(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 تیر 1391 - شماره 20249

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در مرحله پاياني رزمايش پيامبر اعظم(ص) صورت گرفت
شليك موشك خليج فارس و مانور ويژه جنگنده ها و پهپادهاي بمب افكن سپاه
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: تطبيق احاديث ظهور به اصل مهدويت ضربه مي زند
درپرتو وحي
در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران مطرح شد
گزارش مصلحي از موفقيت هاي چشمگير وزارت اطلاعات
سفيرآلمان در تهران به وزارت خارجه احضار شد
ولايتي: مرسي براي غربي ها حسني مبارك نخواهد بود
گزارش هاي رسيده درباره بزرگترين اجتماع مذهبي در ايران
فقط 3 ميليون نفر توانستند به جمكران برسند
برگزاري جشن هاي نيمه شعبان با حضور پرشور مردم


در مرحله پاياني رزمايش پيامبر اعظم(ص) صورت گرفت

شليك موشك خليج فارس و مانور ويژه جنگنده ها و پهپادهاي بمب افكن سپاه

در آخرين مرحله از رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 كه توسط نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران صورت گرفت، موشك «خليج فارس» به سمت اهداف دريايي شليك و جنگنده ها و پهپادهاي بمب افكن سپاه به اجراي مانور ويژه پرداختند.
هفتمين رزمايش موشكي سپاه با نام رزمايش پيامبر اعظم(ص)7 چهارشنبه گذشته به پايان رسيد.
در اين رزمايش سه روزه، ده ها فروند موشك از انواع شهاب 1، 2، 3، خليج فارس، فاتح 110، قيام، تندر و زلزال شليك و بسياري از آنها پايگاه نظامي شبيه سازي شده دشمنان فرامنطقه اي در كوير سمنان را به طور كامل نابود و منهدم كرد.
در اين رزمايش همچنين جنگنده ها و پهپادهاي سپاه پس از اصابت موشك ها به اين پايگاه، نقاط ديگر آن را بمباران كردند.
همچنين در روز آخر رزمايش پيامبر اعظم(ص)7، هدفي چندين برابر كوچكتر از هدف هاي دريايي تهديد محور در نظر گرفته شده بود كه توسط موشك خليج فارس به طور دقيق مورد اصابت قرار گرفت و منهدم شد.
تفاوت اين رزمايش با رزمايش هاي قبلي سپاه در اين بود كه موشك ها از چند نقطه در سراسر كشور بسوي يك هدف واحد شليك شدند.
در اين رزمايش از موشك هاي با برد 2000 كيلومتر نيز استفاده شد به دليل فاصله سكوها تا هدف از پيش تعيين شده، تنها از 1300 كيلومتر برد آنها استفاده شد.
موشك هاي سپاه در روز واقعه همچون صاعقه بر سر دشمن فرود مي آيند
سرتيپ پاسدار «اميرعلي حاجي زاده» فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص)7 با تأكيد بر آمادگي فراگير ملت ايران و عدم تسليم برابر زورگويي ها و فشارهاي مختلف دشمنان گفت: ما به هر تهديدي پاسخ قاطع، كوبنده و پشيمان كننده مي دهيم و در روز واقعه موشك هاي سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد.
وي افزود: نمايش مقتدرانه و بكارگيري انواع موشك هاي پيشرفته و مدرن و به صحنه آوردن دستاوردها و تجهيزات نوظهور سپاه كه حاصل تلاش هاي خستگي ناپذير و صادقانه محققين و دانشمندان ايراني و طراحي و توليد صنايع نظامي كشور است نشان از اضمحلال و بي خاصيت شدن تحريم هاي 33 ساله نظامي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با تشريح مراحل سه گانه رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 7 و سامانه ها و تجهيزات به كارگيري شده در اين رزمايش اظهار داشت: طي اين رزمايش انواع موشك هاي دوربرد، ميان برد و كوتاه برد از نقاط مختلف كشور به سمت اهداف از پيش تعيين شده در كوير ايران شليك شد.
در اين رزمايش ده ها فروند موشك از انواع شهاب 1، 2، 3 موشك خليج فارس، فاتح 110، قيام، تندر و زلزال شليك و بسياري از آنها پايگاه نظامي شبيه سازي شده دشمنان فرا منطقه اي را به طور كامل نابود و منهدم كرد.
حاجي زاده شبيه سازي و احداث مقياس كوچكي از يك پايگاه هوايي مشابه قدرتهاي فرامنطقه اي را اقدامي براي سنجش دقت در هدف گيري، اثرگذاري و اصابت ها و ناكارآمدسازي و عقيم كردن يگان تهاجمي دشمنان ارزيابي كرد و افزود: قابليت ها و توانمندي هاي علمي متخصصين نيروهاي مسلح شكوفايي و گسترش صنايع دفاعي و اتكاء به فناوري بومي و خودباوري كاركنان نيروي هوافضاي سپاه به نقطه اي از رشد و استحكام رسيده است كه با قاطعيت مي توان گفت ايران اسلامي امروز از تحريم ها عبور كرده و با تبديل آن به يك فرصت راهبردي و طلايي راه هاي پيشرفت و تكامل را به طور ميانبر و شتابان سپري مي كند.
وي شليك موشك خليج فارس به سمت هدف دريايي مشخص را آخرين مرحله از رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 معرفي و تأكيد كرد: براساس گزارش دريافتي از نقطه هدف، موشك خليج فارس به طور دقيق به هدف مورد نظر اصابت و آنرا كه چندين برابر كوچكتر از هدف هاي دريايي تهديد محور است را منهدم كرد.
تقدير وزير دفاع از رزمايش پيامبر اعظم 7
سرتيپ احمد وحيدي در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره رزمايش پيامبر اعظم 7 گفت: اين رزمايش اقتدار و توانمندي نيروهاي مسلح ما را آشكار كرد و نشان داد نيروهاي مسلح كاملاً آشنا و مسلط بر آسيب پذيري ها و ضعف هاي كساني هستند كه گاه و بيگاه حرف هاي بيهوده اي در تهديد نظام و كشور مي زنند.
وي گفت: اين رزمايش همچنين نشان داد كساني كه هرگونه قصد سوء عليه كشور داشتند بايد آماده دريافت اين پاسخ محكم باشند.
به گزارش فارس، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه درباره پيام اين رزمايش افزود: اين رزمايش كاملاً با موفقيت انجام شد و به همه ابعاد مورد نظر دست پيدا كرد و برخي سلاح هاي جديد در آن مورد آزمايش قرار گرفت.


آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: تطبيق احاديث ظهور به اصل مهدويت ضربه مي زند

خطيب نماز جمعه تهران گفت: گاهي در سايت ها مي بينيد خبرهايي نقل مي شود و آن را در دست مي گيرند كه ممكن است اصل مهدويت را خدشه دار كند. در همين رابطه حديثي در مورد مرگ عبدالله در آخرالزمان آورده شده است. اين حديث وجود دارد ولي دلالتي مي شود كه اشتباه تطبيق مي كنند.
به گزارش ايسنا آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران با تبريك ميلاد امام زمان(عج) افزود: حكومت عدل جهاني يك آرزوي صرف نيست، بلكه موضوعي قطعي و براساس استدلال هاي علمي و سنت الهي است.
امامي كاشاني تصريح كرد: دنياي استكبار بايد روي اين حركت و هيجان و شور و خروش كشور ايران حساب باز كند، يعني ببيند مردم چه مردمي هستند و چگونه به اميد موعود جهاني عشق مي ورزند. اين حركت و هيجاني كه در كشور ايران است و در كشورهاي اسلامي ديگر هم كم كم دارد پديد مي آيد و در ميلاد امام عصر(عج) خود را نشان مي دهد، حاكي از اين است كه ملت ايران براي بهبود وضعيت تلاش مي كنند و بنابراين ملتي نيستند كه تن به ذلت و خواري بدهند.
وي ادامه داد: ذلت و خواري با قيام امام راحل و شهداي عزيزمان سپري شد، بنابراين شما در مذاكرات تان با ايران راه اعتدال و عقل را در پيش گيريد. نه خودتان را زحمت دهيد و نه ما را اينقدر اذيت كنيد و نه دنيا را به هم بريزيد.
امامي كاشاني با اشاره به نام گذاري سال جاري به نام توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني به ذكر روايتي كه در آن بر از بين بردن فقر تأكيد شده است، اشاره كرد و گفت: از بين بردن فقر و ايجاد اشتغال با صدقه و قربه الهي الله درست نمي شود. اين كار برنامه ريزي مي خواهد و برنامه ريزي هم سرمايه گذاري و همه را به كار گرفتن است.
وي افزود: اگر كسي پول و سرمايه داشت و سرمايه گذاري نكرد، اين منتظر امام زمان(عج) نيست. اگر كسي در كارهاي اجرايي مانع تراشي كرد، منتظر امام زمان (عج) نيست. اگر مجلس قوانين مناسب در اين زمينه وضع نكند، اين امر كه انتظار امام زمان(عج) نيست. اگر كارگرها تنبلي كنند، منتظر امام زمان (عج) نخواهند بود. پس انتظار اين است كه سرمايه در توليد قرار بگيرد و مشكل توليد را رفع كند. در كارگري هم انسان بايد مسئولانه كار كند و وقتي كارگر كار مي كند، به عنوان مؤمنين و مؤمنات كار كند. دستگاه هاي اجرايي هم بايد به عنوان ملت و كشور فكر كنند.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران يادآور شد: نكته بعدي اين است كه گاهي در سايت ها مي بينيد خبرهايي نقل مي شود و آن را دست مي گيرند كه ممكن است اصل مهدويت را خدشه دار كنند. در همين رابطه حديثي در مورد مرگ عبدالله در آخرالزمان آورده شده است. چنين حديثي وجود دارد، ولي دلالتي مي شود كه اشتباه تطبيق مي كنند.
وي با بيان اين كه اين حديث از چند راوي موثق نقل شده است گفت: در اين حديث آمده است كه امام صادق(ع) مي فرمايد هر كسي مرگ عبدالله را ضامن شود، من ظهور حضرت را براي او ضامن مي شوم. يعني هر كسي مرگ عبدالله را بشارت دهد، ظهور امام زمان(عج) را بشارت مي دهم كه البته معلوم نيست كه اين عبدالله كيست.
امامي كاشاني افزود: بعد از آن مي فرمايند كه وحدت كلمه ايجاد خواهد شد و سلطنت طولاني از بين خواهد رفت و ديگر سلطنت طولاني وجود نخواهد داشت.
وي تأكيد كرد: تطبيق دادن اين حديث درست نيست، البته حديث صحيح است، ولي اين كه آن فرد كيست و كجاست را نمي دانيم. همچنين نمي دانيم ظهور حضرت مهدي(عج) صد سال يا پانصد سال ديگر است. لذا نبايد چيزي را كه نمي دانيم تطبيق كنيم.
 


درپرتو وحي

من شما را مجبور به كاري نمي كنم
قرآن مجيد:
(اي پيامبر! به مردم) بگو:
حق از طرف پروردگارتان به سراغتان آمده است. هر كس (در پرتو آن) هدايت يابد، براي خودش هدايت شده است.
و هر كس (با نافرماني) گمراه شود، به ضرر خودش گمراه شده است.
و من، مأمور (به اجبار) شما نيستم.
سوره يونس- آيه108
 


