(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 تير 1391 - شماره 20246 

دادستان عمومي و انقلاب اصفهان: محاكمه ديگر متهمان باغ خميني شهرشهريورماه برگزار مي شود
ساجدي نيا اعلام كرد
شناسايي 900 واحد متخلف فروش لوازم صوتي خودرو
بازديد از كافي شاپ ها در روزهاي آتي
قاضي مدير خراساني: احكام متهمان پرونده بيمه تا پايان تيرماه صادر مي شود
تا مهرماه انجام مي شود
تجهيز خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به سيستم كنترل مكانيزه
تأسيس بنيادهاي پيشگيري از معلوليت در 5 استان
طي 10سال آينده هر خانواده يك مبتلا به ام اس خواهد داشت
سانحه رانندگي جان 2 زائر امامزاده را در اليگودرز گرفت
بارش هاي سيل آسا در مناطق شمال غرب كشور
توزيع كارت كنكور غيرپزشكي آزاد آغاز شد
بازداشت متهم با 2876 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره
فرود اضطراري پرواز اهواز- چابهار در يزد
بر اثر اتصال برق نانوايي لواشي در رشت منفجر شد
ارايه خدمات تخصصي رايگان به نيازمندان خراسان جنوبي
زمين لرزه در سبزكوه چهار محال و بختياري
مرگ خلبان ايتاليايي در نمايش هوايي
ختنه در آلمان ممنوع شد
صعود جوان معلول به قله كليمانجارو
رابطه غيراخلاقي مادر و پسر آمريكايي!
منع حجاج از بازديد غار احد


دادستان عمومي و انقلاب اصفهان: محاكمه ديگر متهمان باغ خميني شهرشهريورماه برگزار مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با اعلام اينكه هنوز يكي از متهمان پرونده باغ خميني شهر متواري است از محاكمه باقيمانده اعضاي اين باند در شهريورماه خبر داد.
«محمدرضا حبيبي» در نشستي با خبرنگاران در اين باره گفت: با همكاري دستگاه هاي قضايي استان و نيروهاي انتظامي و امنيتي متهمان باغ خميني شهر در كوتاهترين زمان ممكن شناسايي و دستگير و در زمان كوتاهي محاكمه و 4 نفر آنان به اعدام محكوم شدند و حكم آنان به اجرا درآمد.
وي افزود: تعدادي ديگر از اعضاي اين باند نيز به حبس هاي طولاني مدت و تبعيد محكوم شدند و دادگاه باقيمانده اعضاي اين باند نيز شهريورماه برگزار مي شود.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان اظهار اميدواري كرد تنها متهم فراري اين پرونده نيز در كمترين زمان ممكن شناسايي و دستگير شود.وي همچنين از شناسايي و دستگيري اعضاي يك شركت هرمي در اصفهان خبر داد و گفت: اين باند به سركردگي دو برادر راه اندازي شده بود كه با دستگيري اين افراد بخش زيادي از اعضا و سرشاخه هاي اين شبكه هرمي نيز شناسايي و دستگير شدند.
 


