(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 تیر 1391 - شماره 20249

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مانور موش ها ! (يادداشت روز)
گزارش خبري از شكست تحريم هاي نفتي عليه ايران
تاكسي (گفت و شنود)
دعوت احمدي نژاد از مرسي براي شركت در اجلاس عدم تعهد
كيهان و خوانندگان
مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در اسلامبول
اگر مي خواستيد جا بزنيد چرا ما را در به در كرديد؟! (خبر ويژه)
توافق ژنو فقط طبل توخالي و حباب روي آب بود (خبر ويژه)
حق با كيهان است اما اصلاح طلبان نبايد از تروريست ها و بهائيان جدا شوند (خبر ويژه)
خاتمي ما را گرفتار كرد هاشمي هم كه اصلا اصلاح طلب نيست (خبر ويژه)
كمر آمريكا شكسته اما اپوزيسيون بايد اميدوار باشه (خبر ويژه)


مانور موش ها ! (يادداشت روز)

1- «آدرس غلط» يكي از ترفندهاي خطرآفرين است كه در عمليات موسوم به «طرح فريب» از آن بهره مي گيرند. اين ترفند در هر دو عرصه جنگ «گرم و سرد» به كار گرفته مي شود. فرض كنيد كه دشمن در جبهه نبرد نظامي قصد انجام عمليات غافلگيرانه در منطقه «الف» را دارد و در همان حال، از قدرت دفاعي حريف بيمناك است. در اين حالت به ترفند «آدرس غلط» يا «طرح فريب» روي مي آورد و مثلا در منطقه «ب» كه با منطقه «الف» فاصله زيادي دارد دست به آتش باري مي زند، با اين مقصود كه ذهن فرماندهان حريف را از منطقه اصلي عمليات يعني منطقه «الف» دور كرده و به منطقه «ب» مشغول دارد. حالا اگر فرماندهان خودي از آرايش جنگي و ضريب پراكندگي قواي دشمن اطلاعات دقيقي نداشته باشند، بعيد نيست كه همه استعداد نظامي و يا بخش قابل توجهي از آن را براي مقابله با حريف به منطقه «ب» منتقل كنند و حتي پس از دفع حمله دشمن در منطقه ب -بخوانيد منطقه فريب- دست به تعقيب دشمن نيز بزنند! اكنون صحنه را در نظر آوريد. چه مي بينيد؟ نيروهاي خودي را مي بينيد كه نه فقط حمله دشمن را دفع كرده اند بلكه در حال تعقيب آنها نيز هستند. اما، اين ظاهر قضيه است كه با واقعيت فاصله زيادي دارد. واقعيت آن است كه ما در حال تعقيب دشمن نيستيم، بلكه، اين دشمن است كه ما را به نقطه و منطقه مورد نظر خود مي كشاند تا عمليات اصلي را در منطقه الف، با موفقيت و بدون كمترين مقاومت به انجام برساند.
2- شنبه گذشته، سران محترم سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه گردهم آمدند و به گفته رئيس مجلس «بررسي عوامل گراني از مباحث مطرح دراين نشست» بوده است. اين كه مسئولان بلندپايه نظام، روي يكي از اصلي ترين دغدغه هاي كنوني مردم انگشت گذارده و در پي يافتن راه كارهاي موثر براي مقابله با آن بوده اند، به تنهايي نويدبخش است و حاكي از آن كه روساي محترم سه قوه، يعني دست اندركاران امور اجرايي، قانونگذاري و قضايي كشور، قرار است از برخي بگومگوهاي - با عرض پوزش- بي حاصل و دغدغه آفرين دست كشيده و عزم خود را براي مقابله با يكي از اصلي ترين دغدغه هاي كنوني مردم- انشاءالله- جزم كنند. در اين ميان اگرچه مي توان و بايد اميدوار بود كه مسئولان محترم بسياري از موانع پيش روي و راه كارهاي مقابله با آن را مي شناسند ولي برخي شواهد و قرائن نيز حاكي از طرح فريب دشمن و تلاش براي ارائه «آدرس غلط» به دست اندركاران مقابله با گراني است و از اين روي اشاره به نكاتي دراين باره ضروري به نظر مي رسد.
3- مروري گذرا به تلاش تبليغاتي مستقيم و غيرمستقيم دشمن - مخصوصا نوع غيرمستقيم آن- حكايت از آن دارد كه حريف به منظور پيشگيري از چاره انديشي نظام براي مقابله با گراني لگام گسيخته كه اين روزها به جان اقشار مستضعف جامعه افتاده است، چند جاده فرعي پيش روي مسئولان محترم گشوده و با دميدن پياپي و بي وقفه در شيپور فريب و نيز به كارگيري ستون پنجم سياسي و رسانه اي خود اصرار به واقع نمايي آن دارد. اين جاده هاي فرعي متفاوت و چندگانه اند ولي بيشترين اصرار دشمن آن است كه تحريم هاي اقتصادي را به عنوان اصلي ترين علت گراني ها معرفي كند.
دراين باره گفتني است كه تحريم هاي اقتصادي اگرچه در پيدايش پديده گراني بي تاثير نيستند اما، نقش و ضريب اثر آنها در حد و اندازه اي نيست كه گراني لگام گسيخته و «جهشي» بسياري از كالا و خدمات ضروري و مورد نياز مردم را در پي داشته باشد. مخصوصا اين كه در برخي از موارد قبل از عملياتي شدن فلان تحريم اقتصادي شاهد افزايش بي رويه و غيرمنطقي شماري از كالا و خدمات مورد نياز مردم بوده و هستيم كه پيش از اين به آن پرداخته ايم و دراين نوشته، نكته ديگري را دنبال مي كنيم و آن، چرايي ارائه اين آدرس غلط است.
4- بي پرده بايد گفت جريان مرموزي در داخل كشور اصرار دارد كه تحريم هاي اقتصادي دشمنان بيروني را «فلج كننده»! و راه كار برون رفت از آن را، تن دادن به خواسته هاي غيرقانوني و باج خواهانه حريف قلمداد كند. اين جريان، دو طيف جداگانه با دو انگيزه متفاوت را درخود جاي داده است كه بعيد نيست- و نشانه هايي نيز در دست است- كه اين دو طيف در يك نقطه با يكديگر پيوند خورده و يا خواهند خورد. بخشي از اين طيف مرموز را گروهها، اشخاص و جريانات برانداز و ضدانقلابيون تابلودار، تشكيل مي دهند. اين بخش، دست چندان موثري در بدنه نظام و يا مراكز تصميم ساز و سياست پرداز آن ندارد ولي به عنوان «بازو» و شريك بخش ديگر عمل مي كند. و اما، بخش ديگر، كه اصلي ترين بخش از جريان مرموز ياد شده است، غريبه ها و يا خودي هاي استحاله شده اي هستند كه در برخي از مراكز حساس و يا حلقه هاي تماس اين مراكز با مردم و امور مربوط به آنان نفوذ كرده اند و هر از چندگاه شاهد افشاي «راز» آنها و از پرده برون افتادن دست آنان هستيم. ماجراي فساد كلان 3هزار ميليارد توماني و يا فساد و اختلاس اخير در بيمه و نقش برخي مسئولان مياني- اما موثر- در اين اختلاس ها مي تواند شاهد مثال باشد.
هر دو طيف مورد اشاره، يك نقطه مشترك را هدف گذاري كرده و دنبال مي كنند و آن فشار اقتصادي و تنگي معيشت مردم، مخصوصا اقشار محروم و مستضعف -بخوانيد ولي نعمت هاي نظام- است و از اين نقطه به بعد هر يك انگيزه هاي خاص خود را كه با يكديگر متفاوت است پي مي گيرند. چگونه؟!
5- ماموريت بخش اول از جريان مرموز ياد شده يعني ضدانقلابيون تابلودار و ستون پنجم پنهان يا شناخته شده- ولي بعضا به حال خود رها شده- دشمن، معرفي تحريم ها به عنوان علت اصلي گراني ها است. شواهد موجود حكايت از آن دارند كه ماموريت اين بخش در همين نقطه به پايان مي رسد. چرا كه اگر در اين ماموريت موفق شوند - كه مي دانيم و تجربه كرده ايم نمي شوند- به آمريكا و متحدانش براي رهايي هر چند نسبي از رسوايي ناشي از بي اثر بودن تحريم ها كمك كرده اند! ضمن آن كه بيشترين اعضاي اين طيف را كلان سرمايه داران و صاحبان ثروت هاي بادآورده تشكيل مي دهند كه از اين رهگذر بر ثروت انبوه و نامشروع خود نيز مي افزايند و متاسفانه اقدام درخور توجهي براي مقابله با اين غارتگران و زالوصفتان خون آشام ديده نمي شود.
اما بخش دوم، يعني طيف اصلي اين جريان مرموز كه متاسفانه در برخي از مراكز تصميم ساز و سياست پرداز نفوذ كرده اند در نقطه مشترك مورد اشاره متوقف نمي شوند.
اين طيف - به گواهي شماري از شواهد و قرائن موجود- در پي آن است كه با سخت شدن معيشت مردم، راه كار موثر براي برون رفت از آن را، مذاكره و رابطه با آمريكا معرفي كند! چرا؟! به يقين همه دست اندركاران اصلي طيف ياد شده دشمن نظام و اسلام و انقلاب نيستند، بلكه برداشت غلطي از مذاكره و رابطه با آمريكا دارند و از آنجا كه نشان داده اند افرادي كم دان ولي در همان حال، بلندپرواز و خودبزرگ بين هستند، از يكسو مذاكره و رابطه با آمريكا را به خيال خام و توهم پرداز خود، راه كار تلقي مي كنند و از سوي ديگر به علت روحيه خودبين و شهرت طلب خويش، اصرار دارند كه اين- به زعم آنها- رخداد استثنايي! به نام آنها ثبت شود!! اين طيف درگذشته اي نه چندان دور نيز براي همين منظور خيز برداشته بودند كه با سد مستحكم و عزت آفرين و پرصلابت رهبرمعظم انقلاب روبرو شدند. گفتني است كه آمريكا و متحدانش نيز كه حركت خزنده اين طيف را زير نظر داشته و به آن اميد بسته بودند، بعد از مواجهه طيف ياد شده با نهيب پرصلابت و مردمي حضرت آقا، به گونه اي آشكار و بي پرده، نااميدي و يأس خود از طيف مورد اشاره را برملا كردند.
6- در مثنوي مولوي داستان كشاورزي آمده است كه انبار خويش از گندم انباشته بود اما بي آن كه گندمي از انبار بردارد، همه روزه از ميزان گندم انبار شده كاسته مي شد و كشاورز كه راه دستبرد دزدان را بسته بود، در حيرت از چرايي كاهش گندم به حكيمي شكايت برد و حكيم او را گفت؛ از كجا معلوم كه موش ها در انبار گندم لانه نكرده باشند؟
اول اي جان دفع شّر موش كن
و آنگه اندر جمع گندم كوش كن
گرنه موش دزد در انبار ماست
گندم انبار چل ساله كجاست؟!
در اين باره گفتني هاي فراواني هست كه به فرصتي ديگر مي گذاريم و در پايان نوشته پيش روي به اين نكته بسنده مي كنيم كه گراني لگام گسيخته كنوني به آساني قابل مهار كردن است مثلا - و فقط مثلا- چرا در پي گيري يكي از علت هاي گراني گوشت مرغ به اين ماجرا توجه نمي شود كه فلان كشتي حامل محموله مورد نياز مرغداري ها نزديك به 7 ماه در سواحل كشورمان روي آب بوده است؟ و آقايان «م» و «الف» دو سرمايه دار كلان كه با گشاده دستي برخي از مسئولان مياني، انحصار واردات اين كالا را برعهده دارند، تخليه محموله كشتي را با انگيزه فروش گرانتر آن تا 7 ماه به تاخير انداخته اند؟! و ...
حسين شريعتمداري
 


