(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 تیر 1391 - شماره 20249

برگزاري جشنواره پيامك ادبي رضوي در يزد
نخستين جشنواره فيلم ويديويي در ابوموسي برگزار شد
نقاشي هاي هنرمند كاشاني به نمايش گذاشته شد
راهيابي 17 اثر هنرمندان كاشاني به جشنواره سينماي جوان
برگزاري شب شعر «در سوگ آفتاب» در نيشابور
طي سال جاري جشنواره مطبوعات محلي در يزد برگزار مي شود
بزرگترين شهرك سينمايي كشور در زرنديه احداث مي شود
ايران در كيهان
تقدير امام جمعه شيراز از بازگشت اقتدار به نيروي انتظامي
استاندار خوزستان:عملكرد بانك هاي تخصصي زير 50 درصد است
هجوم ماهيان براي تخم ريزي در سفيدرود
ايران در توليد كاليبراسيون خودكفا مي شود
سال گذشته 225 زنداني مالي كاشان آزاد شدند
در همايش فعالان سايبري بناب مطرح شد
 68 هزار سايت عليه اسلام شبهه افكني مي كنند
اختصاص 800 ميليارد ريال بودجه عمراني براي همدان
از اول شهريورماه طرح پزشك خانواده در قزوين اجرا مي شود
13 مسجد تاريخي در كرمانشاه مرمت مي شود


برگزاري جشنواره پيامك ادبي رضوي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
جشنواره بين المللي پيامك ادبي رضوي همزمان با دهه كرامت در يزد برگزار مي شود.
اين جشنواره از مجموع برنامه هاي موضوعي دهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) است كه به مناسبت ميلاد باسعادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما هدف از برگزاري اين جشنواره و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت هاي فرهنگي، هنري و مذهبي مرتبط با سيره ائمه اطهار به ويژه ابعاد مختلف شخصيت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع)، و استفاده از ظرفيت هاي متنوع آفرينش ها و كوتاه نويسي هاي ادبي با به كارگيري ابزارهاي نوين ارتباطي است.
بنابراين گزارش، محورهاي اين جشنواره تك بيت ها و جملات ادبي با موضوع حال و هواي عرفاني بارگاه و صحن و سراي حضرت امام رضا(ع)، تمثيل ها، رؤياپردازي ها و صور خيال و ساير آرايه هاي ادبي در قالب شعر و نثر، زندگي نامه، سفر تاريخي امام رضا(ع) به ايران، جملات كوتاه با الهام از روايات و احاديث مرتبط با امام رضا(ع) با ذكر منبع روايات عنوان شده است.


نخستين جشنواره فيلم ويديويي در ابوموسي برگزار شد

ابوموسي- خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره فيلم ويديويي تهران از تاريخ 28 خرداد ماه لغايت 2 تير در سالن انديشه شهرستان ابوموسي اكران شد.
در اختتاميه فيلم ويدئويي كه در روز يكشنبه 2 تير ماه برگزار شد معاون سينمايي وزارت ارشاد و جمعي از مسئولان و بيش از 100نفر از بازيگران سينمايي و هنرمندان و كارگردانان مشهور كشور شركت داشتند.
اين جشنواره با استقبال بي نظير مردم جزيره ايراني ابوموسي و مسئولان ادارات، نهادها و سازمان ها روبرو شد و در آن تعدادي از مسئولان استان هرمزگان هم شركت كردند.


نقاشي هاي هنرمند كاشاني به نمايش گذاشته شد

كاشان-خبرنگار كيهان:
نخستين نمايشگاه نقاشي محمد عباس زاده، هنرمند كاشاني با عنوان «شايد مرا بيشتر بشناسي» در كاشان برگزار شد.
در اين نمايشگاه 30 تابلو از تابلوهاي نقاشي كه با استفاده از گواش، اكرليك و ساير مواد خلق شده بود در فضايي به وسعت 200 متر مربع به نمايش گذاشته شد.
تابلوهاي نقاشي به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه با موضوعات ذهني و وقايع پيراموني ارائه شده است كه در اين سبك نقاشي، نمايش اشياء و موضوعات به صورت طبيعي است به گونه اي كه نقاش تخيل و ابتكار عمل خود را در نحوه پياده كردن آن موضوع دخالت نداده و هر موضوع به همان گونه كه در دنياي خارج ديده مي شود در نقاشي به نمايش درمي آيد.