در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران مطرح شد

گزارش مصلحي از موفقيت هاي چشمگير وزارت اطلاعات

وزير اطلاعات با اشاره به وضعيت عوامل ضدانقلاب داخل و خارج و جريان فتنه گفت: آنها همگي در درون خود دچار درهم ريختگي هستند و ما با لطف خدا به فتنه گران و ضدانقلاب اجازه نخواهيم داد، فتنه 88 را تكرار كنند.
حجت الاسلام والمسلمين «حيدر مصلحي» در سخنان پيش از خطبه هاي نمازجمعه ديروز تهران درباره مهمترين محورهاي هجمه هاي دشمنان گفت: دشمن به زعم خود جنگ نرم گسترده اي را با رويكردهاي مختلف و پيچيده دنبال مي كند كه حتي خط قرمزهاي اطلاعاتي در دنيا را رها كرده تا عليه انقلاب اسلامي به نتيجه برسد و در اين راستا تمامي حوزه هاي كشور را مورد توجه قرار داده است.
وزير اطلاعات با بيان اين كه اولين اقدام بدخواهان نظام اسلامي اقدام هاي ساختارشكنانه بود، گفت: دشمنان در ابتداي انقلاب با به وجود آوردن جنگ تحميلي سعي كردند، ساختار انقلاب را نابود كنند، اما در اين راه ناموفق بوده و در راهبرد بعدي خود، سعي در تغيير رفتار و جنگ نرم داشتند.
وي افزود: آنها با تغيير رفتار در مسئولين كار خود را پيش گرفتند و مي خواهند گفتمان انقلاب اسلامي و اهداف والاي آن را مورد هدف قرار دهند كه در اين راستا به صورت به هم پيوسته و جبهه اي عمل مي كنند.
مصلحي درباره مهمترين اهداف دشمنان از جنگ نرم بيان كرد: حمايت از ضد انقلاب و جريان برانداز انقلاب و همچنين تلاش براي انشقاق و شكاف ميان مردم، انقلاب و نظام اسلامي از اهداف قابل توجه دشمنان است.
وزير اطلاعات اضافه كرد: اين شكاف ها حول شكاف هاي سياسي، اجتماعي و نسلي است كه امروزه با اقدامات بسياري سراغ برخي از مراكز ديني ما رفتند تا به جدايي دين از سياست بپردازند.
وي خاطرنشان كرد: آنها با شبيه سازي، مشغول سازي، موضوع سازي كاذب و القاء و تحريك درصدد رسيدن به اهداف خود هستند.
مصلحي ادامه داد: نمونه اين نوع رفتارها را مي توان در مذاكرات 1+5 مشاهده كرد. يكي از حركت هاي استكبار جهاني اين بود كه وضعيت اقتصادي كشور را متصل به روند مذاكرات نشان دهد، اما مسئولين انقلاب و نظام از چنين وضعيتي و اوضاع تحريم تنها به عنوان فرصت و پيشرفت هاي علمي و فناوري استفاده مي كنند.
وي با بيان اين كه براي افزايش فشار بر ايران اجماع سازي بين المللي وجود دارد، به تخريب جايگاه اسلام گرايي اشاره كرد و گفت: دلال هاي وهابيت براي نجات غده سرطاني خود در منطقه سعي مي كنند ايران هراسي را جايگزين اسرائيل هراسي كنند.
وزير اطلاعات با تاكيد بر الگوبرداري ساير ملل از ايران اسلامي و دكترين ايران تصريح كرد: بيداري اسلامي در سطح منطقه و جهان الگو گرفته از انقلاب اسلامي ايران است. با مروري بر تاريخ انقلاب اسلامي مي توان عمق اين فرهنگ و اعتقادات را دريافت كه دولت سازي هايي كه از اين بيداري قوت گرفت، هيچ كشوري حتي آمريكا را مصون نخواهد گذاشت.
مصلحي با بيان اين كه عده اي هنوز پيام بيداري اسلامي را درنيافته اند، اظهار داشت: حتي سيا و موساد مطرح كردند كه پيش بيني بيداري اسلامي و حوادث ناشي از آن را نمي كردند، اما عده اي سعي دارند القاء كنند كه اين حوادث اتفاقاتي طراحي شده توسط آمريكايي هاست.
وي با اشاره به اظهارات برخي سران آمريكايي و غرب بيان كرد: فضاي امنيتي براي اسرائيل از هر زمان ديگر ناامن تر است و نفوذ آن در منطقه خاورميانه به پايين ترين حد خود رسيده كه در چنين فضايي نمي تواند از منافع خود دفاع كند.
وزير اطلاعات با تاكيد بر اسلاميت، اسلام خواهي و آزادي خواهي مردم سراسر كشور اظهار كرد: اين موضوعات به روشني بر نفي استكبار جهاني صحه مي گذارد؛ چرا كه مردم در اين راستا از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند كرد.
مصلحي درباره ويژگي هاي مجموعه وزارت اطلاعات در نظام جمهوري اسلامي نيز گفت: وزارت اطلاعات مجموعه اي است بومي و براساس نياز انقلاب شكل گرفته و از نظام هاي اطلاعاتي ديگر كپي برداري نشده است.
وي يكي از ويژگي هاي برجسته وزارت اطلاعات را ارتباطات مردمي آن دانست و خاطرنشان كرد: در خصوص دستگيري هاي اخير و خنثي كردن دو شبكه ترور و بمب گذاري بايد گفت كه اين موضوع با پشتيباني و هماهنگي بين سرويس هاي اطلاعاتي و ارتباطات مردمي شكل گرفته بود كه سيا، موساد و همچنين فرانسه، آلمان و بسياري از كشورهاي منطقه اين شبكه هاي بمب گذاري را پشتيباني مي كردند، اما وزارت اطلاعات طي مدت شش ماه توانست ميان آنها سرافكندگي و درهم ريختگي ايجاد كند.
وزير اطلاعات يادآور شد: در حال حاضر ما در بعد داخلي و خارجي به موفقيت هاي زيادي رسيده ايم كه به دليل مسائلي نمي توان تمامي آنها را بيان كرد.
وي در ادامه به قدرت سايبري كشور اشاره كرد و گفت: اوباما سه بار در صحبت هاي خود اعتراف كرد كه از پس قدرت سايبري ايران برنمي آيد و به نتيجه نخواهد رسيد كه اين نكته بسيار قابل توجهي است.
مصلحي در پايان با اشاره به وضعيت عوامل ضدانقلاب داخل و خارج و جريان فتنه بيان كرد: آنها همگي در درون خود دچار درهم ريختگي هستند و ما با لطف خدا به فتنه و ضدانقلاب اجازه نخواهيم داد فتنه 88 را تكرار كنند؛ بعضي با نفوذ در مجموعه هاي مختلف سعي دارند مجددا به صحنه بيايند، اما ما اين اجازه را به آنها نخواهيم داد.


