(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 تير 1391 - شماره 20246 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش رحماني فضلي از عملكرد ديوان محاسبات به نمايندگان ملت
خارج از دستور
در مكتب امام
فرهاد دانشجو: مهدي هاشمي از واحد آكسفورد حقوق دريافت مي كرد
آخر ين خبرها از مجلس
حاجي زاده در نشست خبري رزمايش پيامبر اعظم7 تشريح كرد
استفاده از بمب افكن هاي بدون سرنشين و موشك بالستيك رادارزن
تازه ترين گزارش كميته تحريم سازمان ملل: برنامه هسته اي ايران خودكفاست
رئيس حوزه هنري: مسئولان سينمايي، حساب خود را از فرصت طلب ها جدا كنند
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد
تجليل از 43 نويسنده جانباز دفاع مقدس
رئيسي سفير جديد ايران در ايروان شد
سليمي نمين: قوه قضائيه بايد دست جريان انحرافي از بيت المال را كوتاه كند


گزارش رحماني فضلي از عملكرد ديوان محاسبات به نمايندگان ملت

رئيس ديوان محاسبات كشور از انعكاس 1040 مورد مغايرت قانوني مصوبات هيئت وزيران به هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين توسط ديوان خبر داد.
عبدالرضا رحماني فضلي در جلسه علني ديروز مجلس ضمن ارائه گزارشي از عملكرد اين ديوان گفت: مبلغ تخلفات ارجاعي به دادسرا در سال 90 كاهش يافته است.
رحماني فضلي ادامه داد: براساس اصول 54 و 55 قانون اساسي، ديوان محاسبات به عنوان بازوي نظارتي مجلس و تنها نهاد نظارتي در حوزه مالي كشور، داراي كاركرد منحصر به فرد و عهده دار مسئوليت سنگين و مهم پاسداري از بيت المال و تهيه و ارائه گزارش تفريق بودجه و همچنين رسيدگي و صدور راي نسبت به تخلفات مالي در حوزه دستگاه هاي اجرايي است.
وي افزود: اعتقاد بنده و همكارانم بر اين است كه ديوان محاسبات مي تواند با تكيه بر تجربه يك قرن فعاليت بسترهاي موجود و ايجاد زمينه هاي لازم نقش مؤثر خود را در توسعه كشور و بالندگي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و نيل به اهداف سند چشم انداز در افق 1404 ايفا كند.
رحماني فضلي در بخش ديگري از سخنانش به بيان اهم آسيب هاي شناسايي شده پرداخت و اثربخش نبودن زمان ارائه گزارش تفريق بودجه، نبودن نظارت مستمر در حين اجراي بودجه، انباشت پرونده هاي تخلف ناشي از اطاله رسيدگي سنوات، گذشته، استفاده نكردن از تجربيات مؤسسات حسابرسي بين المللي، فراواني تخلف از قوانين خاص، تعداد و تناقض قوانين و مقررات به ويژه در حوزه مالي و محاسباتي، نگاه نامناسب، دستگاه هاي نظارت شونده نسبت به دستگاه هاي نظارتي، كمبود نيروهاي متخصص در حوزه هاي حسابرسي و رسيدگي و همچنين موازي كاري دستگاه هاي نظارتي را اهم اين آسيب هاي شناسايي شده عنوان كرد.
رئيس ديوان محاسبات كشور در بخش ديگري از سخنانش به بيان نتايج حاصل از اقدامات و اجراي سياست ها پرداخت و استرداد اضافه برداشت از حساب ذخيره ارزي به مبلغ 2 ميليارد دلار 35 ميليون يورو و واريز سهم صندوق توسعه ملي به مبلغ 9 ميليون و 500 هزار دلار، كاهش مبلغ تخلفات ارجاعي به دادسرا از مبلغ يك ميليون و 650 هزار و 332 ميليارد ريال در سال 89 به مبلغ 887 هزار و 92 ميليارد ريال در سال 90 و نيز انعكاس هزار و 40 مورد مغايرت قانون مصوبات هيئت وزيران به هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين را از جمله اين نتايج توصيف كرد.
وي همچنين گفت: در نتيجه نظارت به هنگام و همكاري مناسب دستگاه هاي اجرايي فرايند هزينه هاي مبلغ 162هزار و 310 ميليارد ريال در طي سنوات سالهاي 1387لغايت 1390اصلاح و در مسير قانوني قرارگرفت.
گزارش وزير راه
به نمايندگان ملت
وزير راه و شهرسازي دومين مسئولي بود كه در جلسه علني ديروز مجلس گزارشي از عملكرد وزارتخانه متبوع خود به نمايندگان ملت ارائه داد.
علي نيكزاد گفت: هم اكنون 491 طرح در بخش مسكن و راه سازي و يك هزار پروژه در بخش هاي مختلف حمل و نقلي صورت مي پذيرد كه مبلغ لازم براي اتمام آنها 70 هزار ميليارد تومان است.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: بودجه اختصاص يافته به اين وزارتخانه در سال 1391، 5 هزار و 638 ميليارد تومان است كه با احتساب اوراق مشاركت و بخش فروش اموال به 10هزار ميليارد تومان مي رسد.
نيكزاد با اشاره به پروژه هاي بخش راه آهن گفت: هم اكنون نزديك به 10هزار كيلومتر راه آهن در كشور وجود دارد كه 8 هزار كيلومتر نيز در مرحله مطالعاتي قرار دارد.
وي افزود: در سال 1390 نزديك به 196كيلومتر افتتاح راه آهن انجام شد كه در سال 1391 به 670 كيلومتر خواهد رسيد.
نيكزاد گفت: در بحث حمل و نقل هوايي ما 102فروند ناوگان هوايي را در دولت دهم و نهم اضافه كرديم كه نسبت به قبل 331 درصد رشد داشته است وميزان صندلي از 19 هزار درابتداي دولت نهم به 34 هزار و 185 صندلي رسيده است.
وي افزود: ما بيش از 50 فرودگاه دولتي داريم كه نزديك به 3 فرودگاه آن شامل فرودگاه امام خميني(ره) فرودگاه مهرآباد و فرودگاه شهيد هاشمي نژاد سودده، هستند و بقيه زيان ده هستند.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد عمر ناوگان هوايي ما 22 سال است اما استاندارد دنيا 10 سال و در بسياري از نقاط ديگر 5 سال است.
وي در بخش ديگري از گزارش خود گفت: در سال 1390 به فضل الهي ما هيچ سانحه هوايي نداشتيم و 393 هزار پرواز در سال 1390 در اين كشور اتفاق افتاد كه از اين ميزبان بيش از 16هزار پرواز داخلي و پرواز برون مرزي 62 هزار پرواز، پرواز عبور 135 هزار پرواز و ساير پروازها 2818 پرواز بود.
وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به اهميت بخش مسكن در اقتصاد ادامه داد: با توجه به رابطه عميق مسكن با ساير بخش ها رونق بخش مسكن اثر قطعي بر ساير بخش ها دارد.
نيكزاد گفت: در كنار موضوع اقتصاد بايد خانه اي ساخته شود تا كارخانجات مرتبط به كار گرفته شود.