ساجدي نيا اعلام كرد

شناسايي 900 واحد متخلف فروش لوازم صوتي خودرو

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اجرايي شدن مرحله سوم از طرح بزرگ برخورد با مالخران و فروشندگان اموال مسروقه گفت: طرح برخورد با مالخران در حوزه فروشندگان لوازم صوتي خودرو اجرايي مي شود كه در اين راستا 900 واحد متخلف شناسايي شده است.
سردار حسين ساجدي نيا صبح ديروز در حاشيه آغاز سومين مرحله از طرح برخورد با مالخران و فروشندگان اموال مسروقه گفت: پليس تهران بزرگ در سومين مرحله از طرح برخورد با مالخران و خريداران اموال مسروقه، با افرادي كه اقدام به خريد اموال مسروقه در حوزه لوازم صوتي خودرو كردند، برخورد مي كند.
وي با بيان اينكه بيش از 900 واحد صنفي در حوزه لوازم صوتي كه عمدتاً اقدام به نصب اين لوازم نيز مي كنند، شناسايي شده اند گفت: متأسفانه برخي از مالخران در اين صنف نفوذ كرده و چهره اين واحد صنفي را مكدر كرده اند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه اميدوار هستيم با اجرايي شدن اين طرح ضمن شناسايي حوزه فعاليت مالخران نظارتي نيز در اين صنف داشته باشيم گفت: اميدواريم با عمليات گسترده صبح يكشنبه ضمن شناسايي خريداران و فروشندگان لوازم مسروقه صوتي، نسبت به ساماندهي، نظارت و كنترل اين صنف از سوي پليس آگاهي تهران بزرگ اقدام كنيم.
برخورد با مالخران در صنوف لاستيك فروشان، باطري فروشان
و رينگ فروشي ها به زودي
ساجدي نيا در ادامه با بيان اينكه طرح برخورد با مالخران و فروشندگان اموال مسروقه همچنان ادامه دارد، گفت: در روزهاي آتي طرح گسترده برخورد با مالخران در صنوف لاستيك فروشان، باطري فروشان و رينگ فروشي ها اجرايي مي شود و شناسايي هاي لازم در اين زمينه نيز انجام شده است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ مجدداً به شهروندان توصيه كرد از خريد لوازم دست دوم خودداري كرده و در صورت خريد لوازم دست دوم حتماً به كاغذ خريد، فتوكپي شناسنامه مشتري قبلي و كارت ملي آن دقت كنند.
وي افزود: خريداران اموال دست دوم حتماً نسبت به رويت شماره سريال و باركد جعبه و خود دستگاه دقت كرده و در صورت عدم تطابق از خريد آن خودداري كنند.
ساجدي نيا درباره آمار دو مرحله قبلي طرح برخورد با مالخران گفت: در حوزه لوازم يدكي خودرو پليس از 95درصد از مغازه هاي صنف لوازم يدكي و قطعات آن بازديد كرد كه افراد متخلف در اين زمينه شناسايي و پرونده آنان در مجموعه پليس آگاهي پايتخت مفتوح است.
به گفته ساجدي نيا پليس در راستاي طرح برخورد با مالخران، شناسايي و برخورد با اجناس قاچاق را نيز اجرا خواهد كرد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در مورد تمهيدات پليس در آستانه جشن بزرگ نيمه شعبان گفت: پليس در حوزه هاي مختلف ترافيكي، امنيتي و انتظامي تمهيدات لازم را در مراسمات نيمه شعبان اتخاذ كرده است.
وي با بيان اينكه هماهنگي هاي لازم با هيئت ها و مجموعه هايي كه در اين شب و روز نيمه شعبان اقدام به برپايي جشن مي كنند صورت گرفته است گفت: اميدواريم برابر سنوات گذشته جشن خوبي را شاهد باشيم.
ساجدي نيا با بيان اينكه پليس در جشن هاي نيمه شعبان در كنار مردم است به ايسنا گفت: هيچ محدوديتي در مورد ساعت شروع و پايان جشن هاي نيمه شعبان نداريم.
 


بازديد از كافي شاپ ها در روزهاي آتي

فرمانده انتظامي تهران بزرگ درباره نظارت پليس بر كافي شاپ ها اظهار كرد: در سال جاري يك مرحله بازديد جدي از كافي شاپ هاي پايتخت توسط پليس اماكن انجام گرفت و در روزهاي آتي نيز طرح نظارت و كنترل كافي شاپ ها از سوي پليس اماكن اجرايي و به تخلفات آنان رسيدگي خواهد شد.
 


قاضي مدير خراساني: احكام متهمان پرونده بيمه تا پايان تيرماه صادر مي شود

قاضي پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران از تلاش دادگاه براي صدور آراي متهمان اين پرونده تا پايان تيرماه جاري خبر داد.
قاضي «سيامك مدير خراساني» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرگزاري ها افزود: پرونده اختلاس در شركت بيمه ايران، 78 متهم دارد كه تاكنون از 76 متهم در بخش هاي بيمه، استانداري تهران، بانك ها و شهرداري ها، آخرين دفاعيات اخذ شده است.
وي يادآور شد: سيزدهمين جلسه محاكمه متهمان پرونده بيمه ايران روز دوشنبه (امروز) در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار و آخرين دفاعيات از «ج.الف» و «د.س» دو نفر از متهمان اصلي پرونده اخذ خواهد شد.
قاضي مدير خراساني در پاسخ به اين سوال كه آيا روز دوشنبه از دو متهم اصلي آخرين دفاعيات اخذ و محاكمه متهمان به پايان مي رسد يا خير گفت: تلاش داريم روز دوشنبه از متهمان ياد شده آخرين دفاعيات اخذ شود، اما در صورتي كه اخذ آخرين دفاعيات فردا محقق نشود ادامه جلسه به روزهاي آتي موكل خواهد شد.
قاضي پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران افزود: احكام 78 نفر از متهمان اين پرونده به صورت يكجا صادر خواهد شد.


