(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 تير 1391 - شماره 20246 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
باد نكاريد طوفان درو مي كنيد ! (يادداشت روز)
چه بايد...؟! (گفت و شنود)
هشدار انديشكده چاتم هاوس
اروپا را نبايد در چالش آمريكا با ايران قرباني كنيم
كيهان و خوانندگان
گزارش خبري از اقدامات ضد ايراني عربستان
چرا آل سعود براي زائران رواديد صادر نمي كند؟
حدادعادل رئيس موقت فراكسيون اصولگرايان شد
هر چه ايران اميدوار است خواب از چشم اسرائيل گرفته شده ! (خبر ويژه)
خودكشي ربع پهلوي در فنجان سلطنت (خبر ويژه)
ناله نوچه مستأصل از سرشكستگي سران راديكاليسم (خبر ويژه)
مأمور سيا در كودتاي نوژه ميزبان محفل اپوزيسيون در بروكسل (خبر ويژه)
پيروزي مردم مصر را تسليت مي گويم آنها با حمايت ايران پيروز شدند (خبر ويژه)


باد نكاريد طوفان درو مي كنيد ! (يادداشت روز)

تحريم نفتي اتحاديه اروپا كه يكصد و شصت و چندمين تحريم آمريكا و متحدانش عليه ايران اسلامي است و روزنامه واشنگتن پست از آن با عنوان «آخرين تير در تركش غرب» ياد مي كند، يك پروژه با دو بستر به ظاهر جداگانه داخلي و خارجي است. اين دو بستر اگرچه در نگاه اول جداي از يكديگر تلقي مي شوند ولي به گواهي شواهد و قرائن غيرقابل ترديد، نقطه تلاقي مشتركي دارند. خروجي بستر بيروني، «تهديد» است و مأموريت كساني كه در بستر داخلي به صف شده اند، سنگ اندازي در چرخه امور كشور است تا از اين رهگذر، تهديدهاي بيروني را واقعي و موثر جلوه دهند. يادداشت پيش روي با توجه به محدوديت آن، نگاهي گذرا به اين دو بستر دارد.
1- روز 19 خرداد 1389-9 ژوئن 2010- قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل عليه برنامه هسته اي كشورمان صادر شد. در پاراگراف اول اين قطعنامه آمده است؛
«قطعنامه 1929 شوراي امنيت با يادآوري بيانيه رئيس شورا و قطعنامه هاي 1969(2006)، 1737(2006)، 1747(2007)، 1803 (2008)، 1835(2008) و 1887(2009) و با تاكيد مجدد بر مفاد آنها... .»
سه روز بعد از صدور اين قطعنامه -21خرداد 1389- 11ژوئن 2010- روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي.تودي» با اشاره به همين پاراگراف، قطعنامه هاي شوراي امنيت را به استهزاء گرفته و نوشت «صدور چند قطعنامه پي در پي از سال 2006 تا سال 2010 با مضمون و مفاد يكسان نشان دهنده آن است كه ايران براي هيچيك از اين قطعنامه ها اهميتي قائل نيست و پرسش آن است كه اگر قطعنامه ها جدي است چرا ايران از آن هراسي ندارد و اگر جدي نيست چرا شوراي امنيت باز هم به صدور قطعنامه جديد اصرار مي ورزد»؟ در پاسخ به اين پرسش بي پاسخ بود كه روزنامه آمريكايي واشنگتن پست به ميدان آمد و طي يادداشتي بي آن كه برداشت «يو.اس. اي. تودي» را رد كند، نوشت «به نظر مي ر سد قطعنامه 1929 براي روحيه دادن به رهبران جنبش سبز(!) صادر شده است كه در ماههاي اخير - اشاره به حماسه 9 دي- ضربه سختي را متحمل شده اند».
2- اوايل سال 2012 ميلادي باراك اوباما بعد از ملاقات با نتانياهو نخست وزير رژيم كودك كش اسرائيل در يك كنفرانس خبري مشترك، جمهوري اسلامي ايران را به حمله نظامي تهديد كرده بود و چند روز بعد «مك گاورن» و «اليزابت مور» از مسئولان عاليرتبه سابق «سيا» طي مقاله اي در «كانسرتيوم نيوز آنلاين» خطاب به او نوشتند «آقاي اوباما! آيا شما و مشاورانتان از مفهوم همه گزينه ها روي ميز است باخبريد؟ و در صورت بروز درگيري با ايران، مي دانيد چه عواقبي در پيش خواهد بود؟ در آن حالت، اسرائيل به طور كامل نابود مي شود و آمريكا و اروپا در بحران فاجعه آميزي فرو مي روند».
3- ديروز مركز مطالعات استراتژيك «چاتم هاوس
-CHATHAM HOUSE» كه به اتاق فكر اتحاديه اروپا شهرت دارد با اشاره به تحريم نفتي اتحاديه اروپا عليه ايران به كشورهاي اروپايي هشدار داد «ايران، برترين قدرت منطقه است و اروپا نبايد در چالش آمريكا با اين كشور خود را قرباني كند». چاتم هاوس، اقدام اخير اتحاديه اروپا در تحريم نفتي ايران را «ديوانگي محض» خواند و كشورهاي اروپايي را از خطري كه در كمين آنهاست برحذر داشت. چاتم هاوس پيش از اين به اهرمهايي اشاره كرده بود كه ايران در اختيار دارد و چنانچه منافع خود را در خطر جدي ببيند در به كارگيري آنها كمترين ترديدي به خود راه نمي دهد.
4- خداوند تبارك و تعالي بر درجات امام راحل ما- رضوان الله تعالي عليه- بيفزايد. آن بزرگوار در مردادماه 66 خطاب به آمريكا، شوروي سابق و كشورهاي اروپايي كه به خليج فارس آمده بودند، هشدار داده و فرمودند «علي رغم فراهم بودن همه نوع امكانات دريايي و هوايي و زميني- توان ايران اسلامي در آن روزها را با اين روزها مقايسه كنيد- در بستن تنگه هرمز و صدمه وارد كردن به كشتي ها و نفتكش ها و مراكز صدور نفت و پالايشگاه ها و بنادر منطقه خودداري كرده ايم و فقط به نشان دادن مقدار كمي از قدرت و حضور و توانايي خود و مقابله به مثل وارد عمل شده ايم.» حضرت امام(ره) كه همه مي دانند و تجربه كرده اند هرگز سخني به گزاف نفرموده است، در ادامه تاكيد مي فرمايند كه؛ اگر ضرورت ايجاب كند تنگه هرمز به روي همه كشتي هاي تجاري و نفتكش ها بسته خواهد شد و مي فرمايند در آن صورت «اگر آمريكا تمامي امكانات هوايي و دريايي و جاسوسي- خبري خود و هم پيمانان خود در منطقه را بسيج كند، نمي تواند حتي يك كشتي را بدون خطر اسكورت و حفاظت نمايد» و سپس با اشاره به انفجار و نابودي يكي از ناوهاي جنگي آمريكا در خليج فارس مي گويند «چه بهتر كه آمريكا و ريگان از مسير مين گذاري شده خليج فارس كه كوس رسوايي آنان را در جهان به صدا درآورده است، مجددا عبور نكنند».