راهيابي 17 اثر هنرمندان كاشاني به جشنواره سينماي جوان

كاشان - خبرنگار كيهان:
مسئول انجمن سينماي جوانان ايران، دفتر كاشان از راهيابي 17 اثر فيلم و عكس از هنرمندان اين شهرستان به چهل و هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان (دنا) خبر داد.
رضا بهمني گفت: در بخش فيلم 6 اثر شامل دو فيلم مستند، يك فيلم داستاني و سه فيلم تجربي از هنرمندان جوان فيلمساز عضو انجمن سينماي جوان كاشان در بخش مسابقه جشنواره پذيرفته شده است.
وي افزود: تعداد 11 قطعه عكس نيز از 4 هنرمند عكاس انجمن سينماي جوان كاشان به بخش مسابقه اين جشنواره راه پيدا كرده است.
چهل وهشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان موسوم به دنا از 19 تا 22 تير 91 با حضور استان هاي البرز ، تهران، قم، سمنان، مازندران، قزوين، فارس، كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، اصفهان، چهارمحال بختياري و يزد در ياسوج برگزار مي شود.


برگزاري شب شعر «در سوگ آفتاب» در نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
همزمان با بيست و سومين سالگرد عروج ملكوتي بنيانگذار انقلاب اسلامي شب شعر (در سوگ آفتاب) در محل بقعه متبرك امامزاده محمد محروق(ع) و امامزاده ابراهيم(ع) برگزار شد.
رمضانعلي بيات مسئول امور فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نيشابور با اعلام اين مطلب گفت: شب شعري با عنوان در سوگ آفتاب با همكاري شوراي شعر، انجمن هاي ادبي و اداره اوقاف و امور خيريه در روز جمعه 12خرداد ماه جاري در محل بقعه متبرك امامزاده محمد محروق(ع) و امامزاده ابراهيم(ع) نيشابور برگزار شد.
بيات برگزاري همايش خانواده آسماني از منظر امام خميني«ره»، برگزاري مسابقه اينترنتي كتابخواني از 15كتاب در سايت كتابخوان حرفه اي كتابخانه هاي عمومي نيشابور و مسابقه مكتوب كتابخواني از كتابهاي وصيت نامه سياسي الهي امام و زندگي به سبك روح الله در كتابخانه هاي عمومي نيشابور، برگزاري ختم قرآن كريم در 102 كانون فرهنگي هنري مساجد و نمايشگاه عكس (روح الله) در نگارخانه كمال الملك نيشابور، كارگاه آموزشي امام شناسي در كانونهاي فرهنگي هنري مساجد و ايجاد نمايشگاه كتاب آثار امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي در كليه كتابخانه هاي عمومي نيشابور را از ديگر برنامه هاي اين اداره به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني در نيشابور اعلام كرد.


طي سال جاري جشنواره مطبوعات محلي در يزد برگزار مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
به گفته مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد، جشنواره مطبوعات محلي استان امسال برگزار مي شود.
«بهرام عبدالحسيني» با اعلام اين خبر گفت: به زودي فراخوان اين جشنواره اعلام مي گردد.
وي با اعلام اينكه يزد بايد در حوزه رسانه هاي كشوري جايگاه مناسب و شايسته اي را به دست آورد، افزود: مسئولان استان بايد با خبرنگاران در زمينه اطلاع رساني و تهيه خبر تعامل بيشتري داشته باشند در كنار آن تقويت و آموزش خبرنگاران را نيز به عنوان يك ضرورت مد نظر قرار دهند.
عبدالحسيني گفت: تقويت و فعال شدن خانه مطبوعات استان يزد يكي از اقدامات اساسي در حوزه رسانه هاي نوشتاري است كه به طور جدي از سوي اين اداره كل دنبال مي شود.


