(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 تیر 1391 - شماره 20249

21 تير ماه روز بدون پلاستيك نامگذاري شد
سيل و صاعقه در تالش، كياشهر و ماسال خسارت وارد كرد
رحيمي خبر داد
كنترل 100 گذرگاه براي كنترل و آموزش عابران پياده
پس از 18 ماه انتظار براي پيوند كبد جانباز 70 درصدي سيرجان به جمع شهدا پيوست
10 هكتار از جنگل هاي ياسوج طعمه حريق شد
تا شهريورماه ايستگاه مترو آزادگان به شهيد بهشتي وصل مي شود
كلاهبردار يك ميليارد و پانصد ميليون ريالي دستگير شد
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا: روانگردان «كپتاگون» از تركيه وارد مي شود
نجات معجزه آساي يك كارگر ساختماني در مشهد
كشف گورستان 3500 ساله در ياسوج
پليس فتا دانشكده مي شود
تجمع كارگران كارخانه لوله سازي خوزستان در مقابل اداره كل تأمين اجتماعي
به خاطر ناهماهنگي پليس مراسم افتتاح جام ديجيتال را لغو كرد
23 ساعت امتحان به خاطر بدمستي
قربانيان سيل در تركيه
مرگ مرموز 60 كودك كامبوجي
پرش دسته جمعي از ارتفاع
آتش سوزي مهيب در باغ هاي مركبات


21 تير ماه روز بدون پلاستيك نامگذاري شد

معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه هر فرد تهراني به طور متوسط روزانه سه پلاستيك وارد چرخه محيط زيست مي كند كه اين رقم معادل 500 تن در هر روز است، گفت: 21 تير ماه به عنوان روز «بدون نايلكس» نام گذاري شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، مجتبي عبدالهي با اعلام اين خبر افزود: طبق آمار جهاني روزانه سه و نيم ميليون تن زباله در سراسر دنيا توليد مي شود كه سهم ايران در اين توليد به 40 هزار تن در روز مي رسد كه 15/1درصد توليد زباله در جهان است.
وي با اشاره به اينكه هر تهراني به طور متوسط روزانه سه پلاستيك وارد چرخه محيط زيست مي كند كه اين رقم معادل 500 تن در هر روز است، گفت: طبق آمار جهاني روزانه سه و نيم ميليون تن زباله در سراسر دنيا توليد مي شود كه سهم ايران در اين توليد به 40 هزار تن در روز مي رسد كه 15/1درصد توليد زباله در جهان است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: با همكاري ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، سازمان ميادين و ميوه و تره بار و شركت خدماتي كالاي شهروند 21 تير ماه به نام روز بدون نايلكس نامگذاري شده است.
عبدالهي خاطرنشان كرد: به همين منظور در تمامي بازارها و ميادين ميوه و تره بار و فروشگاه هاي شهروند از 10 تير ماه اطلاع رساني از طريق تبليغات محيطي، آموزش چهره به چهره، آغاز شده و در بعضي از ميادين و فروشگاه هاي سطح شهر كيسه هاي پارچه اي به شهروندان داده مي شود.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه با بيان اينكه 21 تير ماه برنامه ها و اقدامات گسترده اي در زمينه فوق انجام خواهد شد، گفت: اميدواريم كه اين برنامه در سال هاي آتي در سطح گسترده انجام شود و با همكاري مسئولان و نامگذاري يك روز ملي به نام روز بدون نايلكس اين طرح در كل كشور اجرايي شود.


