم و نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا آماده مي كند كه روز سه شنبه 21 شهريور ماه 1391 در بيروت برگزار مي شود.
بازگشت كي روش به تهران درحالي است كه وي پس از نمايش ضعيف تيم ملي برابر قطر تهران را ترك كرد؛ رفت و آمدهاي كي روش به تهران و پرتغال آنقدر زياد شده كه به نظر مي رسد وي بيشتر روزهاي يك سال كاري خود را در اروپاست تا ايران!
 


تمرين تيم ملي وزنه برداري پشت درهاي بسته

با توجه به نزديك شدن به رقابت هاي المپيك 2012 لندن، از اين پس تمرين ملي پوشان وزنه برداري پشت درهاي بسته انجام مي شود و خبرنگاران فقط يك روز در هفته مي توانند در تمرين حاضر باشند.
اين تصميم با توجه به اهميت رقابت هاي المپيك، نياز تيم ملي وزنه برداري به آرامش و تمركز بيشتر و افزايش شانس مدال آوري آنها در لندن اتخاذ شده است. بر اين اساس با هماهنگي كادرفني تمرينات تا اطلاع ثانوي پشت درهاي بسته انجام خواهد شد و امكان تهيه گزارش از اردوي تيم ملي براي خبرنگاران و دوربين هاي تلويزيوني فقط در روزهاي سه شنبه هر هفته، از ساعت 11 الي 13 فراهم خواهد بود.


همگروهي بسكتبال ايران با ميزبان در جام استانكوويچ

تيم ملي بسكتبال ايران در چهارمين دوره از رقابت هاي كاپ آسيا با تيم ميزبان همگروه شد.
قرعه كشي چهارمين دوره رقابت هاي بسكتبال كاپ آسيا (جام استانكوويچ) برگزار شد كه تيم ملي ايران در گروه B رقابت ها با چين تايپه ، قطر، ژاپن و نماينده اتحاديه بسكتبال جنوب آسيا، همگروه شد.در گروه A اين رقابت ها نيز چين، لبنان، ماكائو، نماينده اتحاديه جنوب شرق آسيا و ديگر نماينده اتحاديه جنوب آسيا همگروه شدند.
چهارمين دوره كاپ آسيا 24 شهريور تا يكم مهردر توكيو پايتخت ژاپن برگزار مي شود.


اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤اوزيل لژيونر آلماني عضو رئال مادريد به حمايت از سرمربي تيم ملي كشورش پرداخت و گفت: عقلاني نيست بخاطر يك باخت تمام نتايج تيم ملي را زير سوال ببريم.
¤تماشاگران تيم ملي فوتبال جمهوري ايرلند به عنوان بهترين تماشاگران يورو 2012 انتخاب شدند. تيم ملي فوتبال ايرلند در يورو 2012 نمايش قابل اشاره اي نداشت و با 3 شكست پياپي و دريافت 9 گل حذف شد ولي هواداران اين تيم به شدت بازيكنان كشورشان را تشويق مي كردند.
¤لوران بلان كه دو سال قبل پس از جام جهاني 2010 جانشين ريمون دومنش شد، درپي حذف خروس هاي آبي در مرحله يك چهارم نهايي يورو 2012 پس از گفت وگو با رئيس فدراسيون فوتبال كشورش اعلام جدايي كرد. بر همين اساس منابع نزديك به اين سازمان از ديديه دشان، كاپيتان سابق تيم ملي فرانسه به عنوان جدي ترين گزينه نام بردند.
 


ملي پوش سابق كشتي يك نفر را به قتل رساند

ملي پوش سال هاي نه چندان دور تيم ملي كشتي فرنگي پس از به قتل رساندن يك نفر متواري شده است.
«ب . ق» يكي از ملي پوشان شاخص كشتي فرنگي ايران در سالهاي نه چندان دور كه به همراه برادرش به شكار رفته بود در بازگشت در محلي به شناكردن مشغول شدند كه با واكنش و ممانعت برخي افراد براي شنا كردن رو به رو مي شود كه در نهايت تيراندازي (با تفنگ شكاري) بين طرفين در مي گيرد كه در اين درگيري اين كشتي گير يك نفر را به قتل رسانده و متواري شده است.
 


