(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 18 تیر 1391 - شماره 20250

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره فيلم مقاومت در كرمان برگزار مي شود
تهران گرمتر مي شود
چمران: تبليغات كالاهاي خارجي داراي مشابه داخلي حذف مي شود
اولين گروه توريسم درماني ازعراق وارد ايران شد
رويدادهاي خارجي
بهزيستي: مخالفتي با راه اندازي مهد كودك در مجاورت زندان ها نداريم
زورگيري با يك سيخ كباب !
عبده زاده: مشكل كمبود داروهاي شيمي درماني فعلاً حل شد
حوادث كوتاه از كشور
افزايش 11 تا 17 درصدي قيمت كتاب هاي درسي ابتدايي
بهفر: بيش از 80 درصد اقلام آرايشي قاچاق است
شعله هاي آتش در كارگاه توليدي مهار شد
رئيسي خبر داد
اختصاص بيش از هزار ميليارد تومان به تجهيز و نوسازي مدارس
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش خبر داد
آغاز آموزش 120 هزار آموزگار ششم ابتدايي
253سال حبس در انتظار كودك آزار
جاروبرقي تمام طلابراي يك درصدي هاي آمريكا
يك ميلي متر تا مرگ!
تصوير زن محجبه هدف تيراندازان آمريكايي!


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره فيلم مقاومت در كرمان برگزار مي شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري جشنواره فيلم مقاومت در استان كرمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهر بابك، سيدمحمد حسيني جمعه شب در مراسم افتتاح و كلنگ زني پروژه هاي فرهنگي در شهر بابك اظهار داشت: از آنجايي كه استان كرمان به واسطه لشكر 41 ثارالله حق بزرگي بر كشور دارد، لذا جشنواره فيلم مقاومت و دفاع مقدس در اين استان برگزار مي شود.
وي از تلاش وزارت ارشاد براي توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري خبر داد و افزود: تمام نيروي خود را مي گذاريم كه همه پروژه ها تا پايان اين دولت افتتاح و به بهره برداري برسد و در اين دولت شاهد برگزاري جشنواره هاي زيادي مانند خانه هاي فرهنگي و نمايشگاه بازي هاي رايانه اي بوديم. وي همچنين از افتتاح نمايشگاه خريد آثار هنري با فراخواني صورت گرفته از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد. حسيني همچنين نسبت به انتقال موارد و مشكلات اعلام شده از سوي مسئولان شهرستان به هيئت دولت و پيگيري آنها قول مساعد داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در سفر به رفسنجان از راه اندازي 300 مركز و خانه ديجيتال در كشور خبر داد و افزود: در فاز اول مقرر شد 500 مجتمع و خانه در قالب شبكه ملي فرهنگ در كل كشور راه اندازي شود كه تا پايان سال جاري اين مراكز راه اندازي مي شوند.
وي توجه به فضاي مجازي و استفاده از اينترنت پاك و ايجاد خلاقيت نوآوري در جوانان را از وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برشمرد و گفت: با توجه به استقبال يك ميليون نفر از جوانان و نوجوانان از نمايشگاه بازي هاي رايانه اي و شوق اشتياق آنان و وجود استعدادهاي فراوان راه اندازي اين گونه مراكز ديجيتال مي تواند زمينه رشد بيشتر آنان را فراهم كند.
وي در اين سفر از سالن چند منظوره هنرمندان رفسنجان ديدن كرد. اين سالن تاكنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و با هزينه اي افزون بر 9 ميليارد ريال احداث مي شود.


تهران گرمتر مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از افزايش دما در تهران خبر داد .
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا افزود: بر اساس تحليل آخرين داده هاي هواشناسي تا پس فردا سه شنبه در برخي مناطق شمال غرب، ارتفاعات استان هاي مازندران و گلستان و ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر افزايش ابر، رگبار و رعد و برق پراكنده و وزش باد رخ خواهد داد . وي با اشاره به اين كه امروز در شمال استان سيستان و بلوچستان بويژه در منطقه زابل وزش باد كه در ساعات اوليه روز همراه با گرد و خاك خواهد بود پيش بيني مي شود تصريح كرد: با توجه به ادامه وزش باد نسبتا شديد در كشور عراق و برخي مناطق جنوب غرب كشور پيش بيني مي شود كه تا روز دوشنبه استان هاي واقع در جنوب غرب كشور همچنان تحت تاثير پديده باد و گرد و خاك و كاهش ديد افقي بوده و اين وضعيت بطور ضعيف تري براي مناطق غربي كشور نيز انتظار مي رود .
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به ايسنا گفت: بر اين اساس امروز آسمان تهران صاف و دربعدازظهر وزش باد پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 26 و 38 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين فردا روز دوشنبه نيز آسمان پايتخت صاف خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با يك درجه افزايش به 26 و 39 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد .
وي تاكيد كرد: همچنين در روزهاي يكشنبه و دوشنبه استان خوزستان با حداكثر دماي 48 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و چهارمحال و بختياري با حداقل دماي 10 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنكترين استان هاي كشور هستند .
 