تا مهرماه انجام مي شود

تجهيز خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به سيستم كنترل مكانيزه

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران از تجهيز خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به سيستم كنترل مكانيزه خبر داد.
و ي گفت: تا مهرماه تمام خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين هاي ثبت تخلف مجهز مي شود و كساني كه از خروجي ها وارد محدوده طرح شوند، هم بابت ورود ممنوع و هم براي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك جريمه خواهند شد.
مهندس حجت الله بهروز اظهار كرد: پس از تجهيز مبادي ورودي به محدوده طرح ترافيك به سيستم كنترل مكانيزه شاهد آن بوديم كه برخي افراد از خيابان هاي يك طرفه اي كه مبادي خروجي طرح ترافيك محسوب مي شود، وارد محدوده شده و در واقع دو تخلف ورود ممنوع و ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك را به صورت همزمان مرتكب مي شوند، ضمن آن كه با اين كار خطرات زيادي را براي خود و ساير خودروها به وجود مي آورند.
وي افزود: از اين رو تصميم بر آن شد كه مبادي خروجي محدوده طرح ترافيك نيز به سيستم كنترل مكانيزه مجهز شود كه در اين راستا تاكنون 4 خروجي محدوده طرح ترافيك به سيستم كنترل مكانيزه مجهز شده و تا پيش از مهرماه 130 محور خروجي محدوده طرح ترافيك به دوربين ثبت تخلف تجهيز خواهند شد.
وي با تأكيد بر اينكه با اجراي اين طرح از بروز حدود 22 هزار تخلف و ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك جلوگيري مي شود، گفت: ورود غيرمجاز برخي از خودروها به محدوده طرح ترافيك از محورهاي خروجي، خطرات زيادي را به دنبال دارد و ضمن زشت كردن چهره شهر، ايمني را در اين معابر به شدت كاهش داده است كه اميدواريم با نصب دوربين هاي ثبت تخلف در خروجي هاي محدوده طرح ترافيك شاهد از بين رفتن اين تخلفات در شهر باشيم.


تأسيس بنيادهاي پيشگيري از معلوليت در 5 استان

مدير مركز پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: براساس برنامه ريزيهاي انجام شده بزودي در پنج استان كشور بنياد پيشگيري از معلوليتهاي مادرزادي و ژنتيكي راه اندازي مي شود.
دكتر كاظم نظم ده در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه نيمي از معلوليتهايي كه هر ساله در كشور ايجاد مي شود ريشه ژنتيكي دارد به همين دليل سعي كرده ايم در سال جاري برنامه هايي در جهت پيشگيري از بروز معلوليتها در استانهاي مختلف اجرا كنيم.
وي با اشاره به اينكه آگاه سازي خانواده ها نقش مهمي در پيشگيري از معلوليتها دارد، تأكيد كرد: بعد از آگاه سازي بايد در زمينه ارجاع و انجام آزمايشات تخصصي و پيچيده نيز اقدامات مؤثري صورت گيرد به همين دليل براساس برنامه ريزي هاي انجام شده بنيادهاي پيشگيري از معلوليتهاي مادرزادي و ژنتيكي ايجاد مي شود.
مدير مركز پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: اين بنيادها در 5 قطب كشور راه اندازي مي شوند به طوري كه در استان خراسان رضوي يك مركز به تازگي تأسيس شده است.