2 مدال ديگر ايران در مسابقات دووميداني ستارگان آسيا

در ادامه مسابقات دووميداني ستارگان آسيا، محمد ارزنده در پرش طول و عليرضا مهرصفوتي در پرتاب وزنه موفق به كسب دو مدال نقره شدند.
مسابقات دووميداني ستارگان آسيا روز گذشته نيز ادامه يافت؛ در اين مسابقات محمد ارزنده در پرش طول با هفت متر و 74 سانتيمتر به مدال نقره اكتفا كرد. آيوت هايا سوپانارا از تايلند با هفت متر و 76 سانتيمتر اول شد و كنستانتين سافر ونو از قزاقستان باهفت متر و 72 سانتيمتر در جايگاه سوم ايستاد. در پرتاب وزنه نيز عليرضا مهرصفوتي كه اين روزها در وضعيت خوبي به سر مي برد با 18 متر و 42 سانتي متر به مدال نقره رسيد. ايوان ايوانف از قزاقستان با 18 متر و 46 سانتيمتر اول شد و يوهي مراكاوا از ژاپن با 18 متر و 33 سانتيمتر سوم شد.
10 ملي پوش دووميداني ايران در شرايطي راهي مسابقات ستارگان آسيا در قزاقستان شده اند كه اميد مي رود ملي پوش ديگري بتواند سهميه المپيك را در اين رقابت ها كسب كند. در اين رقابت ها رضا قاسمي در دوي 100 متر موفق شد با زمان 10 ثانيه و 24 صدم ثانيه ضمن كسب مدال طلا، ورودي المپيك را به ارمغان آورد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

موافقت مس كرمان با شرط مجيدي
باشگاه مس كرمان با شرط كاپيتان پيشين استقلال براي حضور در اين تيم موافقت كرد.شنبه شب مدير برنامه هاي فرهاد مجيدي با عبدالرضا داوري رئيس هيئت مديره باشگاه مس كرمان جلسه داشت. در اين جلسه دو طرف به توافق هايي دست پيدا كردند كه از جمله آن مي توان به موافقت مسئولان باشگاه مس با شرط فرهادي مجيدي براي بازي نكردن در دو ديدار رفت و برگشت مقابل استقلال در ليگ اشاره كرد.قرار است مجيدي در روزهاي آينده به ايران بيايد و براي عقد قرارداد با باشگاه مس جلسه اي با داوري داشته باشد.
ايران مقابل تاجيكستان به پيروزي رسيد
تيم فوتبال زير 22 ساله هاي ايران مقابل تاجيكستان به پيروزي رسيد. تيم ملي زير 22 سال ايران ساعت 30:13 ديروز به مصاف تيم تاجيكستان رفت و با گل هاي پيام صادقيان از روي نقطه پنالتي و يعقوب كريمي با پيروزي 2 بر صفر ايران به پايان رسيد. تيم ايران با 12 امتياز در صدر اين گروه قرار دارد و آخرين ديدار تيم ملي ايران با تيم ملي بحرين فردا( سه شنبه) برگزار مي شود.
ساموئل قراردادش را با استقلال ثبت كرد
هافبك فصل گذشته استقلال قرارداد خود را با اين تيم به صورت رسمي در هيئت فوتبال ثبت كرد. جي لويد ساموئل صبح ديروز پس از مذاكره با مسئولان تيم استقلال و توافق نهايي به هيئت فوتبال رفت و قرارداد يك ساله خود را با استقلال ثبت كرد.اين بازيكن روز سه شنبه به جمع بازيكنان تيم استقلال در كشور تركيه اضافه خواهد شد.
پرسپوليس با «مانوئل خوزه»به توافق نهايي رسيد؟
مسئولان باشگاه پرسپوليس كه طي روزهاي گذشته مذاكرات زيادي را با گزينه هاي مورد نظرشان براي نشستن روي نيمكت تيم فوتبال اين باشگاه آغاز كرده بودند،ديروزبا «مانوئل خوزه» به توافق نهايي رسيدند و اگر اتفاق ويژه اي نيفتد قرارداد وي بزودي امضا خواهد شد. در حالي كه روز گذشته علي پروين اعلام كرده بود گابريل كالدرون به احتمال 99 درصد سرمربي فصل آينده پرسپوليس خواهد شد، يك منبع آگاه در باشگاه پرسپوليس كه خواست نامي از او برده نشود از توافق نهايي مسئولان اين باشگاه با مانوئل خوزه پرتغالي خبر داد.مانوئل خوزه كه يكي از گزينه هاي مورد نظر رويانيان براي نشستن روي نيمكت پرسپوليس بود، ابتدا قيمت بالايي به مسئولان اين باشگاه ارائه كرد اما پس از رايزني هاي لازم حاضر شد از مواضع قبلي اش كوتاه بيايد و پيشنهاد مالي پرسپوليسي ها را بپذيرد. قرار است اين سرمربي پرتغالي در صورتي كه به موقع خود را به تهران برساند و اتفاق ويژه اي نيفتد طي 48 ساعت آينده در نشست خبري شركت كند و ضمن معرفي رسمي به عنوان سرمربي پرسپوليس، به سوالات خبرنگاران نيز پاسخ دهد.