وي افزود: در بخش اشتغال نيز با توجه به احداث يك و نيم واحد مسكن شهري و روستايي كه به معناي احداث بيش از 150 ميليون مترمربع مسكن است و با توجه به رابطه مستقيم اشتغال و ساخت مسكن نزديك به 2 ميليون نفر اشتغال مستقيم در اين بخش ايجاد مي شود.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در صورت عدم رونق بخش مسكن نزديك به 2 ميليون نفر شغل خود را از دست خواهند داد.
نيكزاد با اشاره به بحث تورم در بخش مسكن گفت: ما در طول سال 1388 تا سال 1390 علاوه بر اينكه تورم موجود كشور بر مسكن تاثيري نداشته است بلكه ميزان آن را كاهش هم داده است.
وي افزود: با راه اندازي بخش مسكن مهر و صنعتي سازي مسكن ميزان تورم در بخش مسكن كاهش قابل ملاحظه اي داشت.
مخالفت مجلس با تجهيز ناوگان هوايي
نمايندگان مجلس با يك فوريت طرح تجهيز و بازسازي ناوگان هوايي آشيانه جمهوري اسلامي ايران مخالفت كردند.
بهارستان نشينان با 109راي موافق، 76 راي مخالف و 27 راي ممتنع از مجموع 248 نماينده حاضر در صحن علني با يك فوريت اين طرح مخالفت كردند.
عطاءالله حكيمي نماينده مردم رودبار طراح طرح، نادر قاضي پور نماينده اروميه به عنوان مخالف و ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان به عنوان موافق اين طرح يك فوريتي سخن گفتند اما در نهايت نمايندگان با يك فوريت اين طرح موافقت نكردند، بنابراين، اين طرح به صورت عادي در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار خواهد گرفت.
مخالفت نمايندگان
با حذف تعطيلات تابستاني
نمايندگان همچنين با يك فوريت طرح حذف تعطيلات تابستاني مخالفت كردند.
اين طرح كه به امضاي 25 نفر از نمايندگان رسيده است، صراحت دارد كه تعطيلات يك ماهه تابستان نمايندگان حذف شده و اين مدت جهت سركشي نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه و رسيدگي به وظايف نمايندگي اختصاص يابد.
حميد رسايي به عنوان طراح طرح، نادر قاضي پور به عنوان مخالف و علي لاريجاني رئيس مجلس به عنوان موافق اين طرح يك فوريتي صحبت كردند البته در بررسي اين طرح تذكرات متعددي نيز مطرح شد اما در نهايت بهارستان نشينان با فوريت آن مخالفت كردند.
يك فوريت طرح حذف تعطيلات تابستاني نمايندگان با 84 راي موافق، 139 راي مخالف و 11راي ممتنع به تصويب نمايندگان نرسيد و اين طرح به صورت عادي در دستور كار مجلس قرار مي گيرد.
در جريان بررسي اين طرح حميد رسايي نماينده مردم تهران گفت: ممكن است برخي بگويند تعطيلات مجلس شوراي اسلامي نسبت به مجالس ساير كشورها بسيار كمتر است كه بايد بگويم مجلس در يك دوره چهارساله تنها 350 جلسه علني برگزار مي كند و اين يك چهارم يك دوره است.
نادر قاضي پور نماينده اروميه نيز در مخالفت با اين طرح گفت: ما نمايندگان شهرستاني در تهران و در مجلس شوراي اسلامي خيلي راحتيم و سر موقع غذا مي خوريم اما در حوزه هاي انتخابيه خود حجم كاريمان زياد است و بايد به روستاها سركشي كنيم.
پورمختار رئيس كميسيون
اصل 90 شد
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز با130 رأي موافق محمد علي پور مختار را به عنوان رئيس كميسيون اصل 90 مجلس انتخاب كردند.
نمايندگان با 130 رأي موافق و 77 رأي مخالف از 207 رأي مأخوذه، محمد علي پورمختار نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ را به عنوان رئيس كميسيون اصل 90 مجلس انتخاب كردند.
در حين رأي گيري براي رياست كميسيون اصل 90، تعداد زيادي از وكلاي ملت در تذكرات آيين نامه اي، نسبت به معرفي يك كانديدا براي رياست يك كميسيون از سوي هيئت رئيسه مجلس به شدت انتقاد كرده و خواستار اصلاح آيين نامه داخلي پارلمان در اين زمينه شدند.
اين نمايندگان در تذكرات پي در پي نسبت به عملكرد هيئت رئيسه در زمينه معرفي يك نفر براي تصدي رياست كميسيون اصل 90 انتقاد و اعلام كردند كه هيئت رئيسه، مجلس را در عمل انجام شده قرار داده است.
نمايندگان معتقد بودند كه آيين نامه بايد اصلاح شود زيرا پورمختار براي هيچ يك از آنان شناخته شده نيست و نمي توانند به كسي رأي بدهند كه حتي يك بار وي را نديده و يا صحبت هايش را نشنيده اند.
در ابتدا عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي اعلام تذكر كرده و به روند رأي گيري انتخاب رياست كميسيون اصل 90 اعتراض كرد.
پس از آن مهرداد لاهوتي نماينده مردم لنگرود با اعلام تذكري با تأكيد بر اينكه اين نوع از انتخابات معنا ندارد، گفت: هيئت رئيسه يك نفر را معرفي كرده و مجلس هم ناچار است به همان يك نفر رأي بدهد، هيئت رئيسه بايد حداقل دو نماينده را براي رياست كميسيون اصل 90 به عنوان نامزد در صحن معرفي مي كرد تا مجلس به يكي از آنها رأي بدهد.
ابوترابي فرد در پاسخ به اين تذكرات گفت: در مورد ديوان محاسبات هم آيين نامه همينطور پيش بيني كرده است. در مورد رياست كميسيون اصل 90 در مجلس هشتم و رياست نكونام نيز همينطور عمل شد، اين رويه آيين نامه است.
موافقت با فوريت طرح انتزاع وظايف بخش كشاورزي از صنعت
نمايندگان ملت همچنين در جلسه علني ديروز مجلس با يك فوريت طرح انتزاع وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزي موافقت كردند.
بهارستان نشينان با 175 رأي موافق، 42 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع از مجموع 248 نماينده حاضر در صحن مجلس به فوريت اين طرح رأي مثبت دادند تا اين طرح به صورت يك فوريتي در دستور كار پارلمان قرار گيرد.
مهرداد لاهوتي نماينده مردم لنگرود به عنوان طراح، مهدي سنايي نماينده مردم نهاوند به عنوان مخالف و عليرضا سليمي نماينده مردم محلات به عنوان موافق اين طرح يك فوريتي سخن گفتند.
در صورت تصويب نهايي اين طرح وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته مي شود و اين وظايف و اختيارات به وزارت جهاد كشاورزي الحاق خواهد شد.
 