گزارش خبري از شكست تحريم هاي نفتي عليه ايران

با عدم همراهي بسياري از خريداران نفت ايران تلاش هاي غرب به ويژه آمريكا براي هدف قرار دادن اقتصاد ايران با شكست مواجه شده است.
روزنامه آمريكايي شيكاگو تريبون با اعلام اين موضوع ادامه داد: بسياري از كشورها تحريم ها عليه ايران را در دستور كار خود قرار نداده اند. اين روزنامه آمريكايي افزود: تلاش هاي دولت اوباما براي پژمرده كردن طراوت اقتصادي تهران برنامه اي بلندپروازانه بوده و با عدم همراهي كشورهاي ديگر بسيار مشكل است كه محقق شود.
خاطرنشان مي شود پيش از اين رسانه هاي غربي با انعكاس تحريم هاي نفتي عليه كشورمان، آن را تحريم هاي به اصطلاح فلج كننده و گزنده نام نهاده بودند.
شيكاگو تريبون با اشاره به گفت-وگوي «ديويد كوهن»، معاون وزير خزانه داري آمريكا با روزنامه نيويورك تايمز كه گفته بود: «ما مستقيماً درآمدهاي آنها را هدف قرار داده ايم و دست يافتن به درآمد را براي آنها دشوارتر از پيش كرده ايم.» ادامه داد: در واقع دستيابي به درآمد براي ايراني ها از آنچه تصور مي شد، «بسيار آسان تر» شده است چرا كه همه كشورها مصمم به همراهي با آمريكا نيستند و واشنگتن خودش مجبور شده است به بعضي از كشورها تنفس آزاد بدهد و 20 كشور خريداري كننده نفت ايران از جمله چين، ژاپن و هند كه سه مشتري عمده نفتي ايران هستند را از تحريم ها معاف كند.
خبرگزاري رويترز نيز با اشاره به خبر آغاز خريد نفت هند از ايران نوشت: اين حركت نشان مي دهد خريداران آسيايي نفت ايران با وجود فشارهاي غرب به ادامه معاملات نفتي خود با دومين توليدكننده بزرگ عضو اوپك پايبند هستند.
رويترز به نقل از يك منبع صنعتي اعلام كرد شركت دولتي هندوستان پتروليوم با به كارگيري نفتكش ام تي كلو، متعلق به شركت ملي نفتكش ايران يك محموله نفتي خريداري كرده است.
به گفته اين منبع، پالايشگران هندي قرار است در ماه ژوئيه سال جاري ميلادي، روزانه 300 هزار و 650 بشكه نفت خام از ايران وارد كنند.
دولت هند از اول ژوئيه (يازدهم تير) و با آغاز تحريم هاي بيمه اي اتحاديه اروپا، به پالايشگران دولتي اين كشور اجازه داده بود نفت خام را به گونه اي خريداري كنند كه انتقال و بيمه آن به عهده ايراني ها باشد، پالايشگران خصوصي براي واردات نفت ايران، نيازي به اين مجوز نداشتند.
ژاپن نيز عليرغم توقف واردات نفت از ايران در ماه جولاي از اواخر ماه جاري واردات نفت از كشورمان را آغاز مي كند.
رويترز به نقل از يك منبع دولتي ژاپن نوشت: مقامات دولت توكيو از واردات دوباره نفت ايران از اواخر ماه جاري بعد از رفع مشكلات بيمه اي خبر دادند.
گفتني است دولت ژاپن ماه گذشته لايحه اي را در پارلمان اين كشور به تصويب رساند كه براساس آن دولت مجاز است تا سقف
6/7ميليارد دلار هزينه بيمه تانكرهاي حامل نفت ايران به ژاپن را تقبل كند.
يك مؤسسه كره اي نيز كه در زمينه رده بندي كشتي ها فعاليت مي كند درخواست گروه آمريكايي اتحاد عليه ايران هسته اي را براي همراهي با تحريم هاي آمريكا رد كرد.
گروه آمريكايي «اتحاد عليه ايران هسته اي»، هفته پيش، از مؤسسه رده بندي كره اي «دفتر ثبت كشتي راني» (KR) خواست ارائه خدمات رده بندي و صدور گواهينامه براي «كشتي راني جمهوري اسلامي ايران» و «شركت ملي نفتكش ايران» را متوقف كند.
دولت سوئيس نيز در بيانيه اي رسمي اعلام كرد از تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي تبعيت نمي كند.
اين كشور اعلام كرد از تحريم هاي اتحاديه اروپا به دليل مسائلي كه به سياست خارجي اش ارتباط دارد پيروي نخواهد كرد.
بنابراين در ظرف كمتر از يك هفته از شروع تحريم هاي نفتي عليه ايران، با اجرا نشدن بسياري از فازهاي مختلف اين پروژه، شكنندگي تحريم ها باعث شده تا رسانه هاي خارجي به اين واقعيت اذعان نمايند.


تاكسي (گفت و شنود)

گفت: يك هفته نامه آمريكايي نوشته است اجلاس ژنو درباره بحران سوريه اجلاس آدم كش ها بود.
گفتم: چرا؟!
گفت: نوشته است؛ چه كسي باور مي كند كه بشار اسد در حالي كه دولتش را به خونريزي متهم كرده اند، دست به قتل عام كودكان بزند؟
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: اين هفته نامه مي نويسد؛ وقتي تركيه و عربستان و اسرائيل به ارسال اسلحه براي مخالفان دولت سوريه اعتراف مي كنند، بايد مسئوليت قتل عام ها را برعهده آنها دانست.
گفتم: بعدش چي؟!
گفت: نوشته است، با دقت در عملكرد كشورهاي شركت كننده در اجلاس ژنو مي توان نتيجه گرفت كه همه آنها به يك اندازه در قتل عام مردم سوريه سهيم هستند.
گفتم: يارو در ژاپن راننده تاكسي شده بود. هر كي دست بلند مي كرد، با تعجب بهش مي گفت؛ من كه همين الان شما را به مقصد رسانده بودم!