اخبار ادبي و هنري

آكادمي فرانسه به حامي سلمان رشدي جايزه داد
آكادمي فرانسه جايزه اول خود را به يكي از نويسندگان سكولار و حاميان سلمان رشدي اهدا كرد.
اعطاي جايزه بزرگ فرانكو فوني توسط آكادمي فرانسه به داريوش شايگان با ذوق زدگي محافل روشنفكري و روزنامه هاي اصلاح طلب همراه بود.
داريوش شايگان روشنفكر وابسته به دربار پهلوي رئيس مركز گفتگوي فرهنگها وابسته به فرح بود كه پس از صدور حكم اعدام براي سلمان رشدي توسط امام خميني(ره) در مصاحبه با روزنامه فرانسوي فيگارو حكم حضرت امام(ره) را نشانه صدور تروريسم داخلي جمهوري اسلامي(!) به خارج از كشور معرفي كرد.
پس از تمجيد مجله فرانسوي «نوول ابزرواتور» در سال 1374 از داريوش شايگان فرج سركوهي سردبير مجله آدينه (وابسته به جريان شبه روشنفكري) در اعتراض به اين گزينش جانبدارانه نوشت: «درست همين جاست كه بوي صريح و روشن چهره سازي و جعل چهره ها به هوا بلند مي شود. به ظاهر نوول ابزرواتور شيوه جعل چهره ها را از عرصه سياست به قلمرو فرهنگ و هنر نيز گسترش داده است. اين گونه انتخاب ها هشداري است به همه نويسندگان ايران تا بدانند دستهايي در كار است و مقاصدي پنهان را دنبال مي كنند. شايگان پس از سالهاي دفاع مقدس به ايران بازگشت و در راه اندازي نشر «فرزان روز» با برخي از عناصر معلوم الحال رژيم گذشته مشاركت كرد.
وي در دوره صدارت مهاجراني موفق به دريافت جايزه ناشر برگزيده شد. شايگان در حال حاضر همكار ويژه!! دايره المعارف بزرگ اسلامي با مديريت آقاي كاظم موسوي بجنوردي است.
تخريب رسانه ملي با دفاع از اسكار و خانه سينما!
روزنامه شهرداري تهران پس از دفاع از نشر چشمه، اين بار به دفاع از اسكار و خانه منحله سينما برخاست.
روزنامه همشهري ديروز به بهانه پخش سري جديد برنامه هفت، موضع رسانه ملي در برابر جايزه سياسي مراسم اسكار و عملكرد سياسي و ضد امنيتي هيئت مديره خانه سينما را خط قرمز بي دليل معنا كرد و به تمجيد از فيلم ساز معاند - فريدون جيراني - پرداخت.
روزنامه همشهري چندي پيش در حالي كتابي متعلق به نشر چشمه را هدف معرفي و تبليغ قرار داد كه مجوز اين موسسه انتشاراتي، به دليل چاپ كتابهايي مستهجن و موهن از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي لغو شده بود.
معاندين باز هم در راديو نمايش!
در حالي كه موج انتقاد از راديو نمايش به دليل عملكرد غير مسئولانه فرهنگي همچنان ادامه دارد، اين شبكه همچنان در پي احيا و طرح معاندين است!
به گزارش سايتهاي خبري، اين شبكه به بهانه بررسي آثار درام نويسان ايران، چهره هايي را هدف طرح قرار داده است كه كمترين نسبتي با مردم و انقلاب مردم ايران ندارند.
دو تن از اين عناصر، سابقه حمايت از اوباشگري سال 88 را دارند. يكي از آنها در حالي چندي پيش هدف تقدير راديو نمايش قرار گرفت كه دو سال پيش مورد تحسين راديو ضد ايراني زمانه نيز واقع شده بود. راديو زمانه، نمايش «ا.آ» را به اين دليل تحسين كرد كه موضوع شكنجه در ايران را مطرح كرده بود.
مدير راديو نمايش هنگام مديريت راديو نوا نيز هدف انتقاد عناصر متعهد و حزب اللهي بود!
تقدير از خبرنگار كيهان در مراسم تجليل از نويسندگان جانباز
در مراسم تجليل از 34 نويسنده جانباز دفاع مقدس از «بهروز ساقي» هنرمند جانباز و خبرنگار روزنامه كيهان نيز تقدير شد.
در اين مراسم كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس بنيادشهيد، رئيس حوزه هنري و جمعي ديگر از مسئولان فرهنگي برگزار شد، ضمن تجليل ويژه از «نورالدين عافي» راوي و «معصومه سپهري» نويسنده كتاب «نورالدين پسر ايران» و همسر جانباز 07 درصدش ايوب نصير اوغلي، «گلعلي بابايي» جانباز 53 درصد و دارنده چهار اثر تقدير شده ملي و نويسنده كتاب «همپاي صاعقه»، از 83 نويسنده جانباز دفاع مقدس كه كتاب تعدادي از آنها مزين به دست نوشته مقام معظم رهبري است، تقدير به عمل آمد. داود اميريان (تهران) و داراي 31 اثر تقدير شده ملي نويسنده كتاب تركش هاي ولگرد، محسن مطلق (تهران) نويسنده كتاب زنده باد كميل، حميد داوودآبادي (تهران) داراي پنج اثر تقدير شده ملي و نويسنده كتاب ياد ياران و ميرنبي عزيززاده (اردبيل) نويسنده كتاب تاريخي دشت مغان، نويسندگاني بودند كه مقام معظم رهبري كتاب آنها را حاشيه نويسي كردند.
 