بزرگترين شهرك سينمايي كشور در زرنديه احداث مي شود

اراك- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان زرنديه از احداث شهرك سينمايي در اين شهرستان خبرداد.
حسين محمودي فر گفت: ساخت شهرك سينمايي يك اقدام مهم در زرنديه است كه موجب ارتقاي حوزه هاي اشتغال، فرهنگ، هنر، صنعت و... خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه ساخت شهرك سينمايي در زرنديه از مصوبات دور سوم سفر هيئت دولت به اين استان است، افزود: در مرحله نخست احداث اين شهرك سينمايي، زميني به مساحت 500هكتار براي آماده سازي زيرساخت ها پيش بيني شده است.
وي اظهار داشت: اين زمين تركيبي از دشت و كوه است و در مكاني مشرف به آزادراه تهران- ساوه قراردارد.
محمودي همجواري زرنديه با محورهاي اصلي شمال و جنوب كشور، نزديكي به پايتخت و فرودگاه امام خميني(ره) و اقليم مناسب اين شهرستان را علت انتخاب زرنديه براي احداث اين شهرك عنوان كرد.
به گفته وي، تاكنون با اطلاع رساني اقداماتي براي جذب سرمايه گذار بخش خصوصي براي احداث بزرگ ترين شهرك سينمايي كشور انجام شده است.