دعوت احمدي نژاد از مرسي براي شركت در اجلاس عدم تعهد

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در گفت وگويي تلفني از محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي شركت در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد دعوت كرد.
احمدي نژاد در اين گفت وگو ضمن تبريك انتخاب مرسي به رياست جمهوري مصر تاكيد كرد: اميدوارم در دوره جديد و با مديريت جنابعالي شاهد پيشرفت، عزت و شكوفايي هر چه بيشتر ملت عزيز مصر باشيم.
رئيس جمهور با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران آماده انتقال توانمندي ها، دستاوردها و تجارب خود در عرصه هاي مختلف علمي، تكنولوژيك، صنعتي و اقتصادي براي رشد و پيشرفت ملت مصر است، افزود: ايران براي افزايش سطح روابط و همكاري ها و تبادل نظر در زمينه هاي دوجانبه، منطقه اي و بين المللي با مصر، محدوديتي نداشته و از گسترش مراودات با دولت و ملت مصر استقبال مي كند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از گفت وگوي خود با رئيس جمهور مصر، با اشاره به اين كه جنبش عدم تعهد، ظرفيتي قابل توجه براي استقرار صلح و امنيت در جهان است كه فعالسازي بيشتر آن ضرورتي اجتناب ناپذير است، اظهار داشت: نقش موثر مصر در اين جنبش غيرقابل انكار بوده و همكاري هاي سازنده ايران و مصر در اين جنبش، مي تواند نتايج مثبت زيادي به همراه داشته باشد.
رئيس جمهور تصريح كرد: حضور جنابعالي به عنوان رئيس فعلي جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، در پيشبرد مذاكرات و مصوبات موثر است.
محمد مرسي رئيس جمهور مصر نيز در اين گفت وگوي تلفني با تشكر از ابراز محبت رئيس جمهور، دولت و ملت ايران نسبت به ملت مصر، اظهار داشت: ايران و مصر در كنار هم به سوي تحقق همه آمال و اميدهاي دو ملت به پيش خواهند رفت.
مرسي با اظهار اميدواري از اين كه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با رئيس جمهور كشورمان ديدار كند، تاكيد كرد: جنبش عدم تعهد مجموعه مهمي است كه به منزله يك چتر، تعداد زيادي از كشورهاي اسلامي و ديگر كشورهاي جهان را تحت پوشش خود گرفته و اميدوارم شاهد تحقق هر چه بيشتر و سريعتر اهداف اين سازمان بين المللي باشيم.
ديدار رئيس جمهور
با سفير جديد پرتغال
همچنين رئيس جمهور كشورمان چهارشنبه گذشته در ديدار با ماريو داماش نونسي سفير جديد پرتغال در ايران گفت: معتقديم جهان با دوستي و همكاري بهتر و سازنده تر اداره شده و دشمني هيچ نفعي براي كشورها و ملت ها نخواهد داشت.
احمدي نژاد افزود: امروز مشخص نيست كه دولت هاي اروپايي و اتحاديه اروپا در دشمني و مخالفت با ايران چه سودي نصيبشان مي شود، البته معتقديم اين مواضع، مواضعي تحميلي از سوي سردمداران استكبار به دولت هاي اروپايي است.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ ايران در زمان رژيم منفور پهلوي حياط خلوت و لقمه چرب و نرم آمريكا و دولت هاي غربي بود. حال كه بواسطه انقلاب اسلامي استقلال پيدا كرده و منشأ بيداري منطقه شده آمريكايي ها نه تنها ايران را از دست داده اند بلكه صدور انقلاب منطقه را فرا گرفته و شيخ نشين ها هر روز كه مي گذرد به سقوط نزديك مي شوند بنابراين به استكبار جهاني با محوريت آمريكا حق مي دهيم كه از اين وضعيت ناراحت باشند و بسوزند.
بختياري
¤ امام خامنه اي رهبرمعظم انقلاب مي فرمايند اگر از بنده بپرسند از جوان چه مي خواهيد مي گويم تحصيل، تهذيب و ورزش، اميدواريم همه جوانان كشورمان در تمام اين عرصه ها موفق باشند.
7972---0917
¤ شهيد آويني در رابطه با موضوع انتظار جمله زيبايي دارند و آن جمله اين است: «امام خميني(ره) به ما آموخت كه انتظار در مبارزه است» روح پرفتوح اين شهيد و ديگر شهداي انقلاب اسلامي شاد باد.
4107---0991
¤ حال كه آمريكا با شركت ايران در جلسه نشست ژنو سوريه مخالفت كرده است، بهتر است ايران در نشست 1+5 با حضور آمريكا مخالفت كند.
يك شهروند
¤ بشار اسد رئيس جمهور سوريه بايد جواب عربستان و قطر را با شليك چند موشك بدهد تا ابهت پوشالي اين چند مزدور آمريكا در منطقه ريخته شود و متوجه بشوند ول معطلند.
3419---0935
¤ اگر خبر دعوت از پادشاه ظالم بحرين و عربستان براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها در ايران واقعيت داشته باشد بايد براي دستگاه ديپلماسي كشورمان متأسف بود و افسوس خورد.
4231---0915
¤ مهلت يك ماهه ثبت نام و پر كردن فرم تقاضاي مهمان شدن براي دانشجويان دختر دانشگاه آزاد تا چند روز ديگر به پايان مي رسد مع الوصف تاكنون سايت دانشگاه آزاد واحد شهر قدس باز نشده و امكان ثبت چنين تقاضاهايي در سايت مربوطه وجود ندارد. تكليف بنده كه در حال حاضر ساكن اهواز هستم و دخترم دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد واحد شهر قدس مي باشد چه مي شود؟
محمدي
¤ در سال حمايت از سرمايه و كار ايراني چرا بايد مسئولين تربيت بدني كشور به نامگذاري اين سال توجه نمي كنند و اقدام به آوردن مربي خارجي براي تيم ملي فوتبال و تيم پيروزي بنمايند. با اين پول هاي ميلياردي كه به جيب افراد خارجي مي ريزند بسياري از مشكلات امروز جوانان كشور را مي توان حل كرد.
4732---0911
¤ ميدان انقلاب تهران تا چهارراه ولي عصر تبديل به محل عرضه و فروش كتب انحرافي و سي دي هاي مستهجن در ملأعام شده است. عرض مي كنم چرا هم نيروي انتظامي و هم شهرداري در اين مورد بي تفاوت شده و عكس العمل نشان نمي دهند؟
4652---0912
¤ از فيلم سازان محترمي كه در خلق اثر هنري خود به دنبال زنده نگه داشتن نام شهداي عزيز انقلاب هستند تقاضا داريم از خانم هاي هنرمند محجوب و متين و سنگين براي بازي در نقش همسر و ساير وابستگان شهدا استفاده كنند. متأسفانه در بعضي از فيلم هاي ساخته شده با موضوع شهدا اين مسئله مورد غفلت واقع شده است.
8767---0913
¤ مأمورين پست كارت هاي سوخت اتومبيل هاي صفر كيلومتر خريداري شده توسط هموطنان را كه در درب منزل تحويل مالكين مي دهند بدون دادن رسيد مبلغ ده هزار تومان دريافت مي كنند به مركز پست خميني شهر مراجعه كرديم گفتند از وزارت نفت چنين بخشنامه اي شده و ما ملزم به دريافت اين وجه هستيم لطفاً موضوع مورد بررسي قرار گيرد در ضمن اگر دريافت چنين وجهي قانوني است چرا رسيد نمي دهند؟
درچه زاده
¤ چرا سازمان راهداري كارت تخفيف آزاد راه پرديس-تهران را براي ساكنان اين منطقه مي خواهد لغو كند. اين كمترين امتيازي است كه براي افرادي كه در خارج از تهران سكونت مي كنند، مي باشد. مردم اين منطقه نياز به آسايش دارند.
يك شهروند
¤ 8 سال قبل اقدام به خريد 5 هزار سهم از سهام شركت بهمن كردم ولي دريغ از اينكه يك ريال سود به بنده داده باشند. تصور بفرماييد اگر به اندازه ارزش اين سهام همان موقع سكه مي خريدم الان چه وضعيتي داشتم؟
4198---0912
¤ روز آخر ده روز مهلت داده شده از سوي بانك اقتصاد نوين شعبه امين حضور براي پرداخت قسط وام مصادف با تعطيل رسمي كشور شده بود روز بعد كه براي تسويه حساب مراجعه كرديم در كمال ناباوري جدا از دريافت قسط 700هزار تومان مبلغ 90 هزار تومان بنده را جريمه كرده اند و هيچ استدلال و حرف منطقي را قبول نمي كنند و نمي پذيرند. واقعا بايد براي بعضي از مسئولين موسسات متأسف بود كه براي مقداري پول و سود حاضر ميشوند تمام اصول و منطق را زيرپا بگذارند.
توفيقيان
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 08/03/1391، با عنوان «عدم نصب دستگاه كارت خوان» به آگاهي مي رساند:طي بازديد و بررسي هاي بعمل آمده از اتوبوس هاي خطوط (6709-6711) كليه اتوبوسها، داراي دستگاه كارتخوان روشن مي باشند و همچنين توجه لازم به مديران خطوط ياد شده در اين خصوص و نظارت بهينه بر اجراي طرح تفكيك آقايان از بانوان در داخل اتوبوس، به ويژه در هنگام پياده شدن مسافرين در مبادي و مقاصد خطوط، ارائه گرديده است.
مسافرين محترم مي توانند در صورت مشاهده اتوبوس فاقد و يا خاموش بودن دستگاه كارتخوان، موضوع را با ذكر شماره اتوبوس، ساعت و كدخط مربوطه به سامانه 1888جهت پيگيري هاي بعدي اعلام نمايند.
پاسخ شركت برق استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 31/3/91، تحت عنوان «قطع مكرر برق آبعلي»، به اطلاع مي رساند: «براي حذف خاموشي هاي زودگذر از تجهيز» وصل مجدد (ريكلوزر) كه گران قيمت نيز مي باشد در برق آبعلي استفاده شده بود كه متأسفانه بخشي از تجهيزات شبكه پس از گذر عمر 15 ساله معيوب و باعث نقص عملكرد تجهيز ياد شده گرديده كه با صرف هزينه قابل توجه (300 ميليون ريال) و با استفاده از اكيپ هاي خط گرم بدون اعمال خاموشي نسبت به تعويض و اصلاح شبكه اقدام گرديد با اين اقدام خاموشي ها به حد قابل قبولي كاهش يافته است. در صورت اعتراض لطفاً موارد با تلفن 121 مطرح و كدرهگيري دريافت شود.