وزير نفت: نگران فروش نفت كشور در بازارهاي جهاني نيستيم

وزير نفت گفت: ايران دوستان بسياري در دنيا دارد و از اين رو هيچ نگراني براي فروش نفت ايران نداريم.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «رستم قاسمي»، يكشنبه در جمع خبرنگاران در شيراز اظهار داشت: به لطف تحريم ها، پيمانكاران داخلي جايگزين پيمانكاران خارجي شده و در صنايع زيرساختي نيزبه رشد بالايي رسيده ايم.
وي بيان كرد: تحريم بحث تازه اي نيست و ما سال هاست كه توسط غربي ها و برخي كشورهاي اروپايي در بحث نفت با تحريم مواجه هستيم اما اين تحريم ها براي صنعت نفت كشور يك فرصت بوده است كه ما را از واردكننده فرآورده هاي نفتي و تجهيزات صنعت نفت به يك صادركننده تبديل كرده است.
وزير نفت ادامه داد: به رهبر معظم انقلاب قول داده ايم كه تا پايان امسال شاهد توسعه همه ميدان هاي مشترك باشيم.
قاسمي در بخش ديگري از مطالب خود بيان داشت: استان فارس، استاني مهم با جايگاه بالايي است و امروز بسياري از تجهيزات مورد نياز پارس جنوبي و عسلويه توسط صنعتگران اين استان توليد مي شود.
وزير نفت با هدف بررسي روند اجرايي پالايشگاه هاي استان فارس و طرح هاي نفتي، بازديد از پارك علم و فناوري و همچنين نمايشگاه تجهيزات نفت و پتروشيمي در شهرك گلستان به شيراز سفر كرده است.
 