طي 10سال آينده هر خانواده يك مبتلا به ام اس خواهد داشت

دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران در آستانه برگزاري اين كنگره گفت: طي 10 سال آينده در هر خانواده ايراني يكنفر به ام اس مبتلا خواهد شد.
دكتر اميررضا عظيمي دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران گفت: در اين كنگره سعي شده موارد جديد تشخيص بيماري و يافته جديد درماني عنوان شود همچنين از گروههايي كه تا به حال مانند پرستاري، روانشناسي، توانبخشي، تغذيه و راديولوژي با بيماري ام اس در ارتباط هستند و از آنها در درمان استفاده نمي شد بهر ه مند شويم.
وي در ادامه عنوان كرد: شهرهاي تهران و اصفهان بيشترين شيوع ابتلا به اين بيماري را دارند ولي به طور قطع اين آخرين آمار نيست ولي نتايج به زودي اعلام خواهد شد و طبق اين آمار پيش بيني مي شود كه طي 10 سال آينده در هر خانواده ايراني يكنفر مبتلا به ام اس خواهد بود.
عظيمي افزود: بنابراين وظيفه ما در اين است كه اطلاع رساني داشته باشيم و با شناسايي درخواست ها كارهاي تحقيقاتي در اين زمينه را شروع كنيم و با شناسايي علتها بتوانيم جلوي پيشرفت اين بيماري را بگيريم.
دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران با بيان اينكه هدف اصلي از برگزاري اين كنگره ارتقاي سطح علمي متخصصان و هدايت آنها به سوي كارهايي تحقيقاتي است بيان داشت: ما بر آن هستيم تا بتوانيم به يك راهنماي عملي براي طبابت در ام اس براساس شرايط كشور برسيم. همچنين در اين كنگره جزئيات چند داروي خوراكي و تزريقي كه در مرحله آخر تحقيقات است اطلاع رساني خواهد شد.
به گفته اين متخصص كمبود ويتامين D نيز مي تواند در ابتلا به اين بيماري نقش داشته باشد.
دكتر عظيمي در ادامه عنوان كرد: مهمترين مسئله اي كه در ابتلا به ام اس احتمال دارد نقش داشته باشد كمبود ويتامين D است و با كارهاي تحقيقاتي كه در اين خصوص صورت گرفته است 8 درصد بيماران ام اسي و اقوام درجه يك آنها كمبود ويتامين D داشته اند.
دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام -اس ايران در پايان تاكيد كرد: شايد يكي از راههاي پيشگيري، جبران كمبود ويتامين D باشد.
گفتني است اين كنگره 11 و 12 آبان در هتل المپيك برگزار خواهد شد.
 


سانحه رانندگي جان 2 زائر امامزاده را در اليگودرز گرفت

اليگودرز-خبرنگار كيهان:
در اثر يك سانحه رانندگي در محور اليگودرز 2 زائر امامزاده محمدبن حسن(ع) اين شهر كشته و 3 نفر ديگر مجروح شدند.
فرمانده انتظامي اليگودرز در اين باره به خبرنگار كيهان گفت: يك دستگاه پژو سواري كه از شهرستان انديمشك عازم مرقد محمدبن حسن(ع) اليگودرز بود با يك دستگاه وانت نيسان برخورد كرد كه بر اثر اين حادثه دو نفر از سرنشينان پژو كشته و سه نفر نيز بشدت زخمي شدند.
سرهنگ ليريايي گفت: علت اين حادثه انحراف به چپ راننده سواري پژو اعلام شده است. اين حادثه در حوالي روستاي چشمه پر رخ روي داد.
شايان ذكر است، چندي پيش نيز يك دستگاه ميني بوس به دليل گم كردن مسير در اين محور واژگون شد كه در اثر آن 18 نفر از زائران امامزاده كشته و زخمي شدند.
يكي از دلايل اصلي تصادفات در اين محور عرض كم جاده و نبود علائم راهنمايي و رانندگي است.