و يكسال بعد با اشاره به قدرت نمايي رزمندگان اسلام در خليج فارس كه نابودي و غرق شدن يكي از ناوهاي جنگي آمريكا و آسيب جدي به چند شناور ديگر دشمن را در پي داشت، مي فرمايند «امروز يكي از افتخارات بزرگ ملت ما اين است كه در برابر بزرگترين نمايش قدرت و آرايش جنگي آمريكا و اروپا در خليج فارس صف آرايي نمود» و به آمريكا و اروپا اخطار مي كنند؛ «تا دير نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته ايد از خليج فارس بيرون برويد» و تاكيد مي فرمايند «هميشه اينگونه نيست كه هواپيماهاي مسافربري ما توسط ناوهاي جنگي شما سرنگون شود، كه ممكن است فرزندان انقلاب، ناوهاي جنگي شما را به قعر آب هاي خليج فارس بفرستند.»
5- همانگونه كه به وضوح ديده مي شود حضرت امام(ره) تصريح مي كنند كه بستن تنگه هرمز به روي كشتي هاي نفتكش و
- در صورت لزوم كشتي هاي تجاري- يكي از اهرم هاي كارآمد و مشروع جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با زورگويي و باج خواهي آمريكا و متحدانش است و ايران اسلامي مي تواند و- به فرموده ايشان- بايد از اين اهرم در صورت نياز استفاده كند. و حضرت آقا نيز بارها تاكيد فرموده اند كه اگر آمريكا و متحدانش عليه جمهوري اسلامي ايران دست به حماقت بزنند، منافع آنان در هيچ نقطه دنيا از حمله و يورش رزمندگان و ملت پاكباخته و جان بركف اين مرز و بوم در امان نخواهد بود. از سوي ديگر پيش از اين طي يادداشت جداگانه اي اشاره داشتيم، براساس دو كنوانسيون بين المللي 1958 ژنو و 1982 جامائيكا كه هر دو درباره حقوق آبراه هاي بين المللي است، بستن تنگه هرمز به روي كشتي هاي نفتكش و هر شناور ديگري كه با منافع ملي كشورمان تعارض داشته باشد، حق قانوني و تصريح شده جمهوري اسلامي ايران در قوانين بين المللي است. بنابراين، آمريكا، اروپا و برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس، از جمله و مخصوصا عربستان تحت سلطه آل سعود نبايد كمترين ترديدي داشته باشند كه چنانچه ايران اسلامي از حق مسلم و قانوني خود محروم شود، در بستن تنگه هرمز كمترين ترديدي به خود راه نمي دهد و چرا چنين نباشد؟!
6- چند روز قبل، وزير نفت جنگ آزموده كشورمان كه سال ها خاك جبهه خورده است، در پي اطلاع از پيوستن كره جنوبي به تحريم نفتي اتحاديه اروپا، با صلابتي كه بايسته رزمندگان اسلام است اعلام كرد در صورت پيوستن كره جنوبي به تحريم نفتي اتحاديه اروپا، از واردات اين كشور به جمهوري اسلامي ايران جلوگيري خواهد شد. به دنبال اين هشدار، نيمه شب همان روز، مسئولان بلندپايه كره جنوبي كه معلوم بود ضربه را سخت تر از تصور خود ديده اند با آقاي قاسمي وزير نفت كشورمان تماس گرفته و از اعزام نماينده ويژه كره جنوبي براي مذاكره در اين باره خبر دادند.
حالا تصور كنيد كه اگر فعاليت شركت هايي نظير «سامسونگ»، «ال جي»، «هيونداي»، «كيا»، «دوو» و ده ها شركت ديگر كره جنوبي در ايران ممنوع شود- كه بايد بشود- چه بلاي ويرانگر و خردكننده اي بر سر اقتصاد كره جنوبي آوار خواهد شد؟ همين تصميم درباره ساير كشورهايي كه به تحريم نفتي اتحاديه اروپا پيوسته اند قابل اجراست. نيست؟!
7- و بالاخره، بستر ديگر اين پروژه با نگاه به داخل كشور طراحي شده و افراد و جرياناتي در هر سه عرصه اقتصادي، فرهنگي و سياسي، ماموريت اجراي آن را برعهده دارند. پرداختن به اين بستر اگرچه فرصت ديگري مي طلبد ولي بايد از مسئولان محترم اقتصادي، امنيتي، اطلاعاتي و نظارتي كشور پرسيد؛ چرا بلافاصله بعد از اجلاس مسكو، قيمت دلار با يك جهش غيرقابل توجيه به بالاي دوهزار تومان مي رسد؟ چرا در حالي كه به گفته رئيس اتحاديه كشوري صنف طلا و جواهر، قيمت طلا در بازارهاي جهاني رو به كاهش بوده است، بهاي سكه بعد از اجلاس مسكو افزايش مي يابد؟ چه كساني قيمت كالا، اجناس و خدمات مورد نياز مردم را به ميل خود بالا مي برند؟ آيا شناسايي اين جريانات مافيايي و رابطه آنها با دشمنان بيروني دشوار است؟! به عنوان نمونه- و فقط يك نمونه- برخي از مسئولان محترم چرا و با مشاوره چه كساني قيمت نان را افزايش مي دهند و بعد اعلام مي كنند كه اين افزايش ربطي به مرحله دوم هدفمندي يارانه ها ندارد و سپس مابه التفاوت نقدي اين افزايش قيمت را به حساب مصرف كنندگان مي ريزند؟ چه كساني سنگ ها را بسته و سگ ها را گشاده و به جان ملت انداخته اند؟! آيا كساني در پي آن نيستند كه تحريم ها را موثر جلوه دهند و ناكامي دشمنان خارجي را با تنگ كردن عرصه به مردم در داخل كشور جبران كنند؟! در اين باره گفتني هاي فراوان و مستندي هست كه به يقين شنيدني خواهد بود و به فرصت ديگري مي گذاريم.
حسین شریعتمداری
 