70 هزار دانشجو در طرح ضيافت انديشه ثبت نام كردند

رئيس نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هاي كشور گفت: 70 هزار دانشجو تاكنون در طرح آموزشي «ضيافت انديشه» ثبت نام كرده اند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «محمد محمديان» روز شنبه در گردهمايي اساتيد طرح ضيافت انديشه دانشجويان كشور در تالار «شيخ مفيد» دانشگاه قم افزود: اساتيد طرح ضيافت انديشه بايد ظرفيت شنيدن انتقاد را داشته باشند و قدرت تحمل خود را در پاسخ به انتقادات دانشجويان بالا ببرند.
وي خاطرنشان كرد: برخي دانشجويان ممكن است با روحانيت محشور نباشند و پيش قضاوت هايي هم داشته باشند لذا اساتيد روحاني بايد تحمل انتقاد دانشجويان را در خود ايجاد كنند.
استاداني كه در طرح ضيافت انديشه در سراسر كشور حضور خواهند داشت، به منظور شركت در برنامه هاي توجيهي در گردهمايي يك روزه قم شركت كردند.
طرح ضيافت انديشه ويژه دانشجويان سراسر كشور، در ماه مبارك رمضان برگزار مي شود.
در اين طرح سه عنوان درسي تدريس مي شود كه «ترنم معرفت بدست سرچشمه» مطابق با سرفصل آشنايي با متون اسلامي دانشگاه ها يكي از آن سه عنوان است و در آن مباحثي همچون قرآن در قرآن، اهل بيت(ع) و قرآن، بشريت از ديدگاه قرآن و مباني فهم قرآن ارائه مي شود.
 


معافيت مالياتي پروژه هاي مسكن مهر

وزير راه و شهرسازي از افزايش وام مسكن مهر در كردستان و همچنين معافيت ماليات براي اين پروژه ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها «علي نيكزاد» در جريان سفر يك روزه خود به استان كردستان، در جلسه شوراي مسكن اين استان كه در محل فرمانداري شهرستان ديواندره برگزار شد، اظهار كرد: در بند 2 از مصوبه 12 ارديبهشت ماه امسال كارگروه مسكن، تصريح شده است سازندگان مسكن مهر كه اقدام به ساخت مسكن مهر مي كنند، مشمول ماليات موضوع ماده 104 قانون ماليات هاي مستقيم نمي باشند.
وي با اشاره به اينكه بسياري از متقاضيان مسكن مهر در كردستان را افراد بي بضاعت و نيازمند تشكيل مي دهند، افزود: در راستاي حمايت از اين اقشار آسيب پذير تسهيلات 200 ميليون ريالي واحدهاي مسكن مهر به 220 ميليون ريال و تسهيلات 220 ميليون ريالي نيز در ساير پروژه ها به 250 ميليون ريال افزايش مي يابد.
وزير راه و شهرسازي در ادامه از اختصاص اعتباراتي براي كمك به تسهيلات زيربنايي پروژه هاي راه و شهرسازي استان خبر داد و بر لزوم سرعت بخشيدن به اتمام اين پروژه ها تاكيد كرد و افزود: در حوزه راه و شهرسازي در استان كردستان 7 پروژه تعريف شده كه روند اجراي آن ها به خوبي پيش مي رود.
وي به طرح آزادراه مياندوآب به كرمانشاه به عنوان يكي از اين طرح ها اشاره كرد و گفت: بيشترين طول اين آزادراه در استان كردستان قرار دارد كه پروژه آن در استان فعال است.
«علي نيكزاد» افزود: تعدادي از پروژه هاي تكميل آسفالت راه هاي روستايي در استان كردستان در قالب طرح مهر ماندگار قرار گرفت و راه روستاهاي بالاي 50 خانوار با تخصيص اعتبارات ويژه آسفالت مي شود.
وي اظهار داشت: سالانه حدود 300 كيلومتر راه روستايي در استان كردستان آسفالت مي شود كه با توجه به پايين بودن نرم آسفالت راه هاي روستايي اين استان نسبت به ميانگين كشوري نياز است دولت نگاه ويژه اي به كردستان داشته باشد و اين نگاه طي دو سال اخير وجود دارد.
سفر يك روزه نيكزاد به استان كردستان در راستاي بررسي وضعيت مسكن مهر و همچنين پروژه هاي حوزه راه صورت گرفت.
 