بارش هاي سيل آسا در مناطق شمال غرب كشور

سرويس شهرستانها -
بارش شديد باران و سيل ويراني هاي عمده اي در برخي مناطق شمال غرب كشور بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار كيهان از اروميه، بارش باران سيل آسا در پيرانشهر، به تنها مجتمع پرورش ماهي اين شهرستان خسارت وارد كرد.
بر اثر بارندگي شديد در نقاط مرتفع پيرانشهر، سيلاب تمامي ماهيان مجتمع پرورش ماهي واقع در دهانه دره «هاوشين» را با خود برد و در لابلاي گل و لاي پايين دره مدفون كرد.
استخرهاي اين مجتمع از آب هاي جاري چشمه ها و كوه هاي اطراف تغذيه مي شوند كه با بارندگي شديد عصر روز شنبه در اين منطقه تمامي ماهي هاي خود را از دست دادند.
همچنين باران سيل آسا به برخي مزارع كشاورزي و باغات كوهپايه اي پيرانشهر خسارت زد.
دره هاوشين در مسير جاده مهاباد-پيرانشهر در 15 كيلومتري شهر «گردكشانه» واقع شده است.
همچنين براساس اعلام فرماندار پلدشت 20 نفر مسافر گرفتار در سيل و ريزش كوه در اين شهرستان توسط نيروهاي امداد نجات يافتند.
«جليل غفاري» شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه طي روز گذشته بر اثر بارش شديد باران و جاري شدن سيل در جاده مرزي پلدشت-جلفا 12 نقطه از اين مسير مسدود شد، افزود: 8 دستگاه خودرو با 20 نفر مسافر در اين مسير در سيل و ريزش كوه گرفتار شدند كه با حضور به موقع امدادگران جمعيت هلال احمر نجات يافتند.
به گزارش خبرنگار ما در قره ضياء الدين، باران و سيل در شهرستان «چايپاره» در آذربايجان شرقي نيز مزارع را ويران كرد و در محله «بيك جوان» چايپاره و نقاط روستايي وارد منازل مسكوني مردم شد.
پس از وقوع اين حادثه نيروهاي ستاد بحران فرمانداري چايپاره بسرعت به نقاط خسارت ديده اعزام شدند و نيروهاي بسيجي منطقه نيز به ياري سيل زدگان شتافتند.
خسارت وارده ناشي از باران و سيل به شهرستان چايپاره بيش از 200 ميليارد ريال برآورد شده است.
از سوي ديگر به گزارش خبرگزاري ها، بخشدار بخش مركزي بوكان با بيان اينكه يك نفر بر اثر برخورد صاعقه و رعد و برق روز شنبه در اين شهرستان جان خود را از دست داده، افزود: «بايزيد جوانميري»، هنگام چراي احشام خود بر اثر برخورد صاعقه در دم جان خود را از دست مي دهد.
«حسن خضري» با اعلام اينكه اين حادثه در روستاي «قلعه تپه» از توابع بخش مركزي بوكان به وقوع پيوسته، اظهار داشت: يك راس گاو نيز بر اثر برخورد صاعقه در روستاي «قاردآباد منگور» تلف شد.وي در ادامه عنوان كرد: همچنين بر اثر بارش باران سيل آسا خساراتي به باغات و مزارع منطقه وارد شده كه ميزان خسارت در دست بررسي است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در اردبيل، در دهمين روز از فصل تابستان و با سرد شدن هوا، مردم اردبيل لباس هاي ضخيم بر تن كردند.
به دنبال نفوذ يك سامانه سرد و بارش زا دماي هواي اردبيل به طرز محسوسي كاهش يافت و سرماي منطقه مسافرين تابستاني را غافلگيرنمود.
مسافران تابستاني اردبيل از تغيير وضعيت ناگهاني هوا غافلگير شده و از استقرار هوائي مطبوع در منطقه اظهار رضايت مي كنند.
دماي هوا در اردبيل روز يكشنبه 11 درجه سانتي گراد بالاي صفر مي باشد. حاكم شدن چنين شرايط جوي در اردبيل با توجه به گرماي تابستان در ساير نقاط ايران از شگفتي هاي طبيعت محسوب مي گردد.
بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي اردبيل تداوم و تشديد بارش ها و روند كاهش دما تا روز دوشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت.بر اساس اين گزارش، بارش شديد باران و تگرگ در روز شنبه گذشته در مناطقي از شهرستان نمين و روستاهاي بخش عنبران و بخش مركزي موجب وحشت و تعجب ساكنين اين مناطق گرديد.
فرماندار نمين در جريان بازديد از مناطق سيل زده گفت: بارش شديد باران و تگرگ به مزارع و باغات ميوه، تأسيسات زيربنايي مانند خطوط انتقال گاز و آب، نيروهاي برق داخل شهر و روستاها، راههاي روستايي خسارات قابل توجهي وارد كرده است.وي افزود: ميزان خسارات مالي به اين منطقه در حال برآورد بوده و متعاقباً اعلام خواهد شد.


توزيع كارت كنكور غيرپزشكي آزاد آغاز شد


توزيع كارت ورود به جلسه كنكور غيرپزشكي آزاد از ديروز آغاز شد.
متقاضيان شركت در كنكور غيرپزشكي دانشگاه آزاد مي توانند با مراجعه به سامانه مركز آزمون نسبت به دريافت كارت ورود به جلسه خود اقدام كنند.
پايگاه اينترنتي www.azmoon.org از ساعت 11ديروز يكشنبه 11 تيرماه به منظور دريافت كارت ورود به جلسه كنكور غيرپزشكي دانشگاه آزاد فعال شده است.
دريافت اين كارت تنها از طريق پايگاه مذكور صورت مي گيرد و تا يك ساعت پيش از آغاز آزمون امكان دريافت آن فراهم است.
داوطلبان بايد علاوه بر دريافت كارت، راهنماي آزمون را هم از طريق اين سامانه دريافت كنند.
آزمون غيرپزشكي 91 دانشگاه آزاد در 4 نوبت صبح و عصر روزهاي پنجشنبه و جمعه 15 و 16تير ماه سال جاري برگزار مي شود.
 


