(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 18 تیر 1391 - شماره 20250

يادداشت خبرنگار
احداث باغ موزه دفاع مقدس در قزوين
با حضور مقامات استاني انجام شد
افتتاح فاز اول كارخانه سبلان خودرو اردبيل
كاشاني ها 100 تن سيمان به عتبات عاليات اهدا كردند
كوتاه از ورزش شهرستانها
معاون وزير جهادكشاورزي اعلام كرد
تاكيد بر مديريت جامع منابع طبيعي در طرح هاي آبخيزداري
ناوگان حمل و نقل دريايي بندر هرمز توسعه مي يابد
برگزاري دوره هاي آموزش روحي و رواني در محيط ورزشي
عيادت مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي از جودوكار مصدوم
برگزاري جشنواره بازي هاي محلي در سمنان
ضريح حرم شهداي گمنام استان البرز رونمايي شد
احداث 3 هزار واحد مسكوني براي مددجويان در يزد
مرمت قديمي ترين اثر تاريخي بادرود آغاز شد
قطعي آب در كرمانشاه برطرف مي شود
با حضور مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشورصورت گرفت
آغاز عمليات احداث تصفيه خانه ديواندره
خودكفايي 1624 خانواده زيرپوشش كميته امداد در استان مركزي
انتقاد از كندي پيشرفت عمليات مسكن مهر در پارس آباد


يادداشت خبرنگار

مرثيه اقتصادي گلستان
مجتمع پتروشيمي گلستان نخستين مجتمع پتروشيمي شمال كشور و مصوبه سفر نخست رئيس جمهور به گلستان است كه ساخت آن آبان 85 در منطقه صوفي كم شهرستان آق قلاي استان گلستان آغاز شد. 95 هزار نفر سال 85 براي ساخت اين مجتمع 280 ميليارد تومان سهام خريدند كه بيش از 80 درصد هزينه ساخت آن تأمين شد. قرار بود اين پروژه پس از 36 ماه به بهره برداري برسد اما تاكنون پس از گذشت حدود 68 ماه پيشرفت چنداني نداشته است.
مشكل زيست محيطي و نامناسب بودن مكان اولين عامل توقف ساخت اين مجتمع بود، بعد از مكان يابي جديد در 6 كيلومتري مكان قبلي اختصاص نيافتن اعتبارات ارزي سد راه شد.
مسئولان استاني در تمام اين دوران قول هايي مبني بر پيشرفت پروژه مزبور يا تسهيل در اجراي آن به مردم دادند، اما آنچه در عمل پيش آمد خلاف اين مطلب بود.
به عنوان نمونه سال گذشته، استاندار گلستان اعلام كرد با ضمانت وزارت نفت، زمينه دريافت تسهيلات 350 ميليون يورويي فراهم شده است.
جواد قناعت در آن زمان به سهامداران اطمينان داد: با موافقت وزارت نفت براي ضمانت و پرداخت پول خريد تجهيزات فني، ساخت مجتمع شتاب فزاينده اي خواهد گرفت.
و اين گونه قول و قرارها كه به نوعي حكم چك بي محل را داشت، هر بار توانست افكار عمومي را محكوم به سكوت كند و بر اين اساس كور سوي اميدي در دل مردم و سهامداران پديد آيد.
با نزديك شدن به سال پاياني دولت دهم، مسئولان دولت دهم، طرح مهر ماندگار را براي تسهيل در اجرا و بهره برداري هرچه سريع تر مصوبات استاني تا پايان دولت دهم ايجاد كردند و بر اين اساس پتروشيمي گلستان هم جزء طرح مهر ماندگار قرار گرفت تا باز هم اميد در دل سهامداران و مردم استان ايجاد شود.
گرگان- خبرنگار كيهان
 


احداث باغ موزه دفاع مقدس در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه صاحب الامر«عج» استان قزوين از احداث باغ موزه دفاع مقدس در قزوين خبر داد.
سرتيپ «سالار آبنوش» در مراسم تجليل از مقام پاسدار كه با حضور اعضاي شوراي شهر قزوين و جمعي از فرماندهان سپاه برگزار شد، ضمن تبريك هفته پاسدار اظهار داشت: آمادگي براي جهاد و شهادت از مهم ترين شاخص هاي مكتب شهدا بوده و بايد از سياسي كردن مباحث شهدا خودداري كرد.
وي با يادآوري اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران هر روز در راه اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گام برمي دارد، ادامه داد: هر كس به انقلاب دلبسته و انقلاب مهم ترين دغدغه زندگي اش است، پاسدار نظام و اسلام محسوب مي شود.
آبنوش تأكيد كرد: پاسداران از خود عبور كرده و به دنبال منافع خود نيستند، آنان با بهره گيري از منويات رهبر معظم انقلاب هر روز درحال رشد و تعالي هستند.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين بيان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عرصه هاي فرهنگي و عمراني نظام حضور داشته و در هر عرصه اي كه رهبر معظم انقلاب نياز بدانند با تمام قدرت وارد صحنه مي شوند.
 