چمران: تبليغات كالاهاي خارجي داراي مشابه داخلي حذف مي شود

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: جمع آوري تبليغات كالاهاي خارجي را به شهرداري تهران ابلاغ كرده ايم و شهرداري نيز دستورالعمل لازمه را تهيه كرده است.
مهدي چمران در گفت وگو با فارس درباره جمع آوري تبليغات كالاهاي خارجي از شهر تهران گفت: جمع آوري تبليغات كالاهاي خارجي رابه شهرداري تهران ابلاغ كرده ايم و شهرداري نيز دستورالعمل لازمه را تهيه كرده است.
وي با بيان اين كه شهرداري بسياري از تابلوهايي كه ترويج تبليغات كالاهاي خارجي بوده را تعويض كرده است گفت: شهرداري مشكلاتي از نظر قرارداد دارد و براساس قانون بايد زمان قراردادي كه براي تبليغ كالا منعقد شده به اتمام برسد.
چمران تاكيد كرد: تبليغاتي كه مشابه داخلي دارد حذف خواهند شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: بعضي از شركت ها 6 ماه قرارداد با شهرداري دارند كه بايد اين مشكل حل شود. وي يكي از راه حل ها را لغو قرارداد با پس دادن مابقي پول آگهي دانست.
چمران تاكيد كرد: شوراي اسلامي شهر تهران اين موضوع را پيگيري مي كند تا هر چه سريعتر نسبت به جمع آوري تمام تبليغات كالاهاي خارجي در سطح شهر اقدام شود.


اولين گروه توريسم درماني ازعراق وارد ايران شد

قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل با اشاره به پي گيري همكاري هاي ايران و عراق در قالب سه كميته بهداشت، دارو و تجهيزات و درمان گفت: در اين راستا اولين گروه توريسم درماني از اين كشور وارد كشورمان شده است .
دكتر محمدحسين نيكنام افزود: در ارتباط با درمان توافق كرديم ايران ميزبان بيماران عراقي باشد. بنابراين در اولين قدم براي اجرايي شدن توافقات قبلي 24 بيمار عراقي به اتفاق همراهانشان و تعدادي پزشك وارد كشور شده اند .
وي ادامه داد: اين گروه بيشتر مشكلات چشمي دارند و در دو بيمارستان تخصصي چشم كار درمانشان انجام مي شود .
قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل تاكيد كرد: اميدواريم اين اولين قدم براي توريسم پزشكي، با توجه به توانمندي هاي درماني ايران باشد و در آينده نزديك شاهد ورود گروه هاي بيشتري به ايران باشيم .
نيكنام گفت: بيماران با تعدادي از پزشكان خودشان وارد ايران مي شوند تا اين پزشكان يك دوره پزشكي را هم ببينند. همچنين در زمينه هاي دارويي نيز كارها آغاز شده و گروه هايي از گروه بهداشتي عراقي به ايران آمده اند و در آزمايشگاه هاي مرتبط با دارو در حال آموزش هستند.


رويدادهاي خارجي

هفت تيركشي طرفدار پادشاه اردن در جريان مناظره تلويزيوني
يك نماينده اردني در برنامه زنده گفت وگوي تلويزيوني به سوي ديگر مهمان اين برنامه، هفت تير كشيد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، در اين برنامه تلويزيوني با تشديد اختلاف نظرهاي سياسي بين دو طرف «محمد الشوابكه»،، «منصور مراد» را متهم به مزدوري براي سوريه كرده و در مقابل «مراد» نيز خطاب به الشوابكه گفت؛ نظام سوريه بهتر از رژيم سلطنتي است كه ما در اردن داريم.با بالا گرفتن اختلاف بين اين دو نفر، الشوابكه ابتدا به سوي مراد ديگر عضو مجلس اردن كفش پرتاب كرد و سپس به سوي او اسلحه كشيد.به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه «الشوابكه» پيش از اين نيز مسئول يك پايگاه اينترنتي را به علت نوشتن مطلبي درباره وي تهديد كرده بود.