¤ با توجه به اينكه تنگه هرمز جزو سرزمين آبي ايران است پيشنهاد مي شود از كشتي هاي عبوري مربوط به كشورهاي تحريم كننده عوارض دريافت شود تا هم مقابله به مثل شود و هم به افزايش قيمت نفت كمك كند.
6351---0912
¤ افشاء شده كه مسئولين تركيه در قبال جنايت عليه مقاومت سوريه مبلغ ده ميليارد دلار از عربستان پول گرفته اند. مي خواستم به مقامات تركيه يادآوري بكنم صدام 80 ميليارد دلار پول گرفت ولي عاقبت آن چه شد؟ چه خوب است كه از سرنوشت صدام درس بگيرند و با طناب ارتجاع عرب به ته چاه نروند.
گودرزي
¤ با توجه به عملكرد طيب اردوغان گويا 31 شهريور 59 درحال تكرار است منتهي نه با صدام عربي بلكه با صدام تركي و در يك كشور در خط مقدم مقاومت ضدصهيونيستي يعني سوريه.
7977---0912
¤ نظام مقدس جمهوري اسلامي به قيمي به نام اصلاح طلبان نياز ندارد و اگر بخواهد در ساختار خود اصلاحي انجام دهد، ملت گوش به فرمان ولي امر مسلمين است كه با جان و دل تمام موانع را برمي دارد.
دبير بازنشسته از سراب
¤ ساده زيستي و قناعت در سيره و زندگي پر خير و بركت ائمه معصومين برقرار بود، اين روش بايد سرلوحه كار و زندگي مسئولان و مردم قرار گيرد.
بلغاري
¤ پيامبر اكرم(ص) با يهودياني كه كافر حربي نبودند پيمان صلح بست ولي با كفار حربي هميشه در ستيز بود. امروز نيز خط كاري يهود از صهيونيسم جدا است و خيلي از يهوديان جهان نژادپرستي صهيونيست ها را قبول ندارند. بنابراين اين حرف كه اسرائيل نماينده يهوديان مي باشد از پايه و اساس غلط است. مسلمانان نيز با صهيونيست ها و جنايت هاي آنان در جهان مخالف هستند.
6091---0915
¤ تركيه اي كه با اسلام خواهي به عزت امروز رسيده را چه شده كه سپر رژيم كودك كش اسرائيل مي شود. اين كج روي دولت تركيه و آلت دست دشمن شدن را دولت و مردم تركيه چگونه تحمل مي كنند.
عبدالرحيم اهواز
¤ در خباثت انگليس و آمريكا و رژيم صهيونيستي هيچ شكي نيست، اما نسبت به مواضع روسيه هم بايد دقت لازم را به خرج دهيم. دعواي روسيه با كشورهاي غربي دعواي زرگري است و در كليات با هم اختلاف اساسي ندارند، لذا بايد دقت كافي در اين روابط از سوي مسئولان ديپلماسي صورت گيرد.
مهدي وطن پرست
¤ در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني از سازندگان مبلمان و وسايل چوبي تقاضا داريم نسبت به كيفيت و ساخت اين وسايل دقت لازم را به خرج دهند. چند ماه قبل يك دست مبلمان چرمي از خيابان دلاوران تهران خريداري كردم. الآن تمام پايه هاي آن شكسته و فروشندگان مي گويند 2 ماه بيشتر گارانتي ندارد. از بازرسان و ناظران تقاضاي توجه بيشتري داريم.
5421---0919
¤ ساكن شهر كنگان نزديك عسلويه كه منبع گاز كشور است هستم ولي براي زدن گاز به خودرويم بايد يك ساعت در صف گاز آن هم با فشار پايين معطل بمانم؟ چرا؟
7972---0917
¤ رسانه ملي بايد نسبت به ضرورت استفاده از زبان فارسي توجه ويژه اي مبذول دارد. استفاده زياد از كلمات فرنگي از سوي مجريان در تلويزيون هيچ توجيه منطقي ندارد.
يك شهروند
¤ بعد از اصلاحات كلاني كه مجلس هشتم در آخرين روزهاي كاري نسبت به بودجه انجام داد و نظر دولت تأمين نشد به نظر مي رسد كه دولت اقتصاد كشور را به حال خود رها كرده، كما اينكه در طول يك ماه گذشته سكه، 120 هزار تومان بالا رفته و قيمت دلار هم افزايش يافته است.
كاشاني
¤ چندين ماه است كه قبض تلفن همراه اهالي منطقه خيابان انقلاب خيابان فرصت را پخش نكرده اند و اين مسئله براي ما مشكل ساز شده است. لطفا به موضوع رسيدگي شود.
9221---0912
¤ مجلس بايد لايحه ايثارگران را تصويب كند. تا كي بايد چشم انتظار تصويب لايحه حمايت از ايثارگران باشيم.
4198---0911
¤ ديوارهاي صوتي كه در اطراف اتوبان ها نصب مي كنند بايد در دو طرف باشد تا مانع بروز سر و صدا شود. در بزرگراه كردستان اين ديوار صوتي يك طرفه است. از مسئولان تقاضا داريم به اين مسئله رسيدگي كنند تا جبهه شرق خيابان كردستان نيز از امواج سر و صداها در امان بمانند. اصل احداث ديوار در يك طرف موضوعيت قانوني ندارد.
معرفت خواه
¤ آيا اصل 44 يعني اينكه يك كارمند رسمي را پس از 25سال سابقه رسمي شركتي نمايند و حق و حقوق او را ناديده انگارند؟ متأسفانه اين مطلب براي يكصدنفر از كارمندان رسمي راه آهن رخ داده است از مسئولين امر انتظار رسيدگي داريم.
3208-0911
¤ چطور در صداوسيما در شرايطي كه ايران در وسط ميدان جهاد است اين قدر به موضوع فوتبال بها داده مي شود؟ آيا اين كار خيانت به وقت و افكار و آينده جوانان مسلمان كشورمان نيست؟
حسين 30ساله
¤ تساهل و تسامح دولت اصلاحات كار را به جايي رساند كه در شهري مثل شوشتر كه به دارالمؤمنين معروف بود وضعيت حجاب و پوشش زنان و مردان به وضعيت تأسفباري برسد و هيچ عكس العملي هم از سوي مسئولين صورت نگيرد.
احمدي از شوشتر
¤ از شهرداري درخواست مي شود احترام بزرگان و شهدا را در نامگذاري معابر و ايستگاه هاي خطوط مترو و شركت واحد حفظ نمايند. وقتي به ايستگاه آيت الله طالقاني مي رسد اعلام مي شود ايستگاه طالقاني؟! يا ايستگاه شهيد همت را بدون پيشوند «شهيد» و...؟
9912-0919
¤ با عرض تبريك اعياد شعبانيه از فرماندار محترم و رئيس دانشگاه پيام نور سربيشه درخواست مي شود براي استفاده ديپلم هاي رياضي رشته هاي كامپيوتر و آي .تي را در دانشگاه پيام نور سربيشه داير نمايند.
4528-0915
¤ پرواز شماره 588 آسمان مشهد به تهران كه 10/22 دقيقه بود تا ساعت 00/24 تأخير داشت و مسئولين پاسخي به علت تأخير ندادند. چرا؟
2678-0912
¤ من يكي از 1700نفر شاكي از يك فرد كلاهبردار هستم .وي درحال حاضر در زندان قم به سر مي برد ولي حكم صادر شده دادگاه درمورد اين شخص به اجرا درنمي آيد تا افراد مالباخته به پول خودشان برسند. تكليف اين عده چيست؟
اسماعيلي
¤ 30سال است كه سرقفلي يك مغازه در شهرري به نام همسر بنده مي باشد ولي با فوت صاحب اصلي مغازه فرد ديگري بدون اينكه ما در جريان باشيم اقدام به خريدن اين مغازه مي كند. الان چندين سال است كه كار ما رفت و آمد در دادگاه شده است با اينكه دادگاه اول حكم به نفع ما صادر كرده ولي در دادگاه تجديدنظر براي اينكه نتوانيم تنظيم سند بكنيم انواع و اقسام سنگ اندازي ها مي كنند.
احمدي
¤ خداوند روز جمعه را روز نظافت قرار داده ولي مسئولين سازمان آب تهران گويا ميانه خوبي با ساكنين خيابان مازندران ندارند چراكه روزهاي تعطيل آب اين خيابان را به طور كل قطع مي كنند.
يكي از ساكنان
¤ براي بعضي تخريب ها و بازسازي هايي كه شهرداري تهران انجام مي دهد هيچ توجيه منطقي وجود ندارد. از جمله تخريب جوي آب خيابان پانزده خرداد كه مصداق كامل حيف و ميل بيت المال مي باشد و هر شهروند ناظر صحنه را رنج مي دهد.
كاظمي
¤ در تاريخ پنجشنبه 8/4/91 حدود 20دستگاه اتوبوس شركت واحد به مدت چند ساعت در اطراف سرچشمه حومه مقتل شهداي هفتم تير كنار خيابان به حالت روشن نگه داشته شده بودند، خطاب به مسئولين شركت واحد بنويسيد اين چه كاري است كه هم هوا را آلوده مي كنند و هم در مصرف سوخت آن هم از كيسه بيت المال اسراف مي شود.
جباري
¤ اگر قرار باشد در هر دوره از مجلس اعضاي هيئت رئيسه تكرار شوند پس آراء ملت چه نقشي دارد؟
0299-0912
¤ اداره منابع طبيعي شهرستان رودبار منزل مسكوني بنده را بر سرم و خانواده 5نفره ام خراب كرده است و درحال حاضر در چادر زندگي مي كنيم از مقامات مسئول عاجزانه درخواست رسيدگي دارم.
9278-0911
¤ حال كه دولت قيمت اجناس را با شاخص قيمت (فوب) خليج فارس افزايش مي دهد فكري هم براي دستمزدها با همين شاخص بكند كه رعايت عدالت شده باشد.
8853-0912
¤ چرا بايد ساخت مصلي در پايتخت كشوري كه عنوان ام القراء كشورهاي اسلامي را بر تارك خود دارد بيش از سه دهه طول بكشد. تا كي بايد در مقابل ديگر ملت هاي مسلمان به خاطر اين قصور و كوتاهي خجالت بكشيم و سرافكنده باشيم؟
كاشاني-4845-0911
¤ اول انقلاب مدتي در نخست وزيري با شهيد چمران همكاري داشتم .بعد عضو بسيج شدم. بعد از آن به عضويت دوره يازدهم سپاه تهران درآمدم. سرنوشت براي بنده به گونه اي رقم خورد كه از سپاه بيرون بيايم و به كار آزاد بپردازم. امروز كه براي سابقه بيمه خود نياز به مدارك و اسناد فعاليت گذاشته ام پيدا كرده ام وقتي مراجعه مي كنم هيچ كدام از اين سوابق موجود نيست. عرض مي كنم چطور اگر آدم بدي بودم همه سوابق آن را ضبط و ثبت مي كردند و نگه مي داشتند ولي در اين مورد امانت داري نكرده اند. خلاصه تكليف امثال بنده با داشتن اين سوابق چه مي شود؟
هوشنگ داوودي
¤ در شبهاي تعطيل و مراجعه مردم به پارك پليس ترافيك سنگيني در تقاطع خيابان توحيد و استقلال به وجود مي آيد. از شهرداري منطقه 4 درخواست مي كنيم براي رفع مشكل ما ساكنان محل، با ايجاد خروجي و دسترسي محلي در اتوبان شهيد باقري بعد از پل استقلال ما را از گرفتار شدن در پشت چراغ قرمز و ترافيك سنگين نجات دهند.