چه بايد...؟! (گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي ايران امروز در يادداشتي خطاب به اپوزيسيون نوشته است؛ چندين و چند سال است كه به عنوان اپوزيسيون رژيم در خارج كشور نشسته ايم و هيچ كاري از دستمان ساخته نبوده است.
گفتم: مثل اين كه توي مغزش از سلول خاكستري خبري نيست كه تازه متوجه شده!
گفت: در اين يادداشت آمده است؛ بعد از شكست جنبش سبز(!) در سايت هاي خود اين سؤال را مطرح كرديم كه «چه بايد كرد»؟ ولي جوابي براي آن نداشتيم.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: نوشته؛ حالا كه نمي دانيم از خارج كشور براي داخل كشور «چه بايد كرد»؟ پيشنهاد مي كنم شعارمان را عوض كنيم و بگوييم «چه مي توان كرد»؟
گفتم: اينطوري كه دارند پيش مي روند بالاخره به اين شعار مي رسند كه «چه بايد خورد»؟!
 


هشدار انديشكده چاتم هاوس

اروپا را نبايد در چالش آمريكا با ايران قرباني كنيم

يك انديشكده مشهور غربي در نصيحتي هشدارگونه به متحدين اروپايي آمريكا، ضمن درخواست بازنگري در نحوه برخورد با جمهوري اسلامي ايران نوشت: قطع روابط سياسي،تجاري و اقتصادي با ايران ديوانگي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اخيرا طي نشستي كه در انديشكده «چاتم هاوس» با حضور جان اسنو، از مسئولان ارشد شبكه چهار انگليس، جولي اسميت، رييس موسسه ليبرال بريتيش اينترنشنال و تيم گاردن مدير اسبق اين انديشكده برگزار شد «جان اسنو» در سخنراني راجع به سياست هاي اشتباه غرب در قبال ايران به رهبري آمريكا گفت: ايران قدرت منطقه اي است و بايد با احترام با ايران برخورد شود.
بر اساس اين گزارش «جان اسنو» اظهار داشت:« ايران طي 300 سال گذشته به هيچ كشوري حمله نكرده اما ما بطور مستقيم و غير مستقيم با اين كشور درگيري پيدا مي كنيم يا با كشوري چون عربستان سعودي كه بطور آشكارا عمليات ضد ايراني انجام مي دهد خود را شريك مي كنيم.»
« اسنو» گفت:« بايد بگويم كه خودمان را بطور مضحكي درآورده ايم و بدون اين كه بازنگري در مواضعمان كنيم به مسير اشتباه ادامه مي دهيم. ما كمتر درباره اسلام شيعه و مسائل و اعتقادات مذهبي مطلب مي دانيم.»
وي در ادامه افزود:« بايد بگويم كه ما روابطي با قدمت 300 سال با ايران داشتيم و اهالي كشورمان در ايران زيبا زندگي كرده اند و فارسي را روان صحبت مي كنند اما متاسفانه انگليس هم اكنون با فشار آمريكا احساس نادرستي از انقلاب ايران دارد.
سخنران جلسه در ادامه گفت:تاريخ از ما مي پرسد كه چرا انگليس ايران را درك نكرد؟ چرا ما اقدام بهتري انجام نمي دهيم؟ چرا ما خودمان را از مخمصه آمريكا كه مي خواهد ايران را براي ما بد جلوه دهد خلاص نمي كنيم؟
وي افزود:« ايران كشوري بسيار بسيار مهم است و بايد با آن ارتباط برقرار كرد.»
وي با تمسخر كردن اوباما مبني بر اين كه دست هاي خود را براي دوستي به سوي كشورهايي چون ايران و يا « مصر بعد از مبارك» دراز مي كند گفت: « آدم بايد ساده لوح باشد.دست اوباما پس كجاست؟ چه اتفاقي براي دستان اوباما افتاده است؟پس چرا ما چيزي نمي بينيم؟»
ما بايد با ايران تعامل كنيم.بايد با ايران داد و ستد نماييم. هم اكنون شركت هاي زيادي در انگليس پشت ديوار تحريم ها قرار گرفته اند.ما نمايندگي ديپلماتيك خود را در اين كشور از دست داده ايم. ما روابط سياسي،تجاري و اقتصادي خود را با ايران از دست داده ايم. اين ديوانگي است.
مدير شبكه چهار انگليس در خاتمه گفت:ما به ايران نياز داريم.ما براي افغانستان و عراق و سوريه و كل خاورميانه به ايران نياز داريم .ايران دواي هر مشكلي در خاورميانه است. بايد درباره اين كشور بازنگري كنيم.نظر من تعاملتعامل و تعامل با ايران بزرگ است.
 


كيهان و خوانندگان

¤ نصب تمثال مبارك شهداء انقلاب اسلامي بر طاق نصرت هاي جشن نيمه شعبان غير از نشان از خوش سليقگي بانيان اين مراسم حكايت از منتظران واقعي حضرت بقيه الله امام زمان(عج) دارد. به اميد آنكه كوچه و پس كوچه هاي دلمان را نيز براي ظهور آن منجي بشريت مانند شهداء آذين بسته باشيم و نشان بدهيم كه از منتظران واقعي ظهور هستيم.
 