ايران در كيهان

احداث 47 هزار واحد مسكوني
سمنان- خبرنگار كيهان: استاندار سمنان در نشست مسكن مهر اين استان گفت: تقريباً در كل استان 150هزار واحد مسكوني وجود دارد كه حدود 47هزار واحد مسكوني يارانه دار ساخته شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: يكي از مشكلات مسكن مهر اين است كه واحدهايي كه تكميل شده اند صاحبان آنها براي دفترچه اقساط به بانك ها رجوع نكرده اند و اين باعث خواهد شد كه سود دوران مشاركت به اقساط آنان اضافه شود و در آينده آنان را دچار مشكل كند.
در اين نشست مديران تعاوني ها مسائل و مشكلات مربوط به مسكن مهر را مطرح و استاندار سمنان نيز دستورات لازم را در اين خصوص صادر كرد.
عدم پرداخت عوارض
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان نظام مهندسي معدن استان اصفهان با بيان اينكه براساس قانون يك درصد عوارض دولتي از معادن بايستي به سازمان پرداخت مي شد، گفت: تاكنون اين عوارض به سازمان پرداخت نشده است اين در حالي است كه سازمان به جز دريافت حق عضويت هيچ درآمدي ندارد.
محمدرضا عالم با اعلام اينكه اين سازمان در كشور 20هزار نفر عضو دارد، اضافه كرد: 1460 نفر از مهندسان رشته هاي متالوژي، معدن، زمين شناسي و نقشه برداري در استان اصفهان عضو اين سازمان هستند كه 400نفر داراي پروانه اشتغال در گرايش هاي فوق هستند.
وي با اعلام اينكه 700معدن در استان اصفهان فعال هستند، گفت: استخراج فرآورده هاي معدني به صورت علمي به مهندسان واگذار مي شود كه بسياري از معادن همكاري لازم را با مهندسان ندارند.
نقش تعاوني در اقتصاد
ساري- خبرنگاركيهان: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي مازندران به وجود 11هزار و 845تعاوني در سطح استان اشاره كرد و گفت: 4هزار و 978 تعاوني فعال و بقيه غيرفعال هستند.
بابايي كارنامه سهم مازندران در تعاون را با تعامل 2ميليون و 700هزار نفر مطلوب ارزيابي كرد و افزود: عدالت تعاون در مازندران خوب است اما براي رسيدن به جايگاه آرماني آن بايد تلاش بيشتري صورت گيرد. وي با بيان اينكه 25درصد اقتصاد كشور را تعاونگران تشكيل مي دهند، گفت: نقش تعاون در توسعه كشور از اهميت بسزايي برخوردار است.
تشكيل 65تعاوني كشاورزي
اروميه- خبرنگاركيهان: معاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي گفت: 65تعاوني كشاورزي براي اشتغال بيكاران و دانش آموختگان بخش كشاورزي آذربايجان غربي تشكيل شد.
دهقان افزود: در اين تعاوني ها 500نفر از بيكاران و دانش آموختگان بخش كشاورزي عضويت دارند و براي دريافت تسهيلات از ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي به سازمان جهاد كشاورزي استان معرفي شده اند.
وي اظهار داشت: 90درصد سرمايه اين تعاوني ها از محل تسهيلات ارزان قيمت توسعه بخش كشاورزي و بقيه از آورده اعضا تأمين خواهد شد. دهقان خاطر نشان كرد: ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي از ابتداي امسال با هدف ايجاد اشتغال براي بيكاران روستايي، دانش آموختگان كشاورزي و افراد اداري مدرك فني- حرفه اي مرتبط با كشاورزي در تمام استان ها آغاز به كار كرده است.
بازديد از پروژه هاي عمراني
سنندج- خبرنگار كيهان: وزير راه و شهرسازي در سفر يك روزه خود به كردستان ضمن بازديد از طرح هاي مسكن مهر و راه روستايي اين استان در جريان پيشرفت فيزيكي اين طرح ها قرار گرفت.
نخستين مكان مورد بازديد وزير راه و شهرسازي و هيئت همراه، طرح هفت هزار و 600واحد مسكن مهر بهاران و دادگستري بود.
در جريان اين بازديد علي نيكزاد به منظور تسريع در روند اجرايي اين طرح ها با توجه به موقعيت جغرافيايي آن وعده داد وام 22ميليون توماني بانك مسكن به 25ميليون تومان افزايش يافته و آورده مردم نيز تا سقف 10ميليون تومان كاهش يابد.
وزير راه و شهرسازي سپس با حضور در شهر قروه فاز اول بزرگراه قروه- بيجار به طول 3/9كيلومتر (قروه- سريش آباد) را افتتاح كرد.
همچنين وي از طرح مسكن مهر قروه، بزرگراه قروه- همدان و خط آهن تهران- سنندج بازديد كرد.
ايجاد اشتغال
بادرود- خبرنگاركيهان: مهدي سليماني فرماندار نطنز گفت: در اين شهرستان با توجه به تعهداتي كه به مجموعه مسئولان استان اصفهان داده است، در سال91 براي 2852 نفر زمينه ايجاد اشتغال در سطح شهرستان فراهم شده است. وي همچنين به استخدام 120نفر از واجدين شرايط در دستگاههاي دولتي از مجموع 822 نفر شركت كننده در آزمون اشاره كرد و گفت: تزريق اين تعداد كارشناس به بدنه سيستم مديريت شهرستان موجب تقويت بنيه ادارات خواهد شد.
توسعه كشاورزي
اروميه- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: براي توسعه بخش كشاورزي آذربايجان غربي 2هزار و 600 ميليارد ريال تسهيلات اختصاص يافته است.
اصغري افزود: از تسهيلات اين ستاد مي توان براي تمامي كارهاي كشاورزي، روستايي و علمي كردن توليد مانند برق دار كردن چاه هاي كشاورزي، خريد تراكتور، آبياري تحت فشار، بتني كردن انهار، خريد دام و پروش طيور استفاده كرد. درحال حاضر تعداد تعاوني هاي ثبت شده آذربايجان غربي در بخش هاي توليدي، كشاورزي، معدني، خدماتي و مهندسي 5 هزار و 694 واحد است كه يك ميليون و 571 هزار نفر در اين تعاوني ها عضويت دارند. از اين تعداد تعاوني 408 واحد مربوط به زنان است.
تحصيل در 65واحد آموزشي
دهلران- خبرنگار كيهان: رئيس آموزش و پرورش دهلران گفت: درسال جاري بيش از 7 هزار و 500 دانش آموز در همه مقاطع و در 65 واحد آموزشي در دهلران مشغول به تحصيل مي شوند. قاسمي افزود: سال جاري 80درصد مدارس در نوبت صبح و 20درصد ديگر به دليل مناطق روستايي و پراكندگي در نوبت بعدازظهر هستند.
وي سپس به برنامه هاي اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره و گفت: بيش از 400 دانش آموز در 4 پايگاه شهري و روستايي و در زمينه هاي فرهنگي، علمي و هنري و ورزشي اوقات فراغت خود را طي خواهند كرد. رئيس آموزش و پرورش دهلران با اشاره به طرح هجرت گفت: بيش از 200 دانش آموز در قالب طرح هجرت، تعميرات و مرمت 9 واحد آموزشي در شهر دهلران را انجام مي دهند.وي در ادامه به موفقيت ها و كسب رتبه هاي برتر آموزش و پرورش دهلران در سطح استان اشاره و تصريح كرد: آموزش و پرورش دهلران سال گذشته در تعهد 40 واحدي و در زمينه ارزيابي عملكرد آموزش و اداري حائز رتبه اول استان شد.
جمع آوري زكات
بناب- خبرنگار كيهان: مديركل كميته امداد امام خميني(ره) آذربايجان شرقي از پرداخت بيش از 15ميليارد ريال زكات طي يك سال گذشته دراين استان خبرداد و گفت: 3 ميليارد و 650 ميليون ريال از مبلغ فوق توسط مردم شهرستان بناب پرداخت شده است. دشتي با تاكيد بر هزينه كردن وجوهات زكات در محل موردنظر زكات دهندگان گفت: مسئله شرعي محل صرف زكات در قانون مشخص بوده و اولويت هزينه كردن مبلغ زكات در منطقه زكات دهنده و با نظر عامل زكات است.
مديركل كميته امداد امام خميني آذربايجان شرقي اضافه كرد: با واگذاري اختيار صرف زكات توسط زكات دهنده به رئيس ستاد احياي زكات كه نماينده ولي فقيه است، به زودي شاهد افزايش سهم عموم فقرا در اين بخش خواهيم بود.