يكي از ساكنان محله
¤ از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود نسبت به درآمدهاي نجومي فوتباليست ها عكس العمل نشان دهند. با توجه به فشار گراني و تورم برمردم صحيح نيست كه عده اي يك شبه به آلاف و الوف برسند و اين از عدالت به دور است.
1752-0911
¤ وقتي تركيه، قطر و عربستان در منطقه به عنوان كشورهاي مزدور آمريكا عليه منافع ايران عمل مي كنند چرا مسئولين كشور در رابطه با اين چند كشور برخورد منفعلانه دارند. عزت و اقتدار جمهوري اسلامي حكم مي كند در برخورد با ديگر كشورها به ويژه اين چند كشور موضع قاطعانه گرفته شود.
حسيني
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به پاكسازي شهرك مهديه اسلامشهر كوچه 21 ميوه فروشي كه به محل عرضه و فروش شيشه و مشروبات الكلي تبديل شده اقدام نمايد.
3419-0935
¤ از مسئولين امر بپرسيد ما جانبازان زير 20% با حقوق صد و پنجاه هزار تومان و پنج سر عائله در اين وضعيت گراني و تورم چگونه برنامه ريزي كنيم تا يك ماه زندگي اقتصادي خود را مديريت نماييم و به مشكلي برنخوريم؟!
7298-0918
¤ آموزش و پرورش منطقه 15 مدرسه راهنمايي شهيد مصطفي خميني(ره) واقع در خيابان خاوران خيابان شهيد بني طبايي را به مدرسه ابتدايي تبديل و پرونده دانش آموزان راهنمايي را به مدرسه راهنمايي ديگري در انتهاي خيابان خواجوي كرماني( تقاطع اتابك) كه فاصله زيادي با اين مدرسه اي كه به ابتدايي تبديل شده دارد، ارسال نموده و مشكلات زيادي را براي دانش آموزان و والدين آنها براي تردد به وجود آورده است. در حالي كه مدرسه راهنمايي ديگري در نزديكي مدرسه تبديل شده به ابتدايي وجود دارد و پرونده آنها را به اين مدرسه ارجاع نداده اند. متأسفانه با پي گيري هاي صورت گرفته تا به حال نتيجه اي حاصل نشده است. از رئيس آموزش و پرورش استان تهران درخواست رسيدگي عاجل داريم.
يكي از اولياء دانش آموزان مدرسه راهنمايي شهيد مصطفي خميني
¤ «روزنامه آسيا» با قيد شماره شانس در زير نام روزنامه و درخواست از افراد براي شركت در مسابقه به كلاهبرداري بزرگي تبديل شده است كه فقط يك مورد يكي از دكه فروشان روزنامه در [تبريز] اقدام به خريد صدهزار تومان روزنامه به اميد برنده شدن يك دستگاه خودرو مي نمايد كه تنها ده هزار تومان با سه عدد خودكار برنده مي شود كه از او مي خواهند براي دريافت جايزه شخصا مراجعه نمايد(به تهران) و امكان ارسال جوايز نيست؟! در حالي كه حداقل پنجاه هزار تومان هزينه رفت و برگشت فرد براي دريافت 10 هزار تومان جايزه شده است . شايسته است كيهان همچون شركتهاي هرمي نسبت به اين ترفند روزنامه آسيا روشنگري نمايد.
رضا نوروزي آدمي زاد از تبريز
¤ مسئولين دستگاه قضا اعلام كردند كه قرار است ده گروه متشكل از مسئولين ارشد قضا براي بازرسي از مراكز تابعه شكل بگيرد. به نظر مي رسد با توجه به وجود دستگاههاي عريض و طويل چون بازرسي و حفاظت اطلاعات در اين دستگاه اين نوع سخنان بيشتر جنبه تبليغاتي دارد تا گره گشايي.
1177-0935
¤ هزينه برق مصرفي مردم بسيار بالاست و بسياري از مردم ناراضي هستند چرا مسئولين امر گوش به حرف مردم نمي دهند مگر اين مردم به قول فرمايش امام راحل(ره)؛ ولي نعمت نيستند؟!
7468-0911
¤ ما ساكنين بلوك هاي 8 و 10 فاز 2 شهرك اكباتان كه شامل 866 خانواده هستيم مدت 20 سال است كه اسناد آپارتمانهاي ما صادر نشده و براساس وكالت نامه اقدام به خريد كرده ايم در اين مدت طولاني بارها هيئت مديره مركزي شهرك با بنياد مسكن مكاتبه نموده ايم ولي دريغ از يك پاسخ از اين بنياد. گويا اين بنياد نيز همچون برخي ادارات دچار بوروكراسي مشكل زا شده است.
يكي از ساكنين شهرك اكباتان
¤ آقاي رويانيان سابقه 30 سال خدمت به انقلاب و اسلام را با ورود ناشيانه در فضاي آلوده فوتبال زير سؤال برد و متوجه نيست چه معامله پرزياني كرده است. البته راه بازگشت هنوز وجود دارد.
8455-0912
¤ از بهمن ماه سال 90 كه پدرمان فوت كرده يارانه بنده كه فرزند خانواده هستم با يارانه مادرم هر دو قطع شده است. مرتب پيگيري مي كنيم ولي نتيجه نداده فقط به يكديگر پاس مي دهند. بنويسيد به خدا خسته شده ايم چرا زير بار مسئوليت نمي روند.
احمدي
¤ بزرگان نظام مدام به مسئولين اجرايي كشور توصيه مي كنند افق چشم انداز كارهايشان هميشه قله ها باشد و به دامنه نگاه نكنند تا درجا نزنند. با بيان اين موضوع مي خواهم به كارهاي عمراني شهردار تهران در اين چند سال انتقاد بكنم كه در خيلي از پروژه هاي آن افق نگاه بلند ديده نمي شود. بگذريم از اينكه بعضي از كارها نوعي بازگشت به گذشته (رژيم سابق) است.
احمدزاده
¤ چرا وزارت ارشاد مجوز ورود خبرنگاران جاسوس نيويورك تايمز را صادرمي نمايد. به گونه اي كه باعث تعجب خود آنها هم مي شود؟!
5100-0936
¤ از فرماندهي محترم ناجا درخواست مي شود با بازرسي هاي نامحسوس در زيرمجموعه خود به ارزيابي عملكرد كاركنان خود مبادرت ورزد. متأسفانه در برخي شهرها اين نيرو براساس سلايق افراد اداره مي شود مثلا در شهر فومن به علت عدم گشت شبانه هر شب سرقت هايي صورت مي گيرد كه صداي مردم را درآورده است و علت اصلي و سهولت در سرقت نبود گشت شبانه است.
6765---0911
¤ حضرت امام صادق(ع) فرمودند: هر كه قرآن بخواند درحالي كه جوان است و با ايمان قرآن با گوشت و خونش آميخته گردد. (اصول كافي ج 2 ص 603)
6263---0938
¤ برق غضبي كه چشم رهبر دارد
گويا كه بناي فتح خيبر دارد
دور و بر اين ديار پرسه نزنيد
اين مملكت فاطمه(س) حيدر دارد
سيدهادي ميري
¤ «شركت پيوند توسعه» واقع در شهرك صنعتي نصيرآباد نبش شمشاد 7 در شهرستان رباط كريم 6 ماه است كه حقوق كاركنان و كارگران را پرداخت ننموده است. از مسئولين امر استمداد مي كنيم.
4022---0919
¤ به خدا قسم كشورمان به يك انقلاب فرهنگي ديگري نياز دارد. فقط بحث حجاب خانم ها نيست وضعيت پوشش پسران خيلي بدتر از دختران شده است. (در بسياري از معابر و كارگاه هاي خصوصي يا راكبان موتورسيكلت و... به دليل فاق كوتاه بودن شلوارها برخي از اندام سفله پسران نمايان است آستين هاي خيلي كوتاه، كراوات، سينه هاي باز، حمل سگ در منزل و معابر و خودرو و پارك و... از ديگر مواردي است كه گاه در ميان برخي از پسران بي بندوبار ديده مي شود.
5941---0912
¤ به دست اندركاران فوتبال عرض مي كنم به جاي هزينه كردن و بخشش از پول بيت المال به فوتباليست ها شايسته است كه فوتباليست ها با بازي هاي جوانمردانه و از طريق فروش بليط و... درآمدزايي كنند و اين قدر از بيت المال هزينه ننمايند.
حجت زحمتكش از نكا- روستاي دولاب
¤ باز هم تسبيح بسم الله را گم كرده ام
شمس من كي مي رسد من راه را گم كرده ام
طره از پيشاني ات بردار اي خورشيد عشق
در شب يلدا مسير ماه را گم كرده ام
در ميان عاقلان دنبال عشقم گشته ام
در ميان كوه سوزن كاه را گم كرده ام
خواستم با عقل راه خويش را پيدا كنم
حال مي بينم كه حتي چاه را گم كرده ام
زندگي آن قدر هم درهم نبود و من فقط
سر نخ اين رشته كوتاه را گم كرده ام
6765---0919
¤ از كساني هستيم كه مبلغ يارانه 28 هزار توماني نان برايمان واريز نشده است و از مسئولين امر انتظار رفع مشكل خود را داريم.
6262---0936 و 3778---0916 و 2531---0912
(يك فرهنگي)
¤ از رئيس جمهور درخواست مي شود همان طوري كه با متكي برخورد نمودند با وزير امور خارجه فعلي نيز به خاطر گپ زدن با وزير خارجه روباه پير بدون رضايت ملت برخورد نمايد.
علي اكبر ناظري از گنبدكاووس
¤ در پاسخ به كساني كه اظهار مي دارند نبايد تندروي كرد مي گويم اگر اين چيزي كه شما اسمش را تندروي گذاشته ايد نبود بني صدر ملعون، رجوي منافق، بازرگان ليبرال، فتنه 78 و 88پابرجا بودند و شايد شما الآن اين مسئوليت ها را نداشتيد.
6122---0919
¤ آقاي محمد هاشمي اعلام نموده كه حضور من در مجمع مثل حضور آقاي مشايي در دولت است و هر دو حق رأي نداريم .به ايشان بفرماييد آيا اين امكان براي همه فراهم است كه در جلسات مجمع شركت كنند يا فقط براي شما كه مسئول دفتر رئيس تشخيص مصلحت نظام هستيد. كما اينكه اين امكاني كه براي حضور آقاي مشايي به عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور وجود دارد براي ديگران وجود ندارد.
احمدزاده و يك شهروند ديگر
¤ فرزند دختر پنج ساله معلولي دارم كه از ناحيه هر دو پا دچار معلوليت مي باشد و بايد هر چه زودتر تحت عمل جراحي قرار گيرد و هزينه آن يك ميليون و پانصدهزار تومان مي باشد اما چون تحت حمايت هيچ نهادي نيستم و يك كارگر ساده ام نمي توانم فرزندم را مداوا كنم لذا از افراد خير و نيكوكار استمداد مي كنم.
محمد مهدي هاشمي از بهشهر
¤ با تمام احترامي كه به آيت الله اميني قائلم ولي اين سخن ايشان را كه گفتند حقوق قضات زياد نيست انتقاد دارم. معدل حقوق قضات سه برابر دبيران آموزش و پرورش است.
8911---0915


مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در اسلامبول

به دنبال مذاكرات مسكو كه مقرر شد مذاكرات در سطح كارشناسان بين ايران و 1+5 در روز 13 تير برابر با 3ژوئيه برگزار شود گزارش هاي رسيده حاكي است نتايج اين مذاكرات براي طرفين مثبت بوده است.
بعد از نشست ايران با گروه 1+5 در هيجدهم و نوزدهم ژوئن گذشته (29 و 30 خرداد) در مسكو طرفين بر سر برگزاري نشست كارشناسي در سوم ژوئيه (13 تير) در اسلامبول توافق كردند
از همين روي؛ نشست كارشناسي بين ايران و 1+5 روز سه شنبه در اسلامبول آغاز بكار كرد و گزارش هاي رسيده از محل مذاكرات حاكي است نتيجه مذاكرات روبه پيشرفت بوده است.
در اين راستا خبرگزاري آسوشيتدپرس از وين گزارش داد: اجلاس كارشناسان فني ايران و 1+5 در زمينه بررسي پيشنهادها براي پايان دادن به اختلاف برسر برنامه هسته اي تهران براي هر دو طرف سودمند بوده است.
دو ديپلمات آشنا به اين مذاكرات يك روز پس از پايان اجلاس اسلامبول اعلام كردند، در اين اجلاس كارشناسان به بحث در زمينه مباني فني پرداختند كه هر يك از طرفين در اجلاس هاي بلندپايه تر روي ميز مذاكره گذاشته بودند.
اين ديپلمات ها خاطر نشان كردند كه اكنون اين به عهده مقامات سطح بالاتر است تا در اين مورد تصميم بگيرند كه آيا اطلاعات مفصل تر مي تواند سكوي پرشي براي يك تلاش تازه جهت حل اختلافات باشد يا نه.
هر دو ديپلمات غربي بوده و به دليل آنكه اجازه نداشتند جزئيات نشست هاي محرمانه را فاش سازند، خواستار عدم افشاي هويت خود شدند.
همچنين سخنگوي كاترين اشتون پس از برگزاري نشست كارشناسان بين ايران و گروه 1+5 با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: براساس توافق صورت گرفته در ديدار نماينده عالي و معاون اتحاديه اروپا و مديران سياسي گروه 3+3 با دكتر جليلي در مسكو پس از اين جلسه فني در اسلامبول جلسه اي بين هلگا اشميت، معاون كاترين اشتون و دكتر علي باقري برگزار خواهد شد.
گفتني است اين نشست به دنبال سه دور مذاكرات ميان تهران و شش كشور درگير در مساله هسته اي ايران برگزار و قرار شد اگر در اين دور از گفتگوها، پيشرفت كافي درباره اختلافات ميان دو طرف حاصل شد، علي باقري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ايران با هلگا اشميت، معاون كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با يكديگر ديدار كنند.
خبر ديگر آنكه وزير امور خارجه روسيه با اشاره به نتايج اخير نشست كارشناسي ايران و 1+5 در اسلامبول تاكيد كرد كه مذاكرات وارد مرحله اي سازنده شده است.
لاوروف با اشاره به برگزاري نشست كارشناسي در اسلامبول تاكيد كرد كه نتايج نشست نمايندگان 1+5 با ايران اطمينان بخش بوده است.
لاوروف در كنفرانس خبري مشترك با گويدو وستروله وزير خارجه آلمان ادمه داد: اينكه گفت وگو بطور پايدار به سطح تخصصي و مشخص رسيده نشانه اميدواركننده اي است.
وزير خارجه آلمان نيز در اين كنفرانس خبري با اذعان به حق ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي مدعي شد اينكه تهران سلاح هسته اي داشته باشد غيرقابل قبول است.
از سوي ديگر «سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه نيز روز چهارشنبه رضايت مسكو از نتايج حاصل از اين مذاكرات را با وجود اختلاف نظرها ابراز كرده بود.
سخنگوي وزارت خارجه چين نيز به دنبال نشست كارشناسي برگزار شده ميان ايران و 1+5 در تركيه ضمن ابراز اميدواري درباره نتايج اين نشست ها اعلام كرد: در جديدترين مذاكرات پيشرفت هايي حاصل شده است.
ليوويمين اعلام كرد: كشورها برنامه هسته اي ايران را با جديت مورد بررسي و بحث قرار دادند و پيشرفت مسلمي نيز حاصل شده است.
1+5 گفت وگوهاي كارشناسي را جدي بگيرد
از سوي ديگر؛ رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان تاكيد كرد كه گروه 1+5 گفت وگوهاي كارشناسي را جدي بگيرد.
فريدون عباسي تصريح كرد: ايران در گفت وگو با 1+5 بر اين موضع كه آنها بايد استدلال و حقانيت تهران را در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي براساس ان پي تي بپذيرند و به حقوق مردم ايران احترام گذارند، تاكيد دارد.
عباسي در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: فعلا كارشناسان ايران و 1+5 در حال بحث و بررسي درباره مسائل تخصصي و فني هستند. بحث هايي كه در اسلامبول، بغداد و مسكو شده، نياز به بررسي بيشتر از سوي كارشناسان دو طرف به طور جزيي در قالب مسائل فني و حقوقي دارد تا شرايط براي مذاكرات آتي ميان ايران و 1+5 فراهم شود.