محمودي
 ¤
تهديدات و تحركات توطئه آميز شوراي نظامي مصر پس از اعلام نهايي پيروزي محمد مرسي باعث شد نيات و اهداف شيطاني آنها برملا شود، خدايي كه با اين پيروزي بس عظيم، مانع پايمال شدن خونهاي شهدا شد، يقيناً در همه حال حامي ناصران دينش خواهد بود.
 
سليمان بلغار
 ¤
وزارت امور خارجه در مورد انقلاب هاي اسلامي عربي وظايف و رسالت سنگين تري دارد بخصوص بايد ارتباطات با اين كشورها بيشتر باشد. روابط ما با مصر انقلابي در هاله اي از ابهام است در حالي كه مي توان اين روابط را بيشتر كرد.
 3329---0917
 ¤
در خبرها آمده بود كه مسئولان آمريكايي گفته بودند كه ما سوريه بدون بشار اسد مي خواهيم به ايشان يادآور شويد كه مردم جهان هم جهاني بدون آمريكاي جنايتكار مي خواهند و مردم خاورميانه علاوه بر آن جهان بدون صهيونيست و دست نشانده هاي آمريكايي صهيونيسم را خواستارند.
 
صادقي
 ¤
سينما بايد جايي براي تبيين عقايد و افكار درست و نمايشگر اسلام حقيقي باشد ولي متأسفانه مشاهده مي شود كه در برخي موارد جولانگاه ترويج فساد و اشرافي گري و تبيين افكار و انديشه هاي پوسيده غربي است.
 7781---0935
 ¤
در دادگاه بيمه مشخص شد بيشتر رانت خواري هاي گسترده در دوران اصلاحات يعني در طول سالهاي 80 تا 84 در استانداري تهران اتفاق افتاده است. بنابراين خيلي از مفاسد امروز ريشه در گذشته دارد كه بايد بررسي و برخورد شود.
 2464---0919
 ¤
رئيس بانك مركزي افزايش قيمت سكه را تابع نرخ دلار دانسته است. سؤال اين است كه چرا نرخ دلار بالا رفته است؟ بنابراين سؤال در جاي خود بي پاسخ باقي مي ماند و اين گونه توجيه تراشي ها هم مشكل را حل نمي كند.
 8853---0912
 ¤
بانك مركزي در قبال افرادي كه پيش خريد سكه را به گواهي سپرده با سود 24% تبديل كردند از زمان پيش خريد، سود آنها را محاسبه و گواهي سپرده 2 ساله تحويل نمود و قرار شد اگر كسي قبل از سررسيد انصراف دهد فقط سود گواهي 22% تحويل بگيرد نه سودي كه ازاول سپرده محاسبه شده است. ولي در زمان انصراف ها براساس تعهد خود عمل نكردند و ما به التفاوت سود را برداشتند و به همين علت چك ما برگشت خورد. چرا مسئولين براساس حرف خود عمل نمي كنند چرا چيزي را مي گويند و برخلاف گفته خود عمل مي كنند.
 8423---0913
 ¤
در تابستان به جاي اينكه تعداد قطارها را زياد بكنند كم كرده اند! از طرف ديگر قيمت بليت را نيز افزايش داده اند. البته وقتي كه مديران ما براي مسافرت مشكلي نداشته باشند چه فرقي مي كند كه بر سر مردم چه مي آيد؟
 6621---0912
 ¤
چرا رئيس جمهور دور چهارم سفرهاي استاني را فراموش كرده است.
 
يك شهروند
 ¤
ورود خانم ها در بخش آقايان در مترو وجه قانوني ندارد. اين توجيه كه قسمت بانوان ظرفيت كمي دارد، براي حضور زنان بين مردان تابع هيچ منطقي نيست.
 
يك شهروند
 ¤
مگر قرار نبود مركز آمار ايران در ارديبهشت ماه 91 آمار نفوس و مسكن را اعلام كند پس چرا خبري نشد!
 2853---0913
 ¤
از گزارش اخير سازمان بازرسي كل كشور درباره بانك ... تقدير و تشكر مي شود ولي آيا نبايد بانك مركزي و وزارت اقتصاد نسبت به تخلفات اين بانك رسيدگي كنند و نگذارند بلايي كه بر سر بانك ملي و صادرات آمد بر سر اين بانك بيايد؟
 3859---0919
 ¤
اخيرا شبكه العالم از فرستنده ديجيتال اردبيل كه علاوه بر اين استان بخش جنوبي كشور همسايه شمالي را پوشش مي داد قطع شده است مسئولين صدا و سيما راهنمايي نحوه بهره مندي از اين شبكه را به ما اعلام نمايند.
 2057---0914
 ¤
ساخت و سازهاي بي رويه و بدون جواز در شهر قدس (قلعه حسن خان) كه حتي شهردار را وادار به استعفا كرد متاسفانه همچنان ادامه دارد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
 0125---0935
 
مسئولين استان خوزستان گويا در جريان وقايع روزمره شهرهاي استان نيستند و الا چرا بايد محصولات فرهنگي مبتذل به راحتي در پياده روهاي شهر اهواز عرضه بشود و نيروي انتظامي هم مخالفتي نكند.
 3911---0914
 ¤
اعلام كرده اند عوارض 500 توماني بزرگراه پرديس - تهران براي ساكنين شهرك پرديس از تاريخ 19/4/91 لغو و از آن ها نيز مثل سايرين مبلغ 1500 تومان دريافت مي شود. آيا آن همه اعتراض و شكايت فقط براي چند ماه بود؟
 
حقيقت
 ¤
ميدان راه آهن تهران هم محل تردد ايرانيان از تمام شهرهاي كشور و هم افراد خارجي است كه به عنوان توريست به كشورمان سفر مي كنند. با اين وصف چرا براي پاكسازي اين نقطه از پايتخت از وجود افراد معتاد و همچنين اراذل و اوباش اقدامي انجام نمي گيرد؟
 6621---0912

 