با حضور مقامات استاني انجام شد

افتتاح فاز اول كارخانه سبلان خودرو اردبيل
 
اردبيل- خبرنگاركيهان:
همزمان با گرامي داشت هفته صنعت و معدن فاز اول كارخانه سبلان خودرو اردبيل مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين واحد صنفي كه سه سال پيش كلنگ زني شد در فاز اول قادر به توليد اتوبوس هاي داخل شهري است و با تكميل فاز دوم آن امكان توليد اتوبوس هاي برون شهري و ماشين هاي سنگين نيز امكان پذير مي شود.
در فاز اول اين واحد صنفي براي 127نفر اشتغالزايي شده است و بنا به گفته مديرعامل آن در آينده با راه اندازي ساير خطوط توليد امكان اشتغال نزديك به 20هزار نفر در آن فراهم خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در مراسم رونمايي از اتوبوس هاي درون شهري كارخانه سبلان خودرو در سخناني گفت: در شرايط حساس كنوني، تلاشگران عرصه توليد، كار و دانش با زحمات شبانه روزي خود از خون شهيدان و از استقلال، عزت و اقتدار ايران اسلامي به عنوان دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي دفاع مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر «سيدحسن عالمي» گفت: استعدادها و ظرفيت هاي كم نظير استان بر همگان آشكار است و براي رفع مشكل بيكاري در اردبيل، بايد اين استعدادها و ظرفيت ها شناسايي شود.
در اين مراسم منصور حقيقت پور نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، از عدم حضور مسئولان كشوري در افتتاحيه اين واحد صنعتي گلايه، و آن را نوعي نگرش نامهربانانه به منطقه ارزيابي كرد.
 


كاشاني ها 100 تن سيمان به عتبات عاليات اهدا كردند

كاشان-خبرنگار كيهان:
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات آران و بيدگل از اهداي 100 تن سيمان براي بازسازي عتبات عاليات توسط مردم اين شهرستان خبر داد.
احمد عدالت پور گفت: اين مقدار سيمان با 9 دستگاه تريلر به كشور عراق ارسال شد.
وي افزود: اين ميزان سيمان براي ساخت صحن حرم حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه ملكوتي حضرت علي(ع) به شهر نجف ارسال شده است.
به گفته وي 22 نفر از اعضاي ستاد بازسازي عتبات عاليات آران و بيدگل نيز به كشور عراق اعزام شدند.
وي با اشاره به اينكه حدود 20كاروان تاكنون از اين شهرستان براي بازسازي عتبات عاليات عازم كشور عراق شده است، يادآور شد: كمك به بازسازي عتبات عاليات رسالتي است كه مردم ولايت مدار، عاشق و دوستدار اهل بيت(ع) با تمام وجود خود را مكلف به مشاركت در آن مي دانند.
 