بازداشت متهم با 2876 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره

يزد- خبرنگاركيهان:
ماموران اطلاعات و امنيت عمومي استان يزد، فردي را با 2 هزار و876 قطعه تجهيزات ماهواره اي دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران اطلاعات و امنيت عمومي استان يزد با اطلاع از تهيه و توزيع تجهيزات دريافت از ماهواره توسط فردي به هويت معلوم در سطح شهر، موضوع را در دستور كار قرار دادند.
ماموران اطلاعات و امنيت عمومي با انجام يك سري كار اطلاعاتي و تحقيق، فرد مورد نظر و محل نگهداري تجهيزات ماهواره اي را شناسايي كردند.
ماموران انتظامي با اطمينان از صحت موضوع با هماهنگي مقام قضايي از مغازه و انبار و منزل فرد مذكور بازرسي كردند و در جريان بازرسي تعداد 493 عدد سوئيچر، 60 عدد ديش، 17دستگاه فايندر، 363 عدد قيچي، 222 عدد پايه و متعلقات ديش، 170عدد پايه ال ان بي، 5 دستگاه ال ان بي، يك دستگاه رسيور و يك هزار و545 عدد فيتو در مجموع 2هزار و876 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره را كشف و ضبط كردند. پس از پايان بازرسي فرد متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.
 


فرود اضطراري پرواز اهواز- چابهار در يزد

پرواز اهواز- چابهار شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي صبح ديروز به دليل نقص فني در فرودگاه يزد به زمين نشست.
به گزارش مهر، با گذشت دو ساعت از زمان فرود اضطراري اين هواپيما در فرودگاه يزد، هيچ يك از مسئولان هما توضيحي را به مسافران نداده اند و اين امر موجب سردرگمي مسافران شده است.
گفتني است، هواپيماها قبل از آغاز پرواز از سوي كارشناسان فني و متخصصين مورد بررسي قرار مي گيرند و در انتها هم خلبان پرواز، تمام نكات را مورد بازبيني قرار مي دهد.
 


بر اثر اتصال برق نانوايي لواشي در رشت منفجر شد

يك واحد نانوايي لواشي در شهرك سيداحمد خميني رشت به دليل اتصال برق و حرارت بالاي تنور منفجر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت ديروز صداي انفجار مردم شهرك «سيد احمد خميني» را هراسان به خيابان كشاند و متوجه شدند كه تنها نانوايي اين شهرك بر اثر انفجار دچار آتش سوزي شده است. سرايت آتش و انفجار به حدي بود كه سقف نانوايي از جا كنده شد و به سقف خانه همجوار نيز آسيب رساند.
كارشناس گروه نجات آتش نشاني رشت با اشاره به دلايل اين آتش سوزي اظهار كرد: بر اثر اتصالي برق و سرايت آن از طريق دودكش به دليل حرارت بالاي تنور موجب انفجار مهيبي شد.
اسحاق اسدي گفت: اتصالي سيم برق بيشترين آمار آتش سوزي هاي رشت را به خود اختصاص داده است.
انشعاب برق و گاز شهرك سيد احمد خميني به دليل سقوط تير برق اين شهرك در نتيجه انفجار نانوايي تا اطلاع ثانوي قطع است.