گزارش خبري از اقدامات ضد ايراني

عربستان چرا آل سعود براي زائران رواديد صادر نمي كند؟

سرويس سياسي-
به دنبال اقدامات ضد ايراني عربستان طي ماه هاي گذشته، ديروز سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران با انتشار اطلاعيه اي از توقف صدور رواديد براي زائران ايراني از سوي عربستان خبر داد.
سازمان حج و زيارت در اطلاعيه خود اعلام كرده است؛ در يك اقدام پيش بيني نشده، موسسه ارائه خدمات عمره عربستان، از روز چهارشنبه مورخ 31/3/91 سيستم صدور رواديد و فرستادن اطلاعات افراد براي گرفتن رواديد را براي برخي كشورهاي اسلامي از جمله جمهوري اسلامي ايران متوقف كرده و به اين ترتيب، امكان صدور رواديد از آن تاريخ تاكنون نبوده است. اين در حالي است كه تا پيش از آن قرار بود بيش از يك ونيم ميليون ايراني در سال 91 به حج عمره مفرده فرستاده شوند اما عربستان بصورت غيرمنتظره اعلام مي كند كه ايران تنها 700 هزار نفر سهميه داشته و اين سهميه هم اينك پر شده است!
گفتني است؛ بلافاصله پس از اعلام اين خبر، سايت هاي زنجيره اي ضدانقلاب و اپوزيسيون به بازتاب و انعكاس گسترده اين موضوع پرداختند و با ذوق زدگي بصورت مشترك تيتر زدند: «عربستان صدور ويزا براي زائران ايراني را متوقف كرد.»
در اين ميان شبكه خبرپراكني بي بي سي، راديو فردا، دويچه وله، بالاترين و... كه گويا ماموريت ويژه اي در اين زمينه دارند در تفسيرهاي مختلفي به استقبال بالاگرفتن تنش ها ميان ايران و عربستان رفتند.
عربستان اخيرا نيز 18تبعه ايراني را با ادعاي اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام كرد.
در واكنش به اين اقدام ضد ايراني عربستان، از سوي ايران در مراسم تدفين اميرنايف وليعهد عربستان، هيچ هيئتي از ايران شركت نكرد.
عدم صدور رواديد براي زائران ايراني تنها مورد از سياست هاي خصمانه عربستان عليه ايران نيست. پشتيباني و بلكه تحريك امارات در ادعاي بي اساس اين كشور درباره جزاير سه گانه ايراني از ديگر موارد قابل ذكر است.
همچنين رياض در صحنه هاي گوناگون در مواجهه با موضوع هسته اي ايران با حمايت از رويكرد غرب، همراهي بي سابقه اي را در اين مورد با سياست هاي بي منطق عليه تهران داشته است.
در همين حال عربستان از سال گذشته براي جلوگيري از سقوط پادشاه بحرين به اين كشور لشگركشي كرد و اقدامات سركوب گرايانه اين كشور عليه مردم بحرين همچنان ادامه دارد و اين در حالي است كه رياض، تهران را به مداخله در امور بحرين متهم مي كند!
با توجه به موارد مذكور به نظر مي رسد نمي توان موضوع عدم صدور رواديد براي زائران ايراني از سوي عربستان را صرفا يك اختلاف ساده اداري ميان دو كشور دانست و همزمان با تشديد فشارها از سوي غرب عليه ايران، اين مسئله را بايد در پازل طراحي شده آنها ديد كه اجراي بخشي از آن به رياض واگذار شده است.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در واكنش به اين اقدام عربستان اعلام كرده است كه سازمان حج مشغول پيگيري صدور رواديد براي زائران ايراني است.
با درنظر گرفتن تمامي موارد فوق به نظر مي رسد متوليان سياست خارجي كشور بايد در قبال سياست هاي خصمانه اي كه به نيابت از غرب از سوي برخي كشورهاي منطقه دنبال مي شود، اقدامات جدي تري را در دستور كار خود قرار دهند.
 


حدادعادل رئيس موقت فراكسيون اصولگرايان شد

جلسه فراكسيون اصولگرايان مجلس ظهر ديروز برگزار و حدادعادل در اين جلسه به عنوان رئيس موقت اصولگرايان انتخاب شد.
زهره طبيب زاده با اعلام اين خبر گفت: در جلسه فراكسيون اصولگرايان از بين 30 نفري كه پيش از اين به عنوان هيئت رئيسه موقت انتخاب شده بودند 6 نفر براي تدوين اساسنامه انتخاب شدند.
وي افزود: در اين ميان حدادعادل به عنوان رئيس فراكسيون انتخاب شد و 5 نفر ديگر نيز با راي فراكسيون انتخاب شدند تا هيئت رئيسه موقت تشكيل شود.
طبيب زاده گفت: هيئت رئيسه دائم فراكسيون اصولگرايان بعد از تعطيلات مجلس انتخاب مي شوند.
علي اصغر زارعي نماينده تهران نيز به ايسنا گفت: احمد سالك، قاضي زاده، عليرضا زاكاني، جوكار، ضرغام صادقي و غلامعلي حدادعادل به عنوان 6 عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان انتخاب شدند.
فراكسيون واحد اصولگرايان ادامه اصولگرايي مجلس هفتم و هشتم
غلامعلي حدادعادل گفت: فراكسيون واحد اصولگرايان ادامه اصولگرايي در مجلس هفتم و هشتم است.
وي ادامه داد: ما هيچ تغييري در اصولگرايي نداده ايم و اصولگرايي همان است كه در گذشته وجود داشته و از همه هم براي حضور در فراكسيون دعوت كرده ايم و قصد ما هم ايجاد تفرقه نيست؛ ما ادامه اصولگرايي در مجالس هفتم و هشتم هستيم و در همان مسير سير مي كنيم.
حدادعادل در مورد گراني هاي موجود در جامعه هم اظهار داشت: معمولاً مجلس در مسائل كلان اقتصادي دخالت مي كند وكمتر اتفاق مي افتد كه با يك مصوبه مجلس نرخ ارزاق و كالاها به سرعت تغيير پيدا كند؛ تأثير تصميم گيري هاي دولت و وزارتخانه ها در نرخ ها زودتر معلوم مي شود.
وي افزود: با اين اوصاف اگر احساس شود كه براي كاهش گراني مجلس بايد قانوني تصويب كند نمايندگان آمادگي اين كار را دارند. ما مرتباً به وزراء در اين رابطه تذكر مي دهيم تا اقداماتي انجام دهند و البته اقداماتي هم شده است و آثار ارزاني در برخي اقلام ديده مي شود.
حدادعادل ادامه داد: مقداري هم بايد به اين موضوع توجه شود كه گراني كنوني جزئي از نقشه هاي دشمنان و تحريمي است كه به ما تحميل كرده اند، كما اينكه مي بينيم بي بي سي هر برنامه اي كه داخل كشور براي كاهش گراني اجرا مي شود آنها ميزگرد مي گذارند و در مورد آن صحبت مي كنند؛ اين مسئله نشان مي دهد كه بخشي از گراني ها توسط دشمن تدبير مي شود.
وي درباره تغييرات انجام شده در استانداري ها اضافه كرد: تصميم گيري ها در دولت آقاي احمدي نژاد اين طور است؛ ما 8 سال است كه عادت كرده ايم به تصميم گيري هاي غيرقابل پيش بيني دولت آقاي احمدي نژاد.
بعيد مي دانم فاز دوم عملي شود
وي در خصوص فاز دوم هدفمندي يارانه ها هم گفت: در مورد قيمت نان يك تصميم موردي گرفته شد ولي بعيد مي دانم با توجه به وضعي كه پيش آمده فاز دوم عملي شود؛ قطعاً اين مسئله و افزايش نقدينگي كمك مي كند و احتمالاً به گراني دامن مي زند و مجلس هم با اين مسئله موافق نيست.
حدادعادل در پاسخ به اين سؤال كه شما براي انتخابات رياست جمهوري ثبت نام مي كنيد اظهار داشت: حال براي اين سؤال ها زود است.
 