سيل و صاعقه در تالش، كياشهر و ماسال خسارت وارد كرد

رشت- خبرنگار كيهان:
سيل 50 ميليارد ريال به شهرستان تالش خسارت وارد كرد.
فرماندار شهرستان تالش با اعلام اين خبر اظهار داشت: بر اثر بارش باران اخير در مناطق و ارتفاعات كوهستاني شهرستان تالش بخش هايي از اين شهرستان دچار سيل شد كه بيشتر خسارت وارده به سر دهنه هاي كشاورزي، حاشيه رودخانه ها و آب آشاميدني مناطق روستايي بود به طوري كه در ييلاق حسن ديرماني 15 خانه مسكوني و سه دهنه پل بر اثر جاري شدن سيل به طور كامل تخريب شد.
ميرزا حسنعلي زاده افزود: همچنين سيل اخير موجب تخريب 45 كيلومتر راه روستايي منطقه شده و علاوه بر وارد شدن خسارت عمده به مزارع كشاورزي، 50 راس دام روستائيان نيز بر اثر سيل تلف شد. بر پايه همين گزارش سيل اخير در مناطق كوهستاني ييلاقات آق اويلر و تره طول گيلان و محور ناو اسالم هم خسارت هاي مالي فراواني بر جاي گذاشت.
گزارش خبرنگار ما حاكي است 50 خانوار روستاي گيلده كياشهر در محاصره آب قرار گرفتند.
بخشدار كياشهر با اعلام اين خبر اظهار داشت: بر اثر بارندگي هاي چند روز اخير و سرريز شدن آب رودخانه «وگارود» در كياشهر 50 خانه در اين روستا در محاصره آب قرار گرفتند.
بابايي با بيان اين كه مردم اين روستا براي رفت و آمد خود از قايق پارويي استفاده مي كنند افزود: بيشتر از 10 هكتار از مزارع روستاي گيلده هم به زير آب فرو رفته و خسارت هاي كلي به اين مزارع وارد شده است.
تلف شدن گوسفندان
در اثر صاعقه
صاعقه 25 راس گوسفند را در شهرستان ماسال تلف كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از ماسال بر اثر صاعقه شديد در ييلاقات «نم نم پشت» اين شهرستان 25 راس گوسفند تلف شدند.
صاعقه همچنين چوپان اين گله گوسفند را دچار برق گرفتگي نمود و راهي بيمارستان كرد.


رحيمي خبر داد

كنترل 100 گذرگاه براي كنترل و آموزش عابران پياده

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از كنترل 100 گذرگاه عابر پياده براي كنترل و آموزش عابران خبر داد.
سردار حسين رحيمي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه يكي از معضلات شهر تهران در زمينه تردد و ترافيك عدم پايبندي بخشي از شهروندان به قوانين و مقررات عبور از معابر است گفت: طرح ريشه اي براي كنترل و آموزش عابران پياده در 100 گذرگاه عابر پياده تعريف شده است تا از طريق آن فرهنگ عبور از خيابان مورد بازبيني و آموزش قرار گيرد.
وي ادامه داد: در اين طرح به تخلفات موتورسواران، تجاوز به حريم عابرپياده و... به صورت جدي مورد پيگيري است و پليس با رانندگان و راكبان وسايل موتوري به شدت برخورد خواهد كرد.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ از استمرار طرح برخورد با استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي خبر داد و اذعان داشت: اين طرح در جهت حفظ سلامت مردم و كاهش تصادفات ناشي از عدم توجه به جلو كه عموماً شديدترين خسارات را به همراه دارد اجرا شده است.