خارج از دستور

تبريك 200نماينده به رئيس جمهور منتخب مصر
200تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه اي با حمايت از انقلاب اسلامي مردم مصر به رئيس جمهور اسلامگراي اين كشور تبريك گفتند.
در بخشي از بيانيه نمايندگان ملت آمده است: اكنون كه با انتخاب رئيس جمهور اسلامگراي مصر اراده ملت بزرگ مصر در مرحله حساسي از انقلاب مردم آن كشور به منصه ظهور رسيده و براي نخستين بار در تاريخ آن كشور به بركت بيداري اسلامي، رئيس جمهور با راي ملت به قدرت رسيده است؛ ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جمهوري اسلامي ايران اين پيروزي را به ملت مصر تبريك مي گوئيم.
در بخش ديگري از اين بيانيه نمايندگان اظهار اميدواري كردند:
رئيس جمهور جديد مصر بتواند با توكل به خداوند و با اتكاء به پشتيباني ملت مسلمان مصر به اهداف مورد نظر انقلابيون و آزادگان مصر دست يابد و مصر بتواند بار ديگر جايگاه اصلي و نقش مهم خود را در جهان اسلام به ويژه در حمايت از مردم فلسطين به دست آورد.
تقدير رئيس مجلس از نفرات اول مسابقات قرآن
رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز از نفرات اول حفظ و قرائت مسابقات بين المللي قرآن كريم تقدير كرد.
علي لاريجاني پس از اهداي هدايايي به اين افراد طي سخناني اظهار داشت: از آقاي قاسم محمدي قاري قرآن و حسين معتمدي حافظ كل قرآن كه در مسابقات بين المللي امسال كه توسط سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار شد و رتبه هاي اول را كسب كردند، تشكر مي كنم.
وي ادامه داد: همچنين از سازمان اوقاف و امور خيريه و همه دست اندركاراني كه اين كار مقدس و منور را هر ساله انجام مي دهند، تشكر و قدرداني مي كنم.
استيضاح وزير ورزش و جوانان كليد خورد
نماينده اصفهان در مجلس شوراي اسلامي از جمع آوري 128 امضا براي استيضاح وزير ورزش و جوانان و ارجاع آن به هيئت رئيسه در روز سه شنبه خبر داد.
حسن كامران گفت: اين استيضاح در 20 بند تهيه شده كه نحوه عزل و نصب ها و چگونگي انتقال افراد از ساير دستگاه ها بويژه در مشاغل كليدي و انگيزه دخالت در امور فدراسيون ها از جمله اين موارد است. وي تصريح كرد: نحوه اجراي احكام برنامه پنجم، نحوه تخصيص 1 درصد اعتبار دستگاه ها به استان ها و علت بي مهري به پيشكسوتان و قهرمانان نيز از ديگر بندهاي اين استيضاح است. وي افزود: استيضاح وزير ورزش و جوانان روز سه شنبه به هيئت رئيسه ارجاع مي شود.
نامه لاريجاني به احمدي نژاد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به احمدي نژاد اختصاص اعتبار به صورت مستقيم به سازمان هدفمندي يارانه ها را غيرقانوني اعلام كرد.
به گزارش مهر، در بخشي از نامه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به رئيس جمهور آمده است: «بازگشت به رونوشت تصويب نامه هيئت محترم وزيران به شماره 128336/ت47232ه- مورخ 27/6/1390، موضوع: «اختصاص اعتبار براي سازمان هدفمندي سازي يارانه ها»، متعاقب بررسي ها و اعلام نظر مقدماتي «هيأت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره 4 الحاقي به «قانون نحوه اجراي اصول 85 و 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و اصلاحات بعدي» و ماده 10 آيين نامه اجرايي آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعي جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانوني و اعلام نتيجه به اين جانب ابلاغ مي گردد، بديهي است پس از انقضاي يك هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه كه مورد ايراد قرار گرفته است، ملغي الاثر خواهد بود.»