كوتاه از ورزش شهرستانها

استقلال قهرمان شد
اليگودرز- خبرنگاركيهان: مسابقات فوتبال ليگ جوانان اليگودرز با قهرماني تيم استقلال شهرداري پايان يافت. دراين مسابقات كه پس از يك وقفه سه ساله در مجتمع ورزشي شهيد ارسلان گودرزي برگزارشد 6 تيم بصورت دوره اي با يكديگر به رقابت پرداختند كه در هفته پاياني تيم استقلال شهرداري با نتيجه 1-4 برنده مسابقه شد و تيم هاي پرسپوليس ماهان و هلال احمر نيز به ترتيب مقامهاي دوم و سوم را كسب كردند.
همچنين آرمين نظري از تيم استقلال با 12 گل بعنوان آقاي گل مسابقات و تيم پيام نيز عنوان تيم اخلاق را به نام خود ثبت كردند.
درخشش تكواندوكار كرجي
كرج- خبرنگار كيهان: ميثم ابراهيمي تكواندوكار نوجوان استان البرز كه به تازگي در قالب تيم زنجان به مسابقه هاي بين المللي اتريش اعزام شده بود، با كسب مدال طلاي اين رقابتها درخشيد.
كسب مقام هاي ورزشي
¤ تيم دوندگان استان البرز در بخش آقايان و بانوان در مرحله نخست رقابتهاي ليگ دووميداني در ورزشگاه انقلاب تهران به مقام هاي مختلف دست يافتند. در مرحله نخست مسابقات ليگ دووميداني بانوان باشگاه هاي كشور 322 دونده در قالب 26 تيم از استان هاي مختلف در بخش آقايان و قسمت بانوان در ماده هاي يادشده به مدت دو روز با هم به صورت جداگانه به رقابت پرداختند. بانوان دونده استان البرز در قالب تيم دانشگاه آزاد اسلامي دراين رقابتها شركت كردند.
آغاز ساخت مجتمع ورزشي كارگران
شرق گلستان- خبرنگاركيهان: كار ساخت مجتمع فرهنگي و ورزشي كارگران شهرستان كلاله در روستاي قوجمز اين شهرستان آغاز شد.
اين مجتمع از مصوبات سفر هيئت دولت به استان گلستان است كه با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال احداث مي شود.اين پروژه در زميني به مساحت 5500 مترمربع با امكاناتي از قبيل سرسراي ورزشي با زيربناي 2200 مترمربع، استخر سرپوشيده و زمين ورزشي روباز احداث مي شود.
بهره برداري از دهكده ورزشي
مشهد- خبرنگاركيهان: مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي از راه اندازي نخستين دهكده ورزش دانش آموزي كشور در مشهد خبر داد.
محمدتقي فخريان گفت: راه اندازي اين دهكده از مصوبات دوره چهارم سفر رياست جمهوري به خراسان رضوي است كه در حال حاضر كار مطالعاتي اين طرح آغاز شده و در فاز نخست نيازمند 150 ميليارد ريال اعتبار است.
وي تصريح كرد: دهكده ورزش دانش آموزي در زميني به مساحت 50 هكتار راه اندازي مي شود و پيش بيني مي شود مجموع اعتبار مورد نياز براي اتمام اين پروژه 200 ميليارد تومان باشد كه اگر اين تخصيص اعتبار صورت گيرد، تا پايان برنامه پنجم اين طرح به طور كامل به بهره برداري خواهد رسيد. فخريان افزود: ساخت 30 استخر و 20 سالن ورزشي نيز از مصوبات سفر اخير هيئت دولت به خراسان رضوي است.
تأسيس دانشكده تربيت بدني
قزوين- خبرنگاركيهان: معاون ورزشي اداره كل ورزش و جوانان قزوين از تأسيس دانشكده هاي تخصصي تربيت بدني در استان قزوين خبر داد.
مجيد احمدپور گفت: اداره كل ورزش و جوانان استان درصدد ساخت دانشكده هاي تخصصي تربيت بدني در رشته هاي ورزشي نظير بسكتبال، فوتبال، واليبال و تكواندو است. وي با تأكيد بر اين كه اجراي اين طرح به دفتر، تأسيسات و سالن نياز دارد، افزود: هم اكنون اقدامات كارشناسي اوليه اين طرح به انجام رسيده است.
قزوين نايب قهرمان شد
¤ سومين دوره مسابقات دوچرخه سواري تريال قهرماني كشور، به مدت 2 روز با همكاري هيئت دوچرخه سواري استان تهران، در پارك آبشار شهرداري منطقه 22 برگزار شد كه پس از اتمام مسابقات و در رده بندي تيمي بخش 20 اينچ و در كلاس يك بزرگسالان تيم منتخب استان قزوين با 210 امتياز بعد از تيم تهران به عنوان نايب قهرماني دست يافت و تيم همدان نيز سوم شد. همچنين در اين دوره از مسابقات كاپ اخلاق به مجيد بهشتي دوچرخه سوار شايسته قزويني تعلق گرفت. در اين دوره از مسابقات 70 دوچرخه سوار در قالب تيم هاي (آذربايجان شرقي، تهران، توابع تهران، مازندران، كرمان، لرستان، خوزستان، قزوين، اصفهان، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، يزد، فارس، همدان و مركزي) حضور داشتند.
معرفي رئيس كميته كشتي روستايي