رئيس بسيج سازندگي كشور: يك ميليون نفر در اردوهاي مساجد و محلات حضور دارند

رئيس سازمان بسيج سازندگي گفت: 3هزار گروه جهادي در قالب گروه هاي دانشجويي، محلات و دانش آموزي فعاليت مي كنند.
سرتيپ «مجيد خراساني» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از آمادگي 3هزار گروه جهادي در دانشگاه ها، مساجد و محلات براي حضور در مناطق محروم را از برنامه هاي امسال بسيج سازندگي عنوان كرد و گفت: همچنين حدود 2 ميليون نفر از جهادگران دانشگاه ها، مدارس، حوزه هاي علميه، مساجد و محلات براي طرح هاي هجرت 3 و حركت هاي جهادي در سال 91 اعلام آمادگي كردند.وي اظهار داشت: علاوه بر كارهاي متنوع عمراني، منابع طبيعي و آبخيزداري، ساخت مساجد و مدارس در طول سال و كمك به آباداني كشور در مناطق محروم، از ابتداي تيرماه 2 ميليون نفر از جهادگران آماده خدمت رساني در 20 هزار نقطه كشور بوده و سال جديد شاهد ابتكارات و تحول اساسي در اين عرصه ها خواهيم بود.
«خراساني» تاكيد كرد: علاوه بر اردوهاي جهادي 15 روزه در مناطق محروم، 1 ميليون نفر از مساجد و محلات سراسر كشور در قالب اردوهاي سازندگي و خدمات رساني يكروزه تمرين كار و تلاش و خدمت رساني مي كنند.
خراساني، با اشاره به شعار امسال بسيج سازندگي «كيفي سازي و توسعه حركت هاي جهادي»، افزود: امسال با نوآوري و رويكردي پويا، فعاليت ها نسبت به سال گذشته افزايش يافته به طوري كه 4 ميليون نفر در اردوهاي جهادي و هجرت 3 شركت مي كنند.
رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور يادآور شد: استان قزوين در الگوسازي مساجد و محلات بسيار مطلوب عمل كرده و امروز هم شاهد اعزام 75 گروه به اين اردوها در سطح استان هستيم.
 


از سوي بانك مركزي سامانه پيام رساني الكترونيكي مالي- سپام- راه اندازي شد

بانك مركزي با راه اندازي سامانه پيام رساني مالي الكترونيكي «سپام» سوئيفت را دور زد. شبكه جهاني انتقالات بين بانكي سوئيفت چندي پيش در راستاي تحريم ها ارائه خدمات به بانك هاي ايراني را متوقف كرده بود.
سامانه پيام رساني مالي الكترونيكي «سپام» ابتداي ماه جاري توسط رئيس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران با حضور اعضاي هيئت عامل، مديران عامل بانكها و مديران ارشد بانك مركزي افتتاح شد.
بهمني گفت: «سپام» براي الكترونيكي شدن مراودات بانكي و ايجاد زيرساخت يكپارچه خدمت رساني راه اندازي شده است.«سپام» يك طرح زيرساختي مهم است كه دو هدف مهم يكپارچه سازي مراودات بانكي از طريق بستر الكترونيكي امن و ايجاد مسير خدمت رساني مشترك بانكي را دنبال مي كند.به گفته رئيس كل بانك مركزي، سامانه هاي پيام رساني مالي در نظام هاي پولي و بانكي يكي از مهمترين زيرساخت هاي بخش مالي به شمار مي روند. اين سامانه ها برقراري ارتباط بين متعاملان بازار پول، يعني بانكها، مستندسازي ارتباطات و مراودات و ايجاد بستر حفاظتي و امنيتي براي حفظ محرمانگي، عدم انكار و مسئوليت پذيري طرفين مراوده را بر عهده دارد.
وي ادامه داد: ايجاد سامانه پيام رساني مالي مي تواند با ابزارهاي مختلفي نظير اسناد كاغذي، فكس رمزدار، تلكس و نظاير آن به صورت سنتي نيز انجام شود، اما با تحولات حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، حدود دو دهه است كه با راه اندازي سوئيفت در سطح بين المللي، سامانه هاي پيام رساني مالي با استفاده از امكانات فناوري به صورت الكترونيكي رواج يافته و اينك برقراري ارتباطات بانكي از طريق اين فناوري تقريباً يگانه راه مطلوب ارزيابي مي شود.
رئيس كل بانك مركزي در پاسخ به اين پرسش كه يعني «سپام» از سوئيفت استفاده مي كند؟اظهار داشت: خيلي ها «سپام» را همان سوئيفت يا اتصال به سوئيفت مي دانند. بايد توجه داشت كه سوئيفت در دو مفهوم جداگانه به كار مي رود؛ يكي آن كه مجموعه اي از استانداردها و پروتكل ها كه «زبان» مشترك مالي را بين مؤسسات پولي و بانكي و مالي، صرفنظر از هويت ملي و زبان واقعي آنها تشكيل مي دهد و مفاهيم يكساني را تعريف مي كند. به اين بخش در اصطلاح افراد فني «استانداردهاي سوئيفت» گفته مي شود. يكي ديگر زيرساخت شبكه و پردازشي براي تبادل واقعي پيامها منطبق بر «زبان» مشترك است كه به عبارت ساده تر همان سخت افزارها و كامپيوترها و شبكه هايي است كه بانكها از طريق آنها مي توانند پيام هايشان را مبادله كنند.
به گفته بهمني، مؤسسه سوئيفت شركتي است تعاوني واقع در بلژيك كه تقريباً تمامي مؤسسات مالي جهان در آن عضويت دارند. اين مؤسسه مؤلفه دوم سوئيفت را ايجاد و پشتيباني مي كند، يعني زيرساختي براي شبكه و پردازش پيام هاي ارسالي و دريافتي را براي بانكهاي جهان- چه در سطح ملي و چه در سطح بين المللي- فراهم مي سازد.
 