در مكتب امام

همه انسان ها عاشق كمال مطلقند
نور فطرت، ما را هدايت كرد به اين كه:
تمام قلوب سلسله بشر از قاره نشينان اقصي بلاد آفريقا تا اهل ممالك متمدنه عالم، و از طبيعيين و ماديين گرفته تا اهل ملل و نحل، بالفطره شطر قلوبشان متوجه كمالي است كه نقص ندارد و عاشق جمال و كمالي هستند كه عيب ندارد.
چهل حديث -حديث يازدهم - ص 158
 


فرهاد دانشجو: مهدي هاشمي از واحد آكسفورد حقوق دريافت مي كرد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مهدي هاشمي به عنوان يكي از كارمندان واحد آكسفورد دانشگاه آزاد در انگلستان حقوق دريافت مي كرد.
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با حضور در مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، در خصوص واحد آكسفورد دانشگاه آزاد اظهار داشت: دولت انگليس اشتباه بزرگي كرده و مسائل سياسي را با مسائل آكادميك درآميخته است؛ واحد آكسفورد به مناسبت تحريم هايي كه صورت گرفته اعلام شد كه بايد حسابش خالي شود و يا اينكه حساب را مسدود مي كنند و وقتي كه حسابي نباشد امكان پرداخت به كارمند نخواهد بود و دانشگاه فعاليتي نخواهد داشت.
وي ادامه داد: بر همين اساس بود كه معاون پارلماني وقت دانشگاه آزاد تصميم گرفت كه به طور موقت واحد آكسفورد معلق باشد و دستور تعليق آن صادر شد؛ اميدواريم كه وزير امور خارجه و مسئولين دستگاه ديپلماسي كشور بتوانند كاري كنند كه اين سرمايه گذاري كه در آنجا شد دوباره فعال شود.
رئيس دانشگاه آزاد اظهار داشت: اگر مشكلات به وجود آمده حل شود، مشكل واحد دانشگاه آكسفورد حل مي شود؛ به هر صورت هزينه هايي مثل خريداري زمين و پرداخت به افرادي كه در آنجا مأمور هستند و ساير هزينه ها وجود داشته و بايد ببينيم كه اصل مطلب چيست؟
به گزارش فارس، دانشجو در پاسخ به اين سؤال كه آيا مبالغي به حساب آقاي مهدي هاشمي هم واريز مي شده گفت: من تاكنون ردي از اين قضيه نديده ام؛ به عنوان يكي از كارمندان اين واحد در آنجا آقاي مهدي هاشمي حقوق دريافت مي كرد ولي به غير از اين من چيزي نشنيده ام.
وي در خصوص تأسيس بانك دانشگاه آزاد هم اظهار داشت: همانطور كه در روزهاي اول عنوان كردم تمام هزينه هاي دانشگاه آزاد از طريق شهريه ها تأمين مي شود و ايجاد منابع جديد براي ما بسيار حائز اهميت است؛ منابع جديد مي تواند شامل اداري سازي، ارتباط با صنعت يا انجام دوره هاي آموزشي باشد؛ همچنين استفاده از ارزش افزوده و گردش پولي هم مي تواند براي ما مؤثر باشد كه يكي از راهكارهاي آن بانك و بيمه است؛ در هر صورت هدف ما ايجاد منابع مالي جديد است كه در انتهاي سال دوم و ابتداي سال سوم فعاليتيم به نتيجه و بهره برداري مي رسد و اميدواريم كه با عملي شدن اين قضيه بتوانيم تا 20 درصد كاهش شهريه داشته باشيم.
دانشجو در عين حال گفت: البته هم اكنون در دوره كارداني و كارشناسي ناپيوسته 20 درصد تخفيف را همين امسال اعمال مي كنيم ان شاءالله خبر خوب در مورد دوره دكترا هم شش، هفت ماه ديگر داده مي شود.
فرهاد دانشجو درباره علل حضور خود در مجلس ادامه داد: اين جلسه براي ارائه گزارش نبود و بيشتر براي خوش و بش و تبريك اعياد و ايام ميلاد بود؛ ان شاءالله در جلسات بعد اگر لازم باشد خدمت دوستان گزارش مي دهيم.
دانشجو در عين حال گفت: در طول چهار ماهي كه رياست دانشگاه آزاد را برعهده داشتم كارهاي خوبي انجام دادم؛ از جمله اقداماتي كه انجام داديم تمركززدايي در دانشگاه آزاد بود؛ همچنين مسئله نظارت و ارزيابي به طور جدي در واحدهاي دانشگاهي صورت مي گيرد و شوراي گسترش مربوط به دانشگاه آزاد هم فعال شده است.
دانشجو گفت: بيش از 1500 رشته كه قبلاً مجوز نداشت توانسته ايم مجوز آنها را اخذ كنيم و در كل كارهاي بسيار بزرگي در حال انجام است.
دانشجو اضافه كرد: در حال حاضر چند واحد علوم و تحقيقات در دانشگاه آزاد افتتاح شده و تصميم در خصوص فعاليت هاي آنها نيز اتخاذ شده است.
 