ارايه خدمات تخصصي رايگان به نيازمندان خراسان جنوبي

با استقرار گروهي از متخصصان مجمع داوطلبان درمانگر (مدد) محرومان سازمان نظام پزشكي در مناطق محروم و كم برخوردار شهرستان قائن استان خراسان جنوبي، مردم نيازمند اين منطقه محروم از 14 تا 16 تيرماه، خدمات تخصصي رايگان دريافت خواهند كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر لعبت گرانپايه با اعلام اين خبر گفت: همزمان با ميلاد مسعود منجي عالم بشريت، حضرت مهدي(عج)، گروهي متشكل از متخصصان جراحي زنان و زايمان، جراحي عمومي، متخصص اطفال، متخصص پوست و مو، متخصص نورولوژي، متخصص چشم و متخصص ارولوژي به همراه چند پزشك عمومي و ماما به شهرستان هاي محروم استان خراسان جنوبي اعزام مي شوند تا خدمات تخصصي رايگان به مردم نيازمند اين منطقه محروم ارايه كنند.
وي افزود: از مدتي قبل، گروهي از پزشكان عمومي در منطقه با معاينه بيماران، ضمن رعايت نظام ارجاع، بيماران نيازمند دريافت خدمات تخصصي را شناسايي و پس از بيماريابي و غربالگري به گروه متخصصان ارجاع نموده اند.
دبير مجمع داوطلبان درمانگر (مدد) محرومان سازمان نظام پزشكي عنوان كرد: در مدت زمان استقرار گروه تخصصي در مناطق محروم استان خراسان جنوبي، بيماران محروم در صورت نياز به خدمات اعمال جراحي سرپايي، اين خدمات را در مراكز درماني دريافت خواهند نمود و در صورت نياز بيماران به انجام اعمال جراحي همراه با بيهوشي و بستري، گروه متخصصان مدد محرومان، اين اعمال جراحي را در بيمارستانهاي مجهز شهر هاي مجاور بطور رايگان انجام خواهند داد.
گفتني است، 29 تا 31تيرماه سال گذشته نيز دومين گروه از متخصصان مجمع داوطلبان درمانگر (مدد) محرومان سازمان نظام پزشكي در منطقه محروم زير كوه شهرستان قائن خراسان جنوبي مستقر شده بود و علاوه بر معاينه بيش از 3355 بيمار، 36 عمل جراحي نيز بر روي بيماران اين منطقه بطور رايگان انجام داده بود.
 


زمين لرزه در سبزكوه چهار محال و بختياري

دبير ستاد حوادث غيرمترقبه چهار محال و بختياري از وقوع زلزله به بزرگي 9/4 ريشتر در استان خبر داد.
«ستار فرهادي» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - اظهار داشت: زلزله 9/4 ريشتري در منطقه سبزكوه، محل تلاقي سه شهرستان بروجن، لردگان و كيار در ساعت 7 و 20 دقيقه صبح يكشنبه به وقوع پيوست.
وي خاطرنشان كرد: شدت زلزله به حدي بود كه در شهركرد، مركز استان واقع در 60 كيلومتري اين منطقه احساس شد.
دبير ستاد حوادث غيرمترقبه استان با اشاره به اعزام نيروهاي امداد و نجات براي امدادرساني به منطقه يادآور شد: به شماري از واحدهاي مسكوني فرسوده منطقه زلزله زده خسارت وارد شد اما تاكنون تلفات جاني گزارش نشده است.


مرگ خلبان ايتاليايي در نمايش هوايي

يك خلبان ايتاليايي روز شنبه بدنبال سقوط هواپيمايش در جريان يك نمايش هوايي در استان «نورث وست» آفريقاي جنوبي كشته شد.
به گزارش آژانس خبري آفريقاي جنوبي؛ اين نمايش هوايي در يك پايگاه هوايي در «نورپ وست» در حال برگزاري بود.
به گفته پليس آفريقاي جنوبي؛ زماني كه دو هواپيما در كنار يكديگر در حال اجراي برنامه بودند، هواپيماي متعلق به «جيان فرانكو ساجيوني» 49 ساله از كنترل خارج و به زمين برخورد كرد.
پليس آفريقاي جنوبي هويت خلبان هواپيمايي ساقط شده را رسما اعلام كرد.
به رغم نزديك بودن محل سقوط با محل نمايش هوايي و حضور تماشاگران؛ كسي ديگر دچار آسيب نشد.
پليس گفته است كه در حال بررسي علل اين سانحه هوايي است.
هواپيماي سرنگون شده؛ هواپيمايي سبك و غيرنظامي از نوع «البرتوس ال سي» بود.


ختنه در آلمان ممنوع شد

دادگاهي در كلن آلمان با اشاره به اينكه «ختنه كردن زخمي كردن انسان ها» است اين عمل را ممنوع كرده و براي آن جريمه تعيين كرد.
به گزارش عصر ايران با صدور اين حكم ختنه كردن كه عملي شايع در ميان مسلمانان و يهوديان ساكن در آلمان است، ممنوع مي شود.
بيمارستان «ويوانتس آلمان» كه پيشتر عمل هاي ختنه در آن انجام مي شد، با دفاع از عملكرد خود گفته است كه اين عمل را بنا به دلايل پزشكي و نه مذهبي انجام مي دهد.
«يوآخيم ميسنر» كاردينال شهر كلن در اعتراض به راي دادگاه گفته است كه اين راي با اصل آزادي مذهبي شهروندان آلماني در تعارض است.
جامعه كليساي پروتستان آلمان نيز در انتقاد به اين راي دادگاه به «گيدو وستروله» وزيرخارجه اين كشور رسما اعتراض كرده است.
پيش بيني مي شود با ممنوع شدن انجام ختنه براي پزشكان متبحر در آلمان انجام اين عمل به دست افراد بي تجربه بيفتد و اين كار صدمات بيشتري به همراه داشته باشد.