هر چه ايران اميدوار است خواب از چشم اسرائيل گرفته شده ! (خبر ويژه)

«قدرت گرفتن اسلامگرايان در منطقه خاورميانه ايران را اميدوار مي كند و اسرائيل را در تيررس قرار مي دهد».
روزنامه وينرسايتونگ ضمن انتشار گزارشي درباره پيروزي اسلامگرايان مصر نوشت: خبر را در تهران با خوشحالي و خرسندي دريافت كردند. خبررسمي پيروزي رئيس جمهور جديد مصر محمد مرسي تازه اعلام شده بود كه وي گفت بهبود مناسبات با ايران را يكي از اولويت هاي سياست خارجي خود مي داند. به ويژه استدلال مرسي گوش ها را تيز مي كند. به گفته مرسي نزديكي بين دو كشور «توازن راهبردي موثري در منطقه ايجاد خواهد كرد.» عربستان سعودي و ديگر متحدان غربي اين حرف را به عنوان هشداري جدي مي فهمند. اينان بعد از پيروزي اسلام گرايان نگران افزايش بيشتر نفوذ ايران در منطقه هستند. در نتيجه پيام هاي تبريك هم به مرسي محتاطانه بود.
اين روزنامه اتريشي افزود: تاكنون مي شد به مصر، هرچه باشد مهمترين كشور در جهان عرب است، اطمينان كرد. اين كشور در دوران حكومت رئيس جمهور سرنگون شده حسني مبارك از سرسخت ترين مخالفان اتحاد ايران و سوريه و نيز عواملشان در نوار غزه (حماس) و در جنوب لبنان (حزب الله) بود. اما براي اخوان المسلمين، گرچه خودشان سني هستند، اميرنشين هاي طرفدار غرب خليج فارس همچون خاري در چشم بودند. اكنون اخوان المسلمين براي خود امكان اين را مي بينند كه مناسبات قوا را در منطقه از نو تعيين كنند. با از سرگيري روابط ديپلماتيك كه حكومت شيعه ايران در سال 1979 به دليل قرارداد صلح مصر با اسرائيل قطع كرده بود، اولين گام برداشته مي شود. البته نظاميان قدرتمند مصر در آينده نيز در سياست خارجي تعيين كننده خواهند بود. محتمل نيست كه آنها دنبال سياست نزديكي با ايران باشند. هرچه باشد آنها از آمريكا كمك هاي مالي به ميزان 1/3 ميليارد دلار در سال دريافت مي كند.
وينر سايتونگ خاطر نشان مي كند: در هر صورت اگر ايران و مصر به هم نزديك شوند اسرائيل در تيررس قرار مي گيرد. حكومت طرفدار ايران در حاشيه جنوبي به معناي ضعف بيشتر امنيت اسرائيل خواهد بود. نه تنها نظارت مشترك مرزي زيرسوال مي رود، همكاري ايران و مصر پيمان صلح كمپ ديويد را هم كه در زمان سلف مبارك انورسادات منعقد شد متزلزل مي كند.
والتر پوش تحليلگر موسسه علم و سياست در برلين به اين روزنامه گفته است: به اعتقاد من فشار بر اسرائيل با اتفاقات جديد بيشتر خواهد شد. براي محمد مرسي مهم است كه دامنه عمل مصر را گسترش دهد. همه اسلامگرايان سني وقتي از عربستان ناراضي هستند و مي خواهند به غرب درس عبرت بدهند، به ايران نزديك مي شوند. بعد از بهار عربي، توان اسلامگرايان بالا رفته و روند تغيير در جريان است و همين به مناسبات ايران و مصر هم اثر خواهد گذاشت.
 


خودكشي ربع پهلوي در فنجان سلطنت (خبر ويژه)