پس از 18 ماه انتظار براي پيوند كبد جانباز 70 درصدي سيرجان به جمع شهدا پيوست

جانباز 70 درصد دفاع مقدس كه پيش از اين در گفتگو با خبرگزاري مهر با گلايه از انتظار 18 ماهه اش براي پيوند كبد درخواست كرده بود كه شرايط عمل جراحي اش فراهم شود عصر پنج شنبه در سيرجان درگذشت.
به گزارش مهر، اوايل تيرماه بود كه محمدكاظم دعاگويي جانباز 70 درصد دفاع مقدس به خبرنگار مهر گفت كه پس از 18 ماه از اعلام نظر قطعي پزشكان براي پيوند سريع كبد تركش خورده اش، هنوز اقدام مناسبي براي انجام عمل پيوند صورت نگرفته است.
دعاگويي گفته بود: «اين روزها كه سر و كارم به بنياد شهيد و امور ايثارگران افتاده احساس مي كنم كسي به فكر ما نيست.» با اين وجود پس از آنكه پزشكان معالج تشخيص دادند كه به دليل عمل هاي متعدد جراحي روي بدن دعاگويي، جراحي جديد با ريسك بالا همراه است پزشكان تصميم گرفتند كه پيوند كبد دعاگويي در خارج از كشور انجام شود.
از همين رو «دبيرخانه شوراي عالي پزشكي اعزام به خارج بنياد» با اعزام دعاگويي به خارج از كشور موافقت كرده بود.
اين موافقت اما به كار اين جانباز نيامد. زيرا به گفته خودش مسئولان تنها با اعزام موافقت كرده بودند و در زمينه يافتن اهداكننده كبد همكاري نكرده بودند.
زريبافان رئيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي كه هفته گذشته براي شركت در همايش ايثارگران و جانبازان به سيرجان سفر كرده بود به همراه جمعي از مسئولان دقايقي هم به ديدار دعاگويي رفت.
در گفت وگوي كوتاهي در پاسخ به اين سوال خبرگزاري مهر كه آيا درباره وضعيت اين جانباز دستور ويژه اي صادر مي شود، گفت: حتما سريعا اقدام مي كنيم. تا با كمك مسئولان شهرستان شرايط درمان فراهم شود.
يك هفته پس از ديدار مسئولان با اين جانباز جنگ تحميلي و پيش از آنكه نتيجه اقدام هاي ويژه مسئولان روشن شود، دعاگويي در بيمارستان امام رضا(ع) سيرجان درگذشت.
يكي از نزديكان اين جانباز به «مهر» گفت كه دعاگويي در شب نيمه شعبان به دليل وخامت وضعيت جسماني و تنگي نفس به بيمارستان مراجعه كرد و در نهايت عصر روز پنج شنبه به دليل ايست قلبي درگذشته است.
محمدكاظم دعاگويي براي نخستين بار در سال 61 به جبهه اعزام شد. او از تيرماه 63 به استخدام جهادسازندگي درآمد.
دعاگويي در جريان عمليات والفجر مقدماتي و والفجر يك (62-61) بر اثر اصابت خمپاره كليه سمت راست خود را از دست داده بود و يك تركش هم به كبد وي اصابت كرده بود كه تا پايان عمر او را همراهي كرد.
وي در عمليات خيبر در سال 63 تير و تركش به دست و گردنش اصابت كرد.
به گفته خودش در سال 64 در جريان عمليات كربلاي 5 هم مشغول ايجاد دژ در برابر سنگرهاي لشكر 31 عاشوراي تبريز بوده كه باز هم تركش خمپاره باعث شد يك متر و 20 سانتيمتر از روده كوچك و كيسه صفرايش از بين برود. حاج كاظم از قربانيان خون هاي اهدايي فرانسه هم بود.
خون هاي اهدايي اي كه موجب شد تا درد هپاتيت هم به دردهاي اين جانباز و بسياري ديگر اضافه شود. با اين وجود او تلاش مي كرد تا با انجام پيوند كبد به زندگي اش ادامه دهد. تلاشي كه بي سرانجام ماند. بايد ديد مسئولان براي اين تلاش بي سرانجام چه پاسخي دارند؟
 


10 هكتار از جنگل هاي ياسوج طعمه حريق شد

حدود 10 هكتار از جنگلهاي شرق ياسوج پنج شنبه شب در آتش سوخت.
به گزارش خبرنگار مهر پنج شنبه شب گذشته از هر نقطه از شهر ياسوج مي شد شعله هاي زرد آتش كه به جان بلوطهاي جنگلهاي حفاظت شده كوه «دهنو» در شرق اين شهر افتاده بود را ديد و صداي سوختن شاخه ها و برگهاي نورسته و تنه هاي هزار ساله را شنيد.
آتش در ميانه هاي كوه دهنو زبانه مي كشيد و در ميان درختان و مراتع آن مي پيچيد و زنده زنده بلوطها را مي سوزاند.
به گفته سعيد نظري كارشناس منابع طبيعي كهگيلويه و بويراحمد علت آتش سوزي معتاداني هستند كه به اين جنگل آمده بودند.
آتش سوزي پنج شنبه شب گذشته جنگلهاي حفاظت شده «دهنوي» ياسوج در بالاي كوه و شيب بالاي 57 درصد اتفاق افتاد. راهي نبود تا خودروها نيروهاي اطفاي حريق را به محل آتش سوزي ببرد اما نيروهاي حفاظت تمام توانشان را صرف بالا رفتن از سينه كش كوه كردند تا با كمترين امكانات آتش را خاموش كنند.
سالهاست كه «اغلب آتش سوزيهاي جنگل و مرتع در اين استان در ارتفاعات به وقوع مي پيوندد اما به دليل صعب العبور بودن، بخش زيادي از جنگل و مرتع طعمه حريق مي شود و تنها بالگرد مي تواند به تسريع در اطفا حريق كمك كند.»
آتش سوزي جنگل شرق ياسوج، بامداد شب گذشته به مدد نيروهاي تلاشگر يگان حفاظت منابع طبيعي خاموش شد.
 