اراك- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس هيئت ورزش روستايي و عشايري استان مركزي، سعيد گودرزي به عنوان رئيس كميته كشتي روستايي و عشايري استان مركزي منصوب شد.
رئيس هيئت فوتبال خنداب معرفي شد
¤ براساس حكمي از سوي رئيس هيئت فوتبال استان مركزي مجتبي بهرامي، به عنوان رئيس هيئت فوتبال شهرستان خنداب منصوب شد.
مسابقات نونهالان فرنگي كار استان مركزي
¤ مسابقات كشتي فرنگي نونهالان استان مركزي كه در اراك جريان داشت با معرفي نفرات برتر پايان يافت.
در اين مسابقات محمدمهدي حيدري از دليجان، ابوالفضل تاج ميري از شازند، رضا قهرمان زاده از اراك، ميلاد ملكي فر از شازند، ستار مشيدي از اراك، محمد الله دادي از شازند، اميررضا عباسي از دليجان، عليرضا مشتاقي از اراك، اميرمسعود نجفي از دليجان و مصطفي زند شانقي از تيم هيئت روستايي و عشايري به ترتيب در اوزان 32، 35، 38، 42، 48، 53، 59، 66، 73 و 85 كيلوگرم عناوين نخست را كسب كردند.
در رده بندي تيمي هم، تيم شازند مقام نخست را به دست آورد و تيمهاي اراك و دليجان به ترتيب دوم و سوم شدند.
معرفي دو سرپرست اداره ورزش
درچه- خبرنگار كيهان: طي مراسمي جواد محمدي به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان خميني شهر معرفي و مشغول به كار شد.
همچنين عليرضا كماليان نيز به عنوان رئيس جديد اداره ورزش و جوانان شهرضا معرفي و مشغول به كار شد.
برگزاري مسابقه شطرنج در تكاب
اروميه- خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقه شطرنج در تكاب برگزار شد.
در اين مسابقه كه با شركت24 نفر در رده سني نوجوانان و آزاد برگزار شد در رده سني نوجوانان ايليا رنجبر مقام اول را كسب كرد و جواد قربانخاني و علي محمد وزيري به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
در بخش آزاد اين مسابقه هم نصرت بيگدلو اول شد و هادي بياباني و مهدي عبادي به ترتيب به جايگاه هاي دوم و سوم دست يافتند.
ساخت 6 سالن ورزشي
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره ورزش وجوانان مانه و سملقان گفت: 6سالن ورزشي در اين شهرستان با اعتبار بيش از 8ميليارد و 565 ميليون ريال در حال ساخت است.
قاسم عباس نژاد گفت: در حال حاضر 9سالن سرپوشيده و 7سالن روباز در شهرستان ساخته شده و در حال بهره برداري است.
وي افزود: سرانه ورزشي در اين شهرستان 66سانتي مترمربع است كه از 30 هيئت ورزشي 17 هيئت ورزشي شهرستان مربوط به بانوان است كه يك سالن اختصاصي در اختيار آنها قرار داده شده است. وي نبود يك پارك اختصاصي بانوان براي ورزش هاي همگاني را يكي از مشكلات اين شهر دانست و گفت: بانوان شهرستان موفق به كسب مقام نخست دال پلان استاني و انتخابي كشوري و آمادگي جسماني شدند و 4نفر از بانوان نيز به مسابقات قهرماني كشوري و 3نفر به مسابقات دووميداني كشوري راه پيدا كردند.
عشاير جاسك مسابقه فوتبال برگزار كردند
جاسك- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال روستايي و عشايري بخش مركزي جاسك با همت اداره ورزش و جوانان و همكاري هيئت روستايي و عشايري اين شهر به منظور پركردن اوقات فراغت جوانان با شركت 8تيم در دو گروه 4تيمي به ميزباني روستاي كوه مبارك برگزار شد كه با قهرماني تيم جوان و آينده دار روستاي گتان به پايان رسيد. تيم روستاي گوان مقام دوم را كسب كرد و تيم بونجي مقام سوم را بدست آورد. به تيم هاي برتر جوايزي اهدا شد.در اين دوره از مسابقات محمد ابراهيمي از تيم گنان بهترين بازيكن و احد جانفزا از تيم بونجي و علي طاهري از تيم گوان مشتركا بهترين گلزن شدند. تيم گنگان به عنوان تيم اخلاق شناخته شد و محمد شنبويي از تيم سهران جام اخلاق را از آن خود كرد.
رقابت 30 دوچرخه سوار
جاسك- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته محيط زيست به همت اداره محيط زيست شهرستان جاسك و همكاري اداره ورزش و جوانان و نيز دهياري روستاي بحل يكدوره مسابقه دوچرخه سواري در رده سني جوانان با شركت 30 دوچرخه سوار به مسافت 3كيلومتر در اين روستا برگزار شد.
در پايان به 5نفر برتر جوايزي از سوي اداره محيط زيست جاسك اهداء شد. خليل صادقي، محمد بادين، فرزين بازگشا، واحد جهان خواه و محمد بادين نفرات برتر اين مسابقه بودند.
 