بهزيستي: مخالفتي با راه اندازي مهد كودك در مجاورت زندان ها نداريم

معاون امور اجتماعي بهزيستي با اشاره به پيشنهاد مركز امور زنان رياست جمهوري در خصوص راه اندازي مهد كودك در مجاورت زندان زنان گفت: مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
محمد نفريه در گفت وگو با فارس گفت: 5 سال قبل توافقي مابين بهزيستي و سازمان زندان ها منعقد شد كه براساس آن قرار بود بچه هاي زير 7 سال كه در بند زنان در كنار مادرانشان نگهداري مي شدند، به بهزيستي سپرده شوند.
وي افزود: در توافق بهزيستي با سازمان زندان ها قيد شده بود، تا زماني كه مادر كودك در زندان بسر مي برد اين كودك نيز در مراكز بهزيستي نگهداري و پس از ترخيص مادر از زندان، بچه مجددا در اختيار خانواده قرار بگيرند.
نفريه اضافه كرد: براساس اين توافق، در اين چند سال كودكان دو سال به بالا حق ماندن در زندان را نداشتند ضمن اين كه كودكان زير 2 سال نيز در صورتي كه مادر رضايت داشته باشد در اختيار سازمان بهزيستي تا زمان آزادي قرار خواهد گرفت.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به درخواست و پيشنهاد مركز امور زنان رياست جمهوري تاكيد كرد: در اين درخواست آنها خواسته اند تا مهد كودكي در مجاورت زندان زنان راه اندازي شود و در صورتي كه در اين خصوص مسائل امنيتي اجازه دهد، بهزيستي با راه اندازي مهد مشكلي ندارد.
وي اضافه كرد: بهزيستي آمادگي صدور مجوز و هرگونه آموزش به مربيان در اينگونه مهدهاي كودك را دارد ضمن اين كه باز هم تاكيد داريم كه تاسيس مهد كودك در مجاورت زندان زنان هزينه هايي را براي خانواده ها در بر خواهد داشت و بهزيستي پيشنهاد مي كند كه اين كودكان در محل هاي زندگيشان در مهدها حاضر شوند، بهتر است.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: در صورت تامين اعتبار از سوي سازمان زندان ها، مركز امور زنان رياست جمهوري و بهزيستي، امكان پذيرش با شهريه كمتر و حتي رايگان كودكان وجود دارد.


زورگيري با يك سيخ كباب !

افرادي كه براي تامين هزينه تفريح خود دست به زورگيري زده بودند تنها پس از گذشت ساعتي كوتاه دستبند قانون را بر روي دستان خود ديدند .
با مراجعه جواني حدودا 25 ساله به مأموران گشت انتظامي در جاده مخصوص كرج ـ تقاطع بلوار كوهك، مأموران اطلاع پيدا كردند كه اين جوان توسط 4 سرنشين يك دستگاه خودرو پرايد نقره اي رنگ مورد زورگيري قرار گرفته است .
با توجه به اظهارات اين جوان 25 ساله، مأموران گشت انتظامي اقدام به اجراي طرح مهار جهت شناسايي و دستگيري سرنشينان خودرو پرايد نقره اي رنگ كردند كه نهايتا در ساعت 2 بامداد، مأموران موفق به شناسايي خودرو پرايد نقره اي در تقاطع ايران خودرو شدند و توانستند هر چهار سرنشين آن را دستگير كنند .
با دستگيري هر چهار سرنشين بلافاصله اين افراد توسط شاكي مورد شناسايي قرار گرفتند و در بازرسي از داخل خودرو متهمان نيز اسناد و مدارك شناسايي و عابر بانك متعلق به شاكي پرونده و همچنين اسناد و مدارك شناسايي متعلق به تعدادي از افراد غير نيز كشف شد .
با توجه به شناسايي متهمان از سوي شاكي پرونده و كشف اسناد و اموال متعلق به وي از داخل خودرو پرايد، هر چهار متهم صراحتا به زورگيري اعتراف و انگيزه خود از زورگيري را نيز تهيه پول براي هزينه مسافرت و گردش عنوان و مدعي شدند كه در زمان زورگيري تنها از يك سيخ مخصوص كباب، استفاده كرده اند .
يكي از متهمان به اسم پيمان 22 ساله كه به گفته ساير متهمان، به پيشنهاد وي اقدام به زورگيري كرده بودند، در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: در روز 9 تير ماه سال جاري يكي از دوستانم كه صاحب خودرو پرايد است با من تماس گرفت و عنوان داشت كه قصد دارد تا براي گردش به جاده شمال برود و پيشنهاد داد تا براي آنكه در اين گردش تنها نباشد، من نيز به همراه دو نفر ديگر از دوستانمان به اسامي ابراهيم و هوشنگ، به همراه او باشيم .
وي ادامه داد: پس از گذاشتن قرار براي رفتن به جاده شمال و تهيه مقداري موادغذايي، به سمت جاده شمال حركت كرديم كه تصميم به زورگيري گرفتيم تا هزينه مسافرت و گردش خود را تأمين كنيم.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين رابطه گفت: با توجه به ده ها فقره سرقت مشابه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و همچنين وقوع سرقت هاي مشابه در مناطق شهريار، صالح آباد ، نصيرآباد و غيره در حال حاضر شناسايي ديگر مالباختگان پرونده در دستور كار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است .
 