سفيرآلمان در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در پي برخورد ناشايست پليس آلمان با عضو سركنسولگري ايران در فرانكفورت، سفير آلمان در تهران به وزارت امور خارجه كشورمان احضار شد.
در همين حال، حسن قشقاوي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه در خصوص حادثه به وجود آمده براي عضو سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در فرانكفورت اعلام كرد: روز دوشنبه براساس يك سناريوي از پيش تعيين شده، يكي از اعضاي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در فرانكفورت به هنگام عزيمت به منزل از محل كار خود، به بهانه اي واهي مورد حمله يك زن آفريقايي تبار قرار گرفت و متأسفانه پليس كشور آلمان به جاي برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشايست و خارج از عرف ديپلماتيك با عضو سركنسولگري كشورمان داشته است.
قشقاوي افزود: در پي بروز اين حادثه سفير آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد دولت جمهوري اسلامي ايران نسبت به برخورد ناشايست پليس آلمان به وي اعلام و خواسته شد كه دولت آلمان سريعاً ضمن بررسي موضوع، توضيحات لازم را ارائه كند.
معاون وزير امور خارجه كشورمان اضافه كرد: سفارت و سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در برلين و فرانكفورت نيز با ارسال يادداشت اعتراض و تماس و مذاكره با مقامات آلماني در حال پيگيري موضوع مي باشند.
وي در خاتمه تأكيد كرد: لازم به ذكر است در تداوم و تكميل حلقه هاي توطئه عليه جمهوري اسلامي ايران، فشار و عمليات رواني عليه ديپلمات هاي كشورمان يكي از حلقه هاي اين توطئه است و منافقين با همكاري سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي غربي و صهيونيستي به منظور بدنام كردن ديپلمات هاي كشورمان و نهايتاً خدشه دار كردن چهره جمهوري اسلامي ايران به اشكال مختلف و سوژه سازي هاي متنوع، دسيسه هايي را طراحي كرده اند.