معاون وزير جهادكشاورزي اعلام كرد

تاكيد بر مديريت جامع منابع طبيعي در طرح هاي آبخيزداري

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديريت جامع منابع طبيعي در حوزه آبخيزداري، اولويت اصلي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در سال جاري است.
معاون وزير جهادكشاورزي و رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در حاشيه دوره آموزشي مديران ستادي و استاني اين سازمان در اروميه با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به افزايش خشكسالي در كشور، اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري براي احياي منابع طبيعي از اولويت هاي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در سال جاري است.
اورنگي افزود: اعتبارات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در بودجه سال جاري با 40 درصد افزايش به 3 ميليارد ريال رسيد و علاوه بر آن 5 هزار ميليارد ريال هم از سوي رياست جمهوري به اين امر اختصاص يافته است.
بررسي نحوه ارتقاء و افزايش مشاركت هاي مردمي و استفاده از توانمندي جوامع محلي در ارتقاي شاخص هاي مربوط به حفظ منابع طبيعي از اهداف مهم دوره آموزشي مديران ستادي و استاني سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري بود.
 


ناوگان حمل و نقل دريايي بندر هرمز توسعه مي يابد

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
بخشدار هرمز گفت: در راستاي حل مشكلات بخش مسافري در بندر هرمز تا پايان سال، 5 فروند شناور استاندارد با ظرفيت 50 نفر به اين ناوگان اضافه خواهد شد.
فريدون دريانورد افزود: با توجه به اينكه اكثر مردم جزيره هرمز به كار صيادي مشغول هستند لايروبي و تجهيز بندر صيادي هرمز يكي از مهمترين برنامه هاي سال جاري است كه با همكاري سازمان بنادر اين موضوع در حال پيگيري است.
وي با اشاره به توانمندي هاي اقتصادي جزيره هرمز به موضوع بيكاري جوانان هرمزي پرداخت و اظهار داشت: در راستاي رفع مشكلات بيكاري جوانان هرمز، فعال سازي بخش گردشگري هرمز، فعال كردن معادن سنگ تالك و فعال سازي كشتي سازي كروبوت از مهمترين برنامه هايي است كه مي تواند نقش مهمي در ايجاد اشتغال پايدار جوانان در هرمز ايجاد كند.
 


برگزاري دوره هاي آموزش روحي و رواني در محيط ورزشي

ساري- خبرنگار كيهان:
عضو كميته سياست گذاري هيئت ووشو مازندران گفت: دوره هاي آموزش ايمني روحي و رواني در محيط ورزش براي مربيان و ورزشكاران ووشو در مازندران برگزار مي شود.
محمدرضا فرجي در جمع خبرنگاران افزود: هر مربي و ورزشكار در دوران ورزشي و مديريت ورزشي خويش بارها با مسائل و مشكلاتي روبرو مي شود كه بايد تجربه هاي فشارهاي رواني را تحمل كند.
وي خاطرنشان كرد: يكي از نكاتي كه ورزش ما از آن رنج مي برد نبود يك روانشناس در كنار تيم هاي ورزشي مي باشد.
عضو كميته سياست گذاري هيئت ووشو مازندران ادامه داد: متأسفانه افرادي به دليل عدم آگاهي و سطحي نگري درحال آسيب رساندن به ورزش در مازندران هستند.
فرجي گفت: هيئت هاي ورزشي براي آن كه بتوانند استعدادها و ظرفيت هاي خود را به صورت كامل به نمايش بگذارند بايد از تمامي ظرفيت هاي موجود استفاده كنند.
وي بيان داشت: ووشو در مازندران به سرعت درحال پيشرفت مي باشد و هنگامي مي توانيم قابليت هاي ووشو مازندران را در حد واقعي به نمايش بگذاريم كه از نزديك شدن به حاشيه ها دوري كنيم.
گفتني است: برگزاري كلاس هاي مديريت استرس، مديريت بحران، موفقيت فردي، تحول و نوآوري و آموزش دوره هاي هيپنوتيزم از ديگر برنامه هاي هيئت ووشو مازندران در ماه هاي آينده است.
 