بانك مركزي گزارش داد

قيمت برخي اقلام خوراكي 81 درصد افزايش يافته است

بانك مركزي اعلام كرد: در هفته منتهي به 9 تير ماه قيمت اقلام خوراكي 81 درصد افزايش داشته است.
طي اين هفته بيشترين افزايش قيمت ها مربوط به هلو با 1/182 درصد، گوجه سبز با 2/169 درصد رشد، سبزي هاي برگي با 3/123 درصد، سيب زرد با
9/112 درصد، طالبي با 8/115 درصد، خيار با 108 درصد رشد نسبت به هفته مشابه سال قبل بوده است.
در هفته منتهي به نهم تير ماه امسال در مقايسه با هفته پيش از آن از 11 گروه اقلامي در 3 گروه تخم مرغ، ميوه هاي تازه، گوشت مرغ افزايش قيمت و گروه سبزي هاي تازه، گوشت قرمز، قند و شكر، چاي كاهش قيمت داشته است. 4 گروه لبنيات، برنج، حبوب و روغن نباتي هم طي اين هفته نسبت به هفته قبل هيچ تغيير قيمتي نداشته اند.
همچنين مقايسه قيمت اقلام در هفته منتهي به نهم تير ماه امسال با هفته مشابه ماه قبل نشان مي دهد كه از 11 گروه اقلامي 9 گروه لبنيات، تخم مرغ، برنج، حبوب، ميوه هاي تازه، سبزي هاي تازه، گوشت مرغ، چاي و روغن نباتي افزايش قيمت و 2 گروه گوشت قرمز و قند و شكر كاهش قيمت داشته اند. اين اعداد حاكي از افزايش قيمت 81 درصدي اقلام، طي هفته منتهي به نهم تيرماه در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل است.
در هفته مورد گزارش در گروه لبنيات بهاي كره پاستوريزه اندكي افزايش داشت و قيمت ساير اقلام اين گروه نسبت به هفته قبل بدون تغيير بود. بهاي تخم مرغ افزايش يافت و شانه اي 41000 الي 54000 ريال فروش مي رفت. در گروه برنج، قيمت تمام اقلام اين گروه ثابت بود. در گروه حبوب، بهاي لوبيا قرمز افزايش جزيي داشت و قيمت ساير اقلام اين گروه نسبت به هفته قبل بدون تغيير بود.
در هفته مورد بررسي، در ميادين زير نظر شهرداري تهران سيب زرد تخم لبنان، انجير و گوجه سبز عرضه نمي شد ولي ساير اقلام ميوه و سبزي تازه كه تعدادي از آن ها از نظر كيفي در سطح پاييني قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان ميادين ميوه و تره بار عرضه مي گرديد.
ميوه فروشي هاي سطح شهر اقلام مرغوب ميوه و سبزي تازه را عرضه مي نمودند كه در گروه ميوه هاي تازه بهاي سيب زرد تخم لبنان، گوجه سبز، هلو، خربزه و هندوانه افزايش ولي قيمت ساير اقلام اين گروه به ويژه سيب گلاب، شليل و شبرنگ و انگور كاهش يافت. در گروه سبزي هاي تازه بهاي گوجه فرنگي، بادنجان لوبيا سبز و سبزي هاي برگي كاهش ولي قيمت ساير اقلام اين گروه افزايش داشت.
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنيات بهاي كره پاستوريزه معادل 2/0 درصد افزايش داشت و قيمت ساير اقلام اين گروه بدون تغيير بود. بهاي تخم مرغ معادل 3/6 درصد افزايش يافت.
در هفته مورد بررسي، در گروه برنج قيمت تمام اقلام اين گروه ثابت بود. در گروه حبوب بهاي لوبيا قرمز معادل 6/0 درصد افزايش داشت و قيمت ساير اقلام اين گروه بدون تغيير بود.
در هفته مورد گزارش، در گروه ميوه هاي تازه بهاي سيب زرد تخم لبنان معادل 4/6 درصد، گوجه سبز 1/18 درصد، هلو 1/14 درصد، خربزه 1/1 درصد و هندوانه 1/18 درصد افزايش ولي قيمت ساير اقلام اين گروه بين
1/0 درصد تا 8/17 درصد كاهش يافت. در گروه سبزي هاي تازه بهاي گوجه فرنگي معادل 5/15 درصد، بادنجان 4/14 درصد، لوبيا سبز 7/7 درصد و سبزي هاي برگي 9/7 درصد كاهش ولي قيمت ساير اقلام اين گروه بين
6/2 درصد تا 7/11 درصد افزايش داشت.
در هفته مورد بررسي، بهاي گوشت گوسفند معادل 4 درصد كاهش ولي قيمت گوشت تازه گاو و گوساله 9/0 درصد و گوشت مرغ 6/12 درصد افزايش يافت.
در هفته مورد گزارش، بهاي قند معادل 4 درصد، شكر 1/0 درصد و چاي خارجي 3/0 درصد كاهش داشت و قيمت انواع روغن نباتي ثابت بود.
براين اساس بيشترين افزايش در هفته منتهي به 9 تير ماه نسبت به هفته قبل از آن مربوط به گوجه سبز و هندوانه با 1/18 درصد افزايش و بيشترين كاهش مربوط به انگور با 17 درصد كاهش بوده است.
همچنين در بخش مقايسه قيمت اقلام طي هفته 9 تير ماه با هفته مشابه سال قبل بيشترين افزايش قيمت مربوط به هلو با 182 درصد رشد قيمت بوده است. بيشترين كاهش قيمت در اين مقايسه مربوط به تخم مرغ با 8 درصد كاهش بوده است.
 