تا شهريورماه ايستگاه مترو آزادگان به شهيد بهشتي وصل مي شود

معاون حمل و نقل ترافيك شهر تهران از وصل شدن ايستگاه مترو آزادگان به ايستگاه شهيد بهشتي تا شهريورماه خبر داد.
سيدجعفر تشكري هاشمي در گفت وگو با مهر با اشاره به توسعه خطوط مترو در سال 91 تاكيد كرد: احداث و بهره برداري خط 3 مترو حد فاصل ايستگاه آزادگان تا خيابان شهيد بهشتي كه در مجموع حدود 19كيلومتر است از اولويت هاي سال 91 است كه هفت كيلومتر آن آماده و در انتظار ريل گذاري است.
وي با اشاره به اين كه مشكلات تامين ريل هاي خط 3 متروي تهران رفع شده است گفت: اين ريل ها در حال ورود به پايتخت است و در صورت تكميل اين بخش از خط 3 مترو همزمان با آغاز سال تحصيلي به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: 12كيلومتر ديگر نيز از ايستگاه زم زم كه محل استقرار دستگاه TBM ما بود تا چهارراه وليعصر و از چهارراه وليعصر تا ايستگاه بهشتي در دو بخش در سال جاري به بهره برداري مي رسد.
معاون شهرداري تهران اضافه كرد: توسعه خطوط مترو تنها به خواستن و تلاش مديريت شهري مرتبط نيست و مشكلات و عوامل ديگري نيز در اين موضوع دخيل است كه اگر بتوانيم مشكلاتي مانند مسائل ارزي، بانكي و محدوديت ها و تحريم هاي بين المللي را رفع كنيم مي توانيم تمام وعده هاي خود را در سال جاري محقق كنيم.
وي افزود: تاكنون 29 رام قطار وارد ناوگان مترو شده است و 21رام قطار نيز در حال ترخيص است. همچنين تعداد 15رام قطار نيز در چين در حال ساخت است.


كلاهبردار يك ميليارد و پانصد ميليون ريالي دستگير شد

اصفهان-خبرنگاركيهان:
فردي كه به بهانه سرمايه گذاري در شركتي خصوصي مبلغي بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال را از شهروند نجف آبادي كلاهبرداري كرده بود شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در پي دادخواهي يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي به بهانه سرمايه گذاري در شركتي خصوصي مبلغي بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال را از وي دريافت كرده و بدون هيچگونه اقدامي متواري شده است. پليس با انجام تحقيقات گسترده ميداني مخفيگاه متهم به نام «سعيد-الف» را مورد شناسايي قرار داد و با هماهنگي مقام قضايي متهم در مخفيگاهش دستگير شد.
سرهنگ محمد پرتوي گفت: متهم در بازجويي هاي پليسي پس از رويارويي با اسناد و مدارك جمع آوري شده به بزه انتسابي اقرار كرد.وي افزود: متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا: روانگردان «كپتاگون» از تركيه وارد مي شود