تقدير امام جمعه شيراز از بازگشت اقتدار به نيروي انتظامي

شيراز- خبرنگاركيهان:
دستگاه قضايي استان فارس با درايت و پشتكار امنيت را به جامعه بازگردانده است.
نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در جمع مسئولان قضايي فارس گفت: دستگاه قضايي درهر كشور به عنوان نماد و پيشاني حكومت مطرح است و امروز با توجه به پيچيدگي هاي پديده جرم و گستردگي كار در مسائل مختلف حقوقي قضاوت نيز از جايگاه خاصي برخوردار شده است به گونه اي كه علاوه بر داشتن تعهد و تقوا كه شرط اول احراز مقام قضاوت است، بايد تخصص و تجربه نيز لحاظ شود.
آيت الله اسدالله ايماني، اظهارداشت: با گذر زمان پيچيدگي امر قضاوت بيشتر مي شود و به تبع آن قاضي نيز بايد هوشيارانه تر وارد اين عرصه شود.
وي افزود: در گذشته به دليل وجود برخي مسائل به رغم تلاش ها و زحمات زيادي كه در برقراري و حفظ امنيت در استان كشيده مي شد فارس با معضلاتي روبه رو بود به گونه اي كه از نظر كارشناسان، فارس در سطح كشور دربرخي جرائم وضعيت خاصي پيدا كرد و اين موجب شده بود تا دلسوزان جامعه از اينكه استان در وقوع برخي جرايم چنين وضعيتي دارد در رنج و عذاب باشند. اما خوشبختانه امروز شرايط جديدي در دستگاه قضايي كشور و فارس حاكم است و مجموعه اي كه تلاش و دلسوزي را سرلوحه كار خود قرار داده اند در دستگاه قضايي استان مشغول به كار هستند و امروز شاهد كاهش جرايم خشن در استان هستيم و اين ارمغان دستگاه قضايي براي مردم فارس است.
رئيس كل دادگستري استان نيز دراين ديدار ضمن ارائه گزارشي از عملكرد اين دستگاه گفت: يكي از برنامه هايي كه در راستاي اجراي سياست هاي كلان قوه قضاييه در دستور كار داريم ارتقاي ضريب امنيت در فارس است.
دكتر ذبيح الله خدائيان اظهارداشت: به منظور تحقق ارتقاي ضريب امنيت در استان شعب ويژه اي را راه اندازي كرده ايم تا جرايم خاص و خشن در اين شعب پيگيري شود و با عاملان اين جرايم از جمله آدم ربايي، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، زورگيري و قاچاق موادمخدر به صورت جدي برخورد شود.