صعود جوان معلول به قله كليمانجارو


يك ماجراجوي معلول كانادايي به بلندترين قله آفريقا صعود كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «اسپنسر ويست» جوان 31 ساله كانادايي كه نيمي از بدنش را در دوران كودكي از دست داده توانست به قله هزار متري «كليمانجارو» در تانزانيا صعود كند و نام خود را به عنوان نخستين فرد معلول صعود كننده به ثبت برساند.
اين جوان معلول كانادايي كه از كمر به پايين فاقد اندام هاي طبيعي است با كمك دستان خود و با كشيدن بدنش روي زمين و تخته سنگ ها توانست مسافت طاقت فرساي صعود به بلندترين قله آفريقا را تحمل كند.
جوان كانادايي همچنين توانست با اين اقدام خود 300 هزار لير براي يكي از موسسات حمايت از كودكان جمع آوري كند و بر معلوليت خود در انجام كارهاي مخاطره آميز فايق بيايد.
 


رابطه غيراخلاقي مادر و پسر آمريكايي!

مادر 32ساله اي كه سال ها پيش از همسرش جدا شده و دادگاه حضانت پسرش را به پدر داده بود، پس از 15سال دوري از پسر 16 ساله اش او را از طريق فيس بوك پيدا كرد، كه اين ارتباط به رابطه اي غيراخلاقي منجر شد.
به گزارش سيتنا، «ربكا اتكينسون» كه اواخر سال گذشته از طريق شبكه اجتماعي فيس بوك پسرش را پيدا كرد، بعد از مدتي براي پسرش عكس و پيام هاي مستهجن از خود ارسال كرد و اين رابطه نهايتاً به رابطه اي نامشروع منجر شد.
پس از اينكه بستگان پسر، پيام ها و عكس هاي غيراخلاقي مادر اين پسر را در صفحه فيس بوك ديدند به پليس اطلاع دادند و پليس پس از انجام تحقيقات نوار فيلم رابطه مادر با پسرش را پيدا كرد.در نهايت دادگاه كاليفرنيا پس از بررسي موضوع، ربكا اتكينسون را مجرم شناخت.
وي در دفاع از خود گفت كه اين امر پس از سالها دوري بدليل جاذبه ژنتيكي بين آنها رخ داده و موضوعي عادي است و خود را گناهكار نمي داند. اين زن به 4 سال زندان محكوم شده است.
 


منع حجاج از بازديد غار احد

رژيم سعودي به بهانه حفظ آثار تاريخي، زائران بيت الله الحرام را از زيارت غار كوه احد منع كرده است.
به نوشته روزنامه «عكاظ» چاپ عربستان، كميته مشترك هيئت امر به معروف و نهي از منكر و استانداري منطقه مدينه منوره با صدور بيانيه اي اين ممنوعيت را اعلام كرد.
براساس اين گزارش، بسياري از زوار در روزهاي اخير كه براي بازديد از غار احد شتافته بودند با ممانعت پليس ديني مواجه شدند و اين موضوع خشم بسياري را در پي داشته است.
اين در حالي است كه «يوسف المزيني» رئيس ميراث فرهنگي مدينه منوره دخالت تشكيلات متبوعش در ممانعت حجاج از بازديد غار كوه احد به دليل تاريخي بودن آن را رد كرده است.
غار كوه احد از جايگاه والايي در تاريخ اسلام برخوردار است و به اعتقاد بسياري از مورخان، هنگامي كه پيامبر گرامي اسلام در غزوه احد دچار جراحت شدند به اتفاق اصحاب خود براي مداوا به آن پناه آوردند.
اين در حالي است كه برخي مورخان وهابي در عربستان به تازگي تلاش كرده اند كه از اهميت و منزلت غار كوه احد كاسته و كم كم از بازديد حجاج از آن جلوگيري كنند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14