رضا پهلوي آدم دو چهره اي است كه وقتي با رسانه هاي فارسي زبان مصاحبه مي كند ژست تواضع مي گيرد اما آن روي واقعي خود را در مصاحبه با نشريه فوكوس نشان داد.
پايگاه اينترنتي موسوم به آزادگي كه به عنوان يكي از ترمينال هاي اپوزيسيون در خارج از كشور فعاليت مي كند، ضمن انتشار تحليل فوق تصريح كرد: شايد او فكر نمي كرد گفته هايش در مصاحبه با يك نشريه آلماني زبان در ميان فارسي زبانان منتشر شود. او در مصاحبه با رسانه هاي فارسي زبان اپوزيسيون، خود را يك ايراني ساده جمهوري خواه و مخالف حمله نظامي به ايران نشان مي دهد و هرگز آرزوي تاج گذاري نمي كند اما حالا معلوم شده كه در مصاحبه با فوكوس خود را شاه ايران و در عين حال حامي حمله خارجي به ايران مي داند. او تاج گذاري را نهايت آرزوي خود عنوان مي كند و در حالي كه در محافل ايراني اپوزيسيون خود را بسيار فروتن نشان مي دهد و مي داد، ناگهان وقتي خود را با رسانه خارجي تنها مي بيند، فروتني را به كناري مي نهد و با نهايت غرور و خود شيفتگي، خود را شاه و تنها سياستمدار توانا مي خواند.
نويسنده خاطر نشان كرد: اشتباه نكنيد كسي دشمن رضا پهلوي نيست، با وجود نوع رفتار و عملكرد دوگانه او اصلا نيازي به دشمن ندارد، دشمن ايشان در درون ايشان است و اطرافيان و مشاوريني كه از سياست فقط بخش فريب و دروغش را مي دانند اصرار داشتيم تا آقاي رضا پهلوي خود را در فنجان سلطنت غرق نكند اما متاسفانه اين كار را كرد.
از سوي ديگر پايگاه اينترنتي ايران گلوبال (وابسته به طيف ديگري از عناصر ضد انقلاب فراري) با اشاره به آبروريزي رضا پهلوي نوشت: احتمالا وي تصور نمي كرده كه اين مصاحبه بازتابي در فضاي رسانه اي فارسي زبان داشته باشد و بنابراين هر چه دل تنگش خواسته بر زبان آورده آن چنان كه صراحتي كه در اين مصاحبه به چشم مي خورد در كمتر مصاحبه اي از رضا پهلوي مي توان سراغ گرفت. اما از بد حادثه يك وبسايت فارسي زبان اين مصاحبه را ترجمه كرده است. او در اين مصاحبه خود را پادشاه قانوني ايران مي داند و از حمله به ايران دفاع مي كند.
ايران گلوبال تصريح مي كند: شايسته است آقاي رضا پهلوي و مشاورانش به جاي اين كه منتقدان خويش را آماج آتشبار و ناسزاگويي سازمان يافته سازند، به خود بيانديشند و بگويند كه ايشان، سخنان نادرستي را به زبان رانده و شايد در تب و تاب سياست و بلغمي شدن سوداي فرمانروايي، حرف هايي زده كه اينك از گفتن آن ها پشيمان است. بگذريم كه ايشان حرف دلشان را زده و به آن چه گفته اند، باور دارند.
 


ناله نوچه مستأصل از سرشكستگي سران راديكاليسم (خبر ويژه)

دنده عقب گرفتن تندروهاي حامي خروج از حاكميت (كساني چون عبدي و نوري) باعث كلافگي نيروهاي ميداني اين جريان شده است.
«پيمان-ع» كه از نوچه هاي ميداني تندروهاي مدعي اصلاحات در اغتشاشات سال هاي 79 و 78 به شمار مي رود، با انتقاد از سياست مذبذب اصلاح طلبان راديكال گفت: جناحي از اصلاح طلبان كه زماني پروژه خروج از حاكميت و عبور از اصلاحات را مطرح مي كردند، اكنون پروژه بازگشت به حاكميت را مطرح مي كنند.
خبرنگار «روز آن لاين» از وي مي پرسد «به نظر مي آيد در داخل كشور راه هاي پيش روي اصلاح طلبان و مخالفان در عمل به شكست انجاميده. در 15 سال گذشته هم تئوري حاكميت دوگانه با دولت و مجلس اصلاح طلب امتحان شده و هم تئوري فشار از پائين و چانه زني در بالا از طريق جنبش سبز. اولي كه به دولت احمدي نژاد ختم شد و دومي هم در عمل نتوانست به اهداف خود دست يابد . حالا برخي مانند عباس عبدي از ضرورت تشكيل اتاق فكر اصلاح طلبان خبر مي دهند. فكر مي كنيد چنين تئوري هايي در صورت عملي شدن تا چه اندازه مي تواند اصلاح طلبان را به اهدافشان برساند؟».
پيمان-ع در پاسخ گفت: بحثي كه توسط آقاي نوري مطرح شده، بحث شخصي ايشان نيست. جناحي از اصلاح طلبان كه زماني پروژه خروج از حاكميت و عبور از اصلاحات را مطرح مي كردند، اكنون پروژه بازگشت به حاكميت و اعتمادسازي با حكومت را به عنوان پروژه قابل طرح از جانب خودش مطرح مي كند. اين حلقه كه حلقه دولت هاشمي و خاتمي را شامل مي شود اتفاقا در موج اول اصلاحات هزينه هاي زيادي هم داده و اين هزينه پردازي باعث شده تا در مواقعي به روشنفكران هم نزديك شوند. اما در طول ده سال گذشته اين حلقه به اين نتيجه رسيده كه شما الان بيان كرديد؛ اينكه نقادي تند و تيز نه تنها كمكي به وضعيت حقوق بشر و دموكراسي در ايران نمي كند بلكه باعث شدت برخورد حاكميت مي شود.
وي اضافه كرد: آنچه حاكميت مي خواهد از طريق سخنگويان خود به صراحت مطرح كرده است. خواسته حكومت، اصلاح طلبي منهاي آن چيزي است كه از آن به عنوان فتنه ياد مي كند. بنابراين آكسيون خياباني راديكالي كه در يك دهه گذشته و در 18 تير 78 و خرداد88 پديد آمد، بايد كنار گذاشته شود.
اين نوچه تندروها در ادامه مي گويد: در توصيف اين پروژه يعني اصلاح طلبي منهاي جنبش سبز، بهترين و برجسته ترين سخنگو در كنار عبدالله نوري، عباس عبدي است. عبدي تقريبا نخستين اصلاح طلبي بود كه پروژه خروج از حاكميت را تجويز مي كرد اما امروز در كنار افرادي مانند باقي، كرباسچي و عبدالله نوري درصدد بازگشت به طرح دولت گرايانه از اصلاحات است. مسئله اين است كه همان كساني كه روزگاري خروج از نهاد دولت را تجويز مي كردند و نقاد اصلاح طلبي دولت گرا بودند، امروز به شكست خوردن آن پروژه رسيده و به اصلاح طلبي دولت گرا روي آورده اند.
 