اگر مي خواستيد جا بزنيد چرا ما را در به در كرديد؟! (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن از اصلاح طلبان به خاطر اينكه به هر قيمتي حاضرند به عرصه سياست بازگردند، انتقاد كرد.
«جرس» در نوشته اي با امضاي مستعار (بهار يكتا) يادآور شد: مشخص نيست معيار تقسيم بندي اصلاح طلبان به معتدل و راديكال كدام است و چرا اصلاح طلبان خود را از جنبش سبز جدا مي كنند؟ آيا التزام داشتن به اجراي بي تنازل قانون اساسي، راديكاليسم است.
جرس با اشاره به دعوت دوباره برخي تحليل گران براي پيوستن به اصلاح طلبان نوشت: همچنان شوراي نگهبان بر انتخابات نظارت مي كند. چه كسي با اين وصف انتخابات را تضمين مي كند؛ حاكميتي كه به خواسته هاي خاتمي بي اعتنايي كرد؟ شركت او در انتخابات مجلس نهم چه دستاوردي داشت؟ آيا با تلاش براي مشروع جلوه دادن و شركت كردن و اعتبار بخشيدن بيشتر به ساختار خواهيم توانست روند اصلاح و تغيير را در كشور تسريع كنيم كه در زمان هشت ساله اصلاحات با دولت و مجلس اصلاح طلب نتوانسته بود، حتي مباني تغيير را در «قانون انتخابات» بوجود آورد؟ اصلاح طلباني كه خود را معتدل مي خوانند بهتر است توضيح دهند حضور آنان در عرصه سياسي كشور تاكنون چه دستاوردي به همراه داشته است كه اينك مي خواهند با جداسازي از جبهه سبزها آن را تقويت كنند؟
رسانه تحت مديريت محسن كديور نوشت: اصلاح طلبان هشت سال مديريت سياسي كشور را به عهده داشته اند و اينك به جاي توجيه حضور در انتخاباتي دوباره بهتر است به آسيب شناسي رفتارهاي سياسي خود طي سه سال گذشته بپردازند و به اين سؤال پاسخ دهند كه در برابر حبس ده ها فعال سياسي و روزنامه نگار و حصر ميرحسين موسوي و كروبي تاكنون چه اقداماتي انجام داده اند؟ جداي از چند بيانيه اين اصلاح طلباني كه اينك معتدل شده اند و مي خواهند در سپهر سياسي كشور به هر قيمتي باقي بمانند، چه راهكاري براي خروج از بحران ارائه كرده اند؟
يادآور مي شود اعتراض اصلي عناصر فراري به اصلاح طلبان داخل اين است كه شما به اسم تقلب با حاكميت درگير شديد و ما را هم تحريك به درگيري و دادن هزينه كرديد. اما حالا كه در به در و سرگردان خارج هستيم، شما زير ادعاي تقلب مي زنيد و با اعلام آمادگي براي حضور در انتخابات، ثابت مي كنيد كه ما خارج نشين ها دروغگو بوديم و تندروي كرديم.
 


توافق ژنو فقط طبل توخالي و حباب روي آب بود (خبر ويژه)

نشست ژنو براي تصميم گيري درباره بحران سوريه، فقط طبل توخالي بود.
در حالي كه ژنو سوئيس هفته گذشته ميزبان نشستي پر سر و صدا درباره بحران سوريه بود، يك روزنامه سوئيسي در گزارشي نوشت: اين نشست و ادعاي توافقي كه در آن شد، بيش از يك طبل توخالي نبود چرا كه نه از دولت سوريه، نه از برخي گروه هاي مخالف آن و نه از ايران كه حامي قدرتمند سوريه محسوب مي شود، كسي در اين نشست شركت نكرده بود.
روزنامه «برنر» مي افزايد: شايد توافق 5 صفحه اي منتشره در اين نشست بر روي كاغذ خوب باشد اما جز حبابي روي آب نيست و حتي اپوزيسيون رژيم سوريه نيز در قبال نشست بسيار متشتت بودند. حتي شركت كنندگاني نظير دولت روسيه نيز متن توافق را به گونه متناقض با برداشت آمريكا تفسير كردند. نشست ژنو نشانه اختلاف شديد جامعه بين المللي در قبال ماجراي سوريه است و اين برخلاف اهداف اوليه برگزاري نشست بود.
همزمان با انتشار اين تحليل، روزنامه فرانسوي فيگارو از قول يك ديپلمات رژيم صهيونيستي نوشت: محافل اصلي قدرت در حاكميت سوريه حول محور بشاراسد متحد هستند و سقوط حكومت اين كشور در ماه هاي آينده منتفي است.
اين روزنامه از قول يك ديپلمات اسرائيلي كه به پاريس سفر كرده نوشت: سوريه با چالش اقتصادي دست و پنجه نرم مي كند اما رژيم بشاراسد به مدد همراهي عراق و ايران، قدرت مقابله با چالش را دارد.
اين روزنامه فرانسوي افزود: برخلاف گزارش هاي اطلاعاتي آمريكا مبني بر ترك خدمت عده اي از افسران در سوريه، موساد از وجود انسجام قوي در اطرافيان رئيس جمهوري فعلي اين كشور خبر مي دهد.


حق با كيهان است اما اصلاح طلبان نبايد از تروريست ها و بهائيان جدا شوند (خبر ويژه)

سران گروهك هاي تروريستي ورشكسته از ديگر گروه هاي اپوزيسيون مي خواهند همبستگي به وجود آمده در سال 88 را كه اكنون از هم پاشيده احيا كنند.
حسين باقرزاده از اعضاي مركزيت گروهك تروريستي منافقين كه در سال هاي اخير ادعا مي كند از اين سازمان جدا شده، در سايت «ايران امروز» نوشت: سال 88 حتي كساني كه در انتخابات شركت نكرده بودند، شعار رأي من كو مي دادند. در آن تظاهرات، كمتر كسي از شناسنامه سياسي ديگري مي پرسيد و اصلاح طلب مذهبي و تحولخواه [اسم مستعار جريان برانداز] سكولار از اينكه دوشادوش يكديگر حركت كنند ابايي داشتند. چه بسيار اصلاح طلبان كه به زندان افتادند، سكولارهايي كه به خاك و خون درغلتيدند و يا مجاهد و سلطنت طلب و براندازي كه بر دار شدند و به تعبيري كه كيهان شريعتمداري دوست دارد مرتباً تكرار كند، در اين جنبش «دشمنان جمهوري اسلامي، از سلطنت طلبان تا تروريست هاي منافقين و ماركسيست هاي ضد دين و بهايي ها و گروهك هاي تندرو و ريگي» با اصلاح طلبان رانده شده از حكومت در يك صف قرار گرفته بودند.
وي مي افزايد: بلندگوهاي رژيم بر حضور نيروهاي برانداز در جنبش سبز انگشت مي گذاشتند تا اصلاح طلباني را كه هنوز دل در گرو حفظ نظام جمهوري اسلامي دارند از آن بترسانند. اين تاكتيك تا حد زيادي موفق شد و بسياري از رهبران اصلاح طلب را (به شمول محمد خاتمي) بر آن داشت كه به تصريح و تلويح از نيروهاي تحول خواه درون جنبش سبز تبري بجويند و وفاداري خود به نظام را به نمايش بگذارند.
همراه با بالا گرفتن بحث هاي نظري بين دو جريان، هم بستگي بي نظيري كه در جريان جنبش سبز شكل گرفته بود به تدريج تضعيف شده است. اكنون تضادهاي قديمي بار ديگر رو شده است.
اين عضو مركزيت گروهك رجوي در پايان تصريح كرد كه «اپوزيسيون داخل كشور تارومار شده و اپوزيسيون خارج كشور از ايفاي وظيفه عاجز مانده است». باقرزاده خواستار تداوم همكاري اصلاح طلبان مذهبي با گروه هاي ضدانقلاب خارج كشور شد.
همزمان پايگاه اينترنتي روز آن لاين در تحليلي به قلم آرش بهمني از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري، به مخالفت با تقسيم بندي «اصلاح طلب- برانداز» كه مدتي است از سوي برخي اصلاح طلبان مطرح مي شود، پرداخت و نوشت: اهميتي ندارد كه هدف ما را كدام شخص و گروه برآورده كند؛ ميرحسين موسوي و مهدي كروبي يا رضا پهلوي و محسن سازگارا.
وي تأكيد مي كند: امروز ديگر نه موسوي و كروبي اصلاح طلب شناخته مي شوند و نه عبدالله نوري. و كم نيستند نيروهايي كه تلاش دارند هر روز مرزهاي خود را با اين افراد پررنگ تر و خود را به حاكميت نزديك تر كنند.