ولايتي: مرسي براي غربي ها حسني مبارك نخواهد بود

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: آقاي محمد مرسي هر چقدر هم كه ملاحظه غربي ها را بكند، ديگر حسني مبارك نخواهد بود؛ چرا كه قبل از اينكه سوگندش را به اجبار در دادگاه قانون اساسي زمان مبارك بخواند، در ميدان التحرير و در حضور مردم سوگند خورد.
دكتر علي اكبر ولايتي پنج شنبه شب با حضور در برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» با اشاره به جمهوري اسلامي به عنوان الگويي براي ديگر كشورهاي اسلامي، گفت: ايران به عنوان الگو و اولين كشوري كه انقلاب اسلامي و تبديل آن به حكومت اسلامي را تجربه كرده مي تواند به عنوان تكيه گاه كشورهايي كه به فكر بازگشت به ارزش هاي اسلامي هستند عمل كند.
وي به تشكيل مجمع جهاني بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت: اين اقدام ابتكاري است كه نه در طول تاريخ و نه در عرض جغرافيا سابقه نداشته است. شاهديم كه نخبگان جهان اسلام از بيش از 70 كشور دنيا در اجلاس هاي اخير اين مجمع گرد هم آمدند و پيروان مذاهب گوناگون اسلامي از سراسر جهان در زير يك سقف بدون هيچ محدوديت و سانسوري با هم گفت وگو كردند.
ولايتي در ادامه اظهار داشت: سوريه حلقه طلايي مقاومت در برابر صهيونيست ها است و علت اصلي هجمه ها و حمله به سوريه مقاومت اين كشور در برابر رژيم صهيونيستي است و شاهد بوديم بعضي كشورها كه داعيه مقاومت برابر اسرائيل را داشتند در اين جا امتحان بدي را پس دادند و با اين توهم كه حكومت علوي سوريه ساقط مي شود و آنها مي توانند يك حكومت از نوع القاعده در آنجا درست كنند به ميدان آمده و با اسرائيلي ها و آمريكايي ها يكي شدند.
مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه برخي كشورها در مورد سوريه دچار يك اشتباه راهبردي شدند، گفت: اگر امروز در سوريه آمريكا، اروپايي ها و مرتجعين پيروز شوند ديگر مجالي براي برخي كشورها نيست و كسي روي كار خواهد آمد كه ديگر به فلان كشور همسايه سوريه سرويس نخواهد داد.
وي تأكيد كرد: براي اولين بار پس از فروپاشي شوروي ما شاهد بروز مقدمات جنگ سرد ميان روسيه و چين از يك سو و آمريكا و غرب از سوي ديگر هستيم و نقطه عزيمت آغاز جنگ سرد از منطقه خاورميانه و سوريه خواهد بود.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با تأكيد بر اينكه اميدوارم بعضي از دوستان در منطقه به خودشان بيايند و بيشتر از اين در مسيري كه آمريكايي ها و اروپايي ها تعيين كردند قدم برندارند، گفت: مصري ها، ليبيايي ها و تونسي ها آمريكا را از شمال آفريقا اخراج يا حداقل نيمه اخراج كردند و آقاي محمد مرسي هر چقدر هم كه ملاحظه غربي ها را بكند ديگر حسني مبارك نخواهد بود چرا كه قبل از اينكه سوگندش را به تحليل من به اجبار در دادگاه قانون اساسي زمان مبارك بخواند به ميدان التحرير رفت و در آنجا در حضور مردم سوگند خورد.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي به ميزان نفوذ ايران در منطقه اشاره كرد و گفت: امروز نفوذ ايران در جهان اسلام و منطقه بيش از هر كشور اسلامي ديگري است و اگر ايران نخواهد بسياري از اتفاقات در منطقه نخواهد افتاد.
ولايتي در ادامه به برگزاري اجلاس زنان و بيداري اسلامي در هفته جاري اشاره كرد و گفت: با حضور 1200 نفر از زنان فرهيخته و انديشمند جهان اسلام اجلاس تخصصي در تهران برگزار مي شود كه اين جمعيت فرهيخته طي 5 روز كه 2 روز آن به صورت رسمي و 3 روز آن به صورت غير رسمي خواهد بود به بيان انديشه هاي خود در خصوص تحولات بيداري اسلامي خواهند پرداخت.