آخر ين خبرها از مجلس


ارائه گزارش كميسيون اقتصادي مجلس به رهبر معظم انقلاب
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس از تنظيم گزارشي درمورد راه كارهاي مقابله با تحريم ها و رفع مشكلات اقتصادي در اين كميسيون جهت ارائه در صحن علني مجلس شوراي اسلامي و تقديم آن به رهبر معظم انقلاب خبر داد.
ارسلان فتحي پور نماينده مردم كليبر در مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس گزارش مبسوطي را با هدف ارائه راهكارهاي مناسب به منظور دور زدن تحريم ها و رفع مشكلات اساسي اقتصادي كشور تهيه كرده اند كه تا پايان هفته جاري تكميل شده و علاوه بر قرائت در صحن مجلس به محضر رهبر معظم انقلاب نيز تقديم مي شود.
فتحي پور افزود: در گزارش كميسيون شرايط و موقعيت كشور به دقت بررسي شده، ارزيابي كارشناسي و آسيب شناسي هاي دقيقي صورت گرفته و راهكارهاي مقتضي نيز ارائه شده است.
يوسفيان ملا رئيس كميسيون تدو ين آ يين نامه داخلي مجلس شد
غلامرضا كاتب نما ينده مردم گرمسار در مجلس شورا ي اسلامي در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در جلسه د يروز كميسيون تدو ين آ يين نامه داخلي مجلس شورا ي اسلامي اعضا ي هيئت رئيسه ا ين كميسيون انتخاب شدند.
و ي افزود: بر اساس رأ ي اعضا ي ا ين كميسيون عزت الله يوسفيان ملا نما ينده مردم امل به عنوان رئيس ا ين كميسيون انتخاب شد.
نما ينده مردم گرمسار ادامه داد: همچنين به عنوان نا يب رئيس اول و آقا ي دستغيب نما ينده شيراز به عنوان نا يب رئيس دوم كميسيون تدو ين آ يين نامه داخلي انتخاب شد يم.
كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش هاي
مجلس شد
عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شد.
سيدنجيب شريف حسيني عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در جلسه روز يك شنبه هيئت رئيسه كاظم جلالي به عنوان رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد.
وي به فارس گفت: در جلسه يكشنبه آقايان توكلي، جلالي، مؤيد حسيني صدر، محمد مهدي مفتح و عباس رجايي برنامه هاي خود را براي تصدي پست رياست مركز پژوهش ها ارائه دادند كه در نهايت هيئت رئيسه مجلس كاظم جلالي را به عنوان رئيس اين مركز برگزيد.
در مجلس هشتم احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس بود.
 


حاجي زاده در نشست خبري رزمايش پيامبر اعظم7 تشريح كرد

استفاده از بمب افكن هاي بدون سرنشين و موشك بالستيك رادارزن

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در تشريح آخرين دستاوردهاي دفاعي سپاه بر استفاده از بمب افكن هاي بدون سرنشين و موشك هاي بالستيك رادارزن به عنوان بخشي از توان دفاعي سپاه تاكيد كرد.
سرتيپ پاسدار «اميرعلي حاجي زاده» كه در نشست خبري رزمايش پيامبراعظم7 سخن مي گفت، درباره موشك بالستيك رادارزن اظهار داشت: در آينده خبرهاي بيشتري در خصوص توليد موشك بالستيك رادارزن توسط متخصصين بومي كشورمان خواهيم شنيد كه اكنون مراحل تحقيق آن را طي مي كند.
حاجي زاده تاكيد كرد: با اين موشك مي توانيم هر مركز تشعشع كننده راداري را مورد هدف قرار دهيم.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد: سرعت اين موشك بالستيك رادارزن چندين برابر سرعت صوت است و تا برد 300 كيلومتر را پوشش مي دهد.
حاجي زاده در خصوص تهديدات استكبار جهاني عليه ايران اظهار داشت: هرگونه تهديد و شرارت آنها را در صورت اجرا، محكم، قاطع، كوبنده پاسخ مي دهيم و اگر اقدامي عليه ما صورت بگيرد، موشك هاي زمين به زمين ايران همچون صاعقه بر سر آنها فرود مي آيد.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در خصوص رشد علمي ايران در حوزه نظامي گفت: با توجه به تلاش متخصصين ما در اين حوزه ديگر نيازي به كپي سازي و مونتاژ مجموعه ها نداريم. امروز متخصصين ما ايده ها را تبديل به محصول مي كنند و ما صادركننده برخي محصولات هستيم.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص طرح هاي تحقيقاتي شهيد تهراني مقدم گفت: خيلي از طرح هايي كه ما رونمايي و توليد مي كنيم، محصولات كار، فكر و ايده شهيد تهراني مقدم بوده مثل موشك هاي خليج فارس و قيام و طبيعتا بسياري ديگر از اين موارد در ميانه راه است و هر وقت اين پروژه ها به اتمام برسد، اطلاع رساني مي شود.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين در خصوص سپرهاي دفاع موشكي تركيه و كشورهاي حاشيه خليج فارس گفت: كارهايي كه در تركيه و منطقه خليج فارس مي شود، پيش از اينكه هدف اروپا باشد بحث دفاع از رژيم صهيونيستي است و ما شكي در آن نداريم.
وي افزود: با گذشت زمان و تغيير فناوري هاي دشمنان ما هم بيكار ننشستيم و تلاش مي كنيم پشت هيچ سدي گير نخواهيم كرد.
حاجي زاده در پايان با بيان اينكه نگراني جدي در خصوص اين موضوع نداريم، گفت: موشك بالستيك رادارزن زمين به زمين ما توانايي مقابله با آنها خصوصا گنبد آهنين را دارد.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين اعلام كرد: بمب افكن هاي بدون سرنشين سپاه در روز آخر رزمايش حضور و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