عبده زاده: مشكل كمبود داروهاي شيمي درماني فعلاً حل شد

مديركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از رفع كمبود داروهاي شيمي درماني براي مبتلايان به سرطان خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه تا پايان سال جاري ديگر كمبودي در اين زمينه رخ ندهد.
دكتر محمد عبده زاده در گفت وگو با ايسنا افزود: البته اين وضعيت بايد ثابت شود. به طور حتم جلوگيري از بروز كمبودهاي مقطعي كمي زمان بر است اما وضعيت را كنترل مي كنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا هنوز بيماران مبتلا به سرطان براي دريافت داروهايشان به تهران مراجعه مي كنند،گفت: علت اين امر آن است كه طي چند ماه اخير روند توليد اين گروه از داروها از سوي برخي شركت هاي توليدكننده داروهاي آنكولوژي بنا به دلايل مختلفي به مشكل برخورد و در برخي گروه هاي دارويي شيمي درماني دچار كمبود شديم.
وي اضافه كرد: تقاضاي داروهاي شيمي درماني در دنيا بسيار بالاست و اگر دو يا سه كارخانه عمده توليدكننده اين داروها در جهان با مشكل روبه رو يا تعطيل شوند بار توليد اين داروها به دوش ساير كارخانه ها مي افتد و به همين نسبت هزينه براي تامين داروي مورد نظر افزايش مي يابد.
وي افزود: كمبود داروهاي ضدسرطان جهاني است و نمي شود سهميه هاي دارويي را به داروخانه هاي سرپايي تحويل داد زيرا در اين صورت هر شخصي با در دست داشتن نسخه مي تواند دارو دريافت كند كه تبعات خاص خود را برجاي مي گذارد و باعث مي شود دارو به بازار آزاد راه يافته و يا از كشور خارج شود چون كشورهاي منطقه نيز به دليل كمبودهاي دارويي دچار مشكل هستند.
مديركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بيان اين كه در حوزه داروهاي آنكولوژي از وضعيت كمبود خارج شده ايم، عنوان كرد: همه بخش ها از جمله بانك مركزي و گمرك براي واردات داروهاي خاص و مورد نياز كشور همكاري مي كنند تا با مشكل مواجه نشويم.