عيادت مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي از جودوكار مصدوم

چناران- خبرنگاركيهان:
مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي با حضور در منزل مهدي فلاح جودوكار مصدوم نسبت به حل مشكلات درماني وي قول مساعد داد.
سيدعلي اكبر هاشمي جواهري در جريان اين عيادت به خبرنگار كيهان گفت: اين چندمين حادثه است كه طي چند ماه اخير شاهد آن بوديم و اميدواريم با استانداردسازي فضاهاي ورزشي كمتر شاهد اينگونه حوادث باشيم. وي اظهار كرد: حمايت ها و كمك هاي خوبي از طرف بيمه و اداره كل ورزش و هيئت پزشكي استان شده و اميد است با كمك و همكاري همه، اين جوان دوباره سلامت كامل خود را پيدا كند.
وي اضافه كرد: چناران قطب جودو و كشتي با چوخه است و به دليل عدم استاندارد فضاهاي ورزشي اين شهر طبيعي است كه هر از گاهي شاهد مصدوميت ورزشكاري باشيم. وي همچنين خبر از تصويب و تخصيص اعتبار «خانه جودو» شهرستان چناران داد و افزود: اعتبار خوبي در بودجه سال 90 براي احداث خانه جودو چناران اختصاص يافته كه با كمك شوراي اسلامي شهر و مشاركت خيرين اميدواريم هرچه زودتر عمليات اجرايي آن آغاز شود كه اين مكان به نام تنها المپيكي استان خراسان رضوي، جواد محجوب نامگذاري خواهد شد.
رئيس هيئت پزشكي ورزشي استان نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: مهدي فلاح، وضعيت بحراني را كه معمولا براي آسيب ديدگان نخاعي پيش مي آيد پشت سر گذاشته و امروز تا حد زيادي مي تواند دست و پاي خود را حركت دهد.
دكتر رضا گلدوزيان افزود: اميدواريم با انجام فيزيوتراپي و استفاده از امكانات درماني مناسب و نظارت پزشكي اين ورزشكار جوان زودتر به جامعه ورزشي برگردد.
 


برگزاري جشنواره بازي هاي محلي در سمنان

سمنان- خبرنگار كيهان:
سومين جشنواره ملي سنت هاي بومي و بازي هاي محلي اقوام ايران در مجتمع فمارا رودبارك واقع در جنگل رودبارك استان سمنان برگزار مي شود.
مدير روابط عمومي جشنواره ملي سنت هاي بومي و بازي هاي محلي در اين باره گفت: اين جشنواره اواخر تيرماه در منطقه تفريحي رودبارك برگزار مي شود.
سيدمنصور عمادي افزود: اين جشنواره طي سه روز با حضور حدود 35 گروه از استان هاي مختلف كشور در مكاني به مساحت 50هزار مترمربع، با 28 غرفه و حداقل 60 چادر اسكان، با برنامه هاي متنوعي همچون: بازي هاي محلي و سنتهاي بومي استان ها و شب شعر برگزار مي شود.
وي گفت: معرفي موسيقي و بازي هاي محلي، غرفه هاي غذا، سياه چادر، سفال، پخت نان، سوغات استان ها، بندبازي، نمايشگاه فرش هاي دست باف و مردم شناسي و نمايشگاه عكس استان هاي مازندران، سمنان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، (تربت جام)، آذربايجان شرقي، چهارمحال و بختياري، گلستان (گنبد)، لرستان (خرم آباد)، بندرعباس، مازندران، بوشهر، خوزستان، همدان، خليج فارس (ابوموسي) از برنامه هاي اين جشنواره است.
وي هدف از برگزاري اين مراسم را آشنايي با مواهب طبيعي منطقه، تشويق براي جذب گردشگران، ايجاد فرصت هايي براي آشنايي با اقوام ايران دانست و افزود: اين جشنواره مي تواند فرصتي براي آشنايي با آداب و رسوم و سنن وترويج فرهنگ صنعت گردشگري و توسعه صنايع دستي و پخت غذاي محلي باشد.
 


ضريح حرم شهداي گمنام استان البرز رونمايي شد

كرج- خبرنگاركيهان:
مراسم رونمايي از ضريح حرم شهداي گمنام و سنگ يادبود 26 شهيد جاويدالاثر استان البرز در هيئت انصار رزمندگان كرج برگزار شد.
داوود شعباني از امناء هيئت انصار رزمندگان كرج گفت: سنگ يادبود شهداي جاويدالاثر و ضريح حرم شهداي گمنام براي حفظ شأن و كرامت شهدا در محل اين هيئت با حضور اقشار مختلف امت حزب الله و مسئولين شهري و استاني رونمايي شد.
وي افزود: بارگاه اين شهيدان گمنام كه مدال گمنامي نيز بر سينه ايشان مي درخشد محل راز و نياز و مأمني عارفانه براي شهروندان كرجي است.
 