مأمور سيا در كودتاي نوژه ميزبان محفل اپوزيسيون در بروكسل (خبر ويژه)

نشست آتي شماري از عناصر ضدانقلاب مدعي دموكراسي در بروكسل پيشاپيش به افتضاح ختم شد.
گروهي از عناصر ضدانقلاب از جمله سلطنت طلبان كه بهمن ماه سال گذشته نشستي نيم بند را با كمك هاي خارجي در استكهلم سوئد برگزار كرده بودند، در تلاشند تا نشست ديگري را هفته آينده در بروكسل برگزاركنند. نشست قبلي از سوي برخي مدعوين كه در منابع مالي و سازمان هاي اطلاعاتي پشت پرده اين نشست ترديد داشتند، تحريم شد.
طيف برگزاركننده خود را كميته «اتحاد براي دموكراسي» توصيف مي كنند اما جالب اينجاست كه اين بار به طور علني سراغ يكي از كودتاچيان وابسته به سلطنت طلبان و سازمان سيا رفته اند.
پايگاه اينترنتي «بامداد خبر» (وابسته به طيفي از عناصر ضدانقلاب) با بيان اينكه برگزاركنندگان نشست استكهلم كنفرانس بروكسل را با پول ايراني برگزار مي كنند، نوشت: كنفرانس قبلي با هزينه بنياد سويدي برگزار شد و همين موضوع مورد انتقاد برخي از غايبان در آن نشست قرار گرفت كه حاضران را به تلاش براي اپوزيسيون سازي از طريق نيروهاي خارجي متهم كردند. به همين دليل برگزاركنندگان اين بار در دعوت نامه خود تأكيد كرده اند كه هزينه كنفرانس توسط جمعي از ايرانيان تامين مي شود.
بامداد خبر مي افزايد: در نامه اي كه از سوي «كميته برگزاري كنفرانس پيشبرد اتحاد براي دموكراسي» به شركت كنندگان ارسال شده، تاكيد شده كه هزينه هاي اين كنفرانس «به همت جواد خادم وجمعي از ايرانيان ميهن دوست» تامين شده است. جواد خادم، وزير آباداني و مسكن در دولت ناكام شاپور بختيار، آخرين نخست وزير دوران پهلوي بود و از او به عنوان هماهنگ كننده حركت[ كودتاي] نوژه در سال 1359 (1980) نام برده مي شود، هدف از آن اقدام به بازگرداندن بختيار به قدرت و كنار زدن رژيم جمهوري اسلامي بود. او هم اكنون مقيم لندن است و پس از مدت ها كناره گيري از فعاليت عملي سياسي، مدتي است كه براي گردهم آوردن اپوزيسيون ايران وارد صحنه شده است.
طبق اسناد منتشره، گروهك هاي سلطنت طلب و عناصري نظير اويسي براي تدارك كودتا از جمله با رژيم صدام مذاكراتي را انجام داده و برخي از آنها تبديل به مزدور صدام شدند. برخي از اين اسناد حتي در رسانه هاي اپوزيسيون نيز منتشر و مورد تاييد قرار گرفته است.
گفتني است استخبارات رژيم سعودي به واسطه تزريق دلارهاي نفتي، در تدارك برخي نشست هاي محفلي ضد انقلاب (نظير نشست لندن) نقش ويژه اي ايفا مي كند وكساني چون عليرضا نوري زاده متهم هستند كه در كار چاق كني و دلالي ميان طرفين پول هاي هنگفتي را بالا كشيده اند.
شايان ذكر است كه بروكسل هم اكنون محل زندگي شماري از عناصر اصلاح طلب فراري نظير مزروعي (پدر و پسر) و نبوي و... است و به عنوان ترمينال آمد و شد طيف هاي گوناگون اپوزيسيون محسوب مي شود. طيف فراريان اصلاح طلب طي يكي دو سال اخير ارتباطات گسترده اي را با گروهك هاي منافقين، سلطنت طلبان و اتحاد جمهوري خواهان (بازسازي شده گروه هاي ماركسيستي نظير فدائيان خلق و توده و...) به هم زده اند.
 


پيروزي مردم مصر را تسليت مي گويم آنها با حمايت ايران پيروز شدند (خبر ويژه)

رئيس پليس دوبي، اعلام پيروزي اسلامگرايان در انتخابات مصر را روز شوم فاجعه خواند و به همقطاران خود در رژيم هاي ديكتاتوري تسليت گفت!
به گزارش روزنامه الوفد، ضاحي خلفان تصريح كرده انقلاب مصر با كمك و حمايت ايران محقق شد.
وي در صفحه شخصي خود در تويتر، ضمن تسليت گفتن پيروزي محمد مرسي نوشت: پيروزي اخوان المسلمين را تسليت مي گويم زيرا آنها هيچ خدمتي نكردند. پيشرفت مرسي يعني پسروي مصر. پيروزي اخوان المسلمين روز شوم و فاجعه اي براي مصري ها و اعراب است و حرام است كه براي مرسي فرش قرمز پهن كنيم.
بدنبال اظهارات رئيس پليس دبي به رئيس جمهور منتخب مصر و جماعت اخوان المسلمين، قاهره سفير امارات عربي متحده را به منظور ارائه توضيح احضار كرد.
مقامات امارات آوريل گذشته هفت اسلامگرا را كه در سال 2011 به اتهام ارتباط با «گروه هاي حامي تروريسم» تابعيت آنها را لغو كرده بود بازداشت كردند زيرا آنها از امضاي تعهدنامه و ثبت حضور خود در امارات به عنوان خارجي خودداري كرده بودند.
در همين حال پذيرايي امارات از هواداران حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر شك و ترديدهايي را در خصوص مواضع جديد ابوظبي در خصوص قاهره برانگيخته است. «احمد شفيق» آخرين نخست وزير حكومت مخلوع مصر پس از شكست در انتخابات رياست جمهوري، از دولت امارات درخواست پناهندگي كرد. بنابر برخي اخبار وي هم اكنون به اتفاق خانواده در ابوظبي بسر مي برد و از سوي شيوخ امارات مورد استقبال قرار گرفته است. «عمر سليمان» رئيس دستگاه اطلاعات رژيم حسني مبارك نيز از ماه ها پيش به امارات گريخته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14