استاندار خوزستان:عملكرد بانك هاي تخصصي زير 50 درصد است

اهواز - خبرنگار كيهان:
استاندار خوزستان در جلسه شوراي اشتغال عملكرد 2 بانك تخصصي در خوزستان را زير 50 درصد ارزيابي كرد.
جعفر حجازي گفت: با عنايت به توجه ويژه دولت به استان خوزستان و ابلاغ سهميه بانك ها در تسهيلات اشتغال متاسفانه برخي از بانك هاي تخصصي در خوزستان از سهميه 83 درصد عملكردي زير 50 درصد داشتند وي افزود: اين آمار زيبنده خوزستان نيست در حالي كه در استان هاي ديگر كشور بالاي 140 درصد منابع بانكي به طرحهاي اشتغال اختصاص يافته است.
جعفر حجازي افزود: هدايت سپرده مردم خوزستان به استان هاي ديگر در حق مردم استان ظلم است و مديران بانك ها بايد اين منابع را در خوزستان پرداخت كنند و به استانهاي ديگر نرود.
 


هجوم ماهيان براي تخم ريزي در سفيدرود

رشت- خبرنگار كيهان:
امسال رودخانه سفيدرود در فصل تخم ريزي ماهيان امن تر از سال هاي گذشته بوده است.
اين مطلب را مدير كل حفاظت محيط زيست استان گيلان اعلام و با بيان اينكه هر ساله با فرا رسيدن فصل بهار و در نيمه دوم اسفند ماه ميليونها قطعه ماهي براي توليد مثل وارد آبهاي شيرين مي شوند گفت: در اين مقاطع زيستي ماهيان به دليل ميل شديد به توليد مثل و تخم ريزي جانب احتياط را در مواجهه با موانع رعايت نمي كنند و تغذيه را به فراموشي مي سپارند كه عدم رعايت اين دو موضوع آنها را آسيب پذير كرده و صيادان علي رغم ممنوعيت صيد در اين فصول با سادگي بيشتري مي توانند به صيد آنها بپردازند. به همين دليل با فرا رسيدن اين فصل اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان با بسيج مجموعه نيروهاي محيط باني خود و تجمع آنها در رودخانه سفيدرود به حفاظت از پديده مهاجرت ماهيان به رودخانه سفيدرود مي پردازد.
امير عبدوس با بيان اينكه امسال ميزان مهاجرت ماهيان استخواني به مناطق بالادست رودخانه سفيدرود تفاوت معناداري با سالهاي ديگر داشت افزود: اين مرهون حضور مستمر نيروهاي محيط بان و حمايت همه جانبه دستگاه قضايي در حوزه شهرستان آستانه اشرفيه و حوزه قضايي كياشهر بوده است.
رودخانه سفيدرود با دارا بودن بيش از 45 گونه و زيرگونه ماهي، مهم ترين و ارزشمندترين رودخانه حوزه جنوبي درياي خزر است و هنوز قابليت مهاجرت گونه هاي ارزشمند ماهيان استروژن را براي توليد مثل طبيعي در خود دارد.
 


ايران در توليد كاليبراسيون خودكفا مي شود

 
يزد-خبرنگار كيهان:
طرح محسن احمدي پور دانشجوي شهرستان ابركوه يزد براي توليد محلول «كاليبراسيون» كه تاكنون تنها نمونه خارجي داشت از سوي پارك علم و فناوري خراسان تأييد و به ثبت رسيد.
اين محلول براي دستگاه كدورت سنج طراحي شده توسط مخترعان جوان اين مجتمع مورد استفاده قرار مي گيرد كه تاكنون فقط نمونه خارجي آن در بازار موجود بوده و براي اولين بار در ايران توليد خواهد شد.
 