گزارش هاي رسيده درباره بزرگترين اجتماع مذهبي در ايران

فقط 3 ميليون نفر توانستند به جمكران برسند

سرويس شهرستانها-
ايران اسلامي در روزها و شبهاي گذشته به مناسبت نيمه شعبان صحنه عشق ورزي و دلدادگي تاريخي مردم به ساحت مقدس امام مهربان مهدي موعود(عج) بود.
گزارشهاي رسيده حاكي است در جاي جاي شهرها و روستاي كشورمان و در تمامي كوچه ها و خيابانها، جشنها و آذين بندي هاي خودجوش مردمي در عرض ادب و شادي از ميلاد منجي عالم بشريت، چشم تمامي بينندگان و ناظران را خيره مي كرد.
در اين ميان شهرهاي زيارتي مهم كشورمان چون مشهد، شيراز، قم و بخصوص جمكران كه به دليل انتساب مسجد آن به امام زمان (عج) صحنه پرشمارترين حضور مردمي در اين مراسم بود، وضعيت فوق العاده اي داشتند.
گزارش خبرنگار كيهان از مشهد حاكي است: هزاران مجاور و زائر از گوشه گوشه ايران اسلامي خود را به حرم امام علي بن موسي الرضا(ع) رساندند تا ميلاد سلاله پاكش را به وي تبريك بگويند. صداي مديحه سرايي و مولودي خواني در تمام رواقها و صحن هاي حرم مطهر رضوي(ع) به گوش مي رسيد و شيفتگان و مشتاقان قائم آل محمد (عج) در جوار امام مهربان خود سرشار از شادي و سرور بودند.
اين گزارش همچنين حاكي است: همزمان با نيمه شعبان، خجسته سالروز ولادت منجي عالم بشريت حضرت قائم (عج)، اجتماع عظيم منتظران ظهور در محل ميدان شهداي مشهد برگزار شد و زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي با شركت در اين مراسم و قرائت دعاي فرج و ندبه جهت تعجيل در فرج حضرت مهدي (عج) دعا كردند.
پس از سخنراني آيت الله سيد احمد علم الهدي، امام جمعه مشهد، شركت كنندگان در اين اجتماع عظيم، در حالي كه شاخه هاي گل در دست داشتند براي عرض تبريك به ساحت حضرت ثامن الحجج(ع) به سمت حرم ايشان رهسپار شدند.
خبرنگار كيهان مي افزايد: تمام سطح شهر مقدس مشهد، به يمن اين شب عزيز به طرز باشكوهي آذين بندي و در گوشه گوشه آن، جشن هاي مردمي برپا شده بود، همچنين در ساعت 21 شب ولادت حضرت مهدي(عج) 47 نقطه مشهد با شليك گلوله هاي منور، نورافشاني شد.
گزارش خبرنگار مهر از قم نيز حاكي است: قم در شب نيمه شعبان غرق در نور بود و حتي كوچه پس كوچه هايي كه تا به حال رنگ روشنايي را به خود نديده بودند، به يمن آمدن آخرين امام شيعيان سرتاسر چراغاني و نورافشاني شدند.
بچه هاي شهر از هفته ها قبل خود را براي مهماني اين شب رويايي آماده كرده بودند و كوچه پس كوچه هاي شهر را چراغاني و آذين بندي كردند تا آمدن بزرگ مرد دنيا را جشن بگيرند و ميزبانان خوبي براي مهمانان حضرت باشند.
از بعد از ظهر چهارشنبه عاشقان مهدي(عج) از هر شهر و دياري، خود را به قم رساندند تا ميلاد يگانه منجي بشريت را در كنار جمكران، مسجدي كه به دستور ايشان بنا شده است، جشن بگيرند و براي آمدنش دست هاي خواهش خود را با اشك هايي كه بوي تضرع و زاري مي دهد، بالا بياورند و ظهور پرشكوهش را تمنا كنند و از دردها و رنج هاي اين زمانه با خدايشان نجوا كنند.