مجري طرح خبر داد

اجراي توسعه ميدان گاز كيش در 5 فاز

كيش-خبرنگار كيهان:
در ميدان گازي كيش به اندازه اي گاز است كه مي توان توسعه آن را در 5 فاز برنامه ريزي و اجرا كرد.
مجري طرح ميدان گازي كيش با بيان اين مطلب افزود: عمليات اجرايي 12 حلقه چاه در طرح توسعه فاز اول ميدان گازي كيش در دو كلاستر برنامه ريزي شده است كه در كلاستر B به مخزن رسيده ايم و چاه ها در حال تكميل شدن هستند. همايون كاظمي گفت: در كلاستر A نيز داريم به مخزن نزديك مي شويم و مصمم هستيم عمليات اجرايي حفاري چاه ها را در سال جاري به اتمام برسانيم.
مجري طرح ميدان گازي كيش تصريح كرد گاز در جاي ميدان كيش بيش از 60 تريليون فوت مكعب برآورد شده كه براساس اطلاعات حاصل از حفاري چاه شماره 3 كيش به دست آمده است و ميزان گاز در جاي قطعي ميدان پس از حفاري چاه شماره 4 اين ميدان مشخص مي شود.


معاون فرهنگي كميته امداد كشور خبر داد

برنامه هاي تابستاني كميته امداد امام خميني براي دانش آموزان

اراك- خبرنگار كيهان:
با آغاز فصل تابستان اردوگاه هاي تفريحي، فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) آماده پذيرايي از 120 هزار دانش آموز است.
معاون امور فرهنگي كميته امداد كشور در نشست مطبوعاتي با اعلام خبر فوق يادآور شد 150 ساعت آموزش براي دانش آموزان تحت حمايت اين نهاد از برنامه هاي مدنظر واحد فرهنگي است.
«اكبر ميرشكاري» افزود: برگزاري دو جشنواره قرآني و ورزشي در سطح استاني و كشوري با اعتبار 50 ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي و 20 ميليارد ريال از اعتبارات محلي از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در تابستان امسال براي دانش آموزن تحت حمايت است.
وي با اشاره به برگزاري اردوهاي خانوادگي در تابستان امسال اظهار داشت: كميته امداد براي دومين سال برگزاري اين اردوها را تجربه مي كند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14