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اين كه شاهد ترانزيت مواد پيش ساز از مرز كشور تركيه به ايران هستيم، گفت: قرص روانگردان «كپتاگون» در كشور تركيه توليد و به كشورهاي منطقه از جمله ايران فرستاده مي شود.
سردار علي مويدي در ديدار با مشاور امنيتي سفارت تركيه در تهران گفت: ايران و تركيه داراي مشتركات فرهنگي و اجتماعي فراواني هستند و اين امر مي تواند ما را در كاهش آسيب هاي مواد مخدر به خوبي ياري دهد.
به گفته رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، تركيه در مبارزه با مواد مخدر تاكنون بيشترين همكاري را با كشور ايران داشته است.
وي يادآور شد: خيلي ها از اين همكاري ما خوشحال نيستند اما ما به منافع دو كشور و مبارزه با موادمخدر، فكر مي كنيم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا به ورود پيش سازهاي مواد صنعتي و برخي روانگردان ها اشاره كرد و گفت: متاسفانه ما شاهد ترانزيت مواد پيش ساز از مرز كشور تركيه به جمهوري اسلامي ايران هستيم. مويدي افزود: در كشور تركيه قرص روانگردان «كپتاگون» توليد و به كشورهاي منطقه از جمله ايران فرستاده مي شود كه بايد با همكاري نزديك تر، تفكر عملياتي، شناسايي مشترك مسيرها وانجام عمليات هاي همزمان، از اين كار جلوگيري كنيم.


نجات معجزه آساي يك كارگر ساختماني در مشهد

يك كارگر ساختماني در مشهد، پس از سقوط از ارتفاع ده متري، به طور معجزه آسايي نجات يافت.
به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، اين كارگر ساختماني در حالي كه مشغول عمليات احداث يك ساختمان بود، پس از سقوط از روي جرثقيل در ارتفاع ده متري، به داخل محدوده ساختماني افتاد كه موجب شد چهار ميلگرد در نقاط مختلف بدنش فرو رود، اما به طرز معجزه آسايي از مرگ نجات پيدا كرد.


كشف گورستان 3500 ساله در ياسوج

گورستاني با قدمت سه هزار و 500 سال در منطقه اي كوهپايه اي به نام «تاج امير» در حاشيه شهر ياسوج در استان كهگيلويه و بويراحمد كشف شد.
به گزارش روز جمعه ايرنا، به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كهگيلويه و بويراحمد، باستان شناسان تعداد گورهاي موجود در اين محوطه باستاني را بيش از 500 گور تخمين مي زنند.
رئيس گروه باستان شناسي محوطه تاريخي تاج امير، وسعت اين محوطه تاريخي را بيش از 60 هزار متر مربع تخمين زد و گفت: كاوش از سه هكتار از اين عرصه آغاز و تاكنون حدود 25 گور باز شده است.
دكتر «محمد رجبي» افزود: در اين گورها علاوه بر استخوان هاي انساني هاي مدفون شده اشياي سنگي و مفرغي و سفالي با قدمتي چند هزار ساله شامل گوشواره، خنجر، سرنيزه، سكه، كوزه هاي سفالي و حلقه هاي فلزي كشف شده كه براي مرمت و حفاظت بيشتر به گنجينه ميراث فرهنگي ياسوج انتقال داده شده اند.
به گفته اين باستان شناس، گور باستاني «تاج امير» تنها گورستاني با اين قدمت و وسعت است كه در منطقه شهري كشف شده و دسترسي به آن براي گردشگران و باستان شناسان راحت است.
اين گورستان در ضلع شرقي محوطه دانشكده علوم پزشكي ياسوج واقع شده و در نتيجه خاكبرداري و ساخت و ساز در اين محوطه حدود 8 هزار متر از آن تخريب شده است.
تاكنون 70 قبر بر اثر خاكبرداري غيرمجاز به طور كلي تخريب و اشياي آن ناپديد شده و اين در حالي است كه روند تخريب همچنان ادامه دارد.