سال گذشته 225 زنداني مالي كاشان آزاد شدند

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس دادگستري شهرستان كاشان گفت: در سال گذشته 335 نفر از زندانيان مالي توسط ستاد ديه اين شهرستان آزاد شدند.
محمد دهقان در جمع خبرنگاران با اعلام اينكه 328 نفر از آنها مرد و 7 نفر زن بودند، اظهار داشت: از اين تعداد 127 نفر محكوم به پرداخت ديه بودند و 208 نفر نيز محكومان مالي محسوب مي شدند كه به همت ستاد ديه شهرستان كاشان آزاد و به آغوش خانواده هاي خود بازگشتند.
وي، كل مبلغ بدهي اين تعداد زنداني مالي شهرستان را 9 ميليارد و 514 ميليون تومان اعلام كرد و با اشاره به اينكه ستاد ديه فقط در مراكز استان ها تاسيس مي شود، تصريح كرد: شهرستان كاشان يكي از معدود شهرستان هايي است كه در آن ستاد ديه تشكيل شده است.


در همايش فعالان سايبري بناب مطرح شد

 68 هزار سايت عليه اسلام شبهه افكني مي كنند

بناب- خبرنگار كيهان:
نخستين گردهمايي فعالان سايبري و وبلاگ نويسان بسيجي بناب در سالن اجتماعات مقاومت سپاه اين شهر برگزار شد.
در اين گردهمايي كه با هدف محكوميت توهين به مقدسات اديان توحيدي برگزار شد، از فعالان سايبري كه در زمينه بزرگداشت مقام شامخ امام هادي«ع» و محكوميت اقدامات ضدديني در جمهوري آذربايجان در فضاي مجازي فعاليت مي كنند، تجليل شد.
فرهاد رحيم پور كارشناس مسائل سياسي و بين الملل در اين مراسم هدف از راه اندازي «جنگ نرم» توسط دشمنان را ايجاد ترديد در اذهان مردم عنوان كرد و با اشاره به علت و نحوه برگزاري مسابقه «يورو ويژن» در جمهوري آذربايجان گفت: وظيفه اصلي فعالان سايبري در ميدان جنگ نرم، «جهاد علمي» است و طراحي انواع وبلاگ هاي قوي و مؤثر فرهنگي و ديني در برابر جبهه باطل ضروري است.
اين استاد دانشگاه افزود: در شرايط فعلي 68 هزار سايت عليه اسلام و 3 هزار سايت عليه تشيع شبهه افكني مي كنند و دشمن امروز در فضاي سايبري و مجازي 8 هزار شبهه را در 600 عنوان عليه شيعه تبليغ مي كند كه براي مقابله با چنين هجمه سنگيني، تعيين استراتژي دقيق تبليغ و ترويج چهره واقعي دين و رخدادهاي تاريخي بسيار ضروري به نظر مي رسد.
مديرمسئول قرارگاه سايبري عاشورا نيز در اين گردهمايي با اعلام اينكه دشمنان با تلاش شبانه روزي در فضاي مجازي و سايبري مي خواهند ضمن جعل انواع احاديث و روايت هاي نامربوط از ائمه معصومين(ع) به مقدسات ديني مسلمانان توهين كنند؛ گفت: در رزمايش سايبري كه به مدت يك هفته با هدف پاسداشت مقام شامخ امام هادي(ع) در آذربايجان شرقي برگزار شد، از ميان بيش از 620 وبلاگ فعال در سطح استان؛ 350 وبلاگ شركت كرده بودند.
«ضابط» افزود: فعالان سايبري بسيج بايد در همه روزهاي سال به صورت آگاهانه در فضاي مجازي با توطئه هاي شوم دشمنان مقابله كنند.
در ادامه اين مراسم از برگزيدگان فعالان سايبري بناب تجليل شد.