حوادث كوتاه از كشور

بي احتياطي راننده هوو
زرند- فارس: بي احتياطي در رانندگي موجب شد كه جمعه شب يك دستگاه تريلر هوو با 22 تن بار سنگ آهن كه از مسير راور به زرند در حال حركت بود در حوالي پيچ ده علي رضا با يك دستگاه وانت با چهار سرنشين برخورد كند.
بر اثر برخورد محور عقب تريلر جدا شده و تريلر پس از طي حدود يك كيلومتر متوقف شد.
در اين حادثه هيچگونه آسيبي به سرنشينان خودرو و تريلر وارد نشد، اما خودروي سواري تويوتا هايلوكس خسارات سنگيني ديد. علت وقوع اين حادثه هنوز اعلام نشده است.
تصاد خونين در خوانسار
خواف- خبرنگار كيهان: واژگون شدن يك دستگاه خودرو ماكسيما در مسير خوانسار- گلپايگان، سه كشته و دو زخمي بر جاي گذاشت.
اين حادثه بامداد روز چهارشنبه در زير پل هوايي روستاي تيدجان خوانسار رخ داد و خودرو ماكسيما پس از واژگوني چندصدمتر به خط مخالف پرتاب شد.
فرمانده پليس راه استان اصفهان گفت: دو نفر از سرنشينان خودرو كه كمربند ايمني بسته و در قسمت جلو قرار داشتند با تلاش ماموران امداد هلال احمر اين شهر از مرگ حتمي نجات پيدا كرده، اما سه سرنشين ديگر جان خود را از دست دادند. يك مرد و 2 زن از جمله كشته شدگان اين حادثه هستند.
سرهنگ نيكبخت سرعت زياد و ناتواني راننده در كنترل خودرو را علت اين حادثه عنوان كرد و گفت: سرعت اين خودرو به حدي بوده كه پس از چندين بار چرخ زدن، سرنشينان آن يكي پس از ديگري به بيرون پرتاب شدند. حال مصدومان رضايت بخش اعلام شده است.
زير پل هوايي روستاي تيدجان از مناطق حادثه خيز خوانسار است.
مرگ موتورسوار
كاشان- خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با يك دستگاه خودرو پژو در كاشان راكب موتورسيكلت كشته شد. در اين حادثه حسين-خ: 32 ساله، راكب موتورسيكلت پس از برخورد با يك دستگاه خودرو پژو كه در كنار بلوار پارك شده بود به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
براساس اعلام كارشناس پليس راهور علت حادثه بي احتياطي، عدم توجه به جلو و خستگي و خواب آلودگي راكب موتورسيكلت تشخيص داده شده است.
كشف سيگار قاچاق
بندرعباس- خبرنگار كيهان: سرهنگ بهرام عزيزي سرپرست پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان هرمزگان از كشف 14 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق از چند واحد صنفي در بندرعباس خبر داد.
دستگيري اخاذ
يزد- خبرنگار كيهان: فردي كه با پرتاب خود در مسير حركت خودروهاي مدل بالا و تظاهر به تصادف جرحي آنها را متوقف و با ترفندهاي خاص از جمله نشان دادن گوشي همراه و ساعت مچي گران قيمت شكسته و آسيب ديده خود از آنها مبالغي به عنوان جبران خسارت اخاذي مي كرد در يزد دستگير شد. متهم به نام ر-س 65 ساله اهل اهواز و ساكن اردكان و تاكنون به 5 فقره بزه ارتكابي اعتراف كرده است. تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.
سقوط به گودال 3 متري
برازجان- خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو سواري پژو درون گودالي 3 متري در برازجان كه براي احداث پاركينگ واحد مسكوني گودبرداري كرده بودند سقوط كرد. راننده خودرو به نام عبدالناصر مصدق اهل روستاي رود فارياب با كمك مردم به بيمارستان منتقل شد اما به علت خونريزي مغزي و خونريزي شديد جان خود را از دست داد.
قتل مرد گله دار
¤ مرد گله دار به نام خ- م در حال برگشت به خانه اش در شهر وحدتيه بخش سعد آباد برازجان با حمله 2 موتورسوار روبه رو شد. 2 مرد موتورسوار پس از شليك چندين تير با سلاح كلاشينكف به سوي مرد گله دار او را به قتل رسانده و متواري شدند. تلاش ماموران انتظامي براي شناسايي و دستگيري قاتلان ادامه دارد.


افزايش 11 تا 17 درصدي قيمت كتاب هاي درسي ابتدايي

قيمت كتاب هاي درسي ابتدايي سال جديد نسبت به سال گذشته بين 11 تا 17 درصد افزايش يافته است.
به گزارش فارس كتاب هاي درسي پايه اول از 40 هزار به 45 هزار ريال، پايه سوم از 54 هزار به 63 هزار ريال، پايه چهارم از 50 به 59 هزار ريال و پايه پنجم از 51 به 62 هزار ريال افزايش قيمت دارد.
در اين گزارش اشاره به قيمت كتاب هاي پايه دوم دبستان نشده است.
 