در اين شب تا سحرگاه جاده هاي منتهي به مسجد جمكران مملو از عاشقان دلداده اي بود كه خود را به اين وادي مقدس مي رساندند تا اندكي از ارادت خود را به مهدي فاطمه نشان دهند و بگويند گرچه كوله بار هزاران خواهش از گرفتاري ها و روزمرگي ها را به همراه آوردند اما در كنج دلشان غمي سنگين نهفته است و در خلوت هاي خود فراق امام معصوم و منتظر را فرياد مي كنند.
آذين بندي اهالي خيابان چهارمردان، براي نيمه شعبان زبانزد همه قمي هاست و مردم عاشق اين خيابان از سال ها دور ميزبان زائران مسجد جمكران بودند و در اين ايام به شيوه ديگري ارادت خود را به ساحت قدسي آن امام به نمايش مي گذارند.
خيلي ها آرزو داشتند در شب ميلاد امام زمان (عج) در كنار مسجد مقدس جمكران با امامشان مناجات كنند اما تنها سه ميليون عاشق، توانستند خودشان را به جمكران برسانند و ساعاتي را در كنار اين مسجد دست از همه خواهش هاي دنيايي خود بكشند و تنها براي آمدنش دعا كنند.
ديشب بازار نذري داغ داغ بود و از هر طرف تبركي به زائران هديه مي شد كه وقتي انسان اين صحنه هاي سخاوت را بارها و بارها مشاهده مي كرد به اخلاص و ارادت اين مردم غبطه مي خورد.
مراسم احياي شب نيمه شعبان نيز در برخي از مساجد استان قم به خصوص مسجد امام حسن عسگري (عج) با حضور مؤمنان، جوانان و عاشقان صاحب الزمان (عج) برگزار شد و شركت كنندگان فرج در امر ظهور بقيه الله اعظم را از پروردگار خواستار شدند.
گزارش ايرنا نيز در اين زمينه حاكي است: در ميان جمعيت گسترده اي كه به جمكران آمده بودند، حضور نسل جوان بيش از ساير اقشار مشهود بود و صداي گريه آنان از درون مسجد كه ملتمسانه مولايشان را صدا مي زدند به آسمان برخاسته و مسجد مقدس جمكران حال و هواي خاصي پيدا كرده بود.
به منظور كاهش ترافيك، در سال جاري تردد خودروها در مسافتي دورتر از مسجد جمكران ممنوع شد و مردم بايد حدود يك كيلومتر را تا صحن داخل مسجد با پاي پياده طي مي كردند، البته بيش از 100 دستگاه اتوبوس نيز به صورت رايگان زائران را به مسجد منتقل مي كرد.
خيابان طالقاني قم و بلوار جمهوري تا مسجد مقدس جمكران نيز از عصر چهارشنبه مملو از جمعيتي بود كه به صورت پياده به سمت مسجد جمكران در حركت بودند، بسياري از زائران نيز در درون بلوارها، پارك ها و حتي در كنار خيابان هاي قم مستقر بودند.مردم قم نيز در مسير حركت زائران به سمت مسجد جمكران با احداث ايستگاه هاي صلواتي با شربت، شيريني، آش سبزي و پخش بسته هاي مواد غذايي و آب معدني از آنها پذيرايي مي كردند.
عده زيادي از مردم به دليل ازدحام بيش از اندازه جمعيت نتوانستند خود را به درون صحن مسجد برسانند به همين دليل در اطراف مسجد و در زمين هاي خاكي مستقر شدند.
 