اختصاص 800 ميليارد ريال بودجه عمراني براي همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
معاون امور عمراني استانداري همدان گفت: امسال 800 ميليارد ريال اعتبار عمراني براي استان پيش بيني شده است.
مهندس خسرو سامري درحاشيه برگزاري دوازدهمين نمايشگاه سراسري صنعت ساختمان و كاشي و سراميك همدان افزود: همدان از استان هاي بسيار مستعد براي انجام امور عمراني است و شاهد يك جهش بزرگ در اين زمينه هستيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر 2200 پروژه بزرگ و كوچك عمراني درسطح استان در دست اجراست و چندين سد، راه، آزادراه و 2 پروژه راه آهن از مهم ترين آنها محسوب مي شود.
اين مسئول اضافه كرد: اعتبارات عمراني استاني همدان امسال 30 درصد افزايش يافته و اعتبارات ملي با 250 درصد رشد مواجه شده است كه رقم بسيار خوبي را شامل مي شود.
سامري با اعلام اينكه مجموعا 800 ميليارد ريال بودجه عمراني براي سال جاري به استان تعلق گرفته است، يادآورشد: از 1100 پروژه مهر ماندگار در كشور 31 مورد متعلق به استان همدان است.


از اول شهريورماه طرح پزشك خانواده در قزوين اجرا مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين از اجراي طرح پزشك خانواده از ابتداي شهريورماه در اين استان از شهريور ماه خبرداد.
«دكتر علي اكبر زينالو» در نشست خبري اظهار داشت: با توجه به تأكيدات رهبر معظم انقلاب، يكي از شاخص ترين و مهم ترين برنامه هاي برنامه پنجم توسعه اجراي طرح پزشك خانواده است كه طي يك دوره 3تا 6ماهه از ابتداي شهريورماه به اجرا درخواهد آمد.
وي ادامه داد: طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع، ساماندهي اورژانس هاي كشور، بيمارستان هاي هيئت امنايي، يكپارچه سازي نظام بيمه و راه اندازي پرونده هاي الكترونيك در كنار نظام سلامت براي افراد جامعه از بندهاي مصوب برنامه پنجم توسعه است.
«زينالو» يادآور شد: در اين شبكه اطلاعات سلامت فرد وبيماري هاي وي در سيستم ثبت مي شود و در صورتي كه فرد به پزشك ديگري مراجعه كند، اين اطلاعات از طريق اين سيستم براي پزشك معالج نيز قابل دسترسي است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين خاطرنشان كرد: هزينه اي كه فرد به پزشك معالج پرداخت مي كند، براي مراقبت سرانه است و هدف از اين مراقبت حفظ سلامت و پيشگيري از بيماري ها با هزينه كمتر است و تعرفه خدمات سلامت براساس نظام پرداخت برنامه پزشك خانواده خواهد بود و آنچه در درجه نخست مدنظر دولت است، اين است كه بيمار هيچ پولي براي درمان پرداخت نكند.


13 مسجد تاريخي در كرمانشاه مرمت مي شود

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه از مرمت 13 مسجد تاريخي استان كرمانشاه خبر داد.
جليل رحيمي تصريح كرد: اعتبار تخصيص داده شده براي مرمت اين مساجد تاريخي 25 ميليارد ريال است.
وي افزود: مسجد جامع كرمانشاه، مسجد عمادالدوله، مسجد شازده، مسجد دولت شاه، مسجد آقارحيم آل آقا، مسجد نواب، مسجد حاج شهبازخان، مسجد حاج محمد تقي اصفهان، مسجد كوسه هجيج، مسجد معتمد، مسجد هاشمي، مسجد بنكدارها و مسجد عبدالله بن عمر مساجدي هستند كه به منظور مرمت به پيمانكار واگذار شدند.
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان كرمانشاه در خاتمه اظهار داشت: مسجد كوسه هجيج در شهرستان پاوه و مسجد عبدالله بن عمر در شهرستان دالاهو و مابقي مساجد در شهر كرمانشاه قرار دارند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14