بهفر: بيش از 80 درصد اقلام آرايشي قاچاق است

مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي وزارت بهداشت پزشكي ازقاچاق بودن بيش از 80 درصد اقلام آرايشي در كشور خبرداد.
عبدالعظيم بهفر ديروز در گفت و گو با ايرنا افزود : آمار دقيقي در مورد قاچاق اقلام بهداشتي و آرايشي وجود ندارد چرا كه بسياري از موارد قاچاق در اين زمينه به صورت زيرزميني انجام مي شود .
وي تاكيد كرد: براساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ، 70 تا 80 درصد موارد قاچاق در كشور ، اقلام آرايشي و بهداشتي است كه البته رقم قاچاق اقلام آرايشي بيش از كالاهاي بهداشتي است .
بهفر در مورد علت بالا بودن ميزان قاچاق اقلام آرايشي گفت: كالاهاي بهداشتي به اندازه كافي در كشور توليد مي شود و كارخانجات بسياري از نظر كيفي در كشور وجود دارند كه اينگونه كالاها را توليد و به بازار عرضه مي كنند به همين دليل قاچاق اقلام بهداشتي در كشور بسيار كمتر از آرايشي است . بهفر گفت: از سوي ديگر شركت هاي بهداشتي سيستم رديابي خود را دارند و در اين زمينه كنترل خوبي هم انجام مي شود .
مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي وزارت بهداشت و درمان اضافه كرد : مردم براي اطمينان از سلامت كالاهاي مورد نياز خود بخصوص محصولات آرايشي و بهداشتي بايد اين محصولات را از مراكز مجاز خريداري كنند . بهفر در باره ورود برخي از محصولات غير بهداشتي از كشور چين به ايران افزود: وزارت بهداشت بر محصولات آرايشي و بهداشتي شركت هاي داخلي و خارجي كنترل و نظارت دارد بر اين اساس كالاهايي كه از اين وزارتخانه مجوز دريافت كرده باشند از نظر سلامت مورد تاييد هستند . بهفر با بيان اينكه مكمل هاي دارويي كه حاوي برچسب سلامت باشند مورد تاييد وزارت بهداشت هستند ، گفت : همه محصولات سلامت محور شامل مكمل ها، تجهيزات پزشكي ، آرايشي ، بهداشتي ، خوراكي ها و آشاميدني ها در سطح عرضه تا پايان امسال داراي برچسب سلامت مي شوند
مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي افزود : هم اكنون محصولات مجاز و مورد تاييد وزارت بهداشت داراي برچسب هاي فارسي بوده كه قابل استعلام و پيگيري است .


شعله هاي آتش در كارگاه توليدي مهار شد

آتش نشانان با حضور به موقع در محل حادثه آتش سوزي يك كارگاه توليد دمپايي و كفش پلاستيكي را در شرق تهران خاموش كردند .
فتح اله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران كه از دقايق اوليه آتش سوزي در محل حضور داشت، گفت: اين كارگاه به مساحت 400 متر مربع در 2 طبقه كاملاً شعله ور بود كه شعله هاي آتش و دود ناشي از آن از چند كيلومتر دورتر ديده مي شد .
وي افزود: آتش نشانان ابتدا جريان برق و گاز كارگاه را قطع كردند و از چند جهت به مقابله با آتش سوزي پرداختند .
به گفته تيموري، داخل اين سوله مواد مختلفي از جمله كارتن، مواد اوليه ساخت دمپايي و كفش پلاستيكي و انواع مواد شيميايي وجود داشت و شعله، حرارت و دود غليظ جان آتش نشانان را تهديد مي كرد .


رئيسي خبر داد

اختصاص بيش از هزار ميليارد تومان به تجهيز و نوسازي مدارس

يك هزار و 140ميليارد تومان در سال 91 براي تجهيز و نوسازي مدارس سراسر كشور اختصاص يافت
رئيس سازمان نوسازي، تجهيز و توسعه مدارس كشور روز شنبه در گفت وگو با ايرنا با اعلام اينكه اعتبار سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور در سال 91 معادل يك هزار و 140ميليارد تومان است، تصريح كرد: اين اعتبار هم اكنون در شرف ابلاغ به سازمان نوسازي است.
«مرتضي رئيسي» با بيان اينكه همچنين امسال اعتبارات استاني، ورزش دانش آموزي، هوشمندسازي و تجهيز هنرستان ها را خواهيم داشت، يادآور شد اميدواريم كه اين اعتبارات هرچه زودتر تخصيص پيدا كند و بتوانيم در تابستان سال جاري، فضاهاي آموزشي را به شكلي آماده كنيم كه كمترين مشكل را در فرآيند آموزش و پرورش داشته باشيم.
وي همچنين در راستاي استقرار نظام جديد آموزشي-36.3.- از اولويت قرار گرفتن مدارس دوره ابتدايي در تحويل و بهره برداري مدارس خبر داد.
رئيسي با بيان اينكه هم اكنون بيش از هفت هزار و 400 پروژه نيمه تمام در سراسر كشور وجود دارد، افزود: بيشترين پروژه ها به دوره ابتدايي اختصاص دارد كه براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، تخصيص منابع به اين دوره آموزشي افزايش پيدا كرده است.
رئيسي ابراز اميدواري كرد كه با تخصيص منابع مالي تصويب شده از سوي دولت و مجلس، براي آغاز سال تحصيلي جديد و استقرار نظام آموزشي 3/3/6 هيچ مشكلي در خصوص فضا و تجهيزات مدارس وجود نداشته باشد.


معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش خبر داد

آغاز آموزش 120 هزار آموزگار ششم ابتدايي

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصيلي آينده 50 هزار كلاس درس پايه ششم ابتدايي در كشور داير مي شود.
به گزارش ايرنا، «فاطمه قربان» در جمع خبرنگاران در اراك افزود: برنامه ريزي هايي در زمينه ايجاد زيرساخت ها و فضاهاي جديد آموزشي، تامين نيروي انساني كارآمد و اطلاع رساني عمومي در كشور انجام شده كه با حمايت مردم و مسئولان تاثيرات بسزايي داشته است.
وي گفت: معلمان پايه هاي دوم و ششم ابتدايي نيز در نحوه تدريس و آشنايي با مفاهيم كتاب هاي جديد و سرفصل ها آموزش ديدند.
قربان گفت: از سوم تير ماه آموزش 120 هزار معلم در استان ها شروع شده و برنامه ريزي پيرامون به كارگيري آنان در پايه هاي مختلف انجام شده است.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد نهادينه كردن تفكر محوري و تعقل فلسفي از تحولات مهم در سيستم آموزشي است كه از سال گذشته اجرايي شده است.
قربان افزود: در نظام جديد آموزشي در پايه ششم ابتدايي دو عنوان درسي شامل تفكر و پژوهش و كار و فناوري اضافه شده است كه دانش آموزان را ياري مي كند تا با درايت و تفكر بيشتري دروس را ياد بگيرند.
وي گفت: خانواده ها نيز مي توانند براي همگامي با كلاس و راهنمايي فرزندان در دروس خود از كتاب هاي كمك آموزشي و لوح هاي فشرده كه در اختيار معلمان است استفاده كنند تا با شيوه هاي جديد آشنا شوند.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح ارزيابي توصيفي برگرفته از آموزه هاي ديني و اسلامي است كه هر شخص براساس توانمندي هاي خود سنجيده و هدايت مي شود.


253سال حبس در انتظار كودك آزار

يك شهروند آمريكايي در ايالت اينديانا، به جرم آزار و اذيت كودكان به 253 سال حبس محكوم شد.
«ويليام اوريج» 37 ساله به اتهام 19 مورد سوءاستفاده اخلاقي از كودكان، در دادگاه شهر مديسون به مجازات حبس محكوم شد.
دادستان پرونده در اين باره تأكيد كرد كه اگر براي جرايم غير از قتل اين امكان وجود داشت كه حكم حبس ابد بدون امكان بخشش صادر كرد، قطعاً براي مجازات اوريج مناسب تر بود.پيش تر نيز اين مجرم به دليلي مشابه به زندان افتاده بود. او در سال 2010 پس از تحمل پنج سال حبس به جرم آزار دو كودك، آزاد شد و پس از دستگيري مجدد فاش كرد كه از 17 سالگي كودك آزاري مي كرده است.


جاروبرقي تمام طلابراي يك درصدي هاي آمريكا

جمعيت يك درصد سرمايه دار آمريكا كه امكان زندگي در هتل هاي زيرآب، سوار شدن بر خودروهاي گرانقيمت وگذراندن تعطيلات در جزاير شخصي شناور را دارند امكان استفاده از جاروبرقي تمام طلا نيز براي آنها فراهم شده است.
به گزارش سايت فناوري «گيزمگ»، اين جاروبرقي يك ميليون دلار قيمت دارد.
اين جارو برقي گران قيمت ترين جاروبرقي دنياست و ظاهراً تا مدتها اين عنوان را حفظ خواهد كرد.
از جمله ويژگي هاي آن موتور قوي 10 آمپري (حدود 2400وات)، قطر لوله 14 اينچ و برس غلتكي، چرخ هاي بادوام و كيسه خارجي براي جمع آوري زباله هاست.
اين در حالي است كه تمام قسمت هاي اين جارو به جز كيسه، موتور و چرخ ها از طلاي 24 عيار ساخته شده است.
نكته جالب اينجاست كه وزن اين جارو با وجود اينكه از فلز و پوشش طلا ساخته شده فقط هفت كيلو و 250 گرم است.
شركت سازنده اين جارو برقي اعلام كرده است هدفي جز زيبايي شناسي براي ساخت اين وسيله خانگي نداشته است.
شركت سازنده تاكنون فقط 100 دستگاه از اين مدل جارو برقي را ساخته است.