پليس فتا دانشكده مي شود

رئيس دانشگاه علوم انتظامي ناجا از راه اندازي دانشكده پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات در آينده نزديك در اين دانشگاه خبر داد.
سيدمحمد تقي عصار در گفت وگو با ايسنا با اشاره به راه اندازي گروه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات (فتا) در دانشگاه علوم انتظامي گفت: در آينده نزديك اين گروه تبديل به دانشكده مي شود.
وي با بيان اينكه به تازگي 200 تن جذب گروه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات شده اند، گفت: آموزش اين افراد همچنان ادامه دارد و اين افسران هنوز فارغ التحصيل نشده اند.
رئيس دانشگاه علوم انتظامي ناجا در مورد راه اندازي پليس تخصصي كودك و جرايم اقتصادي و آموزش افسران اين پليس هاي تخصصي گفت: افسران، فرماندهان و مديران اين بخش در اين جا تربيت مي شوند و آموزش اين افراد نيازمند زمان است.
عصار افزود: در بخش كودك، پليس همكاري هاي خوبي با يونيسف داشت و انواع و اقسام آموزش ها را وارد كرديم.
وي با بيان اينكه آموزش هاي پليس در اين حوزه در سطح قابل قبولي قرار دارد، گفت: راه اندازي پليس كودك نيازمند زمان است و هنوز در اين بخش تكميل نشده ايم.رئيس دانشگاه علوم انتظامي ناجا در مورد كلاس هاي استانداردسازي رفتار مأموران گشت هاي امنيت اخلاقي، با بيان اينكه اين ماموران كلاس هاي استانداردسازي را طي مي كنند گفت: ما در جامعه اي زندگي مي كنيم كه سطح فرهنگي مردم بالاست و از سوي ديگر پليس نيز در اجراي آرمان هاي خود بسيار جدي است.
رئيس دانشگاه علوم انتظامي ناجا با بيان اينكه پليس وظيفه استقرار نظم و امنيت را داخل جامعه دارد، گفت: پليس قاطعانه در استقرار نظم و امنيت ايستاده است.
وي با بيان اينكه علاوه بر پليس، ارگان هاي ديگري نيز در بحث امنيت اخلاقي سهيم هستند، گفت: بايد بپذيريم كه همه ما در كشتي امنيت اخلاقي سهيم هستيم و اگر كشتي امنيت اخلاقي غرق شود، همه در آن فرو خواهند رفت.


تجمع كارگران كارخانه لوله سازي خوزستان در مقابل اداره كل تأمين اجتماعي

اهواز- خبرنگار كيهان:
جمعي از كارگران كارخانه لوله سازي خوزستان مقابل اداره كل تامين اجتماعي تجمع كردند.
يكي از كارگران اين كارخانه با بيان اين كه مشكلات كارگران لوله سازي با گذشت چند سال هنوز به قوت خود باقي مانده، گفت: بدهي اين كارخانه به تأمين اجتماعي باعث شده كه تأمين اجتماعي از دريافت ليست بيمه امتناع كند.
به گفته وي از فروردين ماه سال جاري تاكنون دفترچه هاي تأمين اجتماعي كارگران به دليل عدم پرداخت حق بيمه، تمديد نشده است.اين كارگر كه داراي يك فرزند معلول نيز است، ادامه داد: با توجه به وضعيت معيشتي كارگران هيچ يك از ما قادر به تأمين هزينه هاي درماني خود و خانواده هاي مان نيستيم و امروز به اين جا آمديم تا شايد راه چاره اي براي حل اين معضل پيدا كنيم.
يكي ديگر از كارگران اين كارخانه نيز گفت: در حال حاضر قريب به 120 نفر از كارگران شركت واجد شرايط بازنشستگي هستند و اين در حالي است كه تأمين اجتماعي اخيراً اعلام كرده كه مدير عامل بايد هزينه بيمه را پرداخت كند تا حقوق بازنشستگي به شما تعلق گيرد.
وي كه خواست نامش برده نشود، افزود: متأسفانه به رغم تمام شعارهايي كه نمايندگان اهواز براي حل مشكلات لوله سازي در ايام انتخابات عنوان مي كردند؛ هيچ يك از آن ها اقدامي براي از ميان برداشتن موانع پيش روي ما برنداشتند و مراجعه به تمامي آن ها نيز تاكنون بي نتيجه بوده است.
گفتني است شركت لوله سازي خوزستان حدود 400 كارگر رسمي و قراردادي دارد، كه قريب به 3 سال است به دليل غيرفعال بودن كارخانه حقوق معوقه آن ها پرداخت نشده است.
 