تازه ترين گزارش كميته تحريم سازمان ملل: برنامه هسته اي ايران خودكفاست

در تازه ترين گزارش كميته تحريم سازمان ملل تأييد شد كه با وجود عدم صادرات مواد و قطعات هسته اي به ايران، برنامه هسته اي آن بدون وقفه به پيش مي رود.
كميته تحريم هاي 1737 تازه ترين گزارش خود را درباره ايران منتشر كرد.
در اين گزارش تأكيد شده ايران همچنان به صادرات سلاح ادامه مي دهد و اصلي ترين مقصد آن سوريه است.
قطعنامه 1747 صادرات سلاح از سوي ايران را ممنوع اعلام كرده است.
ايران قطعنامه هاي شوراي امنيت را غيرقانوني مي داند و به صراحت گفته است كه به آنها عمل نمي كند.
بنابر گزارش لويي شاربونو، براي خبرگزاري رويترز از سازمان ملل در 10 خرداد 1391، اين كميته كارشناسي توصيه كرده است كه نام 3 شركت به فهرست سياه سازمان ملل در خصوص شركت هايي افزوده شود كه به برنامه هاي هسته اي و موشكي ايران يا اين كشور براي دور زدن تحريم ها كمك كرده اند.
3 شركتي كه پيشنهاد شده است نامشان در فهرست قرار گيرد، شركت هواپيمايي ياس اير، شركت واردات صادرات ساد و گروه صنايع شيميايي و توسعه مواد است.
در عين حال اين گزارش تأييد مي كند كه با وجود عدم صادرات مواد و قطعات هسته اي به ايران برنامه هسته اي آن همچنان بدون وقفه به پيش مي رود.
اين تحليل آشكارا نشان دهنده آن است كه كميته كارشناسي تحريم ايران اذعان دارد برنامه هسته اي در ايران خودكفا شده و به قطعات و مواد خارجي وابسته نيست.