يك ميلي متر تا مرگ!

يك دختر 2 ساله پس از آنكه روي يك مداد افتاد و مداد وارد مغزش شد، به فاصله يك ميلي متر از مرگ رهايي يافت.
به گزارش مهر، تصاوير اشعه ايكس مغز اين كودك دو ساله نشان مي دهد كه مداد وارد چشم راست او شده است.
جراحان مغز و اعصاب با انجام يك عمل جراحي چهار ساعته با برداشتن بخشي از جمجمه وي موفق به نجات زندگي وي شدند.
جراحان اظهار داشتند كه نكته حيرت انگيز اينجا است كه نوك مداد وارد تخم چشم كودك نشده و از بالاي آن ميان تخم چشم و كره چشم عبور كرده است.
اين مداد همچنين با فاصله يك ميليمتري به سه رگ خوني مهم صدمه وارد نكرده بود. اگر اين مداد فقط اندكي جلوتر رفته بود نتيجه اين حادثه مرگبار بود.
«رن باول» بدون هيچ صدمه مغزي و تأثير منفي روي ديد وي روند بهبود را طي كرده است.
«رن» در اتاق خود در حال نقاشي كشيدن بود و نقاشي را همراه مدادي كه در دست داشت براي نشان دادن به والدينش برد، اما يك سكندري در ميان راه موجب شد كه با صورت روي مدادي بيفتد كه در دستش نگه داشته بود.
ادامه ماجرا را خودتان تصور كنيد!


تصوير زن محجبه هدف تيراندازان آمريكايي!

نيروي دريايي آمريكا در پي انتقاد شوراي روابط آمريكايي- اسلامي مجبور شد تصوير زن محجبه اي كه به عنوان سيبل تمرين هاي آموزشي نيروها به كار مي رفت، حذف كند.
به گزارش مشرق، نيروهاي دريايي و زميني آمريكا در پايگاه «فورت استوري»، تصوير زن محجبه اي كه سلاحي را در دست تكان مي داد، سيبل تمرين هاي خود قرار مي دادند كه اين موضوع پس از انتشار تصوير فوق در نشريه «ويرجينيا پيلوت» افشا شد و انتقاداتي را به همراه داشت.
براساس اين گزارش، در اين تصوير، پشت سر اين زن تعدادي قرآن و نيز جملات مقدس اسلامي آويخته شده بود. همين موضوع موجب خشم اعضاي شوراي روابط آمريكايي- اسلامي شد. آنها فورا نامه اي براي «لئون پانتا»، وزير دفاع آمريكا ارسال و نگراني عميق خود را از اين موضوع بيان كردند.
در اين نامه آمده: استفاده از تصوير زن مسلماني كه داراي حجاب اسلامي است و قرآن پشت سر او آويخته شده به عنوان سيبل تمرين نيروهاي نظامي ملي ما، توهين آميز است و پيام منفي و غيرسازنده اي هم براي نيروهاي آموزشي و هم ملت هاي مسلماني ارسال مي كند كه احتمال دارد اين نيروها به آنجا اعزام شوند.
پنتاگون سريعا به اين موضوع پاسخ داد. «ديويد للويد» كه بر گروه هاي آموزشي نيروي دريايي و زميني آمريكا در سواحل ويرجينيا نظارت دارد، به خبرنگاران گفت: نيروي دريايي اين تصوير خاص و «نوشته هاي عربي» مورد نظر را حذف كرد و براي تمرين هاي آموزشي آينده از گزينه هاي ديگر استفاده خواهد كرد.
«جيسون ديتز»، سردبير پايگاه خبري «انتي وار» در اين باره به راشا تودي گفت: موضوع اسلام هراسي در آمريكا بسيار جدي است و ارتش آمريكا صرفا به آتش اين موضوع دامن مي زند.
وي افزود: پنتاگون پيش از اين نيز به «كلنل متيو دولي» اجازه داد بود علنا رشته اي را آموزش دهد كه نسل كشي مسلمانان جهان را ترويج مي كرد. اين امر نشان مي دهد ارتش آمريكا مسائل تعصبي را به اندازه كافي جدي نمي گيرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14