به خاطر ناهماهنگي پليس مراسم افتتاح جام ديجيتال را لغو كرد

پليس تهران مراسم افتتاحيه مسابقات بين المللي بازي هاي رايانه اي جام ديجيتال را به جهت رفاه حال مردم و جلوگيري از مشكلات ترافيكي لغو كرد.
مراسم افتتاحيه مسابقات بين المللي بازي هاي رايانه اي جام ديجيتال كه قرار بود ساعت 19 روز جمعه در ميدان آزادي تهران برگزار شود به دليل عدم هماهنگي قبلي با فرماندهي انتظامي تهران بزرگ و پيش بيني نكردن محل پارك خودرو براي شركت كنندگان در اين مراسم لغو شد.
مركز اطلاع رساني پليس پايتخت اعلام كرد: برگزاركنندگان اين مراسم هيچگونه مجوزي از پليس اماكن تهران براي برگزاري اين مراسم نگرفتند؛ از سوي ديگر هيچگونه پيش بيني نيز براي محل پارك خودرو حدود 2 هزار مهمان اين مراسم نشده است.
بر اين اساس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با توجه به عدم هماهنگي از سوي برگزاركنندگان اين مراسم در اين خصوص با پليس پايتخت براي اتخاذ تدابير ويژه ترافيكي و با توجه به بار بازگشت مسافران و پيش بيني ورود حجم زياد خودرو در ساعات عصر امروز به محدوده ميدان آزادي و به جهت پيشگيري از بروز مشكلات ترافيكي در اين محدوده كه مي تواند بخش اعظمي از بزرگراه هاي اطراف تهران را درگير كند و در راستاي رفاه حال شهروندان از برگزاري اين مراسم جلوگيري كرده است.


23 ساعت امتحان به خاطر بدمستي

يك استاد مست دانشجويانش را به مدت 23 ساعت در يك جلسه امتحان شفاهي در دانشگاه «كازان» در مركز روسيه نگه داشت.
به گزارش فارس، «راوستوري» به نقل از «ريانووستي» نوشت: اين استاد كه گفته مي شود در حالت مستي سر كلاس حاضر شده بود، دانشجويانش را به مدت 23 ساعت در يك جلسه امتحان شفاهي در دانشگاه «كازان» در مركز روسيه نگه داشت. اين استاد كه دانشجويانش مي گويند بوي تعفن الكل از وي بلند بوده است، از ساعت 10 صبح 26 ژوئن تا 9 صبح روز بعد، دانشجويان را سر كلاس نگه داشته بود.
بنابراين گزارش، اين استاد دانشگاه كه «لانديش زاريپوا» نام دارد، امتحان را در حالت عادي شروع كرد اما امتحان بيش از حد به طول انجاميد و به گفته دانشجويان، رفتار استاد نيز رو به نامنظم شدن گذاشته بود.
به گفته يكي از دانشجويان، زاريپوا به اتاقي ديگر مي رفت، مشروب مي خورد و سپس باز مي گشت و از شغل خود حرف مي زد. در تمام مدت، دانشجويان خسته مجبور بودند روي صندلي هاي خود بنشينند.
در روسيه، دانشجويان بايد به سوالات استادان خود به گونه اي جواب دهند كه استاد راضي شود. رئيس دانشگاه كازان مدعي شده است كه چنين امتحاني عادي است و استاد مزبور نيز مست نبوده است. وي مدعي شده كه اگر اين استاد را مست ديده بود، فورا اخراجش مي كرد.
ريانووستي گزارش داده است كه سوءمصرف الكل در روسيه مشكلي جدي است و هر روسي به طور متوسط چند گالون مشروب در سال مصرف مي كند.