احداث 3 هزار واحد مسكوني براي مددجويان در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
طي 3 سال گذشته حدود 3 هزار واحد مسكوني براي مددجويان بالاي 2 نفر در استان يزد احداث شده است.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد گفت: هم اكنون 300 مسكن ديگر نيز در شهر يزد در حال احداث است.
محمد اكبري اظهار داشت: كميته امداد در زمينه احداث مسكن مددجويي، كارنامه درخشاني دارد و در آينده اي نزديك، مددجوي واجدشرايط، بالاي 2 نفر فاقد مسكن در استان يزد نخواهيم داشت.
وي با اشاره به احداث اردوگاه كشوري كميته امداد در استان در مكاني مناسب بيان كرد: اين اردوگاه قرار است در شهرستان تفت احداث شود و يكي از مهم ترين مصوبات سفر رياست جمهوري به يزد بوده است.
وي خاطرنشان كرد: براي اجراي فاز اول احداث اين اردوگاه، 30ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده كه اميد است هرچه سريع تر عمليات احداث آن آغاز شود.
 


مرمت قديمي ترين اثر تاريخي بادرود آغاز شد

بادرود-خبرنگار كيهان:
با اختصاص 260 ميليون ريال اعتبار از سوي اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان، كار مرمت و بازسازي مسجد آدينه بادرود از سر گرفته شد.
مرمت ايوان اصلي و يكي از 4 طاق بنا در سال 1389 به همت اين اداره با همكاري شهرداري و شوراي شهر بادرود انجام گرفته بود.
بناي پرستشگاه آدينه به عنوان يك بناي مذهبي دوران ساسانيان در اين شهر و در حاشيه كوچه باغهاي انار بادرود قرار دارد كه اين بناي 1700 ساله پس از ورود دين اسلام از آن بعنوان مسجد آدينه نام برده مي شود.
بناي پرستشگاه آدينه در كنار يخچال و محوطه تاريخي تخت پادشاه مجموعه اي از رونق و آباداني بادرود در دوران ساسانيان را به اثبات مي رساند.
 


قطعي آب در كرمانشاه برطرف مي شود

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
با انتقال آب سد گاوشان به كرمانشاه قطعي آب آشاميدني اين شهر بزودي به پايان مي رسد.
مديرعامل شركت آبفاي استان كرمانشاه در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: خط انتقال آب سد گاوشان توسط شركت آب منطقه اي در حال اجرا است و هم اكنون بيش از 97 درصد پيشرفت داشته و اميد است قبل از ماه مبارك رمضان به اتمام برسد كه با بهره برداري از آن برخي از محلات شهر كرمانشاه كه با قطعي و افت فشار آب مواجه اند مشكلاتشان مرتفع مي شود.
حسين بنكداري اظهارداشت: ظرفيت خط انتقال آب سد گاوشان به كرمانشاه هزار ليتر در ثانيه است كه در حال حاضر در شهر كرمانشاه حدود 1100 ليتر كمبود آب داريم كه مسلما در روزهاي گرم تر سال با افت سطح منابع تأمين آب اين كمبود بيشتر هم مي شود و اين خط انتقال بخش عمده اي از كمبود آب را تأمين مي كند.
وي گفت: با بهسازي تصفيه خانه شهيد نظري شهر كرمانشاه امكان پذيرش آب انتقالي از سد گاوشان فراهم شده است.
 