برگزاري جشن هاي نيمه شعبان با حضور پرشور مردم

با فرا رسيدن نيمه شعبان سالروز ميلاد آخرين وصي پيامبر اكرم(ص) مراسم جشن عيد ميلاد منجي عالم بشريت همزمان با ديگر كشورهاي اسلامي در سراسر ايران نيز با شكوه و عظمت خاصي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها جشن هاي امسال ميلاد خاتم الاوصيا نيز همانند سال هاي گذشته با حضور پرشور مردم مسلمان ايران و در اقصي نقاط كشور اسلاميمان برگزار شد نكته جالب توجه در اين جشن ها حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در برگزاري مراسم اين عيد بزرگ بود كه جلوه خاص دلدادگي را به اين مراسم مردمي مي بخشيد.
در تهران نيز همزمان با شب نيمه شعبان جشن هاي گسترده اي در سطح شهر، تكيه ها و مساجد برپا شد.
همچنين در مهديه تهران نيز با حضور خيل مشتاقان و منتظران حضرت صاحب الامر مراسم شب نيمه شعبان با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين كافي و مداحي مداحان اهل بيت برگزار شد.
مراسم جشن ميلاد حضرت مهدي در تهران با حضور مردم در بوستان ها و اجراي مراسم آئيني در سطح شهر همراه بود. همچنين علاوه بر 400 بقعه متبركه امامزادگان در سطح كشور كه در آن مراسم احياي شب نيمه شعبان برگزار گرديد. عاشقان و دلباختگان بقيه الله الاعظم در مساجد دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتي شريف شب را تا صبح به عبادت و خلوت با معبود و شب زنده داري پرداختند و براي تعجيل در ظهور اميد مستضعفان عالم دست به دعا برداشتند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14