خاتمي ما را گرفتار كرد هاشمي هم كه اصلا اصلاح طلب نيست (خبر ويژه)


عضو فراكسيون اصلاحات در مجلس ششم، خاتمي را عامل گرفتاري هاي امروز اصلاح طلبان دانست و درباره هاشمي رفسنجاني تصريح كرد كه وي اصلاح طلب نيست.
اكبر اعلمي در انتخابات مجلس نهم نامزد شده بود كه صلاحيت وي براي چندمين بار رد شد. وي درباره ايده تشكيل اتاق فكر اصلاح طلبان و نقش خاتمي در چنين اتاق فكري گفت: اگر منظور شما اين است كه ساختار و رويكرد اين اتاق فكر بايد مبتني بر شخص خاصي- مثلا آقاي خاتمي- باشد من اعتقادي به آن ندارم. زيرا اين همان رويكرد اصلاح طلبانه غالبي است كه تاكنون باعث ناكامي اصلاح طلبان شده است. با همه احترامي كه براي آقاي خاتمي قائلم، بايد بگويم ايشان سال ها وزير ارشاد و رئيس جمهور بوده و در حوزه هاي كاري خودش نيز پيوسته محور بوده. حتي پس از دوران رياست جمهوري اش نيز در بين جمعي از اصلاح طلبان محوريت داشته اند. اگر قرار بود اصلاحات با محوريت شخصيت و انديشه ايشان موفق شود، ما امروز گرفتار اين وضع نبوديم.
اين عضو تيم مديريتي روزنامه توقيف شده سلام درباره اين پرسش كه «آيا ورود هاشمي رفسنجاني به اتاق فكر اصلاحات، به سود اصلاح طلبان است؟»، گفت: آقاي هاشمي شخصيت خوش فكري است و به عنوان يك عضو معمولي حضورش در اتاق فكر اصلاح طلبان مي تواند مفيد باشد. اما بايد در نظر داشت كه يك اصلاح طلب نيست و اگر بود با توجه به جايگاه و موقعيت هاي مهمي كه در طول هشت سال رياستش بر مجلس، 8 سال رياستش بر قوه مجريه و سال هاي متمادي تصدي امامت جمعه و رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام، مي بايست در حوزه كاري خود اصلاحاتي را انجام مي داد و گفتمان اصلاحات را ترويج مي كرد؛ در حالي كه يكي از دلايل پديد آمدن دوم خرداد 76 و گفتمان اصلاح طلبي واكنش مردم به عملكرد و اشرافيگري هاي شخص هاشمي، سياست هاي دولت كارگزاران و رفتارهاي اطرافيان ايشان بود. در واقع آقاي هاشمي پس از آنكه در آستانه حذف شدن قرار گرفت به صف منتقدين پيوست و اعتراضات وي از جنس اصلاح طلبي نيست. با اين وصف باز تاكيد مي كنم كه به نسبت موقعيت و نفوذي كه آقاي هاشمي دارد، حضورش در دوران بازنشستگي در اتاق فكر اصلاح طلبان مي تواند به افزايش وزن اجتماعي اين نهاد و جدي تلقي شدن آن در بين بعضي از اشخاص حقيقي و حقوقي كمك كند مشروط بر اين كه رفتارهاي چند پهلوي گذشته خود را كنار بگذارد. وي اضافه كرد: اگر آقاي هاشمي حتي از اين پس هم به صورت شفاف مواضع اصلاح طلبانه اي اتخاذ كند و به صورت جدي درصدد تحقق آن برآيد، در اين صورت بخودي خود در صف اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت. اما از قديم گفته اند كسي را كه تا ديروز نماز نمي خوانده[!] امروز نبايد و نمي توان امام جماعتش كرد!
وي درباره عملكرد اصلاح طلبان از سال 76 تا 88 و اينكه چه استراتژي متفاوتي بايد نوشت، گفت: اصلاح طلبان اصلا فاقد استراتژي بودند.
اظهارات اين عضو تيم مديريتي روزنامه سلام در حالي است كه نامبرده و طيف متبوع وي به شهادت عملكرد پرتناقض 3 دهه گذشته، اساسا قائل به اصول ثابتي نبوده اند كه منطبق با آن بشود ادعا كرد طبق همان اصول و براي رسيدن به آنها در پي اصلاح گري و اصلاح طلبي بوده اند. به عنوان نمونه تخطئه آقاي هاشمي و دولت سازندگي در حالي است كه اين جريان ابتدا- از موضع رقيب و نه منتقد- به تخطئه هاشمي و عملكرد دولت وي پرداختند، سپس با وي و كارگزاران در سال 76 ائتلاف كامل برقرار كردند، در سال 78 به تخريب شخصيت هاشمي پرداختند، پس از آن مجددا از او قديس اصلاحات ساختند و بعدها براي چندمين بار اعلام كردند كه هاشمي اصالتا عملگرا و پراگماتيست است و نه اصلاح طلب! بنابراين با انبوه اين تناقضات چگونه مي توان پذيرفت كه مدعيان اصلاح طلبي، اصالتا اصلاح طلب هستند؟ تا سپس بتوان از آنها پذيرفت كه ديگران اصلاح طلب هستند يا نه.


كمر آمريكا شكسته اما اپوزيسيون بايد اميدوار باشه (خبر ويژه)

همكار روزمزد سازمان جاسوسي سيا اصرار دارد با وجود شكست هاي كمرشكن سياسي، نظامي و اقتصادي رژيم آمريكا، به توجيه كارنامه اين رژيم بپردازد.
مجيد محمدي با اشاره به اينكه «برخي عالمان علوم اجتماعي، سياستمداران و روزنامه نگاران براي افول آمريكا دلايلي را ذكر مي كنند»، در وبسايت بي بي سي نوشت: مي گويند دو جنگ عراق و افغانستان نيروي نظامي ايالات متحده را رو به افول برده است. درست نيست. ايالات متحده قدرت اجراي عمليات نظامي در هر نقطه عالم را دارد. نيروهاي نظامي اين كشور در حدود سه چهارم كشورهاي دنيا حضور دارند.
هزينه اي كه صرف ارتش آمريكا مي شود در هيچ كشور ديگري صورت نمي گيرد و از حيث آموزش نيروي انساني و تجهيزات ارتش ايالات متحده رتبه اول را در دنيا دارد. در سال 2011، ايالات متحده با 710 ميليارد دلار بيشترين ميزان را به مخارج نظامي اختصاص داده است.
وي البته به دلايل كاملا روشن متعرض اين نكته نشده كه مسئله مورد تاكيد تحليل گران مدعي افول قدرت نظامي آمريكا، «حجم هزينه اي صرف ارتش آمريكا مي شود» يا «ميزان گستردگي نيروهاي نظامي آمريكا در جهان» نيست بلكه شاخصا «شكست و افول قدرت آمريكا» مي باشد كه در افغانستان و عراق خود را نشان داد. به عنوان مثال جنگ افغانستان با 11 سال قدمت، فاقد دورنماي روشن براي آمريكاست و تلفات آمريكا در دو سال ميلادي اخير در افغانستان جزو سالهاي ركودشكن بوده است، همچنان كه در عراق نيز دولت حاكم، به عنوان دوست و متحد ايران، اسباب آزار دولتمردان آمريكايي را فراهم كرده و بي آن كه آمريكايي ها بتوانند معارضه موثري با اين دولت بكنند.
همكار راديو فردا و عضو متواري حلقه كيان كه پيش از اين به صراحت اعلام كرده از همكاري با سرويس هاي جاسوسي خارجي و دريافت پول از آنها استقبال مي كند، در ادامه با بيان اينكه «اندازه اقتصاد آمريكا دو برابر اقتصاد چين است» مدعي رونق اقتصادي ايالات متحده شد. اين در حالي است كه در هيچ ارزيابي اقتصادي تخصصي، حجيم بودن اقتصاد يك كشور ملاك قدرت و رشد اقتصادي آن كشور ارزيابي نمي شود. ضمن اينكه دولت آمريكا با 16 هزار ميليارد دلار بدهي، ركورددار بدهكارترين دولت دنياست. طبيعتا اين حجيم بودن!- به لحاظ بدهكاري- را نمي توان پاي قدرت اقتصادي آمريكا نوشت مگر اينكه نويسنده اصطلاحا نوكر شاه باشد و نه بادمجان!
خاطر نشان مي شود رژيم آمريكا طي يك دهه اخير بيشترين ضربات استراتژيك را در خاورميانه -عراق، لبنان، مصر و افغانستان- دريافت كرده است.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14