با حضور مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشورصورت گرفت

آغاز عمليات احداث تصفيه خانه ديواندره

سنندج- خبرنگار كيهان:
با حضور مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور و جمعي از مديران استان كلنگ احداث تصفيه خانه شهر ديواندره به زمين زده شد.
در اين مراسم مشاور وزير و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور گفت چون ايران در منطقه خشك قرار دارد بايد در مصرف آب صرفه جويي و در اين راستا فرهنگ سازي شود تا مردم با ديدن آموزش هاي لازم در مصرف آب شرب صرفه جويي كنند.
«سيدمهدي ثمره هاشمي» افزود: تهيه آب شرب سالم و بهداشتي مورد مصرف مردم يكي از وظايف اصلي شركت آب و فاضلاب كشور است و هزينه هاي فراواني براي توليد آب سالم و بهداشتي صرف مي شود.
وي تصريح كرد: بايد براي تحقق شعارهاي چهارگانه وزارت نيرو دولت دهم در بخش آب و فاضلاب گام هاي اساسي برداشته شود و در راه كاهش هزينه ها و ارتقاي سطح خدمت رساني مطلوب به مردم راهكارهاي راهبردي ارائه گردد.
مديرعامل شركت آبفاي كشور از شركت آب و فاضلاب كردستان به عنوان يك شركت توانمند با شاخص هاي بالا از ميانگين كشوري در دو بخش آب و فاضلاب نام برد و گفت: خوشبختانه جمعيت تحت پوشش آب و فاضلاب استان نسبت به ميانگين كشوري در وضعيت بالاتري قرار دارد.
در ادامه اين مراسم مديرعامل شركت آبفاي كردستان افزود: يكي از طرح هاي بسيار مهم شركت به منظور تأمين آب شرب شهرهاي ديواندره، زرينه و مجتمع روستايي اوباتو، اجراي طرح آب رساني به اين دو شهر و 60 روستاي ديواندره است كه از سد سيازاخ تأمين خواهد شد.
«عليرضا تخت شاهي» افزود: با تلاش شركت آبفاي كردستان و حمايت مسئولان استان پيش بيني مي شود اين طرح در مدت 30 ماه اجرا و به بهره برداري برسد.
وي ظرفيت آب مورد نياز را 250 ليتر بر ثانيه اعلام كرد و گفت 170 ليتر از اين آب براي مصرف شهرهاي ديواندره و زرينه و 80 ليتر نيز براي مصرف مجتمع روستايي اوباتو در نظر گرفته شده است.
 


خودكفايي 1624 خانواده زيرپوشش كميته امداد در استان مركزي

اراك- خبرنگاركيهان:
آيين خودكفايي يكهزار و 624 نفر از خانواده هاي زيرپوشش كميته امداد امام خميني(ره) استان مركزي در اراك برگزار شد.
در اين مراسم، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: اولويت اصلي كميته امداد امام خميني توانمندي خانواده ها و خروج آنها از چرخه حمايتي است.
انواري افزود: مخاطبان امداد خانواده هايي هستند كه به دلايل مختلف سلامت جسمي، رواني و فرهنگي آنها مختل شده و در آستانه آسيب پذيري قرار گرفته اند و بازگرداندن اعتماد به نفس، تقويت روحيه خودباوري وسرمايه گذاري در جهت غناي فرهنگي دراين خانواده ها از وظايف اوليه كميته امداد امام خميني(ره) است.
وي با ارائه گزارشي از عملكرد كميته امداد در خدمت به زنان و دختران روستايي بازمانده از تحصيل اظهارداشت: اين كميته با اصرار بر شكوفايي استعدادهاي اين عزيزان، براي ورود به عرصه هاي اجتماعي كمك هاي لازم براي ازدواج را نيز به آنها ارائه مي كند.
درپايان اين مراسم از كارآفرينان برتر استان مركزي تقدير شد.
 


انتقاد از كندي پيشرفت عمليات مسكن مهر در پارس آباد

پارس آباد- خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد مهر ماندگار كشور از كندي اجراي پروژه هاي مهر ماندگار پارس آباد مغان انتقاد كرد.
«علي ا كبر محرابيان» در جريان بازديد از وضعيت اجرايي پروژه هاي مهر ماندگار پارس آباد از جمله پروژه بيمارستان 120 تختخوابي اين شهر با ابراز نارضايتي از روند اجرايي بيمارستان از عملكرد مديران و مسئولان مرتبط با اين پروژه انتقاد كرد.
نماينده رئيس جمهور در ستاد مهر ماندگار با اشاره به پيشرفت 54 درصدي پروژه پارس آباد گفت: اين پروژه بايد تا اوايل سال آينده به بهره برداري برسد كه با توجه به فصل كاري و نيز مشكلات پيش بيني نشده كار سنگيني است.
وي گفت: براي اجراي اين پروژه 30ميليارد ريال هزينه شده و براي بهره برداري و تجهيز آن اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
وي در مورد تصفيه خانه آب و فاضلاب شهرستان گفت: اجراي ساختمان و شبكه اين تصفيه خانه تنها 27 درصد پيشرفت فيزيكي داشته كه بسيار پايين است.
محرابيان گفت: پيشرفت كلي اين پروژه با احتساب اجراي طرح هاي مرتبط با جمع آوري آبهاي سطحي، ايجاد مسير، كانال گذاري 75درصد است و بايد تا سال آينده آماده بهره برداري گردد.
وي اعتبار هزينه شده براي اين پروژه را 100 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: در مطالعات اوليه براي تكميل اين پروژه 120ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14