قربانيان سيل در تركيه

شمار كشته شدگان جاري شدن سيل ناشي از باران هاي شديد در شمال شرقي تركيه، به 11 تن از جمله 4 كودك رسيد.
به گزارش ايرنا، باران شديد در شهر سامسون در كناره درياي سياه موجب بروز سيل شد.
گروه هاي امدادي اجساد 11 تن را تاكنون در زيرزمينهاي ساختمانهاي آب گرفته، پيدا كرده اند.
برپايه اين گزارش، جريان سيل خسارات مالي نيز در برداشت. اما هنوز گزارشي از ميزان دقيق خسارات منتشر نشده است.
بارش ناگهاني باران و تگرگ شديد، روز پنجشنبه همچنين چهره شهر ارزروم تركيه بزرگترين شهر مناطق شرقي اين كشور را عوض كرد و شمار زيادي خودرو در ميان كوه تگرگ از حركت بازماندند و زندگي در شهر مختل شد.


مرگ مرموز 60 كودك كامبوجي

مرگ 60 كودك كامبوجي در اثر بيماري ناشناس نگراني مسئولان اين كشور را برانگيخت. پزشكان در جستجوي علت اين مرگ مرموز برآمده اند.
به گزارش خبرگزاري مهر، از 62 كودكي كه از ماه آوريل تاكنون در بيمارستان ها پذيرش شده اند 61 نفر فوت كرده اند، اما نشانه اي از شيوع بيماري واگيردار بين افراد ديده نمي شود.
سخنگوي سازمان بهداشت جهاني در اين كشور به آسوشيتدپرس گفت: نيروهاي ما در حال بررسي اين مسئله هستند كه همه كودكان در اثر يك بيماري درگذشته اند يا بيماري هاي مختلفي در اين اتفاق نقش داشته است.
همه كودكان فوت شده زير 10 سال سن داشته اند و اولين نشانه بيماري در آنها تب بسيار بالا بوده است. پس از بروز تب، بيماران به مشكلات عصبي و سپس تنفسي دچار شده اند.
اين بيماري در بيمارستان هاي 14 استان اين كشور مشاهده شده كه اكثرا در نواحي جنوبي كامبوج بوده اند.


پرش دسته جمعي از ارتفاع

روز پنجشنبه 135 «بانجي جامپر» از پلي در روسيه پريدند تا نام خود را به عنوان بيشترين تعداد پرش همزمان در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ ورزش «بانجي جامپينگ» يكي از ورزش هاي هيجان انگيز و ماجراجويانه اي است كه طي سالهاي اخير، محبوبيت ويژه اي پيدا كرده است.
در اين نوع پرش، ورزشكار با كمك طنابهاي استانداردي كه به او متصل است، از ارتفاع بسيار زيادي به پايين مي پرد كه عمدتا اين ورزش از روي پل هاي بسيار بلند، انجام مي شود.
اولين ورزشكاران حرفه اي در اين حوزه، كار خود را از سال 1979 با پرش از پل معلق كليفتون در انگلستان آغاز كردند و از ارتفاع 70متري به پايين پريدند.
بانجي جامپرهاي اوليه كه عضو باشگاه ورزش هاي هيجاني دانشگاه آكسفورد بودند، اندكي پس از پريدن، توسط پليس دستگير شدند.اما اين گروه، با ادامه كار خود و پرش از پل هاي گلدن گيت و رويال جورج آمريكا، اين ورزش را به صورت يك ورزش رسمي درآوردند.


آتش سوزي مهيب در باغ هاي مركبات

انفجار بمب هاي دفن شده القاعده در سال 2006 در استان ديالي، عراق، موجب آتش سوزي مهيبي در باغ هاي مركبات اين استان شده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «براثا»، در پي انفجار چندين بمب كاشته شده در ناحيه «بهرز» استان ديالي، آتش سوزي شديدي در باغهاي مركبات اين منطقه آغاز شد و درختان زيادي در آتش سوختند.براساس اين گزارش، دليل اين آتش سوزي كه عصر پنجشنبه روي داد، انفجار بمب هايي بود كه القاعده در سال 2006 و در هنگام سيطره اش بر اين منطقه در زمين دفن كرده بود.هنوز ميزان خسارات وارده به باغ هاي مركبات اين منطقه مشخص نشده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14