رئيس حوزه هنري: مسئولان سينمايي، حساب خود را از فرصت طلب ها جدا كنند

گروه ادب و هنر-
رئيس حوزه هنري گفت: ما مي گوييم نبايد معدود تهيه كنندگان معلوم الحال، آزادانه به ترويج فساد بپردازند و با گرته برداري از بعضي فيلم هاي هاليوودي، سيماي خانواده عفيف و پاكدامن ايراني را ملكوك كنند.
محسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري صبح روز گذشته در جمع مديران حوزه هنري در پرديس سينما آزادي مواضع سينمايي حوزه هنري را تشريح و تبيين كرد و گفت: ما هدفمان صيانت از سينمايي است كه در دنيا آن را با انديشه و عفت مي شناسند. ما مي گوييم نبايد شرايط به گونه اي باشد كه سينماگران افتخارآفرين ما دستشان بسته باشد، آن گاه معدود تهيه كنندگان معلوم الحال، آزادانه به ترويج فساد بپردازند و با گرته برداري از بعضي فيلم هاي هاليوودي، سيماي خانواده عفيف و پاكدامن ايراني را ملكوك كنند.
رئيس حوزه هنري با پرسش اينكه آيا نمايش ندادن فيلم هاي مفسده انگيز كه مورد اعتراض علماي دين و مجتهدان نماينده ولي فقيه دربلاد است، بي قانوني است؟ ادامه داد: ما آماده ايم تاوان اين قانون شكني را بدهيم.
مؤمني شريف افزود: اما كدام قانون؟ قانون مجلس شوراي اسلامي كه شش مجتهد عادل بر آن نظارت دارند تا خلاف شرع صورت نگيرد؟ يا قانون شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه همه اعضاي آن منتخب رهبري هستند و بزرگاني از عالمان دين در آنجا حضور دارند و خود شاهد بوده ايم كه تمام قد، مراقب حفظ وجوه شرعي تصميمات و قوانين وضع شده هستند. يا آيين نامه ها و مقررات داخلي كه چند نفر كمتر از خودمان با هر پيشينه و هر مقدار بينش ديني مي نويسند و اسمشان را مي گذارند قانون؟! اين چه قانوني است كه به بهانه آن و توسط معدود افراد خاص از انتشار كارهاي مفسده انگيز حمايت مي شود و برعكس به نام آن، به علماي محترمي مانند آيت الله خاتمي، آيت الله علم الهدي و آيت الله صفايي كه رهبر معظم انقلاب بارها از ايشان به نيكي و روشنفكري و دلسوزي ياد كرده اند، اهانت مي شود؟
وي اظهار كرد: اين كه قانون نيست. اما اگر خداي ناكرده قانوني هم وجود داشت و تمام سير منطقي خود را طي كرده بود و به تصويب رسيده بود و روزي بهانه اي مي شد تا از ترويج فساد حمايت كند، به وصيت امام خميني(ره) و به سفارش مقام معظم رهبري، مردم مسلمان موظف بودند به اين قانون اعتنايي نكنند و بلكه وظيفه شرعي شان را انجام دهند. لذا از همه دوستان متوقع است وقتي سخن از قانون و قانون مداري مي گويند به بار محتوايي آن هم توجه داشته باشند.
مؤمني افزود: البته در يكي از شوراهاي جانبي شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه زير نظر آقاي دكتر ولايتي تشكيل مي شود و بنده هم عضو آن هستم، ضعف هاي قانوني بخش سينماي كشور مورد بازبيني قرار گرفت و با حضور نمايندگان محترم وزارت ارشاد و نهادهاي ديگري مانند صدا و سيما و صاحب نظران امر، قانون بسيار خوب، مترقي و همه جانبه اي تهيه شد كه ان شاءالله اميدواريم زودتر در صحن علني اين شورا تصويب شود. وي ادامه داد: امروز گروهي با سوءاستفاده از نام تهيه كنندگان، جاي دوست و دشمن را تعيين مي كنند كه اصل وجودي خودشان، مورد وفاق اكثريت معتبر و محترم سينماي كشور نيست. جالب اين كه خود مسئولان محترم سينماي كشور هم فرموده اند با آنان هم همسو نيستند. اين يعني اتفاقات نامبارك!
اين مقام مسئول افزود: آنان حالا خداي ناكرده از سر منفعت جويي و يا ناآگاهي اعمالي انجام مي دهند كه كل نظام بايد هزينه اش را بپردازد! جالب اين كه تعدادي از اين اعضاي محترم چند نفره، خودشان فيلم هايي ساخته اند كه در نظام نظارتي همين وزارت ارشاد، توقيف شده اند. آن وقت ما به عنوان نظام جمهوري اسلامي ريش و قيچي را به دست چنين كساني سپرده ايم!
او اظهار داشت: اما حالا كه بحث جدي آقايان محترم، اعتنا به قانون است، بعضي از موارد بي قانوني را هم من متذكر مي شوم! از نگاه من، بي قانوني آنجا صورت مي گيرد كه فيلم ارزشمند «شور شيرين» را به رغم قرارداد موجود با سرگروه سينما آزادي، به بهانه هاي واهي و صرفاً براي گروكشي، به اين سينما نمي دهند.
رئيس حوزه هنري تصريح كرد: بي قانوني آنجاست كه فردي كه خود را سخنگوي شوراي صنفي نمايش مي نامد، با گردن افراشته اعلام مي كند كه قصد داريم سينما آزادي را به تعطيلي بكشانيم! او ادامه داد: بي قانوني آن جاست كه يكي از بي ادبانه ترين بيانيه ها توسط افرادي از اين شورا صادر مي شود و بدترين اهانت ها را در حق حوزه هنري و مسئولين آن روا مي دارد و بخش مسئول در وزارت ارشاد، آرد به دهان مي گيرد و لب از لب باز نمي كند.
مؤمني شريف افزود: بي قانوني آن جاست كه در قبال اين همه جسارت و رفتار هتاكانه شوراي صنفي، مسئول مربوطه در بخش سينمايي ارشاد مصاحبه مي كند و مي گويد: ما دخالت نمي كنيم! وي ادامه داد: بايد به عنوان مخلص كلام اعلام كنم كه حوزه هنري كه برخاسته از خون شهيدان انقلاب اسلامي است، امكانات خود را در هيچ شرايطي در اختيار افكار و اعمال منحرف و ضد نظام قرار نمي دهد. ولو اين كه به خاطر اين آرمانخواهي و انجام تكليف، به سياسي كاري و معامله و همدستي با جناح ها متهم شود. كه البته دامن حوزه الحمدلله به تمامي از اين ننگ ها دور است و پاك خواهد بود.
 


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد

تجليل از 43 نويسنده جانباز دفاع مقدس

در مراسم تجليل از 43 نويسنده جانباز دفاع مقدس، ضمن تقدير ويژه از نويسنده و راوي كتاب »نورالدين پسر ايران« از نويسندگاني كه مقام معظم رهبري كتاب هاي آنها را حاشيه نويسي كرده اند،تجليل شد.
مراسم تجليل از 43 نويسنده جانباز دفاع مقدس با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسعود زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، حجت الاسلام غلامي دبير مجمع عضو هيات امناي مجمع ناشرين انقلاب اسلامي، محسن مؤمني رئيس حوزه هنري، محمد حمزه زاده رئيس انتشارات سوره مهر، محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران، شهروش قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ و جمعي از نويسندگان پيشكسوت دفاع مقدس برگزار شد.
در اين مراسم ضمن تجليل ويژه از «نورالدين عافي» راوي و «معصومه سپهري» دارنده يك اثر تقدير شده ملي و نويسنده كتاب «نورالدين پسر ايران» و همسرش جانباز 70 درصد »ايوب نصيراوغلي« و »گلعلي بابايي« جانباز 35 درصد و دارنده 4 اثر تقدير شده ملي و نويسنده كتاب «همپاي صاعقه»، از 38 نويسنده جانباز دفاع مقدس كه كتاب تعدادي از آنها مزين به دست نوشته مقام معظم رهبري است، تقدير به عمل آمد.
«سيدمحمد حسيني» در مراسم «تجليل از نويسندگان جانباز» گفت : جانبازان اكنون با تمام درد و آلامي كه دارند، دست به قلم برده و با بيان خاطرات دوران پرشكوه دفاع مقدس، به اين خدمت و ايثارگري ادامه مي دهند.
وي با ياد آوري آنكه جانبازان رسالت تاريخي خود را به بهترين نحو ممكن انجام داده اند، خاطر نشان كرد: آنها بايد در سنگري ديگر دست به قلم برده و خاطرات خود را به ثبت برسانند، زيرا اكنون جامعه نياز به روحيه غيرتمندي و جوانمردي آن دوران دارد.
حسيني گفت: برخي نمي خواهند بركات انقلاب اسلامي در كشورهاي ديگر تجلي يابد و با ايجاد مشكلات، تحريم ها و تهديدها سعي در مشكل آفريني دارند؛ در اين نبرد بي امان نياز است روحيه فداكاري و ايثارگري خود را همواره حفظ كنيم.
وي با تاكيد بر آنكه دفاع مقدس فصل خاصي از تاريخ ايران اسلامي به شمار مي رود، گفت : اين مهم بايد همواره يادآوري شود كه نسل امروز بيش از هر قشر ديگري به دانستن اين اقدامات ارزنده نياز دارد.
حسيني ادامه داد: برخي جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در يك مقطعي از زمان تصور مي كردند بايد گمنام باشند زيرا بر اين باور بودند كه با خداي خود معامله كرده اند و نيازي به تحسين و پاداش ديگران ندارند؛ در صورتيكه بحث دفاع مقدس و بيان خاطرات آن، بحث شخص نيست اينها درس هاي آموزنده و سند افتخار ملت ايران به شمار مي روند؛ ملتي كه در اوج مظلوميت و به تنهايي در مقابل دشمنان ايستادگي كرد؛ اين درس ها بايد به عنوان سندي پر افتخار باقي بماند و قلم جانباز نيز در اين راستا تاثير خاص خود را دارد.
 


رئيسي سفير جديد ايران در ايروان شد

محمد رئيسي به عنوان سفير جديد ايران در ايروان استوارنامه خود را تسليم رئيس جمهور ارمنستان كرد.
«محمد رئيسي» سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان در مراسمي استوارنامه خود را تسليم سرژ سركيسيان رئيس جمهور اين كشور كرد.
به گزارش فارس ، طرفين در اين مراسم بر تقويت و گسترش مناسبات دوجانبه تأكيد كردند.
رئيسي كه جايگزين سيد علي سقائيان شده، پيش از اين سمت معاون مديركل تشريفات وزارت خارجه بود. وي همچنين عهده دار سفارت ايران در كنيا نيز بوده است.
 


سليمي نمين: قوه قضائيه بايد دست جريان انحرافي از بيت المال را كوتاه كند

يك كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه نبايد گذاشت جريان انحرافي درون دولت احمدي نژاد همچون جريان ايجاد شده در دولت هاشمي از عقبه اقتصادي قوي برخوردار شود ، گفت: مهار جريان انحرافي به دست قوه قضاييه امكان پذير است.
عباس سليمي نمين در گفت وگو با مهر، در مورد وضعيت جريان انحرافي بعد از پايان دولت دهم ، گفت: ادامه حيات و يا پايان يافتن جريان انحرافي بعد از دولت دهم بستگي به عملكرد قوه قضاييه دارد.
وي با بيان اينكه جرياني مي تواند به حيات خود ادامه دهد كه عقبه اقتصادي داشته باشد، افزود: هم اكنون جريان انحرافي از درون دولت تزريق مي شود، اما بعد از اتمام دولت دهم براي ادامه حيات نياز به منابع مالي دارد، لذا اگر اين جريان منحرف عقبه اقتصادي خود را قوي كند برخورد با آن مشكل خواهد شد.
اين استاد دانشگاه، با اشاره به وظيفه قوه قضاييه در برخورد با جريان انحرافي، تاكيد كرد: قوه قضاييه مي تواند در مهار جريان انحرافي نقش عمده اي ايفا كند؛ اما اگر اراده آن براي مهار جريان انحرافي جدي نباشد، جريان انحرافي شكل گرفته در دولت احمدي نژاد همچون جريان انحرافي درون دولت هاشمي تداوم مي يابد.
وي تصريح كرد: جرياني كه در حاشيه دولت هاشمي شكل گرفت با نفوذ در دانشگاه آزاد و شخصي كردن اموال آن، يك منبع مالي خوبي براي خود به وجود آوردند، بنابراين اگر در مورد جريان انحرافي هم اين تعلل صورت بگيرد، با ايجاد ثروت ناسالم براي خود، تبديل به يك باند قدرت خواهند شد. سليمي نمين با تاكيد برآنكه بايد از گذشته درس عبرت بگيريم، خاطرنشان كرد: قوه قضاييه بايد با برخورد جدي با جريان انحرافي و كوتاه كردن دستان آن از بيت المال نگذارد اين جريان به باند قدرت تبديل شود، كه در غير اين صورت مهار كردن آن سخت مي شود.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14